Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:47
Eind vorig jaar heb ik een post voorbij zien komen dat er een (Android) update uit is voor o.a. de 805 modellen, tot op heden is deze helaas nog niet aangeboden in Nederland en dateert de laatste update van April vorig jaar.

Is er iemand met zicht op deze update of wanneer deze verder uitgerold zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigi2
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-05 19:29
Gilan11 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:27:
Ik krijg wel beeld op 4k 60 hz of 2560 x 1440 120 hz, maar niet met 4k 120hz. Iemand enig idee waarom dit niet lukt? HDR werkt ook niet, dan zegt de tv in alle gevallen geen signaal te ontvangen. TV instellingen al op HDMI Ultra HD Optimal (auto game) en gewoon Optimal geprobeerd. G-Sync aan en uit gezet, maar zonder succes.
Kan het zijn dat je de TV in Monitor Mode moet zetten (ipv Game Mode)? Dat is geloof ik de enige manier om op 7-serie Philips OLED's 4k 120hz werkend te krijgen, en dat gaat ten koste van Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
rigi2 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:09:
[...]

Kan het zijn dat je de TV in Monitor Mode moet zetten (ipv Game Mode)? Dat is geloof ik de enige manier om op 7-serie Philips OLED's 4k 120hz werkend te krijgen, en dat gaat ten koste van Dolby Vision.
Daar heb ik hem op gezet. HDR werkt nu in ieder geval wel, het is alleen de combi van 4k en 120 hz die hij nog niet wil slikken.
jmk schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:17:
[...]

Ik zou het met een andere kabel proberen. Met zulke hoge bitrates/resolutie/meta data luistert het allemaal heel nauw. Misschien kan je er 1 lenen van iemand om vast te stellen of het aan de kabel ligt.

ligt waarschijnlijk niet aan de specificaties van de kabel maar mogelijk is hij toch defect.
Ik acht de kans ook groot dat het de kabel is. Ik heb vandaag even 4k 120 hz werkend gekregen, maar het beeld bleef enorm flikkeren en viel na ongeveer 30 seconden weg. Ik zal wel even een update geven als de nieuwe kabel er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:38
bluecupra schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:26:
Eind vorig jaar heb ik een post voorbij zien komen dat er een (Android) update uit is voor o.a. de 805 modellen, tot op heden is deze helaas nog niet aangeboden in Nederland en dateert de laatste update van April vorig jaar.

Is er iemand met zicht op deze update of wanneer deze verder uitgerold zal worden?
Klopt, ik heb hem ook nog niet. Ik heb dan een 855 maar dat dezelfde jaargang alleen andere stand/poot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 19:18
Chief-Commander schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 13:14:
[...]

Geen idee waarom ze daartoe besloten hebben. Het is in ieder geval een domme keuze.
Zou dat te maken hebben met die verbruikslimieten van de EU?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gilan11
Update voor de Philips OLED: met een nieuwe HDMI kabel gaat 4k 120 hz helemaal zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief-Commander
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-09-2023
TPar schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:15:
[...]

Zou dat te maken hebben met die verbruikslimieten van de EU?
Dat lijkt me sterk. Voor mij in ieder geval een reden om de modellen van dit jaar links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
Gilan11 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:20:
Update voor de Philips OLED: met een nieuwe HDMI kabel gaat 4k 120 hz helemaal zonder problemen!
Helaas toch te vroeg gejuicht. Instellingen stonden nog niet allemaal goed bij het testen. Bij 60hz geen enkel probleem met HDR / audio passthrough, maar bij 120hz blijft het scherm constant flikkeren en valt het geluid regelmatig weg.

Kleurdiepte staat op 8 bit, VRR in Windows uitgeschakeld, G-Sync ingeschakeld, problemen blijven op elke soort kleurformaat, beide poorten van de videokaart en tv geprobeerd, zowel een goede 5m HDMI kabel en een actieve 7,5m HDMI kabel geprobeerd. Videokaart drivers clean install gegeven, tv is bijgewerkt naar de laatste software. Ik weet het niet meer |:(

Ik heb geen andere videokaarten in huis met HDMI 2.1 output of andere TV's met 2.1 input, dus ik kan niet testen of het aan één van die twee ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:24
Hier helaas op onze 807 van een paar maand oud nog steeds problemen met sync issues icm een LG soundbar en Ziggo mediabox. Er zit een lichte vertraging in waardoor geluid en subs niet 100% gelijk zijn. Ene keer valt het meer op dan een andere keer. Vanavond nog een film gezet waar het zo duidelijk was dat het echt enorm storend is want tja, je gaat er op letten.

Al met Ziggo contact gehad, en ook met hun 'expert' op het forum gesproken en wat dingen geprobeerd. Niks hielp. LG reageert niet en Philips zegt dat ze er achter aan gaan maar ik hoor er ondertussen ook niks meer van. En de partij waar ik de TV gekocht heb, HelloTV, zegt er ook niks aan te kunnen doen en wijst naar de andere 3 merken. Echt zo balen... koop je eindelijk een hele gave nieuwe moderne TV....loop je tegen dit soort kinderlijke problemen aan. Das wel het laatste waar je op zit te wachten en wat ik ook verwacht had. Met onze hele, hele oude Samsung TV nooit problemen mee gehad. Moet dus wel aan de TV liggen zou je denken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-05 16:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Juancho schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:01:
Hier helaas op onze 807 van een paar maand oud nog steeds problemen met sync issues icm een LG soundbar en Ziggo mediabox. Er zit een lichte vertraging in waardoor geluid en subs niet 100% gelijk zijn. Ene keer valt het meer op dan een andere keer. Vanavond nog een film gezet waar het zo duidelijk was dat het echt enorm storend is want tja, je gaat er op letten.

Al met Ziggo contact gehad, en ook met hun 'expert' op het forum gesproken en wat dingen geprobeerd. Niks hielp. LG reageert niet en Philips zegt dat ze er achter aan gaan maar ik hoor er ondertussen ook niks meer van. En de partij waar ik de TV gekocht heb, HelloTV, zegt er ook niks aan te kunnen doen en wijst naar de andere 3 merken. Echt zo balen... koop je eindelijk een hele gave nieuwe moderne TV....loop je tegen dit soort kinderlijke problemen aan. Das wel het laatste waar je op zit te wachten en wat ik ook verwacht had. Met onze hele, hele oude Samsung TV nooit problemen mee gehad. Moet dus wel aan de TV liggen zou je denken.
vertraagd het geluid ook als je de speakers van de tv zelf gebruikt? hier een 806 maar geen last van vertraging icm met een yamaha versterker.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hubert schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:50:
[...]

vertraagd het geluid ook als je de speakers van de tv zelf gebruikt? hier een 806 maar geen last van vertraging icm met een yamaha versterker.
Nee dan niet, tis echt de combi tv/ziggo box/soundbar. Heb de kabels allemaal al eens anders gedaan (je kan op meerdere manier de boel connecten). Niks helpt, sterker nog, als ik de kabel op de andere manier zou doen werd het alleen maar erger.

Ik kan de sync op zowel TV/Ziggo/Soundbar aanpassen dus je zou zeggen, zo gepiept. Ik merk echter dat ik van 0 omlaag moet om de vertraging weg te krijgen maar dat gaat helaas niet. 0 is de laatste stand om zomaar te zeggen. Als ik naar +10 etc ga wordt het erger en erger.

Liefst zou ik eens met een andere soundbar willen proberen maarja, die heb ik niet zomaar achter het schot liggen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 04-05-2023 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
Ik heb contact gezocht met de verkoper en die zei het volgende over de Philips 55OLED807:

Dit heeft te maken met het feit dat de TV een andere codering heeft dan de PC.

Het komt erop neer dat de PC meer informatie verstuurd met 120hz dan de TV aankan, dit kan flikkeringen in het beeld veroorzaken.

Deze TV kan dit niet aan, de 43 en 50 inch van de Samsung QN93B kan dit wel aan.

Dit klopt toch niet? In alle reviews en specificatiesheets die ik kan vinden, staat dat de TV 4k 120hz kan afspelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frohike66
  • Laatst online: 19-03 22:13
Ice Tiger schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:57:
[...]

Op dit moment wordt hij ook bij een andere webshop aangeboden, ook het 65" model.
Zelf heb ik de 65PML9507/12 welke ook uit Denemarken komt daar deze op dat moment niet leverbaar was in NL. Tv is een aanrader voor iedereen die geen OLED tv wil.
Vandaag de 55PML9507/12 besteld bij iBood ... voor € 899 😳 Verder alleen bestelbaar voor via Otto voor bijna 2 x deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:57
@Frohike66 Idem, vorige week was hij er ook voor deze mega prijs, prachtige miniled tv. Vandaag afgeleverd en geïnstalleerd. Nu nog met 4 zijdig Ambilight, nieuwere 8 series krijgen weer 3 zijdig Ambilight.

Na 2 avonden wat HDR, Dolby Vision beeldmateriaal te hebben bekeken is de snelle conclusie dat de mini led (vergelijkbaar met het idee van het fald back licht systeem, van mijn vorige led tv 7601) toch zeker de meer investering waard is. En nu deze prachtige miniled voor de halve prijs.....

[ Voor 41% gewijzigd door dinandus op 03-06-2023 10:58 . Reden: aanvullende info na 2 avondjes testen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:47
Oef, zeker een mooie prijs en erg verleidelijk...

Toch kan ik het niet echt verantwoorden naar mezelf (heb nu de 58PUS8506). Zal qua beeld wel een stuk(je) beter zijn, maar eigenlijk is mijn irritatiepunt vooral de snelheid en hier lijkt dezelfde soc in te zitten.

(Voldoet overigens, maar niet meer dan dat en stoort me toch wel af en toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:20
Frohike66 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:15:
[...]

Vandaag de 55PML9507/12 besteld bij iBood ... voor € 899 😳 Verder alleen bestelbaar voor via Otto voor bijna 2 x deze prijs.
Ik zat hier ook naar te kijken, heel bijzonder dat alleen iBood deze heeft in NL. Er staat ook expliciet bij dat het om een Nederlands model gaat in de comments.
Iemand enig idee hoe/of deze verschilt met de 9506?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frohike66
  • Laatst online: 19-03 22:13
PhWolf schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:20:
[...]

Ik zat hier ook naar te kijken, heel bijzonder dat alleen iBood deze heeft in NL. Er staat ook expliciet bij dat het om een Nederlands model gaat in de comments.
Iemand enig idee hoe/of deze verschilt met de 9506?
Correct me if I'm wrong ... Maar ik dacht alleen de kleur van de 'voet' 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Laatste getal staat voor jaar van introductie... 6 is 2021 en 7 is 2022.

Specs lijken (voor zover ik zo snel kan zien) wel aardig gelijk idd. Misschien wat aanpassingen op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Laatst online: 26-05 15:20
m0ridin schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 09:26:
Laatste getal staat voor jaar van introductie... 6 is 2021 en 7 is 2022.

Specs lijken (voor zover ik zo snel kan zien) wel aardig gelijk idd. Misschien wat aanpassingen op de achtergrond.
Nog een verschil is 55" versus 65 of 75 voor de 9506. Zou dat nog gevolgen hebben voor het aantal local dimming zones? Helaas zijn fabrikanten zelden scheutig met informatie hierover.

[ Voor 7% gewijzigd door PhWolf op 03-06-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb mijn oled op burn in beveilig streng gezet. Maar als il F1 kijk zit er een heel donker vlak over de rondetijden heen.

Is het veilig om hem op standje normaal te zetten? Ik game per dag een uurtje en kijk autoraces en verder gewoon bewegend beeld van streaming video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:00

TFHfony

Professional Weirdo

darkdesign schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:49:
Ik heb mijn oled op burn in beveilig streng gezet. Maar als il F1 kijk zit er een heel donker vlak over de rondetijden heen.

Is het veilig om hem op standje normaal te zetten? Ik game per dag een uurtje en kijk autoraces en verder gewoon bewegend beeld van streaming video.
Mijn 65OLED803 was helaas na een goede 2 jaar afgeschreven door een ingebrand scorebord van darts...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik heb sinds kort een vreemd probleem met onze Philips 70PUS7304, hij gaat rondom tijdens het tv kijken spontaan op stand-by! 8)7 De intervallen zijn random, maar vaak gebeurd dit om de 15 a 30 minuten.

Het lijkt alleen te gebeuren als we TV kijken via de Ziggo Mediabox Next, gister waren we b.v. wat aan het terugkijken op deze manier en als we de TV dan weer aanzetten, dan staat het programma ook op stop. Het lijkt dus iets te zijn in de combinatie Ziggo Mediabox Next / Philips TV.

Het is niet de slaapstand o.i.d, dan krijg je eerst een melding, hij gaat nu direct op standby.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Danielson schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:58:
Ik heb sinds kort een vreemd probleem met onze Philips 70PUS7304, hij gaat rondom tijdens het tv kijken spontaan op stand-by! 8)7 De intervallen zijn random, maar vaak gebeurd dit om de 15 a 30 minuten.

Het lijkt alleen te gebeuren als we TV kijken via de Ziggo Mediabox Next, gister waren we b.v. wat aan het terugkijken op deze manier en als we de TV dan weer aanzetten, dan staat het programma ook op stop. Het lijkt dus iets te zijn in de combinatie Ziggo Mediabox Next / Philips TV.

Het is niet de slaapstand o.i.d, dan krijg je eerst een melding, hij gaat nu direct op standby.

Iemand nog suggesties?
Iets met de HDMI CEC misschien? Misschien geeft de ziggo box op de een of andere manier een sleep signaal, kan eens proberen dat uit te schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-05 16:24
Exact een jaar geleden een Philips Oled 806 gekocht, 65 inch. Deze had ineens de welbekende verticale streep in het beeld, oorzaak onbekend. CE Repair is toen ingeschakeld en die kwamen toen met een 'nieuw' paneel. Eenmaal hier, wilde ze me een gebruikte paneel met dikke krassen in het scherm aansmeren. Geweigerd uiteraard, monteur weer terug. Vervolgens krijg ik deze vage mail:
Helaas kunnen wij uw Philips TV, model 65OLED806/12 met serienummer x, niet binnen een redelijke termijn repareren omdat de onderdelen niet voorradig zijn. Daarom heeft Philips besloten om u een andere oplossing te bieden. Dit kan echter pas plaatsvinden nadat wij het toestel bij u hebben opgehaald en in ons bezit is.

Tijdens dit bezoek krijgt u een RMA brief overhandigd waarmee u naar uw winkelier kunt gaan voor verdere opvolging/afhandeling. De winkel zal in samenspraak met u een passende oplossing verzorgen. CE Repair Services is niet op de hoogte van deze geboden oplossing. Het toestel wordt na het ophalen eigendom van Philips.

We willen graag een afspraak met u maken om het toestel bij u op te halen. U kunt ons telefonisch bereiken, op werkdagen (maandag t/m vrijdag), van 09:00 uur tot 18:00 uur, op +31 (0)88 342522
Hier staat min of meer; wij komen uw TV ophalen, het eigendom vervalt en de oplossing daar moet u maar naar vissen? Zijn dit normale gang van zaken? Eerste keer dat bij mij een TV binnen de garantietermijn kapot gaat, maar zoekopdrachten hebben ook niet echt duidelijkheid gegeven in wat een mogelijke oplossing kan zijn of wat voor waarde zo'n RMA brief voor de verkoper (een derde partij) exact heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gilan11 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:30:
Ik heb contact gezocht met de verkoper en die zei het volgende over de Philips 55OLED807:

Dit heeft te maken met het feit dat de TV een andere codering heeft dan de PC.

Het komt erop neer dat de PC meer informatie verstuurd met 120hz dan de TV aankan, dit kan flikkeringen in het beeld veroorzaken.

Deze TV kan dit niet aan, de 43 en 50 inch van de Samsung QN93B kan dit wel aan.

Dit klopt toch niet? In alle reviews en specificatiesheets die ik kan vinden, staat dat de TV 4k 120hz kan afspelen.
Misschien doelen ze op 4:4:4 output ipv 4:4:2 output?

Deze review al bekeken?
Note that confusingly the TV has to be manually switched between ‘Optimal' and ‘Optimal (Game)' settings for the two HDMI 2.1 ports to unlock all of the 55OLED807's gaming features, including Dolby Vision support at 4K/120Hz. Note, too, that the TV will halve the vertical resolution of 4K/120Hz game signals unless you use its HDR Monitor setting rather than its HDR Game preset.
https://www.pocket-lint.c...ips-oled807-4k-tv-review/

[ Voor 26% gewijzigd door Jeroenneman op 29-06-2023 15:41 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Sheva euh, vaag... Inderdaad "levert tv in een je krijgt daar een bewijs van. Daar mee kunt u het met de winkel oplossen maar dat is tussen jullie".

Zou eerst met de winkel (en ook Philips) contact opnemen hoe dan verder, voor je van het kastje naar de muur gestuurd wordt en je tv kwijt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
m0ridin schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:34:
[...]

Iets met de HDMI CEC misschien? Misschien geeft de ziggo box op de een of andere manier een sleep signaal, kan eens proberen dat uit te schakelen...
Heb HDMI CEC op mijn TV uitgeschakeld en hij staat nu al twee uur aan! :) Vanavond maar eens even goed testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:50

Steeffoon

Smartphone-nerd

Sheva schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:36:
Exact een jaar geleden een Philips Oled 806 gekocht, 65 inch. Deze had ineens de welbekende verticale streep in het beeld, oorzaak onbekend. CE Repair is toen ingeschakeld en die kwamen toen met een 'nieuw' paneel. Eenmaal hier, wilde ze me een gebruikte paneel met dikke krassen in het scherm aansmeren. Geweigerd uiteraard, monteur weer terug. Vervolgens krijg ik deze vage mail:

[...]

Hier staat min of meer; wij komen uw TV ophalen, het eigendom vervalt en de oplossing daar moet u maar naar vissen? Zijn dit normale gang van zaken? Eerste keer dat bij mij een TV binnen de garantietermijn kapot gaat, maar zoekopdrachten hebben ook niet echt duidelijkheid gegeven in wat een mogelijke oplossing kan zijn of wat voor waarde zo'n RMA brief voor de verkoper (een derde partij) exact heeft?
Wat een rare gang van zaken. Ik zou eerst informeren naar wat de oplossing dan is, en laat ze dat maar zwart op wit zetten. Zou inderdaad niet zomaar de televisie oplaten halen en maar afwachten. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, zou ik die om advies vragen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
Steeffoon schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:36:
[...]

Wat een rare gang van zaken. Ik zou eerst informeren naar wat de oplossing dan is, en laat ze dat maar zwart op wit zetten. Zou inderdaad niet zomaar de televisie oplaten halen en maar afwachten. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, zou ik die om advies vragen.
CE Repair heeft me vandaag al proactief gebeld, heb de boot even afgehouden en bij Philips om opheldering gevraagd. We wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Sheva schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:36:

[...]

Ik heb nu al 2 keer een vergelijkbare situatie meegemaakt. Een keer met een LG en een keer met Philips (65OLED803 met burn in klachten). In beide gevallen kreeg de winkelier een credit die ze dan als korting mochten gebruiken bij een nieuw toestel.
LG heeft het toestel toen meegenomen. Die Philips hangt hier nu in de Mancave

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
TFHfony schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:13:
[...]

Ik heb nu al 2 keer een vergelijkbare situatie meegemaakt. Een keer met een LG en een keer met Philips (65OLED803 met burn in klachten). In beide gevallen kreeg de winkelier een credit die ze dan als korting mochten gebruiken bij een nieuw toestel.
Ah, oké. In een mooie aanbieding gekocht, dus dan vrees ik dat ik toch flink wat mag toeleggen op de nieuwe OLED als dit het geval is. Thanks voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Gilan11 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:13:
[...]
Kleurdiepte staat op 8 bit, VRR in Windows uitgeschakeld, G-Sync ingeschakeld, problemen blijven op elke soort kleurformaat, beide poorten van de videokaart en tv geprobeerd, zowel een goede 5m HDMI kabel en een actieve 7,5m HDMI kabel geprobeerd. Videokaart drivers clean install gegeven, tv is bijgewerkt naar de laatste software. Ik weet het niet meer |:(

Ik heb geen andere videokaarten in huis met HDMI 2.1 output of andere TV's met 2.1 input, dus ik kan niet testen of het aan één van die twee ligt.
Staat jouw tv erbij ?
https://tv-sound-monitors...9564837837?language=en_US
https://www.philips.co.uk...lips-tvs-with-nvidia.html
Het lijkt er op dat vrr in Windows wel aan moet.

[ Voor 3% gewijzigd door Fireshade op 30-06-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Iemand met een oled 805/855 al de google update gehad ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-05 16:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

belmonde schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:57:
wat bedoel je met de google update?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
Hubert schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:17:
[...]

wat bedoel je met de google update?
Android update misschien beter gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:22
Hier op de 804 nog niks, ook geen idee of die gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:00
belmonde schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:57:
TV's op het TPM191E platform hebben al heel lang geen OTA update gehad.

Je kunt via USB updaten naar Android TV 11 (versie 201.0.215.200):

https://download.p4c.phil...0_prod.zip&scy=DE&slg=DEU

Daarna zul je via OTA een nieuwere ATV 11 update aangeboden krijgen: versie 201.0.246.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mr Magic schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:36:
[...]

Daarna zul je via OTA een nieuwere ATV 11 update aangeboden krijgen: versie 201.0.246.0
Mooi dat er daarna dus weer OTA's zijn. :)

En is die laatste al bug-vrij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
@Get!em Helemaal bugvrij niet. Bijv. de bug met de repeterende toetsen van de a.b. zit er nog in.

Zie hier voor een uitgebreide discussie (wel je Duitse vertaalpet opzetten :)):

https://toengel.net/phili...v-11-tpm191e-201-0-246-0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 12:02
Mr Magic schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:36:
[...]

Hoe weet ik of mijn tv op het TPM191E platform draait? Ik heb een 55OLED805/12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
jpg97 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:43:
[...]

Hoe weet ik of mijn tv op het TPM191E platform draait? Ik heb een 55OLED805/12
https://toengel.net/philipsblog/firmware-download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hier iemand ervaring met een Philips OLED TV van 2022 of 2023 waar een Sonos Arc voor past (qua hoogte)? De 65OLED808 is niet hoog genoeg zie ik.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
TFHfony schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:13:
[...]

Dit krijg ik terug. Wat vind men hiervan? Voelt voor mij als alleen maar onduidelijkheid (meer duidelijkheid kunnen ze niet geven). Uiteindelijk is TV dus nog geen jaar oud, met name restwaarde zit me niet lekker..
Wat houdt een creditering in?
Bij een creditering wordt uw TV meegenomen naar de werkplaats van onze servicepartner CE Repair Services. Die verwerken uw toestel in hun systemen om de resterende waarde te calculeren. De resterende waarde wordt vervolgens uitbetaald aan de winkel waarvan u het toestel heeft gekocht. Wanneer dit gebeurt ontvangt u van ons een "creditbrief" - een bewijsstuk waarmee u het creditbedrag kunt ophalen bij de verkopende partij.

Omdat dit bedrag aan de verkoper wordt uitbetaald mogen wij dit, vanwege Europese wetgevingen omtrent privacy, het bedrag niet aan u bekend maken. Enkel de verkoper zal dit kunnen. Het exacte bedrag is pas bekend op het moment dat uw toestel verwerkt is in de systemen van CE Repair Services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Sheva schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:16:
[...]

Dit krijg ik terug. Wat vind men hiervan? Voelt voor mij als alleen maar onduidelijkheid (meer duidelijkheid kunnen ze niet geven). Uiteindelijk is TV dus nog geen jaar oud, met name restwaarde zit me niet lekker..

[...]
Lastig.. Heb je rechtsbijstand? Anders die eens even vragen.
Maar gezien ze het toestel houden en hij niet uit de garantie is, zou ik gewoon de nieuwwaarde verwachten/eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-05 18:21
Ik heb mn tv weer terug gezet naar android 9. Was het gekloot met die “herhaal toetsen” van de afstandsbediening harstikke moe. Nu werkt weer alles perfect en de tv is stukken sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
royckev schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:06:
Ik heb mn tv weer terug gezet naar android 9. Was het gekloot met die “herhaal toetsen” van de afstandsbediening harstikke moe. Nu werkt weer alles perfect en de tv is stukken sneller!
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aantjuh
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-10-2023
Goedenavond,

Excuses als ik dit verkeerd doe maar ik ben vrij nieuw op dit forum en weet niet hoe ik een topic start. Wel zoek ik jullie hulp of wil ik jullie vragen om mee te denken.

Sinds gisteren reageert mijn 49pus6501 / 12 uit 2017 ineens niet meer op zowel de originele bijgeleverde afstandbediening (met qwerty toetsenbord achterzijde) alsmede op de kpn afstandbediening. Natuurlijk alle standaard zaken als power reset, batterijen, randapparatuur eraf etc etc geprobeerd. Niets lijkt te helpen.

Wel doet het joystick knopje op de tv zelf het prima en werken de infrarood panelen op beide afstandbedieningen ook prima zo te zien. Daarnaast kan ik wel casten naar de tv en dan werkt de ronde OK knop van de afstandsbediening van de tv zelf wel!

Ook werken als de tv aanstaat enkele andere knoppen wel. Maar belangrijke knoppen zoals de home, terug en aan/uit knoppen werken niet. Daarnaast werkt de kpn afstandsbediening eigenlijk helemaal niet..

Door wijze van uitsluiting ben ik bij de conclusie uitgekomen dat, indien dit überhaupt mogelijk is, slechts een deel van de infrarood ontvanger in de tv niet meer werkt.

Voordat ik flink ga splurgen op een nieuwe tv ben ik toch even benieuwd naar jullie ideeën hierover. Als het namelijk slechts 1 afstandbediening betrof, of er helemaal niets gebeurde was dat een ding. Maar 2 abs en maar een paar knoppen die wat doen, dat is wel heel gek...

Alvast hartelijk dank,

Adriaan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chief-Commander
Philips dat ervoor kiest om Ambilight niet meer te kunnen koppelen aan Hue. Echt de domste keuze dat men als bedrijf kan maken. Juist door Hue werd Ambilight echt een toevoeging. Dag Philips, ontsla meteen de persoon of personen die hiervoor verantwoordelijk zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Chief-Commander op 08-07-2023 02:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:58

Dennis1812

Amateur prutser

Chief-Commander schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 02:54:
Philips dat ervoor kiest om Ambilight niet meer te kunnen koppelen aan Hue. Echt de domste keuze dat men als bedrijf kan maken. Juist door Hue werd Ambilight echt een toevoeging. Dag Philips, ontsla meteen de persoon of personen die hiervoor verantwoordelijk zijn.
Zoals ik het begrijp zijn het 2 losstaande bedrijven (de tv's en de Hue). Dan zal de vergoedingen die betaald worden niet meer toereikend zijn. En wil Hue meer van die veel te dure sync boxen verkopen.

Jammer is het zeker wel.
En ondoorzichtig voor de klanten ook dat Hue en de Tvs beide de naam Philips dragen maar er niks mee te maken hebben.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aantjuh
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-10-2023
A3aantjuh schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 01:06:
Goedenavond,

Excuses als ik dit verkeerd doe maar ik ben vrij nieuw op dit forum en weet niet hoe ik een topic start. Wel zoek ik jullie hulp of wil ik jullie vragen om mee te denken.

Sinds gisteren reageert mijn 49pus6501 / 12 uit 2017 ineens niet meer op zowel de originele bijgeleverde afstandbediening (met qwerty toetsenbord achterzijde) alsmede op de kpn afstandbediening. Natuurlijk alle standaard zaken als power reset, batterijen, randapparatuur eraf etc etc geprobeerd. Niets lijkt te helpen.

Wel doet het joystick knopje op de tv zelf het prima en werken de infrarood panelen op beide afstandbedieningen ook prima zo te zien. Daarnaast kan ik wel casten naar de tv en dan werkt de ronde OK knop van de afstandsbediening van de tv zelf wel!

Ook werken als de tv aanstaat enkele andere knoppen wel. Maar belangrijke knoppen zoals de home, terug en aan/uit knoppen werken niet. Daarnaast werkt de kpn afstandsbediening eigenlijk helemaal niet..

Door wijze van uitsluiting ben ik bij de conclusie uitgekomen dat, indien dit überhaupt mogelijk is, slechts een deel van de infrarood ontvanger in de tv niet meer werkt.

Voordat ik flink ga splurgen op een nieuwe tv ben ik toch even benieuwd naar jullie ideeën hierover. Als het namelijk slechts 1 afstandbediening betrof, of er helemaal niets gebeurde was dat een ding. Maar 2 abs en maar een paar knoppen die wat doen, dat is wel heel gek...

Alvast hartelijk dank,

Adriaan
Inmiddels ook een factory reset geprobeerd en heb ik alle randapparatuur afgeschakeld maar niets heeft de boel veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief-Commander
Dennis1812 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 07:02:
[...]

Zoals ik het begrijp zijn het 2 losstaande bedrijven (de tv's en de Hue). Dan zal de vergoedingen die betaald worden niet meer toereikend zijn. En wil Hue meer van die veel te dure sync boxen verkopen.

Jammer is het zeker wel.
En ondoorzichtig voor de klanten ook dat Hue en de Tvs beide de naam Philips dragen maar er niks mee te maken hebben.
Dat hele Ambilight voegt echt niks toe zonder Hue. Dat maakte het juist zo uniek. Waarom zou je dan nog een tv van Philips overwegen? Zo speciaal is het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik vind het Ambilight juist wel fijn. Mijn tv staat in een best donkere hoek waar een lamp ook niet mooi staat.

Met de ambilight is het perfect.

Maargoed, dat blijft een persoonlijke smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Chief-Commander schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:16:
[...]

Dat hele Ambilight voegt echt niks toe zonder Hue. Dat maakte het juist zo uniek. Waarom zou je dan nog een tv van Philips overwegen? Zo speciaal is het niet.
Dat vind jij... wij vinden het juist zonder Hue geweldig omdat het net extra beleving toevoegt maar ook weer geen kermis wordt. Bovendien kan je ook nog eens de mate instellen he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief-Commander
Juancho schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:11:
[...]

Dat vind jij... wij vinden het juist zonder Hue geweldig omdat het net extra beleving toevoegt maar ook weer geen kermis wordt. Bovendien kan je ook nog eens de mate instellen he.
Jij behoort toch echt tot de grote minderheid. Iedereen die ik ken met een Philips tv, deed dat puur voor Ambilight in combinatie met Hue. Daarbij kun je zelf bepalen welke lampen wel of niet mee moeten doen. Dus je hebt (zoals je hetzelf benoemd) je eigen kermis in de hand.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AvAars
  • Laatst online: 12:52
Chief-Commander schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:20:
[...]

Jij behoort toch echt tot de grote minderheid. Iedereen die ik ken met een Philips tv, deed dat puur voor Ambilight in combinatie met Hue. Daarbij kun je zelf bepalen welke lampen wel of niet mee moeten doen. Dus je hebt (zoals je hetzelf benoemd) je eigen kermis in de hand.
Vind niet dat je nou over een grote minderheid kan spreken omdat het in jouw kenniskring zo werkt. Persoonlijk denk ik dat er meer mensen zijn met een Philips-tv zonder hue-verlichting dan met.
Ik heb hue-lampen (ook colour) in de woonkamer maar laat deze bewust niet meegaan met het beeld, deze dimmen juist allemaal (of gaan helemaal uit) zodra we een serie of film opstarten.
De muur achter de tv wordt prachtig verlicht door de ambilight, de rest van de kamer mag lekker donker blijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nou als we een telling doen.
Ik heb hem ook zonder de Hue koppeling en zou niet anders meer willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 21:37

ricardo246

Life's what you make it!

Dennis1812 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:52:
Nou als we een telling doen.
Ik heb hem ook zonder de Hue koppeling en zou niet anders meer willen.
Ik voel een poll aankomen (welke ik op dit moment zeker niet will initieren :9B :9B :9B )
Geen Hue hier, wel 4 zijdig Ambi light, geen disco in mijn huis.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Chief-Commander schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:16:
[...]

Ik vind persoonlijk Hue helemaal niets toevoegen aan Ambilight.
Ambilight kleurt de muur direct bij het scherm. Het effect van het beeld wordt daarmee iets groter, dat slaat nog ergens op.
Als mijn Hue lamp in de hoek aan de andere kant van de woonkamer mee zou kleuren - dat slaat juist nergens op - totaal geen connectie met het beeld 4 meter verderop. Ik heb dat Hue+Ambilight daarom bewust niet gebruikt.

Zou me overigens niets verbazen dat TP vision en Signify met telemetrie zien dat mensen het nauwelijks gebruiken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Precies en daarom is Ambilight zo mooi en fijn omdat het heel subtiel eigenlijk je kijk ervaring vergroot. Niet overdreven met allemaal lampen voor/achter/naast je die afleiden, nee heel vloeiend en subtiel puur rondom de TV.

Wij hebben nog niet zo heel lang onze nieuwe Philips TV en voor het eerst Ambilight dus ik was al een beetje bang voor een drukke bedoeling, maar na 1x een film/serie kijken waren we al om. Gewoon geweldig.

Dat Hue er niet meer mee werkt (wij hebben ook Hue) is totaal geen gemis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief-Commander
AvAars schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:41:
[...]

Vind niet dat je nou over een grote minderheid kan spreken omdat het in jouw kenniskring zo werkt.
Dat kun jij ook niet. Ik spreek over mijn eigen ervaringen. Ik ken amper tot geen Philips tv bezitters die niet over een Philips Hue product beschikken.
Persoonlijk denk ik dat er meer mensen zijn met een Philips-tv zonder hue-verlichting dan met.
Je doet hetzelf ook. Waar is dit op gebaseerd? Heb je statistieken?
Ik heb hue-lampen (ook colour) in de woonkamer maar laat deze bewust niet meegaan met het beeld, deze dimmen juist allemaal (of gaan helemaal uit) zodra we een serie of film opstarten.
De muur achter de tv wordt prachtig verlicht door de ambilight, de rest van de kamer mag lekker donker blijven.
Ik gebruik spots, en juist daarin vind ik het een zeer mooie toevoeging. Het schijnt niet in je ogen en kan tevens het kleurenpallet verbreden.
Zoals:

Voor mij in ieder geval geen Philips tv meer, als je bijna verplicht wordt om zo'n stom kastje erbij te nemen. Of eventueel extra te moeten betalen voor een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Laatst online: 12:52
Chief-Commander schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:20:
[...]

Dat kun jij ook niet. Ik spreek over mijn eigen ervaringen. Ik ken amper tot geen Philips tv bezitters die niet over een Philips Hue product beschikken.

[...]

Je doet hetzelf ook. Waar is dit op gebaseerd? Heb je statistieken?
Nee, maar daarom poseer ik mijn stelling ook als mening en niet als feit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 22:41
Ik heb een 2021 UHD met sinds kort software TMP211EA_R.101.001.004.105
Sinds deze update is regelmatig de tv z'n wifi verbinding kwijt, als ik hem aanzet. Die kan ik handmatig dan weer kiezen en dan werkt het weer. Maar wel vervelend. Ik zie ook niet hoe ik een default wifi kan instellen zodat ie die automatisch pakt. Het wachtwoord onthoud ie wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Met welke Philips tv kan ik de 65OLED837 het meest vergelijken? Vind bijna geen reviews over deze tv, staat ook niet in de prijswatch.

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Toepus schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:57:
Met welke Philips tv kan ik de 65OLED837 het meest vergelijken? Vind bijna geen reviews over deze tv, staat ook niet in de prijswatch.
Eh?

uitvoering: Philips 65OLED873 Zwart

Maar denk de 65OLED803 oid, vaak zijn die minimale verschillen in modellen kleine details als andere voet, kleur voet, afwerking, afstandsbediening, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik bedoel echt de 837 en niet de 873🤗

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Toepus schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:27:
Ik bedoel echt de 837 en niet de 873🤗
Ach, wat stom! Mi scusa ;)

Maar de rest sta ik nog steeds achter, alleen zou ik hem dan waarschijnlijk met deze vergelijken:

uitvoering: Philips 65OLED807/12 Zwart

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 21:43

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

A3aantjuh schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 09:17:
[...]

Inmiddels ook een factory reset geprobeerd en heb ik alle randapparatuur afgeschakeld maar niets heeft de boel veranderd
Het pookje op de TV inhouden voor enkele minuten? Hier resulteerde dat in een super factory reset. Stroom eraf, pookje indrukken, dan stroom erop, voor enkele minuten pookje vasthouden, het is geen gewone factory reset, en ook niet om in de recovery te komen.

Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 21:43

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Vandaag op 22 - 07 - 2023 ( 22 Juli) firmware update voor Philips 806 serie en waarschijnlijk alle 80x.

Voorzorg: TV opnieuw opstarten via Alle Instellingen -> Android -> Opnieuw Opstarten.

Belangrijker Voorzorg: Alles Instellingen -> Android -> Opslag -> Dan alle USB Sticks UITWERPEN.

Dat laatste is heel belangrijk.

De TV is net opnieuw opgestart.

Bij 2 firmwares geleden crashte MIMI sound de TV is een softboot, dat is sinds vorige update niet meer zo, wel is het zo dat ik MIMI sound ondanks dat het niet meer tot crashen heeft geleidt, niet meer gebruikte alleen om te testen. Sommige TV Stream services stotteren als MIMI sound is ingeschakeld.

Misschien dat ik MIMI sound over enkele weken weer probeer. Gelukkig crashed het niet langer de TV in een soft boot. ( Vorige laatste update).

Over huidige situatie voor MIMI sound kan ik nog niets zeggen.

Neem voorzorg, zorg dat je TV netjes opnieuw is opgestart via Android Alles Instellingen, WERP ALLE USB APPARATUUR UIT !!!

En dan bij mij is de TV netjes opnieuw gestart, ik weet nog 3 updates geleden omdat ik een USB stick had laten zitten waarop alle applicaties zoals KODI geinstalleerd staan dat de TV heel vaak crashte, totdat ik factory reset deed.

Voorkom ellende, en neem dit advies als aanbeveling. Plug zoveel mogelijk uit tijdens de upgrade. Eject USB sticks veilig. De USB sticks zijn geencrypt op je huidige configuratie. Bij een factory reset is dus alles alleen nog formateren.

Op het moment dat ik eerst alle USB apparaten veilig uitwerpte gingen alle firmware upgrades gewoon volledig zonder problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Terry A Davis op 22-07-2023 15:57 ]

Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:47
Zojuist gekeken, voor mijn 55oled805 is er in ieder geval nog geen update beschikbaar, laatste update dateert alweer van mei 2022 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:18
ik heb na de update van van de week het probleem dat het geluid na een x aantal minuten een paar seconden uit is maar daarna gewoon weer aan gaat.
OLED 806 en Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:50
ducolwd schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:57:
ik heb na de update van van de week het probleem dat het geluid na een x aantal minuten een paar seconden uit is maar daarna gewoon weer aan gaat.
OLED 806 en Sonos Beam
Hé, iets herkenbaars... Mijn moeder heeft sinds maandag een nieuwe OLED807, uit de doos gelijk bijgewerkt naar de laatste versie. Weet zo niet precies welke.

Wat ze nu ervaren is dat het geluid elke paar uur voor ca. 10 seconden wegvalt en daarna weer gewoon door gaat. TV aangesloten met een SP/DIF optical kabel van TV maar een Sony Home Cinema systeem, waarbij de TV speaker uitgeschakeld is.

Dit probleem doet zich voor bij het kijken via de KPN IPTV decoder, aangesloten op HDMI1. Weet (nog) niet of het ook via de Apps ook voorkomt.

Nadat het probleem zich voordeed, hebben we (op afstand) even het volgende aangepast:
- eARC uit
- Geluid van "Meervoudig" naar "Meervoudig (bypass)"

Ik ga vanavond horen of het nog steeds voorkomt. Heb jij een vergelijkbare situatie en kwam die bij de vorige firmware versie niet voor?

Verder is de TV prachtig, fantastisch beeld. Zou zonde zijn als deze hierom terug moet. Wat me wel opviel is dat het scherm niet 100% vlak is, het bovenste deel (zonder electronica eraan) helt iets naar voren en er zit een klein knikje in. Maar dit valt waarschijnlijk allemaal binnen de marges...

[ Voor 5% gewijzigd door dezonnebril op 27-07-2023 09:10 . Reden: Typo ]

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 22:46
Na deze update op mijn 55OLED907 werkte de screensaver niet meer.
Normaal schakelt binnen enkele minuten de screensaver in als er stilstaande beelden worden waargenomen. Nu stond de TV 30 min in te branden op hetzelfde beeld zonder screensaver.

Heb toen een volledige reset gedaan naar fabrieksinstellingen.
Toen kon de TV mijn afstandsbediening niet meer koppelen.
Bleek te liggen aan de USB stick van het draadloze K400+ toetsenbord die er nog in zat.
Na verwijderen hiervan lukt het wel.

TV reageert nu weer normaal
Updaten is dus niet geheel zonder risico ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

bluecupra schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:55:
Zojuist gekeken, voor mijn 55oled805 is er in ieder geval nog geen update beschikbaar, laatste update dateert alweer van mei 2022 🙄
De XXAAAxXX5 serie = 2019/2020 = updaten via USB naar android 11 en dan krijg je direct daarna weer een OTA.
Belangrijkste openstaande issue lijkt nog de toetsenbord/afstandsbediening te zijn (1x indrukken = multiple actie).

Hier in iedergeval op een NON-oled de update gedaan. Gebruik wel een FAT32 usbstick, anders doet ie het niet.
De OTA wordt hier beschreven, als je de USB update al gedaan hebt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigi2
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-05 19:29
Ik wilde even doorgeven dat ik positieve ervaringen heb op de OLED 907 met het afspelen van MKV's vanuit de TV met behulp van de volgende Kodi fork: https://github.com/quietvoid/xbmc/releases/tag/v21-dovi

Deze heeft een compatibiliteitssetting die Dolby Vision Full Enhancement Layer (FEL) negeert en Dolby Vision profiel 7 omzet naar 8.1.

Wat audio betreft lijkt hierbij alleen Dolby Digital te werken (wel met Atmos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:14
Get!em schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:37:
[...]

De XXAAAxXX5 serie = 2019/2020 = updaten via USB naar android 11 en dan krijg je direct daarna weer een OTA.
Belangrijkste openstaande issue lijkt nog de toetsenbord/afstandsbediening te zijn (1x indrukken = multiple actie).

Hier in iedergeval op een NON-oled de update gedaan. Gebruik wel een FAT32 usbstick, anders doet ie het niet.
HOe werkt dat dan in het geval van de 935? Begrijp ik goed dat je eerst 1 moet doen en erna 2? Of kan ik direct 2 inladen via usb?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wf5cnfiP4YyPXMpjFWNGT11x51c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wlcjcslr4Fe8qYaT3QUBBdw3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Rogar schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:19:
[...]

HOe werkt dat dan in het geval van de 935? Begrijp ik goed dat je eerst 1 moet doen en erna 2? Of kan ik direct 2 inladen via usb?
[Afbeelding]
Direct daar 2) unzipped op je usb stick zetten.

aanwijzingen zitten in het bijbehorende forum topic

Even je duits oppoetsen, maar met de Dengelse termen, kom je er wel uit. :)
1. USB Stick mit FAT32 formatieren (Volumenbezeichnung egal)
2. Download der Firmware unter dem bereitgestellten Link im Archiv
3. Runtergeladenes File entpacken
4. Die im Zip Ordner enthaltene Datei “autorun.upg” direkt auf die Hauptebene des USB Sticks kopieren
5. TV einschalten (vorher verbundene USB Sticks und externen Geräte besser entfernen)
6. USB Stick mit Firmware Datei in den TV einstecken
7. Update startet automatisch (ggf. erfolgen mehrere Neustarts, Update ist beendet wenn der TV zum Hauptmenü zurückkehrt)

Soweit die grundlegenden Steps … weitere Maßnahmen wie Werksreset, Apps Cache löschen etc. spare ich mir, das ist dann die Kür die jeder ggf. noch selbst bewerkstelligen muss sofern er es für nötig hält.
Update start mogelijk niet geheel automatisch, je moet je USB stick nog even openen als filestorage (je krijgt een popup). Verder: vooral heel veel geduld hebben en niet te snel op knoppen drukken of herstarten.

Aan het eind, is het toch handig je TV weer even van de stroom te halen en dan weer erin te pluggen.

https://toengel.net/phili...m191e-201-0-246-0/page/7/

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 01-08-2023 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:14
Get!em schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

Direct daar 2) unzipped op je usb stick zetten.

aanwijzingen zitten in het bijbehorende forum topic

Even je duits oppoetsen, maar met de Dengelse termen, kom je er wel uit. :)

[...]

Update start mogelijk niet geheel automatisch, je moet je USB stick nog even openen als filestorage (je krijgt een popup). Verder: vooral heel veel geduld hebben en niet te snel op knoppen drukken of herstarten.

Aan het eind, is het toch handig je TV weer even van de stroom te halen en dan weer erin te pluggen.

https://toengel.net/phili...m191e-201-0-246-0/page/7/
Thanks! Sla ik 1 over _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 13:36
Get!em schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:37:
[...]

Is het plan dat deze update wel uiteindelijk via OTA komt voor de 805? Dan ga ik liever niet zelf via USB updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

GoodspeeD schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:37:
[...]

Is het plan dat deze update wel uiteindelijk via OTA komt voor de 805? Dan ga ik liever niet zelf via USB updaten.
Nobody knows.... de eerste melding van een OTA met de ATV11 firmware was ergens Q1 dit jaar, maar het bleef maar bij enkele meldingen / TV's. Daarna is er nooit weer een OTA geweest met die firmware en is er dus ook nooit weer een OTA geweest op ATV9 serie. Lees de forums van Toengel er maar op na, dat is de enige resource die er wat dieper in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderb1990
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:09
Ik heb een Philips 48OLED807 staan waarvan ik graag het aantal branduren wil achterhalen.

Ik kom wel in een service menu maar hier kan ik het niet vinden (menu via home+1999+back).

Iemand een idee waar ik dit wel kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-05 19:32
Sanderb1990 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:58:
Ik heb een Philips 48OLED807 staan waarvan ik graag het aantal branduren wil achterhalen.

Ik kom wel in een service menu maar hier kan ik het niet vinden (menu via home+1999+back).

Iemand een idee waar ik dit wel kan vinden?
Ik kom er met mijn toestel (model 804) in via de volgende toetsen: 0 -> 6 -> 2 -> 5 -> 9 -> 6 -> OK.
Je krijgt een waarschuwing dat de garantie vervalt als je door gaat, dus op eigen risico!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderb1990
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:09
MenAreStillGood schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:12:
[...]

Ik kom er met mijn toestel (model 804) in via de volgende toetsen: 0 -> 6 -> 2 -> 5 -> 9 -> 6 -> OK.
Je krijgt een waarschuwing dat de garantie vervalt als je door gaat, dus op eigen risico!
Oké, dat ga ik eens proberen!
Wat zie jij dan als de OK toets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
Sanderb1990 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:14:
[...]

Oké, dat ga ik eens proberen!
Wat zie jij dan als de OK toets?
Je kunt ook 123654 typen op de a..b. Aantal uren aan staat dan onder "OH-Home".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Iemand ervaring met de coulance regeling die Philips toepast bij defecte TV's buiten garantie?

Een kennis van me kocht in december 2019 een 65OLED804 voor 2050 euro (na korting/cashback, oorspronkelijke prijs was 2999).

Deze ging twee maanden geleden stuk (geen beeld, standby lampje knippert). Volgens CE Repair niet meer te repareren vanwege niet beschikbaar zijn van onderdelen.

Nu biedt Philips slechts 550 euro vergoeding en mag bij de winkel het model van vorig jaar aangeschaft worden voor ruim 1000 euro of het model voor van dit jaar voor ruim 1350 euro.

De vergoeding van 550 euro lijkt mij erg laag? Een TV van een dergelijke prijs en formaat zou toch minimaal zo'n 6-7 jaar mee moeten gaan. Dus dan lijkt mij in dit geval een vergoeding van 50% van de aanschafprijs mij een meer passend aanbod?

EDIT: Naam van de winkel verwijderd.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Magic op 10-09-2023 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:49
65oled808 kost op dit moment €2450, mag je kopen voor €1350. Daarnaast krijg je €550 terug.

Je betaalt dus €800 netto voor een nieuwe televisie, dus ongeveer 40% van de nieuwwaarde van je oude tv. Houd je geen rekening met cashback en kortingen kom je op 25% uit. Lijkt mij eerlijk gezegd best een faire deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-05 19:32
Puur 550 euro als restwaarde is inderdaad te laag, zou meer rond de 800 euro moeten liggen (op basis van 6 jaar levensduur). I.c.m. korting op het nieuwe model is het een prima aanbod echter.

Ik heb de 65OLED854 en die viel laatst ook uit (en startte vanzelf weer op)... hopelijk geen voorbode :/

Edit: precies wat TweakersOnly zegt dus

[ Voor 6% gewijzigd door MenAreStillGood op 10-09-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:49
Daarnaast: verkoper is verplicht om jou een alternatief (product) te bieden als iets net buiten garantie stuk gaat, niet per sé om jou geldelijk terug te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
@TweakersOnly Excuses, misverstand tussen mijn kennis en mij. De bij te betalen bedragen zijn netto, dus daar is de vergoeding van Philips al vanaf.

Dat lijken me dus geen goede aanbiedingen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Mr Magic je zegt dat 50% van de aanschafprija je redelijk lijkt. Dat is dus ~1000 euro... (uitgaande van de echt betaalde prijs dan wel )

Je kan de nieuwste versiemet ruim 1000 eurokprting krijgen, komt dan aardig overeen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Wij zijn in het bezit van een 75PUS8303/12 en krijgen sinds gisteren ineens de onderstaande melding.
Resetten helpt niet.
Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjFdZQBBWdZ1aKVS3gViTKAv7FE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78hszuUfSD6cIDinJHDzfRZ7.jpg?f=fotoalbum_large

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
@roy77 Je zit een One Button Recovery kunnen proberen, maar ik ben bang dat je toestel daar net te oud voor is.

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
hcQd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 18:10:
@roy77 Je zit een One Button Recovery kunnen proberen, maar ik ben bang dat je toestel daar net te oud voor is.
Geprobeerd maar helaas. De eerst keer flikkerde het lampje wel maar er gebeuren verder niks. Als we het nu proberen flikkert het lampje niet eens meer.
We gaan support maar eens benaderen...

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

roy77 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:30:
Wij zijn in het bezit van een 75PUS8303/12 en krijgen sinds gisteren ineens de onderstaande melding.
Resetten helpt niet.
Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

[Afbeelding]
Kijken of je een verse install kunt doen van een upgrade/downgrade. Daarvoor heb je mogelijk wel ook een upgrade loader nodig omdat je niet in de interface komt. Zie een topic op xda waar ook Toengel actief is:
https://forum.xda-develop...data-tool.3344272/page-14

Upgrade firmware https://toengel.net/philipsblog/firmware-download/

[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 13-09-2023 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 11:07
Heeft er iemand een tip voor mij? Ik heb al jaren problemen met de 55OLED754 TV. De TV reageert regelmatig niet op de afstandsbediening (ligt niet aan de afstandsbediening zelf, want het rode ledje licht wel op als ik de AB gebruik). Soms duurt het 20 minuten voor ik TV kan kijken. Ander probleem is dat vaak de TV snachts vanzelf aangaat als ik em savonds in stand-by mode laat staan.

* de software is up-to-date
* Als ik em terugzet naar de fabrieksinstellingen doet ie het enige tijd beter. Maar dit kost veel te veel tijd om elke dag te doen
* Ik heb mail adres: noreply.cs@tpv-tech.com maar krijg geen response

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-05 13:13
Ik heb een 55oled804 met de laatste soft/firmware via de TV zelf geinstalleerd. Als ik wil upgrade naar Android 11 moet ik eerst TPM191E_1.4.100.0 via USB en daarna TPM191E_201.0.215.200 installeren. Of mis ik iets?

https://toengel.net/philipsblog/firmware-download/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zo te lezen wel ja..

Misschien even in het forum daar, naar die specifieke modellen en firmware zoeken.

[ Voor 68% gewijzigd door Get!em op 15-09-2023 12:10 ]

• Juancho
Vraagje, wij hebben nog niet super lang de 807 als nieuwe TV gekocht. we krijgen echt heel vaak deze melding in beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibOglVWJXeCfrq4ZK7JFEz9UuG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Dpj4jT9pQLTup702l97VS4k.jpg?f=fotoalbum_large

Nou begreep ik dat het goed is om dit af en toe te laten doen maar we krijgen dit letterlijke elke avond! Zwaar irritant en lijkt me ook volstrekt overbodig om dit elke avond te doen?

• commentator
  • Laatst online: 29-05 22:31
Juancho schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:33:
Vraagje, wij hebben nog niet super lang de 807 als nieuwe TV gekocht. we krijgen echt heel vaak deze melding in beeld:

[Afbeelding]

Nou begreep ik dat het goed is om dit af en toe te laten doen maar we krijgen dit letterlijke elke avond! Zwaar irritant en lijkt me ook volstrekt overbodig om dit elke avond te doen?
haal je de tv soms helemaal van de stroom als je niet kijkt?

• Juancho
commentator schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:42:
[...]

haal je de tv soms helemaal van de stroom als je niet kijkt?
Nee staat altijd in standby mode Als we niet kijken.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:39
Hoe zit het tegenwoordig met de software/betrouwbaarheid van Philips tv’s? Onze smart tv met ambilight hebben we eind 2017 gekocht. De smart tv functie loopt al langere tijd minstens 1x per dag vast en we zijn er nu wel echt klaar mee. We hebben sinds die tijd ook al 2 stofzuigers van hetzelfde merk gehad die in relatief korte tijd stuk gingen, dus eigenlijk is mijn vertrouwen in Philips niet meer zo best.

Nou het dilemma…we zijn wel ambilight enorm gaan waarderen. Zou het liefst richting LG Oled overstappen, maar mochten de huidige generatie Philips tv’s minder kuren hebben wil ik toch ambilight misschien niet opgeven.
Pagina: 1 ... 54 ... 59 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.