[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 86 Laatste
Acties:
  • 614.589 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Sinds maandag 5 augustus heeft Vodafone zijn 4G netwerk live gezet...

Vodafone 4G live vanaf 5 augustus 2013
RED EssentialREDRED Super
Databundel per maand500MB2GB4GB
Maximale downloadsnelheid30.0Mbps30.0Mbps50.0Mbps
Maximale uploadsnelheid7.5Mbps15.0Mbps25.0Mbps

Via een speciale 4G-website van Vodafone kun je checken of je toestel compatible is en of de plaats waar je bent al dekking heeft. Vodafone 4G werkt alleen met de RED-abonnementen, waarbij de snelheid nog varieert tussen de verschillende abonnementen (Essential, Red, Super) Er is slechts voor enkele telefoons ondersteuning: BlackBerry Z10, BlackBerry Q10, Sony Xperia Z, Sony Xperia SP, HTC One, Samsung Galaxy SIII, Samsung Galaxy Note II volgens de website. Samsungs Galaxy SIV? Sony Xperia ZL? Die moeten ook werken... Voor zijn 4g-netwerk maakt Vodafone gebruik van de 800MHz- en 1800MHz-frequentieblokken. De 800MHz-band biedt een grote dekking, terwijl de 1800MHz-frequenties in dichtbevolkte gebieden hogere doorvoersnelheden mogelijk maken. Daarbij zouden theoretische downloadsnelheden tot 50Mbit/s zijn te behalen. In de praktijk komt dit neer op 10 tot 15Mbit/s. De iPhone 5 werkt hierdoor gedeeltelijk op 4G en alleen in de grote steden. De iPhone 5 heeft namelijk geen ondersteuning voor de landelijke 800MHz band.

Op de dekkingskaart (die niet altijd werkt hier) is te zien of je al 4G dekking hebt op de plaats waar je bent...

''Vodafone activeert per direct zijn Nederlandse 4G-netwerk in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht.
Klanten die vanaf maandag een nieuwe Vodafone Red-abonnement afsluiten, kunnen direct gebruikmaken van het snellere mobiele internet. Bestaande klanten die een Red-bundel hebben worden later deze maand aangesloten op het netwerk.''

Ik hoef niet te klagen over de snelheden, zowel download als upload zijn _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dJRr0iveeRw4Mwb3WaMIEiyu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wLvlSFsU00sOJg2945tKa87I/full.jpg

Tweaker sww89 heeft zelf een kaart gemaakt met daarop de masten van Vodafone voor het LTE-signaal.
Wat zijn jullie ervaringen? Speedtestjes? Locatie? Dekking? Opmerkingen?

[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 31-08-2013 14:21 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 21:58
Ben zeer verbaasd dat volgens de opgave van Vodafone mijn Note II 4g ready zou zijn, en (bijvoorbeeld) de sgs4 niet. Iemand enig idee hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 11:35
Wat heb je aan een RED abbonement met 4G als de max internet snelheid 28.8 kbps is? Laat staan met een RED essentials.

En weer worden nieuwe klanten natuurlijk voorgetrokken...

[ Voor 20% gewijzigd door bvbal79 op 05-08-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:54
bvbal79 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:56:
Wat heb je aan een RED abbonement met 4G als de max internet snelheid 28.8 kbps is? Laat staan met een RED essentials.

En weer worden nieuwe klanten natuurlijk voorgetrokken...
Omdat de max snelheid geen 28.8 kbps is, maar 28,8 Mbps bij een Red abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ Stijnec1: Gewoon informatie die niet helemaal correct is

@ beval79: Red Super is 42Mbps, tevens is het gewoon klantvriendelijkheid / marketing.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282679

Mijn straat en woonplaats (Rotterdam) zijn 4G gereed. Zijn alle Sony Xperia Z toestellen dit ook, want ik begreep ooit dat er ook niet-LTE ondersteunende Z's zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Tuurlijk zijn er ook niet-LTE-ondersteunende Z's, dan heb je 'n Z gemaakt voor een andere 'markt' (6602 model bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282679

CLB schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:17:
Tuurlijk zijn er ook niet-LTE-ondersteunende Z's, dan heb je 'n Z gemaakt voor een andere 'markt' (6602 model bv)
Ik ben er net achter dat ik de C6603 heb, en dus volledig LTE-compatible ben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:12

Leejow(saait)

Blater

stijnec1 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:52:
Ben zeer verbaasd dat volgens de opgave van Vodafone mijn Note II 4g ready zou zijn, en (bijvoorbeeld) de sgs4 niet. Iemand enig idee hoe dat zit?
Bij de SGS4 heeft dat met de software te maken. Bij de Note II is het niet zo dat deze standaard 4g ready is, de Note II N7105 is dit wel en de N7100 volgens mij niet. Hetzelfde geldt bij de SGS3: I9300 vs de I9305. Hierbij staat ook 4G/LTE op de verpakking van de toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:30
De nokia Lumia 920 staat er ook niet bij, wel apart

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:08

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Moet zeggen dat ik ook wel gemengde gevoelens heb bij het voorrang geven aan nieuwe klanten. Ik heb er bewust voor gekozen om Red te nemen en wist ook dat 4G later uitgerold zou worden (onbeperkt bellen en datalimiet van 4gig had mijn voorkeur). Snap dat er marketing etc achter zit, maar je huidige klanten behouden door gelijktijdig dezelfde service aan te zetten lijkt me ook niet meer dan logisch. Er wordt immers ook voor betaald. Hele interessante keuze.

Heb zelf een Samsung S4, dus ben benieuwd hoe lang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zoals verwacht; wel te zien, maar nog niet te connecten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/klLzMOwyqwXICFmQyf2S0yIA/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Arjant2 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:59:
[...]

Omdat de max snelheid geen 28.8 kbps is, maar 28,8 Mbps bij een Red abo.
Nog steeds geen 4G snelheid mijn inziens....maar H+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Atratus schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:54:
Moet zeggen dat ik ook wel gemengde gevoelens heb bij het voorrang geven aan nieuwe klanten. Ik heb er bewust voor gekozen om Red te nemen en wist ook dat 4G later uitgerold zou worden (onbeperkt bellen en datalimiet van 4gig had mijn voorkeur). Snap dat er marketing etc achter zit, maar je huidige klanten behouden door gelijktijdig dezelfde service aan te zetten lijkt me ook niet meer dan logisch. Er wordt immers ook voor betaald. Hele interessante keuze.

Heb zelf een Samsung S4, dus ben benieuwd hoe lang het duurt.
Het gefaseerd invoeren van 4G bij klanten is eerder een technisch verhaal dan een marketingkwestie. Bij klanten die nieuw worden aangesloten kan er (omdat dit kleine aantallen zijn) direct voor gezorgd worden dat zij de toegang hebben tot het 4G netwerk. Bij bestaande RED klanten (wat er dus veel meer zijn) zou het in één keer aansluiten van 4G voor iedereen een dergelijke druk veroorzaken dat dit storingen voor iedereen (ongeacht of ze wel of geen 4G gebruiken) kan geven.

Iedereen kan bedenken dat het marketing technisch het beste is om iedereen tegelijk van voordelen te laten geniten, helaas is de praktijk dus anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:36
Nee hoor, het netwerk is nog in ontwikkeling door eerst gecontroleerd nieuwe abbonees toe te laten kunnen ze gecontroleerd een uitrol doen en wat ervaring opdoen. Wat denk je dat er gebeurd als ik noem maar iets in één keer 500K mensen op 4G gaan hangen. Klapt dat netwerk eruit heb je weer een media circus dat iedereen rant dat je 4G netwerk kut is ;)

Ik heb mijn htc one naar GPE omgezet maar kom er dus net achter dat er geen simpel menu meer is om modus van antenne te selecteren :+

[ Voor 16% gewijzigd door haakjesluiten op 05-08-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:14:
Nog steeds geen 4G snelheid mijn inziens....maar H+
4G is er dan ook niet alleen om een (eventuele) snelheidsboost te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Leejow(saait) schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:15:
[...]

Het gefaseerd invoeren van 4G bij klanten is eerder een technisch verhaal dan een marketingkwestie. Bij klanten die nieuw worden aangesloten kan er (omdat dit kleine aantallen zijn) direct voor gezorgd worden dat zij de toegang hebben tot het 4G netwerk. Bij bestaande RED klanten (wat er dus veel meer zijn) zou het in één keer aansluiten van 4G voor iedereen een dergelijke druk veroorzaken dat dit storingen voor iedereen (ongeacht of ze wel of geen 4G gebruiken) kan geven.

Iedereen kan bedenken dat het marketing technisch het beste is om iedereen tegelijk van voordelen te laten geniten, helaas is de praktijk dus anders.
Een helder verhaal, zo had ik het nog niet bekeken. Dan is de uitrol gedurende een maand voor alle bestaande klanten van RED misschien zelfs nog als netjes te omschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

The Wizard

Moderator Mobile
Leejow(saait) schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:15:
[...]

Valt ook wel mee, KPN activeert ook per (redelijk groot) gebied. Ok, Vodafone heeft nu wel gelijk de grootste steden geactiveerd, dus ik snap het wel dat ze het iets gaan spreiden :).

Op www.4gmasten.nl staat trouwens een screenshot van de dekkingskaart, die lijkt er regelmatig uit te liggen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:34
Ik was voor de test richting 4G gebied van Eindhoven gereden (Esp, vlakbij Vodafone kantoor), mja lees nu dat Vodafone bestaande RED klanten gefaseerd toelaat op het 4G netwerk..dus haalde 24/4mbit op m'n HTC One met RED Super op HSDPA+

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:37
Crazyanz schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:23:
Ik heb mijn htc one naar GPE omgezet maar kom er dus net achter dat er geen simpel menu meer is om modus van antenne te selecteren :+
https://play.google.com/s...de.mangelow.network&hl=en

Al geluk gebruiken ze 800MHz, hier in belgie schiet het niet op met 1800MHz alleen. 800 moet nog geveild worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Valt me eigenlijk ook wel een beetje tegen dat de huidige klanten geen 4G dekking krijgen.
Ik heb nu dan wel h+ op de meeste lokatie's maar ik als 15 jarige klant (begonnen bij libertel als ik me niet vergis) had toch ook wel even over gemogen.

Ik ben trouwens vooral benieuwd naar de daadwerkelijke verbinding en bandbreedte van het netwerk. Nu komt het geregeld voor dat ik 100% H+ dekking heb (vooral in Rotterdam en omstreken) maar het gewoon een poos duurt vooral het binnen komt, zodra dit dan gebeurt is het vlot tot ik het toestel weer even niet gebruik.

Ik internet nog wel eens in het buitenland en daar is dit bijna nooit aan de orde, en doordat deze vertraging er daar niet inzit voelt zelfs EDGE sneller als 3g/HSDPA+ hier.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314471

Moet er aan de Vodafone kant nog iets ingesteld worden voor bestaande abonnees of is het wachten op APN settings die ge-upate moeten worden op de toestellen? In het laatste geval kunnen we misschien vandaag al omschakelen.. :) Ik heb geprobeerd LTE als enige optie in te stellen in mijn telefoon maar dan heb je geen internet meer.. :P Iemand meer success gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het valt me toch een beetje tegen hoe Vodafone uitrolt. Het is een beetje een gatenkaas van antennes die wel en niet geschikt zijn gemaakt in Utrecht. Bij KPN weet je redelijk zeker dat de 4G-dekking hetzelfde is als de bestaande 2G-dekking. Bij Vodafone is het in Utrecht in ieder geval minder...

Wat ik me wel afvraag: ik heb het idee dat ze wel overal 1800 MHz LTE hebben geactiveerd (naast 800) en zo brengen ze het zelf eigenlijk ook in hun persbericht. De capaciteit zal dan ook waarschijnlijk groter zijn dan die van KPN plus het is het eerste netwerk waarop ook de wat beperkte iPhone 5 werkt. Zou leuk zijn als iemand daar achter kan proberen te komen :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
Heb zelf een iPhone 5 maar de ervaring is dat ik sinds de activatie van het LTE-deel op sommige plekken waar ik voorheen wel 3G had nu helemaal geen dataverbinding meer heb. Wat ik wel merk is dat als ik dan op mijn iPhone 3G uitzet, maar dataverbinding aan laat staan ik wel een GPRS/EDGE verbinding krijg.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netwerkverbindingen herstellen / resetten moet je dan even doen, goeie kans dat dat werkt. Let wel op: je wifi-passwords gaan dan ook verloren na die reset.
De plekken waar 4G werkt heb je nu ook 3G dual carrier HSPA, dat geeft ook een lekkere snelheidsboost.

Ben nog altijd benieuwd naar de eerste ervaringen hier, volgens mij nog niemand die op 4G van Vodafone heeft kunnen inloggen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 23:40:
Valt me eigenlijk ook wel een beetje tegen dat de huidige klanten geen 4G dekking krijgen.
Ik heb nu dan wel h+ op de meeste lokatie's maar ik als 15 jarige klant (begonnen bij libertel als ik me niet vergis) had toch ook wel even over gemogen.
Same here, 15 jaar Libertel/Vodafone abbonee, maar dat soort loyaliteit geeft geen enkele bonus bij dergelijk grote bedrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

net met een medewerker gechat:

je kunt niet eerder worden omgehangen of toegang gegeven tot 4G.
In Aug. moeten alle RED's omgezet zijn maar dan moet ook je toestel goedgekeurd zijn.

Ik heb een S4 en die staat nog niet in de lijst wat inhoudt dat je toestel wordt geweigerd op 4G volgens de medewerker.

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
R1 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:51:
net met een medewerker gechat:

je kunt niet eerder worden omgehangen of toegang gegeven tot 4G.
In Aug. moeten alle RED's omgezet zijn maar dan moet ook je toestel goedgekeurd zijn.

Ik heb een S4 en die staat nog niet in de lijst wat inhoudt dat je toestel wordt geweigerd op 4G volgens de medewerker.
De S4 niet goed gekeurd.... waarom zou dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Lekker consistent altijd bij Vodafone;
Hairball schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:22:
Ik verkeerde in de veronderstelling dat ik met mijn Vodafone abbo op mijn One direct g zou hebben. Nu hoorde ik dat Vodafone pas gisteren 4g geactiveerd heeft en dat bestaande RED Super klanten nog een maand moeten wachten tot het voor hun geactiveerd zou worden.
Gelukkig was èèn telefoontje naar Vodafone om vooraan de queue te komenen werkt 4g op mijn One.
Misschien een tip voor anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

CLB schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:04:
Lekker consistent altijd bij Vodafone;

[...]
Ik denk dat je 'consequent' bedoelt. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat Red Super klanten een aparte klantenservice ingang hebben tov. andere abonnee's. Helaas kan dit voorkomen, de consequentie is echter dat iedereen nu KS gaat bellen om 4G te laten activeren.Vandaar dat ze dit op voorhand afwijzen, mensen die dit alsnog lukt hebben gewoon mazzel.

[ Voor 9% gewijzigd door Leejow(saait) op 07-08-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:01:
Het valt me toch een beetje tegen hoe Vodafone uitrolt. Het is een beetje een gatenkaas van antennes die wel en niet geschikt zijn gemaakt in Utrecht. Bij KPN weet je redelijk zeker dat de 4G-dekking hetzelfde is als de bestaande 2G-dekking. Bij Vodafone is het in Utrecht in ieder geval minder...

Wat ik me wel afvraag: ik heb het idee dat ze wel overal 1800 MHz LTE hebben geactiveerd (naast 800) en zo brengen ze het zelf eigenlijk ook in hun persbericht. De capaciteit zal dan ook waarschijnlijk groter zijn dan die van KPN plus het is het eerste netwerk waarop ook de wat beperkte iPhone 5 werkt. Zou leuk zijn als iemand daar achter kan proberen te komen :)
Op antenneregister kan ik nog geen 1800 MHz masten vinden, dus ik vermoed dat ze net zoals KPN, eerst de 800 MHz antennes installeren/activeren.

En Apple heeft Vodafone nog geen toegang gegeven om het 4G netwerk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Net een belletje gedaan naar Vodafone en drie medewerkers gaven bij mij aan dat er niet een verschil bestaat tussen huidige Red gebruikers en afgesloten Red abonnement per afgelopen maandag. Met andere woorden: waar 4G is uitgerold, zouden de telefoons in de lijst genoemd op Vodafone nu gebruik moeten kunnen maken van 4G. Ik heb nog specifiek nagevraagd n.a.v. nieuwsberichten of het echt klopt. Zij gaven aan dat geschikte LTE telefoons er nu gebruik van kunnen maken (in de specifieke regio's).

Tevens werd aangegeven dat een iPhone 5 en Samsung S4 nog niet op de lijst staan en blijkbaar een update nodig hebben. De medewerker in kwestie vond dat overigens 'vreemd'.

In de APN helemaal onderaan geprobeerd om LTE aan te vinken en verbinding te maken met mijn S4, dat werkte helaas niet. Ik moest nog even geduld hebben.

Wat tevens opviel, en de medewerker gaf dat zelf ook al aan, is dat de informatievoorziening bij Vodafone aan de medewerkers zelf blijkbaar minimaal is. Hij moest zelf eerst alle zaken zelf doorzoeken om mij te kunnen voorzien van een antwoord. Er werd aangegeven dat de S4 geen gebruik kan maken van LTE op dit moment, maar een andere collega zei van wel....redelijk verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Wizard schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:14:
[...]

Op antenneregister kan ik nog geen 1800 MHz masten vinden, dus ik vermoed dat ze net zoals KPN, eerst de 800 MHz antennes installeren/activeren.

En Apple heeft Vodafone nog geen toegang gegeven om het 4G netwerk te gebruiken.
Antenneregister is al een relatieve eeuwigheid niet bijgewerkt. Je vindt er geen enkele Vodafone-antenne in Utrecht mee bijvoorbeeld...

Ik verwacht eigenlijk dat Vodafone eerst 800/1800 in steden uitrolt en daarna verder gaat met 800-only op het platteland. Dan kunnen mensen met iPhone 5's direct ervan profiteren en dan hoeft Vodafone later geen 1800-upgrades meer te doen in die steden (wat KPN wel nog moet doen straks).

Vodafone heeft ook nog lang niet alle 2G-antennes in Utrecht geupgrade trouwens. Nog allerlei plekken waar alleen 2G staat. Op de Uithof heb je volgens hun kaartje bijvoorbeeld volgens hun eigen kaartje slechte 4G-dekking en in het noorden en oosten van de stad is het ook nog matigjes... Het is er wel overal, maar binnenshuis matig op meerdere locaties, puur omdat nog niet alle 2G-antennes zijn omgebouwd.

Voor de mensen in Utrecht die een mooie lelijke Vodafone-antenne willen zien: op de Nobelstraat links van eetcafé Florin staan ze op het gebouw waarin onderin een sportschool zit tegenwoordig. Vroeger een subtiele onopvallende zilveren "schoorsteenantenne", nu een verzameling van die spierwitte Ericsson-antennes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Uhm nee...
Ben benieuwd hoe dat allemaal moet gaan werken... Mijn telefoon komt nooit in de compatible lijst gok ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Atratus schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:30:
Net een belletje gedaan naar Vodafone en drie medewerkers gaven bij mij aan dat er niet een verschil bestaat tussen huidige Red gebruikers en afgesloten Red abonnement per afgelopen maandag. Met andere woorden: waar 4G is uitgerold, zouden de telefoons in de lijst genoemd op Vodafone nu gebruik moeten kunnen maken van 4G. Ik heb nog specifiek nagevraagd n.a.v. nieuwsberichten of het echt klopt. Zij gaven aan dat geschikte LTE telefoons er nu gebruik van kunnen maken (in de specifieke regio's).

Tevens werd aangegeven dat een iPhone 5 en Samsung S4 nog niet op de lijst staan en blijkbaar een update nodig hebben. De medewerker in kwestie vond dat overigens 'vreemd'.

In de APN helemaal onderaan geprobeerd om LTE aan te vinken en verbinding te maken met mijn S4, dat werkte helaas niet. Ik moest nog even geduld hebben.

Wat tevens opviel, en de medewerker gaf dat zelf ook al aan, is dat de informatievoorziening bij Vodafone aan de medewerkers zelf blijkbaar minimaal is. Hij moest zelf eerst alle zaken zelf doorzoeken om mij te kunnen voorzien van een antwoord. Er werd aangegeven dat de S4 geen gebruik kan maken van LTE op dit moment, maar een andere collega zei van wel....redelijk verwarrend.
Het persbericht van Vodafone is echter vrij duidelijk, en ik weet zeker dat er van Vodafone klantenservice medewerkers wordt verwacht dat zij op de hoogte zijn van het nieuws (en al helemaal van zoiets groots als 4G). Er is afaik vanaf het begin al geen woord Spaans gesproken over het feit dat er sprake is van gefaseerde introductie (nieuwe aansluitingen hebben direct de 4G 'bundel', rest van de RED klanten krijgen deze gedurende de maand).

Je moet je als medewerker van de klantenservice toch achter de oren krabben als mensen die inbellen meer weten over de invoeringsprocedure dan jij zelf. Al helemaal als de publieke informatie rijkelijk beschikbaar is, mag je aannemen dat er intern meer bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens, lees ik goed dat er in dit topic nog helemaal niemand is met daadwerkelijk ervaringen met het netwerk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Leejow(saait) schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:56:
[...]

Het persbericht van Vodafone is echter vrij duidelijk, en ik weet zeker dat er van Vodafone klantenservice medewerkers wordt verwacht dat zij op de hoogte zijn van het nieuws (en al helemaal van zoiets groots als 4G). Er is afaik vanaf het begin al geen woord Spaans gesproken over het feit dat er sprake is van gefaseerde introductie (nieuwe aansluitingen hebben direct de 4G 'bundel', rest van de RED klanten krijgen deze gedurende de maand).

Je moet je als medewerker van de klantenservice toch achter de oren krabben als mensen die inbellen meer weten over de invoeringsprocedure dan jij zelf. Al helemaal als de publieke informatie rijkelijk beschikbaar is, mag je aannemen dat er intern meer bekend is.
Ben het met je eens dat er een bepaalde 'onderzoeksplicht' is voor medewerkers van de klantenservice. Toch bekruipt mij het gevoel dat er op dit gebied wel wat gewonnen mag worden, wellicht op het gebied van sturing vanuit managers (pure speculatie en 3 medewerkers vertegenwoordigen niet de complete populatie natuurlijk). De medewerker wist mij tevens te melden dat hij een mailtje had gehad, maar deze even niet kon terug vinden. De mail zou tevens de lijst bevatten met toestellen, die nu op 4G zouden moeten kunnen opereren. iPhone 5 en Samsung S4 staan nog niet in de lijst, wat voor vlaggenschepen toch wel interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Ik snap nog steeds niet waarom de S4 niet op de lijst staat, die werkt toch ip op de bandbreedtes die Vodafone gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:30
bvbal79 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:01:
Ik snap nog steeds niet waarom de S4 niet op de lijst staat, die werkt toch ip op de bandbreedtes die Vodafone gebruikt?
Dat geldt dus ook voor de Lumia 920

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sorcerer8472 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:59:
[...]

Antenneregister is al een relatieve eeuwigheid niet bijgewerkt. Je vindt er geen enkele Vodafone-antenne in Utrecht mee bijvoorbeeld...

Ik verwacht eigenlijk dat Vodafone eerst 800/1800 in steden uitrolt en daarna verder gaat met 800-only op het platteland. Dan kunnen mensen met iPhone 5's direct ervan profiteren en dan hoeft Vodafone later geen 1800-upgrades meer te doen in die steden (wat KPN wel nog moet doen straks).
Valt mee, Antenneregister laatste update is van halverwege juli. Ik heb ook niet naar Utrecht gekeken, maar naar Amsterdam. Waarom zouden Utrecht wel op 1800 zetten en Amsterdam niet? Niet logisch.

KPN kijkt gewoon naar hoe snel het 800 netwerk volloopt, als dat kritisch wordt (uiteraard voordat het kritisch is), dan zullen ze enkele masten ombouwen naar 1800. Vergis je niet in, Vodafone heeft relatief veel M2M apparatuur in het netwerk hangen (Liander maakt gebruik van een Vodafone SIM), dus ze kunnen niet te veel 1800 masten opofferen om die om te zetten naar 4G. Ze moeten 2G dekking houden. Volgens mij gebruiken de trams ook het 2G netwerk van Vodafone.

Ik ben benieuwd hoe Vodafone het gaat doen met het 1800 netwerk op 4G, ze hebben het "beloofd" dat in de grote steden dekking komt. Ik vermoed alleen op knelpunten.

KPN (en T-Mobile) gaan meer op UMTS900 vertrouwen voor extra dekking.

Ik weet niet hoe lang het duurt voordat Apple Vodafone (en T-Mobile) toegang gaat geven tot hun toestellen, over het algemeen is dit een lang proces, maar het zal me niet verbazen dat dit al een tijdje loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je zegt klopt niet helemaal: waarom zou je 1800 MHz nodig hebben voor M2M? Vodafone heeft dat alleen in drukke stadscentra. Dus bijv. in hartje Utrecht wel. Daarnaast heeft Vodafone een gigantische hoeveelheid nieuw 1800 MHz-spectrum gekregen. Zodra ze dit helemaal uitfaseren (naar GSM900 enof UMTS900) kan het hele 1800-spectrum worden gebruikt voor LTE zodat er 100 Mbps op kan worden gedaan.

Daarnaast kan UMTS900 ook door Vodafone ingezet worden, vrij snel en makkelijk ook met SingleRAN. Alleen nog geen idee of/wanneer ze dat doen. Kan gewoon naast GSM900 bestaan zoals ook bijvoorbeeld in Frankrijk. Dat kan omdat je via UMTS veel spraakcapaciteit hebt; binnenshuis bel je gewoon verder via 3G ipv via 2G zoals nu. Daarom is er minder 2G nodig.

Vodafone heeft in Utrecht op het Hooghiemstraplein, het Diakonessenhuis en op de DE-fabriek in Lombok, en op allerlei plekken in Overvecht nu installaties die het volgende doen (allemaal eind juli geactiveerd volgens Antenneregister):
- LTE 800/1800
- GSM 900
- UMTS 2100

Bij het provinciehuis (vlakbij Rijnsweerd) staat een mast die ook GSM1800 nog erbij doet, naast LTE1800.

De masten rondom het CS lijken alleen 800 MHz LTE te doen. Maar dat kan net zo goed nog net niet hebben aangestaan tijdens de update van het Antenneregister. Dit zijn echter wel drukkere delen van de stad, dus lijkt logisch dat die nog snel worden ingeschakeld.

Hoe dan ook lijkt het er dus zeker op dat ze direct op redelijk grote schaal 1800 MHz uitrollen. Wellicht zoals ik al zei zodat ze het later niet hoeven uit te breiden qua hardware, dus gelijk flinke sites neerzetten die voorbereid zijn op grootverbruik.

-edit-
Steekproef antenneregister (kortgeleden geupdate?) laat overal 1800 MHz LTE zien bij Vodafone in Amsterdam. Kunnen de iPhone5-eigenaars opgelucht ademhalen dus ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-08-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sorcerer8472 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:09:
Wat je zegt klopt niet helemaal: waarom zou je 1800 MHz nodig hebben voor M2M? Vodafone heeft dat alleen in drukke stadscentra. Dus bijv. in hartje Utrecht wel. Daarnaast heeft Vodafone een gigantische hoeveelheid nieuw 1800 MHz-spectrum gekregen. Zodra ze dit helemaal uitfaseren (naar GSM900 enof UMTS900) kan het hele 1800-spectrum worden gebruikt voor LTE zodat er 100 Mbps op kan worden gedaan.
Het gaat meer over dat Vodafone (net zoals de andere providers) veel 1800 2G dekking in de centra hebben, soms alleen maar 1800 dekking. Dit zullen ze goed moeten afdekken om M2M contracten niet te ondermijnen :).
Daarnaast kan UMTS900 ook door Vodafone ingezet worden, vrij snel en makkelijk ook met SingleRAN. Alleen nog geen idee of/wanneer ze dat doen. Kan gewoon naast GSM900 bestaan zoals ook bijvoorbeeld in Frankrijk. Dat kan omdat je via UMTS veel spraakcapaciteit hebt; binnenshuis bel je gewoon verder via 3G ipv via 2G zoals nu. Daarom is er minder 2G nodig.
Uiteraard kunnen ze ook UMTS900 inzetten, alleen in tegenstelling tot de directe concurrenten, hebben ze hier geen uitspraken over gedaan, dus daarom ga ik er vanuit dat ze dat nog niet uitrollen :).
Vodafone heeft in Utrecht op het Hooghiemstraplein, het Diakonessenhuis en op de DE-fabriek in Lombok, en op allerlei plekken in Overvecht nu installaties die het volgende doen (allemaal eind juli geactiveerd volgens Antenneregister):
- LTE 800/1800
- GSM 900
- UMTS 2100

Bij het provinciehuis (vlakbij Rijnsweerd) staat een mast die ook GSM1800 nog erbij doet, naast LTE1800.

De masten rondom het CS lijken alleen 800 MHz LTE te doen. Maar dat kan net zo goed nog net niet hebben aangestaan tijdens de update van het Antenneregister. Dit zijn echter wel drukkere delen van de stad, dus lijkt logisch dat die nog snel worden ingeschakeld.

Hoe dan ook lijkt het er dus zeker op dat ze direct op redelijk grote schaal 1800 MHz uitrollen. Wellicht zoals ik al zei zodat ze het later niet hoeven uit te breiden qua hardware, dus gelijk flinke sites neerzetten die voorbereid zijn op grootverbruik.

-edit-
Steekproef antenneregister (kortgeleden geupdate?) laat overal 1800 MHz LTE zien bij Vodafone in Amsterdam. Kunnen de iPhone5-eigenaars opgelucht ademhalen dus ;)
Dan is het idd vandaag nog geupdate, toen ik keek (bij mijn vorige reactie), kon ik nog geen enkele vinden :).

Je hebt gelijk, ik heb ze nu ook kunnen vinden. Goede zaak van Vodafone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55
Vodafone webcare wist mij te melden dat bestaande Red Super abonnees reeds 4G in hun pakket hadden en dus automatisch van 4G kunnen gebruik maken nu. De 'mindere' Red abonnees hebben pas later 4G in hun abonnement gekregen, waardoor deze contracten met de hand moeten worden overgezet op 4G. Nieuwe abonees hebben dus direct 4G geactiveerd en bestaande abonnees met Red Super ook (omdat het daar ook al geactiveerd was bij het afsluiten van het abonnement.) Overige Red abonnementen die bij afsluiten nog geen 4G in het pakket hadden worden dus in de loop van de maand aangesloten.

Opzich klinkt de verklaring van die vodafone medewerker wel redelijk logisch. Ik moet vanavond in Utrecht zijn, dus kan dat met mijn Red Super direct uit gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Wizard: Vodafone nergens alleen 1800 in gebruik hoor, hooguit een picocell hier en daar. Ze hadden vroeger heel weinig 1800-spectrum, maar 3 MHz ofzo, nu hebben ze 20 MHz. Een deel van dat verkeer kan migreren naar GSM900 (mensen zonder smartphone) en een deel naar UMTS900 (mensen met smartphone).

Ik verwacht dat KPN ook GSM1800 gaat proberen af te schaffen; dat hebben ze volgens mij al moeten doen op de plek waar ze met LTE1800 100 Mbps testen; daarvoor heb je namelijk 20 MHz bandbreedte nodig, wat 100% van de beschikbare bandbreedte is. Anders dan Vodafone gebruikt KPN 1800 MHz wel heel intensief door heel het land. Da's een veel grotere migratieslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miremi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-02 02:49
Samsung klantenservice is waardeloos. Ik heb RED super waar sinds gisteren 4g geactiveerd is door vodafone. Ik kan het ook bevestigen door dat als ik mijn simkaart in Sony toestel gelijk 4g verbinding heb in Den Haag maar mijn S4 heeft alleen 3g verbinding. Toestel is niet branded.

Dus bellen met samsung en ja hoor uw toestel is wel geschikt maar dan moet u bij vodafone zijn en ophangen zonder mij te laten uitspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Moet toch ook echt, zij moeten het toestel erkennen als 4G ready ofzo, weirde shit...
Zal ik ook wel 'problemen' mee krijgen met m'n telefoon die niet te verkrijgen is in Nederland :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miremi
Net weer met samsung gebeld, krijg te horen dat vodafone mijn imei nummer moet in netwerk activeren 8)7
Vodafone gebeld die zegt dat het onzin is en niet anders werkt dan met 3g.

Krijg langzaam spijt dat ik geen Sony gekocht heb

Update: weer samsung gebeld en nu zeggen ze dat mijn telefoon stuk is en moet gerepareerd worden 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door miremi op 08-08-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sorcerer8472 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:58:
The Wizard: Vodafone nergens alleen 1800 in gebruik hoor, hooguit een picocell hier en daar. Ze hadden vroeger heel weinig 1800-spectrum, maar 3 MHz ofzo, nu hebben ze 20 MHz. Een deel van dat verkeer kan migreren naar GSM900 (mensen zonder smartphone) en een deel naar UMTS900 (mensen met smartphone).

Ik verwacht dat KPN ook GSM1800 gaat proberen af te schaffen; dat hebben ze volgens mij al moeten doen op de plek waar ze met LTE1800 100 Mbps testen; daarvoor heb je namelijk 20 MHz bandbreedte nodig, wat 100% van de beschikbare bandbreedte is. Anders dan Vodafone gebruikt KPN 1800 MHz wel heel intensief door heel het land. Da's een veel grotere migratieslag.
Ah, wist niet dat Vodafone eerst zo weinig 1800 spectrum had, ik ging er vanuit dat hetzelfde was als KPN, niet dus. Dat verklaart wel waarom KPN even rustig aan doet met het omzetten.

Zag trouwens dat Vodafone antennes aan het vervangen zijn in Amersfoort, dus die zal binnenkort ook wel aan het rijtje van steden toegevoegd worden :) (DVB-T mast aan de A-28).
miremi schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:53:
Samsung klantenservice is waardeloos. Ik heb RED super waar sinds gisteren 4g geactiveerd is door vodafone. Ik kan het ook bevestigen door dat als ik mijn simkaart in Sony toestel gelijk 4g verbinding heb in Den Haag maar mijn S4 heeft alleen 3g verbinding. Toestel is niet branded.

Dus bellen met samsung en ja hoor uw toestel is wel geschikt maar dan moet u bij vodafone zijn en ophangen zonder mij te laten uitspreken.
Samsung is niet waardeloos, Vodafone is waardeloos dat ze de S4 niet toelaten op hun netwerk.

Geen idee waarom niet, KPN heeft vanaf het begin de S4 al toegelaten op het netwerk. Voor zover ik weet werkt elke LTE/4G geschikt toestel op het KPN netwerk, ook al is een exotisch (chinees) ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miremi
The Wizard schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:56:
[...]

Ah, wist niet dat Vodafone eerst zo weinig 1800 spectrum had, ik ging er vanuit dat hetzelfde was als KPN, niet dus. Dat verklaart wel waarom KPN even rustig aan doet met het omzetten.

Zag trouwens dat Vodafone antennes aan het vervangen zijn in Amersfoort, dus die zal binnenkort ook wel aan het rijtje van steden toegevoegd worden :) (DVB-T mast aan de A-28).

[...]

Samsung is niet waardeloos, Vodafone is waardeloos dat ze de S4 niet toelaten op hun netwerk.

Geen idee waarom niet, KPN heeft vanaf het begin de S4 al toegelaten op het netwerk. Voor zover ik weet werkt elke LTE/4G geschikt toestel op het KPN netwerk, ook al is een exotisch (chinees) ding.
Ik heb hier op mijn werk 4G KPN simkaart en ook daarmee krijg ik geen 4G op S4

Ben nu bezig met het installeren van andere firmware van Australië >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Ik hang zojuist op bij de 4de Vodafone medewerker deze week. Moet trouwens zeggen dat ik wel een consistentie merk in de behandeling en dat is als zeer positief op te vatten. Verstaanbaar, duidelijk en behulpzaam. Ik pas de tactiek nu toe van elke dag dezelfde vraag stellen, zodat er op een gegeven moment toch wel een passend antwoord zou moeten komen (al zal een moloch als Vodafone weinig aantrekken van mij ;p).

Ook deze medewerker plaatste vraagtekens bij de vraag waarom de Samsung S4 met een Red Super abonnement nog niet gebruik kon maken van het 4G netwerk. Ondanks pogingen om in het APN menuutje onderaan LTE aan te vinken. Dat leverde geen connectie op (Amsterdam). Ze ging het tevens navragen bij 1 van haar collega's.

Ook haar conclusie was dat er blijkbaar een update nodig is en dat geduld de enige oplossing is voor nu. 4g net uitgerold, kinderschoenen, wordt aan gewerkt, ook nieuw voor de dataverbinding afdeling...

In ieder geval, ik laat het hier even bij en wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
miremi schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:01:
[...]

Ik heb hier op mijn werk 4G KPN simkaart en ook daarmee krijg ik geen 4G op S4

Ben nu bezig met het installeren van andere firmware van Australië >:)
LTE zou gewoon out of the box moeten werken, zelfs op de eerste firmware, je hebt wel een andere APN nodig, soms wordt die niet goed geinstalleerd. (kpn4g.nl ipv portalmmm.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miremi
The Wizard schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:18:
[...]

LTE zou gewoon out of the box moeten werken, zelfs op de eerste firmware, je hebt wel een andere APN nodig, soms wordt die niet goed geinstalleerd. (kpn4g.nl ipv portalmmm.nl)
Klopt ik heb kpn4g.nl al ingesteld maar geen resultaat werkt wel in sony toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Atratus schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:38:
[...]

De mail zou tevens de lijst bevatten met toestellen, die nu op 4G zouden moeten kunnen opereren. iPhone 5 en Samsung S4 staan nog niet in de lijst, wat voor vlaggenschepen toch wel interessant is.
Verwacht niet dat de iPhone 5 binnen de 6 maanden op het LTE netwerk kan, daar is eerst 'goedkeuring' van Apple voor nodig.

Kijk naar Proximus in belgie, dei hebben al bijna 10 maanden een 1800MHz LTE netwerk, maar nog altijd kan de iPhone 5 er niet op. De iPad mini is gek genoeg wel al toegelaten om op dat netwerk te mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
miremi schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:35:
[...]

Klopt ik heb kpn4g.nl al ingesteld maar geen resultaat werkt wel in sony toestel
Dan zal het idd wel iets met je telefoon zijn. Met de andere ROM nog succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miremi
The Wizard schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:47:
[...]

Dan zal het idd wel iets met je telefoon zijn. Met de andere ROM nog succes?
Heb al een AU, UK en RU geprobeerd i zie net na setup even 20 sec 4G boven staan maar daarna verandert het naar 3G. Ik zie ook in instellingen geen optie om LTE/4G te kunnen kiezen wel 3G en GSM.

Volgens helpdesk van samsung heeft S4 geen optie om LTE/4G te selecteren. Het lijkt me sterk aangezien dat op youtube voldoende beelden zijn waar mensen wel deze optie hebben in instellingen.

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/3kj6983ij/Screenshot_2013_08_08_17_44_39.png

Blijft raar verhaal vanavond even bij kennis proberen hij heeft ook S4.

[ Voor 22% gewijzigd door miremi op 08-08-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Installeer de app 4G switcher, daarmee kun je hem forceren op LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 08:52
Voor de mensen die dit nog niet weten: Vodafone en KPN geven deel klanten tegen bijbetaling toegang tot 4g.

Ik heb het net op mijn 10 GB abbo laten activeren.

Je abbo moet tussen 4 oktober en 4 maart zijn afgesloten, niet 1 oktober zoals in het nieuwsbericht staat!

Mijn Xperia Z geeft nu: "Geregistreerd op netwerk" als ik LTE vodafone NL aanklik in de netwerken, dat deed hij voorheen uiteraard niet :).

Zo direct wat mee prutsen, ik laat hier wel wat resultaten e.d. achter zodra mogelijk ;).

[ Voor 7% gewijzigd door BDHowner op 08-08-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miremi
The Wizard schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:26:
Installeer de app 4G switcher, daarmee kun je hem forceren op LTE.
Ik denk niet dat het gaat helpen :'(

Net vodafone gesproken en ze hebben eerlijk toegegeven dat S4 nog wordt geweigerd door hun netwerk. Ze hebben alleen bepaalde toestellen toegang verleent tot 4G netwerk. De reden dat S4 niet toegevoegd is dat Samsung nog moet update pushen naar alle toestellen (ook niet van vodafone) maar het zal nog zeker een maand duren volgens vodafone. Als ze nu S4 in lijst met ondersteunende toestellen gaan toevoegen worden ze plat gebeld met klachten zo als ik had.

Het is nu dus aan Samsung :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 25-05 14:12
benieuwd wanneer ik er gebruik van kan maken met mn Z10 :)

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Eerste resultaat van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2888911188.png

I.c.m. Sony Xperia Z (tethering naar PC). Ongeveer 1 tot 2 v/d 4 streepjes 4G-bereik (gaat dus nog lekker oplopen bij beter bereik). Getest in Barendrecht.

[ Voor 3% gewijzigd door BDHowner op 08-08-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
miremi schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:46:
[...]

Ik denk niet dat het gaat helpen :'(

Net vodafone gesproken en ze hebben eerlijk toegegeven dat S4 nog wordt geweigerd door hun netwerk. Ze hebben alleen bepaalde toestellen toegang verleent tot 4G netwerk. De reden dat S4 niet toegevoegd is dat Samsung nog moet update pushen naar alle toestellen (ook niet van vodafone) maar het zal nog zeker een maand duren volgens vodafone. Als ze nu S4 in lijst met ondersteunende toestellen gaan toevoegen worden ze plat gebeld met klachten zo als ik had.

Het is nu dus aan Samsung :(
Flauwekul van Vodafone, over de hele wereld werkt het toestel met elke 4G netwerk, alleen het Vodafone netwerk in NL niet? Lijkt dat er meer achter zit, Apple werkt namelijk wel zo. Misschien gaan ze pas de S4 toegang geven totdat de iPhone 5 ook toegang krijgt.

Ik weet het haast wel zeker dat ze in de war is met de iPhone 5.
BDHowner schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:09:
Eerste resultaat van mij:
[afbeelding]

I.c.m. Sony Xperia Z (tethering naar PC). Ongeveer 1 tot 2 v/d 4 streepjes 4G-bereik (gaat dus nog lekker oplopen bij beter bereik). Getest in Barendrecht.
Zelfs bij een relatief zwak ontvangst zou je een hogere upload moeten hebben.

Zie hier een test met een minimaal ontvangst:
http://www.4gmast.nl/acht-inform/snelheden-in-de-praktijk

Is wel via het KPN netwerk. Ik vermoed dat Vodafone het netwerk nog moet optimaliseren, KPN had dat ook in het begin. Het finetunen kan pas echt als er meer gebruik wordt gemaakt.

[ Voor 26% gewijzigd door The Wizard op 08-08-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:31
Best interessant die blox van 2,50. Heb een bsw altijd sim-only met 10GB, dus redelijk aantrekkelijk om dit te nemen. Mijn abonnement loopt af op 11-12-2013, dus val binnen de voorwaardeswaar kan ik zien wanneer ik deze heb afgesloten? Wordt er specifiek gekeken naar aanvraag of ingangsdatum. Alleen heb ik een iPhone 5 en is mij nog onduidelijk of ik nu wel of niet mee kan doen. Wordt nu overal de 1800mhz aangezet of alleen bepaalde steden? Tevens moeten we wachten op goedkeuring van apple.

[ Voor 27% gewijzigd door Untouchablezz20 op 08-08-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Untouchablezz20 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:20:
Best interessant die blox van 2,50. Heb een bsw altijd sim-only met 10GB, dus redelijk aantrekkelijk om dit te nemen. Mijn abonnement loopt af op 11-12-2013, dus val binnen de voorwaardeswaar kan ik zien wanneer ik deze heb afgesloten? Wordt er specifiek gekeken naar aanvraag of ingangsdatum. Alleen heb ik een iPhone 5 en is mij nog onduidelijk of ik nu wel of niet mee kan doen. Wordt nu overal de 1800mhz aangezet of alleen bepaalde steden? Tevens moeten we wachten op goedkeuring van apple.
Je gaat waarschijnlijk geen landelijke dekking krijgen. Waarschijnlijk dus alleen wat drukkere gebieden zoals stations e.d.

Dat is sowieso de hoofdreden waarom ik geen iPhone 5 heb overwogen toen ik de vorige keer mijn telefoon vernieuwd heb.

Wat een gezeik met die iPhone 5 en S4 zeg... Hoop dat jullie ook gewoon z.s.m. mee kunnen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door BDHowner op 08-08-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ja erg vervelend dat de iPhone 5 buiten de boot valt. Maar hebben ze bij jou gekeken naar de ingangsdatum van jouw abonnement of wanneer je het hebt aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
De ingangsdatum als het goed is. Dus per *** zat je op het nieuwe abbo zeg maar. Let wel op: bij een verlenging gaat vaak je nieuwe abbo direct in, en word de tijdsduur gewoon bij je abbo opgeteld. Einddatum contract minus 24 maanden (of wat het ook is) is dus niet altijd ingangsdatum.

Even een hertest (deze keer toestel in mijn handen, en stond bij het raam): 17,91/3,34 Mbps.

[ Voor 36% gewijzigd door BDHowner op 08-08-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ah oke, abonnement eindigt 11-12-2013 dus dan val ik inderdaad binnen de voorwaardes. Upload blijft nog wel een beetje achter zie ik. Wellicht wordt dit nog geoptimaliseerd. Wat is je ping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
De upload en ping zijn beide nog wat slecht, maar dat komt waarschijnlijk door de dekking. Ik zit echt op 1 tot max 2 streepjes de hele tijd.

Vodafone:
Ping statistics for 8.8.8.8:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 52ms, Maximum = 346ms, Average = 104ms

UPC (ter vergelijking):
Ping statistics for 8.8.8.8:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 12ms, Maximum = 19ms, Average = 14ms

Edit:
Even het zolder opgezocht. Nog steeds max. 2 bars, resultaten wel goed:
75 ms ping, 11,46 Mbps down, 19,90 Mbps up.

De upload lijkt hoog, maar wel correct. Het lijkt erop dat mijn toestel vrij veel moeite heeft met versturen onder slecht bereik. Bij wat beter bereik doet hij het erg goed.

[ Voor 22% gewijzigd door BDHowner op 08-08-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:03

Chiron

Moderator Discord
Waar ik vooral benieuwd naar ben zijn niet de snelheden, maar de dekking en hoe hard de accu gaat op 4G ten opzichte van 3G. Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dekking in de 800 MHz band is gewoon goed, laat je niet leiden door de ontvangst sterkte, je zult meestal 1 of 2 streepjes zien. Maar dat is meer dan genoeg voor een betrouwbare en stabiele verbinding, bij 3G heb je vaak al een stuk slechtere dekking op dat moment, maar dat is niet zo met LTE.

De accu gaat langer mee dan op 3G. 4G/LTE is een nieuwe techniek met verbeterde protocollen. Volgens mij had Tweakers dat laatst nog getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Chiron schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:10:
Waar ik vooral benieuwd naar ben zijn niet de snelheden, maar de dekking en hoe hard de accu gaat op 4G ten opzichte van 3G. Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?
In principe zou 4G meer batterij gebruiken van wat ik op internet lees. Meer dan 3G, 3G weer meer dan 2G.

Ik kan over enkele dagen daar zelf wat over zeggen, momenteel is mijn accu bijna leeg xD (maar dat komt vandaag meer door het netwerk zoeken en het testen e.d.).

"Al met al kun je stellen dat er geen duidelijk nadeel is aan het gebruik van 4g. Als je het niet gebruikt, is de stand-by-tijd even lang of bijna even lang, terwijl de telefoon bij gebruik langer meegaat dan met gebruik van internet over 3g. Een voorwaarde hierbij is wel dat het bereik goed is. Bij matig bereik liggen de accutijden uiteraard anders, omdat de telefoon dan meer energie verbruikt voor de communicatie met zendmasten."

Het hangt verder v/d situatie af.

Ik heb bijv. in de bios niet altijd 3G. Als je dan een pagina laad staat hij een halve minuut te "stralen". Als je op dat moment echter een paar bars 4G hebt dan is hij in een paar seconde klaar om de verbinding weer idle te zetten.

[ Voor 49% gewijzigd door BDHowner op 08-08-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
The Wizard schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:17:
De accu gaat langer mee dan op 3G. 4G/LTE is een nieuwe techniek met verbeterde protocollen. Volgens mij had Tweakers dat laatst nog getest.
BDHowner schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:18:
[...]

In principe zou 4G meer batterij gebruiken van wat ik op internet lees. Meer dan 3G, 3G weer meer dan 2G.
Ja he, wat is het nou? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Donstil schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:33:
[...]

[...]

Kleine schets: in de batterijweergave in Android is mijn bereik opeens sinds vanmiddag (4G-overgang), ondanks minder streepjes dan 3G, groen gekleurd. Dat zou er dus op kunnen wijzen dat Android matig 4G-signaal al zuiniger vind dan goed 3G-signaal. Ik kom hier later op terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Donstil schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:33:
[...]

[...]

Hangt er vanaf wat je er mee doet. Een idle verbinding zal ongeveer evenveel verbruiken tussen 2/3/4G, maar 3G verbruikt meer tijdens data overdracht dan 2G en 4G meer dan 3G. LTE/4G heeft dan het voordeel van rush-to-idle, de energieslurpende/snelle modus wordt maar gedurende kleinere tijd gebruikt, door de snellere verbinding.

Dus evenzuinig/zuiniger dan 3G afhankelijk van chipset/telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
BDHowner schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:42:
[...]

Kleine schets: in de batterijweergave in Android is mijn bereik opeens sinds vanmiddag (4G-overgang), ondanks minder streepjes dan 3G, groen gekleurd. Dat zou er dus op kunnen wijzen dat Android matig 4G-signaal al zuiniger vind dan goed 3G-signaal. Ik kom hier later op terug...
Kijk, een praktijkvoorbeeld :) interessant! Morgen dan ook maar eens bellen om de boel te activeren.. Als ie geen 4G signaal heeft switcht ie automagisch terug naar 3G?

Welk toestel heb je? Hier een Xperia Z.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Oke duidelijk. Ben benieuwd. Ben overgezet maar nog niet kunnen testen omdat ik zelfnet buiten het 4G gedeelte woon (wel h+ dekking dus hopelijk snel over).

Op het werk (en belangrijker nog) en onderweg zou ik dekking moeten hebben. Ben benieuwd hoe Spotify het morgen doet.

Is er ergens een schema oid waar we kunnen zie hoe ze het gaan uitrollen?

Edit: Trouwens toch wel netjes dat Vodafone klanten zo toegang geeft tot het 4G netwerk, een paar post geleden zeurde ik er nog over maar dit mag ook gezegd worden natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 08-08-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Chiron schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:05:
[...]

Kijk, een praktijkvoorbeeld :) interessant! Morgen dan ook maar eens bellen om de boel te activeren.. Als ie geen 4G signaal heeft switcht ie automagisch terug naar 3G?

Welk toestel heb je? Hier een Xperia Z.
Hij gaat weer keurig het rijtje af :). Als 4G te zwak word 3G, als 3G te zwak word 2G, als 2G te zwak word alleen noodoproepen (combinatie van providers) ;).

Ik heb ook de Xperia Z ;).

Ik heb weer wat ervaringen opgedaan (ben net even wezen "chillen" bij vrienden xD): onderweg in de auto (10 km ritje, ook over de snelweg) vrijwel de hele tijd 4G, maar wel gewoon de hele tijd hooguit een paar streepjes. In de auto is een speedtest ook nog redelijk te doen, verwacht iets van 5/1 Mbps. Eenmaal aangekomen 3 streepjes 4G (4 heb ik nog helemaal niet gezien), download blijft rond de 10 Mbps hangen, upload bizar genoeg rond de 20 Mbps (!), ook na meerdere tests. Mijn telefoon heeft daar +- 1,5 uur via 4G Music Unlimited gestreamd (en wat gebrowsed e.d.) en dat kostte enkele tientallen procenten. Dat lijkt mij overigens niet zoveel, want ik ben van thuis gewend dat dat streamen al behoorlijk aantikt. Mijn telefoon voelde ook meestal warm aan, nu leek dat iets minder.

Ik heb overigens het idee dat er in mijn wijk sowieso geen 4G-antenne aanwezig is, maar dat die een heel stuk verderop staat in het oudere dorp. Hier zie ik namelijk overal antennes die op 818 MHz zitten, en dat is van KPN.

Ik zit al op 2,59 GB deze maand xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-05 01:01
3 keer gevraagd of mijn iPhone 5 werkt op 4G en er werd 3 keer ja gezegd, beetje jammer dat het dus niet zo is. Maar even een belletje plegen weer want heb mijn altijd abbo omgezet naar Super RED. In ieder geval wel gratis klantenservice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Michie23 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 01:39:
3 keer gevraagd of mijn iPhone 5 werkt op 4G en er werd 3 keer ja gezegd, beetje jammer dat het dus niet zo is. Maar even een belletje plegen weer want heb mijn altijd abbo omgezet naar Super RED. In ieder geval wel gratis klantenservice ;)
Dat is altijd weer zo makkelijk gezegd door bedrijven. Tuurlijk werkt het, maar niet landelijk. Technisch gezien is het nog steeds makkelijker uit te rollen dan 3G destijds (2100 MHz), mja, een provider zal natuurlijk zo veel mogelijk voor de makkelijkste optie gaan.

Ik vind het ook wel gewoon jammer van Apple hoor. Ik vind de hele iPhone 5 een beetje mislukt door de LTE frequenties die hij ondersteund (geld ook voor de iPad 4G). Toen ik mijn telefoon uitzocht (ik kwam van een iPhone 4), zocht ik die voor minimaal de komende 2 jaar, dus 4G op alle 3 de banden was een must.

KPN en Vodafone gaan in eerste instantie een dekkend netwerk maken op 800 MHz, omdat dat relatief simpel te doen is. Daarna gaan ze hotspots opvullen met 1800 MHz voor extra capaciteit en buiten dat de 2600 MHz voor grote evenementen. KPN en T-Mobile willen verder nog 3G op 900 MHz gaan gooien (erbij, niet alle toestellen kunnen dit) zodat die ook vooruit gaan (qua bereik dan).

Ik vind het i.i.g. leuk om early-adopter te zijn. Kan ik echt "meemaken" hoe alles uitgerold word (dit is ook echt één van mijn grotere interesses). Ik had ook graag meegedaan met de test van Tweakers, maar ik woon onder Rotterdam.

[ Voor 37% gewijzigd door BDHowner op 09-08-2013 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Net gebeld met 1201, en 4G laten activeren. Ben benieuwd, nu even de telefoon aan het rebooten :)

**update

Na wat togglen met de dataverkeer/flightmodus werkt ie nu, 3 strepen met 4G erboven (Amsterdam) _/-\o_

Browser reageert al veel soepeler dan in 3G modus, die nog weleens heenenweer wou pingpongen met H+ hier.

[ Voor 54% gewijzigd door Chiron op 09-08-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Net in de auto even een Speedtestje gedraaid.
Het valt me op dat je met weinig bereik nog een prima verbinding hebt, ik haalde met 1 streepje dekking 11mbit down en 19mbit up.

Vooral het moment voordat de telefoon gaat laden is aanzienlijk minder. Met 3G/H/H+ had ik nog al eens dat het een aantal seconden duurt (wit scherm) voordat de telefoon begint met laden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kan iemand met een Xperia Z en die al 4G heeft, zn APN-gegevens is neerzetten hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Donstil schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:31:
Vooral het moment voordat de telefoon gaat laden is aanzienlijk minder. Met 3G/H/H+ had ik nog al eens dat het een aantal seconden duurt (wit scherm) voordat de telefoon begint met laden namelijk.
Dat klopt bij UMTS moet eerst de dataverbinding nog opgezet worden, bij LTE is die altijd standby. Dat verschil merk je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55
Gisteren in Utrecht geweest. Wat me opviel is dat mijn HTC one in zo ongeveer het hele centrum maar één streepje bereik had. De beste speedtest die ik had was 10Mbit. Op zich dus wel goed voor zo weinig bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Iemand een idee wanneer de Galaxy S4 4G ready bij Vodafone gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMr2Mike
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:44
Gisteren ook maar eens gebeld met Vodafone en voor een iPhone 5 moeten we nog wachten op de nieuwe Carrier settings update... 4G is wel aangezet dus zodra die update er is moet de connectie gaan werken.

Iemand een idee wanneer dit is, want zit er toch wel met smart op te wachten haha!

Er werd aan de telefoon trouwens 5 dagen gezegd (maar of dit vanaf maandag is geen idee), maar het weekend zat er nog tussen. Volgens mij had Vodafone zelf verwacht afgelopen maandag 5 augustus, maar Apple loopt vermoed ik uit dus afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Apple is nogal eigenwijs, gok dat het nog maanden kan duren eerlijk gezegd ;)
In België is LTE al zo'n 9/10 maanden actief, maar geen enkele iPhone 5 kan er gebruik van maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even reageren op wat er hier gezegd wordt: in het huidige dekkingsgebied heeft Vodafone op (vrijwel?) alle antennes ook 1800 MHz geactiveerd. Het netwerk is dus ook bruikbaar op de iPhone 5, mits Apple die update vrijgeeft...

Goeie kans dat ze straks in de landelijke gebieden alleen 800 MHz uitrollen straks, maar ze doen er verder weinig uitspraken over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMr2Mike
De dekking op 1800 MHz werd ook bevestigd door Vodafone zelf.

Oh ow... Hebben ze nu vandaag de iPhone 5 uit het rijtje supported phones gehaald?? Zou zweren dat die er gister nog tussen stond bij "Klaar voor 4G"

https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/4g.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben alleen nergens bevestigd hoeveel dekking op 1800 MHz ze hebben toch? Of wel en heb ik eroverheen gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMr2Mike
Nee dat klopt. Hotspots geloof ik noemen ze het toch? En in het filmpje met Rob Shuter heeft ie het over de betere dekking op 1800 MHz for build up metropolitan areas en gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
MightyMr2Mike schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:33:
De dekking op 1800 MHz werd ook bevestigd door Vodafone zelf.

Oh ow... Hebben ze nu vandaag de iPhone 5 uit het rijtje supported phones gehaald?? Zou zweren dat die er gister nog tussen stond bij "Klaar voor 4G"

https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/4g.shtml
iPhone 5 heeft er nooit opgestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

WTM

CLB schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:21:
Kan iemand met een Xperia Z en die al 4G heeft, zn APN-gegevens is neerzetten hier...
Zou die anders moeten zijn? Ik ben benieuwd.

Hoop dat ze de Galaxy S4 snel gaan toelaten.

Ik kan in de My Vodafone app zien dat 4G is toegevoegd aan mijn abonnement (gisteren via Twitter het geregeld dat ze het aanzetten, voor 2,50 per maand eerste 3 maanden gratis. Ze gaven wel aan dat de S4 niet ondersteund werd en ik gaf aan, zet maar aan op eigen risico...... jammer dat het toch niet werkt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
WTM schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:27:
[...]

Ik kan in de My Vodafone app zien dat 4G is toegevoegd aan mijn abonnement (gisteren via Twitter het geregeld dat ze het aanzetten, voor 2,50 per maand eerste 3 maanden gratis. Ze gaven wel aan dat de S4 niet ondersteund werd en ik gaf aan, zet maar aan op eigen risico...... jammer dat het toch niet werkt!)
Nee, zou niet anders moeten zijn.

Ik heb gisteren gelijk even standaardinstellingen aangeklikt in Android, en als het goed is zet hij ze dan op live.vodafone.com met vodafone en vodafone als login.

Vanochtend even op zolder getest:
1 tot 2 streepjes bereik
52 ms ping
23,70 Mbps down
15,72 Mbps up

Nice toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
WTM schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:27:
[...]

Ik noem het klantje pesten, de HTC One heeft exact dezelfde processor en doet het gewoon met 4G. KPN lukt het ook, waarom Vdoafone niet met de S4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
alwaysleft schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:39:
[...]

Ik noem het klantje pesten, de HTC One heeft exact dezelfde processor en doet het gewoon met 4G. KPN lukt het ook, waarom Vdoafone niet met de S4?
Daar lijkt het wel op ja, ze doen nu ineens alsof de S4 compleet verschillend is en een incompatible firmware heeft o.i.d.

Ik vind het schokkender dat ze bepaalde telefoons kunnen blocken. Geef gewoon iedereen toegang, met een speciaal lijstje echt door Vodafone ondersteunde toestellen. Kun je straks per Chinees ding een traject van een paar maanden doorlopen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:52

Coach4All

I'm a Coach 4 All

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

WTM

Heb m'n Galaxy S4 (omega rom v9) werken op 4G nu. :-). Ik had er even een KPN (mobile vikings) simkaartje in gedaan, toen netwerken gezocht en kwam er wel LTE modus zichtbaar. Die selecteren. Vervolgens de Vodafone simkaart erin toen stond hij nog op die stand en op eens kwam het 4g logo bij data verbinding staan.

Heb hier thuis 3 van de 4 streepjes. Download is 6 mb upload 23 mb! nog niet waar we zijn moeten maar gaat de juiste kant op :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
WTM schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:55:
Heb m'n Galaxy S4 (omega rom v9) werken op 4G nu. :-). Ik had er even een KPN (mobile vikings) simkaartje in gedaan, toen netwerken gezocht en kwam er wel LTE modus zichtbaar. Die selecteren. Vervolgens de Vodafone simkaart erin toen stond hij nog op die stand en op eens kwam het 4g logo bij data verbinding staan.

Heb hier thuis 3 van de 4 streepjes. Download is 6 mb upload 23 mb! nog niet waar we zijn moeten maar gaat de juiste kant op :-).
Wow, dus Vodafone doet de S4 extra blokkeren. Dus echt klantje pesten. :X :X :X :X Niet normaal.
Wel super tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:52

Coach4All

I'm a Coach 4 All

alwaysleft schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:58:
[...]

Wow, dus Vodafone doet de S4 extra blokkeren. Dus echt klantje pesten. :X :X :X :X Niet normaal.
Wel super tip!
Dat lijkt mijn link ook aan te geven.....

Door zelf een ipcc te bakken / downloaden (config file voor iphone met instellingen voor providers) geeft met aan dat je er met de iphone 5 wel op kunt....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik wilde het even testen, maar krijg via iTunes 11.0.4 de ipcc niet geselecteerd.

Dat betekent, stam + t .

Pagina: 1 2 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.