Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dr Pro schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:05:
Weet iemand of het mogelijk is om Android 9 te updaten naar Android 11 op een 58PUS7304?
Voor zover ik weet kan het alleen via een Philips firmware update, als die beschikbaar is voor deze jaar-series. En voor zover ik kan nagaan zijn alle 04 (2019) en 05 (2020) series met Android 9, nog steeds niet te updaten.

Ik hou https://toengel.net/philipsblog/ in de gaten. Gezien er nog steeds updates komen voor Saphi tv's uit de 04 en 05 jaarseries, hoop ik dat de Android tv's dat uiteindelijk ook krijgen.

Edit , net even forum nagekeken, en Alex Toengel lijkt te suggereren dat er vanaf vandaag een update zou kunnen zijn.
7. Dezember 2022 um 9:53
Antworten
Toengel
Verwalter

Tachchen,

kann mal jemand nach einem neuen Update suchen? Wenn es ein neues gibt und mit 201.x.x.x beginnt, ist Android TV 11 da. Wenn ja, bitte mir mal die genaue Version sagen.

Toengel@Alex

[ Voor 26% gewijzigd door Get!em op 07-12-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Heeft iemand deze al eens gebruikt? Reviews zijn niet mals...

https://toengel.net/phili...-2-0-app-veroeffentlicht/

[ Voor 8% gewijzigd door Get!em op 07-12-2022 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:46

IkWilbert

Het is mij!

Ja die gebruik ik af en toe, werkt prima op mijn 2019 tv.

Net gecontroleerd op updates maar op mijn 50pus8804 (2019) geen update beschikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door IkWilbert op 07-12-2022 10:18 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sissors schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:38:
[...]

Het kostte wat meer tijd dan gepland, omdat ik dacht de receiver eruit te hebben, maar bleek een niet verbonden HDMI kabel te zijn die daar nog zat, en de receiver zat aan de onderkant ergens :P . En een aantal keren ging het goed, maar net weer op zwart zonder HDMI kabels, dus dat is hem niet helaas :(
Kwam opeens op een idee: heb je de screensaver aangezet in Android? Gezien het niet gebeurt bij actieve Android app (Netflix), maar wel als je gewoon tv kijkt via een HDMI input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 15:45

Borry

prutsen is mijn leven

Weet iemand of de 65PML9507/12 al ergens te koop is.
Ik ben een beetje klaar met Philips OLED om van het gezeur van beeld verversen af te zijn.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Get!em schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:09:
[...]

Kwam opeens op een idee: heb je de screensaver aangezet in Android? Gezien het niet gebeurt bij actieve Android app (Netflix), maar wel als je gewoon tv kijkt via een HDMI input?
Hij gebeurde net weer, dus kon ik eens zijn informatie opvragen. Zendersterkte: 0, zenderkwaliteit 0. Vandaag dat hij weinig doet ja. Maar doe hem één kanaal omlaag en weer terug omhoog, en zendersterkte 90, en kwaliteit 97-100.

Dus volgens de tuner is er geen signaal, die er duidelijk wel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 22:19
Ik heb 2 weken terug een 65OLED806 aangeschaft. De TV doet het perect alleen zie ik nu dat de beeldbuis niet recht is. Ook de plastic cover sluit niet helemaal aan.
Is dit normaal of een garantiezaak?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gz_7FWcvNfXUuJwpAHutLAt_NGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6bQMnvucpqbBwz5JEZWs9QZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOC2Ssn66_Os-3bFIKHqO4Y2xNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUgGwLd25D3ynCEPig4cqNLl.jpg?f=fotoalbum_large

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:46

IkWilbert

Het is mij!

VivaAtloni schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:07:
Ik heb 2 weken terug een 65OLED806 aangeschaft. De TV doet het perect alleen zie ik nu dat de beeldbuis niet recht is. Ook de plastic cover sluit niet helemaal aan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is niet normaal

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

VivaAtloni schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat plastic kan je wellicht dichtdrukken en vastklikken. Maar dat scherm zou voor mij reden zijn tot direct retourneren.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Dennis1812 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:19:
[...]
Maar dat scherm zou voor mij reden zijn tot direct retourneren.
Dat vond ik zelf ook en ik heb gisteren contact gezocht met de online winkel waar ik het scherm op black friday gekocht heb.
Ze erkennen de garantie, maar hebben geen vervangend exemplaar en verwachten deze ook niet meer te krijgen. Ze willen dus alleen mijn aankoopbedrag terug betalen of me de 65OLED807 als vervanger sturen voor 450 euro bijbetaling.

Voor het aankoopbedrag kan ik mijn huidige type niet opnieuw kopen bij een andere online winkel, was namelijk 1150 euro en goedkoopste is nu 1598 euro.

Hoewel de 65OLED807 voor 1600 (1150 + 450) euro een goede deal is als ik de prijs zie in andere online winkels, vind ik 1600 euro voor een tv gewoon veel te veel.

Weet iemand of ik kan eisen dat ze met een vervangend exemplaar sturen ipv geld retour?

Er is me overigens ook nog aangeboden om max 30 dagen te wachten of misschien de TV wel weer op voorraad komt.

[ Voor 5% gewijzigd door VivaAtloni op 10-12-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Al kan je het eisen.. wat ze niet hebben kunnen ze niet geven?

Compleet geld terug is dan je andere optie of inderdaad een beter model met bijbetaling.

Maar.. kunnen ze hem niet ter reparatie aanbieden?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Dennis1812 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:03:
Maar.. kunnen ze hem niet ter reparatie aanbieden?
Nee dat deden ze niet.
Gaat me er vooral om wat mijn rechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
VivaAtloni schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:05:
[...]

Nee dat deden ze niet.
Gaat me er vooral om wat mijn rechten zijn.
Geld terug mag, als het niet mogelijk is de huidige te repareren of vervangen. Maar dat ze hem niet willen laten repareren is natuurlijk dan nogal een kut reden. Daarnaast is het natuurlijk mogelijk dat ze geen andere kunnen krijgen als het een uitlopend exemplaar is. Maar alle andere webshops hebben dat ding op voorraad volgens de PW.

En mijn TV is ook geen vlakke spiegel, maar die punt bij jouw TV is wel extreem krom zeg.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 10-12-2022 18:16 ]

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06 17:35
Ik heb inmiddels de Philips 65OLED937 thuis staan. Gekocht vanwege de soundbar die geïntegreerd is in de voet. Er zijn maar bar weinig TV's die samen met een soundbar en een mooie voet op mijn TV kast van 42cm diep kunnen staan.

