Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helium2022
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-12-2024
Oké ik heb de meest trage slome irritante tv ooit. Sta op het punt hem uit het raam te gooien, daarna nog een paar keer op de straat kapot te gooien en daarna te verbranden.

Zie hieronder:

https://drive.google.com/...jzzlyCY/view?usp=drivesdk

Hoe zet ik talk back functie, of audiodescription of hoe je het ook noemt uit?

Aub niet komen met de tip, zet talk back in toegankelijkheid uit want die optie staat er niet tussen! Waarom niet, geen idee.... Bekijk goed het filmpje waar ik naar toegankelijkheid ga vanaf 1:10. Daar staat geen optie tussen om talk back uit te schakelen. Ik heb al op twee andere fora dezelfde vraag gesteld zonder enig resultaat. Ik haat deze TV. Alles is traag en dit is ronduit irritant.

Ik heb een 43PUS7906/12.

[ Voor 3% gewijzigd door Helium2022 op 24-08-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-06 16:03
Beeldbuisje schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:09:
[...]

Heb je in het service menu al eens geprobeerd om alle gekoppelde bluetooth afstandsbedieningen te verwijderen?
Ik heb inmiddels de originele ook binnen, gekoppeld met Bluetooth en dat werkt even goed als dat ander ding wat ik tijdelijk gebruikte.
Die tv staat inmiddels vol streaming apps, ook youtube natuurlijk (niet ingelogd) wat toch stevig werken is voor het systeem en hij blijft stabiel werken met hoge snelheid.

Als ik bij een klant zulke verhalen hoor, zou ik effectief eerst alle bluetooth afstandsbedieningen loskoppelen en zien dat die laatste ook up to date is. Ergens in het gebruiksmenu staat er zo'n optie verscholen om die te updaten. Wellicht al gedaan, maar ik haal het nog maar is aan.
Zowel met als zonder BT koppeling, zelfde issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shadowkid053
Michel242186 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:33:
[...]

Ik heb dit ook met mijn 806...telkens gaat mijn volume van de soundbar met twee stapjes omhoog...erg vervelend.
Zijn weer even verder, maar na complete herinstallatie lijkt dit opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 22:40

jmk

(jarig!)
Helium2022 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:27:
Oké ik heb de meest trage slome irritante tv ooit. Sta op het punt hem uit het raam te gooien, daarna nog een paar keer op de straat kapot te gooien en daarna te verbranden.

Zie hieronder:

Aub niet komen met de tip, zet talk back in toegankelijkheid uit want die optie staat er niet tussen! Waarom niet, geen idee.... Bekijk goed het filmpje waar ik naar toegankelijkheid ga vanaf 1:10. Daar staat geen optie tussen om talk back uit te schakelen. Ik heb al op twee andere fora dezelfde vraag gesteld zonder enig resultaat. Ik haat deze TV. Alles is traag en dit is ronduit irritant.

Ik heb een 43PUS7906/12.
Misschien naar de fabrieksinstellingen resetten? Je hebt niet veel meer te verliezen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 20:42

Zie hieronder:

Ik heb een 43PUS7906/12.
Precies hetzelfde ooit bij een klant meegemaakt, maar dan een OLED uit dat jaar. Denk zelfs ook een 806. Factory settings was de enige mogelijke oplossing die ik toen vond. Ik treed jmk hier in bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Zie hieronder:

Ik heb een 43PUS7906/12.
Factory reset, helaas. Heeft bij mijn TV na de laatste update veel geholpen.

Hij zal daarna niet ineens magisch verschrikkelijk snel zijn en blijven, maar enkele irritatiepuntjes als Ambilight die niet mee opstart, de herhaaldelijke toetsen als je paar keer navigeert, hdmi cec geluid wat ineens oploopt of aanspringt wanneer gemute zullen ermee verholpen worden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Ik begin me wel de vraag te stellen wat jullie eigenlijk bedoelen met "snel". Als je op het huisje drukt en de apps verschijnen in beeld en je drukt op de pijltjes en instant verschuift de selector naar de betreffende app, je drukt op OK en quasi meteen staat de app in beeld... wat kan er sneller ?

Ik heb ook een Shield uit 2015, die gaat precies op dezelfde manier. De Chromecast 4K gaat zelfs ietsje trager, in die zien dat je soms twee keer moet drukken om een app te openen. De selectie van app naar app met de pijltjes stottert soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
Beeldbuisje schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:05:
Ik begin me wel de vraag te stellen wat jullie eigenlijk bedoelen met "snel". Als je op het huisje drukt en de apps verschijnen in beeld en je drukt op de pijltjes en instant verschuift de selector naar de betreffende app, je drukt op OK en quasi meteen staat de app in beeld... wat kan er sneller ?

Ik heb ook een Shield uit 2015, die gaat precies op dezelfde manier. De Chromecast 4K gaat zelfs ietsje trager, in die zien dat je soms twee keer moet drukken om een app te openen. De selectie van app naar app met de pijltjes stottert soms.
Met snel bedoel ik;
Het moet niet letterlijk 2 seconden duren voor de cursus een andere app tegel selecteert.

Het is allemaal niet vloeiend. In een aantal apps duurt navigeren tweemaal zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Dan is het hier met de OLED806 wel degelijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:50

Canis Lupus

Vosbot

Op internet/reddit nog geen sluitend antwoord op kunnen vinden, maar zijn er mensen bij wie de Disney+ app qua geluid wèl Dolby ATMOS output geeft?

Zelf heb ik een PML9506, met Sonos Arc aangesloten.
ATMOS via Xbox Series S of via TV Demo menu werkt, maar via HBO en Disney+ app dus niet...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Michel242186 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:33:
[...]

Ik heb dit ook met mijn 806...telkens gaat mijn volume van de soundbar met twee stapjes omhoog...erg vervelend.
Verwijder de Ziggo Go app eens van de tv. Kwam ik ergens op het Sonos-forum tegen en lijkt de boosdoener te zijn. Kom je achter na 4x alles herinstalleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
yoekel schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:50:
[...]

Verwijder de Ziggo Go app eens van de tv. Kwam ik ergens op het Sonos-forum tegen en lijkt de boosdoener te zijn. Kom je achter na 4x alles herinstalleren..
ik ga dit even proberen zou mooi zijn als dit de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Nu online
yoekel schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:50:
[...]

Je bent een held dit heeft het opgelost..zit nu al een poos tv te kijken en geluid blijft gewoon op hetzelfde niveau.

Ik zocht het meer in een fout van mijn JBL soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Michel242186 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:19:
[...]

Je bent een held dit heeft het opgelost..zit nu al een poos tv te kijken en geluid blijft gewoon op hetzelfde niveau.

Ik zocht het meer in een fout van mijn JBL soundbar.
Precies dat gehad, mn Denon soundbar helemaal uit laten lezen door de UK support van Denon en die concludeerden dat het de tv moest zijn, omdat het bij muziek niet voorkwam.

Na fabrieksreset is het een tijdje goed gegaan en onlangs begon het weer, maar dus nadat ik voor het Europees voetbal Ziggo weer had geïnstalleerd waarschijnlijk. Gaat nu alweer twee dagen goed nadat ik hem er weer af heb gegooid. Bizar dat een app zoiets kan veroorzaken.

