Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Aangezien je aangeeft dat je deze vers geinstalleerd hebt (werkte toen je netwerk/internet tijdens de installatie?) En ik kreeg nog VOOR dat ik op mijn desktop zat al de mogelijkheid om gelijk naar 10 te upgraden.T.E schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:38:
Windows 8.1 opnieuw op mijn pc gezet zodat ik hem opnieuw kan upgraden naar windows 10...
Via mediacreationtool lukt het niet. ( programma stopt steeds na het downloaden )
Iemand enig idee? Heb ook geen melding dat ik hem kan upgraden.
Probeer het eens via windows update? En was het een echte verse installatie of een restore?
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik had voorheen windows 8.1 Toen update gedaan naar windows 10.prutser001 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:55:
[...]
Aangezien je aangeeft dat je deze vers geinstalleerd hebt (werkte toen je netwerk/internet tijdens de installatie?) En ik kreeg nog VOOR dat ik op mijn desktop zat al de mogelijkheid om gelijk naar 10 te upgraden.
Probeer het eens via windows update? En was het een echte verse installatie of een restore?
Zag er allemaal goed uit maar wilde een schone installatie.
Dus de iso gedownload en geinstalleerd. Helaas windows bleef zeuren om een key die ik niet had. Dus denk dat windows 10 nog niet goed geactiveerd was.
Nu opnieuw een schone installatie gedaan naar windows 8.1 om te upgraden naar 10.
Dit lukt dus niet....
Pykow schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:05:
Ik raad niemand aan om van Windows 7,8 of 8.1 over te stappen naar Windows 10.
Voor normaal gebruik is het wel wat sneller, maar als je al een snelle ervaring hebt met de vorige versie is het geen noodzaak om over te schakelen. Windows 10 wilt echt alles van je weten en neemt zelfs je PC over (Lees: updates worden verstuurd via jouw internetabonnement naar andere gebruikers). Dit is wel weer uit te zetten, maar er zijn veelste veel opties waarbij ze DATA delen, dat je privacy nog meer in gevaar komt, ook al hecht ik er niet zoveel waarde eraan, mede komt dat door Internet cookies, Google, Facebook
Als je goed kan werken met Windows 7,8 of 8.1 hoef je echt niet over te stappen.
ik zie nog geen grote voordelen van Windows 10 tegenover de vorige versies.
1 )Met een SSD is mijn Windows 8 ook super snel (Windows 10 is niet zo heel veel sneller)
op mijn oudere computers lijkt hij wel sneller dus vind ik wel fijn
2) DX12, leuk maar DX11 is ook goed en ziet er ook beter uit dan op Console gamen en er het zal zeker nog 2 jaar duren voordat we een goede geoptimaliseerde game krijgen op DX12.
zelf game ik niet dus maakt mij niets uit. Andere willen misschien wel console streaminig doen
3) Niet alle Microsoft applicaties zijn geupdate (Zoals Paint,Notepad,Knipprogramma,Taakbeheer etc.)
Of dat nu een ramp is of een reden om een ouder OS te draaien. Windows 10 zal regelmatig bijgewerkt worden en straks zijn ook deze applicaties in windows 10 stijl
4) Je moet echt even door alle settings om te zorgen dat je niet alles maar open zet voor de buitenwereld.
Klopt. Standaard staat er te veel aan. Zonder echt duidelijk te zijn. Zeker voor gebruikers als mijn ouders etc is dit niet wenselijk. Maar is wel uit te zetten.
5) Edge is nou niet echt een opvolger van Internet explorer, misschien onder moterkap wel, maar niet als gebruiker.
Edge is nog volop in ontwikkeling. Er word jaren gezeikt over IE en komt MS met iets anders is het ook niet goed. Extenties e.d zijn onderweg. En FF versie 1 en Chrome versie 1 waren ook niet meteen de beste browsers
6) Start menu is in Windows 7 nog steeds fijner (al draai ik al weer paar jaar windows
Is maar wat je gewend bent. Zelf vond ik het start menu in 8.1 geen ramp. Maar in windows 10 werkt hij best fijn. Ik "zoek altijjd naar mijn apps en dat verschilt echt niet met win7.
7) Icoontjes op taakbalk kleiner dan bij vorige edities, ik krijg er soms koppijn van als ik te veel van apps wissel
Zelf absoluut geen probleem mee. Windows toets tab werkt erg fijn vindt ik
8. Bureaublad pictogramen hebben onzichtbare bodybuilders, heel veel lege ruimte dat je niet kan gebruiken.
9) In Windows 7,8 en 8.1 kan je een venster naar de zijkant slepen, zodat het scherm je halve scherm opent. Bij Windows 10 komt er weer een voorstel om andere programma's ernaast te zetten (Irritant en extra muisklik)
Vind ik persoonlijk juist fijn. Meestal wil ik een 2e programma vast zetten om zaken te vergelijken oid.Nu geef windows mij meteen de mogelijkheid om dat programma te selecteren scheelt weer een paar klikken. Ideaal
10) Taalbalk laat niet zo goed zien welke tab er openstaat, zo dun streepje eronder is niet echt duidelijk.
Wederom werkt prima. Makkelijk te zien van welke programmas ik op de taakbalk heb staan er open is
ik zal zelf pas upgraden als het moet, dus bij aanschaf van een nieuwe PC / Laptop
Dat is geheel jouw keuze. Zelf vind ik het wel een fijn OS. En denk ik een basis voor wat goede uitbreidingen en verbeteringen in de toekomst
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Als dat zo is, waarom heb ik het dan niet? Met W8 werd dat gedeelte niet doorzichtig en pastte zich niet aan aan het Personasthema.hvgsel schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:44:
[...]
Ik denk dat Windows die ruimte reserveert en daar is de achtergrond wit.
Op Windows 8 heb ik het ook met Personas, alleen neemt hetzelfde vak dan de gekozen balk-kleur aan, in mijn geval blauw.
