Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-01 13:55
quote:
jelle. schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 07:47:
[...]

Heb je de Lightning-ingang schoongemaakt met een borsteltje? (Of houten tandenstoker ofzo). Meestal komt daar een hoop samengeperste stof vrij waar je geen idee van had :+
Ja was er vannacht mee bezig geweest en dat werkte niet. Had dus al een reserve telefoon klaargelegd voor navigatie etcen de iPhone nog steeds maar aan de lader gelegd (terwijl die leeg was).

Was die vanochtend opeens 100% :+
En vandaag maar idd met een tandenstoker bezig geweest en een nieuwe lader gekocht, lijkt nu weer goed te gaan gelukkig.

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:57
quote:
Hackus schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:11:
@iMars het zou goed kunnen dat je toestel niet goed geladen was. Ik gebruik trouwens nooit de batterij spaarstand. Nu de laadingang schoon is zou ik hem voor het slapengaan even aansluiten en dan home en powerbutton indrukken tot Apple teken verschijnt, dan lekker laten liggen tot de volgende ochtend. Ben benieuwd hoe hij dan de dag(en) doorkomt.
Ik laad m’n iPhone elke nacht op met een originele lader plus kabel. Dus elk ochtend is m’n iPhone 100% geladen. Daar zie ik het probleem niet.

Ik heb vandaag op werk de lightning connector helemaal schoon gemaakt, er zat toch wat stof in. Daarna wat je zei: home + power knop ingedrukt totdat het Apple logo kwam. Daarna de hele dag aan de lader gehouden. Kijken of ie het nu beter uithoud :)

• Clavan
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 19-02-2018
*snip* crossposten is niet gewenst.

Daedalus wijzigde deze reactie 19-02-2018 20:42 (84%)

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08-01 06:34
Van de regen in de drup, 16-2 nieuwe batterij laten zetten bij een telefoon winkeltje in het plaatselijke dorpje.
Batterij ging beter mee afgelopen week, echter sinds vanavond gaat de telefoon spontaan uit of opnieuw opstarten, en doet nu helemaal niks meer.

Bekend probleem of wat moet ik doen?

Mars Game Events organiseert FIFA en PES toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

quote:
Mars18 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:02:
Van de regen in de drup, 16-2 nieuwe batterij laten zetten bij een telefoon winkeltje in het plaatselijke dorpje.
Batterij ging beter mee afgelopen week, echter sinds vanavond gaat de telefoon spontaan uit of opnieuw opstarten, en doet nu helemaal niks meer.

Bekend probleem of wat moet ik doen?
Waarom ben je niet naar Apple store gegaan ?

Eating Iron @Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Remco Tr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:51
Wat voor prijs kun je vragen voor een grijze 6s 64gb? 2 jaar oud en lichte gebruiksporen. Nieuwe accu en onbeschadigd scherm.

Prijzen lopen van 200 tot 350€. Wat is een redelijke prijs

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
Remco Tr schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:03:
Wat voor prijs kun je vragen voor een grijze 6s 64gb? 2 jaar oud en lichte gebruiksporen. Nieuwe accu en onbeschadigd scherm.

Prijzen lopen van 200 tot 350€. Wat is een redelijke prijs
daartussen, dat kun je zelf inschatten aan de hand van de staat van jouw toestel.
(Ik weet zo niet of advies mbt verkoop hier toegestaan is btw)

• Hopjesvla
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 10-03-2018
Zo, in de twee jaar dat ik een iPhone 6s heb is dit het derde model wat ik meedraag. :')

De eerste had rond september 2016 antenneproblemen (ingeruild) en de tweede is onbruikbaar geraakt tijdens de accuvervanging bij de Apple-store dus heb een 'gloednieuwe' gekregen tegen de prijs van een accuvervanging (€29). Vond het best. Nu proberen om het tot 2021 vol te houden met dit model. :') :') :')

Ha ha ha ik ben Hopjesvla.

• Mars18
quote:
Hackus schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:11:
[...]

Waarom ben je niet naar Apple store gegaan ?
Geen in de buurt, en bij die amacs enzo was het niet ter plaatsen klaar en nu wel.
Maar lees dat mijn ios gecrasht is

Mars Game Events organiseert FIFA en PES toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
Mars18 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 16:48:
[...]

Geen in de buurt, en bij die amacs enzo was het niet ter plaatsen klaar en nu wel.
Maar lees dat mijn ios gecrasht is
Je kunt er niets van verwachten. Slechte kwaliteit batterij
Slordige reparatie

Is de laadconector schoon ?
Leg het toestel aan Apple/MFI laadsysteem en druk de home en powerbutton in tot Apple teken verschijnt. Laat alles lekker liggen tot wel uur na 100% lading. Dit had je ook als 1e moeten doen voor je dacht aan reparatie. Verhelpt dit niet doe je wis en herstel aan iTunes en dan aanmelden als nieuw. Dan kun je testen hoe dat gaat met zgn schoon toestel.

• Mars18
quote:
Hackus schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:31:
[...]

Je kunt er niets van verwachten. Slechte kwaliteit batterij
Slordige reparatie

Is de laadconector schoon ?
Leg het toestel aan Apple/MFI laadsysteem en druk de home en powerbutton in tot Apple teken verschijnt. Laat alles lekker liggen tot wel uur na 100% lading. Dit had je ook als 1e moeten doen voor je dacht aan reparatie. Verhelpt dit niet doe je wis en herstel aan iTunes en dan aanmelden als nieuw. Dan kun je testen hoe dat gaat met zgn schoon toestel.
Ik gebruik een usb kabel op werk van action, geen goed idee dus? ;)

Heb hem heel de tijd opgeladen met een echte lader van Apple, maar er komt geen beweging in, op de computer herkend die hem ook niet meer.

Ga vandaag eerst terug naar de winkel van de batterij...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
Mars18 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:43:
[...]

