• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

ronaldbommel schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:44:
Beste Tweakers, heeft HDMI 2.1 al meerwaarde, of is het nog niet echt van toepassing
Hangt van je situatie.
Als je bepaalde games op een Xbox Series X speelt, kan het van toepassing zijn (4K/120fps).
https://www.techradar.com/news/hdmi-on-xbox-series-x
Kijk je alleen films, dan heeft het pas meerwaarde bij een 8K tv en 8K content.

[Voor 5% gewijzigd door Fireshade op 22-02-2022 11:13]

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 08:54
m0ridin schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:10:
[...]
True :)
Net even gekeken en hier (58pus8506) niks, misschien kunnen ze tegenwoordig pushen op mac/ip adres oid.
Vind dit wel een nette service van Philips.
Ik vraag me dan wel af, of dit punt(HDMI-ARC) in de volgende algemene update meegenomen wordt?
Of wat mijn tv doet met de volgende algemene update, als er nu een specifieke update voor mijn tv op staat.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:40
Madman_K schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:45:
[...]

Ik vraag me dan wel af, of dit punt(HDMI-ARC) in de volgende algemene update meegenomen wordt?
Of wat mijn tv doet met de volgende algemene update, als er nu een specifieke update voor mijn tv op staat.
Zal wel loslopen.... In het verleden ook wel eens een "experimentele" firmware update gedraaid en dat maakt ebij verdere updates niet uit.

Maar idd, netjes van philips dat ze zo persoonlijk support kunnen en willen leveren

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:08

Get!em

Oh die ja!

Madman_K schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:45:
[...]

Tot nog toe is HMDI ARC bij alle updates meegenomen op mijn 8xx5. En elke keer is er wat verbeterd, maar ook elke keer is er weer wat stuk.
Zoals eerder gemeld: bij mij is nu bij aanzetten ARC wel aan, maar hij zet meteen die HDMI poort ook als Input voor beeld, terwijl Input op een andere moet blijven staan. Super irritant, omdat dit switchen van HDMI input gebeurt na 1 minuut na inschakelen. Je kijkt dus al je juiste HDMI source, en dan ineens krijg je statisch ARC beeld.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:27

technorabilia

(fka kraades)

Philips 55OLED936.

Ik krijg bij het aanzetten van de TV steeds de melding:

Ik snap dat een app (hier NLZIET) waarschijnlijk te snel om internet vraagt en 2 seconden later is het ook in orde, maar is deze melding nog te voorkomen op een of andere manier?

👉🏻 Blog 👈🏻

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40

KhaZ

Alfa Romeo

technorabilia schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:28:
Philips 55OLED936.

[Afbeelding]

Ik snap dat een app (hier NLZIET) waarschijnlijk te snel om internet vraagt en 2 seconden later is het ook in orde, maar is deze melding nog te voorkomen op een of andere manier?
Dit heb ik ook met een 55OLED803, sinds een van de laatste updates een paar maanden geleden, vrij irritant ja.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:35
Philips 55OLED936.

[Afbeelding]

LAN kabel in je TV stoppen (want LAN start over het algemeen sneller op dan WiFi ivm handshake etc)

[Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 23-02-2022 13:12]

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Hmmbob schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:12:
[...]

LAN kabel in je TV stoppen (want LAN start over het algemeen sneller op dan WiFi ivm handshake etc)
Haha, inderdaad goed antwoord op mijn vraag. Liever niet, maar misschien toch wel de moeite waard om in deze in de kabelgoot erbij te proppen.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:35
Ik begrijp dat je geen TV van KPN hebt? Anders heb je al een UTP liggen bij je TV, met een klein switchje ben je er dan ook (let op: met IGMP snooping)

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• m0ridin
technorabilia schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:15:
[...]

Haha, inderdaad goed antwoord op mijn vraag. Liever niet, maar misschien toch wel de moeite waard om in deze in de kabelgoot erbij te proppen.
Kleine kanttekening, ik heb een usb-netwerk adaptertje in mijn tv geprikt (omdat tv ether 100mbit is en dit dingetje 1gbit), maar ook daarmee krijg ik kort een soortgelijke melding (maar dan mbt 'ethernet heeft geen verbidning' oid). Alleen met ethernet direct in de tv geprikt zie ik niks volgens mij.

Nu trouwens weer gewoon via wifi verbonden (zo min mogelijk kabels ole) en ook al krijg ik dit nu even heel kort te zien na opstarten, zo gauw ik ook maar echt iets wil gaan doen is het al opgelost.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-09 18:03

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

m0ridin schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Kleine kanttekening, ik heb een usb-netwerk adaptertje in mijn tv geprikt (omdat tv ether 100mbit is en dit dingetje 1gbit), maar ook daarmee krijg ik kort een soortgelijke melding (maar dan mbt 'ethernet heeft geen verbidning' oid). Alleen met ethernet direct in de tv geprikt zie ik niks volgens mij.

Nu trouwens weer gewoon via wifi verbonden (zo min mogelijk kabels ole) en ook al krijg ik dit nu even heel kort te zien na opstarten, zo gauw ik ook maar echt iets wil gaan doen is het al opgelost.
welke adapter en welke tv heb je?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• m0ridin
Hubert schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:44:
[...]

welke adapter en welke tv heb je?
55PUS8506 en adapter de TP-Link UE300. Werkt verder prima, krijg er 1gbit mee op de tv, maar dus met minimale vertraging tot daadwerkelijke connectie (en nu met wifi krijg ik alsnog 200-300mbit, dus dat moet ook genoeg zijn).

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Hmmbob schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:30:
Ik begrijp dat je geen TV van KPN hebt? Anders heb je al een UTP liggen bij je TV, met een klein switchje ben je er dan ook (let op: met IGMP snooping)
Ik had Caiway interactive TV met STB kastje, Kodi op Raspberry Pi, Onkyo 5.1, PS4 + switch. Alles in een TV-meubel gepropt. Met een kluwen aan kabels.

Nu is er alleen stroom en subwoofer kabel. Dus de minimalistische kant op.