[ Voor 10% gewijzigd door desalniettemin op 03-08-2015 16:20 ]
Is dat uit te zetten zover je weet? Ik vind het inderdaad ook vrij irritant...Pykow schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:05:
9) In Windows 7,8 en 8.1 kan je een venster naar de zijkant slepen, zodat het scherm je halve scherm opent. Bij Windows 10 komt er weer een voorstel om andere programma's ernaast te zetten (Irritant en extra muisklik)
Verder helemaal tevreden over Windows 10, ik zou juist niet weten waarom je NIET over zou gaan.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
En je krijgt echt helemaal geen enkele foutmelding? Dus vanaf USB of Windows update doen beide niets?T.E schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:57:
[...]
Ik had voorheen windows 8.1 Toen update gedaan naar windows 10.
Zag er allemaal goed uit maar wilde een schone installatie.
Dus de iso gedownload en geinstalleerd. Helaas windows bleef zeuren om een key die ik niet had. Dus denk dat windows 10 nog niet goed geactiveerd was.
Nu opnieuw een schone installatie gedaan naar windows 8.1 om te upgraden naar 10.
Dit lukt dus niet....
Eventvwr heeft ook niets te melden? Heb je al geprobeerd andere schijven of zo min mogelijk hardware aan te sluiten?
Ik had 1 pc die niet wilde updaten met de hdd's aangesloten, alleen SSD aangesloten en het ging als een trein. Deze bleef ook hangen in de start fase van de installatie.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Nope ik gebruik geen searchengines, ik doe alles via de bibliotheekErikRedbeard schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:32:
[...]
Misschien nu nog niet, maar ik mag hopen dat je er geen Windows XP debakel van maakt.
Er zijn genoeg opties om vrijwel alle "Wil weten" dingen uit te zetten. En diegen die niet uit kunnen. Nou die zitten al in windows sinds Vista.
Maar in dit opzicht gebruik je zeker ook geen searchengines? Want alle searchengines verzamelen informatie van je zonder een opt-out mogelijkheid.
Anyway. Ikzelf zit sinds dag 1 op Windows 10 en moet zeggen dat de notifaction center handig is.
Het nieuwe startmenu was heel even wennen. Maar dit is voornamelijk omdat ik Windows 8 gewend ben geraakt.
Ik ga niet terug naar fullscreen startmenu though. Je kan gewoon het startmenu uitrekken als je dat nodig vind.![]()
En qua stijl prefereer ik deze ver boven Win 7 en 8. Ziet er allemaal vrij strak en modern uit.
Maar het beste moet toch zijn hoe de apps nu draaien als gewone programmas i.p.v. een fullscreen geval zoals in Win 8.
Nee daarom geef ik ook aan dat je er toch niet aankomt, maar dat je het wel lekker kan uitstellen tot dat je wel "moet" en dat ik het daarom niet aanraad. Het gaat me niet zo zeer om of je wel of geen privacy meer hebt, want daar doet niemand meer wat aan. over paar jaar krijgen we gewoon een chip net als bij honden.
Ik ben het tevens wel met je eens dat de stijl er beter uitziet en dat een Fullscreen startmenu geen goede zet was van Microsoft. Ook dat de apps nu los draaien (Zoals het altijd al had moeten zijn), is een sterke verbeter punt. maar de apps zijn leuk, maar ik weet niet tot hoever je ze kan configureren.
Bijvoorbeeld de MAIL app is voor mij niet te gebruiken. want mijn mail zit in een PST file en dat is van outlook. Ja Gmail of live e-mail gebruiken is nog te doen, maar daar doe ik verder weinig mee.
Agenda App is dan wel weer handig.
Cortana werkt nog niet in het Nederlands, dus dat is erg jammer.
Groove is niet veel beter dan de oude media player (daarnaast draai ik altijd spotify of Radio)
Dus kan jij (of iemand anders) aangeven wat de echte sellingpoints zijn om over te stappen.
Ik draai Windows 10 nu wel thuis, maar dat is vooral mijn game PC en doe ik geen zakelijke dingen mee.
Puur hobby.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Als je zoals ik ClassicShell gebruikt en je stelt het in op menuweergave dan opent alles als je met de muis erboven hangt. Ook een Godmode. Soort vanRaven schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:00:
[...]
Hidden feature? Die zit er al een aantal Windows versies in hoor
Error code D3DERR_DEVICELOST
Really no update for videocard intel hd 4000
You seem to retrieve videocard update by windows update
Iam stuck and no opengl doesn't work either!
Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama
CPU: i7 4820k
RAM: 32GB DDR3 quad-channel
GPU: NVIDIA GTX980 (2 x in SLi)
SSD: Crucial 1TB
Met deze specs mag je dus wel een 'lag vrij' systeem verwachten. Nu net mijn PC opnieuw geinstalleerd, is kijken of Battlefield 4 na een schone installatie wel 'lag vrij' is.
Meer mensen last van?
Daarnaast merkte ik ook dat na de upgrade mijn SLi/ PhysX instellingen waren veranderd. Deze hoort op automatische selectie te staan, maar stond nu op CPU.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Verwijderd
Blijkt dat de grafische driver aangeeft dat er maar een moniotor is gekoppeld in plaats van de twee die ik altijd had. De grafische kaart is Nvidea 7600 gs met digitale en analoge uitgang. Van alles geprobeerd totdat ik de driver van deze kaart van windows 7 installeerde. Wat bleek beide schermen werden weer gedecteerd en alles schijnt prima te werken
waarvan akte
Had dit bericht al eerder geplaatst , maar kennelijk bij de verkeerde topic. Ik ben sinds vandaag ingeschreven dus moet nog even wennen
groetjes
Cor erhardt
Helaas ondersteunt mijn touchpad dat niet. Maar dat lijkt mij ook erg handigPalomar schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:19:
Vind die mouse gestures op laptop touchpad wel erg handigMet 3 vingers tegelijk switchen tussen applicaties of snel naar desktop.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Aangezien ik recentelijk nieuw ben op het forum, hoop ik dat ik mijn vraag stel in de juiste sectie. Onlangs heb ik zelf al Windows 10 in gebruik, en moet zeggen dat ik er tot nu toe erg over te spreken ben. Ik heb echter een vraag, heeft iemand ervaring wat betreft het upgraden van (in dit geval) Windows 7 (met e-mail via Windows Live Mail - KPN) naar Windows 10, en hoe dat zit met e-mail?
