Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Als je de volledige 2 jaar hebt uitgezeten van je huidige contract kan je zelfs 6 maanden winnen. Want 6 maanden van te voren verlengen is 49 x 18 en daarna een simonly van 27,50.Novarion schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:48:
[...]
Zojuist even berekend voor mijzelf, indien ik verleng.
Zie afbeelding
[afbeelding]
Alleen gaat die verlenging pas in na je 24 maanden contract natuurlijk.Gangster93 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:54:
[...]
Als je de volledige 2 jaar hebt uitgezeten van je huidige contact kan je zelfs 6 maanden winnen. Want 6 maanden van te voren verlengen is 49 x 18 en daarna een simonly van 27,50.
je nieuwe abonnement gaat pas in nadat je het oude uitgediend hebt. Ookal verleng je eerder.Gangster93 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:54:
[...]
Als je de volledige 2 jaar hebt uitgezeten van je huidige contact kan je zelfs 6 maanden winnen. Want 6 maanden van te voren verlengen is 49 x 18 en daarna een simonly van 27,50.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Jay-v schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:01:
[...]
Alleen gaat die verlenging pas in na je 24 maanden contract natuurlijk.
Nee hoor. Als je een 2 jarig abonnement afsluit mag je 6 maanden van te voren verlengen en die verlenging gaat dan meteen in. Bij KPN in ieder geval. Dus dan betaal je 18*49 en (2 jaar+6 maanden) 30*27.50.SirLenncelot schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:02:
[...]
je nieuwe abonnement gaat pas in nadat je het oude uitgediend hebt. Ookal verleng je eerder.
[ Voor 6% gewijzigd door Gangster93 op 24-09-2015 15:08 ]
idem bij VodafoneGangster93 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:05:
[...]
[...]
Nee hoor. Als je een 2 jarig abonnement afsluit mag je 6 maanden van te voren verlengen en die verlenging gaat dan meteen in. Bij KPN in ieder geval. Dus dan betaal je 18*49 en (2 jaar+6 maanden) 30*27.50.
Je kan met de nieuwe formule niet weten of hij direct Los beschikbaar is...Darkvisje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:35:
[...]
Oke dan nog 100euro is het altijd al goedkoper,en ik hoef niet op een release date te wachten in nederland en niet af te reizen of reserveren.
Ik was vorig jaar met de lancering van de 6 ginder ook (1week later) en zonder abbo kon ik geen meekrijgen...
en als tip : betaald nooit met een kaart
Ik ben er niet met de lancering he ik ben er pas 2,5 week later. Daarnaast vanwaar je tip? waarom niet met creditcard betalen ?Repi3 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:10:
[...]
Je kan met de nieuwe formule niet weten of hij direct Los beschikbaar is...
Ik was vorig jaar met de lancering van de 6 ginder ook (1week later) en zonder abbo kon ik geen meekrijgen...
okee dat wist ik niet.Gangster93 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:05:
[...]
[...]
Nee hoor. Als je een 2 jarig abonnement afsluit mag je 6 maanden van te voren verlengen en die verlenging gaat dan meteen in. Bij KPN in ieder geval. Dus dan betaal je 18*49 en (2 jaar+6 maanden) 30*27.50.
Maar dan gaat dit voordeel dus alleen op als je 48 maanden met je telefoon doet.
Of je neemt een 1 jarig sim only abonnement dan doe je dus 36 maanden met een toestel. Is nog steeds goedkoper!SirLenncelot schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:22:
[...]
okee dat wist ik niet.
Maar dan gaat dit voordeel dus alleen op als je 48 maanden met je telefoon doet.
Reserveringen zijn gebonden aan een persoon. In dit geval zou je het alleen kunnen regelen dat jullie beide je eigen reservering ophalen. Vervolgens toestellen ruilen en dat jij het verschil bijlegt.Kwal schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:55:
Als er iemand morgen zijn iPhone 6s plus 64 gb (reservering) wil ruilen tegen een iPhone 6s 64 gb (reservering) hoor ik het graag.
Zo zit ik ook..Ik wil dit best, zoals al eerder aangegeven..Ik wil morgen best 110, Ok, 120,- (10, euro om een burger king te halen aldaar) bijbetalen om een 64GB mee te nemen en dat ik mijn zilveren 16GB daar voor ruil….SquareOne schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:13:
[...]
Reserveringen zijn gebonden aan een persoon. In dit geval zou je het alleen kunnen regelen dat jullie beide je eigen reservering ophalen. Vervolgens toestellen ruilen en dat jij het verschil bijlegt.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Naar die zogenaamde tip ben ik ook wel benieuwd.Repi3 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:10:
[...]
Je kan met de nieuwe formule niet weten of hij direct Los beschikbaar is...
Er is niets wat betalen met een creditcard nadelig maakt in het buitenland. Je hebt zelf vaak nog een verzekering enz.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

[ Voor 10% gewijzigd door mprkooij op 24-09-2015 16:51 ]
De Apple watch site was al weken (zo niet maanden) Nederlands voor bestellen mogelijk werdmprkooij schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:43:
JONGENS! Volgensmij is die morgen te pre-orderen. De site is al naar het Nederlands vertaald!
[afbeelding]
Ah, dat wist ik niet. Dan wordt het ruilen (met uiteraard bijbetaling verschil)SquareOne schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:13:
[...]
