Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 12:27
Vroeger zat het zo: (maar nu is het anders, skip naar beneden, naar "Nu zit het zo")

Vodafone heeft (had!) een prepay abonnement "You", waarbij je ook extra bundels kunt kopen. Sommige bundels zijn los en lopen dan na 30 dagen vanzelf af, maar je kunt (kon!) ook bundels kiezen die zolang je beltegoed voldoende is automatisch elke keer verlengd worden.

Bundels kunnen worden besteld via een SMS, op de site of via de MyVodafone app. Met de SMS bijvoorbeeld: "YOU S REPEAT AAN", "1GB" of "YOU L AAN" naar 4000. Status opvragen gaat ook per SMS: "STATUS" naar 4000.

Alles bij elkaar een heel flexibel geheel.

Vodafone doet van tijd tot tijd ook in het prepay domein mee met verschillende "tot 50% korting"-acties.
een sim inclusief een maand de "You S" bundel kost dan bijvoorbeeld € 5 - deze bundel is normaal ook € 5 voor 200 MB + 20 min.
een sim inclusief een maand de "You M" bundel kost dan bijvoorbeeld € 6 - deze bundel is normaal € 10 voor 500 MB + 50 min.
een sim inclusief een maand de "You L" bundel kost dan bijvoorbeeld € 7.50 - deze bundel is normaal € 15 voor 1 GB + 100 min.

De ene keer wordt er 50 % gratis beltegoed uitgekeerd bij opwaarderen ("50 % EXTRA TEGOED AAN"), of er wordt bij drie keer opwaarderen 25 %, 50 % en 100 % gratis tegoed extra gegeven ("GRATIS TEGOED AAN"), de andere keer krijg je bij opwaarderen € 2.50 gratis erbij (te activeren via de app.)

Om wat meer omzet te halen heeft Vodafone in de lente van 2017 drie nieuwe "You" bundels geïntroduceerd:
De "1GB" bundel met 10 minuten voor € 10, de "2GB" bundel met 20 minuten voor € 15 en de "3GB" bundel voor € 20.
Deze bundels worden automatisch verlengd zolang er genoeg beltegoed is, maar er is ook een mogelijkheid voor automatische incasso voor zo'n verlenging in te stellen.

As extraatje zijn er op vrijdag de "Fantastic Friday" aanbiedingen: steeds weer iets anders, zoals bijvoorbeeld 2 GB voor een weekend voor € 1 (BUNDEL BOOSTER AAN), of een weekend 200 minuten bellen voor € 1.-, 500 MB voor een week voor € 2 (SUPER DEAL AAN of WEEK ONLINE AAN), 1000 minuten voor een week voor €2 (BEL DEAL AAN) of 100 minuten/sms voor € 2 (WEEK 100 MIN/SMS AAN)

Daarnaast zijn er standaardaanvullingen te koop: 75 extra min/sms in Nederland voor € 5 (BELSMS), 50 min/sms voor bellen naar Europese nummers voor € 6 (VOORDEEL EU) of 50 min/sms voor bellen naar de rest van de wereld voor € 15 (VOORDEEL WERELD)

Nu zit het zo: https://mobiel.vodafone.nl/prepaid

En nu (mei 2021) is het al weer anders: Vodafone heeft een heleboel dag, 3 dagen en week bundels toegevoegd: https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid/bundels

[ Voor 113% gewijzigd door vw23a op 12-05-2021 13:15 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Maar ... ik heb vanmorgen om ongeveer 8 uur een FF bundel 2GB voor een week gekocht, en ik heb een bundel 3 GB voor het weekend gekregen. Ik heb wat zitten kijken en op Facebook en Twitter heb ik mensen met dezelfde klachten gevonden.

Vodafone heeft zijn zaakjes niet helemaal op orde - het is natuurlijk ook wel echt erg moeilijk om op de site en in app alle gegevens tegelijkertijd helemaal precies kloppend te houden...

[ Voor 1% gewijzigd door vw23a op 17-02-2017 11:19 . Reden: probleem duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wanneer ik kijk op Fantastic Friday zie ik, wat data betreft, alleen die weekend/3GB deal staan: https://www.vodafone.nl/fantasticfriday/
Was die andere bundel misschien een aanbieding van vorige week? FF aanbiedingen kun je alleen maar op die betreffende vrijdag claimen.

[ Voor 14% gewijzigd door Marly op 17-02-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Marly schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:54:

Was die andere bundel misschien een aanbieding van vorige week?
Ja, denk ik ook. Maar die stond vrijdag deze week nog wel tot een uur of 8 's-ochtends vermeld in de app. Ik dacht "Oh, leuk". Maar toen ik hem kocht kreeg ik de nieuwe, die ik niet uit mezelf zou hebben genomen.

En ik ben niet de enige: zie bijvoorbeeld Frank, en ook op Facebook zag ik hierover klachten voorbijkomen.

Het is kennelijk heel moeilijk om alles kloppend te krijgen - in de link van Marly moet volgens mij bijvoorbeeld niet meer "komende week" staan maar "afgelopen week."

[ Voor 12% gewijzigd door vw23a op 18-02-2017 14:23 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
vw23a schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:18:

Het is kennelijk heel moeilijk om alles kloppend te krijgen - in de link van Marly moet volgens mij bijvoorbeeld niet meer "komende week" staan maar "afgelopen week."
Nee hoor, de app heb ik niet, maar op de website staat het wel correct: die deals kunnen immers alleen op die betreffende vrijdag geclaimd worden, en gelden dan voor de komende week, de week na die vrijdag dus.
Wie een, of meerdere van de deals geclaimd heeft, die afgelopen vrijdag op de site stonden, kan er dus nu, dwz deze lopende week, gebruik van maken, niet afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Dit is wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6KV9mBac1n383mdYZxuzAeFn/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
En nu is er weer een ander foutje gemaakt. Op Vodafone.nl/extrategoed staat:
"Sms, voordat je een opwaardering doet, EXTRA TEGOED AAN naar 4000. Dan ontvang je bij de eerstvolgende opwaardering 25% extra tegoed. Bij de tweede opwaardering krijg je vervolgens 50% extra tegoed en bij de derde opwaardering 100% extra tegoed."

Best een leuk aanbod...

Maar als ik het probeer krijg ik als reactie op mijn SMS: "Helaas, de door jou opgegeven code is niet bekend."

Maar niet getreurd: want wat wel werkt op mijn You telefoontje is de SMS "50% EXRA TEGOED AAN" naar 4000; daarmee werd mijn tientje omgezet in vijftien euro beltegoed.

[ Voor 15% gewijzigd door vw23a op 16-05-2017 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 23:30
Ik weet niet of het hier al gezegd is, maar Vodafone prepaid YOU heeft nieuwe bundels:

-1GB, 10 min, Onbeperkt sms €10
-2GB, 20 min, Onbeperkt sms €15
-3GB, 30 min, Onbeperkt sms €20

Alles in zowel NL als EU te gebruiken en inclusief LTE. Tevens zijn de wereld tarieven voor prepaid aangepast. Het is een stukje goedkoper geworden, behalve de uitzonderingslanden. Die hebben nog de oude prijs.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:02
timmie1 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 00:33:
Ik weet niet of het hier al gezegd is, maar Vodafone prepaid YOU heeft nieuwe bundels:

-1GB, 10 min, Onbeperkt sms €10
-2GB, 20 min, Onbeperkt sms €15
-3GB, 30 min, Onbeperkt sms €20

Alles in zowel NL als EU te gebruiken en inclusief LTE. Tevens zijn de wereld tarieven voor prepaid aangepast. Het is een stukje goedkoper geworden, behalve de uitzonderingslanden. Die hebben nog de oude prijs.
Dat is nieuws! You is dus vanaf nu beter voor meergebruikers dan voor laagverbruikers. Minder belminuten inclusief, maar wel meer data. En SMS kost niets meer. Juist iets wat prepaid klanten nog wel eens gebruiken, al is het wel de vraag of zij op een You bundel zitten.

Het afgelopen jaar liep trouwens bijna voortdurend een actie die je data gratis vermeerderde of zelfs soms verdubbelde. Kocht je 1GB en 200 minuten/sms voor 15,- (dat was de hoogste bundel), dan kreeg je meestal minstens 1,5 GB. Ik zie wel dat de 5,- euro bundel met 200 MB en 20 belminuten verdwenen is. 10,- per maand uitgeven is nu het minimum geworden. Dus van 60,- per jaar aan opbrengst per actieve klant is dit voor de weinig gebruikers een verdubbeling naar 120,- euro opbrengst per klant.

Vodafone prepaid heeft bij mij altijd problemen met de extra bundels in het buitenland. Is je initiele bundel in het buitenland op, dan stopt je mobiele internet per direct. Het kopen van extra bundels had geen effect. Je toegang tot mobiel internet bleef in het buitenland geblokkeerd en zelfs de telefonische klantenservice kreeg dat niet opgelost. Daarom prettig als je meteen een grotere initiele bundel kan kiezen. Zeker handig als je niet op alle netwerken kan met je abonnement van een concurrerende provider....met bijvoorbeeld een KPN abonnement kan je in de meeste landen niet of niet zomaar op Vodafone roaming netwerken roamen. Meermaals in een EU land in een afgelegen dal gezeten, waar alleen de buitenlandse Vodafone 4G had. Dan is een MiFi of tethering via een oud 4G toestel met Vodafone You prepaid sim goud waard.

[ Voor 24% gewijzigd door ucsdcom op 29-04-2017 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:47
Vodafone heeft zo te zien nu nieuwe prepaid tarieven.

Grootste databundel is 3GB, inclusief onbeperkt smsen en 30 bel minuten voor 20euro.

Raar dat dat verder op geen enkele telecom nieuws site is geplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 21:03
Heb nu tijdelijk zo een prepaid van vodafone aangeschaft (Heb tele2 maar roaming in hett buitenland kan alleen op 2 of 3g.. merendeel geen bereik jammer genoeg of super traag).

Nu You bundel van 2gb aangeschaft. en moet zeggen tot nu toe in België en nu in Duitsland overal 4g bereik en kan normaal internet gebruiken zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Reken maar niet dat Tele2 staat te springen om gratis veel 4G data aan haar klanten te geven in het buitenland als de EU roaming regels in gaan. Dat zij alleen 2G en 3G roaming aanbieden levert ze direct voordeel op, omdat je minder snel data kan gebruiken en soms zelfs helemaal geen dekking hebt bij gebrek aan roaming providers met dekking. Bij de andere NL providers heb je intussen EN 4G roaming, EN meer netwerk overeenkomsten, dus meer kans in ieder geval op 1 netwerk in afgelegen gebieden dekking te hebben.

Vodafone You is inderdaad een geweldige vervanger. Zowel in Nederland als het buitenland 4G tegen een nette prijs. Je data loopt wel via Nederland. Ik heb bijvoorbeeld in Griekenland ervaren dat de "datalijnen" naar Nederland in de avond vaak overbelast waren op een NL Vodafone You sim. Op een Griekse Vodafone prepaid liep het op diezelfde tijden vlekkeloos.

[ Voor 26% gewijzigd door ucsdcom op 07-05-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
ucsdcom schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:52:
[...]Ik zie wel dat de 5,- euro bundel met 200 MB en 20 belminuten verdwenen is. 10,- per maand uitgeven is nu het minimum geworden. Dus van 60,- per jaar aan opbrengst per actieve klant is dit voor de weinig gebruikers een verdubbeling naar 120,- euro opbrengst per klant.
Als dat waar is zou dat jammer zijn. Maar ik heb net vandaag toch weer een "YOU S AAN" naar 4000 geSMSed en antwoord gekregen dat de bundel voor € 5.- is aangezet. Dat klopt dus met wat in https://forum.vodafone.nl...-bundels-meer/td-p/279718 te lezen is. Ik hoop dat You S blijft!

Trouwens: weet iemand nog precies hoe je die YOU S op automatisch herhalen kan zetten? Was dat niet "YOU S REPEAT" of "YOU S AAN REPEAT" of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Als je hem in MyVodafone aanzette had je ook een auto verleng optie naast de 1 maand versie die vanzelf stopte. De code per SMS weet ik eigenlijk niet daarvoor.

Zet je You nu aan in MyVodafone, dan krijg je alleen nog maar de optie met automatisch verlengen. Je kan dasrbij wel bijna meteen annuleren, dan stopt hij weer na een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:07

robertwebbe

Robert Webbe

vw23a schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:32:
[...]

Trouwens: weet iemand nog precies hoe je die YOU S op automatisch herhalen kan zetten? Was dat niet "YOU S REPEAT" of "YOU S AAN REPEAT" of zo?
Volgens mij blijft hij zichzelf automatisch herhalen zolang je voldoende tegoed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Best leuke bundels nu bij Vodafone prepaid...

Vraag mij wel af waarom prepaid nooit mag mee doen aan die compleet pakketten en zo. Oke, er zou misbruik van gemaakt kunnen worden, maar je kan gewoon prima bepaalde voorwaarden er aan zetten.

Ik betaal maandelijks voor die you bundels, waardeer op jaar basis toch redelijk wat op, ik vind dat ik daarom ook wel in aanmerking voor mag/moet komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
fl2001 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:37:
Best leuke bundels nu bij Vodafone prepaid...

Vraag mij wel af waarom prepaid nooit mag mee doen aan die compleet pakketten en zo. Oke, er zou misbruik van gemaakt kunnen worden, maar je kan gewoon prima bepaalde voorwaarden er aan zetten.

Ik betaal maandelijks voor die you bundels, waardeer op jaar basis toch redelijk wat op, ik vind dat ik daarom ook wel in aanmerking voor mag/moet komen!
Dat is precies de reden dat Vodafone je iedere paar weken op je You sim belt om te vertellen dat je beter een abonnement kan nemen. Heel irritant trouwens, maar dat terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04 22:13
Als ze zelf een idee hebben wat ze bieden. De Fantastic Fridayaanbiedingen op de site lopen al eenntijdje niet synchroon met de werkelijkheid. Vaak is het een paar weken hetzelfde en dan moet je eerste/laatste week maar zien. Weigert de code dienst en kan je willekeurig gokken met oude codes eb moet je maar zien wat voor bundel je hebt. Want in de vodafoneapp vind je 9 van de 10 keer ook geen bundelstand terug. Website geeft bovendien trots aan " altijd drie acties ! " en er staan er nu meestal 2.
Afgelopen vrijdag niet gedaan omdat t weer de 500 Mb voor 2 euro actie was, krijg ik zaterdag een sms dat ik 3 gig in het weekend had kunnen hebben. Daar had ik leuk op de weekendbestemmibg mee kunnen RootMetricsmappen.
Daar dacht ik: weet je ik doe toch maar weer eens zo'n dagbundel 100 mb voor e1. Die was per 1-1 automatisch afgezet. Maar geen nood zei de SMS en het web toen, kan je aanzettem met een SMS. Nou blijkt ook weer zonder melding veranderd. Of niet en er was en storing en ik vind het niet terug op die breierige site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:58
Schrudde schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:40:
Als ze zelf een idee hebben wat ze bieden. De Fantastic Fridayaanbiedingen op de site lopen al eenntijdje niet synchroon met de werkelijkheid. Vaak is het een paar weken hetzelfde en dan moet je eerste/laatste week maar zien. Weigert de code dienst en kan je willekeurig gokken met oude codes eb moet je maar zien wat voor bundel je hebt. Want in de vodafoneapp vind je 9 van de 10 keer ook geen bundelstand terug. Website geeft bovendien trots aan " altijd drie acties ! " en er staan er nu meestal 2.
Afgelopen vrijdag niet gedaan omdat t weer de 500 Mb voor 2 euro actie was, krijg ik zaterdag een sms dat ik 3 gig in het weekend had kunnen hebben. Daar had ik leuk op de weekendbestemmibg mee kunnen RootMetricsmappen.
Daar dacht ik: weet je ik doe toch maar weer eens zo'n dagbundel 100 mb voor e1. Die was per 1-1 automatisch afgezet. Maar geen nood zei de SMS en het web toen, kan je aanzettem met een SMS. Nou blijkt ook weer zonder melding veranderd. Of niet en er was en storing en ik vind het niet terug op die breierige site.
De 3GB actie stond bij mij wel op de site en heb ik ook geboekt, samen met de 500MB voor de rest van de week.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
You is een prima product. Een prepaidkaart met de voordelen van een abonnement en al sinds vorig jaar bundels die in de gehele EU gelden.

Wat mij betreft kunnen andere providers hier een voorbeeld aan nemen.

Wat het product op dit moment echter ondermijnt is de "My Vodafone" app. Ik heb meermaals meerdere bundels tegelijk aangesloten, omdat ik dacht dat een bundel niet activeerde en dan toch maar een You bundel afsloot. Pas bij het SMS bericht dat de extra bundel stopte merkte ik dat het weer fout was gegaan. Erg jammer. Inzicht in de extra geactiveerde bundels en geactiveerde friday deals is dringend noodzakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:58

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

vw23a schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:32:
Trouwens: weet iemand nog precies hoe je die YOU S op automatisch herhalen kan zetten?
code:
1
2
YOU S REPEAT AAN
naar 4000

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Vandaag is het weer mis bij Fantastic Vodafone. Op de Fantastic Friday site staan twee aanbiedingen voor vandaag ("Nog 14:30:12") aangegeven, te weten "De hele week ontspannen online met 500 MB voor maar € 2" en "Voor maar € 2 krijg je 1000 belminuten! Waanzinnig toch?" met de tip "Activeer via My Vodafone".

Maar in mijn "My Vodafone" krijg ik een heel andere aanbieding aangeboden. En maar één, terwijl ik mij ook nog herinner dat er eerder voor elke vrijdag drie fantastische aanbiedingen zijn beloofd.

Vodafone is zeker bezig Vodafone You af te bouwen?

(korte pauze)

Tweede bedrijf:

Vodafone leest volgens mij mee op Tweakers. Want toen ik het net nog weer controleerde stonden er in de My Vodafone app niet één maar wel drie Fantastic Friday aanbiedingen. Goed en snel gedaan, daar! Dank!

[ Voor 17% gewijzigd door vw23a op 26-05-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Dat heeft niets met Tweakers te maken, de nieuwe aanbieding komt er de laatste tijd regelmatig pas op vrijdagochtend om 10:00 uur op. Ik denk dat de stagiaire die dit als enige in beheer gekregen heeft op vakantie is. En prepaid daar zet je natuurlijk geen "echt" personeel op. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ucsdcom op 27-05-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-04 08:41
Heeft hier iemand ervaring met T-Mobile?
Ik ben al een lange tijd erg tevreden met Vodafone You (vooral hoe goed en onbegrensd qua snelheid hij in het buitenland werkt). Bij T-Mobile kun je nu met vriendenkorting voor €15 per maand (+aansluitkosten) een abonnement krijgen met 6GB EU data. Zit je er wel 2 jaar aan vast. Ben benieuwd of het even goed zou werken als Vodafone? Vooral qua snelheden in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-05 11:47
Tmobile prepaid capt 4G op 15mbps in Nederland, in het buitenland weet ik dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrudde
T-mobile is vrijwel overal waar ik kom beter of net zo goed als Vodafone.
Ik meet vaak parallel.
Je hebt bij Vodafone wel eens net meer streepjes, maar dan minder snelheid. T-Mobile heeft namelijk overal 4g+/meerbandszendrs zenders en dan zit je eerst op een hoge snelle band en daatna pas op de lage band als die niet te ontvangen is.
In stedelijk gebied zit ik meestal rond de 40/40, al komt 110/50of 20/20ook voor natuurlijk. Buitengebieden zakken wel vaak naar rond de 15 Mbs, en dan blijft upload achter. Vodafone zit ik vaak rond de 20/30 maar upload blijft vaker achter en er zijn allerlei plekken wasr het achterblijft. Telefoon doet geen 4g+.
Dekking op het platteland is gek genoeg redelijk vergelijkbaar al heeft Vodafone meer masten daar.
App is veel vriendelijker dan van Vodafone.

Wat vodafone wel leuk doet is die Fantastic Friday. Echter hobbelt het achteruit: minder vaak echt gave dingen als paar gig voor een week of weekend. En ook ik zie er vaak maar 2 aanbiedingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
Jacob123 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:26:
Heeft hier iemand ervaring met T-Mobile?
Ik ben al een lange tijd erg tevreden met Vodafone You (vooral hoe goed en onbegrensd qua snelheid hij in het buitenland werkt). Bij T-Mobile kun je nu met vriendenkorting voor €15 per maand (+aansluitkosten) een abonnement krijgen met 6GB EU data. Zit je er wel 2 jaar aan vast. Ben benieuwd of het even goed zou werken als Vodafone? Vooral qua snelheden in het buitenland?
Zou je niet eerst even het T-Mobile 4G topic lezen dan, voor je een T-Mobile vraag in het Vodafone prepaid topic post? ;)

[Ervaringen] T-Mobile 4G Netwerk

Dan lees je dat T-Mobile na de netwerkvernieuwing erg goed is geworden.
Nog een tip: meld je je aan voor een T-Mobile abonnement via een bestaande T-Mobile klant, dan krijgen jullie beiden nog eens 25,- euro korting eenmalig op je factuur.

https://www.t-mobile.nl/vriendenkorting

Zie dan in het T-Mobile topic ook de tips voor een 5GB abonnement voor 13,- per maand via united consumers en met "samen korting" van 5,- per maand. Dan wordt You prepaid haast te duur!

[ Voor 28% gewijzigd door ucsdcom op 28-05-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
You prepaid te duur? Sms, voordat je een opwaardering doet, "GRATIS TEGOED AAN" naar 4000 en ontvang bij de eerstvolgende opwaardering 25% extra tegoed. Bij de tweede opwaardering krijg je vervolgens 50% extra tegoed en bij de derde opwaardering 100% extra tegoed. De opbrengst van € 10 + € 10 + € 50 wordt dan € 127,50 beltegoed - kosten zijn € 70.-.

Voor die € 70 kun je dus twee jaar lang de "YOU S REPEAT AAN"-zetten: Dan krijg je dus 220 MB + 20 minuten voor € 3.50 per maand. Ik denk dat er geen goedkopere mogelijkheid bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:59
Dan gok je er wel op dat die You S bundel nog twee jaar blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
vw23a schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:40:
You prepaid te duur? Sms, voordat je een opwaardering doet, "GRATIS TEGOED AAN" naar 4000 en ontvang bij de eerstvolgende opwaardering 25% extra tegoed. Bij de tweede opwaardering krijg je vervolgens 50% extra tegoed en bij de derde opwaardering 100% extra tegoed. De opbrengst van € 10 + € 10 + € 50 wordt dan € 127,50 beltegoed - kosten zijn € 70.-.

Voor die € 70 kun je dus twee jaar land de "YOU S REPEAT AAN"-zetten: Dan krijg je dus 220 MB + 20 minuten voor € 3.50 per maand. Ik denk dat er geen goedkopere mogelijkheid bestaat.
Ja prachtig, bij mij in myvodafone kon ik "100% extra tegoed bij opwaarderen" aanzetten. Voorheen kreeg je dat ook als je hier een sms met de actie voor ontving. Het leek mij te kunnen dat die sms nu vervangen was door een extraatje in my Vodafone. Dat gedaan met 20,- in de veronderstelling 100% tegoed er bij te krijgen. Krijg ik een feestelijke sms dat ik nu slechts 25% krijg en dit naar de 100% oploopt als ik vooral door ga met opwaarderen. Dan voel je je toch een beetje misleidt als er in de Vodafone app geen waarschuwing of toelichting staat. Misschien iets over het hoofd gezien dus in de app. Gelukkig is You voor mij iets voor er bij naast mijn T-Mobile abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Het was mij nog niet eerder opgevallen maar de 1GB, 2GB en 3GB zichzelf herhalende maandbundels (€ 10, € 15 en € 20) bieden nog een klein extra'tje. Want als je een van deze bundels aan hebt staan en toch wat meer gebruikt dan betaal je maar de halve prijs voor dat buitenbundelverbruik: je betaalt 5 cent per MB (ipv 10 cent) en 10 cent per minuut (ipv 20 cent).

Bron: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 753867

vw23a schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:35:
Het was mij nog niet eerder opgevallen maar de 1GB, 2GB en 3GB zichzelf herhalende maandbundels (€ 10, € 15 en € 20) bieden nog een klein extra'tje. Want als je een van deze bundels aan hebt staan en toch wat meer gebruikt dan betaal je maar de halve prijs voor dat buitenbundelverbruik: je betaalt 5 cent per MB (ipv 10 cent) en 10 cent per minuut (ipv 20 cent).

Bron: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/
Beter was geweest, als ze in ieder geval voor de hoogste bundel, hadden gedaan dat je de "onbeperkt" blox had kunnen aansluiten.

Dan kan je na verbruik van je bundel toch nog door appen, mailen ect ect. bij abbo's kan dat ook gewoon, dan kan je na je verbruik van je bundel door internetten op lage 64/kbits snelheid wat net genoeg is voor hele lichte zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Is het gebruikelijk dat je bij gebruik van de 3Gb bundel je actuele verbuik niet kunt zien?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:47
Als je van Vodafone You naar Vodafone abonnement gaat neem je tegoed toch mee en wordt dit verrekend met je abo-kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
PinokkioTV schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:29:
Is het gebruikelijk dat je bij gebruik van de 3Gb bundel je actuele verbuik niet kunt zien?
Da's niet gebruikelijk, ik kon het wel en zeker in het buitenland.

Max vertraging dat ik had was 5 minuten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 21:05
Vodafone You gebruikers: ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring met Vodafone You in het buitenland (en dan met name Turkije)? Ik heb op dit moment een Go abonnement bij T-Mobile, maar die is helaas niet geldig in Turkije. Vodafone You echter wel als ik het goed heb begrepen?

Voor mij is het dus een stuk goedkoper om voor dat weekje vakantie een Vodafone You prepaid kaartje te kopen, dan een internetbundel bij T-Mobile (daar betaal ik maar liefst 15 euro voor 250MB in Turkije).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Nickname27 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:17:
Vodafone You gebruikers: ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring met Vodafone You in het buitenland (en dan met name Turkije)? Ik heb op dit moment een Go abonnement bij T-Mobile, maar die is helaas niet geldig in Turkije. Vodafone You echter wel als ik het goed heb begrepen?

Voor mij is het dus een stuk goedkoper om voor dat weekje vakantie een Vodafone You prepaid kaartje te kopen, dan een internetbundel bij T-Mobile (daar betaal ik maar liefst 15 euro voor 250MB in Turkije).
Het werkte in EU landen bij mij prima in een telefoon en MiFi. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de databundel op=op is in het buitenland. Na verbruik van je You bundel kreeg ik mijn kaartjes geen van allen meer aan de praat. Ook niet met opwaarderen, extra databundels etc.

Turkije heb ik trouwens geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-04 08:41
ucsdcom schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:54:
[...]

Zou je niet eerst even het T-Mobile 4G topic lezen dan, voor je een T-Mobile vraag in het Vodafone prepaid topic post? ;)
Ik heb daar wat gelezen, vandaar ook dat ik die €15 voor die 5GB/maand erbij haalde. Ik vroeg echter of iemand ervaring had met beide producten en dan vooral bij roaming in het buitenland. Ik vind wat dat betreft Vodafone You echt lekker werken. In het buitenland overal onbegrensd 4G op roaming, nooit problemen/gedoe, etc.

T-Mobile heeft een leuker aanbod qua prijs, maar ik zou willen voorkomen dat ik daarheen overstap, en dat het (in het buitenland) blijkt tegen te vallen... dan zit ik er namelijk al 2 jaar aan vast :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 21:05
ucsdcom schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:38:
[...]

Het werkte in EU landen bij mij prima in een telefoon en MiFi. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de databundel op=op is in het buitenland. Na verbruik van je You bundel kreeg ik mijn kaartjes geen van allen meer aan de praat. Ook niet met opwaarderen, extra databundels etc.

Turkije heb ik trouwens geen ervaring mee.
Oke, thanks voor de heads-up! :)

Ander vraagje dan: ik zag dat je gratis een You kaartje kon bestellen waar al 5 euro tegoed op staat. Dan ook nog eens 5 euro extra tegoed na registratie in My Vodafone? Dat zou dus betekenen dat ik voor de 3GB bundel nog maar 10 euro hoef op te laden? Of werkt dat niet op die manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

Je kan bestellen:
• een gratis simkaart zonder tegoed met 25% bonus bij de eerste opwaardering,
• een simkaartje voor €5 met €5 tegoed,
• een simkaartje met een geactiveerde bundel voor de kosten van die bundel.

Bij alle krijg je €5 tegoed na gecombineerde registratie en opwaardering.

Overigens: Ik probeerde een bestelling te doen voor de eerste twee en kreeg de volgende melding:
Een of meerdere producten uit je winkelwagen zijn niet (meer) te vinden in ons assortiment. Je zult helaas een nieuw winkelmandje moeten aanmaken.
Zelfs na het verwijderen van cookies blijft dit en ik zie geen mogelijkheid dit ongedaan te maken. Dus misschien even in private mode proberen te bestellen om hetzelfde probleem te voorkomen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Het is weer eens raak, zoveelste keer dat een actiecode niet werkt.
Gister SMS gehad met die 25/50/100 actie. Moet je EXTRA TEGOED AAN smsen naar 4000. Nou " helaas de door jou opgegeven code is niet bekend".
Ook al geregeld gehad met Fantastic Fridayacties. Zeer ergerlijk.
Eerst je lekker maken en dan je geld niet willen aanpakken. Het geeft te denken over de staat van hun automatisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Schrudde schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:54:
Het is weer eens raak, zoveelste keer dat een actiecode niet werkt.
Ik heb met "GRATIS tegoed aan" en met "50% EXTRA tegoed aan" de laatste tijd wel succes gehad. Probeer dat eens?

Om precies te zijn, op het Vodaforum staat: "Hoe activeer je de promo: Stuur een sms Naar 4000 met de tekst: GRATIS TEGOED AAN
Voorwaarden: Na activeren via de sms, dient de eerste opwaardering binnen 3 dagen plaats te vinden. De tweede binnen 45 dagen van de eerste opwaardering en de derde binnen 45 dagen van de tweede opwaardering.

Aanmelden voor de actie kan tussen 15 mei en 30 juni. Daarna kun je hiervoor niet meer aanmelden."

[ Voor 42% gewijzigd door vw23a op 01-06-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
Log in bij My Vodafone en je kan dan jou bundel activeren voor extra tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Dat 50% extra tegoed aan dat slikte hij. Kreeg netjes een bevestings SMS. En slechts 10 euro beltegoed bij 10 euro opwaarderen.

Ik raak zo klaar met Vodafone met dit soort fratsen. Je moet zo vaak maar gokken welke code wel werkt en maar zien of het echt werkt. Daar durf ik echt geen abbonement af te sluiten als het met nummerportering of incassos net zo denderend geautomatiseerd is.
Ik geloof dat het met een vorige Extra tegoed actie ook al misging, op dit simmetje kreeg ik ook al geen registratiebonus. De dagbundel werkt zonder aankondiging niet meer, terwujl je hem weer aan zou kunnen zetten volgens SMSen. En geregeld pakt ie ook geen FantasticFridaycode maar doet een willekeurige andere t weer wel. Wat je dan krijgt weet je niet want vaak is de tussenstand van je tegoed ook niet in de toch al trage app te vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door Schrudde op 01-06-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Schrudde schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:46:
Dat 50% extra tegoed aan dat slikte hij. Kreeg netjes een bevestings SMS. En slechts 10 euro beltegoed bij 10 euro opwaarderen.
Shit... Same here! Op 6 mei werkte het nog goed, maar nu niet meer. Ik wil mijn € 10.- terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

Ik moet ook nog voor de 50% en 100% opwaarderen, dus ik ben benieuwd wat de reactie van de klantenservice is wanneer jullie daar contact over opnemen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Daar heb ik geen contact over, ik loop 2.50 mis. Die zal ik vast wel terugkrijgen maar dan hang je zo 10 minuten of langer aan de lijn en dan ben ik ook al 10×0.20 =2 euro kwijt en nog een keer de ergernis want ik haaaaat klantenservices. Altijd twee keer uitleggen, ze gaan t altijd even navragen opzoeken etc. En eerst op een medewerker wachten etc.
En in een geval als dit moet ik ook uitleggen dat omdat hun code niet werkt ik een andere code gebruik waarvan ze zullen vinden dat hij niet geld waarna ik weer moet uitleggen dat ze wel bevestigen en dan gaat men doorgaans zo'n SMS er bij zoeken etc.
Nee dan stem ik liever met mijn voeten. Voorlopig toch niet veel tegoed nodig want weer maar 2 ipv de nota bene op zelfde pagina beloofde 3 Fantastic Fridaydeals en 500 mb voor 2 euro vind ik ook niet spannend. En dagdeals zijn er niet meer en ik ga niet in zo'n verkapt abbonnement met een s m l .

Ed: en how verrassend, de weekdeal SUPER DEAL AAN doet t ook weer eens niet.
Ed2: maar als ik een oude code probeer WEEK ONLINE AAN doet ie t weer wel

[ Voor 7% gewijzigd door Schrudde op 02-06-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:24
vw23a schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:37:
[...]

Shit... Same here! Op 6 mei werkte het nog goed, maar nu niet meer. Ik wil mijn € 10.- terug!
De 25% extra tegoed deed het hier zonet wel. Heb aangemeld via de website en kreeg meteen een sms. Opwaardering van een tientje werd 12,50. Of ik de 50% ook ga proberen weet ik nog niet: Vodafone prepaid gebruik ik alleen voor data in het buitenland, en dat is straks niet meer aan de orde. Voor de vakantie van komende week is het nog wel even handig omdat bij m'n abonnnement de EU regels pas op de 13e ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 08-05 09:32
Schrudde schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:13:
Daar heb ik geen contact over, ik loop 2.50 mis. Die zal ik vast wel terugkrijgen maar dan hang je zo 10 minuten of langer aan de lijn en dan ben ik ook al 10×0.20 =2 euro kwijt en nog een keer de ergernis want ik haaaaat klantenservices.
gebruik je toch de chat via de website. kost je niks, behalve tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Is de klantenservice bij You net als bij RED abonnementen niet gratis? In het verleden kreeg je als er geld berekend was, als je het vroeg en je telefoontje ook echt een Vodafone fout meldde het betaalde geld naar de klantenservice terug bij Vodafone. Laatst gebeld over dat extra tegoed, dat konden ze niet vinden, maar werd wel bijgeboekt. Op zich netjes. Ik heb toen niet gekeken wat dit gesprek kostte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
ucsdcom schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:31:
Is de klantenservice bij You net als bij RED abonnementen niet gratis? In het verleden kreeg je als er geld berekend was, als je het vroeg en je telefoontje ook echt een Vodafone fout meldde het betaalde geld naar de klantenservice terug bij Vodafone. Laatst gebeld over dat extra tegoed, dat konden ze niet vinden, maar werd wel bijgeboekt. Op zich netjes. Ik heb toen niet gekeken wat dit gesprek kostte.
Volgens de PDF met tarieven is klantenservice gratis, zowel via 1200 als 065450100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrudde
Een chat kan ik nergens vinden. Twitter heb ik niet en facebook vind ik te prive. Voor t forum moet je je regsitreren.

Maar goed, nu ik een SMS kreeg dat ik te laat was was ik weer geirriteerd dus ik dacht nou vooruit als hij gratis is bel ik toch maar. Als het weer 10 m duurt ofzo kan ik altijd ophangen.
Na 1.5 minuut menus kreeg ik een overgatoon overlopend in een ingesprekstoon en werd ik gewoon bot automatisch opgehangen.
Als een telefoonmaatschappij te weinig lijnen heeft om je in de wacht te zetten geeft dat toch wel te denken.
Lekker maken met een sms met een code die keer op keer niet werkt. De volgende code, hier van Tweakers, waarvoor dank,bevestigt men wel maar werkt toch niet. Wel sturen ze een te laat SMS en de helpdesk werkt ook al niet.
Rare bugjes in de software heb je natuurlijk overal maar er gaat wel heel veel mis.

Blijkbaar komt het sowieso al niet in ze op om automatisch wat te doen als het bij meer mensn niet werkt. Dat hoor je toch of dat zie je toch als je bovengemiddeld veel Sorrysmsen genereert.

[ Voor 25% gewijzigd door Schrudde op 06-06-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
vw23a schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:40:
Voor € 70 kun je twee jaar lang de "YOU S REPEAT AAN"-zetten: Dan krijg je dus 220 MB + 20 minuten voor € 3.50 per maand. Ik denk dat er geen goedkopere mogelijkheid bestaat.
Maar nu krijg ik van Simpel een SIMmmetje met 250 MB en 250 minuten en onbeperkt SMS en 4G voor € 3.- per maand. En met alleen 3G is het maar € 2.50 per maand. Dus Vodafone is niet meer de goedkoopste voor kleingebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijsbeer1
Vorige x na eerste opwaardering van een tientje 25 % extra gekregen. Vandaag 2e opwaardering gedaan van 50 euro en 25 euro extra( 50%).Volgende maand 100% extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijsbeer1
Zojuist weer met 50 euro opgewaardeerd. Direct 50 gratis van Vodafone erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Ook opgewaardeerd en weer niets.
zowel de 50% extra tegoed actie actief via sma als de 100% actie actief via de myvodafone app.

De voorgaande keer de klantenservice gebeld, die konden niets vinden over verstuurde of ontvangen sms in het systeem, terwijl ik de verstuurde en bevestigings sms binnen had van die actie. Toen op " mijn blauwe ogen" geloofd en het extra tegoed bijgeschreven gekregen. Ik weet niet wat Vodafone toch aan het prutsen is. Zeker ICT specialisten van prutsbedrijfjes overgenomen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
vw23a schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:39:
[...]

Maar nu krijg ik van Simpel een SIMmmetje met 250 MB en 250 minuten en onbeperkt SMS en 4G voor € 3.- per maand. En met alleen 3G is het maar € 2.50 per maand. Dus Vodafone is niet meer de goedkoopste voor kleingebruikers.
Dus je gaat 20 euro administratiekosten betalen? Je laat zeven of acht maanden uit handen vallen? Dat de eerste drie maanden bijna gratis zijn compenseert dat voor geen meter.

Daarentegen denk ik dat je bij laag internet gebruik en weinig bellen op langere termijn altijd beter uit bent met Lebara One of het Lycamobile Saver Plan.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
prepaidsmurf schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:08:
Dus je gaat 20 euro administratiekosten betalen? Je laat zeven of acht maanden uit handen vallen? Dat de eerste drie maanden bijna gratis zijn compenseert dat voor geen meter.
Die kan je via Cashback weer terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zijn er hier mensen met ook het volgende probleem?
In mijn auto heb ik een SIM voor data verkeer. Nu heb ik afgelopen dinsdag een maandbundel genomen van 2gb. Vervolgens geeft de app aan dat mijn tegoed 0 mb is.
Heel vreemd - de auto geeft aan bijna 3 mb te hebben gebruikt. Dat is precies volgens het verwachtingspatroon.
Nu heb ik contact gehad met de klantenservice, maar die zeggen ijskoud dat ik de data wel zal hebben opgebruikt. Wanneer ik aangeef dat het onmogelijk is, is de enige reactie: wij kunnen niets voor u betekenen.

Herkennen mensen dat probleem met die 'verdwenen' data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:13
HerZon schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:45:
In mijn auto heb ik een SIM voor data verkeer. Nu heb ik afgelopen dinsdag een maandbundel genomen van 2gb. Vervolgens geeft de app aan dat mijn tegoed 0 mb is.
Heel vreemd - de auto geeft aan bijna 3 mb te hebben gebruikt. Dat is precies volgens het verwachtingspatroon.
Nu heb ik contact gehad met de klantenservice, maar die zeggen ijskoud dat ik de data wel zal hebben opgebruikt. Wanneer ik aangeef dat het onmogelijk is, is de enige reactie: wij kunnen niets voor u betekenen.

Ik herken het niet maar als ik zo te woord zou worden gestaan zou ik overstappen naar een andere provider. Zeker met een prepaid in een auto is dat volgens mij zo gepiept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:59
Zag je die 2gb eerst wel staan in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Heeft de auto iets geupdated?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom

Ja, helaas herkenbaar bij Vodafone You. Ik had voor mijn ouders een You sim en bundel geregeld om op vakantie in de EU wat internet te hebben. Helaas de hele vakantie geen dataverkeer. In myVodafone was de teller na activatie van een You bundel direct naar 0MB geschoten.

Omdat ik niet zeker was of mijn ouders die niet per ongeluk met iets doms hadden verbruikt heb ik vervolgens de prepaid opgewaardeerd en nog een extra databundel voor ze geactiveerd. Toen deze ook direct naar 0 sprong heb ik de klantenservice gemaild en gebeld. Die konden niets vinden.

Nu ze weer in Nederland zijn is de data opeens wonderbaarlijk terug gekeerd. Ik kan er niets anders van maken dat Vodafone geen dataverkeer binnen de EU wil op prepaid. Vodafone kan niets vinden, heeft de gehele periode ondanks herhaaldelijk contact niets vinden. Zelfs de vorige contacten staan niet in de klantenservice journaals zegt men. Een vergoeding van de paar tientjes tegoed die verdwenen zijn is niet aan de orde.

Vorig jaar zelf een soortgelijk probleem met 2 Vodafone You sims gehad. Ik dacht toen nog dat het aan mij lag. Dat betekent met de ervaring van nu dus vertrekken.

Ze gaan vanaf volgende week dus over naar een T-Mobile prepaid simkaart.

[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 29-07-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Dank je wel! Hier gaat per nu dan ook de Vodafone SIM weg. De klantenservice wil echt helemaal niks doen en iemand begrijpen kan men ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Op de site van Vodafone You staat het volgende:
Prepaid YOU 3GB bundel
Met deze YOU maandbundel kun je 30 minuten bellen, onbeperkt sms’en en tijdelijk niet 3 maar 4 GB internetten in Nederland én de EU, zonder extra kosten. Is je bundel op? Sluit dan een nieuwe aan of gebruik simpelweg je tegoed.
Ook staat er bij elke bundel +100% gratis tegoed.

Kan iemand dit bevestigen/ontkennen? 4GB (NL+EU) voor €20 met prepaid zou een prima prijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
timmie1 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:43:
Op de site van Vodafone You staat het volgende:

[...]

Ook staat er bij elke bundel +100% gratis tegoed.

Kan iemand dit bevestigen/ontkennen? 4GB (NL+EU) voor €20 met prepaid zou een prima prijs zijn.
Zie geen 100 % gratis staan.
3GB Maandbundel
30 minuten bellen | onbeperkt sms | 3 GB + 1 GB extra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
HerZon schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:04:
Dank je wel! Hier gaat per nu dan ook de Vodafone SIM weg. De klantenservice wil echt helemaal niks doen en iemand begrijpen kan men ook al niet.
Proberen de kids de sim nog een keer, blijkt data het ineens weer te doen en geeft de app de resterende hoeveelheid aan. Dat was dus een meevaller op vakantie - wifi in de auto en de kids waren rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
HerZon schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:36:
[...]

Proberen de kids de sim nog een keer, blijkt data het ineens weer te doen en geeft de app de resterende hoeveelheid aan. Dat was dus een meevaller op vakantie - wifi in de auto en de kids waren rustig.
Gelukkig, maar helaas dus wel een onbetrouwbare oplossing gebleken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrudde
Ik zie heel vaak geen mB teller in de app. Maar als hij er staat klopt hij wel.
In de app dinten aanzetten gaat nooit, het schuifje wordt groen, er verschijnt een lege popup en dat was het, geeffectueerd wordt t niet. SMS codes voor acties doen het in 25 a 50% van de gevallen niet.
Opwaarderen via de app gaat messtal niet. Via internet is het anoniem en krijg je niet je extra tegoed. Daarmee zelfs eerste opwaardeerbonus misgelopen die nadien ook niet verscheen. Gelukkig is het voor mij een tweede simmetje voor vergelijkdoeleinden anders liep ik gillend weg. Nu weet ik in ieder geval dat ik daar beter wegblijf.
In bellen niet altijd zin. Ze zien helemaal je smsen niet en zijn formalistisch wel vriendelijk maar je hoort een ondertoon alsof je een schooier bent hun van t werk te houden voor paar euro. Maar dat gaat mij dan natuurlijk om t principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:04
Ik zit tijdelijk nog op Vodafone PrePaid, maar als het tegoed op is ga ik naar een abonnement van Telfort.

Heel vreemd, sinds maandagmiddag kom ik met geen mogelijkheid meer op 3g of 4g met Vodafone You PrePaid. Verschillende locaties geprobeerd, klanten service gebeld en die heeft mijn lijn gereset (heeft niet geholpen). APN reset gegeven, geen succes.

Als ik nu de klantenservice bel op nummer 1200 en dan een 9 om een medewerker te spreken krijg ik te horen: "Deze dienst is niet beschikbaar" .en wordt er opgehangen.

WTF kan er aan de hand zijn??

* edit:
Klantenservice nu aan de lijn, kijken wat ze kunnen doen!

**edit:
Data opnieuw provisioned, na 15min een restart van de telefoon en het werkt weer! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Ruvetuve op 29-08-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Ruvetuve schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:55:
Ik zit tijdelijk nog op Vodafone PrePaid, maar als het tegoed op is ga ik naar een abonnement van Telfort.

Heel vreemd, sinds maandagmiddag kom ik met geen mogelijkheid meer op 3g of 4g met Vodafone You PrePaid. Verschillende locaties geprobeerd, klanten service gebeld en die heeft mijn lijn gereset (heeft niet geholpen). APN reset gegeven, geen succes.

Als ik nu de klantenservice bel op nummer 1200 en dan een 9 om een medewerker te spreken krijg ik te horen: "Deze dienst is niet beschikbaar" .en wordt er opgehangen.

WTF kan er aan de hand zijn??

* edit:
Klantenservice nu aan de lijn, kijken wat ze kunnen doen!

**edit:
Data opnieuw provisioned, na 15min een restart van de telefoon en het werkt weer! _/-\o_
Ik vind het echt bijzonder dat je verbinding bij Vodafone op deze manier dood kunnen slaan. Nog erger en irritanter is het dat Vodafone in 3 of 4 keer bellen mailen, chatten etc geen oplossing heeft. Als je te vaak achter elkaar 1200 belt wordt je tijdelijk geblokeerd om nog de selfservice/klantenservice te bellen (ook als je een aantal keren 1200 belt om je beltegoed status op te vragen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:04
Als het tegoed op is, gierende banden naar andere provider.

1. Ruk bereik klantenservice
2. Ruk bereik 4g

[ Voor 16% gewijzigd door Ruvetuve op 29-08-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abgoesnuts
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-04-2023

Ik heb net mijn 2gb (+500mb actie) bundel sim binnen en geplaatst in mijn telefoon. Nog niet eens van wifi af geweest, vodafone account aangemaakt en deze geeft gelijk aan dat ik nog maar 0mb over heb. Even op 4g en nog eens gekeken, nog steeds 0mb. Morgen maar even bellen.

• ucsdcom
abgoesnuts schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:23:
[...]

Ik heb net mijn 2gb (+500mb actie) bundel sim binnen en geplaatst in mijn telefoon. Nog niet eens van wifi af geweest, vodafone account aangemaakt en deze geeft gelijk aan dat ik nog maar 0mb over heb. Even op 4g en nog eens gekeken, nog steeds 0mb. Morgen maar even bellen.
Ja Vodafone heeft echt een probleem, maar het lukt je als klant gewoon niet om dit soort dingen goed onder de aandacht te krijgen bij Vodafone klantenservice. Het is daar echt een enorm afschuifsysteem.

Vodafone You is een mooi product, maar deze storing in het weergeven en kunnen gebruiken van de bundels maakt het product onbetrouwbaar. En ik heb het idee dat steeds meer klanten deze storing tegen gaan komen. En dan kan je dus niets meer. Er loopt totaal geen data meer en tot het per ongeluk wordt opgelost heb je dagen geen internet. En dat terwijl de klantenservice dan aangeeft dat er niets aan de hand is. Hmm, erg jammer.

• abgoesnuts
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-04-2023
ucsdcom schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:09:
[...]

Ja Vodafone heeft echt een probleem, maar het lukt je als klant gewoon niet om dit soort dingen goed onder de aandacht te krijgen bij Vodafone klantenservice. Het is daar echt een enorm afschuifsysteem.

Vodafone You is een mooi product, maar deze storing in het weergeven en kunnen gebruiken van de bundels maakt het product onbetrouwbaar. En ik heb het idee dat steeds meer klanten deze storing tegen gaan komen. En dan kan je dus niets meer. Er loopt totaal geen data meer en tot het per ongeluk wordt opgelost heb je dagen geen internet. En dat terwijl de klantenservice dan aangeeft dat er niets aan de hand is. Hmm, erg jammer.
Lange tijd in een chat gezeten met vodafone. Vodafone geeft aan dat de online vermelding niet goed werkt. Je moet STATUS sms-en naar 4000 voor de echte waarden. Dat werkte wel. Mogen ze best vermelden op de site van vodafone. In elk geval, probleem opgelost _/-\o_

• ucsdcom
abgoesnuts schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:23:
[...]

Lange tijd in een chat gezeten met vodafone. Vodafone geeft aan dat de online vermelding niet goed werkt. Je moet STATUS sms-en naar 4000 voor de echte waarden. Dat werkte wel. Mogen ze best vermelden op de site van vodafone. In elk geval, probleem opgelost _/-\o_
Het vervelende is echter dat ook de dataverbinding niet tot stand kwam, zo lang de teller op "0" staat. Of er wel of geen datateller staat boeit mij niets. Wel of ik mijn toestel voor internet kan gebruiken in binnen en buitenland.

• HerZon
  • Niet online
abgoesnuts schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:23:
[...]

Als hij data sim in de auto is, dan kan ik niet sms-en.

• vw23a
De actie "GRATIS TEGOED AAN" met 25, 50 en 100% extra tegoed bij drie keer opwaarderen is afgelopen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Vandaag in de "fantastic Friday" echter opeens 10 GB data gratis voor de gehele dag.

Leuk om even de dekking te mappen en wat speedtestjes op 4G te draaien.

Alleen voor wie een You prepaid bundel aan heeft staan trouwens door "bundel booster aan" naar 4000 te sms-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Vodafone prepaid geeft vandaag gratis 10GB data weg aan klanten met een YOU-bundel.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/a78e1166a88ff4e0f5a03677f6fc55dd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
ucsdcom schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 17:00:
Vandaag in de "fantastic Friday" echter opeens 10 GB data gratis voor de gehele dag.

Leuk om even de dekking te mappen en wat speedtestjes op 4G te draaien.

Alleen voor wie een You prepaid bundel aan heeft staan trouwens door "bundel booster aan" naar 4000 te sms-en
Ik speel met het idee om kortstondige aanvullers op Lebara One te gaan gebruiken.

Als je alle "bundel boosters" vergeet (want klaarblijkelijk is een maandbundel vereist), blijft er dan nog iets zinnigs over aan data aanbiedingen?

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppert
  • Laatst online: 16-12-2024
ik vroeg mij af hoelang de extra 100 minuten van de kerstactie geldig zijn? en of er nog een extra 50% tegoed of iets dergelijks is. ik moet de komende maanden mijn tegoed opwaarderen om het actief te houden, heb dan liever wat extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik ben aan het overstappen naar Vodafone. Inmiddels heb ik dit topic doorgespit op het woord Ziggo en mijn vraag nog niet terug gelezen.

In mijn contract staat nog niet de korting en dubbele data van Ziggo vermeld. Dit wordt ook aangegeven in de begeleidende mail.
Nu is mijn vraag: wanneer staat dit wel vermeld en hoe kan ik zien of dit goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Teletekst schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:31:
Ik ben aan het overstappen naar Vodafone. Inmiddels heb ik dit topic doorgespit op het woord Ziggo en mijn vraag nog niet terug gelezen.

In mijn contract staat nog niet de korting en dubbele data van Ziggo vermeld. Dit wordt ook aangegeven in de begeleidende mail.
Nu is mijn vraag: wanneer staat dit wel vermeld en hoe kan ik zien of dit goed gaat?
Je post in het prepaid topic. Kijk eens hier: [Vodafone] Ervaringen & Discussie

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Sorry. Niet goed opgelet. Ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Bij de 3 GB Bundel geeft Vodafone nu 2GB extra per maand, dus in totaal 5GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Laatst online: 18:30
Ik heb nu net zelf een nieuwe telefoon 2e hands gekocht een 2e Galaxy S5 Plus (SM-G901F)... Ik heb niet zoveel geld te besteden op dit moment; dus vandaar een 2e exemplaar met goede custom ROM support en vervangbare batterij ;)

Heb zelf als privé telefoon ook al een SM-G901F met Telfort abbo (175 belminuten; onbeperkt SMS en 500 MB internet). Mag deze in maart weer gaan verlengen, wat ik ook zal gaan doen, maar daar gaat dit topic en mijn situatie nu niet over...

Deze 2e foon wil ik als "werk-telefoon" gaan inzetten...

Hoofdreden is dat ik niet WhatsApp en 2 Factor Authentication voor applicaties voor werk wil gaan gebruiken op privé telefoon.. Lang verhaal, ga ik jullie nu besparen haha ;)

Nu heb ik de wens om voor de werk-telefoon een Prepaid SIM in te doen, aangezien ik wel maandelijks op salaris telefoonvergoeding krijg.
Dus komt het erop neer dat het een 2e telefoon is die ik zelf bezit (eigen bezit dus) maar voor werk inzet.

heb zelf niet zo heel veel zin in feit om dan 2 abbo's naast elkaar te moeten gaan beheren...
Nou ja althans voor nu dan. Kan wellicht na een tijdje anders zijn/worden ;)

Ik kwam Vodafone YOU en T-Mobile prepaid tegen..
Al is denk ik T-Mobile niet zo geschikt want 4G gecapt op 15/3 Mbit voor Prepaid klanten en kan niet zo geschikt zijn voor het gebruiksdoel voor werk namelijk...

Nu blijft dan Vodafone YOU over haha :) Weet alleen niet of het voor Prepaid klanten ook de volle bandbreedte beschikbaar wordt van 4G netwerk.

Is in mijn situatie Vodafone YOU prepaid aan te raden; met of zonder internetbundel er bovenop?
Kan ook toch zonder de internetbundel erboven op? ==> gaat dan van tegoed af en dat is prima ;)
In het geval van zonder internetbundel, wel of geen 4G snelheids-cap?

Budget zal dan per maand ongeveer 10 tot 12,50 € zijn wat ik er voor wil betalen (gemiddeld)...

Excuses als ik het in verkeerde topic heb gepost en wellicht ten overvloede vraag...

[ Voor 17% gewijzigd door mindwarper op 19-01-2018 16:48 . Reden: extra info ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
fl2001 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:28: Bij de 3 GB Bundel geeft Vodafone nu 2GB extra per maand, dus in totaal 5GB.
Wat, waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Staat gewoon online en in de Vodafone app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppert
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/you-3gb.shtml

en tja volgens vodafone allemaal 4g de you abbonementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Er is opeens weer wat nieuw nieuws over Vodafone Prepay YOU:
Goed nieuws!
Vanaf 19 maart 2018 veranderen de regels over de houdbaarheid van het beltegoed. Het tegoed en nummer blijven dan altijd geldig als je er minimaal 1x per 6 maanden gebruik van maakt. Dat doe je door zelf te bellen of sms'en (niet naar gratis nummers) of te internetten via ons netwerk (niet via wifi). Een bundel activeren of je tegoed opwaarderen telt ook.
Je hoeft dus niet meer 1x per jaar op te waarderen terwijl je misschien nog genoeg tegoed hebt. Dat is ook leuk in combinatie met de volgende aanbieding:
Eerste opwaardering met 100 % extra tegoed.
Nieuw bij Vodafone? Dan ontvang je 100% extra tegoed bij je eerste opwaardering! Doe dit binnen 30 dagen nadat je je simkaart hebt geactiveerd.
Maar er zit wel een addertje onder het gras voor nu al lopende Prepay kaarten:
Mijn tegoed is nu langer dan 6 maanden geldig. Blijft dat zo? Ja, als je tegoed nu langer dan 6 maanden geldig is, passen we dat niet aan.
Dus voor alle kaarten die voor 19 maart 2018 zijn geactiveerd blijft alles bij het oude. :( Het was weer eens te mooi om waar te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door vw23a op 14-02-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Weet iemand waarom er tegenwoordig geen fantastic Friday aanbiedingen meer zijn? Op de actiepagina zie ik vaak maar 2 of zelfs 1 aanbieding staan. En soms staan dezelfde aanbiedingen wekenlang op maar werkt het aanmelden ervoor niet meer. Lijkt net alsof je het hebben laten vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Ik heb 26 januari nog een FF Bel Booster aangezet. En de komende week zie ik ook wel weer een leuk extraatje aan komen: https://www.vodafone.nl/fantasticfriday/

• steppert
Maar er zit wel een addertje onder het gras voor nu al lopende Prepay kaarten:

Dus voor alle kaarten die voor 19 maart 2018 zijn geactiveerd blijft alles bij het oude. :( Het was weer eens te mooi om waar te zijn.
bah. maar het zou ook kunnen zijn. ik heb dus net met 10 euro opgewaardeerd om weer voor 1 jaar beschermd te zijn. dat het dan na dat jaar in half jaren gaat. ik heb best veel beltegoed, het zou toch wel van de gekke zijn als je het opeens kwijt bent. ik had wel liever voor 15 cent een smssje verstuurd om het tegoed te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Ik ben zelf een PrePayer YOU met een beltegoed dat na opwaarderen een jaar houdbaar blijft. Dus ik val onder de "langer dan 6 maanden houdbaar wordt niet aangepast" regeling. Maar ik heb gisteren toch een SMSje van Vodafone gekregen waarin de nieuwe regels voor na 19 maart worden aangekondigd. Dus misschien doen oude kaartjes toch mee in de nieuwe "onbeperkt houdbaar" regeling? We zullen het zien, 19 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
Ook ik heb you sinds 2016. Heb ook een sms gehad voor verdubbeling,50 euro opwaarderen maar geen verdubbeling.Na contact met KS toch 50 erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
ijsbeer1 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:04: ... een sms gehad voor verdubbeling ...
Wat, waar, waarom? En dat zonder code naar 4000?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijsbeer1
vw23a schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 18:29:
[...]

Wat, waar, waarom? En dat zonder code naar 4000?
Heb sms gehad van Vodafone. Eigenlijk alleen voor nieuwe klanten. :+

Reactie van Vodafone:
Bedankt voor je reactie,

Ik zie dat je inderdaad de sms ontvangen hebt en optijd hebt opgewaardeerd. Ik heb dit meteen bij mijn leidinggevende neergelegd. Er blijkt een storing te zijn met de actie. Hierdoor is je tegoed niet automatisch verdubbeld. Mijn excuses hiervoor!

[ Voor 38% gewijzigd door ijsbeer1 op 25-02-2018 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
Intussen is de fantastic friday actie pagina wederom leeg. Ook zijn de oude Vodafone You prepaid bundels al een tijdje weg. (Dus daarmee bedoel ik: You S, You M en You L bundels).

Vooral Vodafone You S vond ik interessant voor incidenteel gebruik. Daarbij heb je 200 MB data en 20 minuten voor slechts 5,- euro. En deze bundels stoppen vanzelf aan het einde van de maand. Vodafone pushed in de app vooral de maandelijks automatisch verlengende bundels. Nadat ik bij voda prepaid al eens meemaakte dat een stopgezette bundel toch doorliep en dus opeens mijn tegoed onverwacht weg was, ben ik daar huiverig voor.

Trouwens: de oude You bundels zijn nog steeds te activeren als je de SMS activatie keywords nog weet. “you s aan” sturen aan 4000 geeft 200 MB en 20 belminuten/sms voor 5,- en is 1 maand geldig.
“you m aan” sturen aan 4000 geeft 500 MB en 50 belminuten voor 10,- voor 1 maand.
“you l aan” sturen aan 4000 geeft 1GB data en 100 belminuten voor 15,- euro voor 1 maand.

Alleen de You S bundel zou je dus eventueel echt kunnen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
ucsdcom schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:28:
Intussen is de fantastic friday actie pagina wederom leeg.
Klopt. Maar in de app en als ik op de site inlog (in MyVodafone) staan onder "Bundels aan- en uitzetten" wel de twee aanbiedingen van vandaag. En één daarvan heb ik vanmorgen ook al laten aanzetten.
Pagina: 1 2 Laatste