Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het kloppen dat om het nVidia Control Panel te krijgen, je handmatig de nVidia driver van hun site moet installeren...? Alles werkt hier prima, ik kan alleen dat CP nergens vinden en bepaalde basisinstellingen dus niet veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:27:
Ik doe altijd bewust NIET internationaal omdat ik het irritant vind dat je dan een é krijgt als je e' wilt typen en zo...
Inderdaad. Juist niet internationaal doen. Dan krijg je ook dat je een " twee maal moet typen voordat ie verschijnt, en dan verschijnt ie uiteraard dubbel. Dus gewoon juist alleen US kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:45:
Inderdaad. Juist niet internationaal doen. Dan krijg je ook dat je een " twee maal moet typen voordat ie verschijnt, en dan verschijnt ie uiteraard dubbel. Dus gewoon juist alleen US kiezen.
", spatie, klaar.

International ftw :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik had gehoopt dat ze voortaan de weeknummers weergeven (wanneer je op de tijd/datum klikt) in het startmenu. Maar nee

(Of zie ik iets totaal over het hoofd om dat alsnog in te stellen)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
streamnl schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:50:
Ik had gehoopt dat ze voortaan de weeknummers weergeven (wanneer je op de tijd/datum klikt) in het startmenu. Maar nee

(Of zie ik iets totaal over het hoofd om dat alsnog in te stellen)
In de agenda van Outlook kun je dat wel aanzetten, en ook in de Calendar app.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 04-08-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik ben eigenlijk opzoek naar goede technische documentatie omtrent Windows Hello.
Ik snap niet waarom ik een pincode aan mijn account moet koppelen voordat ik de vingerafdrukscanner kan gebruiken.

Ik gebruikte onder Windows 8.1 een configuratie met twee lokale accounts, een normale gebruiker en een administrator. Voor beide accounts had ik verschillende vingers geconfigureerd zodat ik niet steeds een wachtwoord moest ingeven als ik administrator rechten nodig had.

Na de upgrade naar Windows 10 werd de vingerafdruk voor mijn standard user wel herkend echter bij de administrator kreeg ik de melding dat ik eerst een pin moet configureren.
Nu vraag ik mij af wat is de meerwaarde van een PIN tegenover een goede passphrase?
Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar technische documentatie over hoe de authenticatie precies werkt en welke settings ik bijvoorbeeld via het register of een (lokale) group policy zou kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
shadowman12 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:59:
In de agenda van Outlook kun je dat wel aanzetten, en ook in de Calendar app.
I know.
Maar dat is niet wat ik wil ;)
Toch bedankt

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:14

RayNbow

Kirika <3

Brad Pitt schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:50:
[...]

", spatie, klaar.

Niet wanneer je vaak quotes moet gebruiken. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 23:28
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:45:
Ik heb behoorlijke problemen met Firefox. Als ik de pc in slaapstand zet en daarna weer uit slaapstand haal, na zeg een half uur, dan zie ik mijn browser en dan met niets erin. Geen tekst, geen afbeeldingen, geen hyperlinks, nada. Ik met FF dan opnieuw opstarten.

Ook op Tweakers heb ik problemen. Als ik mijn bookmarks open en dan naar de laatste reactie klik dan zie ik wel de titel maar geen enkele reactie op geen enkele pagina. Zo ook in dit topic. Dit was niet zo in W7.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat W10 er heel gelikt uitziet, maar ik ben nu al een hele dag bezig om alle privacy issues op te lossen. En steeds als je denkt dat je klaar bent komt er wat nieuws bij. Vandaag dacht ik voor het eerst: had ik maar geen upgrade gedaan met een clean install. Ik denk dat ik dat ik bijna de grens bereik van downgraden en terug naar W7.
Dat heb ik ook gehad, maar dan in W8. Dan moet je eerst Fx sluiten en dan weer starten, dan is het weg. Met W10 nog geen last van gehad. Maar de laatste versies van Fx had ik er sowieso al geen last meer van. Maar Slaapstand gebruik ik toch al nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Krilo_89 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:21:
[...]

Helemaal top al die info over Firefox, alleen heeft het weinig met Windows 10 te maken..

Ik had net zoals wel meer mensen problemen met het Startmenu en eigenlijk de complete taakbalk. Na van alles met het register, powershell etc. te geprobeerd te hebben, heb ik windows maar opnieuw geïnstalleerd. Dat is het enige voordeel van een OS wat er nog maar net op staat, opnieuw installeren is een stap die sneller gemaakt is.

Het probleem had te maken met Cortana en Microsoft-Windows-TWinUI/Operational (beide met een shell error). Geen idee wat het precies was, maar wat ik kon vinden was dat het met Accountrechten te maken had. Een nieuwe lokaal account aanmaken werkte bij mij niet en bij sommige weer wel.
Zijn er hier meer mensen met niet werkende startknoppen etc.? Hebben jullie de UAC naar 0 gezet? Ik ben zelf bang dat het hierdoor komt, omdat ik verder bijna niets raars gedaan heb met mijn schone windows, behalve die UAC naar 0 gezet.
Hebben andere hier de UAC wel naar 0 gezet?
Ik gebruik TweakUAC. Kan je op 3 manieren instellen. http://www.winability.com/tweak-uac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@desalniettemin
Ik zal eens zien of het langer aanhoudt. Hardware acceleratie is uitgezet, misschien dat dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Top! Bedankt :)