De TV heb ik nu een weekje in huis. Echter zit het me toch niet helemaal lekker. Het scherm lijkt iets verbogen (zie foto); is dit normaal? Ik zag hierboven een TV die dit veel extermer heeft en dat lijkt me sowieso niet binnen de 'toleranties'. Maar misschien hoort een kleine kromming toch in het scherm te zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhYXgtdWpf4ZxNas8GkVhs5pAsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8d4cpmQ4EumEwqtmKQWHGgMy.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast merk ik dat het geluid van de soundbar me sterk tegenvalt. Ik heb hem gekocht met de hoop straks de Philips FW1 Subwoofer van de cashback actie te bestellen. Omdat het geluid van de soundbar zelf me redelijk schel in de oren klonk heb ik op Marktplaats een Pioneer Subwoofer uit 2002 gehaald. Deze is instelbaar qua Crossover en bas intensiteit.

Wat ik echter merk, nadat ik deze sub aan heb gesloten op de TV, is dat de Subwoofer enkel de echt lage klanken accentueert. De stemklanken en bijvoorbeeld gitaarmuziek lijken door de "geintegreerde" subvan de TV te worden versterkt, dus niet door de externe sub.

Daardoor lijkt er een soort gat te ontstaan in het geluidsspectrum, waardoor TV geluid erg blikkerig klinkt en enkel rapmuziek redelijk wordt weergegeven door de Soundbar + Sub.

Ter vergelijking: Mijn 5 jaar oude, relatief basic HTL5160 Soundbar van Philips geeft een veel 'voller' geluid.

Heeft iemand hier ook eenzelfde ervaring? Maakt het nog uit dat de Sub (met een bereik van 25-200hz), uit 2002 komt en een nieuwe subwoofer misschien meer geluid voor zijn rekening kan nemen?

Ik heb nu nog maar enkele dagen om de TV eventueel te herroepen. Dat zou ik ergens jammer vinden, want het is wel een erg complete TV met prachtig beeld. Maar voor een set van ~2500 euro mag je wat mij betreft een stuk meer verwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Flipswix op 15-12-2022 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GTA-1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-05 17:21
Waar is de Philips 65PML9507 te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:15
@Flipswix
Op zich is je scherm oke denk ik. Dit zie en hoor je veel bij de wat grotere oled schermen.
Komt mede doordat het bovenste deel nogal dun is en hierdoor vaak een lichte welving kent.
Is je beeld zelf op zich in orde, of zie je er iets van terug als je tv kijkt?
Heb zelf sinds kort de 77er van de 937, hier zie je ook een lichte kleine afwijking.

Vindt zelf dat het geluid uit de soundbar meer dan prima klinkt.
Zelfs een stuk beter dan ik zelf verwachte.
Ook produceert de soundbar een mooie diepe bas.
Er zitten veel verschillende soundmodi op, ook kun je veel zelf nader instellen.
Heb je de diverse geluids instellingen al door geprobeert.
In het geluids instellingen menu van de tv ook even instellen dat je gebruik maakt van een externe extra aangesloten subwoofer, dat maakt al verschil namelijk.

Ikzelf zou de bijbehorende subwoofer van de actie even afwachten en dan opnieuw instellingen proberen.
En genieten van 1 van de beste oleds van nu, als het al niet de beste is?

[ Voor 8% gewijzigd door dinandus op 17-12-2022 11:49 . Reden: Info subwoofer instellingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaadal
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-07-2024
GTA-1 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 17:39:
Waar is de Philips 65PML9507 te koop?
Ik zit al geruime tijd te wachten op de 55PML9507.
Inmiddels heb ik via 2 winkels te horen gekregen (na navraag bij de accountmanager van Philips) dat de 9507 serie niet in Nederland geleverd gaat worden. Zou fijn zijn als Philips Nederland dit ook duidelijk zou communiceren naar de consument.
Vind dit erg vervelend en slordig, aangezien deze serie gewoon op de website staat en hij ook in de cashback actie zat. Balen dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Stond trouwens een update klaar voor de 58PUS8506 in mijn geval, kleine update en geen idee wat er veranderd is: TPM211EA: 101.1.3.232

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Flipswix schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:38:
Ik heb inmiddels de Philips 65OLED937 thuis staan. Gekocht vanwege de soundbar die geïntegreerd is in de voet. Er zijn maar bar weinig TV's die samen met een soundbar en een mooie voet op mijn TV kast van 42cm diep kunnen staan.

De TV heb ik nu een weekje in huis. Echter zit het me toch niet helemaal lekker. Het scherm lijkt iets verbogen (zie foto); is dit normaal? Ik zag hierboven een TV die dit veel extermer heeft en dat lijkt me sowieso niet binnen de 'toleranties'. Maar misschien hoort een kleine kromming toch in het scherm te zitten?

[Afbeelding]

Daarnaast merk ik dat het geluid van de soundbar me sterk tegenvalt. Ik heb hem gekocht met de hoop straks de Philips FW1 Subwoofer van de cashback actie te bestellen. Omdat het geluid van de soundbar zelf me redelijk schel in de oren klonk heb ik op Marktplaats een Pioneer Subwoofer uit 2002 gehaald. Deze is instelbaar qua Crossover en bas intensiteit.

Wat ik echter merk, nadat ik deze sub aan heb gesloten op de TV, is dat de Subwoofer enkel de echt lage klanken accentueert. De stemklanken en bijvoorbeeld gitaarmuziek lijken door de "geintegreerde" subvan de TV te worden versterkt, dus niet door de externe sub.

Daardoor lijkt er een soort gat te ontstaan in het geluidsspectrum, waardoor TV geluid erg blikkerig klinkt en enkel rapmuziek redelijk wordt weergegeven door de Soundbar + Sub.

Ter vergelijking: Mijn 5 jaar oude, relatief basic HTL5160 Soundbar van Philips geeft een veel 'voller' geluid.

Heeft iemand hier ook eenzelfde ervaring? Maakt het nog uit dat de Sub (met een bereik van 25-200hz), uit 2002 komt en een nieuwe subwoofer misschien meer geluid voor zijn rekening kan nemen?

Ik heb nu nog maar enkele dagen om de TV eventueel te herroepen. Dat zou ik ergens jammer vinden, want het is wel een erg complete TV met prachtig beeld. Maar voor een set van ~2500 euro mag je wat mij betreft een stuk meer verwachten.
Ik heb de Fidelio b97 onder mijn TV hangen en zonder de meegeleverde subwoofer is het geluid inderdaad niet om over naar huis te schrijven. Ik had de subwoofer eerst naast de bank gezet zoals ik ook bij mijn vorige opstelling had (met goedkope zuilspeakers) maar dat klonk echt nergens naar. Die subwoofer neemt een heel groot deel van het geluidsspecteum op zich en moet echt in de buurt van de TV staan, zoals ook in de handleiding staat overigens.

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06 10:50
m0ridin schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:04:
Stond trouwens een update klaar voor de 58PUS8506 in mijn geval, kleine update en geen idee wat er veranderd is: TPM211EA: 101.1.3.232
Ik merkte dat ook op. Geen changelog online...

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
stervis schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:04:
[...]

Ik merkte dat ook op. Geen changelog online...
TPM211EA_101.001.003.223– Date: 2022/10/21
- Fix for DVB-S incorrect channel number shown on favourite list
- Fix for DVB-S numeric keys not working in favourite list
- Fix for DVB-C teletext corruption issue
- Fix for picture flicker after rebooting XboX
- Improvements for HBBTV teletext and audio/video playback issues
- Improvements for Picture Quality
- Improvements for stability issues (reboots, freezes)

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

• stervis
  • Laatst online: 04-06 10:50
Roydriguez schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:21:
[...]

TPM211EA_101.001.003.223– Date: 2022/10/21
- Fix for DVB-S incorrect channel number shown on favourite list
- Fix for DVB-S numeric keys not working in favourite list
- Fix for DVB-C teletext corruption issue
- Fix for picture flicker after rebooting XboX
- Improvements for HBBTV teletext and audio/video playback issues
- Improvements for Picture Quality
- Improvements for stability issues (reboots, freezes)
Dit is de oude. Ben opzoek naar de 232 niet de 223

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Welke console geeft het beste beeld op de 55OLED806, de Ps5 of de Xbox?

Ik meende iets te hebben gelezen dat een bepaalde functie bij de Philips niet lekker werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 21:43

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

m0ridin schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:04:
Voor mensen die de interne opslag als adoptable storage gebruiken, die eerst veilig uitwerpen via het alle instellingen Android Opslag menu. Dan de USB drives ontkoppelen. Dat had ik de vorige keer niet gedaan, en na een paar dagen was een factory reset de oplossing die uiteindelijk definitief werkte. De adoptable storage USB drive is specifiek bij de huidige installatie met encryptie en na een factory reset moet die opnieuw geformateerd worden. Nu is dat te voorkomen door het eenvoudig tijdelijk te verwijderen voor de firmware up te daten.

Edit: Ik ga komende dagen of ze MIMI sound hebben gefixt. Het was namelijk zo dat als ik MIMI sound aanzette op de 806 de TV iedere dag wel een keer een harde reboot deed. Bij MIMI sound uitzetten werkt het wel goed. Daar kwam ik achter na de factory reset vanwege het adoptable storage probleem wat eerst opgelost werd.

[ Voor 16% gewijzigd door Terry A Davis op 24-12-2022 11:26 ]

Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zit nog wel eens te switchen tussen de verschillende Ambilight modussen van mijn tv. (49PUS6482/12)

Ik heb de keuze tussen: Standaard, natuurlijk, voetbal, helder, game, comfort, relaxt.

Maar ik kan nou niet echt vinden welke opties wat inhoudt. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Get!em schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:02:
[...]

Voor zover ik weet kan het alleen via een Philips firmware update, als die beschikbaar is voor deze jaar-series. En voor zover ik kan nagaan zijn alle 04 (2019) en 05 (2020) series met Android 9, nog steeds niet te updaten.

Ik hou https://toengel.net/philipsblog/ in de gaten. Gezien er nog steeds updates komen voor Saphi tv's uit de 04 en 05 jaarseries, hoop ik dat de Android tv's dat uiteindelijk ook krijgen.

Edit , net even forum nagekeken, en Alex Toengel lijkt te suggereren dat er vanaf vandaag een update zou kunnen zijn.

[...]
Het lijkt erop dat Android 11 nu beschikbaar is voor: 2019/2020 en voor 2021 en 2021/2022

Iemand al ervaring?

Morgen maar eens updaten, als de TV hem ziet tenminste.

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 03-01-2023 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:37
Get!em schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:26:
[...]

Het lijkt erop dat Android 11 nu beschikbaar is voor: 2019/2020 en voor 2021 en 2021/2022

Iemand al ervaring?

Mijn 935 ziet de update niet helaas. Heb ook geen zin om 'm op USB te zetten. Hij zal vanzelf wel via internet beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
[...]

Iemand al ervaring?

Voor de 2021/2022 (oa PUS8506) is hij al een tijd uit hoor... de laatste fw is een kleine update waarvan niemand precies weet wat daar is aangepakt.

Maar ehm, bevat wel prima? Werkt hier ok (rare HDMI issues met geluid af en toe waardoor soundbar niet ingeschakeld wordt maar geen idee of dat sainds android11 is, of ergens anders geintroduceerd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ah, ja, had de historie niet bekeken, die zitten al langer op 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-05 18:21
[...]

Iemand al ervaring?

ik wil hem graag op mijn 854 tv zetten maar een nieuwere firmware dan TPM191E_R.101.002.178.000 vind ik niet voor mijn tv op de site. OF kijk ik nu niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-06 18:49
royckev schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:08:
[...]

ik wil hem graag op mijn 854 tv zetten maar een nieuwere firmware dan TPM191E_R.101.002.178.000 vind ik niet voor mijn tv op de site. OF kijk ik nu niet goed?
Ik heb dezelfde tv en er is nog niks beschikbaar OTA iig.
De huidige Android TV versie momenteel is zelfs 9, versie 10 wordt dus volledig overgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ben net weer thuis. Hier net ook de OTA gecheckt, nog niks. Dus blijkbaar alleen via USB. Naja, dan wacht ik nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
Ik wil t graag doen via usb. Maar ik vind de juiste firmware niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 20:32
Ik zie ook geen update voor mijn 804, maar vraag me ook af of het veel toevoegt; ik gebruik hem alleen als dom scherm voor mijn tv settop box en de apple tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Even aankijken, software updates worden ja niet voor alle tv's in 1 keer uitgerold, kan wat meer tijd over heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik zie verschillende settings voor 120fps met wel of geen vrr uitgelegd in dit artikel:

review: Philips OLED 806 - Aanrader met Android en Ambilight

Welke instelling zou ik het beste kunnen gebruiken voor het gamen op een Xbox series x icm een philips 55oled806? Ik speel mw2 en racegames. Er staat in het artikel dat VRR zijn beperkingen heeft, maar ik weet ook niet zo goed wat het doet.

Edit: Ik kwam een artikel tegen waarin wordt geschreven dat er begin vorig jaar een fix is uitgebracht om vrr op 4k 120hz werkend te krijgen. Is die update ook daadwerkelijk uitgerold?
Edit2: Ik heb 120hz in monitor mode geprobeerd, maar het wordt er niet perse veel beter van.

Edit3: Het is me gelukt. In monitor mode moet je ook nog vrr aanzetten bij de HDMI opties. Wat ik mij wel afvraag is of er in monitor mode ook een beveiliging tegen inbranden zit net als in game mode.

[ Voor 48% gewijzigd door darkdesign op 08-01-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:07
Mijn ouders hebben een Philips 55oled935/12 (die met de BW soundbar). Om een of andere reden springt de beeldstijl steeds naar Monitor. Wanneer deze middels Instellingen > Beeld > Beeldstijl op een andere beeldstijl (zoals persoonlijk, film, levendig enz.) gezet wordt, dan blijft het een tijdje staan, soms uren, soms dagen, om vervolgens weer terug te springen naar monitor.

Op dat moment verschijnt er ook een melding in beeld over HDR-signaal: HDR-signaal gevonden maar uw TV staat in de modus Monitor. Deze modus toont alleen originele videocontent zonder HDR-verwerking. Selecteer Houden om in de modus Monitor te blijven. Selecteer Verlaten om de modus Monitor te verlaten voor HDR-effecten. U kunt deze instellingen weer wijzigen bij Instellingen > Beeld > Beeldstijl.

Het (wederom) aanpassen heeft dan even effect, maar is niet blijvend.

TV werkt samen met het kleine Ziggo kastje, laatste software is geïnstalleerd via het menu en de internetverbinding is bedraad 100mbit.

Iemand die dit herkent of hier een oplossing voor heeft?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@coelho heb je de al eens compleet gereset, dus vanaf de fabrieks instellingen?

Is wanneer de OLED in de HDR modus springt dan ook daadwerkelijk een HDR aanbod, hetzij via de NEXT, en of via de tv direct? Tenmiste ik ging ervan uit dat je de Ziggo Next bedoelt?
Hoe staat de HDMI ingesteld op de Next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
dinandus schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:18:
@coelho heb je de al eens compleet gereset, dus vanaf de fabrieks instellingen?
Nee, goede suggestie.
Is wanneer de OLED in de HDR modus springt dan ook daadwerkelijk een HDR aanbod, hetzij via de NEXT, en of via de tv direct? Tenmiste ik ging ervan uit dat je de Ziggo Next bedoelt?
De NEXT Mini. Geen idee wat voor aanbod het is. Ze hebben een HD pakket, dus ik neem aan dat het aanbod bij de reguliere zenders dan ook HDR is??
Hoe staat de HDMI ingesteld op de Next?
Hoe bedoel je dat? Is toch alleen een kwestie van de HDMI stekker in de NEXT en in de TV? Of zie ik hier iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

darkdesign schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:00:
Welke console geeft het beste beeld op de 55OLED806, de Ps5 of de Xbox?

Ik meende iets te hebben gelezen dat een bepaalde functie bij de Philips niet lekker werkt?
Ik weet alleen dat de PS5 alleen op bepaalde eigen Sony Bravia TV's Dolby Vision ondersteunt voor streaming. De Xbox ondersteunt Dolby Vision ongeacht tv-merk voor streaming.
Maar een functie die specifiek bij Philips tv's niet lekker werken ken ik niet.
Zowel de PS5 als de Xbox ondersteunen geen Dolby Vision op UHD blu-ray discs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
@coelho
De NEXT heeft ook een instel mogelijkheid in het menu hoe je het beeld doorgegeven wilt hebben.
Heb nu niet de gelegenheid om het zelf even in te kijken, daar ik uit huis ben.

Het normale HD pakket kent geen HDR zenders.
Zelfs het Love Nature UHD, welke in het XL pakket zit, maar ook het eigen Ziggo Sport 4K, eh 99 % upgewaardeerd HD beelden, kent geen HDR. Dus zou je tv dus niet in HDR modus mogen gaan.
Je ziet wel vaker, de veelgemaakte fout, bij beeldinstellingen : "HDR op altijd aan" ingesteld staan. Dit zou op "automatisch" moeten staan, indien je bijvoorbeeld Netflix duurste abonnee vorm hebt. Anders HDR op uit op je Next.
Dus even je beeld instellingen op de mini Next even goed doorkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:34
De Android 11 update voor televisies op basis van het TPM191E platform (2019/2020) is te downloaden:

https://www.p4c.philips.c...ode=inpage&scy=VN&slg=DEU

Bron: https://toengel.net/phili...oid-tv-11-tpm191e/page/9/

Te installeren via USB-stick, uiteraard op eigen risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Hoe maken jullie je oled scherm schoon? Er zitten wat vingerafdrukken op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:24
Ik gebruik een microvezeldoekje, die ik op een puntje even nat maak met lauwwarm water. In ieder geval geen schoonmaakmiddelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:13

KhaZ

Alfa Romeo

Bij de Action zon flesje monitor/display reiniger kopen, 1 spuitje op de plek met vlekken, en na 10 seconden met een microvezeldoek schoon en droog wrijven (10 seconden ofzo): streeploos perfect resultaat.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
Mr Magic schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:05:
De Android 11 update voor televisies op basis van het TPM191E platform (2019/2020) is te downloaden:

https://www.p4c.philips.c...ode=inpage&scy=VN&slg=DEU

Bron: https://toengel.net/phili...oid-tv-11-tpm191e/page/9/

Te installeren via USB-stick, uiteraard op eigen risico :)
Ik heb hem gisteren erop gezet.
ik heb het idee dat hij beter beeld geeft en ik merk dat youtube en andere apps sneller opstarten.
Wat ik wel jammer vind dat ik nu die klote startpagina met al die ongewenste reclame van google play en disney weer terug heb. Krijg dat nu ook niet verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
royckev schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:14:
[...]

Wat ik wel jammer vind dat ik nu die klote startpagina met al die ongewenste reclame van google play en disney weer terug heb. Krijg dat nu ook niet verwijderd.
Dat klopt inderdaad :( Ik had bij de vorige versie de automatic updates in de play store uitgezet zodat de Android TV Home app niet ge-updatet werd. Maar helaas zit er een te nieuwe versie ingebakken in deze firmware waar die reclames al inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
Mr Magic schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:47:
[...]

