Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 08:45
Ik heb ook mijn 806 oled binnen gekregen. Loop tegen een paar dingen aan. Soms valt het geluid uit van interne apps richting de Denon reciever? Geen idee of dit met Arc of earc te maken heeft.

Ik kan het niet vinden maar kun je ambilight ook dimmen?

Weet iemand of je een hdmi source kunt toevoegen aan het hoofdscherm van andoid tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:31
mazzl schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:06:
Vraagje, ik overweeg om een pricewatch: Philips 48OLED806/12 Zwart
Aan te schaffen en lees veel problemen met eArc en hdmi sec. Nu heb ik een onkyo versterker met hdmi 2.0a en wil de audio graag via de versterkee doen het beeld wil ik liever niet door de versterker voeren omdat deze lagere specificaties dan de tv heeft. Kort gezegd komen de problemen met audio richting home cinema ook voor als je niet hdmi2.1 gebruikt? Maar hdmi 2.0(a)
iceme schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:02:
Ik heb ook mijn 806 oled binnen gekregen. Loop tegen een paar dingen aan. Soms valt het geluid uit van interne apps richting de Denon reciever? Geen idee of dit met Arc of earc te maken heeft.

Weet iemand of je een hdmi source kunt toevoegen aan het hoofdscherm van andoid tv?
Om beide posts met één antwoord te adresseren. Hier geen enkel probleem met m'n opa Denon (X4000). Ik gebruikte vroeger een Prime Stick (2e generatie) die direct op de Denon was aangesloten, maar de TV is dusdanig sneller in de UI dat die inmiddels van het stroom af kan. Wat audio betreft merk ik geen enkel verschil, er komt immers nog altijd een Dolby Digital+ signaal binnen, daarvoor is regulier ARC immers ook ruimschoots voldoende.

In tegenstelling tot mijn oude Philips TV (7506k, 2010) heb ik nog geen enkele keer problemen gehad met HDMI handshakes, de versterker gaat automatisch aan en uit en de verbinding is gedurende de afgelopen maand iedere dag, iedere start, succesvol gemaakt. Ook geen last van vertragingen. Mijn PS3 doet nog altijd dienst als BluRay speler, en die hangt gewoon aan mijn Denon, ook hier geen enkel probleem.

@mazzl Zolang je dus geen apparaten aan je TV aansluit die een Dolby TrueHD / DTS Master / Atmos signaal via de TV naar je receiver moeten sturen, zou je geen enkel probleem tegen moeten komen. Sluit je ze op je versterker aan, is de audio OK, maar ga je niet meer dan 1080p er doorheen kunnen persen gok ik, of wellicht 4k/30?

@iceme Heb je eventueel de Easylink instellingen van de TV al nagelopen? Bij mij staat alles op de hoogste integratie zeg maar (onderste opties als ik me niet vergis).

Ambilight is daadwerkelijk te dimmen, dit vind je niet onder de snelle instellingen, maar onder alle instellingen, wat een submenu is van de snelle instellingen. Onder de snelle instellingen kan je enkel profielen veranderen, maar de profielen zelf aanpassen gaat daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
Cid Highwind schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:57:

Om beide posts met één antwoord te adresseren. Hier geen enkel probleem met m'n opa Denon (X4000). Ik gebruikte vroeger een Prime Stick (2e generatie) die direct op de Denon was aangesloten, maar de TV is dusdanig sneller in de UI dat die inmiddels van het stroom af kan. Wat audio betreft merk ik geen enkel verschil, er komt immers nog altijd een Dolby Digital+ signaal binnen, daarvoor is regulier ARC immers ook ruimschoots voldoende.

@mazzl Zolang je dus geen apparaten aan je TV aansluit die een Dolby TrueHD / DTS Master / Atmos signaal via de TV naar je receiver moeten sturen, zou je geen enkel probleem tegen moeten komen. Sluit je ze op je versterker aan, is de audio OK, maar ga je niet meer dan 1080p er doorheen kunnen persen gok ik, of wellicht 4k/30?
Dank voor de uitgebreide reactie, je ziet soms door de codecs het bos niet meer, maar je maakt een paar simpele doch valide punten. Ik heb nog een PS4, die kan gewoon via de versterker want deze heeft toch geen HDMI 2.1 en ik heb verder geen Atmos audio installatie. of blu ray verzameling, simpele 3.1 opstelling.
dit gaat dus geen problemen geven.

stel, er komt een ps5.. (wel hdmi 2.1) en verbind deze direct met de tv dan zou de audio wel via de TV naar de versterker moeten. en ik kies standaard DTS of Dolby Digital dan geeft dit dus ook geen probleem?

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:45
Iemand anders ook stabiliteitsproblemen met de nieuwe TPM191E_101.002.144.000 firmware?

Ik heb een 48OLED935 en sinds deze versie erop staat heb ik regelmatig last van een zwart scherm waarbij de TV niet meer reageert op de a.b.

Het lijkt op te treden bij het switchen van het input signaal op een HDMI-poort, bijvoorbeeld van 4K naar 1080p of van 60 Hz naar 23.976 Hz en vice versa.

Ik kan de TV dan zichzelf laten booten door heel snel veel knoppen op de a.b. achter elkaar in te drukken. Een softwarematige reboot via ADB werkt ook (na installatie van de "Telnet Server & Network adb" app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cnet
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 16:15
iceme schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:02:

Daar heb ik met mijn 806 weer geen last van.
Wel heb ik last dat me denon elke keer aan gaat als ik naar Android tv overschakel.
Heeft dat weer met easylink te maken? Ik zie door de bomen het arc bos niet meer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 23:09

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Cnet schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:16:
[...]

Daar heb ik met mijn 806 weer geen last van.
Wel heb ik last dat me denon elke keer aan gaat als ik naar Android tv overschakel.
Heeft dat weer met easylink te maken? Ik zie door de bomen het arc bos niet meer :|
dat is idd easylink. ik heb met me 806 geen last met het geluid naar me yamaha rx-v483.

@Mr Magic heb je de tv wel geüpdatet al naar de laatste software versie? ook heb ik earc uit gezet.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cnet
Hubert schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:22:
[...]

dat is idd easylink. ik heb met me 806 geen last met het geluid naar me yamaha rx-v483.

@Mr Magic heb je de tv wel geüpdatet al naar de laatste software versie? ook heb ik earc uit gezet.
Dus easylink uit? En eARC aan? En dan zou het goed moeten zijn dus?
Ik zal er vanavond weer eens mee stoeien.
Thnx 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Cnet schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:17:
[...]

Dus easylink uit? En eARC aan? En dan zou het goed moeten zijn dus?
Ik zal er vanavond weer eens mee stoeien.
Thnx 👍🏻
nee earc dus uit als je dat niet gebruikt :) eventueel audio van je tv op meer kanaals bypasszetten. maar als dat issues geeft dan op meer kanaals zetten. (als je tenminste een 5.1 set hebt)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 11:05
Philips: nieuwe firmware voor 2021 high-end tv's met Android TV 10 Q (TPM211EA: 1.1.233.26)

Er is een nieuwe firmware voor Philips tv-modellen/televisies van de volgende Android high-end tv-series 2021:

Momenteel alleen rechtstreeks op tv te zien.

2021 ( downloaden )
OLED986
OLED936
OLED806 / OLED856 / OLED876
OLED706
PML9636 (MiniLED)
PML9506 (MiniLED)
PUS9206
PUS9006
PUS8506/8536/8546/8556 Prestatie-serie
Changelog TPM211EA_001.001.233.026 - Datum: 2021/12 / xx

Verder ander probleem ondervonden met de Philips 903 sinds de laatste Software updaten en het nieuw home screen menu.

Weet niet of het aan de software toestel ligt of de verandering door google heb al 2 maal vast lopers gehad met Prime video het menu van Prime video zit muur vast, afstand bediening werkt nergens meer op kan wel naar het home menu.

Kan ook nog aan Prime video zelf liggen die nog geen update heeft gehad na de nieuwe verandering.in het home menu.

Sinds de nieuwe verandering met het nieuwe home menu merk ik wel dat alles niet soepel loopt en trager is geworden wat voorheen niet het geval was, meer die evt. last hebben sinds de verandering.

[ Voor 40% gewijzigd door J.E. Weinor op 19-12-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:39
Thanks, net geupdate... zie nu trouwens dat ze alle sw update en changelog info van de support sites hebben gehaald bij philips?

Vroeger kon je de sw udpates daar ook downloaden en was er een readme met verie + changelog info, beetje ruk dat dat verwijderd lijkt te zijn.

*Edit*
Of die was er nooit voor de PUS8506... Zie dat hij voor de 55PUS7304 nog wel bestaat.

[ Voor 15% gewijzigd door m0ridin op 19-12-2021 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
m0ridin schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:02:
Thanks, net geupdate... zie nu trouwens dat ze alle sw update en changelog info van de support sites hebben gehaald bij philips?

Vroeger kon je de sw udpates daar ook downloaden en was er een readme met verie + changelog info, beetje ruk dat dat verwijderd lijkt te zijn.
Klopt ben ik ook achter gekomen enige beetje chancelog info is op https://toengel.net/philipsblog/ en wat evt. aangevuld word later.

De Philips uit 2021 modellen is wel een snelle nieuwe software update voor handen sinds de vorige update zat ongeveer 2 weken tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

mazzl schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:32:
[...]

Dank voor de uitgebreide reactie, je ziet soms door de codecs het bos niet meer, maar je maakt een paar simpele doch valide punten. Ik heb nog een PS4, die kan gewoon via de versterker want deze heeft toch geen HDMI 2.1 en ik heb verder geen Atmos audio installatie. of blu ray verzameling, simpele 3.1 opstelling.
dit gaat dus geen problemen geven.

stel, er komt een ps5.. (wel hdmi 2.1) en verbind deze direct met de tv dan zou de audio wel via de TV naar de versterker moeten. en ik kies standaard DTS of Dolby Digital dan geeft dit dus ook geen probleem?
Ik heb dus het probleem dat mijn shield op de soundbar aangesloten is en mijn tv geen atmos (dus audio) en geen dolby vision (dus video) via de soundbar wilt weergeven. De soundbar is via earc (ultra high speed hdmi) op de earc van mn tv aangesloten. Als ik de shield rechtstreeks op mn tv aansluit (alleen hdmi 1 en 2 hebben hdmi 2.1 specs) heb ik ook geen vision of atmos.... (de ultra hdmi hd staat op optimaal en het geluid op pass-through bypass)
Ik heb inmiddels een ticket bij philips lopen, maar bijvoorbaat al kansloos wat ik als antwoord ga krijgen. Er moet gewoon (er is zojuist weer een software update uitgebracht) een keiharde goede software update komen die deze euvels fixt....

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

....

[ Voor 98% gewijzigd door Steelo op 21-12-2021 12:22 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Ik kreeg vandaag een reactie van philips/tp vision dat de nieuwe update de issues met earc verholpen zou hebben...Ik ga het vanavond ff testen

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Steelo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:22:
Ik kreeg vandaag een reactie van philips/tp vision dat de nieuwe update de issues met earc verholpen zou hebben...Ik ga het vanavond ff testen
Over welke tv jaartal en firmware heb je het over, betreft earc anders wordt het lastig volgen in de topic, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

J.E. Weinor schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:16:
[...]

Over welke tv jaartal en firmware heb je het over, betreft earc anders wordt het lastig volgen in de topic, :)
excuses, de meest recente generatie, (x)xx6, voor mij dus de oled806
Maar ik zie op toengel al een bericht voorbij komen dat het probleem met de audio (dts hd ma/dts x/dolby atmos/true hd) via een externe device en dus pass-through dus niet is opgelost.

[ Voor 27% gewijzigd door Steelo op 21-12-2021 16:06 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:28
Sinds gisteren hebben m'n ouders een nieuwe Philips PUS9435 televisie. En daar zat dit ogenschijnlijk nutteloze stickertje op. Iemand enig idee waarom het er op zit en waarom het zegt dat je het er niet af mag pulken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nbXYzo8OMwgtcapdGKxUNalEUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZDqNhJRmxRooK68Z2DyG8To.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:39
de sticker mag je er af halen hoor :)
Zoals de sticker zelf al aangeeft, gaat dit om de, wat sommige mensen zien als screenprotector voor het scherm, wat je niet los moet halen.
dus dit niet doen:
https://www.avforums.com/...removal-question.2109260/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Enkele nieuwe software update en verbeteringen.

Overzicht:

Er is een nieuwe firmware voor Philips TV-modellen/televisies van de volgende TV-series uit 2020 met Philips Smart System SAPHI :

2020 ( downloaden )
7505/7555
(7605/60)
Changelog TPN206E_203.002.208.001 - Datum: 2021/12/13

Oplossing voor kanaalinstallatie in Rusland
Oplossing voor problemen bij het openen van de SmartTV-pagina
Verbeteringen voor ondersteuning van externe apps (geluid en afspelen)
Veel meer algemene verbeteringen

_____________________________________________________________________________________

Er is een nieuwe firmware voor Philips TV-modellen/televisies van de volgende TV-series uit 2020 met Philips Smart System SAPHI :

2020 ( downloaden )
8105
7805, 7855
Changelog TPM206E_201.003.193.001 – Datum: 2021/12/14

Verbeteringen in systeemstabiliteit
Verbeteringen in verbinding met settopboxen
Oplossing voor HDMI ARC-problemen

______________________________________________________________________________________

Er is een nieuwe firmware voor Philips TV-modellen/televisies van de volgende Android TV-serie 2021:

2021 ( downloaden )
PUS8106
PUS7906, PUS7956
PUS7406
32PFS6906
Changelog TPM215E_001.001.091.006 – Datum: 2021/12/06

Oplossing voor stippellijnen op foto in Italië
Oplossing voor verkeerde audiotrack in Italiaanse uitzending
Oplossing voor Dolby Atmos-melding in aangewezen app-weergave
Verbeteringen voor problemen bij het casten
Oplossing voor niet-beeld op 70PUT7906
Verbeteringen in softwarestabiliteit

[ Voor 6% gewijzigd door J.E. Weinor op 25-12-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:28
Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:06:
de sticker mag je er af halen hoor :)
Zoals de sticker zelf al aangeeft, gaat dit om de, wat sommige mensen zien als screenprotector voor het scherm, wat je niet los moet halen.
dus dit niet doen:
https://www.avforums.com/...removal-question.2109260/
Ik dacht al dat het zoiets moest zijn, maar het stickertje is wat ongelukkig/verwarrend in mijn ogen :)
Hadden ze er het woordje "screenprotector" bij gezet, was het een stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:18

The Chosen One

Zie signature!

806 begint 'eindelijk' wat te zakken in prijs. 1250,- na de €100,- cashback is nu mogelijk.

Puur koffiedik kijken maar verwachten jullie dat hij voor mid/eind feb nog goedkoper wordt dan de 1250 nu? Normaal gesproken volgen de tv's een "vast" patroon na release -> blackfriday -> nieuwe modellen komen soon maar deze zijn veel later gelaunched als de andere Sony etc modellen.

Al eens wat foto's e.d. hier langs zien komen maar iedereen geniet nog van de 4 sided ambilight? :)

[ Voor 11% gewijzigd door The Chosen One op 25-12-2021 23:52 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 10:52
Oplossing voor stippellijnen op foto in Italië
dit is wel een heerlijk specifieke fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Zal Philips trouwens ook op CES 2022 aanwezig zijn? Hopelijk hebben ze die zwakke Mediatek chip laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Philips zal niet op de CES zijn denk ik, Philips zelf wordt in de USA door ander vertegenwoordigd, c.q. uitgebracht.
Iemand al over van een OLED 4 of 5 serie naar de nieuwste OLED936?
Hoe is de meerwaarde van het verbeterde "EVO" scherm in jullie beleving? Met name voor de HDR en Dolby Vision ervaring, beleving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:26
Wie heeft er een TV uit de nieuwe oled856 range en gebruikt daarbij ook een logitech harmony remote en/of de jointspace api?

Ik wilde graag weten of deze reeks de optie heeft om direct naar een externe bron te kunnen schakelen (via harmony), via de originele AB kan dit niet, dit kan alleen via de source menu en dan handmatig scrollen naar de gewenste aansluiting, maar niet direct.

Gezien ik de harmony gebruik werk ik dus ook met activiteiten en kun je kiezen welke bron de TV opgezet moet worden, dit werkt echter enkel 'feilloos' als je direct naar de externe input bron kunt gaan, dus direct van TV naar hdmi2, of van hdm4 naar hdmi2 etc...

Mijn 'oude' TV, de oled855 (deze is defect geraakt en wordt vervangen door de 856) kon dit wel, maar deze functie is al eens een keer bij een update verwijderd en na vele klachten hebben ze dat uiteindelijk weer terug gezet bij een update, dit alles heeft echter toen wel heel lang geduurd.

Nu vroeg ik me dus af of deze functie nog steeds aanwezig is bij deze nieuwe reeks TV's uit die oled856 serie..

Ook gebruik ik de jointspace API icm mijn homeautomation, dus was ook benieuwd of dit nog werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
rob3rt schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:41:
Wie heeft er een TV uit de nieuwe oled856 range en gebruikt daarbij ook een logitech harmony remote en/of de jointspace api?

Ik wilde graag weten of deze reeks de optie heeft om direct naar een externe bron te kunnen schakelen (via harmony), via de originele AB kan dit niet, dit kan alleen via de source menu en dan handmatig scrollen naar de gewenste aansluiting, maar niet direct.

Gezien ik de harmony gebruik werk ik dus ook met activiteiten en kun je kiezen welke bron de TV opgezet moet worden, dit werkt echter enkel 'feilloos' als je direct naar de externe input bron kunt gaan, dus direct van TV naar hdmi2, of van hdm4 naar hdmi2 etc...

Mijn 'oude' TV, de oled855 (deze is defect geraakt en wordt vervangen door de 856) kon dit wel, maar deze functie is al eens een keer bij een update verwijderd en na vele klachten hebben ze dat uiteindelijk weer terug gezet bij een update, dit alles heeft echter toen wel heel lang geduurd.

Nu vroeg ik me dus af of deze functie nog steeds aanwezig is bij deze nieuwe reeks TV's uit die oled856 serie..

Ook gebruik ik de jointspace API icm mijn homeautomation, dus was ook benieuwd of dit nog werkt.
ik heb een 856 en harmony in gebruik. de 856 ondersteunt direct inputs (ik heb mijn harmony config niet aangepast toen ik van een 7304 naar de 856 ging). Dus met 1 druk op de knop kan direct de juiste input gekozen worden, mocht dat dus niet werken op de config van de 856 in de Harmony, dan werkt het dus wel 100% op de pus7304 config (die het dus ook doet op de 856)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Vandaag de 55oled806 55" binnen gekregen, zo te lezen hier iets teveel betaald maar ja. Na compleet resetten van me sony multimedia systeem naar factory reseten weer opnieuw instellen gaat geluid nu eindelijk goed via de arc. Maar man wat een frustratie traject kan dat zijn. Morgen verder met finetunen maar als je van een 1080P naar 4K gaat zit je wel even met open mond te kijken. Nu nog het ambilight gedoe beleven :+ met veel films kijken op 4K formaatje.

• Pilsudski
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-05 15:08
The Chosen One schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:51:
806 begint 'eindelijk' wat te zakken in prijs. 1250,- na de €100,- cashback is nu mogelijk.

Puur koffiedik kijken maar verwachten jullie dat hij voor mid/eind feb nog goedkoper wordt dan de 1250 nu? Normaal gesproken volgen de tv's een "vast" patroon na release -> blackfriday -> nieuwe modellen komen soon maar deze zijn veel later gelaunched als de andere Sony etc modellen.

Al eens wat foto's e.d. hier langs zien komen maar iedereen geniet nog van de 4 sided ambilight? :)
Heb je het over de 55 inch? ik heb deze op blackfriday gekocht voor 1090€ dus vast zal het wel nog goedkoper worden dan 1250.

• Willem2
  • Laatst online: 20-09 06:39

Willem2

Ω is futile

Fe® schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:40:
Hallo mede tweakers , ik ben de trotse eigenaar van een 55inch oled936 met b&w soundbar.
heeft er iemand ervaring met dts play-fi als extra surround speakers of een dts play-fi subwoofer ?
Ik heb nu de B&w asw-300 als bedraade subwoofer en dat klinkt goed maar ik mis toch slagvolume vanuit werkelijke achter speakers.

Mvg Fer
Ik heb zelf de 48OLED935 waarvoor ik pas 2x deze heb gekocht:
pricewatch: Philips TAW6205/10

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan moet vinden.
Ja, ze verbinden met de tv en doen ambilight en geluid keurig in sync bij mij. Af en toen moet ik ze wel loskoppelen en opnieuw verbinden met de tv.

Maar het geluid wat eruit komt lijkt eerder een kopie van links en rechts voor dan van de kanalen links en rechts achter bij DTS of andere meerkanaals audio bij films en series. Ook een dolby digital demo op YouTube laat rare dingen horen terwijl het via een externe receiver keurig alle kanalen laat horen.
En ik had ze specifiek gekocht voor meerkanaals audio…

Instellen als surround speakers in de App gaat ook niet, want die ziet de TV niet als master speaker. Ik vermoed dus dat (op dit moment) surround alleen mogelijk is met een soundbar en niet met de televisies van Philips van meer dan 1000€ waar ze Play-Fi reclame bij maken…

In de Play-Fi sectie op de tv valt alleen maar een speaker aan/uit te zetten. Ik zou verwachten bij meerkanaals setup dat je kunt kiezen welke speaker zich waar bevindt.

Ik twijfel dus tussen terugsturen of een toekomstige update die dit gaat fixen.

Oepsie:
Play-Fi Home Theater is a newer feature and supported on the following models (including their size, regional, and color variations):

Philips 9636
Philips 9836
Philips OLED936
Philips OLED986

Bron

Zou dus moeten werken voor jouw tv…

[ Voor 7% gewijzigd door Willem2 op 30-12-2021 13:03 ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temintyd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-10-2023
De 65" 706 is in de aanbieding bij CoolBlue voor 1499,-...vrij weinig verschil volgens mij met de 806, andere AB en geen Ambilight aan de onderkant :)
Een verschil met de 806 zijn ook de voetjes. Die van de 806 kan je in beide richtingen monteren waardoor je kan kiezen voor zwart of metaalkleur. Ze zijn ook rechthoekig i.p.v. soort driehoekig bij de 706. Persoonlijk vind ik die van de 806 strakker, maar toch maar de 706 besteld, 999 EUR bij Art en Craft via Bol.com + extra personeelskorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 17:18
ik heb soms artifacten tijdens actie scenes om de lichamen heen zeg maar hebben jullie misschien enig idee welke verbeteraar dit veroorzaakt? (77OLED806)

[ Voor 4% gewijzigd door Michel242186 op 03-01-2022 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:49
Michel242186 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:56:
ik heb soms artifacten tijdens actie scenes om de lichamen heen zeg maar hebben jullie misschien enig idee welke verbeteraar dit veroorzaakt? (77OLED806)
De motion interpolation functie

Edit: Heet Motion Styles bij een Philips

[ Voor 6% gewijzigd door InEtVa op 03-01-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 17:18
InEtVa schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:58:
[...]

De motion interpolation functie

Edit: Heet Motion Styles bij een Philips
oke bedankt...dit vond ik in een andere post en dat lijkt er wel wat op.

Motion artifacts, vooral op 24p content (netflix) ik weet het een veel voorkomend issue bij TV's en naar wat ik gelezen heb juist meer bij OLEDS is vanwege de lage response tijd van het scherm waardoor een beeld langer te zien is op het scherm.

dit kun je gewoon uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:18

ricardo246

Life's what you make it!

Michel242186 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:01:
[...]

Motion artifacts, vooral op 24p content (netflix) ik weet het een veel voorkomend issue bij TV's en naar wat ik gelezen heb juist meer bij OLEDS is vanwege de lage response tijd van het scherm waardoor een beeld langer te zien is op het scherm.

Deze meneer legt uit wat settings doen met je TV (ik heb die hier ergens eerder gezien, dus credits aan de originele poster, ik kon het zo 1,2,3 niet vinden):
YouTube: 5 TV Settings That Should be ILLEGAL (for Harming Picture Quality)

Edit: credits --> @mucuracat
mucuracat schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:01:
Vincent Teoh leest mee denk ik :)
Mooi uitleg wat je wel moet aanzetten en wat niet.
Bijvoorbeeld Overscan van paar berichten terug :)

[YouTube: 5 TV Settings That Should be ILLEGAL (for Harming Picture Quality)]

[ Voor 18% gewijzigd door ricardo246 op 03-01-2022 19:33 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:42
Michel242186 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:01:
[...]

Als je die uitzet krijg je stutter... Is met grote beeldschermen sowieso helemaal een probleem.. Met alle tv's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Michel242186 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:56:
check even deze settings ook:
https://youtu.be/8fBuXdKlaPw

is een uitleg van av forums over de beste out of the box settings voor de 806 oa.

[ Voor 10% gewijzigd door Hubert op 03-01-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:30
Als ik een 2160p film via mijn synology (DS418j) afspeel dan is de weergave erg schokkerig.

Dit ervaar ik als het via Kodi of VLC-player probeer af te spelen.
Kunnen deze apps het gewoon niet aan of is mijn synology niet geschikt??

Hoe spelen jullie 2160p films af en hoe is de weergave??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ronnym schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:51:

Ik heb een 918+ en gewoon via plex op me oled806. speelt soepel af. maar ook via vlc op mac of laptop zonder problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

ronnym schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:51:
Als ik een 2160p film via mijn synology (DS418j) afspeel dan is de weergave erg schokkerig.

Dit ervaar ik als het via Kodi of VLC-player probeer af te spelen.
Kunnen deze apps het gewoon niet aan of is mijn synology niet geschikt??

Gewoon via een netwerk share vanaf mijn PC. Speelt prima op mijn 65OLED803.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 21:43

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Ik ben nu aan het zoeken op internet of ik op mijn 806 voor iedere tv zender de channel logo's kan downloaden zodat die zijdens het zappen of bij de tv guide gids in beeld komen.

Na het uitbreiden met een USB 3 stick van Samsung vond ik in de Android folder een mapje waarin alle logo's van honderden tv zender kanalen van de coax stonden, maar ga dat maar niet zomaar aanpassen.

Als ik motion interpolation uitschakel heb ik ook zichtbare stutter, maar met vloeiend ingeschakeld is dit nergens zichtbaar.

Ik merk geen verschil tussen 24 Hz bronnen of 50 Hz bronnen of 30 Hz bronnen. Dat was met de MiBox S die output deed op 60 Hz en dan bijvoorbeeld 50 Hz van NPO afspeelde wel anders.

Motion interpolation vind ik wel prettig, want in panning shots zie ik zo geen judder, en dan bedoel ik, het is mij niet opgevallen. Dat was bij de oude TV met de MiBox wel heel nadrukkelijk aanwezig.

Bij mijn oude Logitech Remote kan ik wel alle tv zender logo's downloaden via de Logitech App. ( Als Logitech hun website nog niet offline gehaald heeft voor deze afstandsbediening. )

Ik ben zelf vanwege Ambilight voor de Philips gegaan, en twijfelde tussen Sony of een Philips LCD, maar de LCD versie had een nadeel wat Oled bij grotere formaat schermen niet heeft.

Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:30
Hubert schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Ik heb een 918+ en gewoon via plex op me oled806. speelt soepel af. maar ook via vlc op mac of laptop zonder problemen
Heb vanmiddag plex geïnstalleerd en het lijkt prima te werken.

Van het weekend ga ik een 2160p film kijken. Ben benieuwd of het beeld nu vloeiend is.

Thx

[ Voor 0% gewijzigd door ronnym op 05-01-2022 09:28 . Reden: schrijffouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Sinds maandag een 65OLED806 in bezit. Ik ben zeer tevreden over het beeldkwaliteit.

Volgende problemen heb ik moeten tekkelen :

Heb aardig moeten rommelen met directe hdmi input codes voor de harmony elite afstandsbediening.
Dit heb ik gelukkig kunnen oplossen door een OLED804 in te geven als apparaat, en probleem is verholpen.

Volgende was dat ik soms geen geluid had, via mijn Sonos arc. Dit kwam door de activiteiten start van de harmony elite afstandsbediening.
Deze gaf te snel commando's waardoor de tv de weg kwijt was. Bij inschakelen zie je altijd de laatste hdmi input en dat hij overschakelt naar extern geluid. Echter kwam in dit proces al het volgende commando om naar de juiste hdmi te schakelen van de activiteit . Hier ging het vaak mis, omdat hij nog bezig was met audio schakelen. Door in de stappen tussen commando's een verstraging in te geven van 5 sec is dit probleem verholpen.

