Toon posts:

Philips TV's - 2015 en nieuwer

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr-ordinary
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-09 17:55
Hubert schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:04:
[...]

nmr1. heb je de tv al geupdate?
Yes direct gedaan, maar maakte helaas niks uit. 😒

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 17:38

RommelD

Stargate overheerscht!

Mr Magic schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:05:
[...]

Welk formaat hebben die bestanden? Dolby Vision wordt officieel alleen ondersteund in MP4 formaat.

Als je MKV's hebt met Dolby Vision moet je een aangepaste player gebruiken zoals Just Video Player of een aangepaste build van Kodi:

https://www.kodinerds.net...i-Builds-f%C3%BCr-Android

Edit: Ik lees net dat je een originele Nvidia Shield hebt, die ondersteunt sowieso geen Dolby Vision. Alleen de 2019 modellen doen dat.

Dan moet je de apps die ik hierboven noem rechtstreeks op je TV installeren. Bij de Kodi builds van Maven geldt dat je dan de 32-bits builds moet gebruiken (armeabi-v7a)
Bedankt voor de reactie. De bestanden waren iets van 6-8GB in MKV. Ik zal de apps eens installeren op de TV om te kijken of het werkt. Bedankt voor de reactie _/-\o_

Kwam net ook deze link tegen: https://androidtvnews.com...ecfac11ecbb443321befd89b6

Deze bevestigt dat de Shield van 2015 en 2017 geen Dolby Vision ondersteunen, je hebt de 2019 of nieuwere versies nodig. Daarnaast ondersteund Kodi blijkbaar geen Dolby Vision.

[Voor 14% gewijzigd door RommelD op 09-05-2022 17:38]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:49
Nieuwe update voor de 2019-2020 series, waaronder meer verbeterde screen saving voor de oled modellen.

https://toengel.net/phili...-pie-tpm191e-101-2-178-0/

https://toengel.net/philipsblog/firmware-download/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:02

TFHfony

Professional Weirdo

dinandus schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:55:
Nieuwe update voor de 2019-2020 series, waaronder meer verbeterde screen saving voor de oled modellen.

Die hadden ze beter ook voor de 65OLED803 uit kunnen brengen. En wat eerder... Mijn TV is binnen 3 jaar afgeschreven dankzij inbranden. Jammer maar helaas.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08:14
Wat heeft het eigenlijk voor zin om de nieuwe reeks in januari aan te kondigen en voor de rest daar niks van te laten zien. Philips marketing is echt slecht.

[Voor 4% gewijzigd door BramViking op 17-05-2022 21:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:47

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Sinds 1 week de 55OLED806 in huis. Heerlijk apparaat, maar loop nog een beetje te stoeien met de instellingen. Welke beeldstijl gebruiken jullie?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 13:27

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Rtoo schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:12:
Sinds 1 week de 55OLED806 in huis. Heerlijk apparaat, maar loop nog een beetje te stoeien met de instellingen. Welke beeldstijl gebruiken jullie?
https://youtu.be/8fBuXdKlaPw

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 17:08

Get!em

Oh die ja!

dinandus schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:55:

Thanks,

Ik ken de historische updates van Philips niet, maar zou een Android update (9 naar 10, 10 naar 11) er ook in zitten?
Of zou de SoC te zwak zijn om dat soort dingen te doen. Of hebben ze dan gewoon hun nieuwere modellen gekanibaliseerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 18:34
TFHfony schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:37:
[...]

Die hadden ze beter ook voor de 65OLED803 uit kunnen brengen. En wat eerder... Mijn TV is binnen 3 jaar afgeschreven dankzij inbranden. Jammer maar helaas.
Dan ga je contact opnemen met de winkel op zoek naar een oplossing om dat te corrigeren??
Ik had dit ook met de 803, na ruim 2,5 jaar. Dit was voor minder dan 200 euro inleg opgelost met een geheel nieuw paneel.
Voor het bedrag wat je betaald voor een dergelijke tv, mag je echt wel wat coulance verwachten/claimen. Zeker de 65 inch modellen gaan richting de 2000 euro of soms meer als je er snel bij was bij release.

[Voor 3% gewijzigd door sjekneck op 20-05-2022 13:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

sjekneck schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:22:
[...]

Dan ga je contact opnemen met de winkel op zoek naar een oplossing om dat te corrigeren??
Ik had dit ook met de 803, na ruim 2,5 jaar. Dit was voor minder dan 200 euro inleg opgelost met een geheel nieuw paneel.
Voor het bedrag wat je betaald voor een dergelijke tv, mag je echt wel wat coulance verwachten/claimen. Zeker de 65 inch modellen gaan richting de 2000 euro of soms meer als je er snel bij was bij release.
Het is ook netjes opgelost hoor, door plattetv.
Ze boden aan gratis het paneel te vervangen. Maar dan zou ik dus met 2,5 jaar met exact hetzelfde probleem komen te zitten.
Ik heb nu een hele grote korting gekregen op een ander toestel. De 65OLED803 hangt nu op de slaapkamer. Daar is hij nog ok voor.
Maar voor mij even geen OLED meer als hoofdtoestel.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:42
Zijn er mensen die de 65OLED806 of kleiner gebruiken en het verschil zien tussen HDR10 en HDR10+ ?

Dat laatste (met de +) ga ik helaas niet halen omdat mijn receiver geen passthrough heeft voor dat formaat. Ik had begrepen dat de kwaliteit dan automatisch terugschakelt naar HDR10 zonder plus.

Ik kan dat eventueel oplossen met een andere videokaart in mijn HTPC met 2 HDMI uitgangen.
1 voor geluid naar de receiver
1 voor beeld naar de tv

Ik ben alleen heel benieuwd of het echt de moeite waard is. Ik neem gordijnen binnenkort die goed zullen verduisteren, wil niet te vel/helder beeld.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jmk
paulvdwal schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:57:
Beste MedeTweakers,

Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een 77OLED806/12 TV.
Maar nu viel het gisteravond op dat het scherm natuurlijk erg spiegeld, te verwachten, dit was ook te zien in de winkels.

Maar de rechterbovenhoek lijkt meer te vertekenen dan de rest.
Het kan komen doordat er vanaf rechts meer licht binnenkomt dan links, aangezien links een blinde muur is.

Wat vinden jullie?
De muur en lamellen zijn natuurlijk recht...

Ik twijfel om hem retour te zenden in deze staat, maar ik weet niet of het meer voorkomt of dat het normaal zo hoort.
Ik heb nu een curved OLED van 55 inch en die ziet er ook heel plastic en bobbelig uit overdag met zon in mijn huiskamer.

Als de tv aan staat nergens last van.

Ik denk dat het puur uiterlijk is en niets afdoet van de kwaliteit of het kijkplezier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dinandus
@jmk ik vind de HDR10+ toch net iets meer "sprankelend kleurrijker dan de gewone HDR. Denk dat het wel heel persoonlijk is. Net als bij de onderlinge verschillen bij de Dolby Vision beelden.
Gebruik voor Amazon Prime de tv eigen app, welke prima de HDR10+ kan weergeven. Eigenlijk is ook Prime degene die meeste in HDR10+ content heeft.
Geen idee wat je voor content kijkt, maar voor Prime zou ik gewoon de tv eigen app gebruiken, heb je geen AVR er tussen nodig die het niet kan weergeven.
Verder heb ik daar ik ook enige UHD schijfjes met HDR 10+ de UHD speler voor beeld rechtstreeks op mijn 854 aangesloten en met een tweede HDMI kabel op de AVR voor de DA weergave.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:30
Toch even een vraag, is iedereen hier bekend met de Philips pixelpolicy dat je alleen bij 7 of meer defecte zwarte pixels garantie krijgt? Vindt dat erg tegenvallen eerlijk gezegd.

