Zet je eARC eens in Auto en je digital output op Multichannel-Bypass.Michel242186 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:56:
ook met mijn jbl 9.1 soundbar geen problemen maar ik kijk vooral netflix
de instellingen heb ik zo staan...0 problemen...Pwain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:57:
[...]
Zet je eARC eens in Auto en je digital output op Multichannel-Bypass.
Als je deze zo hebt staan en je soundbar is aangesloten via eARC. Dus dat niet je toestellen via je soundbar lopen dan heb je sowieso het DD5.1 probleem. Dat is trouwens bevestigt door Philips.Michel242186 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:00:
[...]
de instellingen heb ik zo staan...0 problemen...
Ik heb echt geen problemen....soundbar geeft ook gewoon dolby atmos aan bij netflix wat soort problemen zou ik moeten hebben?Pwain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:02:
[...]
Als je deze zo hebt staan en je soundbar is aangesloten via eARC. Dus dat niet je toestellen via je soundbar lopen dan heb je sowieso het DD5.1 probleem. Dat is trouwens bevestigt door Philips.
Ik heb het al genoeg vermeld welke problemen er aanwezig zijn met de Philips OLED706/806/856/876. Niet zolang geleden heeft zelfs @Flitskikker dezelfde problemen ook hier vermeld. Die problemen zijn aanwezig bij elke audio setup die effectief de eARC aansluiting gebruikt. Met de gecomprimeerde audio zijn er geen problemen.
Maar goed volgens sommige ben ik Philips de grond in aan het boren. Mijn idee is maar om eventueel potentiële klanten te waarschuwen dat er toch wel serieuse problemen momenteel zijn. Als je graag films bekijkt via een extern apparaat zoals een blu-ray dan ontkom je ook al niet aan het Dolby Vision probleem. Ook met de audio en dan vooral de nieuwe aansluiting eARC zijn er tal van problemen.
Wanneer je zo'n 2000 Euro hebt uitgegeven aan een gloednieuwe tv dan mag je toch verwachten dat het beeld en geluid werken zoals verwacht. Maar nogmaals als je die 2021 modellen gebruikt als standalone apparaten dan zal je die problemen niet ondervinden. Echter weet je niet hoe je setup er volgend jaar gaat uitzien.
You can't say because 2 people have problems that "everyone is having problems". It's most likely a weird combination of hardware/software in their setup that's causing issues for @Pwain
eARC is a relatively new tech and it's not just about how Philips implements it, but also how the other hardware implements it. I've never programmed with eARC specifically, but as a developer myself, I've more than once been in an integration project where one side programs everything correctly, and the other side doesn't, but blame goes to the wrong side. I'm not saying it's the case here, I'm just saying that it's fully in realm of possibility.
And also, programming end user appliances such as TVs, which are deployed in hundreds of thousands, which talk to thousands of combination of devices, each with potentially their own implementations of standards, over cheap and expensive cables - how can you expect that a fix goes out in matter of weeks? The problem itself could be in your cables, in your malfunctioning devices, malfunctioning TV, or god knows what else. Even if they tried their best to fix it, but they cannot reproduce your problem in their environment, it's even a bigger problem and reason to believe it's something on your end. It could also be a matter of priorities. Maybe they're working on a new project and support of a TV that's live and in the wild, that works just fine for 95% of the userbase, is not a highest priority for the company.
I get that it's annoying that things don't work for you, but just switch to regular ARC until they fix it, or use optical cable. Or, if you really can't live without the most recent technologies, return the TV?
Because you really do jump out on basically every question repeatedly hammering on the issue you're having and how it's not yet fixed.
amen!..helemaal mee eens.st1v xtr1m schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:00:
Because you really do jump out on basically every question repeatedly hammering on the issue you're having and how it's not yet fixed.
Dat is inderdaad DE oplossing. Als je eARC uitschakelt dan heb je die problemen allemaal niet. Echter is het wel jammer dat het absoluut niet werkt zoals het hoort met de eerste Philips modellen die hiervan voorzien zijn. Ik vind dat je als potentiële klant hiervan wel op de hoogte moet zijn. Want je zal maar speciaal deze televisie hebben gekocht voor de eARC mogelijkheden. Want dat is één van de grote vernieuwingen bij de Philips 806/856 en dergelijke.st1v xtr1m schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:00:
I get that it's annoying that things don't work for you, but just switch to regular ARC until they fix it, or use optical cable. Or, if you really can't live without the most recent technologies, return the TV?
Als je een premium prijs moet betalen voor deze televisies verwacht je wel dat het werkt. Want de grote vraag blijft wanneer wordt het probleem opgelost?
Ik begrijp best dat vele mensen dergelijke issues niet tegenkomen. Ze installeren meestal gewoon de televisie met de TV kabel box en gebruiken de interne Android apps en zoals ik al eerder heb gezegd dan zal je die problemen niet ervaren. Ieder moet dat voor zich uitmaken.
Maar goed...blijkbaar zijn er net iets teveel loyale Philips fans die geen oog hebben voor de toch bestane problemen. Spijtig...ik leg in detail uit hoe je deze problemen kan ervaren met eender welke audio setup.
Ik kan je nu al zeggen dat de eerstvolgende update voor de Philips 806/856 het Dolby Vision probleem gaat trachten op te lossen. Dit zal je dan wel zien verschijnen in de changelog. Maar wanneer is weeral de grote vraag. De eARC issues....dat is nog een andere grote vraag want ook al zijn de problemen erkent een oplossing is hiervoor nog in de maak volgens Philips.
Balen, sure... maar als het echt zo'n groot probleem voor je is, retourneer het apparaat en koop een ander.
Eindeloos blijven hameren op iets wat voor jou, en natuurlijk sommige anderen, een issue is maar voor vele anderen weer niet is gewoon irritant. Accepteer dat het balen is en specifiek voor jou een groot probleem, maar anderen hun schouders ophalen en denken 'ok, boeien... niet nodig of voor mij werkt het goed'.
Ik heb nu een philips en nu nergens last van, in het verleden wel issues maar die zijn opgelost. Daarvoor had ik een Sony met hetzelfde verhaal. Er zijn maar weinig perfecte tvs, zoek degene die voor jou zo goed mogelijk is.
Dan mag dat wat mij betreft voor de volledigheid wel genoemd worden. In het ergste geval stelt Philips over een aantal maanden "sorry, krijgen het toch niet voor elkaar, we richten ons nu op de 2022 modellen" en dan sta je daar met je tv waarvan je dacht dat ie wel future proof zou zijn.
Dat is natuurlijk precies waar standaarden voor zijn uitgevonden. Nu is HDMI 2.1 helaas een vrij slecht voorbeeld hiervan, maar de individuele opties van HDMI 2.1 features, zoals eARC en VRR, zijn nu niet bepaald nieuw te noemen in technologieland.m0ridin schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:12:
Tja, ligt het aan philips of aan de andere devices... Sommige technieken zijn een bron van issues doordat implementaties tussen fabrikanten misschien net anders zijn. De een wijst naar de ander en zo kan het lang duren voor het opgelost is.
Balen, sure... maar als het echt zo'n groot probleem voor je is, retourneer het apparaat en koop een ander.
Eindeloos blijven hameren op iets wat voor jou, en natuurlijk sommige anderen, een issue is maar voor vele anderen weer niet is gewoon irritant. Accepteer dat het balen is en specifiek voor jou een groot probleem, maar anderen hun schouders ophalen en denken 'ok, boeien... niet nodig of voor mij werkt het goed'.
Ik heb nu een philips en nu nergens last van, in het verleden wel issues maar die zijn opgelost. Daarvoor had ik een Sony met hetzelfde verhaal. Er zijn maar weinig perfecte tvs, zoek degene die voor jou zo goed mogelijk is.
Verder wel volledig mee eens dat het in perspectief te stellen is. Er is geen perfecte TV, ondanks dat Philips deze dus beloofd had, helaas. Pick your poison en kijk welke tekortkomingen met een workaround te fixen zijn, welke je mee kunt leven, of welke een reden zijn om dan maar een jaar te wachten op nieuwere modellen.
@peligro2k denkt waarschijnlijk ook iets van "wtf is dit nu?" terwijl zijn eigenlijk vraag nog altijd onbeantwoord is gebleven. Dus om daar nog maar even op in te haken: Het enige wat is aangegeven is dat ze verchroomd zijn. De 806 heeft voetjes in twee kleuren, gunmetal voor de ene helft, verchroomd voor de andere, zodat je zelf de keuze hebt. Wilde zojuist even in een ander draadje kijken wie daadwerkelijk de 706 reeds had, en merkte daar (Philips 806, 856 of 706) al dat je dus de knoop reeds had doorgehakt voor jezelf! Veel plezier met de aankoop, je ervaringen lees ik graag!
Weet niet of CEC ook een standaard is (HDMI-CEC), maar ook daarmee meer dan genoeg issues.
Mijn vraag is vooral, als je een philips tv hebt en een samsung soundbar en de 2 werken niet samen. Ligt dat aan philips of aan samsung? (Als een philips tv niet met philips soundbar samenwerkt, en samsung met samsung, is het 100% duidelijk natuurlijk)
Hoe dan ook, blijft balen en ruk maar op een gegeven moment vooral overbodig en storend om het maar te blijven herhalen, roepen en klagen...
Natuurlijk gebruiken mensen in deze tijd van streaming enkel en alleen gecomprimeerde audio en die hebben hier totaal geen last van.
Daarnaast het DD5.1 geluid. Daar had Sony ook last van met tv modellen die dezelfde Mediatek SOC gebruiken. Ik vermoed dat deze audio bug hieraan te wijten is. Sony heeft dat probleem al opgelost in juni.
De problemen zijn erkent. De vraag is enkel en alleen zal het ooit opgelost geraken.
[ Voor 21% gewijzigd door Pwain op 05-11-2021 08:11 ]
fijn dat je het nog even herhaaldPwain schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:58:
Laat ik het nog eens duidelijk zeggen. Met de 706/806/856 heb je problemen met de eARC wanneer je ongecomprimeerde audio wenst met eender welk merk van soundbar/home cinema.
Natuurlijk gebruiken mensen in deze tijd van streaming enkel en alleen gecomprimeerde audio en die hebben hier totaal geen last van.
Daarnaast het DD5.1 geluid. Daar had Sony ook last van met tv modellen die dezelfde Mediatek SOC gebruiken. Ik vermoed dat deze audio bug hieraan te wijten is. Sony heeft dat probleem al opgelost in juni.
De problemen zijn erkent. De vraag is enkel en alleen zal het ooit opgelost geraken.
[ Voor 3% gewijzigd door BramViking op 05-11-2021 13:05 ]
Hoe kom je aan de afstandhouders? Moet je dat los erbij kopen?T1eA schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:22:
Hoi! Ik heb gisteren mijn 65OLED806 opgehangen. Hier even snel wat foto's.
Tot nu toe super blij, wat een apparaat.
Op de foto hangt hij ongeveer 10cm van de muur. Je kan met de OPTIONELE afstandhouders de tv een paar centimeter naar voren halen. Persoonlijk denk ik dat dit voor de onderste balk een beter effect geeft.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee die zitten gewoon bij de TVBramViking schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:13:
[...]
Hoe kom je aan de afstandhouders? Moet je dat los erbij kopen?
ICT G33K
Heb je een foto hoe dit eruit ziet, op de achterkant?
Waar heb je dit aanbod gehad voor de 65 inch 806?BramViking schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:04:
Kan de 65 inch Philips 806 voor €1549,- na cashback krijgen. Goede prijs of zal het op black Friday goedkoper worden?
[ Voor 10% gewijzigd door BramViking op 07-11-2021 13:17 ]
Dat is natuurlijk koffiedik kijken. Voor een 65" OLED is het reeds een vrij goede aanbieding, al helemaal voor een Philips. Je betaalt op het moment die prijs voor de 55" versies en 65" is onevenredig duurder in de regel.BramViking schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:04:
Kan de 65 inch Philips 806 voor €1549,- na cashback krijgen. Goede prijs of zal het op black Friday goedkoper worden?