Reserveringen zijn gebonden aan een persoon. In dit geval zou je het alleen kunnen regelen dat jullie beide je eigen reservering ophalen. Vervolgens toestellen ruilen en dat jij het verschil bijlegt.
Ja nee maar ik voel het! Verpest het nou nietDonstil schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:00:
[...]
De Apple watch site was al weken (zo niet maanden) Nederlands voor bestellen mogelijk werd
[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 24-09-2015 17:00 ]
Ja nee hij moet nog een weekje wachten, dan verkoopt mijn 6 Plus beter.mprkooij schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:00:
[...]
Ja nee maar ik voel het! Verpest het nou niet
Haha, voor mij voelt het trouwens wel als een echte upgrade, ga van een iPhone 6 naar een iPhone 6s Plus.Donstil schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:01:
[...]
Ja nee hij moet nog een weekje wachten, dan verkoopt mijn 6 Plus beter.
Wat een slechte vertaling trouwens. Volgens mij was een vertaling als "Het enige dat veranderd is, is alles." beter geweest.mprkooij schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:43:
JONGENS! Volgensmij is die morgen te pre-orderen. De site is al naar het Nederlands vertaald!
[afbeelding]
Verwijderd
Werkt een USA iPhone 6s ook gewoon hier op 4G?Donstil schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:12:
[...]
Sta je dan 24 uur in de rij om vervolgens om 07:00 gespierde Bulgaren voor te moeten laten gaan. Nee mij niet gezien![]()
[...]
Sales tax is opgebouwd uit meerdere factoren.
Dus je hebt Sales tax voor de Staat, county en city.
In NewYork is dat allemaal samen iets van 9,5%. Als je rekent met 10% zit je goed en is dat makkelijk.
Naar mijn mening valt of staat het met de Garantie of het interessant is en dat kunnen ze je alleen in de AppleStore vertellen.
(Ik heb zelf mee gemaakt dat een Amerikaanse release iPhone 5 hier geen garantie kreeg namelijk)
Is er nog iets waar ik op moet letten, ben volgende week in USA, bepaald type nummer ouzo, voor de europese markt?
Zorgen dat je modelnummer A1688 (iPhone 6s) of A1687 (iPhone 6s Plus) hebt. Deze modellen zijn de Europese versies en in de VS verkrijgbaar bij/onder providers Sprint, T-Mobile en Verizon. En natuurlijk ook zorgen dat deze simlockvrij zijn. Meer infoVerwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:28:
[...]
Werkt een USA iPhone 6s ook gewoon hier op 4G?
Is er nog iets waar ik op moet letten, ben volgende week in USA, bepaald type nummer ouzo, voor de europese markt?
[ Voor 17% gewijzigd door xIO3Y op 24-09-2015 19:40 ]
Moet er gelijk afgerekend worden?
Ik was er ook pas 8 dagen na de lancering en kon geen krijgen...Darkvisje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:20:
[...]
Ik ben er niet met de lancering he ik ben er pas 2,5 week later. Daarnaast vanwaar je tip? waarom niet met creditcard betalen ?
2 Stores gedaan en telkens hetzelfde verhaal, eerste weken waren voor abbo's only...
als je met een kaart betaald kunnen ze het direct traceren... Dus als je er uitgepikt wordt en ze nemen je gegevens erbij dan zien ze dat je een iphone gekocht hebt ...Donstil schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:37:
[...]
Naar die zogenaamde tip ben ik ook wel benieuwd.
Er is niets wat betalen met een creditcard nadelig maakt in het buitenland. Je hebt zelf vaak nog een verzekering enz.
(Ze hebben lijsten van de passagiers die uit USA komen en kunnen direct zien wat ze op reis gekocht hebben via je kaarten...)
Verwijderd
iCulture heeft inmiddels zijn berichtgeving aangepast. Eerst zou spraken zijn van 2oktober in Nederland. Nu op een later moment..mprkooij schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:43:
[afbeelding]
Als je er uit gepikt wordt ben je gewoon de l*l. Allemaal stoere online verhalen van "Oh ik heb er gewoon een paar oude foto's opgezet!!" of "Ik heb de doos weggegooid" Zijn allemaal leuk, maar die mensen zijn ook niet gecontroleerd, ze hadden dus net zo goed een wallpaper in kunnen stellen met de tekst "Ik ben een belastingontduiker". Mensen die 1 keer per jaar op vakantie gaan denken soms dat ze wel slimmer zijn dan douaniers die elke dag op Schiphol staanRepi3 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:01:
[...]
als je met een kaart betaald kunnen ze het direct traceren... Dus als je er uitgepikt wordt en ze nemen je gegevens erbij dan zien ze dat je een iphone gekocht hebt ...

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 24-09-2015 20:26 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ja maar als het op papier staat dat je 3 dagen geleden een iphone 6s hebt aangekocht ben je 100% 'de jos'.fsfikke schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:23:
[...]
Als je er uit gepikt wordt ben je gewoon de l*l. Allemaal stoere online verhalen van "Oh ik heb er gewoon een paar oude foto's opgezet!!" of "Ik heb de doos weggegooid" Zijn allemaal leuk, maar die mensen zijn ook niet gecontroleerd, ze hadden dus net zo goed een wallpaper in kunnen stellen met de tekst "Ik ben een belastingontduiker". Mensen die 1 keer per jaar op vakantie gaan denken soms dat ze wel slimmer zijn dan douaniers die elke dag op Schiphol staan![]()
Bij twijfel ligt de bewijslast om aan te tonen dat je BTW betaald hebt bij jou.
Als je maar 1 telefoon bij je hebt, geen doos meer en niets anders speciaals bij je hebt geraak je er wel nog door hoor (spreek uit eigen ervaring)
[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 24-09-2015 20:40 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
https://decorrespondent.n...vliegt/130264475-b9f887baDonstil schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:47:
[...]
Haha daar moest ik even om lachen. Die bevoegdheid hebben ze natuurlijk niet.
Maar ontopic: heeft iemand al een review gevonden van de s die geen half persbericht van Apple is?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Scheelt dat ik morgen mijn iPhone al op kan halen, veel succes met bestellen!mprkooij schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:28:
Ik houd vannacht wel even om 0.00 de website van Apple even in de gaten. Jullie hoeven niet te kijken hoor, meer kans voor mij![]()
Kijk jij maar een eind weg hoor, verwacht er alleen niet te veel van hemprkooij schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:28:
Ik houd vannacht wel even om 0.00 de website van Apple even in de gaten. Jullie hoeven niet te kijken hoor, meer kans voor mij![]()
Verwijderd
Zou het anders direct om 00:00 te pre-orderen zijn?Donstil schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:36:
[...]
Kijk jij maar een eind weg hoor, verwacht er alleen niet te veel van he
Vorig jaar wel toch ?Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:38:
[...]
Zou het anders direct om 00:00 te pre-orderen zijn?
Hiervoor is de peek-and-pop functie van 3D touch dus bedacht.
Met een Duitse reservering in je mailbox is het best wel geestig kan ik je vertellen
Ja precies. Even snel kijken of je kleur nog beschikbaar is.SirLenncelot schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:15:
[...]
Hiervoor is de peek-and-pop functie van 3D touch dus bedacht.
[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 24-09-2015 22:17 ]
Verwijderd
The Verge
Wallstreet Journal
Etc
Etc
Wat toch wel wat overdreven is. Niet iedereen gaat 4k filmen en honderden apps installeren natuurlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:03:
Waar vrijwel iedereen het over eens is is dat je het 16 GB instapmodel moet mijden. Vooral omdat Live Photos en de 4K video-functie meer ruimte innemen is dat model eigenlijk niet bruikbaar voor dagelijks gebruik.
The Verge
Wallstreet Journal
Etc
Etc
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Maar vanaf nu wil ik ervaringen lezen
dus, maar niet gekocht?fsfikke schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:01:
Ik was toch wel snel uitgespeeld met de display modellen van de 6s. De camera ziet er goed uit, en 3D touch is wel grappig, maar ja.. Heel schokkend is het niet
no comment
Zeg nou zelf, op het eerste gezicht lijken de 6 en 6s op elkaar. Zelfs iOS is nagenoeg hetzelfde. Totdat je per ongeluk wat harder op het scherm drukt
Waarom zou je niet 4K filmen? Ga je nu lekker 1080P filmen, heb je over 10 jaar spijt als je een video terug ziet op een 4K tv. Allemaal leuk en aardig dat NU nog niemand een 4K tv heeft, maar die video's worden doorgaans langer bewaard dan een telefoon.Donstil schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:44:
[...]
Wat toch wel wat overdreven is. Niet iedereen gaat 4k filmen en honderden apps installeren natuurlijk.
De enige redenen die ik voor mij kan bedenken is slow motion en ruimte besparen, omdat je te weinig opslag geheugen hebt.
[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 25-09-2015 09:11 ]
Haha dat gevoel ken ik.fsfikke schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:01:
Ik was toch wel snel uitgespeeld met de display modellen van de 6s. De camera ziet er goed uit, en 3D touch is wel grappig, maar ja.. Heel schokkend is het niet
Wij gingen afgelopen jaar vol spanning naar Dusseldorf om er daar achter te komen dat de Witte modellen van de 6 en 6plus helemaal niet mooi waren

Uiteindelijk allemaal goed gekomen
We gaan het meemaken.. als ik er daar geen kan vinden. dan bestel ik hem wel in nederlandRepi3 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:01:
[...]
Ik was er ook pas 8 dagen na de lancering en kon geen krijgen...
2 Stores gedaan en telkens hetzelfde verhaal, eerste weken waren voor abbo's only...
[...]
als je met een kaart betaald kunnen ze het direct traceren... Dus als je er uitgepikt wordt en ze nemen je gegevens erbij dan zien ze dat je een iphone gekocht hebt ...
(Ze hebben lijsten van de passagiers die uit USA komen en kunnen direct zien wat ze op reis gekocht hebben via je kaarten...)
omdat het nu maar 4k/30 is, dan zou ik zelf voor 1080/60 gaan.aicaramba schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:10:
[...]
Waarom zou je niet 4K filmen? Ga je nu lekker 1080P filmen, heb je over 10 jaar spijt als je een video terug ziet op een 4K tv. Allemaal leuk en aardig dat NU nog niemand een 4K tv heeft, maar die video's worden doorgaans langer bewaard dan een telefoon.
De enige redenen die ik voor mij kan bedenken is slow motion en ruimte besparen, omdat je te weinig opslag geheugen hebt.
