Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Hier ook voor de pus8506...Hubert schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:30:
zojuist een firmware update gehad voor me oled806. versie 101.001.003.223 geen release notes nog kunnen vinden.
Nieuwe security patch (was mei, nu aug) en een kernel versie update... Verder geen idee nog.
Toch een verschil van bijna 200€ (tenzij je een model van vorig jaar neemt)
Aangeschaft via Expert in mijn woonplaats. Dit zijn fijne kerels, heb daar al meerdere witgoed zaken gekocht na mijn verhuizing naar een koopappartement een maand geleden en altijd perfect geholpen.
Ook nog naar de 77 inch zitten lijken maar die was me te groot, valt buiten mijn tv meubel, zag er niet uit, de 65 past perfect in mijn woonkamer.
Een tv mag best gezien worden maar niet dominant zijn in mijn woonkamer.
Zal review doen als ik hem heb doorgewerkt.
Gr, Danny
Ik heb voor de zekerheid de TV bij alle instellingen, dan Android instellingen, opnieuw opstarten, het systeem zo schoon mogelijk laten zijn met opnieuw opstarten.
De nieuwe firmware wordt nu opnieuw geinstalleerd.
Heden: firmware gedownload ( Ik adviseer iedereen voor dit te doen de TV echt opnieuw op te starten, des noods via power off, wat ik echter deed via Android instellingen TV opnieuw opstarten. )
Heden: firmware update in progress
Heden: Bijwerken 9% als de stroom nu uitvalt....
Heden: Bijwerken 14% ik ga ervan uit dat er een recovery is als de stroom uitvalt tijdens zoiets als dit.
Heden: Bijwerken 99% ik ga ervan uit dat het nu goed gaat
Opnieuw opstarten, ben benieuwd!
TV start opnieuw op, Netflix start langzaam op, TV goed op COAX, doe nu even handmatig opnieuw opstarten.
Alles is goed gegaan met de nieuwe firmware update.
Ik weet nog niet welke veranderingen er zijn.
Voor je firmware update, start je systeem opnieuw op, in een zo'n schoon mogelijke staat. Je hoeft niet je TV direct te updaten als die een maand lang of langer of meer niet opnieuw schoon is opgestart.
Ik heb geen idee wat er gebeurt bij een stroom storing tijdens het updaten.
Hier is alles goed gegaan. De TV lijkt te werken zoals het hoort.
Bij de vorige update ging alleen het herprogrammeren van afstandsbediening buttons verloren, dus dat vind ik prima, want met Kodi kan ik daaromheen.
Opmerking offtopic: Ik heb een nieuw bril gekregen vandaag die heel dik is, het beeld lijkt helderder en beter! Ik besef dat dit door mijn nieuwe bril vandaag komt!
Samenvatting:
Start je TV echt opnieuw op voor je de firmware update doet, hopelijk heb je geen stroomstoring. Ik heb geen idee wat er gebeurt tijdens een stroomstoring als je update!
Alles werkt zoals het hoort.
[ Voor 84% gewijzigd door Terry A Davis op 27-10-2022 16:33 ]
Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"
De release notes heb ik hoop ik kunnen geven, het is gewoon spannend of het goed gaat, en hoe je je voorbereid om het zo zeker mogelijk goed te laten gaan. Ik ben nog uit de tijd van Windows 98 waar ieder iets een fout systeem kon betekenen. Mijn ervaring is nu dat zolang de stroomtoevoer goed is dat het wel goed gaat. Maar ik neem geen risico.Hubert schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:30:
zojuist een firmware update gehad voor me oled806. versie 101.001.003.223 geen release notes nog kunnen vinden.
Dankje!
Mijn uiteindelijke vraag van deze firmware update is toch het volgende:
Wat als de stroom uitvalt tijdens de update????
[ Voor 9% gewijzigd door Terry A Davis op 27-10-2022 16:38 ]
- Disney Plus vertoont om de 5 minuten een beeldstop, het beeld bevriest, en gaat na enige tijd weer verder.
( Dezelfde film met Kodi bekijken met Disney Plus plugin werkt wel gewoon.)
- Disney Plus liet de 28e oktober 2022 de TV crashen.
- Op de 28e Oktober 2022 is bij kijken van gewone TV de televisie opnieuw gecrashed.
- Netflix laat op 29e Oktober 2022 de TV crashen, ik weet niet waarom.
Dat zijn 3 crashes sinds de update, dit heb ik alleen eerder meegemaakt op de MiBox.
Op dit moment adviseer ik om de firmware upgrade van de maand Oktober 2022 voor de Philips 806 niet te installeren.
Voor de firmware upgrade was de TV zeer stabiel. Ik doe nu nog geen factory reset. Ik heb alleen Kodi op de USB stick draaien en dat gaf nooit problemen. Misschien dit USB stick opnieuw formatteren na Kodi eraf gooien en opnieuw Kodi installeren?
Op de 29e oktober 2022 is ook Kodi gecrasht, heb backup terug gezet van Kodi.
Dit begon allemaal na de firmware upgrade voor de Philips 806 op 28 oktober 2022.
Geen idee wat te doen.
Vreemde verschijnselen op een voor deze firmware upgrade stabiele TV.
Anderen met ervaringen om te delen? Heb je de 806 dan adviseer ik de firmware nog niet te updaten. Tenzij je ook bereidt bent om alles op factory te zetten, dat heb ik nog niet gedaan.
Edit1:
De 30e en 31e Oktober is de TV ook hard gecrasht in Netflix.
Op 1 November 2022 heb ik nu dan de uitbreidbare geheugenmogelijkheid via USB stick uitgeschakeld en de USB stick als opslag geformatteerd. Kijken of er verbetering is. Wel ook even de stekker uit het stopcontact gehad. Met AIDA zie ik dat de TV in ieder geval op Android 11 zit, maar weet niet of dit met de firmware voor Oktober update ook al zo was. Na dit doen waren een aantal applicaties die ik op de USB stick had geinstalleerd via Adoptable Storage verdwenen. Die heb ik opnieuw geïnstalleerd. Op hoop van zegen.
( Vandaag 1 November eerste testdag. )
Edit2: Het was inderdaad Adoptable Storage waarbij een USB stick gebruikt wordt voor applicaties te installeren dat na de firmware update in de war was, en na opnieuw formatteren wel weer gewoon werkt.
Edit3: Op 4 November 2022 de TV helemaal opnieuw geïnstalleerd. Hierbij kan ik inderdaad zeker zijn dat als je MiMi Sound gebruikt met de Oktober 2022 firmware dat het beeld sneller en langzamer gaat en enorme judder heeft. Dit wordt weer normaal als je MiMi Sound uitzet. Dan loopt alles weer zoals het hoort.
[ Voor 29% gewijzigd door Terry A Davis op 04-11-2022 14:03 ]
Berichtjes mogen natuurlijk eventueel ook wel per PM als je dat liever doet?
Ik zie in de prijs topic voor OLED`s normaliter helaas geen Philips voorbij komen, of andere merken....
Ben inmiddels geslaagd, netto € 3250,-
Zie ook:
dinandus in "OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"
[ Voor 16% gewijzigd door dinandus op 04-11-2022 17:47 ]
Ook ik wacht al een tijdje op deze tv. Hij staat al maanden op de Philips site. Maanden geleden las ik dat ie waarschijnlijk rond de zomer zou komen. Maar die is inmiddels voorbij… benieuwd of ie ooit nog gaat komen. De enige 55 inch tv met een miniled/ambilight combinatie. De 65 inch variant is wel al maanden te koop.Jaadal schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:05:
Ik ben geïnteresseerd in de nieuwe 55PML9507 miniled tv.
Navraag bij 2 ketens leverde de verrassende uitspraak op dat het onzeker is of dit model cq de PML9507 serie door Philips in Nederland geleverd gaat worden. Volgens info op Tweakers zou hij in oktober op de markt komen en op de Philips.nl site komt de serie ook gewoon voor.
Iemand hier die er nadere info over heeft?
Mijn vader wil een nieuwe TV kopen waarmee hij een koptelefoon kan gebruiken voor kijken in de avond/nachtelijke uren om de bovenburen niet te storen. Ik heb hem aangeraden om een exemplaar mét BT aan te kopen zodat hij een draadloze headset gemakkelijk kan koppelen.
Hij is aan het kijken naar een model van Philips/TCL. Is het zo dat een exemplaar met bluetooth altijd kan verbinden met een bluetooth headset? Ik ga ervan uit van wel, maar heb er zelf geen ervaring mee dus toch even checken voor de zekerheid...
Ik zie die niet in de pricewatch? Of komt die uit een andere serie?joblamie schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:41:
[...]
De enige 55 inch tv met een miniled/ambilight combinatie. De 65 inch variant is wel al maanden te koop.
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Dat is de 65PML9506, uit 2021. Ook de 65 inch variant is dus nog steeds nergens verkrijgbaar.Foxke schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:15:
[...]
Ik zie die niet in de pricewatch? Of komt die uit een andere serie?
Ik ook, maar ik heb een Nvidia Shield Pro TV wat ik gebruik voor Plex en Emby dus ik kan in principe internet helemaal uitzetten op de Philips.KhaZ schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:53:
[...]
Dit heb ik ook met een 55OLED803, sinds een van de laatste updates een paar maanden geleden, vrij irritant ja.
Is helemaal niet dom hoorDrwho1 schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:34:
Ik ga hier een (domme) vraag stellen, waarvoor het niet de moeite is om een nieuw topic te openen;
Mijn vader wil een nieuwe TV kopen waarmee hij een koptelefoon kan gebruiken voor kijken in de avond/nachtelijke uren om de bovenburen niet te storen. Ik heb hem aangeraden om een exemplaar mét BT aan te kopen zodat hij een draadloze headset gemakkelijk kan koppelen.
Hij is aan het kijken naar een model van Philips/TCL. Is het zo dat een exemplaar met bluetooth altijd kan verbinden met een bluetooth headset? Ik ga ervan uit van wel, maar heb er zelf geen ervaring mee dus toch even checken voor de zekerheid...
Hier in het kort en makkelijk uitgelegd https://www.coolblue.nl/a...oor-zakelijk-gebruik.html zorg dus dat TV en headset allebei minimaal Bluetooth 5.0 hebben.
Aanvullend:SteveP schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:41:
[...]
Is helemaal niet dom hoorEen TV met Bluetooth zou altijd moeten werken met een Bluetooth headset.
Hier in het kort en makkelijk uitgelegd https://www.coolblue.nl/a...oor-zakelijk-gebruik.html zorg dus dat TV en headset allebei minimaal Bluetooth 5.0 hebben.
Test de door jouw gewenste headset met de TV in een showroom. Mijn ervaring is dat het met bijv een AndroidTV wel goed gaat, via de software, maar dat een ander besturingssysteem het soms nog best lastig maakt, omdat die bijv Bluetooth alleen voor de afstandsbediening of controllers toestaat.
WebOS van LG werkt ook primaGet!em schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:22:
[...]
Aanvullend:
Test de door jouw gewenste headset met de TV in een showroom. Mijn ervaring is dat het met bijv een AndroidTV wel goed gaat, via de software, maar dat een ander besturingssysteem het soms nog best lastig maakt, omdat die bijv Bluetooth alleen voor de afstandsbediening of controllers toestaat.
Komend weekend krijg ik de 77OLED937 en heb week of 6 een LG G2 mogen reviewen, voor review.nl.
Ik zal dan proberen een vergelijk te maken.
Mijn review voor review.nl en o.a. LG zelf vind je onder dezelfde gebruikersnaam als ik hier gebruik.
https://www.kieskeurig.nl...ition-oled55g26la/reviews
[ Voor 13% gewijzigd door dinandus op 08-11-2022 09:54 . Reden: Link review erbij ]
ik zie niet hoe ik je review op review.nl moet zoeken.. ? Geen zoekfunctie !dinandus schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:12:
Een test met vergelijk tussen de Philips 937 en LG G2 ben ik ook nog niet tegengekomen.
Komend weekend krijg ik de 77OLED937 en heb week of 6 een LG G2 mogen reviewen, voor review.nl.
Ik zal dan proberen een vergelijk te maken.
Mijn review voor review.nl en o.a. LG zelf vind je onder dezelfde gebruikersnaam als ik hier gebruik.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Wat een goede deal!Matey schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:05:
Ben benieuwd. Gisterenavond een Philips 65OLED807 besteld na te twijfelen tussen een LG C2 en deze. Straks komt ie toe.
Een mooie prijs bij Hello TV (zie m'n reactie op OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic) heeft me overtuigd.
Kom van een LG C8 uit 2018, die naar de slaapkamer verhuist.
Nu de prijzen dicht bij elkaar zitten, zit ik zelf nu ook te twijfelen tussen deze 2. Echter is Airplay wel een must voor mij.
Weet jij of dit toch mogelijk is bij de 807?
Niet mogelijk, Philips ondersteund dit (domweg) niet. Dus keuze snel gemaaktonee schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:47:
[...]
Wat een goede deal!
Nu de prijzen dicht bij elkaar zitten, zit ik zelf nu ook te twijfelen tussen deze 2. Echter is Airplay wel een must voor mij.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Philips heeft bekendgemaakt dat de Apple TV-app, inclusief Apple TV+ (Apples videoservice voor abonnees), vanaf nu beschikbaar is op zijn Android televisies in Europa. Wanneer je in het bezit bent van een compatibel Android toestel krijg je via de Smart TV-startpagina toegang tot Apple TV+, de Apple TV-kanalen en meer.3 jun. 2021
Copyright and left by SED...
Je hebt het hier over de app Apple TV, niet over Airplay (2)! Er staat toch letterlijk wanneer je in het bezit bent van een compatible ANDROID toestel? Ik lees niks over een IOS (Apple) toestel
[ Voor 30% gewijzigd door MrBas op 09-11-2022 14:37 ]
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Idd geen Airplay op het toestel zelf.onee schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:47:
[...]
Wat een goede deal!
Op m'n LG C8 zit dit wel, maar ik heb onder beide tv's een Apple TV staan.
En waar draait de philips smart televisie op.. juist Android.MrBas schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:35:
[...]
Er staat toch letterlijk wanneer je in het bezit bent van een compatible ANDROID toestel? Ik lees niks over een IOS (Apple) toestel
Copyright and left by SED...
Heeft iemand hier een tip of link om wat beeldinstellingen aan te passen? Voor m'n LG kon ik dat makkelijk online vinden, voor Philips lijkt dit helaas wat moeilijker.
https://fwd.nl/beeld/revi...37-oled937-serie-oled-tv/
Succes, en geniet van je mooie nieuwe aanwinst.
Morgen komt de bovengenoemde OLED, ben benieuwd....
ben ook benieuwd naar het verschil tussen de LG G seriedinandus schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:59:
Hier geen 807 wel een 937 review waar ook instellingen beschreven en geadviseerd worden
https://fwd.nl/beeld/revi...37-oled937-serie-oled-tv/
Succes, en geniet van je mooie nieuwe aanwinst.
Morgen komt de bovengenoemde OLED, ben benieuwd....
Tijd geleden een uitvoering: Philips 65PML9506/12 Zilver gekocht en werkt prima. Nu wilde ik de blu-ray speler uitvoering: Sony BDV-E190 ook weer aansluiten, maar merk dat de audio niet werkt:
KPN | Blu-ray (audio) | |
HDMI 1 | V | X |
HDMI 2 | ? | ? |
HDMI 3 | V | X |
HDMI 4 | V | X |
Hierna sloot ik de blu-ray aan op de uitvoering: Philips 32PFS6906 Zilver en daar werkte het beeld en audio wel meteen op.
Iemand een idee waar het probleem kan zitten? Ik zou zeggen in de combinatie van tv en speler, maar ik heb geen andere speler om te testen.
HDMI 2 is een vraagteken omdat ik nu even niet achter de tv kan komen in m'n eentje op de plek van die aansluiting
Heb m'n laptop maar ff gepakt en die laat gewoon beeld en audio door op hdmi1, 3 & 4. Zal dan wel de combinatie zijn van tv en speler
[ Voor 15% gewijzigd door Eraser127 op 10-11-2022 12:37 ]
verkeerde topic

[ Voor 6% gewijzigd door onee op 10-11-2022 18:46 ]
Eerste indruk : prachtige beelden, mooi formaat, stap van 65 naar 77 inch is een mooie upgrade.
Later meer details, zal kijken dat ik later een review schrijf.
Heb nu wat instelling opstart problematiek.
Mijn KPN Arris UHD wil niet in de geluids modus (AB van de Arris set top box) koppelen met de Bowers en Wilkins soundbar van de OLED. Wie weet de bleu tooth koppeling codes om de AB van de Arris te kunnen gebruiken voor de B&W soundbar? Al diverse pogingen gedaan, maar de Areis kunt uberhaupt geen B&W in zijn koppel overzicht.
Die situatie werkt hier iig wel.
verstellen, ik gebruik namelijk ook de AB om zenders te zappen.
Dat lukte prima op mijn 854, maar nu mis ik de juiste koppeling.
Tuurlijk kan het de de AB van de TV zelf ook, echter 1 AB is wel zo praktisch.
Ook de HDMI CEC instellingen zijn allemaal actief, zowel op de OLED als de Arris set top box.
Kwam van een LG 55UK6950, en hoewel die geweldig was (los van af en toe wat gezeur met smart-apps die vastliepen of waarbij de WiFi er weleens uitgegooid werd), was daar echt niks mee. Echter begon me dat vaak te irriteren en BCC werkte ook niet mee met het oplossen hierin. Alleen steeds een monteur sturen die vervolgens niet veel uitvoerde. Ik was stiekem wel enthousiast over het Ambilight, en dus was het leuk geweest als dit ook op mijn nieuwe televisie zat.
Na veel zoekwerk kwam ik uit op de 55OLED807 van Philips. Wat een heerlijke televisie. Voor een tv is de geluidskwaliteit echt wel prima, al heb ik nog steeds mijn oude vertrouwde Philips HTL3140B soundbar erop aangesloten. Beeld is schitterend en je blijft je verbazen over de kracht van Ambilight. Wat blijft het gaat dat dit zo direct zich aanpast aan de beelden op televisie. Afstandsbediening voelt enerzijds (qua knoppen)_wat goedkoop aan, maar werkt erg prettig. Interface is erg snel en een hele vooruitgang in vergelijking met de LG. Hoop hier lang plezier van te hebben
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Even dubbelcheck: als je de AB van de tv zelf gebruikt, gaat volume van je SB wel goed?dinandus schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:33:
Het geluid van de soundbar, vast onderdeel van de 937 wil ik specifiek met de AB van de Arris UHD box kunnen
verstellen, ik gebruik namelijk ook de AB om zenders te zappen.
Dat lukte prima op mijn 854, maar nu mis ik de juiste koppeling.
Uiterarad, 1 AB.Tuurlijk kan het de de AB van de TV zelf ook, echter 1 AB is wel zo praktisch.
Vreemd. Nog een dubbelcheck: doet de aan/uitknop van de Arris AB het wel om je TV aan en uit te zetten? Want die zijn in principe gelijk aan de volume knoppen.Ook de HDMI CEC instellingen zijn allemaal actief, zowel op de OLED als de Arris set top box.
Mijn inschatting is namelijk dat als je de AB van Arris aan de TV koppelt, met de Philips code, dat je dus meteen het volume van je SB mee regelt, omdat je TV al met CEC aan de SB is gekoppeld. Voorwaarde is dan wel, dat je de Arris dus met HDMI aan je tv hebt hangen en dat de SB dus met HDMI aan je TV zit (of op een andere manier geintegreerd bij jouw model?)
