Ik raad niemand aan om van Windows 7,8 of 8.1 over te stappen naar Windows 10.
Voor normaal gebruik is het wel wat sneller, maar als je al een snelle ervaring hebt met de vorige versie is het geen noodzaak om over te schakelen. Windows 10 wilt echt alles van je weten en neemt zelfs je PC over (Lees: updates worden verstuurd via jouw internetabonnement naar andere gebruikers). Dit is wel weer uit te zetten, maar er zijn veelste veel opties waarbij ze DATA delen, dat je privacy nog meer in gevaar komt, ook al hecht ik er niet zoveel waarde eraan, mede komt dat door Internet cookies, Google, Facebook
Als je goed kan werken met Windows 7,8 of 8.1 hoef je echt niet over te stappen.
ik zie nog geen grote voordelen van Windows 10 tegenover de vorige versies.
1 )Met een SSD is mijn Windows 8 ook super snel (Windows 10 is niet zo heel veel sneller)
2) DX12, leuk maar DX11 is ook goed en ziet er ook beter uit dan op Console gamen en er het zal zeker nog 2 jaar duren voordat we een goede geoptimaliseerde game krijgen op DX12.
3) Niet alle Microsoft applicaties zijn geupdate (Zoals Paint,Notepad,Knipprogramma,Taakbeheer etc.)
4) Je moet echt even door alle settings om te zorgen dat je niet alles maar open zet voor de buitenwereld.
5) Edge is nou niet echt een opvolger van Internet explorer, misschien onder moterkap wel, maar niet als gebruiker.
6) Start menu is in Windows 7 nog steeds fijner (al draai ik al weer paar jaar windows

7) Icoontjes op taakbalk kleiner dan bij vorige edities, ik krijg er soms koppijn van als ik te veel van apps wissel
8. Bureaublad pictogramen hebben onzichtbare bodybuilders, heel veel lege ruimte dat je niet kan gebruiken.
9) In Windows 7,8 en 8.1 kan je een venster naar de zijkant slepen, zodat het scherm je halve scherm opent. Bij Windows 10 komt er weer een voorstel om andere programma's ernaast te zetten (Irritant en extra muisklik)
10) Taalbalk laat niet zo goed zien welke tab er openstaat, zo dun streepje eronder is niet echt duidelijk.
ik zal zelf pas upgraden als het moet, dus bij aanschaf van een nieuwe PC / Laptop