Wat ik nog niet heb kunnen tekkelen :

Verder ben ik bezig om de juiste afstelling te krijgen voor de Ambilight. Uit diverse reviews oa van @Mark030 en op dit forum lees ik. Als de onderbalk circa 4cm van de muur zit, dan zou het goed werken. Echter hou ik aan de linker kant een soort schaduw plek met een groene gloed, rechts heeft het niet. Dus heeft volgens mij niks met de led loze hoeken te maken. Als mijn tv wat dichter op de muur hangt, lijkt het wel of links, groen een beetje overheerst. Ik twijfel of dit een probleem is met de Ambilight en dat ik hier contact voor op moet nemen met Philips

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMEabTVQ9i0zZl8bzzenNcS_EFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TmCeJvybOX50TDGb0VRHE0fe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLEStD1TpOR0cBCq2dr5ngdiXFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6v9zcCUHBqGQLJwyFGnV2nJO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:58
Geen kabeltje ofzo wat er voor zit?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Je zegt “ Als de onderbalk circa 4cm van de muur zit”, mij niet helemaal duidelijk wat je hier precies mee bedoelt, maar philips geeft zelf aan dat ambilight minimaal 10cm van de muur af moet zitten voor een goed effect.

Daarnaast; heb je de kleur verdeling al bekeken met een egaal gekleurd vlak? Beelden die ik hier boven zie lijken mij niet egaal genoeg om dit te beoordelen.
Tip: Ik gebruik zelf laptop met een ingekleurde PowerPoint slide :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 21:37

BeyondThunder

Lost Lightning

Paar dagen geleden de PHILIPS 58PUS8546/12 binnen gekregen en begonnen met instellen.
Ik heb bijna alles naar wens, maar op het homescreen krijg ik de Disney plus recommendations niet weg. De Disney+ app heb heb ik al verwijdert.

Wie kan me helpen dit weg te krijgen van mijn homescreen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6lsao9A4jIh4nbdxlVrDYpEk08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbEQR7y7dbDzDeZeHmfyNMBX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Patrick80 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 01:08: Echter hou ik aan de linker kant een soort schaduw plek met een groene gloed, rechts heeft het niet. Dus heeft volgens mij niks met de led loze hoeken te maken. Als mijn tv wat dichter op de muur hangt, lijkt het wel of links, groen een beetje overheerst. Ik twijfel of dit een probleem is met de Ambilight en dat ik hier contact voor op moet nemen met Philips
Ruilen? 🙈
Ben in afwachting maken van afspraak met CE Repair
Maar in mijn geval doen overduidelijk een hele rits ledjes het niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-4Nm8-rPoCLazQXyJ2mF1CxWTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNWyIVZ4BOAib7plRH4z8EoS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cnet
Doet Atmos in de Disney+ app het niet meer?
Bij Netflix heb ik het wel.
65oled806 eARC naar Denon X2500H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

BeyondThunder schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:20:
Paar dagen geleden de PHILIPS 58PUS8546/12 binnen gekregen en begonnen met instellen.
Ik heb bijna alles naar wens, maar op het homescreen krijg ik de Disney plus recommendations niet weg. De Disney+ app heb heb ik al verwijdert.

[Afbeelding]
Enige oplossing die ik heb gevonden is een andere laucher installeren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Laatst online: 21-09 21:37

BeyondThunder

Lost Lightning

@Willem2 Meen je niet, dat is echt waardeloos.
Ik zal Philips support eens bellen hierover.
Welke launcher heb jij geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
Hmmbob schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 07:33:
Geen kabeltje ofzo wat er voor zit?
Helaas niet
Willem2 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:16:
Je zegt “ Als de onderbalk circa 4cm van de muur zit”, mij niet helemaal duidelijk wat je hier precies mee bedoelt, maar philips geeft zelf aan dat ambilight minimaal 10cm van de muur af moet zitten voor een goed effect.

Daarnaast; heb je de kleur verdeling al bekeken met een egaal gekleurd vlak? Beelden die ik hier boven zie lijken mij niet egaal genoeg om dit te beoordelen.
Tip: Ik gebruik zelf laptop met een ingekleurde PowerPoint slide :-)
De tv hang 11cm van de muur maar de onderbalk zit dichter bij de muur omdat daar ook speakers in zitten. Philips heeft in deze verdikte balk de ambilight strips gemaakt. Ik kan nu geen kleurvlak projecteren aangezien het nu daglicht is. Maar zal vanavond eens kijken. Maar bij bewegende beelden blijft de schaduw plek op zelfde plek en met een groene waas. Ook heb ik de sonos weg gehaald om er zeker van te zijn dat deze niet voor de reflectie zorgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQ6oWyR5hXJOCqPl_y4hcZShpjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMp2wezKG11cRGUQVSjWVjB1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogcyyVc5oWATDStHxpV0GuaCmXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xf5ETo91tRZV5NvOQRG1qu9i.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
AP3X schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Ruilen? 🙈
Sorry ik ruil niet met je. Bij jou is het wel 100% duidelijk.
Bij mij is het de vraag of het een probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Hubert schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:02:
[...]

check even deze settings ook:
https://youtu.be/8fBuXdKlaPw

is een uitleg van av forums over de beste out of the box settings voor de 806 oa.
Hebben meer geen filmmaker mode in hun menu. Of moet ik dan menu op engels ipv nederlands zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
AP3X schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Ruilen? 🙈

[Afbeelding]
Te zien aan je afbeelding heb je ook op je schermafbeelding een rare punt vorm in het beeld zitten boven de letter e weet niet wat het is pixel defect?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Patrick80
Patrick80 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 01:08:

Wat ik nog niet heb kunnen tekkelen :

Verder ben ik bezig om de juiste afstelling te krijgen voor de Ambilight. Uit diverse reviews oa van @Mark030 en op dit forum lees ik. Als de onderbalk circa 4cm van de muur zit, dan zou het goed werken. Echter hou ik aan de linker kant een soort schaduw plek met een groene gloed, rechts heeft het niet. Dus heeft volgens mij niks met de led loze hoeken te maken. Als mijn tv wat dichter op de muur hangt, lijkt het wel of links, groen een beetje overheerst. Ik twijfel of dit een probleem is met de Ambilight en dat ik hier contact voor op moet nemen met Philips
Ambilight probleem opgelost. Bleek dat de print van de linkerkant niet goed vast gelikt zat in de behuizing. De stoute schoenen aangetrokken ca 8 schroeven los, kap optillen esd bandjes om en de print op zijn plek vast geklikt.

Deze zitten goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-IqLhOJXTkNkFJxV1TorlFCRCR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D3bwn3lD75HGWHX84X8XDl6H.jpg?f=fotoalbum_large

Deze zaten te ver naar binnen, vandaar schaduw en groene gloed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFs_qtjrYRgsURaRJxgQeZDPAFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2L23FMB6D1DYUc6za7YyFWuW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
mutsje schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Hebben meer geen filmmaker mode in hun menu. Of moet ik dan menu op engels ipv nederlands zetten?
Welk model TV heb je?

De OLED 8x5 en 9x5 series hebben Filmmaker mode onder de "Films" instelling zitten heb ik begrepen uit de reviews.

Bij de xx6 series heet dit wel "Filmmaker".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Patrick80 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Ambilight probleem opgelost. Bleek dat de print van de linkerkant niet goed vast gelikt zat in de behuizing. De stoute schoenen aangetrokken ca 8 schroeven los, kap optillen esd bandjes om en de print op zijn plek vast geklikt.

Deze zitten goed.
[Afbeelding]

Deze zaten te ver naar binnen, vandaar schaduw en groene gloed
[Afbeelding]
Geen foto's van de binnenkant :P toen de kap er af was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Te zien aan je afbeelding heb je ook op je schermafbeelding een rare punt vorm in het beeld zitten boven de letter e weet niet wat het is pixel defect?
Reflectie van lamp 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
J.E. Weinor schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:34:
[...]

Geen foto's van de binnenkant :P toen de kap er af was.
Niet aan gedacht, maar de kap 3 centimeter omhoog hellen was al voldoende om de print weer goed te zetten. Had geen zin om hem verder open te maken. Als er ook maar iets van weerhaakjes hadden gezeten had ik de boel dicht gelaten, en monteur gebeld. Apparaat is 5 dagen oud. Ben zelf een monteur in een andere branche, dus dan wil je het al gauw zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Mr Magic schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:35:
[...]

Welk model TV heb je?

De OLED 8x5 en 9x5 series hebben Filmmaker mode onder de "Films" instelling zitten heb ik begrepen uit de reviews.

Ik heb de 806 serie, en alles staat op AI ga nog eens menu in duiken. Inmiddels gevonden _/-\o_ ik ga er eens mee spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door mutsje op 08-01-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Patrick80 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:09:
[...]

Niet aan gedacht, maar de kap 3 centimeter omhoog hellen was al voldoende om de print weer goed te zetten. Had geen zin om hem verder open te maken. Als er ook maar iets van weerhaakjes hadden gezeten had ik de boel dicht gelaten, en monteur gebeld. Apparaat is 5 dagen oud. Ben zelf een monteur in een andere branche, dus dan wil je het al gauw zelf oplossen.
ik heb een soortgelijk probleem met mijn ambilight, monteur komt donderdag pas, maar nu ik jouw bericht lees ga ik het misschien ook wel zelf proberen. Probleem bij mijn nieuwe TV is dat aan de linkerkant de ambilight soms uitvalt of op een bepaalde kleur blijft staan, een tikje achter op de plaat waar de ambilight zit zorgt er meestal voor dat het weer een uurtje of wat goed gaat. Klinkt dus ook als een niet lekkere connectie ergens.

excuse mijn zachte uitleg, het was nog vroeg en de rest van huis sliep nog :)
Filmpje was uitleg voor aanmelding van mijn case om hem te laten fixen

[ Voor 3% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 09-01-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
Wat ik zo gauw heb gezien zijn het losse printplaten met daartussen een ring van flatcables. Het is dus goed mogelijk dat een stekker niet helemaal lekker zit. Maar wat ik zo zie zit het probleem bij jou aan de bovenkant. Zover ben ik niet gegaan, ik hoefde de kap maar 3 cm open te tillen aan de onderkant, vingers erin en print vastklikken. Bovenkant merkte ik wat weerstand op de kap, heb het idee dat daar weerhaakjes zitten. Ik ben monteur witgoed/bruingoed dus openmaken en repareren is voor mij niet onbekend en gebruik ook een esd polsband, voor statische elektriciteit. Maak voor jezelf echt de overweging of je hier handig mee bent, of dat je het toch aan een monteur moet overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Patrick80 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:22:
Wat ik zo gauw heb gezien zijn het losse printplaten met daartussen een ring van flatcables. Het is dus goed mogelijk dat een stekker niet helemaal lekker zit. Maar wat ik zo zie zit het probleem bij jou aan de bovenkant. Zover ben ik niet gegaan, ik hoefde de kap maar 3 cm open te tillen aan de onderkant, vingers erin en print vastklikken. Bovenkant merkte ik wat weerstand op de kap, heb het idee dat daar weerhaakjes zitten. Ik ben monteur witgoed/bruingoed dus openmaken en repareren is voor mij niet onbekend en gebruik ook een esd polsband, voor statische elektriciteit. Maak voor jezelf echt de overweging of je hier handig mee bent, of dat je het toch aan een monteur moet overlaten.
Waarschijnlijk heeft de vrouwelijke Poolse medewerker in de fabriek er te hard opgeslaan met de hamer 8)7
waardoor de ambilight uitvalt.

Op tweakers is wel ergens een filmpje van te vinden hoe Philips tv's worden geproduceerd in de Poolse fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
Iemand een idee hoe ik het beeldformaat zelf kan aanpassen. Hij schaalt zelf, maar niet goed. De optie blijft grijs bij instellingen
Als ik naar bijvoorbeeld film1 kijk met een kastje wat 1920*1080i uitzendt. Dan gaat hij na circa 10 seconden de zwarte balken boven en onder kleiner maken. Met als gevolg een vervormt beeld en een osd menu wat buiten beeld valt. Dit is niet bij alle zenders. Ook een google tv dongel heeft hier last van. Ik zou graag de tv op niet schalen willen zetten.

Voor schaling
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSpyo_2cS9l_1zkdW6l1DluIRpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMeDObI4aHsAkaRKVWdS6OHS.jpg?f=fotoalbum_large

Na schaling
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fTOj7V0HGAje5PTW4GY9ol9ZZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xp8Ztaw3bkCkodSba7Lv6J4F.jpg?f=fotoalbum_large

Osd menu buiten beeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhJeZZ9CJCXeghPAJBiFbW6KUqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJ3MpjcM85RGXIfA1Q1KsGeG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark030
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-09 21:29
@Patrick80 Kijk even het ambilight ledje linksonder na , wellicht zit er wat vuil op of is hij iets naar binnen toe gedrukt wat de schaduw veroorzaakt.

Gebeurd wel vaker met die ledjes..

[ Voor 3% gewijzigd door Mark030 op 09-01-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Gh0stw4lk3r schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:54:
[...]

ik heb een soortgelijk probleem met mijn ambilight, monteur komt donderdag pas, maar nu ik jouw bericht lees ga ik het misschien ook wel zelf proberen. Probleem bij mijn nieuwe TV is dat aan de linkerkant de ambilight soms uitvalt of op een bepaalde kleur blijft staan, een tikje achter op de plaat waar de ambilight zit zorgt er meestal voor dat het weer een uurtje of wat goed gaat. Klinkt dus ook als een niet lekkere connectie ergens.

[YouTube: 28 december 2021]
excuse mijn zachte uitleg, het was nog vroeg en de rest van huis sliep nog :)
Filmpje was uitleg voor aanmelding van mijn case om hem te laten fixen
Hé ik heb exact hetzelfde.
Vandaag ook even geprobeerd met de “tik” en dan gaan ze inderdaad weer branden, maar blijven dan op 1 kleur hangen. Na een reboot (stekker eruit) zijn ze weer uit en niet meer aan te krijgen.

Ik heb daarnaast af en toe problemen met de screensaver (Philips logo). Deze verschijnt als je een tijdje de tv niet gebruikt. Met name als ik de Playstation gebruik, dan krijg ik hem niet uit de screensaver zonder de afstandsbediening te gebruiken. Het lijkt erop dat hij niet reageert op beweging en niet vanzelf van de screensaver afspringt. Je kunt de screensaver, begrijpelijk, ook nergens uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 11:11
Niet dat jullie veel met deze informatie kunnen maar had een 50PUS7906/12 besteld in de aanbieding bij Bol.com maar wat een gruwelijk langzaam ding. Android TV knop indrukken en rustig tien seconden wachten op het home scherm wat een waanzin. Alles weer van de muur getrokken en retour naar bol.com (even stoom afblazen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick80
Mark030 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:31:
@Patrick80 Kijk even het ambilight ledje linksonder na , wellicht zit er wat vuil op of is hij iets naar binnen toe gedrukt wat de schaduw veroorzaakt.

Gebeurd wel vaker met die ledjes..
Zie mijn andere post. Had het al gevonden. Waren ledjes die naar binnen gedrukt zaten. En zelf opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Wat is nu eigenlijk het moment dat de nieuwe Philips 2022 modellen worden gepresenteerd. Vorig jaar was dit ook in januari. Iemand die dat weet?

[ Voor 3% gewijzigd door BramViking op 10-01-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
BramViking schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:39:
Wat is nu eigenlijk het moment dat de nieuwe Philips 2022 modellen worden gepresenteerd. Vorig jaar was dit ook in januari. Iemand die dat weet?
Geen idee tijdens de CES is niets aangekondigd, wat niet is kan nog komen alleen de top modellen van Philips worden rond augustus/september aangekondigd rond de IFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
J.E. Weinor schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:15:
[...]

Geen idee tijdens de CES is niets aangekondigd, wat niet is kan nog komen alleen de top modellen van Philips worden rond augustus/september aangekondigd rond de IFA.
Dat geldt alleen voor de 9 serie. De 7 en 8 serie werd vorig jaar in januari aangekondigd.
https://fwd.nl/beeld/tp-v...-serie-met-77-inch-model/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Man, man man,

Die update van november voor Philips Android 9 tv’s heeft de HDMI ARC weer stuk gemaakt.
Tv schakelt de home theater 5.1 wel in voor geluid, maar zet meteen ook die HDMI als active voor video input….
Grrrr.

En bij uitschakelen, schakelt hij de home theater ook niet meer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
BramViking schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:39:
Ik zou zeggen hou toengel.net in de gaten:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 15:49
Iemand een idee wanneer Philips met schermen groter dan 75 inch gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Dennuske1983 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:04:
Iemand een idee wanneer Philips met schermen groter dan 75 inch gaat komen?
Ze hebben een 77OLED806 ;)
Die hebben wij zelf, maar jij bedoeld zeker 77+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 15:49
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:22:
[...]

Ze hebben een 77OLED806 ;)
Die hebben wij zelf, maar jij bedoeld zeker 77+
:-) ja inderdaad. 86 inch ofzo eigenlijk (met ambilight)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Heb het vermoeden dat Philips aan die bagger Mediatek chip gaat houden, met max 2 HDMi 2.1 poorten als je zo naar Sony kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
  • Laatst online: 05-05 18:21
BeyondThunder schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:20:

[Afbeelding]
Deze vraag heb ik dus ook.... wil die reclame zooi niet. Welke launcher gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
BramViking schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:02:
Heb het vermoeden dat Philips aan die bagger Mediatek chip gaat houden, met max 2 HDMi 2.1 poorten als je zo naar Sony kijkt.
En anders is er wel weer wat anders, wat problemen geeft. De perfecte tv bestaat niet.
Met bijna al mijn apparaten heb ik wel wat. Hue, google home, tv, laptop. En alles moet samen werken. Heb me er maar bij neergelegd, dat deze ideale wereld niet bestaat.

Maar wat wil je, met meer dan 2x hdmi 2.1 ?
Die heb je toch alleen nodig voor gamen of atmos geluid ongecomprimeerd (true-hd) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 10:52
Patrick80 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:50:
[...]

En anders is er wel weer wat anders, wat problemen geeft. De perfecte tv bestaat niet.
Met bijna al mijn apparaten heb ik wel wat. Hue, google home, tv, laptop. En alles moet samen werken. Heb me er maar bij neergelegd, dat deze ideale wereld niet bestaat.

Maar wat wil je, met meer dan 2x hdmi 2.1 ?
Die heb je toch alleen nodig voor gamen of atmos geluid ongecomprimeerd (true-hd) ?
ik heb een versterker die de hdmi poorten verzorgt, dan heb je genoeg aan 1 poort op je tv. Als je dan ook een apple tv of een ander media device hebt dan ben je ook gelijk van het 'smart' deel van de tv af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
royckev schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:41:
[...]

Deze vraag heb ik dus ook.... wil die reclame zooi niet. Welke launcher gebruiken jullie?
ik heb gisteren liggen stoeien met de launchers. HEt is me dus gelukt om het oude homescreen terug te krijgen. Die die van vorig jaar zonder alle reclame. En sterker nog niet door het installeren van een launcher, maar door het de-installaren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
Patrick80 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:16:
Iemand een idee hoe ik het beeldformaat zelf kan aanpassen. Hij schaalt zelf, maar niet goed. De optie blijft grijs bij instellingen
Als ik naar bijvoorbeeld film1 kijk met een kastje wat 1920*1080i uitzendt. Dan gaat hij na circa 10 seconden de zwarte balken boven en onder kleiner maken. Met als gevolg een vervormt beeld en een osd menu wat buiten beeld valt. Dit is niet bij alle zenders. Ook een google tv dongel heeft hier last van. Ik zou graag de tv op niet schalen willen zetten.
Schalings probleem zelf op kunnen lossen. Als je Hdmi-cec (easylink) uitschakelt kan je het beeldformaat wel aanpassen. Blijkbaar word er een bepaald signaal door de hdmi kabel gestuurd, die dit blokkeert
Door het tijdelijk even uit te schakelen, heb ik het beeld kunnen instellen op Orgineel. Dit heb ik op alle Hdmi aansluitingen gedaan. Daarna de Hdmi-cec weer ingeschakeld. En ik ben van het probleem verlost dat hij bij bepaalde films met zwarte balk, of het hoofdmenu van google tv gaat schalen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Patrick80 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:22:
ik heb met lichte tegenzin mijn handen in mijn zak gehouden en op de monteur gewacht, die vanochtend langs is geweest.
Bleek dus 1 van de led modules brak te zijn, 1 stripje vervangen en alles werkt weer ok (voor nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brx
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 22:03

Brx

Ik ben sinds kort in het bezit van de 70PUS8506. Nu heb ik de lichtsensor aan staan om de helderheid van het beeld aan te passen aan het omgevingslicht. Ik vind het verschil tussen donker en licht alleen te weinig.

Kan dit te maken hebben met de contrastmodus? Die had ik uit staan maar vraag me af wat deze functie precies doet.

Ik heb uit, normaal, geoptimaliseerd voor beelden en geoptimaliseerd voor energiebesparing. Moet ik dan misschien voor energiebesparing kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonky
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08-2023
Sinds eind 2017 ben ik in het bezit van een 43pus7202/12. De tv heeft altijd goed gewerkt en ben zeer tevreden over de kwaliteit van het beeld. Sinds een paar dagen vertoont de tv echter een brede horizontale donkere band midden in het beeld welke vooral opvalt bij beelden met een effen kleur. Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Ik heb al met verschillende beeld instellingen gerommeld, helaas zonder resultaat. De laatste firmware is geínstalleerd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jflaSFXcZ8fHSn4Vk68SIw5nkys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nudZupCAu9Iw11VYKdP3v4hx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HTC0CZUPczQbzPBi2402BRCAnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EmGDVcAo20PHOp1UHbI6HOP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
Het zou de edge-lit kunnen zijn. Deze tv wordt vanuit de zijkant belicht met ledjes. Ik denk dat er een aantal defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonky
@Patrick80 bedankt voor de reactie. Zou goed mogelijk kunnen zijn. Ik vraag me af of dit eenvoudig te repareren valt, of moet ik gelijk denken aan een nieuwe TV...Hij is nog maar 4 jaar oud en dus helaas geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
Tja, wat is makkelijk. Als je handig bent kan je een hoop. Ik heb ooit voor mijn ouders een lg tv gerepareerd, daar waren de back led strips defect. Via Aliexpress een heel setje strips kunnen kopen voor 15,- en tv deed het weer als voorheen. Echter zou ik eerst eens bij Philips informeren, en het over non-confomiteit hebben. Je mag toch verwachten dat een tv van 800,-+ langer mee gaat dan 4 jaar. Dit betekend niet kosteloos, maar wel aanzienlijke korting op de reparatie prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Patrick80 op 13-01-2022 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonky
@Patrick80 goede tip, ik ga contact opnemen met Philips. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

royckev schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:37:
[...]

ik heb gisteren liggen stoeien met de launchers. HEt is me dus gelukt om het oude homescreen terug te krijgen. Die die van vorig jaar zonder alle reclame. En sterker nog niet door het installeren van een launcher, maar door het de-installaren! :)
Zou je uit willen leggen wat je dan precies hebt gede-installeerd? Want dat wil ik ook wel proberen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
ga naar play store en zoek de app "android tv home" daar de update verwijderen.

Ps. doe wel de paystore auto updates uitzetten, anders staat morgen disney en die zooi er weer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Iemand al iets gehoord van de cashback actie?
Ik heb meer dan een week geleden de documenten opgestuurd maar verder niets meer vernomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:39
Ik heb gewoon F launcher uit de app store geïnstalleerd. Lekker minimalistisch, zelf volledige controle over je homescreen. En een eigen achtergrond in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 17:04
AP3X schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:51:
Ik heb meer dan een week geleden de documenten opgestuurd maar verder niets meer vernomen.
Ik heb 3-4 januari de documenten en barcode opgestuurd en 12 januari een mail gekregen dat mijn verzoek is goedgekeurd en binnen zes weken het geld ontvang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

AP3X schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:51:
Yes wij hebben de 500 euro ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Mr Magic schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:35:
[...]

Welk model TV heb je?

De Filmmaker mode kan je niet kiezen als je source/bron HDR (10)(10+) of DV betreft.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:42

sir serial

Eeuwige Noob

Ik zou niet snel meer voor Phillips gaan maar dat is meer persoonlijk, scherm van de tv heeft hier 2x last gehad van zwarte (schaduw) strepen, eerste x door EN fabrieksinstellingen, EN software updates EN firmware EN harde reset kunnen oplossen en nu dikke zwarte (schaduw) balk door het beeld dat niet zo op te lossen is maar "helaas" net buiten de garantie valt en ze natuurlijk wel met een coulance komen voor een reparatie van + 160 euro... daar voor 2 monitorschermen met vlekken gehad, nu overgestapt naar LG voor tv en Samsung voor monitor, wil niets meer van Phillips.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v02inNKTfloCmXWJeu8sGnolxhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0dmKMehsAzkZMgHDvvnf2c6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

sir serial schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:35:
Ik zou niet snel meer voor Phillips gaan maar dat is meer persoonlijk, scherm van de tv heeft hier 2x last gehad van zwarte (schaduw) strepen, eerste x door EN fabrieksinstellingen, EN software updates EN firmware EN harde reset kunnen oplossen en nu dikke zwarte (schaduw) balk door het beeld dat niet zo op te lossen is maar "helaas" net buiten de garantie valt en ze natuurlijk wel met een coulance komen voor een reparatie van + 160 euro... daar voor 2 monitorschermen met vlekken gehad, nu overgestapt naar LG voor tv en Samsung voor monitor, wil niets meer van Phillips.

[Afbeelding]
Kun je voor de volledigheid ook het betreffende model aangeven waarmee je deze problemen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:42

sir serial

Eeuwige Noob

Model is : PHILIPS 58PUS6203/12 en 2,5 jaar geleden gekocht bij Mediamarkt die het wel wil repareren voor 160 euro.

Ter aanvulling: De monitor waar ik de problemen mee had was de : Philips BDM4350UC (ook review geplaatst) die Phillips toen met pijn en moeite vervangen heeft.

[ Voor 67% gewijzigd door sir serial op 19-01-2022 10:09 . Reden: Verkeerd gelezen daardoor tekst overbodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonky
Jonky schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:55:
@Patrick80 goede tip, ik ga contact opnemen met Philips. Bedankt!
Om even terug te komen op de problemen met mijn 43PUS7202/12. Dezelfde dag na mijn laatste post ging het scherm volledig op zwart. Het geluid en de ambilight gingen nog wel aan, maar het scherm deed niets meer. Ik heb contact opgenomen met Philips die mij doorverwezen naar een bij hun aangesloten reparatie bedrijf. De man van de klantenservice gaf aan dat reparatiekosten deels gecompenseerd zouden worden door Philips.

Ik heb contact opgenomen met de dienst. Dit pakte niet geheel uit zoals ik had verwacht. Omdat de garantie verlopen was moet ik zelf de tv op sturen, waarna ze de tv zouden gaan onderzoeken voor een bepaald bedrag. Omdat ik het opsturen van zo’n delicaat apparaat nogal riskant vindt en ik niet te lang zonder tv wil zitten, heb ik ervoor gekozen om de tv naar een lokale reparateur te brengen en daar de tv te laten onderzoeken. Ik kreeg gelijk een leen-tv mee, erg netjes.

Volgens deze reparateur was inderdaad de backlight kapot en volgens hun een zeer kostbare en arbeidsintensieve aangelegenheid. Hierdoor ik besloten heb een nieuwe tv aan te schaffen. Ik heb behoorlijk getwijfeld of ik wel of niet weer voor een Philips zou gaan, maar uiteindelijk ben ik toch voor een 48OLED806 gegaan. Dit keer met 5 jaar garantie erbij ;). Wellicht ga ik zelf nog een poging wagen de oude tv te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Laatst online: 19-09 14:44
Jonky schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:05:
[...]

Om even terug te komen op de problemen met mijn 43PUS7202/12. Dezelfde dag na mijn laatste post ging het scherm volledig op zwart. Het geluid en de ambilight gingen nog wel aan, maar het scherm deed niets meer. Ik heb contact opgenomen met Philips die mij doorverwezen naar een bij hun aangesloten reparatie bedrijf. De man van de klantenservice gaf aan dat reparatiekosten deels gecompenseerd zouden worden door Philips.

Ik heb contact opgenomen met de dienst. Dit pakte niet geheel uit zoals ik had verwacht. Omdat de garantie verlopen was moet ik zelf de tv op sturen, waarna ze de tv zouden gaan onderzoeken voor een bepaald bedrag. Omdat ik het opsturen van zo’n delicaat apparaat nogal riskant vindt en ik niet te lang zonder tv wil zitten, heb ik ervoor gekozen om de tv naar een lokale reparateur te brengen en daar de tv te laten onderzoeken. Ik kreeg gelijk een leen-tv mee, erg netjes.

Volgens deze reparateur was inderdaad de backlight kapot en volgens hun een zeer kostbare en arbeidsintensieve aangelegenheid. Hierdoor ik besloten heb een nieuwe tv aan te schaffen. Ik heb behoorlijk getwijfeld of ik wel of niet weer voor een Philips zou gaan, maar uiteindelijk ben ik toch voor een 48OLED806 gegaan. Dit keer met 5 jaar garantie erbij ;). Wellicht ga ik zelf nog een poging wagen de oude tv te repareren.
Ik zit er ook over te denken die 48OLED806 met android tv etc aan te schaffen.
Hoe te vreden ben jij er over?
Of heb je hem nog maar net?
Pagina: 1 ... 48 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.