Als ik er voor in de markt was, had ik toegehapt indien je de eARC problemen (op het moment, totdat ze eventueel gefixt zijn) voor lief kunt nemen.
Ikzelf heb de knoop ook doorgehakt en ben voor de 55OLED706 gegaan. Het prijsverschil ten opzichte van de 856 is me simpelweg te groot en ik verwacht niet dat dit binnenkort anders zal zijn. €999,- is een fantastische deal voor een TV die eigenlijk enkel qua voetjes en afstandsbediening afwijkend is t.o.v. de 300€ duurdere modellen. Dat prijsverschil kan mooi in een nieuwe GPU of console worden gestoken
M'n ervaringen zal ik delen. In ieder geval dank aan degenen die me op de aanbieding bij Coolblue hebben gewezen!
Je kan bij eerste setup al met je Google account inloggen. "Al je data" is dan ook beschikbaar op de tv, ook je search history en andere voorkeuren. Op de afstandsbediening zit ook een Google Assistant knop.BramViking schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:43:
Ik vroeg me nog het volgende af; kun je de televisie ook koppelen met Google Assistent of is dat in Nederland op Android tv nog niet beschikbaar?
https://slimhuis.tech/pla...koppelen-aan-google-home/
YouTube: Philips shows off Google Assistant TV integration
[ Voor 29% gewijzigd door Fireshade op 09-11-2021 12:20 ]
Ik ben uiteindelijk voor de LG G1 gegaan voor €1699,-. Wel iets duurder maar ook veel strakker en inderdaad geen eARC problemen. Was benieuwd naar Ambilight maar uiteindelijk heeft de features op de LG de doorslag gegeven.Cid Highwind schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:02:
[...]
Dat is natuurlijk koffiedik kijken. Voor een 65" OLED is het reeds een vrij goede aanbieding, al helemaal voor een Philips. Je betaalt op het moment die prijs voor de 55" versies en 65" is onevenredig duurder in de regel.
Als ik er voor in de markt was, had ik toegehapt indien je de eARC problemen (op het moment, totdat ze eventueel gefixt zijn) voor lief kunt nemen.
Ikzelf heb de knoop ook doorgehakt en ben voor de 55OLED706 gegaan. Het prijsverschil ten opzichte van de 856 is me simpelweg te groot en ik verwacht niet dat dit binnenkort anders zal zijn. €999,- is een fantastische deal voor een TV die eigenlijk enkel qua voetjes en afstandsbediening afwijkend is t.o.v. de 300€ duurdere modellen. Dat prijsverschil kan mooi in een nieuwe GPU of console worden gestoken
M'n ervaringen zal ik delen. In ieder geval dank aan degenen die me op de aanbieding bij Coolblue hebben gewezen!
Kijk hier even: https://toengel.net/phili...aller-2021er-philips-tvs/
Daar staat een complete tabel.
Even t.o.v. de 806:
De 706 heeft iets andere chromen voetjes (de rand van het scherm zou ook anders zijn), 3-zijdige Ambilight en heeft een 100 nits lagere piekhelderheid. Tevens is de 706 niet als 48" inch te krijgen. De afstandsbediening is goedkoper, zonder de fraaie lederafwerking en de microfoon.
De 936 komt met een geïntegreerde B&W soundbar en heeft kennelijk een iets andere beeldverbeteringsengine, en kan nog eens 100 nits feller dan de 806/856. Dit zou tevens het niuewe paneel moeten zijn, OLED+, maar dat zie ik in de lijst niet terug.
Van wat ik had gelezen is peak brightness nu niet echt zo'n ding, dat zie je hooguit wanneer ze naast elkaar staan en die waarde wordt sowieso enkel in zeer specifieke gevallen gehaald.
Voor gaming en qua operating system zijn ze gelijk.
Edit: Ik heb dus inmiddels de 706 binnen, zoals hieronder te lezen is. En kan bevestigen dat het overzicht op één punt niet volledig correct lijkt te zijn. De indruk wordt gewekt dat het bezel van de 706 anders is dan van de 806/856, maar die is dus ook antraciet / gun metal. De voetjes zijn echter verchroomd, dus helder glimmend, dit ook in tegenstelling tot het gesuggereerde "dark chrome". Misschien dat ze tussentijds een verandering hebben doorgevoerd?
[ Voor 19% gewijzigd door Cid Highwind op 15-11-2021 09:00 ]
https://fwd.nl/beeld/revi...d936-serie-oled-televisie
Deze OLED+ onderscheidt zich door net weer verbeterde technieken, ten opzichte van de ander ...6 series.
Waaronder de nieuwste beeld verwerkings technieken, het nieuwste verbeterde OLED scherm, wel flink prijskaartje, net wat je ervoor over hebt...
Denk dat deze nieuwere technieken komend jaar wel in de ....7 zal komen, ik wacht daarom op de 77OLED...7
Edit: Probleem opgelost.
Tijd om te genieten. Het eerste wat opviel was hoe fantastisch het beeld is. En dat was, wat bleek, met een 1080p stream van Disney+. Een wereld van verschil t.o.v. de oude 42" tv. Kennelijk was die toch voor de afstand (2.5-3M) net iets te klein om de details echt goed over te brengen.
Moet nog wel wat stoeien met sharpness en interpolatie settings, al is het home cinema profiel naar mijn smaak al erg fijn!
[ Voor 69% gewijzigd door Cid Highwind op 13-11-2021 23:28 ]
Nog even een update.datadevil schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:03:
[...]
super, dankjewel. Hij is bij mij volgens mij ook wel eens weg geweest en ik weet ook niet zeker natuurlijk of het precies dezelfde plek was, maar ik heb nog 1,5 maand garantie volgens mij dus goed om nu uit te zoeken.
Monteur is vrijdag geweest, en heeft het paneel vervangen.
Of het helpt? Geen idee had de streep alweer enige tijd niet gezien.