Dat klopt inderdaad :( Ik had bij de vorige versie de automatic updates in de play store uitgezet zodat de Android TV Home app niet ge-updatet werd. Maar helaas zit er een te nieuwe versie ingebakken in deze firmware waar die reclames al inzitten.
precies. ben al bezig met andere home apps. maar die starten niet automatisch op. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
Het trieste is dat Google in hun eigen Google TV OS dat op de nieuwere Chromecasts draait wel de optie heeft om dit uit te schakelen (iets met Apps only mode o.i.d.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:24

HollovVpo1nt

I like gadgets

De Philips PML9636 en PML9606 komen regelmatig in de aanbieding. Het zijn op papier hele indrukwekkende TV's maar er zijn zo verrekte weinig gebruikerservaringen te vinden online... Hier is de grootste informatiebron qua gebruikservaringen: https://www.avforums.com/...niled-tvs.2342029/page-52

Ik ben geïnteresseerd in deze PML9636 maar ik zie qua ervaringen:
- 'Shadowing'
- 'PMW Flickering'
- Slechte Local dimming

Zijn hier mensen met PML9636? Hoe is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:15

DjVe

Hatsaflats!

Mijn 935 begint rare dingen te doen met instellingen. Hij zet geregeld de pesoonlijke beeldinstellingen terug naar fabrieksinstellingen. Dat doet hij bij willekeurige apps. Iemand al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
DjVe schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:40:
Mijn 935 begint rare dingen te doen met instellingen. Hij zet geregeld de pesoonlijke beeldinstellingen terug naar fabrieksinstellingen. Dat doet hij bij willekeurige apps. Iemand al eens gehad?
Zie een paar posts boven je. Neigt naar het verhaal van mijn ouders: coelho in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"

Firmware bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 20:43
Ben van plan om op een korte termijn een Philips ambilight tv te kopen ivm Hue waar mijn huis slim verlicht mee is.

Welke launcher gebruiken jullie?
Zag in dit topic wel Flauncher voorbij komen.
Hun "Data safety" staat me niet zo aan. Veel data verzamelen maar niks kunnen verwijderen.

Op Reddit zijn er een aantal topics over.
Topic 1
Topic 2
Topic 3

Welke (privacy vriendelijke) launcher gebruikt de Tweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 09:53
royckev schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:14:
[...]

...en ik merk dat youtube en andere apps sneller opstarten.
Dat merk ik ook. Maar wat ik vervelend vind is dat de tv echt super traag is wanneer het uit standby komt. Ik moet echt een paar seconden wachten tot de launcher helemaal geladen is en het toestel echt doet wat ik probeer met de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:26
Weet iemand of een beugel als deze compatible is met de Philips 75PML9506
https://www.bol.com/nl/nl...-40-100/9300000117360665/

De beugel houdt de TV 2-2,5cm van de muur, maar de TV heeft een verdikking aan de onderzijde die dan tegen de muur lijkt te komen.

Deze heeft hetzelfde "issue" (2,6cm van de muur)
https://www.muurbeugel.nl...el-max-100-inch-tv/p10029

[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 21-01-2023 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:39
Wat is nou het verschil tussen 55OLED837/12 en 55OLED807/12

Volgens de Philips vergelijker Enkel de afstandsbediening en b.v. Geforce Now en Stadia op de 807 en verder winkel afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:37
Rebel-Rebel schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:03:
Wat is nou het verschil tussen 55OLED837/12 en 55OLED807/12

Volgens de Philips vergelijker Enkel de afstandsbediening en b.v. Geforce Now en Stadia op de 807 en verder winkel afhankelijk?
Google Stadia is inmiddels niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-05 07:02
Hallo , allen Heb vraag. Ik wil graag DS-File (Synology app) op mijn 55PUS7502 installeren. Deze is nietbeschikbaar via Playstore van TV. Dus moet deze downloaden en naar TV tillen (usb) .
Ik heb de beveiligingsinstelling al gewijzigd zodat " software van derden" geaccepteerd wordt.
Iemand nog tips en ervaring? Hoor graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
Hallo,

Ik heb een issue met mijn net gekochte nieuwe Philips TV. Ik wist niet goed waar deze vraag het beste gepost kon worden omdat het issue tussen 3 apparaten kan liggen. Maar ik dacht, laat ik in dit topic beginnen.

Wij hebben onlangs een nieuwe televisie gekocht, de Philips 55OLED807 Ambilight (2022). Ik had alles gekoppeld aan de Ziggo Next box en onze LG SK9Y soundbar. Kabel indeling als volgt:
  • TV poort HDMI 1 ARC 4k 120hz naar Ziggo box met HDMI
  • TV poort HDMI 2 eARC 120hz naar LG soundbar met HDMI
Alles lijkt goed, beeld + geluid is prima, de audio bron (ARC) wordt automatisch gevonden. Echter is de audio/beeld niet in sync als wij TV kijken via de ziggo box. Daar zit een vertraging in en die kan ik niet oplossen. Alle 3 de apparaten hebben een sync setting maar het issue is dat deze settings gaan van 0-300ms maar ik moet juist in de min kunnen om het te herstellen. Dus nu standaard 0 en als ik +10ms doe wordt het issue alleen maar erger.

Dit issue is echter NIET aanwezig als we via de smart TV zelf naar apps kijken. Bijv. een Netflix. Dan loopt de audio en video wel automatisch in sync. Het issue lijkt dus echt te zitten in de koppeling met de Ziggo next box en dus de TV of soundbar. Ik kom hier zelf helaas niet uit maar het kijkt natuurlijk super vervelend en irritant met deze kleine sync vertraging. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Alvast bedankt!

Owja en verder is deze 55OLED807 echt een geweldige TV. Prachtig beeld, mooie looks, super dun en voor ons een enorme kijk beleving ivm onze oude TV van 12 jaar oud. Zeker een aanrader!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Issue heb ik met kpn box ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:52
Juancho schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:04:
Hallo,

Ik heb een issue met mijn net gekochte nieuwe Philips TV. Ik wist niet goed waar deze vraag het beste gepost kon worden omdat het issue tussen 3 apparaten kan liggen. Maar ik dacht, laat ik in dit topic beginnen.

Wij hebben onlangs een nieuwe televisie gekocht, de Philips 55OLED807 Ambilight (2022). Ik had alles gekoppeld aan de Ziggo Next box en onze LG SK9Y soundbar. Kabel indeling als volgt:
Alles lijkt goed, beeld + geluid is prima, de audio bron (ARC) wordt automatisch gevonden. Echter is de audio/beeld niet in sync als wij TV kijken via de ziggo box. Daar zit een vertraging in en die kan ik niet oplossen. Alle 3 de apparaten hebben een sync setting maar het issue is dat deze settings gaan van 0-300ms maar ik moet juist in de min kunnen om het te herstellen. Dus nu standaard 0 en als ik +10ms doe wordt het issue alleen maar erger.

Dit issue is echter NIET aanwezig als we via de smart TV zelf naar apps kijken. Bijv. een Netflix. Dan loopt de audio en video wel automatisch in sync. Het issue lijkt dus echt te zitten in de koppeling met de Ziggo next box en dus de TV of soundbar. Ik kom hier zelf helaas niet uit maar het kijkt natuurlijk super vervelend en irritant met deze kleine sync vertraging. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Alvast bedankt!

Owja en verder is deze 55OLED807 echt een geweldige TV. Prachtig beeld, mooie looks, super dun en voor ons een enorme kijk beleving ivm onze oude TV van 12 jaar oud. Zeker een aanrader!
heb je bij instellingen...de digitale uitvoer wel op Meerkanaals (bypass) staan...bij mij werkt het nu wel goed samen met de ziggo next...ik heb de 806 uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cnet
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:38
Juancho schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:04:
Hallo,

De optie Dolby Digital uitvoer op uit in de Ziggo mediabox?
Als ik die aanzet krijg ik ook kleine audio sync problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
@Michel242186 @Cnet bedankt voor de tips, ik ga dat vanavond gelijk even checken! Maar gelijk al een vraag, is het geluid dan niet gelijk een stuk minder? Wij hebben juist nog 2 extra dolby atmos surround boxjes achter ons en dat effect wil je natuurlijk niet kwijt. Zou wel vreselijk zijn als je net een dure mooie TV hebt gekocht...

[ Voor 59% gewijzigd door Juancho op 03-02-2023 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cnet
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:38
Juancho schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:58:
@Michel242186 @Cnet bedankt voor de tips, ik ga dat vanavond gelijk even checken! Maar gelijk al een vraag, is het geluid dan niet gelijk een stuk minder? Wij hebben juist nog 2 extra dolby atmos surround boxjes achter ons en dat effect wil je natuurlijk niet kwijt. Zou wel vreselijk zijn als je net een dure mooie TV hebt gekocht...
Tja gewone tv content zoals RTL4 of Discovery channel hebben sowieso geen Dolby 5.1 ondersteuning.
Maar kijk je Netflix of andere streaming diensten via je mediabox Next? Want dan is het wel een gemis.
Maar in dat geval raad ik het je wel aan om via de apps op je tv te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Cnet schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:50:
[...]

Tja gewone tv content zoals RTL4 of Discovery channel hebben sowieso geen Dolby 5.1 ondersteuning.
Maar kijk je Netflix of andere streaming diensten via je mediabox Next? Want dan is het wel een gemis.
Maar in dat geval raad ik het je wel aan om via de apps op je tv te kijken.
De verdeling is hier simpel:
  1. Alle apps via de TV (Netflix/Videoland/NPO/HBO/Youtube etc).
  2. TV kijken (live/terugkijken/opnames) via de Ziggo Next box
Helaas heeft het aanpassen van die settings geen verbetering gebracht. Er blijft, via Ziggo Next, een kleine sync vertraging. Ik kan nog eens proberen om de Ziggo Next Mini te proberen. Dat is het nieuwste model en is sowieso zo klein dat je die achter de TV kan plakken (kastje minder in zicht). Wellicht werkt het met dat mini boxje wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:26

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Juancho schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:42:
[...]

De verdeling is hier simpel:
  1. Alle apps via de TV (Netflix/Videoland/NPO/HBO/Youtube etc).
  2. TV kijken (live/terugkijken/opnames) via de Ziggo Next box
Helaas heeft het aanpassen van die settings geen verbetering gebracht. Er blijft, via Ziggo Next, een kleine sync vertraging. Ik kan nog eens proberen om de Ziggo Next Mini te proberen. Dat is het nieuwste model en is sowieso zo klein dat je die achter de TV kan plakken (kastje minder in zicht). Wellicht werkt het met dat mini boxje wel goed.
sluit je soundbar eens aan op de arc poort inplaats van de e-arc of disable e-arc. gezien de leeftijd van de soundbar ondersteund hij denk ik e-arc ook niet.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hubert schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:09:
[...]

sluit je soundbar eens aan op de arc poort inplaats van de e-arc of disable e-arc. gezien de leeftijd van de soundbar ondersteund hij denk ik e-arc ook niet.
Zal ik doen maar als de ondersteuning er niet is wordt e-arc toch gewoon als arc poortje gebruikt zou ik denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:26

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Juancho schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:33:
[...]

Zal ik doen maar als de ondersteuning er niet is wordt e-arc toch gewoon als arc poortje gebruikt zou ik denken?
ja mogelijk wel maar de earc implementatie was ook op de 806 niet zo tof en buggy .. en daarnaast is dat meer een hdmi 2.1 feature welke jou soundbar niet heeft. kan zijn dat dat je vertraging veroorzaakt. HDMI 3 of 4 is ook een goeie optie.

[ Voor 3% gewijzigd door Hubert op 07-02-2023 15:37 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb een Philips 75PML9506 van april 2022, daarvan lijkt sinds gisteren de "centerspeaker" (subwoofer?) het niet meer te doen; het geluid is alsof het van een telefoon komt. De speakers links en rechts doen het nog wel als ik achter de TV luister, de centerspeaker staat helemaal stil.
TV herstarten verhelpt het niet, in de settings kan ik ook niks vinden wat misschien zou helpen (heb ook al omgeschakeld tussen HDMI en speakers)

Iemand een idee? Garantiekwestie?

edit: volledige factory reset helpt ook niet

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 08-02-2023 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crombates
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-02-2023
Stefke schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:22:
Ik heb een Philips 75PML9506 van april 2022, daarvan lijkt sinds gisteren de "centerspeaker" (subwoofer?) het niet meer te doen; het geluid is alsof het van een telefoon komt. De speakers links en rechts doen het nog wel als ik achter de TV luister, de centerspeaker staat helemaal stil.
TV herstarten verhelpt het niet, in de settings kan ik ook niks vinden wat misschien zou helpen (heb ook al omgeschakeld tussen HDMI en speakers)
Zelfde probleem hier. Ik kreeg gisteren de software update TPM211EA_R.101.001.003.232 en sindsdien is het geluid van erg slechte kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
@crombates Ah, ik heb niet gezien of er een update binnen is gekomen vandaag/gisteren, maar dan is dat misschien het probleem, ik zal eens kijken wat voor versie ik nu heb

Ik hoorde het pas gisterenavond (en vanmrogen). Mijn vriendin gaf aan dat ze gisterenochtend het geluid ook anders vond klinken maar toen was ik zelf niet thuis.

edit: idd, gisterenochtend om 8:47 dezelfde update binnengekregen als jij nu hebt. Wat is de beste ingang hiervoor? Ik heb op de philipssite zitten zoeken naar een directe ingang maar zowel het telnr als de chat waren offline...

Kun je zo'n update verwijderen?

[ Voor 30% gewijzigd door Stefke op 08-02-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crombates
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik heb hen net kunnen contacteren via twitter: er zou vandaag een nieuwe update op de tv moeten verschijnen die het probleem verhelpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke

Omdat ik verder niks kon vinden had ik een garantieclaim naar de winkel gestuurd, maar die is wellicht dan niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Philips 806 datum firmware update: 2023 februari 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Kreeg net ook melding van een software update op de 807. Gelijk maar ff gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Als ik Mimi sound gebruik werkt dat alleen goed bij applicaties waarbij display refreshrate van de content zoals een video ook gelijk is aan de refreshrate van het beeldscherm paneel zelf.

Met Kodi kan ik display refreshrate instellen op zelfde als de Disney of Prime of Netflix addon. Mimi sound werkt dan goed.

Ook bij gewone coax tv werkt mimi sound goed.

Echter Mimi sound en officiële Netflix of Disney of officiële Prime dan treedt er resampling op in de audio wat helaas zorgt dat de officiële applicaties voor streaming stutter geven in het beeld. 5 seconden is het beeld bijvoorbeeld vloeiend, dan gaat het beeld heel snel om gemiste frames in te halen en dit herhaalt.

Mimi sound werkt prima als audio verbetering maar heeft op dit moment alleen probleemloos werking indien je content en display op zelfde frequentie staan, zoals 24 Hz of 29,75 Hz.

In de praktijk moet ik mimi sound uitschakelen omdat ik de officiële streaming apps nodig heb om content af te spelen.

Ook bij inschakeling mimi sound kan de tv onverwacht reboot doen.

De mimi sound niet gebruiken is nu de oplossing en ingebouwde equalizer gebruiken werkt ook.

Firmware update vandaag 8 februari 2023 is tijdens typen op mobiel voltooid.

Notabene, voor firmware update:

Bij alke instellingen voor Android alle USB drives Uitwerpen, usb daadwerkelijk loskoppelen indien je applicaties op die usb hebt.

Android via officiële menu opnieuw opstarten voor schone reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Juancho schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:17:
Kreeg net ook melding van een software update op de 807. Gelijk maar ff gedaan.
zou je mijn laatste bericht willen lezen als je USB stick gebruikt voor Adoptable Storage om interne opslag uit te breiden? De vorige keer bleek dat in deze situatie USB drives met Adoptable Storage echt ontkoppeld dienen te worden om dagen van reboot of crash diagnose scenario te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

De situatie en diagnose inzake Mimi sound is voltooid. Mimi sound niet gebruiken helaas.

De situatie bij firmware update en Adaptable Storage vergeten alle USB sticks te ontkoppelen voor update en dagenlange scenario van onverklaarbare reboot voorkomen is voltooid. Eenvoudig alle USB drives Uitwerpen via volledig Android menu voor firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Er is ook nieuwe update beschikbaar voor andere 2021 en 2022 modellen

https://toengel.net/phili...-101-1-3-248/#more-203931

Helaas nog geen info beschikbaar wat de update doet....
Ik wacht nog wel even met een update.

Er wordt wel een sound probleem benoemt, zie reacties bij het support forum.
https://toengel.net/phili...-11-tpm211ea-101-1-3-248/

[ Voor 32% gewijzigd door dinandus op 08-02-2023 18:48 . Reden: Extra forum toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Terry A Davis schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:22:
[...]
zou je mijn laatste bericht willen lezen als je USB stick gebruikt voor Adoptable Storage om interne opslag uit te breiden? De vorige keer bleek dat in deze situatie USB drives met Adoptable Storage echt ontkoppeld dienen te worden om dagen van reboot of crash diagnose scenario te voorkomen.
Ik gebruik geen USB stick en de update is al succesvol gedaan net. Geen idee wat die update inhoudt maar ok 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
dinandus schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:45:
Er is ook nieuwe update beschikbaar voor andere 2021 en 2022 modellen

https://toengel.net/phili...-101-1-3-248/#more-203931

Helaas nog geen info beschikbaar wat de update doet....
Ik wacht nog wel even met een update.

Er wordt wel een sound probleem benoemt, zie reacties bij het support forum.
https://toengel.net/phili...-11-tpm211ea-101-1-3-248/
Ik ben ook wel benieuwd wat de update doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mijn geluidsprobleem is opgelost met de update, de centerspeaker werkt weer zo te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaadal
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-07-2024
Foxke schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:52:
[...]

Heb zelf ook interesse in deze tv, gewoon ff afwachten tot ie in de pricewatch komt. De voorganger van deze is ook uitgekomen in nl.
De 9507 mini-led serie gaat door Philips / TP Vision niet in Nederland uitgebracht/geleverd worden!
Inmiddels de 55PML9507/12 besteld bij Proshop.nl. Dit is een Deens bedrijf en goederen worden ook vanuit Denemarken geleverd. Ik had eerst de reviews bekeken en dat zag er goed uit. Wel een Nederlands telefoonnummer met gewoon Nederlandse klantenservice.
TV draait hier nu en ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:35
Heeft iemand hier ervaring met een 65” PML9636 icm een subwoofer? Mijn broer heeft deze TV laatst via iBood gekocht, maar mist het laag van zijn vorige soundbar/subwoofer combi. Wat zou een goede match zijn voor de B&W soundbar van deze TV?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-05 16:51
Michel242186 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:49:
[...]

heb je bij instellingen...de digitale uitvoer wel op Meerkanaals (bypass) staan...bij mij werkt het nu wel goed samen met de ziggo next...ik heb de 806 uitvoering.
Ik had hetzelfde issue met sk9, ik heb toen ook de digitale uitvoer veranderd en toen was de sync wel goed. Was bij mij ook enkel bij KPN en niet bij native apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hubert schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:36:
[...]

ja mogelijk wel maar de earc implementatie was ook op de 806 niet zo tof en buggy .. en daarnaast is dat meer een hdmi 2.1 feature welke jou soundbar niet heeft. kan zijn dat dat je vertraging veroorzaakt. HDMI 3 of 4 is ook een goeie optie.
Mijn tv heeft alle4n maar earc poorten dus naar een niet earc portje vanuit de soundbar lukt niet. Had nog wat dingen geprobeerd die ik van het Ziggo forum kreeg van expert daar, maar die verergerden de boel alleen maar. Tis nu nog redelijk te doen maar helemaal top is het niet. En dat blijft jammer als je net een dure TV aanschaft. Ik vind het eigenlijk zelf schandalig om eerlijk te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 21-02-2023 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-06 22:46
Iemand een idee hoe je de helderheid (brightness) aanpast op een Oled 807?

