Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Als ik content kijk via bijvoorbeeld amazon prime dan blijven er 2 zwarte balken in het beeld, dit wil ik wegwerken via de optie beeldformaat.
Maar als ik naar alle instellingen-->weergave en geluid-->beeld ga, dan kan ik de optie beeldformaat niet selecteren.
Ik heb zojuist alle updates gedaan maar dat geeft geen oplossing. Iemand een idee wat ik fout doe?
:strip_exif()/f/image/3gaczGBblqSFogVX1imCLnqs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door G-addict op 17-11-2024 09:46 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zoals de makers het bedoeld (en gefilmd) hebben toch...G-addict schreef op zondag 17 november 2024 @ 22:33:
Ja, maar met irritante zwarte balken.
Denk dat je misschien in de Prime-instellingen moet kijken ook, net zoals op een smartphone?
Het is idd zoals de makers het bedoeld en gefilmd hebben.CLB schreef op zondag 17 november 2024 @ 23:39:
[...]
Zoals de makers het bedoeld (en gefilmd) hebben toch...
Denk dat je misschien in de Prime-instellingen moet kijken ook, net zoals op een smartphone?
Maar ik wil mijn nieuwe tv graag ook gebruiken zoals de makers het bedoeld hebben, met een volledig gevuld beeldscherm, aangevuld met ambilight. Daarvoor heeft de fabrikant een oplossing ingebouwd die ik nu niet kan selecteren, dus vandaar mijn vraag.
Waar vind je die instelling? Ik vind het soms ook jammer dat niet het hele beeld gebruikt wordt.G-addict schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:36:
[...]
Het is idd zoals de makers het bedoeld en gefilmd hebben.
Maar ik wil mijn nieuwe tv graag ook gebruiken zoals de makers het bedoeld hebben, met een volledig gevuld beeldscherm, aangevuld met ambilight. Daarvoor heeft de fabrikant een oplossing ingebouwd die ik nu niet kan selecteren, dus vandaar mijn vraag.
Volgens de handleiding: alle instellingen-->weergave en geluid-->beeld --> beeldformaat.darkdesign schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:45:
[...]
Waar vind je die instelling? Ik vind het soms ook jammer dat niet het hele beeld gebruikt wordt.
De tekst beeldformaat staat er wel (zie de foto die ik gisteren heb gedeeld) maar ik kan deze niet selecteren.
Eraser127 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:35:
Als de hoogte verhouding wordt opgerekt, gaat de breedte ook mee, dan mis je toch een stukje beeld links en rechts? Zou het dan lekker zo laten, tenzij ik iets mis.
Tv's kunnen het beeld zodanig corrigeren dat het beeld volledig gevuld is en vervorming (bijna) niet opvalt.Eraser127 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:35:
Als de hoogte verhouding wordt opgerekt, gaat de breedte ook mee, dan mis je toch een stukje beeld links en rechts? Zou het dan lekker zo laten, tenzij ik iets mis.
Hier kan ik het ook niet selecteren, maar ik zou bij de app zelf kijken, dat al gedaan? Volgens mij heeft de content die je bekijkt gewoon embedded zwarte balken, waardoor je televisie denkt dat alles fullscreen wordt afgespeeld. Dan zou je dus verder moeten kunnen inzoomen om de zwarte balken te maskeren...
Dat dus.CLB schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:00:
Wat Eraser zegt, dan mis je toch beeld aan de zijkanten? Maar ieder z'n ding natuurlijk.
Hier kan ik het ook niet selecteren, maar ik zou bij de app zelf kijken, dat al gedaan? Volgens mij heeft de content die je bekijkt gewoon embedded zwarte balken, waardoor je televisie denkt dat alles fullscreen wordt afgespeeld. Dan zou je dus verder moeten kunnen inzoomen om de zwarte balken te maskeren...
En zoals te zien, anticiperen ze er al op door de ondertiteling hoger weer te geven.
Ik vermoed ook dat het originele beeld inclusief zwarte balken is. Zelfs de trailer heeft die IMDB: Cross (TV Series 2024– )
Misschien bij kleine aanpassingen oid, maar niet als je de zwarte balken volledig weg laat. Dan krijg je een opgerekt beeld of je verliest gewoon een heel stuk links en rechts en er zit niks in huidige tv's die dat kan corrigeren.G-addict schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:44:
[...]
[...]
Tv's kunnen het beeld zodanig corrigeren dat het beeld volledig gevuld is en vervorming (bijna) niet opvalt.
Die instelling kan je alleen aanpassen bij tv uitzendingen (kabel). Niet bij streaming apps.G-addict schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:59:
[...]
Volgens de handleiding: alle instellingen-->weergave en geluid-->beeld --> beeldformaat.
De tekst beeldformaat staat er wel (zie de foto die ik gisteren heb gedeeld) maar ik kan deze niet selecteren.
Ja, dit heb ik gisteravond ook ontdekt via de klantenservice op de website van Philips.Anton schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:25:
[...]
Die instelling kan je alleen aanpassen bij tv uitzendingen (kabel). Niet bij streaming apps.
De functie is inderdaad mogelijk niet beschikbaar bij bepaalde ingangen zoals hdmi en streaming. Er zit dus niks anders op dan de situatie accepteren.
Dacht via ADB bezig te moeten gaan, maar het kan nog veel makkelijker tegenwoordig.CLB schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:02:
Vandaag een OLED909 geinstalleerd, dus dat wordt aankomende jaren flink genieten mag ik hopen.
Opvallend is de hoeveelheid niet verwijderbare bloatware out of the box, daar moet ik nog even naar kijken. De menubalk met apps staat echt halfvol met onzinnigheid, waarvan ik liefst alle snelkoppelingen verwijder. Een handjevol apps is te verwijderen, een paar 'uit te zetten', maar er blijft een hele rits over.
Gewoonweg de ADB TV: App Manager-app op de televisie geïnstalleerd en alle onnodige muk 'disabled'
Heb de TAW8506 (sub) al binnen, zag gisteren een mooie aanbieding voorbij komen bij Apollo.
Allemaal goed om te horen, ga je veel plezier aan beleven!Veen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:05:
Goed om te weten, heb de 55OLED909 ondertussen in bestelling staan en ben ook geen fan van bloatware
Heb de TAW8506 (sub) al binnen, zag gisteren een mooie aanbieding voorbij komen bij Apollo.
