Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De calculator is een grapje, stond ergens op twitter.. Ik dacht zelf ook even dat het echt was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:15
Jullie trappen er wel open ogen in zeg. :X

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:08
Ik merk dat soms de zoekfunctie niks doet, als er een zoekopdracht wordt gegeven zie je bovenin bolletjes die van links naar rechts gaan.
Herstart ik de laptop dan werkt de zoek functie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

ivo1969 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:20:
Ik merk dat soms de zoekfunctie niks doet, als er een zoekopdracht wordt gegeven zie je bovenin bolletjes die van links naar rechts gaan.
Herstart ik de laptop dan werkt de zoek functie weer.
Dat heb ik ook al meerdere malen gehad. Lijkt me een bug, dat ze dat in de prerelease versies nog niet zijn tegengekomen lijkt me sterk.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Wel raar dat een zoekfunctie af en toe niet werkt, zeker als je gewoon op je eigen laptop wat wilt zoeken.
Lijkt wel of de zoekfunctie in verbinding staat met het internet en dat is op zich prima maar weet nu niet of al mijn zoekfuncties gemonitord worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Heeft iemand anders hier ook dat de performance op Youtube slecht is? Vaak als ik zoek blijft de website hangen. Ook na een paar filmpjes te hebben gekeken wordt het beeld van het filmpje groen. Dat blijft dan tot ik Internet Explorer 11 herstart. Heel vreemde bug.

Ik heb al gezocht, een paar mensen op internet hebben er ook last van. Alleen krijg je dan de dooddoener dat je de driver van je videokaart moet bijwerken. Helaas heeft Nvidia slechts een officiële driver nog maar uit voor Windows 10. :/

Ik heb compatibiliteitsmodus geprobeerd, Youtube werkt dan veel soepeler alleen krijg ik dan vrolijk de melding dat ik geen Flash Player heb terwijl de plugin wel in de browser aanwezig is en enabled is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Intel HD Graphics 4600 hier, samen met een GTX 780 Ti...

Maar ik krijg de Intel HD Graphics Control Panel niet open op Win10, al geprobeerd opnieuw te installeren, maar werkt precies niet.

Zoveelste bug die ik probeer te pletten, al paar zaken kunnen oplossen, maar ik blijf dingen tegenkomen dat ik moet zien op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
CMD-Snake schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:34:
Heeft iemand anders hier ook dat de performance op Youtube slecht is? Vaak als ik zoek blijft de website hangen. Ook na een paar filmpjes te hebben gekeken wordt het beeld van het filmpje groen. Dat blijft dan tot ik Internet Explorer 11 herstart. Heel vreemde bug.

Ik heb al gezocht, een paar mensen op internet hebben er ook last van. Alleen krijg je dan de dooddoener dat je de driver van je videokaart moet bijwerken. Helaas heeft Nvidia slechts een officiële driver nog maar uit voor Windows 10. :/

Ik heb compatibiliteitsmodus geprobeerd, Youtube werkt dan veel soepeler alleen krijg ik dan vrolijk de melding dat ik geen Flash Player heb terwijl de plugin wel in de browser aanwezig is en enabled is. :|
Wat doen andere browsers?

Edge? firefox? chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Dutch2007 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:43:
[...]

Wat doen andere browsers?

Edge? firefox? chrome?
Geen idee. Chrome en Firefox gebruik ik niet. Edge heb ik aan de kant gezet omwille van het gebrek aan plugins, ik heb namelijk graag mijn adblocker erbij. ;)

Maar, ik heb voor het groene scherm een work around gevonden.

Ik heb Youtube toegevoegd aan mijn compatibiliteits lijst. Kennelijk verdwijnt dan alle HTML5 en vreemd genoeg gaat Youtube dan een stuk vlotter werken als ik zoek bijvoorbeeld.

Het probleem dat Flash niet gedetecteerd wordt heb ik ook opgelost. Je moet op de tab van Youtube dan ActiveX Filtering uitzetten. Youtube kan dan je Flash plugin zien en de filmpjes doen het weer.

Vreemd genoeg heb ik dit hele probleem niet met bijvoorbeeld Windows 8.1. Daar gebruik ik Internet Explorer 11 en krijg ik standaard de HTML5 versie van Youtube voorgeschoteld. Alles werkt perfect en snel.

Bovenstaande is wel typerend voor mijn Windows 10 ervaring. Het werkt wel, maar ik kom toch steeds kleine maar irritante bugs tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Dragunov schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:35:
Intel HD Graphics 4600 hier, samen met een GTX 780 Ti...

Maar ik krijg de Intel HD Graphics Control Panel niet open op Win10, al geprobeerd opnieuw te installeren, maar werkt precies niet.

Zoveelste bug die ik probeer te pletten, al paar zaken kunnen oplossen, maar ik blijf dingen tegenkomen dat ik moet zien op te lossen
Draai je op dat moment op de 4600 of op de 780?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

Nu een klein probleempje wat ik niet snap. Als je de DPI verhoogd naar 125% dan worden tekstelementen toch groter?

Nu heb ik een Mediacenter en daar draait MediaPortal op. Als de DPI op 100% staat dan is de tekst in het hoofdmenu groter. De laadtekst is echter wel normaal.

Zet ik de DPI op 125% dan is het omgedraaid: hoofdmenu normaal en de laadtekst te groot. Compabiliteitsinstellingen aanpassen maakt geen verschil. :?

Mediacenter is aangesloten met HDMI op een televisie.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Worst op 03-08-2015 22:58 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 13-08 14:34
CMD-Snake schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:47:
[...]

Geen idee. Chrome en Firefox gebruik ik niet. Edge heb ik aan de kant gezet omwille van het gebrek aan plugins, ik heb namelijk graag mijn adblocker erbij. ;)

Maar, ik heb voor het groene scherm een work around gevonden.

Ik heb Youtube toegevoegd aan mijn compatibiliteits lijst. Kennelijk verdwijnt dan alle HTML5 en vreemd genoeg gaat Youtube dan een stuk vlotter werken als ik zoek bijvoorbeeld.

Het probleem dat Flash niet gedetecteerd wordt heb ik ook opgelost. Je moet op de tab van Youtube dan ActiveX Filtering uitzetten. Youtube kan dan je Flash plugin zien en de filmpjes doen het weer.

Vreemd genoeg heb ik dit hele probleem niet met bijvoorbeeld Windows 8.1. Daar gebruik ik Internet Explorer 11 en krijg ik standaard de HTML5 versie van Youtube voorgeschoteld. Alles werkt perfect en snel.

Bovenstaande is wel typerend voor mijn Windows 10 ervaring. Het werkt wel, maar ik kom toch steeds kleine maar irritante bugs tegen.
YouTube: YouTube

daar kan je evt kijken of je het geforceerd kan doen (HTML5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Ramon schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:16:
Jullie trappen er wel open ogen in zeg. :X
Ergens denk ik omdat we stiekem zoiets toch nog verwachten :P

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
MelvinB schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:56:
[...]

Draai je op dat moment op de 4600 of op de 780?
Kvraag me af waar je dit kan instellen, vroeger bij me ATI kon je dit instellen in het CCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Dutch2007 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:58:
YouTube: YouTube

daar kan je evt kijken of je het geforceerd kan doen (HTML5)
Ik forceer nu Flash gebruik via IE. Werkt ook prima. Je kan bij Youtube HTML5 aan of uitzetten in opties ergens, maar je moet dan altijd ingelogd zijn met je Google account. Dat doe ik eigenlijk nooit.

