Mijn MY26 kan dat ook gewoon. Heb nog nooit die sleutel gebruikt, gewoon dmv een NFC key om het alarm op kantoor eraf te halen (welke je in kan lezen als NFC tag in de Niu software) of Apple Home Key de scooter ontgrendelen, buddyseat openen, stuurslot erop, accubak open etc.scorched schreef op zondag 20 september 2026 @ 09:40:
Ik heb hier een NQiX 150 MY25 staan, maar daar kan ik gewoon zonder sleutel het contactslot bedienen als de scooter aan staat. Dus wanneer hij ontgrendeld is met de app/nfc is het slot ontgrendeld en kan ik hem zonder sleutel van stuurslot halen. Zou me erg verbazen als dit bij de MY26 modellen niet meer zou zijn.
Tevens is de MY26 nog steeds door de Niu dealer met de originele Niu dongle (die ze aansluiten op de laadpoort v/d scooter en aan een android phone) qua snelheid aan te passen. In zoverre, ze hebben de keus uit 4 software versies: 24 km/u (originele snormodel software), 29 km/u, 44 km/u (originele brommodel software) en 49 km/u. Dit zijn allemaal inderdaad GPS snelheden, de teller wijkt niet af van GPS. Andere opties qua software en/of snelheid is er niet.