• Jonky
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 16:18
Ik krijg hem zondag binnen, zodra ik hem heb kunnen uitproberen zal ik laten weten of hij bevalt.

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 00:02
@sjoemie1985

Ik heb nu een 65OLED806 en ben zeer tevreden. Er zitten wel wat bugs in de tv, maar die zullen wel in de toekomst opgelost worden. En sommige hebben helemaal nergens last van omdat ze geen externe geluidsysteem gebruiken, via hdmi earc of arc. Ik heb de tv in combi met een Sonos ARC en momenteel heb ik dat, na een aantal dagen het geluid een milliseconde hapert paar keer per 5 min. Door de stekker van de tv eruit, en na 10 sec erin weer in te doen start android tv opnieuw op en is het probleem weer voor dagen weg. Momenteel is er ook, sinds laatste update een probleem met Ambilight. In donker scenes, blijft de muur wit ipv donker. Er is al een niet officiële beta in omloop, die dit probleem oplost. Wat wel een serieus probleem is als je apple tv gebruikt, dan komen met de geluidsinstelling op bybass geluiden uit de verkeerde speakers. Bijvoorbeeld center speaker komt uit links achter. Maar met een beetje geduld op software updates is dit een prachtige tv. Weet wel nieuwe 2022 modellen of andere merken, zullen ook wel weer wat hebben.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Jonky schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:41:
Ik krijg hem zondag binnen, zodra ik hem heb kunnen uitproberen zal ik laten weten of hij bevalt.
Mooi! Maak daar maar een beknopte review van in Tweakers. Krijgen meer mensen je oordeel te zien buiten dit forum :)

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Patrick80 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:24:
@sjoemie1985

Momenteel is er ook, sinds laatste update een probleem met Ambilight. In donker scenes, blijft de muur wit ipv donker.
Ik weet niet of je gechecked hebt, maar in een van de Ambilight presets is dat precies zo ingesteld (Ambilight gaat dus nooit uit). Weet even niet meer hoe die preset heet, en misschien is de naam ondertussen gewijzigd. Misschien staat hij daarop ingesteld by default na de update?

• Cnet
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:02
Fireshade schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:33:
[...]

Ik weet niet of je gechecked hebt, maar in een van de Ambilight presets is dat precies zo ingesteld (Ambilight gaat dus nooit uit). Weet even niet meer hoe die preset heet, en misschien is de naam ondertussen gewijzigd. Misschien staat hij daarop ingesteld by default na de update?
Game. Je moet de ambilight modus op game zetten.

• Patrick80
Fireshade schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:33:
[...]

Nee hoor, voor de update werkte het op alle presets. In game mode is hij wel donker, maar gaat alles te snel. Op het avforum en toengel forum, wordt er veel over gepraat. En philips heeft voor een gebruiker een nog niet officiële firmware uitgebracht die dit probleem oplost. Die hij mag testen. Philips heeft bevestigd dat de Ambilight niet werkte zoals het moest

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17:19
Philips is altijd laat met aankondigen van haar televisies...

[Voor 4% gewijzigd door BramViking op 22-01-2022 15:08]

• sjoemie1985
  • Laatst online: 05-09 11:10
Patrick80 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:24:
@sjoemie1985

Ik heb nu een 65OLED806 en ben zeer tevreden. Er zitten wel wat bugs in de tv, maar die zullen wel in de toekomst opgelost worden. En sommige hebben helemaal nergens last van omdat ze geen externe geluidsysteem gebruiken, via hdmi earc of arc. Ik heb de tv in combi met een Sonos ARC en momenteel heb ik dat, na een aantal dagen het geluid een milliseconde hapert paar keer per 5 min. Door de stekker van de tv eruit, en na 10 sec erin weer in te doen start android tv opnieuw op en is het probleem weer voor dagen weg. Momenteel is er ook, sinds laatste update een probleem met Ambilight. In donker scenes, blijft de muur wit ipv donker. Er is al een niet officiële beta in omloop, die dit probleem oplost. Wat wel een serieus probleem is als je apple tv gebruikt, dan komen met de geluidsinstelling op bybass geluiden uit de verkeerde speakers. Bijvoorbeeld center speaker komt uit links achter. Maar met een beetje geduld op software updates is dit een prachtige tv. Weet wel nieuwe 2022 modellen of andere merken, zullen ook wel weer wat hebben.
oke bedankt voor de info :)

Het scheelt dat ik geen apple tv kijk/ heb en geluid heb ik een mooi bose soundbar voor inclusief subwoofer, aangesloten via optical in/ out. :)
Dus de boxen van de philips gebruik ik niet of nauwelijks.

• Bushwick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-08 23:13
Heeft iemand hier ook last van apps die zichzelf opnieuw instaleren (zonder bevestiging) en is hier eventueel wat aan te doen?
Het gaat om een Philips OLED55 805/12. met Android TV.
Het gaat waarschijnlijk om gesponsorde apps (Rakuten, Toon goggles, Puffin Browser)
Ook verdwijnen er snelkoppelingen in mijn menu (zo heb ik al meerdere malen Kodi op mijn startscherm terugmoeten zetten)

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:16
Hoi , wij hebben sinds 2018 een 55POS9002/12 TV maar ineens uit het niets gebeurt dit nadat hij aan wordt gezet. Eerst was het 1 keer per week nu bijna elke keer...

De tijdelijke oplossing is even de stroom uit en aan te zetten maar dat is nogal een gedoe elke keer zo.

Natuurlijk geen garantie meer en was eigenlijk niet van plan een nieuwe tv aan te schaffen naar 3,5 jaar van deze prijs 8)7

[Voor 8% gewijzigd door JustC op 24-01-2022 21:09]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-09 18:03

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

JustC schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:08:
Hoi , wij hebben sinds 2018 een 55POS9002/12 TV maar ineens uit het niets gebeurt dit nadat hij aan wordt gezet. Eerst was het 1 keer per week nu bijna elke keer...

De tijdelijke oplossing is even de stroom uit en aan te zetten maar dat is nogal een gedoe elke keer zo.

Natuurlijk geen garantie meer en was eigenlijk niet van plan een nieuwe tv aan te schaffen naar 3,5 jaar van deze prijs 8)7

[Afbeelding]
Aan melden bij Philips. Die hebben een reparatie partner hiervoor. Ik had deze tv ook uit 2017 en bij mij was het paneel kapot gegaan omdat hij geen pixel refresh uitvoerde. Dit is gemaakt door een nieuw paneel en voeding er in te zetten. Echter koste dit wel rond de 600 euro… momenteel heb ik een oled806 ;)
De 9002 heb ik aan een goede vriend van me gegeven.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Jeroenneman
  • Nu online

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hubert schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Aan melden bij Philips. Die hebben een reparatie partner hiervoor. Ik had deze tv ook uit 2017 en bij mij was het paneel kapot gegaan omdat hij geen pixel refresh uitvoerde. Dit is gemaakt door een nieuw paneel en voeding er in te zetten. Echter koste dit wel rond de 600 euro… momenteel heb ik een oled806 ;)
De 9002 heb ik aan een goede vriend van me gegeven.
Waarom bij Philips aanmelden en zelf moeten betalen?
Melden bij de zaak waar je de TV hebt gekocht, en verzoeken kosteloos te repareren. Natuurlijk van de gekke dat een TV van >1000 binnen 4 jaar kapot gaat.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Jeroenneman schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Waarom bij Philips aanmelden en zelf moeten betalen?
Melden bij de zaak waar je de TV hebt gekocht, en verzoeken kosteloos te repareren. Natuurlijk van de gekke dat een TV van >1000 binnen 4 jaar kapot gaat.
je gelijk halen en krijgen zijn 2 aparte dingen. Die discussie is hier al veel gevoerd ook. Ik geef alleen mijn weg aan. Als Justc daar zin in heeft kan hij dat ook proberen via de winkel te doen. ligt natuurlijk ook aan de zaak of ze hier coulant mee omgaan. daar gelaten of het je recht of niet is.

@JustC ahh daar heb ik de 9002 en 806 ook vandaan :D
Dat maakt het inderdaad niet makkelijker met garantie etc.. Maar over het algemeen zijn ze wel redelijk meewerkend geloof ik, tenminste in mijn ervaring.
De 806 bevalt me prima, ja firmware is niet perfect nog. Maar voor wat ik hem gebruik (gamen op de series x, films series etc ) voldoet hij prima. mooi beeld. snelle interface. Ook plex via de client op de tv draait perfect.

[Voor 35% gewijzigd door Hubert op 25-01-2022 15:56]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• JustC
  • Laatst online: 19:16
Je gelijk krijgen is inderdaad een dingetje... hij is ook nog eens aangeschaft via de ing bank met rente punten om korting te krijgen dus dat maakt het niet makkelijker.

Ik ga even met philips bellen wat het beste is. Was ook vooral benieuwd of er meer mensen deze ervaring hadden.

@Hubert Bevalt die 806 goed ?

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:10

spok9

Groen...

Ik heb nu sinds een week de 48oled806, een upgrade voor de 7 jaar oude budget 4K Samsung TV.

Man man man wat een beeld, ik ben er echt superenthousiast over :)

Ik heb ‘m met een Vogels 3405 aan de muur hangen. In eerste instantie zonder afstandhouders, maar dan hangt de onderste ambilight strook tegen de muur aan, dus ik heb nu de afstandhouders van 1cm ertussen gedaan.

Eigenlijk wil ik ‘m nog iets verder van de muur. Er zit nog een setje van de afstandhouders van 1cm bij de muurbeugel, kan je die gewoon ‘stapelen’? Ik kan me ook voorstellen dat dat niet goed is, doordat de krachten op de vesa mount dan anders zijn?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

spok9 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:48:
Eigenlijk wil ik ‘m nog iets verder van de muur. Er zit nog een setje van de afstandhouders van 1cm bij de muurbeugel, kan je die gewoon ‘stapelen’? Ik kan me ook voorstellen dat dat niet goed is, doordat de krachten op de vesa mount dan anders zijn?
In principe geen probleem, want de VESA mount bouten gaan in een stijf stuk chassis in de tv. Je moet die bouten wel goed en vlak aangeschroefd hebben, zodat er geen speling is.

• BramViking
Eindelijk aangekondigd de 807 en 707.

De nieuwe 807 krijgt een EX paneel van LG met zeer dunne bezels. De 55 inch ga ik kopen voor in de slaapkamer.

nieuws: TP Vision introduceert Philips 807-oled-tv met feller OLED EX-paneel

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:46
Bij Toengel toch wat details

https://toengel.net/phili...hanced-und-android-tv-11/

Onder andere IMAX ENHANCED maar geen nieuwe Dolby Vision IQ, gemiste kans denk ik.

In loop van 2022 schijnt de tv ook gebruikt kunnen gaan worden als center speaker.

Ik opteer voor de 77 inch, mooie opvolger voor de huidige 854.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:35

• BramViking
De Philips 807 op de achtergrond te zien. Wat een mooie televisie :).

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:46
Wel jammer van de onderbreking van de Ambilight aan de onderzijde, zie daar toch liever de hele onderkant gelijk verlicht.

• BramViking
Op deze video lijkt het wel gewoon door te lopen.

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Sinds vandaag krijg ik een foutmelding als ik via youtube of andere app naar mijn OLED935 wil casten:

Deze melding kreeg ik een paar dagen geleden ook maar na handmatig de software van de tv ge-update te hebben was het opgelost. Nu zit ik echter met de meest recente firmware. TV heb ik al opnieuw opgestart.

Nergens kan ik dit issue vinden. Heeft iemand dit ook of werkt het juist wel bij je (ook relevant natuurlijk). En beter nog: wat is een mogelijke oplossing?

hmmz

• BramViking
Valt me trouwens wel het volgende op. Beide zouden LG EX panelen moeten zijn, maar de bezels van de Philips zijn toch dikker. Vreemd en storend.

Philips 807

LG C2

[Voor 26% gewijzigd door BramViking op 31-01-2022 02:43]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:40
@BramViking Vertekenen de zilveren randen om de bezels bij de LG het beeld niet? (En perspectief)...

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wellicht goed nieuws voor de 806 eigenaren

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:16
Ik heb een Philips 55POS9002 met burn-in. Heel erg zelfs.

Is de kans erg groot dat nieuwe OLED's hier ook last van hebben? Anders ga ik toch voor een QLED denk ik.

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:16
ChuckBartowski schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:56:
Fijn... het viel me van de week ineens op dat in het midden van mijn beeld af en toe wat groentinten te zien waren die er niet horen.

Helaas is mijn Philips 55POS9002 2 jaar en 5 maanden oud, buiten garantie dus...

Het is vooral op geel goed te zien:

[Afbeelding]

Is dit door inbranden of is er wat anders aan de hand?

Edit: ik ben niet de enige zo te zien: https://lgcommunity.us.co...-the-middle-of-the-screen
Zelfde bij mij. Groen en geel is het probleem. Heb je al iets van een oplossing?

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Tremio schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Zelfde bij mij. Groen en geel is het probleem. Heb je al iets van een oplossing?
die burn in komt dus doordat je oled paneel geen pixel refresh heeft gedaan dit was een defect bij sommige modellen van de 9002. je kan dus het beste philips benaderen voor een oplossing. Overigens alle oled hebben burnin maar kunnen tegenwoordig prima mee komen door de techniek om dit tegen te gaan. echter moet dit dus wel werken ;)

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
Tremio schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Ik heb uiteindelijk het paneel laten vervangen door een nieuwe...

• BramViking
m0ridin schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:51:
@BramViking Vertekenen de zilveren randen om de bezels bij de LG het beeld niet? (En perspectief)...
Ook met een zilveren rand er omheen lijkt het toch minimaal een milimeter dikker te zijn. Dat doet afbreuk vind ik persoonlijk aan het design.

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:21

Steelo

040 - Ole Ole Ole

AP3X schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:20:
Wellicht goed nieuws voor de 806 eigenaren

[Afbeelding]
goed nieuws, maar wanneer gaan ze het 'niet werkende DV en Dolby Atmos op externe devices debacle' fixen....???

Ltrz,....

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-09 15:00
Nog een model voor 2022 geen oled.

Philips TV 2022: Der 39PHS6707 Mid-Range Android TV mit HDR10 und Pixel Plus HD

Er is ook een nieuwe soft/firmware versie.

Philips: Neue Firmware für 2021/2022er TVs mit Android TV 10 Q (TPM215E: 1.1.168.2)
30. Januar 2022 von Toengel | ∅ 5 (1x)
Android TV Logo
Tachchen,

es gibt eine neue Firmware für Philips TV-Modelle /-Fernseher der folgenden 2021er Android TV-Serien:

2022 (Download)
39PHS6707
2021 (Download)
PUS8106
PUS7906, PUS7956
PUS7406
32PFS6906
Changelog TPM215E_001.001.168.002 – Date: 2022/1/31

https://toengel.net/philipsblog/

• m0ridin
BramViking schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:08:
[...]

Ook met een zilveren rand er omheen lijkt het toch minimaal een milimeter dikker te zijn. Dat doet afbreuk vind ik persoonlijk aan het design.
Knappe ogen als je 'minimaal een millimeter' kan inschatten aan de hand van die plaatjes... maar wie weet. Kan zomaar

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:59
Ik zat een tijdje lang te kijken naar de LG C1. Maar aangezien ik overal Android TV heb en will, wil ik toch kijken naar de alternatieven bij Philips en Sony. Maar welk model heeft nu hetzelfde paneel als de C1, is dat de 806?

En ik snap dat dit een Philips topic is, maar iemand gelijk een antwoord voor welk model ik bij Sony moet kijken dan? :p

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:01

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

LoeWn schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:27:
Ik zat een tijdje lang te kijken naar de LG C1. Maar aangezien ik overal Android TV heb en will, wil ik toch kijken naar de alternatieven bij Philips en Sony. Maar welk model heeft nu hetzelfde paneel als de C1, is dat de 806?

En ik snap dat dit een Philips topic is, maar iemand gelijk een antwoord voor welk model ik bij Sony moet kijken dan? :p
Dat is de 806 ja :) en bij Sony is dat de A80J.

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 08:54
Get!em schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:46:
Die update van november voor Philips Android 9 tv’s heeft de HDMI ARC weer stuk gemaakt.
Idem op philips ambilight 8506.
Na update naar 233.026 werkt de HDMI-ARC niet meer goed.

Soundbar gaan niet meer automatisch aan. En als ik die handmatig aan zet, wordt die meestal ook niet herkend door de tv

• Patrick80
BramViking schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:24:
Op deze video lijkt het wel gewoon door te lopen.
[Vimeo: Activation Zone_OLED]
Alleen modellen waar geen soundbar of een voet in het midden zit hebben een doorlopende Ambilight.
Dit heeft te maken dat het teveel reflecteert op de steun.

• BramViking
Patrick80 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:52:
[...]

Alleen modellen waar geen soundbar of een voet in het midden zit hebben een doorlopende Ambilight.
Dit heeft te maken dat het teveel reflecteert op de steun.
Het zijn beide 807 modellen. Maar het klopt dat op de 807 het niet doorloopt. Slechte keuze van Philips.

• BramViking
m0ridin schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Knappe ogen als je 'minimaal een millimeter' kan inschatten aan de hand van die plaatjes... maar wie weet. Kan zomaar
Of slechte ogen als je het verschil niet ziet ;).

• J.E. Weinor
BramViking schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:29:
[...]

Of slechte ogen als je het verschil niet ziet ;).
Alle Tv's van Philips hebben een zwarte bezelrand rondom het beeld loopt niet door tot aan de grijze dunne kader rand.

De zwarte bezel rand ongeveer 1cm verschilt ook en verspringt ook regelmatig de ene keer is de linker zwarte bezel rand breder dan de rechter of andersom of gelijkmatig dat verspringt wel eens, vermoeden dat het beeld automatisch corrigeert en ververst, althans op de 903 van Philips.

• BramViking
J.E. Weinor schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:41:
[...]

Alle Tv's van Philips hebben een zwarte bezelrand rondom het beeld loopt niet door tot aan de grijze dunne kader rand.

De zwarte bezel rand ongeveer 1cm verschilt ook en verspringt ook regelmatig de ene keer is de linker zwarte bezel rand breder dan de rechter of andersom of gelijkmatig dat verspringt wel eens, vermoeden dat het beeld automatisch corrigeert en ververst, althans op de 903 van Philips.
Dit heeft niks met pixel shift te maken. Dit paneel is gewoon dikker dan die van LG.

• m0ridin
Madman_K schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:09:
[...]

Soundbar gaan niet meer automatisch aan. En als ik die handmatig aan zet, wordt die meestal ook niet herkend door de tv
Hmmm, geen probleem hier? 58pus8506 icm Samsung soundbar

• Patrick80
BramViking schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Het zijn beide 807 modellen. Maar het klopt dat op de 807 het niet doorloopt. Slechte keuze van Philips.
Inderdaad echt zonde van de nieuwe modellen.
Het nieuwe model 807 heeft een dikke voet eronder.

Nu nog blijer met mijn keuze dat ik de 806 heb gekocht. Heb hem aan de muur hangen. En dan wil je dit echt niet, een onderbreking in je Ambilight

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:25
Hoe kom ik van de Android TV launcher af op mijn OLED706? Moet ik dat echt via adb doen?