Waar heb je de televisie aangeschaft uiteindelijk?
Is een bekend euvel bij Philips (Google) en ondanks de aangepaste firmware welke ik ontvangen heb, is het nog steeds aanwezig en lijkt het ook niet opgelost te worden..
Zie ook:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2268104
[ Voor 11% gewijzigd door BTFD op 20-11-2024 14:09 ]
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Gamertag : iWitness NL
De beste prijs die HelloTV kon bieden scheelde bijna niets met de prijs in de lokale electronicazaak. In het kader van support your locals heb ik het hen gegundCLB schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:16:
[...]
Allemaal goed om te horen, ga je veel plezier aan beleven!
Waar heb je de televisie aangeschaft uiteindelijk?
Vandaar ook geen 24 uurs levering.
Doe je goed, maar dan heeft jou lokale shop wel erg gunstige prijzen denk ik.Veen schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:49:
[...]
De beste prijs die HelloTV kon bieden scheelde bijna niets met de prijs in de lokale electronicazaak. In het kader van support your locals heb ik het hen gegund
Vandaar ook geen 24 uurs levering.
Was genoemd ja:BTFD schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:07:
Wil het feestje niet verpesten voor de mensen met een 909, maar hier vooral problemen met de lipsync. Zowel in de apps als externe hardware (Ziggo Next). Is een bekend euvel bij Philips (Google) en ondanks de aangepaste firmware welke ik ontvangen heb, is het nog steeds aanwezig en lijkt het ook niet opgelost te worden.. Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2268104
CLB schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:03:
Ook even hier
[...]
pluggen, want misschien ziet niet iedereen een apart topic:
Philips 65OLED809/12 lip-sync / audio-video sync issues, ook op de 909 gespot.
Hier nog in de running voor een nieuwe televisie, lastige keuze
Beide mooi, stiekem beide toch ook hun voor- en nadelen natuurlijk. Hier uiteraard ook aan een G4 gedacht, maar voor mij was de combinatie van Ambilight, beter geluid (want gebruik geen extern) en Google TV een vrij makkelijke keuze. Daarbij is de afstandsbediening van Philips meer mijn ding, die Magic Remote van LG lijkt en voelt goedkoop imo. Maar niet iedereen geeft daar natuurlijk evenveel om en prijstechnisch is de G4 wel erg interessant. Als je extern geluid gebruikt is een 909 misschien niet de meest handige keuze prijstechnisch ook.KawaZ1000 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:10:
Ik ben ook nog in de markt voor een 65” tv, had al bijna de 909 aangeschaft, maar twijfel inmiddels tussen de LG g-serie. Geluid speel ik hier allemaal af via mijn 5.1 versterker met passthrough. Ga je dan ook deze lip sync problemen ervaren? Of is het alleen met het geluid via de soundbar?
Doen ze goed dan, chapeau!Veen schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:49:
De beste prijs die HelloTV kon bieden scheelde bijna niets met de prijs in de lokale electronicazaak.
[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 20-11-2024 23:21 ]
De versterker schakelt gelijktijdig met de tv aan en uit, dit kreeg ik met mijn 2015 LG OLED niet voor elkaar, ondanks dat deze tv wel HDMI-Arc aan boord had.
Bij de geluidsinstellingen had ik de output omgezet van stereo naar meerkanaals, het verbaasde mij dat daarna het geluid uit de tv luidsprekers zoveel beter klonk!
Filmgeluid klinkt nu zoals het hoort over de 5.1 opstelling.
Wij ervaren geen synchronisatieproblemen met het geluid via netflix en prime video. Zowel via HDMI-Arc als via de tv speakers loopt dat prima.
Bij het gebruik van NL Ziet waren er wel enige synchronisatie issues, in een ander topic vond ik de oplosssing om in deze app media tunneling in te schakelen, nu ook synchroon geluid via NL Ziet.
Jammer dat zojuist bij Google TV de "Only Apps" functie is aangepast waardoor er weer reclame te voorschijn komt.
Afstandsbediening ligt lekker in de hand, alleen jammer dat bluetooth alleen gebruikt wordt voor de spraakfunctie. Was fijner geweest als deze ook de bediening deed, nu moet je altijd precies mikken.
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Ben altijd al een Ambilight liefhebber geweest. En ook dat is voor mij nu weer de meerprijs waard. Bij de LG ben ik bang dat ik de stroomkabel niet door de muur doorvoer krijg. Die stekker schijn je namelijk niet los te kunnen halen.Beide mooi, stiekem beide toch ook hun voor- en nadelen natuurlijk. Hier uiteraard ook aan een G4 gedacht, maar voor mij was de combinatie van Ambilight, beter geluid (want gebruik geen extern) en Google TV een vrij makkelijke keuze. Daarbij is de afstandsbediening van Philips meer mijn ding, die Magic Remote van LG lijkt en voelt goedkoop imo. Maar niet iedereen geeft daar natuurlijk evenveel om en prijstechnisch is de G4 wel erg interessant. Als je extern geluid gebruikt is een 909 misschien niet de meest handige keuze prijstechnisch ook.
Nu ben ik door berichten hier wat angstig geworden voor de mogelijke lip sync issues. Dit is voor mij nu de enige reden om hem niet te kopen….
Stekker afknippen en na muurdoorvoer een nieuwe stekker eraan schroeven heb ik in m'n vorige woning 3x gedaan. Gaat prima hoor.KawaZ1000 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:20:
[...]
Bij de LG ben ik bang dat ik de stroomkabel niet door de muur doorvoer krijg. Die stekker schijn je namelijk niet los te kunnen halen.
Een tijdje terug hier al eens gedeeld dat ik tot volle tevredenheid een 65OLED806 in huis heb gehaald. Beeld en Ambilight zijn eigenlijk über. De software werkt vlot en stabiel op één ding na en dat lees je eigenlijk overal sinds de laatste firmware-update (april 2024!!!)
Aangesloten aan een receiver met Dolby Atmos en eARC ingang, kan ik na opstart van tv het volume van de receiver niet regelen middels de tv remote. Zet je eARC op "uit" ipv "automatisch" is dat opgelost.
Een heel verhaal naar de TPV CC. Een leuk antwoord terug: dit is een firmware bugje. Er zal nog wel eens een update komen, maar we weten niet wanneer, euuhhhh, wat???
Sterk eigenlijk dat een fabrikant een bug kan introduceren in goed werkende software en dik een half jaar later is dat nog niet opgelost. Customer Care geeft dan zo'n "afwimpel" antwoord. Bah, goed om te zeggen we hoeven geen klanten meer.
Idem dito hier op de 909, iemand hier meer werkend?CLB schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:48:
Ik ben weer eens bezig met een Google Nest Mini en spraakopdrachten icm m'n OLED803...
Wat werkt er wel:
- "He Google, volume naar 1 - 10"
- "He Google, schakel televisie in" --> Gaat wel aan, maar daarna: "Sorry, er is een fout opgetreden", maar oke.
- "He Google, speel Defqon op YouTube op televisie"
Wat er werkt er niet / half:
- "He Google, schakel televisie uit" --> "Sorry, ik heb OLED803 niet uit kunnen zetten, check de handleiding"
- "He Google, speel RTL 5 op televisie" --> "Goed, ik speel RTL 5 op YouTube af op OLED803"
- "He Google, speel Lupin op Netflix" --> "Prima Lupin op Netflix, ik speel het nu af op OLED803." Beeld gaat echter niet aan en dan is het: "Sorry, ik kan Lupin nog niet afspelen op Android TV, probeer je Android TV-afstandsbediening te gebruiken"
Werken er bij jullie meer stemcommando's icm een Nest Mini en Phillipstelevisie?
Kan er nog steeds niet over uit dat je een Android TV koopt die totaal niet goed te bedienen is zo
Televisie aan lukt dus wel, volume ook, maar de rest eigenlijk niet.
Gaat om combi samen met Sonos Arc. Via Xbox Series S werkt het wel, maar nadeel is dat de Xbox-en weer vertraging in Atmos geluid hebben (bekend probleem)
Sta dus op het punt een Google TV 4K of Amazon Firestick 4K Max te halen, als workaround.
Of heeft iemand anders nog een briljant idee?
Bij de philips als je naar links, rechts whatever drukt dan kreeg ik regelmatig dat hij die actie meerdere keren doorgaf, bloedirritant. Bij de TCL nergens last van.
Nu heeft de philips androidtv 11 en TCL androidtv 12, dus misschien zit het alsnog in android 11 zelf maar toch. Dacht meld het even.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
CLB schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:02:
Vandaag een OLED909 geinstalleerd, dus dat wordt aankomende jaren flink genieten mag ik hopen.
Opvallend is de hoeveelheid niet verwijderbare bloatware out of the box, daar moet ik nog even naar kijken. De menubalk met apps staat echt halfvol met onzinnigheid, waarvan ik liefst alle snelkoppelingen verwijder. Een handjevol apps is te verwijderen, een paar 'uit te zetten', maar er blijft een hele rits over.
En de 'source'-knop werkte niet meer kwamen we achter en dat was ook het geval bij de nieuwe TCL-televisie die ik had 'debloat'. Toevallig of niet, want beide draaien op Google TV. Vanavond even naar de Philips hier gekeken en had blijkbaar toch wat teveel op 'disabled' gezet, waardoor dat niet meer werkte. 'TV' 'TV-gids' en 'Help' moeten echt enabled staan om snel te kunnen wisselen qua inputs, dus die icoontjes zie ik weerCLB schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:39:
Dacht via ADB bezig te moeten gaan, maar het kan nog veel makkelijker tegenwoordig.
Gewoonweg de ADB TV: App Manager-app op de televisie geïnstalleerd en alle onnodige muk 'disabled'.
EDIT: En zojuist laatste OTA-firmware geïnstalleerd: TPM231WW_R.101.002.038.221
EDIT II: De update bracht ook de 'Multiview-app', waarbij je naar meerdere HDMI-poorten tegelijkertijd kunt kijken, gelijk disabled

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 25-11-2024 23:20 ]
Mijn PhilipsTv van 2020 is onder garantie gerepareerd. Uiteindelijk is er een compleet nieuw paneel ingekomen en de TV was bij terugkomst geheel terug op fabrieksinstelling, zonder accounts, poortnamen etc.
Paneel werkt nu weer naar behoren en kan er weer van genieten
Maar nu wel nog een vraag. Ik heb ondertussen een andere soundbar erbij, maar dat lijkt nog niet helemaal lekker te gaan met HDMI-CEC en HDMI-ARC.
Heeft iemand ervaring ermee?
Ik heb aangesloten:
Ziggo Next Mini, deze reageert op HDMI-CEC
LG Blu-ray speler, die ook een 5.1 set heeft. 5.1 set heb ik er afgehaald, alleen nog de Blu-ray functie doet het. Deze reageert op zowel HDMI-CEC als HDMI-ARC
Samsung Soundbar, deze reageert op de HDMI-ARC
De philips tv gaat qua sound compleet over de zeik als ik probeer om hem via HDMI-ARC de sound-output te zetten. Hij blokkeert het geluid, en gaat dan direct weer over naar TV-geluid. Melding: kan niet naar HDMI schakelen want TV-geluid staat aan, komt in beeld.
Zodra ik de Blu-ray speler uit de HDMI haal, gaat het wel goed, maar werkt de HDMI-CEC nog niet helemaal over de keten van ziggo t/m soundbar (soundbar gaat aan bij aanzetten ziggo, maar TV blijft uit...). Volume van TV werkt dan wel over de soundbar.
Vraag: is het mogelijk om de Blu-ray speler erin te houden en in de Philips TV wijs te maken dat de ARC niet naar die Blu-ray speler moet? Ik heb op die Blu-ray speler de opties voor TV-sound en Easylink (CeC) al uitgezet. Maar dat helpt niet
Op een moment met alles uitproberen, kreeg ik overigens zowel TV-geluid als Soundbar tegelijkertijd aan. Je hoort dan de echo, vanwege de lipsync problemen in de philips software met ARC. Output staat al op Bypass en vertraging staat uit. Verschil is echt maar een paar milliseconden, maar wel de verkeerde kant op.
Kreeg het via menu geluid instellingen niet weer goed.
Heb de HDMI kabels van zowel soundbar als Blu-Ray speler er weer uitgehaald. Tv van stroom, stroom er weer op. HDMI poorten resetten. Daarna eerst de soundbar er in, en het gaat weer goed.
Blu-ray daarna maar in de soundbar zelf met HDMI input gestopt, maar tv meteen weer over de zeik met geluid.
Repeat vorige.
Ik zoek nu dus een methode om die blu-ray met HDMI aangekoppeld te houden, door een setting in de tv goed te zetten. Iemand een mogelijkheid of setting die ik kan nakijken?
@Klippy , @dinandus : bedankt voor het meedenken, maar ik heb hem kunnen reparerenBeeldbuisje schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:15:
@jan390 is herstellen dan geen optie? Als het scherm zelf niet kapot is, zijn zo'n Philipsen wel vaak makkelijk herstelbaar.
Ik heb backlight besteld (€17). 2 youtube video's, 1 uur aanklooien,100+ schroefjes en meters dubbelzijdig plakband verder en de tv draait weer als een zonnetje.
Hopelijk kan ik daar weer een paar jaar mee verder.
Nee, geen app store, alleen de voor geïnstalleerde apps zijn beschikbaar. Heel beperkt, zelfs geen videoland of npo. Laat staan kpn of ziggo apps.Tylen schreef op zondag 24 november 2024 @ 13:16:
Iemand hier met een philips tv die op titan os draait? Is er in de app store de kpn tv app? (Zodat ik mijn externe kpn kastje weg kan doen)
Heb de PUS8949 vandaag binnen gekregen en aangesloten. Baal een beetje van m'n aanschaf door de OS beperking. Wordt waarschijnlijk een Google streamer er aanhangen om wel een appstore te hebben.
Heb ondertussen maar de safe route genomen en een LG Oled gehaald.SMOKEz8z8 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 01:39:
[...]
Nee, geen app store, alleen de voor geïnstalleerde apps zijn beschikbaar. Heel beperkt, zelfs geen videoland of npo. Laat staan kpn of ziggo apps.
Heb de PUS8949 vandaag binnen gekregen en aangesloten. Baal een beetje van m'n aanschaf door de OS beperking. Wordt waarschijnlijk een Google streamer er aanhangen om wel een appstore te hebben.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Wat er ook van zei op softwarematig vlak, hardwarematig vind ik Philips één van de makkelijkst herstelbare tv's. Je vind er (terug) ontzettend veel onderdelen van en ze hebben nog steeds als één van de weinige gedetailleerde technische schema's.jan390 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:42:
[...]
@Klippy , @dinandus : bedankt voor het meedenken, maar ik heb hem kunnen repareren
Ik heb backlight besteld (€17). 2 youtube video's, 1 uur aanklooien,100+ schroefjes en meters dubbelzijdig plakband verder en de tv draait weer als een zonnetje.
Hopelijk kan ik daar weer een paar jaar mee verder.
Die led's is een ramp aan het worden, maar goed, dat geldt eigenlijk voor elke LCD tegenwoordig.
Update: Heb vorige week een Google TV Streamer gehaald, aangesloten, en nu werken alle apps (in ieder geval Netflix en Disney+) gewoon met Dolby Atmos op de Sonos Arc.Canis Lupus schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:27:
Ik heb nu 2 jaar naar tevredenheid de 65PML9636, maar baal dat de ingebouwde Google Apps (met name Disney+) geen goede Dolby Atmos doorgeven, alleen DD 5.1.
Gaat om combi samen met Sonos Arc. Via Xbox Series S werkt het wel, maar nadeel is dat de Xbox-en weer vertraging in Atmos geluid hebben (bekend probleem)
Sta dus op het punt een Google TV 4K of Amazon Firestick 4K Max te halen, als workaround.
Of heeft iemand anders nog een briljant idee?
€119 workaround, maar ik ben er blij mee
Daarbij ben ik nu in ieder geval verzekerd van langere en hopelijk ook snellere updates van het Google TV platform, in plaats van Philips afhankelijk te zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Canis Lupus op 06-12-2024 09:20 ]
Anders toch maar weer mijn Nvidia Shield gebruiken, welke sowieso iets sneller is, maar minder HDR modi ondersteund...
Arrived anxious, left bored
Dat probleem heb ik met de oled806 ook. Volgens mij is het aan de ontwikkelaars zelf om die functionaliteit te gebruiken in hun apps. Al had Philips zelf er misschien ook wel iets op kunnen bedenken.Puck schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:23:
Ik heb sinds vorige week een Philips 65OLED909 en ben redelijk verbaasd dat de TV geen refresh rate switching heeft voor geïnstalleerde apps? De TV lijkt standaard op 60hz te draaien en ik kan dit met geen mogelijkheid (automatisch) aanpassen. Iemand een idee of heeft TV Vision simpelweg deze Android 12 feature niet geïmplementeerd?
Anders toch maar weer mijn Nvidia Shield gebruiken, welke sowieso iets sneller is, maar minder HDR modi ondersteund...
Hoe ik nu naar 50 hz switch is door een aangekoppelde oude chromecast vast te zetten op 50hz. Ik switch dan naar het hdmi kanaal van die chromecast, daarna cast ik via mijn telefoon naar de ingebouwde chromecast en heb ik wel 50hz refresh rate zonder stotterend beeld. Super knudde natuurlijk om dat anno 2024 nog op deze manier te moeten doen.
Bij de bekendere streamingdiensten hoef ik dat niet te doen, alleen wel bij live streams van sportwedstrijden op HBO Max en de tv apps van Ziggo en Kpn bijvoorbeeld.
Gelukkig heb ik ook een Next mini dus hoef ik dat bijna nooit meer zo te doen, alleen wel bij de Olympische spelen en Tour de France bijvoorbeeld via HBO max live streams.
Dat was mij ook duidelijk, maar ik gebruik bijvoorbeeld Plex en SmartTubeNext, beide apps ondersteunen dit maar het werkt simpelweg niet. SmartTubeNext toont ook een lijst van "Auto Frame Rate supported modes" en daar staat enkel "3840x2160@60.00004".darkdesign schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:31:
[...]
Dat probleem heb ik met de oled806 ook. Volgens mij is het aan de ontwikkelaars zelf om die functionaliteit te gebruiken in hun apps. Al had Philips zelf er misschien ook wel iets op kunnen bedenken.
Arrived anxious, left bored
Had wel even op Philips website gekeken maar die hebben het over corrupte app, maar heb gecheckt op updates en 2 updates gedaan van 2 apps. Maar de melding blijft.