Misschien als Nvidia nieuwe drivers heeft dat het wel werkt. Dit probleem schijnt ook af en toe voorgekomen te zijn bij Windows 8.1 gebruikers die het OS gingen gebruiken toen het meteen uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Oké ik ben net terug van vakantie, net na de release van de laatste "RTM" insider preview build ben ik op vakantie vertrokken. Ik kreeg deze nieuwe build niet meer binnen voor een of andere reden; net terug, en nog steeds niets..

Iemand een idee wat ik het best moet doen? :P

EDIT: Meh ik ga hem gewoon formatteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Going4Quests op 03-08-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Aegir81 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:23:
[...]

Wat is je vraag precies?

Ik kan een nieuw bureablad aanmaken: Windows-toets + TAB --> Nieuw bureablad.

Als ik op bureablad 2 andere snelkoppelingen in de taakbalk zet, dan lukt dat maar de wijzigt de taakbalk ook op bureaublad 1.
Hoi, mijn vraag is, hoe kan ik op de nieuwe bureaublad extra snelkoppelingen maken/verwijderen zonder dat deze op de originele bureaublad wordt aangemaakt/verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:40
Zelf draai ik al sinds het begin de insider previews, maar net heb ik de pc van mijn vriendin ook maar eens een update gegeven. Van Windows 7 naar Windows 10 en daarna een clean install, om te kijken hoe dat werkt. Nou, prima dus. Geen key ingevoerd en gewoon geactiveerd.

Maar... Er is wel iets geks aan de hand (heb al gezocht in dit topic en kon het niet vinden): ik heb een Engelstalige Windows geïnstalleerd waarbij de regio op Nederland staat. Alles is in het Engels (wat ik ook wil), behalve alle modern apps. Calculator heet rekenmachine, weather heet weer, etc. En neuroot die ik ben wil ik dat niet. Iemand enig idee hoe ik dit verander?

Gek genoeg heb ik er op mijn eigen pc geen last van, maar die heeft ook nooit een clean install gekregen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
posttoast schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:15:
Zelf draai ik al sinds het begin de insider previews, maar net heb ik de pc van mijn vriendin ook maar eens een update gegeven. Van Windows 7 naar Windows 10 en daarna een clean install, om te kijken hoe dat werkt. Nou, prima dus. Geen key ingevoerd en gewoon geactiveerd.

Maar... Er is wel iets geks aan de hand (heb al gezocht in dit topic en kon het niet vinden): ik heb een Engelstalige Windows geïnstalleerd waarbij de regio op Nederland staat. Alles is in het Engels (wat ik ook wil), behalve alle modern apps. Calculator heet rekenmachine, weather heet weer, etc. En neuroot die ik ben wil ik dat niet. Iemand enig idee hoe ik dit verander?

Gek genoeg heb ik er op mijn eigen pc geen last van, maar die heeft ook nooit een clean install gekregen.
Ff de language pack downloaden?
Had het bij mijn ouders ook, Engels eraf gegooid na het downloaden van de nl pack.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 03-08-2015 23:20 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
posttoast schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:15:
Dit heb ik ook. Ik denk dat het door de regio instellingen van Windows komen. De store is ook Nederlands bij mij (in de store althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:40
martinusz schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:17:
[...]

Ff de langzame pack downloaden?
Ik hoop dat je language pack bedoelt? ;) waarom zou ik dat doen? Ik draai een Engelse Windows en dat is ook precies wat ik wil.
CMD-Snake schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:17:
[...]

Dit heb ik ook. Ik denk dat het door de regio instellingen van Windows komen. De store is ook Nederlands bij mij (in de store althans).
Hier ook inderdaad. Wel vreemd, je regio zou toch los moeten staan van je taal. Stel dat ik een paar maanden in China zou zitten, dan wil ik toch ook niet dat al die apps opeens in het Mandarijn zijn...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 18-09 22:15
posttoast schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:19:
[...]

Ik hoop dat je language pack bedoelt? ;) waarom zou ik dat doen? Ik draai een Engelse Windows en dat is ook precies wat ik wil.

[...]

Hier ook inderdaad. Wel vreemd, je regio zou toch los moeten staan van je taal. Stel dat ik een paar maanden in China zou zitten, dan wil ik toch ook niet dat al die apps opeens in het Mandarijn zijn...
AH te vlug gelezen :D

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
posttoast schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:19:
Windows 10 gaat merkwaardig om met regio soms, zeker ten opzichte van Windows 7 en 8.1. Op Windows 7 kreeg ik bijvoorbeeld Youtube om de paar dagen in het Nederlands, ik zette de filters altijd naar wereldwijd omdat ik geen zin had in alle opgedrongen video van al die irritante Nederlandse vloggers. In Windows 10 blijft alles netjes staan zonder dat ik het hoef aan te passen. Ondanks dat ik in de browser Nederlands als taal op nummer 1 heb staan en Engels op 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Going4Quests schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:07:
Oké ik ben net terug van vakantie, net na de release van de laatste "RTM" insider preview build ben ik op vakantie vertrokken. Ik kreeg deze nieuwe build niet meer binnen voor een of andere reden; net terug, en nog steeds niets..

Iemand een idee wat ik het best moet doen? :P

EDIT: Meh ik ga hem gewoon formatteren.
Eerst upgraden vanuit je w7/w8, anders kun je m straks niet activeren. Na upgrade en activatie kun je pas een clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
Saven schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:44:
[...]

Eerst upgraden vanuit je w7/w8, anders kun je m straks niet activeren. Na upgrade en activatie kun je pas een clean install doen.
Ik ben al een Windows Insider sinds kerstmis, ik krijg alleen al weken niet build 10240 en nu dus ook niet de "RTM". Ik kan niet meer terugrollen naar Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb behoorlijke problemen met Firefox. Als ik de pc in slaapstand zet en daarna weer uit slaapstand haal, na zeg een half uur, dan zie ik mijn browser en dan met niets erin. Geen tekst, geen afbeeldingen, geen hyperlinks, nada. Ik met FF dan opnieuw opstarten.

Ook op Tweakers heb ik problemen. Als ik mijn bookmarks open en dan naar de laatste reactie klik dan zie ik wel de titel maar geen enkele reactie op geen enkele pagina. Zo ook in dit topic. Dit was niet zo in W7.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat W10 er heel gelikt uitziet, maar ik ben nu al een hele dag bezig om alle privacy issues op te lossen. En steeds als je denkt dat je klaar bent komt er wat nieuws bij. Vandaag dacht ik voor het eerst: had ik maar geen upgrade gedaan met een clean install. Ik denk dat ik dat ik bijna de grens bereik van downgraden en terug naar W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

winter200 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:50:
[...]

Bumb

UT2004 Build UT2004_Build_[2005-11-23_16.22]

CPU: GenuineIntel PentiumPro-class processor @ 3395 MHz with 2047MB RAM
Video: Intel(R) HD Graphics 4000 (4226)

LockRect failed: D3DERR_DEVICELOST

History: UD3DRenderDevice::ReadPixels <- UD3DRenderDevice::Present <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- Level Untitled <- UpdateWorld <- MainLoop <- FMallocWindows::Free <- FMallocWindows::Realloc <- 10910191 0 FArray <- FArray::Realloc <- 0*2 <- FMallocWindows::Free
Dit probleem heb ik ook gehad. Geen full screen in UT2004. Workaround:
code:
1
ReduceMouseLag=False
in je UT2004.ini. Staan nu waarschijnlijk op True.