Als er meer dan 7 pixels als donkere vlekken op het scherm zichtbaar zijn, ga verder met stap 5A
5A. Neem contact op met Philips

Neem contact op met de afdeling Consumentenzorg van Philips.

5B. Binnen industriestandaarden

Dit LCD/LED-product heeft een groot aantal kleurpixels. Hoewel het effectieve pixels van 99,999% of meer heeft, kunnen er constant zwarte stippen of heldere lichtpunten (rood, groen of blauw) op het scherm verschijnen. Dit is een structurele eigenschap van het display (binnen de gangbare industrienormen) en is geen storing. Houd er daarom rekening mee dat dit niet wordt gerepareerd, geruild of terugbetaald binnen en/of buiten de garantieperiode.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

mv_ak schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:57:
Toch even een vraag, is iedereen hier bekend met de Philips pixelpolicy dat je alleen bij 7 of meer defecte zwarte pixels garantie krijgt? Vindt dat erg tegenvallen eerlijk gezegd.

Als er meer dan 7 pixels als donkere vlekken op het scherm zichtbaar zijn, ga verder met stap 5A
5A. Neem contact op met Philips

Neem contact op met de afdeling Consumentenzorg van Philips.

5B. Binnen industriestandaarden

Dit LCD/LED-product heeft een groot aantal kleurpixels. Hoewel het effectieve pixels van 99,999% of meer heeft, kunnen er constant zwarte stippen of heldere lichtpunten (rood, groen of blauw) op het scherm verschijnen. Dit is een structurele eigenschap van het display (binnen de gangbare industrienormen) en is geen storing. Houd er daarom rekening mee dat dit niet wordt gerepareerd, geruild of terugbetaald binnen en/of buiten de garantieperiode.
Ja, ik werd hier door de winkel op gewezen. Maar gelukkig geen last van gehad. Wel binnen de 3 jaar een ingebrand OLED scherm, dus het ding is toch afgeschreven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:30
TFHfony schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:32:
[...]

Ja, ik werd hier door de winkel op gewezen. Maar gelukkig geen last van gehad. Wel binnen de 3 jaar een ingebrand OLED scherm, dus het ding is toch afgeschreven.
Oei, met wat basic voorzorg zou dat toch niet mogen gebeuren? (Maar hoe toon je dat aan)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

mv_ak schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:54:
[...]

Oei, met wat basic voorzorg zou dat toch niet mogen gebeuren? (Maar hoe toon je dat aan)
Nou, blijkbaar was aantonen niet heel hard nodig. Ik had een mail gestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht heb met daar een foto bij, waar het eerlijk gezegd nauwelijks op te zien was.
Binnen 2 dagen de aanbieding om het OLED paneel te vervangen op kosten van de winkel (had "gratis" verlengde garantie bedongen indertijd), met het risico over 3 jaar met hetzelfde probleem te zitten, of met belachelijk veel korting een nieuwe TV te kopen met een ander type scherm. Nu staat hier een NEO QLED en staat de 65OLED803 op de slaapkamer.

• WestBoy_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 20:04
Heeft iemand al de Philips Oled 807 ergens te koop zien staan? Heb interesse in de 77 Inch model.
Anders neig ik om toch goedkoper de 806 te halen, of tot volgend jaar of black friday te wachten totdat de 807 goedkoper wordt.

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:08
WestBoy_B schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:18:
Heeft iemand al de Philips Oled 807 ergens te koop zien staan? Heb interesse in de 77 Inch model.
Anders neig ik om toch goedkoper de 806 te halen, of tot volgend jaar of black friday te wachten totdat de 807 goedkoper wordt.
De 806 was vorig jaar met black friday ook al flink goedkoper te krijgen. Ik verwacht dat dit met de 807 ook zo zal zijn, al heb ik hem nu nog niet in een webshop gezien.

Memories of yesterday, will grow, but never die

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:48
Nog meer mensen met een OLED804 die nog steeds sporadisch last hebben dat het geluid over zowel de interne speakers als de Sonos Beam (HDMI)? Er zit dan een echo in het geluid. Enige oplossing is de TV herstarten. Het was een tijdje weg, maar ik heb het nu weer wekelijks. TV is up-to-date.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 17:21
kw_nl schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:36:
Nog meer mensen met een OLED804 die nog steeds sporadisch last hebben dat het geluid over zowel de interne speakers als de Sonos Beam (HDMI)? Er zit dan een echo in het geluid. Enige oplossing is de TV herstarten. Het was een tijdje weg, maar ik heb het nu weer wekelijks. TV is up-to-date.
Ik heb dezelfde tv met een Sonos Playbar aangesloten via de optische poort.
Ik heb de interne tv speaker uitgeschakeld in de instellingen van de tv. Wanneer ik deze aan laat staan, hoor je idd dat het geluid niet 100% synchroon loopt...

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
WestBoy_B schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:18:
De 55” staat sinds vandaag in de pricewatch, andere versies nog niet maar dat zal niet lang meer duren
pricewatch: Philips 55OLED807 Zwart

• WestBoy_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 20:04
Ja ik heb dus al de 806 gehaald in 77 inch! Top ding!

Voor een goed prijsje bij platte tv (nu hellotv).

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 12:43
(weet niet of dit juiste topic is, maar.... )

Net een nieuwe philips 75pus8536 gekocht, maar nu is er een verschil in geluidsniveau tussen ziggo tv en shield (youtube /plex eigen bestanden), waarbij de ziggo tv (alle zenders) maar de ongeveer de helft in volume is.
Ziggo op stand 40 en shield op stand 20.

Aparte is : Dit doet zich alleen voor bij geluid via tv via hdmiCEC over geluidssysteem enchant1300, via geluid via tv boxen zelf is het wel in evenwicht.....

(Zowel ziggo als shield via hdmi aan tv verbonden, beiden over zelfde hdmi kabel van tv naar geluidssysteem)

EDIT/aanvulling :
de output van de ziggo mediabox omgezet van Dolby naar Multichannel gaf een acceptabele verbetering.
Enige is dat nu via Shield een film/serie met dolby het geluid wat zachter is, maar dat is beter dan te hard ;)

( andere denkbare oplossing is alle HDMI eerst over de enchant1300 sturen, maar daar heb ik nog geen zin in gehad ;) )

[Voor 25% gewijzigd door Ted038 op 18-07-2022 20:50]

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:30
Wellicht kan iemand mij helpen. De luxere modellen van Philips hebben steeds vaker de soundbar van B&W. Gezien mijn separate audiosysteem is dat niet nodig en het is nogal een gevaarte (niet heel fraai als je het toch niet gebruikt). Kun je de tv ook gebruiken (ophangen) zonder de B&W soundbar?

Ik heb eerder een Sony gehad (NX710) met speaker systeem in de voet. Dit bleek een aanvulling te zijn op de ingebouwde tv speakers welke een losse HDMI connectie had. Is dat met Philips ook zo of betekent het dat je geen speakers in de tv hebt en alleen de B&W soundbar?

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:58
MarVanOs schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:21:
Wellicht kan iemand mij helpen. De luxere modellen van Philips hebben steeds vaker de soundbar van B&W. Gezien mijn separate audiosysteem is dat niet nodig en het is nogal een gevaarte (niet heel fraai als je het toch niet gebruikt). Kun je de tv ook gebruiken (ophangen) zonder de B&W soundbar?

Ik heb eerder een Sony gehad (NX710) met speaker systeem in de voet. Dit bleek een aanvulling te zijn op de ingebouwde tv speakers welke een losse HDMI connectie had. Is dat met Philips ook zo of betekent het dat je geen speakers in de tv hebt en alleen de B&W soundbar?
Ja dat kan natuurlijk. Misschien kun je dan beter de philips oled zonder deze b&W soundbar kopen. Bespaart je geld. En kwa beeld zal het niet teveel schelen.
Wat is het prijsverschil tussen zonder en met soundbar ?

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09 21:34
Stond vanochtend toruwens een update klaar voor oa de 58PUS8506:

TPM211EA_101.000.178.222– Date: 2022/07/20
‐ Initial Android R software for 2K22 OLED907/OLED937 series
‐ Fixes for channel list issues
‐ Fix for Disney+ subtitle issue
‐ Fix for start‐up with Google Cast
‐ Fix for excessive EMMC wear specifically for UK
‐ Improvements for ambilight performance – next generation ambilight
‐ Improvements for HDMI eARC audio issues
‐ Improvements for stability issues (reboots, freezes)

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:30
belmonde schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 00:41:
[...]

Ja dat kan natuurlijk. Misschien kun je dan beter de philips oled zonder deze b&W soundbar kopen. Bespaart je geld. En kwa beeld zal het niet teveel schelen.
Ik zat juist te kijken naar de microled 9636. Die is de latste tijd in 75" best gunstig geprijsd. Weet je wellicht of er zonder gebruik van de soundbar uberhaupt nog speakers in de tv zitten?

• m0ridin
Ik kwam er trouwens achter dat mijn TV (Philips 58PUS8506) zo'n 10-12W in standby verbruikt... vind ik een beetje veel.

Maar kan eigenlijk niet zo snel vinden waar het aan kan liggen (ga vanavond nog even goed puzzelen). Iemand anders met gelijke ervaringen of ideeen?

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:19

d0s

sssst

MarVanOs schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Ik zat juist te kijken naar de microled 9636. Die is de latste tijd in 75" best gunstig geprijsd. Weet je wellicht of er zonder gebruik van de soundbar uberhaupt nog speakers in de tv zitten?
Hier ook aan het kijken naar de 9506 (de versie zonder soundbar). Weinig reviews te vinden maar begrijp uit diverse fora wel dat de meest recente firmware Android 11 en verbeterde local dimming brengt (toch de achilleshiel van deze TV).

• dinandus
m0ridin schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:53:
Ik kwam er trouwens achter dat mijn TV (Philips 58PUS8506) zo'n 10-12W in standby verbruikt... vind ik een beetje veel.

Maar kan eigenlijk niet zo snel vinden waar het aan kan liggen (ga vanavond nog even goed puzzelen). Iemand anders met gelijke ervaringen of ideeen?
Kijk even welke software je erop hebt staan, de eerdere hadden soms wat problemen dat ze niet in diep standby gingen.
Wat ook niet helpt aan laag standby gebruik zijn o.a. als je alexa, of bijvoorbeeld tv aanzetten met WiFi en dergelijke instellingen.

Ik merk zelf ook tijdelijk meermalen per dag een wat hoger verbruik, echter dit komt omdat de OLED 2 a 3 keer contact maakt om naar ik denk met Google contact zoekt om de Android gegevens weer bij te werken. Ook werkt hij 1x daags de zenderlijst bij, ik kijk ook via de schotel, en de tv gidsen denk ik. Herken dat omdat dan de internet verbinden actief oplicht via de internet swits. Ook herken ik het aan de led van de Ambilight rechts achterop de tv, deze is dan voor die tijd blauw opgelicht.

[Voor 28% gewijzigd door dinandus op 02-08-2022 19:04. Reden: Extra toelichting]

• dinandus
belmonde schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 00:41:
[...]

De betere OLED+ modellen zijn voorzien van de eigen sound inderdaad wat duurder.
Echter maken ze ook gebruik van een dubbele beeldprocessor, hetgeen toch net wat betere beeldverwerking biedt dan de standaard OLED series. Ook hebben de + modellen een flink betere bescherming tegen het bekende inbranden.
Meer info vindt je bij o.a. toengel.net en het Duitse Hifi forum. Hier wordt er veel over toegelicht:
http://www.hifi-forum.de/...T&forum_id=328&thread=712
Ik zelf ga wel voor de nieuwe 77 inch 937 welk op de IFA gepresenteerd word denk ik. En wel om bovengenoemde redenen.
Moet alleen nog kijken of er een mogelijkheid heid is om de soundbar als een centerspeaker in te zetten.
Geluid gaat normaliter via een 5.1.4 opstelling.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dinandus schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:11:
[...]
Moet alleen nog kijken of er een mogelijkheid heid is om de soundbar als een centerspeaker in te zetten.
Geluid gaat normaliter via een 5.1.4 opstelling.
Is dit bij huidige modellen al mogelijk?

• belmonde
MarVanOs schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Nee, geen speakers. Volgens mij zit in de soundbar alleen de speakers zelf maar de verdere hardware van die speakers zit in de tv..
De soundbar-staaf van deze philips kun je daarom ook niet vergelijken met normale losse soundbars waar alles in de sound-box zit..

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:47
Foxke schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:42:
[...]

Is dit bij huidige modellen al mogelijk?
Volgens mij kan dit met de nieuwe xxoled807's. Hier in Zweden beginnen de eerste aanbieders van de 65oled807 met levertijden te komen. Nu moet de prijs alleen nog even flink zakken.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

m0ridin schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:53:

Vaak zijn zaken als HDMI CEC en Aanzetten via WiFi de oorzaken. Eigenlijk alles wat op de achtergrond kan draaien zonder dat er een hardware knop aan te pas komt.

• m0ridin
Fireshade schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:02:
[...]

Vaak zijn zaken als HDMI CEC en Aanzetten via WiFi de oorzaken. Eigenlijk alles wat op de achtergrond kan draaien zonder dat er een hardware knop aan te pas komt.
Denk dat het in auto-updaten van zenderlijsten of auto-update van software zat... Beiden staan nu uit en vebruik is nu nog geen 1W oid.

HDMI-CEC staat aan, vind ik toch ook wel erg handig (icm soundbar) puur voor automatisch aangaan.

Misschiein ga ik nog eens puzzelen waar het hem precies in zat, maar tegelijk ben ik blij dat het nu ok lijkt en dus wil ik er eigenlijk verder vanaf blijven ;)

• BramViking
We zitten in augustus, de 2022 modellen werder in januari aangekondigd, en daar nog geen spoor van te bekennen. Dan vraag je er ook om Philips.

• belmonde
BramViking schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:44:
We zitten in augustus, de 2022 modellen werder in januari aangekondigd, en daar nog geen spoor van te bekennen. Dan vraag je er ook om Philips.
Waarom zal philips dit - Elk Jaar - doen ? Denk je. Ze zouden toch een keer een inhaal-slag kunnen maken.

• BramViking
belmonde schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 00:26:
[...]

Waarom zal philips dit - Elk Jaar - doen ? Denk je. Ze zouden toch een keer een inhaal-slag kunnen maken.
Philips zijn marketing gezien prutsers. Nemen de tv markt niet serieus en hebben vrede met een kleine marktaandeel. Geen enkele hands-on te vinden en dan wel doodleuk je modellen op CES presenteren.

• belmonde
BramViking schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 00:28:
[...]

Philips zijn marketing gezien prutsers. Nemen de tv markt niet serieus en hebben vrede met een kleine marktaandeel. Geen enkele hands-on te vinden en dan wel doodleuk je modellen op CES presenteren.
Ik denk dat de afdeling van "philips" die de tv's ontwikkelen het wel serieus nemen.. Misschien de afdeling daarboven niet..

• dinandus
De eerste modellen 2022 zijn al sinds tijdje verkrijgbaar.
De betere, duurdere modellen worden meestal, ook nu weer op de IFA begin september gepresenteerd aan het grote publiek, en dan later in najaar verkrijgbaar. Dit doet Philips al jaren zo.

• belmonde
dinandus schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:27:
De eerste modellen 2022 zijn al sinds tijdje verkrijgbaar.
De betere, duurdere modellen worden meestal, ook nu weer op de IFA begin september gepresenteerd aan het grote publiek, en dan later in najaar verkrijgbaar. Dit doet Philips al jaren zo.
Deze oled van 2022

pricewatch: Philips 55OLED807 Zwart

Philips 55OLED807 55 Inch OLED TV
Verbeterde 6e generatie P5 AI-verwerkingssuite
Nieuwe generatie OLED-EX scherm biedt 30% meer lichtopbrengst in vergelijking met reguliere OLED-schermen
Verbeterd vierzijdig Ambilight-systeem met meer kleurdetail en nauwkeurigheid voor een volledig meeslepende kijkervaring
Verbeterde omgevingsintelligentie past helderheid, gamma en kleur in real time aan op basis van de veranderende omgevingslichtomstandigheden
IMAX verbeterde compatibiliteit
Uitgebreide AI Auto Film-modus met nieuwe kristalheldere slimme foto-optie
Nieuwe on-screen gamebalk biedt geoptimaliseerde instellingen voor verschillende gamegenres
Krachtig, hoogwaardig 70W 2.1-geluidssysteem
OLED807 kan fungeren als een speciale middenkanaal-speaker, terwijl DTS-Play-Fi-technologie een eenvoudige opbouw van een draadloos AV-systeem mogelijk maakt
HDMI2.1 met 48 Gbps bandbreedte en HDR VRR 48-120Hz ondersteuning
Philips OLED807 is verkrijgbaar in 48”, 55”, 65” en 77” schermformaten

[Voor 50% gewijzigd door belmonde op 08-08-2022 00:34]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:47
De 65OLED807 heeft nu bij meerdere webwinkels (tenminste, hier in SE) de status op voorraad. Prijs is nog wel heftig.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-09 21:14
m0ridin schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:41:
Stond vanochtend toruwens een update klaar voor oa de 58PUS8506:

TPM211EA_101.000.178.222– Date: 2022/07/20
‐ Initial Android R software for 2K22 OLED907/OLED937 series
‐ Fixes for channel list issues
‐ Fix for Disney+ subtitle issue
‐ Fix for start‐up with Google Cast
‐ Fix for excessive EMMC wear specifically for UK
‐ Improvements for ambilight performance – next generation ambilight
‐ Improvements for HDMI eARC audio issues
‐ Improvements for stability issues (reboots, freezes)
Ik zie op Toengels staan dat de update voor 806 resulteert in haperende streams voor Prime en Netflix. Daarnaast nog steeds EARC problemen. Verder wel GAME HDR (VRR) modus erbij. Ik sla deze update vooralsnog even over voor de 65OLED806.

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:47

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

shadowkid053 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:08:
[...]

Ik zie op Toengels staan dat de update voor 806 resulteert in haperende streams voor Prime en Netflix. Daarnaast nog steeds EARC problemen. Verder wel GAME HDR (VRR) modus erbij. Ik sla deze update vooralsnog even over voor de 65OLED806.
Geen last van haperende streams bij Netflix hier. 55OLED806

• Cnet
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:11
Rtoo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:52:
[...]

Geen last van haperende streams bij Netflix hier. 55OLED806
Bij ons ook niet. Geen E-ARC problemen en geen haperende streams. Dat was begin van het jaar wel anders. Maar ik mag nu niet meer klagen. Het werkt allemaal als een zonnetje

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:49
Ik ben sinds een maand de eigenaar van de Philips 43PUS8807/12.

Uitstekende tv met mooi en vloeiend beeld dankzij 120hz en filmmodus(24 fps).
Design(vormgeving & Ambilight) is chique.
Stroomverbruik is ongeveer 50watt gemiddeld.
Gaming features( AMD freesync, VRR) en hdmi 2.1 werken uit of the box.
Android TV biedt een grote applicatieaanbod zoals zoals VLC, Kodi en nieuwszenders

Minpunten zijn dat er gebruik wordt gemaakt van BGR subpixel layout. Daarnaast maakt
Philips gebruikt verschillende panelen VA en IPS. Geen idee welke panel Philips gebruikt voor de 43 inch model. De 55 inch model maakt gebruik van een S-IPS model.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 20:01

technorabilia

(fka kraades)

Edit:
De app Rakuten TV verwijderd en dat helpt. De app Prime Video kan ik niet verwijderen maar die is wat minder belangrijk.

~~~

Ik heb een 55OLED936 en heb vorige week een software update uitgevoerd (versie: TPM211EA R.101.000.178.222).

Via de app Button Mapper remap ik de knoppen Prime Video en Rakuten TV naar andere apps. Bijvoorbeeld Rakuten TV naar NLZIET.

Voor de update werden deze apps (bv. NLZIET) gestart en na afsluiten kwam je in het "hoofdmenu".

Na de update worden de apps (bv. NLZIET) gestart maar na het afsluiten kom je in de app die standaard onder de knop is geprogrammeerd (bv. Rakuten TV).

Dus oud en gewenst gedrag:
Druk op Rakuten TV -> start NLZIET -> exit -> hoofdmenu

Nieuw en ongewenst gedrag:
Druk op Rakuten TV -> start NLZIET -> exit -> Rakuten TV -> exit -> hoofdmenu

Op zich geen man overboord, maar heeft iemand een idee hoe ik het oude gedrag weer kan herstellen?

[Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 13-08-2022 14:47]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

• pfaf
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-08 10:55
De TPM211EA_101.000.178.222 update heeft bij mijn 806 de boel ook overhoop gegooid.

Voorheen schakelde de TV/EXIT knop op de afstandbediening naar mijn HDMI-ingang waar de tv-box uitgang naar toe gaat. Dat gebeurt nu nog steeds, maar ik krijg een een permanente " 1-1 Play Films" melding in beeld. Dit lijkt een zendermelding te zijn, want als ik via bronnen naar de zenderlijst ga is een "Google Play Films 1-1 Play Films" zender zichtbaar.

De Google Films en Movies App heb ik al verwijderd, maar dat heeft niets veranderd.

Als ik Android opnieuw opstart is de melding weg, dus het lijkt er op dat de TV/EXIT knop iets van Google Films activeert. De knop via ButtonMapper deactiveren helpt niet, want daarmee komt ie in een loop van opstarten van die app terecht.De ButtonMapper uitschakelen verandert niets.

Iemand een idee? Ik vind het best storend. Ik kan best het systeem opnieuw opstarten zodat de melding weg is en dan via Bronnen tussen Netflix/Disney+ en tv schakelen (hoewel best omslachtig), maar als ook maar één familielid per ongeluk op de TV/EXIT knop drukt is de melding niet meer weg te krijgen onder een complete reboot.

• k4kl44s
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-09 13:07
Hoi allemaal, wij kunnen hier de HBO Max app niet installeren (this version is not compatible with your device). We hebben een 43PUS8505, alles is helemaal up to date.

Andere mensen hetzelfde probleem, of misschien een oplossing?

• Danny2008
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 23:50
Hoi allemaal.
Ik ga binnenkort een nieuwe tv aanschaffen, het moet weer een philips worden met ambilight minimaal 3 zijdig.
Maat 65 inch.
Mijn huidige philips een cineos 42PFL9703 is op, luidsprekers kraken dus mooi excuus om na vele jaren probleemloos kijkplezier een nieuwe tv te kiezen.
Ik heb een media center die met HDMI met huidige tv is verbonden en ik gebruik PLEX als frontje voor mijn verzameling tv series en films.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een tv waar zo min mogelijk toeters en bellen op zittem met betrekking to operating systeem om stream diensten af te spelen. Ik heb KPN glasvezel met boxje voor TV en voor de rest gebruik ik mijn media center. Is er een model aan te raden in het philips assortiment. Mag ook een verleden jaar model zijn ik stel niet zulke hoge eisen.

Input welkom, ik moet weer totaal op nul beginnen met tv's en wil graag wat hulp met wat suggesties.
Misschien dat ik nog voor een soundbar ga kijken maar ik heb in verleden slechte ervaring met soundbar van philips met niet goed syncen en achterlopen geluid met beeld dus als dit nog steeds issues zijn dan sla ik over. zou wel graag mogelijkheid willen om surround sound op tv aan te sluiten met een paar losse speakers.

Groeten, Danny

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 17:30
Hoi,

Ik heb hier een Philips 65OLED856 TV met android TV (versie11) erop.

Vorige week ofzo ontving ik een nieuwe firmware update welke is geinstalleerd.

Maar vandaag ontdekte ik dat ik geen enkel bestand of map meer kan lezen/schrijven/bekijken in de DATA map.
Het is onmogelijk dus om nu bestanden naar de TV te krijgen, tenminste in de juiste map of te downloaden.
Heb je een APP en die maakt een export/backup dan kon je voorheen met een file manager naar die map browsen en dat bestand kopieren/verplaatsen etc.
Maar ik kan nu niet meer bij die mappen komen, als je DATA opent is alles leeg..

Heb al 3 verschillende filemanagers geprobeerd (TV ook herstart), de rechten verwijderd en opnieuw weer toegevoegd, maakt allemaal niets uit.

Iemand een idee/oplossing hoe ik dus weer bij die bestanden kan komen?

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 20:19
Sinds gisteren ineens vreemd corruptie in het beeld van mijn 55OLED754. TV eens uit en weer aan gezet en was weg. Vanavond kwam het terug en helpt niets meer. Continu corrupt beeld. Dit is dus met alle kabels losgekoppeld. Kan dus niet aan een rotte HDMI kabel liggen.

Is dit einde verhaal?

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• belmonde
f4stf0rw4rd schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:55:
Sinds gisteren ineens vreemd corruptie in het beeld van mijn 55OLED754. TV eens uit en weer aan gezet en was weg. Vanavond kwam het terug en helpt niets meer. Continu corrupt beeld. Dit is dus met alle kabels losgekoppeld. Kan dus niet aan een rotte HDMI kabel liggen.

Is dit einde verhaal?
[Afbeelding]
?? Houdt ons op de hoogte.

• f4stf0rw4rd
Philips servicelijn gebeld en die reageren heel rechtlijnig: buiten garantie = contact met winkelier opnemen. Tv is 2.5 jaar oud...

Inmiddels contact gehad met winkel (Philips Myshop) en er zal nu een afspraak gemaakt worden om onderzoek naar het defect te doen bij mij thuis (i.v.m. grootte van TV). Nog even afwachten wat daar uit komt.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• somnabula
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-09 09:20
Hoi,

Ik ben aan het twijfelen tussen 48OLED936/12, 48OLED807/12 en eventueel de nieuwe Philips 48OLED907/12 die later deze maand uitkomt.

Heeft iemand van jullie een idee van welke panelen er in deze verschillende modellen gebruikt worden?
Voor de 55" en 65" modelen wordt respectievelijk voor de 936 over een LG-evo paneel en voor de 807 over een LG-EX paneel gesproken. Maar reviewers melden meerdere malen dat de 48" panelen anders zijn dan de 55" en 65" panelen.

In de specificaties lijkt de 807 wel veel minder te verbruiken dan de 806, dus waarschijnlijk hebben de 48" modellen van 2022 toch een nieuwer paneel tov 2021.

Vind het op zich redelijk misleidend als het promotiemateriaal over allerlei voordelen praat maar het kleinste model die dan niet heeft. Is trouwens ook het geval met de kleinere modellen van de LG C2.

Ik heb Phillips zelf al gecontacteerd, maar daar blijven ze voorlopig vaag. Ze gingen wel intern nog navraag doen.

Heb nu een 43" televisie en wil echt niet groter gaan dan 50".

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-09 23:25

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

rob3rt schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:44:
Hoi,

Ik heb hier een Philips 65OLED856 TV met android TV (versie11) erop.

Vorige week ofzo ontving ik een nieuwe firmware update welke is geinstalleerd.

Maar vandaag ontdekte ik dat ik geen enkel bestand of map meer kan lezen/schrijven/bekijken in de DATA map.
Het is onmogelijk dus om nu bestanden naar de TV te krijgen, tenminste in de juiste map of te downloaden.
Heb je een APP en die maakt een export/backup dan kon je voorheen met een file manager naar die map browsen en dat bestand kopieren/verplaatsen etc.
Maar ik kan nu niet meer bij die mappen komen, als je DATA opent is alles leeg..

Heb al 3 verschillende filemanagers geprobeerd (TV ook herstart), de rechten verwijderd en opnieuw weer toegevoegd, maakt allemaal niets uit.

Iemand een idee/oplossing hoe ik dus weer bij die bestanden kan komen?
Ja, je hebt geen toegang omdat je bij Android Alle Instellingen dan naar Applicatie en Machtigingen, dan toegang tot alle bestanden geven. Verder Automatisch rechten voor applicatie intrekken uitschakelen. Dan werken bestandsbeheer applicaties weer. Dit probleem had ik ook.

https://templeos.org/

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-09 23:25

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Wat betreft mensen die merken dat een TV zoals Philips 806 geen button remapper meer ondersteunt voor de knoppen Prime, Netflix, Rakuten, dat is inderdaad met de laatste firmware zo. Ik heb button remapper er dus afgegooid. Wel jammer.

In Kodi zijn er met een Kodi addon gelukkig geen problemen voor knoppen zoals rood,geel,groen,blauw gebruiken voor Kodi opties zoals inzoomen tot beeldvullende mode of uitzoomen e.d.

https://templeos.org/

• belmonde
somnabula schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:45:
Hoi,

Ik ben aan het twijfelen tussen 48OLED936/12, 48OLED807/12 en eventueel de nieuwe Philips 48OLED907/12 die later deze maand uitkomt.

Heeft iemand van jullie een idee van welke panelen er in deze verschillende modellen gebruikt worden?
Voor de 55" en 65" modelen wordt respectievelijk voor de 936 over een LG-evo paneel en voor de 807 over een LG-EX paneel gesproken. Maar reviewers melden meerdere malen dat de 48" panelen anders zijn dan de 55" en 65" panelen.

In de specificaties lijkt de 807 wel veel minder te verbruiken dan de 806, dus waarschijnlijk hebben de 48" modellen van 2022 toch een nieuwer paneel tov 2021.

Vind het op zich redelijk misleidend als het promotiemateriaal over allerlei voordelen praat maar het kleinste model die dan niet heeft. Is trouwens ook het geval met de kleinere modellen van de LG C2.

Ik heb Phillips zelf al gecontacteerd, maar daar blijven ze voorlopig vaag. Ze gingen wel intern nog navraag doen.

Heb nu een 43" televisie en wil echt niet groter gaan dan 50".
De 48 inch heeft geen "heat sink". De grotere hebben een extra koelend laagje zodat die wat meer licht mogen/kunnen geven zonder een hoger risico op image-retention.

• roelvv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-09 08:09
Misschien is deze vraag ooit al eens op het forum gesteld. Ik heb op dit moment een 65oled806 waarbij ik problemen heb met de audio sync.

Ik gebruik een Xbox Series X icm 4k 120hz en atmos. Kabels, poorten en settings hen ik gecontroleerd. Geluid loopt ongeveer 200ms achter. Philips heeft aangegeven dat ze het probleem niet kunnen oplossen.

Iemand ervaring met een 65oled807 met deze settings? Heeft een 807 dezelfde vertraging in het geluid? Ik twijfel of ik deze als alternatief zou kunnen kiezen.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-09 16:20
somnabula schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:45:
Hoi,

Volgens deze video van HDTVTest heeft de 48OLED907 wel het nieuwe LG-EX panel, maar niet de heatsink om warmte sneller af te voeren:

Of dit ook invloed heeft op de max peak brightness wordt uit de video niet echt duidelijk.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 12:28
roelvv schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:40:
Misschien is deze vraag ooit al eens op het forum gesteld. Ik heb op dit moment een 65oled806 waarbij ik problemen heb met de audio sync.

Ik gebruik een Xbox Series X icm 4k 120hz en atmos. Kabels, poorten en settings hen ik gecontroleerd. Geluid loopt ongeveer 200ms achter. Philips heeft aangegeven dat ze het probleem niet kunnen oplossen.

Iemand ervaring met een 65oled807 met deze settings? Heeft een 807 dezelfde vertraging in het geluid? Ik twijfel of ik deze als alternatief zou kunnen kiezen.
heb je bij instellingen...de digitale uitvoer wel op Meerkanaals (bypass)?

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:00
Wat is precies het verschil tussen de 55" 707 en de 55" 706?

Kun je ook op de niet HDMI 2.1 poorten ook VRR toepassen maar dan met 60hz @ 4k?

En is de patch voor de 706 voor VRR + 120hz + 4K + 4:4:4 al uitgebracht, heeft de 707 deze ondersteuning al standaard out of the box?

[Voor 32% gewijzigd door Furfoot op 14-09-2022 15:57]

Instagram

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Mr Magic schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:26:
[...]

Volgens deze video van HDTVTest heeft de 48OLED907 wel het nieuwe LG-EX panel, maar niet de heatsink om warmte sneller af te voeren:

[YouTube: Philips Launch Its First 77" OLED TV with OLED.EX Panel + Heatsink + Next-Gen Ambilight + B&W Sound!]

Of dit ook invloed heeft op de max peak brightness wordt uit de video niet echt duidelijk.
Jemig, deze modellen hebben gewoon alle features die je maar kan bedenken :D

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 16:48
Iemand al goede reviews gevonden van de 807? Vooral afgezet tegen concurrenten als de LG G2, de Sony A95K of de Samsung S95B. Ik kon alleen deze vinden, maar 0 metingen en geen vergelijk met de concurrentie.

Ik sta eigenlijk op het punt de LG 65G2 te bestellen (Sony te duur, Samsung geen DV en sowieso geen fan van het merk), maar ik was in het verleden altijd erg fan van Ambilight, dus ik vraag me af in hoeverre de 807 zich met de G2 kan meten.

• dinandus
Als het je gaat om de betere nits waarden, vanwege de heatsink bij de G2 kun je beter voor de 907 of 937 gaan.
De 807 heeft een flink minder hoge nitswaarde om meer uit de HDR of de Dolby Vision weer te geven, bevat namelijk geen heatsink volgens mij. De 907 en 937 wel, behalve de 48 inch.,

https://fwd.nl/beeld/revi...37-oled937-serie-oled-tv/

• Evanesco
dinandus schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:53:
Als het je gaat om de betere nits waarden, vanwege de heatsink bij de G2 kun je beter voor de 907 of 937 gaan.
De 807 heeft een flink minder hoge nitswaarde om meer uit de HDR of de Dolby Vision weer te geven, bevat namelijk geen heatsink volgens mij. De 907 en 937 wel, behalve de 48 inch.,

https://fwd.nl/beeld/revi...37-oled937-serie-oled-tv/
Thanks, had deze idd ook al voorbij zien komen, de 937 heeft ook zo rond de 900 cd/m2 bij een 5% window, wat idd vergelijkbaar is met de G2. Echter, de 937 heeft een soundbar, die niet alleen een flinke meerprijs heeft, maar die ik ook niet nodig heb: heb een setje B&W CM5 naast m'n TV staan en ik wil de TV aan een muurbeugel hangen.

Dan zou de 907 wellicht een alternatief zijn, ware het niet dat die 'slechts' 3 zijdig Amiblight heeft (de 807 vierzijdig) en ik ook daar betaal voor een geluidssysteem dat ik nooit ga gebruiken en dat afbreuk doet aan het uiterlijk. Kortom: ik zou graag een goede review van de 807 zien die ook daadwerkelijk met cijfers bevestigt dat hij minder is dan de G2. ;)

edit: toch een review gevonden van de 807!
Piekhelderheid
2% venster:
SDR 398 nits
HDR 788 nits

10% venster:
SDR 398 nits
HDR 715 nits

100% venster:
SDR 171 nits
HDR 181 nits
Tweakers.net test geen 2% en 10% window helaas, dus kan het niet direct naast hun resultaten van de G2 leggen. Maar als ik het naast de fwd.nl resultaten van de 937 leg (969 cd/m2 op 2% en 838 cd/m2 op 10%) dan zit de 807 daar wel behoorlijk onder. Lijkt er idd op dat de 807 meer op het niveau van de LG C2 zit (zonder heatsink). Dus dan is de vraag: hoe graag wil ik Ambilight als de 807 zelfs nog iets duurder is dan de G2? O-)

[Voor 23% gewijzigd door Evanesco op 18-09-2022 19:10]

• Kneh91
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-09 20:22
Michel242186 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 17:45:
[...]

heb je bij instellingen...de digitale uitvoer wel op Meerkanaals (bypass)?
Ik heb de 65OLED806 aangesloten op een Denon X1700 via eARC en heb sinds de laatste update ook last van vertragingen. Ik had de bovengenoemde instelling op bypass staan maar de vertraging was juist bij deze instelling het ergst. Ik heb het nu ingesteld op Stereo (ongecomprimeerd) en nu lijkt de vertraging weg bij Youtube/Netflix/NPO.

Het enige wat ik mij nog afvraag is waarom juist de bypass instelling vertraging geeft terwijl die juist bedoeld is voor uitvoer via HDMI/eARC?

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 19:21
Vraagje over ambilight. Gisteren keek ik lord of the rings op mijn nieuwe pml9506 (prima tv overigens ik heb daarnaast een LG oled C1) maar mij viel op dat Ambilight ook reageert op de ondertiteling. Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten?

• dinandus
@Evanesco je focust veel op de nits hoogte mogelijkheden.
De 907 en 937 hebben ook meerdere pluspunten welke mij overtuigen om zelf voor de 937 in 77 inch te gaan.
Ondanks dat ik een leuke AVR opstelling heb staan met een 5.1.4 Atmos opstelling.
O.a. de betere beeldweergave vanwege de dubbele beeld processors, betere anti burn in screen verwerking.
Voor games wordt echter de 907 aanbevolen ten opzichte van de 937 vanwege de beeld procossors.
De 937 heeft de voorkeur voor de cineasten onder ons. Heb je vast gelezen in de test van de 937.
Ja voor mij is Ambilight ook een must, ben benieuwd naar de verbeterde aansturing.

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 21:38
Deepeej schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:38:
Vraagje over ambilight. Gisteren keek ik lord of the rings op mijn nieuwe pml9506 (prima tv overigens ik heb daarnaast een LG oled C1) maar mij viel op dat Ambilight ook reageert op de ondertiteling. Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten?
Ben ook al een tijdje aan het zoeken om dit te veranderen.
Het is vooral vervelend als je naar een HDR film kijkt met ondertiteling, dan valt het nog meer op om dat de tekst dan nog feller is en de onderste lichten reageren daar op.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 13:27

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Kneh91 schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:41:
[...]

Ik heb de 65OLED806 aangesloten op een Denon X1700 via eARC en heb sinds de laatste update ook last van vertragingen. Ik had de bovengenoemde instelling op bypass staan maar de vertraging was juist bij deze instelling het ergst. Ik heb het nu ingesteld op Stereo (ongecomprimeerd) en nu lijkt de vertraging weg bij Youtube/Netflix/NPO.

Het enige wat ik mij nog afvraag is waarom juist de bypass instelling vertraging geeft terwijl die juist bedoeld is voor uitvoer via HDMI/eARC?
Probeer de denon eens op een andere poort. Bv hdmi 3. En dan met de bypass optie.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Evanesco schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:45:
[...]

Thanks, had deze idd ook al voorbij zien komen, de 937 heeft ook zo rond de 900 cd/m2 bij een 5% window, wat idd vergelijkbaar is met de G2. Echter, de 937 heeft een soundbar, die niet alleen een flinke meerprijs heeft, maar die ik ook niet nodig heb: heb een setje B&W CM5 naast m'n TV staan en ik wil de TV aan een muurbeugel hangen.
Als ik de manual goed begrijp, hoef je de soundbar niet aan de tv te monteren.
https://nl.manuals.plus/p...ed-tv-manual#installation
Blijft dan wel een dure tv met een ongebruikte B&W soundbar :P

• Evanesco
dinandus schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:26:
@Evanesco je focust veel op de nits hoogte mogelijkheden.
De 907 en 937 hebben ook meerdere pluspunten welke mij overtuigen om zelf voor de 937 in 77 inch te gaan.
Ondanks dat ik een leuke AVR opstelling heb staan met een 5.1.4 Atmos opstelling.
O.a. de betere beeldweergave vanwege de dubbele beeld processors, betere anti burn in screen verwerking.
Voor games wordt echter de 907 aanbevolen ten opzichte van de 937 vanwege de beeld procossors.
De 937 heeft de voorkeur voor de cineasten onder ons. Heb je vast gelezen in de test van de 937.
Ja voor mij is Ambilight ook een must, ben benieuwd naar de verbeterde aansturing.
Hmm ja wellicht heb je gelijk, het is vooral dat mijn huidige LG B6 (een van de eerste 4K OLED's, die ik overigens professioneel ISF heb laten calibreren) in mijn nieuwe huis overdag slechter zichtbaar is door meer lichtinval. Vandaar mijn focus op het helderste dat er momenteel te koop is.

Die beeldprocessors en al die mooie marketing termen zijn toch helemaal niet interessant voor cineasten? Ik zet hem sowieso direct op de ISF/ cinema stand waarbij al die toeters en bellen uit staan. Heb wel een PS5 dus VRR, 120Hz en HMDI 2.1 zijn ook een must, maar dat is standaard in dit segment. Wat doet een 937/ 907 dan nog beter dan een G2 met hetzelfde paneel? Uiteraard op Ambilight (erg tof!) en B&W geluid (overbodig) na. Dan krijgt Ambilight wel een hele hoge meerprijs die ik moeilijk kan rechtvaardigen...
Fireshade schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:51:
Blijft dan wel een dure tv met een ongebruikte B&W soundbar :P
Exact dit! ;)

[Voor 10% gewijzigd door Evanesco op 19-09-2022 18:05]

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Deepeej schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:38:
Wat vind je van de tv in verhouding tot de C1?
Ik heb zelf een LG E9 Oled en twijfel ook om de pml9506 te kopen.

• Deepeej
sn0w13 schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:05:
[...]

Ben ook al een tijdje aan het zoeken om dit te veranderen.
Het is vooral vervelend als je naar een HDR film kijkt met ondertiteling, dan valt het nog meer op om dat de tekst dan nog feller is en de onderste lichten reageren daar op.
Enige oplossing is denk ik ambilight op levendig te zetten. Dan valt het bij donkere scènes denk ik minder op aangezien wit light standaard aanstaat.

• Deepeej
moca schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:37:
[...]

Wat vind je van de tv in verhouding tot de C1?
Ik heb zelf een LG E9 Oled en twijfel ook om de pml9506 te kopen.
Ik heb nog niet gegamed op de Philips. Maar ik vind de Miniled echt super mooi beeld hebben. Ik ben misschien niet zo kritisch als anderen hier, en ga ook niet allerlei testbeelden bekijken om alles te checken( want als je eenmaal iets ontdekt wat je niet aanstaat blijf je het zien). Heb nu 2 oleds en ik kijk het meest naar de Miniled. Heeft wellicht ook deels te maken dat die 65 inch is en de oleds 55. Maar voor 900 euro bij iBOOD gekocht en voor de prijs een echt super tv. En Android vind ik ook wel fijn en soepel werken trouwen.

• f4stf0rw4rd
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:46:
[...]

Philips servicelijn gebeld en die reageren heel rechtlijnig: buiten garantie = contact met winkelier opnemen. Tv is 2.5 jaar oud...

Inmiddels contact gehad met winkel (Philips Myshop) en er zal nu een afspraak gemaakt worden om onderzoek naar het defect te doen bij mij thuis (i.v.m. grootte van TV). Nog even afwachten wat daar uit komt.
Vorige week donderdag is de monteur van Servilux geweest. Overigens een zeer kundige monteur die wist wat hij deed. Hij had een nieuw Oled paneel bij zich en de oude dus vervangen door de nieuwe. Blijkbaar had men op basis van mijn foto en beschrijving van het probleem de conclusie getrokken dat het paneel vervangen moest worden. Overigens wel shocking om te zien dat het Philips deel in een Oled enkel uit een paar printplaatjes en wat speakertjes bestaat. De controller en het Oled paneel komen rechtstreeks van LG. Met LG stickers en al :o

Na vervanging paneel TV weer opgehangen en monteur via service menu 1 en ander checken. 1 minuut beeld en daarna zelfde probleem als ik al had -O- Quote van monteur "oh, blijkbaar zit het niet in het paneel" :')

Monteur heeft TV uiteindelijk meegenomen zodat in de werkplaats getest kan worden. Inmiddels contact gehad met Servilux en er moet in ieder geval een printplaat vervangen worden. Levering daarvan is begin volgende week. Dus verwacht nog wel een week zonder tv te zitten.

Voor een indicatie van de kosten:
Een paneel vervangen buiten garantie kost normaal € 920 :+ Onder coulance regeling (omdat tv 2.5 jaar oud is) zou het uit komen op € 570. Maar aangezien het paneel niet het probleem is, ben ik erg benieuwd hoe ze het nu gaan oplossen (nieuwe paneel was immers al gemonteerd). Ik verwacht een bedrag dat een stuk lager is in ieder geval :P

• jmk
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:56:
[...]

