• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
rscheper schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:47:
Ik heb sinds een week een iPhone 6s, wat een verademing als je van W10 komt! Ik mis wel wat dingetjes, maar het openen van WhatsApp en het ontgrendelen van de telefoon middels de vingerafdruk? Geweldig!

Ik heb één probleem... Als ik een binnenkomend telefoontje krijg en ik heb mijn oordopjes ingeplugd (ongeacht welke, zowel de originele van Apple als een ander merk), ik hoor niet direct iets.. Pas als ik het gesprek op 'luidspreker' zet om daarna het gesprek weer van 'luidspreker' af te halen schakelt hij naar mijn oortjes.. Bekend fenomeen? Kan er bizar weinig over vinden, ook omdat de meeste resultaten op Google niet over problemen maar over keuze wat betreft de telefoon/oordopjes gaan.
Netjes! WhatsApp op Windows 10 mobile, was eigenlijk om te huilen. Ik kon geen video's versturen. En de grootste ergernis was, het openen van WhatsApp wat bij elk toestel gewoon lang duurde ongeacht of je een high-end had.

Oké, nu weer in ontopic.
Zojuist is na een flinke val mijn Spigen tempered glass screen protector kapot gegaan (6s Plus, deze om precies te zijn), dus moet ik een nieuwe aanschaffen. Aangezien ik er extreem tevreden over ben, wil ik eigenlijk exact dezelfde kopen, maar Amazon.co.uk verkoopt hem zelf niet meer en dus wordt ik opgescheept met de extreem hoge verzendkosten van de derde partij waarmee ik rond de € 25 uitkom.

Maar om ook even iets positiefs te roepen: mijn iPhone is onbeschadigd en het scherm is als nieuw, precies waar ik een tempered glass screenprotector heb gekocht!

Ik heb al de hele avond zitten zoeken, maar ik kan geen Nederlandse zaken vinden die deze Spigen nog verkopen (of er is geen voorraad). Zoals gezegd ben ik er wel heel erg tevreden over en wel om de volgende redenen (die vast niet uniek zijn voor de Spigen):
- oleophobic coating (tegen vingerafdrukken)
- afgeronde randen (2.5D noemen ze het)
- past perfect, zit mooi i.c.m. de Apple lederen case
- bescherming is bewezen goed
- blokkeert niks (zichtbaar) qua schermhelderheid/resolutie

Op zich heb ik er geen moeite mee om € 25 te betalen, want kwaliteit vind ik het allerbelangrijkste, zeker voor een iPhone die ooit € 1.000+ heeft gekost. Daarom mijn vraag: wat zijn andere heel goede tempered glass screenprotectors?

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-03 21:55
MooDyBLueS schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:43:
Zojuist is na een flinke val mijn Spigen tempered glass screen protector kapot gegaan (6s Plus, deze om precies te zijn), dus moet ik een nieuwe aanschaffen. Aangezien ik er extreem tevreden over ben, wil ik eigenlijk exact dezelfde kopen, maar Amazon.co.uk verkoopt hem zelf niet meer en dus wordt ik opgescheept met de extreem hoge verzendkosten van de derde partij waarmee ik rond de € 25 uitkom.

Maar om ook even iets positiefs te roepen: mijn iPhone is onbeschadigd en het scherm is als nieuw, precies waar ik een tempered glass screenprotector heb gekocht!

Ik heb al de hele avond zitten zoeken, maar ik kan geen Nederlandse zaken vinden die deze Spigen nog verkopen (of er is geen voorraad). Zoals gezegd ben ik er wel heel erg tevreden over en wel om de volgende redenen (die vast niet uniek zijn voor de Spigen):

Op zich heb ik er geen moeite mee om € 25 te betalen, want kwaliteit vind ik het allerbelangrijkste, zeker voor een iPhone die ooit € 1.000+ heeft gekost. Daarom mijn vraag: wat zijn andere heel goede tempered glass screenprotectors?
Deze? 6+ is hetzelfde als 6S+ he ;)

Ik heb in het begin ook een een paar dure tempered glass screenprotectors gehad Muvit/Spigen (20-30euro). Maar toen ontdekte ik dat dit onzin is. Je betaald voor het merk. Ik heb nu al voor de 3e keer een tempered glass screenprotector gekocht van bijv. Aliexpress en in bijna 2 jaar pas 1 keer hoeven te vervangen op mijn 6SPlus, kosten 2,50. Omdat ze zo goedkoop zijn weet ik ook dat ik ze makkelijker kan vervangen als er een kras op komt, dat is ook fijn. Zo is er ook op Banggood en Ebay genoeg te vinden voor een paar euro.
Je hebt ze ook goedkoper maar je moet letten op de reviews en de specs. Mijne heeft dezelfde specs als jij noemt en was super easy om aan te brengen. Ik merk totaal geen verschil met mijn vorige dure en hij is gewoon fijn.
Deze heeft mijn zus voor haar 6SPlus, ook super.

Ik had in het begin geen screenprotector op mijn 6SPlus. Ik vind dat ik zelf erg goed met telefoons om kan gaan, en dat ging ook een jaar goed. Maar toen ging het opeens op een heel stomme manier mis en had ik een kras in het scherm. Daar heb ik me heel lang aan gestoord. Recent heb ik mijn iPhone op moeten sturen voor reparatie van de homebutton bij KPN, en ze hebben gewoon mijn hele scherm vervangen incl. homebutton _/-\o_ Ik was/ben er echt blij mee. Maar toen had ik ook zoiets van; dit gaat me niet meer gebeuren. Heb meteen een screenprotector op het nieuwe scherm geplakt. Wil niet meer zonder nu, kan echt niet tegen een kras op het scherm :X
Alexknl schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:34:
[...]

Deze? 6+ is hetzelfde als 6S+ he ;)

Ik heb in het begin ook een een paar dure tempered glass screenprotectors gehad Muvit/Spigen (20-30euro). Maar toen ontdekte ik dat dit onzin is. Je betaald voor het merk. Ik heb nu al voor de 3e keer een tempered glass screenprotector gekocht van bijv. Aliexpress en in bijna 2 jaar pas 1 keer hoeven te vervangen op mijn 6SPlus, kosten 2,50. Omdat ze zo goedkoop zijn weet ik ook dat ik ze makkelijker kan vervangen als er een kras op komt, dat is ook fijn. Zo is er ook op Banggood en Ebay genoeg te vinden voor een paar euro.
Je hebt ze ook goedkoper maar je moet letten op de reviews en de specs. Mijne heeft dezelfde specs als jij noemt en was super easy om aan te brengen. Ik merk totaal geen verschil met mijn vorige dure en hij is gewoon fijn.
Deze heeft mijn zus voor haar 6SPlus, ook super.

Ik had in het begin geen screenprotector op mijn 6SPlus. Ik vind dat ik zelf erg goed met telefoons om kan gaan, en dat ging ook een jaar goed. Maar toen ging het opeens op een heel stomme manier mis en had ik een kras in het scherm. Daar heb ik me heel lang aan gestoord. Recent heb ik mijn iPhone op moeten sturen voor reparatie van de homebutton bij KPN, en ze hebben gewoon mijn hele scherm vervangen incl. homebutton _/-\o_ Ik was/ben er echt blij mee. Maar toen had ik ook zoiets van; dit gaat me niet meer gebeuren. Heb meteen een screenprotector op het nieuwe scherm geplakt. Wil niet meer zonder nu, kan echt niet tegen een kras op het scherm :X
Are you kidding me? 8)7 Van alle winkels van MM tot Coolblue en Appelhoes, ben ik hem nergens tegengekomen, maar nu blijkbaar gewoon bij de Bol te koop. Weliswaar via een onbekende derde partij, maar de prijs is goed. En ja, ik weet inderdaad dat de 6 Plus hetzelfde is, net als de 7 Plus. Daar heb ik ook wel op gezocht, maar toch niet goed genoeg. ;)

Over die Ali Express varianten: zijn die dan ook net zo helder, met een vingerafdruk werende coating en afgeronde randen? Zo ja, dan wil ik er sowieso wel een proberen.