Dan maar een wat lagere resolutie over 10 jaar, want hoe vaak komt het nou voor dat je er nu een VHS band in doet en denkt "he god had ik mijzelf fietsend maar op 4k"

zorg je toch voor contanten?! er zijn vele wegen, en de kans dat je gepakt word... moet je incalculeren en voorkomt teleurstelling.[b][message=44975821,noline]
ach ja, ik heb de 6 overgeslagen, dus voor mij were een feestje. Niks hoeft hè....sww89 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:07:
[...]
Zeg nou zelf, op het eerste gezicht lijken de 6 en 6s op elkaar. Zelfs iOS is nagenoeg hetzelfde. Totdat je per ongeluk wat harder op het scherm drukt
no comment
Hogere FPS is een goede reden, maar dan bespaar je alsnog geen (of minder) ruimte.Donstil schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:03:
[...]
omdat het nu maar 4k/30 is, dan zou ik zelf voor 1080/60 gaan.
Dan maar een wat lagere resolutie over 10 jaar, want hoe vaak komt het nou voor dat je er nu een VHS band in doet en denkt "he god had ik mijzelf fietsend maar op 4k"
Bij die VHS denk je dat niet, omdat je geen keus had. Als je die keus om toen had Full HD te filmen dacht je dat misschien wel.
Als je voor kwalitijd gaat zijn er toch nog wel betere opties als een iphone? Ben van plan een iphone aan te schaffen maar voor de echte foto's pak ik toch liever mijn dslr.aicaramba schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:29:
[...]
Hogere FPS is een goede reden, maar dan bespaar je alsnog geen (of minder) ruimte.
Bij die VHS denk je dat niet, omdat je geen keus had. Als je die keus om toen had Full HD te filmen dacht je dat misschien wel.
Ben het met Donstil eens dat je over 8 jaar echt niet gaat denken, goh had ik dat maar op een hogere resolutie gefilmd.
Je bespaart bijna de helft hoor door in 1080p 60fps te filmen http://9to5mac.com/2015/09/10/iphone-6s-4k-video-size/aicaramba schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:29:
[...]
Hogere FPS is een goede reden, maar dan bespaar je alsnog geen (of minder) ruimte.
En ja, ik denk wel aan foto's en video's over 8 jaar. Ik heb dan ook een DSLR en gekozen voor een redelijk groot aantal MP's, juist voor de aankomende 4K en in de verdere toekomst 8K schermen (al heb ik niet genoeg MP's om 8K te vullen).
Als ik foto's en video's maak doe ik dat in de hoogste kwaliteit wat het toestel me toe laat. Dan maar wat meer uit geven voor meer geheugen. En ik snap niet waarom iemand dat anders zou doen.
Overigens zeg ik niet dat 16gb voor iedereen te weinig is. Het lijkt me alleen niet verstandig om bewust met lagere kwaliteit te fotograferen en filmen om te zorgen dat 16gb genoeg is. Sowieso schat je het dan krap in, als dit nodig is. Wat me met het vooruitzicht op steeds groter wordende apps niet verstandig lijkt.
Mijn vorige telefoon had 8gb en was ruim genoeg. Nu heb ik 16 gb en dat is te weinig. Dingen veranderen.
[ Voor 107% gewijzigd door aicaramba op 25-09-2015 10:53 ]
Verwijderd
Iemand al ervaring met de behuizing? Is rose gold koperachtig of kun je die alleen nemen als je damestasjes gebruikt?
Een 16gb is gewoon armoe troef idd. Je geeft al 700 plus euro uit voor een top of the line toestel en dan moet je conservatief met je geheugen omgaan. Dat doet imho wel afbreuk aan de ervaring die een iPhone 6s zou moet geven.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:45:
16gb is hoe je het went of keert gewoon weinig. Zij die voor de 16gb gaan, veel plezier ermee. Ik ga voor een 128gb'er.
Iemand al ervaring met de behuizing? Is rose gold koperachtig of kun je die alleen nemen als je damestasjes gebruikt?
De rose is gewoon roze, zit geen koper gloed in zoals bij echt rosé/rood goud. Ik zie het gewoon als een roze aluminium telefoon. Bij de AW vind ik het wel kunnen als man, vooral als je dan een rosé gouden milanaise band neemt.
1080/60 kan ook al op de 6 Plus (en op de normale ook dacht ik)aicaramba schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:36:
Daar ben ik van op de hoogte. Andersom geredeneerd is het 2x zo groot als 1080P/30 FPS. Dat is waar we vanaf komen.
.
Heb vandaag inderdaad keuze gemaakt in de winkel, tussen SPG en Rosegold.Joosie200 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:25:
Ik heb de rosegold nu met eigen ogen gezien. En ik vind het geen knalroze zoals op de foto's over kwam. Gewoon zachtroze, zalmroze maar geen rosegold. Want idd die gouden gloed zit er absoluut niet in. Maar dat maakt rosegold een verkeerde benaming en salmrose toch een mooie kleur. Zeker voor de vrouwen lijkt me.
Uiteindelijk toch de Rosegold genomen!
https://www.ifixit.com/Te...ne+6s+Plus+Teardown/48171
ben echt benieuwd naar de uitkomst van accuduur test in lab.
Het zit nu dan ook alleen nog maar in de standaard Apple Apps, als straks ontwikkelaars daarmee aan de slag gaan dan ben ik benieuwd.Joosie200 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:31:
Force touch ben ik niet echt over te spreken. Leuk het snelmenu of sneak preview. Maar voor de double tap/rechtermuisknop idee om de gehele inhoud te zien werkt het vertragend. Met 1 click heb je toch al meteen je email/foto naar keuze voor je neus. Maar voor games zal het vast nut hebben.
Bestelling gewijzigd, of alleen je keuze?Jieve schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:29:
[...]
Heb vandaag inderdaad keuze gemaakt in de winkel, tussen SPG en Rosegold.
Uiteindelijk toch de Rosegold genomen!![]()
no comment
Ja was er mogelijkheid tot wisselen?Jieve schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:29:
[...]
Heb vandaag inderdaad keuze gemaakt in de winkel, tussen SPG en Rosegold.
Uiteindelijk toch de Rosegold genomen!![]()
Had je een reservering?
Ik wil graag van SG naar normaal goud wisselen.
Ik had er 2 gereserveerd.Donstil schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:24:
[...]
Ja was er mogelijkheid tot wisselen?
Had je een reservering?
Ik wil graag van SG naar normaal goud wisselen.
2 verschillende kleuren.
En volgens mij doen ze niet moeilijk om te wisselen van kleur.
Want buiten konden mensen nog allemaal een kleur kiezen etc.
Verwijderd
http://www.techradar.com/...phone-6s-1303758/review/7
Valt me op dat de 6S slechtere accuduur heeft, vergeleken met een iPhone 6 (die waarschijnlijk destijds ook nog eens op iOS8 is getest).
En weer camera vergelijking met de 'oude' iphone 6.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2015 13:12 ]
hmm, ben dr pas vanavond. Welke store was u?Jieve schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:25:
[...]
Ik had er 2 gereserveerd.
2 verschillende kleuren.
En volgens mij doen ze niet moeilijk om te wisselen van kleur.
Want buiten konden mensen nog allemaal een kleur kiezen etc.
no comment
Wat had jij dan verwacht? Het is toch al jaren bekend dat de s-modellen in de basis een snelheids- en camera-upgrade zijn en niet veel meer dan dat?sww89 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:07:
[...]
Het is eveneens al jaren bekend, en wordt ook nu weer in de reviews bevestigd, dat als je de directe voorloper hebt van het s-model, er weinig reden is om te upgraden, tenzij je per sé het nieuwste van het nieuwste wilt hebben en/of groot Apple fan bent.
De enige apps die ik wil gaan installeren op de iPhone zijn: Twitter, Facebook, Whatsapp, Netflix & TuneIn. Verder ben ik niet van plan om veel foto's/video's te maken en als ik dit doe plaats ik deze in de cloud.
Kan iemand me om bovenstaande aanraden wat ik het beste kan doen? Ik heb namelijk geen idee hoeveel ruimte van de 16 GB iOS 9 al inneemt.
Als je de dingen doet die je wilt doen, moet 16GB zeker voldoende zijn.init schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:05:
Ik heb momenteel de iPhone 6s 16 GB gepre-ordered maar door dit topic begin ik toch te twijfelen of dat wel voldoende is.
De enige apps die ik wil gaan installeren op de iPhone zijn: Twitter, Facebook, Whatsapp, Netflix & TuneIn. Verder ben ik niet van plan om veel foto's/video's te maken en als ik dit doe plaats ik deze in de cloud.
Kan iemand me om bovenstaande aanraden wat ik het beste kan doen? Ik heb namelijk geen idee hoeveel ruimte van de 16 GB iOS 9 al inneemt.
Ik schat niet dat het verschil tussen iOS8 en 9 zo groot is dat een 16GB niet meer voldoende is voor jouw wensen. Wat zijn je eigen ervaringen met eerdere toestellen? Als je nooit problemen had, zal ik er ook zeker niet bang voor zijn!
Ik heb momenteel een Nexus 5 16 GB en hierop gebruik ik bij lange na niet de volledige 16 GB. Op mijn Nexus 5 draaien momenteel, naast de standaard apps, ook alleen maar Twitter, Facebook, Whatsapp, Netflix & TuneIn.Novarion schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:09:
[...]
Als je de dingen doet die je wilt doen, moet 16GB zeker voldoende zijn.
Ik schat niet dat het verschil tussen iOS8 en 9 zo groot is dat een 16GB niet meer voldoende is voor jouw wensen. Wat zijn je eigen ervaringen met eerdere toestellen? Als je nooit problemen had, zal ik er ook zeker niet bang voor zijn!
Voor de Nexus 5 had ik een Galaxy S Advanced. Deze heeft maar 8 GB opslag en zelfs dit heb ik nooit vol gekregen.
Bovenstaande komt denk ik voornamelijk omdat ik veel gebruik maak van de cloud. In dit geval Google Drive.
Wel dacht dat ik ooit een keer ergens gelezen had dat de apps op iOS stukken groter waren als de apps op Android. (Ik kan zo snel niet terug vinden waar ik dit heb gelezen). Weet iemand of dit klopt?
Centro, Oberhausen.Martinus schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:16:
[...]
hmm, ben dr pas vanavond. Welke store was u?
