Ik heb geen ervaring met electrische scooters, maar als ik moet gokken: misschien is er iets met de hall sensoren of de bedrading. Hall sensoren detecteren de rotatie van de motor en op basis van deze positie bepaalt de controller welke spoel op spanning moet worden gezet. Indien deze bepaling incorrect is, hapert de aansturing. Met name het starten van de motor geeft dan problemen, maar als hij eenmaal draait is het minder merkbaar.
Als het goed is lopen er naast de 3 dikke kabels, ook wat kleinere draden naar je motor. Waarschijnlijk 4 stuks. Check of deze nog in tact zijn en of alle stekkertjes op motor en controller nog goed zijn. En vrij van corrosie.
Misschien heb je hier wat aan. Succes!
Als het goed is lopen er naast de 3 dikke kabels, ook wat kleinere draden naar je motor. Waarschijnlijk 4 stuks. Check of deze nog in tact zijn en of alle stekkertjes op motor en controller nog goed zijn. En vrij van corrosie.
Misschien heb je hier wat aan. Succes!
gdonker schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:40:
Beste liefhebbers van escooters, ik kom er maar niet achter, dus hoop dat ik mijn vraag hier kan stellen en iemand een beetje een idee heeft.
Ik heb een electrische scooter, type BTC, 2000W motor in achterwiel. Rijdt prima. Maar nu doet hij al een paar weken gek. Ik heb al de stop-beveiliging van de zijstandaard eraf gehaald, die kan het niet meer zijn. Maar bij aanzetten contact, wil wegrijden dan bokt de scooter. De motor slaat aan, je voelt kracht naar voren maar hij stopt, letterlijk bokken. Nadat ik contact uitzet, beide remmen inknijp en dat herhaal (geen logica dus) wil hij plots wel weer gaan rijden. Als hij rijdt dan rijdt hij ook prima door. Maar stoppen, uitzetten, boodschapje doen en weer opstappen, zelfde euvel. Iemand enig idee? is er een blokkering wat wellicht samenhangt met de achterrem zoals dus die zijstandaard beveiliging? gr. Gerard, Woerden.
:strip_exif()/f/image/UEcwcAnszX1Piy9byRFLNNOt.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FUQPcXsWnR8A5U8qc6oPR2VO.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LEXCR8B4HPDWf8G8v1DC0Axj.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dyGBIUZ9Mu7vUAcg37ksWz1K.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/G44BPayI1sJ2oMHg01bqWHNx.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/YQrFhabMYP74qEyoOfzBLqCp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jNRZLuS0Rsi3BPTx0pcxrmlh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PBwDHvAo8aqQwpz8ZstVpvpz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zrxigzpWy7kc6JFgonq2Niyb.jpg?f=fotoalbum_large)