• Alexknl
MooDyBLueS schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:41:
[...]

Are you kidding me? 8)7 Van alle winkels van MM tot Coolblue en Appelhoes, ben ik hem nergens tegengekomen, maar nu blijkbaar gewoon bij de Bol te koop. Weliswaar via een onbekende derde partij, maar de prijs is goed. En ja, ik weet inderdaad dat de 6 Plus hetzelfde is, net als de 7 Plus. Daar heb ik ook wel op gezocht, maar toch niet goed genoeg. ;)

Over die Ali Express varianten: zijn die dan ook net zo helder, met een vingerafdruk werende coating en afgeronde randen? Zo ja, dan wil ik er sowieso wel een proberen.
Ja die zijn naar mijn ervaring echt hetzelfde, alleen heeft Spigen wel een iets makkelijkere installatie door de extra folie 'handvaatjes' aan de protector. Ik zou dan zelf voor deze gaan als je toch nog een merk wilt, maar die is nu tijdelijk out of stock. Mocht je ene van Aliexpress willen proberen raad ik aan naar een van deze te kijken. Let wel dat de filter op aantal bestellingen en 5 sterren reviews bovenaan staat, als het goed is heeft deze link dat al. Maar dan moet je wel 2 tot 4 weken wachten. Ik heb er daarom laatst meteen 6 stuks besteld.
Echter als je niet kan wachten zou ik toch lekker voor de Spigen gaan. Die 15 euro is natuurlijk al wat anders dan 30 euro, je hebt hem sneller in huis en hij heeft een iets makkelijkere installatie.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:32
MooDyBLueS schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:43:

Zondag liet ik de iphone 6 plus van mijn vrouw vallen op straat. heel het scherm is in duigen.
was een goeie optie geweest dit.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mars18 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:21:
[...]

Zondag liet ik de iphone 6 plus van mijn vrouw vallen op straat. heel het scherm is in duigen.
was een goeie optie geweest dit.
Ouch, dat is nooit fijn. Het is natuurlijk geen garantie, maar het is wel bewezen dat doordat de tempered glass screen protector bovenop het echte scherm zit, deze de eerste klap opvangt. Ik heb ze zo niet paraat, maar er zijn slow-motion video's te vinden waarop je ziet dat zelfs wanneer het echte scherm ook kapot gaat, het altijd eerst de TGSP is die in duigen vliegt, waarna pas het echte scherm breekt. Anders gezegd: pas als er nog flinke krachten overblijven na het breken van de TGSP zal het scherm zelf ook barsten.

Ook ik heb na een perfecte staat van dienst met mijn iPhone 3GS, 4S en 5 vervolgens een 5c kapot laten vallen op straat. Sinds dat moment én ik van de werking van TGSP's afweet, wil ik niet meer zonder. Komt ook bij dat ik mijn 6s Plus nu al vaker heb laten vallen of ergens tegenaan heb laten stoten dan alle eerder genoemde telefoons bij elkaar. Ik denk dat een grotere telefoon altijd gevoeliger is voor dit soort dingen omdat je gewoon een minder goede grip hebt. Pak nu maar eens een SE vast... als je die wilt laten vallen moet je bijna dronken zijn vergeleken met de 6s Plus formaten. ;)

• Mattor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:00
Klein schopje in dit topic, maar vind het niet nodig om hiervoor een nieuw topic aan te maken.

Heb net mijn nieuwe 6s binnengekregen en bij het op stil zetten (met het schuifje aan de zijkant) geeft hij maar een hele kleine trilling. Net alsof het trilmotortje op zijn einde aan lopen is.

Als ik echter gebeld word, of in het menu met de verschillende trilfuncties speel ( :+ ), trilt hij perfect.

Dit is mijn 4e iPhone en ben niet anders gewend dat hij vrij stevig trilt bij het op stil zetten, dus vraag mij af of het klopt dat deze (veel) minder trilt dan mijn vorige 5s bij het inschakelen.

Maandag sowieso even vergelijken met collega's, maar hoop dat jullie er voor die tijd iets zinnigs over kunnen zeggen.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Mattor schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:46:
Klein schopje in dit topic, maar vind het niet nodig om hiervoor een nieuw topic aan te maken.

Heb net mijn nieuwe 6s binnengekregen en bij het op stil zetten (met het schuifje aan de zijkant) geeft hij maar een hele kleine trilling. Net alsof het trilmotortje op zijn einde aan lopen is.

Als ik echter gebeld word, of in het menu met de verschillende trilfuncties speel ( :+ ), trilt hij perfect.

Dit is mijn 4e iPhone en ben niet anders gewend dat hij vrij stevig trilt bij het op stil zetten, dus vraag mij af of het klopt dat deze (veel) minder trilt dan mijn vorige 5s bij het inschakelen.

Maandag sowieso even vergelijken met collega's, maar hoop dat jullie er voor die tijd iets zinnigs over kunnen zeggen.
Dat is normaal :).

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:43
Dat is inderdaad normaal, je 6s heeft een taptic engine welke veel subtielere 'tikjes' kan maken als de ouderwetse trilmotor in je 5s!
^ wat zij zeggen. :)
Dit heeft Apple gedaan omdat je dan bij het gebruiken van 3D Touch (dat iets harder doordrukken op je scherm zodat je een soort van rechtermuisklik effect krijgt :P) goede feedback kan krijgen i.p.v. dat je telefoon steeds echt moet trillen. Zo blijft ie ook lekker stil.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Mattor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:00
Oké, dat klinkt logisch! Vind het verder een top toestel, zal straks ook eens kijken hoe dat 3d touch werkt. Blij dat ik hem niet hoef te gaan ruilen oid. _/-\o_

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-03 16:45
Mijn 6S heeft weer wat batterij problemen, ik dacht dat een paar updates geleden opgelost was door Apple maar helaas.
Zodra de telefoon onder de 20% komt is het met circa 5 a 10 minuten afgelopen en gaat de telefoon uit.
Soms is helpt het om de iPhone te herstarten waarna er vervolgens een batterijpercentage van bijv. 25% staat (terwijl het daarvoor 20% was bijvoorbeeld). Ik heb altijd de energiebesparing aan maar dit probleem is toch wel erg vervelend waardoor ik regelmatig met een lege iPhone sta. :/

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-03 14:11
Novadecasa schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:26:
Mijn 6S heeft weer wat batterij problemen, ik dacht dat een paar updates geleden opgelost was door Apple maar helaas.
Zodra de telefoon onder de 20% komt is het met circa 5 a 10 minuten afgelopen en gaat de telefoon uit.
Soms is helpt het om de iPhone te herstarten waarna er vervolgens een batterijpercentage van bijv. 25% staat (terwijl het daarvoor 20% was bijvoorbeeld). Ik heb altijd de energiebesparing aan maar dit probleem is toch wel erg vervelend waardoor ik regelmatig met een lege iPhone sta. :/
Heb toevallig het doosje liggen om mijn 6s op te sturen voor batterij vervanging :-)
Hopelijk maandag opsturen en vrijdag terug.

• Novadecasa
trekker22 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:38:
[...]

Heb toevallig het doosje liggen om mijn 6s op te sturen voor batterij vervanging :-)
Hopelijk maandag opsturen en vrijdag terug.
Mijne valt ook een de serienummers die een aantal maanden geleden vrijgegeven zijn m.b.t. de batterij problemen. Alleen komt mijn 6S uit Amerika en de Apple stores doen daardoor onbegrijpelijk moeilijk om dit te repareren.

• trekker22
Novadecasa schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:42:
[...]

Mijne valt ook een de serienummers die een aantal maanden geleden vrijgegeven zijn m.b.t. de batterij problemen. Alleen komt mijn 6S uit Amerika en de Apple stores doen daardoor onbegrijpelijk moeilijk om dit te repareren.
In de Apple support chat ook? Kreeg dan een doos opgestuurd geen factuur of iets nodig.
En in Apple store wordt die ook niet ter plekke gemaakt, is die ook 5 dagen weg.

• Novadecasa
trekker22 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:31:
[...]

In de Apple support chat ook? Kreeg dan een doos opgestuurd geen factuur of iets nodig.
En in Apple store wordt die ook niet ter plekke gemaakt, is die ook 5 dagen weg.
Dat heb ik nog niet geprobeerd, kan ik wellicht eens proberen! Thanks :)

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 15:15
Ik heb inmiddels al een paar maanden hetzelfde probleem met m'n iPhone 6S. Namelijk dat de notificaties worden weergegeven op de volgende manier:

https://tweakers.net/ext/f/WnmdthAJmMz0H53i7o70XAux/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/qoAQHdZazcThy5TfO4MlgFeh/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/DFD1IMlHiWwpVXzaTP8OYBTK/thumb.png

Probleem eerst was dat de batterij enorm snel leeg ging, en dat zou door de notificaties komen omdat iOS steeds aan het crashen was en weer opnieuw moest opstarten. Nou heb ik een nieuwe iPhone met weliswaar een betere batterij, maar dat de notificaties niet correct weergegeven worden ergert me enorm. En ik heb geen zin om weer naar de Apple Store te moeten gaan omdat ik daar inmiddels al vier keer ben geweest met dit probleem.
Is er iemand hier die dit probleem ook heeft gehad en/of er een oplossing voor heeft?

Bedankt alvast :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een batterij moet je ook opladen onder de 30% en liefst vol (indien mogelijk op vliegtuig stand)

@Arthur-M. Kijk je instellingen eens na en kijk hoe je notificaties hebt ingericht. Batterijverbruik vind je terug
in je control center (instellingen> batterij)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• peakrever
Hackus schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:53:

@Arthur-M. Kijk je instellingen eens na en kijk hoe je notificaties hebt ingericht. Batterijverbruik vind je terug
in je control center (instellingen> batterij)
Heb er even naar gekeken en kan niets raars vinden. Heb er ook niets aan veranderd. Het probleem is plotseling gekomen een paar maanden geleden :/

Misschien dat het helpt als ik update naar de iOS 11 beta?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Arthur-M. Had je een backup teruggezet? Want mogelijk is er gewoon iets niet helemaal lekker in je oude installatie wat je mee terug zet.

Je zou als test natuurlijk een backup kunnen maken, maar daarna hem instellen als een nieuwe telefoon.

• peakrever
Vorkie schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:53:
@Arthur-M. Had je een backup teruggezet? Want mogelijk is er gewoon iets niet helemaal lekker in je oude installatie wat je mee terug zet.

Je zou als test natuurlijk een backup kunnen maken, maar daarna hem instellen als een nieuwe telefoon.
Heb 'm al meerdere keren naar fabrieksinstellingen teruggezet. Daarna wel met iCloud m'n foto's en contacten etc. gesychroniseerd.
Heeft niet geholpen helaas :(

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ThaNetRunner zegt instellen als nieuwe iPhone, en dan testen. dat was ook mijn 2e gedachte, dus wachten met reserve-kopie instellen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik wil een iPhone 6s Plus kopen. Zou het zin hebben om te wachten op de iPhone 8 omdat dan de prijzen flink dalen van de oudere modellen? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

• peakrever
Arthur-M. schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:40:
[...]

Heb 'm al meerdere keren naar fabrieksinstellingen teruggezet. Daarna wel met iCloud m'n foto's en contacten etc. gesychroniseerd.
Heeft niet geholpen helaas :(
Heb nu iOS 11 en het probleem is alleen nog maar erger geworden. Moet m'n telefoon nu om het half uur opnieuw opstarten om notificaties te zien. Zelfs de tijd wordt niet eens meer weergegeven op m'n lock screen en ik kan 'm niet eens meer ontgrendelen.

Ik raak hier dus echt heel geirriteerd van want m'n telefoon is zo gewoon onbruikbaar.
Ik denk zelf dat het misschien aan m'n Apple ID ligt ofzo.
Iemand misschien een idee hoe het opgelost kan worden?

• CH033
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

CH033

altijd watt

Arthur-M. schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:29:
[...]
Heb nu iOS 11 en het probleem is alleen nog maar erger geworden. Moet m'n telefoon nu om het half uur opnieuw opstarten om notificaties te zien. Zelfs de tijd wordt niet eens meer weergegeven op m'n lock screen en ik kan 'm niet eens meer ontgrendelen.

Ik raak hier dus echt heel geirriteerd van want m'n telefoon is zo gewoon onbruikbaar.
Ik denk zelf dat het misschien aan m'n Apple ID ligt ofzo.
Iemand misschien een idee hoe het opgelost kan worden?
Instellingen privacy analysegegevens bekijken of er een logtype heel vaak voorkomt. Welke apps gebruik je allemaal met notificaties aan? Agenda notificaties kunnen wel crashen als op een van je devices tijd niet goed staat/gedeelde agenda of pending items. Buiten dit Apple support of de winkel van aankoop als je iPhone onbruikbaar is..

1337

• peakrever
CH033 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:07:
[...]

Instellingen privacy analysegegevens bekijken of er een logtype heel vaak voorkomt. Welke apps gebruik je allemaal met notificaties aan? Agenda notificaties kunnen wel crashen als op een van je devices tijd niet goed staat/gedeelde agenda of pending items. Buiten dit Apple support of de winkel van aankoop als je iPhone onbruikbaar is..
Het enige wat de Apple store tegen mij zegt is dat ik hem moet resetten. Ben er al 6 keer geweest de afgelopen weken en krijg steeds hetzelfde te horen. Telefoon is ook al vervangen (is nu dus 1 maand oud, maar heb het probleem al minstens 3 maanden).

Heb geen rare apps waarvan de notificaties aanstaan en doe ook geen gekke dingen met m'n telefoon. Ken ook niemand die hetzelfde probleem heeft...

• CH033
  • Niet online

CH033

altijd watt

Logs induiken! Bij een aantal notifications lijkt geen content geladen te worden. Data, wifi of wifi assist issue? Herstel netwerkinstellingen proberen. Op je lockscreen geen tijd hoort niet. Maar je draait nu bèta, zou dus daardoor kunnen en is dan niet zorgelijk. En support kan ook je logs induiken en gericht naar de oplossing zoeken. Online plannen, je krijgt support, overleg je linkje met screenshots eventueel, probleem opgelost, tevreden gebruiker.

1337

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:06
Wie gaat er hier allemaal voor een nieuwe iPhone de komende weken? Heb de 6s nu twee jaar straks en eigenlijk werkt ie nog perfect, dit is de beste telefoon die ik ooit heb gehad! Voor m'n gevoel nog net zo snel als 2 jaar geleden. Zou wel graag een groter scherm hebben dus neig wel naar een 7s plus of de 8 (en een half oog naar de Samsung s8).

[Voor 7% gewijzigd door Flipm0de op 09-09-2017 06:33]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Flipm0de schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 06:31:
Wie gaat er hier allemaal voor een nieuwe iPhone de komende weken? Heb de 6s nu twee jaar straks en eigenlijk werkt ie nog perfect, dit is de beste telefoon die ik ooit heb gehad! Voor m'n gevoel nog net zo snel als 2 jaar geleden. Zou wel graag een groter scherm hebben dus neig wel naar een 7s plus of de 8 (en een half oog naar de Samsung s8).
Ik wil wel upgraden, maar niet naar een groter toestel. Ik sla lekker over, hopelijk komt er een opvolger van de SE met 3d touch. Zoals jij ook al aangeeft bevalt de 6s nog prima dus dat komt wel goed.

• Alexknl
Ik heb een 6s Plus die nog werkt als nieuw. Ik zat er even aan te denken om te upgraden naar de 8, want het klinkt allemaal geweldig, maar eigenlijk totaal nergens voor nodig. Daarbij komt kijken dat Apple met dit nieuwe toestel veel nieuwe dingen gaat proberen, waarbij je naar mijn mening sowieso beter kan wachten tot de opgepoetste 's' versie ervan.

Anoniem: 968577

Mijn 6s plus heeft een lichter gekleurd vlekje op het scherm. Valt nog net in garantietermijn. Hij wordt teruggezonden naar apple voor herstelling.
Iemand ervaring als je jouw originele toestel terugkrijgt?
Het scherm zal vervangen worden, probleem is dat de telefoon licht gebogen is door in de achterzak te zitten (ondanks het een s betreft). Ik vrees dat het scherm niet mooi meer zal aansluiten op de aluminium behuizing.

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:50
Bij de introductie van de 6S heb ik de mijne gekocht en gisteren verkocht. Het is inderdaad een superfijn toestel, maar na twee jaar wil ik gewoon een nieuwe.

Ik upgrade denk ik naar de 7S

• Vorkie
  • Niet online
Hier thuis nog de 6 plus 128GB en 6s plus 32GB in gebruik, maar zie nog geen reden om over te stappen; de nieuwe functies van de 8 die gelekt zijn kunnen mij niet echt bekoren en de toestellen die wij gebruiken doen alles wat ze moeten doen :)

Tuurlijk zit er altijd wel ergens een kriebel om voor het nieuwste te gaan, maar die stappen zijn tegenwoordig zo klein...

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-03 18:26
Hoe kan ik Mn telefoon forceren een sms te sturen ipv iMessage? Nu moet ik steeds eerst Mn internet uitzetten

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:25
specops0i0 schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:42:
Hoe kan ik Mn telefoon forceren een sms te sturen ipv iMessage? Nu moet ik steeds eerst Mn internet uitzetten
Via instellingen - berichten - iMessage uitvinken

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-03 22:38
Ik heb problemen met mijn scherm. Onderaan ontstaan zwarte vlekken in het scherm alsof er iets los laat. Heeft iemand dit al eens gezien? verder werkt hij prima.
garantie gevalletje?

• Alexknl
divvid schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:25:
Ik heb problemen met mijn scherm. Onderaan ontstaan zwarte vlekken in het scherm alsof er iets los laat. Heeft iemand dit al eens gezien? verder werkt hij prima.
garantie gevalletje?

[afbeelding]
Is hij een keer gevallen? Meestal krijg je dit daar door. Lijkt me niet dat dat vanzelf kan komen.

[Voor 4% gewijzigd door Alexknl op 11-09-2017 18:40]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik zie mijn whatsapp berichten pas nadat ik whatsapp heb geopend (ik krijg geen melding voordat ik het open), nog meer mensen last van ?

• michelb86
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2020
Ik heb vier jaar lang een 5s gehad, maar die is nu echt op. Dus wordt het tijd voor een nieuwe telefoon, waarbij ik twijfel tussen de SE en de 6s.

Gisteren in de Apple store geweest, en de 6s is mooier. Maar redenen waarom ik twijfel is het grotere toestel van de 6s (ik heb vrij kleine handen en ben gewend met 1 hand het toestel te bedienen, dit gaat lastig bij de 6s) en de batterij. Dat eerste is een persoonlijke voorkeur, maar dat laatste niet.

Ik heb al veel negatieve reacties gelezen over de batterij en dat hij snel leeg gaat of na een jaar of twee op is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? De SE geeft ongeveer twee uur langer batterijduur volgens Apple zelf, dus dat zou wel een overweging zijn.

• trekker22
Week geleden 6s batterij laten vervangen onder reparatie programma.
Vond dat die nog steeds erg rap leeg liep.

Batterij check bij Apple Support: al 600’cycli gehad.

Batterij dus gewoon niet vervangen.
Nu kijken wat Apple gaat doen. Wel mijn screenprotector van 30€ er vanaf.

• ttjvogelaar
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-01-2018
Gisteravond mijn 6s Plus (ruim anderhalf jaar oud) geupdate naar IOS11. Ziet er allemaal strak uit maar heb wel het idee dat mijn accuduur drastisch achteruit is gegaan, 35% achteruit in nog geen 3 uur bij licht gebruik. Meerdere mensen deze ervaring?

• loeberce
  • Laatst online: 13:24
ttjvogelaar schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:41:
Gisteravond mijn 6s Plus (ruim anderhalf jaar oud) geupdate naar IOS11. Ziet er allemaal strak uit maar heb wel het idee dat mijn accuduur drastisch achteruit is gegaan, 35% achteruit in nog geen 3 uur bij licht gebruik. Meerdere mensen deze ervaring?
Eerste dagen na een nieuwe iOS versie zijn altijd batterij intensief, omdat iOS op de achtergrond met van alles bezig is (foto gezichtsherkenning etc). Geef het even de tijd zou ik zeggen.

• CH033
  • Niet online

CH033

altijd watt

ttjvogelaar schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:41:
Waarom denkt men binnen 24 uur....

In die 1,5 jaar wel eens 'herstel alle instellingen' toegepast? Zoniet dan kan de 32-bit library omvangrijk zijn geweest. Die is nu weg. Dit is wel wat complexer dan bv tig apps installeren of updaten. Extra checks, verwijderen, optimalisatie enz. Apps een keer sluiten en schakel iPhone uit en daarna een volledige oplading en nog minimaal 30 minuten aan de lader kan volledige sync en 'battery calibration'
bevorderen. iPhone 4 en iPad 3 van beide 5 jaar gaan elders nog ontieglijk lang mee op een volle battery :)

1337

• Mars18
Pas in maart verlengen, maar blijf de 6s plus houden als sim only.
Scheelt toch niks met de 7 / 8

Tegen die tijd mijn scherm laten herstellen, en dan een goede screenprotector er op.

Mijn vrouw mocht vorige week verlengen met haar 6 plus, die blijft hem gewoon houden met sim only.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Al vele jaren een vernieuwingscyclus van 2 jaar doorlopen. Daarom naar de 8/X uitgekeken omdat mn 6s nu dus 2 jaar mee gaat. Maar nu het erop aan komt denk ik dat ik er nog een jaartje mee ga doen. Echt veel pluspunten hebben de nieuwe niet (afgezien van de X dan). En na 2 jaar kon ik ook wel afscheid nemen van de hoes. Nu voelt het toch weer als een ultra-platte nieuwe telefoon :-)

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:56
Ik heb wel een 8 plus besteld. Eigelijk wilde ik voor de X gaan. Normaal haalde ik elk jaar een nieuwe, maar de 7 vond ik niet vernieuwd genoeg. De 8 is dat qua uiterlijk ook niet. Maar het draadloze laden, camera, 'waterdicht' en de A11 hebben voor mij de doorslag gegeven. Ook al had mijn 6S Plus ook nog wel een jaartje langer meegekund. Qua restwaarde maakt het ook niet meer veel uit.

[Voor 7% gewijzigd door MartijnMartijn op 20-09-2017 13:57]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
lennox-06 schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:44:
ik zie mijn whatsapp berichten pas nadat ik whatsapp heb geopend (ik krijg geen melding voordat ik het open), nog meer mensen last van ?
Heb ik ook wel eens. Whatsapp taak beëindigen, daarna een telefoon restart en Whatsapp weer starten helpt.

Er is een ding dat ik niet snap. Vorig jaar ging ik van 4S naar 6S Plus. Het was bijna magisch. Alsof die 6S Plus precies wist wat ik wilde, hoe ik mijn vinger ook op het scherm legde. Vandaag de dag...gaat het hard op weg naar hoe die 4S in zijn laatste jaren was. Vingers die slechter door komen. Preciezer moeten klikken. De TouchID die vaker overnieuw moet dan dat het in een keer goed is.

Wat is dit? Gewenning/verwenning? Screenprotector die slechter werkt? Hardware die ouder wordt?

Ik wijs eigenlijk niet naar software omdat het niet per se om de responsiveness of snelheid gaat.

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03 15:49

afca020

X X X

Heeft het nu nog zin om een nieuwe 6s te kopen denken jullie? In combinatie met een nieuw abonnement kost hij om en nabij de 400 euro momenteel. Voor mij is het ontbreken van de jack-aansluiting een groot nadeel van de opvolgers, aangezien ik die ontzettend vaak gebruik en geen zin heb om steeds met dat kabeltje te werken. Ook hoef ik niet per se de duurste en nieuwste telefoon, vandaar dat ik op de 6s uitkwam.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 12:14
afca020 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:29:
Heeft het nu nog zin om een nieuwe 6s te kopen denken jullie? In combinatie met een nieuw abonnement kost hij om en nabij de 400 euro momenteel. Voor mij is het ontbreken van de jack-aansluiting een groot nadeel van de opvolgers, aangezien ik die ontzettend vaak gebruik en geen zin heb om steeds met dat kabeltje te werken. Ook hoef ik niet per se de duurste en nieuwste telefoon, vandaar dat ik op de 6s uitkwam.
Ik heb een 6. Simpelweg omdat ik die gewoon van mijn werk krijg. Bevalt prima en ik heb zelfs het idee dat ie met IOS 11 weer sneller is. Als je geen bijzondere eisen hebt, kun je volgens mij zeker met een 6s prima uit de voeten.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-03 16:47
divvid schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:25:
garantie gevalletje?

[afbeelding]
Dat zijn lekkende kristalletjes. Gevalletje val- en of drukschade.

• Vorkie
  • Niet online
Ik heb nu de 6s plus 32GB, vrouwlief heeft de 6 plus 128GB en zijn er beide tevreden over, alles doet wat het moet doen en ook met iOS 11 gaat het allemaal vloeiend. Enige minpunt is de camera, zij kwam van een 950XL af en daarvoor een Note2 en ik van een S7 Edge en daarvoor een Sony Z2. Dus het kriebelt hier enigszins om beide over te stappen naar de 8 plus / X vanwege de verbetering mbt de camera, maar krijgen die meerprijs niet door de eigen commissie heen ;)

Aangezien je het toestel verkoopt en dan nog een toestel prijs erbij moet leggen.

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-03 23:02
Ik heb een vraag over de garantie via een provider, KPN in mijn geval.

In 2015 heb ik via KPN een iPhone 6s aangeschaft. De eerste iPhone had grote problemen met het scherm en is dus meteen door KPN omgeruild voor een nieuwe. Na een paar maanden begon ook deze iPhone schermproblemen te krijgen (donkere vlakken) en men heeft bij de apple store er toen een nieuw scherm ingezet, onder garantie.

Enkele maanden geleden heeft apple mijn accu vervangen onder het geldende vervangingsprogramma. Echter kwam mijn iPhone terug met een defecte speaker. Apple heeft hem toen weer omgeruild voor een ander exemplaar.

Nu begint deze iPhone problemen te vertonen met het scherm, de linker bovenhoek wordt steeds donkerder en dit breidt zich uit. De aankoopdatum van KPN is nog niet 2 jaar verstreken en hij valt dus in principe nog onder de garantieperiode.

Maar... De iPhone is dus door apple een paar keer vervangen, het is dus een andere telefoon dan door KPN aan mij verkocht. Levert dit problemen op bij mijn garantieclaim?

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Wie gaat er hier allemaal voor een nieuwe iPhone de komende weken? Heb de 6s nu twee jaar straks en eigenlijk werkt ie nog perfect, dit is de beste telefoon die ik ooit heb gehad!
Zelf had ik nog een iPhone 6 16GB Silver en mijn vriendin een iPhone 6S 64GB Rose Gold. We hebben beiden een iPhone 8 64GB (Gold en Silver) genomen. Onze 6 en 6S hebben we aan mijn ouders gegeven. Aangezien mijn moeder ernstig ziek is, leek het mij realistisch om geen abonnement met toestel te nemen voor haar, dus hebben we haar Sim Only verlengd en krijgt ze toch een letterlijk krasloze (!) iPhone 6S 64GB Rose Gold van 2 jaar oud. Haar 5S was echt helemaal op.

En om eerlijk te zijn... iPhone X ziet er goed uit, maar ik vind meer dan duizend euro voor een telefoon gewoon veel te veel. Dat geld geef ik liever uit aan iets anders. Intern is de X hetzelfde als de 8 en met Face-ID (zelfs Touch-ID) doe ik helemaal niets.

• peakrever
Wil eigenlijk helemaal geen nieuwe halen want m'n telefoon interesseert me eerlijk gezegd niet zo veel meer als vroeger. Probleem is alleen dat m'n 6s niet goed functioneert (notificaties die niet worden getoond, een paar minuten tot een paar uur na het opstarten begint dit probleem al).
Alleen weet ik niet of een iPhone 8 dit probleem gaat verhelpen. Heb namelijk al een nieuwe 6s gekregen van de Apple Store en heb nog steeds hetzelfde probleem.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Arthur-M. schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:34:
Wil eigenlijk helemaal geen nieuwe halen want m'n telefoon interesseert me eerlijk gezegd niet zo veel meer als vroeger. Probleem is alleen dat m'n 6s niet goed functioneert (notificaties die niet worden getoond, een paar minuten tot een paar uur na het opstarten begint dit probleem al).
Alleen weet ik niet of een iPhone 8 dit probleem gaat verhelpen. Heb namelijk al een nieuwe 6s gekregen van de Apple Store en heb nog steeds hetzelfde probleem.
Heeft gewoon met software te maken. Doe eens een clean install.

• peakrever
alwaysleft schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:41:
[...]

Heeft gewoon met software te maken. Doe eens een clean install.
Al een stuk of 7 keer gedaan.

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02 08:24
Ik vind het een super fijn toestel. Snel, goed, mooi. Maar na bijna twee jaar wilde ik wel gaan upgraden. Met name idd naar een groter scherm.

Ik heb mijn 6s vorige week weg gedaan en de 7 plus gehaald. Lang getwijfeld. De X was vanwege prijs en Face ID geen optie voor mij. De 8 Plus viel uiteindelijk af vanwege de keus tussen 64 en 256GB.

Het grotere scherm van de 7 plus bevalt mij super. Dat wilde ik inderdaad ook graag. Stereo geluid dus een serie kijken gaat ook lekker op de 7 plus. Portret mode is leuk, mooie foto’s. Hij is lekker vlot, ook op iOS 11. En ik kan echt merken dat hier een veel grotere accu in zit. Met de 6s haalde ik sinds ik de Apple Watch heb, steeds net het einde van de dag. Soms 20% over maar dat was het dan wel. Nu doe ik weer 2 dagen met 1 accu.

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:57
Ik heb mijn 6s te koop staan via de vraag en aanbod van tweakers. Nu kreeg ik de vraag of ik het serienummer wilde doorsturen. Hier ben ik zelf een beetje huiverig voor. Zijn er risico’s aan het verstrekken van het serienummer van m’n iPhone?

• knakker2
  • Laatst online: 28-03 21:08
diegene die gebruik hebben gemaakt van die 6s reparatie programma voor batterij; hoe lang hebben jullie moeten wachten?

voor de 3e keer nu met Apple in contact geweest om duidelijk te maken dat ik wegens zakelijke bezigheden geen dag zonder telefoon kan. Ze zijn er erg onduidelijk over. Moet nog fysiek met iemand in de iStore over gaan babbelen, maar een vervangend toestel, daar doen ze zeker niet aan?

Beetje 10 dagen - wat ze weten te melden - wachten op een batterij vervanging.. no f#@#@ way dat ik zo lang ga wachten,

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-03 23:02
knakker2 schreef op maandag 25 september 2017 @ 03:35:
diegene die gebruik hebben gemaakt van die 6s reparatie programma voor batterij; hoe lang hebben jullie moeten wachten?

voor de 3e keer nu met Apple in contact geweest om duidelijk te maken dat ik wegens zakelijke bezigheden geen dag zonder telefoon kan. Ze zijn er erg onduidelijk over. Moet nog fysiek met iemand in de iStore over gaan babbelen, maar een vervangend toestel, daar doen ze zeker niet aan?

Beetje 10 dagen - wat ze weten te melden - wachten op een batterij vervanging.. no f#@#@ way dat ik zo lang ga wachten,
Ik verstuurde die van mij op dinsdag en had hem op vrijdag weer in huis. Controleer hem bij aankomst wel grondig, die van mij kwam terug met een defecte speaker.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik overweeg ook de aanschaf van een 6S, o.a. vanwege de 3,5mm-aansluiting en de lage prijs. Momenteel is 'ie bij twee bekende webshops los te koop voor net geen 500 euro, wat mij een prima prijs lijkt. Ik kom van een 5S, dus dit is sowieso een flinke verbetering. Ik twijfel alleen nog tussen de SE en de 6S, die op het scherm en 3D Touch na, vrijwel identiek zijn, waarbij de SE slechts 337,- kost. Keuzes keuzes ;)

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 27" 1440p LED | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 12 Mini 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 22:05
Railgunner schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:48:
[...]

Ik overweeg ook de aanschaf van een 6S, o.a. vanwege de 3,5mm-aansluiting en de lage prijs. Momenteel is 'ie bij twee bekende webshops los te koop voor net geen 500 euro, wat mij een prima prijs lijkt. Ik kom van een 5S, dus dit is sowieso een flinke verbetering. Ik twijfel alleen nog tussen de SE en de 6S, die op het scherm en 3D Touch na, vrijwel identiek zijn, waarbij de SE slechts 337,- kost. Keuzes keuzes ;)
Ikzelf kan nu niet meer zonder 3D touch, heerlijke feature!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 22:24
CreativeS schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:20:
[...]

En om eerlijk te zijn... iPhone X ziet er goed uit, maar ik vind meer dan duizend euro voor een telefoon gewoon veel te veel. Dat geld geef ik liever uit aan iets anders. Intern is de X hetzelfde als de 8 en met Face-ID (zelfs Touch-ID) doe ik helemaal niets.
De camera is ook anders en vast nog wat kleine dingen ;)

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Ja, zoveel anders :+

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Sinds een paar dagen ook een Iphone 6S en op bepaalde gebieden een verademing tov Lumia930.

Batterij gaat redelijk goed mee en vooral dat je notificaties in je scherm krijgt ik een grote plus. Qua apps is er ook ietsjes meer keuze, wat ook wel prettig is.

Wel krijg ik persoonlijk van IOS11 een My First Sony gevoel, maar dat geven al meer mensen aan en zal in de toekomst hopelijk wel weer veranderen.

Verder erg happy met de phone

• dirk-
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Sinds een aantal dagen (het is me onduidelijk of dit voor- of na de update naar IOS 11 is) heb ik problemen met zowel het opladen als met de audio. Het opladen van mijn iPhone stopt regelmatig op willekeurige tijdstippen, hetzelfde gebeurt met de audio. Ik heb de telefoon nog geen twee weken in bezit (overigens wel een refurbished model, met 24 maanden garantie). Zijn er mensen die hetzelfde probleem (hebben) ervaren en mogelijk een oplossing hiervoor weten? Zo niet, dan stuur ik mijn telefoon op ter reparatie of vervanging.

[Voor 6% gewijzigd door dirk- op 27-09-2017 09:42]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dirk- schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:41:
Sinds een aantal dagen (het is me onduidelijk of dit voor- of na de update naar IOS 11 is) heb ik problemen met zowel het opladen als met de audio. Het opladen van mijn iPhone stopt regelmatig op willekeurige tijdstippen, hetzelfde gebeurt met de audio. Ik heb de telefoon nog geen twee weken in bezit (overigens wel een refurbished model, met 24 maanden garantie). Zijn er mensen die hetzelfde probleem (hebben) ervaren en mogelijk een oplossing hiervoor weten? Zo niet, dan stuur ik mijn telefoon op ter reparatie of vervanging.
Claim je garantie, er is mij niks bekend van jouw klacht ivm iOS11

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-10-2022
350 voor 6s 64gb nette deal :) ?

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-03 10:42

Voodoo

Lurker

Zeker

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ga je nu reclame lopen maken voor je eigen advertentie ?

• Nick25
Hackus schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:19:
[...]

Ga je nu reclame lopen maken voor je eigen advertentie ?
Vraag alleen of dat nette prijs is meer niet :)

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:39
Ik denk het wel. Je kan altijd marktplaats even checken of je prijs te hoog of te laag is. Eind jullie heb ik hetzelfde toestel verkocht voor € 440,-. Deze was echter op geen krasje te betrappen :)

[Voor 10% gewijzigd door hk12nl op 27-09-2017 13:26]

©2004

• Nick25
harm12nl schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:26:
[...]

Ik denk het wel. Je kan altijd marktplaats even checken of je prijs te hoog of te laag is. Eind jullie heb ik hetzelfde toestel verkocht voor € 440,-. Deze was echter op geen krasje te betrappen :)
Thanks dan is dat inderdaad niet slecht nee :)

• trekker22
trekker22 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:53:
Week geleden 6s batterij laten vervangen onder reparatie programma.
Vond dat die nog steeds erg rap leeg liep.

Batterij check bij Apple Support: al 600’cycli gehad.

Batterij dus gewoon niet vervangen.
Nu kijken wat Apple gaat doen. Wel mijn screenprotector van 30€ er vanaf.
ipv batterij vervanging een geheel nieuwe 6s gekregen.

Echter de speaker klinkt zo brak als wat. In oor modus en luidspreker modus.

Lost dit zich in bepaalde tijd op (meer gebruik) of iets om actie op te ondernemen?

EDIT lijkt alleen bij vodafone voicemail te zijn, rest klinkt eigenlijk wel goed... >:)

[Voor 6% gewijzigd door trekker22 op 28-09-2017 20:06]

• AppleFangirl
knakker2 schreef op maandag 25 september 2017 @ 03:35:

Ik ben naar de Apple Store gegaan omdat ik ook geen dagen zonder telefoon kon. Afspraak voor batterij vervangen ingepland. Drie uur na afgeven kon ik hem weer ophalen. Dus heb er een middagje winkelen dan maar van gemaakt.

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

• BTFD
  • Laatst online: 14:56
Misschien dat iemand me hier kan helpen..

Ik heb een probleem bij het starten van video's in safari, het geluid is namelijk gedempt..

Op YouTube moet ik bij elk filmpje op de knop 'geluid dempen' duwen om geluid te krijgen. Op andere sites (dumpert b.v) zie ik bij het starten van de filmpjes een klein vierkantje met daarin een speaker en een kruis, sommige filmpjes spelen wel meteen geluid af?!

Dit probleem is ontstaan nadat ik hem ge-update heb naar iOS11, ook nu ik weer op 10.3.3 zit blijft het probleem zich voordoen..

Op Google kom ik allen maar uit op sites zoals Facebook om de filmpjes te dempen op een tijdlijn e.d

Ook in de instellingen kan ik zo snel niks vinden en de gebruikelijke 'knopje aan de zijkant' 'vinger op de speaker' zijn niet van toepassing ;)

Iemand een tip?

Be “fearful when others are greedy, and greedy only when others are fearful.”

• knakker2
  • Laatst online: 28-03 21:08
AppleFangirl schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:19:
[...]

Ik ben naar de Apple Store gegaan omdat ik ook geen dagen zonder telefoon kon. Afspraak voor batterij vervangen ingepland. Drie uur na afgeven kon ik hem weer ophalen. Dus heb er een middagje winkelen dan maar van gemaakt.
hoe heb je het voor elkaar gekregen om de telefoon in te leveren en weer op te halen? door bij het binnenlopen gewoon te melden dat een nieuwe batterij nodig is? of heb je nog voor het binnenlopen ze al benaderd over het probleem?

• AppleFangirl
knakker2 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 02:43:
[...]

hoe heb je het voor elkaar gekregen om de telefoon in te leveren en weer op te halen? door bij het binnenlopen gewoon te melden dat een nieuwe batterij nodig is? of heb je nog voor het binnenlopen ze al benaderd over het probleem?
Ik heb Apple support gebeld om me aan te melden en een afspraak in te plannen. Er was toen een tekort aan accu’s voor de 6s, dus ik wilde niet voor niks komen. Zij kijken ook met behulp met van het OEM nummer van je telefoon na of je in aanmerking komt voor het programma. Zo niet dan kun je altijd zelf een nieuwe accu betalen. Dat is niet zo duur.

Je kunt ook in de Appstore de Apple Support app downloaden en daar dan een afspraak mee inplannen.

[Voor 13% gewijzigd door AppleFangirl op 01-10-2017 11:22]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hebben jullie ook gemerkt dat de wifi van de iPhone 4S beter is dan die van 6S ? ik heb in mijn slaapkamer (de plek die het ver wegst van mijn modem is) wisselvallig wifi, terwijl ik op mijn 4S altijd volledige sterkte had. hebben jullie dit ook ervaren ? ik heb betonnen muren en vloeren.

voor de rest geen problemen, ook niet als ik in de tuin ben.

[Voor 16% gewijzigd door Farabi op 13-10-2017 12:05]

• Dirk0s
  • Laatst online: 30-03 20:32
Hoe kan het dat ik wel gewoon kan bellen en gebeld worden en mensen mij ook verstaan, zodra ik een geluidsfragment opneem in WhatsApp is er alleen ruis te horen??

• loeberce
  • Laatst online: 13:24
Dirk0s schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:23:
Hoe kan het dat ik wel gewoon kan bellen en gebeld worden en mensen mij ook verstaan, zodra ik een geluidsfragment opneem in WhatsApp is er alleen ruis te horen??
Bellen via WA werkt wel? Anders zou het misschien toestemming voor het gebruiken van de microfoon kunnen zijn?

• Dirk0s
  • Laatst online: 30-03 20:32
loeberce schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:51:
[...]

Bellen via WA werkt wel? Anders zou het misschien toestemming voor het gebruiken van de microfoon kunnen zijn?
Bellen werkt gewoon!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-03 15:36
Vond de laatste tijd dat m'n iPhone 6S wel erg snel leeg liep: net met coconut gekeken en jawel hoor. 500 laadcycli en 81.3% maximum charge van de design capacity. Probleem is dat ik, met dank aan Apple hun grandioze garantie programma voor iPhones gekocht buiten China (waar ik woon) m'n camera heb laten vervangen door een 3de partij (want Apple China repareert alleen Chinese iPhones, en bij een officieel reparatie centrum zou ik de telefoon 1 maand(!) kwijt zijn voor 12x het bedrag dat een lokale zaak ervoor vroeg). Heb ik enige kans om nog langs de Apple Store te gaan als ik thuis ben volgende maand (valt nog binnen de 2 maanden) of is het einde verhaal toen de telefoon eenmaal open is geweest door een onofficiele partij?

• GioStyle
  • Laatst online: 13:25
@GielFox

Ik zou gewoon proberen. Op een gegeven moment deed mijn oorspeaker van mijn 6S het nauwelijks meer. Ik dacht dat het verstopt was met stof/vuil. Ik mijn iPhone opengemaakt, alles schoongemaakt, mocht niet baten. De seal/plakband die tussen het scherm en behuizing zat heb ik uiteindelijk helemaal weggehaald.

Vervolgens naar Apple Store geweest, en daar hebben ze geconstateerd dat de oorspeaker defect was en nog iets. Kosteloos volgens consumentenrecht vervangen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GioStyle schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:07:
@GielFox

Ik zou gewoon proberen. Op een gegeven moment deed mijn oorspeaker van mijn 6S het nauwelijks meer. Ik dacht dat het verstopt was met stof/vuil. Ik mijn iPhone opengemaakt, alles schoongemaakt, mocht niet baten. De seal/plakband die tussen het scherm en behuizing zat heb ik uiteindelijk helemaal weggehaald.

Vervolgens naar Apple Store geweest, en daar hebben ze geconstateerd dat de oorspeaker defect was en nog iets. Kosteloos volgens consumentenrecht vervangen.
De oorspeaker had je beter gelijk kunnen vervangen bij openen, voor 5 piek hier in NL te koop.framesticker erbij en klaar. ;)

• GioStyle
  • Laatst online: 13:25
Hackus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:27:
[...]

De oorspeaker had je beter gelijk kunnen vervangen bij openen, voor 5 piek hier in NL te koop.framesticker erbij en klaar. ;)
Er waren 3 dingen aan de hand: oorspeaker stuk, nog iets stuk en ik had een vlek rechtsboven in scherm.

Scherm is compleet vervangen. *O*

• dirk-
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Zijn er mensen bekend met een ‘loszittend logo’ aan de achterzijde van de iPhone? Ik gebruik altijd een hoesje, maar nu ik deze vandaag eraf haalde om de telefoon te poesen viel het me direct op dat ik het logo als het ware indrukte. Ik vraag me af of dit mogelijk schade kan veroordelen ivm mogelijke stofdeeltjes die op deze wijze in de telefoon kunnen komen?

• Mars18
Als ik bel met mijn Iphone 6s Plus hoor ik het gesprek heel zacht, maar met oordopjes in hoor ik het wel goed.

Wat kan ik hier aan doen?

Batterij is ook erg slecht op het moment, die ga ik wel voor 30 euro laten vervangen bij een store.

[Voor 27% gewijzigd door Mars18 op 12-02-2018 10:57]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

AppleFangirl schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:19:
[...]

Kreeg je 'm toen precies terug zoals je hem
Had ingeleverd, of werd hij gereset naar de fabrieksinstellingen?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:13
Ik heb sinds de update ook iets raar met mijn 6S. Hij laadt s'nachts op, in de ochtend zit hij op 100% en zodra ik op kantoor ben (meestal een uur of anderhalf later) zit mijn iPhone al weer op 40%. Het enige wat open staat is Flitsmeissie en Spotify. Dus geen energie zuigende app-jes dacht ik zo... Ligt dat misschien aan het feit dat mijn accu gewoon kaduuk is?

Overigens vandaag al op 1% rond de klok van 1500 uur :S

[Voor 7% gewijzigd door botwood op 13-02-2018 16:48]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Unidentified Je reageert op een bericht van 4-5 mnd oud.

@botwood Kijk eens of de laadingang schoon is en leg je toestel aan MFI/Apple laadsysteem.
Druk home en powerbutton in tot Apple teken verschijnt. Dan lekker laten liggen en bij 100% 45-60min extra aan de lader houde. (beste is dan tijdens de nacht) zit er vuil in de laadingang haal je dat voorzichtig weg met satéprikker. ga niet met ijzer er in poeren, want er lopen draadjes die verbinding maken met je laadconnector van je USB/Lightning kabel. Als dit niet helpt, neem je contact op met verkoper of Apple.(ivm garantie) Je kunt ook je serienummer checken of je 6S behoort tot probleem toestel(batterij pro

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Hackus Daar is bewust voor gekozen, aangezien het de enige ervaring is die ik ben tegengekomen in dit topic sinds het vervangingsprogramma.

Verbaast me overigens wel aangezien het nu slechts 29,- kost om de accu te vervangen ;)

nieuws: Apple maakt vervangen accu van iPhones goedkoper
https://www.apple.com/nl/iphone-battery-and-performance/

[Voor 32% gewijzigd door Greatsword op 13-02-2018 19:48]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:13
Hackus schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:02:

@botwood Kijk eens of de laadingang schoon is en leg je toestel aan MFI/Apple laadsysteem.
Druk home en powerbutton in tot Apple teken verschijnt. Dan lekker laten liggen en bij 100% 45-60min extra aan de lader houde. (beste is dan tijdens de nacht) zit er vuil in de laadingang haal je dat voorzichtig weg met satéprikker. ga niet met ijzer er in poeren, want er lopen draadjes die verbinding maken met je laadconnector van je USB/Lightning kabel. Als dit niet helpt, neem je contact op met verkoper of Apple.(ivm garantie) Je kunt ook je serienummer checken of je 6S behoort tot probleem toestel(batterij pro
Thanks, ik ga dat eens proberen!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 26-03 08:53
Ik kan sinds de update ook m'n iPhone 6 niet meer opladen. Ook een vrij rotte timing aangezien ik morgen een sollicitatie heb... Pff

Krijg de melding dat dit accessoire niet meer wordt ondersteund. Tips?

[Voor 21% gewijzigd door SemperFidelis op 15-02-2018 01:31]

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:05

jelle.

Product Owner
SemperFidelis schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 01:30:
Ik kan sinds de update ook m'n iPhone 6 niet meer opladen. Ook een vrij rotte timing aangezien ik morgen een sollicitatie heb... Pff

Krijg de melding dat dit accessoire niet meer wordt ondersteund. Tips?
Heb je de Lightning-ingang schoongemaakt met een borsteltje? (Of houten tandenstoker ofzo). Meestal komt daar een hoop samengeperste stof vrij waar je geen idee van had :+

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:17
jelle. schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 07:47:
[...]

Heb je de Lightning-ingang schoongemaakt met een borsteltje? (Of houten tandenstoker ofzo). Meestal komt daar een hoop samengeperste stof vrij waar je geen idee van had :+
Ik kreeg het advies om juist niet met een tandenstoker te doen. Als deze afbreekt en vast komt te zitten, ben je verder van huis. Gewoon met een paperclip voorzichtig het vuil eruit halen. Het vuil zit 99 van de 100 keer helemaal achterin gepropt. dus gewoon in de breedte van de aansluiting het vuil eruit "scheppen/lepelen".

Koop hier mijn P1 reader :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voorzichtig met satéprikker. er lopen draden die contact maken met de laadstekker in de laadconnector. Daar wil je niet met ijzer in zitten te poeren. dus ff voorzichtig en met lampje er in schijnen of het schoon is. Wel een Apple/MFI laadsysteem gebruiken
http://i68.tinypic.com/33ffcb8.jpg

@iMars Dan wel een stevige nylon

[Voor 5% gewijzigd door Hackus op 15-02-2018 09:36]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:17
Hackus schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:02:

Mijn iPhone is een ruime jaar geleden daarvoor in aanmerking gekomen (dec 2016). Echter merk ik de laatste tijd dat mijn accu raar doet.

Wat bijvoorbeeld al 2x voor is gekomen: Ik ga naar de sportschool, mijn accu is rond de 40%, telefoon staat in energiebesparingsmode, ik gebruik de telefoon helemaal niet, en na het sporten is mijn accu in ene 1%. In de auto gooi ik 'm aan de lader en 10m later is deze op ~39%. Dat de accu in ene naar 1% gaat, hoort al niet, maar zo snel opladen is ook niet goed.

Rond dezelfde moment had ik ook de issue dat mijn lightning connector niet goed functioneerde. Doe de kabel in de iPhone en deze laad op. Maar als ik aan de kabel/iPhone zit, stopt ie met laden, alsof er een kabelbreuk is. Bij andere iPhones (werk/vriendin) werkt de lader en kabel wel prima, dus moet het wel aan m'n iPhone liggen.

Vanmorgen met paperclip een propje stof eruit gevist. Nu doet mijn telefoon niet meer raar met opladen. Kan aan de kabel zitten wat ik wil, maar blijft laden.

Zou dit ook te maken kunnen hebben met het feit dat mijn accu van 40% naar 1% ging?

Koop hier mijn P1 reader :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@iMars het zou goed kunnen dat je toestel niet goed geladen was. Ik gebruik trouwens nooit de batterij spaarstand. Nu de laadingang schoon is zou ik hem voor het slapengaan even aansluiten en dan home en powerbutton indrukken tot Apple teken verschijnt, dan lekker laten liggen tot de volgende ochtend. Ben benieuwd hoe hij dan de dag(en) doorkomt.

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee