Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:55
Heb nu net geen 4 maanden een 55OLED908, en helaas is deze 2 weken geleden kapot gegaan.
In eerste instantie tijdens het kijken van streaming diensten viel gewoon ineens de aflevering uit, en terug naar het scherm met de afleveringen. Niet lang daarna viel de hele TV na 5-10 minuten gewoon uit op zwart, en blijft de power LED knipperen.

Ook na de stroomkabel eruit gehaald te hebben duurt het zeker 5 minuten voordat je weer beeld hebt.
Alleen na 5-10 minuten, bij zowel het startscherm, TV kijken of Plex, valt het toestel gewoon uit. Branduren totaal slechts 148.

Gelijk aangemeld voor reparatie, maar helaas was het meegenomen moederbord niet de oplossing (1e reparatie bezoek).

Wat ook verteld werd is dat er aan de onderkant van de TV meerdere schroeven missen, of kapot gedraaid zijn. Is wel op te lossen, maar valt dan blijkbaar weer niet onder een garantie. Daarom mag je blij zijn dat je een Wertgarantie afsluit aldus de winkel. Denk dan toch de volgende keer de TV eerst maar ontdoen van alle schroeven i.p.v. gebruiken waarvoor je dat apparaat koopt.... :/

Hiervoor moeten ze dan een week later weer terug komen (2e reparatie bezoek).

Iemand anders ook soortgelijke issues met een Philips 908 TV toevallig?

Ik was tevreden met de TV, maar dit en vooral onderstaand zet je toch aan het denken.

De winkel maakt het hier overigens nog bonter, door te stellen dat IK niet kan bewijzen dat die schroeven er nooit in hebben gezeten, maar zij dat ook niet kunnen. Kort samengevat zou ik dus liegen (en dat is iets dat je niet tegen mij moet zeggen...wat ze binnen 5 minuten na het gesprek ook hebben ondervonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-07 21:39
Heeft iemand hier ervaring met de NPO start Android TV app? Bij mij wil het gekozen programma niet laden en crasht de app. Dit lijkt vreemd genoeg echter alleen wanneer er advertenties voor het programma worden geladen. Programma's zonder advertenties starten gewoon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 15:52
Get!em schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:34:
Ik heb het volgende probleem, vrij random. Soms dagen/weken niks, en dan weer terug. Hij is al eens 4 weken terug voor reparatie geweest, maar toen 4 weken lang geen enkel probleem. Toen hij terug was, ook 3 weken geen probleem en nu ineens wel weer. Heeft iemand een idee? Zie gif filmpje.

Philips 43pus8535

Ligt niet aan de source, want alle stekkers behalve voeding eruit geeft t zelfde effect.

[Afbeelding]
Dat is een fout van het LCD zelf. Even technisch: op de aansluitprintjes die tussen de T-Con en de LCD zitten, zitten telkens een drietal piepkleine SMD diodes. 8 stuks in één behuizing. Ze dienen om de statische elektriciteit weg te leiden van dat scherm. De twee binnenste (ik zeg twee, want je hebt twee aansluitprintjes) veroorzaken dat. Als je die verwijderd is het opgelost.
Je moet er wel een hetelucht station en wat fijne vingertjes voor hebben.
De flatcables heb je zo beschadigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zijn er hier mensen met een PUS8505 (The One) of een vergelijkbare TV, in combinatie met een Atmos compatibele soundbar?

Ik gebruik de TV in combinatie met een Sonos Beam, en wat ik ook doe, er blijft altijd een vertraging in het geluid wanneer ik iets kijk via een extern apparaat, aangesloten met HDMI (Dolby Digital 5.1 content bijvoorbeeld). Ik begin me serieus af te vragen of het niet gewoon de Philips/Sonos combinatie is, en dat ik met een LG soundbar wellicht geen problemen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NyteMyre
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 15:16
Ik heb een 58PUS8517 en het valt mij op dat de laatste tijd de audio niet gelijk loopt met de video in de Youtube app. Ik dacht eerst dat het mijn Bluetooth koptelefoon was, maar ook gewoon TV speakers is het overduidelijk dat de audio niet gelijk loopt.

Dit filmpje, waar de maker wat audio latency demonstreert, merk ik dat het geluid pas goed loopt als ie een 200ms latency gebruikt

M'n Ziggo mediabox, Playstation, maar ook Netflix en Disney+ werken gewoon prima. Alleen Youtube lijkt het probleem te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door NyteMyre op 04-04-2024 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Voor Youtube gebruik ik Smarttube op m'n Philips TV en dat werkt in ieder geval zonder vertraging en nog belangrijker zonder reclame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NyteMyre
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 15:16
zonder reclame.
Je weet niet hoe snel ik nu Smarttube heb geinstalleerd.
Merk niet heel veel verschil, maar geen reclame EN sponsorblock ingebakken is voormij al een hele grote win.

Thanks for the tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbob1976
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-03 10:08
Ik heb een nieuwe Philips Led TV 50PUS8108/12 en in combinatie met de setup box van Telenet start hij heel moeilijk en wisselvallig op. Soms werkt de opstart traag, soms blijft hij hangen op de sceensaver, soms doet hij niets... de afstandsbediening van de TV werkt in die gevallen ook niet meer.

Iemand ervaring mee of tips? ik heb de kabels als verwisseld dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is er een manier om de verlichting op de afstandsbediening uit te schakelen. De batterijen zijn telkens erg snel leeg, dit in tegenstelling tot de afstandsbediening (zonder verlichting) van mijn vorige tv, een Panasonic plasma, die meer dan 10 jaar mee zijn gegaan zonder vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

darkdesign schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:48:
Is er een manier om de verlichting op de afstandsbediening uit te schakelen. De batterijen zijn telkens erg snel leeg, dit in tegenstelling tot de afstandsbediening (zonder verlichting) van mijn vorige tv, een Panasonic plasma, die meer dan 10 jaar mee zijn gegaan zonder vervangen.
Valt mij ook op ja. Ik mag bijna maandelijks de batterijen (Duracell) opnieuw opladen. Ook niet oplaadbare zijn zo leeg bij de tv.

Nog geen manier voor gevonden..

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Dennis1812 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:04:
[...]

Valt mij ook op ja. Ik mag bijna maandelijks de batterijen (Duracell) opnieuw opladen. Ook niet oplaadbare zijn zo leeg bij de tv.

Nog geen manier voor gevonden..
Misschien een idee om een third party afstandsbediening als vervanging te gebruiken. Die hebben vaak niet alle functies, zoals de microfoon. Maar ze gaan wel langer mee met een set batterijen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Fireshade op 19-04-2024 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Fireshade schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 23:25:
[...]

Misschien een idee om een third party afstandsbediening als vervanging te gebruiken. Die hebben vaak niet alle functies, zoals de microfoon. Maar ze gaan wel langer mee met een set batterijen :P
Ik vind de afstandsbediening verder prima.

Ik stop die lader voortaan bij in de la van de afstandsbediening.
Even laden als we naar bed gaan en volgende dag is t weer vol.

Ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-07 18:16
Vanavond na lange tijd eens gekeken of er een update is voor mijn 55OLED805, zowaar staat er een update klaar;

Versie: TPM191E_R.201.000.248.217 (21 maart 2024)

Android Security updates: 05-02-2024
Android R Based? (in het menu kan ik zo snel geen Android versie vinden)

https://toengel.net/phili...11-tpm191e-201-0-248-217/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat is Android 11 :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-07 18:16
Helaas is het nog altijd niet mogelijk om de F1 App te installeren via de Play Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Helaas niet, maar handmatig kan het wel, kost je drie minuutjes

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
Ik heb zelf een hele simpele (maar prima en goed werkende) universele afstandsbediening gekocht voor 2 tientjes een tijdje terug:

One For All Evolve 4 URC7145

Vooral omdat ik 3 apparaten heb (tv box, tv en soundbar) en meerdere afstandsbedieningen super irritant vind. Maar deze werkt eigenlijk best soepel en mis idd alleen de microfoon heel af en toe.

(Een algemene tip voor geinteresseerden ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Ik heb trouwens nog steeds (was met de originele maar nu ook met de universele) dat de (pijltjes) knoppen van de afstandsbediening blijven 'plakken'?

Druk je een keer naar rechts en POEF, blijft hij naar rechts gaan. En andersom.

Gebeurt af en toe, maar vaak genoeg om irritant te zijn. Herkent iemand dit? Enig idee wat het kan zijn?

Aangezien het ook met de universele is lijkt het eerder een software issue te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frzfrz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-04 18:47
m0ridin schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:59:
Ik heb trouwens nog steeds (was met de originele maar nu ook met de universele) dat de (pijltjes) knoppen van de afstandsbediening blijven 'plakken'?

Druk je een keer naar rechts en POEF, blijft hij naar rechts gaan. En andersom.

Gebeurt af en toe, maar vaak genoeg om irritant te zijn. Herkent iemand dit? Enig idee wat het kan zijn?

Aangezien het ook met de universele is lijkt het eerder een software issue te zijn?
Ja, dit heb ik ook. Ik dacht eigenlijk ook dat het aan de afstandsbediening lag, en dan met name als de batterijen bijna op waren. Maar als jij zegt dat het met een andere afstandsbediening ook is lijkt het dan idd in de tv te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
frzfrz schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:46:
[...]

Ja, dit heb ik ook. Ik dacht eigenlijk ook dat het aan de afstandsbediening lag, en dan met name als de batterijen bijna op waren. Maar als jij zegt dat het met een andere afstandsbediening ook is lijkt het dan idd in de tv te zitten.
Hmmm, kan de batterijen vervangen en zien of dat iets uitmaakt... Las ergens ook daar er een indruk en loslaat signaal gegeven wordt, misschien dat een brakke batterij dat verstoort? Proberen waard iig.

*Edit, meteen maar even vervangen :+ Eens zien of dit uitmaakt de komende tijd....

*Edit 2: Nope, vliegt nog steeds door het menu danwel videos (bij vooruit of terugspoelen).

[ Voor 13% gewijzigd door m0ridin op 31-05-2024 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

bluecupra schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:19:
Vanavond na lange tijd eens gekeken of er een update is voor mijn 55OLED805, zowaar staat er een update klaar;

Versie: TPM191E_R.201.000.248.217 (21 maart 2024)

Android Security updates: 05-02-2024
Android R Based? (in het menu kan ik zo snel geen Android versie vinden)

https://toengel.net/phili...11-tpm191e-201-0-248-217/
R201 = AndroidTV 11
R101 = AndroidTV 9

Nu zie ik bij Toengel dat hij Android R based is.

Let op dat je met 11 mogelijk problemen krijgt met de afstandsbediening en invoer. Ik ervaar zelf de problemen niet, maar er zijn legio klachten hierover.

De vorige update was alleen te halen als je daarvoor al een Android 11 update via USB had gedaan:
https://toengel.net/phili...en-android-tv-11-tpm191e/

Deze lijkt ook alleen OTA te komen als je op 11, maar denk niet dat je hem krijgt als je nog op 9 zit.
——
Zat net even te kijken, maar deze update had ik dus al een tijd draaien. Werkt prima al maanden.

Ik heb overigens de Automatische updates uit staan, want daarmee blijf de tv in een soort waakstand met hoger energie stand-by verbruik.

[ Voor 10% gewijzigd door Get!em op 22-05-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:02
Mijn TV is onlangs geupdate naar versie TPM211EA_R.101.001.004.252 alleen nu werkt de het kunnen typen niet meer via de afstandsbediening en word ik verwezen naar het toetsenbord op mijn mobiele apparaat.

Via de app kan ik dus alleen ook niet typen behalve wat cijfers :')

Ik las net dus al dat dat een Android 11 probleem was, maar blijkbaar ook in Android 9. Is er de mogelijkheid te downgraden? Mijn tv heeft ook de microfoon niet in de afstandsbediening…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frzfrz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-04 18:47
m0ridin schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:58:
[...]

Hmmm, kan de batterijen vervangen en zien of dat iets uitmaakt... Las ergens ook daar er een indruk en loslaat signaal gegeven wordt, misschien dat een brakke batterij dat verstoort? Proberen waard iig.

*Edit, meteen maar even vervangen :+ Eens zien of dit uitmaakt de komende tijd....
En, heeft het geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
frzfrz schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:56:
[...]

En, heeft het geholpen?
Nope, vliegt nog steeds door het menu danwel videos (bij vooruit of terugspoelen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CB-Interactive
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-06 23:28

CB-Interactive

Yamaha maniak

Bij een vriend van mij was ik al onder de indruk van de mooie kleuren van zijn Ambilight tv, echter heeft hij een LCD-LED scherm.
Mijn oude LG47" LCD-LED was al 12 jaar, had nog geen 4k en de smartfunctie wordt niet meer ondersteund, dus had ik dit opgelost met een Chromecast HD met Google TV.
Tijd voor een nieuwe, puur voor de mogelijkheden, want de tv speelt nog prima en is ook naar mijn broer gegaan om zijn defecte Grundig Lidl tv van 14 maanden oud te vervangen.

Sinds een week heb ik een Philips 55OLED708/12 hier staan met een Philips TAB8507B/10 soundbar die er mooi bij past..
Tot nu toe een prima tv met een verbluffende mooi beeld dat ik nog niet eerder zo had gezien.
Ik wist dat Philips (TP Vision) hele mooie kleuren heeft, maar dit overtreft al mijn verwachtingen

Vreemd genoeg was de F1TVpro app geen probleem, want gezien ik deze al op mijn Chromecast HD met Google tv had geïnstalleerd, kon ik vrij eenvoudig de eerder geïnstalleerde apps op de tv installeren.
Er zit alleen een bug in de Odido app, dit is bekend bij Odido. Als je de app start pakt tie alleen het standaard SD kleurprofiel en geven alleen enkele zenders waaronder NPO 1,2 en 3 beeld, op te lossen door de tv op RTL4 of SBS6 te zetten, dan ff op home te drukken en vervolgens de app nogmaals te starten, dan wordt het juiste kleurprofiel geladen en geven de commerciële zenders wel beeld, na een herstart is het beeld ook gelijk letterlijk perfect. De definitieve oplossing is een app update, werk aan de winkel voor Odido dus. Dit weeg ik ook niet mee met mijn oordeel over deze tv gezien Odido TV een app van derden is die ik er zelf heb opgezet.
4K met HDR10 is op deze set een ware beleving, zowel qua beeld als qua geluid. Die TAB8507B/10 soundbar geeft een geweldig geluid en het geheel is zelfs van Dolby Atmos voorzien. Qua geluidskwaliteit zou je haast niet zeggen dat het Philips is, er staat toch echt Philips op. De ruimte hier is een grote slaapkamer die met deze combinatie wordt omgetoverd tot een heuse thuisbioscoop, tv oogt groot in deze bescheiden ruimte en dat wordt door Ambilight ook nog eens versterkt waardoor het scherm groter lijkt. Maar wat een verschil met mijn vorige tv. Jah, dit is next level tv kijken!!!
(op de foto is de soundbar nog niet aangesloten)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzoQS52hSBPgC1G28HXJY-phhKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxURSQxH5kJ8dwvF1ZEiZqwi.jpg?f=fotoalbum_large

Wat er niet op zit kan nooit kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

frzfrz schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:46:
[...]

Toevallig de Android 11 update gehad? Op de 2020 serie (eindigend op 5), was het toetsenbord en bedieningsissue bij een heel aantal aanwezig. Factory reset of zelfs een downgrade verhielp het voor die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-07 22:55
Ik heb sinds 2 weken de 55oled708/12, werkt zoals je verwacht, tot net, de tv gaat zonder enige waarschuwing uit (ziggo mediabox next staat nog gewoon aan), na het opnieuw inschakelen van de tv toont deze +- 10 sec beeld om vervolgens weer uit te schakelen. Het tv menu (home knop) daar kom ik af en toe in en soms ook niet, de afstandsbediening reageert vervolgens nergens op als het wel lukt.

Zijn deze issues bij iemand herkenbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:03
@Rebel-Rebel waarschijnlijk is het de tv die zelf ingrijpt om het OLED scherm op te schonen.
Dit om eventueel het inbranden van je OLED scherm te voorkomen.
Dat doet de tv om de zoveel tijd, en als je de tv constant aan hebt, zal het vaker gebeuren, en is de tv dus even niet te bedienen. Waarschijnlijk is je wel bekend dat een OLED TV eigenlijk ook nooit van het stroomnet getrent mag worden, om mogelijke schade aan je scherm te voorkomen.
Kijk hiervoor eens bij je beeld instelling menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Get!em schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Toevallig de Android 11 update gehad? Op de 2020 serie (eindigend op 5), was het toetsenbord en bedieningsissue bij een heel aantal aanwezig. Factory reset of zelfs een downgrade verhielp het voor die mensen.
Hier idd android 11 (teninste, weet ik zo goed als zeker... kan nu ff niet dubbelchecken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

m0ridin schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:15:
[...]

Hier idd android 11 (teninste, weet ik zo goed als zeker... kan nu ff niet dubbelchecken).
Issue met de afstandsbediening en de mogelijkheden voor downgrade voor de 2019/2020 versie wordt hier besproken: https://toengel.net/phili...1e-201-0-248-217/page/14/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Get!em schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:41:
[...]

Issue met de afstandsbediening en de mogelijkheden voor downgrade voor de 2019/2020 versie wordt hier besproken: https://toengel.net/phili...1e-201-0-248-217/page/14/
Tnx, ook weer geen behoefte om hier voor te gaan downgraden... Elke versie heeft wel iets geloof ik. Vraag me eignelijk af of dat typisch philips of meer androidtv in het algemeen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-07 22:55
dinandus schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:45:
@Rebel-Rebel waarschijnlijk is het de tv die zelf ingrijpt om het OLED scherm op te schonen.
Dit om eventueel het inbranden van je OLED scherm te voorkomen.
Dat doet de tv om de zoveel tijd, en als je de tv constant aan hebt, zal het vaker gebeuren, en is de tv dus even niet te bedienen. Waarschijnlijk is je wel bekend dat een OLED TV eigenlijk ook nooit van het stroomnet getrent mag worden, om mogelijke schade aan je scherm te voorkomen.
Kijk hiervoor eens bij je beeld instelling menu.
Duidelijk, dit gebeurd dan dus zonder waarschuwing, goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:19

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Rebel-Rebel schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:21:
[...]

Duidelijk, dit gebeurd dan dus zonder waarschuwing, goed om te weten.
nee. het systeem geeft als het goed is 2x eerder een waarschuwing. en als dat niet lukt dan gaat hij na de verstreken tijd dit forceren. tenminste zo gaat het bij mijn 608

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:55
Bij mijn 7 jaar oude Philips zie ik af en toe een streep van +/- 15 cm in beeld die begint te flikkeren.
Duurt meestal maar even en dan is het weg.

Voordat deze echt kapot gaat en dan overhaast iets moet kopen ben ik dat liever voor.
Ben eigenlijk beetje gewend geraakt aan Ambilight en zou dus nu niet meer zonder willen...
En voor de nieuwe wil ik toch ook wel heel graag OLED, Al vind ik deze al gauw te duur.

Nu zie ik bij o.a. de Mediamarkt De 55OLED708/12 voor iets meer dan duizend euro te koop staan.
Voor dat bedrag een OLED met Ambilight spreekt me wel aan.

Voor tv kijken en af en toe beetje gamen lijkt me dit toch een mooie vervanger voor mijn bestaande tv?
Of zijn er zware minpunten aan deze tv om hem niet te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:19

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

RvD86 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:26:
Bij mijn 7 jaar oude Philips zie ik af en toe een streep van +/- 15 cm in beeld die begint te flikkeren.
Duurt meestal maar even en dan is het weg.

Voordat deze echt kapot gaat en dan overhaast iets moet kopen ben ik dat liever voor.
Ben eigenlijk beetje gewend geraakt aan Ambilight en zou dus nu niet meer zonder willen...
En voor de nieuwe wil ik toch ook wel heel graag OLED, Al vind ik deze al gauw te duur.

Nu zie ik bij o.a. de Mediamarkt De 55OLED708/12 voor iets meer dan duizend euro te koop staan.
Voor dat bedrag een OLED met Ambilight spreekt me wel aan.

Voor tv kijken en af en toe beetje gamen lijkt me dit toch een mooie vervanger voor mijn bestaande tv?
Of zijn er zware minpunten aan deze tv om hem niet te kopen?
Zeer goeie tv. Toevallig laatst bij zus geïnstalleerd ook. 4k oled hdmi 2.1 en googletv als os. Alles wat je wilt. Zeer zeker aan te raden.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:55
Hubert schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:40:
[...]

Zeer goeie tv. Toevallig laatst bij zus geïnstalleerd ook. 4k oled hdmi 2.1 en googletv als os. Alles wat je wilt. Zeer zeker aan te raden.
Thanks!
Morgen maar eens even langs de MM rijden dan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:28
Mijn Philips OLED 855 gaf gisteren aan dat er een nieuwe update was die uitgevoerd zou worden in standby... Aan het eind van de avond heb ik de tv uitgezet in standby... Nu wil de tv echter niet opstarten.. Ofwel hij blijvt in een loop van android proberen op ts started zo lijkt het... Dit eindigt nergens mee.
Iemand zelfde ervRing ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 19:39
Wij zijn bezig met de verbouwing van ons nieuwe huis en hebben een 3D ontwerp laten maken. Zie screenshot later deze post. Er komt een nieuwe 65" tv. We zijn er nog niet uit welke, de high-end Sony, LG, Samsung of Philips.

We neigen naar de Sony (A95), maar de Philips is een goede tweede. Lang geleden hebben we een Ambilight tv gehad en dat beviel zeer goed. Nu hebben we een Samsung tv met links en rechts Philips Hue Play lightbar (dient niet als Ambilight, maar wel voor gezellig licht links en rechts van de tv op een plek waar het zonder licht te donker is). Ook in de nieuwe situatie denk ik dat we deze lichten nodig hebben.

Philips Hue Play lightbar:

https://www.bol.com/nl/nl...uQ.2_16.17.ProductPageUrl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZGJT3mbhfG6-JgdvrTsWmiJKpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSQRWPCkKAl6ND1ZukV41bvC.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is straks in de nieuwe opzet niet meer mogelijk denk ik, want ik zou niet weten hoe we de stroom kabeltjes van de lightbars netjes kunnen wegwerken. Toekomstige situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LwzOoTuBDdOI5ZsdyhjGocJtrE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/71YNsBa51CD57Us29AmRKYG1.png?f=fotoalbum_large

Kortom het alternatief is een Philips Ambilight tv nemen, dan hebben we die lightbars niet meer nodig. Maar je tv moet minimaal 15 cm van de muur af komen voor Ambilight, dan is mijn vraag zouden jullie de tv ophangen of hem gewoon neerzetten met de meegeleverde voet?

Een alternatief zou zijn de lightbars links en rechts achter de Sony A95 te plakken, zoals hier voorgedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DHggsEviKcSWE63RpmjJ2ibmZ8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mFjQ8ddeXQRmEdTOHt3096Sg.png?f=fotoalbum_large

In dat geval zou ik de stroomkabeltjes van de lightbars wel uit het zicht kunnen wegwerken.

Wat zouden jullie doen en wat is jullie ervaring met Ambilight in combinatie met de tv ophangen? Kun je daar gewoon de Vogel Elite mount voor gebruiken of heb je dan nog een speciale dunne mount nodig? Of zouden jullie hem gewoon neerzetten op de voet ipv ophangen?

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 23-06-2024 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
@outlandos Volgens mijn adviseert Philips om de tv met Ambilight van een 7 tot aan een 10 cm vanaf de wand te plaatsen, 15 cm heb ik nog niet eerder ergens bij hen gelezen.
Hang de tv aan een beweegbare uitrekbare muurbeugel op.
Kijk je tv, haal je hem iets verder vanaf de muur voor wat meer Ambilight spreiding.
Is de tv niet in gebruik, en vinden jullie het er netter uitzien, doe je de beugel terug tegen de muur aan.

Zelf heb ik een 77er 937 en die staat gewoon netjes op de voet op het tv meubel. Eigenlijk op zijn soundbar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:59

Canis Lupus

Vosbot

@outlandos Same here. Heb een 65" PML Philips aan beweegbare beugel aan de muur hangen, met daaronder een Sonos Arc. In standaardpositie van die beugel hangt de TV al +/- 10cm van de muur en dat werkt prima!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-FfnuCuuH2GgljyN1tk8v1Xn9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BsEpvgrYs9FSGAdfuM8e6Au.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ook nog 2x Hue Iris op het meubel staan voor maximaal effect, net als alle andere Hue lampen in de kamer die meegaan op Ambilight+Hue :P (deze foto is overdag, dus zie je iets minder goed)

[ Voor 39% gewijzigd door Canis Lupus op 24-06-2024 09:16 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinandus
De nieuwere series hebben geen ondersteuning meer van de losse Hue lampen in combinatie met de Ambilight vanaf de tv zelf. Volgens mij is die koppeling sinds de 2023 series helaas verdwenen?
Questi van de juiste rechten en kosten plaatje daar de Hue van Signify, al langere tijd niks meer van doen heeft met de huidige TV producent TP Vision van de Philips TV`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Canis Lupus schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:12:
@outlandos Same here. Heb een 65" PML Philips aan beweegbare beugel aan de muur hangen, met daaronder een Sonos Arc. In standaardpositie van die beugel hangt de TV al +/- 10cm van de muur en dat werkt prima!

[Afbeelding]

Heb ook nog 2x Hue Iris op het meubel staan voor maximaal effect, net als alle andere Hue lampen in de kamer die meegaan op Ambilight+Hue :P (deze foto is overdag, dus zie je iets minder goed)
Dat ziet er netjes uit! Goed om te horen dat 10cm idd werkt.

Ik twijfel nog wel een beetje tussen ophangen of gewoon de voet gebruiken. Wij krijgen ook een (maatwerk) tv meubel zoals je ziet op bovenstaande screenshot. Heeft het ophangen van de tv dan nog wel voldoende voordelen vraag ik me af.

Jouw tv hangt iets gekanteld als ik het goed zie? De Vogel Elite beugel kan dat bijvoorbeeld al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:59

Canis Lupus

Vosbot

dinandus schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:31:
De nieuwere series hebben geen ondersteuning meer van de losse Hue lampen in combinatie met de Ambilight vanaf de tv zelf. Volgens mij is die koppeling sinds de 2023 series helaas verdwenen?
Questi van de juiste rechten en kosten plaatje daar de Hue van Signify, al langere tijd niks meer van doen heeft met de huidige TV producent TP Vision van de Philips TV`s.
Ja, zoiets heb ik ook gehoord. Gelukkig heb ik nog net een 2022 model, hopen dat die maar lang meegaat....
outlandos schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:01:
[...]
Jouw tv hangt iets gehandeld als ik het goed zie? De Vogel Elite beugel kan dat bijvoorbeeld al niet.
Gehandeld? Bedoel je gekanteld? ;) Ja, hij heeft een lichte hoek naar beneden, maar dat ligt meer aan de beugel, maar komt voor kijkpositie wel goed uit :)

[ Voor 24% gewijzigd door Canis Lupus op 24-06-2024 10:48 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Laatst online: 17-07 15:20
@outlandos zie mijn post paar jaar geleden, wellicht geeft je dat een goed beeld:

ollie_1982 in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ollie_1982 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:00:
@outlandos zie mijn post paar jaar geleden, wellicht geeft je dat een goed beeld:

ollie_1982 in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"
Thanks dat ziet er inderdaad meer dan prima uit!

Het enige waar ik nog over twijfel is of ik de tv überhaupt wil ophangen straks. Het is nogal een gedoe met een kabelgoot en infrezen. Terwijl ik niet overtuigd ben van de toegevoegde waarde als je toch al gebruik maakt van een tv meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-07 13:09
Mijn OLED 804 heeft na de recente firmware updates een te scherp beeld. Ik had eerder film achtige instellingen maar krijg die met die nieuwe firmware niet meer voor elkaar.
Is dit een bekend issue? Heeft iemand nog tips voor betere instellingen of moet ik kijken of ik kan downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
outlandos schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:42:
[...]

Thanks dat ziet er inderdaad meer dan prima uit!

Het enige waar ik nog over twijfel is of ik de tv überhaupt wil ophangen straks. Het is nogal een gedoe met een kabelgoot en infrezen. Terwijl ik niet overtuigd ben van de toegevoegde waarde als je toch al gebruik maakt van een tv meubel.
Gewoon mooi op je meubel zetten.. Tegen de muur is zo plat.. Geen diepte er omheen. En met dat ambilight is dat ook beter zo men zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
belmonde schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 01:08:
[...]

Gewoon mooi op je meubel zetten.. Tegen de muur is zo plat.. Geen diepte er omheen. En met dat ambilight is dat ook beter zo men zegt.
Goed punt wel.

Zou je dat ook zeggen als de tv van een ander merk wordt, dus geen Ambilight heeft? Of zou je hem dan wel aan de muur hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

outlandos schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:10:
[...]

Goed punt wel.

Zou je dat ook zeggen als de tv van een ander merk wordt, dus geen Ambilight heeft? Of zou je hem dan wel aan de muur hangen?
Er is in het verleden meerdere keren gesproken over de minimum afstand als je een TV hebt met Ambilight voor het optimale effect.
Bij een TV zonder ambilight, zou je daar inderdaad geen rekening mee hoeven te houden (behalve evt aansluitingen, ventilatie etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
outlandos schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:10:
[...]

Goed punt wel.

Ja, ook. Ik heb een philips oled.. Ik moet zeggen dat ik in het algemeen niet zo gek met ambilight ben.. Voor gewone tv programma's houdt ik er niet van. Te afleidend.. Of je moet het gewoon als rustig blank achterlicht gebruiken.
Ik vind ambilight wel eluk met muziekshows of ander "show' shows.
Bij de samsung tv zonder ambilight heb ik ook een lamp acher de tv staan.. gewoon een schemerlamp met klein lampje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
belmonde schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 01:08:
[...]

Ik heb mijn Ambilight tv wel aan de muur hangen, tegen het advies in ook vrij dicht er tegenaan zelfs. Het ziet er erg netjes uit en Ambilight werkt top. Ik zou muurbevestiging altijd kiezen boven het plaatsen op pootjes.
belmonde schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 01:22:
[...]

Ja, ook. Ik heb een philips oled.. Ik moet zeggen dat ik in het algemeen niet zo gek met ambilight ben.. Voor gewone tv programma's houdt ik er niet van. Te afleidend.. Of je moet het gewoon als rustig blank achterlicht gebruiken.
Ik vind ambilight wel eluk met muziekshows of ander "show' shows.
Bij de samsung tv zonder ambilight heb ik ook een lamp acher de tv staan.. gewoon een schemerlamp met klein lampje..
Ik vind Ambilight veel rustiger kijken als het schemerig is in huis.

[ Voor 39% gewijzigd door darkdesign op 04-07-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:38
Ik heb mijn 55OLED804/12 geüpgraded van versie TPM191E_R.101.002.178.000 naar TPM191E_R.201.000.248.227 en na de upgrade is het geluid niet meer in sync met mijn Sony HT-FX9000 soundbar. Voor de update had ik geen problemen. Ik heb synchronisatieproblemen met alle apps (Ziggo, Netflix, HBO, enz.). Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-05 18:21
Telkens als ik de tv aanzet krijg ik de melding dat er nieuwe software is. Gezien de vele negatieve reacties over deze update ga ik m niet installeren. Echter kan iemand me vertellen hoe ik die meldingen niet meer krijg?

Autoupdate heb ik al uitstaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:19

Anton

NetApp Implementation Engineer

Sinds een kleine maand heb ik een 55OLED908. En hoewel het een prima tv is, merk ik een paar irritante problemen: als eerste, vanuit standby gaat de tv vaak moeilijk aan. Niet alleen met de afstandsbediening maar ook met de knop op de achterkant is er geen actie in te krijgen. Het enige wat werkt is regelmatig op de aan-knop drukken (soms tot een paar minuten lang) tot die aangaat.

Als tweede: ik heb een wat oudere surround receiver (Marantz SR7008, met hdmi 1.4) en als ik daar via arc het geluid heen stuur schakelt de tv na maximaal een minuut weer terug naar de interne speakers. In die minuut werkt wel alles prima op de receiver (dolby true hd, dts hd master, gewoon dolby digital en dolby digital+). Het lijkt erop alsof een hdmi compatibiliteit probleem is maar vervelend is het wel. Mijn firmware versie is de laatste, TPM231WW_R.001.001.237.243. Na de update heb ik een reset van alle instellingen gedaan en ik heb op de tv en receiver ook alle mogelijke combinaties van instellingen wel geprobeerd maar het euvel blijft. Overigens wordt het geluid van mijn blu-ray speler prima verwerkt door de receiver, maar ik wilde juist ook netflix/disney+/etc in surround beluisteren.

Wie o wie herkent dit of heeft hier een oplossing voor? Met name het 20x drukken om de tv aan te krijgen is zeer vervelend…

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigi2
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-07 13:40
Kan het zijn dat je Marantz receiver officieel geen EARC ondersteunt? Dan zou lossless helemaal niet moeten werken (maar blijkbaar werkt het tijdelijk wel). Op mijn oude Pioneer uit 2013 werken de Puretools en Feintech EARC audio extractors goed.

Met het inschakelen van mijn OLED907 heb ik zelf geen problemen, al duurt het wel even voordat het scherm aangaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xeor
royckev schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:14:
Telkens als ik de tv aanzet krijg ik de melding dat er nieuwe software is. Gezien de vele negatieve reacties over deze update ga ik m niet installeren. Echter kan iemand me vertellen hoe ik die meldingen niet meer krijg?

Autoupdate heb ik al uitstaan…
Ik heb vorige week succesvol gedowngraded naar ATV9 en vervolgens de stappen in de onderstaande link uitgevoerd. Tot nu toe heb ik nog geen meldingen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton

Anton

Ik begin intussen te denken dat het probleem aan de SR7008 ligt… of ik nu op de tv muti-channel, multichannel passthrough of pcm stereo configureer als audio uitvoer via arc (die alle 3 keurig op de receiver worden weergegeven als “dolby digital”, “dolby digital +” of “stereo”), de tv schakelt altijd terug naar de tv speakers. Ik heb als test zojuist ook een eenvoudige 2.0 soundbar aangesloten op de tv, en die blijft wel actief zonder terug te schakelen.

Overigens is het wel raar dat arc (geen e-arc, de sr7008 heeft hdmi 1.4, geen 2.x) wel dd+ ontvangt op de receiver. De bitrate daarvan is veel hoger dan wat via arc mogelijk zou moeten zijn.

Ook de nieuwe philips firmware die vandaag uitgekomen is (tpm231ww_r.101.001.227.225) biedt geen verbetering. Wel lijkt het probleem met aanzetten verbeterd te zijn, al is het niet helemaal weg.

Helaas is er voor de sr7008 receiver geen update te vinden, ook google vindt niet veel. Daar zal hij met z’n 11 jaar wel te oud voor zijn. Er zit wel een netwerk aansluiting op en die werkt prima, maar de check voor een update geeft een foutmelding. Waarschijnlijk zijn de updates voor dit model niet meer te vinden op internet.

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Enfin, ik vroeg mijn vrouw om de afstandsbediening van onze nieuwe TV op te laden.
En.. even te bedenken dat ze alleen was en in het weekend…
(met andere woorden, niks vragen, zélf oplossen)

Dus ze zocht vlijtig in de index van de handleiding op 'opladen'.
Hé, dat komt niet voor.
Okay, dan op 'afstandsbediening'.
Hmm - dat woord komt ook niet voor.
Dan maar bladeren.

"Ah, daar staat, opladen met een USB kabeltje. Er moet een USB kabeltje zijn.." zei ze.
Ik : "Hier heb je 'm..."
"Dan moet die hierin... Okay... dan zegt de handleiding "Om de afstandsbediening op te laden, sluit u deze
aan op uw USB-apparaat via de USB-kabel die bij de afstandsbediening is geleverd.
De ingangsspanning van de afstandsbediening is 5,0 V / 0,5 A
" - waar is dat 'USB apparaat' dan..?"

"Tja… helaas..." zei ik.
"Wat nu...?" vroeg ze.
Ik: "Weet ik veel... Maar onthoud, de ingangsspanning moet 5,0V/0,5A zijn..."
Ze keek me aan, "Ja dag! ..Ik heb welwat beters te doen...." en liep weg.
"Zit het niet in de doos!?" riep ze nog.
Ik riep "Nee. Dat werd kennelijk te duur..."

TV van zo'n 2800 euro.

Vraag aan de Philips OLED908/12 gebruikers :
Wat voor USB adapter gebruiken jullie?
Hangen jullie 'm bungelend aan een USB poort van de TV?

Heb hier wel een Samsung Galaxy adapter (5,0V/2.0V) maar die durf ik niet 1-2-3 te gebruiken.
Dit is de eerste keer dat ik alleen maar een kabeltje kreeg, voor de rest, bekijk het maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knzaPCDEOjH74MaNdZE5TbIAieI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dAHAKW6pEIwbH63xmhcDbVCY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Is een langere kabel pakken en dan aan de tv hangen geen optie?

Of aan je PC o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:49
Ik laad de mijne op aan een telefoon oplader en check helemaal geen specs. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

tww62 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:15:

Heb hier wel een Samsung Galaxy adapter (5,0V/2.0V) maar die durf ik niet 1-2-3 te gebruiken.
Dit is de eerste keer dat ik alleen maar een kabeltje kreeg, voor de rest, bekijk het maar.

[Afbeelding]
Relevante vraag. Nieuwere USB devices (zowel de adapter als het end-device) zouden het oplaadprotocol zelf moeten kunnen overleggen onderling met het protocol (bijv PowerDelivery PD of QC). Default is de laagste wat het end-device aankan.

Echter zijn er (oudere) opladers (en Powerbanks) die daar niet goed naar luisteren en alsnog te hoog doorgeven.

Voor je afstandsbediening zou ik de trage/kleine lader pakken van een (oude) telefoon. En dus niet de snelle lader van je Samsung.

Hier thuis heb ik verschillende powerbanks en laders die ook "dom" zijn. Oa mijn iPhone gaat over zijn nek als ik in de verkeerde poort in plug. En dat zijn gewoon laders en powerbanks van gerenommeerde merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:08

DjVe

Hatsaflats!

tww62 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:15:
Enfin, ik vroeg mijn vrouw om de afstandsbediening van onze nieuwe TV op te laden.
En.. even te bedenken dat ze alleen was en in het weekend…
(met andere woorden, niks vragen, zélf oplossen)

Dus ze zocht vlijtig in de index van de handleiding op 'opladen'.
Hé, dat komt niet voor.
Okay, dan op 'afstandsbediening'.
Hmm - dat woord komt ook niet voor.
Dan maar bladeren.

"Ah, daar staat, opladen met een USB kabeltje. Er moet een USB kabeltje zijn.." zei ze.
Ik : "Hier heb je 'm..."
"Dan moet die hierin... Okay... dan zegt de handleiding "Om de afstandsbediening op te laden, sluit u deze
aan op uw USB-apparaat via de USB-kabel die bij de afstandsbediening is geleverd.
De ingangsspanning van de afstandsbediening is 5,0 V / 0,5 A
" - waar is dat 'USB apparaat' dan..?"

"Tja… helaas..." zei ik.
"Wat nu...?" vroeg ze.
Ik: "Weet ik veel... Maar onthoud, de ingangsspanning moet 5,0V/0,5A zijn..."
Ze keek me aan, "Ja dag! ..Ik heb welwat beters te doen...." en liep weg.
"Zit het niet in de doos!?" riep ze nog.
Ik riep "Nee. Dat werd kennelijk te duur..."

TV van zo'n 2800 euro.

Vraag aan de Philips OLED908/12 gebruikers :
Wat voor USB adapter gebruiken jullie?
Hangen jullie 'm bungelend aan een USB poort van de TV?

[Afbeelding]
Spanning USB is altijd 5V en dat is het belangrijkste. Dat de lader meer stroomsterkte (A) kan leveren is geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:07
Philips 55OLED936.

Als ik een video afspeel met HDR+ Adaptive dat blijft na het afspelen het beeld heel fel. De instellingen in het menu zijn voor en na het afspelen gelijk maar toch is het beeld heel fel. Wit is echt super wit en kleuren heel fel. Onnatuurlijke kleuren en hoog contrast.

Als ik de tv opnieuw instel met "snelle beeldinstellingen" dan is het weer in orde.

Herkenbaar?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Hier ook de melding dat er een software upgrade voor mijn 65OLED934 beschikbaar is die ik eigenlijk wel wil overslaan. Ik lees toch enkele problemen, terwijl ik helemaal tevreden ben over de toestel zoals die nu is. Heb de Duitse link gevolgd, maar lijkt niet op mijn model van toepassing te zijn. Ik heb maar Instellingen - Android-instellingen, Apparaatvoorkeuren, Opslag, Interne gedeelde opslag, Speciale app-toegang, Weergeven vóór andere apps, org.droidtv.upgradeapp.ui.ApplicationClass uitgeschakeld.

Hebben andere mensen overigens ook dat er heel snel een melding komt dat je de batterijen in je afstandsbediening moet vervangen? Meestal werkt die nog ruim een half jaar na de melding. Hopelijk kan die ook uit...

Zijn er ergens release notes te vinden van de nieuwe firmware?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Get!em schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:30:
[...]

Relevante vraag. Nieuwere USB devices (zowel de adapter als het end-device) zouden het oplaadprotocol zelf moeten kunnen overleggen onderling met het protocol (bijv PowerDelivery PD of QC). Default is de laagste wat het end-device aankan.

Echter zijn er (oudere) opladers (en Powerbanks) die daar niet goed naar luisteren en alsnog te hoog doorgeven.

Voor je afstandsbediening zou ik de trage/kleine lader pakken van een (oude) telefoon. En dus niet de snelle lader van je Samsung.

Hier thuis heb ik verschillende powerbanks en laders die ook "dom" zijn. Oa mijn iPhone gaat over zijn nek als ik in de verkeerde poort in plug. En dat zijn gewoon laders en powerbanks van gerenommeerde merken.
Hartelijk dank voor de reactie.
Ook dank voor de reacties van anderen.

Ik denk dat Philips er gemakshalve maar vanuit gaat dat iedereen wel een oplader heeft én dat 'ie voldoet aan de eisen (5,0V).

Heb écht mijn vrouw 'getest' en gekeken hoever ze kwam.

Blijf het een grote misser vinden van Philips: lever een adapter mee.
Maar misschien zijn fabrikanten daartoe niet meer verplicht, het meeleveren van kabeltjes, adapters, weet ik veel.
Er zat uiteindelijk ook geen HDMI kabel bij. Heb de een 20 jaar oude HDMI kabel gebruikt, van de vorige TV. Mogelijk v1.1 of misschien zelfs 1.0.
Weet niet of het iets uitmaakt.

Heb regelmatig problemen: afstandsbediening doet het niet, TV reageert niet.
Het is een ein-de-loos gedoe met de AB van de TV / AB van de decoder. Het is een lang verhaal (precies opgeschreven wat ik doe) en het voert te lang om het hier te vermelden.

Maar om een lang verhaal kort te maken: de AB van de TV doet gewoon niets (is opgeladen), de TV gaat niet aan (standby knop op AB van TV een paar seconden ingedrukt houden)_
De decoder aan of uit - er geberut gewoon niets. Als de decoder uit staat, zou ik op z'n minst met Internet contact moeten kunnen maken. Maar goed, als de TV het niet doet....

Gisteren: decoder aan, wel beeld van de decoder, maar
op de AB van de decoder werkten de volume knop en geluid uit knoppen niet - andere knoppen wel
en de AB van de TV deed niets, lees: geen enkele toets deed het.
Na een korte periode kreeg ik de screensaver (Bowers en Wilkins tekst heen en weer op het scherm), maar uit de screensaver-mode komen is niet mogelijk.

Enfin, na een half uur 'gedoe' blijft (het gaandeweg gebruikelijke recept) over:
stekkerdoos uit- en weer aanzetten.
Dan werkt het weer zoals het hoort en gaat het een paar dagen goed.
TV zo'n 2-3 weken in huis, heb dit al diverse malen aan hand gehad, dus er is een oplossing
(TV hangt ook aan Internet, bedraad. Internet werkt ook naar behoren, tenminste...
wanneer de TV het doet)
Wat een gedoe (zou een ander woord willen gebruiken, maar ik probeer het netjes te houden).
Hadden het met de vorige oude TV niet.
Alles is correct aangesloten: glasvezel-modem, netwerkkabel in decoder, HDMI kabel decoder<->TV, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
BugBoy schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 23:32:
Hier ook de melding dat er een software upgrade voor mijn 65OLED934 beschikbaar is die ik eigenlijk wel wil overslaan. Ik lees toch enkele problemen, terwijl ik helemaal tevreden ben over de toestel zoals die nu is. Heb de Duitse link gevolgd, maar lijkt niet op mijn model van toepassing te zijn. Ik heb maar Instellingen - Android-instellingen, Apparaatvoorkeuren, Opslag, Interne gedeelde opslag, Speciale app-toegang, Weergeven vóór andere apps, org.droidtv.upgradeapp.ui.ApplicationClass uitgeschakeld.

Hebben andere mensen overigens ook dat er heel snel een melding komt dat je de batterijen in je afstandsbediening moet vervangen? Meestal werkt die nog ruim een half jaar na de melding. Hopelijk kan die ook uit...

Zijn er ergens release notes te vinden van de nieuwe firmware?
Dit heb ik ook met mijn 55OLED804 en heb uiteindelijk (uit frustratie) een afstandsbediening bij AliExpress besteld. De batterij van die afstandsbediening gaat al een maand of 4 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Nu online
De batterij van de Philips gaat ook gewoon lang mee. Alleen de melding komt heel snel. Ga kijken of ik dat met deze instellingen ook weg kan krijgen...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Bij telefoons leveren ze toch ook al jaren geen adapters meer mee?

Is meen ik een Europees besluit om de enorme afvalberg enigzins tegen te gaan.
Meeste mensen hebben genoeg adapters in de la liggen.
En anders kan je via USB poorten laden. Zolang het maar USB-C is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

BugBoy schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:33:
De batterij van de Philips gaat ook gewoon lang mee. Alleen de melding komt heel snel. Ga kijken of ik dat met deze instellingen ook weg kan krijgen...
Mogelijk verklaarbaar door oplaadbare batterijen vs Alkaline batterijen.
Oplaadbaar zit op 1.2V, Alkaline op 1,5V +
Bij een legere batterij gaat voltage omlaag, bij Alkaline is dat gelijdelijk, bij Oplaadbaar (zeker de nieuwere versies, blijft hij lang op 1.2V en pas bij echt leeg gaat hij naar beneden.
Als philips de trigger op 1.2V heeft staan, zal hij bij een opgeladen herlaadbare batterij al vrij snel op de 1.2V zitten en daar lang op blijven hangen, maar dus al wel de melding geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.stefanv.com/electronics/using_nimh/nimh_vs_alkaline.gif

Afbeeldingslocatie: https://www.batterypowertips.com/wp-content/uploads/2021/06/Alkaline-vs-Lithium-discharge-curves.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 18-07-2024 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

tww62 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:09:
[...]

Hartelijk dank voor de reactie.
Ook dank voor de reacties van anderen.

Ik denk dat Philips er gemakshalve maar vanuit gaat dat iedereen wel een oplader heeft én dat 'ie voldoet aan de eisen (5,0V).

Heb écht mijn vrouw 'getest' en gekeken hoever ze kwam.

Blijf het een grote misser vinden van Philips: lever een adapter mee.
Maar misschien zijn fabrikanten daartoe niet meer verplicht, het meeleveren van kabeltjes, adapters, weet ik veel.
Er zat uiteindelijk ook geen HDMI kabel bij. Heb de een 20 jaar oude HDMI kabel gebruikt, van de vorige TV. Mogelijk v1.1 of misschien zelfs 1.0.
Weet niet of het iets uitmaakt.

Heb regelmatig problemen: afstandsbediening doet het niet, TV reageert niet.
Het is een ein-de-loos gedoe met de AB van de TV / AB van de decoder. Het is een lang verhaal (precies opgeschreven wat ik doe) en het voert te lang om het hier te vermelden.

Maar om een lang verhaal kort te maken: de AB van de TV doet gewoon niets (is opgeladen), de TV gaat niet aan (standby knop op AB van TV een paar seconden ingedrukt houden)_
De decoder aan of uit - er geberut gewoon niets. Als de decoder uit staat, zou ik op z'n minst met Internet contact moeten kunnen maken. Maar goed, als de TV het niet doet....

Gisteren: decoder aan, wel beeld van de decoder, maar
op de AB van de decoder werkten de volume knop en geluid uit knoppen niet - andere knoppen wel
en de AB van de TV deed niets, lees: geen enkele toets deed het.
Na een korte periode kreeg ik de screensaver (Bowers en Wilkins tekst heen en weer op het scherm), maar uit de screensaver-mode komen is niet mogelijk.

Enfin, na een half uur 'gedoe' blijft (het gaandeweg gebruikelijke recept) over:
stekkerdoos uit- en weer aanzetten.
Dan werkt het weer zoals het hoort en gaat het een paar dagen goed.
TV zo'n 2-3 weken in huis, heb dit al diverse malen aan hand gehad, dus er is een oplossing
(TV hangt ook aan Internet, bedraad. Internet werkt ook naar behoren, tenminste...
wanneer de TV het doet)
Wat een gedoe (zou een ander woord willen gebruiken, maar ik probeer het netjes te houden).
Hadden het met de vorige oude TV niet.
Alles is correct aangesloten: glasvezel-modem, netwerkkabel in decoder, HDMI kabel decoder<->TV, klaar.
Lang verhaal, maar heb je ook gekeken of je afstandsbediening van Philips toevallig een IR + Bluetooth is? Zo ja, dan kan het zijn dat het koppelen met bluetooth (in de menu's) kan helpen. Bovendien kan het zijn dat je een firmware update krijgt voor je afstandsbediening na het BT koppelen :P
https://tv-sound-monitors...2235418672?language=en_US

Bonus, de reactie van je TV op je afstandsbediening werkt een stuk beter met BT en nu ook bij fel zonlicht en zonder de afstandsbediening op de TV te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:08:
[...]

Lang verhaal, maar heb je ook gekeken of je afstandsbediening van Philips toevallig een IR + Bluetooth is? Zo ja, dan kan het zijn dat het koppelen met bluetooth (in de menu's) kan helpen. Bovendien kan het zijn dat je een firmware update krijgt voor je afstandsbediening na het BT koppelen :P
https://tv-sound-monitors...2235418672?language=en_US

Bonus, de reactie van je TV op je afstandsbediening werkt een stuk beter met BT en nu ook bij fel zonlicht en zonder de afstandsbediening op de TV te richten.
AB maakt gebruik van BT. Zoeven uitgeprobeerd. Het werkt. Voor de zekerheid nog maar eens gekoppeld.
Systeem: 'Automatisch updaten' staat aan, de laatste update is van 18-06-2024.

Zouden de problemen door de oude HDMI kabels veroorzaakt kunnen worden?
(Geen idee, het slaat misschien nergens op. Het is het enige dat ik kan bedenken)

Even gezocht, de 'betere HDMI 2.1' (2mtr) kabels kosten iets van 20-25 euro.
"Ze" zeggen dat een goedkope HDMI 2.1 kabel tot -zeg- 2mtr ook prima is.
Enfin, daar zullen ongetwijfeld al eindeloze discussies over gevoerd zijn (heb nog niet gekeken) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Nu online
Get!em schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:06:
Mogelijk verklaarbaar door oplaadbare batterijen vs Alkaline batterijen.
Oplaadbaar zit op 1.2V, Alkaline op 1,5V +
Ik gebruik altijd normale batterijen, maar denk dat ze de trigger gewoon te hoog hebben staan. Het is i.i.g. vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:07
BugBoy schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:29:
[...]

Ik gebruik altijd normale batterijen, maar denk dat ze de trigger gewoon te hoog hebben staan. Het is i.i.g. vrij irritant.
Hier ook dezelfde situatie.

Maar nu je het zegt, lijkt het dat ik de melding al maanden niet meer heb gezien.

55OLED936.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Philips OLED908/12 maakt (in de meeste gevallen) geen verbinding met (bedraad) Internet .
Geen WiFI, maar een directe glasvezelverbinding.
Genexis Modem > Asus Router > TP-Link (TL-SG105) switch > TV.
De switch zit er tussen omdat er ook een kabeltje naar de radio gaat (Netradio)

Het kan zomaar voorkomen dat 'ie het wél doet, het is een beetje een gok.

Vragen op Internet met betrekking tot Philips en geen Internet gaan vrijwel allemaal over WiFi.

Dit is bedraad.

Is hier iets van bekend?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Nu online
Ik heb de update van onlangs niet geïnstalleerd, maar sinds vandaag kan ik ineens niet meer fatsoenlijk via de Chromecast kijken. Elke paar minuten krijg ik "druk op een toest om de schermbeveiliging af te breken". Bloedirritant, want elke 2 minuten moet je op de afstandsbediening drukken. Televise al even van de spanning gehaald en opnieuw opgestart. Nooit eerder gehad, maar komt nu ineens sinds ik de melding van de software update heb onderdrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Nu online
Ik heb de "software update" melding in de Adnroid settings weer ingeschakeld en sindsdien kan ik weer normaal kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John6871
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-07 13:14
Beste lezer, als onderstaande hier niet thuis hoort hoor ik dat graag. Maar ik weet niet of ik het dan ka verwijderen.

Afgelopen week plaatste ik in een algemener forum-onderdeel onderstaand bericht:

Ik kreeg gisteren de vraag of de Philips 50BFL2214/12 ook geschikt is als televisie. Eigenlijk was de vraag of de Philips B-Line schermen geschikt zijn als televisie. Degene die de vraag aan me stelde ziet deze schermen hangen in de kantoortuin waar hij werkt en op dit moment is de 50BFL2214/12 behoorlijk interessant geprijsd.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet of deze schermen ook geschikt zijn als televisie en waar ik daar informatie over vind. Vandaar dat ik heb voorgesteld deze vraag op Tweakers te stellen?
Een zoektochtje door de vele topics heeft me nog niets opgeleverd, maar misschien zoek ik ook wel met de verkeerde termen. Kan iemand me een meer of minder uitgebreid antwoord geven?
Alvast hartelijk bedankt voor alle moeite.

Er is een normaal antwoord geselecteerd als beste antwoord. Maar ik merkte ook veel negativiteit jegens Philips en een sterke voorkeur voor Samsung, TCL en Hisense. In testen in Duitsland (hifi.de), Nederland (b.v. Consumentenbond) en Engeland scoort Philips wel goed. Waar komt dat verschil vandaan? En weet iemand in dit forum-gedeelte misschien wel een meer gedetailleerd antwoord op mijn vraag m.b.t de Philips 50BFL2214/12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Philips OLED908/12 - tevens aangesloten op Internet

Vraagje:
klopt het dat je altijd de decoder van de provider (in mijn geval Caiway) AAN moet zetten om Internet te kunnen benaderen?

Ter info: als de decoder uit staat en ik zet de TV aan, dan gebeurt er helemaal niets. Geen enkele knop op de AB van de TV doet het. Niet na 5 of 10 minuten. Je kunt proberen wat je wilt.

Ik zou aannemen dat in zo'n geval Google TV zou verschijnen(?)

Overigens, als je een tijdje bezig bent om de TV 'aan de praat te krijgen' en je zet dán de decoder aan, dan is de kans groot dat de TV in screensaver mode komt.
Je krijgt 'm echt niet meer uit die stand: simpelweg omdat de AB van de TV niets doet.
En de decoder weer uit en aan zet, maakt ook niets uit.
Rest 1 ding: alles uitzetten via de stekkerdoos, even wachten op Philips logo en dan op de AB van de TV de TV aanzetten, ja dán krijg je Google TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton

Anton

tww62 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 06:05:
Philips OLED908/12 - tevens aangesloten op Internet

Vraagje:
klopt het dat je altijd de decoder van de provider (in mijn geval Caiway) AAN moet zetten om Internet te kunnen benaderen?
Dit is vergelijkbaar met wat ik heb met de Oled908. Ik heb geen externe decoder maar ik heb een ci+ kaart en ik merk hetzelfde. Als ik de tv aan wil zetten vanuit de “diepe” standby, dus als de witte led pulseert, dan reageert ie heel moeilijk op de aan-knop van de afstandsbediening. Ook niet op de knop achterop de tv trouwens. Het enige wat lijkt te werken is regelmatig minutenlang op de knop drukken net zo lang tot die aan gaat.

Als ik mijn av-receiver aan heb staan (met cec ook aan) dan gaat de tv niet op de diepe standby maar blijft de witte led zachtjes branden. En dan reageert de tv direct op de afstandsbediening. Lijkt me een software bug maar is met de laatste update niet opgelost.

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Damn, 2 bromvliegen zijn de tv via de ventilatie gaten onderin ingevlogen en liggen nu dood tussen backlight en scherm. Nu dus 2 donkere vlekken onderin beeld. Helaas krijg ik ze er niet uit door de TV te kantelen.

Is er ergens een demontage handleiding om de lijst om de tv weg te krijgen en ze er uit te halen?
Gaat om de 2020 versie van de 43 inch LED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Zijn ze niet al dusdanig opgedroogd dat je er ze er met een stofzuiger zo doorheen trekt in 100 stukjes? Of liggen ze niet tegen de gaatjes aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:46:
Zijn ze niet al dusdanig opgedroogd dat je er ze er met een stofzuiger zo doorheen trekt in 100 stukjes? Of liggen ze niet tegen de gaatjes aan?
Of de omgekeerde methode, met perslucht de lijken naar een plaats blazen waar je er geen last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossinkje
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 28-07 13:59
Heb thuis sinds 2019 naar alle tevredenheid een Philips 50PUS6704/12. Echter, helaas begint sinds kort de Ambilight gigantisch te flikkeren als de tv een paar uur aan staat. Begint heel geleidelijk en wordt steeds heftiger, om knettergek van te worden.

Iemand vergelijkbare ervaringen en eventuele tips/oplossingen?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Get!em schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:05:
Damn, 2 bromvliegen zijn de tv via de ventilatie gaten onderin ingevlogen en liggen nu dood tussen backlight en scherm. Nu dus 2 donkere vlekken onderin beeld. Helaas krijg ik ze er niet uit door de TV te kantelen.

Is er ergens een demontage handleiding om de lijst om de tv weg te krijgen en ze er uit te halen?
Gaat om de 2020 versie van de 43 inch LED
De humor van deze dode vliegen is dat het af en toe het beeld aanvult…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSOERBDCYKiNjvN0P5rK1CJhzm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eO3L9JUuiCkRGrK8asyP6IGp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 10:27

jmk

It's not a bug, it's a feature.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Laatst online: 22-07 19:09
Ik ben helemaal klaar met mijn 65oled806

- retetraag menu
- afstandsbediening input wordt kortstondig door tv opgepakt x100. Dit ligt niet aan de AB zelf. Heel leuk met volume en zappen en typen..
- sinds laatste update vuurt de tv random een cec command naar de soundbar voor volume omhoog.

Elke update maakt de tv slechter en trager. Fabrieksherstel heeft geen nut. Volgende TV wordt geen Philips meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

shadowkid053 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:19:

- retetraag menu
- afstandsbediening input wordt kortstondig door tv opgepakt x100. Dit ligt niet aan de AB zelf. Heel leuk met volume en zappen en typen..
- sinds laatste update vuurt de tv random een cec command naar de soundbar voor volume omhoog.

Elke update maakt de tv slechter en trager. Fabrieksherstel heeft geen nut. Volgende TV wordt geen Philips meer.
Bij de 05 ook al. T wordt trager, sommige input verdubbeld. Momenteel heb ik cec uitgezet, maar zet hij elke keer volume naar 0 bij opstarten en zet hij als of de gekoppelde surround aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online

- retetraag menu

Dat zijn echt van die typische dingetjes die de hele gebruikerservaring onderuit haalt inderdaad. Zelf vond ik het gedoe met vrr op 120hz4k in het begin onhandig, ook dat het mij daarna ook nooit duidelijk is geworden of het gefixt is.

Daarnaast het probleem met de fixed 60fps waardoor 50fps content in veel apps stotterend beeld geeft, zelfs als ik iets cast naar de ingebouwde chromecast. Ik heb nu dus een oude chromecast aangekoppeld die ik vastgezet heb op 50fps, als ik dan eerst daar naar switch en dan iets cast naar de ingebouwde chromecast is het wel vloeiend. (geheel bij toeval ontdekt) Dat gedoe verwacht je anno nu niet meer.

Verder is het technisch een goed apparaat en vind ik de Ambilight mooi, maar al die extra handelingen die niet nodig zouden zijn als men wat meer moeite in de software zou steken vind ik erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje

- retetraag menu

Ik lees dit nu puur toevallig... Erg recent een defecte 65OLED806 op de kop getikt (kleine hardware fout), hersteld en voor de gein eens in mijn woonkamer gezet. Ik was erg sceptisch tegenover Philips en Android.

Nu heb ik rond 2016-2017 eens een soortgelijk apparaat gehad en vanwege de vele bugs, trage menu's en vastlopers die meteen weer de deur uitgedaan. Ik kocht me toen een Loewe en hing daar later een nVidiashield aan. Door die ellende later een AppleTV en zo kijken we al 5 jaar probleemloos.

Nu goed, bij deze sta ik er al 14 dagen van te kijken hoe vlot hij door alle apps vliegt. Meesten zijn streamingapps.
Mijn Shield is de eerste uit 2015 dacht ik. Die tv is stukken sneller.

Is er echt niet wat aan de hand daar? Misschien eens een PKG file erop draaien zodat hij echt volledig gewist is. Dat deed ik op de mijne aanvankelijk ook toen ik nog dacht dat het een software issue was.
Je haalt de file op de website Toengel.net. Die maakt het geheugen tot het laatste bitje schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:24

TFHfony

Professional Weirdo

Beeldbuisje schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:19:
[...]

Ik lees dit nu puur toevallig... Erg recent een defecte 65OLED806 op de kop getikt (kleine hardware fout), hersteld en voor de gein eens in mijn woonkamer gezet. Ik was erg sceptisch tegenover Philips en Android.

Nu heb ik rond 2016-2017 eens een soortgelijk apparaat gehad en vanwege de vele bugs, trage menu's en vastlopers die meteen weer de deur uitgedaan. Ik kocht me toen een Loewe en hing daar later een nVidiashield aan. Door die ellende later een AppleTV en zo kijken we al 5 jaar probleemloos.

Nu goed, bij deze sta ik er al 14 dagen van te kijken hoe vlot hij door alle apps vliegt. Meesten zijn streamingapps.

Is er echt niet wat aan de hand daar? Misschien eens een PKG file erop draaien zodat hij echt volledig gewist is. Dat deed ik op de mijne aanvankelijk ook toen ik nog dacht dat het een software issue was.
Je haalt de file op de website Toengel.net. Die maakt het geheugen tot het laatste bitje schoon.
Nu zitten we hier op Tweakers en weten wij hoe dit moet. Maar de gemiddelde persoon die deze TV koopt zit na verloop van tijd echt met een verschrikkelijk traag apparaat. En dat voor zo'n hoop geld. Te triest voor woorden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
Beeldbuisje schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:19:
[...]

Al gedaan, íets geholpen.
Enige probleem wat opgelost lijkt nu is de traagheid.
Maar ik verwacht dat dit in de loop wel weer terugkomt…

De 100xdubbele aanslag van toetsen is nog steeds aanwezig. Fantastisch met zappen, typen en en volume hoger zetten. Gek genoeg doet dit zich alleen voor met de afstandsbediening van de TV zelf. Echter; wanneer je de IR transmitter blokkeert gaat de TV alsnog door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:02

Quad

Doof

@shadowkid053 ik heb dezelfde issues.
Ik heb na de update van juni de TV gereset, sindsdien is hij weer wat sneller, maar het duurt ettelijke seconden wanneer het startscherm opnieuw opgebouwd wordt.
Ook schakelen tussen apps wil bijna niet, de vorige app is weer gekilled en wordt dus opnieuw gestart.
Ambilight ging niet meer mee aan, na het resetten vaker wel dan niet aan gelukkig.
De soundbar gaat telkens aan wanneer deze gemute is.

Na de reset is het 100x zappen wel opgelost.. Maar zou niet mogen, zou je denken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Nu moet ik wel zeggen dat ik de originele afstandsbediening van die tv nog niet bezit. Die werkt ook met bluetooth en degene die ik nu gebruik is standaard ir.
De originele komt vandaag aan en ga ik morgen testen. Misschien dat het gekoppeld met de afstandsbediening raar begint te doen…

Mijn schoonouders hebben de 55” variant. Ze kijken lineair via een Telenet settopbox, maar gebruiken op het tv toestel ook VtmGo en VRTMax en die dingen. Mijn schoonvader kennende zou hij meteen komen zeuren als dat traag wordt.
Ik heb die tv daar nieuw geleverd en auto-updates aangezet.

Zowel dat toestel als die ik nu heb zijn in ‘22 geproduceerd. Ergens de eerdere modellen met een andere chipset uitgevoerd ofzo en dat die de bewuste problemen hebben?
Ik heb ook verhalen gehoord van bootloop na die bewuste update. Dat was het origineel probleem waarmee ik de mijne kocht. Maar dat bleek later dus een paneelprobleem te zijn. Daardoor kon hij de update niet afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Laatst online: 15:18
darkdesign schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:46:
[...]

Daarnaast het probleem met de fixed 60fps waardoor 50fps content in veel apps stotterend beeld geeft, zelfs als ik iets cast naar de ingebouwde chromecast. Ik heb nu dus een oude chromecast aangekoppeld die ik vastgezet heb op 50fps, als ik dan eerst daar naar switch en dan iets cast naar de ingebouwde chromecast is het wel vloeiend. (geheel bij toeval ontdekt) Dat gedoe verwacht je anno nu niet meer.

Verder is het technisch een goed apparaat en vind ik de Ambilight mooi, maar al die extra handelingen die niet nodig zouden zijn als men wat meer moeite in de software zou steken vind ik erg jammer.
Dit klinkt als iets wat mij naar oplossingen voor mijn probleem kan leiden.

Ik merk dus aan bepaalde sport apps dat er een hinderlijke stotter in het beeld zit. Met series en films via Netflix, Prime of Disney is er geen enkel probleem. Maar als straks de Euroleague weer begint hoop ik wel graag eindelijk fatsoenlijk sport te kunnen kijken.

Is er iets waarmee gecontrolleerd kan worden op welke frequentie interne apps hun stream verzorgen en hoe dit eventueel handmatig kan worden omgezet?

Ik heb inmiddels alles geprobeerd maar er is niks aan smoothing of BFI wat het probleem oplost. De HDMI settings helpen natuurlijk ook niks, omdat nu eenmaal AndroidTV is.

Het enige wat helpt is in feite de web-versie van de dienst er bij te pakken (Magenta Sport in ons geval, maar ook EK voetbal via apps van de Duitse tv), via een extern HDMI apparaat (lang leve de Steam Deck).

Ik overweeg nu om eventueel gewoon een Apple TV te kopen om van het gezeik af te zijn en gewoon een soepel beeld te hebben. Maar het kan toch niet zijn dat AndroidTV, zoals op Philips geleverd, principieel ongeschikt is om dus TV mee te kijken omdat het apparaat mogelijk een mismatch tussen beeldfrequentie niet af kan vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-07 08:22

- retetraag menu

Ik had ook al gemerkt dat het volume uit zichzelf ineens harder ging op de soundbar gekoppeld aan mijn 807. Ik had nog niet bedacht dat dit aan een software update van de TV zelf kon liggen.. Misschien toch maar eens kijken of ik de vorige versie nog terug kan krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Maarten00 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 07:09:
[...]

Ik had ook al gemerkt dat het volume uit zichzelf ineens harder ging op de soundbar gekoppeld aan mijn 807.
Hebben jullie dan een soundbar met eARC aansluiting? Bij wijzen van test aangesloten aan een oude Philips Fidelio, maar nog "gewone" ARC. Ook dat nog niet gemerkt.

Wat m'n vrouw al wel vertelde, maar dat heb ik vroeger met een andere televisie ook al beleefd aan die soundbar, dus verdenk de laatste ervan: als je Dolby Digital 5.1 materiaal afspeelt over ARC dat ze zichzelf spontaan uitschakelt. Dan is er geen geluid meer. Soundbar aan en uit -> terug tv geluid, vervolgens soundbar aan en dan is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-07 08:22
Beeldbuisje schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:00:
[...]

Hebben jullie dan een soundbar met eARC aansluiting? Bij wijzen van test aangesloten aan een oude Philips Fidelio, maar nog "gewone" ARC. Ook dat nog niet gemerkt.

Wat m'n vrouw al wel vertelde, maar dat heb ik vroeger met een andere televisie ook al beleefd aan die soundbar, dus verdenk de laatste ervan: als je Dolby Digital 5.1 materiaal afspeelt over ARC dat ze zichzelf spontaan uitschakelt. Dan is er geen geluid meer. Soundbar aan en uit -> terug tv geluid, vervolgens soundbar aan en dan is het weer goed.
Ik heb ook nog gewone ARC, eARC staat ook uitgeschakeld in mijn instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
Beeldbuisje schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:00:
[...]

Ja, eArc.

Moet wel zeggen;

Sinds een complete her-installatie is dit probleem weg.

Wel heb ik nog steeds de issues met:

- Traagheid menu
- Het spontaan starten van de youtube app
- Dubbele aanslag knoppen x 100 / traag registeren van knop aanslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
shadowkid053 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:20:
[...]

Ja, eArc.

Moet wel zeggen;

Sinds een complete her-installatie is dit probleem weg.

Wel heb ik nog steeds de issues met:

- Traagheid menu
- Het spontaan starten van de youtube app
- Dubbele aanslag knoppen x 100 / traag registeren van knop aanslag
Heb je in het service menu al eens geprobeerd om alle gekoppelde bluetooth afstandsbedieningen te verwijderen?
Ik heb inmiddels de originele ook binnen, gekoppeld met Bluetooth en dat werkt even goed als dat ander ding wat ik tijdelijk gebruikte.
Die tv staat inmiddels vol streaming apps, ook youtube natuurlijk (niet ingelogd) wat toch stevig werken is voor het systeem en hij blijft stabiel werken met hoge snelheid.

Als ik bij een klant zulke verhalen hoor, zou ik effectief eerst alle bluetooth afstandsbedieningen loskoppelen en zien dat die laatste ook up to date is. Ergens in het gebruiksmenu staat er zo'n optie verscholen om die te updaten. Wellicht al gedaan, maar ik haal het nog maar is aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:14
Maarten00 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 07:09:
[...]

Ik had ook al gemerkt dat het volume uit zichzelf ineens harder ging op de soundbar gekoppeld aan mijn 807. Ik had nog niet bedacht dat dit aan een software update van de TV zelf kon liggen.. Misschien toch maar eens kijken of ik de vorige versie nog terug kan krijgen :/
Ik heb dit ook met mijn 806...telkens gaat mijn volume van de soundbar met twee stapjes omhoog...erg vervelend.
Pagina: 1 ... 56 ... 59 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.