Heeft hier inderdaad gewerkt. Ging zelfs heel gemakkelijk. Het opnieuw inloggen duurde niet zo lang als waar hij voor waarschuwt. Staat weer een stuk beter zo. Wel raar dat Windows dit zo instelt en maar (max?) 5 letter gebruikt van je emailadres. Waarom niet de optie tijdens installatie om je eigen naam op te geven? Lokale accounts hebben dit probleem namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkwark
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-07 16:50
Windows 10 zegt constant dat mijn virus scanner niet aanstaat en dat ik deze moet aanzetten. Dit terwijl ik gewoon Eset Smart security aan heb staan. Ondertussen heb ik gevonden dat je deze melding kan uitschakelen, maar ik krijg telkens wel een pop up van Windows dat mijn Eset aandacht vereist maar als ik hier op klik gebeurt er niets.. Vind het maar apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

mrkwark schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:55:
Windows 10 zegt constant dat mijn virus scanner niet aanstaat en dat ik deze moet aanzetten. Dit terwijl ik gewoon Eset Smart security aan heb staan. Ondertussen heb ik gevonden dat je deze melding kan uitschakelen, maar ik krijg telkens wel een pop up van Windows dat mijn Eset aandacht vereist maar als ik hier op klik gebeurt er niets.. Vind het maar apart
Wachten op een update van Eset.
je moet niet vergeten dat nog niet alle software is geupdate voor windows 10 en dat er dus het een en andere nog aangepast moet worden.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Op mijn vergrendelscherm heb ik een tekst knopje met: Leuke foto?
Hoe de f.. haal ik dit weg. Dit schijnt een van die feedback dingen van MS te zijn..

Enig idee hoe ik dit uitschakel/verwijder?

Edit: daarnaast wijzigt mijn vergrendelschermachtergrond ook telkens.

[ Voor 15% gewijzigd door Mrjraider op 04-08-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkwark
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-07 16:50
Pykow schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:58:
[...]

Wachten op een update van Eset.
je moet niet vergeten dat nog niet alle software is geupdate voor windows 10 en dat er dus het een en andere nog aangepast moet worden.
http://www.eset.com/nl/ondersteuning/windows10/

Maar je hebt wel gelijk ja vergeet soms dat windows 10 pas een paar dagen officieel uit is.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:19:
Kan het kloppen dat om het nVidia Control Panel te krijgen, je handmatig de nVidia driver van hun site moet installeren...? Alles werkt hier prima, ik kan alleen dat CP nergens vinden en bepaalde basisinstellingen dus niet veranderen...
Ja klopt helemaal, eerst naar nvidia laatste drivers voor w10 installeren, dan Geforce experience als je die erbij wilt. Zelfde probleem hier gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

mrkwark schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:01:
[...]

http://www.eset.com/nl/ondersteuning/windows10/

Maar je hebt wel gelijk ja vergeet soms dat windows 10 pas een paar dagen officieel uit is.. :F
Dit komt doordat je het ziet als een "Gratis" update haha.
Tot dus ver heb ik thuis nog geen problemen gehad met Drivers, hoewel er nog wel uitroepen staan tussen me apparaten, maar ik merk helemaal niks en dus maak ik me daar niet druk om.

Gebruik zelf gewoon AVG antivirus en deze werkte gelijk perfect.
Natuurlijk zal er altijd ergens nog een lek aanwezig zijn, dus een antivirus programma is wel handig om nu te draaien ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Jammer dat je in de Agenda app niet kunt uitzoomen. Ik vind het fijn om een weekoverzicht te hebben, maar nu zie ik per dag maar een paar uur. Je mist zo het overzicht van de hele week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:57
Nog steeds niet kunnen upgraden. Ongeveer 2-3 weken gereserveerd maar ik krijg gewoon niets binnen.

Alles is geupdate, als ik de MediaCreationTool laat runnen krijg ik de prachtige "Er is iets gebeurd" boodschap. Microsoft die maw gewoon in je gezicht spuugt door je geen duidelijke foutmelding te geven zodat je kan gaan troubleshooten. De hier reeds aangehaalde fixes helpen niet. Ook het wuauclt.exe commando brengt geen zoden aan de dijk.

Probleemgevalletje?

EDIT: verkeerde topic, mag geknipt worden :(

[ Voor 4% gewijzigd door SanderH_ op 04-08-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik het het via tooltje van Microsoft geupgrade. Ging prima. Geen problemen tot nu toe.

[ Voor 49% gewijzigd door desalniettemin op 04-08-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karce765
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-08 21:14
Hoi mede tweakers,

Ik zit nu op windows 10 maar ik heb een vreemd probleem.
Als ik in Edge of windows media player een video wil bekijken dan schokt het beeld en kraakt het geluid gigantisch.

Dit probleem heb ik in Edge en windows media player.
In Chrome, Firefox, Spotify en VLC werkt alles gewoon normaal.

Weet iemand van jullie wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk, dat zijn Bugs, helaas zitten er nogal wat in dit nieuwe OS.
De tijd (updates) zal raad brengen, zij die wat wachten vooraleer deze nieuwe bug verzameling van MS erop te gooien zullen al wat minder meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Vreemde gewaarwording op m'n laptop, sinds gisteren maakt hij niet meer automatisch verbinding met een WiFi netwerk en wanneer ik wél verbind blijft de status op beperkt/geen internet staan in de Win10 interface maar het internet is wel gewoon aanwezig.. Inclusief een LAN kabel icoontje ipv WiFi icoon.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OMwL7e4.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c88hcse.png

Driver is opnieuw geïnstalleerd maar verhelpt het niet, ik ben nu ff een sfc /scannow aan het uitvoeren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StreamLiNer69
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
mijn installatie van windows 10 op mijn laptop ging goed, alleen heb ik nooit een melding gekregen en heb het gewoon van de site gedownload en geïnstalleerd. binnenkort ga ik een nieuwe pc bouwen alleen kan ik dan windows 8.1 kopen en dan nog steeds upgraden naar windows 10? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 16:29
Zijn er hier meerdere mensen die problemen hebben met het installeren van de nvidia drivers? Krijg ze niet geïnstalleerd via Geforce Experience. Bij het installeren krijg ik een foutmelding dat de bestanden die geïnstalleerd moeten worden (Dingen zoals Real HD Audio, PhysX etc..) niet geselecteerd zijn. snelle/aangepaste installatie maakt niet uit, krijg bij beiden al een foutmelding voordat ik ergens een keuze in kan maken.