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:37
BramViking schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:28:
[...]

Dit heeft niks met pixel shift te maken. Dit paneel is gewoon dikker dan die van LG.
Dat klopt dus niet, want de panelen inc de behuizing van de panelen zijn in beide gevallen gemaakt door LG. Ik heb heb zelf een philips en in mijn kring zijn er mensen met een LG en die zijn niet van elkaar te onderscheiden buiten de infrarood ontvanger die op de philips zit rechtsonder. Haal je die weg, dan is er geen verschil te zien als je naar de voorkant van de tv kijkt.

Ik denk eerder dat het beeld bij die van LG op de foto iets is gemanipuleerd voor marketing of het anders lijkt. Philips kan de bezels namelijk niet dikker maken ;)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:13

DjVe

Hatsaflats!

dimmak schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:55:
Hoe kom ik van de Android TV launcher af op mijn OLED706? Moet ik dat echt via adb doen?
Automatische updates in play store uit zetten en de Android TV Home app even terug zetten naar default. Vervolgens die app niet meer updaten :)

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:21

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Steelo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:04:
[...]

goed nieuws, maar wanneer gaan ze het 'niet werkende DV en Dolby Atmos op externe devices debacle' fixen....???
Dolby vision op m'n shield plex app en Apple+ app schijnt nu sinds die laatste firmware update te werken. Atmos ook volgens de soundbar maar op de oled806 zie ik niet dat Atmos icoontje wanneer ik een bron met Atmos afspeel.

Ltrz,....

• BramViking
sjekneck schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:25:
[...]

Dat klopt dus niet, want de panelen inc de behuizing van de panelen zijn in beide gevallen gemaakt door LG. Ik heb heb zelf een philips en in mijn kring zijn er mensen met een LG en die zijn niet van elkaar te onderscheiden buiten de infrarood ontvanger die op de philips zit rechtsonder. Haal je die weg, dan is er geen verschil te zien als je naar de voorkant van de tv kijkt.

Ik denk eerder dat het beeld bij die van LG op de foto iets is gemanipuleerd voor marketing of het anders lijkt. Philips kan de bezels namelijk niet dikker maken ;)
Nee dit klopt niet. Ook onderling kan het design, ondanks dat het technisch gezien dezelfde panelen zijn, de dikte van de bezels verschillen.

Zie hier als voorbeeld.

De foto van de LG OLED is niet gemanipuleerd. Dit is hoe dat ding eruit ziet.
Zie hier:

• Cnet
  • Laatst online: 17:02
Steelo schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:06:
[...]

Dolby vision op m'n shield plex app en Apple+ app schijnt nu sinds die laatste firmware update te werken. Atmos ook volgens de soundbar maar op de oled806 zie ik niet dat Atmos icoontje wanneer ik een bron met Atmos afspeel.
Hier ook een 806. En bij Netflix, Apple+ app en me Dune mediaspeler heb ik gewoon Dolby Vision en Atmos. Alleen Disney+ geeft nog geen Atmos door. Dolby Vision doet Disney wel netjes.

• sjekneck
BramViking schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:17:
[...]

Nee dit klopt niet. Ook onderling kan het design, ondanks dat het technisch gezien dezelfde panelen zijn, de dikte van de bezels verschillen.

Zie hier als voorbeeld.
[YouTube: Sony A80J vs LG C1]

De foto van de LG OLED is niet gemanipuleerd. Dit is hoe dat ding eruit ziet.
Zie hier:
[YouTube: First look at LG OLED TVs for 2022]
Ik heb werkelijk geen idee wat je met de eerste video wilt tonen als argument. Enige verschil daar in panel aanzicht is dat de sony een extra rand onderaan het scherm heeft die ze er zelf opzetten. Ja, dan is de Sony "dikker, maar dat is extra bezel van Sony. De Zwarte strook tussen beide toestellen naar de alu rand is gewoon gelijk vanaf het zichtbare deel van het scherm. Dat is het paneel waar we het over hebben. Binnen de generaties is die gewoon gelijk "mits" er een zelfde paneel gebruikt is. Dan hebben we ook nog pixel shift, waardoor soms één zijde bij beide tv's soms dunner of dikker lijken dan de andere :P

Kijk je op technische specs, dan zijn ze heel erg gelijk:
Sony: https://www.displayspecifications.com/en/model/eeff25a4
LG: https://www.displayspecifications.com/en/model/1e6d247c
En om de 806 even mee te nemen: https://www.displayspecifications.com/en/model/9d1f25d2

En om dan even perspectief te bieden op marketing manipulatie, Philips kan er ook wat van (van eigen site af)

Geen enkel randje zwarte bezel op de 806 :P

Deze van de 807 laat dunnere randen zien dan de foto die eerder is gepost....

Wat is nou waarheid?

En die foto lijkt weer verdacht veel op de LG C2

Correct me if i'm wrong here, maar ik denk dat er geen verschil gaat zijn in bezel als panel + alu huls waar deze in zit uit dezelfde fabriek komt (again binnen dezelfde generatie). Zeker als Philips hetzelfde hanteert als LG in het vooraanzicht en ook geen randen toevoegt. Volgens mij kan een merk wat inkoopt bij LG enkel de kleur kiezen van het aluminium waar het in gaat en dus zelf toevoegingen doen in eigen productie (wat sony dus doet).

• BramViking
sjekneck schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 23:34:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee wat je met de eerste video wilt tonen als argument. Enige verschil daar in panel aanzicht is dat de sony een extra rand onderaan het scherm heeft die ze er zelf opzetten. Ja, dan is de Sony "dikker, maar dat is extra bezel van Sony. De Zwarte strook tussen beide toestellen naar de alu rand is gewoon gelijk vanaf het zichtbare deel van het scherm. Dat is het paneel waar we het over hebben. Binnen de generaties is die gewoon gelijk "mits" er een zelfde paneel gebruikt is. Dan hebben we ook nog pixel shift, waardoor soms één zijde bij beide tv's soms dunner of dikker lijken dan de andere :P

Kijk je op technische specs, dan zijn ze heel erg gelijk:
Sony: https://www.displayspecifications.com/en/model/eeff25a4
LG: https://www.displayspecifications.com/en/model/1e6d247c
En om de 806 even mee te nemen: https://www.displayspecifications.com/en/model/9d1f25d2

En om dan even perspectief te bieden op marketing manipulatie, Philips kan er ook wat van (van eigen site af)
[Afbeelding]
Geen enkel randje zwarte bezel op de 806 :P

Deze van de 807 laat dunnere randen zien dan de foto die eerder is gepost....
[Afbeelding]
Wat is nou waarheid?

En die foto lijkt weer verdacht veel op de LG C2
[Afbeelding]

Correct me if i'm wrong here, maar ik denk dat er geen verschil gaat zijn in bezel als panel + alu huls waar deze in zit uit dezelfde fabriek komt (again binnen dezelfde generatie). Zeker als Philips hetzelfde hanteert als LG in het vooraanzicht en ook geen randen toevoegt. Volgens mij kan een merk wat inkoopt bij LG enkel de kleur kiezen van het aluminium waar het in gaat en dus zelf toevoegingen doen in eigen productie (wat sony dus doet).
Allereerst; je vergelijkt een render met een daadwerkelijke foto van het product. Jij denkt dat de C2 bewerkt zou zijn, en dat klopt niet. Leg je de twee foto's naast elkaar (die van Philips en LG) dan kun je gewoon niet ontkennen dat het verschil niet te zien is. Ten tweede wil ik met de bovenste video aangeven dat niet elke oled fysiek gezien exact hetzelfde is. Als je bijvoorbeeld de 705 naast een 806 plaatst zijn er ook verschillen te zien. Voor de meeste mensen valt het niet op. maar als je erop let dan is het uiteindelijk wel te zien. Anyway. We zullen de reviews moeten afwachten voordat de nieuwe televisies duidelijk te zien zijn.

• sjekneck
BramViking schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 00:56:
[...]

Allereerst; je vergelijkt een render met een daadwerkelijke foto van het product. Jij denkt dat de C2 bewerkt zou zijn, en dat klopt niet. Leg je de twee foto's naast elkaar (die van Philips en LG) dan kun je gewoon niet ontkennen dat het verschil niet te zien is. Ten tweede wil ik met de bovenste video aangeven dat niet elke oled fysiek gezien exact hetzelfde is. Als je bijvoorbeeld de 705 naast een 806 plaatst zijn er ook verschillen te zien. Voor de meeste mensen valt het niet op. maar als je erop let dan is het uiteindelijk wel te zien. Anyway. We zullen de reviews moeten afwachten voordat de nieuwe televisies duidelijk te zien zijn.
Allereerst claimde ik helemaal niet dat ik dat de LG bewerkt is of probeerde ik daar iemand van te overtuigen. Ik suggereerde dat het waarschijnlijker is dat het 'lijkt' of dat er mogelijk iets bewerkt was met knipoog en al. Dit was op de opmerkingen dat er dikkere bezels op de Philips zouden zitten op de 807 lijn en dat lijkt mij onwaarschijnlijk gezien het uiterlijk van de rest van de 80x lijn. Nu heb ik middels specs en andere voorbeelden vrij duidelijk gemaakt waar ik op doelde bij "panel". Display + de alu package dus.

Ten tweede was het jouw idee om het over het hele toestel te hebben door een vergelijking tussen een Sony en een LG aan te halen. Dit deed je om duidelijk te maken dat er verschillen zijn in bezels en daar ga ik niet in mee. Jij vergelijkt daar het hele vooraanzicht van een compleet ander toestel en noemt dat bezel. En ja uiteraard zitten daar zitten verschillen door wat Sony zelf toepast, maar niet in het panel dus en ook niet wat philips hanteert als design in de 80x lijn. Alles vanaf randen beeld naar zwarte randje t/m alu afwerking is het panel en bij philips ook wat je van de voorkant ziet. Dit is gelijk met de C serie van LG. Dat zal "mits" de 807 lijn niet fysiek veranderd dus ook niet magisch resulteren in dikkere bezels bij Philips ;)

• dimmak
DjVe schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:00:
[...]

Automatische updates in play store uit zetten en de Android TV Home app even terug zetten naar default. Vervolgens die app niet meer updaten :)
Daarmee vervang ik de launcher toch niet? Ik zou graag een andere launcher willen gebruiken als FLauncher bijv.

• BramViking
sjekneck schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:50:
[...]

Allereerst claimde ik helemaal niet dat ik dat de LG bewerkt is of probeerde ik daar iemand van te overtuigen. Ik suggereerde dat het waarschijnlijker is dat het 'lijkt' of dat er mogelijk iets bewerkt was met knipoog en al. Dit was op de opmerkingen dat er dikkere bezels op de Philips zouden zitten op de 807 lijn en dat lijkt mij onwaarschijnlijk gezien het uiterlijk van de rest van de 80x lijn. Nu heb ik middels specs en andere voorbeelden vrij duidelijk gemaakt waar ik op doelde bij "panel". Display + de alu package dus.

Ten tweede was het jouw idee om het over het hele toestel te hebben door een vergelijking tussen een Sony en een LG aan te halen. Dit deed je om duidelijk te maken dat er verschillen zijn in bezels en daar ga ik niet in mee. Jij vergelijkt daar het hele vooraanzicht van een compleet ander toestel en noemt dat bezel. En ja uiteraard zitten daar zitten verschillen door wat Sony zelf toepast, maar niet in het panel dus en ook niet wat philips hanteert als design in de 80x lijn. Alles vanaf randen beeld naar zwarte randje t/m alu afwerking is het panel en bij philips ook wat je van de voorkant ziet. Dit is gelijk met de C serie van LG. Dat zal "mits" de 807 lijn niet fysiek veranderd dus ook niet magisch resulteren in dikkere bezels bij Philips ;)
Je zegt letterlijk het volgende:
Ik denk eerder dat het beeld bij die van LG op de foto iets is gemanipuleerd voor marketing of het anders lijkt
Hierop volgend mijn reactie:
Jij denkt dat de C2 bewerkt zou zijn, en dat klopt niet.
Dus conclusie: beter je eigen berichten teruglezen. Niemand heeft het hierover een claim. Ik reageer op je eigen "denk" argument (overigens was de knipoog waarover je hebt, geen argument om hetgeen wat je stelt met een korreltje zout te nemen).

Ten tweede gaf ik aan dat de bezels van de Philips groter zijn dan die van LG. En ook dit klopt. Om een vergelijking te benoemen. De Samsung S3 heeft grotere bezels dan de Samsung S4. Men kijk bij het woord 'bezel' niet alleen naar het paneel maar ook naar de randen er omheen. Anyway wij komen hier niet in uit. Prima. Dan kunnen we er nog lang over hebben maar dat heeft niet zoveel zin.

[Voor 3% gewijzigd door BramViking op 03-02-2022 13:02]

• sjekneck
BramViking schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:57:
[...]

Je zegt letterlijk het volgende:
Je vergeet ;) te quoten. Selectief quoten en iets uit zijn verband trekken is dan niet moeilijk meer. Nog steeds zeg ik dan niet dat LG het gemanipuleerd heeft als feit ook al lijkt dat in jouw ogen wel zo. Maar ok, je kan het zo opvatten. Bij deze neem ik het terug :)
Ten tweede gaf ik aan dat de bezels van de Philips groter zijn dan die van LG. En ook dit klopt. Om een vergelijking te benoemen. De Samsung S3 heeft grotere bezels dan de Samsung S4. Men kijk bij het woord 'bezel' niet alleen naar het paneel maar ook naar de randen er omheen. Anyway wij komen hier niet in uit. Prima. Dan kunnen we er nog lang over hebben maar dat heeft niet zoveel zin.
Nee dat klopt niet :P . Hier ga je echt fout. Ik zal je nog een voorbeeld geven waarom je hier echt een denkfout maakt.

Philips 806

LG C1

Vertel jij eens wat het verschil is tussen de bezels op kleutint na? Ik ga het je verklappen....die is er niet!
Kijk nou bv eens naar de links die ik heb gepost eerder en ga dan vergelijken tussen de C1 en de 806 op dimensies en afmetingen ed. Die zijn gelijk! Het zijn namelijk dezelfde producten, die vanaf dezelfde productielijn komen. Er zijn wel verschillen, maar niet in de bezels tussen deze producten.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:08

Get!em

Oh die ja!

dimmak schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Daarmee vervang ik de launcher toch niet? Ik zou graag een andere launcher willen gebruiken als FLauncher bijv.
Dan ga je naar zijn GitLab en zie je dat je Buttonmapper nodig hebt:
https://gitlab.com/etienn01/flauncher

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:05
sjekneck schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:22:
[...]

Je vergeet ;) te quoten. Selectief quoten en iets uit zijn verband trekken is dan niet moeilijk meer. Nog steeds zeg ik dan niet dat LG het gemanipuleerd heeft als feit ook al lijkt dat in jouw ogen wel zo. Maar ok, je kan het zo opvatten. Bij deze neem ik het terug :)

[...]

Nee dat klopt niet :P . Hier ga je echt fout. Ik zal je nog een voorbeeld geven waarom je hier echt een denkfout maakt.

Philips 806
[Afbeelding]
LG C1
[Afbeelding]
Vertel jij eens wat het verschil is tussen de bezels op kleutint na? Ik ga het je verklappen....die is er niet!
Kijk nou bv eens naar de links die ik heb gepost eerder en ga dan vergelijken tussen de C1 en de 806 op dimensies en afmetingen ed. Die zijn gelijk! Het zijn namelijk dezelfde producten, die vanaf dezelfde productielijn komen. Er zijn wel verschillen, maar niet in de bezels tussen deze producten.
Bedenk ook dat de foto van die C2 ook wel eens een 80” model kan zijn. Dat zorgt ook voor een vertekening. We wachten gewoon de cijfers af. Ben zelf meer benieuwd naar die ambilight aan de onderkant mbt het ophangen van de tv.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• BramViking
sjekneck schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:22:
[...]

Zijn het niet je eigen woorden dan. Dat heet quoten. Dus nee, en het is ook zeker niet uit zijn verband getrokken. Je benoemt zelf het woord manipulatie. Niemand die je woorden in de mond legt, je zegt het zelf. Dat terzijde.

Philips 806
[Afbeelding]
LG C1
[Afbeelding]
Gozer we hebben het al die tijd over een bezel. Dan kun je wel een eigen interpretatie er aangeven, maar feitelijk is dat niet correct en maak jezelf de denkfout. Het is niet enkel het paneel.

"What Does Bezel Mean?
A bezel is the frame or the setting of something, and in the context of technology, it is area on the front of a device that surrounds the screen. This term was traditionally used in the jewelry industry, but gradually became common in the technology industry as well."

https://www.techopedia.com/definition/2156/bezel

Daarnaast heb ik je ook een foto laten zien van de 807 ten opzichte van de C2. Op die foto is duidelijk te zien dat de omtrek op zijn minst dikker lijkt. Maar we zitten nu continue telkens hetzelfde opnieuw te herkauwen.

• BramViking
Kuhr89 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:36:
[...]

Bedenk ook dat de foto van die C2 ook wel eens een 80” model kan zijn. Dat zorgt ook voor een vertekening. We wachten gewoon de cijfers af. Ben zelf meer benieuwd naar die ambilight aan de onderkant mbt het ophangen van de tv.
Kijk eens goed naar het kaartje er naast. Er staat 65C2.

• sjekneck
BramViking schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:46:
[...]

Zijn het niet je eigen woorden dan. Dat heet quoten. Dus nee, en het is ook zeker niet uit zijn verband getrokken. Je benoemt zelf het woord manipulatie. Niemand die je woorden in de mond legt, je zegt het zelf. Dat terzijde.
Toch nog trap na? Dan ga ik ook quoten om je ogen te openen. Dit was je eigen uitspraak waar ik oorspronkelijk op inging.
Beide zouden LG EX panelen moeten zijn, maar de bezels van de Philips zijn toch dikker. Vreemd en storend.
Vervolgens gooi je ook dit er nog uit
Jouw woorden toch? Hier kan ik niks anders van maken, dan dat jij het tot 2 keer als feit presenteert. Maar nee.... wat ik schreef was echt not done hoor |:(
[...]
Gozer we hebben het al die tijd over een bezel. Dan kun je wel een eigen interpretatie er aangeven, maar feitelijk is dat niet correct en maak jezelf de denkfout. Het is niet enkel het paneel.

"What Does Bezel Mean?
A bezel is the frame or the setting of something, and in the context of technology, it is area on the front of a device that surrounds the screen. This term was traditionally used in the jewelry industry, but gradually became common in the technology industry as well."

https://www.techopedia.com/definition/2156/bezel

Daarnaast heb ik je ook een foto laten zien van de 807 ten opzichte van de C2. Op die foto is duidelijk te zien dat de omtrek op zijn minst dikker lijkt. Maar we zitten nu continue telkens hetzelfde opnieuw te herkauwen.
Excuse me? Ik heb onderbouwd met uitleg en technische specificaties van de bestaande modellen die deze uitleg onderstrepen. Tot nu toe negeer je letterlijk al deze onderbouwing die ik geef en schuif je zonder er op in te gaan aan de kant als onjuist.

Jouw foto (waar je hele pleidooi op draait) laat:
  1. Geen bron zien of omschrijving van het product op die foto, dus kunnen we niet eens zeker zijn dat dit echt de 807 is
  2. Als het wel zo is, kunnen we niet zien om welke maat 807 het gaat en dus te vergelijken is met de LG
  3. Toont een compleet andere hoek / belichting van het product
De alternatieve foto die ik deelde van de de OLED807 en een heel ander plaatje laten zien, negeer je ook. Historisch gezien lopen deze 2 series vrijwel gelijk in "screen to bezel size". Ik zou niet weten waarom dat nu anders zou zijn als ze weer hetzelfde paneel hebben en kiezen voor een zelfde designkeuze van paneel met minimale toevoeging.

Nu probeer je het middels de technische omschrijving van een bezel mijn punt te ontwrichten. My friend, have it your way :)
Sceen to bezel size van de voorgangers uit 2021 (65 inch, ex voet):
LG C1: 95,44%
OLED806: 95:52%
Je kunt de bron hiervan vinden in mijn vorige posts.

Dat lijkt verdacht veel op elkaar niet? De LG heeft daar zelfs een fractie lagere Sceen to bezel size, wel een hele .08% :P Niet vreemd als de toestellen op de IR ontvanger na van voren helemaal hetzelfde zijn zoals ik al eerder had gemeld en je heb laten zien met foto's + specificaties.
Zeg/bedoel ik daarmee dat de 807 smallere randen heeft of krijgt als feit? Nee. Ik zeg wel dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat het bij de 807 wel groter gaat zijn ten opzichte van de C2 met alle argumenten die ik al benoemd heb. Wat jij claimt als is/zijn dikker, acht ik met bovenstaande gegeven als zeer onwaarschijnlijk.

Nu wil ik graag feiten van je zien, want het enige wat jij inbrengt tot nu toe is een hoop aannames, verwijzingen naar compleet andere fabrikanten/modellen en claimen dat een ander fouten maakt. Allemaal op basis van één foto.

• Waah
  • Laatst online: 21:19
ChuckBartowski schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Ik heb uiteindelijk het paneel laten vervangen door een nieuwe...
Als in, zelf betaald of onder garantie/conformiteit?

Heb zelf ook een pos9002 met flinke burn-in, maar dan vooral op rood. Nu met ING rentepunten winkel bezig om een reparatie te krijgen.

Tot nu toe geven ze aan te willen kijken naar een gedeeltelijke vergoeding. Daar ga ik niet mee akkoord maar laat eerst CE repair maar langskomen :+

Zou eerst voor een Sony LCD met FALD direct led. Maar na dat in huis te hebben voor 30 seconden.... Nee dan liever burn-in :+ je raakt verwend met oled.

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
Waah schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:25:
[...]

Heb zelf ook een pos9002 met flinke burn-in, maar dan vooral op rood. Nu met ING rentepunten winkel bezig om een reparatie te krijgen.

Tot nu toe geven ze aan te willen kijken naar een gedeeltelijke vergoeding. Daar ga ik niet mee akkoord maar laat eerst CE repair maar langskomen :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zou eerst voor een Sony LCD met FALD direct led. Maar na dat in huis te hebben voor 30 seconden.... Nee dan liever burn-in :+ je raakt verwend met oled.
Gepoogd op basis van conformiteit bij ING. Maar uiteindelijk hebben ze 60 procent betaald van de reparatie (en ik de rest).

Aan de ene kant zuur, want ze zouden 100 procent moeten betalen, maar TV was via een kennis gekocht (ik zit niet bij ING) en alle communicatie verliep via hun, dus uiteindelijk gekozen hiermee akkoord te gaan.

• Waah
ChuckBartowski schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:39:
[...]

Gepoogd op basis van conformiteit bij ING. Maar uiteindelijk hebben ze 60 procent betaald van de reparatie (en ik de rest).

Aan de ene kant zuur, want ze zouden 100 procent moeten betalen, maar TV was via een kennis gekocht (ik zit niet bij ING) en alle communicatie verliep via hun, dus uiteindelijk gekozen hiermee akkoord te gaan.
Hmm dat klinkt niet hoopvol :+ zelfde verhaal hier.
Alleen de kennis wil er wel vol voor gaan :Y) dus ben benieuwd.

Mag ik vragen wat de reparatie had gekost? Mag ook via pb

• BramViking
sjekneck schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:12:
[...]

Toch nog trap na? Dan ga ik ook quoten om je ogen te openen. Dit was je eigen uitspraak waar ik oorspronkelijk op inging.
Je moet even een dikkere huid gaan kweken, het ziet ernaar uit dat deze erg dun is. Daarnaast ben je behoorlijk ridicuul bezig. Eerst geef je letterlijk aan dat LG naar jou inziens de foto gemanipuleerd zou hebben om vervolgens hetgeen wat je zelf stelt, en ook te lezen is, te gaan ontkennen. Daarnaast negeer je videobeelden die hetzelfde aantonen. Ook is het aan te raden om de beschrijvende bewoording van het woord "feit" eens op te gaan zoeken. Het uiten van je mening maakt het nog geen feit.
Excuse me? Ik heb onderbouwd met uitleg en technische specificaties van de bestaande modellen die deze uitleg onderstrepen. Tot nu toe negeer je letterlijk al deze onderbouwing die ik geef en schuif je zonder er op in te gaan aan de kant als onjuist.

Jouw foto (waar je hele pleidooi op draait) laat:
  1. Geen bron zien of omschrijving van het product op die foto, dus kunnen we niet eens zeker zijn dat dit echt de 807 is
  2. Als het wel zo is, kunnen we niet zien om welke maat 807 het gaat en dus te vergelijken is met de LG
  3. Toont een compleet andere hoek / belichting van het product
De alternatieve foto die ik deelde van de de OLED807 en een heel ander plaatje laten zien, negeer je ook. Historisch gezien lopen deze 2 series vrijwel gelijk in "screen to bezel size". Ik zou niet weten waarom dat nu anders zou zijn als ze weer hetzelfde paneel hebben en kiezen voor een zelfde designkeuze van paneel met minimale toevoeging.

Nu probeer je het middels de technische omschrijving van een bezel mijn punt te ontwrichten. My friend, have it your way :)
Sceen to bezel size van de voorgangers uit 2021 (65 inch, ex voet):
LG C1: 95,44%
OLED806: 95:52%
Je kunt de bron hiervan vinden in mijn vorige posts.

Dat lijkt verdacht veel op elkaar niet? De LG heeft daar zelfs een fractie lagere Sceen to bezel size, wel een hele .08% :P Niet vreemd als de toestellen op de IR ontvanger na van voren helemaal hetzelfde zijn zoals ik al eerder had gemeld en je heb laten zien met foto's + specificaties.
Zeg/bedoel ik daarmee dat de 807 smallere randen heeft of krijgt als feit? Nee. Ik zeg wel dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat het bij de 807 wel groter gaat zijn ten opzichte van de C2 met alle argumenten die ik al benoemd heb. Wat jij claimt als is/zijn dikker, acht ik met bovenstaande gegeven als zeer onwaarschijnlijk.

Nu wil ik graag feiten van je zien, want het enige wat jij inbrengt tot nu toe is een hoop aannames, verwijzingen naar compleet andere fabrikanten/modellen en claimen dat een ander fouten maakt. Allemaal op basis van één foto.
De foto die getoond wordt komt letterlijk uit het filmpje wat ik geplaatst heb van de 807, waarin de directeur van TP Vision het over zijn eigen nieuwe televisie heeft. Dat jij er niet naar gekeken hebt of gewoon geen moeite doet om het te na te gaan is aan jou. Het is dus daadwerkelijk de 807. Daarnaast heb je het over onderbouwing, maar het enige wat jij doet is de getallen kopiëren uit een link dat op het internet te vinden is en het plaatsen van twee foto's.

Om vervolgens erop gewezen te woorden dat de feitelijke beschrijving van het woord 'bezel' anders blijkt te zijn dan jou eigen interpretatie. Daarnaast toont de getallen ook nog eens aan dat het daadwerkelijk onderling blijkt te verschillen. Weet jij hoe klein 1 of 2 milimeter statistisch gezien is? Maar hoe duidelijk dit visueel kan zijn. En dan nog gaan zeuren dat het plaatje, welke getoond is over de 807, niet in verschillende belichtingen of hoeken te zien is.

Geen wonder als er bijna geen materiaal van is uitgebracht. Daarnaast is de alternatieve foto, wat jij zelf geplaatst hebt niet eens een foto, maar een render. Een computer geanimeerde afbeelding. Dat kun je niet eens met een foto vergelijken.

• Patrick80
Ik zou nog een paar jaar wachten met een tv kopen, dan heb je helemaal geen bezels meer. Dan heb je ook deze discussie niet meer. Doe eens lief naar elkaar _/-\o_

• sjekneck
BramViking schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:50:
[...]

Je moet even een dikkere huid gaan kweken, het ziet ernaar uit dat deze erg dun is. Daarnaast ben je behoorlijk ridicuul bezig. Eerst geef je letterlijk aan dat LG naar jou inziens de foto gemanipuleerd zou hebben om vervolgens hetgeen wat je zelf stelt, en ook te lezen is, te gaan ontkennen. Daarnaast negeer je videobeelden die hetzelfde aantonen. Ook is het aan te raden om de beschrijvende bewoording van het woord "feit" eens op te gaan zoeken. Het uiten van je mening maakt het nog geen feit.
Gelukkig ben ik niet de enige die belachelijk bezig is. Samen zijn we een heus team ridicuul oOo
De foto die getoond wordt komt letterlijk uit het filmpje wat ik geplaatst heb van de 807, waarin de directeur van TP Vision het over zijn eigen nieuwe televisie heeft. Dat jij er niet naar gekeken hebt of gewoon geen moeite doet om het te na te gaan is aan jou. Het is dus daadwerkelijk de 807. Daarnaast heb je het over onderbouwing, maar het enige wat jij doet is de getallen kopiëren uit een link dat op het internet te vinden is en het plaatsen van twee foto's.
Ok top, we weten dat het een 807 is. Maar welke tv zien we hier dan? 55, 65, 77 inch, of meerdere maten? Waar zijn de cijfers die jouw claim over de dikkere randen dan waarheid maken? En hoe weten we dan zeker dat de randen echt anders zijn dan bij LG? Als de panelen fysiek anders waren kon dat absoluut. Maar beide hebben een EX paneel.
Om vervolgens erop gewezen te worden dat de feitelijke beschrijving van het woord 'bezel' anders blijkt te zijn dan jou eigen interpretatie. Daarnaast toont de getallen ook nog eens aan dat het daadwerkelijk onderling blijkt te verschillen. Weet jij hoe klein 1 of 2 milimeter statistisch gezien is? Maar hoe duidelijk dit visueel kan zijn. En dan nog gaan zeuren dat het plaatje, welke getoond is over de 807, niet in verschillende belichtingen of hoeken te zien is.
Dat veranderd niks aan de cijfers met uitleg die ik al eerder heb gegeven over wat een OLED panel van LG is als unit die ze vermarkten aan oa Philips. Die cijfers en afbeeldingen van de 2021 generatie laten namelijk zien dat mijn theorie over dezelfde panelen en panel borders/bezels helemaal niet zo gek is. 0.08% verschil is tussen screen to bezel ratio in die modellen zit echt niet in de borders ;) Dat zit in een heel klein detail. Je beschrijving van een bezel maakt mijn argument juist sterker >:)

Vraag jezelf dit eens af. Waarom zou LG een aparte lijn maken van dezelfde panels met dikkere borders in een unit? Dat is niet te verantwoorden, zeker niet op milimeter werk. Dat kost alleen maar geld om meerdere diktes apart te produceren, zeker als de specs verder gelijk zijn.
Geen wonder als er bijna geen materiaal van is uitgebracht. Daarnaast is de alternatieve foto, wat jij zelf geplaatst hebt niet eens een foto, maar een render. Een computer geanimeerde afbeelding. Dat kun je niet eens met een foto vergelijken.
Bingo, er is weinig info! Maar voor jou is er schijnbaar genoeg info om met zekerheid te kunnen zeggen dat
  1. De randen om het scherm van de 807 dikker zijn/ de bezel dikker is dan de C2
  2. Iemand die anders denkt sowieso fout zit
Zullen we elkaar nog eens schrijven als de specs binnen zijn, of samen in de winkel kijken wie er gelijk heeft? Daarna mag de verliezer een happy meal trakteren aan de winnaar.

• BramViking
sjekneck schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 00:40:
[...]

Gelukkig ben ik niet de enige die belachelijk bezig is. Samen zijn we een heus team ridicuul oOo
Nee jij bent en blijft het enige teamlid van team ridicuul. ;)
Ok top, we weten dat het een 807 is. Maar welke tv zien we hier dan? 55, 65, 77 inch, of meerdere maten? Waar zijn de cijfers die jouw claim over de dikkere randen dan waarheid maken? En hoe weten we dan zeker dat de randen echt anders zijn dan bij LG? Als de panelen fysiek anders waren kon dat absoluut. Maar beide hebben een EX paneel.
De grote van de televisie is in dit geval minder relevant. Het ging er met name om dat jij in de veronderstelling was dat het niet om een 807 kon gaan. Terwijl het nota bene in de promo filmpje van Danny te zien is. Dat de verschillen niet wereldschokkend zullen zijn was vanaf het begin al obvious. Ik gaf ook in één van mijn berichten aan dat het erop 'lijkt' dat de bezels groter zijn. Daarnaast laten je eigen cijfers zien dat er toch opgemeten verschillen zijn. Dat het klein is was vanaf het begin al duidelijk. We hebben het hier over max 2 mm.
Dat veranderd niks aan de cijfers met uitleg die ik al eerder heb gegeven over wat een OLED panel van LG is als unit die ze vermarkten aan oa Philips. Die cijfers en afbeeldingen van de 2021 generatie laten namelijk zien dat mijn theorie over dezelfde panelen en panel borders/bezels helemaal niet zo gek is. 0.08% verschil is tussen screen to bezel ratio in die modellen zit echt niet in de borders ;) Dat zit in een heel klein detail. Je beschrijving van een bezel maakt mijn argument juist sterker >:)
Er hoeft ook helemaal niks aan de cijfers verandert te worden. Immers waren die al
beschikbaar. Het toont alleen maar aan dat de afmetingen niet exact hetzelfde zijn. Daar bovenop komt ook nog eens een schermrand. Ook dit kan afwijken.
Bingo, er is weinig info! Maar voor jou is er schijnbaar genoeg info om met zekerheid te kunnen zeggen dat
  1. De randen om het scherm van de 807 dikker zijn/ de bezel dikker is dan de C2
  2. Iemand die anders denkt sowieso fout zit
Zullen we elkaar nog eens schrijven als de specs binnen zijn, of samen in de winkel kijken wie er gelijk heeft? Daarna mag de verliezer een happy meal trakteren aan de winnaar.
Garanties kun je enkel geven als de cijfers bekend zijn. De hele discussie, waar we nu al behoorlijk wat tijd aan besteed hebben, ging in dit geval over een waarneming. Verwijzend naar de opmerking 'lijkt'. De verliezer mag inderdaad trakteren, maar dan wel bij de Burger King :+. Anyway dit begint langdradig te worden. Laten we maar op de eerste reviews wachten.

• dimmak
Get!em schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:30:
[...]

Dan ga je naar zijn GitLab en zie je dat je Buttonmapper nodig hebt:
https://gitlab.com/etienn01/flauncher
Helaas geeft dat niet het gewenste resultaat. Je blijft dan beide launchers gebruiken.

• sjekneck
BramViking schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 02:16:
[...]

Nee jij bent en blijft het enige teamlid van team ridicuul. ;)
Excuse me, je zat natuurlijk al in team iwab.
De grote van de televisie is in dit geval minder relevant. Het ging er met name om dat jij in de veronderstelling was dat het niet om een 807 kon gaan. Terwijl het nota bene in de promo filmpje van Danny te zien is. Dat de verschillen niet wereldschokkend zullen zijn was vanaf het begin al obvious. Ik gaf ook in één van mijn berichten aan dat het erop 'lijkt' dat de bezels groter zijn. Daarnaast laten je eigen cijfers zien dat er toch opgemeten verschillen zijn. Dat het klein is was vanaf het begin al duidelijk. We hebben het hier over max 2 mm.
Nooit heb ik uitgesloten dat het wel/niet een 807 is/was. Ik heb enkel gewezen op onzekerheid bij de dikker is/zijn die je plaatst bop basis van één foto. Dat was de strekking en staat heel duidelijk in mijn posts.

Als je begint met lijkt en vervolgens 2 keer verder gaat met is dan verandert dat nogal de lading van je verhaal. Je probeert daarna vervolgens iedereen de mond te snoeren die hier tegen in gaat of nuance probeert in te brengen. Bedoel je dan nog lijkt? Want daar lijkt het dan niet meer op.
Er hoeft ook helemaal niks aan de cijfers verandert te worden. Immers waren die al
beschikbaar. Het toont alleen maar aan dat de afmetingen niet exact hetzelfde zijn. Daar bovenop komt ook nog eens een schermrand. Ook dit kan afwijken.
Wat wil je hiermee nu eigenlijk zeggen? Ik heb zelf die cijfers onder je neus geschoven met tekst en uitleg...
Die schermrand zat al in mijn berekening op die specifieke producten (806 en C1) om je te laten zien dat daar ook geen verschil zit in borders. Daar is de screen to bezel ratio verschillend met een gigantische 0,08% op de totale voorzijde met gelijke afmetingen het product. Waar komt de schermrand dan nog bovenop in jouw verhaal?
Garanties kun je enkel geven als de cijfers bekend zijn. De hele discussie, waar we nu al behoorlijk wat tijd aan besteed hebben, ging in dit geval over een waarneming. Verwijzend naar de opmerking 'lijkt'. De verliezer mag inderdaad trakteren, maar dan wel bij de Burger King :+. Anyway dit begint langdradig te worden. Laten we maar op de eerste reviews wachten.
Correct en tot die tijd kun jij dus ook niet claimen en/of met enige zekerheid zeggen dat iets dikker is of randen dikker zijn en alle andere input afschuiven als onjuist.

Als je iets langdradig vindt worden of vermoeiend aan het worden is, dan zul je toch een keer zelf ook wat water bij de wijn moeten doen en of gas terug geven in de reacties die je zelf ook plaatst.
Zo lang je constant met een gestrekt been je gelijk moet halen op alle fronten, dan kun je een reactie blijven verwachten. Zeker als je het op de man gaat spelen en de keuze maakt om iemand zijn woorden te pakken en daarbij melden dat ze ridicuul bezig zijn oid.

• BramViking
sjekneck schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Excuse me, je zat natuurlijk al in team iwab.
Nee hoor kijk maar in je spiegel.
Nooit heb ik uitgesloten dat het wel/niet een 807 is/was. Ik heb enkel gewezen op onzekerheid bij de dikker is/zijn die je plaatst bop basis van één foto. Dat was de strekking en staat heel duidelijk in mijn posts.

Als je begint met lijkt en vervolgens 2 keer verder gaat met is dan verandert dat nogal de lading van je verhaal. Je probeert daarna vervolgens iedereen de mond te snoeren die hier tegen in gaat of nuance probeert in te brengen. Bedoel je dan nog lijkt? Want daar lijkt het dan niet meer op.
Jij laat maar weer eens zien dat je de inhoudelijke berichten niet goed leest. Het ging erom dat je de foto's van de 807 in twijfel trekt/trok. Het stukje uitsluiting was niet eens ter sprake gekomen. Daarnaast kan niemand anders voor jou lezen, dat dien je toch echt zelf te doen. De berichten die hier geplaatst zijn staan openbaar. Ook de context staat openbaar. Dat jij het vervolgens anders interpreteert ligt dus aan jou.
Wat wil je hiermee nu eigenlijk zeggen? Ik heb zelf die cijfers onder je neus geschoven met tekst en uitleg...
Die schermrand zat al in mijn berekening op die specifieke producten (806 en C1) om je te laten zien dat daar ook geen verschil zit in borders. Daar is de screen to bezel ratio verschillend met een gigantische 0,08% op de totale voorzijde met gelijke afmetingen het product. Waar komt de schermrand dan nog bovenop in jouw verhaal
Je benoemt geen cijfers, je kopieert cijfers van het internet en plakt dit op het forum. Daarnaast laten jouw cijfers zien dat er onderling verschillen zijn. Dit is een feit. Ook jouw berekening is gebaseerd op een aanname. Je maakt namelijk een inschatting, zonder de daadwerkelijke afmetingen van het EX paneel te hebben. Dan kun je wel zeggen dat het maar om 0,08% gaat, maar 1 milimeter op een oppervlakte van 165cm is ook bijvoorbeeld marginaal.
Correct en tot die tijd kun jij dus ook niet claimen en/of met enige zekerheid zeggen dat iets dikker is of randen dikker zijn en alle andere input afschuiven als onjuist.

Als je iets langdradig vindt worden of vermoeiend aan het worden is, dan zul je toch een keer zelf ook wat water bij de wijn moeten doen en of gas terug geven in de reacties die je zelf ook plaatst.
Zo lang je constant met een gestrekt been je gelijk moet halen op alle fronten, dan kun je een reactie blijven verwachten. Zeker als je het op de man gaat spelen en de keuze maakt om iemand zijn woorden te pakken en daarbij melden dat ze ridicuul bezig zijn oid.
Ik geef mijn mening weer, daar heb jij niks over te zeggen. Ik zie duidelijk dat het optisch gezien dikker lijkt te zijn dan de C2 en geef dat aan. Tevens maakt het mij echt niet uit dat dit gesprek blijft doorgaan. Daar heb je alleen jezelf mee. Prima zelfs, ik zal dan ook gewoon blijven reageren. Daarnaast verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet. Het over op de man spelen hebben, terwijl je daar zelf mee bent begonnen. Lees je berichten maar eens terug.

• J.E. Weinor
Ontopic Deze topic is geen discussie platform met dikke randen en kaders op de man.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Modbreak:Gelukkig hebben wij moderators er wel iets over te zeggen. @BramViking en @sjekneck, hier houdt deze discussie op. Hij voegt niets meer toe en vervuilt het topic. En daar hebben andere gebruikers van het forum last van.

• sjekneck
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo inbranden hoort niet te gebeuren bij normaal gebruik. Heb dit zelf ook gehad helaas, maar is wel netjes opgelost uiteindelijk.

Hoe oud is het toestel nu? Je kunt waarschijnlijk een coulance gaan verwachten vanuit Philips die via CE repair komt. Ze baseren dat vaak op de UNETO-VNI tabel. In dit geval 6 jaar vermoed ik. Wat er over is van die 6 jaar hanteren ze in percentage als korting op de reparatie. De winkel zal een gelijk voorstel doen op wat overblijft.

Stel dat je tv 3 jaar oud was, voor 2000 was aangeschaft en opgave van CE repair is pak hem beet 1200.
- Dan pakt philips 50% uit coulance
- Van de overgbleven 600 pakt de winkel ook 50%
- Blijft er 3 a 400 euro over als kostenplaatje*
Wat je precies gaat betalen hangt ook van je onderhandeling af met de winkel

• dimmak
Waah schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:54:
Ik heb gewoon F launcher uit de app store geïnstalleerd. Lekker minimalistisch, zelf volledige controle over je homescreen. En een eigen achtergrond in te stellen.
Heb je Android TV launcher uitgezet via adb? Of hoe heb je ervoor gezorgd dat FLauncher je standaard launcher is?

• Waah
dimmak schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:10:
[...]

Heb je Android TV launcher uitgezet via adb? Of hoe heb je ervoor gezorgd dat FLauncher je standaard launcher is?
Installeren, en vervolgens vraagt die welke launcher je als default wil O-)
En vervolgens start die F-launcher standaard _/-\o_

• dimmak
Waah schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:20:
[...]

Installeren, en vervolgens vraagt die welke launcher je als default wil O-)
En vervolgens start die F-launcher standaard _/-\o_
Hmm, die optie krijg ik dus niet.

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dimmak schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:44:
[...]

Hmm, die optie krijg ik dus niet.
button mapper installeren is een goede optie. dan ga je default naar flauncher als je op de home knop drukt

@Get!em ADB commands? edit: ahhh top bedankt voor de uiltleg!! _/-\o_

[Voor 12% gewijzigd door Hubert op 07-02-2022 12:20]

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

ook niet als je de bij Flauncher genoemde ADB commands invoert?

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Hubert schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:25:
[...]

button mapper installeren is een goede optie. dan ga je default naar flauncher als je op de home knop drukt

@Get!em ADB commands?
ADB = Android Debug Bridge, oftewel de commandline van Android, waar je linux/android commando's in kunt voeren om bepaalde acties gedaan te krijgen.

Dit kan via USB of via Wifi, en sommige apps kunnen het ook (alleen handig als je een toetsenbord bij je tv hebt).
Basic setup: Enable Developer options menu (5 of 10x tikken op de BUILD in het android info menu)
Enable Debugging (in developer menu)
Enable Wireless ADB (indien je het vanaf je laptop/pc op hetzelfde wifi wilt doen)

https://www.dz-techs.com/en/use-adb-on-android-tv

Als je ADB eenmaal werkend hebt, zijn de commando's voor de launcher hier te vinden:
https://gitlab.com/etienn01/flauncher (scroll naar beneden in de readme).

• dimmak
Get!em schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:26:
ook niet als je de bij Flauncher genoemde ADB commands invoert?
Dat zou kunnen. Ik hoopte dat iemand mij hiermee al voor was. Het lijkt er niet op dus ik ga komend weekend zelf maar aan de slag denk ik.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm, inmiddels merk ik toch dat het inbranden bij een OLED tv toch nog steeds voor kan komen. Mijn bijna 3 jaar oude 65OLED803 heeft een vlek onderin het scherm welke bij met name lichte beelden duidelijk last heeft van image retention. Mijn gok is, gezien de locatie & vorn, dat dit het "scorebord" is welke bij het darten wordt gebruikt. Ondanks een paar keer handmatig de functie "restbeelden verwijderen" te hebben gestart, gaat het niet meer weg.
Ook valt mij op dat bij Formule 1 als de halo van de wagen met wat statistieken in beeld is geweest, dat deze daarna nog zo'n 15 á 20 seconden herkenbaar in beeld blijft als een soort lichte ellips.

Daarnet maar eens een mailtje naar de verkopende partij gestuurd om eens te kijken wat ze te melden hebben. Maar wel heel jammer dat dit blijkbaar nog steeds een issue is.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:12
Ik heb het ook wederom. 2 jaar geleden is mijn scherm vervangen nadat er sprake was van burn in. Nu zit er weer precies in het midden van het scherm een onduidelijke grote vlek die er voor zorgt dat iedereen een ongezonde groenige tint krijgt...

Ik heb geen idee wat ik heb gekeken of gespeeld wat hiervoor heeft gezorgd, maar ik vind het toch wel zorgwekkend dat dit na 2 jaar alweer raak is. Pos9002 hier btw.

De hoop is dat nieuwere schermen hier minder last van hebben, maar ik vraag het me af. Is toch wat inherent aan de techniek.

Tegelijkertijd weet ik van mezelf wel dat ik niet ga overstappen naar qled oid. Dit heb ik eenmaal gedaan en snel terug gestuurd.

To dare is to do

• Waah
TFHfony schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:43:
Hmmm, inmiddels merk ik toch dat het inbranden bij een OLED tv toch nog steeds voor kan komen. Mijn bijna 3 jaar oude 65OLED803 heeft een vlek onderin het scherm welke bij met name lichte beelden duidelijk last heeft van image retention. Mijn gok is, gezien de locatie & vorn, dat dit het "scorebord" is welke bij het darten wordt gebruikt. Ondanks een paar keer handmatig de functie "restbeelden verwijderen" te hebben gestart, gaat het niet meer weg.
Ook valt mij op dat bij Formule 1 als de halo van de wagen met wat statistieken in beeld is geweest, dat deze daarna nog zo'n 15 á 20 seconden herkenbaar in beeld blijft als een soort lichte ellips.

Daarnet maar eens een mailtje naar de verkopende partij gestuurd om eens te kijken wat ze te melden hebben. Maar wel heel jammer dat dit blijkbaar nog steeds een issue is.
Die vlek is "burn-in" (eigenlijk degradation, de pixels daar slijten sneller dan de rest, en daardoor is het donkerder).
Dat van de F1 is image retention, dat is tijdelijk en is inherent aan de techniek, al verschil het per persoon hoe erg dat is.
Slaapje schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:53:
Ik heb het ook wederom. 2 jaar geleden is mijn scherm vervangen nadat er sprake was van burn in. Nu zit er weer precies in het midden van het scherm een onduidelijke grote vlek die er voor zorgt dat iedereen een ongezonde groenige tint krijgt...

Ik heb geen idee wat ik heb gekeken of gespeeld wat hiervoor heeft gezorgd, maar ik vind het toch wel zorgwekkend dat dit na 2 jaar alweer raak is. Pos9002 hier btw.

De hoop is dat nieuwere schermen hier minder last van hebben, maar ik vraag het me af. Is toch wat inherent aan de techniek.

Tegelijkertijd weet ik van mezelf wel dat ik niet ga overstappen naar qled oid. Dit heb ik eenmaal gedaan en snel terug gestuurd.
Heb zelf ook een POS9002 met degradation in het midden (zie pagina 195 van dit topic). Destijds bij ING gekocht voor 1300 euro.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Enige issue nu, ik heb beneden al een nieuwe OLED (LG G1 65"). Dus op de slaapkamer straks een 55" OLED hangen... Een TV met burn-in raak ik niet kwijt dus tja dan is het gewoon een afgeschreven TV. Maar een gloednieuwe OLED met een vanaf-prijs van 1200 euro op de slaapkamer hangen is ook weer wat overkill :+

• Slaapje
Hmmm hier toch ook naar eens achteraan dan, klinkt als een prima oplossing als ik zoiets voor elkaar kan krijgen.

To dare is to do

• Patrick80
Zijn de burn-in protecties verbeterd op de **oled806 ten opzichte van de hierboven vermelde tv’s ?
Of staat mij dit ook te wachten over 2 jaar?

[Voor 18% gewijzigd door Patrick80 op 17-02-2022 19:24]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Waah schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:23:
[...]
Die vlek is "burn-in" (eigenlijk degradation, de pixels daar slijten sneller dan de rest, en daardoor is het donkerder).
Dat van de F1 is image retention, dat is tijdelijk en is inherent aan de techniek, al verschil het per persoon hoe erg dat is.
Nou... De 65OLED803 gaat dus maar richting de slaapkamer (tikkie overkill) en volgende week wordt hier een Samsung 65QN95A afgeleverd. Er werd een reparatie aangeboden van de 65OLED803, maar dan zit ik waarschijnlijk dus over 3 jaar weer met hetzelfde probleem. De Samsung krijg ik nu voor een goede 1000 euro.
Gelukkig is de burn-in echt in een begin stadium en daar ik niet verwacht in de slaapkamer veel darten te kijken, verwacht ik dat het niet veel erger wordt.
Maar ik ben wel even klaar met OLED.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:28
TFHfony schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:42:
[...]

Nou... De 65OLED803 gaat dus maar richting de slaapkamer (tikkie overkill) en volgende week wordt hier een Samsung 65QN95A afgeleverd. Er werd een reparatie aangeboden van de 65OLED803, maar dan zit ik waarschijnlijk dus over 3 jaar weer met hetzelfde probleem. De Samsung krijg ik nu voor een goede 1000 euro.
Gelukkig is de burn-in echt in een begin stadium en daar ik niet verwacht in de slaapkamer veel darten te kijken, verwacht ik dat het niet veel erger wordt.
Maar ik ben wel even klaar met OLED.
1.000 euro is wel een beetje krijgen. Gekocht bij de winkel waar je de oled gekocht hebt ?

• Madman_K
Madman_K schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:09:
[...]
Update:
Na een ticket te hebben aangemaakt bij Philips, is er wat contact heen en weer geweest.
Daarbij heb ik een log bestand gestuurd waarmee hun aan de slag zijn gegaan.
Daarna kreeg ik weer een update, en is het probleem verholpen. :)

Ze gaven aan dat dit een update was voor mijn tv. ...002.114.201
Is dat echt en update die alleen mijn TV(obv serienummer) kon ophalen?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

belmonde schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 00:20:
[...]

1.000 euro is wel een beetje krijgen. Gekocht bij de winkel waar je de oled gekocht hebt ?
Yep. Als compensatie voor de 65OLED.
Ik ben best tevreden over hoe ze zaken oppakken. Toen enige tijd terug er problemen waren met de streaming diensten hebben ze mij ook gratis een Chromecast ultra gegeven.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:27

technorabilia

(fka kraades)

Fe® schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:40:
Hallo mede tweakers , ik ben de trotse eigenaar van een 55inch oled936 met b&w soundbar.
heeft er iemand ervaring met dts play-fi als extra surround speakers of een dts play-fi subwoofer ?
Ik heb nu de B&w asw-300 als bedraade subwoofer en dat klinkt goed maar ik mis toch slagvolume vanuit werkelijke achter speakers.

Mvg Fer
Heb je hier nog iets goeds voor gevonden? Ik ervaar hetzelfde en zoek ook een soortgelijke oplossing voor dezelfde tv.

👉🏻 Blog 👈🏻

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:49
Madman_K schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Update:
Na een ticket te hebben aangemaakt bij Philips, is er wat contact heen en weer geweest.

Is die update dus alleen voor jou specifieke 8506?
Of zou hij ook werken op mijn 58PUS8506?

Ik heb namelijk ook soms ARC problemen. Vooral als de tv is uitgezet met Google Home (hey Google, doe de tv uit).
Bij het aanzetten van de tv zet hij de soundbar wel aan, maar hij springt niet op ARC.

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

• Slaapje
Waah schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:23:
[...]

[...]

Heb zelf ook een POS9002 met degradation in het midden (zie pagina 195 van dit topic). Destijds bij ING gekocht voor 1300 euro.

***members only***

Enige issue nu, ik heb beneden al een nieuwe OLED (LG G1 65"). Dus op de slaapkamer straks een 55" OLED hangen... Een TV met burn-in raak ik niet kwijt dus tja dan is het gewoon een afgeschreven TV. Maar een gloednieuwe OLED met een vanaf-prijs van 1200 euro op de slaapkamer hangen is ook weer wat overkill :+
Hier zojuist ook het voorstel gekregen voor de 856 voor eenzelfde prijs. Prima te doen.

To dare is to do

• m0ridin
Madman_K schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Update:

Lijkt me HEEL sterk dat hij specifiek voor jouw persoonlijk tv was... zal gewoon een development firmware zijn die ook op andere (85x6) modellen werkt. Hooguit dat je hem misschien op een andere manier hebt moeten installeren? En dat er een kans is dat iets anders nog niet lekker werkt....

Maar verder goed nieuws, benieuwd wanneer hij gereleased wordt en wat er nog meer aangepakt is.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:27

technorabilia

(fka kraades)

Ik heb een 55OLED936 TV met een externe subwoofer.

Weet iemand nog een manier zodat ik makkelijk de subwoofer vanuit de AB of TV kan uitschakelen zonder het gehele instellingen menu te doorlopen. Iets dat snel toegankelijk is.

Als workaround kan ik natuurlijk wel een KAKU schakelaar aan de subwoofer koppelen maar liever doe ik dat niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 00:17

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit gebeurt ook bij LG, en ik ben als philips 806 OLED bezitter benieuwd naar wat dit vroegtijdig veroorzaakt zou kunnen hebben. Dit is niet niks, de kleur rood zie ik ook in andere topics bij OLED schermen het snelste impact hebben.

Ik hou zelf mij aan de voorschriften, afwisselende content, uit de zon houden, maar je vlekken op de foto's zitten zeker niet op waar logo's zitten. Is er een favoriete zender zoals RTL4 met BEAU die vooral veel rood gebruikt misschien? Iedere zender lijkt een favoriete kleur te hebben.

Ik zie wel dat bijvoorbeeld op zenders met South park de zender logo's heel snel worden gedimd. Maar ook het gebied omheen de South Park logo's worden gedimd.

Dat is hier op de Philips 806.

https://templeos.org/

• Waah
Terry A Davis schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:22:
[...]

Dit gebeurt ook bij LG, en ik ben als philips 806 OLED bezitter benieuwd naar wat dit vroegtijdig veroorzaakt zou kunnen hebben. Dit is niet niks, de kleur rood zie ik ook in andere topics bij OLED schermen het snelste impact hebben.

Ik hou zelf mij aan de voorschriften, afwisselende content, uit de zon houden, maar je vlekken op de foto's zitten zeker niet op waar logo's zitten. Is er een favoriete zender zoals RTL4 met BEAU die vooral veel rood gebruikt misschien? Iedere zender lijkt een favoriete kleur te hebben.

Ik zie wel dat bijvoorbeeld op zenders met South park de zender logo's heel snel worden gedimd. Maar ook het gebied omheen de South Park logo's worden gedimd.

Dat is hier op de Philips 806.
Nee kijken heel wisselende content. Van kinderpogramma's en tekenfilms, tot Youtube tot sport. Maar weinig talkshows met relatief veel statische content.

Het ligt waarschijnlijk aan de oude OLED-paneeltechniek en het feit dat er een issue bleek te zijn met de pixel refresh die die hoort te doen in standby. Sommige deden dat niet.

• ronaldbommel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:03
Beste Tweakers, heeft HDMI 2.1 al meerwaarde, of is het nog niet echt van toepassing

• Madman_K
m0ridin schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:03:
Lijkt me HEEL sterk dat hij specifiek voor jouw persoonlijk tv was... zal gewoon een development firmware zijn die ook op andere (85x6) modellen werkt. Hooguit dat je hem misschien op een andere manier hebt moeten installeren?
Ik heb m niet anders hoeven installeren. Gewoon via het menu, updates zoeken (internet)
Dan zouden anderen m toch ook moeten krijgen?

• m0ridin
Madman_K schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:13:
[...]

Ik heb m niet anders hoeven installeren. Gewoon via het menu, updates zoeken (internet)
Dan zouden anderen m toch ook moeten krijgen?
True :)
Net even gekeken en hier (58pus8506) niks, misschien kunnen ze tegenwoordig pushen op mac/ip adres oid.
Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee