Ik wist eigenlijk niet dat die FQIX al leverbaar was, ik heb ook nog over de getwijfeld want ziet er goed uit maar uiteindelijk eind juni de NQiX150 besteld toen de scooterwinkel aangaf dat daar wel ABS op zit en op de FQiX niet.
Bovendien kwam die wat eerder binnen. Uiteindelijk heb ik de scooter nu nog steeds niet trouwens, hoewel deze al wel binnen was gekomen bij de winkel, omdat de speed update ervoor nog steeds niet beschikbaar is.
Die zou eerst ergens in augustus beschikbaar komen maar kreeg 1,5 week geleden te horen het nu pas eind oktober/begin november gaat worden.

Ik hoop niet dat het nog later gaat worden.
De eerste 500km nu gereden en we halen standaard wel de 70km range op 1 accu. De tweede accu is nog in bestelling.
70Km range is niet verkeerd!
Heb je dat ook echt getest of is dat op basis van het verwachte bereik dat de scooter zelf aangeeft?
De NQi GTS die we al thuis hebben geeft wel netjes de range aan, dit ook prina klopt met ongeveer 1% per kilometer tot je bij de laatste 20 a 25 Km bereik komt, dan zie je de procenten echt opeens veel harder naar beneden gaan en bij 15Km range over gaat hij in de eco modus wat voor een gele plaat tergend langzaam is.
Dus de laatste 20% van het bereik haal ik er sowieso vanaf want is niet normaal meer te rijden.
Ik heb mijn NQiX150 daarom gelijk al met twee accu’s besteld, zou ik toch 120Km echte range uit moeten kunnen halen in de zomer hoop ik en minimaal 100 in de winter.
Alleen die navigatie, die is waardeloos…
Ik had toen ik destijds een proefrit op de NQiX 150 deed te horen gekregen dat de navigatie niet eens werkte

Maar zelfs als het wel werkt is het dus slecht, goed om te weten. Nu navigeer ik eigenlijk altijd zelf op de scooter omdat je toch in de omgeving blijft en als ik eens wat verder gebruik ik een telefoonhouder en navigeer ik middels mijn mobiel.