Ik gebruik een usb kabel op werk van action, geen goed idee dus? ;)

Heb hem heel de tijd opgeladen met een echte lader van Apple, maar er komt geen beweging in, op de computer herkend die hem ook niet meer.

Ga vandaag eerst terug naar de winkel van de batterij...
A1400 Apple lader met org/MFI kabel gebruiken, geen andere zooi. Dat kan schade veroorzaken, oa chip wat het opladen regelt. Goedkoop is dus duurkoop :)

http://i68.tinypic.com/33ffcb8.jpg

• Mars18
quote:
Hackus schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:26:
[...]

A1400 Apple lader met org/MFI kabel gebruiken, geen andere zooi. Dat kan schade veroorzaken, oa chip wat het opladen regelt. Goedkoop is dus duurkoop :)

[afbeelding]
Goed om te weten in het vervolg, maar valt weinig meer te doen? Reparatie via Apple zal wel in de 300 euro kosten? Als ze die al kunnen/willen repareren omdat er een andere batterij in zit.

Straks langs bij de winkel die hem gerepareerd heeft kijken wat die nog kan/wil doen ;(

• Rohit
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10:41
beste,

mijn vrouw heeft een IPhone 6S Plus sinds september 2016, zit dus nog garantie op via de verkoper (Vodafone) ik heb het toestel gekocht via marktplaats met een factuur erbij. Nu heeft ze een "heldere" pixel (gaf apple chat aan) Apple kan dit tegen betaling repareren maar wees me naar de verkoper vanwege de 2e jaar garantie. Weet iemand toevallig of ze het bij Vodafone leuk vinden als ik met de factuur binnen kom wandelen die op iemand anders naam staat? En iemand ook ervaringen met reparatie hiervan? Het is een klein wit vlekje in het scherm, geen schade aan het toestel/scherm..

• Dirk0s
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-01 18:43
Iemand bekend met de camera app als je deze opent dat het beeld continue zwart blijft? Pas bij alle apps helemaal afsluiten werkt hij weer. Alleen na een tijdje wordt hij weer zwart. Behoorlijk irritant als je ooit snel een foto van iets wilt maken

• Dancing_Animal
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:49

Dancing_Animal

Niet omdat het moet.

quote:
iMars schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:22:
[...]

Ik kreeg het advies om juist niet met een tandenstoker te doen. Als deze afbreekt en vast komt te zitten, ben je verder van huis. Gewoon met een paperclip voorzichtig het vuil eruit halen. Het vuil zit 99 van de 100 keer helemaal achterin gepropt. dus gewoon in de breedte van de aansluiting het vuil eruit "scheppen/lepelen".
Wie geeft jou zulke adviezen mbt de paperclip? Is dat hetzelfde gsm-winkeltje van verderop dat je accu vervangen heeft toevallig? Action kabel. Goed bezig.

Hoe dan?

• iMars
quote:
Dancing_Animal schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:30:
[...]

Wie geeft jou zulke adviezen mbt de paperclip? Is dat hetzelfde gsm-winkeltje van verderop dat je accu vervangen heeft toevallig? Action kabel. Goed bezig.
Advies van iemand die gecertificeerd is om Apple reparaties uit te voeren. En mijn accu is door Apple store zelf vervangen, dat soort dingen laat ik never-nooit-niet door dat soort gsm-winkeltjes uitvoeren ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15-01 23:26
quote:
Dancing_Animal schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:30:
[...]

gallery: iMars Is iemand anders dan gallery: Mars18 . Het scheelt maar een paar letters en cijfers, maar toch O-)

Lumia's 930, 950 en 950XL iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8

• Dancing_Animal
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:49

Dancing_Animal

Niet omdat het moet.

quote:
PinokkioTV schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:50:
[...]

gallery: iMars Is iemand anders dan gallery: Mars18 . Het scheelt maar een paar letters en cijfers, maar toch O-)
Ik zie het ja :)

Hoe dan?

• iMars
quote:
PinokkioTV schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:50:
[...]

Ik snapte al niet de laatste twee punten (batterij en action kabel) :+

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Wie heeft er tips voor een échte full cover screenprotector???

De eerste screenprotector die ik had was net wel/niet groot genoeg om het scherm in de breedte af te dekken. De huidige is toch echt te klein. Een millimeter, oftewel meerdere pixels onbedekt.

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MT/s | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
Saturnus schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:59:
Wie heeft er tips voor een échte full cover screenprotector???

De eerste screenprotector die ik had was net wel/niet groot genoeg om het scherm in de breedte af te dekken. De huidige is toch echt te klein. Een millimeter, oftewel meerdere pixels onbedekt.
kijk hier even.
https://www.aliexpress.co...01406&SearchText=5d+glass

• Saturnus
  • Niet online
quote:
Interessant. Zijn ze niet dikker dan een normale screenprotector?

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MT/s | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

• Hackus
  • Niet online

Hackus

0.3mm staat in omschrijving dacht ik

edit: juiste link

Hackus wijzigde deze reactie 11-04-2018 09:33 (88%)

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 23:03

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb met mijn Iphone 6s heel lang IOS 10.2 aangehouden i.v.m. jailbreak mogelijkheden. Het blijkt dat ik die jailbreak nauwelijks gebruikte, dus heb ik hem geupdate naar IOS 11.3. Had ik dat maar niet gedaan. Wanneer ik nu in de auto de 6s via een lightning kabel aansluit voor Apple Carplay, dan heb ik het probleem dat mensen waarmee ik bel mij niet goed kunnen horen. Het lijkt dan alsof je onder water praat. Ik hoor de andere kant echter prima. Haal ik de lightning kabel van de telefoon en verbind ik dan via Bluetooth met mijn auto, dan is alles weer goed en kan de andere kant mij weer goed verstaan. Bellen buiten de auto gaat ook prima.

