Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Hubert schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:16:
[...]

nee hoor. oled806 hier. xbox series x doet het goed op 120hz :)
Dit is niet helemaal correct. De Mediatek chip welke Philips hiervoor gebruikt heeft is daar niet krachtig genoeg voor. Wat er gebeurt is dat de verticale resolutie teruggeschroefd wordt naar 1080P.
Pilsudski schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:36:
[...]

4k 120hz met fixed frame rate is mogelijk in monitor mode, 4k 120HZ VRR op full frame rate is echter niet mogelijk omdat volgens Philips dit niet mogelijk is met de gebruikte Mediatek MT5895 SOC.
Dit kan wel, alleen dan staat VRR en ALLM uit en daarnaast kun je het beeld ook niet aanpassen, aangezien alle settings daarvoor niet bewerkt kunnen worden. Nu ik dit weet twijfel ik weer over de 806. Ik betaal voor een slechte HDMI 2.1 implementatie. Zal waarschijnlijk in de 2022 modellen wel opgelost zijn. Klote is het wel. Ik denk dat ik de 65 inch 705 neem met HDMI 2.0b voor €1222 en daar drie jaar van geniet en dan upgrade naar eentje die wel alles aan kan of toch voor de C1. Ben blij dat de 806 nu op dit moment niet op voorraad is. Heb nu namelijk de mogelijkheid om nog verder te oriënteren. Maar ja wel heel slordig dit van Philips.

[ Voor 13% gewijzigd door BramViking op 23-11-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24
Ik zit ook een beetje de aanbiedingen te polsen voor een nieuwe tv. Ik heb nu de machtige 58PFL9956/12. Ja, die 21:9 tv van Philips. Platte tv wilde me er 150 euro voor geven als ik hem ga inruilen op een nieuwe. Dat gaan we dus lekker niet doen. Dan gaat ie nog liever naar de slaapkamer (waar hij eigenlijk te asociaal groot voor is).

Maar ik ben zo verwend met Ambilight dat ik eigenlijk wel weer een Philips TV wil. Ik ben er alleen nog niet uit welke. Ik had eerst mijn zinnen gezet op de 75PML9636, omdat die mooi tussen 65 en 77 inch in zit en er een leuke cashback op zit. Alleen ik heb een aantal reviews gezien tussen mini-led tv's en oled en dat verschil is toch wel erg groot.

Nu zag ik dat de 77OLED806 ook 500 euro cashback heeft en wordt die ineens ook aantrekkelijk.
Komende van een 58 inch tv is dat wel een serieuze upgrade. Ik vrees dat ik spijt ga krijgen als ik voor een 65OLED tv ga.

Die hdmi sync box is geen optie icm een ander merk tv. Dat kastje is ook 200 euro.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-05 16:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

BramViking schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:17:
[...]
Dit kan wel, alleen dan staat VRR en ALLM uit en daarnaast kun je het beeld ook niet aanpassen, aangezien alle settings daarvoor niet bewerkt kunnen worden. Nu ik dit weet twijfel ik weer over de 806. Ik betaal voor een slechte HDMI 2.1 implementatie. Zal waarschijnlijk in de 2022 modellen wel opgelost zijn. Klote is het wel. Ik denk dat ik de 65 inch 705 neem met HDMI 2.0b voor €1222 en daar drie jaar van geniet en dan upgrade naar eentje die wel alles aan kan of toch voor de C1. Ben blij dat de 806 nu op dit moment niet op voorraad is. Heb nu namelijk de mogelijkheid om nog verder te oriënteren. Maar ja wel heel slordig dit van Philips.
Persoonlijk gesproken ben ik blij met de 65inch versie van deze tv. _/-\o_ mindere hdmi2.1 implementatie of niet :)

[ Voor 25% gewijzigd door Hubert op 23-11-2021 16:21 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-05 22:38
rimave schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:31:
Ik zit ook een beetje de aanbiedingen te polsen voor een nieuwe tv. Ik heb nu de machtige 58PFL9956/12. Ja, die 21:9 tv van Philips. Platte tv wilde me er 150 euro voor geven als ik hem ga inruilen op een nieuwe. Dat gaan we dus lekker niet doen. Dan gaat ie nog liever naar de slaapkamer (waar hij eigenlijk te asociaal groot voor is).

Maar ik ben zo verwend met Ambilight dat ik eigenlijk wel weer een Philips TV wil. Ik ben er alleen nog niet uit welke. Ik had eerst mijn zinnen gezet op de 75PML9636, omdat die mooi tussen 65 en 77 inch in zit en er een leuke cashback op zit. Alleen ik heb een aantal reviews gezien tussen mini-led tv's en oled en dat verschil is toch wel erg groot.

Nu zag ik dat de 77OLED806 ook 500 euro cashback heeft en wordt die ineens ook aantrekkelijk.
Komende van een 58 inch tv is dat wel een serieuze upgrade. Ik vrees dat ik spijt ga krijgen als ik voor een 65OLED tv ga.

Die hdmi sync box is geen optie icm een ander merk tv. Dat kastje is ook 200 euro.
De grootte van je tv welke keuze 48 55 65 77 inch etc. ben zelf van 42 naar 55 inch oled gegaan eerste instantie dacht ik heb veel te groot gekocht in een winkel betreft grote lastig te bepalen tot dat je thuis komt, wat een beeldplaat aan de muur :) de vrouw was er niet blij mee ik in eerste instantie ook niet.

Maar na een week raak je er aan gewend en valt de grote in geheel niet meer zo op nu zal ik niet terug willen naar kleiner formaat inch maar ook niet naar een groter formaat zoals 65/77 daar is mijn woonkamer en ruimte ook niet geschikt voor je moet er wel een verhouding in zien in het geheel en daar kan een groteter tv wel bepalend zijn in uitbundigheid.

Kom vaak genoeg bij mensen over de vloer met een normale of kleine woonruimte ruimte waar een knoest van een tv scherm 65 of 77 inch aan de wand hangt en dat staat niet mooi en is in verhouding veel te groot van het geheel in de woonkamer en ruimte een woonkamer van pakweg 20 m2 of 40m2 zit nog wel verschil tussen en keuze in grote van je tv.

Maar een 55 inch tv vind ik net voldoende en een mooi formaat voor gemiddeld in de huiskamer maar smaken verschillen nu eenmaal wennen doe je gauw aan het formaat of niet dat kan ook nog.

Wat mij ook vaak opvalt dat mensen hun tv aan de muur vrij hoog ophangen of zelfs op sta hoogte, persoonlijk ving ik dat niet fijn kijken als je op de bank zit zelfde effect als in de bioscoop als vooraan zit en met een hangend gevoel en stijve nek de bioscoop uitloopt, een prettige kijk er ervaring vind ik hoger in de zaal zitten.

Beste kijk ervaring vind ik om tv te kijken op de bank dat de tv iets lager zit als je recht vooruitkijkt want automatisch kijk je nooit recht vooruit mijn ervaring maar iets naar beneden ook als je op straat loopt kijk je iets naar beneden is wel minimaal maar toch kan het kijk ervaring beïnvloeden, hangt je tv te hoog ga je automatisch onderuithangen op de bank want je moet de hoogte in kijken sommige vinden dat prettig kijken.

Maar ik vind dat persoonlijk niet het is veel vermoeiende kijken of koppijn op de koop toe en stijve nek dit is mijn persoonlijke ervaring, ieder kijkt op zijn eigen manier van tv kiken op sta hoogte of op iets lager hoogte etc.

[ Voor 17% gewijzigd door J.E. Weinor op 23-11-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24
De 58 inch Philips die ik nu heb heeft dikke randen. Zou ik een 65 inch nemen dan krijg ik die rand + 3 cm extra als schermgrootte erbij. Links en rechts van de tv staan floorstand speakers. Bij een 77 inch tv zou er geen ruimte meer tussen de speakers en de tv komen. Speakers kunnen niet verder opzij ivm een muur. Denk inderdaad dat dat wel groot en vol wordt.

Ik heb mijn tv’s altijd zo opgehangen dat ooghoogte bij zitten op de bank op het midden van het scherm uitkomt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44
ik heb nu 77 inch..maar had wel 83 gewild...helaas zijn die er nog niet bij philips in OLED..maar wanneer die komen ook wel iets te duur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:15
BramViking schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:24:
[...]

Het is jouw geld, maar het lijkt er niet op dat je echt de verschillen hebt opgezocht :+. Wel een mooie OLED. Alleen heb ik zelf niks aan de soundbar.
Hdmi 2.0 t.ov. 2.1 voor je game console wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik overweeg mijn 55PUS8503 te upgraden naar een 65 inch 806. Vanwege de grootte moet de tv dan aan de muur komen. De huidige ambilight had ik ook aan de muur maar met een Vogels slim beugel hing die zo strak dat het ambilight effect vrijwel weg was. Je zag bijna de individuele leds op de muur kaatsen.

Daarom de TV op het meubel gezet en 10cm van de muur af. Niet opgehangen zoals ik wil maar anders ook zonde van de ambilight.

Ik krijg toch het gevoel dat velen hier hun tv hebben opgehangen en tevreden zijn met het resultaat? Hangt deze dan verder van de muur af? Of is het 4-zijdig ambilight van de OLED varianten beter dan mijn tv?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 11:43
Aghanim schreef op woensdag 24 november 2021 @ 06:46:
Ik overweeg mijn 55PUS8503 te upgraden naar een 65 inch 806. Vanwege de grootte moet de tv dan aan de muur komen. De huidige ambilight had ik ook aan de muur maar met een Vogels slim beugel hing die zo strak dat het ambilight effect vrijwel weg was. Je zag bijna de individuele leds op de muur kaatsen.

Daarom de TV op het meubel gezet en 10cm van de muur af. Niet opgehangen zoals ik wil maar anders ook zonde van de ambilight.

Ik krijg toch het gevoel dat velen hier hun tv hebben opgehangen en tevreden zijn met het resultaat? Hangt deze dan verder van de muur af? Of is het 4-zijdig ambilight van de OLED varianten beter dan mijn tv?
Ik kan alleen spreken voor de 64OLED804/854, zie hier voorbeelden bij mij. Ik ben erg tevreden.

Ik heb deze muurbeugel : https://www.vogels.com/nl...xtrathin-platte-tv-beugel

ollie_1982 in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44
wel hoor ik mijn tv schakelen wanneer hij uit staat...zeg maar een relais die steeds schakelt...hebben meerdere hier last van?...of is hij dan aan het refreshen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:19
Ik overweeg .... beter dan mijn tv?
Ik heb mijn 65' 806 met een "conventionele" beugel die ik gebruikte voor mijn ''oude" plasma perfect aan de muur hangen. Hierdoor is de afstand ongeveer 8 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

je kan hem verder van de muur ophangen door de afstands bouten te gebruiken die bij de tv zitten.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:18
Is er trouwens een website waar alle instellingen van Philips TV's, met name de "beeldverbeteraars" goed uit worden gelegd, bij voorkeur ook met scenarios of afbeeldingen zowaar?

Op mijn OLED706 zijn er nogal wat opties:

- Noise Reduction
- MPEG Artifact Reduction
- Ultra Resolution

De meeste instellingen zijn live om te stellen, maar van de bovenstaande drie merk ik simpelweg geen enkel verschil, of het nu een 4K streaming bron is of een 720p Youtube video. Ook het in het help-menu beschreven effect kan ik simpelweg niet waarnemen, ik zie bijvoorbeeld geen reductie in banding.

Zaken als de Colour Boost en HDR settings zijn wat makkelijker te interpreteren en sluiten gelukkig wel iets beter aan bij de omschrijving.

Uiteindelijk zet ik het allemaal maar uit, bij TV's geldt immers "baat het niet, schaadt het wel" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:00
Ik heb afgelopen vrijdag de 65 inch 935 aangeschaft via Platte TV in Amsterdam voor 1749 (1549 na 200 cashback).
Ze probeerden heel erg de nieuwere modellen te pushen, maar ik ben toch voor deze serie gegaan ipv de nieuwere 800 serie.

Omdat ik geen aparte stereo heb was voor mij de soundbar een absolute plus en ik ben erg tevreden met het geluid dat eruit komt. Het geeft een zeer behoorlijke bioscoop ervaring (binnen de mogelijkheden natuurlijk)

De prijs had ik vooraf afgesproken via de chat (Ivo), mogelijk helpt jullie dat.

Edit: Ik kom trouwens van een Philips 46PFL7605, dus ik was wel gewend aan Ambilight en wilde dat graag weer hebben. Die extra 19 inch is wel erg fijn

[ Voor 12% gewijzigd door gustaveau op 24-11-2021 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Cid Highwind schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:03:
Is er trouwens een website waar alle instellingen van Philips TV's, met name de "beeldverbeteraars" goed uit worden gelegd, bij voorkeur ook met scenarios of afbeeldingen zowaar?

- Noise Reduction
- Ultra Resolution

De meeste instellingen zijn live om te stellen, maar van de bovenstaande drie merk ik simpelweg geen enkel verschil, of het nu een 4K streaming bron is of een 720p Youtube video. Ook het in het help-menu beschreven effect kan ik simpelweg niet waarnemen, ik zie bijvoorbeeld geen reductie in banding.

Zaken als de Colour Boost en HDR settings zijn wat makkelijker te interpreteren en sluiten gelukkig wel iets beter aan bij de omschrijving.

Uiteindelijk zet ik het allemaal maar uit, bij TV's geldt immers "baat het niet, schaadt het wel" :)
https://youtu.be/f1nc_Vbt64E HDTVTEST :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:37
Cid Highwind schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:03:

- Noise Reduction
- Ultra Resolution

De Ultra Resolution werkt samen met de instellingen van "Scherpte" in de basis-instellingen.. Als je de scherpte op 0 hebt,.. dan zie je ook weinig van ultra resolution.. herinner ik me.. MAAARrr, je moet de scherpte ook zeker niet (TE) hoog zetten i.c.m. Ultra resolution.. Dan wordt het TEveel.. Volgens mij heb ik scherpte op 5 staan.. Je krijgt er ook wat meer highlights mee.. in lijntjes en stipjes.. Ik heb het wel aan staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Hartelijk dank! Ga ik in alle rust even nog een keertje naar kijken! Ben nu meer bekend met het toestel zelf dus dan is dat wat makkelijker te begrijpen.
belmonde schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:54:
[...]

De Ultra Resolution werkt samen met de instellingen van "Scherpte" in de basis-instellingen.. Als je de scherpte op 0 hebt,.. dan zie je ook weinig van ultra resolution.. herinner ik me.. MAAARrr, je moet de scherpte ook zeker niet (TE) hoog zetten i.c.m. Ultra resolution.. Dan wordt het TEveel.. Volgens mij heb ik scherpte op 5 staan.. Je krijgt er ook wat meer highlights mee.. in lijntjes en stipjes.. Ik heb het wel aan staan...
Scherpte heb ik op 4 staan dacht ik. Nooit geweten dat het samen zou moeten werken, eens kijken of Vincent daar ook wat over te melden heeft. Ik vind het altijd lastig te bepalen wat nu het beste zou zijn: Iets kunstmatig wat verbeteren, of het puur natuur laten. En dan nog de vraag: Is 0 hier puur natuur, of is dat juist een extra soft stand?

Zodra je ringing merkt dan ben je in ieder geval met scherpte te ver gegaan.

Heb gisteren voor het eerst The Wheel of Time gekeken middels Prime en moet zeggen dat de TV het erg moeilijk had met de gigantische hoeveelheid film grain in combinatie met de niet al te hoge bitrate. Zeker wanneer er ook nog rookeffecten bij kwamen was het op z'n zachtst gezegd geen porem. Was dus vooral benieuwd of het daar bij zou kunnen helpen ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hubert schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:34:
[...]

je kan hem verder van de muur ophangen door de afstands bouten te gebruiken die bij de tv zitten.
Dat klopt. Het is alleen zo dat als de tv te ver van de muur hangt ik het hele effect van ophangen erg ver storend vind door de open zijkant. Daarom heb ik nu mijn huidige tv ook neergezet. Op de foto’s van @ollie_1982 zie ik nog net wat weerkaatsen van de ledjes. Zelf zou ik de afstand dan nog iets vergroten maar dan kom je al snel richting de 10cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Cid Highwind schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:01:
[...]

Hartelijk dank! Ga ik in alle rust even nog een keertje naar kijken! Ben nu meer bekend met het toestel zelf dus dan is dat wat makkelijker te begrijpen.
Wat vincent betreft is het over het algemeen alle verbeteraars voor zover uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
Hubert schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:17:
[...]

Wat vincent betreft is het over het algemeen alle verbeteraars voor zover uit ;)
Ja ik had de video al een keer gezien en daarbij is vooral het thema betreffende motion interpolation blijven hangen. Daar vond ik hem spot on nu naar mijn recente ervaringen. Ik vind de laagste standen van de TV namelijk erg goed en sowieso met minder bijwerkingen dan op z'n tien jaar oudere voorganger, maar compleet zonder is het wel een behoorlijke slideshow zo op een OLED :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor

Ik heb mijn philips oled tv tussen wand en achterkant tv max 5 cm daar tussen zit de draaibare muurbeugel de ambilight verlichting heeft aan afstand van muur 8 cm en vanaf het oled scherm zelf een afstand van 10 cm.

Het is een driezijdig ambilight de vierzijdige variant dit jaar voor het eerst weer op de markt en aantal jaren geleden heeft Philips een keer een vierzijdige type tv op de markt gebracht met ambilight was maar 1 model type lcd van Philips.

Huidige modellen hebben een uitstekende soundbar ook de vierzijdige variant die je niet kunt verwijderen.
Mijn tv heeft volledig geïntrigeerde soundbar net iets anders dan de huidige modellen, maar de afstand met ambilight vanaf de muur met beugel geen probleem, heb een speciale draaibare muurbeugel voor genomen die de minste afstand had tussen muur en tv wat verkrijgbaar was op de markt.
Een vaste variant kun je nog korter aan de muur maar dat kan met mijn model niet wegens B&W speaker die aan de achterzijde van mijn tv die komt te kort tegen de muur wat het effect ten nadele is mijn gemeten afstand is wel het minimum toelaatbaar wegens ambilight en (speaker) achterzijde van je tv.

Een vierzijdige met ambilight geeft wat meer effect aan de onderkant hangend of staand persoonlijk geen voorkeur aangezien je vaak een tv meubel onder je tv hebt staan die wordt dan ook verlicht of je hangt de tv op bepaalde hoogte dat je tv meubel niet uitbundig wordt verlicht net wat je het liefst zelf mooi vind te veel gekleurde verlichting in de woonkamernet zelf niet mooi bij mij het staat ook niet op max en uitbundig effect het moet bij mij rustig tv kijken zijn als effect en dat doet ambilight het kijkt wat rustiger is mijn ervaring het moet geen kermis verlichting worden dat de kleuren alle kanten vel opspringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Cid Highwind schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:01:
[...]

[...]

Scherpte heb ik op 4 staan dacht ik. Nooit geweten dat het samen zou moeten werken, eens kijken of Vincent daar ook wat over te melden heeft. Ik vind het altijd lastig te bepalen wat nu het beste zou zijn: Iets kunstmatig wat verbeteren, of het puur natuur laten. En dan nog de vraag: Is 0 hier puur natuur, of is dat juist een extra soft stand?

Zodra je ringing merkt dan ben je in ieder geval met scherpte te ver gegaan.

Heb gisteren voor het eerst The Wheel of Time gekeken middels Prime en moet zeggen dat de TV het erg moeilijk had met de gigantische hoeveelheid film grain in combinatie met de niet al te hoge bitrate. Zeker wanneer er ook nog rookeffecten bij kwamen was het op z'n zachtst gezegd geen porem. Was dus vooral benieuwd of het daar bij zou kunnen helpen ook :)
Wil je meer weten over je Philips toestel of andere type modellen van Apps tot aan firmware/software problemen laatste nieuws ontwikkeling etc de enige Philips blog website die er is wel in het Duits maar daar gooi je de vertaling erover heen :P
Daar kun je ook reageren andere deelnemers met ervaring de website staat ook nauwer in contact met PHilips/TP Vision en weten vaak meer.

https://toengel.net/philipsblog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:54

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

Hallo mede tweakers , ik ben de trotse eigenaar van een 55inch oled936 met b&w soundbar.
heeft er iemand ervaring met dts play-fi als extra surround speakers of een dts play-fi subwoofer ?
Ik heb nu de B&w asw-300 als bedraade subwoofer en dat klinkt goed maar ik mis toch slagvolume vanuit werkelijke achter speakers.

Mvg Fer

Walking on the bright side of life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
Fe® schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:40:
Hallo mede tweakers , ik ben de trotse eigenaar van een 55inch oled936 met b&w soundbar.
heeft er iemand ervaring met dts play-fi als extra surround speakers of een dts play-fi subwoofer ?
Ik heb nu de B&w asw-300 als bedraade subwoofer en dat klinkt goed maar ik mis toch slagvolume vanuit werkelijke achter speakers.

Mvg Fer
Ik heb wat ervaring met lezen over ervaringen hiermee.. Niet positief.. Lip-sync.. meer voor verschillende ruimtes.. Met tv viel het niet mee kwa synchroniteit..

• Cid Highwind
J.E. Weinor schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:58:
[...]

Wil je meer weten over je Philips toestel of andere type modellen van Apps tot aan firmware/software problemen laatste nieuws ontwikkeling etc de enige Philips blog website die er is wel in het Duits maar daar gooi je de vertaling erover heen :P
Daar kun je ook reageren andere deelnemers met ervaring de website staat ook nauwer in contact met PHilips/TP Vision en weten vaak meer.

https://toengel.net/philipsblog/
Die vertaling zit wel snor, voor mijn part schrijven ze in het Beiers spraakgebrek :P

Heb er alleen nog niet echt een allesomvattend artikel over gevonden, niet van de laatste generatie. De video van Vincent was wel echt een hele goede. Behalve dan het punt waar hij opmerkt dat de MPEG Artifact reduction niets doet :D

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:25
Fe® schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:40:

Mvg Fer
Heb geen antwoord op je vraag, maar wel even een vraag over de 936.

Is het mogelijk om de B&W soundbar los te leggen ipv montage aan tv met de beugels? En hoelang is de kabel vanaf de TV naar de soundbar. Want dit is dan een bepalend onderdeel.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-05 21:03
Wicked-Game schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:19:
[...]

Is het mogelijk om de B&W soundbar los te leggen ipv montage aan tv met de beugels? En hoelang is de kabel vanaf de TV naar de soundbar. Want dit is dan een bepalend onderdeel.
Voor de duidelijkheid er zitten 2 beugels bij. Wat je meestal in de plaatjes ziet is de voet om de tv op een kast te plaatsen, maar er zit ook een rechte beugel voor wandmontage bij. Ik zou het niet zonder die onderdelen doen. Als je de tv aan de muur wil hangen dan moet je toch iets maken om de kabel in weg te werken en de bar te monteren.
De kabel is vrij kort. Als ik de wandbeugel meet dan denk ik dat de kabel niet langer is dan 25 cm.

• Wicked-Game
MvanS schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:33:
[...]

Voor de duidelijkheid er zitten 2 beugels bij. Wat je meestal in de plaatjes ziet is de voet om de tv op een kast te plaatsen, maar er zit ook een rechte beugel voor wandmontage bij. Ik zou het niet zonder die onderdelen doen. Als je de tv aan de muur wil hangen dan moet je toch iets maken om de kabel in weg te werken en de bar te monteren.
De kabel is vrij kort. Als ik de wandbeugel meet dan denk ik dat de kabel niet langer is dan 25 cm.
Huidige tv hangt nu ook aan de muur, en achter de tv is een loze leiding in de muur om de kabels weg te werken. Die zou ik dan weer willen gebruiken voor de soundbar. En omdat te doen moet het mogelijk zijn het los te kunnen plaatsen.

De soundbar van B&W bij de Philips sprak mij namelijk wel aan.

Andere oplossing is dus de wandbeugel te gebruiken. Maar dan komt de TV weer hoger (lees mogelijk te hoog) uit. Ik kom ook niet helemaal achter of de maatvoering die genoemd word op de website van Philips dan incl. soundbar is. Ik vermoed van wel als je de maatvoering (met voet) hanteert dat dit voor zowel voet als voor het gebruik van de muurbeugel van de soundbar is.

[ Voor 11% gewijzigd door Wicked-Game op 25-11-2021 16:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:54

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

Wicked-Game schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:19:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2JH-aOlL2PySZB2C9Urg9-EE5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmxmFOxUSyjPj9YvVrdd0abS.jpg?f=fotoalbum_large

Die kabel zal niet langer zijn dan 30cm ,
Die speaker monteer je op de voet, of hangend aan de tv dmv een meegeleverde beugel, ik heb hem gekocht bij platte tv voor €2100 , dan krijg ik nog 100€ retour

[ Voor 28% gewijzigd door Fe® op 26-11-2021 13:32 ]

Walking on the bright side of life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Fe® schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:25:
[...]

[Afbeelding]

Die speaker monteer je op de voet, of hangend aan de tv dmv een meegeleverde beugel, ik heb hem gekocht bij platte tv voor €2100 , dan krijg ik nog 100€ retour
Connector van de kabel ziet er nogal uniek uit. Zeker geen langere kabels van verkrijgbaar op de reguliere markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
[...]

[Afbeelding]

Kijk afbeeldingen zeggen meer dan dan woorden :P

De soundbar aansluiting zal wel met een speciale stekker zijn verbonden aan het toestel die niet 123 is te verlengen.

Dan blijft de enige optie die je noemde als mogelijkheid met Philips tv's die dit soort type tv op de markt brengt.
Ander oplossing een model zonder soundbar en los een soundbar aanschaffen van welk merk dan ook dan kun je wel alle kanten mee op naar eigen wens.

Ben nog steeds voorstander voor een volledig geïntrigeerde sound bar zoals de oled 903 uit 2018 met B&W geluid strakker als geheel en geen uitstekende soundnar. maar ieder zijn voorkeur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BramViking
Philips zou gewoon een 9 serie uit moeten brengen met en zonder soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 20:26
BramViking schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:36:
is dat niet gewoon de 8-versie? volgens dit overzicht zit er een verschil in en dat is, afgezien van de soundbar en de behuizing, de PQ-engine:

https://toengel.net/phili...ew-Range-Line-up_2021.png

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
De 9-Serie zou ook het zeer gewilde nieuwe Oled+ paneel van LG hebben, hetgeen aan het maximum aantal nits af te leiden valt. Ik denk dat dat de voornaamste reden is. Het had ook mijn voorkeur gehad, maar een soundbar gaat niet kunnen tippen aan het reeds voorhanden zijnde geluid hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-05 21:03
BramViking schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:36:
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, maar er zal wel een commerciële reden zijn. Waarschijnlijk dat het contract met B&W zegt dat de 9 serie verplicht de soundbar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Bint schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:25:
[...]

is dat niet gewoon de 8-versie? volgens dit overzicht zit er een verschil in en dat is, afgezien van de soundbar en de behuizing, de PQ-engine:

https://toengel.net/phili...ew-Range-Line-up_2021.png
Nope, het paneel en volgens mij ook de processor verschilt tussen de 8 en 9 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
MvanS schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:28:
[...]

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, maar er zal wel een commerciële reden zijn. Waarschijnlijk dat het contract met B&W zegt dat de 9 serie verplicht de soundbar heeft.
Ook al zou dat (wat mij stug lijkt) de oorzaak zijn, dan nog zou het uitbrengen van meerdere modellen zeker moeten kunnen. Dan maak je er desnoods de 10 serie van. LG heeft ook op dit moment 5 series in haar assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
Is die soundbar ook gewoon er vanaf te halen? Ik heb net de 806 aangeschaft voor een mooie prijs, maar als je dan toch een topmodel wil halen, en de processor en het beeldscherm zijn allebei beter van de 936, dan zou ik eigenlijk nog liever die hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 18:52
Ik kan zo even geen duidelijkheid vinden online dus maar hier even vragen.

Morgen komt mijn nieuwe Philips 70 inch tv met ambilight binnen.

Maar met montage van de muur vroeg ik me af wat het beste is. Ik heb de huidige 65 inch zo dicht mogelijk op de muur met een beugel die 2.5cm dik is. Maar misschien is dit voor een mooi effect wel de dun?

Ik zou dan eventueel wat M10 bouten als spacers kunnen gebruiken om de afstand te verhogen naar 4 of 5cm. Of een nieuwe beugel natuurlijk.

Hoe hebben jullie de ambilight aan de muur en wat is de afstand die jullie mij aanraden. Hij moet natuurlijk ook weer niet te ver naar voren van de muur uitsteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChaszOne
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:46
1993jjohan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:44:
Ik kan zo even geen duidelijkheid vinden online dus maar hier even vragen.

Morgen komt mijn nieuwe Philips 70 inch tv met ambilight binnen.

Maar met montage van de muur vroeg ik me af wat het beste is. Ik heb de huidige 65 inch zo dicht mogelijk op de muur met een beugel die 2.5cm dik is. Maar misschien is dit voor een mooi effect wel de dun?

Ik zou dan eventueel wat M10 bouten als spacers kunnen gebruiken om de afstand te verhogen naar 4 of 5cm. Of een nieuwe beugel natuurlijk.

Hoe hebben jullie de ambilight aan de muur en wat is de afstand die jullie mij aanraden. Hij moet natuurlijk ook weer niet te ver naar voren van de muur uitsteken.
Daar is hier in dit topic al veel over gezegd, je kan ook de zoekfunctie gebruiken: Philips TV's - 2015 en nieuwer

Succes B-)

I'm sorry, did i just break your concentration?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
OK, de 806 is binnen, na lang twijfelen. Ik had begrepen dat de 806, met een normale receiver over ARC (geen eARC) geen problemen zou moeten opleveren? Nu heb ik de Marantz 1402 (wel een oudje, 9 jaar) gekoppeld. Volgens mij is dit nog HDMI 1.4. Als ik nu netflix start, hoor ik alleen maar "geweerschoten", een beetje zoals hier: https://twitter.com/Pwain...7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=

. Ik lees overal dat er specifiek problemen waren met netflix, Dolby Vision, maar dat andere apps wel zouden moeten werken. Maar Disnay+ en Videoland: hetzelfde verhaal. Als ik multichannel/multichannel bypass selecteer gebeurt dit, met stereo niet, maarja, dat is te gaar geluid om naar te luisteren. Ik heb overigens wel gehad, dat als er een preview wordt getoond in netflix, (dus niet expliet een film afspelen), dat het geluid dan wel goed werkt.

Heb ik nu last van een of andere bug, of is mijn versterker gewoon te sterk verouderd, dat dit gedrag wordt vertoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
EARC werkt gewoon niet goed op de Philips 8 serie. Ik vind zelf dat Philips de modellen van dit jaar niet uit had mogen brengen. Je betaald voor features die maar half werken (HDMi 2.1 debacle, EARC problemen en Dolby Vision problemen op streaming kasten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• belmonde
BramViking schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:10:
EARC werkt gewoon niet goed op de Philips 8 serie. Ik vind zelf dat Philips de modellen van dit jaar niet uit had mogen brengen. Je betaald voor features die maar half werken (HDMi 2.1 debacle, EARC problemen en Dolby Vision problemen op streaming kasten).
Vandaag kwam de review uit op/door een heel goede poolse recensist.. Dit was de conclusie over de oled 806

Samenvatting
De Philips 55OLED806 is een tv met veel sterke punten. Het wordt gewaardeerd om zijn diepe zwarttinten en hoog contrast, verbeterde reproductie van bewegende beelden, geweldige minimalistische styling en, misschien vooral, uitstekende kleurweergave op SDR-inhoud. Men mag de zeer goede multimediamogelijkheden, het bovengemiddelde geluid en het ... Ambilight-systeem niet vergeten. Het zijn deze eigenschappen die de Philips 55OLED806 tot een uiterst aantrekkelijke TV maken voor de gemiddelde consument.

Aan de andere kant vergde de noodzaak om belangrijke en significante veranderingen in het zichtpad door te voeren, dwz de nieuwe Mediatek-processor of de debuterende HDMI 2.1-functionaliteit, extra werk en veel inspanning van het ontwerpteam, daarom lijkt het erop dat er gewoon niet genoeg tijd om alle aspecten van beeldverwerking te verfijnen. Zijn de problemen die in de test worden genoemd te wijten aan de hardware of de software? Het is moeilijk te zeggen, maar ik gok op wat avonturen met de implementatie van een nieuwe processor van Mediatek.

Als de oorzaak van de problemen een softwaresite is, rijst de vraag of de fabrikant een update zal uitbrengen die posterisatieproblemen die zich in gedetailleerde tests hebben voorgedaan, zal verlichten of misschien zelfs volledig elimineren. Helaas weet ik dit niet, maar ik hoop dat de technici van Philips dit probleem zullen bekijken en oplossen in het voordeel van gebruikers. Daarom zou ik graag het officiële commentaar van de fabrikant en zijn verklaring hierover horen. Mijnheer Danny Tack, we zouden graag uw mening horen over de kwestie van posterisatie .

Daarom, totdat dit antwoord is verkregen en / of de bovengenoemde probleem, laat ik de uiteindelijke beslissing aan u, beste lezers. Ik denk dat mijn test je voldoende informatie heeft gegeven om een ​​onafhankelijke en weloverwogen beslissing te nemen.

beperkte kloksnelheid van HDMI-connectoren,
4K/120Hz alleen in monitormodus .

https://geex.x-kom.pl/rec...wizora-philips-55oled806/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
belmonde schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:50:
[...]

Vandaag kwam de review uit op/door een heel goede poolse recensist.. Dit was de conclusie over de oled 806

Samenvatting
De Philips 55OLED806 is een tv met veel sterke punten. Het wordt gewaardeerd om zijn diepe zwarttinten en hoog contrast, verbeterde reproductie van bewegende beelden, geweldige minimalistische styling en, misschien vooral, uitstekende kleurweergave op SDR-inhoud. Men mag de zeer goede multimediamogelijkheden, het bovengemiddelde geluid en het ... Ambilight-systeem niet vergeten. Het zijn deze eigenschappen die de Philips 55OLED806 tot een uiterst aantrekkelijke TV maken voor de gemiddelde consument.

Aan de andere kant vergde de noodzaak om belangrijke en significante veranderingen in het zichtpad door te voeren, dwz de nieuwe Mediatek-processor of de debuterende HDMI 2.1-functionaliteit, extra werk en veel inspanning van het ontwerpteam, daarom lijkt het erop dat er gewoon niet genoeg tijd om alle aspecten van beeldverwerking te verfijnen. Zijn de problemen die in de test worden genoemd te wijten aan de hardware of de software? Het is moeilijk te zeggen, maar ik gok op wat avonturen met de implementatie van een nieuwe processor van Mediatek.

Als de oorzaak van de problemen een softwaresite is, rijst de vraag of de fabrikant een update zal uitbrengen die posterisatieproblemen die zich in gedetailleerde tests hebben voorgedaan, zal verlichten of misschien zelfs volledig elimineren. Helaas weet ik dit niet, maar ik hoop dat de technici van Philips dit probleem zullen bekijken en oplossen in het voordeel van gebruikers. Daarom zou ik graag het officiële commentaar van de fabrikant en zijn verklaring hierover horen. Mijnheer Danny Tack, we zouden graag uw mening horen over de kwestie van posterisatie .

Daarom, totdat dit antwoord is verkregen en / of de bovengenoemde probleem, laat ik de uiteindelijke beslissing aan u, beste lezers. Ik denk dat mijn test je voldoende informatie heeft gegeven om een ​​onafhankelijke en weloverwogen beslissing te nemen.

Beeld is inderdaad niks op aan te merken. Maar vol betalen voor half gebakken implementaties is gewoon zonde. Eigenlijk beaamt de reviewer dat ook maar durft hij dat niet te uiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Nog een vraagje. Ik heb in het hele huis IKEA tradfri lampen, met de bijbehorende IKEA gateway. Moet je voor ambilight + hue alleen de hue bridge hebben en werkt elke ZigBee lamp dan mee of moeten het ook perse de lampen van Philips zelf zijn.

Als het alleen de bridge is dan is het een leuke toevoeging voor weinig geld. Anders stel ik het even uit maar kan ik alsnog later wel overwegen over te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door 1993jjohan op 28-11-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Ik krijg ook op zowel de KPN afstandsbediening als de afstandbediening van de Chromecast met Google tv de input select knop niet werkend.

Ik kan het wel zover krijgen dat ik met die afstandbediening het input scherm krijg maar kan niks selecteren door meerdere keren op de input select te drukken.

Ik heb vanaf vandaag de 70PUS7855/12 eerste indruk is erg tevreden mee.

[ Voor 11% gewijzigd door 1993jjohan op 28-11-2021 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 28-05 09:28
Hier trouwens toch de 58PUS8506 gekocht als vervanging voor mijn 555PUS7334... kon het niet laten.

Eerste indrukken:

* Iets groter maar valt enorm mee. (Was bang dat het allemaal echt te groot zou worden, in de praktijk is het een paar cm in de breedte en iets meer in de hoogte... goed te doen in ieder geval).

* Sneller, merkbaar vlotter in de bediening. Starten van apps, etc... Dit was voor mij de hoofd reden om te upgraden. De pus7304 was niet traag, maar ik gebruik mijn smarttv vrij intensief en dan was het toch de moeite waard.

* Scherm is prima, dit is een MVA scherm en hiervoor was het een IPS... hoorde vooral kritische kanttekeningen over de kijkhoek maar ik merk daar niks van. Zit er redelijk recht voor maar ook als ik iets afwijk of naar de hoeken kijk valt me niets negatiefs op gelukkig.

* Weer even af en instellen.... MOet weer even balans vinden in alle afstellingen mbt contrast, kleur, etc. Doordat ik een nieuwe tv heb kijk ik ook weer extra kritisch en ga ik overal vraagtekens bij zetten. Vooral bij normale tv (die ik nog steeds via een cam module kijk) is het zien of ik nou te kritisch ben of niet...

Al met al, positief en ik hou hem sowieso... Black friday was net het duwtje wat ik nodig had om hem te bestellen, absoluut nodig was het niet maar ach... hopelijk kan ik voor nu echt even vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
belmonde schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:50:
[...]

Samenvatting

Het lijkt me stug dat het niet softwarematig op te lossen zou zijn wanneer LG het ook voor mekaar heeft gekregen en die dezelfde chip gebruiken. Ik verwacht niet dat men verder gaat dan dat, maar laat ze de modellen op z'n minst gelijktrekken.
1993jjohan schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:31:
Nog een vraagje. Ik heb in het hele huis IKEA tradfri lampen, met de bijbehorende IKEA gateway. Moet je voor ambilight + hue alleen de hue bridge hebben en werkt elke ZigBee lamp dan mee of moeten het ook perse de lampen van Philips zelf zijn.

Als het alleen de bridge is dan is het een leuke toevoeging voor weinig geld. Anders stel ik het even uit maar kan ik alsnog later wel overwegen over te gaan.
Het loopt sowieso via de bridge, dus het lijkt me dat het zou moeten werken. Ik heb echter enkel Philips lampen om mee te spelen, maar mijn eerste generatie Hue Iris laat zich ook netjes meesturen. Als je op zeker wilt gaan, zou ik de vraag nog ff open houden tot een ander hem voor je kan beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
[...]

[Afbeelding]

Thanks!

Zo te zien dus een cm of 20 onderkant soundbar tot onderkant tv. Daarmee komt in mijn situatie te hoog te hangen :(

Dat is wel jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
m0ridin schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:35:

* Weer even af en instellen.... MOet weer even balans vinden in alle afstellingen mbt contrast, kleur, etc. Doordat ik een nieuwe tv heb kijk ik ook weer extra kritisch en ga ik overal vraagtekens bij zetten. Vooral bij normale tv (die ik nog steeds via een cam module kijk) is het zien of ik nou te kritisch ben of niet...
Zo herkenbaar, ik heb dezelfde tv (komende van de 50pus7304), en was vooral de eerste dagen zo vaak aan het switchen tussen de presets en instellingen :)

Dit is trouwens de 'optimale' instelling volgens de Consumentenbond voor de 58PUS8506

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrxhMu0tMyBWdApGJzZgRWiKku0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F2nTfLEvybgzgWlL1DTQ09Wk.png?f=fotoalbum_large

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06:42
mortael schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:11:
[...]

Zo herkenbaar, ik heb dezelfde tv (komende van de 50pus7304), en was vooral de eerste dagen zo vaak aan het switchen tussen de presets en instellingen :)

Dit is trouwens de 'optimale' instelling volgens de Consumentenbond voor de 58PUS8506

[Afbeelding]
Ik had al geen hoge pet op van de Consumentenbond, maar deze instellingen zien er wel heel brak uit. Sowieso in principe al die beeldverbeteraars lekker uit laten, beeld wordt er vaak niet mooier op...

[ Voor 3% gewijzigd door InEtVa op 30-11-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 28-05 09:28
@mortael handig, thanks!

Dacht handig te zijn door beide tvs tegelijk te gebruiken en zo beide te vergelijken maar de afstandsbediening werkt op beide en ook al zette ik iets voor de ir ontvanger, beide tvs bleven reageren dus dat schoot ook niet op :p

Maar ik ga die instellingen eens bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:23
Wij zijn op zoek naar een Philips Ambilight 65", 100+Hz op 4K.
Nu begrijp ik dat ik hier HDMI 2.1 voor nodig heb, alleen is blijkbaar 4k 100Hz niet standaard, maar meer een optie in 2.1.

Nu werd ons tijdens Black Friday een 65OLED855 aangeboden en dit wat verder onderzocht.
Philips zelf geeft op de website het volgende aan:
Ondersteunde beeldschermresolutie
Computeringangen op alle HDMI
HDR ondersteund, HDR10+/HLG
HDR ondersteund, HDR10/ HLG
tot 4K UHD 3840 x 2160 bij 120 Hz
Video-ingangen op alle HDMI
HDR ondersteund
HDR10/HLG (Hybrid Log Gamma)
HDR10+/Dolby Vision
tot 4K UHD 3840 x 2160 bij 120Hz
Maar bij de review van Tweakers wordt er het volgende gezegd:
- Geen HDMI 2.1 4k120-ondersteuning

Mocht ik dit dus graag willen, kom ik de 706 of 856 tegen, mochten deze wel HDMI 2.1 4k100/120Hz ondersteuning hebben.
Deze zijn mij te duur, zeg maar gerust 2000+ euro en dan heb ik nog een beugel nodig.

Kan iemand mij helpen met het uitzoeken van de juiste Philips Ambilight 65OLED serie? De tv wordt zowel gebruikt voor tv, netflix, youtube als PS(5) games. Ik zie door alle tv's de verschillen niet meer zo goed, waardoor het allemaal op elkaar lijkt. Misschien verwacht ik ook wel te veel en is 4k120hz niet noodzakelijk, maar ik wil wel even toe kunnen met de TV.
Budget is richting 1500, maar dan moet het ook bijna wel ophouden. Alvast bedankt! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 08:40

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

BlackthunderAwf schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:48:
Wij zijn op zoek naar een Philips Ambilight 65", 100+Hz op 4K.
Nu begrijp ik dat ik hier HDMI 2.1 voor nodig heb, alleen is blijkbaar 4k 100Hz niet standaard, maar meer een optie in 2.1.

Nu werd ons tijdens Black Friday een 65OLED855 aangeboden en dit wat verder onderzocht.
Philips zelf geeft op de website het volgende aan:

[...]

Maar bij de review van Tweakers wordt er het volgende gezegd:
- Geen HDMI 2.1 4k120-ondersteuning

Mocht ik dit dus graag willen, kom ik de 706 of 856 tegen, mochten deze wel HDMI 2.1 4k100/120Hz ondersteuning hebben.
Deze zijn mij te duur, zeg maar gerust 2000+ euro en dan heb ik nog een beugel nodig.

Kan iemand mij helpen met het uitzoeken van de juiste Philips Ambilight 65OLED serie? De tv wordt zowel gebruikt voor tv, netflix, youtube als PS(5) games. Ik zie door alle tv's de verschillen niet meer zo goed, waardoor het allemaal op elkaar lijkt. Misschien verwacht ik ook wel te veel en is 4k120hz niet noodzakelijk, maar ik wil wel even toe kunnen met de TV.
Budget is richting 1500, maar dan moet het ook bijna wel ophouden. Alvast bedankt! :Y
Je zou alsnog naar de 65OLED806 kunnen kijken trouwens, er zit nog een 200 euro cashback op vanuit Philips als je voor 2 januari de koop doet.
Waarschijnlijk wilt een Kamera-Express of een PlatteTV eventueel wel een goede prijs geven :)
En je kunt schermen met de prijs van de ING rentepuntenwinkel van €1819,-, daar haal je dan nog 200 euro vanaf dan zit je op 1619, best dicht tegen je budget aan, ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk maar als dat gaat dan heb je denk ik wel een mooie deal.

Bij onze aankoop van de 77OLED806 is Kamera-Express iig meegegaan met de prijs van ING rentepuntenwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Ik heb problemen met Dolby vision op mijn 70PUS7855.

De ingebouwde Netflix app geeft bijvoorbeeld prima beeld in Dolby vision. Maar heb zowel mijn Xbox series x als Chromecast met Google tv op HDR10 moeten instellen omdat de tv de Dolby vision niet goed pakt.

Het lijkt dus in de tv voor externe hdmi apparaten te zijn. Als ik Dolby content speel via HDMI heeft hij het Dolby vision logo aan maar zet vervolgens het beeld niet over vanaf sdr. Dat is ook te zien onder de beeld presets. En alles wat zwart moet zijn is grijs.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

1993jjohan schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:12:
Ik heb problemen met Dolby vision op mijn 70PUS7855.

De ingebouwde Netflix app geeft bijvoorbeeld prima beeld in Dolby vision. Maar heb zowel mijn Xbox series x als Chromecast met Google tv op HDR10 moeten instellen omdat de tv de Dolby vision niet goed pakt.

Het lijkt dus in de tv voor externe hdmi apparaten te zijn. Als ik Dolby content speel via HDMI heeft hij het Dolby vision logo aan maar zet vervolgens het beeld niet over vanaf sdr. Dat is ook te zien onder de beeld presets. En alles wat zwart moet zijn is grijs.

Iemand een idee?
Ik heb het euvel (oled806) dus dat dolby vision materiaal op een hdmi aansluiting (nvidia shield) groen beeld weergeeft en als ik de apple + app op de nvidia shield gebruik, ik alleen hdr10 kan afspelen, maar geen dolby vision en atmos.
Maar dit schijnt een bekend probleem te zijn...

Ltrz,....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fapkonijntje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-07-2023
1993jjohan schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:31:

De lampen moeten ook van Hue zijn. Andere zigbee lampen kunnen niet meedoen met je TV. Sowieso is dat met die Ikea lampjes niet te doen, want de kleurenrange is beperkt en wijkt af van Hue. Grote kans dat je teweinig en de verkeerde kleurtjes gaat zien als 't wel zou werken.

Ook zijn er twee manieren waarop de TV Ambilight+Hue kan doen. De eerste is de klassieke wijze. Dan stuurt de TV gewoon de lampen aan. Dit kent een forse vertraging, maar werkt wel met alle Hue lampen die kleur geven.

De tweede manier is entertainment mode. Iets dat de Hue Sync Box ook gebruikt. Die kan heel snel schakelen. Het probleem hiermee is dat in ieder geval de meeste TVs uit 2019 en 2020 al een jaar een bug hebben waardoor entertainment mode niet werkt. Volgens mij gaat 't ook fout met nieuwere modellen, maar die heb ik niet kunnen testen. Jammer, als je lampen dicht bij je tv zitten en een forse vertraging hebben, is het effect best irritant. TP vision is op de hoogte maar is niet van plan het op te lossen. Althans, zei de helpdesk. Oude firmware is wel een optie natuurlijk, maar dan komt de disney+ bug weer terug.

Heeft er trouwens iemand gemerkt dat sinds een paar updates de 2019 en 2020 modellen bij DTS passthrough via HDMI ARC en optical hapert? En er een onoplosbare vertraging is bij dolby via dezelfde route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:33:
[...]

Je zou alsnog naar de 65OLED806 kunnen kijken trouwens, er zit nog een 200 euro cashback op vanuit Philips als je voor 2 januari de koop doet.
Waarschijnlijk wilt een Kamera-Express of een PlatteTV eventueel wel een goede prijs geven :)
En je kunt schermen met de prijs van de ING rentepuntenwinkel van €1819,-, daar haal je dan nog 200 euro vanaf dan zit je op 1619, best dicht tegen je budget aan, ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk maar als dat gaat dan heb je denk ik wel een mooie deal.

Bij onze aankoop van de 77OLED806 is Kamera-Express iig meegegaan met de prijs van ING rentepuntenwinkel.
Bedankt voor je reactie. Zo te zien ondersteunt de 806 wel 4k120Hz, maar is in de basisprijs best duur op dit moment. Zoals jij het schetst wordt het al aantrekkelijker.
Ik houd hem even in de gaten en dan even kijken wat er aan het eind van de maand mogelijk is (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vandaag is de nieuwe firmware verschenen voor de OLED 806/856/876 en sommige LED modellen.

Maar wie hoopte dat Philips hhiermee et Dolby Vision en de eARC problemen heeft aangepakt moet ik jammer genoeg teleurstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Pwain schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:40:
Vandaag is de nieuwe firmware verschenen voor de OLED 806/856/876 en sommige LED modellen.

Maar wie hoopte dat Philips hhiermee et Dolby Vision en de eARC problemen heeft aangepakt moet ik jammer genoeg teleurstellen.
wat is er wel gefikst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-05-2024
ik heb op dit moment de lg oled65cx en twijfel tussen de philips 806 of de nieuwe oled van sony.
nu lees ik hier dat philips toch het een en ander aan problemen heeft wat is dan wijsheid.
ik wilde de philips ook om zijn ambilight omdat ik thuis al zeker hue lampen in bezit heb.

hoe erg zijn de problemen met de philips.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Hier een overzicht van modellen.
Er is een nieuwe firmware voor Philips tv-modellen/televisies van de volgende Android high-end tv-series 2021:

2021 ( downloaden )
OLED986
OLED936
OLED806 / OLED856 / OLED876
OLED706
PML9636 (MiniLED)
PML9506 (MiniLED)
PUS9206
PUS9006
PUS8506/8536/8546/8556 Performance-serie

Changelog TPM211EA_001.001.233.022 – Datum: 2021/12/xx

Verbeteringen nog niet bekend.

Overzicht modellen 2019/2020

Er is nieuwe firmware voor Philips TV-modellen/televisies van de volgende Android TV-series uit 2019 en 2020:

2020 ( downloaden )
OLED935 met geluid van Bowers & Wilkins (3.1.2 Soundbar) en Ambilight 4
OLED805, OLED855 en OLED865
OLED705
9435 met geluid van Bowers & Wilkins (2.1.2 Dolby Atmos Soundbar)
9235 met 2.1-geluid van Bowers & Wilkins
9005
8505/8535/8545/8555 Performance-serie

2019 ( downloaden )
OLED984 met geluid van Bowers & Wilkins (3.0 soundbar) en Ambilight 4
OLED934 met geluid van Bowers & Wilkins (2.1.2 Dolby Atmos Soundbar)
OLED804, OLED854
8804 met geluid van Bowers & Wilkins
8204
7504 met soundbase in de tafelstandaard
7304, 7334, 7354, 7394 – Performance Series – “The ONE to watch”

Changelog TPM191E_101.002.144.000 – Datum: 2021/11/26

Oplossing voor onverwacht starten van schermbeveiliging
Oplossing voor onverwacht verloren geluid op HDMI ARC-apparaat
Oplossing voor niet-gedempte luidsprekers wanneer overgeschakeld naar HDMI ARC-apparaat
Oplossing voor een te lange start van de schermbeveiliging op een bepaalde OSD
Oplossing voor Ambilight-problemen wanneer Ambi airspeaker is geconfigureerd met TV
Oplossing voor audio die te horen is op tv-luidsprekers wanneer tv in stand-by staat en audio-uitgang HDMI is
Verbeteringen voor navigatie via PTA-app (iOS-versie)
Oplossing voor geen beeld bij sommige STB's
Oplossing voor onverwacht wakker worden van tv vanuit stand-by
Oplossing voor niet wakker worden uit stand-by met RC
Stabiliteitsverbeteringen
Andere algemene verbeteringen

Er is een nieuwe firmware voor Philips TV-modellen/televisies van de volgende TV-series uit 2019 met Philips Smart System SAPHI :

2019 ( downloaden )
OLED754 (mit Alexa built-in)
6804 (ohne Alexa built-in), 6814 (mit Alexa built-in)
6704, 6724, 6754
6504, 6554
Changelog TPM196E_091.004.070.001 – Datum: 2021/11/25

Oplossing voor onverwacht opstarten van tv
Oplossing voor onverwachte herstart van de tv
Oplossing voor audioverlies via HDMI ARC
Oplossing voor terugschakelen naar vorig kanaal na verandering van kanaal
Verbeteringen voor de prestaties van VOD-services
Verbeteringen in verbinding met Philips Smart TV Server
Stabiliteitsverbeteringen
Nog veel meer kleine verbeteringen

Voor modellen uit 2018 is nog niets bekend.

[ Voor 37% gewijzigd door J.E. Weinor op 03-12-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ben1303 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:50:
ik heb op dit moment de lg oled65cx en twijfel tussen de philips 806 of de nieuwe oled van sony.
nu lees ik hier dat philips toch het een en ander aan problemen heeft wat is dan wijsheid.
ik wilde de philips ook om zijn ambilight omdat ik thuis al zeker hue lampen in bezit heb.

hoe erg zijn de problemen met de philips.
Ligt aan je use case denk ik. Ik heb nergens last van met de mijne. Gamen via de series x gaat perfect! Films en series ook. Kleine problemen lossen ze wel op via firmware updates uiteindelijk ga ik van uit. Zou me niet teveel blindstaren op de ‘problemen ‘ maar dat is mijn mening :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-05-2024
Dankje wel Hubert is een duidelijk verhaal ook ik heb namelijk de Xbox x
Dan gaat mijn lg oled65cx snel in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Ik zou wachten op de 2022 OLED's van Philips. Je zult nooit de volledige HDMI 2.1 gaming features kunnen gebruiken op de Mediatek chipset dat op de 2021 modellen zit. 4K 120hz in VRR en ALLM is niet mogelijk. Tenzij je het niet erg vindt om op een halve resolutie te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
BramViking schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:12:
Ik zou wachten op de 2022 OLED's van Philips. Je zult nooit de volledige HDMI 2.1 gaming features kunnen gebruiken op de Mediatek chipset dat op de 2021 modellen zit. 4K 120hz in VRR en ALLM is niet mogelijk. Tenzij je het niet erg vindt om op een halve resolutie te gamen.
Wil niet zeggen dat het met Philips toestellen in 2022 wel het geval is Philips kennende lopen ze een beetje achter op bepaalde nieuwe toevoegingen zoals de HDMI 2.1 poort die zijn pas dit jaar op bepaalde toestellen toegepast.

Philips heeft ook vaker soft/firmware nodig dat bepaalde functies niet werken door nieuwe toevoeging zoals Apple tv+ of niet meer gaan werken met het 4 k HDR gebeuren Netflix prime video Disney+ of half in vergelijk met de concurrentie.

Dat komt omdat ambilight met bepaalde Apps samen werk en ondersteunt en software/firmware afhankelijk met elkaar moet gaan werken.

Wat nog steeds niet is opgelost Apple tv op bepaalde modellen wat ook niet helemaal i100% s opgelost met het 4K ultra HDR 10 (+).

Yutube werkt nog steeds niet optimaal met 4K content ultra HDR op de Android tv.

En Philips stopt ook niet de nieuwste en laatste generatie Mediatek chipset in hun toestellen daar gaat zelf wel een pakweg 2 jaar paar over heen voordat het ingestopt wordt op nieuwe modellen Philips vind het niet nodig, volgens mij is daar al een keer iets over gezegd door TP-Vision in een artikel maar houden het in de gaten betreft de ontwikkeling rondom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
fapkonijntje schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:43:
[...]

De lampen moeten ook van Hue zijn. Andere zigbee lampen kunnen niet meedoen met je TV. Sowieso is dat met die Ikea lampjes niet te doen, want de kleurenrange is beperkt en wijkt af van Hue. Grote kans dat je teweinig en de verkeerde kleurtjes gaat zien als 't wel zou werken.

Ook zijn er twee manieren waarop de TV Ambilight+Hue kan doen. De eerste is de klassieke wijze. Dan stuurt de TV gewoon de lampen aan. Dit kent een forse vertraging, maar werkt wel met alle Hue lampen die kleur geven.

De tweede manier is entertainment mode. Iets dat de Hue Sync Box ook gebruikt. Die kan heel snel schakelen. Het probleem hiermee is dat in ieder geval de meeste TVs uit 2019 en 2020 al een jaar een bug hebben waardoor entertainment mode niet werkt. Volgens mij gaat 't ook fout met nieuwere modellen, maar die heb ik niet kunnen testen. Jammer, als je lampen dicht bij je tv zitten en een forse vertraging hebben, is het effect best irritant. TP vision is op de hoogte maar is niet van plan het op te lossen. Althans, zei de helpdesk. Oude firmware is wel een optie natuurlijk, maar dan komt de disney+ bug weer terug.

Heeft er trouwens iemand gemerkt dat sinds een paar updates de 2019 en 2020 modellen bij DTS passthrough via HDMI ARC en optical hapert? En er een onoplosbare vertraging is bij dolby via dezelfde route?
Vooropgesteld, ik heb bij mij thuis enkel Philips Hue producten, maar de aansturing is echt heel vlot. Een flink stuk sneller dan bij m'n oude TV die via een webinterface z'n informatie ter beschikking stond voor de Ambilight+Hue app (die dan vervolgens weer de bridge aanstuurde, je telefoon moest dus permanent lopen voor de synchronisatie). Die oude manier had dus tot een seconde vertraging. Ik weet alleen niet of dit ook dezelfde Amblight+Hue implementatie is die jij bedoelde, aangezien het bij mij via m'n telefoon liep. De iOS app werkte het laatste jaar überhaupt niet meer overigens.

Ik heb nu dus m'n 706 zo ingesteld dat deze via de bridge de kleuren regelt, en ik heb daar dus netjes een lijstje gekregen van alle lampen in m'n woonkamer (wat dus een eigen entertainment area is). Met uitzondering van af en toe een opstartschokje is de aansturing echt heel direct. Waarschijnlijk is dit issue dan met de 2021 modellen verholpen. De boel hangt via ethernetkabels aan het netwerk overigens, geen WiFi bij betrokken. Ik heb dus helaas geen niet-Hue lampen om het mee te testen. Het thema kleurafwijking zou een dingetje kunnen zijn, zeker bij mix and match, maar mij lijkt dat als alles via de bridge gaat er geen reden zou moeten zijn dat het niet zou werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fapkonijntje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-07-2023
Cid Highwind schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:29:
[...]

Vooropgesteld, ik heb bij mij thuis enkel Philips Hue producten, maar de aansturing is echt heel vlot. Een flink stuk sneller dan bij m'n oude TV die via een webinterface z'n informatie ter beschikking stond voor de Ambilight+Hue app (die dan vervolgens weer de bridge aanstuurde, je telefoon moest dus permanent lopen voor de synchronisatie). Die oude manier had dus tot een seconde vertraging. Ik weet alleen niet of dit ook dezelfde Amblight+Hue implementatie is die jij bedoelde, aangezien het bij mij via m'n telefoon liep. De iOS app werkte het laatste jaar überhaupt niet meer overigens.

Ik heb nu dus m'n 706 zo ingesteld dat deze via de bridge de kleuren regelt, en ik heb daar dus netjes een lijstje gekregen van alle lampen in m'n woonkamer (wat dus een eigen entertainment area is). Met uitzondering van af en toe een opstartschokje is de aansturing echt heel direct. Waarschijnlijk is dit issue dan met de 2021 modellen verholpen. De boel hangt via ethernetkabels aan het netwerk overigens, geen WiFi bij betrokken. Ik heb dus helaas geen niet-Hue lampen om het mee te testen. Het thema kleurafwijking zou een dingetje kunnen zijn, zeker bij mix and match, maar mij lijkt dat als alles via de bridge gaat er geen reden zou moeten zijn dat het niet zou werken.
Het heet Ambilight+Hue. Niet Ambilight+Zigbee. Tradfri lampen worden standaard doorgaans niet door de TV en HDMI sync box geaccepteerd dus gaan nooit werken (net als andere Zigbee lampen). Je kunt namelijk ook geen niet Hue lampen toevoegen aan een entertainment area voor sync met Spotify, zelfde techniek. Sowieso is de kleurrange van tradfri bijzonder beperkt (veel kleurvarianten van bijvoorbeeld groen zijn onmogelijk) en kan dat technisch dus geen fatsoenlijke ervaring opleveren. De TV bevat sowieso nog een eigen whitelist van welke lampen 'ie slikt en in welke modus en in die whitelist komen alleen Hue lampen voor. En zelfs niet allemaal op de correcte manier (het probleem dat ik omschreef komt hierdoor).

Er zijn berichten dat mensen soms op de klassieke manier toch tradfri hebben kunnen koppelen, maar dan mis je wel bijzonder veel van het effect en er zijn geen garanties. Ik heb 't zelf nooit voor elkaar gekregen. Voor de entertainment api is specifieke (snellere) hardware nodig en die zit niet in tradfri. Een dikke vertraging ga je dus wel krijgen.

Entertainment mode is een 'nieuwe API' en staat eigenlijk los van welke lampen je wel of niet kunt selecteren in je TV. Entertainment mode is niet zichtbaar in de TV op het moment dat je een lampje kiest om Ambilight+Hue mee te extenden. Of entertainment mode actief is, kun je op één manier zien; zodra ambilight+hue aanstaat, geeft de Hue app zelf een melding dat verschillende lampen niet te besturen zijn, want onderdeel van Entertainment mode. En zodra je de afstand tot de TV in kunt stellen van je lampen weet je ook dat je niet de 'nieuwe' entertainment api gebruikt.

De TV's van TP Vision kunnen een Ambilight+hue setup op twee manieren doen. Er is de klassieke api met een kleine vertraging en er is een entertainment mode die een entertainment area aanmaakt in de Hue Bridge. Deze entertainment API is een dingetje dat écht alleen Hue lampen kunnen, waarbij de bridge vaak niet als controller werkt, maar een individuele lamp. Die maken op dat moment een lokale mesh waarin ze elkaar aansturen. De vertraging is dan effectief nul. De Hue Sync Box gebruikt alléén de entertainment api.

TP Vision TV's kunnen de klassieke methode gebruiken, dat doen ze met oudere lampen en lampen die niet op de entertainment mode whitelist voorkomen, maar wel van Hue zijn. Op dit moment zit er in veel TV's een foutieve lijst, waardoor bepaalde lampen zoals Gu10 en play bars niet goed herkend worden. Wel als Hue, maar niet als entertainment mode capable. Die bug is er tijdens een firmware update ingeslopen. Iemand heeft een youtube video gemaakt van het verschil tussen de entertainment mode en de klassieke modus in firmware versies tussen twee TV's.

De variant via je telefoon bestaat eigenlijk niet meer en staat helemaal los van de huidige implementaties van ambilight in de TV's. Die variant kende extreem veel vertraging en kun je nog met onofficiële apps nabootsen.
Ik heb nu dus m'n 706 zo ingesteld dat deze via de bridge de kleuren regelt, en ik heb daar dus netjes een lijstje gekregen van alle lampen in m'n woonkamer (wat dus een eigen entertainment area is). Met
Zowel aansturing met of zonder entertainment api werkt op dezelfde manier. Je kunt op die manier niet zien of entertainment mode aan staat. Dat kun je alleen in de app zien tijdens gebruik. Die geeft dan een melding en je kunt de lampen die onderdeel zijn van die entertainment area niet aansturen zolang de TV dat doet.
Waarschijnlijk is dit issue dan met de 2021 modellen verholpen.
Dat is heel kort door de bocht, vooral als je het onderliggende issue niet kent. Het probleem doet zich namelijk niet voor met alle lampen, maar met een beperkte selectie aan lampen die de TV's niet als entertainment mode capable zien (wat ze wel zijn). Waaronder GU10 lampjes. Ook herkent lang niet iedereen dit issue. Een manier om te zien of dit issue wel of niet bestaat is als je de afstand tot de TV in kunt stellen van je Hue lampen. Als je dat wél kunt, dan gebruikt de TV niet de entertainment API.

Hier loopt een fors draadje van mensen die dit issue ook hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door fapkonijntje op 04-12-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Dank voor de uitvoerige omschrijving, ik denk dat anderen daar veel aan zullen hebben :)

Ik heb het nog even nagekeken en bij mij loopt het dus via de Ambilight+Hue instellingen op m'n TV zelf, die via de bridge opereert. Zodra deze gekoppeld is, kan ik de Hue Bulbs uitkiezen die mee mogen doen, om vervolgens de locatie te kunnen configureren t.o.v. de TV. Als jouw ervaringen met Ikea lampen daar slecht zijn, geloof ik je op je woord. Met de officiële Hue lijn zo via de bridge dus, is mijn ervaring wel positief. Gelukkig dus nog iets wat Philips goed heeft geïmplementeerd ;)

Edit, nog even in rust doorgelezen, temeer omdat ik het wel erg interessant vind:
De TV's van TP Vision kunnen een Ambilight+hue setup op twee manieren doen. Er is de klassieke api met een kleine vertraging en er is een entertainment mode die een entertainment area aanmaakt in de Hue Bridge. Deze entertainment API is een dingetje dat écht alleen Hue lampen kunnen, waarbij de bridge vaak niet als controller werkt, maar een individuele lamp. Die maken op dat moment een lokale mesh waarin ze elkaar aansturen. De vertraging is dan effectief nul. De Hue Sync Box gebruikt alléén de entertainment api.

TP Vision TV's kunnen de klassieke methode gebruiken, dat doen ze met oudere lampen en lampen die niet op de entertainment mode whitelist voorkomen, maar wel van Hue zijn. Op dit moment zit er in veel TV's een foutieve lijst, waardoor bepaalde lampen zoals Gu10 en play bars niet goed herkend worden. Wel als Hue, maar niet als entertainment mode capable. Die bug is er tijdens een firmware update ingeslopen. Iemand heeft een youtube video gemaakt van het verschil tussen de entertainment mode en de klassieke modus in firmware versies tussen twee TV's.
Ik heb even m'n Entertainment Areas nagekeken op de officiële Hue app op de telefoon en je hebt helemaal gelijk, er staan inmiddels nieuwe areas bij. Het was me uit de TV GUI niet duidelijk geworden dat het op die manier werkt.

For what it's worth, ik heb hier dus wel een vrij bont gezelschap van lampen in zitten. Een Light Strip, meerdere GU10 spots (nieuwe generatie met korte fitting), oude Hue bulbs (e27) en een wat oudere Iris. De Iris en de oude bulb hebben inderdaad iets afwijkende kleuren, groen was destijds een probleem, maar integreren verder wel goed. De aansturing is bij mij gelukkig geen probleem, dat loopt beter dan gedacht en ik heb nog geen vertraging bemerkt ten opzichte van de andere, gelijkgeschakelde lampen.

[ Voor 62% gewijzigd door Cid Highwind op 06-12-2021 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:38
BlackthunderAwf schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:21:
[...]

Bedankt voor je reactie. Zo te zien ondersteunt de 806 wel 4k120Hz, maar is in de basisprijs best duur op dit moment. Zoals jij het schetst wordt het al aantrekkelijker.
Ik houd hem even in de gaten en dan even kijken wat er aan het eind van de maand mogelijk is (y)
https://www.coolblue.nl/p...lf89g%2Caclr_1100liDQdHvQ

De 65" 706 is in de aanbieding bij CoolBlue voor 1499,-...vrij weinig verschil volgens mij met de 806, andere AB en geen Ambilight aan de onderkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Zoals eerder gemeld heb ik de 70PUS7855 en problemen met Dolby Vision via HDMI.

Na contact met Philips hebben ze me een vervroegde versie van een software update toegestuurd die ik via een USB stick heb moeten installeren. Hiermee lijkt het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
bdw80 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:19:
[...]

https://www.coolblue.nl/p...lf89g%2Caclr_1100liDQdHvQ

De 65" 706 is in de aanbieding bij CoolBlue voor 1499,-...vrij weinig verschil volgens mij met de 806, andere AB en geen Ambilight aan de onderkant :)
Bedankt voor het meedenken! Alhoewel het een goede deal is, probeer ik rond de kerstdagen een 806 op de kop te tikken... En anders wachten we nog even, het heeft ook geen haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Laten we hopen dat Philips met de 2022 modellen niet bespaard heeft op de Mediatek chip en ook de eARC problemen heeft opgelost. Heb nog een slaapkamer OLED nodig in 42-48 inch :D.

[ Voor 17% gewijzigd door BramViking op 07-12-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
BlackthunderAwf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:58:
[...]

Bedankt voor het meedenken! Alhoewel het een goede deal is, probeer ik rond de kerstdagen een 806 op de kop te tikken... En anders wachten we nog even, het heeft ook geen haast :)
Waren er geen goede deals te vinden dan tijdens de black Friday cyber dagen nu liggen de prijzen wat hoger.

En de beste deals haal je gewoon door te mailen niet alles wordt weergegeven aan korting prijzen rond die dagen.

Op die manier heb ik toen 2019 de beste prijs uitgehaald met zelfs 5 jaar garantie op de koop toe scheelde alweer extra 100 euro dan de prijzen die online werden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-05 13:15
Kunnen de ervaren philips kenners mij misschien helpen?
Ik filter in de pw op 100hz en daar komen tv’s naar voren die maar 60hz lijken te ondersteunen op 4k.
Bijvoorbeeld de oled804, 854, 705, 754, 934, 805.
Bij de reviews heeft ook niemand het daarover. Hoe zijn de modellen gepositioneerd en vanaf welke cijfers kan ik echt 100hz verwachten? Is dat vanaf eindcijfer 6? Wat betekent dan de middelste cijfer?
En tot slot, als ik filter op vanaf 100hz, dan komen er bijna geen lcd tv’s meer voor. Klopt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Dabbel schreef op woensdag 8 december 2021 @ 01:47:
Kunnen de ervaren philips kenners mij misschien helpen?
Ik filter in de pw op 100hz en daar komen tv’s naar voren die maar 60hz lijken te ondersteunen op 4k.
Bijvoorbeeld de oled804, 854, 705, 754, 934, 805.
Bij de reviews heeft ook niemand het daarover. Hoe zijn de modellen gepositioneerd en vanaf welke cijfers kan ik echt 100hz verwachten? Is dat vanaf eindcijfer 6? Wat betekent dan de middelste cijfer?
En tot slot, als ik filter op vanaf 100hz, dan komen er bijna geen lcd tv’s meer voor. Klopt dat ook?
100hz is jouw toestel dat betekend Refreshrate
De refresh rate is het aantal keer per seconde dat het beeld wordt ververst en wordt uitgedrukt in hertz (Hz).
Hoe hoger de refresrate hoe vloeiender het beeld.

Maar waarom zoeken op 100hz? je kunt beter naar modellen zoeken hoeveel hz in de specificaties .en wat wel en niet aan hz ondersteund een scherm van 100hz en HDMI 60hz ondersteund meer haal je er niet op die poort je scherm kan het wel aan.

ik heb zelf een oled 903 die heeft 120hz verschil zul je onderling niet zo gauw merken normaal ook afhankelijk wat je er achter hebt hangen gamers zullen het verschil eerder waarneembaar merken maar ben geen gamer.
ook je HDMI 2.0 poorten poorten kunnen het ondersteunen of niet HDMI 2.1 ligt weer een stap hoger aan bepaalde factoren het streamen ja kun je merken aan beeld. 60 of 120hz is. het loopt wat gelikter en vloeiender.

Maar voor een oled zou ik persoonlijk een scherm met 120hz met (HDMI 2.1) kiezen maar hangt af van je budget en doel en gebruik af.

Prijzen schommelen wel en zakken wel alhoewel bij Philips met oled zakt de prijs niet zo hard, meer stabiel voor langere periode in vergelijk LG of ander merk.

Bepaalde modellen of producten van Philips ligt de prijs bij Philips die wel eens bepaald wat in de winkel of online is .Philips heeft de nijging dat een populair product of nieuw op de makt de verkoop prijs bepaalt was ook te merken tijdens de afgelopen Black Friday dagen daar ging zelfs de prijs omhoog of bleef het zelfde daar kon nog geen 5% korting op af laat staan €10,- tijdens de dagen welke winkel je ook kwam allemaal de zelfde gelijke prijs in de winkel als online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Vii
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-05 09:36
Ik heb net mijn Philips 65OLED856/12 binnen gekregen :). Ik kom van een Sony 55" LCD paneel af.

Reden om voor de 856 te gaan was o.a. om dat ik hem aan de muur ga hangen en ook graag ambilight aan de onderkant wou hebben. T.o.v. van de 806 was verschil goed zoeken wat dus alleen neer kwam dat de randen zwart zijn i.p.v. grijs bij de 856 (en de voet is anders).

Keuze voor mij om deze te nemen is o.a. de ambilight (mooie toevoeging voor al het andere hue spul wat ik al heb hangen).

Uiteindelijk deal gemaakt bij BCC.

2080,00 voor de TV in combinatie met Vogel's THIN546OLED muurbeugel (219,00). Voor de oplettende is de 219,00 van de TV prijs af gegaan waar door ik effectief de muurbeugel er gratis bij heb gekregen :-).

Eerste reactie;
woaahhh... wat een toestel :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
De 856 mist op de plek waar de T voet bevestigd moet worden aan de onderkant een aantal led verlichtingen. En dat verschil is (voor als het je om de vierzijdige Ambilight te doen is) best duidelijk, tegenover de 806.

[ Voor 6% gewijzigd door BramViking op 08-12-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
J.E. Weinor schreef op woensdag 8 december 2021 @ 04:38:
[...]

100hz is jouw toestel dat betekend Refreshrate
De refresh rate is het aantal keer per seconde dat het beeld wordt ververst en wordt uitgedrukt in hertz (Hz).
Hoe hoger de refresrate hoe vloeiender het beeld.

Maar waarom zoeken op 100hz? je kunt beter naar modellen zoeken hoeveel hz in de specificaties .en wat wel en niet aan hz ondersteund een scherm van 100hz en HDMI 60hz ondersteund meer haal je er niet op die poort je scherm kan het wel aan.

ik heb zelf een oled 903 die heeft 120hz verschil zul je onderling niet zo gauw merken normaal ook afhankelijk wat je er achter hebt hangen gamers zullen het verschil eerder waarneembaar merken maar ben geen gamer.
ook je HDMI 2.0 poorten poorten kunnen het ondersteunen of niet HDMI 2.1 ligt weer een stap hoger aan bepaalde factoren het streamen ja kun je merken aan beeld. 60 of 120hz is. het loopt wat gelikter en vloeiender.

Maar voor een oled zou ik persoonlijk een scherm met 120hz met (HDMI 2.1) kiezen maar hangt af van je budget en doel en gebruik af.

Prijzen schommelen wel en zakken wel alhoewel bij Philips met oled zakt de prijs niet zo hard, meer stabiel voor langere periode in vergelijk LG of ander merk.

Bepaalde modellen of producten van Philips ligt de prijs bij Philips die wel eens bepaald wat in de winkel of online is .Philips heeft de nijging dat een populair product of nieuw op de makt de verkoop prijs bepaalt was ook te merken tijdens de afgelopen Black Friday dagen daar ging zelfs de prijs omhoog of bleef het zelfde daar kon nog geen 5% korting op af laat staan €10,- tijdens de dagen welke winkel je ook kwam allemaal de zelfde gelijke prijs in de winkel als online.
Thnx voor je input, maar mijn vraag is naar minimaal 100hz. Als ik filter in de PW op minimaal 100hz+philips, dan krijg ik, lijkt het wel, nog steeds tv’s die maar 60hz kunnen weergeven.
Maar vraag is dus, vanaf welke modelnrs is het echt minimaal 100/120hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Gewoon op alleen 100Hz selecteren dus beide sliders op elkaar laten vallen dan krijg ik 12 modellen te zien die 100Hz zijn.
https://tweakers.net/tele...QnQuSVgIqV9JRyk2sgLJra2sB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
RAAF12 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:37:
Gewoon op alleen 100Hz selecteren dus beide sliders op elkaar laten vallen dan krijg ik 12 modellen te zien die 100Hz zijn.
https://tweakers.net/tele...QnQuSVgIqV9JRyk2sgLJra2sB
Uit jouw lijstje van 12 pik ik bv oled804.
https://www.philips.nl/c-...-met-driezijdig-ambilight
Op hun eigen site staat dat het 60hz is.
Computeringangen op alle HDMI
tot 4K UHD 3840 x 2160 bij 60 Hz
HDR ondersteund, HDR10+/HLG
Video-ingangen op alle HDMI
tot 4K UHD 3840 x 2160 bij 60Hz
HDR ondersteund
HDR10/HLG (Hybrid Log Gamma)
HDR10+/Dolby Vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Bij de Philips OLED's moet je gewoon alléén de xx6 modellen hebben.
Dat zijn de modellen met 2x een HDMI 2.1 poort en support voor 120Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:42:
Bij de Philips OLED's moet je gewoon alléén de xx6 modellen hebben.
Dat zijn de modellen met 2x een HDMI 2.1 poort en support voor 120Hz.
Maar dat zijn de top modellen dit jaar Philips heeft dit jaar pas HDMI 2.1 geïntroduceerd en ook niet op alle modellen die dit jaar zijn uitgekomen.

Ben wel benieuwd waar ze volgend jaar mee aan komen rond september voor de top modellen verwacht geen grote veranderingen ja een nieuwe nieuwe P6 chip Android 11 misschien en meer in de lijn van de huidige modellen.

Hoop nog wel voor een opvolger van de 903 maar maar verwacht het totaal niet niet terwijl dat model best voor verbeteringen vatbaar is alleen al om de soundbar die volledig geïntegreerde soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dondervogel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 17:59
Ik heb 2 welen geledem de 55Oled706 aangeschaft, alles werkt op zich goed. Nu heb ik verschillende apps er op staan. Netflix, kodi, kpntv, Disney+ en videoland. Alle apps op videoland na werken goed. Bij videoland krijg ik een slotje in beeld en kan ik geen streams opstarten . Het slotje lijkt eerder van de tv software te komen als van de app. Weet iemand hoe ik dit weg krijg?

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Eindelijk Apple tv werkt op android 8 tv van Philips zoals de 903,803 _/-\o_ etc. nieuwe update software aangekondigd.

Wat ook is verandert viel mij vandaag op de menu structuur van google Android tv op de Philips tv, hele andere opbouw wat gelikter maar wel eerst wennen even lastig zoeken hoe alles in elkaar steekt alles nog niet kunnen onderzoeken en ondervinden.

Hier de nieuwe overzicht lijst software update die is aangekondigd.

Er is nieuwe firmware voor Philips TV-modellen/televisies van de volgende Android TV-series 2017/2018/2019:

2018 hardwareplatform
2019 ( downloaden )
55PUS9104 Ontwerp Georg Jensen
2018 ( downloaden )
55OLED903 en 65OLED903 met geluid van Bowers & Wilkins
55OLED803 en 65OLED803
8503 Ultra HD met Nano ELED en soundbar
8303 Ultra HD met Nano ELED
7803 Ultra HD
7503 Ultra HD met soundbar
7303, 7363, 7373, 7383, 7393 Ultra HD
hardwareplatform 2017
2018 ( downloaden )
65OLED973 OLED
65OLED873 OLED
2017 ( downloaden )
9002 OLED
8602 Kwantumpunt
8102 Lokaal dimmen
7502
6412, 6482
Changelog TPM171E_107.001.143.000 - Datum: 2021/12 / xx

Op Android Oreo 8.0.0 gebaseerde software

Aanvullend.

Let op : als er na de update een update voor de afstandsbediening wordt aangeboden, is deze alleen bedoeld voor de Easy Remote (stick remote control), niet voor de normale IR afstandsbediening (deze is niet te updaten): Instellingen> Alle instellingen> Draadloos en netwerken> Afstandsbediening> Update (als de update mislukt: trek de tv uit het stopcontact, verwijder de batterijen kort en koppel de Easy Remote opnieuw)

Opmerking 2 : de koptelefoonuitgang kan weer apart worden geregeld met de wijziging van Android TV 7 Nougat (2017: Firmware 3.x, 2018: Firmware 105.x) naar 8 Oreo (Firmware 107.x)

De huidige modelellen is pas geleden en voorgaande modellen 2020/2021 ook nieuwe software aangekondigd.

[ Voor 3% gewijzigd door J.E. Weinor op 11-12-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:20
Ik heb op black friday een 65oled806 aangeschaft.
Deze zou op 10 december geleverd worden.
Dit is uitgesteld, en ze weten nog niet wanneer wel.

Is er iemand die iets zinnigs over 65 inch model kan zeggen qua levertijd?
Hij lijkt bijna bij elke shop uitverkocht.
Is dit door de ongekende populariteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heeft hier iemand een xxOLED835/6 model inclusief soundbar die de soundbar bracket niet gebruikt, die zou ik graag willen overkopen.

Ik heb hier sinds kort naar volle tevredenheid een 65oled856 aan de muur hangen, dat is de variant met de T voet (Apollo leverden alleen deze, niet de 806). Ik heb de voet eraan laten zitten bij het ophangen zodat ik de Philips B97 soundbar erop kan leggen. Dat past verrassend goed, heb alleen wat provisorisch ervoor moeten zorgen dat hij er niet zomaar vanaf glijdt maar ik ben wel op zoek naar een betere oplossing.
De voet zelf is nu zichtbaar onder de soundbar wat het geheel een stuk dikker maakt en de voet steekt heel ver naar achteren waardoor hij niet zo strak tegen de muur past.

Een normale soundbar bracket kun je niet gebruiken omdat de led-balk in de weg zit. Ik kan vast wel iets anders creatiefs maken maar dat gaat waarschijnlijk een stuk eenvoudiger als ik het kan bevestigen aan de plek waar normaal de voet aan vast gaat, zoals het bracket bij het 356 model.

[ Voor 9% gewijzigd door Joolee op 11-12-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
cable-one schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:44:
Ik heb op black friday een 65oled806 aangeschaft.
Deze zou op 10 december geleverd worden.
Dit is uitgesteld, en ze weten nog niet wanneer wel.

Is er iemand die iets zinnigs over 65 inch model kan zeggen qua levertijd?
Hij lijkt bijna bij elke shop uitverkocht.
Is dit door de ongekende populariteit?
Geen idee weet niet waar je het toestel hebt gekocht maar kan wel liggen dat de voorraad tijdens bestellen op was waar je het gekocht had en een na bestelling heeft plaatsgevonden,

Ja dan kun je langer wachten op je toestel wanneer de winkelier het binnen heeft van de leverancier en als de leverancier ook door de voorraad heen is duurt het nog langer, dan komt er mondjesmaat wat binnen en mag je hopen dat jouw winkelier het binnen krijgt kan zo wel 2 maanden gaan duren en vooral rond deze dagen kerst en nieuwjaar in aantocht.

En de moeilijke leveringen van producten rond deze rare tijden en hoeveel voorraad er in polen ligt waar je tv wordt gemaakt alles hangt samen en heeft invloed op de levering.

Je mag hopen komende week voor de feestdagen, dat je toestel wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 22:16
Vraagje, ik overweeg om een pricewatch: Philips 48OLED806/12 Zwart
Aan te schaffen en lees veel problemen met eArc en hdmi sec. Nu heb ik een onkyo versterker met hdmi 2.0a en wil de audio graag via de versterkee doen het beeld wil ik liever niet door de versterker voeren omdat deze lagere specificaties dan de tv heeft. Kort gezegd komen de problemen met audio richting home cinema ook voor als je niet hdmi2.1 gebruikt? Maar hdmi 2.0(a)

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Gewone normale ARC werkt prima :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Dus dat was het: net een update van Android TV gehad, en nu "cinema wide" reclame op het Home screen op mijn Philips 7354..
nieuws: Shield TV's in Nederland tonen nu ook reclame streamingdiensten op ho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:03
Verschikkelijk :|
Ik hoop dat hier genoeg weerstand op komt richting Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Fireshade schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:54:
Dus dat was het: net een update van Android TV gehad, en nu "cinema wide" reclame op het Home screen op mijn Philips 7354..
nieuws: Shield TV's in Nederland tonen nu ook reclame streamingdiensten op ho...
Die reclame vind ik nog niet zo erg, maar dat de icoontjes van de apps links naast de kanalen weg zijn vind ik veel erger.

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Yohost! schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:16:
Verschikkelijk :|
Ik hoop dat hier genoeg weerstand op komt richting Philips.
Dat ligt niet aan Philips maar aan Google, de update uit de Playstore en apps op het tv toestel standaard zitten er bepaalde Apps als er nieuwe updates zijn dat wordt verzorgd vanuit google niet vanuit Philips TP/vision.

Zo ook het geval met de nieuwe screen die nu anders is ingedeeld.

Bepaalde Apps kunnen niet werken zoals eerder het geval met Apple tv op bepaalde toestellen maar dat is wel aan de kant van Philips TP/vision door een nieuwe software/firmware update van je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

mortael schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:21:
[...]

Die reclame vind ik nog niet zo erg, maar dat de icoontjes van de apps links naast de kanalen weg zijn vind ik veel erger.
Ik vind het toch een tikkeltje riskanter als de kleine op een onbewaakt moment ettelijke keren op "Huur nu" klikt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Ik krijg op mijn 55OLED754 nu elke keer als ik de TV start dat ik een belangrijke update moet doen. Enigsinds het idee that dit voor de log4j situatie is, maar ik wil voorkomen dat ik ook reclame krijg op mijn TV.

Iemand enig idee wat in de update zit of deze update al heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
ELD schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:19:
Ik krijg op mijn 55OLED754 nu elke keer als ik de TV start dat ik een belangrijke update moet doen. Enigsinds het idee that dit voor de log4j situatie is, maar ik wil voorkomen dat ik ook reclame krijg op mijn TV.

Iemand enig idee wat in de update zit of deze update al heeft?
Update heb ik ook het is wennen andere opbouw en UI werkt anders.

Gevonden op Google:

De grote verandering met dit nieuwe startscherm is de verschuiving naar het ontdekken van inhoud. Google zal nieuwe en opmerkelijke inhoud van geïnstalleerde apps voorstellen op basis van uw kijkvoorkeuren, en het zal allemaal direct op het startscherm worden weergegeven.

De update voegt ook een Favoriete Apps-carrousel toe, waarmee je snel toegang hebt tot je meest gebruikte services.

Verder nog niet zelf kunnen herontdekken,

Zo ziet het er uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vstgFZ1PkzUhtfFvS1AXHVMRK6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5kwB8IEfIdZ3YahTzZ5nlg7.jpg?f=fotoalbum_large

Dat je de melding krijgt wegens update kan komen dat jouw update op het toestel niet op automatisch is ingesteld maar op handmatig., vandaar die melding die je steeds krijgt.

Er zijn 2 updates van je toestel zelf door Philips software/firmware en van Android apps Google beide altijd updaten naar laatste versie, wel kans dat je het nieuwe scherm krijgt, weet niet of je elk onderdeel in de App kunt omzeilen met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

J.E. Weinor schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:06:
[...]

Update heb ik ook het is wennen andere opbouw en UI werkt anders.
Heb je een 55OLED754? Want die heeft Saphi en niet Google, of zeg je dat ze nu een switch hebben gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
ELD schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:49:
[...]

Heb je een 55OLED754? Want die heeft Saphi en niet Google, of zeg je dat ze nu een switch hebben gemaakt?
Nee een 55OLED903 2018 Android tv is van google ook je play store in je toestel,

Maar even op gezocht je hebt geen Android tv maar met Saphi als smart de uitgeklede toestel budget met oled scherm om het zo maar even te zeggen. en beperkt in bepaalde functies.

Heb geen ervaring met Saphi smart weet ook niet hoe je smart scherm er uit ziet maar de veranderingen die zijn op Android tv.

Kijk op je toestel welke software/firmware er op zit in je menu van je tv instellingen en kijk op Philips de laatste update software.

En anders uitgebreider informatie op https://toengel.net/philipsblog/ zoek daar op je tv model en laatste ontwikkelingen, enige website wat betreft over Philips toestellen. ook voor je smart gedeelte updates met chancelog aan veranderingen als het al bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Benieuwd naar de 2022 modellen. Heb nog een OLED in de slaapkamer nodig. Denk dat het een 42 inch model en anders de 48 inch gaat worden. Alhoewel erop deze televisie niet gegamed gaat worden vermijdt ik de 2021 OLED's van Philips.
Pagina: 1 ... 47 ... 59 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.