Goed punt, maar dan hebben we het dus over de accu, relatief gezien misschien het duurste onderdeel. Zijn dat ook een aantal van de bekende 18650 ? Dus als ze het snel begeven, dan zou je met wat handigheid de accu pack kunnen "reviseren" ? Dan behoud je dus de gehele basis mocht dat bevallen.flippy schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:33:
hier zitten geen scooterfabrikanten, dus van WC-eend praktijken is hier geen sprake volgens mij.
jammer feit is wel dat bij die scooters de accu gewoon te slecht is. de cellen zijn B of C kwaliteit of zelfs gebruikte cellen soms. van sommige accus heb ik de orginele fabrikant kunnen vinden en dan zie je dat die cellen worden verkocht voor 60 cent per stuk. en dat terwijl een A merk cel bijna 3 euro per stuk kost. dat verschil zit hem ergens in...
Dat is dus waar ik ook een beetje naar aan het kijken bent. Voor zover ik weet is een typegoedkeuring generiek voor een bepaald model. Dan moet je dus aan kunnen tonen dat je hetzelfde model hebt, dan zou nog wel eens een uitdaging kunnen worden, maar goed,Engie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:45:
Wellicht dat iemand dit weet, maar IVA verkoopt in principe scooters van het merk Lveneng.
De S4's zijn bijvoorbeeld dezelfde, IVA plakt er alleen een merkje op.
Wat staat mij in de weg om de typegoedkeuring van IVA te gebruiken om precies dezelfde modellen te importeren?
Want als die horde genomen is, is het wellicht een stuk makkelijker. En potentieel luceratief.
Lijkt me opzich wel grappig om dat hele traject eens door te gaan, zeker als je iets kan kopen voor 300 euro. Dan is ook niet meteen je spaarrekening leeg
Als je ze daadwerkelijk voor €300 kan kopen en invoeren dan is dat in vergelijk met €2k inderdaad wel de gok waard.
Misschien een NL winkel even bellen en vragen of ze hun leverancier even bekend willen maken
Overigens zie ik op YT de leverancier coco hong voorbij komen, zelfs een filmpje met een european warehouse... YouTube: eec coc european warehouse stock citycoco