Ik twijfel nu, ik wou eigenlijk de space gray, maar uit wat ik lees is die coating toch wel wat gevoeliger voor krassen enzo, daarnaast vind ik zilver beter bij mijn MacBook Pro, MacBook Air en iPad Air passen, die ook allemaal zilver zijn.Donstil schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:10:
[...]
Haha dat gevoel ken ik.
Wij gingen afgelopen jaar vol spanning naar Dusseldorf om er daar achter te komen dat de Witte modellen van de 6 en 6plus helemaal niet mooi waren(Spiegelen enorm). Toch een tikkie teleurgesteld in je eerste ervaring dan.
Uiteindelijk allemaal goed gekomen
Welke kleur 6 Plus heb jij nu ook alweer?
Dat is inderdaad een keuze. Maar standaard is 30 fps voldoende voor letterlijk alle normale home video's. 60 fps geeft je meer een documentaire gevoel en haalt het filmische weg. De 120 fps en 240 fps modussen zijn dan wel weer interessanter om slow-motion te filmen.aicaramba schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:29:
[...]
Je hebt dus de keuze uit de normale modes:
4K 30 fps
1080p 30 fps
1080p 60 fps
720p 30 fps
En daarnaast de slow-motion modes:
1080p 120 fps
720p 240 fps
Als je moet kiezen uit 4K 30 fps of een van de standaard 1080p modes, dan zou ik toch te allen tijde voor 4K kiezen. Zelfs als je een 16 GB iPhone 6s (Plus) hebt, maar zorg dan dat je alles gelijk ergens back-upt.
[ Voor 41% gewijzigd door MooDyBLueS op 25-09-2015 14:44 ]
Gezien je al uit de voeten kwam met 8GB, hoef je echt niet druk te maken met een 16 GB model naar mijn idee.init schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:19:
[...]
Ik heb momenteel een Nexus 5 16 GB en hierop gebruik ik bij lange na niet de volledige 16 GB. Op mijn Nexus 5 draaien momenteel, naast de standaard apps, ook alleen maar Twitter, Facebook, Whatsapp, Netflix & TuneIn.
Voor de Nexus 5 had ik een Galaxy S Advanced. Deze heeft maar 8 GB opslag en zelfs dit heb ik nooit vol gekregen.
Bovenstaande komt denk ik voornamelijk omdat ik veel gebruik maak van de cloud. In dit geval Google Drive.
Wel dacht dat ik ooit een keer ergens gelezen had dat de apps op iOS stukken groter waren als de apps op Android. (Ik kan zo snel niet terug vinden waar ik dit heb gelezen). Weet iemand of dit klopt?
Best knap! 8 GB zou ik persoonlijk nogal snel opsnoepen
Edit: Zelf heb ik de 4s en (huidige) 5s beide met 16 GB gehad. Is me altijd gelukt met een beetje storagemanagement. Reden dat ik nu voor de 6s 64 GB wil gaan, geen geknoei meer met: "Oh ik wil dit, dus dit moet weg."
[ Voor 10% gewijzigd door Novarion op 25-09-2015 14:46 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Waar heb je dat gelezen? Ben zelf wel geïnteresseerd in space gray namelijk, maar als er snel krassen op zitten is dat nogal zonde.MooDyBLueS schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:37:
[...]
Ik twijfel nu, ik wou eigenlijk de space gray, maar uit wat ik lees is die coating toch wel wat gevoeliger voor krassen enzo, daarnaast vind ik zilver beter bij mijn MacBook Pro, MacBook Air en iPad Air passen, die ook allemaal zilver zijn.
Precies. Ik heb zelf niet het idee dat ik een grootverbruiker ben, maar maak wel veel foto's en heb ook wel 100-150 apps (weinig games), dus 16 GB gaat bij mij alleen i.c.m. regelmatig storage management.Novarion schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:39:
[...]
Gezien je al uit de voeten kwam met 8GB, hoef je echt niet druk te maken met een 16 GB model naar mijn idee.![]()
Best knap! 8 GB zou ik persoonlijk nogal snel opsnoepen
Edit: Zelf heb ik de 4s en (huidige) 5s beide met 16 GB gehad. Is me altijd gelukt met een beetje storagemanagement. Reden dat ik nu voor de 6s 64 GB wil gaan, geen geknoei meer met: "Oh ik wil dit, dus dit moet weg."
Ik probeer ervoor te zorgen dat ik altijd rond de 500 MB vrije ruimte (of meer) blijf zitten. Als ik dus weer een paar nieuwe apps heb gedownload, check ik welke ik wil houden en of ik oudere apps weg kan gooien.
Jammer om te zien dat App Slicing is uitgesteld, want daar had ik op mijn iPhone 5 16 GB nu ook gelijk profijt van gehad (deels afhankelijk van developers).
Overigens hoop ik dat Apple met iOS X (see what I did there?
Misschien had ik moeten vermelden dat ik niet de 6s (Plus) bedoel, maar de 6 en 6 Plus. En nog beter gezegd: ALS ik lees dat mensen een loslatende coating hebben of snel krassen zien, zijn het vrijwel alleen maar space gray modellen van de 6 of 6 Plus.mariowie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:49:
[...]
Waar heb je dat gelezen? Ben zelf wel geïnteresseerd in space gray namelijk, maar als er snel krassen op zitten is dat nogal zonde.
