• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Net een aanbod gekregen voor de 55OLED806 voor 1599,-

Wat denken jullie van 55" in de slaapkamer op c.a. 2,80m?

Twijfel om te wachten op een cashback / Black Friday aanbieding.

[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 28-07-2021 13:27 ]

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:25

The Chosen One

Zie signature!

Greatsword schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:58:

Ben bang dat deze tv's dan niet of nauwelijks korting hebben. Deze zijn wat (en vergeleken met sommige modellen veel) later gelaunched dan normaal gebeurd. Dus of ze dan al 'zoveel' korting krijgen... is de vraag.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:56:
[Afbeelding]
Een foto van AIDA64 van een gebruiker op :
NEWS: Philips announces 806, 856 and 706 OLED TVs for 2021 - Post 29469502 - Noblegamer
En mijn reactie:
NEWS: Philips announces 806, 856 and 706 OLED TVs for 2021 - Post 29469943 - Priyantha

Ik heb alleen het interessante deel uitgelicht.
Toengel, de bekende Duitse blog noemde dit als de SOC voor (bijna) alle nieuwe 2021 Philips modellen. Het lijkt erop dat hij helemaal gelijk had. De MT5895 is het MediaTek platform waar het op gebaseerd is, maar Philips gebruikt een custom board die (MT)9970A heet.

Voor iedereen die twijfelde ;)

@Kneh91 @m0ridin @apis29 Voor jullie ook interessant i.v.m. de discussie hierboven juist daarover
'Helemaal gelijk'? Er stond dat het een MT9970 was maar er staat gewoon MT5895 :P ;) (/ wordt iig zo geïdentificeerd; over de panelen zit ie er ook regelmatig naast maar dat wordt in de loop van tijd als er echt info duidelijk wordt meestal weer aangepast in de tabel).

Te groot zal het iig niet zijn qua beeld met die afstand (voor HDR impact zou ik [minstens] nog een maat groter nemen/willen ...).

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 28-07-2021 16:17 ]

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:54

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

apis29 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:32:
[...]

'Helemaal gelijk'? Er stond dat het een MT9970 was maar er staat gewoon MT5895 :P ;) (over de panelen zit ie er ook regelmatig naast maar dat wordt in de loop van tijd als er echt info duidelijk wordt meestal weer aangepast in de tabel).
Jazeker ;-)
Kijk maar naar het geel gemarkeerde.
De volledige SOC heet gewoon MT9970, het platform is MT5895.
Zoals je ongetwijfeld weet, heeft MediaTek helaas niet alle type op hun website staan, dit zal waarschijnlijk zijn omdat fabrikanten graag hun eigen 'smaakje' hebben en MediaTek is natuurlijk gewoon een OEM die dat faciliteert.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:43:
[...]

Jazeker ;-)
Kijk maar naar het geel gemarkeerde.
De volledige SOC heet gewoon MT9970, het platform is MT5895.
Zoals je ongetwijfeld weet, heeft MediaTek helaas niet alle type op hun website staan, dit zal waarschijnlijk zijn omdat fabrikanten graag hun eigen 'smaakje' hebben en MediaTek is natuurlijk gewoon een OEM die dat faciliteert.
Eentje uit de categorie walks like a duck zeker, uiteindelijk is het idd gewoon een quadcore Cortex A73 op 1.8ghz + Mali G52 en 3GB RAM net als op de Sony's ... (beiden custom MT9950's dus die wel vermeld werd)

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 28-07-2021 16:16 ]

• Kneh91
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-01 11:25

Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar je deze aanbieding hebt gekregen? Ben zelf in de markt voor de 65 inch.

• Greatsword
  • Niet online
@burgt Nog even een vraagje over de 806, zet jij hem op pootjes of komt hij aan de muur te hangen?

Zat naar onderstaand filmpje te kijken (vanaf 5.10) en door die dikke balk aan de onderkant voor het 4 zijdige ambilight lijkt het wel of hij helemaal niet vlak aan de muur kan.

Heb nu een 804 i.c.m. De pricewatch: Vogel's THIN 405 ExtraThin Platte tv-beugel maar als ik de TV dus vervang en dezelfde beugel blijf gebruiken vermoed ik zo dat de onderkant helemaal tegen de muur aankomt en dat het onderste amiblight dus niet goed tot zijn recht komt, wat denken jullie?
804
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkKsrm3a70PSryxZUZTK3ABUC8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFlUjj7a1YaevRvVa2AGOlcx.jpg?f=fotoalbum_large
806
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cd-9MizqFCPgy_FIOf7hzBBjbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0ecF31TrmOx4afS730o8WEx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbQrLp9ECYPiummQkRgqq3yqjoI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xOlODdbeNVMTNN7D6kD6MKhA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Greatsword op 29-07-2021 08:52 ]

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik weet niet wat bij dat specifieke model het advies gaat zijn, maar bij meerdere Ambilight tv's zat een folder-lineaal met daarin het advies om 20cm afstand tot de muur t hebben.

Gezien de plaatsing van de ambilightleds op de dikkere module achterop, en niet op de tv randen (zoals bij de led varianten), zal dat vermoedelijk ook hier gelden, als je het effect goed wilt zien.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:00

burgt

Starbass

Bij het 48" variant zit hij inderdaad ook, bij mij staat hij nu nog op z'n pootjes, maar gaat waarschijnlijk een keer op een lift achter het kastje waar hij nu op staat.

advies bij mijn model is 15 cm van de muur, maar heb hem nu wat dichterbij staan (pootjes plus 1 a 2 cm), en dat werkt ook goed genoeg in mijn situatie.

Zal binnenkort wat foto's plaatsen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:17
Wat ongelooflijk dom dat de LEDjes van de onderste rij verticaal staan ipv op een schuin vlak gericht naar beneden.

Is er eindelijk (weer) 4-zijdig Ambilight krijg je dit.

Nickname does not reflect reality

• Greatsword
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:00:
Ik weet niet wat bij dat specifieke model het advies gaat zijn, maar bij meerdere Ambilight tv's zat een folder-lineaal met daarin het advies om 20cm afstand tot de muur t hebben.

Gezien de plaatsing van de ambilightleds op de dikkere module achterop, en niet op de tv randen (zoals bij de led varianten), zal dat vermoedelijk ook hier gelden, als je het effect goed wilt zien.
Apart, ik zie het inderdaad nu bij de handleiding van de 55OLED806 staan (15cm). In de praktijk zag ik echter in dit forum dat 7cm ook gewoon nog mooi tot zijn recht komt, dus we gaan het zien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4sNICFAmQMQT9TJbvImfRaJgoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgR4GiuQsyLmK7rfNhDqsb6C.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de 804 was dat nog niet het geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdLB3ZqAe4KJQ6ECYNf3xcsNTC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1H44I5uOcuo2cwNGTFJkqBHV.jpg?f=fotoalbum_large

Verder zie ik bij de specificaties dat de 806 ook wat dikker is geworden. Dat komt dus overeen met mijn vermoeden van die balk nu onderin.
  • Diepte van het apparaat 804: 49,3 mm
  • Diepte van het apparaat 806: 68.0 mm
Heb 'm inmiddels besteld en de 804 gaat dus naar de slaapkamer met de Vogels Thin 405 muurbeugel.
Voor de zekerheid hang ik de 806 dan aan de muur met de Vogels 3205 en doe ik die kleine buisjes ertussen zodat hij toch wat verder van de muur hangt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hynjmYSaKl2IqSnZyv6bT7igI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4LqCFtr9LXgn7SREpKy5RRe.jpg?f=fotoalbum_large

Hier nog een foto van de 9505, 9636 en OLED 806 naast elkaar aan de muur, zo zou het er dus uit moeten zien. @Brad Pitt aan de onderkant in het midden dus ook een kleine onderbreking omdat daar geen ledjes zitten, vraag me af waarom dat zo is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N37iCdVsNghloIvJWkpuS8oxR_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kadvih7ghVLZbAyThNs0ER07.jpg?f=fotoalbum_large

• Dragonfeeet
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-12 14:18
Brad Pitt schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:18:
Wat ongelooflijk dom dat de LEDjes van de onderste rij verticaal staan ipv op een schuin vlak gericht naar beneden.

Is er eindelijk (weer) 4-zijdig Ambilight krijg je dit.
Wat mij nog erger lijkt is dit icm de lage pootjes, als je hem niet ophangt vervalt het nut van de onderste rij volledig

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:30
Het is ook wel een beste bochel wat die Philips meekrijgt zeg, wat dat betreft wil je hem niet te ver van de muur hebben staan. Bij mij komt hij sowieso op een kast te staan dus de onderste rij lampjes zal ik uitzetten. Het is echter wel een erg goedkope implementatie als ik het zo zie. Het is namelijk ook jammer dat de hoeken links- en rechtsonder niet zo mooi belicht worden als boven.

Ik ben echter al blij dat je er niet zoveel van merkt dat het er aan de bovenkant goed uitziet, omdat ze daar dus in de eerdergenoemde bochel zijn verwerkt in plaats van de schermrand. Ben benieuwd naar de eerste reviews! Ik hoop dat het goede panelen betreft zonder verdere nieuwe problemen. Heb toch m'n twijfels wat dat betreft.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:24
Stond trouwens een nieuwe firmware klaar (55PUS73x4 in mijn geval): TPM191E: 101.2.98.0

Geen idee wat de veranderingen zijn (geen changelog en ook nog niet kunnen vinden op de philips site en/of toengel)

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-12 09:47
m0ridin schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:20:
Stond trouwens een nieuwe firmware klaar (55PUS73x4 in mijn geval): TPM191E: 101.2.98.0

Geen idee wat de veranderingen zijn (geen changelog en ook nog niet kunnen vinden op de philips site en/of toengel)
Zojuist ook mijn 55OLED805 voorzien van deze firmware, kan verder geen informatie over verbeteringen / fixes vinden. Laatste firmware versie voor dit model op de Philips website is versie 101.002.022.002 (17 mei 2021)

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

InFamous

excommunicado

bluecupra schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:59:
[...]

Zojuist ook mijn 55OLED805 voorzien van deze firmware, kan verder geen informatie over verbeteringen / fixes vinden. Laatste firmware versie voor dit model op de Philips website is versie 101.002.022.002 (17 mei 2021)
Gebruik je een receiver? Ben benieuwd of ze eindelijk de CeC bug hebben opgelost.

Formerly known as Ragdoll

• bluecupra
  • Laatst online: 28-12 09:47
InFamous schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:38:
[...]

Gebruik je een receiver? Ben benieuwd of ze eindelijk de CeC bug hebben opgelost.
Ik gebruik inderdaad een receiver echter heb ik CEC uitstaan en gebruik ik een Harmony afstandsbediening. Kan je daarom helaas niet aangeven of deze bug al dan niet geplet is

• m0ridin
[...]

Welke bug is dat precies? (Heb mijn PUS7334 op een soundbar aangesloten, kan misschien iets testen.

• Greatsword
  • Niet online
Zag gisteren deze "review" voorbij komen van de 806.

Dit keer wat echte foto's van o.a. het ambilight.

productreview: Philips 48OLED806/12 Zwart review door _FlasH_

• Onyxke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09-2022
Light het aan mij of is het raar dat de onderste ambilight zo raar staat?

PSN: onyxke

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:33
2 jaar geleden een 50PUS7303 aangeschaft, goed toestel, en geen problemen mee gehad. Maar toch mijzelf al 2 jaar aan het storen aan de kwaliteit (en maar 60hz)

Zojuist dus een 65OLED805/13 besteld bij de MM outlet. Zat alleen een beschadiging aan de doos.
Daarom ging die weg voor €1321 :o
Nu nog geduld tot maandag.....

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12 22:36
Sinds gister heb ik een nieuwe receiver (Marantz NR 1508), die nu met HDMI (arc) aangesloten kan worden op mijn Philips 55oled855. Ik heb slechts een stereo opstelling, maar wil het geluid van de TV wel graag goed uit de boxen laten komen. Tv staat op bij geluidsuitvoer op HDMI en de digitale uitvoer op Stereo. In de Marantz staat HDMI bediening op aan.

De TV herkent de Marantz, en geeft ook aan dat het geluid via HDMI gestuurd gaat worden. Echter, het geluid blijf OOK via de TV komen. Dit is erg vervelend omdat het daardoor net een klein beetje lijkt te galmen.

Wanneer ik de TV op meerkanaals bybass zet, dan is het bij live tv helemaal erg en zit er een behoorlijke vertraging tussen de twee geluidsbronnen.

Ik krijg het niet opgelost, helaas zie ik hier dat het wel vaker lijkt voor te komen. Heeft iemand al een werkbare oplossing?

(Uiteraard op zowel TV als receiver al de laatste firmware geïnstalleerd.)
Get!em schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:39:
De ARC werkt, maar ik krijg het niet voorelkaar dat deze consistent aan blijft. Na uitschakelen en weer aanschakelen van de TV kan het zomaar zijn dat ARC wel gekoppeld is (volgens de surroundset), maar dat TV geluid ook aan staat. Verder schakelt hij het surroundsysteem wel aan bij aanzetten TV, maar zet hij de surroundset niet uit, bij uitschakelen TV. Iemand daar een oplossing voor?
Heb jij hier een oplossing voor gevonden? Ik lijk dus hetzelfde probleem te hebben.

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wetterhahn schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:04:
Sinds gister heb ik een nieuwe receiver (Marantz NR 1508), die nu met HDMI (arc) aangesloten kan worden op mijn Philips 55oled855. Ik heb slechts een stereo opstelling, maar wil het geluid van de TV wel graag goed uit de boxen laten komen. Tv staat op bij geluidsuitvoer op HDMI en de digitale uitvoer op Stereo. In de Marantz staat HDMI bediening op aan.

De TV herkent de Marantz, en geeft ook aan dat het geluid via HDMI gestuurd gaat worden. Echter, het geluid blijf OOK via de TV komen. Dit is erg vervelend omdat het daardoor net een klein beetje lijkt te galmen.

Wanneer ik de TV op meerkanaals bybass zet, dan is het bij live tv helemaal erg en zit er een behoorlijke vertraging tussen de twee geluidsbronnen.

Ik krijg het niet opgelost, helaas zie ik hier dat het wel vaker lijkt voor te komen. Heeft iemand al een werkbare oplossing?

Ik heb een Philips 804 en een marantz 6009, dat lijkt me softwarematig hetzelfde en ze zijn ook met hdmi met elkaar verbonden, maar ik herken het probleem niet. Alles wordt altijd via de Marantz-speakers afgespeeld. Heb je Easylink op de Philips ingeschakeld?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:31

[...]

Heb jij hier een oplossing voor gevonden? Ik lijk dus hetzelfde probleem te hebben.
Je kan ergens in bij de geluidsinstellingen de interne TV-speakers uitschakelen.
Dat het geluid iets achterloopt bij de instelling 'meerkanaals' of 'bypass' heb ik ook met mijn Sonos (optisch aangesloten). Het geluid loopt maar een klein beetje achter, sommige mensen zal het waarschijnlijk niet opvallen, maar mij wel...
Wanneer ik de TV instel op stereo, loopt het geluid wel goed synchroon.

Dus ik ben ook benieuwd naar een oplossing :)

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

S'

[...]

Ik weet niet waar jij last van had, maar bij mij zijn mijn problemen in iedergeval opgelost.

Waar ik last van had:
Bij inschakelen tv, ging na 10 sec de hdmi source van degene waar hij op stond bij opstarten, naar de hdmi source die ook gebruikt wordt als arc hdmi. Ik kreeg dus de ARC status pagina van mijn Bluray/surroundset.

Toen ik TV kocht was het goed:
TV inschakelen--> surroundset ging automatisch aan --> surroundset naar ARC als sound-source --> tv schakelt over van tv-sound naar hmdi sound

Na een update eerder dit jaar ging het verkeerd:
Tv inschakelen --> surroundset ging automatisch aan --. surroundset naar ARC als soundsource --> tv schakelt over van tv sound naar hdmi sound --> tv schakelt over van initiele (STB) hdmi source naar de hdmi poort van de ARC.

Nu na de laatste update van deze week is alles weer goed. Ik merk alleen een iets grotere vertraging tussen schakelen van tv-sound naar hmdi-sound na het aanzetten (20seconden denk ik).

Het lijkt er dus op dat ze wel iets in HMDI ARC en CeC hebben aangepast. Want ook bij uitschakelen gaat de surroundset nu meteen uit, ipv eerst via Mute naar Uit.

Direct na de update had ik overigens wel het onhandige dat de ARC trigger vanuit de TV ervoor zorgde dat de surroundset naar de Optical input ging ipv naar de ARC input. Na herstart en opnieuw de HDMI als sound-out in de tv instellen ging dat weer goed. Blijkbaar is de ARC opdracht van de tv aan de surroundset toch anders geworden.

TV: PUS8535, Surroundset: LG 3D blurayset uit 2013 (was toentertijd een hele goede set, en als ik nu kijk naar de prijzen van soundbars of surroundsystemen, dan is alles verschrikkelijk duurder geworden, tegen lagere specs.)

Overigens nog een vraag: ik bemerk bij de geluid over de surroundset via HDMI/ARC nog een minimale vertraging met beeld. Met de instellingen op de tv krijg ik het niet goed. Zou Optical daarin nog beter kunnen zijn, of juist alleen maar meer verstorend.

• Kneh91
Ik ben in de markt voor een 65oled806. Nu wacht ik nog op een goede aanbieding, maar ik heb de volgende vraag mbt een ideale muurbeugel.

Philips adviseert 15 cm afstand tussen tv en muur voor optimale Ambilight. Welke beugel is aan te raden?

De meeste vast muurbeugels zijn "Thin" en staan op slechts enkele cm van de muur. O.a. Vogel heeft dure modellen die kunnen draaien en van de muur af kunnen bewegen maar ik vroeg me af of er Tweakers zijn met een goedkoper alternatief. Is een soort vast muurbeugel met deze muurafstand? Ik hoef de tv namelijk niet naar links of rechts te draaien, zit er recht voor.

Voorwaarde is wel dat het een degelijke oplossing is uiteraard.

• Greatsword
  • Niet online
@Kneh91 Aanbiedingen zul je zelf moeten regelen en niet uitgaan van de prijzen op de websites.
Zie daarvoor verder ook OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Heb bij Kamera Express en Platte TV de 48" en 55" 806 voor respectievelijk 1299 en 1599 kunnen krijgen. Uiteindelijk bij de eerste besteld.

Die 15 cm neem ik met een korreltje zout, genoeg plaatjes in dit topic waarbij het ambilight er gewoon heel mooi uitziet op c.a. 7cm.

Heb voor de 55" de Vogel Thin 405 liggen en voor de 48" de 3205 (die hangt iets verder van de muur)

Over een paar weken kan ik wat foto's plaatsen, we zijn nu nog bezig in de nieuwbouw.

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12 22:36
prijk schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:33:
[...]

Ik heb een Philips 804 en een marantz 6009, dat lijkt me softwarematig hetzelfde en ze zijn ook met hdmi met elkaar verbonden, maar ik herken het probleem niet. Alles wordt altijd via de Marantz-speakers afgespeeld. Heb je Easylink op de Philips ingeschakeld?
Easylink was ingeschakeld
gabberjoost schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:49:
[...]
Je kan ergens in bij de geluidsinstellingen de interne TV-speakers uitschakelen.
Dat het geluid iets achterloopt bij de instelling 'meerkanaals' of 'bypass' heb ik ook met mijn Sonos (optisch aangesloten). Het geluid loopt maar een klein beetje achter, sommige mensen zal het waarschijnlijk niet opvallen, maar mij wel...
Wanneer ik de TV instel op stereo, loopt het geluid wel goed synchroon.

Dus ik ben ook benieuwd naar een oplossing :)
Ik heb geen last van het stereo geluid, aangezien ik ook maar een stereo set heb.
Get!em schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

[...]

Ik weet niet waar jij last van had, maar bij mij zijn mijn problemen in iedergeval opgelost.
Bij mij zijn de problemen nu ook opgelost. Oplossing was zo eenvoudig dat je het vaak vergeet. De TV even volledig van de stroom afhalen / uitzetten (in plaats van op standby). Hierna startte de TV zich opnieuw op en herkende de Marantz receiver blijkbaar beter. Nu werkt het goed! Hopelijk blijft het zo...

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:00

T1eA

Browser

Hoi! Ik heb gisteren mijn 65OLED806 opgehangen. Hier even snel wat foto's.
Tot nu toe super blij, wat een apparaat.

Op de foto hangt hij ongeveer 10cm van de muur. Je kan met de OPTIONELE afstandhouders de tv een paar centimeter naar voren halen. Persoonlijk denk ik dat dit voor de onderste balk een beter effect geeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2mwaBKBtHULz_VlakIXEwnQkZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROZd44qJr78yYZah21Vq2w0i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVsAVDv4zwUyQ71OzYs6DksygwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBxFxU6FBXUwPSzrooarZ7cK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_u1V0iu_j1UFErQOthzQdq66GA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OyOXDZIkAvWrgrIuKTTnMgOm.jpg?f=fotoalbum_large

ICT G33K

• berry76
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:30
Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van een philips 55oled806 en hangt aan een muurbeugel van vogel.
Het is flinke stap voorruit op min oude 49pus7502 😁

• Greatsword
  • Niet online
@berry20 en @T1eA Welke muurbeugel gebruiken jullie precies.

Zoals al eerder werd opgemerkt door o.a. @Get!em @Brad Pitt @Onyxke zie je hier nu ook weer een duidelijk verschil met het onderste ambilight en de hoeken lopen ook minder mooi af als boven.

Heb besloten om de 804 maar te houden voor in de woonkamer en in de slaapkamer komt er dan wel een 48" 806.

• T1eA

T1eA

Browser

Greatsword schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:31:
@berry20 en @T1eA Welke muurbeugel gebruiken jullie precies.

Zoals al eerder werd opgemerkt door o.a. @Get!em @Brad Pitt @Onyxke zie je hier nu ook weer een duidelijk verschil met het onderste ambilight en de hoeken lopen ook minder mooi af als boven.

Heb besloten om de 804 maar te houden voor in de woonkamer en in de slaapkamer komt er dan wel een 48" 806.
Ik heb een One For All WM6652

Als je echt van de ambilight wilt genieten ook aan de onderkant dan moet hij verder van de muur af. Dan komt het er echt heel goed uit.

Ik had hem toen echt net opgehangen.

Ik heb ook niet de afstandhouders tussen de beugel en tv gedaan zoals in de handleiding te zien. Dit zou in de platste stand het beste zijn.

ICT G33K

• Brad Pitt
Met grotere afstand tot de muur gaan die hoeken die nu Ambilight-loos zijn helaas niet opeens magischerwijze opgevuld worden denk ik.

Heb m'n 804 te koop staan en wil een LG (want veel betaalbaarder) maar ga die verlichting achter de tv wel missen (weet van bestaan van alternatieven maar dat is het niet, imho).

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

806 staat als 1 van de opties op mijn lijstje maar liever nog iets goedkoper dan nu... de vraag is hoeveel black friday en rond die tijd zal doen met een net uitkomen. tv.

@T1eA

Hah, die beugel heb ik ook nog steeds liggen. 2 jaar geleden gekocht met toen de planning om een tv te kopen. Nog steeds in de planning. :+

Werkt dat kabel systeem nog een beetje? ;p

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• T1eA

T1eA

Browser

Brad Pitt schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:44:
Met grotere afstand tot de muur gaan die hoeken die nu Ambilight-loos zijn helaas niet opeens magischerwijze opgevuld worden denk ik.
Dit gebeurd technisch gezien boven ook. Houd er rekening mee dat de onderste lichtbar dichterbij de muur zit (er zit echt een soort balk op).

Dus wanneer hij verder van de muur zit lekt er meer licht door elkaar heen.

Daarnaast is dit echt een goed platform qua software. Snel goed opgebouwd en Android TV.
The Chosen One schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:49:

@T1eA

Hah, die beugel heb ik ook nog steeds liggen. 2 jaar geleden gekocht met toen de planning om een tv te kopen. Nog steeds in de planning. :+

Werkt dat kabel systeem nog een beetje? ;p
Kabel systeem werkt prima! Het klikt goed stevig vast. Vandaag mijn kabelgoot gehaald bij de bouwmarkt.

Enige nadeel is dat je de afstandhouders van Philips eigenlijk moet gebruiken of iets uitschuiven. De speakers werken niet goed door de beugel (ik heb een soundbar). Volledig ingeklapt komt de speaker tegen de beugel aan (alleen wanneer hij erg stevig moet vibreren).

ICT G33K

• Brad Pitt
T1eA schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:24:
[...]
Dit gebeurd technisch gezien boven ook.
Dit ga je niet kunnen corrigeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PpAfoxpvvsjqxttskcXS19-toig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vljzo8iWuIzP31C4diSk2EfP.jpg?f=fotoalbum_large

• Greatsword
  • Niet online
@T1eA @berry76 Kunnen jullie nagaan of de Apple TV app er op zit of te vinden is in de App Store.

Volgens onderstaand artikel zou het er standaard op moeten zitten bij de 2021 modellen en op de oudere modellen te downloaden zijn, maar dat laatste is hier in ieder geval nog steeds niet van toepassing op de 804.

https://nl.hardware.info/...aar-op-philips-android-tv

• berry76
Greatsword schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 08:00:
@T1eA @berry76 Kunnen jullie nagaan of de Apple TV app er op zit of te vinden is in de App Store.

Volgens onderstaand artikel zou het er standaard op moeten zitten bij de 2021 modellen en op de oudere modellen te downloaden zijn, maar dat laatste is hier in ieder geval nog steeds niet van toepassing op de 804.

https://nl.hardware.info/...aar-op-philips-android-tv
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Y7jEVAtC3CsiBuetbfvNfJP3-g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NSqHOZchYSbbRSJzOYo1puUw.jpg?f=user_large

Ik heb een screenshot gemaakt, je kunt Apple TV downloaden.

• Kneh91
Greatsword schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:19:
@Kneh91 Aanbiedingen zul je zelf moeten regelen en niet uitgaan van de prijzen op de websites.
Zie daarvoor verder ook OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Heb bij Kamera Express en Platte TV de 48" en 55" 806 voor respectievelijk 1299 en 1599 kunnen krijgen. Uiteindelijk bij de eerste besteld.

Die 15 cm neem ik met een korreltje zout, genoeg plaatjes in dit topic waarbij het ambilight er gewoon heel mooi uitziet op c.a. 7cm.

Heb voor de 55" de Vogel Thin 405 liggen en voor de 48" de 3205 (die hangt iets verder van de muur)

Over een paar weken kan ik wat foto's plaatsen, we zijn nu nog bezig in de nieuwbouw.
Ik heb nog geen ervaringen met wandbeugels, maar stel ik ga voor een reguliere, basic vaste wandbeugel (bijv. de Vogels Base 05L van EUR 65) dan komt mijn tv minimaal 2,7 cm van de muur te hangen. Met de evt. verleng-stukjes van Philips, is dit dan voldoende voor een mooie verdeling van Ambilight?

Ik heb het idee dat je de 10-15 cm alleen haalt met draaibare muurbeugels en die gaan van de gerenommeerde merken al gauw 150-200 euro. Kan iemand dit bevestigen?

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Waarom geen draaibare muurbeugel van een 'gewoon' merk? Tenzij de tv van @T1eA al op de grond ligt zijn dat prima beugels.

[ Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 09-08-2021 16:05 ]

• Greatsword
  • Niet online
Kneh91 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:03:
[...]

Ik heb nog geen ervaringen met wandbeugels, maar stel ik ga voor een reguliere, basic vaste wandbeugel (bijv. de Vogels Base 05L van EUR 65) dan komt mijn tv minimaal 2,7 cm van de muur te hangen. Met de evt. verleng-stukjes van Philips, is dit dan voldoende voor een mooie verdeling van Ambilight?

Ik heb het idee dat je de 10-15 cm alleen haalt met draaibare muurbeugels en die gaan van de gerenommeerde merken al gauw 150-200 euro. Kan iemand dit bevestigen?
Zie hier wat voorbeelden op 7 cm, ziet er prima uit toch?
Die 2,7 cm is natuurlijk alleen de afstand van de muur tot beugel, niet van het ambilight of paneel.

ollie_1982 in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"
TFHfony in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"

• sanghoku
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-11 11:33
GluonC schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:15:
[...]

Helemaal top, je bent bedankt!
Ik was al bang dat ik mijn tv moest gaan opsturen, maar dan bestel ik me wel zo'n splitter ook prima :)

Maar het beeld kwaliteit en/of geluid word hier niet minder door?
In principe niet als de specs naar wens zijn. Heb al een tijd een 4-weg switch in gebruik. 1 hdmi naar tv, en dan aan het bakje de nintendos, steam link, etc... maar da's allemaal niks 4k/surround toestanden, dus heb er zelf geen last of nadelen van. heb het ook opgenomen in de harmony config, dus dat werkt ook fijn ;)

• T1eA

T1eA

Browser

Kneh91 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:03:
[...]

Of de ambilight echt tot zijn recht komt is heel persoonlijk. Met de afstandhouders denk ik dat je wel goed zit! Maar of jij het ook goed vind?

Ik wil altijd een beweegbare beugel omdat ik dit ook handig vind wanneer ik eens een kabel oid wil bijplaatsen vervangen enz
The Chosen One schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:05:
Waarom geen draaibare muurbeugel van een 'gewoon' merk? Tenzij de tv van @T1eA al op de grond ligt zijn dat prima beugels.
Vogel maakt gewoon als sinds het begin hele goede beugels. Vandaar de prijs ook.

Echter veel andere merken maken tegenwoordig ook hele goede beugels zeker degene zonder arm.
Maar als ik naar mijn One for All kijk dan is dit gewoon een beugel op Vogel niveau. Wij hebben op het werk Vogel beugels voor 65 inch tv's en die kosten over de 300 euro en mijn beugel is minimaal net zo goed.

Dan heb ik het zowel over de afwerking, accessoires (beugels, bouten, klemmetjes, e.d.) stelmogelijkheden en bevestiging aan de muur.

Mijn One for All WM6652 ultra slim kost op dit moment 129 euro bij Bol. Let wel op dat je de afstandhouders gebruikt als je geen soundbar hebt want de speakers zitten midden in de VESA mounting.
Op MP zie ik hem trouwens voor een paar tientjes nieuw in de doos. ;)

Daarnaast vind ik wel dat wanneer je een tv van 2500 koopt er een goede beugel aan moet/mag zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door T1eA op 10-08-2021 10:53 ]

ICT G33K

• Kneh91
T1eA schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Of de ambilight echt tot zijn recht komt is heel persoonlijk. Met de afstandhouders denk ik dat je wel goed zit! Maar of jij het ook goed vind?

Ik wil altijd een beweegbare beugel omdat ik dit ook handig vind wanneer ik eens een kabel oid wil bijplaatsen vervangen enz

[...]

Vogel maakt gewoon als sinds het begin hele goede beugels. Vandaar de prijs ook.

Echter veel andere merken maken tegenwoordig ook hele goede beugels zeker degene zonder arm.
Maar als ik naar mijn One for All kijk dan is dit gewoon een beugel op Vogel niveau. Wij hebben op het werk Vogel beugels voor 65 inch tv's en die kosten over de 300 euro en mijn beugel is minimaal net zo goed.

Dan heb ik het zowel over de afwerking, accessoires (beugels, bouten, klemmetjes, e.d.) stelmogelijkheden en bevestiging aan de muur.

Mijn One for All WM6652 ultra slim kost op dit moment 129 euro bij Bol. Let wel op dat je de afstandhouders gebruikt als je geen soundbar hebt want de speakers zitten midden in de VESA mounting.
Op MP zie ik hem trouwens voor een paar tientjes nieuw in de doos. ;)

Daarnaast vind ik wel dat wanneer je een tv van 2500 koopt er een goede beugel aan moet/mag zitten.
Duidelijk, een draaibare beugel heeft voor mij ook de voorkeur. De flexibiliteit en het erbij kunnen als er een kabel in of uit moet is handig. Daarnaast kun je dan nog beetje spelen met de optimale afstand van de Ambilight. Ik denk dat ik voor Newstar w560 ga, ziet er ook degelijk uit en niet al te duur:
https://www.coolblue.nl/p...0-tv-wandsteun-zwart.html

• Greatsword
  • Niet online
Nou hier is ie ook binnen voor in de slaapkamer.

Van het weekend komt de elektricien dus dan maar even proberen om tijd te maken voor het uitpakken en ophangen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSFDa8JmABgxVhU_6Nq-r2zydY8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5P3AoBU9tbczthm1PV0uIBex.jpg?f=user_large

• berry76
Even een vraag,

Ik heb een ledstrip en 2x hue bloom achter de bank staan. Deze kleuren mee met de ambilight van de tv.
Nu valt het mij op, dat sinds de 55oled806 aangesloten is. Er bij zwarte en donkere scènes de ambilight op de tv wel uitschakelen, maar de bloom en ledstrip wit licht uit stralen.

De blooms en ledstrip zijn al wel een paar jaar oud.

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:20
berry76 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:51:
Even een vraag,

Ik heb een ledstrip en 2x hue bloom achter de bank staan. Deze kleuren mee met de ambilight van de tv.
Nu valt het mij op, dat sinds de 55oled806 aangesloten is. Er bij zwarte en donkere scènes de ambilight op de tv wel uitschakelen, maar de bloom en ledstrip wit licht uit stralen.

De blooms en ledstrip zijn al wel een paar jaar oud.
Ok, en nu de vraag...? :+

• berry76
Dat is een goede opmerking 🥳

Hoe los ik dit op?

Dat de blooms en led wit blijven in donkere sences vindt ik stortend.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:46

IkWilbert

Het is mij!

Nieuwe firmware 2019/2020 (TPM191E: 101.2.98.0) changelog is nu beschikbaar:

Changelog TPM191E_101.002.098.000 – Date: 2021/07/30

Screen saver improvements for OLED’s
Fix for no sound after switch source
Fix for “video format not supported” message with some HDMI devices
Improvements on PVR (Unicable with Dual Tuner)
EPG improvements
Fix for external subwoofer goes out of sync when using DTS PlayFi speakers
Fix for OLED705 too dark picture when play HDR10+ via Amazon Prime Video
Stability improvements
Other general improvements

I intend to live forever. So far, so good.

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:13
IkWilbert schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:26:
Nieuwe firmware 2019/2020 (TPM191E: 101.2.98.0) changelog is nu beschikbaar:

Changelog TPM191E_101.002.098.000 – Date: 2021/07/30

Screen saver improvements for OLED’s
Fix for no sound after switch source
Fix for “video format not supported” message with some HDMI devices
Improvements on PVR (Unicable with Dual Tuner)
EPG improvements
Fix for external subwoofer goes out of sync when using DTS PlayFi speakers
Fix for OLED705 too dark picture when play HDR10+ via Amazon Prime Video
Stability improvements
Other general improvements
Nu alweer spijt dat ik hem geïnstalleerd heb… het geluid gaat nu telkens zowel over de Sonos Beam (HDMI) als over de TV speakers. Dan krijg je dus geluid met een soort echo… Terwijl de instellingen op HDMI geluid staat. Alleen stroomloos maken helpt tijdelijk om het geluid uitsluitend over HDMI te laten gaan.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:55
ik ben in de markt voor de 77oled806 maar eerst maar even wachten op een goede aanbieding.
hopelijk is deze straks ook te verkrijgen in de ING rentepunten winkel.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Michel242186 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:16:
ik ben in de markt voor de 77oled806 maar eerst maar even wachten op een goede aanbieding.
Ik weet niet hoor, maar de meeste electronica in de ING rentepunten winkel kan ik bij de reguliere webshops meestal even duur vinden en vaak ook nog goedkoper en dan zonder rentepunten :Y

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21
Philips heeft vandaag (of misschien al iets eerder) stilletjes de Oled 936 online gezet:

https://www.philips.nl/c-...met-bowers-wilkins-geluid

Daarnaast heeft ie (wederom na de 935 volgens mij) de Eisa award voor beste home theater tv 2021/2022 gewonnen. Ik zag net zelfs ook al een unpacking video van de 65 inch variant, blijkbaar dus ook al te koop... https://youtu.be/L6AwD_7QDF4

• m0ridin
HereIsTom schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:58:
[...]

Ik weet niet hoor, maar de meeste electronica in de ING rentepunten winkel kan ik bij de reguliere webshops meestal even duur vinden en vaak ook nog goedkoper en dan zonder rentepunten :Y
Mwah, vooral philips producten zijn altijd echt wel voordelig (zelf ook mijn tv daar gekocht, scheelde 100 euro ruim op een bedrag van 750-850 geloof ik). Ook mijn koffieautomaat daar vandaan, scheelde ook 50-100 euro met de winkels.

(Garmin producten ook bekeken, niet zozeer veel goedkoper maar je kreeg daar dan weer vaak een heel pakket aan extras bij).

Mocht ik ergens naar op zoek zijn kijk ik daar in ieder geval ook altijd wel even

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Als het maar 100 euro scheelt ben je dus in bepaalde winkels wel goedkoper uit. Afhankelijk van de prijs kun je 100-400 euro van een tv nieuwprijs afkrijgen.

• HereIsTom
m0ridin schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:17:
[...]

Mwah, vooral philips producten zijn altijd echt wel voordelig (zelf ook mijn tv daar gekocht, scheelde 100 euro ruim op een bedrag van 750-850 geloof ik). Ook mijn koffieautomaat daar vandaan, scheelde ook 50-100 euro met de winkels.

(Garmin producten ook bekeken, niet zozeer veel goedkoper maar je kreeg daar dan weer vaak een heel pakket aan extras bij).

Mocht ik ergens naar op zoek zijn kijk ik daar in ieder geval ook altijd wel even
Dan zal ik wel niet goed gekeken hebben 8)7
Maar vindt toch meestal wel een andere webshop met een zelfde of lagere prijs.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• st1v xtr1m
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-06 14:49
Michel242186 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:16:
ik ook. heb je het al te koop gezien in een winkel? coolblue heeft het als "Binnenkort leverbaar" - https://www.coolblue.nl/p...ed806-ambilight-2021.html

• Michel242186
st1v xtr1m schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:12:
[...]

ik ook. heb je het al te koop gezien in een winkel? coolblue heeft het als "Binnenkort leverbaar" - https://www.coolblue.nl/p...ed806-ambilight-2021.html
ik kreeg van kamera express de aanbieding van 3799 maar wacht nog ff tot de prijs wat zakt.
nu nergens op voorraad volgens mij.

• st1v xtr1m
hoe kom je aan zo'n aanbieding? het is 800 eur minder dan op hun website?

• Michel242186
st1v xtr1m schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:37:
hoe kom je aan zo'n aanbieding? het is 800 eur minder dan op hun website?
gewoon een offerte aanvragen via de mail.

• SpeeDRaZoR3
  • Laatst online: 02-12 00:10
Je kan de prijzen vergelijken met wat ze kosten in andere Europese landen. Dan zie je welke marge er ongeveer aanwezig is. Daarna de grotere winkels tegen elkaar uitspelen, wie de mooiste aanbieding kan doen.

PSN: speedrazor3

• m0ridin
Pfff, altijd al een hekel gehad aan dat gezeur met prijzen... Zet toch gewoon de prijs neer die een product kost bij je.

• Michel242186
SpeeDRaZoR3 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:59:
Je kan de prijzen vergelijken met wat ze kosten in andere Europese landen. Dan zie je welke marge er ongeveer aanwezig is. Daarna de grotere winkels tegen elkaar uitspelen, wie de mooiste aanbieding kan doen.
met welke prijzen bedoel je dan...kun je voorbeeld geven?

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-12 10:06
m0ridin schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:19:
Pfff, altijd al een hekel gehad aan dat gezeur met prijzen... Zet toch gewoon de prijs neer die een product kost bij je.
Waarom zou je, als je 9 uit de 10 keer meer kan krijgen voor het product?

• sanghoku
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-11 11:33
berry76 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Dat is een goede opmerking 🥳

Hoe los ik dit op?

Dat de blooms en led wit blijven in donkere sences vindt ik stortend.
Ik meen dat dit een default setting is bij een entertainment area (wat je maakt om te syncen), zodat je je glas nog terugvindt wanneer je Pitch Black aan het kijken bent bvb. ;)
Daarin vink je aan of ze nog een klein beetje licht moeten blijven geven of niet in donkere stukken.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:24

pietje63

RTFM

We zijn ons aan het oriënteren op de volgende TV. Nu een oude 37" Samsung. Afgelopen week bij de Mediamarkt geweest, en daar is ons oog gevallen op de Philips 43PUS8546 Mediamarkt / Philips site. Ik vond het beeld er prima uitzien, en mijn vrouw de bezels :).

Thuis gekomen nog even gekeken voor vergelijkbare TVs. De typenummers ontleend, en gekeken wat er zoal vergelijkbaar is. Voorlopig gevonden
- de prijs van € 850 bij de mediamarkt lijkt fors, zelfs bij de mediamarkt verkopen ze een vrijwel identieke TV voor € 650 (43PUS8545). Belangrijkste verschil lijkt een premium voet (ik hang hem op..) en ondersteuning voor AMD Freesync (ik ga enkel TV kijken)
- De 8000 series zijn verder alleen verkrijgbaar in het zilver; iig niet in antraciet / zwart op Google / Pricewatch
- Andere modellen uit de 8000 series zoals de 43PUS8535 hebben andere afmetingen Philips site. Overigens kost de € 500 ipv € 850
- In de 7000 serie zijn er ook nog grijze modellen, zoals de 43PUS7906 voor EUR 500. De afemetingen lijken vergelijkbaar. Ik kan echter niet een goed beeld krijgen of de bezels vergelijkbaar / hetzelfde zijn als de 8000 serie. Ik begrijp dat de 8000 serie extra's heeft voor beeld en geluidverbetering; ik ben geen purist, maar is het te verwachten verwachil groot?

Vergelijking op Philips site
https://www.philips.nl/et...43PUS7956/12,43PUS7906/12

Samengevat mijn vragen:
- wie weet of de looks (bezel) van de 7000 en 8000 serie hetzelfde zijn?
- nog andere tips qua tv vergelijkbaar met de 43PUS8546, ik heb vooral het idee dat ik er bij de MM te veel voor betaal (het totale bedrag is niet eens het probleem)

--
Edit / thanks @Get!em
Laatste nummer = jaar gisteren gevonden, vandaag even ontschoten

Nieuwe vergelijking, 8000-serie philips
https://www.philips.nl/et...43PUS8536/12,43PUS8506/12
--> nagenoeg geen verschillen, behalve kleur en querty ab (8536)
43PUS8536 € 726 (scheelt dus 124 met 8546) pricewatch: Philips 43PUS8536/12 Zilver
43PUS8506 € 750 (scheelt dus 100 met 8506) pricewatch: Philips 43PUS8506/12 Zilver

Het prijsverschil is daarmee wel een stuk kleiner / grotendeels verklaard door het introductiejaar.

Dan dus de opties
- 7906 serie; mits looks hetzelfde
- 8546 voor € 850
- 8546 @ outlet (goede tip, even kijken wat de outlet inhoudt!)
- 8546 en even wachten op aanbieding

[ Voor 18% gewijzigd door pietje63 op 19-08-2021 10:51 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De 8546 is nieuwer (jaar) model en heeft ook eARC ondersteuning op 1 HDMI en VRR op 2 HDMI poorten. En android 10. Dus je vergelijk met de 8535 is daarop anders. Detail is hem in het laatste cijfer 5 vs 6.
Overigens heeft de 8535 een full qwerty toetsenbord achterop (waardoor die initieel ook duurder was), de 8546 niet.

In de outlet bij de MM heeft er ook net eentje trouwens.
Maar voor de rest is hij nog slecht verkrijgbaar omdat hij dus nog maar net geleverd wordt. Daardoor is er ook nog niet echt een prijsdaling.

• royckev
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-10 18:17
vraagje. is het mogelijk om dat walgelijke Philips screensaver logo te vervangen door iets anders??
het is tenslotte android. dus neem aan dat dit toch wel ergens te omzeilen valt...

• royckev
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-10 18:17
ja in beginsel wel. Maar philips heeft dit weer mooi dichtgetimmerd. tenmiste ik krijg de optie niet.

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:34

Knal127

Een raar geval...

kw_nl schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:11:
[...]

Nu alweer spijt dat ik hem geïnstalleerd heb… het geluid gaat nu telkens zowel over de Sonos Beam (HDMI) als over de TV speakers. Dan krijg je dus geluid met een soort echo… Terwijl de instellingen op HDMI geluid staat. Alleen stroomloos maken helpt tijdelijk om het geluid uitsluitend over HDMI te laten gaan.
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met het installeren van deze (TPM191E_101.002.098.000 – Date: 2021/07/30) update? Ik heb een 58PUS8505 en Sonos speakers gekoppeld. Nu krijg ik steeds als ik de TV opstart de melding dat er een update is (heb automatisch update uitgeschakeld) en ben na het lezen van bovenstaand bericht huiverig om deze update te installeren. Omdat deze melding van de beschikbare update zich nu steeds prominent aandringt (irritant!) vroeg ik mij af of anderen hier al ervaring mee hadden.Of is er een manier om deze melding van de update uit te schakelen?

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:50
royckev schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:26:
[...]

ja in beginsel wel. Maar philips heeft dit weer mooi dichtgetimmerd. tenmiste ik krijg de optie niet.
Dit is mij initieel gelukt, alleen paar dagen later werkte het niet meer en is die optie ineens niet meer beschikbaar in Google Home.

Sowieso lijkt die screensaver settings een eigen leven te lijden op de tv zelf. Die gaat na enkele dagen gewoon weer terug naar default en staat de screensaver weer uit bij mij. Ook een andere screensaver geprobeert, die werkte ook slechts enkele dagen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

(jarig!)
Sinds begin juli de Philips 50PUS8505 in bezit als opvolger van de Philips 43PUS7202. Iemand bekend met het fenomeen dat de verwijderde standaardapps na een reboot weer terug geïnstalleerd zijn op de TV?

En Netflix, Videoland en T-Mobile TV (beta) zijn niet vrij van stotter, erg vervelend..

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• HereIsTom
@Quad Hoe heb je ‘m aangesloten, bekabeld of Wifi, via Wifi geeft vaak problemen.
Je kan deze app eens op je TV installeren en kijken wat je snelheid is;

https://play.google.com/s...ils?id=com.rma.netpulsetv

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

(jarig!)
HereIsTom schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:38:
@Quad Hoe heb je ‘m aangesloten, bekabeld of Wifi, via Wifi geeft vaak problemen.
Je kan deze app eens op je TV installeren en kijken wat je snelheid is;

https://play.google.com/s...ils?id=com.rma.netpulsetv
Beide, geen verschil. Internetverbinding is 1Gb van T-Mobile, Wi-Fi haalt de tv 170Mbps up/down en bekabeld 95Mbps up/down.

nggyu nglyd

• HereIsTom
Quad schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:44:
[...]

Beide, geen verschil. Internetverbinding is 1Gb van T-Mobile, Wi-Fi haalt de tv 170Mbps up/down en bekabeld 95Mbps up/down.
Mmm… vreemd, maar als je de ethernet kabel hebt aangesloten, zou ik de Wifi uitschakelen.
En heb je de TV als eens een reset gegeven?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

(jarig!)
HereIsTom schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:51:
[...]

Mmm… vreemd, maar als je de ethernet kabel hebt aangesloten, zou ik de Wifi uitschakelen.
En heb je de TV als eens een reset gegeven?
Yep vanwege de T-Mobile TV test, heb ik een upgrade, downgrade en factory reset gedaan. Heb ook een dag de Nokia 8000 Android tv box gehad, daarmee werkte het qua beeld perfect, alleen jammer van de HDR verplichting, daarmee wordt het beeld heel erg fel en flets. Verder werkte HDMI ARC niet meer bij het starten van de TV en box.

Netflix en Videoland is het iets anders dan de T-Mobile tv app, maar wel aanwezig.

Ik heb een filmpje met hoe het dan is op elke zender: Klik
Zoiets ook in Netflix te zien maar iets minder "hard". Ik kan niet voorstellen dat dit zo gewoon hoort.

En dan ook nog alle geluid en beeldopties (motion, scherpte, UHD aan/uit) doorlopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 26-08-2021 21:31 ]

nggyu nglyd

• M.Remmerde
  • Laatst online: 07-10-2021
T1eA schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:24:
[...]

Dit gebeurd technisch gezien boven ook. Houd er rekening mee dat de onderste lichtbar dichterbij de muur zit (er zit echt een soort balk op).

Dus wanneer hij verder van de muur zit lekt er meer licht door elkaar heen.

Daarnaast is dit echt een goed platform qua software. Snel goed opgebouwd en Android TV.

[...]

Kabel systeem werkt prima! Het klikt goed stevig vast. Vandaag mijn kabelgoot gehaald bij de bouwmarkt.

Enige nadeel is dat je de afstandhouders van Philips eigenlijk moet gebruiken of iets uitschuiven. De speakers werken niet goed door de beugel (ik heb een soundbar). Volledig ingeklapt komt de speaker tegen de beugel aan (alleen wanneer hij erg stevig moet vibreren).
Ik wil een 65 of 77 oled 806 kopen , kun je mij vertellen of er in jouw 65oled806 een onderbreking in de ledjes in de onderste ambilight zit ? Vroeger kon je bij de 65pus9809 de helderheid van de onderste ambilight apart instellen , zit dat toevallig op dit model ?

• HereIsTom
@Quad Ja die Nokia box is niet veel. Maar je filmpje kan ik niet bekijken, hij zegt dat ik niet ben gemachtigd.
Ik heb heen hik ups met de Apps, ook niet die van T-Mobile, wel ik vaak minder beeld bij die van T-Mobile, vooral bij bewegende beelden.

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 21:01
M.Remmerde schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:24:
[...]

Ik wil een 65 of 77 oled 806 kopen , kun je mij vertellen of er in jouw 65oled806 een onderbreking in de ledjes in de onderste ambilight zit ? Vroeger kon je bij de 65pus9809 de helderheid van de onderste ambilight apart instellen , zit dat toevallig op dit model ?
Ik heb de 77OLED806 hangen sinds vorige week.

De onderste rij ambilight is in het midden niet onderbroken en je kunt de helderheid apart van de onderkant instellen. Je kunt ook de algehele helderheid instellen van alle kanten, inclusief de onderkant.

ps over de ambilight nitpickers :P , de onderkant zit 2cm van de muur af en de bovenkant zo een 5cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZIeBalNcyqEeepQ34dLOIZPm_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSGdujpFNB4Kf84yXBtFKyZ6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon Heavy op 26-08-2021 22:14 ]

• M.Remmerde
Gelukkig maar want die foto op pagina 169 van dit topic met die onderbroken ambilight leds deed me wel even schrikken. Hij mag nog wel wat verder van de muur af vind ik zodat de onderste hoeken op de muur beter verlicht worden die zijn nu wel donker zo.
De 65pus8601 had dit probleem ook al maar als ik die wat verder van de muur hing was het ook beter .
Weet niet of jij zo tevreden bent maar anders moet je hem nog een centimeter naar voren hangen.
Nou ga maar eens naar de beste prijs informeren want 4599 is toch wel veel geld vind ik. Vind de prijs ten opzichte van een LG 77C1 oled die rond de 2500 zit bij Smits Arnhem wel erg groot.

[ Voor 6% gewijzigd door M.Remmerde op 27-08-2021 14:57 ]

• st1v xtr1m
I got my 77OLED806 for 3800 from Kamera Express. 800 eur discount for sending them an inquiry email seems like a good effort :)

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-12 17:54
jurjen_g schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:53:
Philips heeft vandaag (of misschien al iets eerder) stilletjes de Oled 936 online gezet:

https://www.philips.nl/c-...met-bowers-wilkins-geluid

Daarnaast heeft ie (wederom na de 935 volgens mij) de Eisa award voor beste home theater tv 2021/2022 gewonnen. Ik zag net zelfs ook al een unpacking video van de 65 inch variant, blijkbaar dus ook al te koop... https://youtu.be/L6AwD_7QDF4
Heb erg veel interesse in deze tv. Hebben op dit moment een 55 inch OLEDE6 van LG met ook een soort van soundbar aan de tv vast. Dus dat wil ik nu ook weer en zie ambilight ook wel als een mooie toevoeging.

Vraag me wel af hoe deze tv het zal doen met motion interpolation want op een OLED moet ik dat aanhebben anders zijn die panning shots heel erg stotterend. Bv de scene van Jurassic world waar de helikopter voorbij de waterval vliegt (rond de 15 min) is op Netflix niet te kijken op een OLED zonder motion interpolation aan. Alleen geeft de LG E6 dan wel regelmatig wat artifacts. Moet zeggen dat de LG GX die we ook hebben al een stuk minder artifacts geeft.

Heb nog nooit een Philips tv gehad dus weet niet hoe goed/slecht doe zijn met motion interpolation.

• Falcon Heavy
Jesp_J schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:03:
[...]

Heb erg veel interesse in deze tv. Hebben op dit moment een 55 inch OLEDE6 van LG met ook een soort van soundbar aan de tv vast. Dus dat wil ik nu ook weer en zie ambilight ook wel als een mooie toevoeging.

Vraag me wel af hoe deze tv het zal doen met motion interpolation want op een OLED moet ik dat aanhebben anders zijn die panning shots heel erg stotterend. Bv de scene van Jurassic world waar de helikopter voorbij de waterval vliegt (rond de 19 min) is op Netflix niet te kijken op een OLED zonder motion interpolation aan. Alleen geeft de LG E6 dan wel regelmatig wat artifacts. Moet zeggen dat de LG GX die we ook hebben al een stuk minder artifacts geeft.

Heb nog nooit een Philips tv gehad dus weet niet hoe goed/slecht doe zijn met motion interpolation.
Ik wilde dit even opzoeken voor je maar de twee jurassic world films hebben geen waterval rond 19 minuten.

Ps nieuwe firmware voor de 77OLED806

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UniDjCqyL91Ixcp_yC7SdBZ_tHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PdiJWS3zzYSK0yh4r0HJVIHv.jpg?f=fotoalbum_large

Bugs die ik had en opgelost zijn:
* YouTube cast vanuit standby starten nu ook correct
* Uit de Ambilight Sleep functie halen dmv het indrukken van een toets werkt nu correct

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon Heavy op 29-08-2021 10:11 ]

• Jesp_J
Falcon Heavy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Ik wilde dit even opzoeken voor je maar de twee jurassic world films hebben geen waterval rond 19 minuten.

Ps nieuwe firmware voor de 77OLED806

[Afbeelding]

Bugs die ik had en opgelost zijn:
* YouTube cast vanuit standby starten nu ook correct
* Uit de Ambilight Sleep functie halen dmv het indrukken van een toets werkt nu correct
Heb nog ff gekeken en had het fout. Het is rond de 15 min in de eerste jurrasic world film.
Ik zie daar trouwens geen artifacts met motion interpolation aan maar juist een hele mooie flyby. Zonder motion interpolation stottert het beeld me te erg. Artifacts zie ik wel in andere scènes van deze film.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:27
Op dit moment gebruiken we met groot genoegen een Philips OLED. Binnenkort gaan we echter verhuizen en de zithoek die we krijgen wordt heel anders dan we nu hebben. We twijfelen nog over de positie van de TV, maar als we hem op dezelfde plek zetten/hangen als de huidige eigenaar dan zal hij gedeeltelijk voor het raam komen te staan. Ik vrees dat dat de Ambilight geen goed zal doen. Iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6WOrfojMHyF355814VwIgpUWu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptVmQwpd3BqRVktqnpFMqTa4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCtrcWXw-ZlR6U4dfKor3bpBFTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMKO0chfCfEgwspw7iZj06Kk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WrmkpGxt6Oa_i_5U55gjay_2uI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vkswqc6McwVJ9FVa9DMPadNk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0t5YkMW38ZcZQS-R7BV54zcjxgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zkFhfnFe2vXp5uSforXwsos.jpg?f=fotoalbum_large

De aanbouw is 4.24 bij 2.93. Een alternatief zou zijn de tv op de hangen aan de muur waar de nu molen hangt. Dat heeft alleen wel als nadeel dat je dan de grote ramen met de mooie achtertuin in de rug hebt zitten, waardoor het ruimtelijk gevoel minder wordt. Benieuwd of jullie nog tips hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door outlandos op 29-08-2021 17:28 ]

• Falcon Heavy
outlandos schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:19:
Op dit moment gebruiken we met groot genoegen een Philips OLED. Binnenkort gaan we echter verhuizen en de zithoek die we krijgen wordt heel anders dan we nu hebben. We twijfelen nog over de positie van de TV, maar als we hem op dezelfde plek zetten/hangen als de huidige eigenaar dan zal hij gedeeltelijk voor het raam komen te staan. Ik vrees dat dat de Ambilight geen goed zal doen. Iemand hier ervaring mee?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De aanbouw is 4.24 bij 2.93. Een alternatief zou zijn de tv op de hangen aan de muur waar de nu molen hangt. Dat heeft alleen wel als nadeel dat je dan de grote ramen met de mooie achtertuin in de rug hebt zitten, waardoor het ruimtelijk gevoel minder wordt. Benieuwd of jullie nog tips hebben.
Afhankelijk van je budget :9 :

Uitbouw rechttrekken en opnieuw indelen.
Of je zou je eet gedeelte om kunnen draaien met waar de bank nu staat?

• outlandos
Falcon Heavy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:05:
[...]

Afhankelijk van je budget :9 :

Uitbouw rechttrekken en opnieuw indelen.
Of je zou je eet gedeelte om kunnen draaien met waar de bank nu staat?
Haha nou aan de uitbouw kan qua omvang niets worden veranderd. We kunnen inderdaad wel de eettafel er zetten, maar waar zet je dan de bank en tv?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sUPtdDSjwU6OsyMpzQpoZe4S58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DLc4knoeYVbpAshK5jd5ZjI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MUf3iBUfX1IPVu_dv8FDQPsGGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUftIlmCWPQPQj8FgVQHzseF.jpg?f=fotoalbum_large

Vrees dat er niets anders op zit dan de Philips OLED te verkopen.. :'(

• Falcon Heavy
Jesp_J schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:41:
[...]

Heb nog ff gekeken en had het fout. Het is rond de 15 min in de eerste jurrasic world film.
Ik zie daar trouwens geen artifacts met motion interpolation aan maar juist een hele mooie flyby. Zonder motion interpolation stottert het beeld me te erg. Artifacts zie ik wel in andere scènes van deze film.
Even bekeken voor je.

Motion style "uit" zie je de bekende pan tilt film "stuttering" (steady stotteren geen onregelmatige schokken oid, mij stoort het niet)
Motion style "echt bioscoop" smoother geen zichtbare artifacts (mijn voorkeur)
Motion style "film" nog smoother, geen zichtbare artifacts (ziet er mij te "echt" uit)

Ik heb een 77" op 5,5 meter kijk afstand

[ Voor 8% gewijzigd door Falcon Heavy op 29-08-2021 22:48 ]

• Jesp_J
Falcon Heavy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:45:
[...]

Even bekeken voor je.

Motion style "uit" zie je de bekende pan tilt film "stuttering" (steady stotteren geen onregelmatige schokken oid, mij stoort het niet)
Motion style "echt bioscoop" smoother geen zichtbare artifacts (mijn voorkeur)
Motion style "film" nog smoother, geen zichtbare artifacts (ziet er mij te "echt" uit)

Ik heb een 77" op 5,5 meter kijk afstand
Bedankt voor het checken. Dus als ik het goed begrijp hebben de Philips tv's maar 3 motion interpolation standen. Mijn LG heeft er namelijk ook 3 + een stand gebruiker waar je zelf de de-judder en de-blur kunt instellen op een schaal van 0-10.

Verder geeft mijn LG E6 ook geen artifiacts in die waterval flyby scene met motion interpolation aan maar wel heel duidelijk in de scene waar Claire in de auto zit rond de 35 min. De "streep" op de auto "danst" dan over de auto. Moet zeggen dat LG daar wel sprongen in heeft gemaakt want mij LG GX geeft hier geen artifacts meer. Ben wel benieuwd of de Philips OLED artifiacts laat zien in deze scene met motion interpolation aan.

• st1v xtr1m
@outlandos kan je het TV hier ophangen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXQ5PMtJ35TIgjv1R0mxGDgoyzI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OQaikJsCUKyW3pUq88yUWSJr.png?f=fotoalbum_large

• Gutanoth
is de 65OLED806 al ergens in een winkel te zien? Met dit soort apparaten wil ik ze graag eerst even in het echt zien voor ik 2.5k uitgeef :P

• M.Remmerde
Heb hem bekeken bij Platte tv amsterdam afgelopen zaterdag @Gutanoth

• Gutanoth
M.Remmerde schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:38:
Heb hem bekeken bij Platte tv amsterdam afgelopen zaterdag @Gutanoth
Ah super! Hopelijk in Breda ook dan, want Adam is een beetje ver weg, haha

• SpeeDRaZoR3
  • Laatst online: 02-12 00:10
Gutanoth schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:10:
[...]

Ah super! Hopelijk in Breda ook dan, want Adam is een beetje ver weg, haha
In de vestiging Nijmegen hebben ze alleen de 55 inch hangen.

PSN: speedrazor3

• outlandos
Dat is geen gek idee, alleen zitten we dan met de afstand tot de tv. Er zit 3 meter tussen die muren. Dan zou een 55" te groot worden. Ben bang dat er niets anders opzit dan de switchen van merk en voor een 48" of 49" te gaan. Tenzij iemand hier nog een lumineus idee heeft voor een setup.

• st1v xtr1m
Ik denk dat 55" is niet te groot voor 3 meter. ik zat op 3.5 meter met 55" en wilde 65".

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

outlandos schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:53:
[...]

Dat is geen gek idee, alleen zitten we dan met de afstand tot de tv. Er zit 3 meter tussen die muren. Dan zou een 55" te groot worden. Ben bang dat er niets anders opzit dan de switchen van merk en voor een 48" of 49" te gaan. Tenzij iemand hier nog een lumineus idee heeft voor een setup.
Je overgeven aan de luxe van een (te) grote TV voor de kijkafstand. ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

outlandos schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:53:
[...]

Je kunt toch ook gewoon de TV ophangen op de plek waar de huidige bewoners dat hebben. Heb je alleen een (egale) raambekleding nodig, zoals een rolgordijn, in dezelfde kleur als je muur.

• M.Remmerde
st1v xtr1m schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:56:
Ik denk dat 55" is niet te groot voor 3 meter. ik zat op 3.5 meter met 55" en wilde 65".
Ik heb een 65 inch voor mijn bed op 2 meter afstand , het is net alsof je in de bioscoop zit zo groot en ik lig heerlijk plat een film te kijken. Dus 55 inch op 3.5 meter is gewoon goed hoor !
Pagina: 1 ... 43 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.