• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54
Jeroenneman schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:59:
[...]

Je overgeven aan de luxe van een (te) grote TV voor de kijkafstand. ;)
st1v xtr1m schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:56:
Ik denk dat 55" is niet te groot voor 3 meter. ik zat op 3.5 meter met 55" en wilde 65".
Ja eens maar heb m'n ogen niet op de muur zitten hè. Als in, er zit 3 meter tussen, maar je hebt natuurlijk ook nog te maken met een bank. Dus denk dat de praktijk uit komt op 2,5 meter. Als ik de voorschriften dan lees zou alles boven de 49" te groot (lees oncomfortabel) worden?
Get!em schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:05:
[...]

Je kunt toch ook gewoon de TV ophangen op de plek waar de huidige bewoners dat hebben. Heb je alleen een (egale) raambekleding nodig, zoals een rolgordijn, in dezelfde kleur als je muur.
Goede tip dank. Nu nog even uitvogelen of 55" op 2,5m nog te doen is. Anders wordt het denk toch de switch maken van Philips naar Sony (die hebben wel een highend 48").

• M.Remmerde
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10-2021
Je kan toch gewoon een Philips 48oled806 kopen , die kost ook maar iets van 1400 euro.

• st1v xtr1m
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-06 14:49
@outlandos op basis van deze pagina (https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship) is 55" meer dan prima voor een afstand van 2,5m

• M.Remmerde
Even terug naar de foto's van de achterkant van de 4 zijdige Ambilight tv's op pagina 169 van dit topic :

Ik ben net even bij Platte Tv Utrecht gaan kijken omdat ik voor een 77oled806 of een 75PML9506 wil gaan ivm het 4 zijdige Ambilight.
De beide miniled modellen 65/75PML9506 en 65/75PML9636 hebben dus de onderbrekening in de onderste Ambilight strip en niet de xxOled806 modellen. Deze zijn mijns inziens dus NIET GESCHIKT om op te hangen.
Ik ga dus voor 77oled806 en zal hem wat verder van de muur af ophangen ( denk zo 3 tot 5 cm aan de onderkant ) zodat het licht van de onderste ambilight strip ook goed verstrooit wordt.

Dit is dus de 65/75PML9506 of 65/75PML9636 en niet de xxOLED806

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_jOczi6eK-fuBeNQ8YQsS09Lvo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6B1udZ14ehensJXLLKmjJ8JS.jpg?f=user_large

[ Voor 61% gewijzigd door M.Remmerde op 31-08-2021 16:13 ]

• outlandos
st1v xtr1m schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:57:
@outlandos op basis van deze pagina (https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship) is 55" meer dan prima voor een afstand van 2,5m
Hmm ja inderdaad, volgens deze site zou een 55" zelfs perfect zijn voor de afstand. Denk dat ik het gewoon even moet proberen straks. We moeten ook nog kiezen tussen een tv meubel waarop hij komt te staan of aan de muur.
M.Remmerde schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:56:
Je kan toch gewoon een Philips 48oled806 kopen , die kost ook maar iets van 1400 euro.
Dan ga ik liever voor de nieuwe 48:

nieuws: Nieuwe Philips-oled-tv's hebben verbeterd paneel en ondersteunen HDR1...
Get!em schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:05:
[...]

Je kunt toch ook gewoon de TV ophangen op de plek waar de huidige bewoners dat hebben. Heb je alleen een (egale) raambekleding nodig, zoals een rolgordijn, in dezelfde kleur als je muur.
Verwacht je dat de huidige raambekleding egaal genoeg is voor de ambilight?

[ Voor 50% gewijzigd door outlandos op 31-08-2021 17:12 ]

• M.Remmerde
Net blij Platte Tv Utrecht wezen kijken naar het verschil tussen de nieuwe Philips Miniled en een Oled Televisie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LF9zt1LzcwKkZbsjO6qHnJ60kQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRgBcgbanF0TDk8mFk7VAgtn.jpg?f=fotoalbum_large

Links de 65PML9636 miniled tv , met onderaan dus onderbreking in het ambilight. Rechtsboven een 55OLED934 tv en rechtsonder een gewone led tv. De zwartwaardes vallen toch echt tegen dus ik blijf toch bij oled en ga voor de 806

[ Voor 14% gewijzigd door M.Remmerde op 31-08-2021 15:30 ]

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:25

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:25

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Volgens mij gaat die OLED936 een erg interessante kandidaat worden om onze huidige Panasonic LCD tv te gaan vervangen in de toekomst :)
De review van FWD klinkt in ieder geval heel erg positief.
Nu nog even reviews van andere media afwachten (Vincent bijvoorbeeld) en AVforums e.d.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-12 12:32
Mee eens. En dank voor de review!

Persoonlijk twijfel ik nog altijd tussen de 706 en 806 omdat het B&W systeem voor mij geen meerwaarde heeft. Het dithering thema wat wordt aangesproken maakt me wel wat zorgen, maar een perfect beeldscherm bestaat simpelweg niet. Sony en Panasonic zouden dus beter beeld hebben, maar voor zover ik weet hebben die beiden weer problemen met 4K UHD/120fps/VRR, nog afgezien van de Ambilight/Hue integratie.

• outlandos
Cid Highwind schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:20:
Mee eens. En dank voor de review!

Persoonlijk twijfel ik nog altijd tussen de 706 en 806 omdat het B&W systeem voor mij geen meerwaarde heeft. Het dithering thema wat wordt aangesproken maakt me wel wat zorgen, maar een perfect beeldscherm bestaat simpelweg niet. Sony en Panasonic zouden dus beter beeld hebben, maar voor zover ik weet hebben die beiden weer problemen met 4K UHD/120fps/VRR, nog afgezien van de Ambilight/Hue integratie.
Panasonic TX-55JZW2004 (2021) heeft denk ik het mooiste beeld, maar geen Ambilight helaas (en flink aan de prijs).

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Weet je wat bijzonder jammer is met de nieuwste modellen van Philips zoals de OLED806/856. Dat is de gebrekkige software.

Als je gewoon de TV standalone gaat gebruiken dan is er zo goed als geen enkel probleem. Het probleem treedt vooral op wanneer je met een extern videoapparaat en een Home Cinema set via eARC begint te spelen. Ook de televisie staat ingesteld om het geluid gewoon te bypassen zodat de Home Cinema alle bewerkingen kan realiseren net zoals de auto lip sync.

In het begin kwam het Dolby Atmos signaal (Dolby TrueHD) er vervormt uit. Gelukkig is er vorige week hier een update voor uitgekomen. Dolby Atmos speelt nu eindelijk zoals het hoort. Maar met deze fix hebben ze een ander probleem gecreëerd. Wanneer je nu namelijk een Dolby Digital 5.1 geluid afspeelt dan komen de kanalen niet correct overeen met de luidsprekers. Bijvoorbeeld de center front wordt afgespeeld door de achterste luidspreker links. Hoe is het mogelijk!? 😡

De audio problemen zijn niet aanwezig wanneer je de televisie zelf het geluid laat decoderen (multichannel). Echter heb je dan met sommige externe apparaten lip sync problemen en geen True HD signaal. De televisie transcode alles naar DD+. De lip sync is niet te corrigeren aangezien de video voorloopt op het geluid. Maar die bypass functie bewerkt blijkbaar om de één of andere duistere reden toch het audiosignaal.

Ook met Dolby Vision in combinatie met externe videospelers slagen ze de bal mis. Geregeld loopt de handshaking tussen een apparaat en de TV fout waardoor je constant de label Dolby Vision in een loop ziet verschijnen met een zwart beeld. De kabels zijn alleszins hier niet het probleem.

Neen...het is jammer dat Philips niet wat grondiger deze software heeft uitgetest vooraleer de televisies in de winkelrekken te zetten. Nu mis je toch veel van het kijkplezier met een nieuwe TV. Ondertussen zijn de nodige cases gemaakt bij Philips en blijkbaar zijn hier al meerdere meldingen van. Dus laten we hopen dat ze snel met updates gaan komen.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Met elke update afgelopen jaar veranderen ze we iets aan de ARC en eArc.
Bij mij is er nu een probleem terug: uitschakelen tv —> arc home cinema blijft aan.
Dat is ook al eens anders geweest, zette hij bij tv uit de hc op mute 🤫

• M.Remmerde
@Pwain Al geprobeerd de televisie en je home cinema via een optische kabel te verbinden in plaats van via arc ?

• Pwain
  • Niet online
M.Remmerde schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:41:
@Pwain Al geprobeerd de televisie en je home cinema via een optische kabel te verbinden in plaats van via arc ?
Wat is het nut om een televisie te kopen met eARC en deze dan aan te sluiten met een optische kabel? De betere audiosignalen kunnen gewoon niet verzonden worden via deze verouderde techniek.

De 2021 TV lineup van Philips heeft als grootste wijziging net die eARC aansluiting. Terwijl de meeste andere merken hier vorig jaar al mee begonnen is Philips er net mee gestart. Het is alleen bijzonder jammer dat het meteen bij de release al fout loopt.

• M.Remmerde
Ok ik snap hem..

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Hier een Sony met eARC met een eARC kabel aangesloten op de receiver en werkt perfect, alle type geluid worden prima doorgegeven.
Optisch is eigenlijk ouderwets en niet geschikt voor HD audio.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-12 12:32
Pwain schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:28:
Weet je wat bijzonder jammer is met de nieuwste modellen van Philips zoals de OLED806/856. Dat is de gebrekkige software.

Als je gewoon de TV standalone gaat gebruiken dan is er zo goed als geen enkel probleem. Het probleem treedt vooral op wanneer je met een extern videoapparaat en een Home Cinema set via eARC begint te spelen. Ook de televisie staat ingesteld om het geluid gewoon te bypassen zodat de Home Cinema alle bewerkingen kan realiseren net zoals de auto lip sync.

In het begin kwam het Dolby Atmos signaal (Dolby TrueHD) er vervormt uit. Gelukkig is er vorige week hier een update voor uitgekomen. Dolby Atmos speelt nu eindelijk zoals het hoort. Maar met deze fix hebben ze een ander probleem gecreëerd. Wanneer je nu namelijk een Dolby Digital 5.1 geluid afspeelt dan komen de kanalen niet correct overeen met de luidsprekers. Bijvoorbeeld de center front wordt afgespeeld door de achterste luidspreker links. Hoe is het mogelijk!? 😡

De audio problemen zijn niet aanwezig wanneer je de televisie zelf het geluid laat decoderen (multichannel). Echter heb je dan met sommige externe apparaten lip sync problemen en geen True HD signaal. De televisie transcode alles naar DD+. De lip sync is niet te corrigeren aangezien de video voorloopt op het geluid. Maar die bypass functie bewerkt blijkbaar om de één of andere duistere reden toch het audiosignaal.

Ook met Dolby Vision in combinatie met externe videospelers slagen ze de bal mis. Geregeld loopt de handshaking tussen een apparaat en de TV fout waardoor je constant de label Dolby Vision in een loop ziet verschijnen met een zwart beeld. De kabels zijn alleszins hier niet het probleem.

Neen...het is jammer dat Philips niet wat grondiger deze software heeft uitgetest vooraleer de televisies in de winkelrekken te zetten. Nu mis je toch veel van het kijkplezier met een nieuwe TV. Ondertussen zijn de nodige cases gemaakt bij Philips en blijkbaar zijn hier al meerdere meldingen van. Dus laten we hopen dat ze snel met updates gaan komen.
Waardeloos. In 2020 hoog van de toren blazen HDMI 2.1 goed te willen implementeren en daardoor langer de tijd te nemen. In 2021 een TV uitbrengen die problemen heeft met eARC.

Heb je dezelfde problemen ook wanneer de apparaten primair aan de AVR worden gehangen, of is dat geen optie? Ik heb hier nog een wat oudere Denon AVR (X4000) waarvan ik niet eens weet of deze 4K30 of 4K60 ondersteunt, laat staan natuurlijk eARC. Oplossingen als HDMI splitters om signalen niet via de TV te hoeven routen zijn ook nog een mogelijk workaround. Dit alles zou echter niet nodig moeten zijn, eARC was juist gedacht als dé oplossing voor dit alles.

• Pwain
  • Niet online
Heb je dezelfde problemen ook wanneer de apparaten primair aan de AVR worden gehangen, of is dat geen optie?
Ik gebruik nu vooral de Sonos Arc. Deze heeft enkel maar de mogelijkheid om zich aan te sluiten met een (e)ARC verbinding. Persoonlijk vind ik dit ook handiger. Minder gedoe met de kabels enzovoort.

Maar je verwacht dan wel uiteraard dat met de nieuwste reeks van Philips zeker en vast die poort perfect werkt. Maar jammer genoeg is dit niet het geval wanneer de TV een Dolby TrueHD signaal moet doorgeven (bypass).

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-11 06:25
M.Remmerde schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:23:
Even terug naar de foto's van de achterkant van de 4 zijdige Ambilight tv's op pagina 169 van dit topic :

Ik ben net even bij Platte Tv Utrecht gaan kijken omdat ik voor een 77oled806 of een 75PML9506 wil gaan ivm het 4 zijdige Ambilight.
De beide miniled modellen 65/75PML9506 en 65/75PML9636 hebben dus de onderbrekening in de onderste Ambilight strip en niet de xxOled806 modellen. Deze zijn mijns inziens dus NIET GESCHIKT om op te hangen.
Ik ga dus voor 77oled806 en zal hem wat verder van de muur af ophangen ( denk zo 3 tot 5 cm aan de onderkant ) zodat het licht van de onderste ambilight strip ook goed verstrooit wordt.

Dit is dus de 65/75PML9506 of 65/75PML9636 en niet de xxOLED806

[Afbeelding]
Zie dat de onderste rij led's inderdaad uitsteekt waardoor deze erg moeilijk op te hangen is. Ben in de race voor de 706 of de 806.
HEb nu een 7502 strak aan de wand hangen, deze heeft nog de led's aan de buitenrand zitten waardoor (wat mij betreft) de ambi mooi uitkomt. Zijn er hier gebruikers die de 706 (of 705) strak aan de muur hebben. Ben beetje bang dat de verlichting naar boven onvoldoende wordt omdat deze nu vanuit het midden van de TV naar boeven moeten schijnen. Iemand al ervaring mee?

• Flitskikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-12 22:28

Flitskikker

Forumkikker

Heb nu twee weken de 65OLED856 staan (dat is zeg maar de 806 maar dan met een draaibare hogere voet, zodat m'n soundbar niet een deel van het beeld bedekt).

Erg tevreden mee qua beeld en Ambilight, maar qua geluid wel wat lipsync-issues als ik via de soundbar (aangesloten via eARC) luister. Alleen kun je geen negatieve synchronisatie instellen om dat te corrigeren.

In MX Player kan dat wel, dus "eigen" films en series kijken bevalt prima, maar Netflix kijken wordt toch wel snel storend.

@Pwain: Begrijp ik het goed, het is dus óf bypass met incorrecte 5.1-kanalen óf geen bypass met lipsync-issues?

• Pwain
  • Niet online
@Flitskikker Je lip sync problemen kan je (meestal) eenvoudig oplossen door eARC in automatisch te zetten en je indeling van digitale uitvoer op Meerkanaals (bypass) te zetten. De meeste eARC soundbars ondersteunen auto lip sync en op deze manier zet je deze volledig aan het werk.

Echter in deze situatie komen er wel wat audio bugs naar boven. Je kan die dan weer oplossen door je digitale uitvoer gewoon op Meerkanaals te zetten. De TV transcode dan alle audio naar een Dolby Digital Plus signaal maar op die manier kan je weer lip sync issues krijgen met bepaalde externe apparaten. En zoals je zelf al zegt je kan geen negatieve synchronisatie instellen om dat te corrigeren.

Deze tips heb ik van Philips gekregen...Misschien zijn er sommige onder ons hier iets mee:

OPTIE A. Audio later dan afbeelding

4a. Schakel de Game / PC-modus in
Door de spel- / pc-modus "AAN" te zetten, duurt het enkele milliseconden voordat de video door de tv is verwerkt.
Druk op de "Home" / "Settings" / "Menu" knop op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
[Instellen]> [TV-instellingen]> [Afbeelding]> [Spel of computer]> [Aan]
Of
[Alle instellingen]> [Beeld]> [Geavanceerd]> [(Spel of) computer]> [Aan / Spel / Computer]
Of
[Veelgestelde instellingen]> [Alle instellingen]> [Beeld]> [Beeldstijl]> [Spel]
Opmerking: Niet alle tv´s hebben deze optie

5a. Audio vertraging
Als het geluid afkomstig is van een extern geluidssysteem (niet van de tv-luidsprekers), zoals een HTS.
Wijzig de instellingen voor audio-vertragingen op de tv naar "Uit". Druk op de knop "Start" / "Instellingen" / "Menu" en selecteer:
[Setup]> [TV-instellingen]> [Geluid]> [Geavanceerde instellingen]> [Uitgang audio-uitvoer]> [Uit]
Of
[Instellingen/Veelgebruikte instellingen]*> [Alle instellingen]> [Geluid]> [Geavanceerd]> [Vertraging digitale / audio-uit]> [Uit]
* Alleen voor sommige modellen

Wijzig de instellingen voor audio-vertragingen op de tv. Druk op de knop "Home" / "Instellingen" en selecteer:
[Setup]> [TV-instellingen]> [Geluid]> [Geavanceerd]> [Audio-uitvoer offset] en selecteer een waarde.
Of
[Veelgebruikte instellingen]*> [Alle instellingen]> [Geluid]> [Geavanceerd]> [Vertraging digitale uitvoer] en selecteer een waarde.

6a. Verschillende audio-indeling
Wijzig het audioformaat in 'Stereo' op de tv.
Druk op de "Home" / "Instellingen / Menu" knop op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
[Instellingen]> [Alle instellingen] > [Geluid]> [Geavanceerd]> [Indeling digitale uitvoer]> [Stereo]
Of
[Instellingen/Veelgebruikte instellingen]* > [Alle instellingen]> [Geluid]> [Geavanceerd]> [Vertraging digitale uitvoer]> [Stereo]

Bij gebruik van een geluidssysteem
Als het geluid afkomstig is van een extern geluidssysteem, zoals een thuistheater:

Wijzig de opties voor sync (of vertraging) in het geluidssysteem. Merk op dat in sommige geluidssystemen een negatieve waarde moet worden ingevoerd.
Bij gebruik van een set-top box
Bij het bekijken van inhoud van een settopbox:

Controleer de instellingen op uw settopbox om de synchronisatie aan te passen. Neem contact op met de provider of raadpleeg de handleiding van de set-top box

OPTIE B. Audio is ouder dan beeld

4b. Audio vertraging
Als het geluid afkomstig is van een extern geluidssysteem (niet van de tv-luidsprekers), zoals een HTS:
Wijzig de instellingen voor audio-vertragingen op de tv naar "Aan". Druk op de knop "Start" / "Instellingen" / "Menu" en selecteer:
[Set-up]> [TV-instellingen]> [Geluid]> [Geavanceerde instellingen]> [Vertraging audio-uitvoer]> [aan]
Of
[Veelgestelde instellingen]* > [Alle instellingen]> [Geluid]> [Geavanceerd]> [Vertraging digitale uitvoer]

Wijzig de instellingen voor audio-vertragingen op de tv. Druk op de knop "Start" / "Instellingen" / "Menu" en selecteer:
[Setup]> [TV-instellingen]> [Geluid]> [Geavanceerd]> [Audio-uitvoer offset] en selecteer een waarde.
Of
[Instellingen/Veelgebruikte instellingen] *> [Alle instellingen]> [Geluid]> [Geavanceerd]> [Vertraging digitale uitvoer] en selecteer een waarde.

5b. Schakel de spel- / pc-modus uit
Door de Game / PC-modus op "OFF" te zetten, kost het een paar milliseconden minder tijd om de video te verwerken voor beeldverbeteringen, zoals Natural Motion.
Druk op de "Home" / "Settings" / "Menu" knop op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
[Set-up]> [TV-instellingen]> [Afbeelding]> [Spel of computer]> [Uit]
Of
[Alle instellingen]> [Beeld]> [Geavanceerd]> [Spel of computer] > [Uit]
Of
[Instellingen/Veelgebruikte instellingen]> [Alle instellingen]> [Beeld]> [Beeldstijl]> Andere selecteren dan "Spel"

Opmerking: Niet alle tv´s hebben deze optie

6b. Verschillende audio-indeling
Wijzig het audioformaat in 'Stereo' op de tv.
[Instellingen]> [Alle instellingen]> [Geluid]> [Geavanceerd]> [Indeling digitale uitvoer]> [Stereo]
Of
[Instellingen/Veelgebruikte instellingen]* > [Alle instellingen] > [Geluid]> [Geavanceerd]> [Indeling digitale uitvoer]> [Stereo]

Bij gebruik van een geluidssysteem
Als het geluid afkomstig is van een extern geluidssysteem, zoals een thuistheater:

Wijzig de opties voor sync (of vertraging) in het geluidssysteem. Merk op dat in sommige geluidssystemen een negatieve waarde moet worden ingevoerd.
Als u de synchronisatie handmatig instelt, schakelt u eventuele opties voor automatische synchronisatie of audiovertraging uit, indien van toepassing. Anders kan dit opnieuw synchronisatieproblemen veroorzaken.
Bij gebruik van een set-top box
Bij het bekijken van inhoud van een settopbox:

Controleer de instellingen op uw settopbox om de synchronisatie aan te passen. Neem contact op met de provider of raadpleeg de handleiding van de set-top box.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:53
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:17:
Volgens mij gaat die OLED936 een erg interessante kandidaat worden om onze huidige Panasonic LCD tv te gaan vervangen in de toekomst :)
De review van FWD klinkt in ieder geval heel erg positief.
Nu nog even reviews van andere media afwachten (Vincent bijvoorbeeld) en AVforums e.d.
Ik zag net op Toengels dat Philips ook stiekem een draadloze play-fi subwoofer heeft geïntroduceerd, de taw8506
Volgens de brochure compatibel met Philips Oled en microled tv's uit 2021, uitgezonderd de performance serie. Dus dan ook de 936 zou ik verwachten. Ik heb de manual van de subwoofer even doorgelezen, en daarin zie je scherm prints dat dit inderdaad het nieuwe DTS Play-fi Home Theater betreft, met opties om achterluidsprekers, subwoofer en eventueel frontluidsprekers te koppelen. Als dat een beetje goede geluidskwaliteit oplevert, is de Oled 936 echt een erg mooie home theater oplossing! Zou het ook nog op de 935 worden teruggepatched, daar hoop ik nog op, met een mooie uitloop model deal...

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb sinds kort een 43 PUS8545/12 ter vervanging van een ouwe 32" met Humax 5300. Het valt mij op dat de programmagids minder weergeeft dan de Humax. Zo kan ik voor morgen niet zien hoe laat de F1 op Ziggo Sport is, en dus ook geen herinnering kan instellen. Is dit een bekend probleem/te verhelpen?

Ik maak gebruik van een Smit CAM.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• outlandos
Iemand een idee hoeveel cm muur je (op z'n minst) nodig hebt links en rechts van de TV voor de Ambilight? Ik heb namelijk een muur voor ogen om de TV op te hangen maar die is niet al te breed en als het licht ernaast zou komen dan valt het in de huiskamer en dat is ongewenst.

Omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden (even uit de losse pols):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgHNLQeZOBWmiLQTdWKUeNjxjLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xS3U46WEITYZ9UAygMngkmOz.png?f=fotoalbum_large

Het muurtje is 97 cm breed. De TV beugel moeten we nog aanschaffen, maar de meeste zijn rond de 30cm. We zijn van plan om een 55'' TV te nemen.

[ Voor 62% gewijzigd door outlandos op 10-09-2021 14:53 ]

• st1v xtr1m
Philips manual zegt dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVc8aH26QHxZzEk4y2jGFHqHqBI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ScU79zshJGJhiShyzfzVjE1w.png?f=user_large

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12 00:18

The Chosen One

Zie signature!

Maar mensen hier zeggen dat het ook prima is met minder. Waar de grens ligt, geen idee.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• st1v xtr1m
Ik zal in engels zeggen, sorry for dit.

I have ambilight for years now (3 different TVs), and I've had it in many different locations in different houses.

it's fine if it "spills over" or gets "cut off" to other furniture. Of course, on a full wall it might be best, but sometimes you don't get that option. This was in my previous house and it was perfectly fine.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfLe4SderF1UQH6kEsh8UItCh84=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OkdGTOzqGpLfILCPmfQ29wSh.png?f=fotoalbum_large

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:39
Hier lijkt de 20cm rondom wel te kloppen, tot daar schijnt het ongeveer. Natuurlijk wel wat licht dat verder komt, bijvoorbeeld op het plafond en langs de muur een beetje. Het echte effect zit rond de 20 cm.
Je hoeft echt geen 15cm van de muur af. Mijn tv beugel is 4 a 5 cm gok ik en de lampjes zijn daardoor rond de 8 cm van de muur af gok ik.
Effect is hier dikke prima.
Hiervoor stond hij op de kast ongeveer 30 cm van de muur af en toe vond ik het vaak te fel.
Succes!

• M.Remmerde
@outlandos Sowiezo een slechte plek om een tv op te hangen , veel te veel (zon)licht erop.

55 inch kan wel op dat muurtje maar ambilight heeft dan geen zin , dat moet hij op of voor het muurtje rechts op de foto.

Wat in de manual hierboven staat klopt redelijk als je de tv zo'n 5 tot 7 cm van de muur afhangt

• outlandos
M.Remmerde schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:30:
@outlandos Sowiezo een slechte plek om een tv op te hangen , veel te veel (zon)licht erop.

55 inch kan wel op dat muurtje maar ambilight heeft dan geen zin , dat moet hij op of voor het muurtje rechts op de foto.

Wat in de manual hierboven staat klopt redelijk als je de tv zo'n 5 tot 7 cm van de muur afhangt
De nieuwste oled moet toch wel tegen daglicht kunnen? We hebben de zon overigens alleen in de ochtend aan die kant, dus van zonlicht zullen we geen last hebben daar aangezien we nooit tv kijken smorgens. En de raambekleding achter de tv kan natuurlijk omlaag.

De tv aan de rechter muur zou kunnen maar dan heb je de grote raampartijen in je rug, dat geeft een veel minder ruimtelijk gevoel.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 10-09-2021 19:28 ]

• M.Remmerde
Je kan hem aan dat muurtje hangen maar Amblight heeft dan echt geen zin dus dan moet je een LG kopen.

• outlandos
M.Remmerde schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:21:
Je kan hem aan dat muurtje hangen maar Amblight heeft dan echt geen zin dus dan moet je een LG kopen.
You sure? Ik zou die witte raambekleding achter de tv toch omlaag kunnen doen en dan komt de tv te hangen deels voor het raam en deels achter het muurtje te hangen.

Als het geen nieuwe Philips wordt dan gaan we voor deze:

pricewatch: Panasonic TX-55JZW2004 Zwart

Wel een hoog prijskaartje, maar heb hem bij een vriend zien hangen en het beeld is echt fantastisch. Het geluid ook. Natuurlijk mis ik dan wel de Ambilight. Met LG heb ik (net als met Samsung) niet veel.

[ Voor 11% gewijzigd door outlandos op 10-09-2021 19:40 ]

• M.Remmerde
3000 euro voor een 55 inch ? Heb je geld teveel ofzo ? Sorry maar die prijs in vergelijking met een LG 55G1 voor 1495 -150 is 1345 kan echt niet , kijk maar eens : https://www.smitsarnhem.nl/55g1rla

Cashback actie is trouwens nog maar 2 dagen zie ik..

[ Voor 18% gewijzigd door M.Remmerde op 10-09-2021 20:03 ]

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12 00:18

The Chosen One

Zie signature!

outlandos schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:01:
[...]

De nieuwste oled moet toch wel tegen daglicht kunnen? We hebben de zon overigens alleen in de ochtend aan die kant, dus van zonlicht zullen we geen last hebben daar aangezien we nooit tv kijken smorgens. En de raambekleding achter de tv kan natuurlijk omlaag.

De tv aan de rechter muur zou kunnen maar dan heb je de grote raampartijen in je rug, dat geeft een veel minder ruimtelijk gevoel.
Licht ja, direct zonlicht nee. In theorie is dit slecht voor elke tv maar voor oleds nog iets meer (de O van Oled).

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• outlandos
M.Remmerde schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:02:
3000 euro voor een 55 inch ? Heb je geld teveel ofzo ? Sorry maar die prijs in vergelijking met een LG 55G1 voor 1495 -150 is 1345 kan echt niet , kijk maar eens : https://www.smitsarnhem.nl/55g1rla

Cashback actie is trouwens nog maar 2 dagen zie ik..
Dat is de adviesprijs. Philips 936 zit daar met 2500 euro toch ook niet zoveel vanaf?
The Chosen One schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:24:
[...]

Licht ja, direct zonlicht nee. In theorie is dit slecht voor elke tv maar voor oleds nog iets meer (de O van Oled).
Direct zonlicht valt er alleen de eerste uren in de ochtend op.

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-12 17:54
outlandos schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:37:
Iemand een idee hoeveel cm muur je (op z'n minst) nodig hebt links en rechts van de TV voor de Ambilight? Ik heb namelijk een muur voor ogen om de TV op te hangen maar die is niet al te breed en als het licht ernaast zou komen dan valt het in de huiskamer en dat is ongewenst.

[Afbeelding]

Het muurtje is 97 cm breed. De TV beugel moeten we nog aanschaffen, maar de meeste zijn rond de 30cm. We zijn van plan om een 55'' TV te nemen.
Eerlijk gezegd vind ik het nooit mooi uitzien als de tv breder is dan de muur waar die aanhangt of het kastje waar die op staat. En als je het dan toch doet dan zou ik de tv aan beide kanten net zoveel laten uitsteken (wat volgens mij in jou geval ook niet kan). Ik zou dus in jouw geval voor een tv gaan van max 97cm breed maar ik weet niet hoe ver je er vanaf zit.

• outlandos
Jesp_J schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:14:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik het nooit mooi uitzien als de tv breder is dan de muur waar die aanhangt of het kastje waar die op staat. En als je het dan toch doet dan zou ik de tv aan beide kanten net zoveel laten uitsteken (wat volgens mij in jou geval ook niet kan). Ik zou dus in jouw geval voor een tv gaan van max 97cm breed maar ik weet niet hoe ver je er vanaf zit.
Tv van max 97cm zou betekenen dat 43" het max is want die zijn 96 a 97cm breed (dan hou je dus letterlijk geen muur over).

Maar ik ben wel geneigd het met je eens te zijn. Alternatief zou zijn een mooi tv meubel en die achter het raam (met raambekleding naar beneden) en het muurtje zetten met de tv in het midden.

De afstand tussen beide muren is trouwens 2,93m. Dus als je de bank meerekent hou je ongeveer 2,30m kijkafstand over.

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:57
Ambilight showcase. Nu nog de Philips Hue buitenlampen als entertainment room instellen 😜

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzcvGY9nzXrBlKAcMG4LNcX356k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PcyAawWtnibYd71JoDjqd0Kt.jpg?f=fotoalbum_large

• Jesp_J
outlandos schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:36:
[...]

Tv van max 97cm zou betekenen dat 43" het max is want die zijn 96 a 97cm breed (dan hou je dus letterlijk geen muur over).

Maar ik ben wel geneigd het met je eens te zijn. Alternatief zou zijn een mooi tv meubel en die achter het raam (met raambekleding naar beneden) en het muurtje zetten met de tv in het midden.

De afstand tussen beide muren is trouwens 2,93m. Dus als je de bank meerekent hou je ongeveer 2,30m kijkafstand over.
43 inch op die afstand is nog niet eens zo slecht vind ik zelf maar op dit moment zijn er nog geen 43 inch oled tv's dus dan blijft alleen LCD over.

• M.Remmerde
@outlandos De philips 55oled936koop je voor het 4 zijdige ambilight en de soundbar. Hij is daardoor een stuk duurder dan de modellen zonder soundbar en met 3 zijdig ambilight.

Ben het ook wel met Jesp eens dat die tv niet mag uitsteken.

Heb je verder geen muren in je huis , lijkt wel op die foto of het een soort uitbouw is maar het komt bij mij eerlijk gezegd ook een beetje als een verdomhoekje over. Of wil je dat per se in plaats van een televisie die centraal in huis hangt zoals bij mij ?

Kijk zo hangt hij bij mij :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ll6cZJkjr-UeTn6UmugKdArxdIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGRsEpEm5Y7w2RefyT3Hx6fR.jpg?f=fotoalbum_large

• outlandos
Jesp_J schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:14:
[...]

43 inch op die afstand is nog niet eens zo slecht vind ik zelf maar op dit moment zijn er nog geen 43 inch oled tv's dus dan blijft alleen LCD over.
Dat idee had ik ook, maar schijnbaar is 55'' het ideale formaat (''wetenschappelijk'' gezien) bij 2,30m.

https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MITvIIEMVyZMQeirGzz3qFiHAUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ei6yXxaWhh5mDNp9OVI14uKj.jpg?f=fotoalbum_large

@M.Remmerde Verdomhoekje zou ik het zeker niet willen noemen, is door de lichtinval juist een hele fijne ruimte om te zitten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6WOrfojMHyF355814VwIgpUWu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptVmQwpd3BqRVktqnpFMqTa4.jpg?f=fotoalbum_large

In de huiskamer zelf staat de eettafel centraal met aangrenzend de open keuken met kookeiland. Qua indeling ben ik prima tevreden, het is alleen even puzzelen wat de TV betreft.

En wat die Panasonic betreft: die heeft ook gewoon een ingebouwde soundbar met subwoofer en volgens de review van Tweakers een fenomenaal geluid. Mist dus alleen de Ambilight.

[ Voor 62% gewijzigd door outlandos op 10-09-2021 23:01 ]

• M.Remmerde
@Falcon Heavy Je ambilight tv hangt mooi hoor ! Welk model heb je met 4 zijdig ambilight als ik vragen mag ?

• M.Remmerde
@outlandos Deze foto geeft mij meer duidelijkheid ja.

Ik snap dat je niet met je rug naar het raam toe wilt gaan zitten dus die bank komt tegen de achterste muur waar we nu tegen aan kijken of de rechter.

Ik neem aan dat als je de tv aan het kleine muurtje op wilt hangen de bank tegen de rechtermuur aan komt ?
Kun je dan niet beter de tv links in de hoek voor je neerzetten waar nu de gitaar staat ?

[ Voor 3% gewijzigd door M.Remmerde op 10-09-2021 23:05 ]

• Jesp_J
outlandos schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:49:
[...]

Dat idee had ik ook, maar schijnbaar is 55'' het ideale formaat (''wetenschappelijk'' gezien) bij 2,30m.

https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

[Afbeelding]
Ja die tabel ken ik ook en ik gebruik hem dan vooral om te kijken waar je zeker niet boven moet komen in een thuisbioscoop. Voor een woonkamer gaan ook andere dingen meetellen bijvoorbeeld hoe ziet het eruit als hij uitstaat.

Wij zelf zitten gemiddeld zo'n 4 meter van de tv en dat zou betekenen dan die van ons meer dan 95 inch zou moeten zijn. Voor een thuisbioscoop prima maar voor een woonkamer vind ik dat een beetje te groot (en in oled niet te betalen). We hebben nu een 55 inch en de volgende wordt een 65 inch.

Het is idd een mooie lichte kamer maar het nadeel van zoveel ramen is altijd dat je weinig muur overhoudt om iets voor of tegenaan te zetten.

• Falcon Heavy
@M.Remmerde 77oled806

Netjes weggewerkt jouw tv, ziet er echt strak uit.

Ik ben erg tevreden, het ambilight is echt een aanvulling. We hebben een hoge woonkamer 6.5 meter nok waardoor het echt een complete ervaring is.

Ondanks het nog niet helemaal af is.

Home cinema moet nog geleverd worden en nieuw meubel en afwerking.
*7.1 XTZ 99 serie fronts center, Spirit 2 surrounds , 12.17 Edge sub
*NAD T778 versterker
*sonos port, platenspeler

• Falcon Heavy
@outlandos waarom niet hier? Ipv op het smalle stuk?
outlandos schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:53:
[...]

Dat is geen gek idee, alleen zitten we dan met de afstand tot de tv. Er zit 3 meter tussen die muren. Dan zou een 55" te groot worden. Ben bang dat er niets anders opzit dan de switchen van merk en voor een 48" of 49" te gaan. Tenzij iemand hier nog een lumineus idee heeft voor een setup.

• Jesp_J
Kan iemand met een Philips Oled935 vertellen of je de kabels (HDMI en stroomkabel) ook makkelijk weg kan werken zodat je ze niet tussen het scherm en de soundbar ziet hangen.

• outlandos
M.Remmerde schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:04:
@outlandos Deze foto geeft mij meer duidelijkheid ja.

Ik snap dat je niet met je rug naar het raam toe wilt gaan zitten dus die bank komt tegen de achterste muur waar we nu tegen aan kijken of de rechter.

Ik neem aan dat als je de tv aan het kleine muurtje op wilt hangen de bank tegen de rechtermuur aan komt ?
Kun je dan niet beter de tv links in de hoek voor je neerzetten waar nu de gitaar staat ?
Ja je snapt hem goed.

Bedoel je dan op de grond (op een meubel) daar waar de gitaar nu staat?
Falcon Heavy schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:36:
@outlandos waarom niet hier? Ipv op het smalle stuk?

[...]
Dat zou wel beter zijn maar dan zit je weer met dat raam, waardoor je er niet recht tegenover kan zitten, zie (blauw de tv):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4rCBkHxnXE9ctHIjuMBsuF0unk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i52ZaYl4AOnXajNvTzWvOvar.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 11-09-2021 16:16 ]

• M.Remmerde
outlandos schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:37:

[Afbeelding]

Normaal zegt een plaatje meer als duizend woorden , maar nu ik hierboven de platte grond van jouw huis zie kan ik concluderen dat deze foto een vertekend beeld geeft omdat ik denk dat hij met een groothoeklens genomen is.
Op basis van de plattegrond zet je je bank tegen de muur van 2.93 meter en je tv recht voor het raam op een laag meubeltje zodat je er recht voor zit. Wel even een wit gordijn erachter voor als het donker is. Dan doet de ambilight het ook mooi op het gordijn.

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 19:09
Jesp_J schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:39:
Kan iemand met een Philips Oled935 vertellen of je de kabels (HDMI en stroomkabel) ook makkelijk weg kan werken zodat je ze niet tussen het scherm en de soundbar ziet hangen.
Bij mijn schoonouders opgelost met een stukje doorzichtige tape aan de achterkant van de metalen verbinding tussen scherm en soundbar. Niet de meest chique oplossing, wel effectief en het valt niet op ;)

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:49
Danner001 schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:57:
[...]

Bij mijn schoonouders opgelost met een stukje doorzichtige tape aan de achterkant van de metalen verbinding tussen scherm en soundbar. Niet de meest chique oplossing, wel effectief en het valt niet op ;)
Ik heb de kabels er ook gewoon achter geklemd.

Iets anders: mijn 935 "tikt/klikt" regelmatig. Ook als hij uitgezet is blijft hij dit een tijdje doen.

Meer mensen last van?
Ik vind het niet heel hinderlijk maar heb geen idee of het schadelijk is.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:25

pietje63

RTFM

Mijn Philips 43PUS8546 (en veel vergelijkbare modellen) hebben een mooie strakke bezel, met daaronder een "puist" met (naar ik aanneem) statuslampje en infrarood-oog.

Naar mijn mening een minder mooi stukje plastic op strakke een RVS bezel. Is er wel eens naar gekeken om dit te modden / weg te halen?
- statuslampje vind ik niet nodig
- wordt infrarood-oog in praktijk gebruikt? AB communiceert volgens handleiding zowel via bluetooth als infrarood. Wordt infrarood gebruikt voor specifieke functies (en wordt er na het koppelen niet standaard gebruikt van bluetooth)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

pietje63 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:45:
Mijn Philips 43PUS8546 (en veel vergelijkbare modellen) hebben een mooie strakke bezel, met daaronder een "puist" met (naar ik aanneem) statuslampje en infrarood-oog.

Naar mijn mening een minder mooi stukje plastic op strakke een RVS bezel. Is er wel eens naar gekeken om dit te modden / weg te halen?
- statuslampje vind ik niet nodig
- wordt infrarood-oog in praktijk gebruikt? AB communiceert volgens handleiding zowel via bluetooth als infrarood. Wordt infrarood gebruikt voor specifieke functies (en wordt er na het koppelen niet standaard gebruikt van bluetooth)
BT voor de microfoon functie.
IR voor alle overige AB functies.

• pietje63

pietje63

RTFM

Thanks @Fireshade dan toch minder handig om weg te halen :). En de IR ontvanger elders neerzetten wordt me iets te veel van het goede.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

peppie71 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:25:
[...]

Ik heb de kabels er ook gewoon achter geklemd.

Iets anders: mijn 935 "tikt/klikt" regelmatig. Ook als hij uitgezet is blijft hij dit een tijdje doen.

Meer mensen last van?
Ik vind het niet heel hinderlijk maar heb geen idee of het schadelijk is.
Dat klikken terwijl de tv uitstaat heb ik zelf (nog?) nooit gehoord bij mij (LED model). Lijkt het op een relais oid?
Het enige wat ik ervan weet, is dat het een probleem was bij Sony TV's met Android. Ik zou er niet gek van opkijken als dit Android-probleem zich ook bij Philips voordoet. Misschien kan je checken met een power-meter.
https://github.com/CiNcH83/bravia_atv2/issues/9

• peppie71
Fireshade schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:12:
[...]

Dat klikken terwijl de tv uitstaat heb ik zelf (nog?) nooit gehoord bij mij (LED model). Lijkt het op een relais oid?
Het enige wat ik ervan weet, is dat het een probleem was bij Sony TV's met Android. Ik zou er niet gek van opkijken als dit Android-probleem zich ook bij Philips voordoet. Misschien kan je checken met een power-meter.
https://github.com/CiNcH83/bravia_atv2/issues/9
Ja, het klinkt idd wel als iets van een relais. Zou het kwaad kunnen?

• Jesp_J
Danner001 schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:57:
[...]

Jammer dat ze bij de tv niet gewoon een mooi kabelgootje hebben gemaakt aan de achterkant van de metalen verbinding.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Framedrops van @Waah en van mij zijn (voorlopig) opgelost.
Wij hebben allebei Home Assistant in gebruik en toevallig ook de Google Cast integratie daarin actief.

Enfin, Philips TVs lijken niet lekker te gaan met de requests van die Google Cast integratie en daarom dus elke 3~10 seconden een framedrop te geven.

In NLZiet is dit probleem niet aanwezig als je mediatunnelling aanzet.
Mocht je zelf ook framedrops hebben op streaming apps op je Philips Android TV én je hebt Home Assistant in gebruik, kijk dan even of de Google Cast integratie actief is. Verwijderen of uitschakelen is voldoende. Herstart HA is wel vereist.
Meer info:
Quad in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4"

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• outlandos
Jesp_J schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:01:
[...]

Jammer dat ze bij de tv niet gewoon een mooi kabelgootje hebben gemaakt aan de achterkant van de metalen verbinding.
Benieuwd of ze die wel hebben op de nieuwe 936. Heeft iemand die eigenlijk al hier?

• Beekforel
  • Laatst online: 13:46

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik had al een tijdje frustratie over mij 55pus7101 uit 2016. Bediening trager en haperende video.

Heb hem vandaag een prima upgrade gegeven met
pricewatch: Google Chromecast met Google TV Wit 8GB.

Had ik veel eerder moeten doen. Nu kan hij denk ik nog wel een paar jaar mee.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Beekforel schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:06:
Ik had al een tijdje frustratie over mij 55pus7101 uit 2016. Bediening trager en haperende video.

Heb hem vandaag een prima upgrade gegeven met
pricewatch: Google Chromecast met Google TV Wit 8GB.

Had ik veel eerder moeten doen. Nu kan hij denk ik nog wel een paar jaar mee.
Geen Home Assistant in gebruik toevallig? ;)

nggyu nglyd

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Quad schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:12:
[...]

Geen Home Assistant in gebruik toevallig? ;)
Toevallig wel idd. Zijn er nog coole dingen voor?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Beekforel schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:25:
[...]

Toevallig wel idd. Zijn er nog coole dingen voor?
Check even twee posts terug, vanwege de haperingen in streams. Ben benieuwd of dit bij jou ook van toepassing is.

nggyu nglyd

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Quad schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:38:
[...]

Check even twee posts terug, vanwege de haperingen in streams. Ben benieuwd of dit bij jou ook van toepassing is.
Ah. Verder kijken dan m'n neus lang is is ook een kunst.

Dat zou wat zijn. Ik heb inderdaad Google Cast op HA maar niet voor m'n TV in gebruik. Maar hij staat er wel tussen. Ik zal er mee testen.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Beekforel schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:46:
[...]

Ah. Verder kijken dan m'n neus lang is is ook een kunst.

Dat zou wat zijn. Ik heb inderdaad Google Cast op HA maar niet voor m'n TV in gebruik. Maar hij staat er wel tussen. Ik zal er mee testen.
Integratie uitschakelen of verwijderen en HA even herstarten. Daarna zal het haperen over zijn verwacht ik. :)

nggyu nglyd

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Quad schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:58:
[...]

Integratie uitschakelen of verwijderen en HA even herstarten. Daarna zal het haperen over zijn verwacht ik. :)
Gelijk maar even geprobeerd. Het hapert nog steeds (met Prime getest, daar valt het het meest op). Het lijkt wel iets verbeterd dus denk dat je zeker gelijk hebt dat hier iets mis mee is.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Beekforel schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:03:
[...]

Gelijk maar even geprobeerd. Het hapert nog steeds (met Prime getest, daar valt het het meest op). Het lijkt wel iets verbeterd dus denk dat je zeker gelijk hebt dat hier iets mis mee is.
Bedankt voor het bevestigen. :)
Er is trouwens in HA een hacs addon voor oudere tv's om in / uit te schakelen.
Werkt alleen niet zo goed als de recentere, die houden de verbinding beter in standby.

nggyu nglyd

• st1v xtr1m
Ik heb mijn 77OLED806 vandaag ontvangen en de meeste dingen zijn geweldig. Echter, slechts de helft van mijn ambilight werkt! Rechterkant en de helft van de bovenkant werken, verder is alles blanco.

Was dit een probleem bij eerdere modellen? Mogelijke oplossingen? Is er een kans om een ​​reparateur te krijgen in plaats van de enorme tv terug te sturen?

• outlandos
st1v xtr1m schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 00:22:
Ik heb mijn 77OLED806 vandaag ontvangen en de meeste dingen zijn geweldig. Echter, slechts de helft van mijn ambilight werkt! Rechterkant en de helft van de bovenkant werken, verder is alles blanco.

Was dit een probleem bij eerdere modellen? Mogelijke oplossingen? Is er een kans om een ​​reparateur te krijgen in plaats van de enorme tv terug te sturen?
Ik zou altijd een nieuwe verkiezen boven een reparatie. En als je hem online hebt gekocht heb je recht op een nieuwe.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:59

DjVe

Hatsaflats!

Ervaren andere gebruikers ook dat apps op android veelal brak werken? Gaat om een OLED935.

Ik heb regelmatig:
- Prime loopt vast (beeld blijft hangen, geluid loopt door)starten
- KPN interactieve TV app: Loopt geregeld vast qua beeld of laat niets zien
- Videoland: wil regelmatig dat je opnieuw inlogt
- TV verliest regelmatig zijn internet verbinding (klok staat dan ineens verkeerd) - TV is met vaste kabel verbonden met dynamisch IP (wel met aangepaste DNS wegens Adguard)
-TV is regelmatig enorm sloom en laat geen pictogrammen zien van de apps

Ik twijfel een beetje of ik dit aan de verkopende partij moet voorleggen. Het is echter wel strontirritant en van een TV van boven de 3K verwacht ik meer dan dit.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

DjVe schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:41:
Ervaren andere gebruikers ook dat apps op android veelal brak werken? Gaat om een OLED935.

Ik heb regelmatig:
- TV verliest regelmatig zijn internet verbinding (klok staat dan ineens verkeerd) - TV is met vaste kabel verbonden met dynamisch IP (wel met aangepaste DNS wegens Adguard)

Ik twijfel een beetje of ik dit aan de verkopende partij moet voorleggen. Het is echter wel strontirritant en van een TV van boven de 3K verwacht ik meer dan dit.
Ik heb een aanzienlijk ouder model (de 65OLED803), maar herken deze problemen niet, terwijl Netflix, Amazon & Videoland erg veel gebruikt worden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• peppie71
TFHfony schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:45:
[...]

Ik heb een aanzienlijk ouder model (de 65OLED803), maar herken deze problemen niet, terwijl Netflix, Amazon & Videoland erg veel gebruikt worden.
Ik heb ook een 935 en ervaar deze problemen totaal niet. Androidtv werkt echt super bij mij.

Maarre... klikt/tikt jouw tv tijdens gebruik en na het uitzetten?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:59

DjVe

Hatsaflats!

TFHfony schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:45:
[...]

Ik had hiervoor een 803 die ik wegens andere problemen heb omgeruild naar een 935, maar toen gebruikte ik nog geen KPN/Prime/Videoland. Ik ga de TV eerst even een harde reset geven en als dat geen verbetering geeft toch maar even bij Coolblue klagen :)
peppie71 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:48:
[...]

Ik heb ook een 935 en ervaar deze problemen totaal niet. Androidtv werkt echt super bij mij.

Tikken in de behuizing bedoel je? Dat heeft hij wel even gedaan, maar dat is na een maand of twee gestopt. Had te maken met het werken van het materiaal onder thermische belasting. Blijkbaar komt het voor dat de schroeven achterop te strak zitten, waardoor je tikken krijgt. Door de schroeven een kwartslag losser te zetten, zou dat opgelost moeten zijn. Ik heb dat overigens niet gedaan ;)

[ Voor 39% gewijzigd door DjVe op 17-09-2021 10:51 ]

• st1v xtr1m
st1v xtr1m schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 00:22:

update:

De Ambilight-functie van de televisie werkt niet goed. De rechterkant van de tv werkt prima (volgt de afbeelding op het scherm), maar de linkerkant, bovenkant en onderkant blijven de hele tijd in hetzelfde licht hangen, zelfs nadat de tv is uitgeschakeld.

Na meer dan 30 minuten de stekker van de tv uit het stopcontact te hebben gehaald, werken de linkerkant, bovenkant en onderkant helemaal niet (rechterkant werkt prima). Dan, enige tijd later, gaan ze vanzelf weer aan, werken 10 minuten prima en blijven dan weer bij hetzelfde licht hangen.

Ik vind het prima om een nieuw apparaat te krijgen, maar hoe stuur je een 77-inch tv terug? Zullen ze het weer ophalen, net als het wegbrengen?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

peppie71 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:48:
[...]
Is me in ieder geval nog nooit opgevallen :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

st1v xtr1m schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:51:
[...]

Ik vind het prima om een nieuw apparaat te krijgen, maar hoe stuur je een 77-inch tv terug? Zullen ze het weer ophalen, net als het wegbrengen?
Coolblue doet dat wel. Die geven ook 10x aan om de doos zeker 30 dagen te bewaren.

nggyu nglyd

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:32
Jesp_J schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:01:
[...]

Die zit er wel... Of ik moet een speciale 935 hebben >:)

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:30
https://maxict.nl/philips...wifi-grijs-p21291076.html

goede aanbieding maar niet zo'n prettige webshop.

• M.Remmerde
Ze zeggen wel eens als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat meestal ook zo : wat een reviews allemaal zeg. Je moet wel knettergek zijn om daar iets te kopen , nou daar ga ik dus geen 3500 euro naar overmaken om “misschien” mijn tv in januari 2022 te krijgen :

https://www.kieskeurig.nl/winkels/max_ict/reviews

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMeq4WrYF4J20pZ7EPk0HGKDveA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tiBNfortSHSgFh72VzyqPbO9.png?f=fotoalbum_large

• Michel242186
M.Remmerde schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:16:
Ze zeggen wel eens als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat meestal ook zo : wat een reviews allemaal zeg. Je moet wel knettergek zijn om daar iets te kopen , nou daar ga ik dus geen 3500 euro naar overmaken om “misschien” mijn tv in januari 2022 te krijgen :

[Afbeelding]
Ik ga hem daar ook niet bestellen tenzij achteraf betalen mogelijk was maar dat kan niet bij dit product.

• M.Remmerde
Ik zat ook al de betaalmogelijkheden door te kijken. De enige optie lijkt mij boter bij de vis oftewel afhaken in Tilburg. Ze hebben er toch 5 op voorraad volgens de site , nou dan kom ik er maandag wel eentje halen. Maar let maar op dat ze dan ineens weg zijn en dat dat niet meer kan..😉

• pietje63

pietje63

RTFM

Maxict is een beetje gokken. Wel eens monitor gekocht. 2 dagen voor planning geleverd. Het is een grote shop met vaak scherpe prijzen. Weinig vaste klanten en ontevreden klanten klagen natuurlijk relatief vaak. Afhalen zou idd slim zijn om teleurstellingen te voorkomen (ook bijv bij geopende dozen oid)

• M.Remmerde
Nou we gaan het zien morgen , ik had mijzelf voorgenomen om maximaal 3500 te betalen voor de 77oled806 dus het zou mooi zijn als ik hem ook kan ophalen morgen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

M.Remmerde schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:53:
Ze hebben er toch 5 op voorraad volgens de site...
Bij de leverancier ja, dat is wel wat anders.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Flitskikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-12 22:28

Flitskikker

Forumkikker

Mijn 65OLED856 heeft een update gehad, maar waar kan ik de release notes vinden?

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:43
Mijn ervaringen met maxict zijn ook niet denderend, 1x wel product geleverd gekregen maar duurde veel langer dan aangegeven op de site en de andere keer geannuleerd om dezelfde reden...

ALs je geduld hebt kun je daar soms wel een goede deal scoren, maar een hoog risico en ik bestel er liever niet meer.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:15
Kijk even bij toengel.net.
Hier vindt je veel info over allerhande Philips zaken.
https://toengel.net/phili...0-q-tpm211ea-1-1-233-005/

• M.Remmerde
Nou die 77 oled gaan we bestellen als het geld is overgemaakt, dan heeft u hem over enkele dagen in huis.
Dus dat gaan we maar niet doen inderdaad..

• Pwain
  • Niet online
Flitskikker schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:24:
Mijn 65OLED856 heeft een update gehad, maar waar kan ik de release notes vinden?
Niemand weet wat er bij de voorbije twee updates verbeterd zou moeten zijn. Weliswaar zijn de audio problemen en het Dolby Vision probleem nog steeds hardnekkig aanwezig.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-12 03:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

DjVe schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:41:

Ik heb regelmatig:

Dat van Prime herken ik ook (de rest niet omdat ik of de betreffende app niet gebruik of omdat het bij mij niet 'regelmatig' voorkomt). Maar ik heb datzelfde via de Prime app op mijn Apple TV 4K, dus ik denk dat dat aan Amazon zelf ligt op de een of andere manier. Misschien iets met HDCP integratie o.i.d. of problemen met bepaalde beeldinstellingen? Ik denk niet dat het aan jouw TV ligt per se.

• Jesp_J
Ik was gisteren bij mijn broer en die heeft een Philips 7906 gekocht als tweede tv en ik wilde daar even kijken hoe de motion interpolation van Philips het deed maar ik kon deze setting nergens in het menu vinden.

Kan het zijn dat bij de goedkopere Philips tvs je niet de optie hebt om te kiezen voor een van de "perfect natural motion" en "clear lcd" settings? Of zijn deze settings ergens heel goed verstopt?

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:29
Sinds gisteren gaat mijn tv niet meer aan. Aan de voorkant knippert er een rood lampje en we zien dat er wel reactie is al op de remote klik.

Stekker hele nacht uit het stopcontact gehouden en vanmorgen wilde de tv nog steeds niet opstarten.

Iemand eerder zoiets meegemaakt? Waar zou het aan kunnen liggen?

• M.Remmerde
Wat is het modelnummer wat achterop de sticker staat @ronnym

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:29
M.Remmerde schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:59:
Wat is het modelnummer wat achterop de sticker staat @ronnym
Als ik me niet vergis dan is het de 55pfl8007

• M.Remmerde
Dat is een bekend probleem bij de 2012 en 2013 modellen , de 8007 en 8008 serie. Helaas is je moederbord kapot en deze zijn al een jaar of 4 niet meer voorradig omdat ze allemaal bij dit model kapot gingen. Oftwel tijd voor een nieuwe tv ! Gelukkig kosten televisies niet meer zo heel veel geld tegenwoordig dus voor een paar honderd euro heb je een nieuwe.

• Johndoer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 13:14
M.Remmerde schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:16:

[Afbeelding]
Inmiddels heb ik een bevestiging van PostNL dat de tv onderweg is. Ook goed contact gehad over de telefoon over de bezorging. Helaas is de tv ondertussen al weer een stuk duurder op hun website

• M.Remmerde
Dan weet je hoeveel er op die tv's vediend wordt...

• outlandos
https://www.trustedreviews.com/reviews/philips-65oled936

Weer een review opgedoken van de nieuwe 936. Tot nu toe allemaal 5 sterren. Ik denk dat dit mijn nieuwe toestel wordt. Alleen jammer dat de 48" nog het beeldscherm heeft van vorig jaar (LG maakt de nieuwste variant nog niet in dat formaat). Daardoor is de max helderheid zo'n 20% lager bij de 48". Verder zijn ze geloof ik wel identiek.

[ Voor 13% gewijzigd door outlandos op 24-09-2021 10:24 ]

• M.Remmerde
Maximale helderheid is niet belangrijk bij een oled televisie omdat het contrast al oneindig is ivm de volledig zwarte pixels als ze uit staan. Ik heb mijn helderheid "oled lampje" op 75 staan om burn-in te voorkomen.

• Michel242186
platte tv ging mee met de prijs van ING rentepunten shop inclusief ophangen en beugel.

de 77OLED806/12 voor 3399 nette prijs dacht ik.

Edit: met inruil van mijn oude tv uit 2016

[ Voor 14% gewijzigd door Michel242186 op 28-09-2021 07:21 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.