Ik vind allerlei instellingen, maar helderheid staat er niet tussen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:58
Matey schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:05:
Iemand een idee hoe je de helderheid (brightness) aanpast op een Oled 807?

Ik vind allerlei instellingen, maar helderheid staat er niet tussen.

Bedankt!
Onder contrast of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice Tiger
  • Laatst online: 15-07-2024
Jaadal schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:33:
[...]

De 9507 mini-led serie gaat door Philips / TP Vision niet in Nederland uitgebracht/geleverd worden!
Inmiddels de 55PML9507/12 besteld bij Proshop.nl. Dit is een Deens bedrijf en goederen worden ook vanuit Denemarken geleverd. Ik had eerst de reviews bekeken en dat zag er goed uit. Wel een Nederlands telefoonnummer met gewoon Nederlandse klantenservice.
TV draait hier nu en ben er erg blij mee.
Op dit moment wordt hij ook bij een andere webshop aangeboden, ook het 65" model.
Zelf heb ik de 65PML9507/12 welke ook uit Denemarken komt daar deze op dat moment niet leverbaar was in NL. Tv is een aanrader voor iedereen die geen OLED tv wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief-Commander
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-09-2023
Zonde dat Philips dit jaar van de vierzijdige Ambilight is afgestapt. Voor mij een reden om deze modellen te skippen. Wellicht keert het volgend jaar wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Chief-Commander schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:38:
Zonde dat Philips dit jaar van de vierzijdige Ambilight is afgestapt. Voor mij een reden om deze modellen te skippen. Wellicht keert het volgend jaar wel terug.
Dat is wel een bijzondere keuze van Philips. Waarom zouden ze dat doen? Ik heb nu een 806 met vierzijdige Ambilight, strak tegen de muur.. Met Ambilight rondom kijkt dat erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief-Commander
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-09-2023
darkdesign schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:29:
[...]

Dat is wel een bijzondere keuze van Philips. Waarom zouden ze dat doen? Ik heb nu een 806 met vierzijdige Ambilight, strak tegen de muur.. Met Ambilight rondom kijkt dat erg mooi!
Geen idee waarom ze daartoe besloten hebben. Het is in ieder geval een domme keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Net begonnen aan een serie op HBO Max. Normaal heb ik geen last van het soap opera effect, want daar heb ik de instellingen voor aangepast. Maar deze serie wordt afgespeeld in HDR Dolby Vision en blijkbaar heb ik daar de instellingen nog niet helemaal goed voor staan. Ik kan er niet aan wennen... Ik heb 100 keer liever dat het wordt uitgezonden in een lagere kwaliteit zodat ik het gewoon simpel op 24fps en enigsinds geblurd beeld kan kijken :')

Iemand tips voor instellingen op HDR om soap opera effect tegen te gaan?

Edit: ik denk dat ik het gevonden heb. Met Motionstijl op Echt bioscoop lijkt het acceptabel.

[ Voor 9% gewijzigd door darkdesign op 08-04-2023 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:50
Sinds kort valt mij op dat ik lijnen zie in close ups van gezichten op mijn oled 807. Je ziet dan een vage lijn rondom de haren of baard van een gezicht. Ik verdenk 1 van de beeldverbeteraars, maar geen idee welke. Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 20:43
Klopt het dat Philips/TP-Vision geen accessibility instellingen heeft aanstaan?
Wil een blauw licht filter app installeren.

Edit staat bij Philips op een andere plek dan bij andere fabrikanten.

[ Voor 22% gewijzigd door walterworld op 20-04-2023 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
darkdesign schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:08:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd wat de update doet.
Hebben jullie het ook dat de TV, na deze update, steeds maar trager en trager wordt?
bij het opstarten van apps en netflix krijg ik ondertussen een eitje hardgekookt....

Is er een mogelijkheid om de oude, originele software terug te zetten?
li

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
Ik zou de door jouw gebruikte apps even legen, blijft veel info in hangen.
Een nieuwe reboot en de app is weer fris voor komende tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
Ik heb wat hulp nodig van handige medetweakers: ik probeer mijn pc aan te sluiten op mijn Philips 807. Ik krijg wel beeld op 4k 60 hz of 2560 x 1440 120 hz, maar niet met 4k 120hz. Iemand enig idee waarom dit niet lukt? HDR werkt ook niet, dan zegt de tv in alle gevallen geen signaal te ontvangen. TV instellingen al op HDMI Ultra HD Optimal (auto game) en gewoon Optimal geprobeerd. G-Sync aan en uit gezet, maar zonder succes.

GPU: RTX 3080
Kabel: https://www.bol.com/nl/nl...uw/9300000040145944/?s2a=

Lijkt me toch dat deze kabel geen problemen zou moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-06 18:49
Gilan11 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:27:
Ik heb wat hulp nodig van handige medetweakers: ik probeer mijn pc aan te sluiten op mijn Philips 807. Ik krijg wel beeld op 4k 60 hz of 2560 x 1440 120 hz, maar niet met 4k 120hz. Iemand enig idee waarom dit niet lukt? HDR werkt ook niet, dan zegt de tv in alle gevallen geen signaal te ontvangen. TV instellingen al op HDMI Ultra HD Optimal (auto game) en gewoon Optimal geprobeerd. G-Sync aan en uit gezet, maar zonder succes.

Ik heb zelf de 854, paar generaties terug, dus het kan nu anders zijn.
Ga naar: General settings -> HDMI Ultra HD -> HDMI 1 (of welke je gebruikt) -> Optimal (ipv Standard).

EDIT: Excuus, zie dat je dit al hebt gedaan :+ Dan heb ik helaas geen andere tip...

[ Voor 4% gewijzigd door MenAreStillGood op 22-04-2023 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 18:30

jmk

Gilan11 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:27:

Ik zou het met een andere kabel proberen. Met zulke hoge bitrates/resolutie/meta data luistert het allemaal heel nauw. Misschien kan je er 1 lenen van iemand om vast te stellen of het aan de kabel ligt.

ligt waarschijnlijk niet aan de specificaties van de kabel maar mogelijk is hij toch defect.

[ Voor 4% gewijzigd door jmk op 22-04-2023 14:18 ]

Yippie kayak, other buckets!

Pagina: 1 ... 53 ... 59 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.