Online staat dan dat ik een corrupte app moet verwijderen, maar hoe kom ik er achter welke app dat is?
Of zijn er andere tips om dit op te lossen? Tijd lang TV even van stroom af bijv. Om even echt te resetten of hele TV naar fabrieksinstellingen (liever niet ofc.)
HDMI-CEC (Eaylink) werkt niet lekker in mijn setup:
Vu+Uno4KSE - Marantz SR7010 - Oled909
AMLogic 905X Corelec ^
Als ik de tv aanzet kom ik altijd op het home kanaal van de SR7010, als de AMLogic is aangesloten gaat ie altijd daar naar toe, eerst even beeld van de SR7010 en gaat dan door naar de AMLogic. De TV staat zo ingesteld dat ie moet opstarten met last used input (dat is dan de Vu+).
Dezelfde setup met mijn oude Samsung QE49Q7F werkte wel prima.
Ik probeer ook de Rakuten button te remapoen naar bv de HBO app. Ik heb Button Mapper en Buttons Remapper geprobeerd, maar beide laten dan ook nog steeds even Rakuten zien en gaan dan door naar HBO, daar valt op zich mee te leven maar als zo'n map tool aanstaat dat hebben volume up en down geen repeat meer. Dus als je volume up ingedrukt houdt dan gaat ie maar .5 omhoog.
Iemand tips om dit te fiksen ?
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Volume heeft inderdaad geen repeat, maar gaat bij mij in stappen van 1, niet 0,5.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Nog niet gelukt fatsoenlijk te remappen.
Ook prime en Netflix knop. Die zijn wel handig.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
guido66 schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:53:
@gjs rakuten knop? Hier ook een 909 sinds een week, maar enkel netflix, youtube en prime video knoppen op mijn ab.
Volume heeft inderdaad geen repeat, maar gaat bij mij in stappen van 1, niet 0,5.
Jullie hebben helemaal gelijk, die rakuten knop heb ik op een extra compatible AB. Die zit dat op de plaats onder YouTube waar op de originele AB zo'n vierkantje in puntjes staat. Het komt natuurlijk op het zelfde neer. Alleen een andere knop, ik had ook de Youtube knop omgezet naar SmartTube, daar start dan altijd eerst Youtube en daarna SmartTube. Die is wel verdomd lekker, reclame vrij Youtube kijken.Dennis1812 schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:56:
Ik heb ook een Rakuten Knop. En een knop met een soort Windows logotje waarvan de onderkant naar achteren is gedrukt (3d idee).
Nog niet gelukt fatsoenlijk te remappen.
Ook prime en Netflix knop. Die zijn wel handig.
Die .5 omhoog.is op mijn Marantz receiver.
:strip_exif()/f/image/gVDqiWZrsQpot58IOvbDDsQN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door gjs op 29-12-2024 20:45 ]
Heb je die remap apps gewoon uit de app store geplukt? Ik kan ze niet vinden namelijk. Heb wel software volledig up to date.gjs schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:46:
Ik heb sinds een paar weken een OLED909 en loop tegen een paar dingen aan:
HDMI-CEC (Eaylink) werkt niet lekker in mijn setup:
Vu+Uno4KSE - Marantz SR7010 - Oled909
AMLogic 905X Corelec ^
Als ik de tv aanzet kom ik altijd op het home kanaal van de SR7010, als de AMLogic is aangesloten gaat ie altijd daar naar toe, eerst even beeld van de SR7010 en gaat dan door naar de AMLogic. De TV staat zo ingesteld dat ie moet opstarten met last used input (dat is dan de Vu+).
Dezelfde setup met mijn oude Samsung QE49Q7F werkte wel prima.
Ik probeer ook de Rakuten button te remapoen naar bv de HBO app. Ik heb Button Mapper en Buttons Remapper geprobeerd, maar beide laten dan ook nog steeds even Rakuten zien en gaan dan door naar HBO, daar valt op zich mee te leven maar als zo'n map tool aanstaat dat hebben volume up en down geen repeat meer. Dus als je volume up ingedrukt houdt dan gaat ie maar .5 omhoog.
Iemand tips om dit te fiksen ?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ja uit de app store, even zoeken op Button.Dennis1812 schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:41:
[...]
Heb je die remap apps gewoon uit de app store geplukt? Ik kan ze niet vinden namelijk. Heb wel software volledig up to date.
Op het Home scherm, apps tabje en dan die zoekbalk onderaan gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door gjs op 29-12-2024 20:49 ]
Dus waarschijnlijn gaan alle Philips TVs vanaf 2020 en verder de komende tijd ook Titan OS krijgen. Dus let op als je een upgrade krijgtAre there any variations of the platform to develop for?
No. Philips Legacy Linux TVs are upgraded to be compatible with the recent Titan OS platform. This allows you to distribute your app on models from the year 2020 onwards. That’s 5 model years covered, in just 1 development effort!
Ik wil gewoon android tv houden, dat zal toch wel zo blijven neem ik aan?Theswitch schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 18:27:
Even een beetje in Titan OS ingelezen. Ik zie op Titan OS developer FAQ staan:
[...]
Dus waarschijnlijn gaan alle Philips TVs vanaf 2020 en verder de komende tijd ook Titan OS krijgen. Dus let op als je een upgrade krijgt
Ik hoop het ook. Misschien alleen non-smart (non Android tv) philips TVs die worden geupdated naar Titan OS?darkdesign schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 18:32:
[...]
Ik wil gewoon android tv houden, dat zal toch wel zo blijven neem ik aan?
Hoewel Android ook op Linux gebaseerd is gaat het hier niet om Android en Google TV's.Theswitch schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 18:33:
[...]
Ik hoop het ook. Misschien alleen non-smart (non Android tv) philips TVs die worden geupdated naar Titan OS?
Zie https://tv-sound-monitors...Android-Saphi-or-Linux-TV
In de faq bij Titan staat Linux TVs vanaf 2020 expliciet genoemd, hier staat dat Linux TVs vanaf 2023 zijn of voor 2017. We zullen zien wat t gaat worden.easyriider schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:05:
[...]
Hoewel Android ook op Linux gebaseerd is gaat het hier niet om Android en Google TV's.
