Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 11:40
vw23a schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:53:
[...]

Klopt. Maar in de app en als ik op de site inlog (in MyVodafone) staan onder "Bundels aan- en uitzetten" wel de twee aanbiedingen van vandaag. En één daarvan heb ik vanmorgen ook al laten aanzetten.
De app is een goede suggestie. Daarin heb ik 1 fantastic friday deal, namelijk 60 minuten bellen voor 3 dagen voor 1,- euro. Een 2e deal is er niet bij mij.

Helaas bel ik niet, maar gebruik ik alleen data. Ik hoop daarom altijd op een data deal.

Zijn er bij jullie wel meerdere deals te zien in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-06 11:56
Ja: 500 MB voor een week voor € 1.-. Maar aanzetten gaat met een switch... Hij heet "Bundel Booster." Probeer maar eens met een SMS: "Bundel Booster aan" naar 4000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:07
ucsdcom schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:04:
[...]

De app is een goede suggestie. Daarin heb ik 1 fantastic friday deal, namelijk 60 minuten bellen voor 3 dagen voor 1,- euro. Een 2e deal is er niet bij mij.

Helaas bel ik niet, maar gebruik ik alleen data. Ik hoop daarom altijd op een data deal.

Gisteren kwam bij mij ook maar 1 deal in beeld. Blijkbaar is de Fantastic friday teruggeschroefd naar 1 deal en 1 booster, i.p.v. 2 deals. Reden temeer om m'n tegoed niet meer op te hogen; in het verleden gebruikte ik VF prepaid voor de dagbundels in het buitenland, en later de databundels die ook in de EU te gebruiken waren. Sinds roam like at home is dat niet meer aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
ucsdcom schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:28: Alleen de You S bundel zou je dus eventueel echt kunnen missen.
Ik heb nu al meer dan een jaar YOU gebruikt, met een YOU S REPEAT AAN. Dat koste mij elke maand € 5, en elke week kwam daar wel 1 of 2 euro bij voor de Fantastic Fridays. En voor de vakantie kocht ik een maandbundel 1 GB voor € 10. Als je niet uitkijkt loopt het op: ik kom op € 11 per maand.

Omdat ik met die YOU S (200 MB en 20 minuten) toch elke keer ergens krap zit en dus steeds in de zenuwen, kap ik er nu maar mee. Ik ga naar Hollandsnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Fantastic Friday deal voor vandaag: 200 MB extra data voor een week voor "slechts" 2 euro. Maar alleen als je een maandbundel aanzet (van minimaal 10 euro).

Elders heb ik 200 MB voor 1 euro, zo vaak of zo weinig als ik zelf bepaal.

Als ik al zo gek zou zijn om 10 euro te verspillen aan een maandbundel dan kan ik, ook weer elders, daar 7 tot 10 GB voor krijgen, i.p.v. een schamelijke en schandelijke 1 GB.

"Waanzinnig" is inderdaad de juist gekozen omschrijving van deze paarse broeken.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
vw23a schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:59:
Ik ben zelf een PrePayer YOU met een beltegoed dat na opwaarderen een jaar houdbaar blijft. Dus ik val onder de "langer dan 6 maanden houdbaar wordt niet aangepast" regeling. Maar ik heb gisteren toch een SMSje van Vodafone gekregen waarin de nieuwe regels voor na 19 maart worden aangekondigd. Dus misschien doen oude kaartjes toch mee in de nieuwe "onbeperkt houdbaar" regeling? We zullen het zien, 19 maart.
Wij hebben al sinds 'n jaar of tien een reserve prepaid kaartje, om te lenen aan vrienden van buiten de EU, die op bezoek komen. Dit hebben we enkele jaren geleden op maat geknipt (micro) voor een modernere telefoon en omgezet naar YOU, geldigheid na opwaarderen dus een jaar.
Geldig tot midden april, gisteren eens aangezet, het bekende smsje van Vodafone binnengekregen, over de houdbaarheid na 19 maart, even wat MB'tjes gebruikt (toch meer dan genoeg beltegoed), en bij het opvragen van het beltegoed stond er: ".... tot 22 september 2018."

Het schijnt dus ook voor oudere prepaid aansluitingen te werken, al zal ik 't nog wel even in de gaten houden, want we hebben vorige week toch ook gewoon de gebruikelijke brief ontvangen, om ons te attenderen op de naderende vervaldatum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:12
Dubbele data bij alle prepaid YOU bundels tot en met Juni.

https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Er zijn al weken problemen met nummerbehoud naar Vodafone Prepaid:
Helaas. Door technische problemen is het tijdelijk niet mogelijk om je nummer over te zetten naar Vodafone Prepaid.
Link: https://forum.vodafone.nl...lantenservice/td-p/293574

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
fl2001 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:59:
Dubbele data bij alle prepaid YOU bundels tot en met Juni.

https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/
De actie is verlengd. Aantrekkelijke actie wel. Vorig jaar kon ik echter binnen de EU op vakantie slechts het standaard datategoed gebruiken en niet het extra tegoed. Een aanvullende bundel activeren werkte ook niet, de dataverbinding bleef geblokkeerd, ook na contact met de klantenservice die ook niets kon vinden waardoor dit zou komen. Op een 2e Vodafone You sim die ik mee had kon ik nog een een paar dagen verder surfen, daarna precies hetzelfde: het surfen ging tot de standaard You bundel op was. Het kopen van extra GB bundels gaf ook op deze sim geen internet verbinding meer. Toen maar een lokale sim gekocht. Dat had ik meteen moeten doen.

En verder zou het Vodafone sieren om te vermelden dat het tegenwoordig allemaal automatisch verlengende bundels zijn. Plus dat je de automatische verlenging kan stoppen door een sms met de tekst “stop xGB” te sturen naar 4000, waarbij de x staat voor de bundel die je hebt. Dus bij de 1GB You bundel is het bijvoorbeeld: “stop 1GB” naar 4000 sms-en. Je bundel loopt dan nog door tot je bundelmaand op is, maar de automatische verlenging is er af. Zeker handig als je simkaart een backup simkaartje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 753867

Ik kreeg vandaag een smsje van vodafone, dat er nieuwe prepaid DAG internet bundels zijn.

Maar link in het smsje werkt niet en kan het zelf ook niet vinden op de site.

Weet iemand er meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@Anoniem: 753867
Bedoel je de 10GB dagbundel voor € 2,00 ? Die zie ik via m'n laptop wel, maar ik ben ingelogd, misschien ligt 't daaraan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 753867

Dat is inderdaad de bundel die ik bedoelde.

Jammer genoeg is het maar een tijdelijke bundel tot het einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:00
Ja, Vodafone heeft inderdaad wat nieuwe You bundels geintroduceerd:

-5GB + 5GB maandbundel voor 30,00
-10GB dagbundel voor 2,00
-Onbeperkt minuten / sms dagbundel voor 2,00

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Wat een zooitje de vodafone prepaid pagina.

De 5GB bundel staat niet eens normaal aangeven, en moet je allemaal via via klikken om te lezen hoe je die moet activeren.

De 10GB dagbundel staat dan weer alleen op de Fantastic Friday pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
De extra data bij maandbundels(bijvoorbeeld. 3GB+3GB) is nu ook geldig in de Europese unie. Was eerst de helft NL+EU en de andere helft NL only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Ik zocht vandaag (vrijdag 25 januari 2019, 22h27) op wat de Fantastic Friday aanbiedingen van vandaag zijn. Maar … nergens te vinden! Is er wat stuk, doe ik wat fout, is het Fantastic Friday verhaal afgeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07 20:39
vw23a schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:29:
Ik zocht vandaag (vrijdag 25 januari 2019, 22h27) op wat de Fantastic Friday aanbiedingen van vandaag zijn. Maar … nergens te vinden! Is er wat stuk, doe ik wat fout, is het Fantastic Friday verhaal afgeschaft?
https://forum.vodafone.nl...riday-vodafone-you-294936

Jep, per 1 januari 2019 zijn ze ermee gestopt:
Per 1 januari gaan we afscheid van nemen van de Fantastic Friday Deals, maarrrr we komen in 2019 met nieuwe prepaid acties! Houd de Vodafone website in de gaten voor meer informatie hierover.

Het goede nieuws is dat het de rest van 2018 elke dag "Fantastic Friday" is. Om het jaar goed af te sluiten zijn er tot 31 december 2018 elke dag 2 deals (​onbeperkt bellen/sms'en of 10 GB - beiden voor € 2). Doe er je voordeel mee!

Mocht je nog vragen hebben over het verdwijnen van de deals, dan horen we dat natuurlijk graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Wel jammer dat daarmee ook niet meer mogelijk is om die dag bundel van 2 euro te nemen. Was best handige op bepaalde momenten.

Hoop eigenlijk dat zie die ook aan het prepaid aanbod gaan toevoegen, net als kpn en t-mobile dat heeft voor prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Vodafone heeft nieuwe prepaid bundels: https://mobiel.vodafone.nl/prepaid

Waaronder 2 GB voor 9 euro per maand en de dag bundel, 3 euro voor 10 GB is ook weer terug.

Het jammere is dat je bij de maandbundels helemaal geen bel/sms minuten meer krijgt?

Of kijk ik nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Momenteel kan ik als ik ingelogd ben op My Vodafone ook de combi bundels (dubbele data en extra belminuten) nog selecteren.

Met de nieuwere bundels wordt het uiteindelijk iets goedkoper (als je ook 100 minuten bellen wil)

Momenteel zijn de combi bundels nog voordeliger omdat de data tijdelijk verdubbeld wordt (2gb+2gb, ipv origineel 2gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:56
Als ik op de prepaid pagina van Vodafone kijk staat er dan bundels 1 kalendermaand geldig zijn. Betekent dit dat bundels altijd op de 1e van de maand verlopen? Of als ik een bundel afsluit op de 10e van de maand loopt die dan tot de 9e van de volgende maand?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Het is inderdaad afhankelijk van wanneer je de bundel hebt afgesloten.

Je 2e voorbeeld is dus correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01 19:35
fl2001 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:50:
Het is inderdaad afhankelijk van wanneer je de bundel hebt afgesloten.

Je 2e voorbeeld is dus correct.
Dat is dus geen kalendermaand en staat dus verkeerd op de Vodafone site. De Vodafone site die overigens vol staat met dode links en onjuiste en/of (expres?) onduidelijke informatie. Een kalendermaand is de periode van de eerste dag tot de laatste dag van een maand.

Zelf ben ik overgestapt van Vodafone abbo naar prepaid en ik kan Vodafone iedereen sterk afraden. Behalve bovenstaande onduidelijkheid speelt er het volgende:
-- Prepaid bundels worden automatisch verlengd. Ik heb dit op de website nergens terug kunnen vinden dus bij deze.
-- Ik heb tot 3x toe mijn prepaid tegoed opgeladen, waarbij het enkele dagen later (terwijl mijn bundels gewoon aanstaan) ineens "verdwenen" was. Er bestaat geen enkele feedback of check hierop. Je kunt nergens terugvinden hoeveel je nog van je bundel over hebt (behalve in je phone OS). Je kunt nergens terug vinden waar je beltegoed "magisch" aan op gaat of waar het in verdwijnt.
-- De afgelopen week is er 3 dagen lang (Groningen) een storing geweest, waardoor het Vodafone mobiel internet (en zelfs Vodafone Ziggo thuis internet) helemaal niet werkte.

Verder ben ik bij mijn abbo genaaid toen ik in het buitenland was. Ik heb toen mijn rekeningnummer aangepast via de brakke Vodafone site naar een nieuw rekeningnummer. Dit is fout gegaan door een fout in
de site van Vodafone (waar wel meer aan mankeert). Vervolgens werd er geen geld afgeschreven (waar ik geen enkele email of wat dan ook over kreeg, tot het te laat was ineens wel een email) en heb ik een boete moeten betalen van zo'n 50 EUR.

Voor mij genoeg redenen om op te zoek te gaan naar wat anders. Alleen al het feit dat de website half brak is. Als je als zo'n mega TELECOM bedrijf niet eens een werkende f*ck*ng website kunt bouwen dan wekt dat bij mij niet veel vertrouwen. En terecht blijkbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door GeoBeo op 09-10-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
GeoBeo schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:17:
[...]

Dat is dus geen kalendermaand en staat dus verkeerd op de Vodafone site. De Vodafone site die overigens vol staat met dode links en onjuiste en/of (expres?) onduidelijke informatie. Een kalendermaand is de periode van de eerste dag tot de laatste dag van een maand.

Zelf ben ik overgestapt van Vodafone abbo naar prepaid en ik kan Vodafone iedereen sterk afraden. Behalve bovenstaande onduidelijkheid speelt er het volgende:
-- Prepaid bundels worden automatisch verlengd. Ik heb dit op de website nergens terug kunnen vinden dus bij deze.
-- Ik heb tot 3x toe mijn prepaid tegoed opgeladen, waarbij het enkele dagen later (terwijl mijn bundels gewoon aanstaan) ineens "verdwenen" was. Er bestaat geen enkele feedback of check hierop. Je kunt nergens terugvinden hoeveel je nog van je bundel over hebt (behalve in je phone OS). Je kunt nergens terug vinden waar je beltegoed "magisch" aan op gaat of waar het in verdwijnt.
-- De afgelopen week is er 3 dagen lang (Groningen) een storing geweest, waardoor het Vodafone mobiel internet (en zelfs Vodafone Ziggo thuis internet) helemaal niet werkte.

Verder ben ik bij mijn abbo genaaid toen ik in het buitenland was. Ik heb toen mijn rekeningnummer aangepast via de brakke Vodafone site naar een nieuw rekeningnummer. Dit is fout gegaan door een fout in
de site van Vodafone (waar wel meer aan mankeert). Vervolgens werd er geen geld afgeschreven (waar ik geen enkele email of wat dan ook over kreeg, tot het te laat was ineens wel een email) en heb ik een boete moeten betalen van zo'n 50 EUR.

Voor mij genoeg redenen om op te zoek te gaan naar wat anders. Alleen al het feit dat de website half brak is. Als je als zo'n mega TELECOM bedrijf niet eens een werkende f*ck*ng website kunt bouwen dan wekt dat bij mij niet veel vertrouwen. En terecht blijkbaar.
Ik heb bij vodafone echt nog nooit te maken gehad met zomaar verdwijnende beltegoeden...

Je kan overigens wel degelijk bij de klantenservice vragen waar het beltegoed aan op is gegaan.

Er staat trouwens wel gewoon op de site, dat de bundels automatisch worden vernieuwd hoor ( https://mobiel.vodafone.nl/prepaid )

Op dit moment is vodafone prepaid 1 van de goedkoopste prepaid aanbieders voor data. Zowel qua prijs als qua grote van bundel.

Dus ik ben het niet met je eens. Bepaalde dingen kunnen natuurlijk wel beter, maar als ik het vodafone prepaid aanbod bv vergelijk met dat van KPN, dan wint vodafone het echt ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
fl2001 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:57:
[...]

Ik heb bij vodafone echt nog nooit te maken gehad met zomaar verdwijnende beltegoeden...

Je kan overigens wel degelijk bij de klantenservice vragen waar het beltegoed aan op is gegaan.

Er staat trouwens wel gewoon op de site, dat de bundels automatisch worden vernieuwd hoor ( https://mobiel.vodafone.nl/prepaid )

Op dit moment is vodafone prepaid 1 van de goedkoopste prepaid aanbieders voor data. Zowel qua prijs als qua grote van bundel.

Dus ik ben het niet met je eens. Bepaalde dingen kunnen natuurlijk wel beter, maar als ik het vodafone prepaid aanbod bv vergelijk met dat van KPN, dan wint vodafone het echt ruim.
Ik heb inmiddels al contact opgenomen. Het is mij als volgt uitgelegd:
-- Bundel stond aan.
-- Bundel ging op (zonder dat ik het door had).
-- Ik laad tegoed bij om de bundel opnieuw te activeren.
-- Opnieuw activeren kan niet. Ik krijg sms terug: bundel is al geactiveerd.
-- Dus ik denk: mooi das gelukt. Maar eigenlijk was er dus nog steeds een bundel geactiveerd die al op was.
-- Ik vrolijk verder internetten denkende dat ik een nieuwe bundel aan het opgebruiken ben: boem tegoed op verbruikt.

En dat x2, omdat ik super dom ben en dacht dat het de eerste keer misschien door mijn onoplettendheid niet gelukt was.

Dan zet je toch de bundel uit en weer aan hoor ik je denken? Dat kan dus niet. Je kunt niet zelf een bundel UIT zetten bij Vodafone. Alleen de helpdesk kan dat. Je kunt dus ook niet 2x dezelfde bundel kopen (of zelfs helemaal niet 2 bundels kopen?).

Ik snap niet dat je dit probleem nog nooit tegengekomen bent.

Voor bellen en sms bestaat maar 1 bundel en die is voor 100 minuten per maand. Gaat die op? (antwoord: ja altijd) dan kan je dus op geen enkele manier een bundel kopen met meer minuten. Tenzij je de helpdesk elke keer opnieuw vraagt om die bundel uit te zetten, zodat je hem zelf weer aan kunt zetten.

Zelfde dus voor data.

Wat?! *facepalm head desk etc* |:( |:( |:(

Nogmaals ik snap niet hoe je hier geen last van kunt hebben tenzij je of nooit data gebruikt of nooit smst en belt en/of altijd de duurste data bundel gebruikt en constant heel veel euros overmaakt naar je tegoed?!

Of bel je elke maand (of elke keer dat je tegoed op is) de Vodafone helpdesk met de vraag of ze de bundels allemaal uit kunnen zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door GeoBeo op 09-10-2019 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
GeoBeo schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:53:
[...]Voor bellen en sms bestaat maar 1 bundel en die is voor 100 minuten per maand. Gaat die op? (antwoord: ja altijd)[…]
Ja, dat was een spannend verhaal. Maar wel duidelijk!

Als je wat meer wil bellen zijn er nog wel de dag- en weekbundels, en die kunnen wel "verlengd" worden want die kun je elke dag of elke week weer aanzetten, denk ik?

Verder is Prepay vooral voor de kleingebruikers. Als je daar veel overheen gaat is een abonnement al snel voordeliger. En, pssst, niet verder vertellen hoor, maar Hollandsnieuwe is een Prepay abonnement waarin je data en belminuten vrijelijk kan uitwisselen. Ook niet duur, en als je aan het einde van de maand beltegoed over hebt kun je dat ook nog gedeeltelijk optelefoneren via een terugstortlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
vw23a schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:48:
[...]

Ja, dat was een spannend verhaal. Maar wel duidelijk!

Als je wat meer wil bellen zijn er nog wel de dag- en weekbundels, en die kunnen wel "verlengd" worden want die kun je elke dag of elke week weer aanzetten, denk ik?

Verder is Prepay vooral voor de kleingebruikers. Als je daar veel overheen gaat is een abonnement al snel voordeliger. En, pssst, niet verder vertellen hoor, maar Hollandsnieuwe is een Prepay abonnement waarin je data en belminuten vrijelijk kan uitwisselen. Ook niet duur, en als je aan het einde van de maand beltegoed over hebt kun je dat ook nog gedeeltelijk optelefoneren via een terugstortlijn.
Abonnement is niet echt een optie als je af een toe een paar maanden naar het buitenland gaat: dan moet je de abbo kosten gewoon doorbetalen.

Een abonnement is sowieso helemaal geen optie als je in het buitenland woont (zoals ik) maar toch je Nederlandse nummer aan wilt houden. Je kunt namelijk geen Nederlands abbo afsluiten op een buitenlands adres. Welkom bij Kafka.

Bovendien krijg je dan te maken met de fair use policy die totaal ondoorzichtig is: als je "te lang" in het buitenland je bundel gebruikt dan mag de provider extra kosten (buiten de bundel) in rekening gaan brengen. EU regels, etc. Geen enkele provider is hier duidelijk over, maar elke provider heeft deze regel.

Dan blijft prepaid over, behalve dan dat bruikbaar prepaid (die ook in het buitenland werkt) niet meer bestaat in Nederland. Jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door GeoBeo op 10-10-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
GeoBeo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:22:
[...]
Dan blijft prepaid over, behalve dan dat bruikbaar prepaid (die ook in het buitenland werkt) niet meer bestaat in Nederland. Jammer.
Een bruikbaar nederlands prepaid kaartje die ook leuk is voor het buitenland, kan je denk ik echt wel vergeten.

Sowieso is prepaid voor in Nederland echt super overdreven duur, bij bv kpn prepaid kan je nog steeds als max een bundel nemen van 1 GB voor een tientje, grotere bundels bieden zie niet eens aan.

Oke ook een onbeperkte bundel, maar dat is langzaam op 128kbps en echt alleen geschikt voor zeer licht gebruik.

Ik begrijp best dat ze niet willen concurreren enzo met hun eigen abbonementen, maar het blijft overdreven duur voor wat je krijgt.

Ik denk zelf dat de nederlandse prepaid kaartje waarschijnlijk de duurste zijn van heel de EU.
ik kom regelmatig in het buitenland en gebruik ook lokale prepaid kaarten en het aanbod is dan echt 10 keer beter en goedkoper.

Maar om op jou vodafone verhaal terug te komen en het niet kunnen activeren van 2 bundels, is inderdaad vreemd, want je zou zeggen extra inkomsten voor Vodafone.

Maar wat je wel kan doen is een 2e vodafone simkaartje gebruiken, is de 1 op, activeer je een nieuwe op je andere.

Helemaal handig is het niet, maar als je bv een dualsim telefoon zou hebben, zou het wel werkbaar voor je kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
fl2001 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:54:
[...]
Maar om op jou vodafone verhaal terug te komen en het niet kunnen activeren van 2 bundels, is inderdaad vreemd, want je zou zeggen extra inkomsten voor Vodafone.

Maar wat je wel kan doen is een 2e vodafone simkaartje gebruiken, is de 1 op, activeer je een nieuwe op je andere.

Helemaal handig is het niet, maar als je bv een dualsim telefoon zou hebben, zou het wel werkbaar voor je kunnen zijn.
Wat ik vooral echt enorm jammer vind is dat de EU, als het aankomt op telecom, gewoon niet 1 enkele zone is (zoals de EU met haar "vrij verkeer van goederen en diensten" zogenaamd al decennia had moeten zijn).

Het blijft, zelfs met de nieuwe wetgeving tegen roaming, gewoon helemaal kl*te en ingewikkeld. En waarvoor? Zodat de telco's een paar extra knaken kunnen blijven verdienen. Gewoon jammer. Met vrij verkeer van diensten en 1 enkele economische zone heeft de telecom in de EU in elk geval erg weinig te maken.

Ik denk overigens dat het niet kunnen activeren van een nieuwe bundel voor Vodafone juist een dikke cash cow is. Iedereen die prepaid van Vodafone gebruikt, gaat mijn fout natuurlijk ook maken. Dat is amper te vermijden. Het is dus bewust zo ontworpen om de klant te naaien en "per ongeluk" het buiten de bundel tegoed op te laten maken. Anders had er minstens een "bundel opnieuw kopen" optie bestaan. Overigens is dat niets bijzonders: alle prepaid telco's en elk land ter wereld doen precies dit: onduidelijkheid scheppen over wat binnen en wat buiten de bundel valt en er daarmee voor zorgend at je eigenlijk altijd wel een paar keer je tegoed opgebruikt aan helemaal niets.

Mijn doel is overigens hoofdzakelijk om mijn Nederlandse nummer te behouden (ivm klanten van mij die dat nummer gebruiken). Als ik een dual sim telefoon had zou ik het wel weten: abbo uit Frankrijk (150 GB met onbeperkt bellen van/naar Europa, VS, China, etc anybody?) en Vodafone prepaid NL alleen om gebeld te worden.

Als de Europese markt daadwerkelijk een vrije markt zou zijn, dan konden de Nederlandse providers direct inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb laatst contact opgenomen met de klantenservice van Vodafone over de geplande uitfasering van 3G.
4 Februari zou het gedaan moeten zijn. Echter, de prepaid simkaart heeft nog steeds geen toegang tot VoLTE en VoWiFi(resp. 4G bellen en WiFi bellen). Dit zou betekenen dat prepaid gebruikers gedwongen worden om te bellen via 2G, wat een ongelooflijke slechte lijnkwaliteit heeft. HD-calling is volgens de klantenservice niet mogelijk op 2G door beperkingen van de technologie.

Nu geeft de klantenservice aan dat Vodafone sinds kort ook de prepaid simkaarten gebruik kunnen maken van VoLTE en VoWiFi. Tevens geven ze aan dat niet-gecertificaarde toestellen* niet meer actief geblokkeerd worden, dus het zou op elk toestel moeten werken. Op de door mij geteste toestellen werkt het tot nu toe niet. Ik ben op aanraden van diezelfde klantenservice naar de winkel geweest om de simkaart om te laten verwisselen en te laten controleren of de instellingen juist staan. De instellingen stonden volgens de winkelmedewerkers allemaal al juist en ingeschakeld. Toch kan ik nog steeds geen gebruik maken van bovengenoemde diensten.

Ik vraag me af of er hier prepaid gebruikers zijn die bovengenoemde diensten wel kunnen gebruiken?
Of wellicht zijn hier 'insiders' die meer weten over de huidige status van bovengenoemde diensten voor prepaidgebruikers?

* Toestellen die niet van te voren getest en goedgekeurd zijn door Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:31
timmie1 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:42:
Ik heb laatst contact opgenomen met de klantenservice van Vodafone over de geplande uitfasering van 3G.
4 Februari zou het gedaan moeten zijn. Echter, de prepaid simkaart heeft nog steeds geen toegang tot VoLTE en VoWiFi(resp. 4G bellen en WiFi bellen). Dit zou betekenen dat prepaid gebruikers gedwongen worden om te bellen via 2G, wat een ongelooflijke slechte lijnkwaliteit heeft. HD-calling is volgens de klantenservice niet mogelijk op 2G door beperkingen van de technologie.

Nu geeft de klantenservice aan dat Vodafone sinds kort ook de prepaid simkaarten gebruik kunnen maken van VoLTE en VoWiFi. Tevens geven ze aan dat niet-gecertificaarde toestellen* niet meer actief geblokkeerd worden, dus het zou op elk toestel moeten werken. Op de door mij geteste toestellen werkt het tot nu toe niet. Ik ben op aanraden van diezelfde klantenservice naar de winkel geweest om de simkaart om te laten verwisselen en te laten controleren of de instellingen juist staan. De instellingen stonden volgens de winkelmedewerkers allemaal al juist en ingeschakeld. Toch kan ik nog steeds geen gebruik maken van bovengenoemde diensten.

Ik vraag me af of er hier prepaid gebruikers zijn die bovengenoemde diensten wel kunnen gebruiken?
Of wellicht zijn hier 'insiders' die meer weten over de huidige status van bovengenoemde diensten voor prepaidgebruikers?

* Toestellen die niet van te voren getest en goedgekeurd zijn door Vodafone.
Hollandsnieuwe (de budgettak van VF) hetzelfde verhaal, (nog) geen VoLTE en 3G gaat over drie dagen uit. Is het plan iedereen terug te zetten naar 2G of wordt 4G bellen dezelfde dag aangezet als 3G uitgezet wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-07 23:46
timmie1 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:42:
Wat de klantenservice zegt zou voor zover ik ervaar niet waar moeten zijn. Vodafone bied namelijk in veel landen op zijn netwerk, ook in Nederland, een verbeterde spraakcodec op 2G. Of dit hetzelfde is als AMR-WB (wat HD-voice is) weet ik niet, maar ik heb met Vodafone via 2G daadwerkelijk wel een betere geluidskwaliteit naar iemand anders met ook Vodafone, dan als ik met KPN of T-Mobile via 2G bel naar een ander.

Vodafone loopt qua spraak vind ik vrij voorop, net zoals dat ze ook met veel landen HD voice aanbieden in het buitenland, tijdens roaming. Tot nu toe op elk EU Vodafone land gemerkt dat ik daar met HD voice kon bellen, daar waar natuurlijk ze het ook voor hun binnenlandse klanten wel aanbieden.
Vroeger belde vanuit het buitenland vrijwel altijd via VoIP (Skype of FaceTime Audio) vanwege de slechte spraakkwaliteit bij roaming met KPN / T-Mobile, maar nu met Vodafone hoeft dat niet meer :)

Misschien omdat Vodafone toch wel een vrij grote zakelijke user base heeft en ook in veel (EU) landen vertegenwoordigd is, dat ze dit kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Inmiddels zowel in de winkel als via de telefonische klantenservice en chat bevestigd gekregen dat prepaid nu ook toegang hoort te hebben tot VoLTE en VoWiFi. Echter, ondanks een simkaartwisseling nog steeds niet werkend hier. Iemand anders hier al wel werkend met prepaid?
AlesT schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:37:
[...]

Wat de klantenservice zegt zou voor zover ik ervaar niet waar moeten zijn. Vodafone bied namelijk in veel landen op zijn netwerk, ook in Nederland, een verbeterde spraakcodec op 2G. Of dit hetzelfde is als AMR-WB (wat HD-voice is) weet ik niet, maar ik heb met Vodafone via 2G daadwerkelijk wel een betere geluidskwaliteit naar iemand anders met ook Vodafone, dan als ik met KPN of T-Mobile via 2G bel naar een ander.

Vodafone loopt qua spraak vind ik vrij voorop, net zoals dat ze ook met veel landen HD voice aanbieden in het buitenland, tijdens roaming. Tot nu toe op elk EU Vodafone land gemerkt dat ik daar met HD voice kon bellen, daar waar natuurlijk ze het ook voor hun binnenlandse klanten wel aanbieden.
Vroeger belde vanuit het buitenland vrijwel altijd via VoIP (Skype of FaceTime Audio) vanwege de slechte spraakkwaliteit bij roaming met KPN / T-Mobile, maar nu met Vodafone hoeft dat niet meer :)

Misschien omdat Vodafone toch wel een vrij grote zakelijke user base heeft en ook in veel (EU) landen vertegenwoordigd is, dat ze dit kunnen aanbieden.
Ondanks die zgn. Verbeterde geluidscodec klinkt de lijn op een 2G verbinding alsof je door blikjes met een touwtje ertussen praat... :P

[ Voor 70% gewijzigd door timmie1 op 04-02-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
AlesT schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:37:
[...]

Zover ik weet is Vodafone in veel landen actief. Wikipedia: Vodafone hier is te zien dat ze bijna in elk Europees land wel een Vodafone hebben of partner van Vodafone. Dus daarom zou dat best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:42
timmie1 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:51:
Inmiddels zowel in de winkel als via de telefonische klantenservice en chat bevestigd gekregen dat prepaid nu ook toegang hoort te hebben tot VoLTE en VoWiFi. Echter, ondanks een simkaartwisseling nog steeds niet werkend hier. Iemand anders hier al wel werkend met prepaid?
Net even geprobeerd met iPhone 5S (ondersteunt geen VoLTE maar wel VoWiFi) maar helaas werkt het nog steeds niet met prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Inmiddels heb ik uit betrouwbare bron mogen vernemen dat prepaid klanten voorlopig geen 4G bellen(VoLTE) en WiFi bellen(VoWiFi) kunnen verwachten, in ieder geval niet het komende halfjaar. Deze klanten zullen dus voortaan via 2G moeten telefoneren, met bijbehorende lage geluidskwaliteit.

Dit schijnt tevens als een drukmiddel ingezet te worden om deze prepaid klanten naar één van de abonnementsvormen over te zetten, al dan niet in combinatie met een Ziggo abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:32
timmie1 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:28:
Inmiddels heb ik uit betrouwbare bron mogen vernemen dat prepaid klanten voorlopig geen 4G bellen(VoLTE) en WiFi bellen(VoWiFi) kunnen verwachten, in ieder geval niet het komende halfjaar. Deze klanten zullen dus voortaan via 2G moeten telefoneren, met bijbehorende lage geluidskwaliteit.

Dit schijnt tevens als een drukmiddel ingezet te worden om deze prepaid klanten naar één van de abonnementsvormen over te zetten, al dan niet in combinatie met een Ziggo abonnement...
Ben benieuwd wat Hollandsnieuwe staat te wachten. Al is dat een verkapt abonnement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:26

robertwebbe

Robert Webbe

@timmie1 Je bron is niet betrouwbaar, er wordt op dit moment met man en macht aan gewerkt. Op zeer korte termijn zal dit voltooid zijn.

@krakendmodem Ook hollandsnieuwe klanten zullen op zeer korte termijn VoLTE en VoWiFi krijgen. Overzetten gaat in batches en de eerste klanten zijn al over. In het hollandsnieuwe topic heeft iemand dat ook al bevestigd: stormfly in "[HollandsNieuwe] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 30% gewijzigd door robertwebbe op 14-02-2020 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:42
Sinds gisteren heb ik de beschikking over VoWiFi op mijn prepaidaansluiting. Het betreft een iPhone 5S, deze ondersteunt geen VoLTE helaas dus dat kan ik niet testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• semve
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-06 11:31
Kan inderdaad bevestigen dat sinds vandaag VoLTE en VoWiFi ook werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Vodaofne heeft nieuwe Promo Zomer voor prepaid klanten. Tijdelijk extra data en belminuten!

https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
fl2001 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:02:
Vodaofne heeft nieuwe Promo Zomer voor prepaid klanten. Tijdelijk extra data en belminuten!

De "zomeractie" is nog geldig tot 13 december om 21:00 uur.

NB. van het extra tegoed kan je geen bundels kopen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Ik zat te kijken naar de Prepaid dag bundels.

Maar ik zie 2 tarieven staan voor dezelfde bundel op de zelfde pagina. Bij de 1 kost een dagbundel van 10GB nu 7 euro en op een ander stukje op de pagina 3 euro?

Wat is nou de correcte prijs? https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
fl2001 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:12:
Maar ik zie 2 tarieven staan voor dezelfde bundel op de zelfde pagina. Bij de 1 kost een dagbundel van 10GB nu 7 euro en op een ander stukje op de pagina 3 euro?

Wat is nou de correcte prijs? https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid :?
Zo te zien kost een 10GB dagbundel 3 euro, die 7 euro hoort bij een 2GB weekbundel:
https://cdn.vodafoneziggo...evenoverzicht_prepaid.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-06 11:26
Vodafone biedt via hun website weer gratis prepaid simkaarten aan. Ook geen verzendkosten. Ik wil zo'n simkaart gebruiken voor een reservetelefoon.

Besteld, maar nu al twee keer achter elkaar is een simkaart geleverd die niet geaccepteerd wordt op het Vodafone-netwerk ("je simkaart staat geen registratie op dit netwerk toe").

Elke keer de helpdesk gebeld. Bij het laatste contact werd gemeld dat Vodafone in februari simkaarten heeft verspreid met nummers die twee jaar geleden nog in gebruik waren. De periode voordat een nummer weer wordt vrijgegeven voor een nieuwe gebruiker moet langer dan twee jaar zijn, aldus de helpdeskmedewerker. Vandaar dat deze nummers niet worden geaccepteerd op het netwerk.

Ik wacht nu op een simkaart die wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
De nieuwe bundels (https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid/bundels) zijn niet echt goedkoop vind ik, maar zijn wel praktisch. Spijt, 8)7, want ik heb net mijn Vodafone You simmetje weg gegooid. Of nee: hij lag nog in de prullemand - teruggevonden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
vw23a schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:20:
De nieuwe bundels (https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid/bundels) zijn niet echt goedkoop vind ik, maar zijn wel praktisch. Spijt, 8)7, want ik heb net mijn Vodafone You simmetje weg gegooid. Of nee: hij lag nog in de prullemand - teruggevonden! :)
Die maandbundels zijn al een tijd zo.

wat nieuw is de onbeperkt data bundels.

Waarbij de weekbundel 14 euro kost voor onbeperkt internet, dit is op zich wel interessant, dus maar even een gratis prepaid simkaartje besteld >:)

Feit blijft wel, dat prepaid data op de een of andere manier in Nederland over het algemeen wel erg duur blijft.

Bij vodafone 29 euro voor een maandbundel van 10GB... Gaat nergens over natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door fl2001 op 13-05-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Vodafone biedt tegenwoordig ook unlimited bundels, de dag, 3 dagen en 1 week bundel kosten resp. €4,00/dag, €9,00/3dagen en €14,00/week. Volgens de begeleidende tekst ben je:
onbeperkt online, in Nederland én in de EU.
Ik kan nergens terugvinden wat het verschil in dataverkeer is in het buitenland en deze tekst suggereert dat deze unlimited bundels ook onbeperkt in de EU te gebruiken is. Zijn er hier Tweakers die dit al uitgeprobeerd hebben of weten of het ook écht onbeperkt in de EU is in plaats van 1.4GB die bij de 10GB bundel geldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Ga er maar vanuit dat je die bundels in de EU niet kan activeren, dat kan zeer waarschijnlijk alleen vanuit nl, dus je zou maximaal 1 week onbeperkt in het buitenland hebben en daarna kan je geen nieuwe onbeperkt bundel meer activeren, zolang je in het buitenland zit.

Dat is bv ook zo met tmobile prepaid voor de dag en weekend bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Heb vandaag de aanbieding van de unlimited internet blox voor prepaid uitgeprobeerd. Moet zeggen dat het wel erg fijn werkt. Snelheden van 10MB/s downloaden en 3.5MB/s uploaden. Zit inmiddels aan 150GB dataverkeer en heb nog geen enkele onderbreking mogen ervaren. Extra bundels aanvragen na 5GB is dus niet nodig.

Er staat alleen niet bij wat het datalimiet voor EU roaming is, en VF webcare heeft geen idee. Iemand hier een idee daarvan?

Als de aanbiedingsprijs (€7/7 dagen) de normale prijs zou worden, dan zou het wel een redelijk alternatief voor een abonnement kunnen worden. Zeker als het EU roaming limiet ruim ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:39

4POX

Everybody is wired

Vandaag ben ik erachter gekomen waarom al maanden/jaren mijn beltegoed verdwijnt.

Ik zit in het buitenland. Mijn Nederlandse nummer heb ik op een Vodafone prepaid kaart. Deze gebruik ik voor het ontvangen van OTP berichten en om mijn nummer te behouden.

Iedere maand controleer ik de geldigheiddatum. Als mijn prepaid binnen een paar maanden verloopt, dan waardeer ik het weer op met een paar tientjes. Het tegoed is iedere maand wat minder. Kan komen. Misschien betaal ik voor een verloren datapakket of maak ik een foutje door niet mijn voip app maar de normale telefoon app te gebruiken. maar het bedrag is iedere maand lager.

Paar maanden geleden heb ik de service aangezet die een tekstbericht stuurt als ik kosten maak. Nu kan ik het in de gaten houden. 2 september probeerde ik nog mijn voip nummer te testen. Alleen was er een error. "Het nummer wat u probeert te bellen is niet bereikbaar" kreeg ik te horen. paar tellen later een SMS. 2 euro eraf. Goed. Dat doe ik ook niet meer. Mijn tegoed is 9 euro. Ik dacht dat ik 20 euro had.

Mijn takenlijst gaf aan dat ik mijn dit weekend weer mijn maandelijke check moest doen. hee. Ik heb maar 3 euro over. Maar geen SMS berichten dat ik verbruik ik. Nu maar eens aan Vodafone vragen hoe dat zit.

De medewerker gaf aan dat ik gesprekken had. Hij gaf een lijst met nummers en tijden. Ik controleren in mijn telefoon. Allemaal gemiste gesprekken die ik niet had opgenomen, maar naar mijn voicemail heb laten gaan. Ik neem geen telefoongesprekken aan in het buitenland . Ik google de nummers. 80 procent is spam. (Ik had een kvk nummer tot vorig jaar). De nummers die wel belangrijk zijn bel ik vanaf mijn voip nummer.

Dus ik vraag Vodafone of ik kosten maak als telefoongesprekken naar de voicemail gaan als ik in het buitenland zit. het antwoord: "Als je niet opneemt en de voicemail wordt ingesproken dan betaal je daar ook voor inderdaad. "

Toch voelt het niet goed. Ik ben maar gaan zoeken in de voorwaarden. Ik vind niets over kosten over het ontvangen van voiceberichten in het buitenland. Wel veel nieuwsberichten uit 2007 dat de providers het gratis hebben gemaakt voor het ontvangen van voicemail berichten in het buitenland. Ook voor prepaid.

Is het ontvangen van voicemail berichten in het buitenland nu gratis of is het normaal dat ik twee euro betaal iedere keer een telefoongesprek naar mijn voicemail gaat?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 22:22

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

4POX schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:52:
Vandaag ben ik erachter gekomen waarom al maanden/jaren mijn beltegoed verdwijnt.

Ik zit in het buitenland. Mijn Nederlandse nummer heb ik op een Vodafone prepaid kaart. Deze gebruik ik voor het ontvangen van OTP berichten en om mijn nummer te behouden.

Iedere maand controleer ik de geldigheiddatum. Als mijn prepaid binnen een paar maanden verloopt, dan waardeer ik het weer op met een paar tientjes. Het tegoed is iedere maand wat minder. Kan komen. Misschien betaal ik voor een verloren datapakket of maak ik een foutje door niet mijn voip app maar de normale telefoon app te gebruiken. maar het bedrag is iedere maand lager.

Paar maanden geleden heb ik de service aangezet die een tekstbericht stuurt als ik kosten maak. Nu kan ik het in de gaten houden. 2 september probeerde ik nog mijn voip nummer te testen. Alleen was er een error. "Het nummer wat u probeert te bellen is niet bereikbaar" kreeg ik te horen. paar tellen later een SMS. 2 euro eraf. Goed. Dat doe ik ook niet meer. Mijn tegoed is 9 euro. Ik dacht dat ik 20 euro had.

Mijn takenlijst gaf aan dat ik mijn dit weekend weer mijn maandelijke check moest doen. hee. Ik heb maar 3 euro over. Maar geen SMS berichten dat ik verbruik ik. Nu maar eens aan Vodafone vragen hoe dat zit.

De medewerker gaf aan dat ik gesprekken had. Hij gaf een lijst met nummers en tijden. Ik controleren in mijn telefoon. Allemaal gemiste gesprekken die ik niet had opgenomen, maar naar mijn voicemail heb laten gaan. Ik neem geen telefoongesprekken aan in het buitenland . Ik google de nummers. 80 procent is spam. (Ik had een kvk nummer tot vorig jaar). De nummers die wel belangrijk zijn bel ik vanaf mijn voip nummer.

Dus ik vraag Vodafone of ik kosten maak als telefoongesprekken naar de voicemail gaan als ik in het buitenland zit. het antwoord: "Als je niet opneemt en de voicemail wordt ingesproken dan betaal je daar ook voor inderdaad. "

Toch voelt het niet goed. Ik ben maar gaan zoeken in de voorwaarden. Ik vind niets over kosten over het ontvangen van voiceberichten in het buitenland. Wel veel nieuwsberichten uit 2007 dat de providers het gratis hebben gemaakt voor het ontvangen van voicemail berichten in het buitenland. Ook voor prepaid.

Is het ontvangen van voicemail berichten in het buitenland nu gratis of is het normaal dat ik twee euro betaal iedere keer een telefoongesprek naar mijn voicemail gaat?
Je moet eerst even aan geven wat je met buitenland bedoeld, zit ie in EU of EEA landen dan gelden er andere regels dan als je buiten die landen zit.

Daarnaast heb je het over ontvangen van voice berichten maar ik denk dat je sms berichten vanaf voicemail bedoeld.

Omdat er kosten worden gemaakt denk ik dat je buiten de EU/EEA zit en als je dan gesprekken weigert en naar voicemail laat gaan worden er inderdaad kostren gemaakt. Buiten de EU/EEA betaal je voor uitgaande gesprekken (je doorschakeling naar Voicemail is uitgaand) maar ook voor inkomende gesprekken.

Als 80% toch spam is , zet de standaard doorschakeling naar VM uit. De 20% die geen spam zijn moet je gaan terugbellen a.d.h.v. gemiste gesprekken.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-06 10:27
10GB Vodafone prepaid, hoeveel GB werkt in EU ?
The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:03:
[...]
Je moet eerst even aan geven wat je met buitenland bedoeld, zit ie in EU of EEA landen dan gelden er andere regels dan als je buiten die landen zit.
Daarnaast heb je het over ontvangen van voice berichten maar ik denk dat je sms berichten vanaf voicemail bedoeld.
Omdat er kosten worden gemaakt denk ik dat je buiten de EU/EEA zit en als je dan gesprekken weigert en naar voicemail laat gaan worden er inderdaad kostren gemaakt. Buiten de EU/EEA betaal je voor uitgaande gesprekken (je doorschakeling naar Voicemail is uitgaand) maar ook voor inkomende gesprekken.
Als 80% toch spam is , zet de standaard doorschakeling naar VM uit. De 20% die geen spam zijn moet je gaan terugbellen a.d.h.v. gemiste gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 22:22

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Dchen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:15:
10GB Vodafone prepaid, hoeveel GB werkt in EU ?

[...]
Als het goed is alles. Beperkende maatregelen gelden alleen bij unlimited al kan ik dat zo 1,2,3 niet vinden.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:10

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

The_Wireless_Guy schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:28:
[...]

Als het goed is alles. Beperkende maatregelen gelden alleen bij unlimited al kan ik dat zo 1,2,3 niet vinden.

Vollledig 10GB in EU:
https://sim.vodafone.nl/prepaid/details/26246

Jamesbond007uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
Per 1 juli zullen de Unlimited Prepaid bundels in de EU een maximaal dagtegoed hebben van 2GB/dag. Na het verbruiken van die 2GB wordt het dataverkeer voor het resterende deel van de dag afgesloten.

bron: vodafone.nl/abonnement/sim-only/redelijk-gebruik.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 12:52

psy

timmie1 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:07:
Per 1 juli zullen de Unlimited Prepaid bundels in de EU een maximaal dagtegoed hebben van 2GB/dag. Na het verbruiken van die 2GB wordt het dataverkeer voor het resterende deel van de dag afgesloten.

Heb ik net zo'n kaartje gehaald voor vakantie.

Dat gaat toch nergens meer over, 2 GB/dag? Dat heeft niets meer met unlimited te maken.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
psy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:31:
[...]

Heb ik net zo'n kaartje gehaald voor vakantie.

Dat gaat toch nergens meer over, 2 GB/dag? Dat heeft niets meer met unlimited te maken.
Heb je goed gelezen? Gaat over 2gb per dag als je je in de EU begeeft (buiten Nederland).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Ook met vodafone prepaid kan je vanaf nu op 5g netwerk! Volgens mij is dat de eerste prepaid aanbieder waarbij dat kan in nederland toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
fl2001 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:15:
Ook met vodafone prepaid kan je vanaf nu op 5g netwerk! Volgens mij is dat de eerste prepaid aanbieder waarbij dat kan in nederland toch?
Alleen hier in NL, of is het ook mogelijk om gebruik te maken van 5G roaming?
Waar heb je die informatie vandaan, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
timmie1 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:11:
[...]

Alleen hier in NL, of is het ook mogelijk om gebruik te maken van 5G roaming?
Waar heb je die informatie vandaan, als ik vragen mag?
Staat gewoon op de vodafone Prepaid pagina: https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid

Geen idee of dat ook voor roaming geld. Er staat verder geen informatie, enkel dat prepaid ook gebruik kan maken van 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 12:49

netblade

Sunrise

fl2001 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:55:
[...]

Staat gewoon op de vodafone Prepaid pagina: https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid

Geen idee of dat ook voor roaming geld. Er staat verder geen informatie, enkel dat prepaid ook gebruik kan maken van 5G.
Ik heb de proef op de som genomen een een prepaid kaartje van Vodafone besteld, echter geen 5g ook niet met de onbeperkte bundel.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
netblade schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:43:
[...]

Ik heb de proef op de som genomen een een prepaid kaartje van Vodafone besteld, echter geen 5g ook niet met de onbeperkte bundel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VT7ouhFl9zq1_yRsrlIlnMfIO4Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NF1bQtCzcn434EnTyHqb15pY.png?f=user_large

Staat er toch echt. Ik heb alleen 4g apparaten dus kan het helaas niet zelf testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:33

Dat zou wel vreemd zijn. Vorig jaar heb ik een paar keer een week-unlimited bundel gehad op vakantie in Frankrijk en kon gewoon een paar uur Tour/Olympische Spelen kijken per dag.

Als dat nu 2GB per dag is, waarom zou je dan €14 voor een weekbundel unlimited betalen als je ook voor €7 een "normale" weekbundel kunt kopen met 2GB data en 100 min/SMS?

edit: lees het inderdaad ook in de FUP. Daar hebben ze het ook voor de overige abonnementen over dat een "redelijk verbruik" is als je dataverbruik in NL hoger is als in de EU. Dat vind ik wel een beetje vreemd, omdat je in NL vaak op de WiFi zit en in het buitenland niet.

[ Voor 15% gewijzigd door kleinelievewolff op 14-07-2022 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

fl2001 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:52:
[...]

[Afbeelding]

Staat er toch echt. Ik heb alleen 4g apparaten dus kan het helaas niet zelf testen.
Ja of men ondersteund mijn s20 fe 5g niet, KPN en T-Mobile doen overigens wel 5g daarop (welliswaar met een abo).
Jammer had graag even 5g willen testen van Vodafone

[ Voor 4% gewijzigd door netblade op 14-07-2022 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:48

Gelukkig nog niks van gemerkt. Zit met prepaid unlimited 7 dagen op het Spaanse Movistar netwerk en zeer ruim over de 2GB per dag. Werkt prima, 4g+ op een Mifi router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 18:10

kraats

Ik rol

Hier in UK ook nog geen problemen. Zit rond de 5GB per dag en gaat nog prima. Had m'n kinderen al gewaarschuwd, maar ze kunnen toch nog gewoon instagrammen in plaats van boeken lezen 😜

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
hjder schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:15:
[...]

Gelukkig nog niks van gemerkt. Zit met prepaid unlimited 7 dagen op het Spaanse Movistar netwerk en zeer ruim over de 2GB per dag. Werkt prima, 4g+ op een Mifi router.
kraats schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:26:
Hier in UK ook nog geen problemen. Zit rond de 5GB per dag en gaat nog prima. Had m'n kinderen al gewaarschuwd, maar ze kunnen toch nog gewoon instagrammen in plaats van boeken lezen 😜
Heel fijn dat er nog niet actief gehandhaafd wordt! Is het overigens mogelijk de bundel via de app opnieuw aan te vragen als je nog in het buitenland zit? Of heeft men dat geblokkeerd zolang je nog roamt?

[ Voor 59% gewijzigd door timmie1 op 21-07-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@timmie1 vandaag (eigenlijk gisteren omdat ik op UK tijd zit) gewoon een nieuwe unlimited weekbundel aangezet. Enige nadeel is dat je het pas kunt als je vorige unlimited bundel afgelopen is en ik tussendoor dus wel even de data helemaal uit moet zetten voor hij ongemerkt m'n tegoed helemaal opsnoept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:42
Ze hebben het weer aangepast naar onbeperkt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtnNz_0V2IhsVKHRBSVSIpHXV1M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yVLphWpX7wrDICCLpCF4FRJ8.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5CJs2GB1gf0tlYzl27SHccZyao=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M8xwoBwXVo3Lu8DPtQY93Wo5.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@ikbenjoeri dat is toch nooit veranderd? Alleen de roaming voorwaarden zijn aangepast (www.vodafone.nl/fup)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb vandaag eens getest met mijn Vodafone prepaid (2e sim in iphone 13)

Toen vorige maand 5G voor prepaid beschikbaar kwam, ook al eens geprobeerd, maar geen toegang op het 5G netwerk.

Vandaag eens een dagbundel afgesloten (wat uitproberen, testen, enzo..)

Nu wel toegang tot het 5G netwerk, en voor prepaid normen, werkt het erg goed :9
Gemiddeld 172mb/s down en 64,8mb/s up
netblade schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:05:
[...]

Ja of men ondersteund mijn s20 fe 5g niet, KPN en T-Mobile doen overigens wel 5g daarop (welliswaar met een abo).
Jammer had graag even 5g willen testen van Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

ReBr schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:49:
Heb vandaag eens getest met mijn Vodafone prepaid (2e sim in iphone 13)

Toen vorige maand 5G voor prepaid beschikbaar kwam, ook al eens geprobeerd, maar geen toegang op het 5G netwerk.

Vandaag eens een dagbundel afgesloten (wat uitproberen, testen, enzo..)

Nu wel toegang tot het 5G netwerk, en voor prepaid normen, werkt het erg goed :9
Gemiddeld 172mb/s down en 64,8mb/s up

[...]
Thanks voor de headsup!
Het werkt hier inmiddels ook, vind het indoor wat tegenvallen, maar ben ook verpest door die KPN installatie naast m'n huis. Ik ga vandaag eens wat speedtestjes draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Wat is nu het Vodafone unlimited fup in de EU voor Vodafone prepaid?

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 10-08-2022 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@dutchnltweaker Officieel 2GB harde limiet per dag. Maar daar lijken ze op het moment nog niet actief iets mee te doen. FUP kunnen ze niet echt afdwingen, want ze kunnen geen meerkosten afschrijven van een pre-paid tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
kraats schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:50:
@dutchnltweaker Officieel 2GB harde limiet per dag. Maar daar lijken ze op het moment nog niet actief iets mee te doen. FUP kunnen ze niet echt afdwingen, want ze kunnen geen meerkosten afschrijven van een pre-paid tegoed.
Er staat ook nergens iets in over meerkosten. Slechts dat de verbinding na 2GB voor die dag word afgesloten. En dat kunnen ze prima doen als ze willen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik zie een harde limiet niet als een fair use policy, maar misschien is dat alleen een verschil in beleving. Dat ze je verbinding af kunnen kappen lijkt me technisch wel mogelijk, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb een vriend een Vodafone prepaid simkaart meegegeven op een Europese rondreis met een onbeperkte bundel en tegoed om een extra week aan te vragen als test. Ze hebben bij elkaar een ruime 60GB aan dataverkeer verbruikt zonder problemen. Speedtests laten vaak 100+Mbits zien. Wel enkel via 4g(+), want 5G-toegang kreeg hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 12:52

psy

Net twee en een halve week onderweg geweest met een Vodafone prepaid. Drie keer unlimited week erop gezet, de teller stopte ergens bij 115 GB toen we Nederland weer binnenreden geloof ik.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Binnenkort ga ik een week naar griekenland, en dan ga ik het ook is testen, 14eur “onbeperkt “ bundel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Update: ik heb de bundel zonet geactiveerd, en ga er gretig gebruik van maken, ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ik ben ongeveer op 80gb verbruik uitgekomen in 1 week tijd.. ging best goed.. beter dan de wifi daar
geen enkele FUP smsjes gehad in Kos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
wij probeerden afgelopen vrijdag een nummer van bliep (prepaid) naar vodafone prepiad te porteren. melding van de site na het invullen van het vodafone nummer dat zal vervallen: site doet het niet. dit blijft zo, ook tot vandaag. volgens de klantenservice moest ik naar een vodafone winkle, die hadden zogenaamd andere systemen. niet dus, kenden het probleem maar konden niet helpen. meer mensen hier last van? hoe lang speelt dit al, heeft het zin om te wachten op een oplossing of duurt dat bij vodafone zo lang dat je beter een andere prepaid kan nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik zie in de app dat de Unlimited bundles weer de helft van de normale prijs zijn. Heeft iemand hier ook een actieve aankondiging van gekregen? Ik zie het nu toevallig omdat ik vrijdag op reis ga. Komt zo wel goed uit. Blijkbaar loopt de korting tot en met 4 september

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:48
kraats schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:29:
Ik zie in de app dat de Unlimited bundles weer de helft van de normale prijs zijn. Heeft iemand hier ook een actieve aankondiging van gekregen? Ik zie het nu toevallig omdat ik vrijdag op reis ga. Komt zo wel goed uit. Blijkbaar loopt de korting tot en met 4 september
En er staat nu zelfs bij onbeperkt internetten in Nederland en de EU. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzHHWlH5N0Nl34kgAt6ROU6rg4Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/52wwKNo4sl8WaT18xFaK0nO8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Maar de standaard voorwaarden op de Unlimited bundels zijn altijd van toepassing.

In de EU houd dat 2GB per dag in, oficieel dan, want volgens mij doen ze er nog niks mee.

[ Voor 3% gewijzigd door fl2001 op 05-07-2023 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Vodafone heeft nu ook voor Prepaid Esim.

Blijkbaar al sinds augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:48
fl2001 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:00:
Vodafone heeft nu ook voor Prepaid Esim.

Blijkbaar al sinds augustus.
Waar kun je die bestellen? Ik zie namelijk alleen maar een 3-1 simkaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fl2001
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:13:
[...]

Waar kun je die bestellen? Ik zie namelijk alleen maar een 3-1 simkaart.
https://sim.vodafone.nl/prepaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Heb je ook enig idee hoe je bestaande prepaid kaarten naar eSIM migreert? Heb tot nu toe nog niks kunnen vinden erover in de My Vodafone app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
timmie1 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:23:
[...]

Heb je ook enig idee hoe je bestaande prepaid kaarten naar eSIM migreert? Heb tot nu toe nog niks kunnen vinden erover in de My Vodafone app.
Geen idee of dat wel kan nog.

Ik kan in de app en de site niets over vinden. Je kan de klantenservice bellen, mischien dat zij het wel kunnen.

En anders kan je een nieuwe esim prepaid bestellen en dan nummerbehoud laten uitvoeren.

Aangezien een provider verplicht is om nummerbehoud uit te voeren zou dat wel moeten werken.

Een nieuwe esim kost wel wel 5 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
timmie1 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:23:
[...]

Dat kun je hier doen: https://sim.vodafone.nl/simwissel :)
Waneer je wat meer naar onder gaat, zie je het ook voor prepaid.

[ Voor 9% gewijzigd door Markie2008 op 19-10-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Markie2008 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:09:
[...]

Dat kun je hier doen: https://sim.vodafone.nl/simwissel :)
Waneer je wat meer naar onder gaat, zie je het ook voor prepaid.
Typisch vodafone. Mobielnummer ingeven, sms krijgen en dan een foutmelding dat het een onbekend telefoonnummer betreft. Zucht.

We proberen het over een paar weken gewoon nog een keer.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wel handig, zo'n prepaid e-sim. Ik heb er een besteld zodat ik nog kan bellen als KPN storing of geen bereik heeft. Maar eigenlijk omdat ik benieuwd was hoe dat nu werkt met twee sims in een telefoon. De e-sim staat standaard uit.
De communicatie van Vodafone was wat uitbundig, ik kreeg bijna realtime mails met updates van de bestelstatus en, na verzending, waar de envelop met mijn sim zich bevond. Volgens mij ook nog een mail waarin gevraagd werd hoe ik het bestelproces had ervaren. Erg attent allemaal, en dat voor een bestelling van 5 euro. Ik heb fors grotere uitgaven gedaan waarbij de customer experience minder beleving met zich meebracht, zal ik maar zeggen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-07 16:47
Weet iemand hoe het zit met de unlimited internet bundels van Vodafone prepaid?

Eind december ga ik naar het buitenland voor 5 a 6 dagen (in een EU land), zelf heb ik een 10gb vodafone abonnement, maar aangezien ik op vakantie geen toegang heb tot wifi, en het is eind van die maand (dus er blijft vrij weinig over van die 10gb) vroeg ik mij af of de Vodafone unlimited niet iets is voor 1 week (aldus Vodafone is het 14 euro voor 1 week)

Zal dat dat normaal werken in een EU land? Want ik kan de voorwaarden daarvoor niet vinden (ik kom steeds terecht op die van een abonnement) (blijkbaar zal het prima werken)

En hoe unlimited is het overigens, ik ben niet van plan veel te gebruiken maar als ik Netflix/Youtube ect wil kijken of grote bestanden wil uploaden, dan is dat handig om te weten.

(ik weet wel hoe unlimited met een abonnement werkt, mocht hetzelfde voor prepaid gelden dan weet ik genoeg)

Ook dat inmiddels gevonden, 5GB per dag blijkbaar.

Of dat genoeg is weet ik niet, anders koop ik wel een lokale sim als het echt moet (meer gedoe, maar wel goedkoper)

(het is anders als je gewoon wifi kunt gebruiken, die 10gb die ik per maand heb is ruim voldoende maar ik weet uit ervaring hoe snel dat weleens wil gaan als je zo lang ook geen wifi hebt)

[ Voor 18% gewijzigd door Mizgala28 op 22-10-2023 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Canaria schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:28:
Wel handig, zo'n prepaid e-sim. Ik heb er een besteld zodat ik nog kan bellen als KPN storing of geen bereik heeft. Maar eigenlijk omdat ik benieuwd was hoe dat nu werkt met twee sims in een telefoon. De e-sim staat standaard uit.
De communicatie van Vodafone was wat uitbundig, ik kreeg bijna realtime mails met updates van de bestelstatus en, na verzending, waar de envelop met mijn sim zich bevond. Volgens mij ook nog een mail waarin gevraagd werd hoe ik het bestelproces had ervaren. Erg attent allemaal, en dat voor een bestelling van 5 euro. Ik heb fors grotere uitgaven gedaan waarbij de customer experience minder beleving met zich meebracht, zal ik maar zeggen.
Wel bijzonder dat Vodafone de prepaid e-sim per post op gaat sturen. Dit kan in theorie ook gewoon electronisch in hun app of via een email. Laten we zeggen dat de e-Sim vakantie providers zoal Airalo, Holafly, Dent en Nomad kunnen OF in hun app direct na aankoop de e-Sim op je toestel downloaden en activeren, of sturen via de app of email een barcode en eventueel handmatige codes voor de e-Sim installatie. (En vergeet ook niet om roaming aan te zetten in het sim profiel)

En tip: neem je waar dan ook een e-Sim: je hebt een dataverbinding via WiFi of mobiele data op een andere simkaart nodig om de e-Sim te downloaden en ook weer om deze te activeren. Op de modernere Samsungs, Iphones en Google phones kan je nu ca. 6 e-Sims naast elkaar installeren en geïnstalleerd houden. Heb je er een nodig, dan zet je er een aan.

Terzijde: bij zowel Vodafone, Odido als KPN kunnen abonnee klanten direct in de app een simwissel naar de e-Sim uitvoeren. Apart dat dat bij prepaid dan opeens via een shop of via de post moet gaan.
Pagina: 1 2 Laatste