Bericht nog teruggevonden trouwens: https://en.community.sono...-1-setup-tv-input-6895695

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Nu online
yoekel schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:37:
[...]

Precies dat gehad, mn Denon soundbar helemaal uit laten lezen door de UK support van Denon en die concludeerden dat het de tv moest zijn, omdat het bij muziek niet voorkwam.

Na fabrieksreset is het een tijdje goed gegaan en onlangs begon het weer, maar dus nadat ik voor het Europees voetbal Ziggo weer had geïnstalleerd waarschijnlijk. Gaat nu alweer twee dagen goed nadat ik hem er weer af heb gegooid. Bizar dat een app zoiets kan veroorzaken.

Bericht nog teruggevonden trouwens: https://en.community.sono...-1-setup-tv-input-6895695
Ook op het ziggo forum meerdere berichten zag ik nu maar in die hoek had ik het nog niet gezocht.
Bijna mijn tv gereset vanmiddag...maar had er niet veel zin in gelukkig.😅

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-06 23:44
Ik heb een 854 uit 2021 en stel de update steeds uit, want eigenlijk werkt de TV prima.
Is de consensus hier om het niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Op voorhand: ik weet niet of dit het juiste subforum is.
Philips OLED908/12
Samsung S10 smartphone
(Geen chromecast)
Vraag: is het op de een of andere manier mogelijk om de smartphone met de Philips te laten 'communiceren', met dien verstande dat ik zoekopdrachten van de Samsung (eventueel vanuit Google Gboard) kan intypen.
Met andere woorden, dus niet meer via dat onscreen toetsenboard.

Heb wel een artikel gevonden van Google "Use your phone as a virtual remote control", maar dat gaat helaas uit van Chromecast.

Misschien is er een alternatieve manier?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
@tww62 Op Philipsen met Android tv (en niet Google tv zoals de jouwe, want dat heb ik nog niet getest, maar zal wellicht ook werken), kan men die tv bedienen als men Google Home op de smartphone zet.
Google Home herkent de tv en zo krijg je verschillende mogelijkheden waarvan een toetsenbord op je smartphone om de tv te bedienen wel een hele handige is. Copy/paste lukt dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
In het verleden al wel vaker gezien dat een Philips Android tv die met z'n eigen interne tuner werkt, bij het inschakelen niet meteen correcte EPG gegevens laat zien.
Onderaan het beeld komt het huidige programma met start en eindtijd en een balk die volloopt naargelang het programma vordert.
Als je die tv bvb 's avonds uitschakelt en de dag erop weer inschakelt, dan zie je nog heel even het programma dat de avond ervoor bezig was. Op zich geen probleem.

Nu ben ik met een 65OLED806 aan het experimenteren met IPTV. Er is een geweldig appje hiervoor: TiviMate. Men kan uit een EPG zijn uitzending kiezen die op te nemen valt en die naar een NAS of externe HDD sturen.
Zolang die tv ingeschakeld is werkt dat prima. Eens in standby valt het me op dat die opname gepland van 18u 's avonds tot 6u 's morgens altijd eerst begint in de ochtend. Je hebt dus een totaal verkeerd iets opgenomen, maar de lengte is altijd exact zoals het bedoelde programma.

In TiviMate kan men een configuratie backuppen en later terug zetten. Ik sloeg de configuratie van die tv op en zette ze in een Chromecast. Maak ik die opname daar ook, is het exact opgenomen zoals het hoort.

1 en 1 is twee, dus ik besluit dat die Philips tv zijn klok verdwijnt in standby.
Is daar iets aan te doen? Zal wel meer software oid zijn, maar wie weet een verborgen settinkje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Hartelijk dank. Zoeven uitgeprobeerd. Helaas, niet gelukt.
De app kan de TV niet vinden.
TV en app aangemeld met mijn gmail adres.

De EPG gebruik ik die van Caiway (glasvezel)
Ik gebruik 2 afstandsbedieningen (AB).
De Philips AB om de TV aan te zetten, dan te kiezen voor HDMI1
Dan de Caiway AB om de programma's te kiezen.

Verder gebruik de AB van Philips niet. Met uitzondering dan dat ik Google en Youtube wil gebruiken en dan zou het toetsenbord van de smartphone handig zijn.

Vermoedelijk werkt het alleen wanneer je gebruik maakt van Chromecast.

Jammer maar helaas.

Dank nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVmvlyG80RubW1MU6jjV5GNPab0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Jg46CSLOt0HK5O5uECO60VEs.png?f=fotoalbum_large

Idd jammer; hier ziet het er momenteel zo uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Vermoedelijk omdat jij, als ik zo zie, Chromecast hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJI5czQ2RbZGbHhp5QmCk6q_nyQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zEpA9gkjSAmKpWG3h7NGvs8x.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COt7EwIqiNDthx42mHleuPcK1io=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wcpoV7WdAtyNLMEpsdfZFVca.png?f=fotoalbum_large

Pech... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Er klopt bij jou iets niet...
De chromecasts die je ziet in mijn screenshot zijn twee aparte apparaten hoor. Maakt niet veel uit mbt die tv.
Het feit dat je de optie in je netwerkmenu ziet "inschakelen met Chromecast" wil zeggen dat jouw tv toch ook de Chromecast built-in heeft.

Mijn Chromecasts die je ziet staan onder "kelder" en "badkamer" draaien beiden Google tv net zoals jouw 908 realiseerde ik me.
Als die tv ingeschakeld is en verbonden met hetzelfde netwerk als de smartphone moet dat echt wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 13:53

Anton

NetApp Implementation Engineer

Anton schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:58:
Ik begin intussen te denken dat het probleem aan de SR7008 ligt… of ik nu op de tv muti-channel, multichannel passthrough of pcm stereo configureer als audio uitvoer via arc (die alle 3 keurig op de receiver worden weergegeven als “dolby digital”, “dolby digital +” of “stereo”), de tv schakelt altijd terug naar de tv speakers. Ik heb als test zojuist ook een eenvoudige 2.0 soundbar aangesloten op de tv, en die blijft wel actief zonder terug te schakelen.

Overigens is het wel raar dat arc (geen e-arc, de sr7008 heeft hdmi 1.4, geen 2.x) wel dd+ ontvangt op de receiver. De bitrate daarvan is veel hoger dan wat via arc mogelijk zou moeten zijn.

Ook de nieuwe philips firmware die vandaag uitgekomen is (tpm231ww_r.101.001.227.225) biedt geen verbetering. Wel lijkt het probleem met aanzetten verbeterd te zijn, al is het niet helemaal weg.
Na weer een nieuwe update voor de Oled908 (TPM231WW 101.002.038.208) nog steeds geen verbetering in de ARC doorgave naar m’n surround receiver. Die blijft nog altijd na 1 of enkele minuten terugschakelen naar de tv speakers.

Ik scrobbel ook audio

• tww62
  • Niet online
Beeldbuisje schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:35:
Er klopt bij jou iets niet...
De chromecasts die je ziet in mijn screenshot zijn twee aparte apparaten hoor. Maakt niet veel uit mbt die tv.
Het feit dat je de optie in je netwerkmenu ziet "inschakelen met Chromecast" wil zeggen dat jouw tv toch ook de Chromecast built-in heeft.

Mijn Chromecasts die je ziet staan onder "kelder" en "badkamer" draaien beiden Google tv net zoals jouw 908 realiseerde ik me.
Als die tv ingeschakeld is en verbonden met hetzelfde netwerk als de smartphone moet dat echt wel werken.
Sorry voor vertraging. Dank voor je hulp zover. Ik ben er nu eindeloos mee bezig geweest, keer op keer opnieuw. Op mijn smartphone stond (ik heb ze inmiddels verwijderd): Gboard, Google Home, Google TV.
Mijn TV heeft een directe Internet aansluiting. Maar WiFi is ook ingeschakeld en ik heb ook "Inschakelen met WiFi (WoWLAN)" en "Inschakelen met Chromecast" aangezet. Aan of uit, maakt geen verschil.

Google Home kan de TV niet vinden.

Ik heb geen idee... maar zou het kúnnen zijn dat er géén WiFi signaal is op het moment dat de TV aan vaste netwerkverbinding hangt? Volgens mij moet dat niet uitmaken.

Het is ook om dezelfde reden dat ik de smartphone (Gboard) niet kan gebruiken als 'Remote'. Zou theoretisch wel moeten kunnen, maar de praktijk is weerbarstiger.
Naar mijn gevoel zijn het van die zaken die alleen werken onder ideale omstandigheden.
Mits zus-of-zo hardware, mits dat geïnstalleerd, mits zo geïnstalleerd en die service is ingeschakeld en die service toegang heeft tot... en blah blah actief is en ....
Als het niet werkt, dan ben je 3 dagen bezig om uit te zoeken waaróm het niet werkt.
En als het, ondanks de goede adviezen, dan nóg steeds niet werkt rest 1 ding: pech, gewoon vergeten.

Hieronder wat er gebeurt wanneer ik de TV wil 'toevoegen'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6RKqKqGq0rlBXTRPGCORRfaraM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UkZ0TKt9x1G25J5CEu7h1JeB.png?f=fotoalbum_large

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:03
Ik zou het toch eens proberen zonder de tv via LAN verbonden te hebben.
Denk dat wanneer beide internet mogelijkheden in gebruik zijn, de tv de bedraade aansluiting de voorkeur heeft.
Of al geprobeerd zonder LAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 22:40

jmk

(jarig!)

Zie hieronder:

Ik heb een 43PUS7906/12.
Ik was even benieuwd, heb je het nog kunnen oplossen?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
@tww62 Het is inderdaad zo dat het hier perfect werkt. Het netwerk zal wellicht anders zijn (Netgear Mesh netwerk) en m'n telefoon ook, dat is een iPhone 14 pro max met Google Home.

Dan is het inderdaad gaan zoeken waar het "ergens" vandaan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Inmiddels ben ik met mijn 65OLED806 druk in de weer geweest allerlei zaken in te stellen.
Op zeker moment kreeg ik ook het issue dat hij erg langzaam begon te reageren op een knopdruk. Men drukt dan enkele keren op die knop en dan heb je enkele keren hetzelfde commando uitgevoerd.

Bij mij was de oorzaak een appje die de "branded" keys op mijn afstandsbediening veranderde naar mijn eigen toepassing.
Even kwijt hoe die app heette, sorry.
De app verwijderd, probleem opgelost.
Wou ik nog even delen omdat er veel mensen hier schijnbaar last mee hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
Beeldbuisje schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 13:00:
@tww62 Het is inderdaad zo dat het hier perfect werkt. Het netwerk zal wellicht anders zijn (Netgear Mesh netwerk) en m'n telefoon ook, dat is een iPhone 14 pro max met Google Home.

Dan is het inderdaad gaan zoeken waar het "ergens" vandaan kan komen.
Button remapper leek bij mij dit issue ook te veroorzaken. Inmiddels al een week de app verwijderd en het probleem is doodleuk weer terug.

Voor de grap trouwens de remote ook gebruikt op mijn AppleTV en daar heeft die nu dezelfde issues ook.
- Dubbele aanslagen.
- Langzame response.

Ik denk dat het issue toch in de remote kan liggen. Misschien een generieke kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psil
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-04 14:00
Hallo,

Zijn er mensen met ervaring met het model '65oled848'?
Budget zit ergens richting 1500 euro, de laatste tien jaar al altijd een Philips tv gehad met ambilight.
Daarmee ook terug opzoek naar een model met ambilight. Daarnet eens gaan kijken in de lokale winkel hier.
De '65oled848' is daar niet meer te zien in de winkel zelf, ze verkopen hem wel nog steeds, alsook op verschillende webshops +- 1550 euro. Echter stond er wel het volgende model '65OLED849/12' nieuwer model 2024 (boven budget). Wat me opviel is dat er enorme wemeling op het scherm zit? Als je er een beetje schuin op kijkt zie je dat er enorm veel wemeling in de reflectie zit, zeker wanneer het toestel uit staat. Vind ik nogal storend, is dit typisch voor de Oled modellen of?

Wat vinden jullie van de keuze voor de '65oled848'? Model van 2023, is dit nog een verstandige aankoop?
Probleem is dat we ergens zoeken richting de max 1500 euro, maar ook graag terug ambilight willen ... Dan lijkt de keuze zeer beperkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:41
Psil schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:58:
Hallo,

Budget zit ergens richting 1500 euro, de laatste tien jaar al altijd een Philips tv gehad met ambilight.
Daarmee ook terug opzoek naar een model met ambilight. Daarnet eens gaan kijken in de lokale winkel hier.
De '65oled848' is daar niet meer te zien in de winkel zelf, ze verkopen hem wel nog steeds, alsook op verschillende webshops +- 1550 euro. Echter stond er wel het volgende model '65OLED849/12' nieuwer model 2024 (boven budget). Wat me opviel is dat er enorme wemeling op het scherm zit? Als je er een beetje schuin op kijkt zie je dat er enorm veel wemeling in de reflectie zit, zeker wanneer het toestel uit staat. Vind ik nogal storend, is dit typisch voor de Oled modellen of?

Wat vinden jullie van de keuze voor de '65oled848'? Model van 2023, is dit nog een verstandige aankoop?
Probleem is dat we ergens zoeken richting de max 1500 euro, maar ook graag terug ambilight willen ... Dan lijkt de keuze zeer beperkt?
Ja, als je ambilight wil moet je een philips nemen... Alternatieven daarvoor zijn of minder goed en/of extra duur(der) op een misschien in de basis goedkoper oled-merk/model.
Als je alles in 1 wil zou je moeten wachten tot black friday als prijs echt van belang is.. Misschien kan je dan het 2024 model voor de lagere prijs krijgen. Of een duurder model van vorig jaar dan de 848 van vorig jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nee, ik heb de 48oled848. Het enige verschil met de 808 is de zilverkleurige afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psil
easyriider schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:44:
[...]