Ik wil mijn ouders graag helpen met upgraden van hun Windows 7 PC naar Windows 10, maar zij gebruiken dus Windows Live Mail (van KPN). Als ik dus ga upgraden van W7 naar W10, worden al hun emails en daarbij behorende e-mail instellingen dan meegenomen in Windows 10? Of moet je dan weer helemaal Windows Live Mail downloaden (in Outlook express werkt het niet for some reason) en ALLES opnieuw installeren (POP3, IMAP e.d.)?
Alvast bedankt voor jullie tijd en het beantwoorden/ de hulp!
Ik webmail via outlook.com. Na de upgrade al mijn instellingen en bewaarde mail present. Maar of dat bij jou ook lukt durf ik niet te zeggen. Iig een backup maken.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:29:
Hallo mede forum-leden,
Aangezien ik recentelijk nieuw ben op het forum, hoop ik dat ik mijn vraag stel in de juiste sectie. Onlangs heb ik zelf al Windows 10 in gebruik, en moet zeggen dat ik er tot nu toe erg over te spreken ben. Ik heb echter een vraag, heeft iemand ervaring wat betreft het upgraden van (in dit geval) Windows 7 (met e-mail via Windows Live Mail - KPN) naar Windows 10, en hoe dat zit met e-mail?
Ik wil mijn ouders graag helpen met upgraden van hun Windows 7 PC naar Windows 10, maar zij gebruiken dus Windows Live Mail (van KPN). Als ik dus ga upgraden van W7 naar W10, worden al hun emails en daarbij behorende e-mail instellingen dan meegenomen in Windows 10? Of moet je dan weer helemaal Windows Live Mail downloaden (in Outlook express werkt het niet for some reason) en ALLES opnieuw installeren (POP3, IMAP e.d.)?
.
Alvast bedankt voor jullie tijd en het beantwoorden/ de hulp!
[ Voor 6% gewijzigd door desalniettemin op 03-08-2015 16:34 ]
Niks aan de pc hangen. Zoiezo dat reserverings gedoe staat nu niet meer in de taakbalk. Hoe krijg ik dat terug?prutser001 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:16:
[...]
En je krijgt echt helemaal geen enkele foutmelding? Dus vanaf USB of Windows update doen beide niets?
Eventvwr heeft ook niets te melden? Heb je al geprobeerd andere schijven of zo min mogelijk hardware aan te sluiten?
Ik had 1 pc die niet wilde updaten met de hdd's aangesloten, alleen SSD aangesloten en het ging als een trein. Deze bleef ook hangen in de start fase van de installatie.
Windows update draaien, en gewoon wachten dan komt het vanzelf terug.T.E schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:33:
[...]
Niks aan de pc hangen. Zoiezo dat reserverings gedoe staat nu niet meer in de taakbalk. Hoe krijg ik dat terug?
Ik heb het zelf gewoon gedaan met een ISO file op de website van Microsoft om windows 10 te installeren.T.E schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:33:
[...]
Niks aan de pc hangen. Zoiezo dat reserverings gedoe staat nu niet meer in de taakbalk. Hoe krijg ik dat terug?
Op mijn werk PC staat het icoonje nog steeds in beeld (in windows 8.1) en nog steeds geen melding gehad dat ik hem kan updaten naar Windows 10.
Echter gebruik ik hetzelfde Microsoft account voor mijn thuis PC (die geupdate is naar W10 en mijn zakelijke laptop die dus nog op Win 8.1 zit)
Angelo NL / Global Cargo VTC
Verwijderd
4 finger touch en hop het Action Center schuift open! (na de laatste ELAN update)Palomar schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:19:
Vind die mouse gestures op laptop touchpad wel erg handigMet 3 vingers tegelijk switchen tussen applicaties of snel naar desktop.
Nu nog een nieuwe Logitech T650 firmware, de Unifying Software is wel bijgewerkt

http://www.neowin.net/new...d-on-185-million-machines
Grappig dat er dan geen komma in de link kan. Als je de link leest zou het om 185 miljoen gaan ipv 18.5 miljoenshadowman12 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:44:
Wow Windows 10 is nu al geinstalleerd op 18,5 miljoen machines:
dat is waarschijnlijk het aantal retries en herinstallaties. Als ik sommige lees hier hebben ze het 10x moeten proberenmrjraider schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:46:
[...]
Grappig dat er dan geen komma in de link kan. Als je de link leest zou het om 185 miljoen gaan ipv 18.5 miljoen
Je kan het beste even die Media Creation Tool http://windows.microsoft....dia-creation-tool-install van Microsoft downloaden. Dan heb je een .iso die je naar een DVD of USB stick kan branden en van daaraf booten.T.E schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:33:
[...]
67 miljoen http://www.windowscentral...-installed-67-million-pcsshadowman12 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:44:
Wow Windows 10 is nu al geinstalleerd op 18,5 miljoen machines:
Dat is weer stom. Als ik dat doe vraagt hij om een productcode. Ik word erPykow schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:36:
[...]
Ik heb het zelf gewoon gedaan met een ISO file op de website van Microsoft om windows 10 te installeren.
Op mijn werk PC staat het icoonje nog steeds in beeld (in windows 8.1) en nog steeds geen melding gehad dat ik hem kan updaten naar Windows 10.
Echter gebruik ik hetzelfde Microsoft account voor mijn thuis PC (die geupdate is naar W10 en mijn zakelijke laptop die dus nog op Win 8.1 zit)
helemaal schijtziek van
According to our own internal sources, Windows 10 has been installed on 18.5 million machines, not the 67 million number that had been previously reported.
is everything cool?
Even mezelf quoten:Hammetje schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:21:
Ik heb gisteren mijn PC en laptop, beide met Windows 8.1 Pro, geupgrade naar Windows 10 Pro. Daarbij ook gelijk de drivers geupdate van mijn videokaart (NVIDIA). Echter, sinds die tijd in Battlefield 4 behoorlijke lag spikes die ik onder Windows 8.1 niet had. Specs:
CPU: i7 4820k
RAM: 32GB DDR3 quad-channel
GPU: NVIDIA GTX980 (2 x in SLi)
SSD: Crucial 1TB
Met deze specs mag je dus wel een 'lag vrij' systeem verwachten. Nu net mijn PC opnieuw geinstalleerd, is kijken of Battlefield 4 na een schone installatie wel 'lag vrij' is.
Meer mensen last van?
Daarnaast merkte ik ook dat na de upgrade mijn SLi/ PhysX instellingen waren veranderd. Deze hoort op automatische selectie te staan, maar stond nu op CPU.
Het herinstalleren heeft de performance goed gedaan. Gebruikers met SLi die problemen ervaren na een upgrade: Schone installatie helpt dus zeker!
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
draait als een zonnetje hier.Poulske schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:05:
Heeft er ook iemand last van dat Google Chrome niet in Windows 10 werkt? Ik kan hem niet opstarten, alleen als administrator. En als ie dan opstart word er geen enkele pagina geladen.
Ook voordat ik een clean install moest doen
Ga naar settings, multitasking, en dan "When I snap a window, show what I can snap next to it" op off zetten.Luuk1983 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:16:
[...]
Is dat uit te zetten zover je weet? Ik vind het inderdaad ook vrij irritant...
Verder helemaal tevreden over Windows 10, ik zou juist niet weten waarom je NIET over zou gaan.
Ontzettend irritant dat het niet lukt.
Wel installeren vanuit je huidige Windows 7/8.1 he dus niet booten vanaf DVD/USB!T.E schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:55:
[...]
Dat is weer stom. Als ik dat doe vraagt hij om een productcode. Ik word er
helemaal schijtziek van
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Werkt hier prima.Poulske schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:05:
Heeft er ook iemand last van dat Google Chrome niet in Windows 10 werkt? Ik kan hem niet opstarten, alleen als administrator. En als ie dan opstart word er geen enkele pagina geladen.
Net even gecheckt met een paar tabs openen en ook hier geen problemen.
Nu via https://answers.microsoft...-ab29-68c3a305d730?auth=1 die driver "update" gestopt. Hopelijk nu opgelost. Belachelijk hoe slecht al die drivers van ELAN zijn. Nog nooit goed gewerkt op mijn laptop.
Wie ooh wie kan mij helpen?
Heb al nieuwe account aangemaakt niet geholpen.
2x opnieuw laten installeren (recovery setting)
nieuwste drivers
[ Voor 18% gewijzigd door Nielsjuhz op 03-08-2015 17:27 ]
Heb 'm er net af gedonderdspartacusNLD schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:53:
[...]
Nog verder getest? mijn licentie van ESET V8 loopt bijna af. In de tussentijd wil ik graag de beta V9 proberen voordat ik weer een licentie van ESET koop voor 1 jaar.. anders misschien naar kasperksy overstappen.
Heb jij nog problemen gehad met ESET smart security 9 Beta? zo niet ga ik ook even testen

Denk dat ik zo ESS8 nog maar weer ga proberen. Heb al een vermoeden waarom al het netwerkverkeer geblokkeerd werd. D'r zat geen (trial) licentie in en ik heb wel eens meegemaakt dat bepaalde functionaliteiten van een av/firewall pakket dwars gingen liggen als de licentie verlopen was. Bij 9 beta had ik daar geen last van.
edit: En weer wordt al het netwerkverkeer geblokkeerd met ESS8...
Hier wel, is alleen een RSS-feed dus je moet nog even verder klikken
desalniettemin schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:18:
[...]
Als je zoals ik ClassicShell gebruikt en je stelt het in op menuweergave dan opent alles als je met de muis erboven hangt. Ook een Godmode. Soort van

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 03-08-2015 17:34 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Had ik ook. Heb toen een clean install gedaan. Dus vanaf USB en geen recovery.Nielsjuhz schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:24:
Nog steeds het probleem dat explorer (start menu werkt niet en de nieuwe notificatie werkt niet. Alles wat via de taakbalk aan explorer te openen is opent niet maar bevriest) bij mij gewoon bevriest. Het is zelfs zo erg dat Microsoft Edge bij sommige / bijna alle pagina's ook weer geeft (not responding)
Wie ooh wie kan mij helpen?
Heb al nieuwe account aangemaakt niet geholpen.
2x opnieuw laten installeren (recovery setting)
nieuwste drivers
En win10 draait nu als een zonnetje.
Heb alleen een probleem als ik een VPN verbinding wil opzetten dat mijn internet connectie naar limited gaat. En ik dus niet kan internetten of bij resources van de VPN kan komen.
De VPN zelf kan wel opgezet worden. Staat keurig connected. En ziet ook als ik verkeerde credentials invoer.
Deze deed het (volgens mij weet niet 100% zeker meer) bij de upgrade het wel.
Verwijderd
Ik had juist problemen met de Asus drivers, het instelscherm was niet eens aanwezig. Ook niet na verwijderen van de ELAN drivers.Freakster86 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:20:
Ik werd gek van de nieuwe ELAN driver voor mijn touchpad. Werkte totaal niet. Schokkerig scrollen en de hoogste snelheid was als stroop. Tot twee keer toe werd die driver gepusht, terwijl de standaard driver van Microsoft (UIT 2006!) perfect werkt!
Nu via https://answers.microsoft...-ab29-68c3a305d730?auth=1 die driver "update" gestopt. Hopelijk nu opgelost. Belachelijk hoe slecht al die drivers van ELAN zijn. Nog nooit goed gewerkt op mijn laptop.
Andersom werkte het wel prima.
Hoe heb je de key eruitgehaald?DarkSide schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:34:
[...]
Had ik ook. Heb toen een clean install gedaan. Dus vanaf USB en geen recovery.
En win10 draait nu als een zonnetje.
Heb alleen een probleem als ik een VPN verbinding wil opzetten dat mijn internet connectie naar limited gaat. En ik dus niet kan internetten of bij resources van de VPN kan komen.
De VPN zelf kan wel opgezet worden. Staat keurig connected. En ziet ook als ik verkeerde credentials invoer.
Deze deed het (volgens mij weet niet 100% zeker meer) bij de upgrade het wel.

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:35:
[...]
Ik had juist problemen met de Asus drivers, het instelscherm was niet eens aanwezig. Ook niet na verwijderen van de ELAN drivers.
Andersom werkte het wel prima.
Microsoft 21-06-2006 versie 10.0.10240.16384.
Windows toets + R > netplwiz > Vinkje uitzetten > dan twee keer je wachtwoord invoeren van je accountjaap van zoeren schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:47:
het gaat mij erom dat ik de pc aanzet en later terug kom en alles is opgestart zonder dat ik een wachtwoord in moet geven of in moet loggen met 1 of ander account.
[...]
Maargoed het werkt.
Bumbwinter200 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:21:
Unreal 2004 fails to start full screen!
Error code D3DERR_DEVICELOST
Really no update for videocard intel hd 4000
You seem to retrieve videocard update by windows update
Iam stuck and no opengl doesn't work either! and 64-bit also the same results!
UT2004 Build UT2004_Build_[2005-11-23_16.22]
CPU: GenuineIntel PentiumPro-class processor @ 3395 MHz with 2047MB RAM
Video: Intel(R) HD Graphics 4000 (4226)
LockRect failed: D3DERR_DEVICELOST
History: UD3DRenderDevice::ReadPixels <- UD3DRenderDevice::Present <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- Level Untitled <- UpdateWorld <- MainLoop <- FMallocWindows::Free <- FMallocWindows::Realloc <- 10910191 0 FArray <- FArray::Realloc <- 0*2 <- FMallocWindows::Free
[ Voor 46% gewijzigd door winter200 op 03-08-2015 18:49 ]
Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Geen ervaring mee, maar waarom zou je nu nog Office 2003 willen draaien? Denk niet dat het zal werken trouwens, want Office 2003 is nog 32bit, en Windows 10 is 64bit.Snowwie schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:50:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van Office 2003 onder Windows 10? Volgens diverse bronnen wordt Office 2003 niet ondersteund door Windows 10. Iemand enige idee of het onder compatiblity wel werkt?
[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 03-08-2015 17:55 ]
Dat probleem werkt maar een kant op en dat is dat je geen 64bit programma's op een 32bit OS kan draaien. Daarnaast is 2003 de laatste versie met een normale interface die voor veel mensen een stuk fijner werkt. Ik installeer deze versie ook liever dan een nieuwere.shadowman12 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:53:
[...]
Geen ervaring mee, maar waarom zou je nu nog Office 2003 willen draaien? Denk niet dat het zal werken trouwens, want Office 2003 is nog 32bit, en Windows 10 is 64bit.
Verwijderd
Ik kreeg de Asus meuk juist mee (na met een aantal builds eerder ranzige ELAN drivers die ook niet werkte)Freakster86 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:40:
[...]
Wanneer ik ELAN opende via de taakbalk dan kreeg ik een ELAN venster te zien zonder inhoud. Enkel een wit scherm. Heb jij die Asus drivers zelf geïnstalleerd? Ik heb geen enkele driver van Asus gebruikt (op mijn videokaart en 2 ATK drivers na). De driver die windows automatisch installeert voor mijn touchpad werkt perfect.
Microsoft 21-06-2006 versie 10.0.10240.16384.
Handmatig de Asus drivers werkte ook niet totdat ik een nieuwe ELAN driver kreeg vandaag (nog steeds Windows Insider hier!)

Driver date is van 7-7-2015.
Heb je niet nodig. Win 8 - win10. Wachten op activatie.
Daarna clean install en geen key opgeven. Inloggen en wachten op activatie. Klaar
Veel mensen, dan generaliseer je nogal, ik vind de interface van Office 2013 veel fijner en sneller werken. Maar ja ik loop graag voorop als Microsoft IT-Propaazei schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:58:
[...]
Dat probleem werkt maar een kant op en dat is dat je geen 64bit programma's op een 32bit OS kan draaien. Daarnaast is 2003 de laatste versie met een normale interface die voor veel mensen een stuk fijner werkt. Ik installeer deze versie ook liever dan een nieuwere.
Je kunt 32-bits applicaties gewoon op een 64-bits OS installeren hoor. Andersom is een ander verhaal. Er wordt zelfs altijd geadviseerd om de 32-bits versie te installeren van Office, ongeacht of dit op een 32-bits of 64-bits OS is. Bij uitzondering wordt soms wel eens een 64-bits versie van Excel geinstalleerd voor als je met sheets moet werken met extreem complexe formules en de 2GB memory limit wil omzeilen.shadowman12 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:53:
[...]
Geen ervaring mee, maar waarom zou je nu nog Office 2003 willen draaien? Denk niet dat het zal werken trouwens, want Office 2003 is nog 32bit, en Windows 10 is 64bit.
Als ik een post van iemand moet geloven op een forum draait Office 2003 gewoon op Windows 10. Ondersteund door Microsoft, wordt het niet.32-bit Office is recommended for most users
We recommend the 32-bit version of Office for most users, because it's more compatible with most other applications, especially third-party add-ins. This is why the 32-bit version of Office 2013 is installed by default, even on 64-bit Windows operating systems. On these systems, the 32-bit Office client is supported as a Windows-32-on-Windows-64 (WOW64) installation. WOW64 is the x86 emulator that enables 32-bit Windows-based applications to run seamlessly on 64-bit Windows systems. This lets users continue to use existing Microsoft ActiveX Controls and COM add-ins with 32-bit Office.
64-bit Office has advantages that benefit only specific kinds of users and workloads
There are several cases in which you should consider deploying 64-bit Office 2013. Here are several examples:
- Excel expert users who work with complex Excel worksheets can benefit from using 64-bit Office 2013. This is because 64-bit Office doesn’t impose hard limits on file size. Instead, workbook size is limited only by available memory and system resources. On the other hand, 32-bit Office is limited to 2 gigabytes (GB) of virtual address space, shared by Excel, the workbook, and add-ins that run in the same process. (Worksheets smaller than 2 GB on disk might still contain enough data to occupy 2 GB or more of addressable memory.) You can learn more in Excel specifications and limits and Data Model specifications and limits.
- Users who use Project 2013 also benefit when they use Project files over 2 GB, especially when they are dealing with many subprojects to a large project.
- In-house Office solution developers should have access to the 64-bit Office 2013 for testing and updating these solutions.
- Office 2013 offers enhanced default security protections through Hardware Data Execution Prevention (DEP). (DEP) is a set of hardware and software technologies that perform additional checks on memory to help prevent malicious code from running on a system. For 64-bit installs, DEP will always be enforced for Office applications. On 32-bit installs, you can configure DEP by using Group Policy settings.
All Microsoft says is, that they don t support Office 2003 on Windows 8 to 10 and above.
But that doesn t mean, that it wouldn t operate.... on Windows 8 or 10.
On one computer I run Windows 8.x (64 pro) and Office 2003 for years.
Now, I tested successfully Win 10 (build 10162) and Office 2003 (Sp3+compatibility pack) on a vm and can confirm, it works without errors.
Als je voorop liep als IT-Pro draaide je nu Office 2016 Preview trouwensWhich versions of Microsoft Office are officially supported Windows 10?
The following versions of Microsoft Office with the latest Service Packs have been confirmed to be compatible with Windows 10:Older versions of Office such as Office 2003 and Office XP are not certified compatible with Windows 10 but might work using compatibility mode.
- Office 2016 Preview
- Office 2013/Office 365
- Office 2010 (exception Office Starter 2010)
- Office 2007
[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 03-08-2015 18:14 ]
is everything cool?
Of je moet nog oude 16 bits legacy software hebben, die draait echt niet op een 64 bits OS.FREAKJAM schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:06:
[...]
Je kunt 32-bits applicaties gewoon op een 64-bits OS installeren hoor. Andersom is een ander verhaal.
Been there @work, done that, got an 32 bits Windows 7 for it
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Wat is je vraag precies?Sannieboy schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:14:
Iedereen kan hier zonder problemen nieuwe bureaublad aanmaken en icoontjes verwisselen/aanmaken?
Ontzettend irritant dat het niet lukt.
Ik kan een nieuw bureablad aanmaken: Windows-toets + TAB --> Nieuw bureablad.
Als ik op bureablad 2 andere snelkoppelingen in de taakbalk zet, dan lukt dat maar de wijzigt de taakbalk ook op bureaublad 1.
Dat doe ik ookFREAKJAM schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:06:
[...]
Je kunt 32-bits applicaties gewoon op een 64-bits OS installeren hoor. Andersom is een ander verhaal. Er wordt zelfs altijd geadviseerd om de 32-bits versie te installeren van Office, ongeacht of dit op een 32-bits of 64-bits OS is. Bij uitzondering wordt soms wel eens een 64-bits versie van Excel geinstalleerd voor als je met sheets moet werken met extreem complexe formules en de 2GB memory limit wil omzeilen.
[...]
Als ik een post van iemand moet geloven op een forum draait Office 2003 gewoon op Windows 10. Ondersteund door Microsoft, wordt het niet.
[...]
[...]
Als je voorop liep als IT-Pro draaide je nu Office 2016 Preview trouwens
[ Voor 97% gewijzigd door Ernemmer op 03-08-2015 18:27 ]
Kun je is dit commando is uitvoeren (vanuit een elevated command prompt)Ernemmer schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:26:
verkeerde topic
powercfg -h on
[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 03-08-2015 18:34 ]
Dan krijg ik de foutmeldingshadowman12 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:31:
[...]
Kun je is dit commando is uitvoeren (vanuit een elevated command prompt)
powercfg -h on
Unable to perform operation. An unexpected error (0x65b) has occures : functie is mislukt tijdens uitvoeren
Wel elevated uitvoeren uiteraard...Ernemmer schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:35:
[...]
Dan krijg ik de foutmelding
Unable to perform operation. An unexpected error (0x65b) has occures : functie is mislukt tijdens uitvoeren

Startmenu en notificatiemenu wel...
Google geeft ook geen resultaten ofwel zoek ik niet met de juiste termen
Wat bedoel je met 'Aero'?Dragunov schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:39:
Taakbalk gebruikt geen Aero, ik vraag me af waarom?
Transparantie?
Niet om technische redenen, want alles werkte prima. Maar het hele OS is een samengeraapt zootje van paint interface design en conflicterend gebruik van UI. Alleen al het nieuwe wifi icoon: gadverdamme. En alle "nieuwe " iconen zijn witte lijnen, maar het Explorer mapje is een soort over versimpelde versie van de 8.1 versie.
Het lijkt wel alsof ze halverwege de ontwikkeling opeens van design zijn veranderd en toen niet meer terug konden.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Verwijderd
eens .. het eerste uurtje vond ik eea best lekker werken, maar ik zie steeds meer waar ik me aan stoor.Jeroenneman schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:47:
Ik ben weer terug naar 8.1.
Niet om technische redenen, want alles werkte prima. Maar het hele OS is een samengeraapt zootje van paint interface design en conflicterend gebruik van UI. Alleen al het nieuwe wifi icoon: gadverdamme. En alle "nieuwe " iconen zijn witte lijnen, maar het Explorer mapje is een soort over versimpelde versie van de 8.1 versie.
Het lijkt wel alsof ze halverwege de ontwikkeling opeens van design zijn veranderd en toen niet meer terug konden.
verder hoop ik dat iedereen is wat meer op de privacy (schendings) aspecten van dit OS wil ingaan.
slikt de consument nu werkelijk alles omdat het 'gratis' is? vinden wij het nu al normaal dat de inhoud van ons mailverkeer wordt doorgespit door enorme NSA/MS servers ergens in de wereld ?
Verwijderd
Taskbar is juist transparant, Action Center en menu alleen met blur (of frost)Dragunov schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:39:
settings - personalization - colors - make start, taskbar and action center transparent aanvinken.Dragunov schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:39:
is everything cool?
Een en ander is wel uit te zetten (helaas opt-out idd). Er is ondertussen een apart topic voorVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:51:
[...]
eens .. het eerste uurtje vond ik eea best lekker werken, maar ik zie steeds meer waar ik me aan stoor.
verder hoop ik dat iedereen is wat meer op de privacy (schendings) aspecten vanditt OS wil ingaan.
slikt de consument nu werkelijk alles omdat het 'gratis' is? vinden wij het nu al normaal dat de inhoud van ons mailverkeer wordt doorgespit door enorme NSA/MS servers ergens in de wereld ?
[Windows 10] Privacy & instellingen
NRG
Verwijderd
tnx.. had ik even gemist in de 'lawine' van win 10 info wereldwijd momenteelGerardVanAfoort schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:59:
[...]
Een en ander is wel uit te zetten (helaas opt-out idd). Er is ondertussen een apart topic voor
Staat goed hoor, maar het is precies of taakbalk gewoon zwart wordt ipv doorzichtig...FREAKJAM schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:56:
[...]
settings - personalization - colors - make start, taskbar and action center transparent aanvinken.
En je kan enkel ofwel alles transparant maken ofwel niks transparant maken, dus niet kiezen tussen wat je al dan niet transparant wilt
Bedankt! Hoe ben je hierachter gekomen? Waarschijnlijk kon ik dit gewoon zelf opzoeken.FREAKJAM schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:51:
[...]
De snelkoppelingen worden geplaatst in %UserProfile%\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites dus je kunt daar eventueel de snelkoppelingen aanpassen.
De gewone map Favorieten wordt dus niet gebruikt of zo? Want ik heb een nieuwe favoriet erin gezet en hij staat niet bij de gewone map onder de usermap, maar wel in die map van jou.
Ik mis het ook hoor, maar mijn taakbalk/startmenu en notificatie center zijn wel transparant.. De rest.. nee wat ik wel jammer vind want het kon in 1 van de latere beta's wel door reg tweak,,,Dragunov schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:06:
[...]
Staat goed hoor, maar het is precies of taakbalk gewoon zwart wordt ipv doorzichtig...
En je kan enkel ofwel alles transparant maken ofwel niks transparant maken, dus niet kiezen tussen wat je al dan niet transparant wilt
Me ouders hun laptop een update gegeven van Windows 8.1 naar Win10 Home en daar werkt transparantie van taakbalk wel, net als schermbeveiliging, die hier ook niet startprutser001 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:23:
[...]
Ik mis het ook hoor, maar mijn taakbalk/startmenu en notificatie center zijn wel transparant.. De rest.. nee wat ik wel jammer vind want het kon in 1 van de latere beta's wel door reg tweak,,,
Als ik op de start knop klik: "Your Start menu isn't working. We'll try to fix it the next time you sign in"
Zoeken werkt dus ook niet meer.
Windows "Metro" apps starten niet meer op.
De "Battery Meter" rechts onderin werkt niet meer, kan ook niet openen.
De notification center werkt niet meer en kan ik ook niet openen.
Ik kan dus ook niet de Settings openen.
Ik kan wel:
Desktop apps gebruiken, explorer, webbrowsers, CMD, games, etc...
Weet iemand hoe ik dit fix?
Op de website van Microsoft stond "sfc /fixnow"
maar daarbij kreeg ik "Windows Resource Protection did not find any integrity violations."
Je bedoelt waarschijn "sfc /scannow". Als je start menu borked is moet je even in de eventvwr kijken. Die spuugt namelijk een foutmelding uit wanneer je startmenu defect is. Je kunt deze error triggeren door op de startbutton te klikken.teunissenstefan schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:29:
Vanmorgen werkte half Windows opeens niet meer ofzo.
Als ik op de start knop klik: "Your Start menu isn't working. We'll try to fix it the next time you sign in"
Zoeken werkt dus ook niet meer.
Windows "Metro" apps starten niet meer op.
De "Battery Meter" rechts onderin werkt niet meer, kan ook niet openen.
De notification center werkt niet meer en kan ik ook niet openen.
Ik kan dus ook niet de Settings openen.
Ik kan wel:
Desktop apps gebruiken, explorer, webbrowsers, CMD, games, etc...
Weet iemand hoe ik dit fix?
Op de website van Microsoft stond "sfc /fixnow"
maar daarbij kreeg ik "Windows Resource Protection did not find any integrity violations."
Heb je trouwens ook geprobeerd wat er stond? (opnieuw inloggen of pc herstarten?) In oudere builds was onderstaand powershell commando een mogelijke fix, maar ik kan niet bevestigen of dat nu ook zo is.
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 03-08-2015 19:38 ]
is everything cool?
1. Source: Apps:
"Activation of app Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_cw5n1h2txyewy!App failed with error: This app does not support the contract specified or is not installed. See the Microsoft-Windows-TWinUI/Operational log for additional information."
2. Source: User Profile Service:
"Windows cannot load classes registry file.
DETAIL - Toegang geweigerd.
"
Als ik bijvoorbeeld de Store wil starten krijg ik deze error:
"Activation of app Microsoft.WindowsStore_8wekyb3d8bbwe!App failed with error: This app does not support the contract specified or is not installed. See the Microsoft-Windows-TWinUI/Operational log for additional information."
In die Mircosoft-Windows-TWinUI Operational Log staat:
"The app Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_cw5n1h2txyewy!App is not registered for the Windows.Launch contract or is not installed."
Ja ik heb de PC opnieuw opgestart, nog steeds hetzelfde.
[ Voor 40% gewijzigd door teunissenstefan op 03-08-2015 19:45 ]
Morgen hopelijk binnen en morgen ook hopelijk installeren zonder al te veel poespas.
klopt, maar als ik die wilde installeren kreeg ik de melding dat er reeds een nieuwere versie was geïnstalleerd dan die ik probeerde te installeren.ThaRabbit schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:26:
[...]
Voor de toekomst, dat is de Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable.
Afhankelijk van of je app 32 of 64 bit is moet je de x86 of x64 versie hebben.
x86: https://www.microsoft.com...load/details.aspx?id=5555
x64: https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=14632
Boeit niemand hier want: gratiz, apple doet het ook, google doet het ook etc. etc.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:51:
[...]
eens .. het eerste uurtje vond ik eea best lekker werken, maar ik zie steeds meer waar ik me aan stoor.
verder hoop ik dat iedereen is wat meer op de privacy (schendings) aspecten van dit OS wil ingaan.
Het feit dat alle grote aanbieders dit doen en er eigenlijk geen alternatief is, vind ik ook zorgelijk.
Zodra W10 er bij mij op staat zet ik alles dicht wat ik redelijkerwijs kan vinden.
Verder wat Pykow zei: over een paar jaar krijg je net als een hond gewoon een chip in je bloedbaan en dat zal dan ook 'normaal' zijn.
Thx. Bookmarked.GerardVanAfoort schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:59:
[...]
Een en ander is wel uit te zetten (helaas opt-out idd). Er is ondertussen een apart topic voor
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Snap er niks van ineens opgelost?
TBC.....

[ Voor 13% gewijzigd door mdcobra op 03-08-2015 20:17 ]
You got to be kidding meHaseMike schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:15:
En ja hoor zelfs in de calculator :

We do what we must because we can.
Net even diverse mkv's getest en kan deze gewoon afspelen met MPC HC 1.7.9. GeForce 210 en Asus Xonar DG sound. Kan je wel andere bronbestanden met 5.1 audio afspelen?mdcobra schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:07:
Vreemd ik kan hier met Win10 geen MKV's meer afspelen, de player blijft direct zonder beeld en geluid te geven hangen. Zowel met de interne als MPC-HC getest. Iemand een idee?
Ik blijf het toch wel verbazend vinden dat er zoveel audio/video issues zijn!
Fixed
NRG
Wees een iets duidelijker, wat probeer je, wat gaat er fout. Misschien moet je slaapstand nog even aanvinken in (All Settings, System, Power & Sleep, en dan onderste "linkje" klikken, en daarna kun je onderstaand artikel volgen).Ernemmer schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:56:
[...]
Nu geeft ie geen foutmelding, maar het probleem is ook niet opgelost.
http://www.eightforums.co...ibernate-windows-8-a.html
[ Voor 36% gewijzigd door Turdie op 03-08-2015 20:25 ]
Start menu werkt btw wel op ander account op dezelfde computerFREAKJAM schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:35:
[...]
Je bedoelt waarschijn "sfc /scannow". Als je start menu borked is moet je even in de eventvwr kijken. Die spuugt namelijk een foutmelding uit wanneer je startmenu defect is. Je kunt deze error triggeren door op de startbutton te klikken.
Heb je trouwens ook geprobeerd wat er stond? (opnieuw inloggen of pc herstarten?) In oudere builds was onderstaand powershell commando een mogelijke fix, maar ik kan niet bevestigen of dat nu ook zo is.
[...]
Dit kan toch niet echt zijn, lol, die "great features"HaseMike schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:15:
[afbeelding]
[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 03-08-2015 20:26 ]
Dit is een grap dat refereert naar W10's Patience.ResuCigam schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:19:
[...]
You got to be kidding meIs dit echt? ik kan het haast niet geloven zeg...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ja het is iets onduidelijk omdat dit eigenlijk het verkeerde topic was voor problemen. Ik heb mijn vraag dan ook verplaatst naar.shadowman12 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:21:
[...]
Wees een iets duidelijker, wat probeer je, wat gaat er fout.
Ernemmer in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
Maar ik hou het al weer voor gezien met windows 10, ik ga terug naar 8.1 en wacht nog even een maand of twee tot de meeste bugs er uit zijn.
Oke, stapje verder heeft te maken met mijn G930 iemand ervaringen hiermee onder 10?mdcobra schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:07:
Vreemd ik kan hier met Win10 geen MKV's meer afspelen, de player blijft direct zonder beeld en geluid te geven hangen. Zowel met de interne als MPC-HC getest. Iemand een idee?
Snap er niks van ineens opgelost?
TBC.....
Ook ik heb nu dus naar tevredenheid W10 draaien, maar ik heb een raar probleempje in Powershell.
Wellicht dat dit iemand bekend voorkomt.
Ik heb eerst een upgrade gedaan van 8.1 naar 10, Hierna een schone installatie gedaan.
Nu komt het....
Zodra ik binnen Powershell via "Find" een string wil gaan zoeken, wordt het scherm niet bijgewerkt.
Hij blijft als het ware hangen, totdat ik het scherm beweeg of maximise/restore doe van het scherm. Hierna laat Powershell zien welke string hij (indien aanwezig) gevonden heeft.
Dit was al vanaf de schone installatie, hierna heb ik nog eens mobo en GPU drivers geupdate. Probleem blijft met zowel de x86 als de x64 bit versie van Powershell. Overige applicaties hebben dit probleem niet.
Belletje rinkelen iemand?
Thnx,
BM
Ik heb het niet bij wat snel rekenen en dingen aanklikken?HaseMike schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:15:
[afbeelding]
Woeps editt
[ Voor 7% gewijzigd door Tomino op 03-08-2015 22:40 ]
Workaround om een soort van placeholders terug te krijgen voor OneDrive...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Krijg de drivers met geen mogelijkheid aan de praat
®Otto schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:46:
[...]
Windows toets + R > netplwiz > Vinkje uitzetten > dan twee keer je wachtwoord invoeren van je account
Ben het nog niet tegengekomen. En al heel wat uitgerekend met de calculator.Tomino schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:57:
[...]
Ik heb het bij wat snel rekenen en dingen aanklikken?
Last van reclame in de calculator? Heb ik geen last van.HaseMike schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:15:
[afbeelding]
Hier geen problemen.. kan gewoon alles gebruiken?HaseMike schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:15:
[afbeelding]
in other news: Windows 10 boot faster, use less RAM and disk space than 8.1 and 7. - arstechnica
[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 03-08-2015 22:06 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.