Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Alexknl schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:15:
Ik mag in april mijn abonnement verlengen en ik twijfel heel hard of ik de overstap ga maken naar de XS Max. Vooral wat betreft prijs/prestaties verschil met de 6S Plus.

De 6S Plus heb ik nu 3 jaar in gebruik en hij is nog snel genoeg voor mijn gebruik, hij ziet er nog als nieuw uit, echter gaat de batterij erg snel leeg. Batterijcapaciteit staat nu op 84%.

Zou het nut hebben om de batterij te laten vervangen bij een apple store voor een bedrag van 49 euro (als ik het goed heb)?
Heeft iemand hier ervaring met het laten vervangen van de batterij, en of ik hiermee (wat betreft prestaties) weer een toptoestel terug krijg? :)
Ja, 84% gaat al richting vervangen. Ik zou het wel doen als je nu tevreden bent. je kunt ook sim only nemen en de 6S + houden. (ga niet naar andere reparateur dan Apple) kwaliteit van batterij is minder en niet origineel.
(ook al zegt men dat vaak van wel)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Hackus schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:25:
[...]

Ja, 84% gaat al richting vervangen. Ik zou het wel doen als je nu tevreden bent. je kunt ook sim only nemen en de 6S + houden. (ga niet naar andere reparateur dan Apple) kwaliteit van batterij is minder en niet origineel.
(ook al zegt men dat vaak van wel)
Heb hem al 1 jaar sim-only, maar nog dik tevreden over eigenlijk. Vooral sinds iOS 12 geoptimaliseerd is voor deze toestellen. Lekker goedkoop ook zo simonly :) Ik ga een dezer dagen eens langs een Apple store, thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmer_g
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-06 22:44
Alexknl schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:15:
[...]

Heb hem al 1 jaar sim-only, maar nog dik tevreden over eigenlijk. Vooral sinds iOS 12 geoptimaliseerd is voor deze toestellen. Lekker goedkoop ook zo simonly :) Ik ga een dezer dagen eens langs een Apple store, thanks.
Ik hoor graag je ervaringen want sta precies voor dezelfde keuze. Ben prima tevreden over de snelheid en functionaliteit van m’n 6s plus die ik al 3,5 jaar heb alleen is sindskort m’n batterij ineens snel achteruit gegaan (nu 78%). Was eigenlijk al aan het kijken welk type X ik wilde hebben maar als een reparatie goed effect heeft zou dat ook zomaar mijn volgende stap kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Nu online
Ik heb contact opgenomen met mijn plaatselijke erkende Apple reparateur (Izivi Maastricht) en het kost inderdaad 49 euro om hem te vervangen. Als je een afspraak maakt via de Apple support pagina proberen ze hem dezelfde dag te vervangen, anders is het 3-5 werkdagen. Ik heb een afspraak gemaakt voor a.s. maandag. Volgende week laat ik wel even mijn bevindingen weten :)
jelmer_g schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:16:
[...]

Ik hoor graag je ervaringen want sta precies voor dezelfde keuze. Ben prima tevreden over de snelheid en functionaliteit van m’n 6s plus die ik al 3,5 jaar heb alleen is sindskort m’n batterij ineens snel achteruit gegaan (nu 78%). Was eigenlijk al aan het kijken welk type X ik wilde hebben maar als een reparatie goed effect heeft zou dat ook zomaar mijn volgende stap kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
jelmer_g schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:16:
[...]

6S van mijn vrouw in dec de batterij laten vervangen, en spint weer (als nieuw). scheelt echt veel.
Ze wou een Goud Roze 8, maar die zijn er niet. Toen de batterij laten vervangen (store berlin) en ze is weer tevreden(roze 6s) 6s is nog net de €49,- waard is mijn mening

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb me laten vertellen dat er niet iets als 'originele apple batterij' bestaat. je hebt schijnbaar betere batterijen bij lokale winkels. de mijne is niet door apple vervangen en werkt verder uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
weet iemand goede oordopjes met bekabeling voor de 6S? de originele vallen tegen. ik ben helemaal niet in het wereldje thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Hamazaki schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:13:
weet iemand goede oordopjes met bekabeling voor de 6S? de originele vallen tegen. ik ben helemaal niet in het wereldje thuis.
oa Baseus
Hamazaki schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:35:
ik heb me laten vertellen dat er niet iets als 'originele apple batterij' bestaat. je hebt schijnbaar betere batterijen bij lokale winkels. de mijne is niet door apple vervangen en werkt verder uitstekend.
Origineel=origineel

Reparatieshops maken je altijd 'wijs' dat hun spul goed is. vaak kom je er pas na 3mnd ongeveer achter.
(oa: je kunt geen batterijconditie uitlezen, indien wel, dan daalt het % sneller)
Voor sommige iPhone loont het zich niet meer om €49,- uit te geven aan org. (en bij Apple vervangen)
Vaak worden er ook afdekplaatjes vergeten of schroefjes niet 'op de juiste plaats 'teruggeschroefd

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 28-03-2019 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:20:
[...]Reparatieshops maken je altijd 'wijs' dat hun spul goed is. vaak kom je er pas na 3mnd ongeveer achter.
(oa: je kunt geen batterijconditie uitlezen, indien wel, dan daalt het % sneller)
niet dus, na meer dan 3 maanden nog steeds 100%. misschien maken mensen zich wijs dat ''apple batterijen'' beter zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Hamazaki schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:22:
[...]

niet dus, na meer dan 3 maanden nog steeds 100%. misschien maken mensen zich wijs dat ''apple batterijen'' beter zijn?
Heb jij geluk.
Ik ga daar geen discussie over aan. Origineel= origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:44:
[...]
Heb jij geluk.
Ik ga daar geen discussie over aan. Origineel= origineel.
dan moet je niet zomaar dingen gaan roepen die niet kloppen.
wat bedoel je met dit?

[ Voor 45% gewijzigd door Farabi op 28-03-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Hamazaki schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:46:
[...]

dan moet je niet zomaar dingen gaan roepen die niet kloppen.

[...]

wat bedoel je met dit?
Hamazaki schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:35:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:De discussie over kwaliteit van onderdelen van lokale reparatiewinkels past niet in dit topic. Jullie kunnen daarvoor beter een eigen topic openen. Graag weer ontopic over de iPhone 6s.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Nu online
Vorige week maandag de batterij laten vervangen van mijn 6S Plus bij Ivizi in Maastricht. Ze hebben hem tevens ook door een diagnose-programma gehaald en alles was in orde. Hij is tijdens de 'reparatie' niet gereset, dus alles is zoals voorheen. Ik kon hem aan het einde van de dag weer ophalen.

Heb hem nu uitgebreid kunnen testen en de batterij gaat uiteraard veel langer mee. Hij is merkbaar sneller. Voorbeelden zijn dat hij niet meer hapert bij bepaalde intensieve games, apps starten iets sneller op. Ik heb systeem-animaties terug aan gezet, die gaan nu ook weer heel soepel.

Wat mij betreft de 49 euro dik waard. Ik ga dit jaar nog niet upgraden, wellicht volgend jaar april eens kijken wat de iPhone 11 is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik heb eind vorig jaar de batterij bij Apple laten vervangen van mijn 6S Plus (als onderdeel van het battery replacement program). Health was geloof ik 80%.

Helaas heeft de nieuwe batterij het maar kort volgehouden, want deze liep wel heel snel leeg. Ondanks dat deze een health had van 100% twijfelde ik aan de nieuwheid. Ik heb deze batterij zelf dan ook niet veel later voor een exemplaar van iFixit vervangen. Helaas houdt deze het niet veel langer uit en ik vrees dat mijn telefoon op zijn einde loopt (ik verlies 's nachts met mijn telefoon op flight mode zo'n 35-40%). Ik probeer het uit te houden tot de nieuwe iPhones aangekondigd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door MaZo op 12-04-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
MaZo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:05:
Ik heb eind vorig jaar de batterij bij Apple laten vervangen van mijn 6S Plus (als onderdeel van het battery replacement program). Health was geloof ik 80%.

Helaas heeft de nieuwe batterij het maar kort volgehouden, want deze liep wel heel snel leeg. Ondanks dat deze een health had van 100% twijfelde ik aan de nieuwheid. Ik heb deze batterij zelf dan ook niet veel later voor een exemplaar van iFixit vervangen. Helaas houdt deze het niet veel langer uit en ik vrees dat mijn telefoon op zijn einde loopt (ik verlies 's nachts met mijn telefoon op flight mode zo'n 35-40%). Ik probeer het uit te houden tot de nieuwe iPhones aangekondigd worden.
Wat geeft je batterijverbruik aan? Apps die veel gebruiken, 4g/wifi of andere zaken?
Gebruik moet ergens van komen lijkt me. Als je dat weet kan je er wellicht wat aan doen.

40% in stand-by modes is echt bizar veel. Dan moet hij wel wat aan het doen zijn of er moet iets goed mis zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
MaZo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:05:

Speculeren dat er geen nieuwe batterij in is geplaatst gaat nergens over. Apple leest je toestel eerst uit, en mocht er wat geconstateerd zijn wordt dat overlegd. (denk eerder dat je wat oude meuk in je iCloud hebt staan,
vage music app of wat ook) je had garantie op de batterij(reparatie), dus zelf een vervangende kopen heeft niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:33:
[...]

Speculeren dat er geen nieuwe batterij in is geplaatst gaat nergens over. Apple leest je toestel eerst uit, en mocht er wat geconstateerd zijn wordt dat overlegd. (denk eerder dat je wat oude meuk in je iCloud hebt staan,
vage music app of wat ook) je had garantie op de batterij(reparatie), dus zelf een vervangende kopen heeft niet verholpen.
iCloud gebruik ik alleen voor iOS backups, verder sla ik niks op in de cloud.

Batterijverbruik kan ik niet zien voor de tijd dat mijn telefoon op flight modus stond ("Usage by app is not available for xx:00-xx:00"), maar ik zie wel degelijk aan de battery level grafiek dat ik een hoop verlies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZWSwu4PSry8dQwUlkOVwfBR3/medium.png

[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 12-04-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:45
Slechte 4G verbinding? Ik doe 2 dagen met één lading, maar als ik ergens zit waar ik een slechte 4G verbinding heb, dan haal ik het einde van de dag niet ('s morgens van de lader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
MaZo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:25:
[...]
iCloud gebruik ik alleen voor iOS backups, verder sla ik niks op in de cloud.

Batterijverbruik kan ik niet zien voor de tijd dat mijn telefoon op flight modus stond ("Usage by app is not available for xx:00-xx:00"), maar ik zie wel degelijk aan de battery level grafiek dat ik een hoop verlies.

[Afbeelding]
Gebruik eens je toestel zonder airplane mode, en 1 lading. Wat je nu laat zien kun je weinig uit opmaken.
Loopt het 'wieltje' vaak ?
Er kan goed een 'oude' App zijn die niet meer in iOS 12 kan, of dergelijks. gebeurt vaker met muziek apps eoa VPN app of wat ook. WA 2.19.40 trok ook je batterij leeg, maar is snel geüpdatet . NOS App had er ook last van (na 12.2) maar jij praat over langere tijd geleden. dus lijkt het in 'reservekopie' te zitten. Kijk je Apps eens na, en verwijder wat je niet gebruikt. Dan herstart en wis je je reservekopie en maak een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:04:
[...]

Gebruik eens je toestel zonder airplane mode, en 1 lading. Wat je nu laat zien kun je weinig uit opmaken.
Loopt het 'wieltje' vaak ?
Er kan goed een 'oude' App zijn die niet meer in iOS 12 kan, of dergelijks. gebeurt vaker met muziek apps eoa VPN app of wat ook. WA 2.19.40 trok ook je batterij leeg, maar is snel geüpdatet . NOS App had er ook last van (na 12.2) maar jij praat over langere tijd geleden. dus lijkt het in 'reservekopie' te zitten. Kijk je Apps eens na, en verwijder wat je niet gebruikt. Dan herstart en wis je je reservekopie en maak een nieuwe.
Nogmaals, ik heb het in dit geval over een nacht. Als ik mijn telefoon niet op flight mode zet is het batterijgebruik nog hoger.

Zoiezo ben ik iemand die geen waslijst aan apps op de achtergrond laat draaien. Ook zijn alle apps up-to-date en draait ik iOS versie 12.1.3.

Snap ook niet wat je bedoelt met langere tijd geleden, het probleem doet zich nu voor!

[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 13-04-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Reageer dan niet.

[ Voor 100% gewijzigd door Hoedje op 13-04-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Reageer dan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
MaZo schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:12:
[...]
Reageer dan gewoon niet.
Je vraagt hulp, en reageert of ik exact weet wat jij gebruikt. Ik geef je wat opties wat het zou kunnen zijn. je geeft een image weer, waar je niks mee kunt. Je 'snapt niet' wat ik bedoel, dus kun je beter naar Apple gaan.
Je batterij is daar vervangen en zgn niet door nieuwe vervangen, ook lijkt je toestel niet uitgelezen, en heeft je eigen batterij ook niets verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:22:
[...]

Je vraagt hulp, en reageert of ik exact weet wat jij gebruikt. Ik geef je wat opties wat het zou kunnen zijn. je geeft een image weer, waar je niks mee kunt. Je 'snapt niet' wat ik bedoel, dus kun je beter naar Apple gaan.
Je batterij is daar vervangen en zgn niet door nieuwe vervangen, ook lijkt je toestel niet uitgelezen, en heeft je eigen batterij ook niets verholpen.
Je leest niet goed. Geen wat jij aandraagt kan iets te maken hebben met massief batterijverlies tijdens een nacht op flight mode, en zeker niet als ik dan ook nog eens meld dat geen apps in de achtergrond draaien en alles up-to-date is.
Snap al helemaal niet hoezo een oude backup relevant is. Ik heb al ik weet niet hoe lang een restore uitgevoerd.

Ik waardeer je hulp dus heb liever dat je duidelijkheid verschaft t.a.v. je antwoorden i.p.v. antwoord met een link naar Apple Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 22:21
@MaZo Ook een back up via i tunes kan fouten in zich hebben vertelde meerdere Apple medewerkers mij wel eens.
Misschien toch eens herstellen via I tunes dus echt een gehele herstel doen zonder back up terug te zetten.
Of een batterij reset dus toestel resetten en dan een keer geheel tot 100% laden en dan langer eraan laten liggen.
https://www.iculture.nl/t...j-kalibreren-iphone-ipad/

[ Voor 8% gewijzigd door Roos79 op 13-04-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Roos79 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:43:
@MaZo Ook een back up via i tunes kan fouten in zich hebben vertelde meerdere Apple medewerkers mij wel eens.
Misschien toch eens herstellen via I tunes dus echt een gehele herstel doen zonder back up terug te zetten.
Of een batterij reset dus toestel resetten en dan een keer geheel tot 100% laden en dan langer eraan laten liggen.
https://www.iculture.nl/t...j-kalibreren-iphone-ipad/
Calibreren heb ik wel gedaan, maar zal de volledige reset eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
MaZo schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:43:
[...]
Je leest niet goed. Geen wat jij aandraagt kan iets te maken hebben met massief batterijverlies tijdens een nacht op flight mode, en zeker niet als ik dan ook nog eens meld dat geen apps in de achtergrond draaien en alles up-to-date is.
Snap al helemaal niet hoezo een oude backup relevant is. Ik heb al ik weet niet hoe lang een restore uitgevoerd.

Ik waardeer je hulp dus heb liever dat je duidelijkheid verschaft t.a.v. je antwoorden i.p.v. antwoord met een link naar Apple Support.
Je leest niet 'goed' wat er gepost wordt. Als je iets niet snapt, wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Apple heeft je toestel 'waarschijnlijk' niet uitgelezen toen je het hebt afgegeven voor batterij vervangen. Apple kan analyse gegevens bekijken wat er is. Je hebt nadien zelf een batterij vervangen en dat heeft nog niets verholpen.
Het is voor lezers/leden die je willen helpen dus dingen voorstellen die je waarschijnlijk nog niet hebt gedaan. Als je dan snauwend reageert omdat je iets niet begrijpt, helpt dus niets en geeft ik je aan dat je beter naar Apple kunt gaan. Dit; mede met speculatie van niet nieuwe batterij gekregen van Apple, zijn je eigen (veronderstellingen)
Wis en herstel, en alles wat je zoal zelf kunt doen (en update naar laatste iOS) heb je ook nog niet gedaan.
als het hardware-matig is moet je ook naar Apple. Nogmaals; Laat eens een complete sessie op batterijverbruik zien, zonder airplane mode. Image wat je eerder hebt laten zien, heb je niets aan. op mijn andere "tips' reageer je ook niet. Dan wordt het moeilijk om iemand te helpen. "nu wordt het veel voorstellen doen" en of je dat doet is een tweede. Soms is het beter om support aan Apple te vragen, die helpen je direct en kunnen ook op afstand analysegegevens bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeg heeft hier iemand wel eens de accu door Apple laten vervangen door pick-up & return?
Ben ik nou gek of is dat verschrikkelijk omslachtig?

UPS komt morgen eerst langs om een doosje te brengen, waar ik voor moet tekenen (lol :+), en dan komen ze de dag erna weer terug om het doosje mét telefoon op te halen...? wtf? Blijf even 30 seconden aan de deur staan en ik doe hem ter plekke in het doosje voor je? :')

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:22
Dit verbaast me niks eerlijk gezegd. Die pickup and return is bij UPS volgens mij wel gebruikelijk. Mogelijk kun je m meteen meegeven als je een geschikte chauffeur treft. :-)

Vraagje: ik heb zelf de batterij vervangen van mijn 6s. Werkt prima weer, alles doet het gelukkig. Echter als ik nu op Batterijconditie klik onder batterij in de instellingen, dan wordt er getoond: "Deze iPhone kan de conditie van de batterij niet bepalen. Een erkende Apple serviceprovider kan de batterij repareren."

Navraag bij de leverancier van de batterij leert dat ze niet-gelicentieerde Apple accu's verkopen en dat dit mogelijk de reden is... Ik had zoiets van: vertel dat dan even vooraf! Op de site wordt geadverteerd met originele batterijen, als je dieper graaft op de site dan staat Apple niet tussen de leveranciers.

Ervaringen iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
GoeiedagEem schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:23:
Dit verbaast me niks eerlijk gezegd. Die pickup and return is bij UPS volgens mij wel gebruikelijk. Mogelijk kun je m meteen meegeven als je een geschikte chauffeur treft. :-)

Vraagje: ik heb zelf de batterij vervangen van mijn 6s. Werkt prima weer, alles doet het gelukkig. Echter als ik nu op Batterijconditie klik onder batterij in de instellingen, dan wordt er getoond: "Deze iPhone kan de conditie van de batterij niet bepalen. Een erkende Apple serviceprovider kan de batterij repareren."

Navraag bij de leverancier van de batterij leert dat ze niet-gelicentieerde Apple accu's verkopen en dat dit mogelijk de reden is... Ik had zoiets van: vertel dat dan even vooraf! Op de site wordt geadverteerd met originele batterijen, als je dieper graaft op de site dan staat Apple niet tussen de leveranciers.

Ervaringen iemand?
Veel 'imitatie' batterijen kan Apple niet uitlezen. Alleen Apple, en Apple reparatiecenters leveren originele onderdelen. 'Ali(e) op de hoek' dus niet. https://support.apple.com/nl-nl/repair
Je zou kunnen testen met een battery-health app als je denkt dat de batterij nu minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-06 19:27
GoeiedagEem schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:23:

Ervaringen iemand?
De goedkope batterijen hebben dit, sommige webshop verkopen ook A kwaliteit batterijen, deze zijn iets duurder dan de goedkope. 20-25 euro , en dan kan je de batterij health wel uitlezen.

Een goede tip : download het gratis programma 3uTools (windows) , hierin kan je duidelijk zien wat de health status is en hoeveel keren deze batterij al is herladen. Zelfs al je een 2de hands iPhone koopt kan je zien in het rapport op de iPhone al opengemaakt is en wat er vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@GoeiedagEem Elke non-authorized reseller zal immitatieaccu's verkopen. Dan weet je dat voor de volgende keer. :) Of nouja, misschien dat er partijen zijn die gebruikte originele accu's plaatsen, maar of je dat wilt is ook maar de vraag - al zullen ze in redelijke conditie wss nog beter presteren dan immitatie accu's.

Om terug te komen op dat UPS verhaal, dat heeft nog een staartje gekregen. Ze hadden een fout gemaakt bij UPS (zei UPS), Apple probeerde dat te herstellen maar toen bleek het een fout te zijn dat er een fout was gemaakt bij UPS: er was helemaal niets mis gegaan, de tracking info toonde een order die eerst langs distributie moest. :+ Afijn, toen kwam de chauffeur opeens aan de deur met twee tracking nummers en moesten we uitvogelen welke het was. Vervolgens was de telefoon al weg (inderdaad gewoon ter plekke ingeleverd, UPS-meneer vouwde een doosje en voila :P) en kreeg ik alsnog een doosje geleverd om hem zelf op te sturen. :+ (Wel een steviger doosje trouwens, wat dat betreft... Afijn.)
Maar goed, de telefoon is eindelijk onderweg naar Tsjechië. :P Wel weer een gedoetje heur.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Naja beetje jammer dat ik mn batterijconditie niet meer kan uitlezen, maar hij functioneert gelukkig prima. Gisteren 48 uur gehaald op 1 lading (wel 's nachts in vliegtuigstand).

Deze 6s 16GB was misschien nog 150 euro waard, dus als het mislukt zou zijn, dan werd het tijd voor een nieuwe. Met deze batterijvervanging hoop ik te kunnen overbruggen naar het punt waarbij Apple weer een "kleine" iPhone uitbrengt, dus dat je een telefoon nog met 1 hand kunt bedienen (6 / 6s formaat dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:45
Met deze batterijvervanging hoop ik te kunnen overbruggen naar het punt waarbij Apple weer een "kleine" iPhone uitbrengt, dus dat je een telefoon nog met 1 hand kunt bedienen (6 / 6s formaat dus).
Ik kan nochtans mijn XS met 1 hand bedienen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moet zeggen dat die reparatieservice van Apple wel okee is. Door het paaswekend is het toestel gister aangekomen in Tsjechië, daar meteen gerepareerd en vandaag heeft UPS hem alweer afgeleverd. :P Weer 103% capaciteit. Toppie! Kan ie naar z'n eigenaar toe. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
GoeiedagEem schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:32:
Naja beetje jammer dat ik mn batterijconditie niet meer kan uitlezen, maar hij functioneert gelukkig prima. Gisteren 48 uur gehaald op 1 lading (wel 's nachts in vliegtuigstand).

Deze 6s 16GB was misschien nog 150 euro waard, dus als het mislukt zou zijn, dan werd het tijd voor een nieuwe. Met deze batterijvervanging hoop ik te kunnen overbruggen naar het punt waarbij Apple weer een "kleine" iPhone uitbrengt, dus dat je een telefoon nog met 1 hand kunt bedienen (6 / 6s formaat dus).
Gerucht gaat dat Apple in 2020 een zgn 8S gaat uitbrengen, als optie voor SE2. wat reparatie shopjes ook vaak vergeten of niet doen, is de framesticker vervangen ( tegen vochtbescherming van 6s en nieuwer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Hackus schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:04:
[...]

Gerucht gaat dat Apple in 2020 een zgn 8S gaat uitbrengen, als optie voor SE2. wat reparatie shopjes ook vaak vergeten of niet doen, is de framesticker vervangen ( tegen vochtbescherming van 6s en nieuwer).
8S zou m voor mij wel worden, als ze dan de 3,5mm jack ook terugbrengen hebben ze mij helemaal gelukkig. Maar volgens mij was die voor het laatst in de iPhone 7 aanwezig, dus zal wel ijdele hoop zijn.

Ik heb Sennheiser oordopjes voor het hardlopen, met bediening in het koord (luider/zachter, pauze, volgende nummer), weet iemand of deze bediening ook blijft werken als je er zo'n converter van lightning naar mini-jack tussen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
GoeiedagEem schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:27:
[...]

8S zou m voor mij wel worden, als ze dan de 3,5mm jack ook terugbrengen hebben ze mij helemaal gelukkig. Maar volgens mij was die voor het laatst in de iPhone 7 aanwezig, dus zal wel ijdele hoop zijn.

Ik heb Sennheiser oordopjes voor het hardlopen, met bediening in het koord (luider/zachter, pauze, volgende nummer), weet iemand of deze bediening ook blijft werken als je er zo'n converter van lightning naar mini-jack tussen hebt?
SE was het laatste, 7 ook niet meer. dus van het 4.7 formaat de 6S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 23-04 17:11
Heb een 16GB iPhone, maar zit stampensvol om up te daten.
Zojuist dus alle (!) apps verwijderd, flink wat foto's.. Nog steeds te vol.

Zie ik dat er bij Systeem nu maar liefst 10GB staat gereserveerd.
Terwijl voor dat ik alles ging verwijderen was dat 6GB?

Hoe kan dat nou weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
@SemperFidelis al geforceerde herstart gedaan ?
(home en powerknop ingedrukt houden tot Apple teken verschijnt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:10
GoeiedagEem schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:27:
[...]

Werkt uitstekend.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 14:18
SemperFidelis schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:10:
Heb een 16GB iPhone, maar zit stampensvol om up te daten.
Zojuist dus alle (!) apps verwijderd, flink wat foto's.. Nog steeds te vol.

Zie ik dat er bij Systeem nu maar liefst 10GB staat gereserveerd.
Terwijl voor dat ik alles ging verwijderen was dat 6GB?

Hoe kan dat nou weer :P
Koppel hem eens aan iTunes en laat hem even synchroniseren je zult zien dat het daarna weer afneemt. Tevens kun je de iPhone ook via iTunes updaten dan heeft deze minder ruimte nodig.

Succes!

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Ik heb ergens gelezen dat als je je iPhone bijwerkt via iTunes (dus met kabeltje aan de PC), dat je dan een deel ruimte terugwint. Ik heb natuurlijk een 6s 16 GB, dus erg welkom om iets van data terug te winnen.. :)

Edit: ik lees nu dat bovenstaande post dit ook al suggereert! 8)

Ik heb iTunes geïnstalleerd (gaat tegenwoordig via de Windows Store), telefoon aangesloten en updaten maar... Nee toch niet! |:(

iTunes geeft aan: Om bij te werken naar iOS 12.3, moet er tenminste 770 MB vrije ruimte op je iPhone zijn. Wijzig de mediasynchronisatie-instellingen om meer opslag beschikbaar te maken.

14,2 GB is nu in gebruik van de 16 GB, dus lijkt me meer dan voldoende...

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door GoeiedagEem op 22-05-2019 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
GoeiedagEem schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:39:
Ik heb ergens gelezen dat als je je iPhone bijwerkt via iTunes (dus met kabeltje aan de PC), dat je dan een deel ruimte terugwint. Ik heb natuurlijk een 6s 16 GB, dus erg welkom om iets van data terug te winnen.. :)

Ik heb iTunes geïnstalleerd (gaat tegenwoordig via de Windows Store), telefoon aangesloten en updaten maar... Nee toch niet! |:(

iTunes geeft aan: Om bij te werken naar iOS 12.3, moet er tenminste 770 MB vrije ruimte op je iPhone zijn. Wijzig de mediasynchronisatie-instellingen om meer opslag beschikbaar te maken.

14,2 GB is nu in gebruik van de 16 GB, dus lijkt me meer dan voldoende...

Iemand een idee?
Kijk wat je hebt aan data. wis wat je niet nodig hebt (vaak veel apps die je niet of nauwelijks 'meer' gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Bedankt voor het meedenken, maar dat is wel wat een open deur natuurlijk. Ik heb de normale stappen al ondernomen om het gebruik laag te houden.

Ik heb nog wat foto's verwijderd zodat ik 1.83 GB vrij had en nu is het wel gelukt! :)

Nu aan het updaten, ben benieuwd hoeveel GB ik straks vrij zal hebben.

Edit: mehh 2 GB vrij nu... En systeem heeft 6,77 GB in gebruik! Terwijl ik m dus via iTunes heb bijgewerkt. Wellicht is deze truc "gepatcht" door Apple om de verkoop van nieuwe iPhones te stimuleren. :r

[ Voor 25% gewijzigd door GoeiedagEem op 22-05-2019 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
heb dit ook in de samsung s9 topic verplaatst. ik krijg deze lijnen met mijn iphone 6S als ik de camera aanzet en de witte muur opneem thuis. hetzelfde gebeurt met mijn samsung S9. is dit een defect?

YouTube: 2 juli 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hamazaki schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:55:
heb dit ook in de samsung s9 topic verplaatst. ik krijg deze lijnen met mijn iphone 6S als ik de camera aanzet en de witte muur opneem thuis. hetzelfde gebeurt met mijn samsung S9. is dit een defect?

YouTube: 2 juli 2019
Ik zie geen filmpje, error while loading (iPad).
Niet toevallig een vreemd afbuiging van het licht? Lijkt mij dat iedere camera dan zo zal reageren..

Edit: browser zegt dat je de video zelf verwijderd hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 03-07-2019 09:31 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Ik twijfel om over te stappen op de nieuwe iPhone 11 voor 809 euro (vanafprijs I know!).. Meer mensen die vanaf de 6s gaan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thothaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-06 20:24
GoeiedagEem schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:44:
Ik twijfel om over te stappen op de nieuwe iPhone 11 voor 809 euro (vanafprijs I know!).. Meer mensen die vanaf de 6s gaan upgraden?
Heb op dit moment ook een 6s en stap over op een 11 Pro. Destijds de 6s op launch day gekocht, doe er dus al 4 jaar mee en het was wel eens tijd voor een upgrade! ;)

Tussendoor heel kort een iPhone X gehad (via toenmalige werkgever) en dat was al een flink upgrade, dus ik denk dat de stap naar de nieuwe iPhone een heerlijke verademing gaat zijn.
Gebruik de telefoon veel voor navigatie en de 6s is dan soms binnen no-time leeg en valt dan ook soms al uit op 10-20% batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Thothaa schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:11:
[...]

Heb op dit moment ook een 6s en stap over op een 11 Pro. Destijds de 6s op launch day gekocht, doe er dus al 4 jaar mee en het was wel eens tijd voor een upgrade! ;)

Tussendoor heel kort een iPhone X gehad (via toenmalige werkgever) en dat was al een flink upgrade, dus ik denk dat de stap naar de nieuwe iPhone een heerlijke verademing gaat zijn.
Gebruik de telefoon veel voor navigatie en de 6s is dan soms binnen no-time leeg en valt dan ook soms al uit op 10-20% batterij.
Als je m al vier jaar hebt dan is dat zeker niet gek. Al die tijd gedaan met dezelfde batterij? Ik had ook issues met uitvallen en relatief snel leeglopen van de accu, daarom een nieuwe geplaatst en daarmee zijn die problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
GoeiedagEem schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:16:
[...]

Als je m al vier jaar hebt dan is dat zeker niet gek. Al die tijd gedaan met dezelfde batterij? Ik had ook issues met uitvallen en relatief snel leeglopen van de accu, daarom een nieuwe geplaatst en daarmee zijn die problemen opgelost.
Indien het toestel nog bevalt (net nieuwe batterij) zou ik nog even wachten. Mijn vrouw gaat ook van 6S naar 11(red)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

iMars

Full time prutser

GoeiedagEem schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:44:
Thothaa schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:11:
[...]

Ik heb de 6s sinds de launch en het enige waar ik continue mee te maken heb, is dat die af en toe (wekelijks) kuren heeft dat ie in ene behoorlijk warm wordt en de accu heel snel leeg loopt. Nooit kunnen achterhalen waardoor (geen achtergrond processen aan staan). Na het vervangen van de accu vorig jaar kwam ie in een boot-loop, waardoor ik een nieuwe kreeg. Maar nog steeds dezelfde issues (bekend probleem van de 6s heb ik me laten vertellen).

Nu stap ik eind dit jaar over van Vodafone naar T-Mobile (vanwege esim) en kan ik de 11 (128GB) voor 792 kopen (ipv 859) i.c.m. een 1 jarig abo.

Kan niet wachten *O*

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Nu online
Ik stap van een 6S Plus over op een 11 Pro, geen Max. Mijn 6S Plus is eigenlijk nog best goed, maar ik wil gewoon wat nieuws na 4 jaar. Begin dit jaar wel een nieuwe accu laten plaatsen door Apple en dat heeft hem heel goed gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Alexknl schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 18:19:
Ik stap van een 6S Plus over op een 11 Pro, geen Max. Mijn 6S Plus is eigenlijk nog best goed, maar ik wil gewoon wat nieuws na 4 jaar. Begin dit jaar wel een nieuwe accu laten plaatsen door Apple en dat heeft hem heel goed gedaan :)
Dat is ook gunstig bij evt. verkoop. dat zal de waarde verhogen van je 6S plus

• GoeiedagEem
Vanmorgen mijn 6s (16GB) bijgewerkt naar iOS 13. Gedaan via iTunes i.v.m. te weinig dataopslag.

Helaas mislukt met een onbekende fout. Daar kreeg ik 2 opties binnen iTunes: herstellen en herstellen inclusief fabrieksinstellingen. Eerst alleen herstellen geprobeerd: ook mislukt.

Nu zojuist herstellen inclusief fabrieksinstellingen gedaan en gelukkig doet ie het weer. We alles kwijt dus backup iCloud teruggezet. Nu lijkt alles het weer te doen. Ben alleen al mijn foto's kwijt omdat ik die niet mee backup via iCloud (heb ze wel veilig gesteld via OneDrive gelukkig).

Ik was al aan het kijken naar voorraad van de iPhone 11 bij Media Markt, maar de stroom met nieuwe iPhones is nog niet op gang gekomen volgens mij...

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 22:21
@GoeiedagEem Bij sommige Apple stores wel en ook amac ook las ik in het voorraden topic.
Maar afhankelijk welke je wilt dus.
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

[ Voor 40% gewijzigd door Roos79 op 21-09-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 06:10
Ik heb sinds kort een siliconen case van Apple om m’n iPhone 6s zitten, maar nu glijdt de telefoon constant uit m’n handen. Is de leren case van Apple beter wat dit betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dancing_Animal schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 01:13:
Ik heb sinds kort een siliconen case van Apple om m’n iPhone 6s zitten, maar nu glijdt de telefoon constant uit m’n handen. Is de leren case van Apple beter wat dit betreft?
Is wat stroever ja.. de kwaliteit van die lederen hoesjes laat overigens enorm te wensen over. Na een week gebruik was mijn hoes al versleten op een paar plekjes, zo dun is dat ‘leer’.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Een vraagje: sinds een tijdje (vermoedelijk na een update), kan ik mijn telefoon niet meer ontgrendelen als hij in het hardloophoesje zit. Als het scherm zwart is geworden, dan moet ik de telefoon er helemaal uithalen om m te ontgrendelen met de homeknop. Het lijkt erop alsof hij alleen ontgrendeld wil worden met een "levende" vinger en niet door het plastic heen. 8)7

Voorheen kon ik m niet via Touch ID ontgrendelen in het hoesje, maar als ik dan op de homeknop drukte, dan verschenen de toetsen om via de pincode te ontgrendelen.

Iemand een idee of dit een instelling is die ik terug kan zetten naar hoe het voorheen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
GoeiedagEem schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:57:
Een vraagje: sinds een tijdje (vermoedelijk na een update), kan ik mijn telefoon niet meer ontgrendelen als hij in het hardloophoesje zit. Als het scherm zwart is geworden, dan moet ik de telefoon er helemaal uithalen om m te ontgrendelen met de homeknop. Het lijkt erop alsof hij alleen ontgrendeld wil worden met een "levende" vinger en niet door het plastic heen. 8)7

Voorheen kon ik m niet via Touch ID ontgrendelen in het hoesje, maar als ik dan op de homeknop drukte, dan verschenen de toetsen om via de pincode te ontgrendelen.

Iemand een idee of dit een instelling is die ik terug kan zetten naar hoe het voorheen was?
Kijk eens in de instellingen van Touch-ID en toegangscode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kmpiepke
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-09-2020
Mijn ex heeft blijkbaar iets gedaan waardoor enkel de letter n standaard als hoofdletter ingesteld staat waardoor ik tijdens het typen steeds de shift toets moet gebruiken om een kleine letter n te krijgen. Heeft iemand een idee hoe ik er kan voor zorgen dat ik standaard een kleine letter n krijg?
Pagina: 1 ... 41 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.