Nee, ik heb de 48oled848. Het enige verschil met de 808 is de zilverkleurige afstandsbediening.
Dus eigenlijk bezit je dezelfde als deze die ik zou overwegen maar dan de 48 inch versie.

Wat zijn je bevindingen met de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hallo,

Ervaringen, problemen, instellingen, etc kan je allemaal in dit topic bespreken. Voor aankoopadvies moet je een eigen topic aanmaken in Beeld en geluid koopadvies wat je ook gedaan hebt 😊👍🏻

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
Tussen de 55 inch en groter en de kleine 48 ich zitten wel grotere verschillen dan je in 1e instantie denkt.
Juist de kleinere heeft minder goede technische aspekten, daar ze hierin niet de techisch betere OLED schermen gebruiken. Deze hebben o.a. een lagere HDR weergave dan bij de verbeterde grotere OLED schermen. Helaas wordt hier in de vele revieuws amper aandacht aan besteed.
Gelukkig wordt er op o.a. het HIFI Duitse Forum wel aandacht aan besteedt.
Ook op de site van de bekende Toengel.net wordt hier wel over geschreven.

NIet dat de kleine schermen slecht zijn, maar ze halen veel minder uit de beeldweergave dan bij de grotere beeld formaten. Dat zie je ook bij de nieuwste 2024 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
dinandus schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:12:
Tussen de 55 inch en groter en de kleine 48 ich zitten wel grotere verschillen dan je in 1e instantie denkt.
Ze hebben vanaf 2023 allemaal een OLED.EX paneel van LG. Echter omdat de oppervlakte om te koelen bij een 48 inch kleiner is hebben die een minder hoge maximale helderheid. Alleen in heel fel verlichte ruimtes zal je dan verschillen zien met de kleinere panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:38
Hmmm, ik heb sinds kort dat het volume op mijn soundbar vanzelf lager lijkt te worden tijdens het afspelen van een film/serie/whatever... Heb een Philips android tv (58PUS8506) en een samsung soundbar via hdmi (arc) aangesloten. Het is steeds alleen lager qua volume, niet hoger.

Lijkt opeens vanuit het niks te zijn gestart, geen idee wat dit is. Heb hem nu compleet opnieuw opgestart dus even kijken of dat het was, maar just in case alvast even polsen of mensen dit herkennen?

En nee, ik zit niet op de afstandsbediening ofzo (ligt op tafel). Zal ook, als herstart niet werkt, de batterijen eens uit de AB halen en zien of er misschien stiekem iets stuk is qua knoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Was dat niet de Ziggo app die dat volume veranderingen triggerde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
De Ziggo Go app doet inderdaad iets met het volume. Bij mij ging hij op willekeurige momenten omhoog. Overigens was het bij mij voldoende om de app af te sluiten. Via het app overzicht naar de Ziggo app, middelste ronde knop inhouden en dan 'geforceerd stoppen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Heeft er hier iemand ervaring hoe het zit met Dolby TrueHD op Philips tv's? Ik leg even uit...

Ik wou al langer een receiver kopen om van Dolby Atmos geluid te genieten. Inmiddels de Marantz SR7015 kunnen scoren. Via eARC aangesloten aan de Philips 65OLED806 waar ik al even mee experimenteer. Ik krijg daar Dolby Atmos uit via een DD+ geluidsspoor.
Ik heb enkele films die hun Atmos op een DD TrueHD track hebben staan en dat krijg ik niet voor elkaar. De receiver geeft dan telkens 2.0 geluid aan.

Werk ik via een AppleTV kastje dan krijg ik wel de melding "Multichannel" 3/4/.1 in het display van de receiver, maar weer geen Atmos (wat ik weet dat dat een beperking van de AppleTV is)

Kan het zijn dat zo'n Philips tv uit z'n eigen apps (zowel getest met Plex als met Kodi) geen Atmos geluid krijgt? De boodschap "Dolby Atmos" komt dan ook niet in beeld.
Een oude nVidiashield met Kodi aan de receiver klaart de klus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-06 12:32
Beeldbuisje schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:48:
Heeft er hier iemand ervaring hoe het zit met Dolby TrueHD op Philips tv's? Ik leg even uit...

Ik wou al langer een receiver kopen om van Dolby Atmos geluid te genieten. Inmiddels de Marantz SR7015 kunnen scoren. Via eARC aangesloten aan de Philips 65OLED806 waar ik al even mee experimenteer. Ik krijg daar Dolby Atmos uit via een DD+ geluidsspoor.
Ik heb enkele films die hun Atmos op een DD TrueHD track hebben staan en dat krijg ik niet voor elkaar. De receiver geeft dan telkens 2.0 geluid aan.

Werk ik via een AppleTV kastje dan krijg ik wel de melding "Multichannel" 3/4/.1 in het display van de receiver, maar weer geen Atmos (wat ik weet dat dat een beperking van de AppleTV is)

Kan het zijn dat zo'n Philips tv uit z'n eigen apps (zowel getest met Plex als met Kodi) geen Atmos geluid krijgt? De boodschap "Dolby Atmos" komt dan ook niet in beeld.
Een oude nVidiashield met Kodi aan de receiver klaart de klus wel.
Waardoor worden die enkele films aangeleverd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wgfkas
Inmiddels is er weer een nieuwe firmware voor de high-end tv's uit 2023/2024 met Google TV (TPM231WW: 101.002.038.210).

2024: OLED809/819/849/859/889, OLED909, OLED959
2023: OLED908, OLED8x8, OLED7x8, PUS88x8, PUS85x8

• wgfkas
Ik heb denk ik een vrij simpele vraag:

Mag/kan het zo zijn dat de HDMI-ARC functionaliteit van een receiver die altijd goed heeft gewerkt met een Philips TV uit 2016 die ARC ondersteunt, dit niet meer doet met een Philips TV uit 2024 die (e)ARC ondersteunt?

Naar mijn weten zou (e)ARC altijd comatible moeten zijn.

• Beeldbuisje
wgfkas schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:19:
[...]

Waardoor worden die enkele films aangeleverd?
Dat zijn Bluray rips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wgfkas
Ik raad overigens aan mogelijke issues te melden via onderstaand formulier. Philips heeft een vrij goede en snel reagerende support, en door te melden nemen ook de kansen toe dat issues in een nieuwe firmware versie worden opgelost.

https://tv-sound-monitors...%20Support&language=nl_NL

• m0ridin
  • Laatst online: 14:38
@Beeldbuisje en @Maarten00

Thanks daarvoor nog, lijkt het inderdaad geweest te zijn... De enkele keer dat ik die app gebruik (had hem er alleen op gezet voor europees voetbal) sluit ik hem daarna gewoon weer volledig af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wgfkas
wgfkas schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:03:
Ik heb denk ik een vrij simpele vraag:

Mag/kan het zo zijn dat de HDMI-ARC functionaliteit van een receiver die altijd goed heeft gewerkt met een Philips TV uit 2016 die ARC ondersteunt, dit niet meer doet met een Philips TV uit 2024 die (e)ARC ondersteunt?

Naar mijn weten zou (e)ARC altijd comatible moeten zijn.
Ik heb uiteindelijk in de handleiding van de Tv de oplossing kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZpKz1Zczk1RYDo8PR2PtqLLE1g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hOHOuHQ4hLUKrnE6Auq4TYcl.png?f=user_large

Deze moet in mijn geval op "Standaard" of "Optimaal" staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton

Anton

wgfkas schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:35:
Inmiddels is er weer een nieuwe firmware voor de high-end tv's uit 2023/2024 met Google TV (TPM231WW: 101.002.038.210).

2024: OLED809/819/849/859/889, OLED909, OLED959
2023: OLED908, OLED8x8, OLED7x8, PUS88x8, PUS85x8
Krijg wat! Deze update heeft mijn probleem met hdmi arc op mijn OLED908 naar mijn (oude) Marantz SR7008 opgelost! Arc blijft actief, ipv dat die na een minuut weer terugschakelt naar de tv speakers. Ik had al een hdmi audio extractor gekocht om het arc signaal om te zetten naar een normale hdmi input op mijn receiver (dat werkte ook goed), omdat ik dacht dat het aan de receiver lag. Maar nu doet arc het ook eindelijk zoals het moet. Ik ben weer een blije Philips klant oOo

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

M'n geliefde 55OLED803 van bijna zes jaar oud heeft vandaag de geest gegeven na een fysieke botsing met het scherm... Een sterretje dat Carglass zo zo kunnen repareren, maar ondertussen werkt het hele apparaat niet meer. Nu dus maar op zoek naar een mooie vervanger, lastig weer in het land der nits, schermtypes, merken, keuzes enzovoort enzovoort. Toen ter tijd 1250 euro voor betaald, eens kijken waar je daar nu mee komt. Eerst eens oriënteren, ikzelf neig wel weer direct naar Philips vanwege Ambilight en Google-integratie.

EDIT: Philips is er niet mooier op geworden qua keuze voor de voet zeg afgelopen jaren, damn |:(
Ben benieuwd of ik mezelf wel of niet moet blindstaren op het aantal Watts van de speakers ook, tricky.

De Philips 55OLED708/718: is wel tof qua design, geen idee wat de verschillen zijn met elkaar, interne speakers? Is wel weer een iets ouder model en daardoor lastiger / op minder plekken leverbaar. Even lezen.

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 10-10-2024 19:42 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@CLB let bij aankoop van de instap oled modellen er wel even op dat ze niet meer allemaal met het Android, eh Google werken. Verder maakt het niet zo veel uit, als je niet te veel eisend bent.
Persoonlijk denk ik dat je met een 808 serie als instapper beter af bent.
Zet ze hier op Tweakers maar even in de vergelijk zou ik je aanraden.
Succes met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Yes thanks, nu is die voet van de 808 wel echt spuuglelijk O-)
Onderkant televisie staat nu een centimeter boven de kast, bij die 808 (en veel andere) is dat centimeters, waarom toch zeg.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:17

TFHfony

Professional Weirdo

CLB schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:56:
Yes thanks, nu is die voet van de 808 wel echt spuuglelijk O-)
Onderkant televisie staat nu een centimeter boven de kast, bij die 808 (en veel andere) is dat centimeters, waarom toch zeg.
Voet er af halen en zelf en mooie VESA mount voet kopen die de gewenste hoogte heeft (of instelbaar is)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ooooo bestaat dat ja? Logisch stiekem, maar had ik echt geen weet van.
EDIT: Veel zelfde afgezaagde standaarddesigns die ik zo 1,2,3 vind, vandeweek even beter zoeken, dank!

[ Voor 44% gewijzigd door CLB op 10-10-2024 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Iemand hier ervaring met de 2023/2024 modellen van Philips? Heb nu een The One PUS8505 (uit 2021 geloof ik), waar ik nog altijd audio delay heb op een soundbar bij DD5.1 vanaf externe HDMI apparaten.

Hebben de huidige modellen hier nog steeds last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ook even hier pluggen, want misschien ziet niet iedereen een apart topic:
Philips 65OLED809/12 lip-sync / audio-video sync issues, ook op de 909 gespot.

Hier nog in de running voor een nieuwe televisie, lastige keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Apart, bij mijn TV geen problemen bij de ingebouwde apps, wel bij externe HDMI apparaten. Firmware updates met een fix gaan er toch niet komen, daar heb ik ook een jaar op gewacht, heb het uiteindelijk opgegeven.

Game mode is het proberen nog waard, weet eigenlijk niet meer of ik dat al eerder heb geprobeerd. Alsnog belachelijk dat dit bij latere modellen nog altijd niet opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Stefan22 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:35:
Iemand hier ervaring met de 2023/2024 modellen van Philips? Heb nu een The One PUS8505 (uit 2021 geloof ik), waar ik nog altijd audio delay heb op een soundbar bij DD5.1 vanaf externe HDMI apparaten.

Hebben de huidige modellen hier nog steeds last van?
Veelgehoorde klacht bij Philips, incl alle firmware issues met ARC en de bijbehorende lipsync. Zie ook Toengels blog / forum.

Hier is mijn 2020 TV 8535 weer voor reparatie/garantie. Wederom een enorm storend beeld. Ik vind dit toch wel zorgwekkend. Tv’s gaan steeds korter mee…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

CLB schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:03:
Ook even hier pluggen, want misschien ziet niet iedereen een apart topic:
Philips 65OLED809/12 lip-sync / audio-video sync issues, ook op de 909 gespot.

Hier nog in de running voor een nieuwe televisie, lastige keuze :)
Het probleem bij de 2023/2024 series is wel anders. Daar komt het geluid eerder dan het beeld, zowel op built-in speakers als via hdmi, en de vertraging is per app en/of filmpje anders. Ik zou je geen Philips adviseren tot dit opgelost is ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Gebruikers hier van de Oled909? Dat is een toestel waar ik inmiddels naar neig in de zoektocht naar een nieuwe televisie. Wat zijn jullie ervaringen qua beeld en geluid, Google TV, Ambilight en wat valt er nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psil
Iemand van jullie bekend met volgend probleem.

Betreft de 65oled848/12.

Wanneer ik het geluid via eArc laat gaan naar mijn Samsung HW550b soundbar, komt er een zoemend geluid vanaf de linker onderkant van de tv (achterkant) dus waar de hdmi aansluitingen zitten. Is een soort spoelgezoem geluid, elektrische pieptonen/ zoemtonen.

Bij gebruik van de interne luidsprekers van de tv zelf is dit geluid volledig weg. Vanaf dat de Samsung soundbar is aangesloten via eArc komt het gezoem vanaf de tv zelf. Geluid komt echt zuiver uit de module achteraan de tv waar de kabel ook de eArc inging in de tv zelf gaat.

Ondertussen geprobeerd:

Tv laatste update gegeven
Tv in stopcontact gestoken, dus niet met verdeeldoos
Soundbar in geheel ander circuit van stopcontacten gestoken
Vier hdmi kabels geprobeerd, allen 1.5m lang. Twee stuks ervan zijn 2.1 hdmi kabels (maakt allemaal geen verschil)
Tv helemaal naar fabrieksinstellingen gedaan
Ambilight volledig uitgeschakeld (geen verschil)

Tv heeft 222 speeluren, is een 6 weken oud.
Tot een twee weken geleden was het probleem er precies nog niet.
Het geluid is bij gewoon tv kijken net merkbaar doorheen de klank die uit de soundbar komt. Dus je hoort het net boven een normaal tv volume op 4 a 5m afstand. Sommigen zouden het misschien nog nooit horen, maar ik wel, jammer genoeg.

Nog mensen bekend met dit probleem? Hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

CLB schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:50:
Gebruikers hier van de Oled909? Dat is een toestel waar ik inmiddels naar neig in de zoektocht naar een nieuwe televisie. Wat zijn jullie ervaringen qua beeld en geluid, Google TV, Ambilight en wat valt er nog op?
Ik had hiervoor de 908 en merk vrij weinig verschil.

Beeld blijft fantastisch, geluid precies hetzelfde. Ik had een aversie tegen Google TV, maar verder geen problemen ermee. Ambilight moest ik een beetje aan wennen (909 heeft een AI-stand, maar dat kan ook software zijn; die is af en toe een beetje hyperactief). Wennen omdat ik van een Aurea TV af kom en die veel natuurlijker Ambilight projecteerde.

De afstandbediening is wat lichter geworden (meer plastic dan metaal [908]).

Paar mindere dingen (had ik ook al op de 908):
• TV gaat in veel standen (Google screensaver, home of pauze van beeld) in een standby modus (aan, maar zwart scherm) na korte tijd. Die tijd zou aanpasbaar moeten zijn.

• OLED pixel refresh is soms niet uit te stellen, ondanks dat het wel zou moeten (na 4 uur krijg je de optie, na 16 uur aan is het verplicht, maar de TV is nooit 16 uur aan).

• Heb Ziggo op HDMI1 en de PS op HDMI2. Er is een "app" Watch TV en die pakt gewoon de laatst gebruikte HDMI input, ondanks dat 1 is ingesteld als digitale TV input. Het zou zo moeten zijn dat die altijd HDMI1 pakt.

Ik ga er vanuit dat deze dingen met software op te lossen zijn, alhoewel ik geen goede hoop heb op de roadmap :'(

• Als je de TV ophangt, dan komen de meeste beugels tegen de speaker/woofer op de achterkant aan. Ik weet niet of dat problemen oplevert met het geluid.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton

Anton

En toen hield mijn OLED908 er een paar weken geleden helemaal mee op... Ik had de tv de avond ervoor uitgezet en de ochtend erna was het witte lampje uit en dus de tv helemaal dood. Deze week is de voeding print vervangen (onder garantie).

Wat me nu opvalt is dat het witte standby lampje altijd blijft branden als de tv uit staat. Voorheen ging die na een tijdje (een uur?) op standby van vast branden naar pulseren. Voordeel is wel dat de tv direct aan gaat. Ik had het idee dat de pulserende LED betekende dat het een soort "diepe" standby was, waaruit de tv meer tijd nodig had om wakker te worden. Weet iemand daar meer van?

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:41
Anton schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:57:
En toen hield mijn OLED908 er een paar weken geleden helemaal mee op... Ik had de tv de avond ervoor uitgezet en de ochtend erna was het witte lampje uit en dus de tv helemaal dood. Deze week is de voeding print vervangen (onder garantie).

Wat me nu opvalt is dat het witte standby lampje altijd blijft branden als de tv uit staat. Voorheen ging die na een tijdje (een uur?) op standby van vast branden naar pulseren. Voordeel is wel dat de tv direct aan gaat. Ik had het idee dat de pulserende LED betekende dat het een soort "diepe" standby was, waaruit de tv meer tijd nodig had om wakker te worden. Weet iemand daar meer van?
Bij mijn tv ging dat (rode lampje, oled 855) laatst uit toen de update starte.. en de tv deed niks meer.. Ik heb toen via google een oplossing gevonden voor totale reset door aan/uit knop op de tv zelf lang in te drukken en wat andere stappen.. Weet ik niet meer.. Maar dit speelde bij jou wellicht niet. Maar tv deed niks meer.. Was geen hardware probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Anton schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:57:
Ter info: bij mij (908/12), wanneer de TV uit staat, blijft het standby lampje altijd branden, non stop. Bij installatie zei men dat het zo hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

BtM909 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:06:
Ik had hiervoor de 908 en merk vrij weinig verschil. [insert verhaal]
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vandaag een OLED909 geinstalleerd, dus dat wordt aankomende jaren flink genieten mag ik hopen.
Opvallend is de hoeveelheid niet verwijderbare bloatware out of the box, daar moet ik nog even naar kijken.

De menubalk met apps staat echt halfvol met onzinnigheid, waarvan ik liefst alle snelkoppelingen verwijder.
Een handjevol apps is te verwijderen, een paar 'uit te zetten', maar er blijft standaard een hele rits over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-06 12:12
CLB schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:02:
Vandaag een OLED909 geinstalleerd, dus dat wordt aankomende jaren flink genieten mag ik hopen.
Opvallend is de hoeveelheid niet verwijderbare bloatware out of the box, daar moet ik nog even naar kijken.

De menubalk met apps staat echt halfvol met onzinnigheid, waarvan ik liefst alle snelkoppelingen verwijder.
Een handjevol apps is te verwijderen, een paar 'uit te zetten', maar er blijft standaard een hele rits over.
De 77 inch of kleiner? Ik zou de 77 inch willen kopen maar lees dat die geen MLA paneel zou hebben en alleen de 55 of 65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Gelukkig gewoon een kleinere dan 77" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Weet iemand uit z'n hoofd welke product-serie nog Hue Ambilight ondersteuning heeft? Ik weet dat het de laatste 2 jaar verdwenen is, maar hoop nog een nieuwe tv voor de slaapkamer op de kop te tikken met Hue support.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinandus
Volgens mij de modellen uit 2022 hebben als laatste de Hue Ambilight ondersteuning.
De serie nummers eindigend op ....7.
Ik was wat bij met mijn 937, later bleek inderdaad dat deze als laatste de Hue binding te hebben, dus nu maar duimen dat hij lang mee mag blijven gaan....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Blijft toch wel erg tof hoor dat Amiblight:
Philips OLED909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-06 12:12
Hang hem aub aan de muur :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Gaat zeker gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaZ1000
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 13:43
Hoe is de ambilight uitstraling naar het plafond? Mijn 6 jaar oude oled van Philips heb ik eigenhandig een strip aan de achterkant moeten monteren, omdat de leds heel raar stonden afgesteld naar boven en het plafond ook belicht werd.

Ik ben komende Blackfriday in de markt voor de 65oled909 die jij nu al hebt aangeschaft zie ik 😂

[ Voor 5% gewijzigd door KawaZ1000 op 12-11-2024 16:48 ]

Gamertag : iWitness NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Strak aan de muur ophangen doe je het Ambilight systeem toch wel tekort.
Ik zou hem toch wel op een afstandje van de muur af ophangen, dan kan de Ambilight veel beter tot zijn recht komen.
Desnoods met een uittrekbare beugel, gebruik je de tv niet, strak tegen de muur.
Ga je TV kijken, en van de Ambilight genieten, zou ik hem toch gauw minimaal een 5 cm vanaf de muur doen.
Philips zelf adviseert sowieso zelf een muurafstand van cirka een 10 cm om de optimale Ambilight beleving te krijgen.
Maar ieders zijn ding...
Persoonlijk staat mijn +937 iets ruimer van de wand op een Spectral White Snow meubel, en gelukkig nog met de Hue koppeling, waarvan ik een 8 tal extra in de TV kamer heb gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

KawaZ1000 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:47:
Hoe is de ambilight uitstraling naar het plafond?
[...]
Ik ben komende Blackfriday in de markt voor de 65oled909 die jij nu al hebt aangeschaft zie ik 😂
Geen heel goede foto's en televisie staat hier normaliter ook niet zo opgesteld, maar een fotootje: Philips OLED909

Wat betreft Black Friday, dat is het al bij heel wat winkels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
@CLB Ben ook aan het dubben om de 909 aan te schaffen. Twijfel nog of de ingebouwde soundbar en woofer voldoende zullen zijn. Hoe is jouw ervaring hiermee? Genoeg lage tonen of is een losse subwoofer aan te raden, en zo ja is dit mogelijk via Bluetooth?

Ook ben ik benieuwd of jij het lip-sync probleem ervaart :)

Vind het verder wel een erg mooi toestel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
Je kunt anders ook nog met het DTS Play Fi systeem zowel een subwoofer, als surround boxen aansluiten.
Voor als je een meer kamer vullend surround geluid wilt is de mogelijk heid om bijvoorbeeld de 2x de TA FS1 achter te verbinden. Wil je nog meer overtuigend geluid, ook de speakerset aan je TV is als center box in te zetten, zet daarnaast ook 2 FS1 boxen voor erbij en je hebt een aardige Dolby Atmos geluids experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Veen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:33:
@CLB Ben ook aan het dubben om de 909 aan te schaffen. Twijfel nog of de ingebouwde soundbar en woofer voldoende zullen zijn. Hoe is jouw ervaring hiermee? Genoeg lage tonen of is een losse subwoofer aan te raden, en zo ja is dit mogelijk via Bluetooth?

Ook ben ik benieuwd of jij het lip-sync probleem ervaart :)

Vind het verder wel een erg mooi toestel!
Het is en blijft natuurlijk maar 'televisie-geluid', waar je nooit teveel van mag verwachten. Voor hier is het prima en genoeg. Geluid klinkt helder en vol. Ten opzichte van de OLED803 is het ook zeker een prima verbetering.

Ik wilde gewoon geen externe soundbar en of subwoofer aansluiten, daarom onder andere deze keuze. Aansluiten van een woofer via Bluetooth is volgens mij niet mogelijk, maar pin me er niet op vast.

Lipsyncissues heb ik vooralsnog nergens gezien, niet via lineaire televisies en ook niet bij streamingapps als Netflix, Amazon Prime Video of SkyShowtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Nu online
Beiden bedankt voor de reactie! Ik ga dit weekend eens kijken of ik hier in de buurt de 909 kan beluisteren.
Goed om te weten dat via DTS Play Fi speakers gekoppeld kunnen worden.

Mocht het geluid me tegenvallen dan wordt het hoogstwaarschijnlijk de versie zonder soundbar met een separate soundbar en sub ernaast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Luisteren is sowieso het beste natuurlijk, het liefst niet in een overvolle winkel met 50 man om je heen. Zelf ben ik doordeweeks een keer binnengestapt en was nagenoeg de enige persoon, waardoor ik even lekker de tijd kon nemen om verschillende muziekstijlen / -nummers op te zetten. Daarbij klinkt elke ruimte natuurlijk weer anders, maar een goed idee bij zo'n luistersessie krijg je vast een idee. Ik geloof wel dat een televisie met losse soundbar + subwoofer altijd beter klinkt, maar dan moet je natuurlijk geen apparatuur kopen van 8 tientjes.

Kan natuurlijk ook een slimme keuze zijn in jouw geval :) Daarbij nog wel de notitie dat de 909 een ander paneel heeft dan andere Philips-televisies. Nu geloof ik ook wel dat als je een 809 naast een 909 zet het verschil wel ziet, maar als je een van de toestellen thuis neerzet en installeert, het gewoon altijd genieten is.

Succes met de keuze, ik lees graag mee wat het geworden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-06 22:54
CLB schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:50:
Daarbij nog wel de notitie dat de 909 een ander paneel heeft dan andere Philips-televisies.
Grappig, ik ben gisteren bij hello tv langs geweest om de 809 te bezichtigen. De 909 stond ernaast, beeld was gelijkwaardig.

De verkoper verzekerde mij dat de schermen identiek zijn. Volgens hem zijn de enige verschillen de b&w soundbar (die in mijn beleving niet zo veel toevoegd) en ambilight aan de onderkant.

Ik heb uiteindelijk de 55oled809 meegenomen voor een scherpe prijs. Deze tv mag mijn oude lg 55eg920v vervangen.

Het geluid van de 809 is trouwens een hele vooruitgang, vergeleken met de LG.

-Edit: na wat googlen vind ik idd dat er wel verschil in de schermen zit...

[ Voor 5% gewijzigd door G-addict op 16-11-2024 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
dinandus schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:10:
Je kunt anders ook nog met het DTS Play Fi systeem zowel een subwoofer, als surround boxen aansluiten.
Zit je door gebruik van DTS Play-Fi niet met synchronisatieproblemen? Ik dacht dat het geluid uit Play-Fi boxen altijd wat na-ijlt op de boxen van de tv en/of het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06 18:08
G-addict schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 06:42:
[...]

Grappig, ik ben gisteren bij hello tv langs geweest om de 809 te bezichtigen. De 909 stond ernaast, beeld was gelijkwaardig.

De verkoper verzekerde mij dat de schermen identiek zijn. Volgens hem zijn de enige verschillen de b&w soundbar (die in mijn beleving niet zo veel toevoegd) en ambilight aan de onderkant.

Ik heb uiteindelijk de 55oled809 meegenomen voor een scherpe prijs. Deze tv mag mijn oude lg 55eg920v vervangen.

Ik ben ook aan het twijfelen tussen 808, 809 en 909. Mag ik vragen welke prijs je hiervoor hebt betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@Beeldbuisje Hier is het geluid meer dan prima te doen, ik merk geen nadelige effecten.

@swasoe Het OLED scherm van de 909, Meta 2.0 Paneel (tot 3000 Nits)is volgens mij een stuk beter dan de voorgaande series.
De 808 (OLED EX paneel tot 1000 Nits) en 809, (OLED EX paneel, tot 1300 NIts) waarbij de 808 een modeljaar 23 is.
Kijk ook eens op de www.toengel.net info site. Worden de diverse modellen uitgebreid besproken.Mooi overzicht met details per model, x.q. serie nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
swasoe schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:01:
[...]

Ik ben ook aan het twijfelen tussen 808, 809 en 909. Mag ik vragen welke prijs je hiervoor hebt betaald?
Je moet even online via de chat onderhandelen. Eerste aanbod was 1299, na wat aandringen 1249. Meer kreeg ik er echt niet vanaf geluld. Ik heb gechat met Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
[...]

Er zitten verschillen in de hardware, maar alle Philips Oleds met Google TV van 2023 en 2024 draaien op dezelfde firmware. Afgelopen week is weer een nieuwe versie uitgebracht.

https://toengel.net/phili...tpm231ww-101-002-038-221/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
easyriider schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:38:
[...]

Er zitten verschillen in de hardware, maar alle Philips Oleds met Google TV van 2023 en 2024 draaien op dezelfde firmware. Afgelopen week is weer een nieuwe versie uitgebracht.

https://toengel.net/phili...tpm231ww-101-002-038-221/
Ok, morgen maar even uitzoeken hoe te updaten.
Vanmorgen (na de bokswedstrijd :) ) de tv opgehangen even ingesteld, dat gaat makkelijk zeg met de ingebouwde chromecast. Beeld is (uiteraard) wel een stukje beter dan m'n 2016 LG oled en de ambilight een prettige toevoeging. Het geluid is aardig voor zo'n plat ding, al ga ik hem wel aansluiten op m'n versterker.

Morgen maar eens door de menu's en instellingen bladeren. Kijken wat er allemaal nog opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[...]

Ambilight aan de onderkant is wel een meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Nu online
Vanochtend bij Hello TV langs geweest om de 909 te beluisteren, best wel goed geluid moet ik zeggen. Uiteraard zijn losse speakers met een versterker beter maar dat is ook geen vergelijking :)

Gebruik nu een versterker met enkel een center speaker (de overige 5 speakers zijn al opgeruimd) en daar doet deze tv niet voor onder.

Gisteren nog een Sony getest met Acoustic Surface maar dat vond ik een stuk minder goed klinken. Mijn keuze is dus gevallen op de 909. Nu eens zien waar we die het voordeligste gaan aanschaffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
darkdesign schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:08:
[...]

Ambilight aan de onderkant is wel een meerwaarde.
Eens, maar was mij de meerprijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Veen schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:17:
Mijn keuze is dus gevallen op de 909. Nu eens zien waar we die het voordeligste gaan aanschaffen :+
Welk formaat ga je voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:40
dinandus schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:09:
Volgens mij de modellen uit 2022 hebben als laatste de Hue Ambilight ondersteuning.
De serie nummers eindigend op ....7.
Ik was wat bij met mijn 937, later bleek inderdaad dat deze als laatste de Hue binding te hebben, dus nu maar duimen dat hij lang mee mag blijven gaan....
Vloekerdevloekerdevloek. Mijn tv heeft het net begeven. Ik ben blij dat ik dit topic zie, ik was er eigenlijk automatisch vanuit gegaan dat de Hue connectie er wel default in zou zitten. Ik ben nu dus zoekende naar een vervanging.
Ik denk dus dat ik ook op zoek moet naar een oude philips. Eis is ambilight+hue. Ik gebruik nu een CI+ kaart, dus, olgens mij, werkt de Sync box daar niet op.
Is dit mijn enige optie, of heeft iemand nog andere creatieve ideeen voor deze setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:05

Klippy

Still Game

Toch ook eens dit topic beter in de gaten houden. Ik heb ook alweer 2 maanden de 909 (65 inch), meteen de dag na de Tweakers review aangeschaft. Als opvolger van een 55OLED903.
Ben er tevreden mee. Paneel is toch een stuk helderder en het viel me altijd op dat de 903 wat "ghosting" of tijdelijke burn-in had als je vanuit het Android menu kwam. Dan zag je vrij goed de blokjes nog staan. Trok wel weg na een paar seconden, maar het viel me vaker op. De 909 heeft daar totaal geen last van.

Qua geluid vind ik het prima, vergelijkbaar met de 903, dat is ook altijd mijn reden om voor een OLED+ te gaan, qua geluid is het top voor een TV. Maar als ik echt goed ga zitten voor een film of serie dan wissel ik toch naar mijn losse versterker met speakers.
Daarbij wel een nadeel gevonden van de 909, je moet handmatig naar de optische uitgang wisselen en dat is toch 4 keer klikken in het menu en dan terug. Daarbij gebruik ik de TV afstandsbediening normaal niet, dus best veel moeite.
Bij al mijn vorige 900 series TV's was de optische uitgang altijd actief en meestal liet ik de TV speakers gewoon aan, dus hoefde alleen de versterker aan.
Dus binnenkort toch maar eens kijken naar een nieuwere versterker, ik heb er nu geen HDMI op. Met ARC is dat probleem wel opgelost, maar goed, huidige versterker klinkt nog prima ondanks zijn leeftijd.

De Hue Sync Box 8K heb ik ook dezelfde dag al aangeschaft, want de verwijderde Hue integratie was ook jammer. Gelukkig werk de Sync box goed en onder de streep beter.

Bedankt voor de link naar https://toengel.net Ik zie in die Firmware update changelog "flashing Ambilight solved", dat zou welkom zijn. In sommige scene's knippert het inderdaad vaak op bepaalde stukken. Als dit opgelost is zou dat mooi zijn :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
@jan390 Helaas, dat heb je goed gezien, de sync box kan het alleen aansturen als je daar via HDMI aparte losse rand apparatuur op aansluit.
Denk dat je bij Ziggo zit, gezien je schrijft dat je een CI+ kaart, c.q. module gebruikt.
Je kunt overwegen als deze al behoorlijk oud is, dus lang geen update meer heeft gehad, eventueel voor de Next en of de Next Mini te gaan. Zover ik weet leveren ze tegenwoordig alleen nog de Next Mini uit.
Of kijk, en die zullen er vast nog wel zijn, afhankelijk van de verdere tv upgrade rand voorwaarden, hier en daar nog wel TV modellen eindigend op de ..7 oftwel jaargang 2021 te verkrijgen zijn.
Succes, en laat even weten hoe je het straks oplost?

Behalve op het toengel.net kun je ook veel info vinden op www.hifi-forum.de
Hier worden ook vaak vele Philips TV`s en alles around besproken.
Zitten erg kundige mensen op, ook dicht bij de "Phillips" bron zelf zeg maar.

[ Voor 14% gewijzigd door dinandus op 16-11-2024 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:05

Klippy

Still Game

@jan390 Inderdaad, Next Mini aanvragen bij Ziggo en een Hue Sync box aanschaffen.
Ik gebruik heel de ingebouwde Android TV niet, doe alles via een Nvidia Shield, maar als je dat wel gebruikt dan heb je dus geen Hue Sync. Groot nadeel inderdaad.
Je moet in sommige gevallen dus drie losse apparaat kopen (Hue Sync box, TV ontvanger en Android box) om dezelfde functionaliteit te behouden....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Nu online
CLB schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:53:
[...]

Welk formaat ga je voor?
Hangt er vanaf of ik mijn vriendin over kan halen of niet...

Heb nu een 49" lcd dus een 55" oled is al een mooie upgrade. Zelf zou ik wel graag voor de 65" gaan maar dat komt tot nu toe nog niet door de commissie :P
Pagina: 1 ... 57 ... 59 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.