EDIT: http://i59.tinypic.com/nyxr38.png (Screenshot van het probleem om het te verduidelijken.)

[ Voor 10% gewijzigd door infidel011 op 04-08-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen!

Ik heb een paar uur geleden Windows 10 geinstalleerd vanaf Windows 7.
Alles werkt naar behoren, maar ik had toch een paar vraagjes:

Ik had dit op Windows 7 niet maar nu op Windows 10 wel.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JdjViUQ.png

Ik praat over de taakbalk die op beide schermen zit, ik vind dit vervelend en wil het eigenlijk alleen op mijn eerste monitor (de rechter)

In de instellingen heb ik nog niets kunnen vinden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kJxfcV1.png

Als iemand mij zou kunnen helpen heel graag!

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag Tweakers,

Na lang gezocht te hebben ga ik jullie toch maar om advies vragen. Ik heb een surface pro 2 en geniet al een paar dagen van windows 10. Tot dusver ben ik tevreden, MAAR

Ik krijg mijn mail en agenda niet gesynchroniseerd. Ik krijg mezelf wel ingelogd, maar hij wil niet synchronizeren, zoals op het plaatje te zien is. Ik maak gebruik van GMAIL.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/s5fh4h.png

Meer mensen met het probleem? En nog beter, een oplossing?

Ik heb trouwens al geprobeerd om mijn firewall uit te schakelen, maar tot dusver heeft dat niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StreamLiNer69
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:46:
Goedemiddag Tweakers,

Na lang gezocht te hebben ga ik jullie toch maar om advies vragen. Ik heb een surface pro 2 en geniet al een paar dagen van windows 10. Tot dusver ben ik tevreden, MAAR

Ik krijg mijn mail en agenda niet gesynchroniseerd. Ik krijg mezelf wel ingelogd, maar hij wil niet synchronizeren, zoals op het plaatje te zien is. Ik maak gebruik van GMAIL.
[afbeelding]

Ik heb trouwens al geprobeerd om mijn firewall uit te schakelen, maar tot dusver heeft dat niet geholpen.
als u naar instellingen gaat en dan naar acoutns kan je de synchronisatie instellingen aanpassen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

mrkwark schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:55:
De laatste versie zou wel onder Windows 10 moeten werken: http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=NEWS326

De zakelijke variant (ESET Endpoint Antivirus) draait hier probleemloos:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/eset3.png

[ Voor 10% gewijzigd door MegaTronics op 04-08-2015 18:00 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:50:
[...]

", spatie, klaar.

Nou, ehh, dat is 1 spatie teveel en dan moet ik ook nog een keer op delete drukken om die spatie weg te halen, dus dat zijn 3 handelingen i.p.v. 1. Niet echt handig als je PHP wilt schrijven en er op 1 regel vaak meer dan 10 quotes staan. ;)

Maarre, wat zou het voordeel van International dan zijn, naast dit geklooi? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
iemand ervaring met de GodMode in Windows 10.

Hoe enable je het?

1. Maak een nieuwe map genaamd: GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} (kopieer de hele tekst, is het beste)

2. Je krijgt nu een icoontje te zien met GodMode
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/db57c291eb0cb3246b6e041eb0b1448a.png

3. Je hebt nu meerdere opties op aan te passen + een betere overzicht met de instellingen waar ze staan.
Ideaal dit..
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/6f54cbb1903fd145d53f8db124589429.png

[ Voor 86% gewijzigd door theduke1989 op 04-08-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend heb ik een nieuwe PC gebouwd maar helaas werd Windows zo traag dat er ik niet meer kon werken. Volgens de task manager werd al het geheugen in gebruik genomen maar ik kon geen enkel proces vinden die dit veroorzaakte. Non-paged pool totaal nam echter constant toe met name wanneer ik aan het downloaden was... Dit blijkt dus een probleem te zijn met de driver voor de NIC van het moederbord: KillerNIC E2200.

Mocht je moederbord dus beschikken over een KillerNIC E2200 dan kun je dit probleem verhelpen door de nieuwste driver te installeren via:

http://www.killernetworking.com/support/driver-downloads

Gigabyte heeft trouwens op dit moment op hun website nog steeds de slechte driver staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Hm, bij nader inzien was het geen goed idee om mijn oude Asus 1201N netbookje ook een update naar Windows 10 te geven, ondanks dat Windows zelf het vooraf wel mogelijk leek te vinden:
- ik krijg continue de melding 'ontbrekend ACPI-stuurprogramma. Installeer het Asus ACPI-stuurprogramma' Die driver is echter nergens te vinden voor deze netbook...
- dhcp werkt om één of andere reden niet of niet goed, waardoor ie geen ip nummer krijgt toegezen. Dus internet werkt ook niet, ook al heb ik wel een netwerkverbinding (want ik kan wel naar andere computers in het netwerk een verbinding leggen). Het vage is dat dit in het begin wel werkte maar nu niet meer, chrome zegt bij elke pagina die je probeert te openen 'DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET'. En de Edge browser start niet eens fatsoenlijk op: ik zie alleen een tijdje het logo van Edge in beeld en daarna sluit ie weer.
- zoeken werkt niet: als je het start menu opent (wat ook de helft van de tijd niet wil) heeft typen van een woord geen enkel effect en klikken op het zoek icoon naast het start icoon doet ook niets

En zo kan ik nog wel even doorgaan, eigenlijk werkt bijna niets meer :(

Nu gebruikte ik dit ding eigenlijk toch nog voornamelijk als remote desktop client en dat is dan toevallig één van de weinige dingen die nog wel werkt dus heel erg is het allemaal niet. Maar toch wel heel vaag dat dit allemaal zo de soep in loopt. Ik gok dat die ontbrekende driver aan de basis van veel problemen ligt, maar ja, als die niet te vinden is wordt het wel lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Karce765 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:19:
Hoi mede tweakers,

Ik zit nu op windows 10 maar ik heb een vreemd probleem.
Als ik in Edge of windows media player een video wil bekijken dan schokt het beeld en kraakt het geluid gigantisch.

Dit probleem heb ik in Edge en windows media player.
In Chrome, Firefox, Spotify en VLC werkt alles gewoon normaal.

Weet iemand van jullie wat het probleem is?
Driver probleem? Heb nergens last van. Video's spelen zonder haperen en hangen af. Alleen reageert het niet meteen als ik een tab sluit. Paar keer klikken, dan pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:05:
[...]

Ja klopt helemaal, eerst naar nvidia laatste drivers voor w10 installeren, dan Geforce experience als je die erbij wilt. Zelfde probleem hier gehad.
Ok, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@theduke1989: Toch wel handig idd. Meteen even gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Iemand al 5.1 audio aan de praat in combinatie met een Realtek audiochip?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:06
iemand een idee hoe pijltje van snelkoppelingen weg te halen?
Oude truuk via register werkt wel maar geeft bijkomende effecten zoals het niet kunnen rechtsklikken op startknop en dus geen menu hierbij.
Of zou dit ook via God Mode kunnen ? probeer ik ook ff uit

Ben eruit >> deze site heeft de oplossingen 8)

[ Voor 24% gewijzigd door scorpio op 04-08-2015 21:11 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:47
In edge kan je nog niet je zoekmachine wijzigen naar Google? Bing vind ik namelijk 10x niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

rolandos582 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:31:
In edge kan je nog niet je zoekmachine wijzigen naar Google? Bing vind ik namelijk 10x niks.
Ik heb anders gewoon google als zoek machine.
Gewoon naar google.nl gaan. En dan de settings in edge aanpassen en je kan google kiezen

Dit was een aantal builds geleden idd nog niet mogelijk. Maar gelukkig nu wel

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
[...]

Ik vind het juist vervelend dat altijd ongevraagd Nederlands word mee-geïnstalleerd terwijl ik Engels als taal heb. Dat moet ik er elke keer weer afgooien.

Hmmm Aero Flip 3D werkt ook niet. Zeker standaard MS drivers geïnstalleerd, moet ik weer drivers zoeken...

[ Voor 10% gewijzigd door Obelink op 04-08-2015 19:58 . Reden: Aero Flip 3D ]

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
GodMode link gemaakt, hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 16-09 10:24
Vandaag eindelijk Windows 10 Home x64 geinstalleerd. Ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Nergens geen gedonder met drivers whatsoever. Zelfs Office 2003 werkt gewoon, net als alle andere programma's die ik gebruik. Winamp, Totalcommander, Firefox, Vuze, het werkt allemaal. :)

Klein minpuntje is het ontbreken van de instelling om de ruimte tussen de bureaublad iconen groter dan wel kleiner te maken. Via een omweggetje met wat register instellingen dit probleem alsnog kunnen verhelpen.

Ook zou ik wel graag het "New notification" tray icoontje rechtsonder weg willen hebben, maar dat is tot dusver nog niet gelukt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:45:
Hm, bij nader inzien was het geen goed idee om mijn oude Asus 1201N netbookje ook een update naar Windows 10 te geven, ondanks dat Windows zelf het vooraf wel mogelijk leek te vinden:
- ik krijg continue de melding 'ontbrekend ACPI-stuurprogramma. Installeer het Asus ACPI-stuurprogramma' Die driver is echter nergens te vinden voor deze netbook...
- dhcp werkt om één of andere reden niet of niet goed, waardoor ie geen ip nummer krijgt toegezen. Dus internet werkt ook niet, ook al heb ik wel een netwerkverbinding (want ik kan wel naar andere computers in het netwerk een verbinding leggen). Het vage is dat dit in het begin wel werkte maar nu niet meer, chrome zegt bij elke pagina die je probeert te openen 'DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET'. En de Edge browser start niet eens fatsoenlijk op: ik zie alleen een tijdje het logo van Edge in beeld en daarna sluit ie weer.
- zoeken werkt niet: als je het start menu opent (wat ook de helft van de tijd niet wil) heeft typen van een woord geen enkel effect en klikken op het zoek icoon naast het start icoon doet ook niets

En zo kan ik nog wel even doorgaan, eigenlijk werkt bijna niets meer :(

Nu gebruikte ik dit ding eigenlijk toch nog voornamelijk als remote desktop client en dat is dan toevallig één van de weinige dingen die nog wel werkt dus heel erg is het allemaal niet. Maar toch wel heel vaag dat dit allemaal zo de soep in loopt. Ik gok dat die ontbrekende driver aan de basis van veel problemen ligt, maar ja, als die niet te vinden is wordt het wel lastig...
Toevallig heb ik hem hier ook op mijn 1201N gezet. Hier werkt hij goed. Ik heb Snappy Driver geinstalleerd op de missende SMB bus driver (en anderen) te installeren.
Vervolgens handmatig de laatste NVIDIA drivers erover en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:04:
Nou, ehh, dat is 1 spatie teveel en dan moet ik ook nog een keer op delete drukken om die spatie weg te halen, dus dat zijn 3 handelingen i.p.v. 1. Niet echt handig als je PHP wilt schrijven en er op 1 regel vaak meer dan 10 quotes staan. ;)
Delete is niet nodig.
Maarre, wat zou het voordeel van International dan zijn, naast dit geklooi? :)
Niet iedereen schrijft dagelijks bergen PHP en dingen als één bakje crème fraîche zijn, voor mij, sneller zo.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Laatst online: 16-09 22:36
Quad schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:31:
Vreemde gewaarwording op m'n laptop, sinds gisteren maakt hij niet meer automatisch verbinding met een WiFi netwerk en wanneer ik wél verbind blijft de status op beperkt/geen internet staan in de Win10 interface maar het internet is wel gewoon aanwezig.. Inclusief een LAN kabel icoontje ipv WiFi icoon.

[afbeelding] [afbeelding]

Driver is opnieuw geïnstalleerd maar verhelpt het niet, ik ben nu ff een sfc /scannow aan het uitvoeren.
kijk even bij je energie instellingen, wat staat er bij de schema instellingen van je energiebeheerschema bij draadloze adapter? Bij mij werkt het alleen vlekkeloos als deze op "maximale prestaties" staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Even een kleine off topic vraag.

Chrome speelt geen .gif bestanden meer af op websites (zoals 9gag). Voorheen werkte dit prima. Ik kan niks vinden via google en heb het getest in IE (werkt) en Edge (kan niet met 9gag verbinden :?)

Iemand een idee welke setting dat is (of dat het te maken heeft met windows 10)?

EDIT:
Lijkt met de site zelf te maken te hebben? Op andere sites spelen ze wel af. :|

Chrome opnieuw installeren did the trick.

[ Voor 17% gewijzigd door Freakster86 op 04-08-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Freakster86 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:07:
Even een kleine off topic vraag.

Chrome speelt geen .gif bestanden meer af op websites (zoals 9gag). Voorheen werkte dit prima. Ik kan niks vinden via google en heb het getest in IE (werkt) en Edge (kan niet met 9gag verbinden :?)

Iemand een idee welke setting dat is (of dat het te maken heeft met windows 10)?
Ik zou het niet durven zeggen. Zowel chrome als edge spelen de gifjes prima af hier.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
[...]

Gelukkig mag je dat alllemaal zelf kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Snowwie schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:02:
Vandaag eindelijk Windows 10 Home x64 geinstalleerd. Ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Nergens geen gedonder met drivers whatsoever. Zelfs Office 2003 werkt gewoon, net als alle andere programma's die ik gebruik. Winamp, Totalcommander, Firefox, Vuze, het werkt allemaal. :)

Klein minpuntje is het ontbreken van de instelling om de ruimte tussen de bureaublad iconen groter dan wel kleiner te maken. Via een omweggetje met wat register instellingen dit probleem alsnog kunnen verhelpen.

Ook zou ik wel graag het "New notification" tray icoontje rechtsonder weg willen hebben, maar dat is tot dusver nog niet gelukt.
Instellingen, Beeldscherm, Meldingen en Acties, Systeempictogrammen in of uitschakelen, Actiecentrum aan of uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broer kan met Windows 10 niet meer inloggen. Hij gebruikte met Windows 7 altijd zijn fingerprint scanner en is daarom zijn gewone wachtwoord vergeten. Als hij de scanner gebruikt wordt een icoontje rechtsbovenin wel groen maar vervolgens geeft hij aan dat hetwachtwoord onjuist is. Weet iemand hoe hij dit kan oplossen

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 14:43
picardo schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 09:27:
Ik zelf had een groot scaling probleem na de update W10 . Op een full hd scherm van 15,6 inch.
In sommige programma's was het lettertype wazig en een aantal vensters van W10 zelf ook .
Dit scheen al met het insider programma aangegeven te zijn maar weinig mee gedaan dus .

Ik heb wel een oplossing gevonden aangezien het in W10 niet zelf op te lossen is normaal .

Dit was de oplossing : http://windows10_dpi_blurry_fix.xpexplorer.com

Alles ziet er weer scherp uit ..

Dus ik weet niet wie er nog meer last van heeft . Wou ik dit even delen.
Hey dit werkt goed bedankt. Ik was wel wat bang want wanneer ik herstarte bleef het maar ronddraaien voor het inlogscherm (terwijk ik normaal op 5 sec door ssd) gestart ben. Maar ik drukte op de resetknop, dan ging het perfect verder. mooi alles scherp nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:59
Als student kan je nu een gratis licentie halen bij slim.nl
Dit wordt me eerste legale Windows sinds Windows 7 :)
Hier is een link als die gedeeld mag worden.

http://slim.nl/Shop/brows...ws-10-education?id=w10edu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:26:

Ook op surfspot.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
desalniettemin schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:15:
[...]

Instellingen, Beeldscherm, Meldingen en Acties, Systeempictogrammen in of uitschakelen, Actiecentrum aan of uit ;)
Of je tikt gewoon het woord "systeem" in het startmenu, dat is nog sneller (turn system icons on or off).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:14

RayNbow

Kirika <3

xh3adshotx schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:33:
[...]

Al eens geprobeerd om de data map in "C:\ProgramData\Microsoft\Search" te verwijderen en dan de computer te herstarten?

Edit: toevallig de search service uitgeschakeld via een (SSD) optimalisatie tool?
RayNbow schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:05:
[...]

De service runt, ik zal straks eens proberen om die data weg te mikken en te rebooten.

Edit: Opnieuw opgestart na de map weggegooid te hebben, maar nog geen succes.
Edit 2: Net ingelogd op een tweede account op de pc, daar kwam wel een relevante settings zoekresultaat toen ik zocht op "update", maar dat was voor zeer korte duur (mede omdat de index nog opnieuw gebouwd werd).
Een update: Ik heb eerst volledige ownership genomen over C:\ProgramData\Microsoft\Search\Data, WSearch service uitgezet, toen de subdirs weggegooid en vervolgens weer de service aangezet. Dit lijkt voor mij de oplossing te zijn.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• System
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-08 19:36

System

Leef of wordt geleefd

Deed al een dikke maand mee aan de insider preview.
Deze avond heb ik windows 10 een volledige clean install gedaan met de officiele final release die je nu kan downloaden.

Uiteraard had ik geen product key en heb ik dus geen kunnen invullenen dus ook niet de windows kunnen activeren.

Maar gek genoeg werd die na het aanmelden met mijn microsoft account ineens geactiveerd en werkt deze probleemloos zonder dat ik me aangemeld heb bij de insider updates(bij updates)
Hebben de insiders een cadeau gekregen? Al zou ik dat heel raar vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Jurgen.D schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:09:

Hebben de insiders een cadeau gekregen? Al zou ik dat heel raar vinden. :)
Mijn insiders is ook final geactiveerd geworden.
Heb er alleen niet veel aan want die staat op een eeepc, en die had ik al zo een beetje afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
Reepje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:13:
[...]

Mijn insiders is ook final geactiveerd geworden.
Heb er alleen niet veel aan want die staat op een eeepc, en die had ik al zo een beetje afgeschreven.
Als het goed is, als je naar activeren gaat dan staat er "geactiveerd tm January 2016"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe je in hemelsnaam die foei lelijke achtergrond van je login screen veranderd?
Dus niet het lockscreen, maar het scherm als je je wachtwoord intypt. Die standaard W10 achtergrond is wel zo lelijk... :9

Edit: zelf even snel gegoogled, is makkelijk weg te krijgen. Maak in regedit een DWORD aan onder: “HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\System” , met naam: DisableLogonBackgroundImage , en value 00000001. Dit zorgt er voor dat je inlog scherm de zelfde thema kleur krijgt, net zoals het in win 8.1 was _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Bart_GR op 04-08-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• System
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-08 19:36

System

Leef of wordt geleefd

da_PSI schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:28:
[...]

Als het goed is, als je naar activeren gaat dan staat er "geactiveerd tm January 2016"
Er staat
editie: Windows 10 pro
Activering: windows is geactiveerd.

Geen vermelding van insider of einddatum.
Er is op het eerste zicht niets waaruit ik kan afleiden dat het geen legitieme versie is.

KAN je windows 10 pro hebben vanuit de insider preview?

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/YUmAsu0cfFZxNT6ZMhtxSn4YzATvPv8I_uG9nZWhRMddwlSGJdJjxAVxWUbzTCZNCA

[ Voor 29% gewijzigd door System op 04-08-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik volg Edge soms echt niet. Totaal niets aan het doen en toch 20% CPU load. Geen filmpjes, geen Flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullight
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 15:19
Werkt lekker soepel, tenminste na een clean install. Na een upgrade vanuit windows 8.1 kreeg ik allerlei rare errors en bleef me pc vaak in het afsluitproces hangen.
Heb alleen nog 1 kleine bug in taakbeheer: bij Processen staat mijn Processor (i7 2600k) constant op 100% maar als ik bij details kijk wordt 98% door Niet-active systeem processen gebruikt dus dat klopt niet helemaal.
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/gc2wptccf/taakbeheer.png

[ Voor 8% gewijzigd door Soullight op 04-08-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
SChief schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:44:
Ik volg Edge soms echt niet. Totaal niets aan het doen en toch 20% CPU load. Geen filmpjes, geen Flash.
Nog steeds werk in uitvoering volgens mij, want het werkt idd nog niet helemaal zoals het hoort. Ik blijf er voorlopig nog even van af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:44:
Ik heb Edge één keer geopend: om Firefox te downloaden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bart_GR schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:30:
Heeft iemand een idee hoe je in hemelsnaam die foei lelijke achtergrond van je login screen veranderd?
Dus niet het lockscreen, maar het scherm als je je wachtwoord intypt. Die standaard W10 achtergrond is wel zo lelijk... :9

Edit: zelf even snel gegoogled, is makkelijk weg te krijgen. Maak in regedit een DWORD aan onder: “HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\System” , met naam: DisableLogonBackgroundImage , en value 00000001. Dit zorgt er voor dat je inlog scherm de zelfde thema kleur krijgt, net zoals het in win 8.1 was _/-\o_
Staat in Topic's opening post :p

• Hoe pas ik de achtergrond van het inlogscherm aan?
Volg deze guide: http://www.howtogeek.com/...background-on-windows-10/

-> kleur via register of eigen afbeelding mogelijk met 3rd party programma

Zelf net terug van reis, *Windows 10 iso downloading* :*)

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 04-08-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Even wat tips & tricks voor mensen die Windows 10 hebben geïnstalleerd:
  • Windows 10 Pro gebruikt uw bandbreedte om updates te duwen naar andere gebruikers, hoe dit uit te zetten? (dit staat standaard aan)
1. Start
2. Instellingen
3. Kies Bijwerken en instellingen
4. Geavanceerde opties
5. ''Kiezen op welke manier updates worden geleverd''
6. Normaal staat het: pc's in het lokale netwerk en pc's op het internet. (kies hiervoor pc's in het lokale netwerk)
  • Uitschakelen van Wifi Sense Password delen In Windows 10, hier is hoe (dit staat standaard aan)
1. Start
2. Instellingen
3. Kies netwerk en internet
4. Wi-Fi instellingen beheren
5. Zet beide opties uit (dit staat standaard aan)
  • Fix geen Wifi beschikbaar na Windows 10 Upgrade probleem, hier is hoe
1. Start opdrachtpomp (commandline) als ''admin'' op
2. typ het volgende in: reg delete HKCR\CLSID\{988248f3-a1ad-49bf-9170-676cbbc36ba3} /va /f
3. Daarna: netcfg -v -u dni_dne
4. Herstart nu je pc weer opnieuw op, en het zou moeten werken. Ga vervolgens naar je wi-fi instellingen je zult al je wi-fi punten zien, en kan je meteen gemakkelijk daarop inloggen.
  • GodMode aanmaken in Windows 10
1. Maak een nieuwe map genaamd: GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} aan, en je hebt gelijk de GodMode aangemaakt. Dubbelklik op het icoontje.
  • Lijst met shortcodes:
Cortana
Windows Key+S – Open search
Windows Key+C – Open Cortana in listening mode

Activity Center
Windows Key+A – Open Action center
Windows Key+V – Cycle through notifications
Windows Key+Shift+V – Cycle through notifications in reverse order
Windows Key+B – Set focus in the notification area

Virtual Desktops
Windows Key+Ctrl+D – Add a virtual desktop
Windows Key+Ctrl+Right arrow – Switch between virtual desktops you’ve created on the right
Windows Key+Ctrl+Left arrow – Switch between virtual desktops you’ve created on the left
Windows Key+Ctrl+F4 – Close the virtual desktop you’re using
Windows Key+Tab – Open Task view

Game bar
Windows Key+G – Open Game bar when a game is open
Windows Key+Alt+G – Record the last 30 seconds
Windows Key+Alt+R – Start recording (press the shortcut again to stop recording)
Windows Key+Alt+Print Screen – Take a screenshot of your game
Windows Key+Alt+T – Show/hide recording timer

Microsoft Edge
Ctrl+D – Add current site to favorites or reading list
Ctrl+J – Open downloads pane
Ctrl+I – Open favorites pane
Ctrl+H – Open history pane
Alt+C – Open Cortana
Ctrl+Shift+R – Enter reading view
F12 – Open F12 Developer Tools
F7 – Turn caret browsing on for the current tab
Ctrl+K – Duplicate tab
Ctrl+Shift+P – Open a new InPrivate Browsing window

General
Windows Key+K – Open the Connect quick action
Windows Key+I – Open Settings
Windows Key+E – Open File Explorer
Windows Key+H – Open the Share charm
Windows Key+T – Cycle through apps on the task bar
Ctrl+Shift+Esc – Open Task Manager
  • Fix: 0x803f8001 Windows 10 App Store Download Error
1. De foutmelding, 0x803f8001, gaf niet veel in de weg van de directionele informatie - en dat is het geval met de meeste Windows-foutmeldingen. Zoals het geval is met de meeste app problemen in Windows 10 is, de oplossing is om de app te vinden in de Windows 10 All Apps gebied en verwijder deze dan (klik met de rechtermuisknop en kies uninstall). Nadat het verwijdert (geef het een paar minuten om te verzekeren dat volledig is verwijderd) ga terug in de Windows Store, zoek de app, en opnieuw installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 04-08-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Dragunov schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:00:
[...]

Kvraag me af waar je dit kan instellen, vroeger bij me ATI kon je dit instellen in het CCC
Dus ik weet niet op welke GPU desktop draait, ik weet niet waar je dit kan zien in Nvidia. Ik weet gewoon dat Intel HD Graphics Control Panel niet start en op de laptop van me ouders wel en die hebben ook een Nvidia GPU, wel een Mobile maar dat kan niet veel uitmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Dragunov schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:43:
[...]

Dus ik weet niet op welke GPU desktop draait, ik weet niet waar je dit kan zien in Nvidia. Ik weet gewoon dat Intel HD Graphics Control Panel niet start en op de laptop van me ouders wel en die hebben ook een Nvidia GPU, wel een Mobile maar dat kan niet veel uitmaken...
Rechtklik op je bureaublad, zie je dit staan:

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/rgbu4uy7l/Naamloos_2.jpg

Als de Intel actief is, moet je Grafische Eigenschappen kunnen openen.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Zie ik niet neen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:46:
Goedemiddag Tweakers,

[afbeelding]

Ik had hier ook last van. Enige oplossing was voor mij om mijn gebruikersaccount van Windows te verwijderen en opnieuw aan te maken. Het opnieuw installeren vanuit de Appstore heeft niet geholpen aangezien de gegevens van de app niet verwijderd worden schijnbaar.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:03:
[...]

Toevallig heb ik hem hier ook op mijn 1201N gezet. Hier werkt hij goed. Ik heb Snappy Driver geinstalleerd op de missende SMB bus driver (en anderen) te installeren.
Hier werkt Windows 10 ook perfect op de netbook! Gebruikte hem voornamelijk ook alleen voor Teamviewer naar mijn desktop maar normaal internetten in Chrome is nu ook weer mogelijk. Hetzij iets trager weliswaar.

Enige driver die ontbreekt is de Coprocessor maar ik zal is kijken wat Snappy Driver is. :)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Wat staat er in Apparaatbeheer bij Beeldschermadapters?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Weet iemand hoe windows 10 de update functie uitzet?
Ik wil geen windows update draaien wanneer microsoft dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Worst schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:56:
...
Hier werkt Windows 10 ook perfect op de netbook! Gebruikte hem voornamelijk ook alleen voor Teamviewer naar mijn desktop maar normaal internetten in Chrome is nu ook weer mogelijk. Hetzij iets trager weliswaar.

Enige driver die ontbreekt is de Coprocessor maar ik zal is kijken wat Snappy Driver is. :)
Als het goed is heb je na het installeren van de SMB bus driver (met het programma Snappy Driver) je coprocessor werkend. Dat wil zeggen 2 cpu cores (of threads of zo in dit geval? In ieder geval 4 ipv 2 in totaal) erbij. Dus weer een tikkeltje sneller! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:03:
[...]