Spotify speelt hij prima af via de lightning kabel, het lijkt dus alleen een probleem te zijn met Carplay. Ik heb op fora gezocht en er zijn veel problemen gemeld hierover, maar helaas nog nergens een oplossing die werkt. Noise cancellation staat al uit. re-pair geprobeerd, door mijn auto te verwijderen uit de carplay instellingen en weer te connecten. Helaas ook niet de oplossing.

Zijn er meer mensen met dit soort problemen?

Beauty is in the eye of the beerholder

• Saturnus
  • Niet online
quote:
Hackus schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:39:
0.3mm staat in omschrijving dacht ik

edit: juiste link
Op basis van '5D' zoekopdracht deze besteld: https://www.aliexpress.co...r-Screen/32849259637.html. Die zou ook "0.33mm" moeten zijn. Ik laat het weten over een week of 2. Bedankt voor de tip.

• Runescom
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-01 10:27
quote:
HellBeast schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:12:
Ik heb met mijn Iphone 6s heel lang IOS 10.2 aangehouden i.v.m. jailbreak mogelijkheden. Het blijkt dat ik die jailbreak nauwelijks gebruikte, dus heb ik hem geupdate naar IOS 11.3. Had ik dat maar niet gedaan. Wanneer ik nu in de auto de 6s via een lightning kabel aansluit voor Apple Carplay, dan heb ik het probleem dat mensen waarmee ik bel mij niet goed kunnen horen. Het lijkt dan alsof je onder water praat. Ik hoor de andere kant echter prima. Haal ik de lightning kabel van de telefoon en verbind ik dan via Bluetooth met mijn auto, dan is alles weer goed en kan de andere kant mij weer goed verstaan. Bellen buiten de auto gaat ook prima.

Spotify speelt hij prima af via de lightning kabel, het lijkt dus alleen een probleem te zijn met Carplay. Ik heb op fora gezocht en er zijn veel problemen gemeld hierover, maar helaas nog nergens een oplossing die werkt. Noise cancellation staat al uit. re-pair geprobeerd, door mijn auto te verwijderen uit de carplay instellingen en weer te connecten. Helaas ook niet de oplossing.

Zijn er meer mensen met dit soort problemen?
Zelfde probleem, maar dan met een Iphone 7 & Iphone 6s...
Is sinds IOS 11.3 ik dacht eerst dat het aan mijn kabel lag, maar schijnbaar dus niet.

Give 2 Get

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 23:03

HellBeast

Oh My GoT!

quote:
Runescom schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:55:
[...]

Zelfde probleem, maar dan met een Iphone 7 & Iphone 6s...
Is sinds IOS 11.3 ik dacht eerst dat het aan mijn kabel lag, maar schijnbaar dus niet.
Bedankt voor het melden. Dat wordt dus een fix afwachten. :/

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: januari 2008
Mijn vrouw heeft een iPhone 6s Plus 64 gb, maar is nu overgestapt op een 8 Plus Red. Mooi ding. Ik heb een iPhone 6 64gb van mijn werk, maar mag ook een eigen toestel (BYOD) gebruiken.

Ik heb nu sinds vanochtend even de 6s Plus van mijn vrouw in gebruik, net iets sneller en net iets betere camera. En ik gebruik mijn iPhone ook als navigatie op de motor, daar is de grote display handig voor. Maar man, wat is dat ding huge. Ik bel veel voor mijn werk en moet nog even kijken of ik er aan kan wennen. Anders gaat hij in de verkoop.

Nu ben ik wel benieuwd naar ervaringen (van vooral mannen) met de Plus. Bevalt het? Of is de Plus toch vooral voor vrouwen (die vaker een tas bij zich hebben). Natuurlijk gaat mijn eigen ervaring ook een rol spelen bij de uiteindelijke keuze: de Plus gebruiken of terug naar mijn eigen 'normale' 6.

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 10:30
quote:
coenox schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:58:
Mijn vrouw heeft een iPhone 6s Plus 64 gb, maar is nu overgestapt op een 8 Plus Red. Mooi ding. Ik heb een iPhone 6 64gb van mijn werk, maar mag ook een eigen toestel (BYOD) gebruiken.

Ik heb nu sinds vanochtend even de 6s Plus van mijn vrouw in gebruik, net iets sneller en net iets betere camera. En ik gebruik mijn iPhone ook als navigatie op de motor, daar is de grote display handig voor. Maar man, wat is dat ding huge. Ik bel veel voor mijn werk en moet nog even kijken of ik er aan kan wennen. Anders gaat hij in de verkoop.

Nu ben ik wel benieuwd naar ervaringen (van vooral mannen) met de Plus. Bevalt het? Of is de Plus toch vooral voor vrouwen (die vaker een tas bij zich hebben). Natuurlijk gaat mijn eigen ervaring ook een rol spelen bij de uiteindelijke keuze: de Plus gebruiken of terug naar mijn eigen 'normale' 6.
Ik ben blij dat ik destijds voor de 6s Plus ben gegaan. Heel fijn zo een groot scherm, en tot nu toe, na dik 2 jaar gaat hij nog altijd makkelijk in mijn broekzakken en vind ik het grote scherm alleen maar voordelen hebben. Ik ben wel een man met gemiddelde tot grote handen, ik kan me voorstellen als je kleine handen hebt dat dit formaat minder prettig is. Het is even wennen, maar als je eraan gewend vind je de 'normale' iPhones echt te klein. Althans, dat ervaar ik zo. Bij de iPhone X is dat natuurlijk een ander verhaal, maar hier kijk ik even naar de 6-7-8 generatie.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Ik heb de 6 plus gehad na een 5s, maar vond het te groot en heb snel een 6s gekocht toen.