Zie https://tv-sound-monitors...Android-Saphi-or-Linux-TV
De eigenaar vroeg of dit op Titan kon gezet worden. Hij deed wel een OS upgrade, maar is binnen Saphi gebleven. Lees: waardeloos
Mn OLED909 gaf zojuist een melding dat 'ie geüpdatet is.
Softwareversie: TPM231WW_R.101.002.038.230, changelog moet ik nog zoeken.
EDIT: Toengel.net-forum
[ Voor 32% gewijzigd door CLB op 08-01-2025 19:38 ]
Sinds vorig jaar heeft een update van de Ziggo Go app, in combinatie met een update van Philips Android TV (bijna alle jaargangen) de HDMI ARC overhoop gegooit.
Symptoom: bij gebruik van een soundbar (elk merk) die via ARC is aangesloten, gaat het volume in stappen van 2 omhoog tot de maximum volume, en bij opstarten van TV kan het volume ook 0 zijn.
Oorzaak: het geïnstalleerd hebben staan van de Ziggo Go app op een Philips Android TV.
Je hoeft de Ziggo go app niet te gebruiken alleen geinstalleerd hebben staan, je hoeft geen ziggo klant te zijn, het gebeurt bij elke actieve input-source.
Huidige oplossing: deinstalleren van de Ziggo Go app.
Ziggo en Philips hebben dit in 1 jaar tijd nog niet gefixt.
Ik heb hier twee apparaten (DVD en soundbar) aan de Philips TV die naar ARC luisteren, maar wil slechts 1 ervan gebruiken voor sound-output. Zodra beide apparaten aangesloten staan (hoeft niet eens aan te staan), gaat de Philips TV sound-output config over de zeik en wil hij alleen (beperkt) tv geluid over de tv-speakers doen. Ik moet nu dus steeds HDMI stekkers in en uit pluggen om het geluid goed te doen. En als ik nu dus DVD wil kijken, kan ik de soundbar niet gebruiken. DVD aan de soundbar direct hangen, geeft hetzelfde effect overigens.
[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 08-01-2025 10:56 ]
Ik heb deze een week of twee geleden maar zelf erop gezet.CLB schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:17:
Had automatische updates nog niet uitgezet blijkbaar...
Mn OLED909 gaf zojuist een melding dat 'ie geüpdatet is.
Softwareversie: TPM231WW_R.101.002.038.230, changelog moet ik nog zoeken.
EDIT: Toengel.net-forum
Had sinds September geen automatische update meer gezien op de 909 en ook handmatig zoeken leverde niks op.
Dus dan is Toengel wel handig, want de 38.230 kan je daar downloaden. De vorige firmware stond er niet op en die wilde ik hebben voor Ambilight knipper problemen.
Die lijken nu in elk geval opgelost, dus dat is mooi, maar jammer dat Philips geen changelogs geeft.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Inderdaad. En dat staat zelfs op de poort normaal gezien en zeker in de handleiding.Anton schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:45:
Op mijn tv is er maar 1 poort die (E-)ARC doet, dus alleen daar gaat het geluid naartoe. Volgens mij is dat bij de meeste tv's zo, maar ik kan me vergissen.
Maar zelfs als meerdere HDMI poorten het ondersteunen zal het waarschijnlijk maar op één poort tegelijk actief zijn.
Welke soundbar heb je @Get!em?
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Philips tv 43pus8535Klippy schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:01:
[...]
Inderdaad. En dat staat zelfs op de poort normaal gezien en zeker in de handleiding.
Maar zelfs als meerdere HDMI poorten het ondersteunen zal het waarschijnlijk maar op één poort tegelijk actief zijn.
Welke soundbar heb je @Get!em?
Soundbar Samsung 930D
Alle 4 HDMI poorten ondersteunen ARC, geen enkele e-arc.
https://www.philips.nl/c-...-met-driezijdig-ambilight
Probleem is dus, dat je niet 1 poort kunt kiezen, en als er dus 2 apparaten blijk geven van ARC ondersteuning, kan de Philips niet kiezen en schiet in de stress.
[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 08-01-2025 20:15 ]
Ik heb een philips TV met google TV. Daarop heb ik via HDMI 1 een soundbar aangesloten. Ook heb ik een optical kabel aangesloten.
Normaal gesproken als ik met bijvoorbeeld de netflix app kijk dan gaat ook de soundbar automatisch aan en kan ik het volume van de soundbar ook regelen.
Maar sinds dit weekend werkt dit niet meer.
Ik heb wel een console op HDMI 2 aangesloten, het kan zijn dat dat van invloed is?
Ik heb al in de instellingen geprobeerd om easylink in- en uit te schakelen en het geluid bij de geluidsopties op HDMI te zetten maar dan krijg ik de melding dat het niet mogelijk is omdat de tv speakers in gebruik zijn?
Iemand suggesties?
Nee, maar lijkt wel op dezelfde issues die ik met ARC en easylink heb. Krijg ook dezelfde melding (tv speakers in gebruik), als ik meer dan 1 ARC systeem en easylink systeem heb gekoppeld.jpg97 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:13:
Hallo mede Tweakers,
Ik heb een philips TV met google TV. Daarop heb ik via HDMI 1 een soundbar aangesloten. Ook heb ik een optical kabel aangesloten.
Normaal gesproken als ik met bijvoorbeeld de netflix app kijk dan gaat ook de soundbar automatisch aan en kan ik het volume van de soundbar ook regelen.
Maar sinds dit weekend werkt dit niet meer.
Ik heb wel een console op HDMI 2 aangesloten, het kan zijn dat dat van invloed is?
Ik heb al in de instellingen geprobeerd om easylink in- en uit te schakelen en het geluid bij de geluidsopties op HDMI te zetten maar dan krijg ik de melding dat het niet mogelijk is omdat de tv speakers in gebruik zijn?
Iemand suggesties?
Als je je HDMI van je console eruit haalt, zijn de problemen dan weer voorbij?
Toevallig ook ziggo met de next mini?
Ja het lijkt er inderdaad op. Ik heb geen ziggo decoder aangesloten (maar gebruik wel de ziggo GO app via de tv zelf).Get!em schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:17:
[...]
Nee, maar lijkt wel op dezelfde issues die ik met ARC en easylink heb. Krijg ook dezelfde melding (tv speakers in gebruik), als ik meer dan 1 ARC systeem en easylink systeem heb gekoppeld.
Als je je HDMI van je console eruit haalt, zijn de problemen dan weer voorbij?
Toevallig ook ziggo met de next mini?
Ik zal vanavond eens proberen om de console eruit te halen en kijken wat ie dan doet.
Beter nog, extra test, deinstalleer die Ziggo Go eens van je tv. Die geeft ook ruis op de ARC / easylink van Philips, zie mijn eerdere posts mbt automatisch volume verhoging door Ziggo Go. Heb je dus vier testen, met /zonder Ziggo Go, met/ zonder console kruislings.jpg97 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:43:
[...]
Ja het lijkt er inderdaad op. Ik heb geen ziggo decoder aangesloten (maar gebruik wel de ziggo GO app via de tv zelf).
Ik zal vanavond eens proberen om de console eruit te halen en kijken wat ie dan doet.
[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 13-01-2025 15:09 ]
Okay, mijn probleem was dat ik een console nog aan had staanGet!em schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:07:
[...]
Beter nog, extra test, deinstalleer die Ziggo Go eens van je tv. Die geeft ook ruis op de ARC / easylink van Philips, zie mijn eerdere posts mbt automatisch volume verhoging door Ziggo Go. Heb je dus vier testen, met /zonder Ziggo Go, met/ zonder console kruislings.

Zodra ik deze uitschakelde deed alles het weer gewoon.
Is het mogelijk om HDR10+ helemaal uit te zetten? Ik krijg het beeld maar niet goed. Of het is te flets/grijs of alles is pikzwart. Content zonder HDR is perfect.
Suggesties?
Edit:
- Ik heb dit als ik afspeel via Kodi en VLC dus het is iets van de TV.
- Ik kon geen HDR instellingen op de TV vinden, maar blijkbaar moet je HDR content afspelen wil je deze opties zien; helaas helpt het fröbelen met deze instellingen ook niet.
[ Voor 128% gewijzigd door technorabilia op 23-01-2025 12:13 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
:strip_exif()/f/image/4HdNxOSdtNxbJ8k5gDNCttdi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door RichardBenard op 24-01-2025 20:39 ]
Bloed irritant, die herhaalde ‘indruk acties’ heb ik ook last van sinds de laatste firmware update. De hele TV interface is ook zo traag als dikke stront geworden. Leuk een update (veel als werkten niet meer omdat het os te oud was) maar laat ze die dan zo optimaliseren dat de performance niet aangetast wordt (zender wisselen is 3-5 seconden wachten en 1 zender op of neer is regelmatig tientallen zenders op en neer 🤬m0ridin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:33:
Even ter info... Ben van mijn 58PUS8506 overgestapt naar een TCL (55C765) en daar heb ik geen last meer van die herhalings-indruk-acties.
Bij de philips als je naar links, rechts whatever drukt dan kreeg ik regelmatig dat hij die actie meerdere keren doorgaf, bloedirritant. Bij de TCL nergens last van.
Nu heeft de philips androidtv 11 en TCL androidtv 12, dus misschien zit het alsnog in android 11 zelf maar toch. Dacht meld het even.
-------
Meesterwerken in het topsegment: OLED+950 en OLED+910
De inmiddels veel bejubelde premium OLED+ televisies van Philips blijven ook in 2025 de
lat hoog leggen dankzij de nieuwste P5 AI Dual Engine-processor, META Technology 3.0
OLED-panels, indrukwekkend geluidskwaliteit en vierzijdige Ambilight.
Philips toont twee flagship-tv-modellen tijdens de 2025 Ambilight TV line up
introductie in Barcelona:
o Philips OLED+950 Ambilight TV
o Philips OLED+910 Ambilight TV
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7DOiG1goqnCuuDxaS7Kp7iCF.jpg?f=user_large)
De Philips OLED+950 komt in september in Nederland en België beschikbaar in
beeldmaten van 65” en 77” en is een meesterwerk op het gebied van beeldkwaliteit.
De premium OLED tv biedt indrukwekkende prestaties dankzij de, in Gent
ontwikkelde, 9e generatie P5 AI Dual Engine-processor met META Technology 3
OLED-paneel (inclusief een primaire RGB-tandemstructuur met vier lagen) en
vierzijdige Ambilight.
De Philips OLED+910 verschijnt in juni op de markt in de formaten 55”, 65” en 77”.
De OLED televisie valt op het combineren van de 9e generatie P5 AI-
beeldprocessor met het META Technology 3 OLED-paneel, vierzijdige
Ambilight en het indrukwekkende geluid van het ingebouwde Bowers & Wilkins
3.1-geluidssysteem.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vJUYC0ThflhmfLFffGXz50sN.jpg?f=user_large)
Beide OLED+-modellen zitten boordevol AI en intelligente technologische innovaties
op het gebied van beeldbewerking en bieden daarnaast verbeterde gaming-functies
dankzij een geüpdatete Game Bar 2.0 die auto-detectie van games ondersteunt en
voorkeursinstellingen per game automatisch toepast.
De OLED+950 en OLED+910 draaien op de nieuwste versie van het Google OS
De Philips OLED810 komt in juni 2025 in de schermformaten 42", 48", 55", 65" en
77". De OLED televisie in het middensegment is voorzien van de 9e generatie van
de P5 AI-processor en een OLED_EX-paneel met verhoogde piekhelderheid en
kleurweergave. Kenmerkend Europese design met draaibare voet. De tv is voorzien
van Google OS en driezijdige Ambilight.
In mei vindt de introductie van de Philips OLED760 plaats in de beeldmaten van
48", 55", 65" en 77". Het is de meest betaalbare OLED Ambilight tv binnen de Philip
tv-range en is voorzien van de 7e generatie P5 AI-processor, het OLED_EX-paneel
en voorzien van Titan OS Smart TV.
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 28-01-2025 14:52 ]
Het is mooi beeld hoor, maar ik mis toch wel de q-oled kleuren van Samsung.
Ook de afstandsbediening is even wennen. Soundbar staat voor de tv en dan is vanaf de linker kant van de bank de tv niet te bedienen omdat hij het signaal niet opvangt. Nooit problemen mee gehad met mn oude Samsung. Sowieso moet je bij deze afstandbediening erg goed mikken merk ik. Ook vind ik hem onnodig zwaar. Nee, doe mij maar gewoon die kleine van Samsung. Maar misschien is dit wennen.
Ambilight is geweldig, maar ik twijfel nog of ik hem ga terugsturen en ruilen voor een Samsung S95D of een Bravia 9 75" (die is wel bijna 2x zo duur...).
Zijn er hier nog mensen die goede settings hebben voor de 909? Erg lastig om die te vinden moet ik zeggen.
setttings zijn zo afhnkelijk van,... Ook verschillende beeldmodus naast/achter elkaar te zien.. is verraderlijk. Na een Te kleurrijk en te veel van al het andere.. 'lijkt' een goed normaal beeld slecht. Dus dat gaat het niet worden..outlandos schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:29:
Sinds gister bezitter van de 909 65".
Het is mooi beeld hoor, maar ik mis toch wel de q-oled kleuren van Samsung.
Ook de afstandsbediening is even wennen. Soundbar staat voor de tv en dan is vanaf de linker kant van de bank de tv niet te bedienen omdat hij het signaal niet opvangt. Nooit problemen mee gehad met mn oude Samsung. Sowieso moet je bij deze afstandbediening erg goed mikken merk ik. Ook vind ik hem onnodig zwaar. Nee, doe mij maar gewoon die kleine van Samsung. Maar misschien is dit wennen.
Ambilight is geweldig, maar ik twijfel nog of ik hem ga terugsturen en ruilen voor een Samsung S95D of een Bravia 9 77" (die is wel bijna 2x zo duur...).
Zijn er hier nog mensen die goede settings hebben voor de 909? Erg lastig om die te vinden moet ik zeggen.
Ja klopt, maar bijvoorbeeld niet Oled contrast. Welk percentage hebben jullie daar? Of verschillende voor dag en avond?CLB schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:37:
In de review van Tweakers staan hier en daar wel wat sertings genoemd...
Ik heb dat nu op automatisch staan, omdat alles boven de 10 eigenlijk al te licht is (en automatisch daar nu netjes onder blijft).
[ Voor 21% gewijzigd door outlandos op 02-02-2025 01:20 ]
Dacht even dat ik een foto van mijzelf voorbij zag komen! Exact hetzelfde gehad met een Sony van 4 jaar oud en dit ga je helaas niet oplossen met een refresh of andere instelling.RichardBenard schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:39:
Heeft iemand een idee of deze rare en onregelmatige vlek/streep boven in mijn vier jaar jonge 65OLED805 ergens te repareren is? De onregelmatige vlek loopt over de gehele breedte van het scherm maar in het midden aangevuld met een c.a. 30cm brede streep[Afbeelding]
Zie ook het topic wat ik destijds gestart ben: Sony KD-65A85 - Witte streep in beeld
[ Voor 5% gewijzigd door BTFD op 02-02-2025 07:49 ]
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
[ Voor 99% gewijzigd door Get!em op 02-02-2025 10:26 ]
[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 02-02-2025 23:25 ]
Ik heb een Chromecast 4K met Google TV en een BenQ (GV50) beamer met Google TV waar het wel werkt zoals zou moeten.
Ik zie de TV overigens gewoon in m'n Google Home app op m'n Android telefoon, en werkt daar goed...
Aanzetten en het volume aanpassen lukt nog, dat is ook het enige en dan moet ik geluk hebben.
Heb het maar opgegeven, helaas.
1
2
3
4
5
6
| Unlink the TV from the Google Home App Go to the TV settings -> App -> Google (Search) -> uninstall updates. I also cleared my data. Go to the play store on the TV, search for Google App. Install the update for the Google App. Invocate Google Assistant on the TV, agree to all the terms conditions as necessary Add TV back to the home account. |
https://support.google.co...off-sony-android-tv?hl=nl
Binnenkort maar eens proberen...
'Hi Google, schakel televisie aan', 'Hi Google, schakel televisie uit' en 'Hi Google, volume naar 10' werken nu flawless in combinatie met een Google Nest Mini. Ook zaken als 'Hi Google, start Netflix op televisie' werkt vanuit standby, geinig. Pauzeren lukt niet, ook wisselen van kanaal of een HDMI-poort activeren niet, evenals een specifieke titel willen afspelen op een streamingdienst, maar dit is prima! Merci
EDIT: En nu werkt er weer helemaal niks...

Zelfs 'Hi Google, schakel PlayStation 5 aan' werkt mits de televisie al aanstaat, stem laat weten dan HDMI-poort 1 te activeren en de bende gaat aan. Uitschakelen wordt wel bevestigd, maar lukt helaas niet. Heb het label van HDMI-poort 1 hernoemd naar 'PlayStation 5'.
[ Voor 49% gewijzigd door CLB op 06-02-2025 09:36 ]
Die gebruik ik hier niet, alles loopt via de Nest Mini die erbij in de buurt staat.
EDIT: Kom beneden, televisie uiteraard uit en gaat met een stemcommando ook niet aan. Eenmaal aangezet met afstandsbediening kun je blijven roepen wat je wil en alles werkt weer... Aan, uit, volume, HDMI-poort, aan, uit... Nog wat issues dus.
[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 06-02-2025 08:21 ]
wgfkas in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"
Zodoende vroeg ik me af op welke app je stap 2 (3 en 4) had toegepast.
https://www.documents.phi...34b2084f0b1610025b544.pdf
:strip_exif()/f/image/DTmrcMEtaSsf6eOY3YBzS7R1.png?f=user_large)
Voor nu kies ik voor qd-oled met de s95d.
[ Voor 27% gewijzigd door outlandos op 06-02-2025 09:55 ]
Thanks! Staat echter beide aan en de ene keer werkt het dus wel, andere keer weer niet, ik zoek nog even verder.wgfkas schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:06:
Dat je TV niet aan gaat kan met de stand-by instelling van je TV te maken hebben. Zie pagina 40 van de handleiding.
2024
65OLED959
OLED909
OLED809/819/849/859/889
2023
OLED908
OLED808, OLED818, OLED848, OLED888
OLED708, OLED718
PUS8808, PUS8818, PUS8848, PUS8888
PUS8508, PUS8518, PUS8548, PUS8558
Helaas geen changelog beschikbaar...
Geen idee, echter iemand melde dat het zich voordoet in de game-modus, dus waarschijnlijk heb je dat in de normale modus niet.KawaZ1000 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:09:
Iemand een idee hoe ik dit uit kan zetten?
https://toengel.net/phili...tpm231ww-101-002-038-234/
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.