Maar ik kan wel eens proberen met een netwerkkabel erbij. Dat moet nog wel kunnen. ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:09
Met het handmatig controleren op updates op mijn Philips 55OLED805 zie ik een nieuwe firmware versie met buildnummer: TPM191E_R.101.002.166.000 (release maandag 7 februari 2022)

Op de Philips website kan ik niets vinden over de release notes behorend bij deze versie. Iemand meer informatie over deze update?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:32

IkWilbert

Het is mij!

bluecupra schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:09:
Met het handmatig controleren op updates op mijn Philips 55OLED805 zie ik een nieuwe firmware versie met buildnummer: TPM191E_R.101.002.166.000 (release maandag 7 februari 2022)

Op de Philips website kan ik niets vinden over de release notes behorend bij deze versie. Iemand meer informatie over deze update?
Nog niet bekend.

https://toengel.net/phili...-pie-tpm191e-101-2-166-0/

I intend to live forever. So far, so good.

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

m0ridin schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:47:
[...]

55PUS8506 en adapter de TP-Link UE300. Werkt verder prima, krijg er 1gbit mee op de tv, maar dus met minimale vertraging tot daadwerkelijke connectie (en nu met wifi krijg ik alsnog 200-300mbit, dus dat moet ook genoeg zijn).
nog even melden, deze adapter werkt idd ook goed op me oled806 _/-\o_

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mark030 schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:46:
[...]

Ik heb beide modellen naast elkaar gezien in het donker bij Platte TV Utrecht en de beeldkwaliteit van de miniled stelde me toch teleur. Dus voor een paar honderd euro meer altijd de oled 806 kopen. Heb hem nu een maand hangen en echt supertevreden over , beste tv die ik ooit gehad heb !
Wat stelde je precies teleur? En had je gelijk beeldmateriaal? Ik wou eerst de 806 halen(die is nu zelfs goedkoper) maar een OLED lijkt in mijn situatie niet toepasbaar, dus nu is mijn oog op de ML9506 gevallen, afgaande op de specs en deze review https://fwd.nl/beeld/revi...pml9636-serie-lcd-led-tv/ leek me dat toch een goed alternatief.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Rev! schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:23:
[...]

Wat stelde je precies teleur? En had je gelijk beeldmateriaal? Ik wou eerst de 806 halen(die is nu zelfs goedkoper) maar een OLED lijkt in mijn situatie niet toepasbaar, dus nu is mijn oog op de ML9506 gevallen, afgaande op de specs en deze review https://fwd.nl/beeld/revi...pml9636-serie-lcd-led-tv/ leek me dat toch een goed alternatief.
Uit jouw link denk ik dit:
LED-LCD-tv met lokale dimming (32x32 segmenten)
Dat zijn toch bizar weinig segmenten naar hedendaagse maatstaven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:22
Philips 55OLED936.

[Afbeelding]

Komt inderdaad doordat de tv "sneller" opstart dan de wifiverbinding. Bij mij (935) is dit "op te lossen" door wat instellingen: ga naar "draadloos en netwerken", "met kabel of wifi", en daar zie je "inschakelen met wifi" en "inschakelen met chromecast" staan. Zet die op aan (kist dus wel stroom!) en dan is de melding bij mij weg. Denk omdat de wifiverbinding dan "altijd aan" staat. Kan trouwens dat 1 van de 2 aanzetten genoeg is, maar dat heb ik nooit getest...

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Fireshade schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:33:
[...]

Uit jouw link denk ik dit:

[...]

Dat zijn toch bizar weinig segmenten naar hedendaagse maatstaven?
De Full Array achtergrondverlichting met local dimming is opgebouwd uit miniLEDs die onderverdeeld zijn in 1.024 (32 x 32) zones. Dat zijn er heel wat meer dan bijvoorbeeld de Samsung 55QN95A die met 576 zones (of de 65QN95A met 792 zones)

Daaruit begrijp ik dat het juist meer dan gemiddeld is. :?

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Rev! schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:44:
[...]

De Full Array achtergrondverlichting met local dimming is opgebouwd uit miniLEDs die onderverdeeld zijn in 1.024 (32 x 32) zones. Dat zijn er heel wat meer dan bijvoorbeeld de Samsung 55QN95A die met 576 zones (of de 65QN95A met 792 zones)

Daaruit begrijp ik dat het juist meer dan gemiddeld is. :?
Ja, je hebt gelijk. Meer dan 1000 zones komt nog niet veel voor bij tv's.
Echter, ik kan me voorstellen dat je nog steeds 'oplichtende' (bewegende) blokjes ziet, of 'verdwenen' sterren in de ruimte. Op dat gebied wint OLED het nog steeds.
Ik heb minileds in actie gezien op een MacBook Pro (2021), wat inderdaad erg indrukwekkend was qua HDR op een laptopscherm op een zonnige dag, maar die had op dat kleine scherm dan ook 2554 zones.

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Carnoustie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Komt inderdaad doordat de tv "sneller" opstart dan de wifiverbinding. Bij mij (935) is dit "op te lossen" door wat instellingen: ga naar "draadloos en netwerken", "met kabel of wifi", en daar zie je "inschakelen met wifi" en "inschakelen met chromecast" staan. Zet die op aan (kist dus wel stroom!) en dan is de melding bij mij weg. Denk omdat de wifiverbinding dan "altijd aan" staat. Kan trouwens dat 1 van de 2 aanzetten genoeg is, maar dat heb ik nooit getest...
Bedankt, creatieve oplossing! Ik heb de TV nu via een kabel aangesloten. Ik had toch een gootje liggen voor power en subwoofer. Daar kon nog een slim netwerkkabel bij. Dan ook geen meldingen meer. ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:39
Even een check hier. Ik heb de 7181 en de 6402, weliswaar alweer wat ouder maar beide nog tot volle tevredenheid. Beide draaien op Android en vrij recent nog een update ontvangen op iig de eerste.

Graag zou ik de HBO app installeren maar die is niet leverbaar in de Google App Store. Weet hier misschien iemand meer? Even geduld nog of zijn er wellicht alternatieven?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

peacelord schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:13:
Even een check hier. Ik heb de 7181 en de 6402, weliswaar alweer wat ouder maar beide nog tot volle tevredenheid. Beide draaien op Android en vrij recent nog een update ontvangen op iig de eerste.

Graag zou ik de HBO app installeren maar die is niet leverbaar in de Google App Store. Weet hier misschien iemand meer? Even geduld nog of zijn er wellicht alternatieven?
downloaden via apkmirror en via usb installeren.. :)

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:42
Dilemma, nu ergens een goede deal maken voor de 2021 806 of wachten op de nieuwe 807?

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17:19
Philips waar blijft de eerste video's van de nieuwe modellen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:32

IkWilbert

Het is mij!

bluecupra schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:09:

Changelog bekend:

Changelog TPM191E_101.002.166.000 – Date: 2022/02/28

Improvements for HDMI ARC connection
Improvements for HBBTV playback
Improvements for lipsync via HDMI ARC
Improvements for PVR recordings

I intend to live forever. So far, so good.

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:17

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

technorabilia schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Heb je hier nog iets goeds voor gevonden? Ik ervaar hetzelfde en zoek ook een soortgelijke oplossing voor dezelfde tv.
sorry voor de late reaktie , maar ik heb dit heel even naast mij neer gelegd ivm. het verbouwen van mijn huis , ik ga hier zeker naar opzoek. en kom hier op terug maar als jij iets passend gevonden heb hoor ik het graag !

mvg Fer

Walking on the bright side of life

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Fe® schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:48:
[...]

sorry voor de late reaktie , maar ik heb dit heel even naast mij neer gelegd ivm. het verbouwen van mijn huis , ik ga hier zeker naar opzoek. en kom hier op terug maar als jij iets passend gevonden heb hoor ik het graag !

mvg Fer
Ik ben er nu meer aan gewend, dus voor mij is het voorlopig even goed zo. :)

👉🏻 Blog 👈🏻

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

technorabilia schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:12:
Ik heb een 55OLED936 TV met een externe subwoofer.

Weet iemand nog een manier zodat ik makkelijk de subwoofer vanuit de AB of TV kan uitschakelen zonder het gehele instellingen menu te doorlopen. Iets dat snel toegankelijk is.

Als workaround kan ik natuurlijk wel een KAKU schakelaar aan de subwoofer koppelen maar liever doe ik dat niet.
Wat ik eigenlijk zou willen doen is het volgende:

Een knop op de AB waarmee ik de subwoofer aan/uit kan zetten. De knoppen op de AB kan ik opnieuw mappen via de app button mapper. Maar hoe spreek ik hier het TV instellingen menu aan?

-of-

Als ik Netflix media afspeel wil ik graag de subwoofer aanzetten via het TV menu.
Ik heb wat gelezen over tasker en adb maar ik weet er het fijne niet van.

-of-

Als ik het TV menu niet kan manipuleren:
Als ik Netflix media afspeel wil ik graag de kaku schakelaar (die ik voor de subwoofer kan aansluiten) aanzetten. Netflix media uit dan ook de kaku schakelaat uit. Ik heb domoticz draaien dus deze kan ik ook hiervoor gebruiken.
Ik heb wat gelezen over tasker en adb maar ik weet er het fijne niet van.

Iemand een goed idee?

👉🏻 Blog 👈🏻

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Heeft iemand op zijn Philips Android TV de ingebakken Amazon Alexa app kunnen gebruiken met een andere account dan de Google account voor Android TV?

Het punt is dat ik een Amazon account in gebruik heb voor een Echo. Ik zou graag dat account ook willen gebruiken voor de Alexa app op de Philips TV. Maar dat lijkt dus niet mogelijk te zijn?

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Philips 55OLED936 met Onkyo subwoofer.

Herkent iemand mijn "probleem" dat de subwoofer af en toe "plopt" terwijl de TV uit staat. Ik vermoed dat de TV af en toe een signaal geeft waarop de subwoofer reageert? Ik kan nog niet herleiden wanneer het precies plaatsvindt. Het lijkt willekeurig te zijn.

👉🏻 Blog 👈🏻

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:46
Ik zou je bekabeling naar de subwoofer eerst even nakijken, maakt ergens contact dat hij plopt terwijl hij geen signaal zou mogen krijgen.

• iphonejunky
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-05 16:15
Komende week krijg ik een philips 77oled806 geleverd, had alleen een vraag over de HDMI poorten en de ondersteuning daarvan.

Ben van plan mijn apparatuur zou aan te sluiten:
HDMI 1 , PS5
HDMI 2 , JBL 9.1 soundbar
HDMI 3 , Ziggo next Box

Is dit de juiste setup waarbij is het maximale eruit haal?
De Ziggo box next zou een een HDMI 2.0A poort moeten zijn , als ik het goed heb ondersteund poort 3 alleen HDMI 2.0.

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:25
iphonejunky schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 03:19:
Komende week krijg ik een philips 77oled806 geleverd, had alleen een vraag over de HDMI poorten en de ondersteuning daarvan.

Ben van plan mijn apparatuur zou aan te sluiten:
HDMI 1 , PS5
HDMI 2 , JBL 9.1 soundbar
HDMI 3 , Ziggo next Box

Is dit de juiste setup waarbij is het maximale eruit haal?
De Ziggo box next zou een een HDMI 2.0A poort moeten zijn , als ik het goed heb ondersteund poort 3 alleen HDMI 2.0.
Zo heb ik mijn Xbox, Sonos en Amigo ook aangesloten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:38
technorabilia schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:30:
Philips 55OLED936 met Onkyo subwoofer.

Herkent iemand mijn "probleem" dat de subwoofer af en toe "plopt" terwijl de TV uit staat. Ik vermoed dat de TV af en toe een signaal geeft waarop de subwoofer reageert? Ik kan nog niet herleiden wanneer het precies plaatsvindt. Het lijkt willekeurig te zijn.
Dit had ik ook met mijn 935 en de B&W sub. Ik heb de stekker omgedraaid in de WCD en het is over.
Geen idee of dit het echt was of dat hij er gewoon niet goed in heeft gezeten al die tijd.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Met de prijsdalingen / kleine meerprijs boven de 806 zit ik ook te kijken naar een Philips 935 met geïntegreerde B&W soundbar. Juist vanwege de all-in-1 oplossing (WAF is veel hoger dan twee losse speakers en simpeler dan losse bar). Ik heb de Tnet reviews gelezen en het is duidelijk dat het (uiteraard) beter is dan de mini speakers in TV`s zelf.

Maar ik mis nog met welke kwaliteit losse soundbar kan ik kan vergelijken?

De enige losse B&W die ik tegenkom is de 'formation bar' van dik €1.000 en die ziet er optisch anders uit en heeft een driver minder, dus dat lijkt toch heel iets anders.. What HiFi geeft aan dat de Sonos beam (€400+) beter is.

Zijn er 935 gebruikers die daar iets zinnigs over kunnen zeggen? Waar hebben jullie mee vergeleken?

[Voor 6% gewijzigd door bombadil op 15-03-2022 17:13]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sinds kort mijn 15 jaar oude Panasonic plasma tv vervangen door een Philips 55" oled serie 806. Wat een prachtig beeld en die Ambilight is echt een meerwaarde voor de kijk ervaring. Ik had nog wel twee kleine vraagjes.

Mijn tv vraagt als ik hem aanzet altijd naar de bron. Ik moet dan kiezen of ik de zenders wil instellen of een andere bron wil selecteren. Ik heb alleen een internetabonnement en kijk dus geen liniaire tv. Kan ik vastzetten dat de tv standaard met Android tv opstart?

Mijn laatste vraag gaat over de stekker. Moet de stekker van een oled tv altijd in het stopcontact blijven zitten? Of kan ik hem uitzetten en dan de stekker verwijderen. Ik las ergens dat het niet goed is voor een oled tv om de stekker eruit te trekken.

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
darkdesign schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:24:
Sinds kort mijn 15 jaar oude Panasonic plasma tv vervangen door een Philips 55" oled serie 806. Wat een prachtig beeld en die Ambilight is echt een meerwaarde voor de kijk ervaring. Ik had nog wel twee kleine vraagjes.

Mijn tv vraagt als ik hem aanzet altijd naar de bron. Ik moet dan kiezen of ik de zenders wil instellen of een andere bron wil selecteren. Ik heb alleen een internetabonnement en kijk dus geen liniaire tv. Kan ik vastzetten dat de tv standaard met Android tv opstart?

Mijn laatste vraag gaat over de stekker. Moet de stekker van een oled tv altijd in het stopcontact blijven zitten? Of kan ik hem uitzetten en dan de stekker verwijderen. Ik las ergens dat het niet goed is voor een oled tv om de stekker eruit te trekken.
In stand-by stand kan de oled tv restbeelden verwijderen. Als je de stekker eruit haalt gaat dit niet werken.

Dit opstartscherm kan je automatisch weg krijgen met een Logitech harmony, hier werkt dat namelijk.
Vond dit ook zeer irritant en heb geen idee of er een andere mogelijkheid is om dit voor elkaar te krijgen.

L/L WP Samsung 3.5 & Mitsubishi Heavy Singel split 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7.

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

BenEco schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:31:
[...]

In stand-by stand kan de oled tv restbeelden verwijderen. Als je de stekker eruit haalt gaat dit niet werken.

Dit opstartscherm kan je automatisch weg krijgen met een Logitech harmony, hier werkt dat namelijk.
Vond dit ook zeer irritant en heb geen idee of er een andere mogelijkheid is om dit voor elkaar te krijgen.
hij start op met het laatst actieve kanaal wat je je gebruikt hebt. Tenminste bij mij wel :)

• dinandus
Heb een 854 sinds najaar 2019.
Nu sinds de nieuwste update erop, van enige dagen terug begint hij vreemd gedrag te vertonen.
Eergisteren viel me op, volgt stroomverbruik via een P1 meter, dat midden in de nacht de tv een minuut of 8 tot 10 is aangewerkt. Stroomverbruik is namelijk vergelijkbaar met normaal tv kijken in de avonduren. Trigger zou een update van de Next box geweest kunnen zijn, via HDMI gekoppeld voor opstarten. Deze heeft in betreffende nacht plaats gevonden.
Vreemder gedrag is dat normaliter de tv nachts in de deep stand-by staat, zuinigste stand. Echter al twee dagen aaneen reageert de tv niet meer bij inschakelen via de originele Philips AB, ook niet met de gekoppelde Next AB. Ook brand er dan een controle lampje van een USB stick welke in de tv zit. Verder isdan te zien dat de internet verbinding open staat c.q. in gebruik is, normaal niet bij deep stand-by dacht ik?
Enige manier om de tv op te starten is de stekker uit het stopcontact te halen.
Normaliter doe je dat niet, TV zou zijn restbeelden opschoon programma kunnen draaien. Maar dat doet hij niet binnen twee dagen nog een keer, en dacht normaliter gelijk bij in standby gaan na het tv kijken?
Iemand idee wat met de OLED speelt?

• darkdesign
  • Niet online
BenEco schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:31:
[...]

Dan laat ik de stekker mooi zitten. Ik las dat hij sowieso slechts 0,2 watt gebruikt in standby modus.

Hoe werkt dat precies met een Logitech Harmony? Gewoon daarmee de tv aanzetten?

Ik heb trouwens NPO Plus geïnstalleerd op mijn tv, alleen werkt live tv kijken niet. Ik krijg dat een foutmelding. Hebben meer mensen hier last van?

[Voor 13% gewijzigd door darkdesign op 18-03-2022 07:27]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sammyke007
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 21:12
Ter info:

Nieuwe update beschikbaar voor de 2021 modellen (706, 806, ...):

TPM211EA_001.002.114.203– Date: 2022/03/17
  • Fix for intermittent loss of AV signal on HDMI source
  • Fix for intermittent sound drops via HDMI ARC
  • Fix for problems with switch to external audio system
  • Fix for no audio and hissing noise via TOSLINK
  • Fix for HbbTV not available on DVB-T2 channels
  • Fix for pairing issues with Xbox One X controller
  • Fix for AL segments don’t dim down entirely anymore with black picture content in AL style “game”

[Voor 7% gewijzigd door sammyke007 op 20-03-2022 07:13]

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:04
1e 935 had na een paar dagen horizontale strepen in beeld. Tv omgeruild voor een nieuw exemplaar. Na 8 maanden weer hetzelfde euvel. Heb er nog weinig vertrouwen in.

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

sammyke007 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:12:
Ter info:

• Fix for AL segments don’t dim down entirely anymore with black picture content in AL style “game”
Niks over full 4k vrr?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sammyke007
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 21:12
voorlopig niet neen. Men vermoed dat dit pas beschikbaar zou komen met de release van de 2022 modellen tegen de zomer. We kunnen enkel gissen voorlopig!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
peppie71 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:10:
1e 935 had na een paar dagen horizontale strepen in beeld. Tv omgeruild voor een nieuw exemplaar. Na 8 maanden weer hetzelfde euvel. Heb er nog weinig vertrouwen in.
Dat heb ik soms ook en dan doe ik even handmatig restbeelden verwijderen en zijn ze weg.

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 00:17

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

sammyke007 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:12:
Ter info:

Ik heb deze firmware update gezien, ik kijk altijd handmatig. Als reden daarvoor heb ik dat ik de TV eerst zo schoon mogelijk opnieuw op wil starten voor ik de firmware update daadwerkelijk doe. Dat opnieuw opstarten moest ik doen bij Alle Instellingen -> Android -> Over -> Zoeken naar opnieuw opstarten.

Daarnaast heb ik voor de zekerheid alles uitgeplugt wat maar kan, zoals een USB stick waarop apps zoals KODI en VLC staan.

Bij KODI merk ik overigens dat KODI gerust meer dan 1 GigaByte in kan nemen, daarom wel tevreden dat ik de USB3 aansluiting kan gebruiken met een 128 GB USB stick waarop KODI en VLC draaien. Applicaties zoals KODI vreten opslag. Ook is het handig met backup maken van KODI instellingen, die dan in de USB stick Download directory komen.

Applicaties die echt DRM Widivine Level nodig hebben, kan je niet installeren op een USB stick. Applicaties zoals Prime, Disney, NPO, RTLXL, Netflix willen perse interne opslag.

De TV is nu opnieuw opgestart met de nieuwe firmware, op dit moment zie ik nog geen veranderingen omdat ik de nieuwe firmware nu enkele minuten in gebruik heb.

Verder hoop ik dat de afstandsbediening een firmware update krijgt binnenkort.

https://templeos.org/

• darkdesign
  • Niet online
Mijn Philips 806 oled tv geeft net een melding dat de tv zijn scherm moet verversen. Dit duurt 10 minuten. De tv stond nog geen uur aan. Kan hij dat niet doen in standby 's nachts?

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

darkdesign schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:06:
Mijn Philips 806 oled tv geeft net een melding dat de tv zijn scherm moet verversen. Dit duurt 10 minuten. De tv stond nog geen uur aan. Kan hij dat niet doen in standby 's nachts?
dat doet hij in principe ook nachts. heb je de instellingen aangepast hiervoor?

• BramViking
Nog niks van de Philips 807 lijn vernomen, terwijl Samsung, Sony, LG zo onderhand beginnen uit te leveren. De traagheid is echt een verbeterpunt waar Philips aan moet werken.

• darkdesign
  • Niet online
Hubert schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:06:
[...]

dat doet hij in principe ook nachts. heb je de instellingen aangepast hiervoor?
Nee, dat heb ik niet aangepast. Het is ook nog niet eerder voorgekomen. Misschien dat het een eenmalig iets is geweest. :)

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

darkdesign schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:19:
[...]

Nee, dat heb ik niet aangepast. Het is ook nog niet eerder voorgekomen. Misschien dat het een eenmalig iets is geweest. :)
zou kunnen de melding komt in principe dacht ik na 16 uur sowieso. dus misschien toestel lang aangehad?

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 13:02

Borry

prutsen is mijn leven

Hubert schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:09:
[...]

zou kunnen de melding komt in principe dacht ik na 16 uur sowieso. dus misschien toestel lang aangehad?
Ik had dezelfde vraag op het Philips ondersteuningsforum gezet en dit was het antwoord.

---------------------------------------------------
Philips - Thomas (Medewerker)

3 maanden geleden
Hallo,

de popup komt alleen als je de TV 12 uur onafgebroken gebruikt. Als je de TV alleen gebruikt voor... 3-4u en hem dan op Stand-by zet, zal je de melding misschien nooit zien.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:13

DjVe

Hatsaflats!

bombadil schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:20:
Met de prijsdalingen / kleine meerprijs boven de 806 zit ik ook te kijken naar een Philips 935 met geïntegreerde B&W soundbar. Juist vanwege de all-in-1 oplossing (WAF is veel hoger dan twee losse speakers en simpeler dan losse bar). Ik heb de Tnet reviews gelezen en het is duidelijk dat het (uiteraard) beter is dan de mini speakers in TV`s zelf.

Maar ik mis nog met welke kwaliteit losse soundbar kan ik kan vergelijken?

De enige losse B&W die ik tegenkom is de 'formation bar' van dik €1.000 en die ziet er optisch anders uit en heeft een driver minder, dus dat lijkt toch heel iets anders.. What HiFi geeft aan dat de Sonos beam (€400+) beter is.

Zijn er 935 gebruikers die daar iets zinnigs over kunnen zeggen? Waar hebben jullie mee vergeleken?
Ik heb best wat audio in huis gehad (ook soundbars) en de 935 klinkt echt prima. Het is niet heel bijzonder, maar het geheel klinkt gebalanceerd en alles is goed verstaanbaar. Qua muziek zou de soundstage wat breder mogen, maar ook hier laat hij heel grove steken vallen. Wat je wel echt "nodig" hebt is een subwoofer. Zonder klinkt het allemaal net wat ielig. De 936 schijnt dat minder te hebben en schijnt dus ook zonder sub een erg mooi laag te geven.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

DjVe schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 07:02:
[...]

Ik heb best wat audio in huis gehad (ook soundbars) en de 935 klinkt echt prima. Het is niet heel bijzonder, maar het geheel klinkt gebalanceerd en alles is goed verstaanbaar. Qua muziek zou de soundstage wat breder mogen, maar ook hier laat hij heel grove steken vallen. Wat je wel echt "nodig" hebt is een subwoofer. Zonder klinkt het allemaal net wat ielig. De 936 schijnt dat minder te hebben en schijnt dus ook zonder sub een erg mooi laag te geven.
Thx voor de reactie.

ik neem aan uit de tekst dat je bedoelt 'laat hij geen heel grove steken vallen'??

Welke sub heb jij er aangehangen? Ik lees dat via Play-fi er wel wat problemen zijn.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:13

DjVe

Hatsaflats!

bombadil schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:47:
[...]

Thx voor de reactie.

ik neem aan uit de tekst dat je bedoelt 'laat hij geen heel grove steken vallen'??

Welke sub heb jij er aangehangen? Ik lees dat via Play-fi er wel wat problemen zijn.
Excuus, klopt.

Ik gebruik de B&W ASW608 sub (die ik erbij kreeg).

Play-fi is sowieso een waardeloos iets. Als het überhaupt werkt, loopt het hopeloos uit sync. Daarnaast zijn de opties sowieso erg mager. Ik dacht dat je bijvoorbeeld ook surround speakers kon toevoegen aan de TV (wat ze wel in de advertenties lieten zien), maar dat is niet mogelijk. Je kan alleen het geluid van de TV streamen naar de en andere play-fi speakers (of naar een apparaat met de playfi app geïnstalleerd).

• quizmaster
  • Laatst online: 28-09 12:01
Even een vraagje aan / check bij de medetweakers.
Daar we bijna alles online kijken op onze tv (F1/Netflix etc). Dacht ik dat het beter zou zijn om de Philips tv via ehternet aan te sluiten. Kom er nu achter dat dit op de 48Oled935 een 100Mbs is.
Net even testje gedaan. Bedraad idd max 95Mbs via Wifi bijna het dubbele.

Dan maakt het toch vrij weinig uit?
Kan ik toch beter WiFi gebruiken ipv ethernet en zo besparen op de energiekosten van een switch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:28

Quad

Selectief doof

Of een USB adapter gebruiken, gaat het tot ~300Mbps.
Ik heb zelf de Philips Android TV ook op WiFi, dat is ten eerste sneller en WiFi is altijd aan waardoor de apps/casting ook blijft werken als TV uit is.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
❤️Liefde is gratis!❤️

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mauricej
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
quizmaster schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:36:
Daar we bijna alles online kijken op onze tv (F1/Netflix etc). Dacht ik dat het beter zou zijn om de Philips tv via ehternet aan te sluiten. Kom er nu achter dat dit op de 48Oled935 een 100Mbs is.

Kan ik toch beter WiFi gebruiken ipv ethernet en zo besparen op de energiekosten van een switch?
Bedraad is over het algemeen wat stabieler en ieder apparaat dat de WiFi niet gebruikt zorgt ervoor dat er meer zendtijd voor andere WiFi-gebruikers is.
Maar of het de moeite waard is, moet ieder voor zich bepalen. Ik sluit alles graag zo veel mogelijk met kabel aan, maar als je er een extra switch voor moet aanschaffen kan ik me voorstellen dat je kiest voor WiFi.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

quizmaster schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:36:

Ik heb een gigabit usb 3.0 adapter erop gedaan.. stuk meer snelheid en over utp :)

https://www.amazon.nl/dp/...711_487102941_TE_SCE_dp_1

• quizmaster
Hubert schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Ik heb een gigabit usb 3.0 adapter erop gedaan.. stuk meer snelheid en over utp :)

Top! Heb jij enig idee welke snelheid je dan haalt? (Bv bij Netflix test?)

• BramViking
Het is echt stil bij Philips. Jammer dat hun marketing zuigt. Je kondigt in januari nieuwe modellen aan maar laat vervolgens er niks van zien.

• quizmaster
Hubert schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Helaas, heb de dongle geprobeerd maar krijg hem niet aan de praat.

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

quizmaster schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:32:
[...]

Helaas, heb de dongle geprobeerd maar krijg hem niet aan de praat.
heb je hem op de usb 3 poort aangesloten? op me oled806 werkt hij zonder problemen.

• quizmaster
Hubert schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:09:
[...]

heb je hem op de usb 3 poort aangesloten? op me oled806 werkt hij zonder problemen.
Nope, de oled935 heeft alleen 2x USB 2.0 . Zag op youtube een filmpje dat je dan de wifi moet uitzetten. Echter dit maakt niet uit.

• Cid Highwind
  • Laatst online: 16:34
Ik zocht recent de optie op m’n Oled706 om informatie over de videostream weer te geven. HDR formaat, bitrate, resolutie, dat soort info. Maar ik kon het gewoonweg niet vinden, ook geen succes via de eendeendweg.

Heeft toevallig iemand hier de kennis paraat?

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:28
Cid Highwind schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:37:
Ik zocht recent de optie op m’n Oled706 om informatie over de videostream weer te geven. HDR formaat, bitrate, resolutie, dat soort info. Maar ik kon het gewoonweg niet vinden, ook geen succes via de eendeendweg.

Er is een grote + op de afstandsbediening, zo uit mijn hoofd.. Voor resolutie..

• royckev
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09 14:08
vraagje. ik heb een logitech harmony AB om alles mee te bedienen, de vu, de versterker en mn tv.
Echter nu wil ik de google voice search gebruiken. Echter deze werkt dus alleen met de philips AB.
Is er een mogelijkheid om bv een externe microfoon te koppelen aan de TV?

• m0ridin
Cid Highwind schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:37:

Bedoel je zelf gestreamde video? Of netflix/youtube/amazon/etc?

Volgens mij scheelt dit namelijk per app (er was bijv een toetsenbord combi voor netflix, weet hem niet even it mijn hoofd).

*Edit*
F4 blijkbaar voor netflix... (niet getest)

[Voor 4% gewijzigd door m0ridin op 14-04-2022 10:43]

• Cid Highwind
m0ridin schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:36:
[...]

Bedoel je zelf gestreamde video? Of netflix/youtube/amazon/etc?

Volgens mij scheelt dit namelijk per app (er was bijv een toetsenbord combi voor netflix, weet hem niet even it mijn hoofd).

*Edit*
F4 blijkbaar voor netflix... (niet getest)
Ik wilde het eigenlijk weten voor de ingebouwde apps van Netflix / Youtube / Amazon, vooral om er achter te komen welk HDR formaat gebruikt wordt en natuurlijk eventueel resolutie/bitrate, in zover voorhanden.

• Cid Highwind
belmonde schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:25:
[...]

Er is een grote + op de afstandsbediening, zo uit mijn hoofd.. Voor resolutie..
Geprobeerd, maar helaas was dat hem niet.

• dinandus
Cid Highwind schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:43:
[...]

Ik wilde het eigenlijk weten voor de ingebouwde apps van Netflix / Youtube / Amazon, vooral om er achter te komen welk HDR formaat gebruikt wordt en natuurlijk eventueel resolutie/bitrate, in zover voorhanden.
De OLED geeft toch zelf weer middels een pop up melding welke HDR er wordt weergegeven als je bepaalde content streamt? Dit stel je in tv tv menu zelf in, weergave of geen weergave?

• Cid Highwind
dinandus schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:24:
[...]

De OLED geeft toch zelf weer middels een pop up melding welke HDR er wordt weergegeven als je bepaalde content streamt? Dit stel je in tv tv menu zelf in, weergave of geen weergave?
Er is inderdaad de optie dit voor Dolby Vision in te schakelen, maar niet voor andere vormen als HDR10 / HDR10+.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:08
Cid Highwind schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:44:
[...]

Er is inderdaad de optie dit voor Dolby Vision in te schakelen, maar niet voor andere vormen als HDR10 / HDR10+.
Mijn 48OLED935 geeft toch echt de melding "HDR signaal" rechts onderin als ik een HDR-bron bekijk. En als ik via de Prime Video app op de TV zelf HDR10+ materiaal bekijk, zie ik ook "HDR10+" verschijnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:22
In de youtube app kun je "statistieken voor nerds" gebruiken, daar staat van alles o.a. bitrate. Tijdens spelen naar boven en dan helemaal rechts. Om weer weg te krijgen moet je nogmaals aanklikken, zelf altijd een beetje vreemd gevonden...

• m0ridin
Nieuwe firmware voor de 58pus8506: 101.0.136.218

Android 11 (geen idee wat de verdere changelog is, weinig van te vinden naast toengel)

• GekkeMan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-05 22:41
Iemand een idee hoe ik het dolby vision logo van mijn beeldscherm afkrijg?
De instelling dolby vision melding uitschakelen helpt niet.

• dinandus
Even de tv opnieuw opstarten?

• GekkeMan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-05 22:41
Heeft helaas niet geholpen ben al een aantal dagen bezig

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:49
m0ridin schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:20:
Nieuwe firmware voor de 58pus8506: 101.0.136.218

Android 11 (geen idee wat de verdere changelog is, weinig van te vinden naast toengel)
1 verandering is in ieder geval dat met Dolby Vision en Dolby Atmos content, het beide tegelijkertijd rechtsonderin beeld komt. In plaats van achter elkaar :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:08

Get!em

Oh die ja!

royckev schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:49:
vraagje. ik heb een logitech harmony AB om alles mee te bedienen, de vu, de versterker en mn tv.
Echter nu wil ik de google voice search gebruiken. Echter deze werkt dus alleen met de philips AB.
Is er een mogelijkheid om bv een externe microfoon te koppelen aan de TV?
Ik heb eens een usb webcam met ingebouwde microfoon getest. Werkte voor videobellen. Echter slechts heel kort omdat Google Duo uiteindelijk crash op die gare chip van de tv qua webcambeeld verwerking.
Of eenzelfde microfoon ook werkt voor Google search durf ik niet te zeggen.

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-09 18:10
Ik heb mijn Philips 65OLED754/12 met een erhernet kabel aangesloten en hij zegt “verbonden” maar als ik dan een app open zoals Youtube geeft die aan dat er geen internetverbinding is. Als ik Wifi dan weer inschakel doet die het wel weer gewoon. Punt is dat mijn router letterlijk naast mijn TV staat en ik het zonde vind Wifi te gebruiken als het niet nodig is,want meerdere apparaten op Wifi, en Wifi is iets instabieler dan een kabel.

Zou het aan de kabel kunnen liggen? Of moet ik nog iets installeren? Ik lees iets over USB naar ethernet converter hierboven in het topic, maar is dat alleen voor USB 3.0 dat dat werkt? Want volgens mij heeft mijn model alleen normale USB…
Ik heb de TV al gereset en opnieuw opgestart etc, het gekke is dus dat die de kabel wel herkend want hij geeft aan “verbonden” maar hij lijkt dus geen informatie door te geven.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Eagles schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:35:
Ik heb mijn Philips 65OLED754/12 met een erhernet kabel aangesloten en hij zegt “verbonden” maar als ik dan een app open zoals Youtube geeft die aan dat er geen internetverbinding is. Als ik Wifi dan weer inschakel doet die het wel weer gewoon. Punt is dat mijn router letterlijk naast mijn TV staat en ik het zonde vind Wifi te gebruiken als het niet nodig is,want meerdere apparaten op Wifi, en Wifi is iets instabieler dan een kabel.

Zou het aan de kabel kunnen liggen? Of moet ik nog iets installeren? Ik lees iets over USB naar ethernet converter hierboven in het topic, maar is dat alleen voor USB 3.0 dat dat werkt? Want volgens mij heeft mijn model alleen normale USB…
Ik heb de TV al gereset en opnieuw opgestart etc, het gekke is dus dat die de kabel wel herkend want hij geeft aan “verbonden” maar hij lijkt dus geen informatie door te geven.
Het zou aan de kabel kunnen liggen. Heb je al getest door die kabel aan te sluiten op een ander apparaat (laptop) voor internet?

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-09 18:10
Fireshade schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:58:
[...]

Het zou aan de kabel kunnen liggen. Heb je al getest door die kabel aan te sluiten op een ander apparaat (laptop) voor internet?
Goeie, nog niet gedaan inderdaad! Ik dacht altijd dat ethernet ethernet is maar ik herinner me nu vaag van vroeger dat ik eens hetzelfde probleem met mijn laptop destijds heb gehad waar het toen ook aan de kabel lag..

• paulvdwal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:02
Beste MedeTweakers,

Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een 77OLED806/12 TV.
Maar nu viel het gisteravond op dat het scherm natuurlijk erg spiegeld, te verwachten, dit was ook te zien in de winkels.

Maar de rechterbovenhoek lijkt meer te vertekenen dan de rest.
Het kan komen doordat er vanaf rechts meer licht binnenkomt dan links, aangezien links een blinde muur is.

Wat vinden jullie?
De muur en lamellen zijn natuurlijk recht...

Ik twijfel om hem retour te zenden in deze staat, maar ik weet niet of het meer voorkomt of dat het normaal zo hoort.

[Voor 4% gewijzigd door paulvdwal op 23-04-2022 19:59]

• dinandus
Ik zou met tv kijken eerst de kamer eens verder verdonkeren.
Of in elk geval de licht inval van de rechterzijde flink verminderen.
Anders blijf je ook bij andere tv's met hetzelfde in minder of meerdere mate zitten.

• paulvdwal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:02
dinandus schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:08:
Ik zou met tv kijken eerst de kamer eens verder verdonkeren.
Of in elk geval de licht inval van de rechterzijde flink verminderen.
Anders blijf je ook bij andere tv's met hetzelfde in minder of meerdere mate zitten.
De spiegeling en het licht zijn niet het probleem, de vertekening/verbuiging wel.

• darkdesign
  • Niet online
paulvdwal schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:33:
[...]

De spiegeling en het licht zijn niet het probleem, de vertekening/verbuiging wel.
Het scherm van mijn 806 is ook "gebobbeld". Dat zie ik als hij uit staat en er schuin op kijk. Als de tv aan staat is daar niets meer van te zien.

Maar als het je niet lekker zit zou je eens kunnen informeren bij de winkel waar je hem gekocht hebt.

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32
paulvdwal schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:33:
[...]

Hier op een 706 ook een beetje. Zit puur in de folie aan de buitenkant. Als de tv aan staat zie ik er niets van.

Kan mij er niet heel druk om maken als ik eerlijk ben.

Are you threatening me?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wouter1979
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04-08 15:51
Hallo waarom word er zo weinig gesproken over de Philips miniled 9636 ??...Nergens zijn er reviews te vinden (alé toch heel weinig)...

De VRR update voor volledige resolutie....is dat ook voor hun minileds of enkel hun oled reeks?... uiteindelijk bevat de 9636 dezelfde enkele chip als de oled 806 ...maar nergens lees je er iets over.

Ik twijfel tussen deze 9636 enerzijds en een samsung qn95a anderzijds. (Deze bevat wel 4x hdmi 2.1 120hz met VRR). Ik weet ook dat oled beter contrast heeft maar ik persoonlijk hou van een hoge nits waarde voor HDR en vindt de levensduur van oled triestig....wil ook geen tv kopen die ik moet behandelen als een baby om eventueel burn in te voorkomen..

Maar swat miniled en Philips.....heeeeel weinig informatie. Zijn hier überhaubt mensen aanwezig met een Philips 9636? 😆

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dinandus
Hier vind je mischien meer info over de 9636
http://www.hifi-forum.de/...forum_id=152&thread=12928

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wouter1979
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04-08 15:51
Hoi diandus thx voor de link...Het heeft wel zijn redenen dat het zo stil is rond de minileds van Philips lees ik zo.... Blijkbaar veel problemen met de local dimming, ghosting en vrr op halve resolutie. Men zit al een jaar te wachten op een beloofde software update maar njet....De 9636 reflecteert ook zoals een spiegel...jammer want deze tv had eigenlijk wel goede specs op papier. Als ik alles zo lees is het toch niet meer Philips van 20j geleden. jammer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:00
Heeft de 806 eigenlijk een recente apps menu? Ik heb geprobeerd met Button Mapper die optie op de afstandsbediening te programmeren maar er gebeurt niks als ik op de knop druk.

Hoe switchen jullie snel tussen apps, bijv. Netflix en Youtube, zonder steeds via Home te gaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 17:38

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik heb sinds een tijdje een 806 65 inch welke ik via een orginele Nvidia Schield van beeldmateriaal voorzie.

Echter ben ik nu al voor de tweede keer tegen het probleem gelopen dat een Disney+ show rip totaal verkeerde kleuren had (voornamelijk paars en groen). Na wat googlen kwam ik er achter dat het kwam door Dolby Vision welke niet goed geinterpreteerd wordt. Maar als ik direct via de interne player van de TV afspeel heb ik het nog steeds.
(hier wordt het probleem ook besproken in conbinatie met de shield)
https://www.nvidia.com/en...urs-in-dolby-vision-rips/

Iemand hier een idee hoe het werkend te krijgen is op de Shield en waarom het niet werkt als ik de file direct vanaf de TV wil afspelen?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
Goedenavond,
Ik heb een vraag, het casten van google foto's van uit de google photo app op een iphone naar een ingebouwde chromecast van een Philips Oled930 levert een erg slecht beeldkwaliteit.
Vanuit een samsung naar dezelfde TV gaat wel goed.
Het lijkt wel of de beelden opgebouwd moeten worden, filmpjes zijn helemaal slecht.
Filmpjes hakkelen en de resolutie is erg laag.
Wifi is goed en de TV is via ethernet aangesloten.
Wie heeft de gouden tip om dit te verbeteren?
Bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr-ordinary
  • Registratie: November 2010
Goedendag,

Afgelopen week een mooie 65 inch 806 gekocht. Vandaag eindelijk de tijd om hem op te hangen etc. Maar gaat het helemaal mis met onze soundbar. We hebben de Sony HT-X8500. Maar zodra deze aangaat wordt het beeld steeds zwart en verandert hij constant van source. Ik las het een en andere over earc. Maar tot nu toe geen oplossing kunnen vinden. Iemand tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimMun
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 17:34
Beste tweakers,

Een aantal dagen geleden een nieuwe tv aangeschaft, een Philips 43pus8506/12.
Ik heb gemerkt dat de "backlight" zeer onregelmatig oogt, vooral met gamen vrij storend en nu ik het een keer gezien heb let ik er ongemerkt veel op.

Heb de software al geüpdatet, een aantal keren opnieuw opgestart en de stroom er afgehaald maar het blijft aanhouden.

Iemand wellicht enig idee of dit "normaal" is en/of te verwachten bij een tv in deze prijsklasse?
Of kan het wellicht in de komende branduren minder worden?

Heb een foto toegevoegd als voorbeeld en zie op dit test scherm ook een harde horizontale lijn, dit is mij nog niet eerder opgevallen het gaat mij vooral om de verticale "plekken" die donkerder ogen dan de rest van het scherm.

Alvast bedankt.

[Voor 8% gewijzigd door TimMun op 06-05-2022 11:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

mr-ordinary schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:21:
Goedendag,

Afgelopen week een mooie 65 inch 806 gekocht. Vandaag eindelijk de tijd om hem op te hangen etc. Maar gaat het helemaal mis met onze soundbar. We hebben de Sony HT-X8500. Maar zodra deze aangaat wordt het beeld steeds zwart en verandert hij constant van source. Ik las het een en andere over earc. Maar tot nu toe geen oplossing kunnen vinden. Iemand tips?
nmr1. heb je de tv al geupdate?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:08
RommelD schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:03:
Echter ben ik nu al voor de tweede keer tegen het probleem gelopen dat een Disney+ show rip totaal verkeerde kleuren had (voornamelijk paars en groen).

[...]

Iemand hier een idee hoe het werkend te krijgen is op de Shield en waarom het niet werkt als ik de file direct vanaf de TV wil afspelen?
Welk formaat hebben die bestanden? Dolby Vision wordt officieel alleen ondersteund in MP4 formaat.

Als je MKV's hebt met Dolby Vision moet je een aangepaste player gebruiken zoals Just Video Player of een aangepaste build van Kodi:

https://www.kodinerds.net...i-Builds-f%C3%BCr-Android

Edit: Ik lees net dat je een originele Nvidia Shield hebt, die ondersteunt sowieso geen Dolby Vision. Alleen de 2019 modellen doen dat.

Dan moet je de apps die ik hierboven noem rechtstreeks op je TV installeren. Bij de Kodi builds van Maven geldt dat je dan de 32-bits builds moet gebruiken (armeabi-v7a)

[Voor 17% gewijzigd door Mr Magic op 06-05-2022 12:09]

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee