Elektrische scooters

Pagina: 1 ... 74 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• water1309
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-12 09:36
Nieuw hier in dit topic en op zoek naar een elektrische scooter voor forenzen (~22km enkele reis) . Ik heb niet alles gelezen, maar ben er door jullie achter dat ik op zoek ben naar een iva nce pro of een govecs go! 2.4.

Ik heb inmiddels 1 advertentie gevonden waar ik graag jullie advies over krijg. Ik weet namelijk niet hoe ik moet beoordelen of er hier sprake kan zijn van kinderziektes.

Alvast bedankt!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-12 20:21
water1309 schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:22:
Nieuw hier in dit topic en op zoek naar een elektrische scooter voor forenzen (~22km enkele reis) . Ik heb niet alles gelezen, maar ben er door jullie achter dat ik op zoek ben naar een iva nce pro of een govecs go! 2.4.

Ik heb inmiddels 1 advertentie gevonden waar ik graag jullie advies over krijg. Ik weet namelijk niet hoe ik moet beoordelen of er hier sprake kan zijn van kinderziektes.

Alvast bedankt!
Ik heb zelf zo'n Govecs en eerlijk gezegd een beetje spijt.
De accu en motor zijn goed hoor en daardoor het bereik ook.
Bij aanschaf was dit mijn prioriteit dus kwam ik bij Govecs uit (heb ook een auto accu met ~100km bereik).
En als tweaker vond ik het ook wel interessant.

Maar voor de rest is het een ondermaatse scooter. Het is al een behoorlijk oud model, comfort is minder (onderstel, remmen, geluid), het merk in heel onbekend dus scootermonteurs willen er niet aan of hebben moeite met onderhoud (aanbod onderdelen).
De levensduur van de riem best goed maar het blijft onvoorspelbaar, ik ben al 2x op een druk kruipunt stil komen te staan omdat de riem brak (en nee, hij staat niet te strak afgesteld).
En de accu zit tussen je voeten, zelf mijn maat 42 past niet volledig op de voetenplanken, in regen worden je voeten altijd nat.
Ook past mijn helm niet onder het zadel.

Als ik u was zou ik dus NIET voor een Govecs gaan.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-12 16:25

Aidix

Geluidspietlut

Iva NCE Pro of Horwin SK1. Beide grote scooters met een comfortabele zitpositie, grote helmbak, accu is even groot en veel vermogen.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:49
@water1309 ik ben het eens met @german8 wat betreft de Govecs (de Iva NCE Pro heb ik geen ervaring mee), heb zelf ook zo’n Go 2.4 en zou die zeker niet nog een keer kopen.

Even afgezien van de scooter zelf is voor mij riem aandrijving iets wat ik niet meer wil.
Dat ding breekt altijd op de meest onverwachte momenten en heb toen 2x moeten lopen.
Sindsdien heb ik altijd een reserveband riem in mijn buddybak plus een schroevendraaier en steeksleutel zodat ik die er onderweg weer op kan zetten. Eenmaal thuis moet je ‘m dan nog wel op de juiste spanning zetten maar dan kan je in elk geval wel naar huis rijden ipv lopen.

Nu is die riem natuurlijk wel een slijtage onderdeel wat je in de gaten moet houden en op tijd vervangen, maar je ziet het er slecht aan af en het is ook gedoe. Bovendien heb ik er ook wel eens een tak tussen gehad en toen brak hij ook terwijl hij nog lang niet versleten was.
Ander nadeel van een riem is de beperking van de krachten die je ermee kan overbrengen.
Snel optrekken is juist een pluspunt van elektrische scooters maar de kleine voorpulley is daar bij de Govecs go niet geschikt voor, hij sloopt je riem heel snel als je dat doet en daarbij luistert de afstelling heel nauw.
Ik heb er uiteindelijk maar een grotere op gezet zodat hij maar geen riemen bleef vreten, maar omdat de tandwielverhouding veranderd trekt hij daarna op als een dwijl. ;(
Eigenlijk zou er achter dan ook een groter tandwiel op moeten maar die is heel zeldzaam want afkomstig van een motor Govecs en dan moet je ook nog dingen gaan aanpassen om ‘m erop te krijgen.

Zou daarom zeker voor een scooter met hubmotor gaan, hoewel ik daar met mijn eerste elektrische scooter, een Novox C50, wel veel pech mee had. 2x een kapotte motor gehad maar dat schijnt uitzonderlijk te zijn.

De Govecs Go 2.4 heeft daarnaast ook zelf problemen, o.a. de slappe vering achter, die je achterspatbord sloopt: Vliegvlug in "Elektrische scooters"
Heb de bevestiging 1x laten lassen en paar maanden later was het weer raak en heb ik ‘m er toen maar af gelaten want is gewoon een vette ontwerpfout dat het überhaupt mogelijk is dat het spatbord klem kan komen te zitten tussen wiel en carrosserie. |:(
Is nog gevaarlijk ook. En stuggere vering die past heb ik ook niet kunnen vinden, Govecs zelf maakt ze in elk geval niet.
Zie dat achterspatbord wat net boven het wiel hoort te zitten ook niet aanwezig lijkt in de Govecs van je advertentie.

Verder zijn de lagers niet echt goed. Blijkbaar zijn die van het balhoofd echt berucht en bij mij al helemaal gaar maar daarna waren ook de lagers in de achtervork aan de beurt. Die waren zonder dat ik het doorhad zo gaar geworden dat bij gas geven het achterwiel zodanig schuin getrokken werd dat de remschijf tegen het vaste deel van de remklauw aan liep. Was toen echt niet meer mee te rijden. :'(

Heb daarna van Marktplaats een andere Govecs gehaald voor weinig met een kapotte accu met het idee om daarvan de onderdelen over te zetten zodat ik mijn scooter weer aan de praat kan krijgen, de accu en motor is verder wel prima namelijk, maar dat staat nu ook al weer een jaar te wachten.
Heb er ook niet echt zin in. Scooters klussen is niet mijn hobby merk ik.

De remmen van de Govecs vind ik trouwens wel prima en aan onderdelen is ook goed aan te komen, die kan je namelijk gewoon nieuw bestellen bij Govecs in Polen maar is wel prijzig vanwege de dure verzendkosten.

Ik rijd nu primair op de Niu NQi GTS van mijn vrouw, die is ook niet zonder problemen helaas maar wel nieuw aangeschaft en kan je daarom onder garantie gewoon wegbrengen en dat is heerlijk ipv er zelf weer mee aan de slag te moeten gaan :)

• water1309
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-12 09:36
Bedankt voor de uitgebreide reacties!

Ik denk dat me vooral ga richten op advertenties voor de nce pro en horwin SK1. Ook maar eens verder in verdiepen dan.

Weet iemand nog verschillen tussen die nce go's en de pro? Het enige dat ik kan vinden is het wattage (3000w VS 3900w).

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-12 20:12
water1309 schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:42:

Ik denk dat me vooral ga richten op advertenties voor de nce pro en horwin SK1. Ook maar eens verder in verdiepen dan.

Weet iemand nog verschillen tussen die nce go's en de pro? Het enige dat ik kan vinden is het wattage (3000w VS 3900w).
Je ziet de super soco cpx helemaal over het hoofd. Wat mij betreft nog steeds de beste scooter voor dat soort afstanden. Inmiddels heb ik er 21000km op staan, mijn woon werk is dezelfde afstand.

• OlafBso
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-12 14:35

OlafBso

Eindelijk klaar

Altijd gaan voor de IVA NCE PRO, grootste accu, meeste bereik en is zelfs als motor scooter verkrijgbaar, wat wel wat zegt over de onderdelen.
Bij mij gingen er gelijk Heidenau K62 banden onder, wat voor een mega goede wegligging zorgt. Verder weinig klachten, behalve dat ik geen app meer heb, en ik ga er zeker niet voor betalen, waardoor ik altijd zomertijd zal blijven zien en nooit meer het scherm aan kan passen naar een ander instrumentarium look..geeft niks, ik had toch al de voor mij mooiste genomen. Tegenwoordig hebben ze ook al de achterdragers voor je topkoffer er bij, dus ik zou die als ik jou was ook meteen aanschaffen.
Verder onderhoud aan de draaiende delen, ik heb pas geleden helaas het balhoofd moeten vervangen, gelijk ook de remklauwen en blokken laten doen, en dat binnen 2 jaar.
Ook wel weer logisch, ik woon in Lent/Nijmegen, en die paden daar zijn killing voor scooters en fietsers daar voelen zich god, dus heb veel en hard geremd.
Maar na 2 jaar rijd hij nog net zover als in het begin, mij hoor je niet klagen.

IVA NCE PROlaf

• MocroBorsato
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:11
Heeft iemand misschien een website waar je gemakkelijk je wensen in kan vullen als batterij, range, power etcetera en dat je gewoon kan filteren op de scooters?

Zelf heb ik nu een gedeelte van dit topic gelezen en zou graag een scooter willen met een liefst een wat hoger vermogen maar ik heb daar tot nu maar een van gezien in dit topic: de Iva Nce Pro met 3900W en 70km bereik.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-12 16:25

Aidix

Geluidspietlut

Het grappige is dat er net juist 3 genoemd zijn in de posts boven de jouwe.
Als je door scooters wilt bladeren is https://www.scootercentrum.com/ wel een goede site en daar krijg je ook een goede indicatie van het bereik.

• Walrave
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-12 10:51

Nog een blije IVA NCE Pro rijder (met twee batterijen). Mijn scooter staat nu op 27500km waarvan ik zelf 20000km heb gereden. Die 3900w merk je wel, de piek kan zelfs boven de 7000w zijn bij optrekken. Snel, stil, goedkoop onderhoud en goede remmen. Ik heb hem twee jaar geleden tweedehands gekocht en rij hem 4 dagen in de week 70km per dag voor woonwerkverkeer. Ik vind het apart dat in zo een snel ontwikkelende markt er na twee jaar niets nieuws is wat even goed is of beter, maar ik zou nog precies hetzelfde model kopen. Deze scooter is eigenlijk het uiterste van wat de wet toelaat als je een scooter wil rijden ipv een motorscooter, dus ik verwacht geen betere optie qua prestaties, maar misschien komt er een keer iets met abs, regeneratieve remmen, navigatie, verbeterde comfort, of, (eindelijk) solid state batterijen, maar voorlopig is dat allemaal niet te vinden op een model met deze prestaties.

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:58
Walrave schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:29:
[...]

Nog een blije IVA NCE Pro rijder (met twee batterijen). Mijn scooter staat nu op 27500km waarvan ik zelf 20000km heb gereden. Die 3900w merk je wel, de piek kan zelfs boven de 7000w zijn bij optrekken. Snel, stil, goedkoop onderhoud en goede remmen. Ik heb hem twee jaar geleden tweedehands gekocht en rij hem 4 dagen in de week 70km per dag voor woonwerkverkeer. Ik vind het apart dat in zo een snel ontwikkelende markt er na twee jaar niets nieuws is wat even goed is of beter, maar ik zou nog precies hetzelfde model kopen. Deze scooter is eigenlijk het uiterste van wat de wet toelaat als je een scooter wil rijden ipv een motorscooter, dus ik verwacht geen betere optie qua prestaties, maar misschien komt er een keer iets met abs, regeneratieve remmen, navigatie, verbeterde comfort, of, (eindelijk) solid state batterijen, maar voorlopig is dat allemaal niet te vinden op een model met deze prestaties.
Vet, eerste "langetermijnsreview" van de NCE Pro dus. Ik zit nu op 9800km ongeveer.

Hoe zit jij met je balhoofd en je schokdempers? Gaat dat nog allemaal goed?

• ArnoTo
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-12 21:04
NCE Pro here, in Paris France. 6000kms, i changed the rear pads one time and had a motor hall error whichcould have been very dangerous for me. Green light, i accelerate and suddenly, error 27 (i think) and the NCE stops and shuts down. I went to the dealer who changed the hall sensor and told me that the motor cables were not top quality. Other than that i can't complain much, just that i would like one day try another grease in the front fork because this is clearly the weak point of this scooter. Front fork confort is really bad.

Once you said that, range is amazing. Construction quality and design also very good compared to other chinese crap.

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03:16
Ik zit op 14000 met een NCE Pro. Na 2500 en 6000 de remblokken achter vervangen maar sindsdien gaat het goed. Bij 8000 was de lager van het voorwiel op. Verder geen gekke dingen.

Heb Michelin banden, maakt veel verschil met de standaard. Range is nog hetzelfde mits bandenspanning op orde is.

• Walrave
[quote]pannekoek schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:31:
[...]

De reparaties die ik tot nu toe heb gedaan zijn:
remblokken vervangen 6x
Banden vervangen (1 keer vervangen achter na een spijker, 1 set city grip 2 voor en achter en 1 vervanging city grip 2 achter)
Vorkpoten gesmeerd
Afstellen balhoofdspeling
Wiellager 6302 x2 en Montage wiellagers

Ik weet niet precies wat gedaan is tijdens de servicebeurten, maar ik geloof dat de balhoofd en schokdempers nog niet zijn vervangen, alleen gesmeerd en afgesteld. Ik had wel dat het sturen een keer heel stijf was geworden en een andere keer dat de demping wat minder was geworden (vaak doorheen), maar na een servicebeurt was dat beter en ik denk dat ze toen alleen hebben gesmeerd en afgesteld. Hij rijdt nog goed en het sturen loopt nu soepel en de drempels gaan best goed.

• jelke1992
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:22
Vraagje voor de IVA rijders. Ik pakte zojuist mijn scooter en er was iets raars mee. Een tijdje terug heeft hij de update gehad dat je met de mode knop kon schakelen tussen 3 standen. Dit kon opeens niet meer. Maar misschien nog wel vreemder, de totale km stand leek gereset (odo stond op 15km terwijl er 4000 op stond). Heeft iemand dit eerder gehad?
Moet ik nu weer langs de dealer als ik de update terug gezet wil hebben?

• Engie
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-12 02:25
jelke1992 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 18:06:
Vraagje voor de IVA rijders. Ik pakte zojuist mijn scooter en er was iets raars mee. Een tijdje terug heeft hij de update gehad dat je met de mode knop kon schakelen tussen 3 standen. Dit kon opeens niet meer. Maar misschien nog wel vreemder, de totale km stand leek gereset (odo stond op 15km terwijl er 4000 op stond). Heeft iemand dit eerder gehad?
Over de odo weet ik het niet. Maar ik heb wel gehad dat mijn knop niet meer (goed) werkte. Dat kwam door regen/viezigheid.
Mijn dealer heeft dit opgelost, maar uiteindelijk heb ik het zelf ook wel eens herhaald met wat WD40.

Zelfde geld voor de knipperlichten overigens.

Weet niet of het jouw probleem is, maar het kan helpen!

• Walrave
jelke1992 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 18:06:
Ik heb wel eens gehad dat ik hem aan deed en dat de odo niet goed was, de klok niet goed stond, of dat geen geluid kwam, maar na het weer uitzetten en aanzetten was het weer goed. Als het niet opgelost wordt met WD40, of een paar keer aan/uit zetten, misschien kan je in de app als die werkt een systeem test uitvoeren en kijken of daar iets uit komt. Maar ik zou sowieso de dealer bellen om te vertellen wat er aan de hand is.
Pagina: 1 ... 74 75 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.