We wachten dus maar af.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Bedankt voor je update, hoop dat het goed gaat nu voor je. Bij mij was hij ook weg afgelopen weekend... ik moet even goed kijken de komende dagen want de garantie is bijna afgelopen...MaD_co schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:40:
[...]
Nog even een update.
Monteur is vrijdag geweest, en heeft het paneel vervangen.
Of het helpt? Geen idee had de streep alweer enige tijd niet gezien.
We wachten dus maar af.
[ Voor 6% gewijzigd door datadevil op 15-11-2021 08:25 ]
Mijn Setup is als volgt:
- Philips 77OLED806/12
- Pioneer SC-LX704
- Apple TV 4k 1e gen
- Google Chromecast met Google TV
- HTPC met AMD Ryzen 3200G, waarop Windows 10 draait (voor Kodi)
In de Pioneer SC-LX704 staat de HDMI mode op 'Enhanced'.
Alles werkt nu zoals verwacht. We maken op dit moment geen gebruik van eARC, omdat ik geen apparaten op de Philips 77OLED806 heb aangesloten die de volledige HDMI 2.1 bandbreedte gebruiken.
Ik heb Dolby Vision getest op zowel de onboard apps op de Philips 77OLED806 zelf als op mijn Apple TV en beide werkten. Dus ik denk dat ik geen last heb van de 'Dolby Vision' bug?
Ik gebruik de laatste firmware versie.
Als ik kijk naar de INFO op het OSD van de Pioneer SC-LX704, krijg ik ook Dolby Vision en Dolby Atmos zoals het hoort als ik de Apple TV gebruik.
Weet iemand hier het exacte verschil tussen een oled806 en een oled856.
Als ik op de website beide vergelijk wordt er niets opvallends getoond
Bedankt alvast
806:ambi1961 schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:28:
Hoi.
Weet iemand hier het exacte verschil tussen een oled806 en een oled856.
Als ik op de website beide vergelijk wordt er niets opvallends getoond
Bedankt alvast

2 voetjes
856:

centrale (draaibare) voet
[ Voor 6% gewijzigd door mortael op 15-11-2021 15:56 ]
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Dank, is marginaal dusmortael schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:54:
[...]
806:
[Afbeelding]
2 voetjes
856:
[Afbeelding]
centrale (draaibare) voet
Scheelt 5 cm hoogte denk ik.. De 856 heeft 7 cm ruimte onder.
Edit: Zie plaatjes en posts hier:
https://www.avforums.com/...6-856-956.2374491/page-14
Ik kan er niet geheel uit opmaken of het nu aan de grootte van het scherm ligt, of aan het typenummer. Maar als vierzijdig amblight belangrijk voor je is en het apparaat gaat aan de muur, dan zou ik hier nog even iets dieper in duiken om te kijken welk model het beste aansluit.
[ Voor 41% gewijzigd door Cid Highwind op 16-11-2021 10:18 ]
Oke, bedankt voor de tip. Zou er nu vanuit gaan dat ik de onderste rij juist uit zet. Heb de TV aan de muur hangen (holle wand , dus geen draden) en heb er een soundbar onder staan. Eea zier er best strak uit en wil dit zo houden. Btw, ik ga er vanuit dat er een instelling is waarbij de ambilight 3-zijdig is??Cid Highwind schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:11:
Tevens is het niet 100% duidelijk hoe de ambilight configuratie is. Er zijn modellen waar het aan de onderkant netjes doorloopt, de 856 mist er een paar omdat de voet tussendoor komt. En er zijn ook 806 modellen waar de onderbreking ook te vinden was.
Edit: Zie plaatjes en posts hier:
https://www.avforums.com/...6-856-956.2374491/page-14
Ik kan er niet geheel uit opmaken of het nu aan de grootte van het scherm ligt, of aan het typenummer. Maar als vierzijdig amblight belangrijk voor je is en het apparaat gaat aan de muur, dan zou ik hier nog even iets dieper in duiken om te kijken welk model het beste aansluit.
Het was even zoeken / bladeren. Ik dacht hier een keer gelezen te hebben dat het daadwerkelijk ook uit te schakelen is namelijk.
Als 3-zijdig Ambilight voldoet en 55" of meer wilt, is de 706 dan geen alternatief? Je krijgt er weliswaar niet de fancy afstandsbediening met spraaksturing bij, maar verder is deze identiek.
Volgens mij kan je Ambilight niet per zijde aan/uitzetten. Het is alles of niets.ambi1961 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:05:
[...]
Btw, ik ga er vanuit dat er een instelling is waarbij de ambilight 3-zijdig is??
das niet helemaal waar, volgens mij kan ik op de 806 de lichtsterkte van de onderste en bovenste 3 rijen apart instellen.Fireshade schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:01:
[...]
Volgens mij kan je Ambilight niet per zijde aan/uitzetten. Het is alles of niets.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Bij mijn 935 kan ik de onderste balk uitzetten.Fireshade schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:01:
[...]
Volgens mij kan je Ambilight niet per zijde aan/uitzetten. Het is alles of niets.
Ik ook op mijn 935, onderste balk kan uit, de 3 zijden niet.Rogar schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:06:
[...]
Bij mijn 935 kan ik de onderste balk uitzetten.
Heb nu een 55PUS7502 aan de muur hangen. Heeft de 3 zijdige ambilight aan de buitenrand zitten. Ik heb de TV 6 cm van de wand. Hierdoor is komt de ambilight mooi tot zijn recht (vinden wij) Nu zit bij de nieuwere TV's de bovenste rij led's halverwege de TV. Zijn er hier gebruikers met deze situatie? Dus TV redelijk strak tegen de wand en de led's zoals bij de 706, 806, 856 ?
Hoor graag de tips.
https://toengel.net/phili...ew-Range-Line-up_2021.png
Tussen de 706 en de 806 verschilt inderdaad niet veel, de 806 heeft net iets hogere lichtopbrengst (1000 Nits tegen 900 bij de 706) en iets andere kleurweergave, maar of je dit in de praktijk ook terug ziet?
Als je de tv tegen de muur hangt lijkt me de 4 zijdige Ambilight meer te brengen, zet je hem op je tv meubel, dan heb je met de 856 een kleine onderbreken van de light stip vanwege de draaivoet.
Dat de light strip voor op een OLED minder hoog achter op het scherm zit, heeft geen invloed op de verspreiding daar het licht schuin naar boven straalt, tenminste op mijn eigen 854. Prima tevreden ermee.
Daar zit de verkoper er naast. De 900 serie van dit jaar is de serie die een extra co-processor meekrijgt voor wat additionele AI handelingen. @dinandus vat het goed samen.ambi1961 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:45:
Mensen, dank voor de snelle reacties. Hoorde bij PlatteTv een verkoper over een nieuwere P5 in de 806 ten opzichte van de 706. Zie hier op de webiste van Philips niets van terug. Toch nog een ervaringsvraag.
Heb nu een 55PUS7502 aan de muur hangen. Heeft de 3 zijdige ambilight aan de buitenrand zitten. Ik heb de TV 6 cm van de wand. Hierdoor is komt de ambilight mooi tot zijn recht (vinden wij) Nu zit bij de nieuwere TV's de bovenste rij led's halverwege de TV. Zijn er hier gebruikers met deze situatie? Dus TV redelijk strak tegen de wand en de led's zoals bij de 706, 806, 856 ?
Hoor graag de tips.
Wat Ambilight betreft had ik dezelfde zorgen, maar niet alleen staan de leds aan de bovenzijde wat schuiner, ze zijn ook met een factor 3 overbemeten ten opzichte van die aan de zijkant. Zie hier bijvoorbeeld:
https://elko.is/media/cat.../8/48OLED80612-135053.jpg
Het eerste wat ik heb gedaan is Ambilight terugschroeven naar 6/10 omdat het wel echt enorm fel was en de TV er geen enkele moeite mee heeft tot aan het plafond te stralen.
Het nadeel van de LEDs aan de onderzijde is dat de hoeken niet netjes afgedekt zijn en je daar een hap in je belichting hebt op de muur. Dat zou mij persoonlijk dan weer storen.
die melding krijg je pas na 12 uur en kan je 2x uitstellen. Na 16 uur is de koek op...Borry schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:53:
[...]
Heb je al langer dan zes of acht uur achter elkaar gekeken dan?
Dit had ik zowel bij de 854 als de 806 nu.
Ltrz,....
Het is echt pas na 12 uur, waarna je 2x kan uitstellen en bij 16 uur toch echt er aan moet geloven. Ik had dit met de 854 en nu ook met de 806. Die screenshot die jij post heeft echt helemaal niks met de restbeelden melding te maken...en is alleen een alert als de tv merkt dat er al tijden geen input uit de remote is gekomen.Pwain schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:05:
Het was vandaag een regenachtige dag en dus ben ik maar aan het werk gegaan voor de twijfelaars van de verplichte uitschakeling bij de Philips TV's.
Zoals ik al eens eerder aangaf ben je nog steeds verplicht met de 2021 modellen om na 6 a 8 uren TV kijken je toestel uit te schakelen. Je kan dit gelukkig nog uitstellen met zo'n 2 uren maar nadien start echt wel de verplichte uitschakeling om de restbeelden te verwijderen.
Je kan dit nog steeds niet wijzigen of zelfs uitschakelen met de huidige firmware (001.001.233.012) voor de 707/806/856/876.
[Afbeelding]
Ltrz,....
Hier recentelijk ook geprobeerd, wel op een iets ouder model: De 65OLED803: Na precies 8 uur kwam de melding.Steelo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:47:
[...]
Het is echt pas na 12 uur, waarna je 2x kan uitstellen en bij 16 uur toch echt er aan moet geloven. Ik had dit met de 854 en nu ook met de 806. Die screenshot die jij post heeft echt helemaal niks met de restbeelden melding te maken...en is alleen een alert als de tv merkt dat er al tijden geen input uit de remote is gekomen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dank voor de melding, als het echt 12 uur is wordt het weer een beetje interessant.Steelo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:43:
[...]
die melding krijg je pas na 12 uur en kan je 2x uitstellen. Na 16 uur is de koek op...
Dit had ik zowel bij de 854 als de 806 nu.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Voor een muurbeugel.Borry schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:02:
Nog een vraag, wat zijn dat voor schroefjes bij de 806?
[Afbeelding]
Dat snap ik maar het zijn geen normale schroeven maar een soort stiften met een klein stukje schroefdraad.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Oftewel, afstands bouten.Borry schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:31:
[...]
Dat snap ik maar het zijn geen normale schroeven maar een soort stiften met een klein stukje schroefdraad.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
- Philips 55OLED806/12 pricewatch: Philips 55OLED806/12 Zwart
- LG OLED55C16LA pricewatch: LG OLED55C16LA Zwart
Ik ben ik benieuwd naar de ervaringen met Android op Philips tv's.
Zeer mooie prijs zou ik zeggen, begin augustus heb ik er nog 1299,- voor betaald.Hmmbob schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:40:
Wel lastig dat de 48OLED806 zulke lage pootjes heeft, nu kan ik mijn soundbar er niet echt lekker voorleggen op de kast.
***members only***
Zo'n TV wil je natuurlijk ook het liefst ophangen aan een muurbeugel en de kabels wegwerken in de muren, dan kan je soundbar lekker op de tv kast blijven staan.
[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 19-11-2021 11:57 ]
Kabels in de muur gaat niet lukken, beugel nog wel maar dan moet er zo'n gootje komen.Greatsword schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:55:
[...]
Zeer mooie prijs zou ik zeggen, begin augustus heb ik er nog 1299,- voor betaald.
Zo'n TV wil je natuurlijk ook het liefst ophangen aan een muurbeugel en de kabels wegwerken in de muren, dan kan je soundbar lekker op de tv kast blijven staan.
Sometimes you need to plan for coincidence
Waar een wil is....Hmmbob schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:50:
[...]
