FD Motors / Nipponia zou ik persoonlijk niet nemen. Vroeger het een en ander over gelezen. Dat ding heeft een aparte aandrijving en niet iedere dealer kent dat systeem. Bovendien schijnt het enigszins luidruchtig te zijn en de voordelen zouden in de praktijk niet echt noemenswaardig zijn. Voor woon-werkverkeer met de eisen die je hebt genoemd zou ik de volgende modellen aanraden:Xanox schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:24:
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn woon/werk verkeer en mijn oog is gevallen op een e-scooter die comfortabel/snel en betrouwbaar een afstand van 50km heen/terug af kan leggen met wat spelingsruimte.
Mijn oog is gevallen op de FD motors F3(s), maar omdat ik me net pas heb gestort in dit avontuur twijfel ik nu over mijn keuze.
De grote wielen bevallen me, en bij Fast&Furious is hij ook te schakelbaar te ontgrenzen naar 70km/u (veel lange langweggetjes langs weilanden).
De reviews over dat bedrijf zijn overigens enigsins merkwaardig, levertijden lijken het voornaamste probleem te zijn.
Ook viel me op dat ze aangeven dat de F3s een 3kw motor heeft, maar volgens mijn onderzoek zit er een 2kw motor in net als in de oudere F3.
Kunnen jullie helpen met een keuze?
Wishlist:
- Grote wielen (handling en ruimte)
- Max snelheid het liefst rond 70km/u schakelbaar (ik weet dat instructies om te ontgrenzen hier niet mag, maar ik ben enkel benieuwd naar de opties per model)
- Actieradius van +-100km
- Met accus nog ruimte in buddy voor helm
- Ruimte voor koffer achterop met voldoende ruimte voor 2e persoon
- Voldoende vermogen voor 2 personen mocht het nodig zijn. (gemiddeld persoon)
Alvast bedankt voor jullie reacties.
- Segway E125S (cheap cheap maar werkt normaal gesproken prima, ruimte voor helm onder het zadel, heeft ABS dacht ik, accu's zitten onder de tray plank wat zowel voor als nadeel kan zijn afhankelijk aan wie je het vraagt, heeft wel kleinere wielen dan de rest maar kan handig zijn als je vaak het bromfietspad op moet / scherpe bochten moet nemen);
- Silence S01 (De meest praktische waarschijnlijk maar naar verhouding nogal prijzig. Zeker aangezien je in NL 1k meer moet betalen dan in andere landen);
Verder lijkt het mij niet wenselijk dat je een elektrische scooter zo ver gaat opvoeren, omdat je accu erg snel leeg zal raken.
Ruimte en vermogen voor medepassagier is afhankelijk van grootte en gewicht. 2x Maatje M kan op alle genoemde modellen. Op de Silence zal je denk ik de meeste ruimte hebben. Tevens heeft die de grootste wielen.
Overigens hebben ze ook allemaal wel een 125cc model.
[ Voor 8% gewijzigd door Zomaar op 07-03-2025 20:34 ]