• HyperTrophy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:24
die 8 red is echt sexy, zou ook wel een plus willen, ik zou verwachten dat het formaat eerst wel een drempel zal zijn.

heb nu bv een otterbox om mn 6s non plus, maar zie nu dat de hechting tussen hard plastic en rubber rand begint los te laten, langs onderzijde en zijkant waar ingangen en knoppen zitten. dit zal mede komen door het in en uit broekzak halen...

HyperTrophy wijzigde deze reactie 16-05-2018 13:13 (51%)

• coenox
  • Registratie: januari 2008
quote:
HyperTrophy schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:12:
die 8 red is echt sexy, zou ook wel een plus willen, ik zou verwachten dat het formaat eerst wel een drempel zal zijn.

heb nu bv een otterbox om mn 6s non plus, maar zie nu dat de hechting tussen hard plastic en rubber rand begint los te laten, langs onderzijde en zijkant waar ingangen en knoppen zitten. dit zal mede komen door het in en uit broekzak halen...
Ik heb voor op de motor ook een Otterbox op mijn 6 non plus. Maakt hem al een stuk groter. Met de plus wordt dat volgens mij gigantisch. Nu rijdt mij vrouw ook motor en die had al een Catalyst hoes met stuurhouder voor op de motor. Dat is dan weer goed te doen met de plus.

• Saturnus
  • Niet online
quote:
quote:
Saturnus schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:26:
[...]

Op basis van '5D' zoekopdracht deze besteld: https://www.aliexpress.co...r-Screen/32849259637.html. Die zou ook "0.33mm" moeten zijn. Ik laat het weten over een week of 2. Bedankt voor de tip.
In eerste instantie een waardeloos resultaat. Extreem veel luchtbellen, en zodra er druk op de randen om het scherm komt, gaat de protector/shield een soort van bol staan waardoor er zelfs nieuwe lucht onder komt.

Off-focus plaatje:
http://i65.tinypic.com/8xo8p1.jpg

Saturnus wijzigde deze reactie 19-05-2018 14:30 (3%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Saturnus Hier heb ik ze er strak opgekregen. de 6 van mijn dochter heeft 1 plekje helemaal links onder.
dat is gekomen na val. even rustig de tijd nemen, en het scherm goed reinigen en stofvrij maken.

• Saturnus
  • Niet online
quote:
Hackus schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:49:
@Saturnus Hier heb ik ze er strak opgekregen. de 6 van mijn dochter heeft 1 plekje helemaal links onder.
dat is gekomen na val. even rustig de tijd nemen, en het scherm goed reinigen en stofvrij maken.
Heb je de link naar dat exacte product? Misschien net een andere.
Scherm hier is echt goed schoon. Eigenlijk zo schoon dat als je met die stickertjes een stofje er af zou moeten halen, het scherm juist daardoor viezer wordt. Zal hem nog een paar keer erop en eraf halen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Ff voor je ingelogd en deze heb ik gekocht en voor de 8 de zwarte https://www.aliexpress.co...042311.0.0.3e1b4c4dtfAkXO

• Saturnus
  • Niet online
quote:
Hackus schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:56:
Ff voor je ingelogd en deze heb ik gekocht en voor de 8 de zwarte https://www.aliexpress.co...042311.0.0.3e1b4c4dtfAkXO
Thanks. Uit de reviews door gebruikers lijkt op te maken dat het om hetzelfde product gaat (maar andere verkoper).
Jij hebt dus niet als je druk uitoefent op de (4 mm) ruimte naast je scherm er bellen onder de protector sluipen? Misschien variatie in productieproces. Mijn protector loopt niet scherp genoeg af in de laatste millimeters waardoor er ruimte tussen protector en scherm zit.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
Saturnus schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:01:
[...]

Thanks. Uit de reviews door gebruikers lijkt op te maken dat het om hetzelfde product gaat (maar andere verkoper).
Jij hebt dus niet als je druk uitoefent op de (4 mm) ruimte naast je scherm er bellen onder de protector sluipen? Misschien variatie in productieproces. Mijn protector loopt niet scherp genoeg af in de laatste millimeters waardoor er ruimte tussen protector en scherm zit.
Ik zou niet er af halen en weer proberen, dat gaat niet goed. Ik meet vanuit de 'home knop' en dan druk in in het midden en zo zuigt ie zelf strak. 1 keer heb ik het opgetild omdat het niet uitkwam boven. nu zit het nog heel iets ernaast maar beneden zit ie netjes. ander had ik de boel er al afgetrokken :D kan mij snel irriteren als het bij de home knop niet netjes zit. (je zou nog even met de föhn er over kunnen)

Hackus wijzigde deze reactie 19-05-2018 15:06 (2%)
Reden: extra info

• Saturnus
  • Niet online
quote:
Hackus schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:05:
[...]

Ik zou niet er af halen en weer proberen, dat gaat niet goed. Ik meet vanuit de 'home knop' en dan druk in in het midden en zo zuigt ie zelf strak. 1 keer heb ik het opgetild omdat het niet uitkwam boven. nu zit het nog heel iets ernaast maar beneden zit ie netjes. ander had ik de boel er al afgetrokken :D kan mij snel irriteren als het bij de home knop niet netjes zit. (je zou nog even met de föhn er over kunnen)
Ik bestel de andere wel, en blijf dan een refund cirkeltje hanteren totdat er een goede komt of ik het zat ben. Ik ben verre van lompe gast die dit niet kan. :P Bellen komen na wegduwen ook gewoon weer terug. Nog even en ik duw Touch3D kapot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Hackus
Zowaar met vele malen liften en drukken alle bellen eruit gekregen.
Met een soft case die ik al had sluit het allemaal perfect aan.
Nu zien hoe het gaat, ik denk dat er grote kans is dat bellen binnen dagen of weken terug zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12-01 12:41
Zijn er mede mensen hier waarvan ook sinds omtrent gisteren spontaan de touch ID niet meer werkt?