Vorige week donderdag is de monteur van Servilux geweest. Overigens een zeer kundige monteur die wist wat hij deed. Hij had een nieuw Oled paneel bij zich en de oude dus vervangen door de nieuwe. Blijkbaar had men op basis van mijn foto en beschrijving van het probleem de conclusie getrokken dat het paneel vervangen moest worden. Overigens wel shocking om te zien dat het Philips deel in een Oled enkel uit een paar printplaatjes en wat speakertjes bestaat. De controller en het Oled paneel komen rechtstreeks van LG. Met LG stickers en al :o

Na vervanging paneel TV weer opgehangen en monteur via service menu 1 en ander checken. 1 minuut beeld en daarna zelfde probleem als ik al had -O- Quote van monteur "oh, blijkbaar zit het niet in het paneel" :')

Monteur heeft TV uiteindelijk meegenomen zodat in de werkplaats getest kan worden. Inmiddels contact gehad met Servilux en er moet in ieder geval een printplaat vervangen worden. Levering daarvan is begin volgende week. Dus verwacht nog wel een week zonder tv te zitten.

Voor een indicatie van de kosten:
Een paneel vervangen buiten garantie kost normaal € 920 :+ Onder coulance regeling (omdat tv 2.5 jaar oud is) zou het uit komen op € 570. Maar aangezien het paneel niet het probleem is, ben ik erg benieuwd hoe ze het nu gaan oplossen (nieuwe paneel was immers al gemonteerd). Ik verwacht een bedrag dat een stuk lager is in ieder geval :P
Leuk om te zien dat je dan een mooi inkijkje krijgt hoe alles werkt, dat je alles zo ziet. Dat het een LG paneel in een LG behuizing was met een Philips merkje+ambilight wist ik wel, gaf een FP reviewer ook al eens aan.

Hopelijk heb je snel weer een mooie werkende tv, ben je die extra uitgave zo weer vergeten.

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:56
Bij mij is de backlight mijn TV kapot na 2 jaar en 11 maanden. De TV was niet heel duur (= 500 euro). Maar ik nam contact op met service en men wil niet ingeven. Ik mag zelf opdraaien voor de herstelkostan a 240 euro voor het vervangen van de backlight en men wil geen enkele tegemoedkoming doen. Coolblue geeft naar mijn mening ook niet thuis, men wil 60 euro tegemoedkomen op de herstelkosten. Ik vraag mij af of dat normaal is. Ik voel me namelijk nogal bedrogen op deze manier.

Zit er aan te denken de backligt zelf te vervangen, lijkt me niet zo heel moeilijk, maar ik krijg op geen enkele manier het juiste stuk te vinden, iemand die er meer verstand van heeft, tips zijn welkom. Maar vermoed voor mij geen Philips meer in de toekomst.

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-09 21:02
Galactic schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:15:
Bij mij is de backlight mijn TV kapot na 2 jaar en 11 maanden. De TV was niet heel duur (= 500 euro).
Ik heb klantenservice werk gedaan voor een webshop die o.a. tv's verkocht en ik had vaak met dit soort situaties te maken. Ondanks dat de fabrieksgarantie slechts 2 jaar loopt, mag je verwachten dat de TV zo'n 5 jaar mee gaat, zie ook: https://www.techniekneder...r/gebruiksduurverwachting

Concreet betekent het dat de verkoper jou tegemoet zou moeten komen in de reparatiekosten.
Heel simpel en afgerond gerekend is jouw tv nu 3 jaar oud van de 5 jaar dat hij zou moeten werken, en draai jij daarom voor 60% van de kosten op en Coolblue 40%.

Indien de reparatie 240 euro kost, dan zou Coolblue (240/100*40) ~ 96 euro moeten bijdragen.

Edit: het lijkt erop dat Coolblue rekent met een levensduur van 4 jaar als ze 60 euro tegemoet willen komen (240/100*25). Als de tv 499,- euro kostte oid, dan hebben ze technically speaking gelijk ;(

[Voor 10% gewijzigd door MenAreStillGood op 21-09-2022 22:36]

• Galactic
Ja en hij was dus 499 euro, dus eigenlijk 25% lullig. Het vreemde is dat ik nergens zelf stukken kan vinden, dat is jammer. Ik heb bij Bosch al het nodige kunnen herstellen omdat ze heel duidelijke stukken service hebben. Anders moet ik maar eens proberen een nieuwe case te maken, hopelijk dat ik deze keer niet afgescheept zal worden zoals de vorige keer :'(

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-09 21:02
Galactic schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:35:
Ja en hij was dus 499 euro, dus eigenlijk 25% lullig.
Jammer.. je zou ze nog kunnen vragen om toch met die 5 jaar te rekenen. Coolblue staat toch bekend om hun goede service? :)

• Galactic
Ja, nog liever zou ik bijvoorbeeld de led kit krijgen uit courlance, ik weet zo goed als zeker dat dit onderdeel defect is, en ik vind het "ok"om dat dan maar zelf te herstellen. Is voor mij minder moeite dan TV verzenden, verpakken, weer ophalen, en dan hopen dat hij alle transport nog overleefd heeft ;)

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

55OLED936.

Er probeert steeds iemand (buren) een bluetooth verbinding te maken waardoor er wordt gevraagd of ik wil koppelen.

Is het mogelijk om dit of een of andere manier te voorkomen? Anders dan bij de buren aankloppen... ;)

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-09 18:08
Wordt doodmoe van steeds die meldingen van het volle geheugen van mij Philips Oled TV met Android 9.
Heb al een 32GB usbstick als geheugen eraan gekoppeld maar dat lost niks op.
Heb bijna 700MB intern geheugen over en er staat aan apps alleen het hoog nodige.

Iemand die er ervaring mee heeft ?

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

technorabilia schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:44:
55OLED936.

Er probeert steeds iemand (buren) een bluetooth verbinding te maken waardoor er wordt gevraagd of ik wil koppelen.

Is het mogelijk om dit of een of andere manier te voorkomen? Anders dan bij de buren aankloppen... ;)
Zou kunnen dat ze niet door hebben dat het jouw tv is, en zelf graag een BT verbinding willen opzetten met hun eigen TV. Of je hebt een heel interessante naam voor je TV gegeven, die nieuwsgierigheid opwekt :)
Als je zelf geen BT gebruikt, zou ik dat gewoon uitzetten op je TV.
Anders is fijn burencontact altijd iets goeds :P

[Voor 4% gewijzigd door Fireshade op 26-09-2022 13:04]

• Jeroenneman
  • Laatst online: 09:04

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MenAreStillGood schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:32:
[...]

Ik heb klantenservice werk gedaan voor een webshop die o.a. tv's verkocht en ik had vaak met dit soort situaties te maken. Ondanks dat de fabrieksgarantie slechts 2 jaar loopt, mag je verwachten dat de TV zo'n 5 jaar mee gaat, zie ook: https://www.techniekneder...r/gebruiksduurverwachting

Concreet betekent het dat de verkoper jou tegemoet zou moeten komen in de reparatiekosten.
Heel simpel en afgerond gerekend is jouw tv nu 3 jaar oud van de 5 jaar dat hij zou moeten werken, en draai jij daarom voor 60% van de kosten op en Coolblue 40%.

Indien de reparatie 240 euro kost, dan zou Coolblue (240/100*40) ~ 96 euro moeten bijdragen.

Edit: het lijkt erop dat Coolblue rekent met een levensduur van 4 jaar als ze 60 euro tegemoet willen komen (240/100*25). Als de tv 499,- euro kostte oid, dan hebben ze technically speaking gelijk ;(
Techniek Nederland is toch die nepsite van de bedrijven zelf? Een TV die na slechts 3 jaar kapot gaat moet gewoon kostenloos worden gerepareerd, niks van dat geneuzel met "bijdragen in de reparatiekosten".

Reden waarom CB bij mij op de zwarte lijst staat. Schermen met "beste service", en je vervolgens bij dure producten na 2 jaar in de kou laten staan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Fireshade schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:03:
[...]

Zou kunnen dat ze niet door hebben dat het jouw tv is, en zelf graag een BT verbinding willen opzetten met hun eigen TV. Of je hebt een heel interessante naam voor je TV gegeven, die nieuwsgierigheid opwekt :)
Als je zelf geen BT gebruikt, zou ik dat gewoon uitzetten op je TV.
Anders is fijn burencontact altijd iets goeds :P
Ik zie dat ik mijn concrete vraag ben vergeten te stellen... ;)

Er is voor zover ik kan zien geen optie om bluetooth uit te zetten. Enige idee hoe je dit kunt doen? Eventueel bij een vergelijkbaar toestel met Android TV.

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee