Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Stil hier in topic.

Kreeg weer eens een update voor mijn Philips 19/20 serie (eindigend op 05) Android tv

Ben benieuwd wat er nu weer gefixt is.
https://toengel.net/phili...11-tpm191e-201-0-248-230/

Ook veel andere series weer updates gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:17
Get!em schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:00:
Stil hier in topic.

Kreeg weer eens een update voor mijn Philips 19/20 serie (eindigend op 05) Android tv

Ik had vorige week ook een update voor mijn OLED706.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:30
Get!em schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:00:
Stil hier in topic.

mijn oled 855 ook.. Zou bij afsluiten geupdate worden. Maar verder geen idee.. Zal niks bijzonders zijn... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13

Knal127

Een raar geval...

mijn 58PUS8505 (2020) tv gaf ook aan dat er nieuwe firmware was. Aangezien ik er niets over kan vinden en de tv met huidige firmware TPM191E_R.201.00.248.227 prima functioneert ga ik voorlopig de installatie uitstellen.
Krijg helaas nu wel elke bij het aanzetten van de tv tot 2x toe de melding dat de update er is maar daar moet ik dan maar mee leven, heb nog geen manier gevonden om die melding uit te zetten.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:18
Knal127 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:42:
mijn 58PUS8505 (2020) tv gaf ook aan dat er nieuwe firmware was. Aangezien ik er niets over kan vinden en de tv met huidige firmware TPM191E_R.201.00.248.227 prima functioneert ga ik voorlopig de installatie uitstellen.
Krijg helaas nu wel elke bij het aanzetten van de tv tot 2x toe de melding dat de update er is maar daar moet ik dan maar mee leven, heb nog geen manier gevonden om die melding uit te zetten.
Heb de update gisteren uitgevoerd op mijn 805, de firmware gaat van TPM191E_R.201.00.248.227 naar .230 (Android security update van Feb 2025). gezien het minimale verschil in firmware verwacht ik verder niet veel verbeteringen en dus weinig tot geen impact op werking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hier ook een update voor de 909, installatie is nu bezig, zal weinig bijzonders zijn...

EDIT: Nieuwe beveiligingspatch, kernel-versie en uiteraard softwareversie.

[ Voor 32% gewijzigd door CLB op 18-03-2025 21:46 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:05

Anton

NetApp Implementation Engineer

https://toengel.net/phili...tpm231ww-201-100-086-203/

Er is een nieuwe firmware uit voor de Google TV series van 2023/2024/2025, voor het eerst gebaseerd op Android TV 14. Heeft iemand hem al durven te installeren?

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou het wel willen installeren, echter m'n 48OLED848 meldt dat er geen nieuwe firmware beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 23:03
Hier op de 55OLED909 ook nog geen update beschikbaar. Had hem anders wel geïnstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Duurt altijd even, wil je 'm echt al installeren, dan moet je met een usb-stick aan de gang...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wordt hier nog steeds niet OTA aangeboden, duurt best lang deze ronde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton

Anton

Ik heb hem zelf ook nog niet. Misschien toch op het laatste moment teruggetrokken? Meestal is de ota update er direct als Toengel hem genoemd heeft.

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:57
Dag allen, ik heb een tijdje geleden een Philips 55OLED809 aangeschaft. Ik merk op dat veel (en snel) bewegende beelden een beetje 'blurren' wat best wel een impact heeft op het kijkplezier. Ik heb al heel wat fora afgestruind maar ik heb de oplossing nog niet gevonden. Iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Al gespeeld met de Motion settings onder advanced bij 4K/ Beeld settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton

Anton

Anton schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:37:
Ik heb hem zelf ook nog niet. Misschien toch op het laatste moment teruggetrokken? Meestal is de ota update er direct als Toengel hem genoemd heeft.
Ik heb mijn OLED908 via een usb stick geupdate met het bestand uit toengel's firmware archief (https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/#2025 ). Vooralsnog werkt alles wat ik getest heb. Nog geen veranderingen in functionaliteit gezien, maar in toengel's forum wordt gemeld dat usb wifi adapters niet meer werken.

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
swasoe schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:58:
Dag allen, ik heb een tijdje geleden een Philips 55OLED809 aangeschaft. Ik merk op dat veel (en snel) bewegende beelden een beetje 'blurren' wat best wel een impact heeft op het kijkplezier. Ik heb al heel wat fora afgestruind maar ik heb de oplossing nog niet gevonden. Iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden?
vloeiend maken met de instellingen, .. Niet te vloeiend.. Een beetje een tussenstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even een simpel vraagje aan de mensen met een 'recente' Philips / TP-Vision TV: Is het met de huidige modellen inmiddels mogelijk om bijv. een setje Apple Airpods te verbinden met het ingebouwde Bluetooth deel van de TV (en dus eigenlijk BT als 'output' voor een hoofdtelefoon te gebruiken)?

Ik heb op de slaapkamer momenteel nog een 46PFL8007 uit 2012 staan en die TV begint sinds een paar weken (na ruim 13 jaar en inmiddels een ruime 25.000 'branduren') helaas wat minimale verticale 'strepen' in het beeld te geven en ik wil deze TV dus op korte termijn gaan vervangen door een recent (huidig) NON-OLED Philips TV model van 50 á 55".

De 65PUS8503 uit 2018 welke ik ook nog heb staan kan het helaas óók niet (en sowieso is dat ding stiekem ook véél te groot voor op de slaapkamer, IMHO) ..... >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 25-05-2025 15:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:51
Met Air Pods geen ervaring maar op mijn beide Philips tv's heb ik gewoon via Bluetooth gewoon audio gekoppeld.

[ Voor 21% gewijzigd door dinandus op 26-05-2025 19:24 . Reden: tekstueel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dinandus schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:30:
Met Air Pods geen ervaring maar op mijn beide Philips tv's heb ik gewoon via Bluetooth gewoon audio gekoppeld.
Heb trouwens nog wel leuke 55er in de ad ter overname staan
Goed om te horen dat dat nu (eindelijk?) wel werkt. Tweedehands aankopen zou een optie kunnen zijn maar ik kan op nieuwe apparatuur meestal kortingen bedingen waardoor dat dat bijna nooit écht interessant voor me is...

Toch bedankt voor de geste (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Will_M schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:33:
Even een simpel vraagje aan de mensen met een 'recente' Philips / TP-Vision TV: Is het met de huidige modellen inmiddels mogelijk om bijv. een setje Apple Airpods te verbinden met het ingebouwde Bluetooth deel van de TV (en dus eigenlijk BT als 'output' voor een hoofdtelefoon te gebruiken)?

Ik heb op de slaapkamer momenteel nog een 46PFL8007 uit 2012 staan en die TV begint sinds een paar weken (na ruim 13 jaar en inmiddels een ruime 25.000 'branduren') helaas wat minimale verticale 'strepen' in het beeld te geven en ik wil deze TV dus op korte termijn gaan vervangen door een recent (huidig) NON-OLED Philips TV model van 50 á 55".

De 65PUS8503 uit 2018 welke ik ook nog heb staan kan het helaas óók niet (en sowieso is dat ding stiekem ook véél te groot voor op de slaapkamer, IMHO) ..... >:)
Op mijn 2019/2020 model kan ik het wel met bose headphone nc Bluetooth (androidtv).
Lijkt me dat AirPods dan ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:25:
Wordt hier nog steeds niet OTA aangeboden, duurt best lang deze ronde dus.
Zou 'ie teruggetrokken zijn, nog steeds niks te zien hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 23:42

Klippy

Still Game

Ik heb nog nooit een OTA update gehad op mijn 909.
Maar het is een Android upgrade, dus misschien doen ze het rustiger.

Heb zonder handmatig de firmware erop gezet, ik merk eigenlijk geen verschil (dus dat is goed).
Maar ik gebruik ook niks van de onboard Android features.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 23:31
Zomaar een vraag voor 65oled809/810 of -910 gebruiker. Vanwege een verwachte toekomstige wisseling van 55oled804 naar de 65” variant, ben ik opzoek naar de de afstand tussen de onderrand van de tv en de onderste VESA montage gaten.

De muurbeugel die we nu hebben zal worden bevestigd op de correcte hoogte voor 65” en voorlopig hangen we daar de 55” op.

Tot nu toe heb ik via afbeeldingen en info van displayspecification uitgevonden dat de beugel ongeveer 5cm hoger dient te hangen, maar als het opgemeten kan worden geeft dat uitsluitsel.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:48
belmonde schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 01:02:
[...]

vloeiend maken met de instellingen, .. Niet te vloeiend.. Een beetje een tussenstand
Ik heb ook een 808. Kun je vertellen hoe jij die settings hebt staan?
Zijn er behalve deze instelling nog meer settings die de soepelheid van de veweging beïnvloeden? Ik meen ooit gelezen te hebben dat de preset Movie ook voor een wat schokkeriger beeld zorgt, omdat het daarmee meer de bioscoopervaring evenaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
rowicom schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 15:50:
[...]

Ik heb ook een 808. Kun je vertellen hoe jij die settings hebt staan?
Zijn er behalve deze instelling nog meer settings die de soepelheid van de veweging beïnvloeden? Ik meen ooit gelezen te hebben dat de preset Movie ook voor een wat schokkeriger beeld zorgt, omdat het daarmee meer de bioscoopervaring evenaart.
ja, movie is schokkerig als de camera rond draait. Beetje proberen met de standen en ook niet te veel op letten.. En het zal ook afhangen van de bron van het beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:57
Ik heb uiteindelijk de settings gevolgd via volgende link: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1725354313

Het ziet er een stuk beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:00

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb een Philips 55OLED807.
Sinds net valt me op dat tot de helft van het scherm, een horizontale streep is te zien. Heel raar. Is uiteraard niet in alleen de app van Videoland, maar bijvoorbeeld ook bij de instellingen.

Iemand bekend met dit probleem?
De garantie bij HelloTV is verlopen, maar heb een 4 jarig servicepakket van ze. Hoop dat ze het dan een beetje snel oplossen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRZ2bx6S3kofeskL-w19iMopf4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IeL7FMVJVcyEL5gBJipHBt8h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i50HOIB7vW55XwSau_JlUAPF8os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YkpuSIXsDbrprERFVdvJOsa1.jpg?f=fotoalbum_large

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:48
Steeffoon schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:51:
Ik heb een Philips 55OLED807.
Sinds net valt me op dat tot de helft van het scherm, een horizontale streep is te zien. Heel raar. Is uiteraard niet in alleen de app van Videoland, maar bijvoorbeeld ook bij de instellingen.

Iemand bekend met dit probleem?
De garantie bij HelloTV is verlopen, maar heb een 4 jarig servicepakket van ze. Hoop dat ze het dan een beetje snel oplossen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, ik heb een zelfde streep ook wel eens gezien op mijn OLED809. Is nu 1 week oud.... Maar ik heb het slechts een paar keer gezien en zou het niet zomaar weer op kunnen roepen. Afhankelijk van de content wellicht?
Edit: ik begrijp nu dat je het bij jou permanent ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:51
@Steeffoon Heb je al een hadmatige pixel refres gedaan, mischien is het dan wel weer verdwenen? Neem aan dat je de OLED avonds niet van het stroomnet haald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

rowicom schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:36:
[...]

Ja, ik heb een zelfde streep ook wel eens gezien op mijn OLED809. Is nu 1 week oud.... Maar ik heb het slechts een paar keer gezien en zou het niet zomaar weer op kunnen roepen. Afhankelijk van de content wellicht?
Edit: ik begrijp nu dat je het bij jou permanent ziet?
Was inderdaad permanent. Maar is niks geks gebeurd qua content.
dinandus schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:41:
@Steeffoon Heb je al een hadmatige pixel refres gedaan, mischien is het dan wel weer verdwenen? Neem aan dat je de OLED avonds niet van het stroomnet haald?
Dank, heb inderdaad nu een Pixel refresh gedaan, en het lijkt weg. Wat bedoel je met van het stroom halen? Triggert dat dit soort problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 23:03
De pixel refresh draait automatisch in standby, wanneer je 'm van het stroom haalt gebeurt dat dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Veen schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:38:
De pixel refresh draait automatisch in standby, wanneer je 'm van het stroom haalt gebeurt dat dus niet :)
Aah, dat verklaart wel een hoop. We hebben hem voor de vakantie wel even van het stroom gehaald namelijk :)

Pagina: 1 ... 58 59 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.