Memories of yesterday, will grow, but never die
Ik kan het niet meer zeggen maar voorlopig zitten er zoveel bugs in deze tv’s dat je beter wacht met de aankoop hiervan. Je weet maar nooit of het allemaal wel opgelost gaat geraken. Tot nu toe heeft Philips nog niet duidelijk gereageerd.
https://www.avforums.com/...008/page-40#post-29672642
I have PS5 and 77OLED806 and all the games so far have been great. Note that I do not play any 120FPS games, so everything I've tried so far (Horizon Zero Dawn, AC: Valhalla, Death Stranding) have worked perfectly fine at 4k@60FPS
120 FPS games are usually not rendered at 4k, but at 1440p, and it's only potentially relevant for playing shooter games. I don't play shooters on a console, and for everything else, I'd rather play at 4k@60.
If you don't need to play at 120 FPS, there's nothing wrong with this TV gaming wise. And in the future it will also probably be fixed.
Ltrz,....
1) Mijn tv meubel van Spectral wordt volgende week geinstalleerd dus dan moet ik idealiter mijn nieuwe 65 inch 806 of 856 binnen hebben. De prijzen zijn iets gezakt maar het is nog geen Black Friday, dus de grote kortingen komen dan misschien nog. Heb momenteel een aanbieding op zak van rond de 2000 euro. Is de verwachting dat dit nog verder zal zakken rond Black Friday? Intro prijs was 2600? Vorig jaar viel de 805/855 wel mee qua zakken rondom Black Friday...
2) Voor een muurbeugel zat ik te denken aan de:
- Neomounts by Newstar LED-W560 TV ongeveeer 80 euro
- Vogel's Wall 3345 Zwart ongeveer 150 euro
Voorkeur voor de degelijke en goedkope Newstar w560. Nou zegt Coolblue dat deze allebei niet geschikt zijn voor OLED want "OLED televisies hebben meestal erg dunne schermen. Daarom is een OLED tv het mooist wanneer hij strak tegen de muur hangt. Een beugel voor een OLED tv moet ook soepel draaien, zodat het dunne scherm niet beschadigt."
Volgens mij is dit een verkooptruc voor de nog duurdere beugels want als de VESA maten en gewicht voldoende is dan maakt het niet uit of het OLED/LED/LCD is neem ik aan?
Het is goed dat je verwijst naar mogelijke problemen om kopers te waarschuwen, maar om te stellen "dat je dit probleem kunt verwachten op alle 2021 tv modellen" vind ik wel een boude uitspraak . Naar mijn mening staan er in absoluut aantal maar een gering aantal posts over issues in dat forum en gaat het vrijwel alleen over de 120 Hz VRR mogelijkheid via de xbox waar meerdere merken nu moeilijkheden mee hebben of hadden. Wel blijft het goed te realiseren dat als je problemen ondervindt, de kans groot is dat wachten op oplossingen heel lang kan duren (geldt voor alle merken overigens), geloof nooit zomaar de servicedesk die zegt dat er binnen enkele weken een oplossing is.Pwain schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:01:
Op dit forum kan je wat meer lezen over de problemen die optreden tijdens het gamen met VRR HDR mode. Dit probleem kan je verwachten op elk Philips 2021 TV model aangezien de firmware grotendeels wordt gedeeld.
Ik kan het niet meer zeggen maar voorlopig zitten er zoveel bugs in deze tv’s dat je beter wacht met de aankoop hiervan. Je weet maar nooit of het allemaal wel opgelost gaat geraken. Tot nu toe heeft Philips nog niet duidelijk gereageerd.
https://www.avforums.com/...008/page-40#post-29672642
2.1 is overrated. 4k met 120fps haalt zelfs de nieuwste generatie games niet tot nauwelijks.Bint schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:55:
Heeft iemand ervaring met gamen op de PS5 icm een 806/856/906/936? Als het goed is zouden ze allemaal HDMI 2.1 moeten hebben, en afgezien van de iets hogere latency dan de concurrenten fantastisch beeld moeten kunnen geven? HDR, 4K, 120/60fps, het klinkt allemaal erg goed
Ik heb nu wel een PS5 staan (op een oudere Philips, 40FPL8008, fullHD, met ambilight), maar ben op zoek naar een grotere én een betere. Sowieso zijn het OS en de bijbehorende apps klote, ik hoop dat dat op de nieuwe beter is
Laat ik het dan zo stellen. De problemen zijn gerapporteerd op een 806 en 856. Voor de 900 reeks moet je nog even wachten want deze ligt nog niet in de winkelrekken.jurjen_g schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:38:
[...]
Het is goed dat je verwijst naar mogelijke problemen om kopers te waarschuwen, maar om te stellen "dat je dit probleem kunt verwachten op alle 2021 tv modellen" vind ik wel een boude uitspraak.
Er zijn veel meer problemen dan de game issues die je aanhaalt. Bij de lancering was het helemaal onmogelijk om Dolby Atmos trueHD te verkrijgen bij deze TV’s. Onbegrijpelijk! Na een firmware update hebben ze dan weer een andere audio bug geïntroduceerd.
Daarnaast zijn er Dolby Vision problemen. Beide problemen zijn uitgebreid gemeld en er zijn zelfs video’s hiervan beschikbaar. Als je wilt wil ik gerust een gedetailleerde beschrijving geven hoor. Maar deze televisies hebben een firmware die vol met bugs zit. Als je de tv gewoon stand alone gaat gebruiken zal je er niet veel van merken. Maar heb je extra apparatuur dan zou ik toch nog wachten met de aanschaf hiervan. Je weet maar nooit of Philips het probleem wel of niet gaat oplossen.
Als oplossing bij het Dolby Vision probleem raden ze aan om een fixed frame rate te gebruiken? Tja dat is niet echt de oplossing. Langs de ene kant zitten ze de roepen met hun nieuwe filmmaker mode en dan is hun oplossing om de tv vast te zetten op 50 of 60 HZ.
Neen…deze TV’s geven gewoon nog teveel frustraties omdat het niet werkt zoals het hoort.
Ik denk dat een ieder dat wel voor zichzelf kan bepalen. Hoe je het ook wendt of keert, het is de reden waarom velen juist op deze TV's gewacht hebben omdat Philips dat varkentje wel even zou wassen en daar ook ruim extra de tijd voor heeft genomen ten opzichte van de concurrentie.outlandos schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:31:
[...]
2.1 is overrated. 4k met 120fps haalt zelfs de nieuwste generatie games niet tot nauwelijks.
Afgezien daarvan dat TV's in de regel meerdere consolegeneraties worden gebruikt, zijn er ook mensen die er een PC aanhangen. De meeste problemen zijn bovendien niet met 4k/120, maar vooral ook met VRR, wat dan juist ook voor consoles een relevant scenario is.
Overigens heb ik zojuist op een Duitse webshop de 876 gezien, een model wat me nog niet eerder was opgevallen. De voet lijkt identiek aan de 856 te zijn, maar dan verchroomd. De prijs daarentegen is wat beter. 1799, 100€ korting, 250€ cashback (actie tot 3 oktober)
Jammer dat ik hier weer van bugs en problemen moet lezen, €1549 voor een 55" variant is namelijk wel een erg aantrekkelijke deal!
Moet wel een monster van een PC zijn dan als je 4k stabiel op 120fps wilt draaienCid Highwind schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:24:
[...]
Ik denk dat een ieder dat wel voor zichzelf kan bepalen. Hoe je het ook wendt of keert, het is de reden waarom velen juist op deze TV's gewacht hebben omdat Philips dat varkentje wel even zou wassen en daar ook ruim extra de tijd voor heeft genomen ten opzichte van de concurrentie.
Afgezien daarvan dat TV's in de regel meerdere consolegeneraties worden gebruikt, zijn er ook mensen die er een PC aanhangen. De meeste problemen zijn bovendien niet met 4k/120, maar vooral ook met VRR, wat dan juist ook voor consoles een relevant scenario is.
Overigens heb ik zojuist op een Duitse webshop de 876 gezien, een model wat me nog niet eerder was opgevallen. De voet lijkt identiek aan de 856 te zijn, maar dan verchroomd. De prijs daarentegen is wat beter. 1799, 100€ korting, 250€ cashback (actie tot 3 oktober)
Jammer dat ik hier weer van bugs en problemen moet lezen, €1549 voor een 55" variant is namelijk wel een erg aantrekkelijke deal!
Volgende generatie consoles gaat nog wel een jaartje of 8 duren, maar goed als je dat graag bij je keuze wilt betrekken prima natuurlijk.
Voor veruit de meeste gamers volstaat 2.0 met earc ook gewoon.
klopt wel mijn gamepc met een 6900xt haalt nooit 120fps op 4k...nog maar net 60.outlandos schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:17:
[...]
Moet wel een monster van een PC zijn dan als je 4k stabiel op 120fps wilt draaien
Volgende generatie consoles gaat nog wel een jaartje of 8 duren, maar goed als je dat graag bij je keuze wilt betrekken prima natuurlijk.
Voor veruit de meeste gamers volstaat 2.0 met earc ook gewoon.
laat staan de ps 5
Er is altijd een kans dat het model dat jij wilt, niet meedoet aan Black Friday kortingen. Maar niet geschoten, altijd mis.Kneh91 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:12:
Twee vragen waar ik mee zit:
1) Mijn tv meubel van Spectral wordt volgende week geinstalleerd dus dan moet ik idealiter mijn nieuwe 65 inch 806 of 856 binnen hebben. De prijzen zijn iets gezakt maar het is nog geen Black Friday, dus de grote kortingen komen dan misschien nog. Heb momenteel een aanbieding op zak van rond de 2000 euro. Is de verwachting dat dit nog verder zal zakken rond Black Friday? Intro prijs was 2600? Vorig jaar viel de 805/855 wel mee qua zakken rondom Black Friday...
Als je op Black Friday kan wachten, zeker doen. Ook als het model geen BF korting krijgt, zal de reguliere prijs tegen die tijd ook al wat lager zijn dan nu.
Geen verkooptruc. Het gaat niet alleen om gewicht - dat is voor beugels simpel om aan te voldoen. Scharniermechanisme is wat anders. Dunnere schermen kunnen gemakkelijker buigen, en dat gebeurt als je de tv aan de beugel wil verdraaien. Want dan ga je aan de tv rand trekken en duwen.Voorkeur voor de degelijke en goedkope Newstar w560. Nou zegt Coolblue dat deze allebei niet geschikt zijn voor OLED want "OLED televisies hebben meestal erg dunne schermen. Daarom is een OLED tv het mooist wanneer hij strak tegen de muur hangt. Een beugel voor een OLED tv moet ook soepel draaien, zodat het dunne scherm niet beschadigt."
Volgens mij is dit een verkooptruc voor de nog duurdere beugels want als de VESA maten en gewicht voldoende is dan maakt het niet uit of het OLED/LED/LCD is neem ik aan?
Voor de zekerheid kan je de soepelheid van die beugels misschien in hun winkels live testen?
Of je neemt de Newstar en je zorgt ervoor dat die goed geolied blijft
[ Voor 5% gewijzigd door Fireshade op 01-10-2021 10:58 ]
Druk hiervoor op de “Option+” knop op de afstandsbediening en kies dan voor apparaatinformatie.Yzord schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:13:
Ik heb een vraagje. Weet iemand hoe ik de huidige resolutie van mijn oled tv kan inzien? Google zegt dat ik op de info knop moet drukken, maar mijn afstandbediening heeft geen info knop. Betreft een 65inch oled tv 2021
Jawel, rechtsonder in heb je een '+' options en vervolgens kies je 'apparaatinformatie'Yzord schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:13:
Ik heb een vraagje. Weet iemand hoe ik de huidige resolutie van mijn oled tv kan inzien? Google zegt dat ik op de info knop moet drukken, maar mijn afstandbediening heeft geen info knop. Betreft een 65inch oled tv 2021
Ltrz,....
Ltrz,....
Fijn om te lezen dat Philips OLED tvs de afgelopen 2 jaar dus goede vooruitgang hebben geboekt in beeldverwerking.Steelo schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 01:59:
Ik heb trouwens mijn 65oled854 ingeruild voor de 65oled806. In eerste opzichte weinig veranderingen tussen Android 9 en 10 maar damn....wat een beest! Ik ben blij dat de artifacts/blokjes in donkere dynamische beelden bij de 806 zo goed als verdwenen is tov de 854
Gebruik je ook motion interpolation? Zo ja kun je laten weten hoe dit is op de nieuwe OLED tv? Minder artifacts?
Ik heb de motion op standaard staan , het beeld is echt perfect en ook ik heb geen last van artifacts / blokjes bij donkere beelden.
Jammer dat je geen ervaring hebt met de eARC. Dit is één van de functie waarom mensen zouden upgraden naar deze televisie. En laat nu net deze niet goed werken.Mark030 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:31:
Ik heb een uitgebreide review geschreven over de 2021 Philips oled806 televisie. Deze kun je vinden als je hier op deze site op het typenummer zoekt : 55oled806 , 65oled806 of 77oled806
Ik heb de motion op standaard staan , het beeld is echt perfect en ook ik heb geen last van artifacts / blokjes bij donkere beelden.
Ik vind de motion op standaard er vaak "nep" uit zien. Het loopt wel soepel, maar het beeld is dan niet natuurlijk meer. De optie "Echte Bioscoop" ziet er naar mijn idee veel beter uit (weliswaar op een 935 getest)Mark030 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:31:
Ik heb een uitgebreide review geschreven over de 2021 Philips oled806 televisie. Deze kun je vinden als je hier op deze site op het typenummer zoekt : 55oled806 , 65oled806 of 77oled806
Ik denk niet dat veel mensen upgraden naar OLED806 modellen van OLED805 modellen, of zelfs OLED804-modellen. De meesten van hen (wij, aangezien ik een van hen was) zijn geüpgraded van een tv van 4-5 jaar oud, hoogstwaarschijnlijk lcd-tv's.Pwain schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:02:
[...]
Jammer dat je geen ervaring hebt met de eARC. Dit is één van de functie waarom mensen zouden upgraden naar deze televisie. En laat nu net deze niet goed werken.
De OLED806 geeft ons dus veel voordelen, en de nadelen die je (steeds opnieuw) noemt zijn voor ons niet van toepassing of niet zichtbaar. Ik heb bijvoorbeeld 0 problemen met 5.1 audio van PS5 (4k Blu Ray) via tv naar mijn AV-ontvanger. De tv zelf biedt alle mogelijke streamingdiensten, die de audio ook perfect doorgeven aan mijn AV-receiver.
Natuurlijk, als het niet werkt voor je opstelling, is het vervelend, maar toch, het is verre van een vreselijke tv waar niets werkt, en dat is de toon die je berichten laten zijn.
Ik wilde gewoon mijn twee cent posten, van een tevreden 806 klant.
Maar ik denk echt wel dat HDMI 2.1 (eARC) toch bij vele op het verlanglijstje staan. Zelfs met een tv model van enkele jaartjes oud. Dit is in feite de grootste verandering voor Philips. Want deze modellen zijn de eerste die dit ondersteunen.
Geen idee, ik heb hem pas sinds gisteren en moet nog het een en ander aan instellingen aanpassen en op internet uitzoeken. Wat ik wel jammer vind is dat er geen filmmaker mode / thuis bioscoop mode selecteerbaar is wanneer je HDR materiaal afspeelt.Jesp_J schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:59:
[...]
Fijn om te lezen dat Philips OLED tvs de afgelopen 2 jaar dus goede vooruitgang hebben geboekt in beeldverwerking.
Gebruik je ook motion interpolation? Zo ja kun je laten weten hoe dit is op de nieuwe OLED tv? Minder artifacts?
Ltrz,....
Setup: Phlips 55PUS7803/12
AVR: Denon 3313
Op elkaar aangesloten via HDMI ARC
Beschrijving probleem: na het wisselen van zender, schakelt tv terug naar PCM kwaliteit geluid. Als ik vervolgens in opties switch naar multichannel, en weer naar DD+, dan zendt hij weer DD+ (pakt AVR ook meteen op). Als ik daarna van zender verwissel, dan schakelt de tv weer terug naar PCM.
Is dit een herkenbaar probleem? Weten jullie hoe ik mijn Philips TV force om DD+ te blijven sturen? Ik heb geen zin om elke keer na zender wissel weer in opties te moeten om het goed te krijgen.
Overigens doen alle andere apps en noem maar op het keurig en zenden allemaal instant DD+ uit.
Enkel en alleen als je ongecomprimeerde audio gaat gebruiken zal je de problemen ondervinden.Mark030 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:33:
Ik had in een eerdere post dat al gelezen ja. Maar ik ben voorlopig tevreden met mijn 5.1 geluid via de optische kabel. Maar als ik het goed begrijp heb ik voor een upgrade naar Dolby Atmos met van die luidsprekers aan het plafond echt eARC nodig dus ?
Dat wilt dus zeggen voor Dolby Atmos eARC in auto zetten in de instellingen van de TV en als uitvoer ‘Multichannelling Bypass’ kiezen. Op die manier kan als je bron dit ondersteunt ongecomprimeerde audio naar je soundbar/homecinema sturen.
Als je de TV gewoon op multichannel laat staan dan verkrijg je altijd gecomprimeerde audio en is er niets aan de hand. Sommige soundbars/home cinemas werken nu eenmaal beter als ze rechtstreeks de audio van de TV krijgen (bypass). Zo werkt dan bv. De auto lipsync veel beter, enzovoort.
Er is nog een ander probleem met deze televisies en dat is met Dolby Vision. Wanneer je dergelijke content wilt afspelen met een ander apparaat (blu-ray, Apple TV) dan verkrijg je geregeld problemen wanneer de televisie automatisch de beeldsnelheid tracht aan te passen volgens het video materiaal. Meestal zit je in een soort van loopje van video, zwart beeld voor 1 sec en terug video met de verschijning van het Dolby Vision label.
Er zijn gewoon nog teveel foutjes met deze televisies. Jammer genoeg heeft Philips nog niet veel gedaan de afgelopen weken om deze te herstellen.
Ltrz,....
Ja klopt. Ik heb de 806. Maar exact dezelfde firmware wordt ook gebruikt in de 856 en de 876.jurjen_g schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:59:
@Pwain Het is mij uit je posts niet helemaal helder welke Philips tv jij nu zelf hebt, is dat de 806 (meen ik te destilleren)?
bedankt! Ik kon hem overigens alleen vinden als ik op 77oled806 zocht.Mark030 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:31:
Alleen de 806 model heeft een 77inch versieBint schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:12:
[...]
bedankt! Ik kon hem overigens alleen vinden als ik op 77oled806 zocht.
Ltrz,....
Ik had hem voor het gemak ook bij de 55oled806 en 65oled806 gezet maar die zijn door een moderator verwijderd omdat mijn review van de 77oled806 ook via een verwijslink aldaar te zien is..Bint schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:12:
[...]
bedankt! Ik kon hem overigens alleen vinden als ik op 77oled806 zocht.
[ Voor 3% gewijzigd door thekvnz op 09-10-2021 19:23 ]
Klopt toen ik de firmware op Google zocht die ik van Philips heb gekregen kwam ik ook op die website uit. Ook die heb ik gedownload en geprobeerd maar zonder resultaat… Wanneer ik mijn tv uit en aan zet komt er gewoon niks naar voren met iets van een update. De tv ziet wel dat er een usb is aangesloten.Get!em schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:42:
Kijk even op toengel.net , daar staan de usb type upgrades/downgrades
Dan vind hij helaas geen update. Ik heb mail contact met Philips en zij hebben mij iets toegestuurd waarmee ze logbestanden kunnen lezen. Deze moest ik op een stick plaatsen en dan in de tv pluggen. Ik heb Philips dit gestuurd maar vanwege het weekend nog geen reactie terug gehad.Get!em schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:28:
En als je het settings —> update menu ingaat, kiest voor local update via usb?
Ik heb de 65OLED935 en als ik een 4k UltraHD Blu-ray (hele mondvol) kijk, dan springt soms het beeld op zwart en krijg je de Dolby Vision en Dolby Atmos meldingen in beeld. Dit gebeurde denk ik een keer of 4 tijdens de film.
Dat komt schijnbaar door de 24p-filmmodus. Is hier iets aan te doen dat jullie weten?
De Blu-ray speler is de Sony UBP-X800M2 trouwens en heeft de laatste firmware (tv ook).
Bekijk deze thread eens. Zelfs met de nieuwste modellen bestaan deze problemen nog steeds. Het probleem treedt vooral op omdat je de beeldsnelheid laat aanpassen.Rogar schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:40:
Heeft iemand hier iets soortgelijks?
Ik heb de 65OLED935 en als ik een 4k UltraHD Blu-ray (hele mondvol) kijk, dan springt soms het beeld op zwart en krijg je de Dolby Vision en Dolby Atmos meldingen in beeld. Dit gebeurde denk ik een keer of 4 tijdens de film.
Dat komt schijnbaar door de 24p-filmmodus. Is hier iets aan te doen dat jullie weten?
De Blu-ray speler is de Sony UBP-X800M2 trouwens en heeft de laatste firmware (tv ook).
https://www.avforums.com/...ion-software-bug.2375369/
Ow... lekker dan...Pwain schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:44:
[...]
Bekijk deze thread eens. Zelfs met de nieuwste modellen bestaan deze problemen nog steeds. Het probleem treedt vooral op omdat je de beeldsnelheid laat aanpassen.
https://www.avforums.com/...ion-software-bug.2375369/
En er is ook geen oplossing lees ik.
Het is vreemd dat het alleen is als ik via de blu-ray speler kijk. Netflix via de tv-app geeft geen gedoe met Dolby Vision meldingen.
verder geen problemen tegen gekomen.
Dus de problemen met Dolby Vision vanaf externe mediaspeler of bluray spelers ervaar jij niet?Michel242186 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:41:
Ik heb de 77OLED806 en ik had nogal wat lipsync problemen met de ziggo next box maar dit was snel op te lossen door het geluid op meerkanaals bypass te zetten.
Nee ik heb geen externe mediaspeler....ik stream films vanaf mijn pc...dat moet ik nog even testen.brtkpr schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:25:
[...]
Dus de problemen met Dolby Vision vanaf externe mediaspeler of bluray spelers ervaar jij niet?
Heb iets heel irritants op een 806, tijdens het film kijken krijg ik om de zoveel minuten de "screensaver melding" om op een knop te drukken anders wordt deze geactiveerd.
Alsof de TV dus niet weet dat er een film wordt afgespeeld.
Bij Netflix e.d. geen last van, alleen Plex.
De problemen ervaar je enkel in bepaalde situaties. Zo moet je eARC ingeschakeld zijn op AUTO en je digitaal out van het geluid op “Multikanaal - Bypass”. Als je dan effectief geluid via een eARC home cinema systeem beluistert zal je merken dat DD5.1 nu met de recentste firmware bizar klinkt. Sommige geluidskanalen worden afgespeeld door de verkeerde luidspreker.Michel242186 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:41:
Ik heb de 77OLED806 en ik had nogal wat lipsync problemen met de ziggo next box maar dit was snel op te lossen door het geluid op meerkanaals bypass te zetten.
Daarnaast durft de TV het geluid wel eens compleet verliezen wanneer je schakelt tussen de diverse HDMI bronnen.
Dolby Vision problemen zal je geregeld opmerken wanneer je via externe apparaten films op 23,97 FPS wilt afspelen.
Philips heeft ondertussen bevestigt dat er een oplossing komt voor het Dolby Vision probleem. Wat betreft de eARC problemen daar is het nog wel redelijk stilletjes over.
Wanneer je enkel de ingebouwde apps gebruikt zal je deze problemen niet ervaren. De ingebouwde apps gebruiken namelijk steeds een gecomprimeerde versie van de audio waarvoor de eARC niet nodig is.
Deze is niet op alle kleuren even goed zichtbaar, en is vooral aan de onderzijde zichtbaar, verder naar boven vervaagt deze tot eigenlijk onzichtbaar
Als ik vervolgens de restbeelden verwijder is het verholpen, maar voor hoe lang verschilt.
De 1e keer een paar dagen, maar nu is die er een dag later alweer.
Tv gaat elke avond op standby, dus zou in principe ook elke avond zelf de restbeelden moeten wissen toch?
Zijn er meer mensen die deze ervaring delen?
[ Voor 5% gewijzigd door MaD_co op 19-10-2021 22:12 ]
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Ik zou er toch even een melding / klacht indienen bij de winkel. Als het eenmalig voor komt dat gebeurt wel eens als s'nachts het proces niet goed doorlopen is, maar paar keer achter elkaar lijkt mij zelf niet goed.MaD_co schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:10:
Ik heb nu sinds een maand of 2 een 65oled805 , nu heb ik de laatste tijd regelmatig dat er links in beeld een verticale streep verschijnt.
Deze is niet op alle kleuren even goed zichtbaar, en is vooral aan de onderzijde zichtbaar, verder naar boven vervaagt deze tot eigenlijk onzichtbaar
Als ik vervolgens de restbeelden verwijder is het verholpen, maar voor hoe lang verschilt.
Tv gaat elke avond op standby, dus zou in principe ook elke avond zelf de restbeelden moeten wissen toch?
[Afbeelding]
Heb dit met een LG Oled gehad, alleen was dit een horizontale streep.MaD_co schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:10:
Ik heb nu sinds een maand of 2 een 65oled805 , nu heb ik de laatste tijd regelmatig dat er links in beeld een verticale streep verschijnt.
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A7SMhTFqh8BwuXkqha8t7Jxf.jpg?f=user_large)
Oplossing, een nieuw scherm. Zou er zeker onder garantie melding van maken.
Gaan de nieuwe oled tv's nog steeds na zes uur zeuren dat het scherm ververst moet worden?
Wat is jullie ervaring hiermee.
Ik kijk erg veel naar de tv en als ik b.v. naar de Tour de France kijk en de tv s' middags om 14:00 aanzet komt het geregeld voor dat ik hem pas s' nachts na 00:00 uit doe. In hoeverre is dat een probleem.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Spijtig genoeg zeurt de 806 hier nog steeds over. Je kan het ook op geen enkele manier uitschakelen.Borry schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:53:
Ik wil mijn 65PUS7601 vervangen voor een 65OLED806 maar ik lees de meest wilde verhalen over de beeldverversing.
Gaan de nieuwe oled tv's nog steeds na zes uur zeuren dat het scherm ververst moet worden?
Wat is jullie ervaring hiermee.
Ik kijk erg veel naar de tv en als ik b.v. naar de Tour de France kijk en de tv s' middags om 14:00 aanzet komt het geregeld voor dat ik hem pas s' nachts na 00:00 uit doe. In hoeverre is dat een probleem.
Hierdoor zet ik eens even de tv voor een kwartiertje uit en dan heb je het probleem helemaal niet.
Bedankt voor de feedback, ik heb hem voor reparatie aangemeld.brtkpr schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 07:59:
[...]
Ik zou er toch even een melding / klacht indienen bij de winkel. Als het eenmalig voor komt dat gebeurt wel eens als s'nachts het proces niet goed doorlopen is, maar paar keer achter elkaar lijkt mij zelf niet goed.
Dat was ik sowieso wel van plan, maar dacht laat ik eens vragen of er meerdere mensen zijn die hiermee te maken hebben gehad.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Volgens mij klopt dat niet en kan je hem wel degelijk op normaal zetten ergens bij de instellingen. Wij kunnen hier echt uren kijken en heb werkelijk nog nooit die melding gehad. Heb er meer mensen over gehoord en toen ze de setting hebben aangepast was, werd de melding pas na 12 of 14u getoond (en die wordt dan vaak snachts door de tv dan uitgevoerd)Pwain schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:01:
[...]
Spijtig genoeg zeurt de 806 hier nog steeds over. Je kan het ook op geen enkele manier uitschakelen.
Hierdoor zet ik eens even de tv voor een kwartiertje uit en dan heb je het probleem helemaal niet.
Handleiding zegt:
Geavanceerde bescherming van lokale beelden
Instellingen > Algemene instellingen >
Geavanceerd > OLED-scherminstellingen >
Geavanceerde bescherming van lokale beelden.
Hiermee stelt u het beschermingsniveau in voor de
weergave van stilstaand lokaal beeld.
Weergave van een stilstaand beeld gedurende een
langere tijd kan inbranden veroorzaken. Dit fenomeen
is normaal voor OLED-schermen. Zorg dat er niet
langere tijd een vast beeld op het TV-scherm wordt
weergegeven.
[ Voor 27% gewijzigd door brtkpr op 22-10-2021 09:14 ]
10 a 15 minuten is voldoende om opnieuw de TV te kunnen gebruiken. Maar de echte tweaker die zich hier aan stoort kan wat prutsen in het service menu aan de OLED OFFRS TIME en de OLED JB TIME instellingen. Maar dat raad ik eigenlijk absoluut niet aan!
De 806 gebruikt ook pixel shifting om burn in tegen te gaan. In tegenstelling tot andere merken kan je deze ook niet uitschakelen. Dus als je soms heel goed oplet zal je een zwart lijntje aan een van de kanten van de televisie opmerken. Het is zo subtiel dat dit je in feite nooit gaat storen.
De instelling waar @brtkpr het over heeft gaat in feite over *stilstaande* pixels. Dit kan bv. een logo of iets dergelijks zijn. Met deze instelling kan je zeggen dat die zone iets gedimd moet worden. Want pixels die minder oplichten zorgen ook minder snel voor inbranding.
Aangezien ik gepensioneerd ben en op sommige momenten erg veel en lang tv kijk lijkt het mij niet handig om zo’n zeur-tv te kopen.
Ik zou me er nog mee kunnen redden maar mijn vrouw raakt van die pop-up schermpjes helemaal in de stress.
Omdat ik erg gecharmeerd van Philips AmbLight heb ik het liefste een Philips tv maar als het niet anders kan zal ik toch voor een ander merk moeten gaan maar dat moet ik nog even uitzoeken of die ook ‘zeuren’.
Een redelijk alternatief is misschien de nieuwe miniled van Philips, b.v. de 65PML9506 maar daar heb ik nog geen reviews over gelezen en hij is ook nog in weinig winkels te bekijken.
Ik denk dat ik nog even rustig moet afwachten.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Ik heb de nieuw 77 inch oled 806 van philips en nog geen pop ups tegen gekomen.Borry schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:22:
Bedankt voor de reacties @Pwain en @brtkpr.
Aangezien ik gepensioneerd ben en op sommige momenten erg veel en lang tv kijk lijkt het mij niet handig om zo’n zeur-tv te kopen.
Ik zou me er nog mee kunnen redden maar mijn vrouw raakt van die pop-up schermpjes helemaal in de stress.
Omdat ik erg gecharmeerd van Philips AmbLight heb ik het liefste een Philips tv maar als het niet anders kan zal ik toch voor een ander merk moeten gaan maar dat moet ik nog even uitzoeken of die ook ‘zeuren’.
Een redelijk alternatief is misschien de nieuwe miniled van Philips, b.v. de 65PML9506 maar daar heb ik nog geen reviews over gelezen en hij is ook nog in weinig winkels te bekijken.
Heb je al langer dan zes of acht uur achter elkaar gekeken dan?Michel242186 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:02:
[...]
Ik heb de nieuw 77 inch oled 806 van philips en nog geen pop ups tegen gekomen.
De 65pml9506 lijkt mij ook een mooi alternatief, maar de weinige informatie die ik al kan vinden zijn niet al te best, vanwege local dimming issues.Borry schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:22:
Bedankt voor de reacties @Pwain en @brtkpr.
Toch maar eens in de winkel testen.
Jazeker...nog niks gehad.Borry schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:53:
[...]
Heb je al langer dan zes of acht uur achter elkaar gekeken dan?
Dat klinkt hoopvol.
Ik zoek nog het een en ander uit en ik blijf dit topic volgen voor ik mijn keuze maak.
Heb ik ook gelezen op een Engels forum maar dat is nogal warrig en er schijnt ook al iets met de software gedaan te zijn.brtkpr schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:04:
[...]
De 65pml9506 lijkt mij ook een mooi alternatief, maar de weinige informatie die ik al kan vinden zijn niet al te best, vanwege local dimming issues.
In de winkel testen is lastig want hij staat bijna nergens of ik moet een heel eind reizen dus ik wacht geduldig af tot hij hier in de buurt te zien is.
Niemand?BenJG schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:06:
Ik heb wat problemen met mijn Philips TV icm Dolby Digital Plus doorgeven op 'normale' tv zenders.
Setup: Phlips 55PUS7803/12
AVR: Denon 3313
Op elkaar aangesloten via HDMI ARC
Beschrijving probleem: na het wisselen van zender, schakelt tv terug naar PCM kwaliteit geluid. Als ik vervolgens in opties switch naar multichannel, en weer naar DD+, dan zendt hij weer DD+ (pakt AVR ook meteen op). Als ik daarna van zender verwissel, dan schakelt de tv weer terug naar PCM.
Is dit een herkenbaar probleem? Weten jullie hoe ik mijn Philips TV force om DD+ te blijven sturen? Ik heb geen zin om elke keer na zender wissel weer in opties te moeten om het goed te krijgen.
Overigens doen alle andere apps en noem maar op het keurig en zenden allemaal instant DD+ uit.
Begreep dat het voornamelijk afspeelt met 4k @ 120hz en dan met Dolby Vision. Maar 100% zeker dat dit het enige is weet ik niet.Borry schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:03:
[...]
Heb ik ook gelezen op een Engels forum maar dat is nogal warrig en er schijnt ook al iets met de software gedaan te zijn.
In de winkel testen is lastig want hij staat bijna nergens of ik moet een heel eind reizen dus ik wacht geduldig af tot hij hier in de buurt te zien is.
Ga zelf morgen even op bezoek in de winkel
Ik lees graag je bevindingen, ben benieuwt.brtkpr schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:02:
[...]
Begreep dat het voornamelijk afspeelt met 4k @ 120hz en dan met Dolby Vision. Maar 100% zeker dat dit het enige is weet ik niet.
Ga zelf morgen even op bezoek in de winkel
Vandaag even in de winkel wezen kijken. Het 65 inch mini led model stond naast een oled (pml9636).
Aanvankelijk dacht ik, oh dat ziet er meer dan prima uit. Maar toen ik wat beter keek naar de demo die op elk model afspeelde zag ik veel waas en clouding op het mini led model.
Het leek zelfs hier en daar soort van ingebrand (zo was t niet uiteraard maar zo zag het er wel uit)
Ik kijk het nog wel even aan ...
[ Voor 11% gewijzigd door brtkpr op 24-10-2021 17:35 ]
Ik heb sinds kort een Google home speaker in de huiskamer en had verwacht dat ik hiermee de tv aan en uit kon zetten. En eventueel NLZiet ermee kan starten als app.
Alleen als ik zeg "Ok Google zet de tv aan."
zegt hij: Het spijt me ik heb de tv niet uit kunnen zetten. Kijk in de handleiding of deze functie beschikbaar is.
Ik kan wel iets pauzeren op de tv dus de connectie google home en tv is er wel. Maar ik kan verder eigenlijk niks. Doe ik iets verkeerd?
Niet voor mij. normaal naar Plex kijken op mijn 806.Greatsword schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:05:
Zijn er hier ook Plex gebruikers?
Heb iets heel irritants op een 806, tijdens het film kijken krijg ik om de zoveel minuten de "screensaver melding" om op een knop te drukken anders wordt deze geactiveerd.
Alsof de TV dus niet weet dat er een film wordt afgespeeld.
Bij Netflix e.d. geen last van, alleen Plex.
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
*Edit*
Deze video gevonden en het lijkt een MT9970A te zijn (wat weer een MT5895 rebrand is?) Hoe dan ook, een aardige vooruitgang tov de PUS7304 (2x zo snel lijkt het op basis van geekbench)
YouTube: Philips Performance 2021 - 58PUS8506/12
[ Voor 39% gewijzigd door m0ridin op 30-10-2021 10:12 ]
Zoals ik al eens eerder aangaf ben je nog steeds verplicht met de 2021 modellen om na 6 a 8 uren TV kijken je toestel uit te schakelen. Je kan dit gelukkig nog uitstellen met zo'n 2 uren maar nadien start echt wel de verplichte uitschakeling om de restbeelden te verwijderen.
Je kan dit nog steeds niet wijzigen of zelfs uitschakelen met de huidige firmware (001.001.233.012) voor de 707/806/856/876.
Ik heb sinds gisteren een 58PUS8506 ter vervanging van mijn 50PUS7304 die vrijdagavond kapot was gegaan (backlight stuk, na 2 jaar en 2 maanden).m0ridin schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:03:
Hoe dan ook, een aardige vooruitgang tov de PUS7304 (2x zo snel lijkt het op basis van geekbench)
Android voelt inderdaad een stuk sneller aan, zoals Kodi, Netflix of Youtube, maar het is geen wereld van verschil.
Qua HDR weergave is er wel een wereld van verschil tegenover de 2019 'The One' (PUS7304). Wat ziet dit er een stuk beter uit zeg. Niet meer flets of te donker, maar voor mijn gevoel gewoon goed. Ook 'out of the box' zijn de beeld presets (HDR Natuurlijk etc) vele malen beter dan op de PUS7304. Daar was ik lang bezig om het beste beeld te krijgen.
Ik heb wel een bug opgemerkt. Vaak wil hij na het afspelen van een video (sdr, hdr of dolby vision) terug keren een naar preset dat erg donker is met weinig contrast. Ik moet hem dan naar 'Natuurlijk' zetten om zeg maar de helderheid weer 'aan' te zetten. En daarna naar mijn persoonlijke instelling voor het correcte beeld.
Er zijn ergere dingen in de wereld, maar toch is dit aardig vervelend.
Ook eARC lijkt niet goed te werken met de Samsung Q80R soundbar (soundbar geeft wel earc weer op het display), ik wil nog een andere/nieuwe kabel testen.
[edit]
Nog een opmerking, HDR10 via de Amazon Prime app blijft gewoon kut, zeg maar.
The Grand Tour blijft net zo slecht als op de PUS7304, het valt vooral op met de huidskleur en dat het algehele beeld flets ziet.
[ Voor 7% gewijzigd door mortael op 01-11-2021 12:16 ]
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Thanks voor de toevoeging! Klinkt over het algemeen positief... Hmmm, HDR10 op prime moet ik eens checken anders, heb daar tot nu toe alleen "The Boys" gekeken maar een fijne afstelling is idd wel een dingetje af en toe.
Al met al wel een upgrade waard zo te horen, alleen vind ik hem nu nog te prijzig om zomaar up te graden...Mijn 55PUS7304 is nu ruim 2 jaar oud, toen hij net uit was alsnog aardig voordelig via de ING rentepuntenwinkel kunnen aanschaffen, maar doet het verder nog prima.
Mocht er een goede aanbieding (al dan niet icm cashback) komen wellicht de trekker overhalen...
Ik had de 58PUS8506 via Coolblue voor 824 euro (75 euro kassa korting, is zo te zien nu niet meer). Plattetv wilde voor 800 euro mee gaan, maar ik had hem vlak daarvoor al bij Coolblue besteld. De 5 jaar extra garantie/verzekering was bij Coolblue ook lager dan bij Plattetv. Daardoor was het mij die 24 euro verschil niet waard om hem bij Coolblue te annuleren.m0ridin schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:37:
@mortael
Thanks voor de toevoeging! Klinkt over het algemeen positief... Hmmm, HDR10 op prime moet ik eens checken anders, heb daar tot nu toe alleen "The Boys" gekeken maar een fijne afstelling is idd wel een dingetje af en toe.
Al met al wel een upgrade waard zo te horen, alleen vind ik hem nu nog te prijzig om zomaar up te graden...Mijn 55PUS7304 is nu ruim 2 jaar oud, toen hij net uit was alsnog aardig voordelig via de ING rentepuntenwinkel kunnen aanschaffen, maar doet het verder nog prima.
Mocht er een goede aanbieding (al dan niet icm cashback) komen wellicht de trekker overhalen...
Ik heb beide modellen naast elkaar gezien in het donker bij Platte TV Utrecht en de beeldkwaliteit van de miniled stelde me toch teleur. Dus voor een paar honderd euro meer altijd de oled 806 kopen. Heb hem nu een maand hangen en echt supertevreden over , beste tv die ik ooit gehad heb !brtkpr schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:04:
[...]
De 65pml9506 lijkt mij ook een mooi alternatief, maar de weinige informatie die ik al kan vinden zijn niet al te best, vanwege local dimming issues.
Die had ik wel gezien idd maar vond dat nog net niet de moeite waard, maar zie nu dat de introductieprijs ~1099 was dus dan is de prijs op zich al wat gedaald...mortael schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:40:
[...]
Ik had de 58PUS8506 via Coolblue voor 824 euro (75 euro kassa korting, is zo te zien nu niet meer). Plattetv wilde voor 800 euro mee gaan, maar ik had hem vlak daarvoor al bij Coolblue besteld. De 5 jaar extra garantie/verzekering was bij Coolblue ook lager dan bij Plattetv. Daardoor was het mij die 24 euro verschil niet waard om hem bij Coolblue te annuleren.
Misschien is 800 niet zo gek, ik hou de black friday deals enzo wel even in de gaten... Kan ook nog wel een paar honderd euro voor de 55PSU7334 krijgen. Mjah, geen enorme haast dus maar even rustig bekijken
Ik had de 50PUS7304 eind juli 2019 voor 765 euro. Dus nu een 2021 58" tv voor ongeveer 60 euro meer is wel te doen. Even afwachten dat de reparatie van de 50pus7304 kost bij BCC met coulance, en die dan eventueel ook verkopenm0ridin schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:46:
[...]
Die had ik wel gezien idd maar vond dat nog net niet de moeite waard, maar zie nu dat de introductieprijs ~1099 was dus dan is de prijs op zich al wat gedaald...
Misschien is 800 niet zo gek, ik hou de black friday deals enzo wel even in de gaten... Kan ook nog wel een paar honderd euro voor de 55PSU7334 krijgen. Mjah, geen enorme haast dus maar even rustig bekijken
Ook opvallend/grappig, de 58PUS8506 heeft een tv-speaker kalibratie, om zichzelf aan te passen aan de kamer akoestiek. Hij gebruikt daarvoor de microfoon die in de afstandsbediening zit.
Voor mij persoonlijk nutteloos omdat ik een 7.1.2 soundbar heb, maar toch grappig dat het erop zit
Ook heb je mimi aanpassing, voor als je oud bent en je niet alles meer zo goed kan horen
Al met al ben ik reuze tevreden met deze tv, meer dan ik 2 jaar geleden was met de 50pus7304.
Was toen een mooie prijs via ING en daar bovenop nog cashback van philips dus dat schoot aardig op, Nu is de prijs van ING uberhaupt niet denderend (899 voor de 58PUS8536, wat op zich nog wel ~100 euro goedkoper is dan alternatieve winkels, maar de 58PUS8506 is al voor iets meer dan 800 te krijgen en volgens mij is het enige echte praktische verschil een qwery toetsenbord op de achterkant van de afstandsbediening)
Ben nu wel een beetje klaar met Philips, ik heb het lang volgehouden vooral om het Ambilight maar de OLED met zijn eigen wil en de Miniled met problemen heeft mij doen besluiten om naar een ander merk te gaan kijken.Pwain schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:05:
Het was vandaag een regenachtige dag en dus ben ik maar aan het werk gegaan voor de twijfelaars van de verplichte uitschakeling bij de Philips TV's.
Zoals ik al eens eerder aangaf ben je nog steeds verplicht met de 2021 modellen om na 6 a 8 uren TV kijken je toestel uit te schakelen. Je kan dit gelukkig nog uitstellen met zo'n 2 uren maar nadien start echt wel de verplichte uitschakeling om de restbeelden te verwijderen.
Je kan dit nog steeds niet wijzigen of zelfs uitschakelen met de huidige firmware (001.001.233.012) voor de 707/806/856/876.
[Afbeelding]
Plak ik er wel een ledstrip achter met een vaste kleur, had mijn eerste Ambilight tv ook.
Er zijn nog wel een paar dingen waar ik tegenaan loop.
Misschien zijn er mensen die tegen hetzelfde aan lopen?
5.1 via eARC klinkt raar
Zoals @Pwain al zei, is de audioweergave bij o.a. 5.1-content via een soundbar via eARC (met multichannel bypass) bugged. Het geluid lijkt uit de verkeerde kanalen te komen, waardoor stemmen opeens heel zacht zijn. Dan moet ik het volume een stuk hoger zetten, maar als de soundtrack er dan weer bij komt, blazen je trommelvliezen er zowat uit. Dolby Atmos-content lijkt wel normaal te werken, maar dat is lang niet bij alles beschikbaar. Hopelijk wordt dit nog eens een keer opgelost.
Oplichtende randen bij donkere HDR-beelden
Hier heb ik toch het meeste last van. Bij heel donkere beelden in HDR-content, zie ik bij subtiele kleurovergangen een soort oplichtende randen. Als dit in gezichten van personen voorkomt, dan lijkt hun huid wel van plastic. Ik had dit bijvoorbeeld toen ik The Matrix keek. Die was van Ultra HD Bluray met >60 Mbps videobitrate, dus daar zou het toch niet aan moeten liggen.
Het is een beetje lastig uit te leggen. Ik kan ook geen instelling vinden die hier invloed op lijkt te hebben (ik had het beeld stilgezet en met de instellingen gespeeld). HDR Light Boost leek nog de meeste invloed te hebben, maar op Uit bleef het probleem aanwezig. Scherpte staat op 1 (0 had geen verschil).
Op Filmmaker Mode leek het minder, maar die modus vind ik minder mooi.
Bij SDR-content zie ik ook wel regelmatig color banding. Vooral zichtbaar bij die rode schermen op NPO 1 met de aankondiging van het volgende programma.
Dit vind ik toch wel jammer. Een mooi OLED-paneel met HDR10-ondersteuning (dus weet ik hoeveel mogelijke kleuren) en dan toch artifacts en color banding.
Van beide zal ik proberen om eens een foto te maken.
Geluid via eARC valt soms even weg
Ik heb een LG SN9YG-soundbar die via eARC is aangesloten. Multichannel bypass staat aan en eARC staat op Auto (multichannel zonder bypass geeft lipsyncproblemen).
Ongeveer elk uur valt het geluid zo'n 15 seconden weg. Niet enkel de subwoofer, maar gewoon in het geheel geen geluid meer.
Het geluid komt automatisch na die 15 seconden weer terug, en de subwoofer dan enkele seconden later.
Geen idee of zoiets nou aan de tv of aan de soundbar ligt. Ik vermoed de soundbar, maar het zou niet het eerste eARC-probleem van de tv zijn.
ik heb dit nu ook, van bovenin tot op 2/3 van boven. Hoe is het voor jou verder gegaan?MaD_co schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:10:
[Afbeelding]
Woensdag komt de monteur.datadevil schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:18:
[...]
ik heb dit nu ook, van bovenin tot op 2/3 van boven. Hoe is het voor jou verder gegaan?
Uiteraard de streep niet meer gezien sinds het maken van de afspraak
Kijken wel wat de monteur zegt, ik heb in ieder geval de foto's nog.
Zal het laten weten hoe het is afgelopen.
Decodeerd de TV dan de Audio of stuur je het over LPCM direct door?Flitskikker schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:22:
Ik heb de 65OLED856 nu zo'n tweeënhalve maand en hij bevalt over het algemeen erg goed.
Er zijn nog wel een paar dingen waar ik tegenaan loop.
Misschien zijn er mensen die tegen hetzelfde aan lopen?
5.1 via eARC klinkt raar
Zoals @Pwain al zei, is de audioweergave bij o.a. 5.1-content via een soundbar via eARC (met multichannel bypass) bugged. Het geluid lijkt uit de verkeerde kanalen te komen, waardoor stemmen opeens heel zacht zijn. Dan moet ik het volume een stuk hoger zetten, maar als de soundtrack er dan weer bij komt, blazen je trommelvliezen er zowat uit. Dolby Atmos-content lijkt wel normaal te werken, maar dat is lang niet bij alles beschikbaar. Hopelijk wordt dit nog eens een keer opgelost.
Oplichtende randen bij donkere HDR-beelden
Hier heb ik toch het meeste last van. Bij heel donkere beelden in HDR-content, zie ik bij subtiele kleurovergangen een soort oplichtende randen. Als dit in gezichten van personen voorkomt, dan lijkt hun huid wel van plastic. Ik had dit bijvoorbeeld toen ik The Matrix keek. Die was van Ultra HD Bluray met >60 Mbps videobitrate, dus daar zou het toch niet aan moeten liggen.
Het is een beetje lastig uit te leggen. Ik kan ook geen instelling vinden die hier invloed op lijkt te hebben (ik had het beeld stilgezet en met de instellingen gespeeld). HDR Light Boost leek nog de meeste invloed te hebben, maar op Uit bleef het probleem aanwezig. Scherpte staat op 1 (0 had geen verschil).
Op Filmmaker Mode leek het minder, maar die modus vind ik minder mooi.
Bij SDR-content zie ik ook wel regelmatig color banding. Vooral zichtbaar bij die rode schermen op NPO 1 met de aankondiging van het volgende programma.
Dit vind ik toch wel jammer. Een mooi OLED-paneel met HDR10-ondersteuning (dus weet ik hoeveel mogelijke kleuren) en dan toch artifacts en color banding.
Van beide zal ik proberen om eens een foto te maken.
Geluid via eARC valt soms even weg
Ik heb een LG SN9YG-soundbar die via eARC is aangesloten. Multichannel bypass staat aan en eARC staat op Auto (multichannel zonder bypass geeft lipsyncproblemen).
Ongeveer elk uur valt het geluid zo'n 15 seconden weg. Niet enkel de subwoofer, maar gewoon in het geheel geen geluid meer.
Het geluid komt automatisch na die 15 seconden weer terug, en de subwoofer dan enkele seconden later.
Geen idee of zoiets nou aan de tv of aan de soundbar ligt. Ik vermoed de soundbar, maar het zou niet het eerste eARC-probleem van de tv zijn.
Je krijgt de audioproblemen wanneer je de TV de audio niet laat decoderen. Dus in feite pass through of zoals Philips het zegt Mulitkanaal - Bypass.Furfoot schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:31:
[...]
Decodeerd de TV dan de Audio of stuur je het over LPCM direct door?
Waarom zou je deze methode verkiezen? Eerst en vooral lip sync problemen. Wanneer je deze ervaart met sommige toestellen zal je merken dat met de Bypass functie praktisch al je lip sync issues opgelost zijn. Daarnaast is deze instelling de enige methode om trueHD te krijgen. Ook merk ik bij sommige home cinemas toch een beter resultaat doordat zij de audio decoderen ipv de tv.
Je Hue verlichting staat in principe helemaal los van de Ambilight van je TV, tenzij je deze zelf koppelt. Dus je kan alles doen met je Hue verlichting wat je wenst. Bij mij staan de meeste lampen ook standaard op warm wit tijdens en dat veranderd niet als de TV aangaat.iceme schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:25:
Ik heb een vraag aan de huidige eigenaren van een philips tv met HUE verlichting. Is het eigenlijk mogelijk om de HUE verlichting aan de hebben in bv warm wit ipv allemaal kleuren en kan dit bv ook als de TV uit staat?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
super, dankjewel. Hij is bij mij volgens mij ook wel eens weg geweest en ik weet ook niet zeker natuurlijk of het precies dezelfde plek was, maar ik heb nog 1,5 maand garantie volgens mij dus goed om nu uit te zoeken.MaD_co schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:40:
[...]
Woensdag komt de monteur.
Uiteraard de streep niet meer gezien sinds het maken van de afspraak![]()
Kijken wel wat de monteur zegt, ik heb in ieder geval de foto's nog.
Zal het laten weten hoe het is afgelopen.
Zolang je op de TV geen Ambilight + Hue inschakelt zal de kleur van de verlichting niet aangepast worden. Schakel deze optie enkel in wanneer ik film kijk voor een extra "beleving". Wanneer je deze optie op de TV uitschakelt gaan de lampen weer branden als voor inschakelingiceme schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:25:
Ik heb een vraag aan de huidige eigenaren van een philips tv met HUE verlichting. Is het eigenlijk mogelijk om de HUE verlichting aan de hebben in bv warm wit ipv allemaal kleuren en kan dit bv ook als de TV uit staat?
Update... monteur kon tussen 13.00 en 16.00 komen.datadevil schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:03:
[...]
super, dankjewel. Hij is bij mij volgens mij ook wel eens weg geweest en ik weet ook niet zeker natuurlijk of het precies dezelfde plek was, maar ik heb nog 1,5 maand garantie volgens mij dus goed om nu uit te zoeken.
Om 15.48u telefoon.. de monteur was ziek geworden en ging naar huis.
Volgende week vrijdag nieuwe afspraak
Nouja gelukkig kan ik tv kijken anders was ik minder gelukkig geweest.
Als Ambilight niet echt hoog op je lijstje staat dan zou ik toch voor de LG gaan. Philips heeft hun software voor de nieuwe modellen helemaal niet goed op orde en je zal gegarandeerd problemen ervaren van zodra je er extra toestellen aansluit.peligro2k schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:24:
Heeft iemand een mening over de bouwkwaliteit van de 706? Ik twijfel nog tussen de C1 en de 706. Helaas zie ik de 706 nergens fysiek in de winkel. Zijn de pootjes van staal of plastic?
ik snap dat je elke keer philips de grond in wil boren hier...maar ik heb nog 0 problemen met mijn philips en het beeld is echt super.Pwain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:21:
[...]
Als Ambilight niet echt hoog op je lijstje staat dan zou ik toch voor de LG gaan. Philips heeft hun software voor de nieuwe modellen helemaal niet goed op orde en je zal gegarandeerd problemen ervaren van zodra je er extra toestellen aansluit.
Ik boor niets in de grond. Zelfs de review van HDTVtest bevestigt dat er problemen zijn met Dolby Vision met 23,97 fps. Dolby Digital 5.1 via een eARC aansluiting werkt niet naar behoren samen met nog tal van andere eARC problemen.Michel242186 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:24:
[...]
ik snap dat je elke keer philips de grond in wil boren hier...maar ik heb nog 0 problemen met mijn philips en het beeld is echt super.
Sony had deze problemen met DD5.1 ook voor de A80J en A90J maar heeft deze opgelost met software versie 6.3780 al in juni. Dat is dus al een paar maandjes geleden. Vermoedelijk ligt het DD5.1 probleem aan de Mediatek SOC want die SOC delen de Sony en Philips.
Maar zoals ik al eerder zei. Als je deze televisie als standalone gaat gebruiken dan zal je deze problemen niet tegenkomen. Maar degene met een degelijke audio setup komen gegarandeerd bijzonder veel problemen tegen. Als je graag wat Blu-ray films bekijkt dan zal je sommige films zelfs niet kunnen bekijken door het Dolby Vision probleem.
Philips bevestigt overigens al deze problemen...alleen is de vraag wanneer wordt alles in orde gemaakt?! Want die bevestiging is al maanden oud en zelfs nu is alles nog in onderzoek.
De oorspronkelijk firmware van de nieuwe modellen kon zelfs helemaal geen Dolby Atmos via de eARC afspelen. Dat zegt toch al genoeg van hoe snel en gebrekkig die software afgemaakt moest worden voor de release van hun nieuwe modellen.
A well, ik ben een wat minder kritische consument en heb een LED versie, maar de ARC problemen (dus niet eARC) zitten tot nog toe in elke firmware, en firmware update. Iedere keer weer net even anders, maar nog nooit echt perfect. En meerdere mensen in dit topic hebben dit al aangegeven.Michel242186 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:24:
[...]
maar ik heb nog 0 problemen met mijn philips
Laatste update heeft veel opgelost, maar nog steeds schakelt hij de HTC niet mee uit, als de TV uitschakelt. Dat deed hij een firmware update hiervoor wel, maar toen waren er juist problemen bij het aanzetten van de HTC via ARC. Nog los van de audio-sync problemen, die niet op te lossen zijn, en de kanalen die niet geheel helder doorkomen. Uit nood heb ik hier de satelliet speakers achter, van mijn 5.1 eraf gehaald en geluid terug gezet naar Stereo, om nog verstaanbare stemmen te hebben.
Jup, beeld is super. Maar de kijkhoek bij mijn LED is minder dan ik er van te voren van had verwacht en gezien, en dat werkt ook nog eens verticaal door, dus als ik voor de tv sta op 2 meter, zie ik het ook niet goed (tv staat laag).en het beeld is echt super.
Dus ondanks dat ik niet super kritisch ben, zijn er genoeg aandachtspunten om te bespreken.
Wat spreekt er op tegen een HDMI splitter er tussen te zetten om je audio direct naar de AVR te sturen in plaats van via (e)ARC? Dan ben je toch in één keer van alle ellende af?Pwain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:36:
[...]
Ik boor niets in de grond. Zelfs de review van HDTVtest bevestigt dat er problemen zijn met Dolby Vision met 23,97 fps. Dolby Digital 5.1 via een eARC aansluiting werkt niet naar behoren samen met nog tal van andere eARC problemen.
Sony had deze problemen met DD5.1 ook voor de A80J en A90J maar heeft deze opgelost met software versie 6.3780 al in juni. Dat is dus al een paar maandjes geleden. Vermoedelijk ligt het DD5.1 probleem aan de Mediatek SOC want die SOC delen de Sony en Philips.
Maar zoals ik al eerder zei. Als je deze televisie als standalone gaat gebruiken dan zal je deze problemen niet tegenkomen. Maar degene met een degelijke audio setup komen gegarandeerd bijzonder veel problemen tegen. Als je graag wat Blu-ray films bekijkt dan zal je sommige films zelfs niet kunnen bekijken door het Dolby Vision probleem.
Philips bevestigt overigens al deze problemen...alleen is de vraag wanneer wordt alles in orde gemaakt?! Want die bevestiging is al maanden oud en zelfs nu is alles nog in onderzoek.
De oorspronkelijk firmware van de nieuwe modellen kon zelfs helemaal geen Dolby Atmos via de eARC afspelen. Dat zegt toch al genoeg van hoe snel en gebrekkig die software afgemaakt moest worden voor de release van hun nieuwe modellen.
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.