Kabels in de muur gaat niet lukken, beugel nog wel maar dan moet er zo'n gootje komen.
Tijdje terug zelf zo gedaan.
:strip_exif()/f/image/1nAGXfGNgPX1JYFSuqSbBunt.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ja, dat snap ikGreatsword schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:58:
[...]
Waar een wil is....
Tijdje terug zelf zo gedaan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nieuwe goten trekken en afwerken is even out-of-scope hier
Sometimes you need to plan for coincidence
Wil mijn 55PUS7334 vervangen door de xxPUS8506/PUS8536 maar die is in 50" of 58" te krijgen. Bang dat ik de een net te groot vind en de ander weer te klein (ook is de 58" door blackfriday deals nu ongeveer 70 euro duurder ongeveer). Ugh... keuzes, keuzes.
Ik heb twee van deze, eentje onder elke poot neergezet, zodat m'n soundbar (sony ht-a7000) het beeld niet blokt.Hmmbob schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:40:
Wel lastig dat de 48OLED806 zulke lage pootjes heeft, nu kan ik mijn soundbar er niet echt lekker voorleggen op de kast.
***members only***
https://www.ikea.com/nl/n...lank-zwartbruin-40430588/
Waar ik nu wel regelmatig last van heb en dat zal denk ik mede door de earc debacle komen is dat het geluid af en toe wegvalt.
[ Voor 12% gewijzigd door Steelo op 19-11-2021 14:40 ]
Ltrz,....

Hier moet nog €200,- euro vanaf gaan. Goede prijs dus
Waar voor die prijs gekregen?BramViking schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:17:
Vanaf vandaag ook daadwerkelijk eigenaar van de Philips 65 inch 806.
[Afbeelding]
Hier moet nog €200,- euro vanaf gaan. Goede prijs dus.
Dan zou ik toch voor de 58 inch gaan, 5 inch kleiner valt meestal toch vaker tegen dan de 3 inch grotere.m0ridin schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:24:
Firstworldproblems...
Wil mijn 55PUS7334 vervangen door de xxPUS8506/PUS8536 maar die is in 50" of 58" te krijgen. Bang dat ik de een net te groot vind en de ander weer te klein (ook is de 58" door blackfriday deals maar 30 euro duurder ongeveer). Ugh... keuzes, keuzes.
Ik zou ook je kijkafstand bekijken als de 58 past op de voorgenomen plek.
Verder is de huidige UHD content, als je deze kijkt, op de grotere toch meer overtuigend.
Succes met de knoop doorhakken.
Njah, ook een beetje "is het nou nodig"
Op dinsdag 9 november schreef je dat je voor de lg was gegaan.. ??BramViking schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:17:
[Afbeelding]
Ik heb hem ook persoonlijk gevraagd waar dan voor die prijs. Beetje vreemd als hij dan inderdaad eerst zegt voor de LG gegaan te zijn. Geen stoere praatjes hoop ik 😉BramViking schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:17:
[Afbeelding]
Heb het hem ook persoonlijk gevraagd. Naar aanleiding van zijn bericht op 3 november.Mister_Nielson schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:14:
[...]
Ik heb hem ook persoonlijk gevraagd waar dan voor die prijs. Beetje vreemd als hij dan inderdaad eerst zegt voor de LG gegaan te zijn. Geen stoere praatjes hoop ik 😉
Reageerde wel en gaf te kennen dat hij het online bij platte tv had geregeld.
Daarna heb ik zelf contact gehad met platte tv maar deze zakte niet verder dan 1850.
Dus die 1750 is echt een goede prijs.
Momenteel loopt er bij aankoop van een Ambilight wel een mooie actie, namelijk 12 blockbusters op 4K bij Rakuten TV.
https://www.philips.nl/c-w/acties/cinema
[ Voor 3% gewijzigd door dinandus op 20-11-2021 09:08 . Reden: Foutje... ]
Kijk eens in het LG topic wat zich heeft voorgedaan. Ik heb de G1 gehad en donderdag geretourneerd.belmonde schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:44:
[...]
Op dinsdag 9 november schreef je dat je voor de lg was gegaan.. ??
Niet iedereen is 24 uur op Tweakers aanwezig. Maar ik zie dat een andere user het al heeft aangegeven waar ik het vandaan heb gehaald.Mister_Nielson schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:14:
[...]
Ik heb hem ook persoonlijk gevraagd waar dan voor die prijs. Beetje vreemd als hij dan inderdaad eerst zegt voor de LG gegaan te zijn. Geen stoere praatjes hoop ik 😉
Zoals met alles moet je maar net de ene persoon treffen. De tweede keer (gisteren) wilde het trouwens bijna niet lukken. Ik heb het geluk gehad dat ze in het systeem konden terugvinden dat ik al eerder voor het eerste aanbod van twee weken geleden betaald had. Dus konden ze het voor één keer -ook al lag het dicht tegen de inkoopprijs aan, zij men- het opnieuw matchen.St3fan05 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:48:
[...]
Heb het hem ook persoonlijk gevraagd. Naar aanleiding van zijn bericht op 3 november.
Reageerde wel en gaf te kennen dat hij het online bij platte tv had geregeld.
Daarna heb ik zelf contact gehad met platte tv maar deze zakte niet verder dan 1850.
Dus die 1750 is echt een goede prijs.
[ Voor 24% gewijzigd door BramViking op 20-11-2021 09:16 ]
Beeld technisch, ofwel de beeld verwerking en o.a. weergave, scherpte etc?
Persoonlijk houd ik het vanwege de Ambilight experience al sinds Philips hiermee begon bij hen.
Overweeg voor de 936 te gaan vanwege de verbeterde dubbele P5 werking, en het sounddeel achterwege te laten. De verbeterde specs heb ik pas geleden nog gepost in het overzicht van Toengel.net hierboven.
Ow, ik heb het nog niet afgeleverd gekregen. Komen aankomende week weer binnen gaven ze aan (volledig uitverkocht). Met de geplaatste opmerking bedoelde ik alleen maar te zeggen dat ik het gisteren opnieuw heb kunnen kopen, (figuurlijk ben je dan ook al eigenaar van het object, vanwege het aanbod en aanvaarding principe).dinandus schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:21:
@BramViking hoe vindt je de meerwaarde van je Philips ten opzichte van je LG, afgezien van de Ambilight?
Beeld technisch, ofwel de beeld verwerking en o.a. weergave, scherpte etc?
Persoonlijk houd ik het vanwege de Ambilight experience al sinds Philips hiermee begon bij hen.
Overweeg voor de 936 te gaan vanwege de verbeterde dubbele P5 werking, en het sounddeel achterwege te laten. De verbeterde specs heb ik pas geleden nog gepost in het overzicht van Toengel.net hierboven.
Maar nog niet binnen gehad. Maar ik ga er vanuit dat de Philips een stuk scherper zal zijn. Wordt namelijk in de meeste reviews benoemt, tevens is de P5 gewoon een zeer goede processor. Met een OLED televisie kun je sowieso bijna niet de mist mee in gaan. De verschillen onderling zijn echt beperkt. Maar ik heb deze puur gekocht voor Ambilight.
Mijn woning hangt vol met Hue, en ik zit al jaren met de gedachte om ook een televisie van Philips te hebben. Daarmee is het plaatje compleet namelijk.
En zeg nu zelf, dit is toch gewoon heel tof in de avond
Gister opnieuw contact met PlatteTV en gevraagd of dit niet beter kon. Ineens kon ik toestel kopen krijgen voor 1899 euro, maar dan was inruil niet meer mogelijk.
Dat betekent dat mijn C9 nog meer 200 euro waard zou zijn.
Ik twijfel nu:
1: deal laten staan inclusief inruil C9
2: 1899 betalen en zelf de C9 verkopen
3: koop ontbinden en wachten op betere deal
Wat zouden jullie doen?
Doe ik zelf elke keer met de upgrade naar een nieuwe OLED, welke nu een + model gaat worden.
Maar dat is er al.dinandus schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:04:
Persoonlijk wacht ik nog op de gebruikelijke cash back actie bij Philips, iemand hier al iets over vernomen?
Momenteel loopt er bij aankoop van een Ambilight wel een mooie actie, namelijk 12 blockbusters op 4K bij Rakuten TV.
https://www.philips.nl/c-w/acties/winter-cashback.html
Vandaar dat ik voor de 806 ben gegaan en geen C1. Onder de streep €1550 voor een OLED met Ambilight is een no brainer.
Deze actie loopt voor tv's gekocht tussen 15 november en 23 januari.dinandus schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:04:
Persoonlijk wacht ik nog op de gebruikelijke cash back actie bij Philips, iemand hier al iets over vernomen?
Ik had begin november een nieuwe tv gekocht bij Coolblue.
Nu was deze sinds gisteren goedkoper (Black Friday prijs), en had ik een berichtje gedaan en het verschil in prijs terug gekregen met een nieuwe factuur (gedateerd op gisteren, 19-11).
Ben benieuwd of ik nu in aanmerking kom voor deze actie
[edit]
Net mail ontvangen, ik mag gebruik maken van die actie
Ik kan momenteel 4 films kiezen uit deze lijst
/f/image/ruiAuTHFdYZAcp18QpsbJZJV.png?f=fotoalbum_large)
Volgend jaar krijg ik een voucher voor meer films
[ Voor 25% gewijzigd door mortael op 20-11-2021 12:47 ]
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Er gaat een wereld voor me open. Wat een mogelijkheden!
nu nog mijn losse satelliet ontvanger er op aangesloten, maar ik ga vanavond wel de interne tuner proberen. En in december krijg ik hier glasvezel dus dan kunnen we nog meer uitproberen. Dat was ook een beetje de reden om nu eens wat nieuws te kopen.
Je teased ons nu natuurlijk wel,.. voor welke prijs kunnen we dat ook krijgen... ?MvanS schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:12:
Vandaag heb ik ter vervanging van mijn oud Panasonic Plasma een Philips 55OLED936 aangeschaft. Bij PlatteTV. Met een heel fijne korting, wat me verbaasd heeft want ik had hem nog bij geen aanbieder in de aanbieding gezien.
nu nog mijn losse satelliet ontvanger er op aangesloten, maar ik ga vanavond wel de interne tuner proberen. En in december krijg ik hier glasvezel dus dan kunnen we nog meer uitproberen. Dat was ook een beetje de reden om nu eens wat nieuws te kopen.
€600 is toch prima? Je had 'm bijna voor €200 aan PlatteTV geschonkenMister_Nielson schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:31:
Ik heb hem nu voor 600 euro aangeboden op Tweakers en MP. Prima prijs of te laag ingezet?
Ik dacht dat daar een ander topic voor was. Maar goed ik zal het discreet in members only typen:belmonde schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:25:
[...]
Je teased ons nu natuurlijk wel,.. voor welke prijs kunnen we dat ook krijgen... ?
Enige mogelijkheid om DV te kunnen afspelen is de plex app op je tv te gebruiken en je shield als plex media server te gebruiken.
[ Voor 40% gewijzigd door Steelo op 20-11-2021 21:35 ]
Ltrz,....
Waarom niet het model van vorig jaar. Scheelt je behoorlijk wat.MvanS schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:35:
[...]
Ik dacht dat daar een ander topic voor was. Maar goed ik zal het discreet in members only typen:
***members only***
Helemaal waar 😉. Ben blij dat ik dit niet gedaan heb!ago schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:50:
[...]
€600 is toch prima? Je had 'm bijna voor €200 aan PlatteTV geschonken
Dat de 935 nog stukken goedkoper is dat weet ik best en het zal heus nog een goede koop zijn voor veel mensen.BramViking schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:25:
[...]
Waarom niet het model van vorig jaar. Scheelt je behoorlijk wat.
Verschillen zijn o.a. het nieuwe oled paneel en de processor. Ik kan het moeilijk vergelijken, slechts de tests en reviews lezen.
En soms wil je gewoon het nieuwste. Ook al is het maar voor een jaartje.
Het is jouw geld, maar het lijkt er niet op dat je echt de verschillen hebt opgezochtMvanS schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:59:
[...]
Dat de 935 nog stukken goedkoper is dat weet ik best en het zal heus nog een goede koop zijn voor veel mensen.
Verschillen zijn o.a. het nieuwe oled paneel en de processor. Ik kan het moeilijk vergelijken, slechts de tests en reviews lezen.
En soms wil je gewoon het nieuwste. Ook al is het maar voor een jaartje.
De soundbar is voor mij wel van toegevoegde waarde. Ik had nog geen bioscoop geluid. Mijn oude tv zat op een analoge stereo versterker aangesloten. Niet dat de stereo slecht is, die heeft ook B&W (DM4) speakers uit de jaren 70BramViking schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:24:
[...]
Het is jouw geld, maar het lijkt er niet op dat je echt de verschillen hebt opgezocht. Wel een mooie OLED. Alleen heb ik zelf niks aan de soundbar.
Iets wat ik nergens heb kunnen vinden in reviews en tests is hoe presteert de ingebouwde satelliet tuner. Bij oudere tv's werd er altijd gezegd dat je beter een externe tuner kon gebruiken. Nu zijn er aan een losse Enigma tuner een aantal voordelen met bv. meerdere tuners en en het delen van een kaart naar verschillende tv's. In de praktijk gebruik ik die zaken eigenlijk nooit. Ook had de oude tuner wat mankementen hij had soms last van vastlopen en dan alle zenders en instellingen vergeten.
De kabel van de schotel rechtstreeks op de tv aangesloten en de interne tuner laten zoeken. Het werkte perfect. Hij vond netjes alle 4 de satellieten die ik op mijn losse sat tuner ook had. Het mooie is dat ik nu ook een aantal UHD zenders heb die ik met de oude tv niet kon zien. Het beeld is beter, een favorieten lijstje aanmaken is eenvoudig, zappen gaat sneller. De losse satelliet tuner kan ook weer weg.
Geeft een toegevoegde waarde op een Philips tv ben ik met je eens, maar persoonlijk vind ik het oer lelijk die uitstekende soundbar voor al als je de tv aan de muur op hangt hangt.MvanS schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:44:
[...]
De soundbar is voor mij wel van toegevoegde waarde. Ik had nog geen bioscoop geluid. Mijn oude tv zat op een analoge stereo versterker aangesloten. Niet dat de stereo slecht is, die heeft ook B&W (DM4) speakers uit de jaren 70
De laatste model met geïntrigeerde soundbar was de Philips Oled 903/12 die ik zelf ook heb nog het mooiste model op de markt van Philips dan tot aan de huidige modellen Met B&W sound zal hem niet voor willen inruilen voor een 936 ondanks de vele verbeteringen.
De soundbar kun je ook niet loskoppelen van de tv en er onder plaatsen dat is ook weer iets heb je weer een losse soundbar onder je tv wat ook mijn voorkeur niet is.
Maar smaken verschillen nu eenmaal vind wel jammer dat Philips TP-Vision geen nieuwe model voor de 903 met geïntrigeerde soundbar meer heeft door ontwikkeld en toch wel voor bepaalde verbetering vat baar is zoals met de huidige verbeteringen die zijn toegevoegd zoals met P5 chip HDMI 2.1 etc.
Ander nadeel bij Philips Android tv is dat bepaalde Apps in de store afhankelijk van de firmware/software van je toestel moet zijn. moet je wachten voor nieuwe software update zoals het geval met Apple tv is er een versie gaat Apple tv niet werken of te vinden want Apple tv is nog steeds niet mogelijk op bepaalde modellen van Android 8 t/m 10 op Philips toestellen,
Soms werkt het specifiek model dan heeft Apple tv een nieuwe versie uitgebracht door een update maar na een update Van Apple tv werkt het weer niet ben je weer afhankelijk van de fabrikant met firmware/software updates, schijnt nog wel euvels te zijn rond dit gebeuren.
Net als het 4k hdr gebeuren rond Netflix prime video etc. eigenlijk is het voor de 100% nog steeds niet hellemaal opgelost werkt het grootste gedeelte wel maar er zijn nog altijd issues te vinden wat eerst niet was.
[ Voor 7% gewijzigd door J.E. Weinor op 22-11-2021 00:39 ]
Voor de black Friday deals moet je zeker mailen anders geen Black Friday Deal om zomaar te zeggen dat was vorige jaar ook het geval de deals vind je niet op internet haast gewone prijzen vooral met de nieuwe modellen die dit jaar zijn uitgebracht maar verwacht geen grote prijs dalingen met Philips toestellen, dingen vaak ook niet altijd mee net als de BTW vrije dagen. zijn veel producten van Philips uitgesloten van deelname of zogenaamd overal uitverkocht en alleen op bepaalde geselecteerde Philips producten vaak overjarig of gaat uit assortiment kunnen meedingen aan acties.MvanS schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:12:
Vandaag heb ik ter vervanging van mijn oud Panasonic Plasma een Philips 55OLED936 aangeschaft. Bij PlatteTV. Met een heel fijne korting, wat me verbaasd heeft want ik had hem nog bij geen aanbieder in de aanbieding gezien.
Wat ook opvalt bij bepaalde Philips producten terwijl het al ruim een jaar op de markt is voldoende voorraad de prijs er van stijgt.
nee hoor. oled806 hier. xbox series x doet het goed op 120hzBramViking schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:50:
Heeft de nieuwe Philips OLED televisies problemen met HDMI 2.1 en het gamen op 4K en 120hz? Want dat zou echt een reden zijn om toch een ander merk uit te kiezen.
4k 120hz met fixed frame rate is mogelijk in monitor mode, 4k 120HZ VRR op full frame rate is echter niet mogelijk omdat volgens Philips dit niet mogelijk is met de gebruikte Mediatek MT5895 SOC.Hubert schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:16:
[...]
nee hoor. oled806 hier. xbox series x doet het goed op 120hz
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.