Ik heb een oled tv uit 2020 de 855,.. Geen enkel probleem. Snel en swift. Ik weet dat ze toen ook wel zeiden in 2019 over philips eerder. Maar dat is nu niet meer van toepassing.Southern Sun schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:50:
Hoe zit het tegenwoordig met de software/betrouwbaarheid van Philips tv’s? Onze smart tv met ambilight hebben we eind 2017 gekocht. De smart tv functie loopt al langere tijd minstens 1x per dag vast en we zijn er nu wel echt klaar mee. We hebben sinds die tijd ook al 2 stofzuigers van hetzelfde merk gehad die in relatief korte tijd stuk gingen, dus eigenlijk is mijn vertrouwen in Philips niet meer zo best.
Nou het dilemma…we zijn wel ambilight enorm gaan waarderen. Zou het liefst richting LG Oled overstappen, maar mochten de huidige generatie Philips tv’s minder kuren hebben wil ik toch ambilight misschien niet opgeven.
@Juancho al de nieuwste software erop, is dacht ik net deze week beschikbaar.
Anders eens de tv opnieuw installeren, een koude start zeg maar.
@Southern Sun hier 2 nieuwere modellen, een OLED van eind 2022, en een MiniLed van 2023, en geen enkel problemen met de software of andere problemen.
Je buffer van het smart gedeelte is mischien vol gelopen, waarschijnlijk blijven er een aantal apps op de achtergrond door draaien. Beste de gebruikte app altijd compleet afsluiten.
Ik zou hier ook een nieuwe installatie voornemen. Software ook bijgewerkt?
Anders eens de tv opnieuw installeren, een koude start zeg maar.
@Southern Sun hier 2 nieuwere modellen, een OLED van eind 2022, en een MiniLed van 2023, en geen enkel problemen met de software of andere problemen.
Je buffer van het smart gedeelte is mischien vol gelopen, waarschijnlijk blijven er een aantal apps op de achtergrond door draaien. Beste de gebruikte app altijd compleet afsluiten.
Ik zou hier ook een nieuwe installatie voornemen. Software ook bijgewerkt?
Nog meer mensen bij wie Apple TV+ geen HDR en 4K meer doet?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik heb een 77OLED806 en onze eARC poort werkt niet meer. Er hangt een Samsung HW-Q950T aan en deze wordt altijd ingeschakeld als de tv aan gaat.
Maar sinds vandaag doet deze set niks als we de tv aanzetten. De tv schakelt er wel naar over, maar het blijft muisstil. Alles gereset, opnieuw opgestart, maar niks. Toen dacht ik, laat ik de ARC poort eens proberen en dan werkt alles weer. Dus de eARC poort heeft het begeven ofzo.
Ik kan me herinneren dat er problemen waren met deze tv's en hun HDMI poorten. Is dat opgelost? Of is dit gewoon een garantie geval?
Maar sinds vandaag doet deze set niks als we de tv aanzetten. De tv schakelt er wel naar over, maar het blijft muisstil. Alles gereset, opnieuw opgestart, maar niks. Toen dacht ik, laat ik de ARC poort eens proberen en dan werkt alles weer. Dus de eARC poort heeft het begeven ofzo.
Ik kan me herinneren dat er problemen waren met deze tv's en hun HDMI poorten. Is dat opgelost? Of is dit gewoon een garantie geval?
Ik heb sinds een tijdje een vreemd probleem met mijn Philips 65OLED706 icm Sonos Beam. Wanneer is switch van app binnen AndroidTV heb ik geen geluid meer. Het enige wat dan helpt is om de televisie te rebooten. Hebben hier meer mensen last van en is er iets tegen te doen?
Heb je het geluids op meer kanaals of meerkanaals bypas staan?
Ik had een soortgelijk iets. Toen ik dat veranderd heb is het goed
@Yzord Had vrij regelmatig gedoe met mijn soundbar icm met mijn tv, op de een of andere manier bleek mijn kpn tv-box te storen oid (ook al stond hij niet aan). Heel regelmatig kon hij dan niet naar de soundbar overschakelen, als ik de hdmi kabel even uit de tv box trok deed hij het wel weer.
Tegenwoordig amper tot nooit meer last van, geen idee of er ergens een sw update is geweest die dit heeft geholpen (vast) en of dit bij de tv of de tv-box lag.
Tegenwoordig amper tot nooit meer last van, geen idee of er ergens een sw update is geweest die dit heeft geholpen (vast) en of dit bij de tv of de tv-box lag.
Als het in een paar jaar is heb je toch gewoon garantie?is er iets mee gebeurd? Gestoten of geknepen of iets tegenaan gekomen?Jeroen1979 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:38:
Ik heb dit ineens met mijn philips scherm en wordt met de dag erger, is dit te maken of kan ik mijn 2de philips tv in binnen een paar jaar weer vervangen?[Afbeelding]
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Nee niets mee gebeurd of gedaan, hangt daar gewoon. Is 2.5 jaar oud, dus net buiten garantie helaas ook.
Vind dat sowieso echt idioot korte garantie voor volgens mij best een duur product. TV's moeten toch gewoon minimaal 5 jaar mee kunnen/moeten gaan?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ze moeten je nog gewoon helpen. Je hebt recht op garantie zolang je mag verwachten dat je product deugdelijk werkt.Jeroen1979 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:41:
Nee niets mee gebeurd of gedaan, hangt daar gewoon. Is 2.5 jaar oud, dus net buiten garantie helaas ook.
Wellicht geen 100% garantie meer.
Maar simpel pech, 2,5jaar. Is ook niet kloppend. Ze zullen je ergens tegemoet moeten komen.
Bel eens met Philips? Of je verkoper.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Thanks. Hij stond op meerkanaals, dus andere opties getest maar werkte niet. Terug op meerkanaals deed het geluid het weer goed.royckev schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:54:
Heb je het geluids op meer kanaals of meerkanaals bypas staan?
Weet iemand hoe je bij een OLED907 kan zien op welke resolutie er gedraaid wordt terwijl je in een app zit? Als je via een HDMI bron kijkt kan je op de knop rechtsonder op je afstandsbediening drukken en bij 'Apparaatinfo' kijken. Maar als je in een app zit werkt die knop niet.
Zover ik weet alleen mogelijk met externe (HDMI) bronnen.frzfrz schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:35:
Weet iemand hoe je bij een OLED907 kan zien op welke resolutie er gedraaid wordt terwijl je in een app zit? Als je via een HDMI bron kijkt kan je op de knop rechtsonder op je afstandsbediening drukken en bij 'Apparaatinfo' kijken. Maar als je in een app zit werkt die knop niet.
Als je dezelfde apps zou gebruiken d.m.v. een Shield oid, dan kun je het wel weer zien.
Beetje jammer wel...
Graag willen wij u informeren over uw Philips TV 50" 50PUS7805/12 FZ2A2110048648 met ordernummer 2716239, externe referentie: 11655720-TPV. Uw toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.
Op dit moment zijn wij in overleg met Philips over een passende oplossing. Zodra wij van Philips bericht hebben gekregen, zullen wij contact met u opnemen en u nader informeren over het vervolg.
In het vertrouwen u hiermee, voor dit moment, voldoende te hebben geïnformeerd,
To be continued, ben benieuwd waar ze mee aan komen
Op dit moment zijn wij in overleg met Philips over een passende oplossing. Zodra wij van Philips bericht hebben gekregen, zullen wij contact met u opnemen en u nader informeren over het vervolg.
Ah, had ik ook een twee maanden geleden. Zelfde mail gekregen toen. Uiteindelijk een volledige creditering gehad van mijn ruim 1 jaar oude 65/806.Jeroen1979 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:57:
Graag willen wij u informeren over uw Philips TV 50" 50PUS7805/12 FZ2A2110048648 met ordernummer 2716239, externe referentie: 11655720-TPV. Uw toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.
Ben nu dus weer op zoek naar een nieuwe, maar de 65 inch 806 is nergens meer te krijgen. Ik wil graag de Hue ondersteuning houden, dan moet ik dus goed op zoek naar een 807 toch (die zijn ook al niet goed beschikbaar meer helaas). De modellen hierna ondersteunen enkel HUE met sync bar, toch?
Heeft iemand al een 808 of 908 model met de MediaTek Pentonic 1000 chipset in bezit?
Ik heb nu een 48OLED808 als vervanger van m'n 48OLED935 omdat ik graag naar 4K 120 Hz wil voor gaming.
Ik heb m'n PC met RTX 4090 aangesloten op HDMI 1 van de TV via een optische HDMI-kabel die 48 Gbps aan zou moeten kunnen. De HDMI-poort is ingesteld op "Auto Game 120Hz Pro". Maar zodra ik een resolutie kies van 4K met een refresh rate van 120 Hz, hangt m'n PC en wordt het scherm van m'n monitor zwart. Ook de TV geeft dan geen beeld. De PC hangt overigens niet compleet, maar wordt ontzettend traag. Alleen verwijderen van de kabel helpt niet. Ik moet dan echt een harde reset geven.
Heeft iemand de 4K/120 optie al succesvol aan de praat op een 808 of 908 model?
Ik heb nu een 48OLED808 als vervanger van m'n 48OLED935 omdat ik graag naar 4K 120 Hz wil voor gaming.
Ik heb m'n PC met RTX 4090 aangesloten op HDMI 1 van de TV via een optische HDMI-kabel die 48 Gbps aan zou moeten kunnen. De HDMI-poort is ingesteld op "Auto Game 120Hz Pro". Maar zodra ik een resolutie kies van 4K met een refresh rate van 120 Hz, hangt m'n PC en wordt het scherm van m'n monitor zwart. Ook de TV geeft dan geen beeld. De PC hangt overigens niet compleet, maar wordt ontzettend traag. Alleen verwijderen van de kabel helpt niet. Ik moet dan echt een harde reset geven.
Heeft iemand de 4K/120 optie al succesvol aan de praat op een 808 of 908 model?
@Mr Magic Heb hier nu sinds een halve week de 55/908 hangen, maar kan helaas niks zeggen over 4K 120Hz opties. Volgens de specificaties moet het wel mogelijk zijn, maar de praktijk is niet bekend.
Het kan soms nog wel eens liggen aan de HDMI kabel, is die wel geschikt/gecertificeerd?
Moet wel zeggen dat het een prachtig beeld is, mooie kleuren en het menu werkt lekker vlot.
Ik had het geluk dat deze 908 net zo duur uit kwam als een 808 of A80L.
Enige dingetje waar ik achter kwam, is de afwezigheid van een CI+ slot voor Ziggo TV. Maar ook dat is weer op te lossen met Ziggo GO en andere apps.
Nu alleen nog de receiver even een update geven, en dan kan al het geluid ook netjes via eARC die kant op
Meer een luxe probleem. Maar ach, Black Friday prijzen zijn ook wel leuk.
Het kan soms nog wel eens liggen aan de HDMI kabel, is die wel geschikt/gecertificeerd?
Moet wel zeggen dat het een prachtig beeld is, mooie kleuren en het menu werkt lekker vlot.
Ik had het geluk dat deze 908 net zo duur uit kwam als een 808 of A80L.
Enige dingetje waar ik achter kwam, is de afwezigheid van een CI+ slot voor Ziggo TV. Maar ook dat is weer op te lossen met Ziggo GO en andere apps.
Nu alleen nog de receiver even een update geven, en dan kan al het geluid ook netjes via eARC die kant op
Meer een luxe probleem. Maar ach, Black Friday prijzen zijn ook wel leuk.
Het is een optische HDMI-kabel van het merk Vention. Weliswaar van Ali, maar wordt/werd ook verkocht door Amazon. Ik zou best een andere kabel willen proberen, maar dat wordt een beetje een dure hobbyJohn767 schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:00:
Apart. De 808 heeft wel een CI+ slot. Wist niet dat de 908 dat niet heeft.Enige dingetje waar ik achter kwam, is de afwezigheid van een CI+ slot voor Ziggo TV. Maar ook dat is weer op te lossen met Ziggo GO en andere apps.
Dat "probleem" heb ik ookNu alleen nog de receiver even een update geven, en dan kan al het geluid ook netjes via eARC die kant op
Denk dat door de drukte toch het CI slot over het hoofd gezien is. Zit er dus wel op. Vanavond maar weer inprikken danMr Magic schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 00:18:
[...]
Apart. De 808 heeft wel een CI+ slot. Wist niet dat de 908 dat niet heeft.
[...]
Dat "probleem" heb ik ookMoet nu eigenlijk m'n Denon AVR-X2300W vervangen door iets nieuws, maar dat is ook weer een extra uitgave. Vandaar dat ik m'n PC via HDMI1 wilde aansluiten, aangezien dat toch het enige apparaat is waarvoor 4K/120 nut heeft.
*Update: CI+ module erin geprikt, en nu weer HD zenders via coax. Werkt dus wel!
Als de receiver alleen gebruikt wordt voor geluid, zou dat niet zo'n issue moeten zijn. Ik wil graag toegang hebben tot HD audio formaten, en daar is eARC voor nodig.
De Denon X2800H is onderweg.
[ Voor 5% gewijzigd door John767 op 21-11-2023 20:01 ]
Iemand ook een OLED808 ivm de Odido app om TV te kijken? Bij mijn oude OLED804 werkte de EPG knop goed. De EPG van Odido app opende altijd netjes. Maar bij de OLED808 wil hij de EPG van de niet bestaande satelliet of kabel TV openen.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Hier een bepaald typisch probleem voor Android tv op Philips tegengekomen. Wifi viel ineens uit. Met geen mogelijkheid meer te verbinden.
Android herstart via menu, tv uitgezet, tv van stroom af, niks hielp.
Wat blijkt; de TV moet minimaal een bepaalde tijd van de stroom af. Langer dan 1 minuut. Advies her en der op internet is minimaal 20 minuten.
Dat dus gedaan, en jawel hoor, Wifi werkt weer.
Heel vreemd. Mogelijk te maken met de nieuwe Wifi mesh van een maand terug? Buffers die vol lopen door snelle switch tussen accesspoints?
Wat blijkt; de TV moet minimaal een bepaalde tijd van de stroom af. Langer dan 1 minuut. Advies her en der op internet is minimaal 20 minuten.
Heel vreemd. Mogelijk te maken met de nieuwe Wifi mesh van een maand terug? Buffers die vol lopen door snelle switch tussen accesspoints?
Hebben een 65OLED848 gekocht en werd even heel enthousiast dat ik die kon koppelen met de Hue lampen maar die functie is dus verwijderd... Is die box van €250 een drop in replacement daarvoor dan? Vind t veel geld maar dan kan ik t iig overwegen. In t puur hiervoor terug te brengen vind ik wel heftig, de tv zelf bevalt namelijk erg goed tot nu toe.
De aparte box om je Hue mee te koppelen, in plaats van Ambilight koppeling vanuit de tv zelf werkt dan niet met de content welke je direct op je tv kijkt. Zover mij bekend kun je met de Hue box alleen je licht patroon volgen via de HDMI ingangen op welke je bijvoorbeeld dan je tv set top box moet koppelen.
Het volgt dan indrect je kleuren vanuit je apart aangesloten rand apparatuur.
Ok, maar ik kijk alles via de ingebouwde Google TV dus dan heb je er niets aan? Achterlijke keuze om zo'n unieke feature eruit te halendinandus schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:20:
De aparte box om je Hue mee te koppelen, in plaats van Ambilight koppeling vanuit de tv zelf werkt dan niet met de content welke je direct op je tv kijkt. Zover mij bekend kun je met de Hue box alleen je licht patroon volgen via de HDMI ingangen op welke je bijvoorbeeld dan je tv set top box moet koppelen.
Eens! Anno 2023 heeft Philips besloten dat je maar gewoon weer extra apparatuur aan moet schaffen, echt volledig in lijn met hun filosofie over ‘duurzaamheid’… niet dus.Cartman! schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:43:
[...]
Ok, maar ik kijk alles via de ingebouwde Google TV dus dan heb je er niets aan? Achterlijke keuze om zo'n unieke feature eruit te halen
Echt ongelooflijk dat je de laatste jaren steeds minder apparatuur nodig had, maar Philips gooit dat fijn in de prullenbak. Ik vraag me eigenlijk af of je op deze manier zomaar klanten mag dwingen om weer extra apparatuur aan te schaffen?
Ik ben geen milieufreak ofzo maar het kan in deze tijd toch niet meer zo zijn dat je weer extra apparatuur, extra stekker, extra verpakking & vervoersbewegingen in gang moet zetten omdat een ‘slimme’ functie weer dom gemaakt is?
Ik weet trouwens niet of het alleen werkt met externe hdmi apparatuur of ook met apps op de tv. Als dat zo is zal het wel heel erg triest zijn.
Maar goed. Ik heb nu een PUS8535 uit 2020 die (nog steeds!!!) geen update voor Android 11 heeft gehad. F1 pro tv kun je dus niet installeren. Wel heb ik mijn hue lampen gekoppeld en tv kijk ik via de app. Op de soundbar na dus geen enkele randapparatuur aangesloten
Nu dus opzoek naar een android 11(of hoger) model met ingebouwde hue en het liefst 4-zijdig ambilight, dan kom je uit bij de oled807 serie die helaas niet meer verkrijgbaar is.
Kortom is het helaas een beetje een aflopende zaak met Philips & Ambilight. Jammer dat het niet meer is wat het geweest is.
Probleem'n? Poar neem'n!
De 8535-serie draait op het TPM191E platform en daar is wel een Android 11 versie voor uitgekomen, alleen niet aangeboden via OTA:thijsie00 schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:34:
[...]
Maar goed. Ik heb nu een PUS8535 uit 2020 die (nog steeds!!!) geen update voor Android 11 heeft gehad. F1 pro tv kun je dus niet installeren.
https://toengel.net/philipsblog/firmware-download/
Als je echter versie 201.0.215.200 installeert via USB, krijg je daarna wel een OTA update naar versie 201.0.246.0.
Deze versie heeft altijd prima gedraaid op mijn 48OLED935 (zelfde platform) en je kunt de F1 TV app er ook op draaien. Die werkt trouwens ook gewoon op Android 9 toestellen voor zover ik weet. Je moet alleen de APK sideloaden, omdat F1 TV TV-toestellen met Android TV blokkeert in de play store (Sony TV's hebben hetzelfde probleem).
Is deze firmware wel Nederlands? Of met andere woorden, heb je na het updaten van deze firmware wel een Nederlands menu op de TV?
Blijft erg vreemd dat voor releatief nieuwe modellen TV's al ruim 1.5 jaar geen updates meer zijn uitgekomen, duidelijk geen prioriteit voor Philips / TP Vision. Hoe mooi ik Ambilight ook vind gaat dit zeker meewegen op het moment er een andere/nieuwe TV gaat komen
Blijft erg vreemd dat voor releatief nieuwe modellen TV's al ruim 1.5 jaar geen updates meer zijn uitgekomen, duidelijk geen prioriteit voor Philips / TP Vision. Hoe mooi ik Ambilight ook vind gaat dit zeker meewegen op het moment er een andere/nieuwe TV gaat komen
[ Voor 51% gewijzigd door bluecupra op 12-12-2023 07:31 ]
F1TV pro app gewoon sideloaden. Want de app werkt prima. Zo doe ik het op mijn 65OLED803.thijsie00 schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:34:
[...]
Eens! Anno 2023 heeft Philips besloten dat je maar gewoon weer extra apparatuur aan moet schaffen, echt volledig in lijn met hun filosofie over ‘duurzaamheid’… niet dus.
Echt ongelooflijk dat je de laatste jaren steeds minder apparatuur nodig had, maar Philips gooit dat fijn in de prullenbak. Ik vraag me eigenlijk af of je op deze manier zomaar klanten mag dwingen om weer extra apparatuur aan te schaffen?
Ik ben geen milieufreak ofzo maar het kan in deze tijd toch niet meer zo zijn dat je weer extra apparatuur, extra stekker, extra verpakking & vervoersbewegingen in gang moet zetten omdat een ‘slimme’ functie weer dom gemaakt is?
Ik weet trouwens niet of het alleen werkt met externe hdmi apparatuur of ook met apps op de tv. Als dat zo is zal het wel heel erg triest zijn.
Maar goed. Ik heb nu een PUS8535 uit 2020 die (nog steeds!!!) geen update voor Android 11 heeft gehad. F1 pro tv kun je dus niet installeren. Wel heb ik mijn hue lampen gekoppeld en tv kijk ik via de app. Op de soundbar na dus geen enkele randapparatuur aangesloten
Nu dus opzoek naar een android 11(of hoger) model met ingebouwde hue en het liefst 4-zijdig ambilight, dan kom je uit bij de oled807 serie die helaas niet meer verkrijgbaar is.
Kortom is het helaas een beetje een aflopende zaak met Philips & Ambilight. Jammer dat het niet meer is wat het geweest is.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ja de firmware bevat gewoon alle talen. Bij mijn weten brengt Philips/TP Vision geen aparte firmwares uit voor verschillende talen.bluecupra schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:30:
Is deze firmware wel Nederlands? Of met andere woorden, heb je na het updaten van deze firmware wel een Nederlands menu op de TV?
Send files to tv installeren op je tv en op je telefoon. Dan zijn de f1tv updates erg snel geïnstalleerd. Werkt top als sideload progje.TFHfony schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:49:
[...]
F1TV pro app gewoon sideloaden. Want de app werkt prima. Zo doe ik het op mijn 65OLED803.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Mijn tv is vandaag overleden. 2,5 jaar oud. 43 inch lcd 2020 model gekocht in 2021.
Gelukkig de 5 jaar garantie i.p.v. de standaard 2 jaar. Ben benieuwd wat de compensatie van de winkel gaat zijn.
Beeld is geheel aan t trillen, wifi doet t niet meer.
Gelukkig de 5 jaar garantie i.p.v. de standaard 2 jaar. Ben benieuwd wat de compensatie van de winkel gaat zijn.
Beeld is geheel aan t trillen, wifi doet t niet meer.
[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 18-12-2023 22:48 ]
Er is sinds vandaag een nieuwe software uit voor de 2021/2022 modellen.
Best wel een uitgebreide update, versie TPM211EA_R.101.001.004.131. duurde langere tijd dat deze update op de tv zelf geinstalleerd werd.
Nog geen info over kunnen vinden, maar mijn idee is dat , het de afgelopen najaar aangekondigde DTSPLAY FI update zou kunnen zijn? Hierbij zouden de surround kanalen beter, individueel over de extra boxen worden gestreamd? Voor een nog betere surround belevenis, zou elk kanaal van o.a. een 5.1.2 of een 7.2.4 soundtrack beter over elke extra box per kanaal verdeeld, gestreamd worden?
Iemand al wel iets meer bekend wat de update precies zou verbeteren?
Best wel een uitgebreide update, versie TPM211EA_R.101.001.004.131. duurde langere tijd dat deze update op de tv zelf geinstalleerd werd.
Nog geen info over kunnen vinden, maar mijn idee is dat , het de afgelopen najaar aangekondigde DTSPLAY FI update zou kunnen zijn? Hierbij zouden de surround kanalen beter, individueel over de extra boxen worden gestreamd? Voor een nog betere surround belevenis, zou elk kanaal van o.a. een 5.1.2 of een 7.2.4 soundtrack beter over elke extra box per kanaal verdeeld, gestreamd worden?
Is vrr inmiddels gefixt in de game mode ipv monitor mode?dinandus schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:00:
vrr werkte bij mij al in gamemode (PS5) sinds de laatste update.darkdesign schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:30:
[...]
Is vrr inmiddels gefixt in de game mode ipv monitor mode?
Thanks! Gaan we eens installeren vanavond.dinandus schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:00:
Ow serieus? Dat wist ik niet. Ook op 4k 120fps?(RSH) schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:08:
[...]
vrr werkte bij mij al in gamemode (PS5) sinds de laatste update.
sinds kort iets vreemds met onze Philips 55OLED805/12; bij het openen van streaming apps via de ingebouwde Google TV (Netflix, Youtube) knippert het beeld en dan herstart de tv opeens. Daarna doet de streaming app het soms wel maar vaak weer hetzelfde geknipper.
Software updates zijn er helaas niet. TV ook al eens van de stroom afgehaald en na 10 minuten weer ingestoken maar het probleem blijft. Iemand ervaring hiermee?
Software updates zijn er helaas niet. TV ook al eens van de stroom afgehaald en na 10 minuten weer ingestoken maar het probleem blijft. Iemand ervaring hiermee?
Sorry, krijg mijn post niet verwijderd, maar de vragen zijn niet meer van toepassing.
Mijn euro valt nu pas dat ik een 55OLED808 gekocht heb en de PUS8808 meegekregen heb
Mijn euro valt nu pas dat ik een 55OLED808 gekocht heb en de PUS8808 meegekregen heb

[ Voor 90% gewijzigd door wouterssven op 10-01-2024 16:49 ]
Voor mijn 706 uit 2021 ontvang ik regelmatig updates (deze week dus weer eentje). Beveiligingspatch is van november 2023. Ik vind dat best redelijk.bluecupra schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:30:
Voor de goede orde: kan je erbij vermelden welk Philips model TV je hebt?Get!em schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:12:
Hier een bepaald typisch probleem voor Android tv op Philips tegengekomen. Wifi viel ineens uit. Met geen mogelijkheid meer te verbinden.
Kan aan het model liggen, want ik heb dit nog niet meegemaakt tot nu toe (> 2 jaar). Lijkt me daarom geen generiek probleem.
43pus8435. Oftewel 2020 model, met android 11.Fireshade schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:18:
[...]
Voor de goede orde: kan je erbij vermelden welk Philips model TV je hebt?
Kan aan het model liggen, want ik heb dit nog niet meegemaakt tot nu toe (> 2 jaar). Lijkt me daarom geen generiek probleem.
Maar tv is ondertussen zo goed als overleden, strepen over beeld. Nu voor reparatie/garantie naar winkel, maar daar verwacht ik niet zoveel van eerlijk gezegd.
Heb zelf een 55OLED805 welke de laatste update ontvangen heeft op 19 mei 2022, Android versie is nog 9. Vind dat echt schandalig voor een TV uit dit prijssegment!dimmak schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:47:
[...]
Voor mijn 706 uit 2021 ontvang ik regelmatig updates (deze week dus weer eentje). Beveiligingspatch is van november 2023. Ik vind dat best redelijk.
Ik heb het model van het jaar ervoor, laatste update is van april 2022.bluecupra schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:06:
[...]
Heb zelf een 55OLED805 welke de laatste update ontvangen heeft op 19 mei 2022, Android versie is nog 9. Vind dat echt schandalig voor een TV uit dit prijssegment!
Maar ik vind het eigenlijk wel prima denk ik, want alles werkt nog goed en redelijk snel.
Wat mis je.. ? Wat had je verwacht ? Ik heb de 855 dus zelfde jaar alleen met andere (draai)voet.bluecupra schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:06:
[...]
Heb zelf een 55OLED805 welke de laatste update ontvangen heeft op 19 mei 2022, Android versie is nog 9. Vind dat echt schandalig voor een TV uit dit prijssegment!
Laten we het zo zeggen, ieder besturingssysteem is kwetsbaar, Android niet anders. Nu al ruim 1.5 jaar geen updates meer en Android 9. Is dat genoeg? Hoeft niet per se om problemen of nieuwe features te gaanbelmonde schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 00:49:
[...]
Wat mis je.. ? Wat had je verwacht ? Ik heb de 855 dus zelfde jaar alleen met andere (draai)voet.
Misschien trekt de hardware van die lijn het niet meer. Vanaf 2021 hebben ze dat dus beter voor elkaar en worden er wel regelmatig updates uitgegeven.bluecupra schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:06:
[...]
Yes hier ook met Youtube. Lijkt sinds de laatste software update te zijn die afgelopen week is uitgerold.jpg97 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:57:
sinds kort iets vreemds met onze Philips 55OLED805/12; bij het openen van streaming apps via de ingebouwde Google TV (Netflix, Youtube) knippert het beeld en dan herstart de tv opeens. Daarna doet de streaming app het soms wel maar vaak weer hetzelfde geknipper.
ik zag vandaag dat er een firmware upgrade is voor mijn 55oled837....heeft iemand inmiddels gevonden waar je de release notes kan vinden van upgrades? jaren terug werd dat netjes gemeld op de pagina waar de upgrade stond.
Er is een wijzigingslog beschikbaar. https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/#2021
Ook kan je een oude versie van de firmware terugzetten. (letop! je moet hierna wel alles opnieuw configureren)
Unzip de versie en upgrade_loader.pkg naar een usb drive (FAT32). Deze in de tv steken en herstarten.
Ook kan je een oude versie van de firmware terugzetten. (letop! je moet hierna wel alles opnieuw configureren)
Unzip de versie en upgrade_loader.pkg naar een usb drive (FAT32). Deze in de tv steken en herstarten.
[ Voor 10% gewijzigd door JKoster op 18-01-2024 14:29 ]
ik heb een oudere versie van de firmware op een usb gezet, de tv ziet die versie maar zegt dat de firmware ouder is en niet geinstalleerd kan worden door de tv. Is er een manier om toch een oudere versie te installeren?JKoster schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:09:
Er is een wijzigingslog beschikbaar. https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/#2021
Ik ervaar hetzelfde. Philips 65PUS8897 (The One 4K LED) paar dagen geleden geüpdatet en blijft telkens hangen na een standby bij opstarten van YouTube. Na enkele seconden "hang time" reset de televisie zich vanzelf. Hierna werkt alles weer gewoon, maar na het "uit standby halen" weer hangen en resetten.yoekel schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:09:
[...]
Yes hier ook met Youtube. Lijkt sinds de laatste software update te zijn die afgelopen week is uitgerold.
Op mijn 55OLED837 heb ik alle hue lampen via mijn hue bridge geintegreerd met ambilight op mijn tv. Echter is de intensiteit vooringesteld op waarde 8 en kan niet worden aangepast sinds een bepaalde firmware upgrade.
Hierdoor is de hue sync met ambilight onbruikbaar geworden want alle hue lampen flikkeren teveel. Super jammer want op mijn vorige philips led tv kon ik de intensiteit naar b.v. 3 zetten en dan was het prachtig hoe mooi de hue lampen met ambilight syncden.
Hebben ze dus kapot gemaakt op die 2022 oled, 2023 oled modellen hebben de hele integratie hue met ambilight niet meer.
Super debiel blijkbaar ligt tpvision overhoop met Signify/hue. Onbegrijpelijk.
Hierdoor is de hue sync met ambilight onbruikbaar geworden want alle hue lampen flikkeren teveel. Super jammer want op mijn vorige philips led tv kon ik de intensiteit naar b.v. 3 zetten en dan was het prachtig hoe mooi de hue lampen met ambilight syncden.
Hebben ze dus kapot gemaakt op die 2022 oled, 2023 oled modellen hebben de hele integratie hue met ambilight niet meer.
Super debiel blijkbaar ligt tpvision overhoop met Signify/hue. Onbegrijpelijk.
Hier werken de 8 gekoppelde Hue lampen gewoon zoals gebruikelijk om mijn OLED937.
Mischien eens de tv helemaal terug naar de fabriek instellingen en alles opniew installeren
Welke software versie heb je erop?
de nieuwste TPM211EA 101 1 4 113?
Mischien eens de tv helemaal terug naar de fabriek instellingen en alles opniew installeren
Het werkt wel bij mij gewoon maar de hue lampen gaan te intens mee waardoor het te veel flikkert.dinandus schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:18:
Hier werken de 8 gekoppelde Hue lampen gewoon zoals gebruikelijk om mijn OLED937.
Kan jij eens kijken of je bij instellingen op je tv, bij hue+ambilight hoe daar de intensiteit is ingesteld qua waarde en of je die kan veranderen? bedankt vast!
bij mij staat intensiteit op 8 en kan ik niet veranderen, 8 is te hoog. Bij mijn vorige 4k led kon ik die wel veranderen en was intensiteit op 3 super mooi hoe de hue lampen meegingen met ambilight.HE1 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:22:
[...]
Het werkt wel bij mij gewoon maar de hue lampen gaan te intens mee waardoor het te veel flikkert.
Kan jij eens kijken of je bij instellingen op je tv, bij hue+ambilight hoe daar de intensiteit is ingesteld qua waarde en of je die kan veranderen? bedankt vast!
Daarom gebruik ik het niet meer op mijn OLED want ze flikkeren te hard, en dat vindt ik super jammer want het was prachtig.
Heb zowel philips benadered of ze de firmware willen aanpassen en Signify/HUE ook of ze een intensiteit instelling willen toevoegen bij 'entertainment ruimtes' in de Hue app.
Het is van beide onbegrijpelijk. Ook bv de Hue sync app voor mijn windows pc heeft een intensiteit instelling alleen de Hue app weer niet.
Philips/TPvision super debiel dat ze niet gewoon die intensiteit instelling open zetten ipv disablen bij de OLED.
Ze willen het gewoon van beide kanten kapot maken lijkt het, Hue is vriendjes geworden met Samsung door een app voor €80 in de samsung store te zetten die perfect op alle manieren De hue lampen laat syncen met je samsung TV.
De 2023 OLED's hebben de integratie helemaal niet meer en speciaal daarvoor heb ik nog een 2022 OLED gekocht met de ambilight+hue integratie, tot ik erachter kwam dat de intensiteit kapot is gemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door HE1 op 18-01-2024 18:30 ]
daar een grote ruime kamer heb staan meeste lampen ook op intensiteit van 8.
kan gewoon in het submenu Ambilight de intensiteit zowel meer of min meer hoger en of lager gewoon verstellen,
ook kan ik de licht kleur wel aanpassen.
geen idee waarom het op je OLED 837 NIET gaat.
succes
kan gewoon in het submenu Ambilight de intensiteit zowel meer of min meer hoger en of lager gewoon verstellen,
succes
[ Voor 10% gewijzigd door dinandus op 18-01-2024 20:59 ]
Goedeavond,
Ik heb van een medetweaker een 43PUS7304 overgenomen en werkend gezien met Android 11. Echter na het terugzetten van fabrieksinstellingen is de TV weer terug naar Android 9.
De TV geeft aan dat er geen nieuwe updates zijn? Is dit op te lossen met een update via USB? Zo ja, welke firmware versie moet ik dan hebben?
Huidige versie is TPM191E_R.101.002.178.000
Ik heb van een medetweaker een 43PUS7304 overgenomen en werkend gezien met Android 11. Echter na het terugzetten van fabrieksinstellingen is de TV weer terug naar Android 9.
De TV geeft aan dat er geen nieuwe updates zijn? Is dit op te lossen met een update via USB? Zo ja, welke firmware versie moet ik dan hebben?
welk modeljaar is die van jou dan die 937? en heb jij de laatste firmware? volgens mij is bij een bepaalde firmware op mijn 837 die intensiteit heeft dichtgegooid.....dinandus schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:57:
succes
en werkt intensiteit op 8 bij jouw wel dan? ik vindt alles enorm flikkeren op 8 maar kan het niet aanpassen....dinandus schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:57:
succes
had jij hem toevallig op 8 staan dan ook ? probeer maar eens lager als dat zo is
en wat bedoel je met de lichtkleur aanpassen? ze kleuren toch automatisch mee met ambilight?dinandus schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:57:
succes
mijn 937 is najaar 2022.
intensiteit had ik kort op 6 gezet, daarna weer op 8.
inderdaad met de nieuwste software die ik al benoemd heb.
lichtkleur heb ik niet goed uitgedrukt denk ik, doelde meer op kleur snelheid van reageren van de losse Hue lampen met de kleuren van de ambilight van de tv zelf.
nu fijn 4 zijdig ambilight, nu maar duimen dat deze lang mee mag gaan, gezien dat ze grotendeels met Ambilight stoppen?
lichtkleur heb ik niet goed uitgedrukt denk ik, doelde meer op kleur snelheid van reageren van de losse Hue lampen met de kleuren van de ambilight van de tv zelf.
nu fijn 4 zijdig ambilight, nu maar duimen dat deze lang mee mag gaan, gezien dat ze grotendeels met Ambilight stoppen?
Uhh, stoppen met Ambilight! Waar maak je dat uit op?dinandus schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:38:
mijn 937 is najaar 2022.
Stoppen met ambilight+hue integratie bedoelde hij, uiteraard blijft Ambilight zelf bestaan....ambi1961 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:41:
[...]
Uhh, stoppen met Ambilight! Waar maak je dat uit op?
vindt je waarde 8 niet te hoog dan? bij mij gaan de hue lampen teveel flikkeren...had hem bij de 4k LED op intensiteit 3 staan dat vondt ik het mooiste syncen.dinandus schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:38:
mijn 937 is najaar 2022.
Wel apart dat jouw 2022 937 die intensiteit wel kan veranderen en mijn 2022 837 niet. Zijn er meer mensen hier met een OLED 2022 die dit eens willen controleren?
@dinandus en welke hue hub versie van de software heb je op je hue hub op het moment?
Bij mijn instelling van ambilight+hue intensiteit in de tv geeft hij aan 'intensiteit hoef je alleen te veranderen als je Hue hub de 'entertainment ruimte' functionaliteit niet heeft'. En dus is intensiteit disabled.
Heb jij nog een oudere Hue hub of zo? kan je in de Hue app eens kijken onder 'instellingen > Entertainmentruimten" ?
Bij mijn instelling van ambilight+hue intensiteit in de tv geeft hij aan 'intensiteit hoef je alleen te veranderen als je Hue hub de 'entertainment ruimte' functionaliteit niet heeft'. En dus is intensiteit disabled.
Heb jij nog een oudere Hue hub of zo? kan je in de Hue app eens kijken onder 'instellingen > Entertainmentruimten" ?
de software van mijn Bridge is 1.62.1962097030 en is up to date.
enigste wat ik verder heb ingesteld is de lampen op de tv, eenmalig met in gebruik name van de oled.
heb verder geen ruimtes en of groepen aangemaakt, daar alles in mijn woonkamer staan.
ik heb een vierkante bridge, versie 2.1
bij kijken in entertaimaint ruimte zou ik kunnen gaan schuiven met de lampen, niet gedaan, anders moet ik mogelijk straks weer van alles gaan aanpassen, ik ben prima tevreden.
heb je mischien een DTS Play Fi gekoppeld aan je oled?
ik heb af en toe dat voor heel kort, seconden de verbinding met mijn beide TAFS1 boxen, onderbroken wordt.
al van van alles geprobeerd, maar krijg het niet verholpen, idee?
hier is ook alles met de nieuwste software.
enigste wat ik verder heb ingesteld is de lampen op de tv, eenmalig met in gebruik name van de oled.
heb verder geen ruimtes en of groepen aangemaakt, daar alles in mijn woonkamer staan.
bij kijken in entertaimaint ruimte zou ik kunnen gaan schuiven met de lampen, niet gedaan, anders moet ik mogelijk straks weer van alles gaan aanpassen, ik ben prima tevreden.
ik heb af en toe dat voor heel kort, seconden de verbinding met mijn beide TAFS1 boxen, onderbroken wordt.
@dinandusdinandus schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:59:
de software van mijn Bridge is 1.62.1962097030 en is up to date.
als ik in de hue app kijk onder "Instellingen > entertainmenruimten" zie ik daar een ruimte genaamd "Entertainment area" .... heb jij dat ook ? die is bij mij namelijk aangemaakt door de OLED TV wanneer ik de Ambilight+Hue ingesteld heb.
Toch even voor de duidelijkheid...in je TV kan je dus gewoon bij Ambilight+Hue de intensiteit veranderen van 1 t/m 9?
Blijf het raar vinden...
Als ik in de app in de entertainment area kijk, staan alle 8 Hue lampen op dezelfde plek, daar ga ik verder niets mee doen.
Yep in het tv menu kan ik de intensiteit hoger of lager zetten, zal vanavond nog effe kijken.
Staan niet alle eerdere versies niet meer bij Toengels?
Yep in het tv menu kan ik de intensiteit hoger of lager zetten, zal vanavond nog effe kijken.
@dinandusdinandus schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:10:
Als ik in de app in de entertainment area kijk, staan alle 8 Hue lampen op dezelfde plek, daar ga ik verder niets mee doen.
ok dus je hebt een entertainment ruimte die door de tv is aangemaakt dus lijkt het? , wat is de naam daarvan?
en die 8 hue lampen in de entertainment ruimte zijn exact de lampen die je in je tv met ambilight+hue hebt geconfigureerd?
Mr Magic in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"TactfulRanger schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:02:
Hier lijkt het zich nu ook voor te doen op een uitvoering: Philips 65PML9506/12 Zilver, m'n vrouw zei dat die gisteren opstartte met rare (Chinese?) tekens, na een herstart was het weer normaal.yoekel schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:09:
[...]
Yes hier ook met Youtube. Lijkt sinds de laatste software update te zijn die afgelopen week is uitgerold.
[ Voor 11% gewijzigd door Eraser127 op 24-01-2024 20:07 ]
Heeft iemand toevallig de maat van de schroeven waarmee een Philips 65OLED855 aan de stand gemonteerd word?
Kennelijk ben ik 3 van de 4 schroefjes kwijt en ze worden wel verkocht, maar 12 euro per schroef vind ik wel straf. Ik neem aan dat deze ook wel in een minder mooie versie in de bouwmarkt liggen? Of heeft iemand nog een setje te koop / leen / huur?
Kennelijk ben ik 3 van de 4 schroefjes kwijt en ze worden wel verkocht, maar 12 euro per schroef vind ik wel straf. Ik neem aan dat deze ook wel in een minder mooie versie in de bouwmarkt liggen? Of heeft iemand nog een setje te koop / leen / huur?
Heeft ook een computer!
Als je er drie van de vier kwijt bent heb je er toch nog één die je kan opmeten of kan meenemen naar een doe-het-zelf zaak?Bertus schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:22:
Heeft iemand toevallig de maat van de schroeven waarmee een Philips 65OLED855 aan de stand gemonteerd word?
Jazeker! Maar misschien wist iemand het :-)bluecupra schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:26:
[...]
Als je er drie van de vier kwijt bent heb je er toch nog één die je kan opmeten of kan meenemen naar een doe-het-zelf zaak?
Heeft ook een computer!
Hallo allemaal!
Voor ik begin wil ik delen dat ik de Vogel's TVM 3425 wall mount heb. Ook wil ik zeggen dat ik twee linkerhanden heb en géén verstand van dit soort zaken, dus alle hulp die jullie kunnen bieden is mooi meegenomen.