Is geen echte oplossing, maar het werkt wel. Bij mij dan.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winter200
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2021
Klopt helemaal! Aangepast en gaan idd! Kwam er achter via save mode.

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Microsoft maakt het er ook zelf naar, dat ik na de eerste installatie, alles zonder Microsoft Account installeer. Ik bepaal zelf wel wat ik nodig heb, en dat is zeker geen Candy Crush Saga. :N :X

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 04-08-2015 00:17 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Die zoekknop in de taakbalk van windows 10 heeft toch helemaal geen functie, als je op start drukt en je zoekterm intypt krijg je dezelfde resultaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Didyoumeetmax? op 04-08-2015 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:45:
Ik heb behoorlijke problemen met Firefox. Als ik de pc in slaapstand zet en daarna weer uit slaapstand haal, na zeg een half uur, dan zie ik mijn browser en dan met niets erin. Geen tekst, geen afbeeldingen, geen hyperlinks, nada. Ik met FF dan opnieuw opstarten.

Ook op Tweakers heb ik problemen. Als ik mijn bookmarks open en dan naar de laatste reactie klik dan zie ik wel de titel maar geen enkele reactie op geen enkele pagina. Zo ook in dit topic. Dit was niet zo in W7.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat W10 er heel gelikt uitziet, maar ik ben nu al een hele dag bezig om alle privacy issues op te lossen. En steeds als je denkt dat je klaar bent komt er wat nieuws bij. Vandaag dacht ik voor het eerst: had ik maar geen upgrade gedaan met een clean install. Ik denk dat ik dat ik bijna de grens bereik van downgraden en terug naar W7.
Na steeds meer te weten te komen over de privacy die je niet hebt binnen windows 10 heb ik die grens al bereikt, ik maar zelf eerst voor de zekerheid backup van al mijn gegevens/ bestanden en kies dan de optie terug naar vorige windows versie.
Mocht die optie niet geheel goed verlopen dan installeer ik wel eerst weer heel de riedel, ( heb een upgrade versie van windows 8)

Tja en ik weet wat de opmerking hier zal zijn, geen image gemaakt toen ik windows 8.1 pro gebruikt, nee dat heb ik niet, ik heb van te voren veel over windows 10 gelezen en het zou een privacy veilge versie zijn, nou dat laatste, het lijkt wel of je je ziel verkoopt aan de duivel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste klopt inderdaad; je verkoopt je ziel aan de commercie. En er komt steeds meer bij wat je privacy aantast. Daarnaast zijn er de hidden settings, of hoe je ze ook noemt. Ik hou er niet zo van. Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan neem ik wel een besluit. An sich is W10 een mooi OS. Het is snel, ziet er gelikt uit, werkt goed. Maar mijn privacy welke ik zelf moet uitzetten, dat vind ik niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Windows 10 werkt fijn daar hoor je mij inderdaad niet over klagen, ik heb alles m.b.t. privacy aangepast, maar toch blijf ik op het internet dingen lezen over windows 10 van laat maar.
En oké de upgrade is gratis maar ik had liever gezien dat windows 10 voor bijv een half jaar voor een 30 euro te koop was geweest en dat je dan niet dat gez... had gehad zoals dat nu dus blijkt te zijn binnen windows 10.

Sterker nog voor een veilig OS wil ik persoonlijk best wel bijv 50 euro per jaar betalen, dat doe ik gemiddeld ook voor een antivirus/ firewall pakket.

En voor degene die dat niet willen geef die personen dan een windows 10 gratis zoals die nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Sannieboy schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:14:
[...]

Hoi, mijn vraag is, hoe kan ik op de nieuwe bureaublad extra snelkoppelingen maken/verwijderen zonder dat deze op de originele bureaublad wordt aangemaakt/verwijdert?
Volgens mij kan dat niet. Extra snelkoppelingen verschijnen op beide bureaubladen. Het zijn geopende programma's die je op meerdere bureaubladen kunt zetten. Bijv. een 'werk'-desktop met je e-mailprogramma, Word, ... open en een ''fun'-desktop waar je muziek- en videospelers klaar staan.
Going4Quests schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:45:
[...]

Ik ben al een Windows Insider sinds kerstmis, ik krijg alleen al weken niet build 10240 en nu dus ook niet de "RTM". Ik kan niet meer terugrollen naar Windows 8.1.
Al eens geprobeerd van de iso te downloaden en de installatie/upgrade daarvan te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb al een paar keer getroffen dat Windows opnieuw vroeg met welk programma ik een bestand wou openen. Heb nou bv. al 3x aangegeven dat ZoomPlayer de default player voor MKV-bestanden is en 2x dat SumatraPDF PDFjes moet openen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
CMD-Snake schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:03:
[...]

Ik forceer nu Flash gebruik via IE. Werkt ook prima. Je kan bij Youtube HTML5 aan of uitzetten in opties ergens, maar je moet dan altijd ingelogd zijn met je Google account. Dat doe ik eigenlijk nooit.

Misschien als Nvidia nieuwe drivers heeft dat het wel werkt. Dit probleem schijnt ook af en toe voorgekomen te zijn bij Windows 8.1 gebruikers die het OS gingen gebruiken toen het meteen uit was.
Dit is de oplossing voor mij! kan nu weer zonder gestotter 4K YouTube kijken op mijn gtx580.
nvidia moet de drivers van fermi/kepler nog wddm 2.0 maken, is nu nog wddm 1.3 en is beloofd dat
ze dat nog gaan doen.maar ik twijfel wel een beetje.Volgens mij erg veel werk om die drivers voor deze
gpu te schrijven. focus ligt nu van driverteam op de nieuwere gpu`s, maar ik hoop het van wel.

bedankt voor de tip zover,hier heb ik wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:45:
Ik denk dat ik dat ik bijna de grens bereik van downgraden en terug naar W7.
Wat ik jammer vind in het hele Windows 10 verhaal is dat we slechts een maand de tijd hebben na upgrade om onze rollback optie te behouden. Natuurlijk kan je een back-up van je PC terugzetten, maar je verliest dan wel data vanuit Windows 10.

Ik had liever langer dan een maand om Windows 10 voor echt dagelijks gebruik te evalueren. Het is nu toch anders dan in een VM. Net als jij loop ik toch tegen een aantal kleine, maar vreemde bugs aan. En ik vrees dat Microsoft soms langer dan een maand nodig heeft om ze te pletten. Zeker als we nu weer in het regime zitten van patch tuesday.
edonkey-boy schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 01:57:
Dit is de oplossing voor mij! kan nu weer zonder gestotter 4K YouTube kijken op mijn gtx580.
nvidia moet de drivers van fermi/kepler nog wddm 2.0 maken, is nu nog wddm 1.3 en is beloofd dat
ze dat nog gaan doen.maar ik twijfel wel een beetje.Volgens mij erg veel werk om die drivers voor deze
gpu te schrijven. focus ligt nu van driverteam op de nieuwere gpu`s, maar ik hoop het van wel.
Ik heb zelf een GTX 570. Maar het lijkt me wel dat Nvidia de drivers bij zal houden, deze huidige versie van de Windows 10 driver hebben ze voor al hun huidige videokaarten ook uitgebracht.

Maar goed, met flash geactiveerd kan ik wel weer Youtube bekijken zonder gedoe of groene schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ivo1969 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 01:03:
Windows 10 werkt fijn daar hoor je mij inderdaad niet over klagen, ik heb alles m.b.t. privacy aangepast, maar toch blijf ik op het internet dingen lezen over windows 10 van laat maar.
En oké de upgrade is gratis
Dat is hem nu precies, als dit werkelijk een gratis OS was geweest zijn de privacy zaken nog te begrijpen , ze moeten immer ergens aan verdienen. Maar windows 10 is verre van gratis. Bij alle nieuwe laptops en pc's die straks in de winkel staan, heb je in de prijs betaald voor een OEM install van W10. Iedereen die over een jaar of langer wil upgraden vanaf 7 of 8, mag betalen voor windows 10. Iedereen die zijn moederbord vervangt , mag betalen voor windows 10. En als je een nieuw systeem in elkaar zet na dit jaar, mag je betalen voor windows 10.

En niet zo weinig ook, kijk maar naar de prijzen voor een niet OEM key voor windows...

Microsoft lijkt het enige bedrijf te zijn wat aan 2 kanten probeert te graaien bij de klant. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ben sinds kort overgestapt van de build 10166 naar de huidige release van windows 10. In de tech. preview heb ik met moeite de cisco VPN client aan de praat gekregen. (niet anyconnect, maar de oude vpn client).
Echter krijg ik hem nu niet aan de praat, deze melding krijg ik:
http://community.spicewor...error-27850-on-windows-10

De overstap heb ik gemaakt door van mijn profiel een backup te maken, en mijn profiel map heb ik nu dus gewoon terug gezet met in de hoop dat alles weer goed zou werken. helaas dus niet.

Kan ik nu het beste een complete clean install doen of een nieuwe profiel aanmaken? Wil namelijk wel mijn gmail account als hoofdaccount blijven gebruiken. Dus als ik nu een nieuwe profiel aanmaak zal dat waarschijnlijk niet lukken omdat het mail adres al in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

ivo1969 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 01:03:
En oké de upgrade is gratis maar ik had liever gezien dat windows 10 voor bijv een half jaar voor een 30 euro te koop was geweest en dat je dan niet dat gez... had gehad zoals dat nu dus blijkt te zijn binnen windows 10.

Sterker nog voor een veilig OS wil ik persoonlijk best wel bijv 50 euro per jaar betalen, dat doe ik gemiddeld ook voor een antivirus/ firewall pakket.

En voor degene die dat niet willen geef die personen dan een windows 10 gratis zoals die nu is.
Wacht een paar maandjes en je vind op marktplaats een legetieme windows 10 code voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb een ICONA W5 tablet/laptop.
Van Microsoft krijg ik de melding dat Windows 10 niet kan geïnstalleerd worden omdat de fabrikant mijn scherm niet heeft aangepast aan Windows 10.
Het apparaatje is nog maar 1,5 jaar oud.
Microsoft laat weten dat ik contact moet opnemen met de fabrikant.

Ik vraag mij af of Microsoft zich niet heeft aangepast aan mijn tablet want dat was er toch eerder.
Dus iets wat zij niet kunnen stoten ze dan maar op de fabrikant?
Rare bedoening vind ik dat. :(
Volgens hun de beste en meest complete versie ooit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
onkeltje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:14:
Van Microsoft krijg ik de melding dat Windows 10 niet kan geïnstalleerd worden omdat de fabrikant mijn scherm niet heeft aangepast aan Windows 10.

Ik vraag mij af of Microsoft zich niet heeft aangepast aan mijn tablet want dat was er toch eerder.
En wat zei Acer toen je contact met hun opnam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
LOL, Acer en customer feedback..... 8)7

Voor de chipset in de W5 is (nog?) geen W10 driver uitgebracht, maar meestal werkt de 8.1 versie dan wel. Oplossing is handmatig (download tool op MS site) W10 installeren en dan de 8.1 driver. Check anders ook de feedback op het Acer forum. Ik heb in elk geval iets dergelijks langs zien komen m.b.t. de W510.
Het is aan de fabrikant (Intel/Acer) om drivers up to date te houden, niet aan MS. Dat zou wat zijn met de wildgroei aan componenten.

[ Voor 16% gewijzigd door mtr33 op 04-08-2015 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ramon schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:23:
[...]

En wat zei Acer toen je contact met hun opnam?
Ik heb nog geen contact gehad met Acer.
Ik ga het wel proberen en zal de reactie hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Lebowski
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09-2024
G.Scholtens schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:00:
Ben sinds kort overgestapt van de build 10166 naar de huidige release van windows 10. In de tech. preview heb ik met moeite de cisco VPN client aan de praat gekregen. (niet anyconnect, maar de oude vpn client).
Echter krijg ik hem nu niet aan de praat, deze melding krijg ik:
http://community.spicewor...error-27850-on-windows-10

De overstap heb ik gemaakt door van mijn profiel een backup te maken, en mijn profiel map heb ik nu dus gewoon terug gezet met in de hoop dat alles weer goed zou werken. helaas dus niet.

Kan ik nu het beste een complete clean install doen of een nieuwe profiel aanmaken? Wil namelijk wel mijn gmail account als hoofdaccount blijven gebruiken. Dus als ik nu een nieuwe profiel aanmaak zal dat waarschijnlijk niet lukken omdat het mail adres al in gebruik is.
Voordat je Cisco VPN installeerd moet je SonicWALL Global VPN Client installeren, hierna werkt Cisco VPN zonder problemen. http://www.gleescape.com/posts/2917

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.W. Helfrich
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-08-2015
Dag forumgebruikers,

Hoe kan ik in Windows 10 het lettertype wijzigen in Comic Sans MF. Ook in Mozilla (Firefox en Thunderbird) waar alles goed staat ingesteld wil het niet. Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Hartelijke groet,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
Oke update: nadat ik gisteren ben gaan slapen om middernacht en vandaag weer ben opgestaan kreeg ik gewoon build 10240 binnen, misschien moest mijn pc nog van alles verwerken na 3 weken vakantie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
onkeltje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:14:

Ik kreeg precies dezelfde melding op mijn laptop. Mijn G210M zou niet compatibel zijn. Raar, want de driver van Nvidia vermeldt deze kaart wel. Echter, mijn laptop heeft Hybrid Technology en dus ondersteunt die driver mijn laptop niet... Nvidia wijst naar Asus en Asus... die hebben al jaren geen update meer gegeven.

Toen maar windows 10 geïnstalleerd op een andere hdd (windows 7, activatie, upgrade) en zonder het installeren van drivers was dit geen enkel probleem. Ik heb nu zelfs de G210M en Hybrid Power werkend gekregen :) Geen garantie voor jouw situatie, maar het valt in ieder geval te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Ligt het aan mij, of is formatteren naar ReFS disabled (iig in de GUI)?

[ Voor 13% gewijzigd door foppe-jan op 04-08-2015 10:17 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Heel veel vrienden en kenissen van mij zijn terug gegaan naar Windows 7 en 8.1.
Hoofdzakelijk doordat er steeds meer aders onder het gras vandaan komen.
Steeds meer zaken die je privacy schenden en steeds meer het gevoel dat Micorsoft echt je probeert te bespelen als een marionet poppetje.

Over een jaar betaal je minimaal 100 euro voor een licentie en voor dit geld zorg je dat microsoft alles over je te weten komt. We weten dat Facebook en Google al veel van je weten, maar daarin heb je nog een klein beetje controle wat je deelt. Als ik bijvoorbeeld niet wil delen dat ik Spotify gebruik, dan zal facebook dit ook niet weten (mits je niet inlogt bent met een facebook account natuurlijk).

Omdat er zoveel gedeeld wordt, weet ik niet eens of mijn eigen privé foto's nog wel zo privé zijn of dat Microsoft al mijn foto's in bezit heeft.

Ben al bang als ik heel vaak 'SPROOKJESBOOM' in typ of zelf in mijn klembord zet (LEES: CTRL + C gaat naar OneDrive zodat je het op een andere werkplek weer kunt plakken (CTRL + V) dat ik straks advertenties krijg om naar de Efteling te gaan of dat ik de boeken van de sprookjesboom bij bol.com kan bestellen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 13:59
Ik heb mijn HP laptop van W7 naar W10 geupgraded en dit werkt bijna helemaal goed.
Mijn WiFi adapter werkt niet, omdat de interne kaart stuk is heb ik een Sitecom AC450
maar die krijg ik niet aan de praat 8)7 . De driver opnieuw geïnstalleerd dit lijkt goed te gaan maar ik zie hem niet in mijn netwerk adapters staan en ik krijg met geen mogelijkheid wifi aan de praat.

Iemand die mij in de juiste richting kan sturen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsaflats
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 21:55
Tomba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:18:
[...]

Korte update, een dag later kreeg ik deze update inderdaad aangeboden en BitDefender werkt weer 100% :)
Helaas is Hamachi wel zo dood als een pier :(
Logmein heeft gisteren een update (versie 2.2.0.383) uitgebracht die Hamachi weer fixt. Zojuist gedraait vanuit de updatefunctie van de applicatie...als een zonnetje...back from the dead zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Pykow schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:16:
Steeds meer zaken die je privacy schenden en steeds meer het gevoel dat Micorsoft echt je probeert te bespelen als een marionet poppetje.

Over een jaar betaal je minimaal 100 euro voor een licentie en voor dit geld zorg je dat microsoft alles over je te weten komt. We weten dat Facebook en Google al veel van je weten, maar daarin heb je nog een klein beetje controle wat je deelt. Als ik bijvoorbeeld niet wil delen dat ik Spotify gebruik, dan zal facebook dit ook niet weten (mits je niet inlogt bent met een facebook account natuurlijk).

Omdat er zoveel gedeeld wordt, weet ik niet eens of mijn eigen privé foto's nog wel zo privé zijn of dat Microsoft al mijn foto's in bezit heeft.

Ben al bang als ik heel vaak 'SPROOKJESBOOM' in typ of zelf in mijn klembord zet (LEES: CTRL + C gaat naar OneDrive zodat je het op een andere werkplek weer kunt plakken (CTRL + V) dat ik straks advertenties krijg om naar de Efteling te gaan of dat ik de boeken van de sprookjesboom bij bol.com kan bestellen.
Ik neem aan dat ze niet misleiden mbt het feit dat het verzenden van alle gebruikersdata (mbt cortana etc.) optioneel is, dus dit lijkt me allemaal een gevalletje van jezelf bangpraten.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
[quote]Aegir81 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 01:34:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Extra snelkoppelingen verschijnen op beide bureaubladen. Het zijn geopende programma's die je op meerdere bureaubladen kunt zetten. Bijv. een 'werk'-desktop met je e-mailprogramma, Word, ... open en een ''fun'-desktop waar je muziek- en videospelers klaar staan.

Ach so! Ok dan had ik het verkeerd begrepen. Jammer zou een mooie toevoeging geweest zijn! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:07
gielie schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:21:
Ik heb mijn HP laptop van W7 naar W10 geupgraded en dit werkt bijna helemaal goed.
Mijn WiFi adapter werkt niet, omdat de interne kaart stuk is heb ik een Sitecom AC450
maar die krijg ik niet aan de praat 8)7 . De driver opnieuw geïnstalleerd dit lijkt goed te gaan maar ik zie hem niet in mijn netwerk adapters staan en ik krijg met geen mogelijkheid wifi aan de praat.

Iemand die mij in de juiste richting kan sturen.
Volgens mij zit daar een Ralink/Mediatek chipset in. Probeer eens een driver te zoeken van een wifi-dongle die gebruik maakt van dezelfde chipset, misschien lukt het je dan wel.

[ Voor 20% gewijzigd door FREAKJAM op 04-08-2015 10:37 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

foppe-jan schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:23:
[...]

Ik neem aan dat ze niet misleiden mbt het feit dat het verzenden van alle gebruikersdata (mbt cortana etc.) optioneel is, dus dit lijkt me allemaal een gevalletje van jezelf bangpraten.
Wat is er dan optioneel aan ? Alles staat standaard AAN en ze blijven maar bezig in de instellingen om dingen uit te zetten. Ik heb zelf de meeste zaken uit kunnen zetten, maar dat was wel even zoeken soms.
Toch lees ik ook nog dat er verborgen instellingen zijn die je alleen via het register uit kan zetten en dat gaat te ver.

Ze kunnen beter bij het starten van een app of iets dergelijks de vraag geven of je het wilt delen Ja of Nee. ipv alles standaard aan te zetten.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 13:59
FREAKJAM schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:35:
[...]

Volgens mij zit daar een Ralink/Mediatek chipset in. Probeer eens een driver te zoeken van een wifi-dongle die gebruik maakt van dezelfde chipset, misschien lukt het je dan wel.
Tnks, die ga ik proberen

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ik ben nu ook een Windows 10 gebruiker.

Over het algemeen ben ik enthousiast met deze nieuwe wind(ows), maar heb toch de indruk dat het hier en daar nog wat gepolijst kan worden. Windows 8.1 voelde voor mij een stukje meer coherent en afgewerkt. Dan spreek ik natuurlijk enkel over de GUI.

Met performantie of iets dergelijks heb ik helemaal geen problemen, lijkt me volledig in dezelfde (goeie) lijn te liggen van de voorganger.

Leuk vond ik dat het systeem netjes en automatisch mijn AMD drivers (mét control center) en mijn realtek audio installeerde.

[ Voor 12% gewijzigd door SideShow op 04-08-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pfff waar heb je het over. Als er echt problemen waren met het verzamelen van data (bijvoorbeeld zonder toestemming) dan was dat in de afgelopen maanden heus wel naar buiten gekomen.

Er wordt inderdaad wat meer verzonden dan bij Win7 of 8, maar het meeste is geanonimiseerd. Bedoelt voor testing/debugging of statistieken. Daarnaast staan er wel dingen aan, maar die worden alleen gebruikt als applicaties daarom vragen. Denk aan locatie of het mogen gebruiken van de camera. Dan moet je dat eerst wel toestaan aan het OS anders kan die het daarna niet meer toestaan aan de app. Zitten ze dan constant de beelden van je camera door te sturen? Natuurlijk niet. En daar gaat het vooral om. Om dingen aan te kunnen bieden, moet je toegang krijgen. Gebruik je het niet of verleen je de toegang niet, dan gebeurt er niets.

En als het geen anonieme informatie betreft, dan gaat het vooral om zaken die niet online gedeeld worden, maar lokaal. Als je wilt dat je met Cortana een afspraak wilt maken in je agenda. Dan moet die dus toegang hebben tot je agenda en tot je microfoon. Verleen je die niet, dan kan Cortana niets. Wordt dat dan meteen verzonden naar internet? Als je de agenda synchroniseerd wel ja. Het zal alleen de data verwerken waarvan jij wil dat het het gebruikt. Zijn de voorwaarden misschien wat ruim opgezet? Dat wel, maar die is ook met enige toekomstperspectief in elkaar gezet. En er is goed gekeken naar hoe men het op smartphones regelt. Zitten er rare zinnen in? Vast wel, maar Microsoft heeft er geen baat bij om alles maar vast te leggen en te bespioneren. Niet in de laatste plaats omdat het dan alle bedrijfslicenties gaat verliezen. Juist door zich anders op te stellen als Google en zelfs verder te gaan dan Apple, moet het het vertrouwen winnen. Alles doorspelen en bijhouden levert ze op lange termijn niets op.

Begrijp me niet verkeerd: niet iedere app en iedere systeemtaak moet meteen met je privacy werken, maar men kan ook overdrijven. Veel van dit soort dingen zat ook al in 8.1 en daar was het ook geen probleem. Net als het gedoe met Solitaire wordt het gebruikt om maar nadelen te vinden, want die zijn er verder niet. Het is stoken om te stoken, niet omdat het een groter doel dient.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Martinspire

Mooi verhaal. Het probleem is echter dat er wel data verstuurd wordt die wel privacygevoelig is. Staat zelfs in de voorwaarden wat ze er mee kunnen doen, gaan doen of willen doen. Daarnaast moet het zo zijn dat jij degene bent die het knopje omzet wil je zaken delen met derden. Microsoft heeft dit gemakshalve maar nu voor ons gedaan inclusief een aantal verborgen zaken. Dan ben je in mijn ogen niet eerlijk bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat was gedurende de Preview periode niet anders en toen was dat ook allemaal al bekend en zelfs erger, want toen draaide er bijvoorbeeld ook een keylogger mee. Zo verrassend kan dat dus niet zijn en wie zegt dat Windows 7 en Windows 8.1 anders zijn? :? Dat het niet bekend is, betekend niet dat het binnen Windows 7 en Windows 8.1 niet gebeurd he. En daarnaast geeft Windows gedurende de setup ook al veel aan, dus het ligt ergens ook wel aan de (eind)gebruikers, die slecht lezen en achteraf achter dingen komen die ze niet willen (en vaak gewoon uit te schakelen zijn, maar daar te lui voor zijn om zich in te verdiepen). De tijd dat zulke dingen opt in is, is voorbij, omdat bedrijven ook wel weten of aanvoelen, dat anders die instelling niet aan gaat, vandaar dat een boel zaken tegenwoordig (en dat wordt alleen maar meer) opt out zijn of worden.

Wil je echt zekerheid inzake je privacy, dan stap je over op Linux... Al is dat misschien een schop tegen het (verkeerde?) been hier. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 04-08-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:14:
@Martinspire

Mooi verhaal. Het probleem is echter dat er wel data verstuurd wordt die wel privacygevoelig is. Staat zelfs in de voorwaarden wat ze er mee kunnen doen, gaan doen of willen doen. Daarnaast moet het zo zijn dat jij degene bent die het knopje omzet wil je zaken delen met derden. Microsoft heeft dit gemakshalve maar nu voor ons gedaan inclusief een aantal verborgen zaken. Dan ben je in mijn ogen niet eerlijk bezig.
Om dit wat in te perken staat hier wat er zoal gedeeld wordt en wat aan te passen is, hier een topic:
[Windows 10] Privacy & instellingen Helaas ook ik had liever gezien dat dit topic niet nodig was geweest!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

hatsaflats schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:21:
[...]

Logmein heeft gisteren een update (versie 2.2.0.383) uitgebracht die Hamachi weer fixt. Zojuist gedraait vanuit de updatefunctie van de applicatie...als een zonnetje...back from the dead zeg maar :P
Check, bij mij doet hij het ook weer!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:19:
[...]

Om dit wat in te perken staat hier wat er zoal gedeeld wordt en wat aan te passen is, hier een topic:
[Windows 10] Privacy & instellingen Helaas ook ik had liever gezien dat dit topic niet nodig was geweest!
Dat topic kan ik dus niet zien. Zoals ik eerder heb aangeven zit er een bug in Firefox. Ik kan dat topic niet zien, alleen de titel en verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ik heb m'n complete WiFi op de schop gegooid en er komt een speciaal gastennetwerk met _optout in de naam. Apparaten via dat netwerk kunnen onderling geen verbinding maken met mijn netwerk. Gewoon voor de zekerheid.

In de artikels die je linkte staat het volgende:
Microsoft claims that if you share your home Wi-Fi network via Wi-Fi Sense, your contacts won't have access to other computers, devices or files stored on your network. That's accomplished by turning off a feature called "network discovery," preventing your friends' computers from seeing the other computers and gadget connected signed into your Wi-Fi network. That makes it more difficult — not impossible — for your hacker friend to steal your stuff.
Dat is wel een hele luie oplossing. Even een range pingen, kijken welke reageren en je kan er alsnog bij, lijkt mij?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:31:
[...]

Dat topic kan ik dus niet zien. Zoals ik eerder heb aangeven zit er een bug in Firefox. Ik kan dat topic niet zien, alleen de titel en verder niets.
Dat is geen excuus voor onwetendheid. Dan pak je eventjes een andere browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zit hier op Firefox en kan het topic gewoon zien hoor? :?
Wellicht heb je een oudere versie van Firefox en kun je dus het beste even updaten.

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 04-08-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:36:
[...]
Dat is geen excuus voor onwetendheid. Dan pak je eventjes een andere browser.
Dat had ik al gedaan. Maar wat daar staat was mij al bekend via de Reddit forums. Neemt niet weg dat ik de pagina niet kan zien in Firefox, welke up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

[...]

Blijf je dit ook houden als je in energiebeheer snel opstarten uitschakeld? Hierdoor blijft er natuurlijk wat in het geheugen zitten, waar door andere beperkingen of veiligheidsinstellingen (of AV) een conflict kan ontstaan.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:39:
Dat had ik al gedaan. Maar wat daar staat was mij al bekend via de Reddit forums. Neemt niet weg dat ik de pagina niet kan zien in Firefox, welke up to date is.
Wellicht heb je een eigenaardige add-on draaien, waardoor een en ander niet goed werkt. Bijvoorbeeld HTTPS Everywhere (zoek er maar eens op in de dev fora ;) ), die wil met Tweakers wel eens moeilijk doen, aangezien SSL eigenlijk (zover ik weet) alleen supported is op de login pagina en daar buiten verder niet. Ik heb hier ook de nieuwste Firefox draaien en daar gaat het gewoon goed, dus het probleem is in ieder geval lokaal bij jou.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 04-08-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen WOT, Ghostery en uBlock draaien bij mij die eventeel invloed kunnen hebben op een webpagina. Daarnaast gebruik ik alleen LastPass.

@CH 033
Ik heb mijn energieinstellingen doorgespit, maar die functie kom ik niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:43:
Alleen WOT, Ghostery en uBlock draaien bij mij die eventeel invloed kunnen hebben op een webpagina. Daarnaast gebruik ik alleen LastPass.

@CH 033
Ik heb mijn energieinstellingen doorgespit, maar die functie kom ik niet tegen.
Is dit niet meer iets voor een firefox topic? Zie niet wat het met W10 te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het wel met Win 10 te maken heeft aangezien ik de pagina op mijn andere pc wel kan zien op W7 met exact dezelfde instellingen in Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:47:
Ik denk dat het wel met Win 10 te maken heeft aangezien ik de pagina op mijn andere pc wel kan zien op W7 met exact dezelfde instellingen in Firefox.
Klinkt als een interessante uitdaging voor: [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 04-08-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Werken jump lists in het startmenu bij jullie goed? Ik vind het sowieso al jammer dat je nu expliciet op het pijltje naar rechts moet klikken om een jump list te laten verschijnen, in Windows 7 verscheen die automatisch als je met de cursor boven een icon van een app bleef hangen. Maar bij sommige programma's blijft de jump list leeg of verschijnt hij de ene keer wel en de andere keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik ook. Alhoewel ik de meeste topics gewoon kan zien, sommigen gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 19:48
Heb sinds gisteren mijn nieuwe laptop op kantoor in gebruik. Daar gebruik ik dus een tweede (groot) scherm als tweede scherm. Laptop zelf is 13 inch, maar beide schermen zijn 1080. Je raadt het al, er moet verschillende scaling worden toegepast (grote scherm 100% en laptopscherm 125%). Maar dat gaat dus niet goed. Als ik het zo instel gaat het helemaal mis op het grote scherm. Op dezelfde scaling geen probleem.

Werken met opties als "beeldschermen aanpassen bij hoge DPI" etc. werken niet. Programmaatje dat hierboven ergens genoemd wordt (om de scaling à la Windows 8.1 te doen) werkt ook niet, want die zet alle scaling op een bepaald percentage.

Iemand hier ervaringen mee, of beter nog: een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 23:25
hallo
heb alweer een probleem met het toetsenbord. Hij staat nu op verenigde staten, alles klopt, alleen kan ik geen streepjes en dingetjes boven de klinkers krijgen...
is dat veranderd of weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

krissie100 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:56:
hallo
heb alweer een probleem met het toetsenbord. Hij staat nu op verenigde staten, alles klopt, alleen kan ik geen streepjes en dingetjes boven de klinkers krijgen...
je bedoeld é etc?

Toetsenbord moet op NL staan met US international indeling.
Dan kan ik gewoon een e en een ' typen en verschijnt er een automatisch een é.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

krissie100 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:56:
hallo
Indeling US International, taal moet je dan op Nederlands zetten. Werkte bij mij out-of-the-box, eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 23:25
DarkSide schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:58:
[...]

je bedoeld é etc?

Toetsenbord moet op NL staan met US international indeling.
Dan kan ik gewoon een e en een ' typen en verschijnt er een automatisch een é.
CptChaos schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:58:
[...]
Indeling US International, taal moet je dan op Nederlands zetten. Werkte bij mij out-of-the-box, eigenlijk. :)
Taal staat op NL en toetsenbord op US
maar zal even verder graven daarin :9
kan het allen goed krijgen als ik ook toetsenbord op NL zet, maar dan kloppen de dingen weer niet.

dit dus±
é

Edit:
Hij doet het weer goed :)
thx
had blijkbaar toetsenbord op Vernigde Staten geklikt ipv Vernigde Staten Internationaal XD
danku!
idd dat wat hieronder staat :+
ingewikkeld allemaal >:)

[ Voor 23% gewijzigd door krissie100 op 04-08-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

krissie100 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:59:
[...]

[...]

Taal staat op NL en toetsenbord op US
maar zal even verder graven daarin :9
kan het allen goed krijgen als ik ook toetsenbord op NL zet, maar dan kloppen de dingen weer niet.

dit dus±
é
Indeling moet niet US zijn maar US international (klein maar belangrijk verschil)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe altijd bewust NIET internationaal omdat ik het irritant vind dat je dan een é krijgt als je e' wilt typen en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Freakster86 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:50:
[...]

Ik kreeg precies dezelfde melding op mijn laptop. Mijn G210M zou niet compatibel zijn. Raar, want de driver van Nvidia vermeldt deze kaart wel. Echter, mijn laptop heeft Hybrid Technology en dus ondersteunt die driver mijn laptop niet... Nvidia wijst naar Asus en Asus... die hebben al jaren geen update meer gegeven.

Toen maar windows 10 geïnstalleerd op een andere hdd (windows 7, activatie, upgrade) en zonder het installeren van drivers was dit geen enkel probleem. Ik heb nu zelfs de G210M en Hybrid Power werkend gekregen :) Geen garantie voor jouw situatie, maar het valt in ieder geval te proberen.
Op de site van Acer staat mijn apparaat niet in de lijst met apparaten die kunnen geüpdatet worden.
Ik heb een Iconia W5 = W510 en die wordt niet ondersteund maar de W4 reeks wel.

Dit is de melding die ik krijg:

Compatibiliteitsprobleem:
Intel(R) Graphics Media Accelerator.
De beeldschermfabrikant heeft uw beeldscherm niet compatibel gemaakt met Windows 10.
Raadpleeg de fabrikant voor ondersteuning.

IK heb inmiddels geschreven naar Acer en wacht nog op een antwoord.
Ben benieuwd wat het antwoord zal zijn.

Mijn Acer had bij aankoop al Windows 8.

Dit begrijp ik niet zo goed:
"Toen maar windows 10 geïnstalleerd op een andere hdd (windows 7, activatie, upgrade) en zonder het installeren van drivers was dit geen enkel probleem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
onkeltje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:56:
[...]
"Toen maar windows 10 geïnstalleerd op een andere hdd (windows 7, activatie, upgrade) en zonder het installeren van drivers was dit geen enkel probleem"
De installatie programma's van mijn Asus moederbord wilden niet werken na een schone installatie van W10. Toen eerst een schone W7 erop gezet, alle drivers enzo geïnstalleerd en toen weer W10 eroverheen. Werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
onkeltje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:56:
[...]

Op de site van Acer staat mijn apparaat niet in de lijst met apparaten die kunnen geüpdatet worden.
Ik heb een Iconia W5 = W510 en die wordt niet ondersteund maar de W4 reeks wel.

Dit is de melding die ik krijg:

Compatibiliteitsprobleem:
Intel(R) Graphics Media Accelerator.
De beeldschermfabrikant heeft uw beeldscherm niet compatibel gemaakt met Windows 10.
Raadpleeg de fabrikant voor ondersteuning.

IK heb inmiddels geschreven naar Acer en wacht nog op een antwoord.
Ben benieuwd wat het antwoord zal zijn.

Mijn Acer had bij aankoop al Windows 8.

Windows voert een compatibiliteitscontrole uit voordat je kunt upgraden. In mijn (en jouw geval) herkent hij een apparaat waar geen nieuwe driver voor beschikbaar is en zegt dus niet compatibel.

Dit kun je oplossen met een nieuwe driver, maar je bent dan afhankelijk van de fabrikant van je laptop. In mijn geval Asus, in jouw geval Acer. Mijn laptop is 4,5 jaar oud en er is maar één videokaart driver beschikbaar (officieel). Die is ook nog eens voor Windows 7. Een update vanuit Asus hoef ik niet te verwachten en ze geven ook niet thuis. Zij zeggen dat het ligt aan Nvidia en vice versa.

Ik heb dus het volgende gedaan:
  1. Mijn ssd eruit gehaald, zodat ik die altijd weer terug kan zetten.
  2. Oude ssd erin gestopt en windows 7 geïnstalleerd.
  3. Vervolgens die installatie (telefonisch) geactiveerd en geen updates of drivers geïnstalleerd.
  4. Met de media creation tool kun je dan upgraden naar windows 10.
  5. In windows 10 kun je (hoogst waarschijnlijk) de drivers van windows 7/8.1 gewoon installeren.
Dat werkte in ieder geval voor mij. Ik heb nu zelfs een verse installatie op de goede ssd gezet en alles overgezet. Waar een wil is, is een weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Ik heb een vraag, en hoop dat iemand al hetzelfde gedaan heeft.
PC met win 7 ultimate met i7-920 van meer dan 5 jaar oud.
Nu kan ik ofwel hw upgrade onder w7 doen en daarna w10 upgrade of eerst naar w10 en dan hardware upgrade.
Er zal nieuw mainbord, nieuwe cpu en een nieuwe raid controller in moeten.

Raid controller kan later eventueel, kan alle data makkelijk backuppen.

Geen ervaring zelf met w10, wel ooit ssd vervangen voor groter exemplaar eb dat ging prima onder w7, dus ik neig naar hardware upgrade onder w7

Nieuw mainbord krijgt ook nog nieuw geheugen uiteraard.
Van alles gelezen over punten en 3 dingen veranderen maar erg duidelijk is het niet. Zal de andere threads hier gaan lezen over w10 upgrade issues.

[ Voor 16% gewijzigd door jacovn op 04-08-2015 13:31 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dan maar hopen dat je een retail win7 hebt. Want als dat niet het geval is, dan zal die natuurlijk ook niet activeren op de nieuwe MB/geheugen/cpu combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
[...]

Die bug zit bij jou, niet in FF.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pafdaddy
Die bug zit niet bij mij. Niet direct :) Ik heb de bug inmiddels gevonden. Ik gebruik wat add-ons in Firefox en dus ook scripts via Greasemonkey. De anti adblock killer van Reek is het probleem. Die voorkomt dat ik sommige topics niet kan zien. Dit heb ik alleen op Tweakers, aangezien ik het nergens anders tot nu toe ben tegengekomen.

Op mijn andere pc met W7 en Firefox en dezelfde instellingen heb ik geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Vreemd genoeg heb ik het idee dat sommige apps veel minder eenvoudig gevonden worden op Windows 10, dan op Windows 8/8.1 en Windows 7.

Neem bijvoorbeeld Origin, deze wordt op eerdere versies vrijwel direct gevonden. Bij Windows 10 totaal niet. De app is duidelijk geïnstalleerd en via het navigeren ben ik wel in staat om als nog bij de .exe te komen. Toch lijkt me dit toch erg omslachtig.

Eerder drukte ik op de WIN toets, vervolgens de eerste letters van de app en ENTER. Dit zorgde in 9/10 gevallen dat de juiste app direct opstartte. Dit idee heb ik minder bij Windows 10. Iemand dezelfde ervaring?

Kan dit misschien komen doordat ik pas een aantal dagen gebruik maak van Windows 10?

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hoe pas je de naam van de gebruikersmap aan?

Windows heeft deze map echt een rare naam gegeven. Als voorbeeld:
Windows account = JKsmit@outlouk.com
Echte naam daar = Jan Smit
Gebruikersmap = Jksm

Hij lijkt dus je email te pakken, maar halverwege af te kappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 09:07
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:59:
@pafdaddy
Die bug zit niet bij mij. Niet direct :) Ik heb de bug inmiddels gevonden. Ik gebruik wat add-ons in Firefox en dus ook scripts via Greasemonkey. De anti adblock killer van Reek is het probleem. Die voorkomt dat ik sommige topics niet kan zien. Dit heb ik alleen op Tweakers, aangezien ik het nergens anders tot nu toe ben tegengekomen.

Op mijn andere pc met W7 en Firefox en dezelfde instellingen heb ik geen last.
Helemaal top al die info over Firefox, alleen heeft het weinig met Windows 10 te maken..

Ik had net zoals wel meer mensen problemen met het Startmenu en eigenlijk de complete taakbalk. Na van alles met het register, powershell etc. te geprobeerd te hebben, heb ik windows maar opnieuw geïnstalleerd. Dat is het enige voordeel van een OS wat er nog maar net op staat, opnieuw installeren is een stap die sneller gemaakt is.

Het probleem had te maken met Cortana en Microsoft-Windows-TWinUI/Operational (beide met een shell error). Geen idee wat het precies was, maar wat ik kon vinden was dat het met Accountrechten te maken had. Een nieuwe lokaal account aanmaken werkte bij mij niet en bij sommige weer wel.
Zijn er hier meer mensen met niet werkende startknoppen etc.? Hebben jullie de UAC naar 0 gezet? Ik ben zelf bang dat het hierdoor komt, omdat ik verder bijna niets raars gedaan heb met mijn schone windows, behalve die UAC naar 0 gezet.
Hebben andere hier de UAC wel naar 0 gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
De "live" upgrade van Windows 7 is soepel verlopen. De eerste keer goed opletten anders gaat het allerhande informatie van jou naar Microsoft sturen, dat willen we toch niet. Dat moet je dus uitschakelen.

Er word aangegeven dat mijn VIA HD audio deck niet werkt maar er is wel geluid. De microfoon werkt niet goed genoeg voor spraak ingave.

Helaas als je de taakbalk links rechtop zet heb je weer zo'n belachelijk brede taakbalk, waarom doen ze dat zo en luisteren ze niet naar de klanten?

Ook als indexing service is uitgezet staat de harde schijf nog vrolijk te reutelen, er kunnen denk ik nog wel een paar services van minder prioriteit uitgeschakeld worden.

Wat eerder al gezegd is, alles is naar de laatste mode plat opgezet. Eigenlijk mankeert alleen Nijntje nog om het zo op de kleuterschool te kunnen inzetten.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunissenstefan
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-02-2022
Mijn start menu werkt nog steeds niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:08

RayNbow

Kirika <3

Freakster86 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:21:
Hoe pas je de naam van de gebruikersmap aan?

Windows heeft deze map echt een rare naam gegeven. Als voorbeeld:
Windows account = JKsmit@outlouk.com
Echte naam daar = Jan Smit
Gebruikersmap = Jksm

Hij lijkt dus je email te pakken, maar halverwege af te kappen?
How to rename the User folder in Windows 10?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Erg soepele transactie, heb eerst geformateerd, windows 7 er schoon op en toen de 10 upgrade.
Alles lijkt vlotter te reageren als in 7. Tot zover erg positief.

De mailbox is wel ff wennen en ik krijg mn xs4all mail niet geinstalleerd.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 09:07
teunissenstefan schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:29:
Mijn start menu werkt nog steeds niet :/
Lees mijn post vlak boven je eigen even. Mocht een nieuwe lokaal account niet werken en werkt naast je startmenu ook je taakbalk niet, dan zou ik een reinstall doen of je windows herstellen met het behoud van je gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Krilo_89 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:11:
[...]

Lees mijn post vlak boven je eigen even. Mocht een nieuwe lokaal account niet werken en werkt naast je startmenu ook je taakbalk niet, dan zou ik een reinstall doen of je windows herstellen met het behoud van je gegevens.
teunissenstefan in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 27 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.