Dat is niet al te veel. Die curve lijkt wel op die kW beperking van de verschillende modi die er al op zitten ook al staan er geen waarden op de y-as maar er staat wel “output max” bij.
Kan je de vorm van de curve aanpassen middels dat bolletje in het midden en op het uiteinde?
De scooter reageert zodra er een Bluetooth verbinding is. Dan knippert de verlichting een paar keer. Je kunt dan de scooter aanzetten door de ready knop ingedrukt te houden.
Ah, dan heb je dus enkel je watch of telefoon nodig en hoef je die niet te pakken of iets in te drukken om weg te kunnen rijden.
Die functie is er bij de GTS ook in de app, dat heet “Smart Start” maar die heb ik bewust niet aangezet omdat ik bang ben dat ik weer hetzelfde ongewenste gepiep van de scooter als hij in de garage geparkeerd staat terug krijg net zoals eerst al met de sleutel gebeurde.
Met een iPhone of iwatch kun je de sleutel toevoegen aan je Wallet en vervolgens je telefoon onder het scherm houden, net zoals met de NFC-kaart.
Wat is de toegevoegde waarde daar dan van als de nabijheid van de telefoon al voldoende is om de scooter te kunnen starten?
En zag op de website dat dit alleen werkt met Apple devices.
De knop wordt inderdaad mechanisch geblokkeerd. De scooter moet aan staan om deze te kunnen draaien.

De Bluetooth koppeling is inderdaad heel slecht. Het koppelen van mijn telefoon de eerste keer lukte ook totaal niet. Heeft een paar uur geduurd voordat de koppeling lukte. Bluetooth is ook wel het grootste probleem van de scooter vind ik. Het bereik is heel groot waardoor de scooter vaak in de tuin of schuur staat te knipperen. En omdat de scooter als audioapparaat gekoppeld wordt, worden telefoongesprekken doorgezet naar de scooter, ondanks dat ik binnen sta op 25 meter afstand.
Dat is super onhandig inderdaad. Ik heb dus de juiste keuze gemaakt door op mijn telefoon die nabijheidsdetectie uit te zetten want dat zou zeker ongewenst gepiep opleveren.
Vind het wel echt een flinke achteruitgang dat Niu geen afstandsbediening meer meelevert, moet ik voor een nieuwe scooter dus altijd zo’n onhandig pasje meenemen en deze ook nog eens pakken en fysiek tegen een kaartlezer aanhouden. Snap echt niets van deze keuze!
Maar bij de Segway e150s was het niet anders dus dit is blijkbaar de trent in scooterland want ik begreep dat bij de oudere Segways er wel gewoon een AB bijgeleverd werd.
De scooter heeft inderdaad een ingebouwde speaker maar die is van dusdanige kwaliteit dat ik beter zelf kan zingen (en nee, dat is niet omdat ik zo goed zing).
Kansloos ding dus. Ik hoop dat koppeling van de telefoon met de scooter dan niet automatisch je audio output van je oortjes naar die speaker overzet. Zou super onhandig zijn.
Ik krijg zelfs geen pijlen op mijn scherm te zien. Tenminste de laatste keer dat ik het probeerde niet. Zal het morgen eens uitproberen. Met een update zou het mogelijk met kaart zijn maar ik ben benieuwd of dat nog gaat komen. Buiten dat ben ik benieuwd of het heel bruikbaar is. De navigatie in de app heeft wat moeite met Nederlandse regels. Zo stuurt deze je ook gewoon N-wegen op waar je niet mag komen.
Dat is bij Google Maps al een ding omdat Nederland daar echt een uitzondering in is. Met instelling op fiets is het nog het beste te doen maar wordt je weer over fietspaden gestuurd waar je niet mag rijden.
Wat mij betreft moet Niu geen geld en moeite steken in navigatie, daar zijn andere partijen veel beter in, en kunnen ze zich beter focussen op het verbeteren van de scooter software zelf en daar verbetering in aanbrengen zoals de cruise control, regeneratie en een wel werkende Bluetooth koppeling.
En als ze toch iets van navigatie willen faciliteren met Google en Apple om de tafel om Android Auto of Car Play geschikt maken voor gebruik op de scooterschermpjes.
Regeneren doet de scooter wel iets op de motor als het goed is. Hoeveel kun je ook instellen. Maar ik heb niet echt het idee dat dit veel range toevoegt.
Ik zie in de screenshot van die custom settings “regeneratief remmen” vermeld staan wat me doet vermoeden dat het enkel actief wordt op het moment dat je de rem gebruikt, en dat je daarvan dan de sterkte kan aanpassen.
Middels remmen is op de GTS nu de enige manier om regeneratie te activeren maar daar kan je verder niets aan instellen qua sterkte.
Wat ik graag zou zien is regenereren al bij het loslaten van het gas en dat daarvan de sterkte is in te stellen. Dan heeft het pas echt nut.