[ Voor 14% gewijzigd door MooDyBLueS op 25-09-2015 14:52 ]
apps 5.5, Muziek 1.0, Foto en video 1.0
Als ik uit ga van mijn iPhone 5 16 GB, dan heb je standaard zo'n 12 GB vrij, trek daar alles wat je nu op Android gebruikt behalve "overig" van af en je houdt 4,5 GB over.
Als cache raak je vast wel 2-3 GB kwijt, dus ik denk dat je het zou kunnen redden met 16 GB. Maar dan loop je waarschijnlijk wel net als ik tegen ruimtegebrek aan als je op een dag veel foto's/video's schiet of meerdere nieuwe apps download.
Mijn advies zou zijn, stel jezelf de volgende vragen:
- Vind je het erg om wekelijks/maandelijks wat ruimte op te schonen (apps/foto's/video's)?
- Ben je van plan om actief gebruik te gaan maken van nieuwe features als Live Foto's en/of 4K?
- Kan je makkelijk de extra € 110 missen?
Als je op de meeste vragen "ja" antwoordt, zou ik vanzelfsprekend voor de 64 GB versie gaan. En anders gewoon de 16 GB.
Je kan overigens ook een webwinkel uitkiezen die niet moeilijk doet met 14 dagen retourneren en gewoon eerst de 16 GB proberen. Als je dan al snel tegen de limiet aanloopt, ruil je hem gewoon om tegen de kleine bijbetaling.
Stel jezelf die vragen en je weet wat jouw beste keuze is.
Bedoel je dan iOS 10 of een andere nabije versie?Overigens hoop ik dat Apple met iOS X (see what I did there?) zoveel mogelijk ingebakken apps los gaat aanbieden. Ik kan me voorstellen dat ze hele basic en integrale apps zoals Mail en Calendar niet uit iOS zelf willen halen, maar apps zoals Podcasts, Stocks en Find My X kunnen echt wel los via de App Store. Ik gebruik buiten de Find My X apps geen enkele ingebouwde app (ja, de App Store) en dat zou mij toch wel een GB kunnen besparen gok ik zo.
Wat mij betreft mogen er ook een X aantal stock apps optioneel aangeboden worden, zijn er inderdaad flink wat niet gebruikte apps. Kiosk, iBooks, Tips, Podcasts, Aandelen?

Find my iPhone vind ik wel een goede stockapp. Wanneer de telefoon vermist is kan je bij iedere iPhone gebruiker inspringen om even je iPhone te localiseren.
Gewoon iOS 10 idd.Novarion schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:20:
[...]
Bedoel je dan iOS 10 of een andere nabije versie?![]()
Wat mij betreft mogen er ook een X aantal stock apps optioneel aangeboden worden, zijn er inderdaad flink wat niet gebruikte apps. Kiosk, iBooks, Tips, Podcasts, Aandelen?Meh..gebruik het nauwelijks.
Find my iPhone vind ik wel een goede stockapp. Wanneer de telefoon vermist is kan je bij iedere iPhone gebruiker inspringen om even je iPhone te localiseren.
Maar een iPad Air 2 i.c.m. iOS 9 wordt ook al door sommigen Mac Lite genoemd, met werkelijke multitasking, PiP, betere keyboard ondersteuning met keyboard shortcuts. Vandaar dat ik niet verbaasd zou zij als het echt iOS X gaat heten.
Erg hoge versienummers vind ik namelijk ook wat bizar staan en eigenlijk alleen maar verwarrend werken. Voorbeeld: Google Chrome 45.0.2454.99 m. 45 major versies? Yeah right... Ik vind het ook bijzonder om te zien dat er tegenwoordig zoveel bedrijven afwijken van de standaard:
m.f.bf.bld
Waar m = major version, f = feature update, bf = bug fix release, bld = build nummer (optioneel).
Nu je het zegt, zou ik Find my iPhone eigenlijk wel ingebouwd laten, of in ieder geval de functionaliteit om je iPhone te kunnen traceren. Dat zie ik zelf wel als onmisbare optie en daarvan is het ook goed dat Apple die probeert te pushen bij nieuwe gebruikers. Front and center noemen ze dat.
[ Voor 7% gewijzigd door MooDyBLueS op 25-09-2015 15:53 ]
[ Voor 54% gewijzigd door NotSoSteady op 25-09-2015 15:55 ]
Verwijderd
Klopt, je kunt beter het lock knopje gebruiken als je enkel je notificaties wilt checken.NotSoSteady schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:53:
Vinden jullie die vingerafdrukscanner niet te snel? Wanneer ik soms de thuisknop even indruk om te kijken of ik nog notificaties heb is die vaak al ontgrendeld. Als je overigens van plan bent om de iPhone 6S twee jaar te gaan gebruiken, dan moet je echt voor de 64GB-versie gaan. Tot op heden ben ik nog altijd voor de kleinste hoeveelheid gegaan, maar ik wil gewoon die live foto's gebruiken en mogelijk in de toekomst in 4K gaan filmen. Ja het is weer 100 euro extra, maar om je toestel na een paar maand weer te moeten verkopen is nog irritanter.
Snelle fingerscan vind ik overigens prettig werken.
Kan foto's voor je uploaden maar wat wil je er aan zien? Van buiten zijn ze hetzelfde als de 6/6+..colorsone schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:59:
En, waar blijven de foto's en video's van mensen die hem vandaag gehaald hebben?
Volgens mij bedoelt hij het meer als bewijs.Scrtz schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:01:
[...]