Ik heb een vraag over het wall mounten van de Philips 65OLED908 (al is mijn vraag ook van toepassing op de 808)
Ik heb het hele internet afgestruind, maar niemand lijkt het probleem te hebben dat ik had met de OLED808. Deze tv heb ik afgelopen jaar een maand mogen testen, maar ik heb 'm dus door een medewerker van HelloTV aan de muur laten hangen. Echter heeft de OLED808 (en dus de OLED908) een audiosysteem op de achterkant, waar de wall mount tegenaan kwam. Hierdoor kraakte het geluid van diepe geluiden enorm. Nooit opgelost, mij is enkel naderhand verteld door een andere medewerker van HelloTV dat de tv afstandsbusjes nodig had. Zie foto's voor hoe de TV bij mij aan de wall mount hing.
:strip_exif()/f/image/2LFubbpAW1sBbpuRrVOBFZNh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zcJJ74tlH2VRGLXp59bzm4rH.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu wil ik de 65OLED908 aanschaffen. Deze gaat hetzelfde probleem hebben als de 808, omdat ook deze tv een audiosysteem aan de achterkant heeft waar de tv gemount dient te worden. Kan dit opgelost worden dmv spacers? Die zitten bij de wall mount, maar de tv is 25 kg, en de max capaciteit van de wall mount is ook 25 kg. Is dit te veel risico?
Sorry voor de vragen (en de grootte van de foto's, kon ze niet kleiner maken, sorry!)
Voor ik begin wil ik delen dat ik de Vogel's TVM 3425 wall mount heb. Ook wil ik zeggen dat ik twee linkerhanden heb en géén verstand van dit soort zaken, dus alle hulp die jullie kunnen bieden is mooi meegenomen.
Ik heb een vraag over het wall mounten van de Philips 65OLED908 (al is mijn vraag ook van toepassing op de 808)
Ik heb het hele internet afgestruind, maar niemand lijkt het probleem te hebben dat ik had met de OLED808. Deze tv heb ik afgelopen jaar een maand mogen testen, maar ik heb 'm dus door een medewerker van HelloTV aan de muur laten hangen. Echter heeft de OLED808 (en dus de OLED908) een audiosysteem op de achterkant, waar de wall mount tegenaan kwam. Hierdoor kraakte het geluid van diepe geluiden enorm. Nooit opgelost, mij is enkel naderhand verteld door een andere medewerker van HelloTV dat de tv afstandsbusjes nodig had. Zie foto's voor hoe de TV bij mij aan de wall mount hing.
:strip_exif()/f/image/2LFubbpAW1sBbpuRrVOBFZNh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zcJJ74tlH2VRGLXp59bzm4rH.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu wil ik de 65OLED908 aanschaffen. Deze gaat hetzelfde probleem hebben als de 808, omdat ook deze tv een audiosysteem aan de achterkant heeft waar de tv gemount dient te worden. Kan dit opgelost worden dmv spacers? Die zitten bij de wall mount, maar de tv is 25 kg, en de max capaciteit van de wall mount is ook 25 kg. Is dit te veel risico?
Sorry voor de vragen (en de grootte van de foto's, kon ze niet kleiner maken, sorry!)
Dit had ik ook en ik heb ook de extra ringetjes gemonteerd. Daarmee raakt de conus die steun niet meer. De extra afstand is geen probleem voor de steun. Als de TV een kleine bolling in de behuizing had dan zouden die ringen er tenslotte ook op komen.
Heb zelf de Vogel's TVM 3445 i.c.m. 48OLED807.
En op de website van Vogel's zelf kan je je TV selecteren en dan rolt daar ook uit dat het moet kunnen.
Heb zelf de Vogel's TVM 3445 i.c.m. 48OLED807.
En op de website van Vogel's zelf kan je je TV selecteren en dan rolt daar ook uit dat het moet kunnen.
[ Voor 21% gewijzigd door Triggy op 07-02-2024 11:14 ]
En weer een nieuwe software update voor de Android series 2021, 2022.
versie zie:
https://toengel.net/phili...-11-tpm211ea-101-1-4-250/
Er zijn o.a. een 8 talige streaming test zenders toegevoegd, waaronder 2 Insight, Trace Urban, een InWonder en een Trailer kanaal.
versie zie:
https://toengel.net/phili...-11-tpm211ea-101-1-4-250/
Er zijn o.a. een 8 talige streaming test zenders toegevoegd, waaronder 2 Insight, Trace Urban, een InWonder en een Trailer kanaal.
Wij hebben sinds gisteren een Philips The One 43PUS8808 hangen op onze slaapkamer.
Ik was benieuwd of het mogelijk is om het standby lichtje uit te zetten, of moet ik het met een ducttape of een slimme schakelaar oplossen?
Andere tvs:
https://www.philips.nl/c-...ces%20%3E%20Standby%20LED.
Android TV inplaats van google TV:
https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00070387
Maar deze settings kan ik dus niet vinden op mijn tv...
Ik was benieuwd of het mogelijk is om het standby lichtje uit te zetten, of moet ik het met een ducttape of een slimme schakelaar oplossen?
Andere tvs:
https://www.philips.nl/c-...ces%20%3E%20Standby%20LED.
Android TV inplaats van google TV:
https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00070387
Maar deze settings kan ik dus niet vinden op mijn tv...
Droevig slechte ervaring met de Philips/TP-Vision klantenservice hier.
Mei 2023: Incident aangemaakt vanwege dit probleem: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75282000
Alle bekende zaken al geprobeerd, niets helpt. Via een extern HDMI apparaat heb ik op mijn Sonos Ray en Beam vertraging bij de audio wanneer ik Dolby Digital content afspeel. Wanneer ik gebruik maak van de Android apps op de TV dus niet.
Na veel mailen, debug logs sturen, in september 2023 bericht ontvangen dat er een update klaar staat. Ik heb een maand gewacht, en tot op heden nog geen update ontvangen. Weer contact opgecomen met Philips, reactie gekregen dat ze ermee bezig waren (waarom niet gewoon .zip bestandje sturen?). Daarna twee maand radiostilte.
Paar weken terug maar eens gebeld, Philips meldde dat het probleem ineens niet kon worden opgelost en ze gingen kijken naar financiële compensatie. Weer wekenlang niets gehoord, dus ik vandaag weer bellen, komt LetMeRepair de TV repareren of meenemen naar het service centrum...
Echt, wat moet je hier mee?
Mei 2023: Incident aangemaakt vanwege dit probleem: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75282000
Alle bekende zaken al geprobeerd, niets helpt. Via een extern HDMI apparaat heb ik op mijn Sonos Ray en Beam vertraging bij de audio wanneer ik Dolby Digital content afspeel. Wanneer ik gebruik maak van de Android apps op de TV dus niet.
Na veel mailen, debug logs sturen, in september 2023 bericht ontvangen dat er een update klaar staat. Ik heb een maand gewacht, en tot op heden nog geen update ontvangen. Weer contact opgecomen met Philips, reactie gekregen dat ze ermee bezig waren (waarom niet gewoon .zip bestandje sturen?). Daarna twee maand radiostilte.
Paar weken terug maar eens gebeld, Philips meldde dat het probleem ineens niet kon worden opgelost en ze gingen kijken naar financiële compensatie. Weer wekenlang niets gehoord, dus ik vandaag weer bellen, komt LetMeRepair de TV repareren of meenemen naar het service centrum...
[ Voor 9% gewijzigd door Stefan22 op 12-02-2024 15:15 ]
tpvision is totaal kansloos, heb ook een issue met ambilight+hue maar is geen doorkomen aan. Nergens een fatsoenlijk forum te vinden waar iets melden ook zin heeft.Stefan22 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:13:
Droevig slechte ervaring met de Philips/TP-Vision klantenservice hier.
Waar heb je dat support ticket aangemaakt btw?
Ik heb via deze pagina een mail gestuurd: https://tv-sound-monitors...%20Support&language=nl_NLHE1 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:44:
[...]
tpvision is totaal kansloos, heb ook een issue met ambilight+hue maar is geen doorkomen aan. Nergens een fatsoenlijk forum te vinden waar iets melden ook zin heeft.
Waar heb je dat support ticket aangemaakt btw?
Ik heb zelf een 807 en daar waren extra busjes meegeleverd bij de TV incl langere schroeven. Dit omdat Ambilight wat verder van de muur moet zitten dan de muurbeugel toelaat.Tommamorphous schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:47:
In jouw geval lijkt Ambilight niet het probleem, maar idd de conus die tegen de beugel aankomt.
Als het goed is zitten die busjes dus bij je TV, misschien in een apart (zwart kartonnen) doosje?!
Let wel op dat als de afstand van TV naar muur toeneemt, ook het gewicht verder naar voren komt.
De beugel zal dat vast prima kunnen hebben. Maar de montage aan de muur moet echt stevig zijn. Goede verankering en een stevige (betonnen) basis muur.
Let dus even op of je schroeven nog stevig zijn aangedraaid en de pluggen niet al deels uit je muur komen.
[ Voor 16% gewijzigd door TheTeek op 13-02-2024 18:19 ]
No one knows what TheTeek is
-
[ Voor 100% gewijzigd door HE1 op 15-02-2024 15:43 ]
@Tommamorphous Ik heb dat ook bij mij Vogel's beugel gehad i.c.m. de 908. Heb ook maar de afstandsbusjes van 1cm en daarbij natuurlijk 1cm langere schroeven erin gezet (zitten in de zak met spullen die in de doos zit). Toen zat alles mooi vrij rondom die speaker.
vraagje over kalibratie van mijn 55OLED837...
De kalibratie is uitgevoerd door Mediamarkt, ze hadden alleen nog 2 gekalibreerde modellen. In het kalibratie rapport staat dat je na terugzetten fabrieksinstellingen de kalibratie weg is , maar dat je met het meegeleverde kalibratierapport die instellingen zelf weer kunt invoeren.
Echter zie ik niet in het rapport hoe je dit zou moeten doen, zie de fotos voor alle pagina's van het rapport:
Iemand enig idee?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FX9Q5EJ8tgn1PoOjt7S5JBw9.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QmDCIXJ9bjvehivBRQGlF6ZH.jpg?f=user_large)
De kalibratie is uitgevoerd door Mediamarkt, ze hadden alleen nog 2 gekalibreerde modellen. In het kalibratie rapport staat dat je na terugzetten fabrieksinstellingen de kalibratie weg is , maar dat je met het meegeleverde kalibratierapport die instellingen zelf weer kunt invoeren.
Echter zie ik niet in het rapport hoe je dit zou moeten doen, zie de fotos voor alle pagina's van het rapport:
Iemand enig idee?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FX9Q5EJ8tgn1PoOjt7S5JBw9.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QmDCIXJ9bjvehivBRQGlF6ZH.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O9h0y50WLk48EewkAMi4prqa.jpg?f=user_large)
Het blijft toch frustrerend. Ik heb in mijn werkkamer een 65OLED803 hangen. De TV functioneert nog prima, maar heeft al lang geen updates meer gekregen van TP-Vision.
Gelukkig ben ik handig genoeg om zelf bv de F1TV app te sideloaden, want deze via Google Play installeren lukt niet (terwijl de app meer dan uitstekend werkt). Jammer... ik had juist gehoopt op een TV waar ik ook qua OS langer mee kon doen. Met de Shield lukt het wel om recente apps te blijven installeren. Dat ding was toch flink goedkoper.
Gelukkig ben ik handig genoeg om zelf bv de F1TV app te sideloaden, want deze via Google Play installeren lukt niet (terwijl de app meer dan uitstekend werkt). Jammer... ik had juist gehoopt op een TV waar ik ook qua OS langer mee kon doen. Met de Shield lukt het wel om recente apps te blijven installeren. Dat ding was toch flink goedkoper.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Zeker wel, hierzo, echter wat is het probleem, c.q. je vraag?HE1 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:27:
Verder niemand hier met een OLED 2022 model die Ambilight+Hue gebruikt?
@dinandus je had al aangegeven dat je intensiteit van Ambilight+Hue kon aanpassen , itt tot mijn 55OLED837 die dat niet kan. Zie onze vorige posts.dinandus schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:44:
[...]
Zeker wel, hierzo, echter wat is het probleem, c.q. je vraag?
Ik vroeg me af hoe het zit bij anderen met een OLED 2022 model.
Ik heb het volgende probleem, vrij random. Soms dagen/weken niks, en dan weer terug. Hij is al eens 4 weken terug voor reparatie geweest, maar toen 4 weken lang geen enkel probleem. Toen hij terug was, ook 3 weken geen probleem en nu ineens wel weer. Heeft iemand een idee? Zie gif filmpje.
Philips 43pus8535
Ligt niet aan de source, want alle stekkers behalve voeding eruit geeft t zelfde effect.
Philips 43pus8535
Ligt niet aan de source, want alle stekkers behalve voeding eruit geeft t zelfde effect.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/JQPiwV0QWiFYQGmIJSK9lyBQ.gif?f=user_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Get!em op 12-03-2024 12:39 ]
Is dit na het uit of aanzetten van een bepaald aparaat AppleTV/ ShieldTV? Na het gebruik van bepaalde apps als Netflix?Get!em schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:34:
Ik heb het volgende probleem, vrij random. Soms dagen/weken niks, en dan weer terug. Hij is al eens 4 weken terug voor reparatie geweest, maar toen 4 weken lang geen enkel probleem. Toen hij terug was, ook 3 weken geen probleem en nu ineens wel weer. Heeft iemand een idee? Zie gif filmpje.
Philips 43pus8535
[Afbeelding]
Compleet random. Heb zelfs een factory reset gedaan en tijdens het resetten gebeurde dit ook in de setup screens.walterworld schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:50:
[...]
Is dit na het uit of aanzetten van een bepaald aparaat AppleTV/ ShieldTV? Na het gebruik van bepaalde apps als Netflix?
Zucht, sinds de laatste update komt er geen geluid meer via HDMI ARC. De TV herkent dat de receiver aan staat, zegt daarom dat ie geluid afpseelt via ARC, de receiver reageert op de afstandsbediening van de tv (volume), maar er komt toch echt daadwerkelijk geluid uit de TV en niet uit de home cinema set. Meer mensen die hier last van hebben?
edit: ik heb een Philips 65OLED806
edit: ik heb een Philips 65OLED806
[ Voor 5% gewijzigd door LoeWn op 14-03-2024 16:54 ]
in het geluid menu ook de instelling "geluid van de TV op uit" staan?
Heel vreemd soms willen plots nog wel eens instellingen spontaan net iets anders staan, met name na een software update.
Heel vreemd soms willen plots nog wel eens instellingen spontaan net iets anders staan, met name na een software update.
Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.