Heb een iphone 6, deze zat tot gister op 11.2? (de voorganger van de huigide 11.3.1, deze staat er nu op). Mijn iphone gister in de auto gebruikt als GPS waarna hij best warm was geworden. Bij thuiskomst merkte ik dat de homebutton slechter werkte. Na een keer goed schoonmaken met een brilledoekje en een reboot kreeg ik de melden "unnable to activate touch id on this iphone". Nu heb ik al eens eerder gehoord dat iphones met chineese schermpjes hun touch ID niet meer werken.

Ik heb mijn scherm zelf vervangen 1 jaar geleden, zodoende heb ik mijn eigen homebutton om gezet naar het chineese scherm. Dus de touch ID komt van mijn eigen officiele iphone.

Ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben sinds kort. Dit om uit te sluiten of het daadwerkelijk aan mijn iphone ligt of dat het een software update zou kunnen zijn die mijn touch id heeft gesloopt.

Mijn excuses als dit niet de correcte afdeling is.

Mvg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
quote:
Timmiewimie schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:36:
Zijn er mede mensen hier waarvan ook sinds omtrent gisteren spontaan de touch ID niet meer werkt?

Heb een iphone 6, deze zat tot gister op 11.2? (de voorganger van de huigide 11.3.1, deze staat er nu op). Mijn iphone gister in de auto gebruikt als GPS waarna hij best warm was geworden. Bij thuiskomst merkte ik dat de homebutton slechter werkte. Na een keer goed schoonmaken met een brilledoekje en een reboot kreeg ik de melden "unnable to activate touch id on this iphone". Nu heb ik al eens eerder gehoord dat iphones met chineese schermpjes hun touch ID niet meer werken.

Ik heb mijn scherm zelf vervangen 1 jaar geleden, zodoende heb ik mijn eigen homebutton om gezet naar het chineese scherm. Dus de touch ID komt van mijn eigen officiele iphone.

Ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben sinds kort. Dit om uit te sluiten of het daadwerkelijk aan mijn iphone ligt of dat het een software update zou kunnen zijn die mijn touch id heeft gesloopt.

Mijn excuses als dit niet de correcte afdeling is.

Mvg
Ik ben bang dat het door de software update komt.

• Saturnus
  • Niet online
@Hackus
Ben ik weer haha. Zoals verwacht nieuwe bellen. Bij het weg duwen op dezefde manier als voorheen is een stukje protector losgeknapt. China wilde al een nieuwe sturen om de bellen. Ben benieuwd of dat van betere kwaliteit gaat zijn. Met pech >5 weken wachten.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
Saturnus schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:37:
@Hackus
Ben ik weer haha. Zoals verwacht nieuwe bellen. Bij het weg duwen op dezefde manier als voorheen is een stukje protector losgeknapt. China wilde al een nieuwe sturen om de bellen. Ben benieuwd of dat van betere kwaliteit gaat zijn. Met pech >5 weken wachten.
Vervelend ! Ik heb gister nog 1 geplaatst, en die was ook rottig te plaatsen. (aan de zijkant bleef er lucht onder zitten.) thuis heb ik een plastic (spaantje zeg maar) die krab je over het scherm. ( maat van mij doet autobelettering, wrappen etc) daar heb ik het van.

• Saturnus
  • Niet online
Waar kopen jullie kwalitatieve accu's te vervanging?

iFixit? $25. Maar €30 in de EU-store. En toen nog even verzendkosten erbij. Zit je opeens op €38. Hmm...

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08:32
quote:
Saturnus schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 00:01:

iFixit? $25. Maar €30 in de EU-store. En toen nog even verzendkosten erbij. Zit je opeens op €38. Hmm...
Apple Store? €29 inclusief vervanging, garantie van 90 dagen? Originele batterij? Ik zou ‘t wel weten.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
Saturnus schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 00:01:

Idd, wat Volkon zegt.

zie hier: https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing
(naar beneden scrollen)

• Saturnus
  • Niet online
@Volkan1984 @Hackus
Top. Dat ziet er uit als een beter idee. Heb ze gemaild.

Ok, je komt bij Amac terecht en mag dan €40 betalen. Alsnog wel de betere optie waarschijnlijk.

Saturnus wijzigde deze reactie 12-06-2018 11:17 (37%)

• jazzozo
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09-01 19:18
Hoi! Mijn baas komt zojuist bij mij langs en heeft sinds hij zijn 6S heeft geupdate een probleem erbij.

Het lijkt alsof wanneer hij gewoon iets op zijn scherm doet hij automatisch 3D Touch gebruikt. Maakt niet uit hoe zacht ik op het scherm tik, op willekeurige momenten detecteert hij het alsof ik hard druk.

Toevallig meer mensen met dit probleem? Of is dit gewoon puur toeval en zal ik zijn screen protector er even af pielen?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@jazzozo wat gebeurt er na herstart, evt hard reset ?

• jazzozo
@Hackus Zojuist geprobeerd, helaas geen effect...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
jazzozo schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:04:
@Hackus Zojuist geprobeerd, helaas geen effect...
al cover van het scherm verwijdert ?
Zit het scherm nog goed in de behuizing?
(krom na val eerdere reparatie)

• jazzozo
quote:
Hackus schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:09:
[...]

al cover van het scherm verwijdert ?
Zit het scherm nog goed in de behuizing?
(krom na val eerdere reparatie)
Ziet er nog puntje gaaf uit, zojuist protector verwijderd en het probleem blijft... Ik heb Force Touch maar uitgezet in de instellingen, gezien hij het toch niet gebruikt verder. Voor nu het probleem dus opgelost. :)

• SemperFidelis
Mijn protector is ene beetje te laat dus mn scherm is naar de klote.
Hij werkt nog wel maar zit vol met barsten. Iemand ervaring met zelf vervangen? Moet je dan hele LCD scherm vervangen of kun je ergens alleen het glas zelf bestellen?