Kan foto's voor je uploaden maar wat wil je er aan zien? Van buiten zijn ze hetzelfde als de 6/6+..
Edit:
Kwam onderstaand bericht tegen en dacht gelijk "fuck, geen Nederland op 9 oktober!!!
http://www.macrumors.com/...land-norway-poland-oct-9/
Blijkt het om de Apple Watch te gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door MooDyBLueS op 25-09-2015 16:12 ]
Zal straks thuis even een foto'tje maken.MooDyBLueS schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:02:
[...]
Volgens mij bedoelt hij het meer als bewijs.
U vraagt:MooDyBLueS schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:02:
[...]

Ik heb niks gevraagd hoor. Ik geloof jullie op de blauwe ogen.
Maar toch mooi om te zien! Je hebt het model dat ik ook wil. Gelukkig is hij in NL nog niet uit, zodat ik nog wat langer de tijd heb om over de kleur na te denken.
Dat 2 gamedevelopers, die graphics boven 60 fps kozen, zeiden dat 60 fps het filmische effect weghaalt, maakt dat nog niet de waarheid, he.[b]MooDyBLueS schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:37:[/b
[...]
Dat is inderdaad een keuze. Maar standaard is 30 fps voldoende voor letterlijk alle normale home video's. 60 fps geeft je meer een documentaire gevoel en haalt het filmische weg. De 120 fps en 240 fps modussen zijn dan wel weer interessanter om slow-motion te filmen.
Je hebt dus de keuze uit de normale modes:
4K 30 fps
1080p 30 fps
1080p 60 fps
720p 30 fps
En daarnaast de slow-motion modes:
1080p 120 fps
720p 240 fps
Als je moet kiezen uit 4K 30 fps of een van de standaard 1080p modes, dan zou ik toch te allen tijde voor 4K kiezen. Zelfs als je een 16 GB iPhone 6s (Plus) hebt, maar zorg dan dat je alles gelijk ergens back-upt.
Kiezen voor 1080p 60fps boven 4k 30 fps kan ik nog wel begrijpen. Al ben ik het er wel mee eens dat 30 fps voor de meeste huis tuin en keuken videos voldoende is.
Ja true, had eigenlijk die andere moeten quoten haha, ja ik ga toch elk jaar maar 'veilig' voor de zwarte variantMooDyBLueS schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:14:
[...]
Ik heb niks gevraagd hoor. Ik geloof jullie op de blauwe ogen.![]()
Maar toch mooi om te zien! Je hebt het model dat ik ook wil. Gelukkig is hij in NL nog niet uit, zodat ik nog wat langer de tijd heb om over de kleur na te denken.
Begint nu toch wel te kietelen er een te halen, aangezien het 2 oktober waarschijnlijk niet gaat worden hier..
Iemand morgen toevallig nog even gezellig naar Duitsland?
(Gok dat het geen zin heeft zonder inschrijving)
Edit: Ik blijf toch zweren bij SG. Vind het persoonlijk een stuk mooier dat wanneer het scherm uit is het scherm eigenlijk wegvalt in het design, Bij de rest blijft de 'omlijsting' dan zo zichtbaar
[ Voor 29% gewijzigd door Novarion op 25-09-2015 16:29 ]
Oh nee zeker niet als bewijs, maar ik vindt het leuk om te zien.MooDyBLueS schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:02:
[...]
Edit:
Kwam onderstaand bericht tegen en dacht gelijk "fuck, geen Nederland op 9 oktober!!!".
http://www.macrumors.com/...land-norway-poland-oct-9/
Blijkt het om de Apple Watch te gaan.
Net eens dat forcetouch geprobeerd en vind het toch nog wat raar, je moet net als de force touch op een macbook echt duwen tot het scherm 'klikt', weet nog niet of ik het heel geweldig vind en uberhaupt ga gebruiken.
Nadeel blijft altijd dat je al zo lang zonder gewend bent en je jezelf er continu aan moet herinneren dat bepaalde handelingen nu anders kunnen.
TouchID is nu retesnel, misschien ietwat te snel zelfs als je alleen je lockscreen even wilt bekijken.
[ Voor 12% gewijzigd door Scrtz op 25-09-2015 16:40 ]
Verwijderd
Voor screenprotectors gebruik ik niets anders meer dan tempered glass.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:48:
Wie weten er goede (doorzichtige) hoesjes/ bumpers en fatsoenlijke screen protectors voor een 6s plus? Neem aan dat de maat overeenkomstig de 6 plus is?
Sinds ik die heb, zal ik nooit meer een folie protector gebruiken.
Zwak, kras en vet gevoelig. Wat de tempered glass varianten dus niet of nauwelijks hebben.
Toch zit er ook meuk tussen bij de tempered glass protectors. Tijdje gelden via China de goedkoopst aangeschaft, glasstof en slijpsel zat nog op de randen, dat terwijl ze altijd stofvrij moeten zijn..
Ik ben zeer content met tempered glass 9H protectors van Nillkin. Hoge kwaliteit en kost ongeveer €7,-(Gewoon lekker via ebay kopen) Deze raad ik dus zeker aan, doorzichtige hoesjes heeft Nillkin trouwens ook, hier heb ik alleen geen ervaring mee.
Paar weken geleden toevallig al besteld voor mijn 6s'je

Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.