Philips 65OLED809/12 lip-sync / audio-video sync issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik_
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-04 19:09
Ik heb een kleine 2 maanden geleden een nieuwe televisie geleverd gekregen: de Philips 65OLED809/12. Een mooie televisie, echter ervaar ik lip-sync issues. Ik ervaar dit alleen als ik via apps televisie kijk (YouTube, NPO start, KPN app) - via de HDMI ingang (KPN settopbox) heb ik geen issues.

Bij dit filmpje op YouTube is het bijvoorbeeld goed zichtbaar: "Spannende dag voor premier Schoof" van het NOS jeugdjournaal, vanaf minuut 1:00 als Nouschka van der Meijden in beeld gaat praten. Op mijn telefoon en laptop lopen geluid en beeld prima synchroon, op de televisie niet.

Het verschilt wel wat per app of per filmpje/uitzending (soms is het nogal zichtbaar en soms niet/nauwelijks zichtbaar).

Alle software (van TP Vision, Google TV, apps) is up-to-date. Mijn audio speelt af via de in de TV ingebouwde luidsprekers (geen externe soundbar oid).

Ook een monteur aan huis gehad: moederbord vervangen geweest - zelfde issue. Verschillende instellingen aangepast (zoveel mogelijk beeld/geluidbewerking uitgezet) - lijkt iets van invloed te hebben maar lost het niet op. Ze hebben inmiddels contact met TP Vision gehad: TV moet nu naar hun werkplaats ("het is een complexe reparatie" - hmm...).

Ik heb bovenstaand filmpje in een TV winkel op dezelfde TV bekeken: zelfde issue (!). Op een Sony TV (ook Google TV) was dit issue niet...

Het voelt voor mij als een software issue.

Herkennen anderen dit issue en hebben jullie al een oplossing kunnen vinden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTFD
  • Laatst online: 05-05 17:20
Same! :/ Maar dan met een 65OLED909/12..

Zojuist gebeld met support en een video doorgestuurd, ze gaan deze bekijken en zouden mij dan een firmware sturen om te proberen. Ze weten ervan, maar doen tot heden niets. Google leert mij dat we niet de enige zijn helaas en dit al enige tijd speelt!

Zal, zodra er meer bekend is, dit hier delen!

PS;
Oplossing; Zet de tv in de Game-modus, dat lost het synchronisatie probleem op! 8)

[ Voor 17% gewijzigd door BTFD op 14-10-2024 13:50 ]

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hier met een PUS8505 al jaren problemen, heb een jaar lang een case gehad bij TP-Vision support, maar heb het uiteindelijk opgegeven, dit gaan ze niet oplossen.

Echter bij mij geen problemen met de ingebouwde apps, alleen via externe HDMI apparaten. Philips, Sonos of Bose soundbar, HDMI ARC of optical, het maakt niet uit, allemaal audio delay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In een review van een andere Philips Oled TV nog een thread over dit probleem met als uitkomst dat de lipsync issues niet optreden wanneer je media tunneling in een app aanzet als de app die optie heeft. @Tutti-frutti

Philips 55OLED808 Zwart Review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Yup, een erg frustrerend probleem en duidelijk softwarematig. Ook nog eens lastig vast te leggen (mijn telefoon camera cancelt het probleem zo ongeveer). Ik zit te denken om betere, langere samples op te gaan nemen. Tpvision heeft al gekeken naar mn huidige samples en zegt dat het binnen hun specificaties valt. Ze zouden het eens zelf moeten ervaren... Maar helaas.
oled808 samples

Ik heb het idee dat het bij een bepaalde encoding optreedt. Alsof dan door een bug de timing van audio niet meer wordt gecorrigeerd voor het beeld, wat afhankelijk zou moeten zijn van de vertraging door video postprocessing (smoothing, artifact reductie, sharpening, color enh.). De vertraging ten opzichte van het geluid neemt namelijk af wanneer je de tv in Game Mode zet (minimale video postprocessing) .

Voor NLziet is de fix inderdaad media tunneling aanzetten. Voor Videoland is geen fix, enkel te minimaliseren met game mode.

In youtube ervaar ik het soms. Misschien dus afhankelijk van het videoformaat/encoding.

Zou mooi zijn als het probleem eens aan het licht werd gebracht in reviews van bekendere websites. Misschien komen ze dan wel eens in beweging bij TPVision.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:42
Rik_ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:26:
Ik heb een kleine 2 maanden geleden een nieuwe televisie geleverd gekregen: de Philips 65OLED809/12. Een mooie televisie, echter ervaar ik lip-sync issues. Ik ervaar dit alleen als ik via apps televisie kijk (YouTube, NPO start, KPN app) - via de HDMI ingang (KPN settopbox) heb ik geen issues.

Bij dit filmpje op YouTube is het bijvoorbeeld goed zichtbaar: "Spannende dag voor premier Schoof" van het NOS jeugdjournaal, vanaf minuut 1:00 als Nouschka van der Meijden in beeld gaat praten. Op mijn telefoon en laptop lopen geluid en beeld prima synchroon, op de televisie niet.

Het verschilt wel wat per app of per filmpje/uitzending (soms is het nogal zichtbaar en soms niet/nauwelijks zichtbaar).

Alle software (van TP Vision, Google TV, apps) is up-to-date. Mijn audio speelt af via de in de TV ingebouwde luidsprekers (geen externe soundbar oid).

Ook een monteur aan huis gehad: moederbord vervangen geweest - zelfde issue. Verschillende instellingen aangepast (zoveel mogelijk beeld/geluidbewerking uitgezet) - lijkt iets van invloed te hebben maar lost het niet op. Ze hebben inmiddels contact met TP Vision gehad: TV moet nu naar hun werkplaats ("het is een complexe reparatie" - hmm...).

Ik heb bovenstaand filmpje in een TV winkel op dezelfde TV bekeken: zelfde issue (!). Op een Sony TV (ook Google TV) was dit issue niet...

Het voelt voor mij als een software issue.

Herkennen anderen dit issue en hebben jullie al een oplossing kunnen vinden?
toon volledige bericht
kan je eens even testen als je een cast doet vanuit de kpn app van je telefoon naar de tv bijv.

de kpn app op je tv evt verwijderen

en heb je hem al eens naar fabrieksinstellingen gebracht en vervolgens eerst geupdate voor je er apps op gaat zetten?

Ik heb zelf een wat ouder model maar 0 problemen met de 65OLED854

moet wel zeggen dat ik over het algemeen een extern android apparaat gebruik via hdmi omdat dat net wat sneller functioneert

maar sommige apps zoals netflix draaien net weer wat fijner op de tv zelf

gebruik je geen externe audio?
dat kan ook een voordeel opleveren omdat je daarmee de audio sync kan aanpassen en het probleem ook kan tackelen

[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 15-10-2024 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
BTFD schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:46:
Zal, zodra er meer bekend is, dit hier delen
Probleem erkent en hebben een Custom Firmware toegestuurd om te testen. Deze nog niet kunnen installeren, maar als ik lees dat er zelfs een MB is vervangen, stemt mij dit niet hoopvol dat het opgelost gaat worden..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

BTFD schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:25:
[...]

Probleem erkent en hebben een Custom Firmware toegestuurd om te testen. Deze nog niet kunnen installeren, maar als ik lees dat er zelfs een MB is vervangen, stemt mij dit niet hoopvol dat het opgelost gaat worden..
Zoiets heb ik ook ontvangen destijds, maar week later was het de officiële firmware (app.box.com linkje naar tmp231ww folder). Mag ik vragen wat de bestandsnaam is? Desnoods via DM.

Ps game mode lost het probleem niet volledig op, maar minimaliseert het (op Oled808 in ieder geval, zelfde firmware). Ik merk dan nog steeds dat het beeld een fractie later komt dan geluid, maar significant minder dan in andere modi.

[ Voor 18% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-10-2024 14:04 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
[...]

Ben benieuwd of dat het oplost, zou mooi zijn. Hier moederbord ook vervangen, daarna nog een USB met de nieuwste firmware toegestuurd gekregen maar helaas niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik_
Thanks voor alle reacties tot nu.

Ik speel geluid af via interne speakers. Dus spelen met audio delay helpt niet - heeft alleen zin voor extern aangesloten speakers. Wel getest en had inderdaad geen effect. Overigens verschilt de delay per filmpje en/of app.

@BTFD :
- game-modus: ik neem aan dat je bedoelt Beeld instelling AI-beeldmodus op game zetten? Dat helpt bij mij helaas niet...
- ben benieuwd naar custom firmware (wat mij betreft duidt het feit dat het MB vervangen niet helpt juist op software issues)

@Tutti-frutti :
- waar vind ik de media-tunneling instelling per app (als die beschikbaar is)?

@boyette :
- casten vanaf mijn mobiel geeft hetzelfde issue: in feite neemt de TV de processing dan gewoon over
- ik heb al een keer reset fabrieksinstellingen gedaan (youtube en NPO staan er dan al op), had geen effect
- afspelen via externe Google TV device op HDMI zal het probleem oplossen - echter ik ga er vanuit dat op zo'n TV dit gewoon werkt (en dit ik niet een extra investering moet doen)

Vooralsnog is de planning bij mij dat LetmeRepair de TV volgende week bij mij ophaalt onder garantie en dat zij in hun werkplaats verder onderzoek gaan doen. Mij nog niet duidelijk wat zij kunnen doen, maar wie weet... Keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Rik_ schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:33:
Thanks voor alle reacties tot nu.

Ik speel geluid af via interne speakers. Dus spelen met audio delay helpt niet - heeft alleen zin voor extern aangesloten speakers. Wel getest en had inderdaad geen effect. Overigens verschilt de delay per filmpje en/of app.

@BTFD :
- game-modus: ik neem aan dat je bedoelt Beeld instelling AI-beeldmodus op game zetten? Dat helpt bij mij helaas niet...
- ben benieuwd naar custom firmware (wat mij betreft duidt het feit dat het MB vervangen niet helpt juist op software issues)

@Tutti-frutti :

@boyette :
- casten vanaf mijn mobiel geeft hetzelfde issue: in feite neemt de TV de processing dan gewoon over
- ik heb al een keer reset fabrieksinstellingen gedaan (youtube en NPO staan er dan al op), had geen effect
- afspelen via externe Google TV device op HDMI zal het probleem oplossen - echter ik ga er vanuit dat op zo'n TV dit gewoon werkt (en dit ik niet een extra investering moet doen)

Vooralsnog is de planning bij mij dat LetmeRepair de TV volgende week bij mij ophaalt onder garantie en dat zij in hun werkplaats verder onderzoek gaan doen. Mij nog niet duidelijk wat zij kunnen doen, maar wie weet... Keep you posted.
toon volledige bericht
je gebruikt de audio van de tv?
geen soundbar
homecinemaset etc?

als de audio op hdmi output het ook oplost
buiten de hele applicatie op een extern device te draaien

dat is zeer interessante info

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 15-10-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Rik_ schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:33:

@Tutti-frutti :
Dat is een instelling van de NLZiet app. Helaas dus niet algemeen in te stellen.
Weinig hoop dat letmerepair iets kan oplossen. Maar wie weet hebben zij wat kortere lijntjes naar het firmware team.
boyette schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:43:
[...]

je gebruikt de audio van de tv?
geen soundbar
homecinemaset etc?

als de audio op hdmi output het ook oplost
buiten de hele applicatie op een extern device te draaien

dat is zeer interessante info
Audio out via hdmi geeft zelfde probleem. De video delay is per app/video verschillend. Dus geen oplossing om audio via hdmi out te laten gaan.

Een AndroidTV stick op de hdmi gebruiken ipv ingebouwd OS lost het probleem op. Maar daar hebben we geen AndroidTV powered TV voor aangeschaft. Ook gedoe met afstandsbedieningen, trager enzo.

[ Voor 45% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-10-2024 07:52 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Tutti-frutti schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 07:25:
[...]

Dat is een instelling van de NLZiet app. Helaas dus niet algemeen in te stellen.
Weinig hoop dat letmerepair iets kan oplossen. Maar wie weet hebben zij wat kortere lijntjes naar het firmware team.

[...]

Audio out via hdmi geeft zelfde probleem. De video delay is per app/video verschillend. Dus geen oplossing om audio via hdmi out te laten gaan.

Een AndroidTV stick op de hdmi gebruiken ipv ingebouwd OS lost het probleem op. Maar daar hebben we geen AndroidTV powered TV voor aangeschaft. Ook gedoe met afstandsbedieningen, trager enzo.
Ik ben eens benieuwd wat er gebeurd als je vlc installeert en doe als core Streaming player Instelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
Tutti-frutti schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:48:
[...]
(app.box.com linkje naar tmp231ww folder). Mag ik vragen wat de bestandsnaam is?
Gezien de bestandsnaam en hetzelfde tmp231 foldertje, eigenlijk het proberen niet eens waard! :'(
Onderstaande versie gekregen:
EU_PKG_TPM231WW_101.002.038.210.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

boyette schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:11:
[...]

Ik ben eens benieuwd wat er gebeurd als je vlc installeert en doe als core Streaming player Instelt
"Core streaming player" concept ben ik niet bekend mee. Betekent dit dat vlc de video playback doet binnen andere apps? Dat zou mogelijk een werkbare workaround kunnen zijn.
BTFD schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:53:
[...]

Gezien de bestandsnaam en hetzelfde tmp231 foldertje, eigenlijk het proberen niet eens waard! :'(
Onderstaande versie gekregen:

[...]
Qua versienummer niet veel belovend. Die draait al op m'n oled808 en is gewoon via online update binnengekomen. Of ze moeten iets aangepast hebben zonder dit in de bestandsnaam te reflecteren. Om het zeker te weten zou je het toch moeten proberen denk ik.

ps. Topic titel zou wat mij betreft algemener mogen (bijv "Philips Oled lip-sync / audio-video sync issues (2023/2024 ATV modellen"), gezien het veel modellen raakt. In ieder geval de oleds van 2023 en 2024 op AndroidTV.

2024er Hardware-Plattform
65OLED959
OLED909
OLED809/819/849/859/889
2023er Hardware-Plattform
OLED908
OLED808, OLED818, OLED848, OLED888
OLED708, OLED718
PUS8808, PUS8818, PUS8848, PUS8888
PUS8508, PUS8518, PUS8548, PUS8558

[ Voor 19% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-10-2024 11:25 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Tutti-frutti schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:39:
[...]

"Core streaming player" concept ben ik niet bekend mee. Betekent dit dat vlc de video playback doet binnen andere apps? Dat zou mogelijk een werkbare workaround kunnen zijn.

[...]

Qua versienummer niet veel belovend. Die draait al op m'n oled808 en is gewoon via online update binnengekomen. Of ze moeten iets aangepast hebben zonder dit in de bestandsnaam te reflecteren. Om het zeker te weten zou je het toch moeten proberen denk ik.

ps. Topic titel zou wat mij betreft algemener mogen (bijv "Philips Oled lip-sync / audio-video sync issues (2023/2024 ATV modellen"), gezien het veel modellen raakt. In ieder geval de oleds van 2023 en 2024 op AndroidTV.

65OLED959
OLED909
OLED809/819/849/859/889
OLED908
OLED708, OLED718
toon volledige bericht
Ja maar dit zal niet bij alle apps werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

boyette schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:03:
[...]

Ja maar dit zal niet bij alle apps werken
Ik heb vlc geïnstalleerd, maar kan geen instelling vinden om vlc "core streaming player" te maken.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik_
Tutti-frutti schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:39:

65OLED959
OLED909
OLED809/819/849/859/889
OLED908
OLED708, OLED718
Hmm, dat stemt niet echt hoopvol dat een oplossing aanstaande is als het al bij zoveel modellen aan de hand is.... Topic titel aanpassen lukt mij overigens niet (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Tutti-frutti schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:55:
[...]

Ik heb vlc geïnstalleerd, maar kan geen instelling vinden om vlc "core streaming player" te maken.
als standaard player instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

boyette schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:58:
[...]

als standaard player instellen
Ah zo. Nee, dat werkt waarschijnlijk alleen voor het afspelen van videobestanden of openen van stream URLs. Op die manier gebruik ik Android TV niet. Ik kan de app ook niet in app settings als standaard voor iets instellen.
Rik_ schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:22:
[...]

Hmm, dat stemt niet echt hoopvol dat een oplossing aanstaande is als het al bij zoveel modellen aan de hand is.... Topic titel aanpassen lukt mij overigens niet (?).
De genoemde modellen maken gebruik van de TPM231WW firmware. Het is een aanname die ik maak dat het op al die modellen speelt.
Hier nog een van een niet oled (50PUS8808):
50PUS8808 lip sync issue

Maar het probleem is waarschijnlijk nog breder dan deze modellen. In eerder onderzoek ben ik ook reports van oudere modellen tegengekomen met dit probleem. Hier worden bijvoorbeeld de OLED806 en OLED706 genoemd (beide TPM211EA firmware):
Philips OLED, Android TV: Audio Sync issues after March 2024 update

Waarschijnlijk dus een issue in codebase die wordt gebruikt in zowel de TPM231WW als TPM211EA firmware.

[ Voor 60% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-10-2024 09:03 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:30:
[...]

Ah zo. Nee, dat werkt waarschijnlijk alleen voor het afspelen van videobestanden of openen van stream URLs. Op die manier gebruik ik Android TV niet. Ik kan de app ook niet in app settings als standaard voor iets instellen.

[...]

De genoemde modellen maken gebruik van de TPM231WW firmware. Het is een aanname die ik maak dat het op al die modellen speelt.

Maar het probleem is waarschijnlijk nog breder dan deze modellen. In eerder onderzoek ben ik ook reports van oudere modellen tegengekomen met dit probleem. Hier worden bijvoorbeeld de OLED806 en OLED706 genoemd (beide TPM211EA firmware):
Philips OLED, Android TV: Audio Sync issues after March 2024 update

Waarschijnlijk dus een issue in codebase die wordt gebruikt in zowel de TPM231WW als TPM211EA firmware.
toon volledige bericht
Philips "The One" televisies zoals PUS8505 met de TPM191 firmware doen ook mee aan dit feestje, al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Stefan22 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:56:
[...]

Philips "The One" televisies zoals PUS8505 met de TPM191 firmware doen ook mee aan dit feestje, al jaren.
Wat slecht :/
Heeft iemand goede captures van het probleem? Mijn eigen captures zijn blijkbaar niet duidelijk genoeg ("vallen binnen de specificaties"). Maar ik zal binnenkort proberen betere vast te leggen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:59:
[...]

Wat slecht :/
Heeft iemand goede captures van het probleem? Mijn eigen captures zijn blijkbaar niet duidelijk genoeg ("vallen binnen de specificaties"). Maar ik zal binnenkort proberen betere vast te leggen.
Ik heb toentertijd een video gemaakt van het probleem, en die vertraagd. Was een surround sound filmpje van YouTube, die visueel ook weergeeft dat de audio aanzienlijk later dan het beeld komt. Ik zal deze straks even opzoeken en delen.

Edit: zie hier mijn video: https://drive.google.com/...PKDYZ3-/view?usp=drivesdk

[ Voor 9% gewijzigd door Stefan22 op 17-10-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Stefan22 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:08:
[...]

Ik heb toentertijd een video gemaakt van het probleem, en die vertraagd. Was een surround sound filmpje van YouTube, die visueel ook weergeeft dat de audio aanzienlijk later dan het beeld komt. Ik zal deze straks even opzoeken en delen.

Edit: zie hier mijn video: https://drive.google.com/...PKDYZ3-/view?usp=drivesdk
Bedankt. Dit lijkt een ander soort probleem dan bij de TPM231WW modellen speelt. Daar komt het geluid dus te vroeg en het maakt niet uit of dit op de ingebouwde luisprekers is, of via hdmi out (want bij jou was dit toch wanneer er extern geluid gebruikt werd?).
Goed idee om het vertraagd te maken. Zal ik met nieuwe samples ook gaan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-10-2024 11:03 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:01:
[...]

Bedankt. Dit lijkt een ander soort probleem dan bij de TPM231WW modellen speelt. Daar komt het geluid dus te vroeg en het maakt niet uit of dit op de ingebouwde luisprekers is, of via hdmi out (want bij jou was dit toch wanneer er extern geluid gebruikt werd?).
Goed idee om het vertraagd te maken. Zal ik met nieuwe samples ook gaan doen.
Klopt, hier komt het geluid te laat bij het gebruik van een soundbar (optical of HDMI ARC), met als instelling "Meerkanaals bypass". Met de ingebouwde apps komt het niet voor, enkel externe HDMI apparaten zoals een blu-ray speler of Apple TV.

Alhoewel dus niet alle modellen last hebben van specifiek dezelfde problemen, blijft audio sync in het algemeen wel een probleem bij Philips TV's dus. Ik vraag me af of dit bij de nieuwere modellen met Titan OS ipv Android ook nog een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:27
Hier ook synchronisatie problemen met het geluid op een 55oled809. Geen android of titan maar google tv.

We kijken televisie via nlziet, hier is het probleem opgelost door media tunneling in te schakelen. Thx aan degene die de oplossing hier deelde 😀

Ik vanavond eens kijken of netflix en prime video het wel goed doen.

Tot nu toe enkel getest op de tv luidsprekers, een hdmi 2.1 kabel is onderweg voor de koppeling met de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
[...]

Om terug te komen op dit, geinstalleerd en heeft niet geholpen. Hopelijk komt er ooit een oplossing, tot die tijd maar in " Game" modus kijken.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:03
Hier hetzelfde probleem met de OLED935 uit 2020 (met "ingebouwde" B&W soundbar). Zodra er surround of Dolby materiaal gespeeld wordt, loopt de audio iets achter. Erg vervelend dat er dus met de ingebouwde Dolby soundbar ook geen Dolby geluid afgespeeld kan worden (in ieder geval niet comfortabel in combinatie met beeld). Heb de hoop opgegeven dat het ooit nog opgelost wordt, voor nu dus gewoon 2.1 geluid, dan loopt het niet achter.

Helaas was het de enige TV die destijds aan mijn eisen (<50" + front firing speakers + Ambilight + OLED) voldeed, anders had ik hem allang teruggebracht.

[ Voor 13% gewijzigd door koenster op 20-11-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nieuwe update van november heeft ook geen verbetering gebracht op de 808. Had ook niet anders verwacht. Als er nou eens wat kritische review sites dit probleem aan het licht brengen, misschien dat er dan eens wat gaat gebeuren aan hun kant ;)
koenster schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:17:
Hier hetzelfde probleem met de OLED935 uit 2020 (met "ingebouwde" B&W soundbar). Zodra er surround of Dolby materiaal gespeeld wordt, loopt de audio iets achter. Erg vervelend dat er dus met de ingebouwde Dolby soundbar ook geen Dolby geluid afgespeeld kan worden (in ieder geval niet comfortabel in combinatie met beeld). Heb de hoop opgegeven dat het ooit nog opgelost wordt, voor nu dus gewoon 2.1 geluid, dan loopt het niet achter.

Helaas was het de enige TV die destijds aan mijn eisen (<50" + front firing speakers + Ambilight + OLED) voldeed, anders had ik hem allang teruggebracht.
Dit probleem is iets anders, maar is ook een lipsync probleem. Bij de recente modellen komt de audio juist te vroeg bij bepaalde streams. De audio uitvoer instellingen aanpassen heeft hier geen effect op.

[ Voor 68% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-11-2024 20:56 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evocam
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 02-01 10:17
Ik ervaar ook lipsync problemen op mijn 55OLED909 aangesloten op een VU+ Ultimo 4K i.c.m. Sennheiser Ambeo soundbar. Alle HDMI kabels al vervangen, alle software is up to date.
Ik ervaar de meeste lipsync issues bij apparatuur die aangesloten is via HDMI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik_
Na ~2maanden weer een update van mijn zijde:
- mijn TV is opgehaald door LetmeRepair en daar enkele weken geweest, zij hebben het niet kunnen oplossen
- daarna met de winkel waar ik de TV gekocht had overlegd, nadat zij met Philips contact hadden gehad: "Philips gaat dit nier repareren, je kan de TV omruilen". Zij (de winkel) herkenden (voor het eerst) het probleem wel, volgens hun heeft een deel v/d Philips TVs dit (10-15%) - om die reden de TV omgeruild voor hetzelfde model.
- de nieuwe TV had direct uit de doos het issue niet, maar... na software update is het issue weer helemaal terug (het kan dus wel en ligt aan de software)
- inmiddels heb ik er geen vertrouwen meer in en stap ik over naar een ander merk (alle 3 de 65OLED809 televisies die ik gezien heb hebben dit issue: 2x thuis en 1x in een winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Rik_ schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:44:
Na ~2maanden weer een update van mijn zijde:
- mijn TV is opgehaald door LetmeRepair en daar enkele weken geweest, zij hebben het niet kunnen oplossen
- daarna met de winkel waar ik de TV gekocht had overlegd, nadat zij met Philips contact hadden gehad: "Philips gaat dit nier repareren, je kan de TV omruilen". Zij (de winkel) herkenden (voor het eerst) het probleem wel, volgens hun heeft een deel v/d Philips TVs dit (10-15%) - om die reden de TV omgeruild voor hetzelfde model.
- de nieuwe TV had direct uit de doos het issue niet, maar... na software update is het issue weer helemaal terug (het kan dus wel en ligt aan de software)
- inmiddels heb ik er geen vertrouwen meer in en stap ik over naar een ander merk (alle 3 de 65OLED809 televisies die ik gezien heb hebben dit issue: 2x thuis en 1x in een winkel)
Lijkt me een goede keuze. Denk dat alle modellen vanaf bepaalde fw het hebben. Lekker weg gaan bij Philips. Dan maar geen (native) Ambilight.

Edit: ik zag net dat er een update van 12 december was. Geïnstalleerd, maar helaas geen verandering mbt lipsync issue.

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-12-2024 23:17 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:15
Je kunt als alternatief dan altijd nog voor een Hue box gaan, en hierop je Hue lampen koppelen.
Wel dan je set tv box(en) en of streaming box via deze Hue box laten lopen.
Helaas is sinds de modellen serie ...8 sowieso er geen directe koppeling meer dan de Ambilight en losse Hue verlichting, erg betreurenswaardig.

[ Voor 13% gewijzigd door dinandus op 15-12-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quatz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb pas een nieuwe oled 809 gekocht. Direct bij het begin lip-sync probleem. Van alles geprobeerd zonder resultaat. Gemeld bij de winkel waar ik de tv heb gekocht. Uiteindelijk is de tv omgeruild voor een ander exemplaar. Deze had exact hetzelfde probleem. Is duidelijk een software probleem. Met mijn telefoon filmpjes gemaakt van het probleem en in de winkel laten zien. Ze erkennen het probleem. Echter willen ze de tv niet omruilen voor een ander merk omdat ik de (enorm grote) doos niet meer heb.
Daar zit je dan, met een splinternieuwe, relatief dure tv waar niet fatsoenlijk naar te kijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Heb inmiddels een andere telefoon waarmee ik het probleem stuk beter kan vastleggen (oude tel cancelde het probleem weer voor een deel). Vind Juf Roos op YouTube altijd erg illustratief voor het probleem:

https://photos.app.goo.gl/7HQ2ab4X5s45U4T58

Origineel op YouTube

@Quatz vervelend dat ze hem niet accepteren zonder doos :(
Waarschijnlijk heb je er weinig trek in, maar ik adviseer je toch om ook met de Philips klantenservice contact op te nemen. Hoe meer meldingen van lipsync hoe beter. Ze moeten het toch eens in gaan zien dat het een serieus probleem is.

[ Voor 13% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-12-2024 14:22 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:41
Quatz schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:41:
Ik heb pas een nieuwe oled 809 gekocht. Direct bij het begin lip-sync probleem. Van alles geprobeerd zonder resultaat. Gemeld bij de winkel waar ik de tv heb gekocht. Uiteindelijk is de tv omgeruild voor een ander exemplaar. Deze had exact hetzelfde probleem. Is duidelijk een software probleem. Met mijn telefoon filmpjes gemaakt van het probleem en in de winkel laten zien. Ze erkennen het probleem. Echter willen ze de tv niet omruilen voor een ander merk omdat ik de (enorm grote) doos niet meer heb.
Daar zit je dan, met een splinternieuwe, relatief dure tv waar niet fatsoenlijk naar te kijken is.
Lijkt mij erg frustrerend, zoals hierboven al staat bellen met klantenservice. Begin een klachtenprocedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will.I.Tweak
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-03 17:47
Hi allen,

Ik sta op het punt om een 65oled809/849 te bestellen maar maak me zorgen over deze sync issues.
Hebben jullie hiervoor al een oplossing gevonden?

De LG C4 65 kost momenteel een stuk minder en lijkt me, op ambilight na, meer te betrouwen.
Al kijk ik wel al een tijdje uit naar Ambilight... any advice?

Grts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 15:36
Will.I.Tweak schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:00:
Hi allen,

Ik sta op het punt om een 65oled809/849 te bestellen maar maak me zorgen over deze sync issues.
Hebben jullie hiervoor al een oplossing gevonden?

De LG C4 65 kost momenteel een stuk minder en lijkt me, op ambilight na, meer te betrouwen.
Al kijk ik wel al een tijdje uit naar Ambilight... any advice?

Grts
Hier staat sinds een paar weken een 65oled909. Ik had dit topic ook gelezen, dus was wel een beetje op m'n hoede. Van de sync issues merk ik niets, ben echt erg blij met de tv. Had hiervoor een oude ambilight. Die hing aan de muur. De nieuwe tv staat op een beugel een aardig eindje van de muur af, nu pas snap ik echt de toegevoegde waarde van de ambilight. Ik kan alleen maar zeggen dat als je hem strak op de muur gaat hangen, je niet perse naar een ambilight hoeft te kijken :)

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Philips adviseert ook niet zonder reden om een Ambilight TV op een kleine 15 cm vanaf de wand te plaatsen.
Bij mijn OLED+937, en is vast niet de enige, zat er in de doos zelfs een stukje centimeter, maatlint, bijgevoegd om zo de ideale afstand te vinden.
Helaas is nu de mogelijkheid van Ambilight met Hue te combineren uit de nieuwere series Philips, sinds modeljaar 2023 gehaald, Maar wie weet, is er hoop dat er mischien een app voor het syncroniseren komt voor het Android platform, zoals al tijdje bij Samsung en sinds nu voor LG beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will.I.Tweak
Cannondale schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:06:
[...]

Hier staat sinds een paar weken een 65oled909. Ik had dit topic ook gelezen, dus was wel een beetje op m'n hoede. Van de sync issues merk ik niets, ben echt erg blij met de tv. Had hiervoor een oude ambilight. Die hing aan de muur. De nieuwe tv staat op een beugel een aardig eindje van de muur af, nu pas snap ik echt de toegevoegde waarde van de ambilight. Ik kan alleen maar zeggen dat als je hem strak op de muur gaat hangen, je niet perse naar een ambilight hoeft te kijken :)
Bedankt! Misschien heeft jouw MLA er ook minder last van dan de 809? Het is in elk geval de bedoeling om de staander te gebruiken waardoor Ambilight me hier wel wat lijkt 😃
dinandus schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:20:
Philips adviseert ook niet zonder reden om een Ambilight TV op een kleine 15 cm vanaf de wand te plaatsen.
Bij mijn OLED+937, en is vast niet de enige, zat er in de doos zelfs een stukje centimeter, maatlint, bijgevoegd om zo de ideale afstand te vinden.
Helaas is nu de mogelijkheid van Ambilight met Hue te combineren uit de nieuwere series Philips, sinds modeljaar 2023 gehaald, Maar wie weet, is er hoop dat er mischien een app voor het syncroniseren komt voor het Android platform, zoals al tijdje bij Samsung en sinds nu voor LG beschikbaar is?
En net daarom denk ik door dit topic aan de LG; voor het verschil in prijs kan ik de HUE app en wat strips kopen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will.I.Tweak
Intussen de knoop doorgehakt en gisteren werd mijn nieuwe 65OLED849 geleverd.
Deze zou hetzelfde moeten zijn als de 809 maar gelukkig geen lip sync issues (so far).

In HDR krijg ik de kleuren helemaal niet naar wens... Voor SDR heb ik wèl goede calibration settings gevonden (hier: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1725354313) maar niet voor HDR.

Iemand goede settings voor HDR?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
kijk eens op het hifi-forum.de, hier wordt veel besproken, ook over de Philips toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
Ik heb een 55 oled 809 met via hdmi/earc gekoppelde fb1 soundbar . Beide hebben easylink 2.0
Ik heb vooralsnog lipsync issues wanneer ik de hdmi bronnen of apps op de tv zelf gebruik.

Maar geen issues wanneer ik de hdmi bron op de soundbar gebruik. Op deze hdmi poort zit de kpn itv settopbox aangesloten, met ook (netflix) app erop. Hier dus geen issues

Ik denk dat dit komt door de edid functie van hdmi. De tv rapporteert nl de video latency aan de soundbar, en die past zich automatich aan. Dus 0 lipsync issues hier.

Zodra ik decsettop box direct aan tv hang, en geluid gaat over earc verder naar soundbar, gelijk lipsync problemen. Dus dan maar via soundbar. Meerkanaals geluid werkt ook goed.

Dus bij iedere av receiver welke auto lipsync correctie heeft door van edid gebruik te maken zou het moeten werken lijkt me.
Pagina: 1