• Joostglas
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12-01 16:40
Nee het schijnt heel moeilijk om alleen het glas te vervangen, ik zou een heel nieuw schermpje erop zetten (en direct er een screenprotector erop plakken natuurlijk)

• Alexknl
De iPhone 6S+ van mijn zus vertoont kuren waar ik zelf nog nooit van gehoord heb bij deze iPhone. De vibratie funtie werkt (sinds een paar maanden) van de een op de andere dag totaal niet meer. Is gewoon uitgevallen. Hij is niet gevallen en er zijn geen gekke dingen mee gedaan. Daarnaast werkt WIFI (bijna) niet meer sinds een week, hij blijft steeds connecten via 4G. En dat bij (tot nu toe) alle WIFI locaties waar ze wel eens komt. Ze heeft hierbij ook al van alles geprobeerd, zelfs een reset heeft niet geholpen..

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben; hebben mensen hier al eens van deze kuren gehoord? Er zit gelukkig nog garantie op. Zijn er nog dingen die zijn kan proberen? Of zal opsturen voor garantie bij KPN de enige optie zijn.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Alexknl dat wordt reparatie denk ik
( lightning flex-cable waarschijnlijk)
Is de laadingang schoon en droog ?

Hackus wijzigde deze reactie 27-06-2018 19:26 (50%)

• Alexknl
quote:
Hackus schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:24:
@Alexknl dat wordt reparatie denk ik
( lightning flex-cable waarschijnlijk)
Is de laadingang schoon en droog ?
Yes, alles ziet er normaal en schoon uit. Denk ook dat hij maar opgestuurd zal moeten worden dan. Ben wel benieuwd wat ze er aan gaan doen en of ze misschien een refurbished in de plaats krijgt. Refurbished hoef je niet per se mee akkoord te gaan toch?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Alexknl Ze kunnen een remanufactured toestel geven of repareren

• misterTweakers
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 11-01 21:43
quote:
SemperFidelis schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:14:
Mijn protector is ene beetje te laat dus mn scherm is naar de klote.
Hij werkt nog wel maar zit vol met barsten. Iemand ervaring met zelf vervangen? Moet je dan hele LCD scherm vervangen of kun je ergens alleen het glas zelf bestellen?
Scherm vervangen is heel gemakkelijk om te doen. Allereerst kan je een schermpje in Nederland/België of anders China (goedkoper, maar duurt wel langer voordat hij er is).

Daarna kan je de volgende tutorial volgen:
https://nl.ifixit.com/Gui...ssembly+Replacement/62900

Geloof me, het is echt makkelijker dan het lijkt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SemperFidelis
quote:
misterTweakers schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:56:
[...]

Scherm vervangen is heel gemakkelijk om te doen. Allereerst kan je een schermpje in Nederland/België of anders China (goedkoper, maar duurt wel langer voordat hij er is).

Ja maar ik zie vooral LCD replacement, niet enkel t glas. Maar dan doe ik dat maar gewoon.
Heb al wat vaker schermpjes gerepareerd van Sony en HTC dus moet wel gaan lukken denk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SemperFidelis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:27:
[...]

Ha ok na 2 seconden uitgezet, ga nu een heel schermpje kopen.
Thanks.
offT: Pas wel op met wat je buiten Europa koopt met invoerkosten.
boven de €22,- totaal komen er btw en inklaringskosten bij a €13,-

€22,- - €150,-

• Mars18
Mijn vrouw heeft een Iphone 6, echter was die traag geworden, heb hem via fabrieksinstellingen gereset, maar is niet echt veel sneller geworden.

Wat zou ik nog meer kunnen doen?

• nickdew
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-01 21:38
quote:
Mars18 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:35:
Mijn vrouw heeft een Iphone 6, echter was die traag geworden, heb hem via fabrieksinstellingen gereset, maar is niet echt veel sneller geworden.

Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Wachten op iOS 12. Deze schijnt soepeler te lopen. Zelf geen ervaring mee. Anders zit er niets anders op dat je telefoon te upgraden :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steel Dogg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15-01 13:43
Hallo,

Ik heb een iPhone 6S draaien op iOS 9.3. met een semi JB. Nu zit ik erover te denken om de telefoon te updaten naar iOS 11. Is dit het waard? Wat zijn jullie ervaringen wat betreft de performance en batterijduur?

Steel Dogg wijzigde deze reactie 06-07-2018 11:55 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15-01 23:28
Ik zou zelf wachten op IOS 12 ^.

Wel van te voren opnieuw installeren misschien? Heb zelf geen ervaring met JB.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:39

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

quote:
misterTweakers schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:56:
[...]

Hier is telefoon een beetje te lomp in aanraking gekomen met een tegelvloer :x
Eerste keer dat het me gelukt is scherm van een smartphone te slopen. Liefst heb ik vandaag nog een ander scherm, maar zal wel een dag langer gaan duren.

Zit nu wel te kijken op marktplaats en er zijn iCloud locked toestellen, als ik die goedkoop op de kop kan tikken, met intact scherm, zijn die te gebruiken? Is het enige wat ik dan over moet zetten mijn originele home-knop? Materiaal om de telefoon te openen/servicen heb ik liggen (van een poging de batterij te vervangen, door een brak ding)

Of een 2e hands iPhone 7... en dit kapotte ding verkopen...

Vitality Discoshow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 11-01 21:43
quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:10:
[...]

Hier is telefoon een beetje te lomp in aanraking gekomen met een tegelvloer :x
Eerste keer dat het me gelukt is scherm van een smartphone te slopen. Liefst heb ik vandaag nog een ander scherm, maar zal wel een dag langer gaan duren.

Zit nu wel te kijken op marktplaats en er zijn iCloud locked toestellen, als ik die goedkoop op de kop kan tikken, met intact scherm, zijn die te gebruiken? Is het enige wat ik dan over moet zetten mijn originele home-knop? Materiaal om de telefoon te openen/servicen heb ik liggen (van een poging de batterij te vervangen, door een brak ding)

Of een 2e hands iPhone 7... en dit kapotte ding verkopen...
Haha, altijd vervelend :)

Je zou naar een iCloud locked device kunnen kijken. Het voordeel is dan wel dat je een origineel schermpje hebt. Het nadeel is dat je vaak wel duurder uit zal zijn.

Met het vervangen van het schermpje ligt het eraan wat voor soort scherm je koopt. Bij de minimale schermpjes op het internet moet je de homebutton overzetten, maar ook dingen als je front camera en een metaal plaatje over het lcd. Als je een iCloud locked toestel koopt, hoef je alleen je homebutton over te zetten.

In beide gevallen is het niet enorm lastig als je een goede tutorial volgt. Ik zou er gewoon een vrije avond voor proberen uit te trekken en er dan rustig mee aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:39

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Heb nu voor de snel maar een 2e hands/nog in seal 7+ in huis gehaald. Komende zondag op vakantie dus had gewoon snel iets werkends nodig.

Na vakantie rustig eens kijken naar schermen, dan heb ik ook tijd om de boel over te kunnen zetten, met gebroken scherm krijg ik die 6s ook wel verkocht, maar denk met een werkend scherm voor meer geld.

Vitality Discoshow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:59:
Heb nu voor de snel maar een 2e hands/nog in seal 7+ in huis gehaald. Komende zondag op vakantie dus had gewoon snel iets werkends nodig.

Na vakantie rustig eens kijken naar schermen, dan heb ik ook tijd om de boel over te kunnen zetten, met gebroken scherm krijg ik die 6s ook wel verkocht, maar denk met een werkend scherm voor meer geld.
Ik zou niet meer dan €60,- uitgeven voor een locked toestel, voor dit geld koop je ook een compleet scherm.
Een 6s is mijn geen originele reparatie waard,(tenminste als je het doet ter prijsverhoging bij verkoop) en aankoop uit China loop je de kans op inklaringskosten(a €13,-) en btw over je factuur bedrag. (totale factuur boven de €22,- )
zo uit mijn hoofd rekent Apple iets van €190,-

• raginus3
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11-01 13:50
Ik overweeg een 6s plus, om video's te maken voor mijn onderneming. Ik wil de 6s+ gebruiken icm een Olloclip groothoek lens. Een temperd glass protector past dan waarschijnlijk niet?
Een andere optie voor de Olloclip (de klem opzetlensjes zijn onhandig in gebruik merk ik met de 5s).

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Hoe zet ik de resolutie van de foto’s op 4K ? De camera heb ik net op 4K 30fps gezet. Pakt hij dan de foto’s ook 4K?

• JFS
  • Laatst online: 12:09
Hamazaki schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:06:
Hoe zet ik de resolutie van de foto’s op 4K ? De camera heb ik net op 4K 30fps gezet. Pakt hij dan de foto’s ook 4K?
Foto's worden altijd standaard gemaakt op de maximale resolutie

• Hamazaki
  • Niet online
JFS schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:32:
[...]

Foto's worden altijd standaard gemaakt op de maximale resolutie
Hoe kan ik mijn resolutie zien van de foto’s via de telefoon ? Of kan dat alleen op de pc ?

• Milan1NL
Hamazaki schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:39:
[...]

Hoe kan ik mijn resolutie zien van de foto’s via de telefoon ? Of kan dat alleen op de pc ?
EXIF Viewer by Fluntro van Fluntro https://itunes.apple.com/...-fluntro/id944118456?mt=8

Milan1NL wijzigde deze reactie 19-09-2018 11:06 (12%)

• Hamazaki
  • Niet online
goeie! ik zie dat mijn foto's op 1600x1200 staan, terwijl ik mijn camera gisteren op 4K 30fps heb gezet. is deze resolutie het maximum met foto's op de 6S ?

UPDATE: oh wacht, verkeerde foto. hij pakt nu 4032x3024.

je hebt 2 exif programma's in de appstore. welke is het beste ? @Milan1NL

Hamazaki wijzigde deze reactie 19-09-2018 11:23 (13%)

• Milan1NL
Hamazaki schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:08:
[...]

goeie! ik zie dat mijn foto's op 1600x1200 staan, terwijl ik mijn camera gisteren op 4K 30fps heb gezet. is deze resolutie het maximum met foto's op de 6S ?

UPDATE: oh wacht, verkeerde foto. hij pakt nu 4032x3024.

je hebt 2 exif programma's in de appstore. welke is het beste ? @Milan1NL
Ik heb de gekochte versie. Was toen een keer gratis. Misschien anders wachten tot die weer een keer gratis is. Tip: Kijk elke avond op Iculture tegen 8 uur 's avonds. Dan komt er een nieuw bericht op de nieuwspagina met gratis apps :)

• Hamazaki
  • Niet online
ik gebruik tegenwoordig een grixx usb oplaadkabel voor mijn iphone, de stekker is wel origineel van apple. kan dit kwaad ?

• homemix25
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-01 22:44
Sinds korte tijd (voor m'n gevoel 1-2 weken) gaat de batterij van mijn iPhone 6s snel leeg (ik zie de procenten eraf vliegen bij gebruik). Herkennen meer mensen dit? De batterij is een paar maanden geleden vervangen. Op vliegtuigmodus is het probleem er niet.

Wat heb ik geprobeerd:
  • Opnieuw opstarten
  • Helemaal tot 0% en weer opladen
  • Opnieuw ingesteld en back-up teruggezet vanaf iTunes
iOS zegt dat hij 96% gezond is, Coconut zegt 43% design capacity. Welke moet ik geloven?

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• Allie74
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-01 11:58
homemix25 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:33:
Sinds korte tijd (voor m'n gevoel 1-2 weken) gaat de batterij van mijn iPhone 6s snel leeg (ik zie de procenten eraf vliegen bij gebruik). Herkennen meer mensen dit? De batterij is een paar maanden geleden vervangen. Op vliegtuigmodus is het probleem er niet.

Wat heb ik geprobeerd:
  • Opnieuw opstarten
  • Helemaal tot 0% en weer opladen
  • Opnieuw ingesteld en back-up teruggezet vanaf iTunes
iOS zegt dat hij 96% gezond is, Coconut zegt 43% design capacity. Welke moet ik geloven?
Toevallig, ik heb dit dus ook sinds een week. Moet nu eind van de middag de telefoon weer opladen

• BoGu5
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-01 23:52

BoGu5

hmmmz

@homemix25 en @Allie74 beiden met een nieuwe batterij? Zijn de batterijen vervangen door Apple of door iemand anders? Ik zou er sowieso mee teruggaan als dit een paar maanden geleden vervangen is.

request.getCookies();

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Allie74 @homemix25 leg het toestel eens aan org./mfi laadsysteem, en houd de home en powerbutton ingedrukt tot apple teken verschijnt. dan bij 100% lading nog uurtje laten liggen

• Allie74
Hackus schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:04:
@Allie74 @homemix25 leg het toestel eens aan org./mfi laadsysteem, en houd de home en powerbutton ingedrukt tot apple teken verschijnt. dan bij 100% lading nog uurtje laten liggen
Ga ik proberen

• Allie74
BoGu5 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:27:
@homemix25 en @Allie74 beiden met een nieuwe batterij? Zijn de batterijen vervangen door Apple of door iemand anders? Ik zou er sowieso mee teruggaan als dit een paar maanden geleden vervangen is.
Bij mij zit de originele batterij er nog in

• BoGu5
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-01 23:52

BoGu5

hmmmz

Allie74 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:47:
[...]

Bij mij zit de originele batterij er nog in
Dan zou ik eerst dit proberen: https://www.apple.com/nl/...one6s-unexpectedshutdown/

En anders voor 29 euro de batterij laten vervangen bij Apple.

request.getCookies();

• Alexknl
Beste mensen, mijn iPhone 6S Plus camera (app) doet al een hele tijd raar. Wanneer ik de camera open, of het nou via de lockscreen of via de app op de homescreen is, hij komt 9 van de 10 keer niet tevoorschijn. Echter als ik dan via bijvoorbeeld Snapchat de camera open, geeft hij na een paar seconden wachten opeens wél beeld. Dit is erg vervelend want ik wil gewoon op de normale manier foto's en video's kunnen maken, niet via Snapchat.

Dit was ook al op iOS 11 een probleem. Het leek met een update destijds iets beter te gaan, van 1/10 keer naar 5/10 keer werkend zoiets. Echter lijkt het nu erop dat hij helemaal niet meer wil openen via de standaard app.
Hij heeft altijd vrij direct nieuwe updates gekregen, en zit nu dus op versie 12.1.2.
Camera afsluiten, restart, reset van de hele telefoon, werkt allemaal niet.

Is dit probleem bekend bij deze telefoon en/of kan ik hier nog wat aan doen?

Zie filmpje voor dit euvel en dat het via Snapchat opeens wel werkt :/

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Alexknl schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:57:
Beste mensen, mijn iPhone 6S Plus camera (app) doet al een hele tijd raar. Wanneer ik de camera open, of het nou via de lockscreen of via de app op de homescreen is, hij komt 9 van de 10 keer niet tevoorschijn. Echter als ik dan via bijvoorbeeld Snapchat de camera open, geeft hij na een paar seconden wachten opeens wél beeld. Dit is erg vervelend want ik wil gewoon op de normale manier foto's en video's kunnen maken, niet via Snapchat.

Dit was ook al op iOS 11 een probleem. Het leek met een update destijds iets beter te gaan, van 1/10 keer naar 5/10 keer werkend zoiets. Echter lijkt het nu erop dat hij helemaal niet meer wil openen via de standaard app.
Hij heeft altijd vrij direct nieuwe updates gekregen, en zit nu dus op versie 12.1.2.
Camera afsluiten, restart, reset van de hele telefoon, werkt allemaal niet.

Is dit probleem bekend bij deze telefoon en/of kan ik hier nog wat aan doen?

Zie filmpje voor dit euvel en dat het via Snapchat opeens wel werkt :/
[YouTube: iPhone 6S Plus camera app start niet]
Wat doet ie bij een schone installatie? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Alexknl
Michael Knight schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:45:
[...]

Wat doet ie bij een schone installatie? :)
Ik heb een factory reset gedaan, toen ik merkte dat het niet opgelost was, heb ik de backup weer terug gezet.

• Saturnus
  • Niet online
In augustus de accu laten vervangen in een Apple Store in Amsterdam. De 'health' was toen ~82%. Sindsdien gaat het weer prima.
Paar dagen terug naar iOS 12 gegaan. Aanzienlijk sneller nu. De accuduur valt nog niet over te oordelen.

Ook maar weer een nieuwe "full cover" 5D screenprotector erop gedaan. Maar het blijkt helaas geen echte fullcover. Had er 5 op AliExpress gekocht om zo maar een voorraad van die dingen te hebben... Blijkt dat het deze keer screenprotectors zijn die 1-1,5 mm minder breed zijn aan alle kanten waardoor er geen aansluiting is met je hoes en er zo'n randje zit wat zeker vuil gaat vangen. Vast zo'n foute batch die aan nietsvermoedende mensen verkocht wordt voor stuntprijzen. Behhh...

Niet kopen bij NFH Official Store. 👎
Gabby Store en ESVNE Official Store hadden vorig jaar beter spul alhoewel het monteren met die eerste niet gemakkelijk ging.

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True