Ik neem aan dat je deze lijst ook al had gevonden? https://kpn.com/w3/file?u...380e682fc&contentid=37925 staat inderdaad geen B&W
mag ik vragen wat de uiteindeiijke prijs dan geworden was?Steeffoon schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:07:
Vorige week de overstap gemaakt naar OLED. Gekozen voor de Philips 55OLED807, die ik met een flinke korting aan kon schaffen bij HelloTV. Er ging zoveel van de prijs af, dat ik maar even goed de reviews ben gaan checken of dit wel zuivere koffie was, maar gelukkig, dat zat wel snor.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Thanks, de AB van de tv regelt zekers de B&W soundbar. Komt een boven verwachting goede geluidservaring uit, ook DA effect is best goed te noemen.
Ja overzicht had ik ook gevonden.
Verder geprobeerd, er nog niet uit. De nieuwste testbox van KPN zit gewoon op een HDMI aansluiting, en de HDMI CEC staan op beide apparaten aan.
Zal vanavond nog keer proberen, anders gaat de testbox eraf, en de VIP 5202 er weer aan.
Ben trouwens ook niet echt content met de Arris testbox, maar daar is het dan ook een test voor.
Verder kan en mag ik niks over de testbox van KPN zeggen, komt later als de box wordt vrijgegeven.
Heb ook nog een Next TV box, en daar is het ineen keer goed gegegaan. Gewoon in menu van de Next Philips TV en of Philips soundbar koppelen en werken beiden.
Ook bij Ziggo is er geen B&W opgenomen bij het apparaten overzicht.
Zeker. Dat is 1369, en daar gaat dan nog de 100 euro cashback van af.Hubert schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:01:
[...]
mag ik vragen wat de uiteindeiijke prijs dan geworden was?
Kan iemand inschatten of die televisie deze prijs verdiend? Vind het zelf lastig in te schatten waar ik op moet letten aangezien die nog geen reviews heeft.
Hopelijk kan iemand van jullie mij hiermee helpen. 2 weken geleden de Philips 48OLED806 gekocht, dit model was een zogenaamd buitenkansje dus voor een lagere prijs te koop. Bij aankomst viel op dat de ambilight strip aan de onderkant in de behuizing was gevallen, dit kon ik er niet zomaar uithalen dus dit aangemeld en de tv zou worden omgeruild.
Nu is vandaag de tv omgeruild voor hetzelfde model, maar is de interface anders. Op het eerste model dat ik kreeg zag de interface er zo uit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/f9VPmrodITNJnKKgtZQNMqB2.png?f=user_large)
Op de tv die vandaag is gekomen zo:
/f/image/7kWssZxoaageE3gRiGgYSYMO.webp?f=fotoalbum_large)
Op de tv staat de nieuwste softwareversie als ik Philips mag geloven, maar de interface van de eerste tv vonden wij veel fijner. Ik ben aan het zoeken geweest maar volgens mij is de interface van de eerste foto ook nieuwer, heeft iemand een idee hoe dit is aan te passen?
Huidige softwareversie is TPM211 EA_R101.001.003.223
doe mij ook die 2e interface pleaseJ.oris schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:00:
Op de tv staat de nieuwste softwareversie als ik Philips mag geloven, maar de interface van de eerste tv vonden wij veel fijner. Ik ben aan het zoeken geweest maar volgens mij is de interface van de eerste foto ook nieuwer, heeft iemand een idee hoe dit is aan te passen?
Huidige softwareversie is TPM211 EA_R101.001.003.223
[ Voor 10% gewijzigd door Hubert op 16-11-2022 12:14 ]
Probleem is dat die achtergrond foto niet alleen een foto is, maar actieve promotie van betaalde content en dus aanklikbaar (kijk nu...).
Bovendien is die Discover ook nog weer apart, en moet je apart toestemming voor geven om je kijkgedrag op te sturen... scroll je dus met de pijltjes van links naar rechts door het menu van Home > Discover > Settings, dan krijg je dus die popup.
Doe mij die tweede dus maar ja.
[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 16-11-2022 13:46 ]
Ik denk dat je gelijk hebt en dat de tv op de achtergrond nog druk bezig was met updaten, een tijd later kwam namelijk ineens de andere interfaceHubert schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:03:
[...]
doe mij ook die 2e interface pleaseveel cleaner. heb dezelfde firmware op me 806 als jij maar ik heb deze interface niet. dat komt omdat deze een update had waardoor je de eerste kreeg die je op je vorige tv had. dus even je apps updaten en dan krijg je hem vanzelf binnen.
Geniet ervan! Heb diezelfde tv hier een weekje staan.Foxke schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:19:
Philips 65” 807 gister binnen gekregen. Mooie black friday en cashback aktie.
Upgrade van 55” lcd naar 65” oled
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik kom van een LG OLED uit 2018 en zie dit toestel als een mooie upgrade. Veel beeldinstellingen, dat is wel wennen.
Ik vind de bouwkwaliteit vooral een pluspunt. TV is een stuk zwaarder dan andere OLED-modellen, maar dat neem ik er graag bij.
Edit: Dacht dat ze meer spraken over toekomstige modellen dit is niet het geval, wel geeft hij aan dat ze kijken naar QD-OLED
[ Voor 67% gewijzigd door Disker op 17-11-2022 21:55 ]
Prima actie. Ben benieuwd!
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Heb de 55 inch versie, top ding. Hier krijg je geen spijt van 😃Dennis1812 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:19:
Hier komt ook de 65OLED807 eraan met BF actie van HelloTV.
Prima actie. Ben benieuwd!

Wat verwacht je van de 807 t.o.v de 854 ? Ik heb de 805 van 2020.. Welk jaar is de 854 ?MenAreStillGood schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:17:
Ik heb 2 jaar geleden de 854 gekocht, maar mijn handen jeuken nu al een paar weken om die 807 te halen
Beter nog een jaar wachten op de qd oled ??
Het zijn wat pietluttige redenen maar helaas ontbreekt hdmi 2.1, dus geen eARC en VRR o.a.belmonde schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 00:45:
Wat verwacht je van de 807 t.o.v de 854 ? Ik heb de 805 van 2020.. Welk jaar is de 854 ?
Beter nog een jaar wachten op de qd oled ??
Ook wat panel verbeteringen en 4 zijdig ambilight
De 854 / 804 is een jaar eerder uitgebracht, maar die heb ik ook in 2020 gekocht.
Maar je houdt de naar mijn mening onhandige afstandsbediening.. Mij is 2 jaar geleden verteld door philips dat er vorig jaar een remote met beter hanteerbare knoppen zou komen.. 2 jaar later nu nog niet.MenAreStillGood schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:58:
[...]
Het zijn wat pietluttige redenen maar helaas ontbreekt hdmi 2.1, dus geen eARC en VRR o.a.
Ook wat panel verbeteringen en 4 zijdig ambilight
De 854 / 804 is een jaar eerder uitgebracht, maar die heb ik ook in 2020 gekocht.
Ik game niet en heb geen soundbar dus hdmi 2.1 en earc geen rol.
Ook de 4 zijdige ambilight is zo ik altijd lees meer bedoeld voor als de tv aan de muur ophangt en dat doe ik ook niet. Dus ik neem aan dat je dat wellicht wel doet of misschien denk je daar anders over.
Misschien ga je ook een maat groter.
Met de product vergelijking op de Philips website heb ik de volgende verschillen ontdekt;
55OLED807/12 - HDMI 2.1-functies:
Max. 48 Gbps gegevenssnelheid
eARC op HDMI 2
eARC/VRR/ALLM ondersteund
55OLED857/12 - HDMI 2.1-functies:
eARC op HDMI 2
eARC/VRR/ALLM ondersteund
FreeSync Premium
Compatibel met G-SYNC
VRR op HDMI 1/2
Echter als ik op Internet informatie/reviews lees dan zou de 55OLED807/12 dit ook gewoon hebben;
"support for 4K120, ALLM and VRR (HDMI VRR, AMD Freesync and NVIDIA Gsync)"
Dus toch gewoon VRR op de 807?
Zelf heb ik het idee dat de 55OLED807/12 het wat bekendere "Internet" model is en de 55OLED857/12 kom ik tegen bij de lokale elektro leverancier .
Weet iemand hoe dit zit? Of weet iemand een duidelijk verschil?
De 807 heeft wel een nieuwe AB toch? Met lichtgevende knoppen dacht ik, dat is wel nice!belmonde schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:05:
[...]
Maar je houdt de naar mijn mening onhandige afstandsbediening.. Mij is 2 jaar geleden verteld door philips dat er vorig jaar een remote met beter hanteerbare knoppen zou komen.. 2 jaar later nu nog niet.
Ik game niet en heb geen soundbar dus hdmi 2.1 en earc geen rol.
Ook de 4 zijdige ambilight is zo ik altijd lees meer bedoeld voor als de tv aan de muur ophangt en dat doe ik ook niet. Dus ik neem aan dat je dat wellicht wel doet of misschien denk je daar anders over.
Misschien ga je ook een maat groter.
Ik heb een receiver en die ontvangt nu dus geen lossless audio (TrueHD/Atmos/etc), en heb een PS5, vandaar dat ik zou willen upgraden. In jouw geval nergens voor nodig idd. Ik ben ook nog heel blij met mijn huidige hoor, echt een prachtig toestel. Zoals ik zei 'pietluttig'
Afgelopen jaren heeft Philips steeds 2 modellen op de markt gezet (van de 8-serie) en het verschil was altijd alleen cosmetisch. Zo heb ik de 854/12 met een draaibare voet, maar was er ook de 804/12 en die heeft 2 pootjes en die is dus niet draaibaar (voor mij was de draaibare voet doorslaggevend, aangezien ik de tv niet aan de muur heb hangen). Technisch zijn er verder geen verschillen.Westereen schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:26:
Iemand ervaring met vergelijking tussen de 55OLED857/12 en de 55OLED807/12?
Weet iemand hoe dit zit? Of weet iemand een duidelijk verschil?
Een snelle Google search toont een donkere voet voor de 857/12 en een zilveren voor de 807/12, maar geen andere verschillen wat ik kan zien. Alleen is de 857/12 (nog) niet te koop in Nederland geloof ik.
Wat vind je een goede AB dan?belmonde schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:05:
[...]
Maar je houdt de naar mijn mening onhandige afstandsbediening.. Mij is 2 jaar geleden verteld door philips dat er vorig jaar een remote met beter hanteerbare knoppen zou komen.. 2 jaar later nu nog niet.
Ik heb een 2020 model met een volledig qwerty-toetsenbord achterop. Ideaal met de streamingdiensten en zoeken naar specifieke series die met de voice activatie toch verkeerd verstaan worden.
Heb weinig AB gezien waarbij dat netjes geregeld is in 1. Kan bij de meeste androidTV wel een apart BT toetsenbord en muis koppelen, maar dan slingert dat ook weer rond.
Nou, wat ik een goede AB vindt... Ik heb wat tegen de "luxe" ab die bij mijn philips oled zit... Omdat de knoppen allemaal tegen elkaar aanzitten zodat je op gevoel niet veel kan. Je moet er naar kijken. Als de knoppen echt knoppen zijn met tussenruimte kun je op het gevoel bedienen.. zonder op vekeerde knoppen te drukken..Get!em schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:22:
[...]
Wat vind je een goede AB dan?
Ik heb een 2020 model met een volledig qwerty-toetsenbord achterop. Ideaal met de streamingdiensten en zoeken naar specifieke series die met de voice activatie toch verkeerd verstaan worden.
Heb weinig AB gezien waarbij dat netjes geregeld is in 1. Kan bij de meeste androidTV wel een apart BT toetsenbord en muis koppelen, maar dan slingert dat ook weer rond.
En de verlichting die er op zit gaat pas aan als je op een knop drukt.. En dan gaat het ook maar een fractie van een seconde aan.. Dus je hebt er niks aan..
Sony ab gaat door beweging bij oppakken al aan.. en blijft even aan.. en buttons zitten op afstnd van elkaar met echte tastbare knoppen.
Ik snap je punt inderdaad.belmonde schreef op zondag 20 november 2022 @ 00:49:
[...]
Nou, wat ik een goede AB vindt... Ik heb wat tegen de "luxe" ab die bij mijn philips oled zit... Omdat de knoppen allemaal tegen elkaar aanzitten zodat je op gevoel niet veel kan. Je moet er naar kijken. Als de knoppen echt knoppen zijn met tussenruimte kun je op het gevoel bedienen.. zonder op vekeerde knoppen te drukken..
En de verlichting die er op zit gaat pas aan als je op een knop drukt.. En dan gaat het ook maar een fractie van een seconde aan.. Dus je hebt er niks aan..
Sony ab gaat door beweging bij oppakken al aan.. en blijft even aan.. en buttons zitten op afstnd van elkaar met echte tastbare knoppen.
Wat dat betreft is die van 2020 zo gek nog niet, alleen geen verlichting. Wel Bluetooth en QWERTY en dus de losse toetsen.
:strip_exif()/f/image/adV1i080D3JhapeKytnbyDsS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZHmHJuwFJxPELxxifHR1e34g.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, dat is beter. Die afstandsbediening zit dan bij de tv's die bij lcd tv's zit of andere.. minder "luxe".. Ik heb philips toen ook geschreven dat de ab bij de 'oleds' van 2020 waarschijnlijk op de designafdeling ontwikkeld zijn zonder oog voor praktisch gebruik..Get!em schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:34:
[...]
Ik snap je punt inderdaad.
Wat dat betreft is die van 2020 zo gek nog niet, alleen geen verlichting. Wel Bluetooth en QWERTY en dus de losse toetsen.[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]() | ![]() |
Links nieuw, rechts oud.
Ik vind de qwerty wel prettig eigenlijk.
En een knop voor Rakuten TV? Nog nooit van gehoord.
Nog eens uitzoeken of ik die kan remappen naar Disney+.
En het blijft jammer dat je 2 ABs nodig hebt. En dat ik niet met deze de KPN box kan bedienen of andersom.
Verder de 807 65 inch nu een paar uur aanstaan. Prachtig! Zat alleen geen beschermfolie op het scherm waardoor er meteen een vette vinger opzet van uit de doos halen.
Hij kan wel wat draaien op de voet viel mij op. Maar staat waterpas en lijkt stevig. Dus prima.
Rakuten is denk elders populair, want mijn LG tv van een paar jaar geleden had daar ook al een knop voor. Mocht je ontdekt hebben hoe je hem kunt remappen, dan hoor ik het graag!Dennis1812 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:35:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Links nieuw, rechts oud.
Ik vind de qwerty wel prettig eigenlijk.
En een knop voor Rakuten TV? Nog nooit van gehoord.
Nog eens uitzoeken of ik die kan remappen naar Disney+.
En het blijft jammer dat je 2 ABs nodig hebt. En dat ik niet met deze de KPN box kan bedienen of andersom.
Verder de 807 65 inch nu een paar uur aanstaan. Prachtig! Zat alleen geen beschermfolie op het scherm waardoor er meteen een vette vinger opzet van uit de doos halen.
Hij kan wel wat draaien op de voet viel mij op. Maar staat waterpas en lijkt stevig. Dus prima.
Herkenbaar van de vette vinger over het scherm

Yes, kan inderdaad draaien op de voet
Toevallig iemand een idee. Ik kijk daarom op de plaats waar deze oled staat en waar ik geen sattelietaansluitng heb (met kaartje).. via de npo-app. Die heeft die motion problemen niet..
Dat heb ik ook met de kpn itv app die geïnstalleerd staat op de tv. Het gekke is dat als ik via de app op mijn telefoon stream naar de ingebouwde Chromecast het beeld wel vloeiend is.belmonde schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:59:
Vraag, Wij hebben canaldigitaal satelliet tv. Daarbij hebben we dus ook toegang tot de app van canal digitaal via de philips oled tv. Het beeld is met 720 best wel redelijk.. Maar de motion is ontzettend slecht. Voetbal is daarom haast niet aan te kijken en andere programma's vaak ook niet. Het beeld verspringt steeds. Ik kan niet eens zeggen of nu vooruit of achteruit is.. Ik kan de vinger ern niet opleggen maar het is vreselijk onrustig.
Toevallig iemand een idee. Ik kijk daarom op de plaats waar deze oled staat en waar ik geen sattelietaansluitng heb (met kaartje).. via de npo-app. Die heeft die motion problemen niet..
Welke tv heb jij ? Ik zie het niet op onze andere 2 samsung tv's. En ook niet op de pc met de app van canal digitaal. En dus niet met youtube en/of npo app op de philips oled van 2020.darkdesign schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 07:36:
[...]
Dat heb ik ook met de kpn itv app die geïnstalleerd staat op de tv. Het gekke is dat als ik via de app op mijn telefoon stream naar de ingebouwde Chromecast het beeld wel vloeiend is.
Ik ga eens kijken op de website van canal digitaal..
zie je dit ook 's avonds? overdag compenseert mijn 806 rechts met extra velheid vanwege de lichtinval van de zon.Spherix schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:23:
Hier ook de 65" 807 binnen gekregen, echter viel bij wat kleurtests direct op dat de linkerhelft geler oogt dan de rechter. Zeker met kleuren als wit & roze is er tussen links en rechts een waas verschil, echter lastig op foto te zetten. Is dat ren calibratiedingetje, of een defect? Kon er maar weinig over vinden op de diverse fora.
dat zie ik 's avonds niet met bewegend beeld maar overdag met stilstaand beeld valt het wel eens op.
dan is het dus geen manco maar is het zo bedoeld
Yippie kayak, other buckets!
Ik heb de Philips 55OLED806.belmonde schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:34:
[...]
Welke tv heb jij ? Ik zie het niet op onze andere 2 samsung tv's. En ook niet op de pc met de app van canal digitaal. En dus niet met youtube en/of npo app op de philips oled van 2020.
Ik ga eens kijken op de website van canal digitaal..
Ik heb via de chat met iemand van canal digitaal vanmiddag wat over en weer kort gechat.. Geen idee of hij iets van achtergrond hiervoor had. Hij vroeg of ik een speedtest had gedaan. En ja ik had gisteravoond gezien dat de tv via het wifi-signaal 50 mbits/s haalde wat ook ons abonnement van internet is.
Hij had het erover dat hun app niet bufferde.. En dat dat voor live tv, problemen kon opleveren ??
Maar ja, ik zei waarom gaat het wel goed op de samsung met live tv ?
Hij had het er wel over om de tv via kabel aan te sluiten.. om dat dat stabieler zou zijn. Nu is de samsung tv daan wel via kabel aangesloten.. maarr..
het ver of terugspringen van het beeld op zo'n regelmaat.. is dan wel een stabiel,.. onstabiel wifi signaal van 50 mbits/s. Nee, geloof ik niks van. Waarom zou npo wel goed gaan dan. Buffert die wel ?
Ik moet wel door een muur boren (stroomleiding?)..
Nu heb ik voor het wk net een tv kastje van kpn aangesloten en zijn alle instellingen gereset, alles ziet er weer mega onrealistisch uit. Ik krijg het niet goed terug ingesteld. The filmmakers mode komt in de buurt, maar dat zorgt tevens voor een lage fps lijkt het. Ik zoek dus eigenlijk het beeld van filmmakers mode maar dan wel vloeiend beeld, maar zodra ik aan die instellingen kom wordt het weer onrealistisch.
Iemand tips om het weer goed te krijgen?
Volgens avForums is er niet 1 perfecte stand maar is er per type content een optimale stand, wordt hieronder uitgelegd:darkdesign schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:14:
Toen ik de tv net had ben ik veel tijd kwijt geweest aan het instellen van het beeld. Ik vind dat onrealistisch scherpe em vloeiende beeld in film totaal de sfeer eruit halen.
Nu heb ik voor het wk net een tv kastje van kpn aangesloten en zijn alle instellingen gereset, alles ziet er weer mega onrealistisch uit. Ik krijg het niet goed terug ingesteld. The filmmakers mode komt in de buurt, maar dat zorgt tevens voor een lage fps lijkt het. Ik zoek dus eigenlijk het beeld van filmmakers mode maar dan wel vloeiend beeld, maar zodra ik aan die instellingen kom wordt het weer onrealistisch.
Iemand tips om het weer goed te krijgen?
YouTube: Philips OLED+936, OLED+986 & OLED806 Best Picture Settings | SDR, HD...
Hopelijk heb je hier iets aan om optimaal te genieten van je tv.
Yippie kayak, other buckets!
Thanks!jmk schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:18:
[...]
Volgens avForums is er niet 1 perfecte stand maar is er per type content een optimale stand, wordt hieronder uitgelegd:
YouTube: Philips OLED+936, OLED+986 & OLED806 Best Picture Settings | SDR, HD...
Hopelijk heb je hier iets aan om optimaal te genieten van je tv.
Het beeld ziet er weer uit zoals ik gewend was! Ik heb de video meteen opgeslagen voor het geval ik het nog een keer nodig heb!
:strip_exif()/f/image/4rRvO5fxMPtp3FF0kjvTWq0v.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 28-11-2022 10:51 ]
Hmmm.. Hier begon hij op voetbal en eindigde hij met voetbal en begon het tussendoor, dus lijkt me eigenlijk van niet.Get!em schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:50:
Kan zijn dat je TV hangt in weergave voor HDR terwijl je non-HDR content weergeeft. Als je eerst HDR content kijkt (bijv via Streaming dienst) en dan schakelt naar een bron zonder HDR, dan kan de TV gemist hebben dat je weer schakelt. Heb ik hier ook wel eens.
Zou daarnaast toch niet mogen voor een televisie van 1500 euro. 😉
Nee, dan is het inderdaad wat anders. Kabels gecheckt (indien van toepassing...)Steeffoon schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:56:
[...]
Hmmm.. Hier begon hij op voetbal en eindigde hij met voetbal en begon het tussendoor, dus lijkt me eigenlijk van niet.
Zou daarnaast toch niet mogen voor een televisie van 1500 euro. 😉
Haha yes, zeker.Get!em schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:58:
[...]
Nee, dan is het inderdaad wat anders. Kabels gecheckt (indien van toepassing...)
Zonder resultaat helaas.
Als ik de doos had bewaard, hadden ze hem om kunnen ruilen, nu gaan ze "een reparatie aanmaken" en krijg ik een uitnodiging om een reparatie in te plannen. Dit kan enkele dagen duren. Wat een onzin zeg, voor een televisie van 3 weken. Wilde best een omruilexemplaar zonder doos meenemen, of meedenken in kosten daarvoor, maar niks is mogelijk. Wat een geklungel hier.
Praat het niet goed en vind dat ze hier betere afspraken over zouden moeten maken met de fabrikant/leverancier, maar ik geloof dat het serienummer op de doos moet overeenkomen met die op de TV om deze te retourneren als DOA aan de fabrikant. Zodoende heeft het voor hen geen zin om de doos van een andere mee te geven.Steeffoon schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:51:
Als ik de doos had bewaard, hadden ze hem om kunnen ruilen
Zelf bewaar ik dozen, ook als ze zo groot zijn, tot het moment dat je redelijkerwijs geen omruiling meer kan verwachten. Die TV is zonder de originele doos na een reparatie gewoon een flink stuk minder waard.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
De doos is voor HelloTV inderdaad belangrijk; en heb al meegedacht over verschillende oplossingen (zoals klein bedrag voor nieuwe doos, of nieuw exemplaar zonder doos, whatever). Het is echter een enorm stug bedrijf. Is al tig keer beloofd dat ik teruggebeld wordt, niet dus. Ze willen het bij een reparatie houden (wat overigens enige tijd kan duren voordat die gepland wordt).... en verder niks. Vind het niet normaal voor een tv van dit geld na drie weken tijd.
Het levert dan weliswaar minder op voor hun als zij een tv innemen die geen originele doos meer heeft; maar blijkbaar is dat belangrijker bij ze dan een tevreden klant. Zal hier niet snel meer bestellen.
EUR 1598 netto (na aftrek EUR 200 cashback Philips). Ik kom van een 55 inch Sony 4K LED, dus ik hoop dat de TV mijn verwachtingen waar gaat maken...
I have no special talent. I am only passionately curious.
Het leek onmogelijk, maar het is eindelijk zover. De televisie is omgeruild. Zonder doos, en ook zonder doos meegenomen. Er kwam pas wat schot in de zaak toen ik aangaf de rechtsbijstand in te schakelen, toen was er ineens meer mogelijk. Jammer dat een bedrijf zo enorm stug doet, maar uiteindelijk nu goed opgelost. Hopelijk deze tv geen rare strepen / streken. Want voor de rest is de 55OLED807 een schitterend ding.Steeffoon schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:53:
Snap jullie punt. Zij gaven aan dat ik de doos twee weken moest bewaren. Dat heb ik netjes gedaan. Ik was tevreden met het apparaat dus dacht; helemaal goed. Jammer dat na die twee weken het gedoe is begonnen.
De doos is voor HelloTV inderdaad belangrijk; en heb al meegedacht over verschillende oplossingen (zoals klein bedrag voor nieuwe doos, of nieuw exemplaar zonder doos, whatever). Het is echter een enorm stug bedrijf. Is al tig keer beloofd dat ik teruggebeld wordt, niet dus. Ze willen het bij een reparatie houden (wat overigens enige tijd kan duren voordat die gepland wordt).... en verder niks. Vind het niet normaal voor een tv van dit geld na drie weken tijd.
Het levert dan weliswaar minder op voor hun als zij een tv innemen die geen originele doos meer heeft; maar blijkbaar is dat belangrijker bij ze dan een tevreden klant. Zal hier niet snel meer bestellen.
En tis maar goed ook, want volgens de medewerker van HelloTV is de reparatietijd 8 weken. 🤔
[ Voor 3% gewijzigd door Steeffoon op 01-12-2022 21:23 ]
Ik heb hem een keer opnieuw opgestart door stekker eruit te halen, maar dat heeft ook niet geholpen. Hele ding resetten kan vast ook nog ergens, dus dat is nog een optie, maar herkent iemand dit?
Zou je de tv eens opstarten zonder HDMI kabels erin en kijk wat er dan gebeurt. En dan het testscenario, 1 voor 1 er weer in.
Zou me niet verbazen als een Blu-ray / 5.1 setje met HDMI ARC dit gedrag veroorzaakt.
Hier kaapt een dergelijk setje de HDMI input / ARC ook wel eens. Maar meestal is dat gerelateerd aan een opspinnende disc in de tray, wanneer iemand per ongeluk tegen de eject of play button aan komt.
Hier zorgt de KPN TV box voor issues met geluid, regelmatig gaat de soundbar niet aan wanneer ik de tv aanzet (en ik de kpn box uit laat staan). Als ik de hdmi kabel even uit de kpn box trek gaat de soundbar ineens wel aan (en als ik de kpn bpx even aanzet ook).
Maar consequent gebeurt het niet, soms werkt het prima... soms een vertraging... Dus logica telt niet, zeker de moeite waard om de hdmi aansluitingen even los te koppelen en te testen
Ik zie dat deze tv full-HD is en MKV + HEVC ondersteund. Ik vraag me alleen af, wanneer ik dan een bestand open dat een hogere resolutie heeft, wordt hij dan wel afgespeeld in full-HD resolutie? Of pakt hij dat niet omdat het bestand 4K resolutie heeft?
Die herken ik dan weer welm0ridin schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:00:
HDMI/ARC/CEC blijft een bron van gedoe...
Hier zorgt de KPN TV box voor issues met geluid, regelmatig gaat de soundbar niet aan wanneer ik de tv aanzet (en ik de kpn box uit laat staan). Als ik de hdmi kabel even uit de kpn box trek gaat de soundbar ineens wel aan (en als ik de kpn bpx even aanzet ook).
Maar consequent gebeurt het niet, soms werkt het prima... soms een vertraging... Dus logica telt niet, zeker de moeite waard om de hdmi aansluitingen even los te koppelen en te testen
Na een systeemupdate had ik deze ARC issues ook. Ik heb toen ook alle HDMI kabels eruitgetrokken. TV opnieuw opgestart.
Daarna HDMI kabels er weer in, en de instellingen voor HDMI / ARC sound weer aangezet. TV nog een keer opnieuw opstarten.
Daarna werkte het weer. Een eerdere update had ik het ook, toen was het ook nodig om de ARC HDMI kabel in een andere poort te zetten. Ook hier leek het poortscannen in volgorde van de TV mogelijk een oorzaak.
Hmmm, dat kan ik nog eens testen... tnx. Ondertussen weet ik in ieder geval de oorzaak en is even de tvbox aanzetten (en dan weer uit) ook een soort van workaround maar wel de moeite waard om te checken of het daar iets in isGet!em schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:16:
[...]
Die herken ik dan weer wel
Na een systeemupdate had ik deze ARC issues ook. Ik heb toen ook alle HDMI kabels eruitgetrokken. TV opnieuw opgestart.
Daarna HDMI kabels er weer in, en de instellingen voor HDMI / ARC sound weer aangezet. TV nog een keer opnieuw opstarten.
Daarna werkte het weer. Een eerdere update had ik het ook, toen was het ook nodig om de ARC HDMI kabel in een andere poort te zetten. Ook hier leek het poortscannen in volgorde van de TV mogelijk een oorzaak.
Maar nog steeds heb ik enige twijfel.. Ik kom van een 49PUS7101. Een TV die het 6 jaar uitstekend heeft gedaan, echter wil ik iets betere beeldkwaliteit en ook voorbereid zijn op casual gamen met een PS5. Doordat ik verknocht ben aan Ambilight is Philips mijn enige optie. Er zijn echter drie punten waarvan ik niet weet of het nou dealbreakers zijn of niet;
1. De menu's van AndroidTV zijn niet in 4K, maar in 1080P. Is dit over het algemeen bij iedere TV nog het geval?
2. De OLED807 ondersteunt 4k op 120FPS met VRR op volle resolutie; dus 4096x2160. De OLED937 ondersteunt ook 4K op 120FPS met VRR, maar niet op volle resolutie; je krijgt dan, net als bij zijn voorganger de 936 een resolutie van 4096x1080.
3. De inputlag van de 807 is tussen de 15 en 7ms. Van de 937 lijkt deze rond de 20MS te zitten. Ik vraag me af of dit verschil duidelijk merkbaar is.
Ik ben een redelijk casual gamer, maar hoe kijken jullie hier tegenaan? Zijn er veel titels op de PS5 die volledig 4K op 120FPS aankunnen? Of volstaat het wel met 4k 60HZ en is 120HZ nog enigzins een gimmick?
Maar even een kleine correctie inzake je opmerking inzake de soundbar van de 937 serie.
Deze is met een flink duurdere prijscategorie vergelijkbaar.
Heb zelf sinds kort de 77OLED937 en was verrast over de echt goede geluidsbeleving.
Het geluid wordt goed weergegeven, beter dan verwacht.
Toegegeven het is geen Atmos zoals met een 5.1.2 of 5.1.4 maar komt redelijk in de goede richting.
We hebben het hier wel over een Bowers & Wikings.
Trouwens veel kijkgenot met je 937, dat wordt genieten
Wil je op zeker gaan in verband met je PS5 kun je of wachten tot de 2023 serie uitkomt of voor de 807 serie gaan.
Staat op meerdere review sites ook wel beschreven.
Het kostte wat meer tijd dan gepland, omdat ik dacht de receiver eruit te hebben, maar bleek een niet verbonden HDMI kabel te zijn die daar nog zat, en de receiver zat aan de onderkant ergensGet!em schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:30:
Ik herken het niet direct, maar het doet me wel denken aan het automatisch herkennen van HDMI inputs. Deze worden gescand na opstarten.
Zou je de tv eens opstarten zonder HDMI kabels erin en kijk wat er dan gebeurt. En dan het testscenario, 1 voor 1 er weer in.
Zou me niet verbazen als een Blu-ray / 5.1 setje met HDMI ARC dit gedrag veroorzaakt.
Hier kaapt een dergelijk setje de HDMI input / ARC ook wel eens. Maar meestal is dat gerelateerd aan een opspinnende disc in de tray, wanneer iemand per ongeluk tegen de eject of play button aan komt.
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.