Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Scrtz schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:39:
Thanks Novarion,

Net eens dat forcetouch geprobeerd en vind het toch nog wat raar, je moet net als de force touch op een macbook echt duwen tot het scherm 'klikt', weet nog niet of ik het heel geweldig vind en uberhaupt ga gebruiken.

Nadeel blijft altijd dat je al zo lang zonder gewend bent en je jezelf er continu aan moet herinneren dat bepaalde handelingen nu anders kunnen.

TouchID is nu retesnel, misschien ietwat te snel zelfs als je alleen je lockscreen even wilt bekijken.
TouchID is inderdaad erg snel.
Moet ook echt aan wennen, groot verschil met de 6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Jieve schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:06:
[...]

TouchID is inderdaad erg snel.
Moet ook echt aan wennen, groot verschil met de 6. :)
Ja inderdaad, wel heel erg fijn moet ik zeggen, bij de 6 deed ik vaker maar handmatig unlocken omdat het me te lang duurde of de touchID niet goed pakte (vaak zweethanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

Let op!! Je kunt met een rabopas niet het hele bedrag pinnen! Je mag max 500,- in 1x..ik ben 3x de shop uitgelopen om eerst: 250, contant te halen, toen 500,- pinnen in shop! No way! Toen nog eens 250,- contant gehaald en dus 239,- gepind in shop..dat deed ie pas..pfffff....

Heb ook niet een 64gb mee kunnen krijgen ipv mijn 16gb gereserveerde..volgende week maar even nog een ritje overhausen en deze ruilen voor een 64gb versie..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
^^ je moet gewoon eenmalig je paslimiet verhogen. Al heb ik het cash + via creditcard opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
pdavie2311 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:19:
Let op!! Je kunt met een rabopas niet het hele bedrag pinnen! Je mag max 500,- in 1x..ik ben 3x de shop uitgelopen om eerst: 250, contant te halen, toen 500,- pinnen in shop! No way! Toen nog eens 250,- contant gehaald en dus 239,- gepind in shop..dat deed ie pas..pfffff....

Heb ook niet een 64gb mee kunnen krijgen ipv mijn 16gb gereserveerde..volgende week maar even nog een ritje overhausen en deze ruilen voor een 64gb versie..
Dit heeft puur te maken hoeveel je limiet is.
Dus dat kan voor een ieder anders zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50

Voor alle duidelijkheid 500 euro per dag voor betaal automaat geldt alleen voor buitenland. In NL is het 5000 euro/week.

Ik liep er vorig jaar ook tegen aan, toen maar naar m'n Mastercard gegrepen in de Applestore.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Wat een simpel telefoontje naar de bank al niet had kunnen voorkomen.
Je hebt er wat voor over moeten hebben pdavie2311! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Novarion op 25-09-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Novarion schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:29:
Tegenwoordig te regelen via de app! Tenminste bij ABN! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:23
Jieve schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:31:
[...]

Tegenwoordig te regelen via de app! Tenminste bij ABN! :D
Bij de rabobank kan dit ook gewoon via de app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Heb er heeeeel wat voor moeten doen idd..haha..Ik wil alleen maar zorgen dat mensen niet voor hetzelfde komen te staan als ik vandaag..Mekaar een beetje helpen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even binnen geweest in Oberhausen. Nu in de rij om de order op te pikken.

Eerste indruk is best goed. 3D Scherm werkt goed en ik verwacht dat developers daar wel leuke dingen mee gaan doen.

Alleen de Roze is echt Pink. Wat een lelijk ding zeg gadver Damme :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
pdavie2311 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:42:
Heb er heeeeel wat voor moeten doen idd..haha..Ik wil alleen maar zorgen dat mensen niet voor hetzelfde komen te staan als ik vandaag..Mekaar een beetje helpen toch?
Ik heb dit gehad bij de Apple Store in Den Haag, stond ik daar met een iPhone 6 64GB van €800,- + een leather case van €50,- in totaal €850,-. Bleek dat ik maximaal €750,- kon pinnen per dag ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Veel mensen die specifiek voor een 6s gaan dit jaar omdat de 6 plus hen niet beviel? En waarom dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:05
mprkooij schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:55:
[...]

Ik heb dit gehad bij de Apple Store in Den Haag, stond ik daar met een iPhone 6 64GB van €800,- + een leather case van €50,- in totaal €850,-. Bleek dat ik maximaal €750,- kon pinnen per dag ;(
Novarion schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:29:

Ik heb hierover gisteren met de Rabobank gebeld. Limiet voor buitenland verhogen was niet mogelijk. Maximaal €500 pinnen in een winkel, en €500 te pinnen bij een automaat. Bizar waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn vriendin had een DOA (Backlight probleem) direct even terug gelopen.

Hadden gewoon een nieuwe op de plank. Voorraad is niet uit verkocht volgens de Genius.

Dus voor de tweakers die morgen willen gaan. In de morgen reserveren en je hebt een hele goeie kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swoutr schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:04:
Veel mensen die specifiek voor een 6s gaan dit jaar omdat de 6 plus hen niet beviel? En waarom dan niet?
Of mensen die geen 6s gaan nemen maar wel spijt hebben van hun keuze voor de 6 plus?

Ik twijfel namelijk ook heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Ik had eigenlijk wel verwacht dat we vanaf vandaag de iPhone 6s konden pre-orderen eigenlijk... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Donstil schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:36:

Hadden gewoon een nieuwe op de plank. Voorraad is niet uit verkocht volgens de Genius.

Dus voor de tweakers die morgen willen gaan. In de morgen reserveren en je hebt een hele goeie kans.
Oeh das balen.
Ik heb gewacht met open maken tot dat ik thuis was.

Gelukkig alles in orde.... dat peek and pop werkt niet geheel vlekkeloos bij mij.. bij jullie wel?

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronaldm3 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 19:02:
[...]

Oeh das balen.
Ik heb gewacht met open maken tot dat ik thuis was.

Gelukkig alles in orde.... dat peek and pop werkt niet geheel vlekkeloos bij mij.. bij jullie wel?
In de store werkte het wel lekker vond ik.

Wij hebben alleen even een display check gedaan, rest zien we thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Novarion schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:02:
[...]

Voor screenprotectors gebruik ik niets anders meer dan tempered glass.
Sinds ik die heb, zal ik nooit meer een folie protector gebruiken.
Zwak, kras en vet gevoelig. Wat de tempered glass varianten dus niet of nauwelijks hebben.

Toch zit er ook meuk tussen bij de tempered glass protectors. Tijdje gelden via China de goedkoopst aangeschaft, glasstof en slijpsel zat nog op de randen, dat terwijl ze altijd stofvrij moeten zijn..

Ik ben zeer content met tempered glass 9H protectors van Nillkin. Hoge kwaliteit en kost ongeveer €7,-(Gewoon lekker via ebay kopen) Deze raad ik dus zeker aan, doorzichtige hoesjes heeft Nillkin trouwens ook, hier heb ik alleen geen ervaring mee.

Paar weken geleden toevallig al besteld voor mijn 6s'je O-)
[afbeelding]
Zou je before and after foto's willen plaatsen? Ben ik wel erg benieuwd naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
It's the most wonderful time of the year o<:)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/efgbbo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 19:47:

[afbeelding]
Rosegold het minst aantal doosjes. Zilver is overduidelijk niet populair :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Dinsdag ga ik weer heen..64GB halen..Twijfel tussen grijs en goud..Zal ik moet reserveren dinsdagochtend of gewoon heenrijden? Ik ruil dan mijn 16GB zilveren erop in….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Donstil schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 19:47:

[afbeelding]
Nice! Neem voor mij even de 64gb SG mee! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aicaramba schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:16:
[...]

Dat 2 gamedevelopers, die graphics boven 60 fps kozen, zeiden dat 60 fps het filmische effect weghaalt, maakt dat nog niet de waarheid, he.

Kiezen voor 1080p 60fps boven 4k 30 fps kan ik nog wel begrijpen. Al ben ik het er wel mee eens dat 30 fps voor de meeste huis tuin en keuken videos voldoende is.
Wie heeft er iets over game developers gezegd? Ik niet namelijk. ;) Het is overigens een feit, geen mening. Het bekende filmeffect komt doordat films van oudsher in 24 fps gefilmd worden. Maar ik heb het dus wel alleen over statische video, geen dynamische gamebeelden.

Bij games gaat het om totaal andere dingen, daar is de framerate namelijk variabel en onderhevig aan wat er in beeld gebeurd. Overigens geldt daar ook dat boven de 25~30 fps het als vloeiend wordt ervaren, maar door allerlei factoren is dat vaak niet toereikend en hoewel het menselijk oog de vloeiendheid an sich volgens de wetenschap daarboven niet meer kan waarnemen, vindt er een vertaalslag plaats waardoor framerates boven de 30 fps in bepaalde games wel hun voordeel kunnen hebben.

Dan wat anders: iFixit heeft de bekende teardown gedaan en dit is wat er in de iPhone 6s is aangetroffen:
iPhone 6s Chips:
• Apple A9 APL0898 SoC + Samsung 2 GB LPDDR4 RAM
• Qualcomm MDM9635M LTE Cat. 6 Modem (vs. the MDM9625M found in the iPhone 6)
• InvenSense MP67B 6-axis Gyroscope and Accelerometer Combo (also found in iPhone 6)
• Bosch Sensortec 3P7 LA 3-axis Accelerometer (likely BMA280)
• TriQuint TQF6405 Power Amplifier Module
• Skyworks SKY77812 Power Amplifer Module
• Avago AFEM-8030 Power Amplifier Module
• 57A6CVI
• Qualcomm QFE1100 Envelope Tracking IC
• Toshiba THGBX5G7D2KLFXG 16 GB 19 nm NAND Flash Memory
• Universal Scientific Industrial 339S00043 Wi-Fi Module
• NXP 66V10 NFC Controller (vs. 65V10 found in iPhone 6)
• Apple/Dialog 338S00120 Power Management IC
• Apple/Cirrus Logic 338S00105 Audio IC
• Qualcomm PMD9635 Power Management IC
• Skyworks SKY77357 Power Amplifier Module
• Murata 240 Front-End Module
• RF Micro Devices RF5150 Antenna Switch
• NXP 1610A3
• Apple/Cirrus Logic 338S1285 Audio IC
• Texas Instruments 65730AOP Power Management IC
• Qualcomm WTR3925 Radio Frequency Transceive
• 343S00014

Donstil schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:36:

Apple heeft ongeacht de vrije voorraad en de vastgelegde reserveringen ook altijd een beperkt aantal (2-3%) beschikbaar voor DOA's. Dit om te voorkomen dat iemand die gereserveerd heeft of ter plekke een van de laatste gekocht heeft en een DOA aantreft (de meesten zien dit thuis pas) weer weken moeten wachten op een vervanger.

Joosie200 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:05:
[...]

Rosegold het minst aantal doosjes. Zilver is overduidelijk niet populair :P
Roségoud was te verwachten, Apple wil natuurlijk polsen of het aanslaat. Liever op het begin niet aan te slepen dan miljoenen teveel hebben.

Of zilver niet populair is kan je natuurlijk niet zeggen op basis van deze foto. Je hebt te maken met teveel factoren: hoeveel zijn er geleverd, wie weet zijn er wel 2x zoveel geleverd juist omdát zilver de populairste kleur is? Daarnaast moet je ook het demografische en geografische aspect niet vergeten,

Zo heb ik eens begrepen dat goud by far (en dan ook echt by very far) de meest populaire kleur in diverse Arabische landen is. Goud is vanuit hun cultuur een gigantisch statussymbool, veel meer dan bij ons ooit geweest is. Al verwacht ik overigens niet dat Duitsland gigantisch anders is dan Nederland, maar toch. :P

[ Voor 25% gewijzigd door MooDyBLueS op 25-09-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Vaag die animated wallpapers. Ingesteld als startscherm maar beweegt pas als je je vinger erop drukt. Nutteloos?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
matthijst schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:55:
Vaag die animated wallpapers. Ingesteld als startscherm maar beweegt pas als je je vinger erop drukt. Nutteloos?
Energiebesparend en een leuke gimmick voor 3Dtouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:30
Novarion schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:08:
[...]

Energiebesparend en een leuke gimmick voor 3Dtouch.
Maar gaat dit niet met uw eigen live foto's?

EDIT: Never mind, heb het gevonden >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Thiago op 25-09-2015 21:29 ]

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
6s vs 6:
- touch ID is echt razendsnel nu
- ligt beter in de hand: iets steviger en ruwer
- 3D touch kan wel geinig worden, nu nog een beetje zinloos
- live foto's. Niks aan :)

Niet de moeite waard om te upgraden als je al een 6 hebt eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
nvm

[ Voor 106% gewijzigd door Vinnocchio op 25-09-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

matthijst schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:47:
6s vs 6:

Ben ik het niet helemaal mee eens:

2GB werkgeheugen, 1.8GHZ processor en nog wat andere zaken die zorgen ervoor dat je pas over 2a3 jaar hoeft te vernieuwen.
Ik had een 6 en die is snel en goed maar deze is nog beter op de toekomst voorbereid

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
6s vs 6:

Je vergeet erbij te zeggen 'ik vind' ;)

Toch denk ik dat als je een paar weken de 6s gewend bent en weer een 6 in handen krijgt, je wel degelijk aan alles het verschil merkt. Immers raak je aan snelheid snel gewend, net als de features. Onder het mom van wat niet weet dat niet deert zeg je dus eigenlijk dat zolang je tevreden bent over de 6, een overstap niet perse noodzakelijk is, maar (mijn aanvulling:) wanneer je eenmaal de 6s hebt gehad, je niet meer terug zou willen omdat je dan zou merken wat je mist.

Met andere woorden: de stap van 6s naar 6 is in de beleving groter dan van 6 naar 6s. Daarom wordt ook vaak gezegd (of vanuit gegaan) dat je beter elke 2 jaar een nieuw toestel kunt kopen zodat je de upgradewaardigheid beter voor jezelf kunt verantwoorden.

Ik ga van 6 naar 6s+ dus dat is wat mij betreft dan meer de moeite waard omdat ik er echt een andere telefoon door krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
sww89 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:40:
[...]

Je vergeet erbij te zeggen 'ik vind' ;)
Hij vergeet helemaal niks. Nogal wiedes dat het zijn mening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
6s vs 6:

Merk het verschil in snelheid trouwens enorm in beta 9.1. Op 9.0 vind ik het iets minder.

Verder is 3D touch toch wel handig. Dat lijkt mij iets wat nog echt groot gaat worden, nu zijn het nog alleen de Apple Apps maar developers zullen daar snel mee aan de slag gaan. Vooral "rechtermuisknop" op je iconen is erg handig. Pop-up in mail en berichten zie ik wat minder.

De Plus is wel wat zwaarder trouwens. Als je ze alle twee in de hand hebt best goed te merken.

Live foto's lijkt mij fantastisch bij bv mijn poezen. Daar kan een "3 Seconden foto" toch wel leuk inzetten verwacht ik. Zelfde geld voor kinderen trouwens (Althans verwacht ik, heb ze zelf niet).

Vind het toch wel een leuke upgrade zo na een paar uurtjes in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:40:
Daarom wordt ook vaak gezegd (of vanuit gegaan) dat je beter elke 2 jaar een nieuw toestel kunt kopen zodat je de upgradewaardigheid beter voor jezelf kunt verantwoorden.
Ik heb dat nou helemaal niet. Krijg het prima uitgelegd aan mezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt force touch eigenlijk icm handigheid?
Ik bedoel de iPhone 6 was een redelijk 'glad' toestel, die me tijdens het testen in de winkel al op de vloer viel :X |:(
Ik ben bang dat ik met force touch het toestel uit m'n handen druk.
Ik probeer het nu met m'n eigen toestel en vooral als ik bovenaan het scherm harder druk, dan wilt deze al achterover klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
ronaldm3 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:39:
[...]

2GB werkgeheugen, 1.8GHZ processor en nog wat andere zaken die zorgen ervoor dat je pas over 2a3 jaar hoeft te vernieuwen.
Ik had een 6 en die is snel en goed maar deze is nog beter op de toekomst voorbereid
Sure, maar dan zou je ook over een jaar gewoon de 7 kunnen nemen bedoel ik.
't is niet dat de 6 nu al traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:59:
[...]

Sure, maar dan zou je ook over een jaar gewoon de 7 kunnen nemen bedoel ik.
't is niet dat de 6 nu al traag is.
Of over twee jaar de 7s....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed om te zien dat er ook al best wat apps zijn met 3D touch support.

Instagram, dropbox, Shazam BV.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:58:
Hoe werkt force touch eigenlijk icm handigheid?
Ik bedoel de iPhone 6 was een redelijk 'glad' toestel, die me tijdens het testen in de winkel al op de vloer viel :X |:(
Ik ben bang dat ik met force touch het toestel uit m'n handen druk.
Ik probeer het nu met m'n eigen toestel en vooral als ik bovenaan het scherm harder druk, dan wilt deze al achterover klappen.
Ik heb daar geen last van maar heb dan ook wel redelijk grote handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:59
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:54:
Of mensen die geen 6s gaan nemen maar wel spijt hebben van hun keuze voor de 6 plus?
Ik twijfel ook tussen een 6s en 6s plus.
Ik ga elke 2 jaar voor de s versie, en ook nu ga ik weer voor de s versie. Twijfel alleen erg tussen de "normale" en de plus versie.

Iemand die antwoordt kan geven op de eerder gestelde vragen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:57
In vergelijking met de 6 merk ik toch echt wel een immens verschil op mijn nieuwe 6S. Dat ding is razendsnel.

Ik had trouwens een live wallpaper ingesteld op mijn lockscreen en wou er wat mee spelen (force touchen op het scher en kijken hoe die goudvis beweegt) maar verstond maar niet waarom hij direct unlockt als ik hem uit sleep haal door op mijn home button te duwen. Na tientallen pogingen en een heuse zoektocht in de settings had ik plots door dat het de Touch ID is die gewoon extreem snel is :X :+

first world problems

[ Voor 11% gewijzigd door SanderH_ op 25-09-2015 23:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:54:
[...]

Ik twijfel namelijk ook heel erg.
Bandeleros schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 23:55:
[...]

[...]

Ik twijfel ook tussen een 6s en 6s plus.
Ik ga elke 2 jaar voor de s versie, en ook nu ga ik weer voor de s versie. Twijfel alleen erg tussen de "normale" en de plus versie.

Iemand die antwoordt kan geven op de eerder gestelde vragen? _/-\o_
Ja, 6 Plus hier en ik ga de 4.7" 6S halen.

Het scherm van de 6 Plus is fantastisch en de accuduur is ook geweldig - werkelijk de eerste iPhone waarvan ik denk "ja, eindelijk all-day battery life." Daarnaast is het scherm ook erg fijn naar te kijken. Naar mijn mening zichtbaar scherper dan de voorgaande 326 ppi schermen, incl. de 4.7" iPhones.

Het grote nadeel is wel echt het formaat. De 5.5" iPhone is vaak net zo groot als 5.7" of 6" Android toestellen! Als je het toestel in je broekzak houdt, zoals ik, dan merk je eigenlijk altijd dat je hem bijhebt zodra je gaat zitten of, bijvoorbeeld, iets actiefs gaat doen zoals fietsen.
Daarnaast kun je niet echt 'onopvallend' het toestel gebruiken. Op de kleinere iPhones kun je gerust, zonder dat iedereen het merkt, bijvoorbeeld een Whatsappje versturen - maar op de 6 Plus heeft direct iedereen door dat je met het toestel bezig bent.

Overigens een ander nadeel van de 6 Plus, maar waarvan ik veronderstel dat het met de 6S Plus is opgelost... is performance. Multitasking was niet fijn op de 6 Plus, aangezien apps constant uit het RAM geheugen werden gegooid. Daarnaast was er zo nu en dan ook wat lag, waarvan ik vermoed dat het door de downsampling komt.

Als je twijfelt, dan zou ik je aanraden om - wat betreft functies - echt alleen het scherm en de accuduur in overweging te nemen. Optische stabilisatie en 'landscape mode' moet je bijna niet mee laten wegen.

De stabilisatie is handig meegenomen, maar voor de meeste mensen zullen 7/10 foto's die je maakt worden genomen in situaties met voldoende licht - dan is de exposure time vaak al zó laag dat de stabilisatie vrijwel geen effect heet.

Landscape mode moet je helemaal niet meenemen als je kiest tussen de normale en de Plus versie. Als je de iPhone in landscape mode houdt, dan openen 9/10 apps nog steeds in portrait mode. En als een app wel landscape mode ondersteunt, dan is het vaak voor extra tekst te tonen en niet - zoals in Mail of Berichten - om een extra lijst of iets dergelijks te laten zien in het scherm.

Ik ga de accuduur zeker missen, maar de iPhone 6(S) is gewoon zóveel meer handzaam... de 4.7" wordt mijn keuze.

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Uniciteit schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 00:48:
[...]

[...]

[...]

Het scherm van de 6 Plus is fantastisch en de accuduur is ook geweldig - werkelijk de eerste iPhone waarvan ik denk "ja, eindelijk all-day battery life." Daarnaast is het scherm ook erg fijn naar te kijken. Naar mijn mening zichtbaar scherper dan de voorgaande 326 ppi schermen, incl. de 4.7" iPhones.

Het grote nadeel is wel echt het formaat. De 5.5" iPhone is vaak net zo groot als 5.7" of 6" Android toestellen! Als je het toestel in je broekzak houdt, zoals ik, dan merk je eigenlijk altijd dat je hem bijhebt zodra je gaat zitten of, bijvoorbeeld, iets actiefs gaat doen zoals fietsen.
Daarnaast kun je niet echt 'onopvallend' het toestel gebruiken. Op de kleinere iPhones kun je gerust, zonder dat iedereen het merkt, bijvoorbeeld een Whatsappje versturen - maar op de 6 Plus heeft direct iedereen door dat je met het toestel bezig bent.

Overigens een ander nadeel van de 6 Plus, maar waarvan ik veronderstel dat het met de 6S Plus is opgelost... is performance. Multitasking was niet fijn op de 6 Plus, aangezien apps constant uit het RAM geheugen werden gegooid. Daarnaast was er zo nu en dan ook wat lag, waarvan ik vermoed dat het door de downsampling komt.

Als je twijfelt, dan zou ik je aanraden om - wat betreft functies - echt alleen het scherm en de accuduur in overweging te nemen. Optische stabilisatie en 'landscape mode' moet je bijna niet mee laten wegen.

De stabilisatie is handig meegenomen, maar voor de meeste mensen zullen 7/10 foto's die je maakt worden genomen in situaties met voldoende licht - dan is de exposure time vaak al zó laag dat de stabilisatie vrijwel geen effect heet.

Landscape mode moet je helemaal niet meenemen als je kiest tussen de normale en de Plus versie. Als je de iPhone in landscape mode houdt, dan openen 9/10 apps nog steeds in portrait mode. En als een app wel landscape mode ondersteunt, dan is het vaak voor extra tekst te tonen en niet - zoals in Mail of Berichten - om een extra lijst of iets dergelijks te laten zien in het scherm.

Ik ga de accuduur zeker missen, maar de iPhone 6(S) is gewoon zóveel meer handzaam... de 4.7" wordt mijn keuze.
Thanks voor je uitgebreide antw.

Eigenlijk alles wat je aanhaalt deed me al twijfelen. Het scherpere scherm is wel een voordeel, de batterij ook. Maar de gigantische telefoon in je broekzak, die je toch telkens voelt, tijdens het fietsen, maar ook met lopen en zitten lijkt me toch wel vervelend.

Daarnaast zit ik vaak in de trein, en ben regelmatig op school, dan is het toch wel handig als je af en toe, makkelijk en snel je telefoon kan checken. Of met wat privacy in de trein op je telefoon kan surfen, dat is met de plus gewoon minder makkelijk.

Wat ik ook belangrijk vind is dat ik de telefoon toch met een hand kan blijven gebruiken. En hoewel dat met de plus wel deels mogelijk is, is het denk ik vaak onhandig. En het laatste punt dat je aanhaalt over performance op de 6 plus, was voor mij ook al een twijfel geval. Dit zal een stuk minder zijn op de 6s plus. maar toch zal de 6s zonder meer beter presteren met de lagere resolutie.

Het punt over de camera boeit me niet zo heel veel, voor het filmen heb ik een steady hand, en het verschil in foto kwaliteit ga ik toch niet merken bij normaal gebruik.

Het is leuk om eens over te stappen op een totaal ander toestel, de 6s is gewoonweg niet zo'n grote stap vanaf de 5s. Maar ik denk dat de 6s plus me al snel tegen gaat staan.

Conclusie: je hebt me dus min of meer overtuigd om voor de normale 6s te gaan ipv. de plus. Thnx hiervoor ;). Scheelt me ook weer 100 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door swoutr op 26-09-2015 02:00 ]

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
[...]

[...]

[...]

Bedankt voor dit antwoord. Nu zit ik toch te twijfelen om dan voor de 6s te gaan i.p.v. de 6s Plus.

• swv
  • Nu online
Zeg hallo! Dat is niet echt een motiverend antwoord. Ik ga juist van een 6 naar 6s+ :+

Nou heb ik vóór mijn 6, al eens 2 weken met de 6+ rondgelopen, en ik herken wel wat @Uniciteit zegt. Ik was continu bezig met die huge telefoon in mijn broekzak. Het was voor mij even wennen dat er opeens nog iets anders groots was bij gekomen :> Vooral bij fietsen en zitten is dat wel eens vervelend. Ik ben er echter nu op aan het letten dat ik jeans koop met een soepelere stof en wat ruimere zakken. Bij de ene broek vond ik de 6+ irritanter dan de andere.

Ook maakte ik mij zorgen om bendgate. Natuurlijk is het verhaal voor een groot deel door de media opgeblazen, maar de aluminium soort was wel zwakker. Dit in combinatie met niet lekker zittende krappe broekzakken deed mij doen besluiten voor de normale 6 te gaan. Dat was voor mij twee weken lang afzien maar sindsdien opzich wel tevreden geweest. De overgang van 5.5" 401 ppi naar 4.7" 326 ppi is namelijk een grote. Daar schrok ik wel een beetje van dat ik zo snel gewend was geraakt aan de hogere ppi en schermruimte.

Nu denk ik dat ik wel klaar ben voor het formaat van de plus. Ik heb er een beetje op gelet en ik haal mijn huidige 6 ook vaak uit mijn broek waar het kan. Dat doe ik met mijn portemonnee die ook in de voorzakken zit, ook. Daarnaast zijn mijn broeken chiller en zie ik graag het grote scherpe scherm en de goede batterijduur tegemoet :)
Donstil schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:54:
[...]

Ik heb dat nou helemaal niet. Krijg het prima uitgelegd aan mezelf :)
Jij en ik wel, maar elk jaar hoor je dat de upgrade niet schokkend is als je de vorige generatie al hebt. Nou dan past dat antwoord erbij :)

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:30
ik ben ook groot fan van de plus

- mooi groot scherm
- geweldige accu
- hij is aanwezig in je broekzak inderdaad , maar daar ben ik inmiddels helemaal aan gewend ...... toen je voor het eerst ging rond lopen met een mobiel moest je er ook aan wennen

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Ik wil absoluut niet kleiner dan de Plus. Ik geniet elke dag weer van het grote scherm, ruimte op het scherm, (hearthstone :+) en accu duur. Sinds ik een Apple Watch heb is het zelfs helemaal ideaal. M'n iPhone gaat in de auto in de carkit. Op het werk ligt het op m'n bureau. In de broekzak is het totaal niet storend. Als ik naar een feest ga dan gebruik ik het zonder case en dan geniet ik ook weer van het design. In een pantalon staat het niet fraai, maar zonder case nog prima te doen in m'n colbert of iets dergelijks.

Voor het eerst heb ik op vakantie in Thailand met m'n telefoon foto's geschoten ipv m'n DSLR. Het kwaliteit is niet te vergelijken, maar de kiekjes zijn echt goed. Je merkt ook wel duidelijk verschil tussen de foto's die m'n vrouw haar 6 heeft gemaakt en die van mij, vooral als er weinig licht was.

[ Voor 25% gewijzigd door Nitai op 26-09-2015 08:17 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

[...]

[...]

[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat hij moeilijker in mijn broek past daar kan ik wel mee leven, maar merk dat ik vaak met 1 hand even snel wat nieuws check of even snel een reactie typ op een bericht. Ik begreep dat dit vooral niet meer mogelijk is of valt dat wel mee?? Ik begrijp natuurlijk dat je met je duim niet het hele scherm kan bedienen, maar het is voor mij wel een no go als je helemaal niks meer kan met 1 hand!

• swv
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.schrankmonster.de/content/binary/IMG_1984.jpg

De MDA Pro was mijn eerste en die deed ik ook zonder probleem in mijn broekzak. Alleen was dat ding vooral erg dik. De 6s+ is natuurlijk vooral erg lang en breed wat meer in de weg kan zitten.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 08:18:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat hij moeilijker in mijn broek past daar kan ik wel mee leven, maar merk dat ik vaak met 1 hand even snel wat nieuws check of even snel een reactie typ op een bericht. Ik begreep dat dit vooral niet meer mogelijk is of valt dat wel mee?? Ik begrijp natuurlijk dat je met je duim niet het hele scherm kan bedienen, maar het is voor mij wel een no go als je helemaal niks meer kan met 1 hand!
Ik weet nog dat ik de plus redelijk kon bedienen met een hand. Je moet alleen continu de telefoon in je hand verleggen om overal bij te kunnen maar samen met reachability is dat wel te doen. Je krijgt alleen af en toe het gevoel dat ie ieder moment uit je hand kan vallen.

Ik ben zelf wel gewend dat ik twee handen nodig heb als ik mijn iPhone pak. Hij zit namelijk in een sleeve en met een hand is dat niet te doen. Dus of ik dan een 6s of 6s+ heb maakt in die zin niet uit ;)

[ Voor 5% gewijzigd door swv op 26-09-2015 08:26 ]

• matthijst
  • Nu online
sww89 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 07:52:
Jij en ik wel, maar elk jaar hoor je dat de upgrade niet schokkend is als je de vorige generatie al hebt. Nou dan past dat antwoord erbij :)
Heb de 2G, 3s, 4s, 5, 5s, 6 gehad (en nu de 6s).
Hoef het verder niet te verantwoorden, vind 't leuk om de laatste versie te hebben, maar zijn maar weinig van die gekken (ja hier op Tweakers) :+

3D Touch wel handig bij fotoalbum: dat je snel kan kijken welke foto het is. En met safari is het ook wel aardig om een preview van een link te zien, maar dan zou het leuk zijn als je er ook in kunt scrollen (frontpage artikel op een random nieuwssite bevat vaak eerst een foto ipv de tekst).
En bellen naar een favoriet is een goeie, net als een laatst geopend document in dropbox.

Hoop dat ze ios9 snel jailbreaken, dan zijn er vast leuke tweaks voor te verzinnen.

[ Voor 34% gewijzigd door matthijst op 26-09-2015 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

5s en s6 edge naar 6s+ 128gb goud.
2 woorden: groot, fenomenaal.
Wilde al langere tijd een phablet, heb hem nu.
128gb is heerlijk voor mijn muziek (ja, ik gebruik het). Android is niet mijn ding, dus zo is t prima.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fhEK5UH.jpg

• ronaldm3

ronaldm3

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:29:
5s en s6 edge naar 6s+ 128gb goud.
2 woorden: groot, fenomenaal.
Wilde al langere tijd een phablet, heb hem nu.
128gb is heerlijk voor mijn muziek (ja, ik gebruik het). Android is niet mijn ding, dus zo is t prima.

[afbeelding]
Welkom terug en het is je vergeven :).

Power to the beat.

Verwijderd

ronaldm3 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:33:
[...]

Welkom terug en het is je vergeven :).
Haha, heb hem welgeteld 10 dagen gehad hoor :)
Bij een prettige webshop met 2 weken zicht termijn gekocht, voelde al aankomen dat ik niet aan android kon wennen..

• pdavie2311

pdavie2311

Das lang!!! 10 dagen? Ik laatst 1 dag een S6 en spijt als haren op mijn hoofd..iOS is zoveel beter...Voor mij dan hè?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:42:
[...]

Haha, heb hem welgeteld 10 dagen gehad hoor :)
Bij een prettige webshop met 2 weken zicht termijn gekocht, voelde al aankomen dat ik niet aan android kon wennen..
Da's inderdaad lang. Na 1 seconde heb ik al zin om het ding uit het raam te gooien. :P
Heb in mijn werk diverse Android toestellen in handen gehad, maar het went nooit.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
ronaldm3 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:39:
[...]

Dat kan je elk jaar opnieuw zeggen. ;)

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:41
Heb nu de iPhone 6s 4,7", komend van een 5s. Ik ben nu al blij dat ik niet voor de Plus heb gekozen. Kom nu al met moeite bij de bovenkant van het schermen heb flink grote handen en het 4,7" scherm vind ik al lekker groot. Dat kan na gewenning over een paar maanden natuurlijk anders zijn.

Verwijderd

Peabz21 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:08:
Heb nu de iPhone 6s 4,7", komend van een 5s. Ik ben nu al blij dat ik niet voor de Plus heb gekozen. Kom nu al met moeite bij de bovenkant van het schermen heb flink grote handen en het 4,7" scherm vind ik al lekker groot. Dat kan na gewenning over een paar maanden natuurlijk anders zijn.
Begrijp je punt (kom zelf dus ook van een 5s). Maar vind het eigenlijk wel meevallen.
Wel ben ik blij dat de lock knop op de zijkant zit, want als je hem in je hand hebt kun je de bovenkant echt niet fatsoenlijk bereiken haha :P
Wat doe jij verder zoal bovenin het scherm? Ik gebruik het eigenlijk nauwelijks :)

Edit:
Iemand op de 6s plus ook iets raars dat als je een mail stuurt met een foto erbij, dat de foto helemaal niet aan komt? Als dit aan mij ligt: komt dit door instellingen ofzo? Echt raar!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2015 11:58 ]

• PGB83
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:17:
[...]

Begrijp je punt (kom zelf dus ook van een 5s). Maar vind het eigenlijk wel meevallen.
Wel ben ik blij dat de lock knop op de zijkant zit, want als je hem in je hand hebt kun je de bovenkant echt niet fatsoenlijk bereiken haha :P
Wat doe jij verder zoal bovenin het scherm? Ik gebruik het eigenlijk nauwelijks
Bovenste rij apps
Adres intypen in safari
Bovenste balk aantikken om helemaal naar boven te scrollen

Moet toch regelmatig naar de bovenkant van het scherm. ;)

• Thiago
  • Laatst online: 17:30
Dan tap je toch 2x op ju homeknop, dan komt heel je scherm voor de helft baar beneden.....

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Verwijderd

Net ff deze gekocht voor in de auto, wil per se een bekerhouder omdat ik die brodit dingen niks vind (aan je luchtrooster).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PbsT0ly.png

• Novarion
Precies dit! Ik heb ook een 5s en vind de maat eigenlijk goed, gezien het bedienen met één hand. Maar dat zal uiteraard wennen zijn bij de 6 en 6s. Vanaf de 4s was het langere beeld ook even wennen. Moet zeggen dat ik daar al snel aan was gewend.

Een mobiel moet mobiel blijven, dus zal ik persoonlijk niet snel voor een Plus kiezen. De 6s zal al even wennen zijn, haha. O-)

Maar ach, meningen zijn er om te veranderen, misschien wil ik na de 6s, wel weer erg graag een upgrade naar een 7s Plus.:)

Nog even plasje over de kleuren, ik mis echt het donkere toestel sinds de 5s. De 5 had zo'n mooie pikzwarte achterkant. Het standaard lijkt nu grijs te zijn en te blijven.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Novarion schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:23:
[...]

Precies dit! Ik heb ook een 5s en vind de maat eigenlijk goed, gezien het bedienen met één hand. Maar dat zal uiteraard wennen zijn bij de 6 en 6s. Vanaf de 4s was het langere beeld ook even wennen. Moet zeggen dat ik daar al snel aan was gewend.

Een mobiel moet mobiel blijven, dus zal ik persoonlijk niet snel voor een Plus kiezen. De 6s zal al even wennen zijn, haha. O-)

Maar ach, meningen zijn er om te veranderen, misschien wil ik na de 6s, wel weer erg graag een upgrade naar een 7s Plus.:)

Nog even plasje over de kleuren, ik mis echt het donkere toestel sinds de 5s. De 5 had zo'n mooie pikzwarte achterkant. Het standaard lijkt nu grijs te zijn en te blijven.
Ik had even terug een OnePlus One en ik moet zeggen dat je ontzettend snel aan het formaat van zo'n scherm went. Overigens was die telefoon wel redelijk met een hand te bedienen, vooral door de vilten achterkant had je altijd grip. Nu zit alweer een tijdje bij een Lumia 640 en ik moet zeggen dat ik qua schermgrootte en resolutie eigenlijk niets mis op mijn telefoon.

Ik denk dat ik toch voor 6s ga. Als ik iets op een groter scherm wil doen dan kan ik uiteraard altijd mijn iPad erbij pakken :) Ik geef die 100 euro liever uit aan wat extra opslag capaciteit of een paar mooie assessoires.

Overigens wacht ik echt met smart op een paar (uitgebreide) user reviews. Wat ik tot nu toe allemaal online gelezen heb was voor mijn gevoel meer Apple PR dan critici.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

In het echt vond ik de Fake Gold Pink iPhone behoorlijk tegenvallen trouwens. Lelijk zelfs.

Op de Apple site is het nog wel een soort fan subtiel en een beetje Rosé maar in het echt is het gewoon pink. Mijn vriendin had een armband om van rosé goud en die was totaal niet te vergelijken met de iPhone kleur. Zelfde geld voor het horloge.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/160eas9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2uiixb7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/aexm41.jpg
SirLenncelot schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:33:

Ik denk dat ik toch voor 6s ga. Als ik iets op een groter scherm wil doen dan kan ik uiteraard altijd mijn iPad erbij pakken :) Ik geef die 100 euro liever uit aan wat extra opslag capaciteit of een paar mooie assessoires.
Nou zo uiteraard vind ik dat niet. De iPad heb ik namelijk heel vaak niet bij me dus die even pakken gaat vaak niet op.

De Plus is de betere telefoon van de twee en dat is voor mij eigenlijk al reden genoeg om er weer voor te gaan.

Het formaat is in het dagelijks gebruik helemaal niet zo een nadeel als dat online geschetst word.

Ding past prima in den broekzak want is lekker dun, past het niet kan hij altijd ik de zal van mijn colbert o.i.d. En de bediening met 1 hand is eigenlijk ook wel prima, typen met 1 hand lukt hier namelijk prima en als ik echt veel op de bovenkant van het scherm "moet zijn" pak ik hem even met twee handen beet.

Daar zou ik het betere scherm, de betere accu duur en de betere camera niet voor willen missen.
Als je met de kleine iPhone niet bij de bovenkant van het scherm kunt heb je geen grote handen hoor 8)7

Ik kan dat namelijk gewoon met de Plus :)

[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 26-09-2015 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novarion
Donstil schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:48:

Als je met de kleine iPhone niet bij de bovenkant van het scherm kunt heb je geen grote handen hoor 8)7

En mocht je nou net niet de maat handen van Donstil hebben, is ook daar een oplossing voor als je echt de Plus wilt!
Namelijk: Thumb extenders :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NrzYkW0.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PGB83
Donstil schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:48:

Als je met je pink ter ondersteuning van het toestel, de bovenkant kan halen met je duim bij de 6s Plus heb je onmenselijk grote handen. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
Bedankt ! Dan ben ik ook onmenselijk ;-)

Pink over dwars onder de plus , met de duim raak ik de speaker aan
Peabz21 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 13:51:
[...]

Als je met je pink ter ondersteuning van het toestel, de bovenkant kan halen met je duim bij de 6s Plus heb je onmenselijk grote handen. :Y
Haha ik kan dat dus :)

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Dat kan ik met mn iphone 4 net, maar dat is niet meer comfortabel

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

aicaramba schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 13:57:
Dat kan ik met mn iphone 4 net, maar dat is niet meer comfortabel
Haha echt? Moest laatst bij een klant email instellen op een 4s, niet meer van deze tijd, wat een klein ding is dat als je van de + komt.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:17:
Net ff deze gekocht voor in de auto, wil per se een bekerhouder omdat ik die brodit dingen niks vind (aan je luchtrooster).
[afbeelding]
Zuignap-houder in het vrijwel zinloze raampje tussen A-stijl en deurstijl werkt bij mij prima. :)

Als je je telefoon als navigatie gebruikt (TomTom op iPhone hier), is dat de minst onhandige plek.

Maar als je hem alleen maar in een houder (met laadkabel) wilt hebben is jouw variant prima natuurlijk.

Zit daar nog iets van connectiviteit in, behalve vooral veel (vrijwel zinloos) plastic?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Heeft het nou nog nut om de accu eerst een keer leeg te gebruiken?

Ik heb de telefoon gister na back-uppen enz om 22:00 in gebruik genomen en hij is nu op 53%. Ik heb vanavond echter een feestje dus verwacht dat 53% niet genoeg is tot +/- 04:00

Kan ik hem nu gewoon bijladen?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

Waarom niet, tegenwoordig maakt het vrij weinig meer uit. Ik maak mij er niet druk meer om.

Strava

vhal schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:35:
[...]

Waarom niet, tegenwoordig maakt het vrij weinig meer uit. Ik maak mij er niet druk meer om.
Ik gedurende het jaar ook niet meer eigenlijk. Alleen de eerste keer doe ik altijd wel netjes, althans deed ik altijd netjes.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:53
Ramzzz schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:02:
[...]

Zuignap-houder in het vrijwel zinloze raampje tussen A-stijl en deurstijl werkt bij mij prima. :)

Als je je telefoon als navigatie gebruikt (TomTom op iPhone hier), is dat de minst onhandige plek.

Maar als je hem alleen maar in een houder (met laadkabel) wilt hebben is jouw variant prima natuurlijk.

Zit daar nog iets van connectiviteit in, behalve vooral veel (vrijwel zinloos) plastic?
Niet alleen dat, maar hij zegt iets over Brodit wat absoluut niet klopt. Iets met ventilatieroosters en ik heb altijd Brodit maar nog nooit een bevestiging in ventilatieroosters. Wel altijd op naden en kieren van het dashboard, waar hij overigens stevig zit en niet in de weg zit.

I don't have dreams, I have goals!!

• Redondo1982
Ik heb overigens zelf een 6, maar zou graag de overstap maken naar 6s Plus. Alleen maar omdat je dan het andere een keer hebt. Maar als ik een 6+ in mn handen heb van iemand anders, dan is hij nog steeds veel te groot. Ik denk dat we pas een geslaagd en veelverkopend model gaan krijgen van een 5,5" scherm bij de i7, omdat ik verwacht dat ze de randen dan gaan bijwerken. Die zijn nu echt niet meer anno 2015. Ik verwacht dan zelfs dat de 5,5" beter gaat verkopen dan de 4,7".

Verwijderd

Ramzzz schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:02:
[...]

Het gaat mij om ff snel te kunnen scannen of er flitsers op de weg staan (flitsmeister) en af en toe een andere playlist binnen spotify aanklikken. Navigatie gelukkig (van volvo) ingebouwd, werkt zeer prettig! (In tegenstelling tot audi)
Zal ff laten weten wat ik van deze houder vind! :) er zitten geen bluetooth of connectiviteitsdingen in, enkel een (praktische) uitsparing voor je oplaadkabel. Onderin zitten uitklapbare delen zodat hij in elke bekerhouder kan worden vastgeklemd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2015 17:21 ]

Verwijderd

Redondo1982 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:32:
[...]

Niet alleen dat, maar hij zegt iets over Brodit wat absoluut niet klopt. Iets met ventilatieroosters en ik heb altijd Brodit maar nog nooit een bevestiging in ventilatieroosters. Wel altijd op naden en kieren van het dashboard, waar hij overigens stevig zit en niet in de weg zit.
Ik had zo'n proclip met oplaad ding.. Zat over je luchtrooster heen, ik vind het onpraktisch.. Zoveel mensen, zoveel wensen.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Is er een winkel die de nieuwe leder cases op voorraad hebben? Ben op zoek naar zadelbruin voor de 6s plus. Eventueel de roze/grijs.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:42

no comment

• pdavie2311

pdavie2311

Ik twijfel weer..Heb nu de zilveren 6s 16GB en deze ga ik maandag a.s ruilen voor een 64GB..Ik twijfel tussen de SG en de gouden..Ik vind de ring om de homebutton mooier bij de zilveren/gouden. De zwarte is idd mooier als hij uit staat, maar wanneer kijk je dan naar je iPhone? Wat wel is…Zwart verveelt nooit….Wat weer een luxe probleem…

Edit..Ik heb een blauwe FitBag sleeve gekocht en denk aan een orginele Apple lederen case erbij…Zwart voor de SG en Bruin voor als ik de gouden neem….

[ Voor 19% gewijzigd door pdavie2311 op 26-09-2015 18:23 ]

• Cardwizard
ook al heb ik meestal zwart (ook nu weer) de witte vind ik zelf erg mooi , tot er vuil komt in de naden dan krijg je van die zwarte randen , daar baal ik altijd van en daarom zwart voor mij

dat je 64GB neemt heb je goed

[ Voor 8% gewijzigd door Cardwizard op 26-09-2015 18:40 ]

• pdavie2311

pdavie2311

Haha..Dat is 1 ding dat ik wel weet ja…64GB it is..Weer mooi een ritje Oberhausen maandag en een lekkere starbucks halen vlak voor de Apple Store, haha….

Maar kleur….Moeilijk…Denk toch maar weer SG…Die staat ook wel mooi in een blauwe Alcantara FitBag sleeve en/of zwarte Apple Case….

• ronaldm3

ronaldm3

pdavie2311 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:44:
Haha..Dat is 1 ding dat ik wel weet ja…64GB it is..Weer mooi een ritje Oberhausen maandag en een lekkere starbucks halen vlak voor de Apple Store, haha….

Maar kleur….Moeilijk…Denk toch maar weer SG…Die staat ook wel mooi in een blauwe Alcantara FitBag sleeve en/of zwarte Apple Case….
Ik had hiervoor de SG en nu de zilveren.

Mooie kleur en ik geloof dat dit wit veel langer wit zal blijven.

Dus als je een keuze van mij zou willen weten, Zilver it is! :)

Net even de camera getest in Rotterdam.

YouTube: Apple iPhone 6S camera testing in Rotterdam.

Wel even op 4K zetten :).

[ Voor 13% gewijzigd door ronaldm3 op 26-09-2015 19:08 ]

Power to the beat.

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Voor de liefhebbers, ik vind dit best indrukwekkend:

http://petapixel.com/2015...t-with-the-new-iphone-6s/

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ken schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:23:
Is er een winkel die de nieuwe leder cases op voorraad hebben? Ben op zoek naar zadelbruin voor de 6s plus. Eventueel de roze/grijs.
http://www.pdashop.nl/pro...phone-6-plus-6s-plus.html

Deze ga ik bestellen, maar dan voor de 6s. :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Redondo1982
Wat ik nou weleens zou willen weten van mensen die zoiets kopen is:
Vind je dit mooi? Of is het voor de functionaliteit? Of ter bescherming? Of een combinatie ervan. En dan graag met wat uitleg, want ik kan geen enkele reden bedenken waarom je zoiets koopt en hiermee rond gaat lopen?

• pdavie2311

pdavie2311

Redondo1982 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 19:56:
[...]

Vind je dit mooi? Of is het voor de functionaliteit? Of ter bescherming? Of een combinatie ervan. En dan graag met wat uitleg, want ik kan geen enkele reden bedenken waarom je zoiets koopt en hiermee rond gaat lopen?
Ik sluit me hier eigenlijk volledig bij aan..Zonde van zo'n mooie telefoon om hem helemaal weg te stoppen...

• Cardwizard
Ik gebruik een iPhone het liefst zonder cover oid , maar 1 keer laten stuiteren en ik baal als een stekker

Heb de zwarte lederen Apple case dan ook puur voor bescherming

• Redondo1982
cardwizard schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 20:02:
Ik gebruik een iPhone het liefst zonder cover oid , maar 1 keer laten stuiteren en ik baal als een stekker

Heb de zwarte lederen Apple case dan ook puur voor bescherming
Zo'n backcase is helemaal zo gek niet. Ik gebruik mn laatste twee iPhones zonder case, al heb ik het wel weer een paar keer geprobeerd. Maar nu echt besloten het niet meer te kopen. Kras, deuk, kapot...pech gehad. Ik word er gek van dat alles maar beschermd moet worden de hele dag.

Maar dit even terzijde: jij hebt een backcase en zoals gezegd...dat is zo gek nog niet. Maar zo'n hele map eromheen snap ik helemaal niks van. Het maakt van je iPhone zowaar een hele boekenkast, functionaliteit is dramatisch, want eerst een flap omslaan en die moet je met je hand tegenhouden. Het merendeel van die hoezen zijn een drama met de camera, want zit voor de lens en ook het schieten van een foto kan niet snel genoeg want je bent meer bezig met het goed proberen beet te houden van je iPhone. En wat doe je het meest met je iPhone als het om foto's gaat, juist even snel een fototje schieten en dit moet dus snel gebeuren.

• GioStyle
  • Nu online
[...]

Als ik ergens naar toe ga dan heb ik altijd een bos met sleutels, een mapje met pasjes en een telefoon bij me. Als ik zo'n case heb dan hoef ik dus alleen nog maar mijn bos sleutels + telefoon te pakken. Hoe minder spullen, hoe beter. oOo

• Redondo1982
GioStyle schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 20:23:
[...]

Als ik ergens naar toe ga dan heb ik altijd een bos met sleutels, een mapje met pasjes en een telefoon bij me. Als ik zo'n case heb dan hoef ik dus alleen nog maar mijn bos sleutels + telefoon te pakken. Hoe minder spullen, hoe beter. oOo
Oke, dus je hebt alleen om deze reden zo'n hoes om je foon? Aparte constructie. Ik zou dan m'n sleutels en pasjes in een tasje doen en m'n foon met rust laten.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

Al vanaf mijn iPhone 3Gs heb ik een walletbook-case. Leder, gaat gewoon 4 jaar mee.

Ik ben 1. zuinig op mijn spullen, 2. heb 'm altijd in mijn zak, 3. heb er een o.a. OV-chipkaart bij in en belangrijkste, 4. wat maakt mij dat nou uit, ik hoef die 'foon niet 'naakt' te zien.

Ik vind het praktisch en mijn telefoon is na 2, of zelfs 4 jaar nog als nieuw.

0 krassen, noch op de body, noch op het scherm.

Ik kan mijn iPhone nu als nieuw doorgeven, net als de vorige twee.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 26-09-2015 20:58 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:01

Typhone

Who Dares Wins

Dat kan ik ook. Maar dan zonder flap en plastic kaartjes :P. Standaard een lederen hoesje plus screenprotector erop zitten. Mooi is anders. Mn iPhone 6 is nu na een jaar zonder hoes in gebruik. Damn wat is dat ding toch mooi geworden nu!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
pdavie2311 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:09:
Ik twijfel weer..Heb nu de zilveren 6s 16GB en deze ga ik maandag a.s ruilen voor een 64GB..Ik twijfel tussen de SG en de gouden..Ik vind de ring om de homebutton mooier bij de zilveren/gouden. De zwarte is idd mooier als hij uit staat, maar wanneer kijk je dan naar je iPhone? Wat wel is…Zwart verveelt nooit….Wat weer een luxe probleem…
Ik heb gekozen voor de spacegrey. Net als bij de iPad air2 vind ik het irritant dat de witte voorkant een zwart randje heeft tussen de bezel en het display.
Het liefst zou ik de achterkant ook zwart hebben maar dat los ik wel op door zo'n mooie leren Apple achterkant te gebruiken.

• swv
  • Nu online
Pffff petje af hoor, wat een kwaliteit die camera. En dan te bedenken dat ik nu oordeel op wat ik op 1080p gezien heb, daar Youtube op de iPad helaas geen 4k kan weergeven:

[ Voor 37% gewijzigd door swv op 26-09-2015 22:39 ]

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
pdavie2311 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:09:

Edit..Ik heb een blauwe FitBag sleeve gekocht en denk aan een orginele Apple lederen case erbij…Zwart voor de SG en Bruin voor als ik de gouden neem….
Zilver is imho de mooiste versie,ik vind persoonlijk de grijze er saai uit zien. Die gouden en roze zijn leuk voor Roy Donders en zanger Rinus.

[ Voor 5% gewijzigd door Biatch op 26-09-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:37
Heb hem vandaag ook ff opgepikt. Lekker dagje Oberhausen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op zondag 27 september 2015 @ 00:43:
Heb hem vandaag ook ff opgepikt. Lekker dagje Oberhausen zo :)
Zijn er weer 6s en 6s plusje's op voorraad dan in Oberhausen?
Pagina: 1 ... 10 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.