aicaramba schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:16:
[...]
Dat 2 gamedevelopers, die graphics boven 60 fps kozen, zeiden dat 60 fps het filmische effect weghaalt, maakt dat nog niet de waarheid, he.
Kiezen voor 1080p 60fps boven 4k 30 fps kan ik nog wel begrijpen. Al ben ik het er wel mee eens dat 30 fps voor de meeste huis tuin en keuken videos voldoende is.
Wie heeft er iets over game developers gezegd? Ik niet namelijk.

Het is overigens een feit, geen mening. Het bekende filmeffect komt doordat films van oudsher in 24 fps gefilmd worden. Maar ik heb het dus wel alleen over statische video, geen dynamische gamebeelden.
Bij games gaat het om totaal andere dingen, daar is de framerate namelijk variabel en onderhevig aan wat er in beeld gebeurd. Overigens geldt daar ook dat boven de 25~30 fps het als vloeiend wordt ervaren, maar door allerlei factoren is dat vaak niet toereikend en hoewel het menselijk oog de vloeiendheid an sich volgens de wetenschap daarboven niet meer kan waarnemen, vindt er een vertaalslag plaats waardoor framerates boven de 30 fps in bepaalde games wel hun voordeel kunnen hebben.
Dan wat anders: iFixit heeft de bekende teardown gedaan en dit is wat er in de iPhone 6s is aangetroffen:
iPhone 6s Chips:
• Apple A9 APL0898 SoC + Samsung 2 GB LPDDR4 RAM
• Qualcomm MDM9635M LTE Cat. 6 Modem (vs. the MDM9625M found in the iPhone 6)
• InvenSense MP67B 6-axis Gyroscope and Accelerometer Combo (also found in iPhone 6)
• Bosch Sensortec 3P7 LA 3-axis Accelerometer (likely BMA280)
• TriQuint TQF6405 Power Amplifier Module
• Skyworks SKY77812 Power Amplifer Module
• Avago AFEM-8030 Power Amplifier Module
• 57A6CVI
• Qualcomm QFE1100 Envelope Tracking IC
• Toshiba THGBX5G7D2KLFXG 16 GB 19 nm NAND Flash Memory
• Universal Scientific Industrial 339S00043 Wi-Fi Module
• NXP 66V10 NFC Controller (vs. 65V10 found in iPhone 6)
• Apple/Dialog 338S00120 Power Management IC
• Apple/Cirrus Logic 338S00105 Audio IC
• Qualcomm PMD9635 Power Management IC
• Skyworks SKY77357 Power Amplifier Module
• Murata 240 Front-End Module
• RF Micro Devices RF5150 Antenna Switch
• NXP 1610A3
• Apple/Cirrus Logic 338S1285 Audio IC
• Texas Instruments 65730AOP Power Management IC
• Qualcomm WTR3925 Radio Frequency Transceive
• 343S00014
Donstil schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:36:
Mijn vriendin had een DOA (Backlight probleem) direct even terug gelopen.
Hadden gewoon een nieuwe op de plank. Voorraad is niet uit verkocht volgens de Genius.
Dus voor de tweakers die morgen willen gaan. In de morgen reserveren en je hebt een hele goeie kans.
Apple heeft ongeacht de vrije voorraad en de vastgelegde reserveringen ook altijd een beperkt aantal (2-3%) beschikbaar voor DOA's. Dit om te voorkomen dat iemand die gereserveerd heeft of ter plekke een van de laatste gekocht heeft en een DOA aantreft (de meesten zien dit thuis pas) weer weken moeten wachten op een vervanger.
Roségoud was te verwachten, Apple wil natuurlijk polsen of het aanslaat. Liever op het begin niet aan te slepen dan miljoenen teveel hebben.
Of zilver niet populair is kan je natuurlijk niet zeggen op basis van deze foto. Je hebt te maken met teveel factoren: hoeveel zijn er geleverd, wie weet zijn er wel 2x zoveel geleverd juist omdát zilver de populairste kleur is? Daarnaast moet je ook het demografische en geografische aspect niet vergeten,
Zo heb ik eens begrepen dat goud by far (en dan ook echt by very far) de meest populaire kleur in diverse Arabische landen is. Goud is vanuit hun cultuur een gigantisch statussymbool, veel meer dan bij ons ooit geweest is. Al verwacht ik overigens niet dat Duitsland gigantisch anders is dan Nederland, maar toch.
[
Voor 25% gewijzigd door
MooDyBLueS op 25-09-2015 20:50
]