Hm, ik heb snappy driver geïnstalleerd maar die ziet geen enkele missende driver.. Ben jij gewoon ook gegaan van een werkende Windows 7 Home Premium naar Windows 10? Of heb je Win10 clean geïnstalleerd?
Als ik in de device manager kijk zie ik ook geen enkel missend device...

<edit> door het verwijderen van de asus hotkey service ben ik nu wel van die ACPI message af. Maar heel veel werkt nog steeds niet goed: klikken op bijv. het search icon doet nog steeds niks, typen in het start menu werkt niet, klikken op het netwerk icoon geeft geen lijst van beschikbare wifi access points en meer van dat soort narigheid..

[ Voor 27% gewijzigd door jasjenl op 05-08-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-08 20:36
dutchnltweaker schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:26:

Dit kwam ik vandaag ook tegen. Maar hoe zien jullie dit nu? Surfspot meldt bij systeemvereisten: "De laatste versie van Windows 7 SP1 of Windows 8.1 Update." Je kunt als student dus niet morgen een nieuwe PC in elkaar schroeven en bij Surfspot een frisse licentie halen om via een USB-stickje op je nieuwe machine te knallen? Dat systeemvereiste suggereert dat het gaat om een update van je bestaande Win7 of 8.1-installatie. En dat die gratis is, is geen nieuws. :/

[Edit] Ik heb het product zojuist besteld en de bijgeleverde handleiding (hier te zien) meldt dat je ook kunt upgraden vanaf Windows XP of Windows Vista (de info van Surfspot is dus apekool), en wel door Microsofts ISO downloadtool te gebruiken. Het lijkt er dus echt op dat het een compleet gratis nieuw product met productsleutel is.

[ Voor 17% gewijzigd door Chotto Toire op 05-08-2015 00:32 . Reden: Nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
CMD-Snake schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 06:31:
[...]

Ik heb zelf een GTX 570. Maar het lijkt me wel dat Nvidia de drivers bij zal houden, deze huidige versie van de Windows 10 driver hebben ze voor al hun huidige videokaarten ook uitgebracht.

Maar goed, met flash geactiveerd kan ik wel weer Youtube bekijken zonder gedoe of groene schermen.
YouTube html5 werkt prima als ik het door de gpu laat coderen in HD, kwaliteit is zelfs beter als in flash dan,maar 4K stotterde om de zoveel seconden en dan blokken in beeld en haperingen (tegen het vastlopen aan).

de WDDM 1.3 drivers van nvidia zijn gewoon windows8.1 drivers, lees dit maar eens : MSDN: What's new for Windows 8.1 display drivers (WDDM 1.3) (Windows Drivers)

en voor wddm 2.0 info : MSDN: What's new for Windows 10 display drivers (WDDM 2.0) (Windows Drivers)

Dus wat is er nieuw? zal afwachten worden als deze oude gpu`s nog wddm 2.0 worden, denk het
overigens niet maar hoop het wel.dan kan mijn videokaart nog weer even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Chotto Toire schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:10:
[...]

[...]

Dit kwam ik vandaag ook tegen. Maar hoe zien jullie dit nu? Surfspot meldt bij systeemvereisten: "De laatste versie van Windows 7 SP1 of Windows 8.1 Update." Je kunt als student dus niet morgen een nieuwe PC in elkaar schroeven en bij Surfspot een frisse licentie halen om via een USB-stickje op je nieuwe machine te knallen? Dat systeemvereiste suggereert dat het gaat om een update van je bestaande Win7 of 8.1-installatie. En dat die gratis is, is geen nieuws. :/

[Edit] Ik heb het product zojuist besteld en de bijgeleverde handleiding (hier te zien) meldt dat je ook kunt upgraden vanaf Windows XP of Windows Vista (de info van Surfspot is dus apekool), en wel door Microsofts ISO downloadtool te gebruiken. Het lijkt er dus echt op dat het een compleet gratis nieuw product met productsleutel is.
Er staat wel meer onzin bij Surfspot, o.a. dat de normale upgrade wss. maar 1 jaar vrij te gebruiken is, terwijl MS daar wel duidelijk over is.
W10 Education is een speciale gratis versie van Enterprise (dus wel nieuws :) ), ziehier onder het uitgeklapte kopje 'Enterprise Experience':
https://www.microsoft.com/en-us/WindowsForBusiness/Compare
Education heeft dus meer functionaliteit dan Home en Pro en ook easy upgrade mogelijkheden van Home en Pro naar Education; zie de tabel en ook de handleiding.
Het is inderdaad een volledig product met een sleutel die je naar wens kunt inzetten met de mogelijkheden uit de handleiding in jouw link; upgrade of fresh install etc..

Overigens is de ISO wel een andere dan die van het normale Mediacreationtool; voor het downloaden moet je de sleutel opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

jasjenl schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:05:
[...]

Hm, ik heb snappy driver geïnstalleerd maar die ziet geen enkele missende driver.. Ben jij gewoon ook gegaan van een werkende Windows 7 Home Premium naar Windows 10? Of heb je Win10 clean geïnstalleerd?

<edit> door het verwijderen van de asus hotkey service ben ik nu wel van die ACPI message af. Maar heel veel werkt nog steeds niet goed: klikken op bijv. het search icon doet nog steeds niks, typen in het start menu werkt niet, klikken op het netwerk icoon geeft geen lijst van beschikbare wifi access points en meer van dat soort narigheid..
Ik had eerst Linux draaien. Windows 7 Ultimate schoon geïnstalleerd en toen upgrade geïnstalleerd. Oftewel geen Asus of andere zooi. Drivers, op de coprocesor na, allemaal geïnstalleerd.

Niet werkende start menu komt of door conflicterende software (een virusscanner veroorzaakte dit deels) of een verkeerd gelopen upgrade.

Ik heb alle upgrades gedaan zonder behoud van gegevens en alles liep vlekkeloos.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:47:
[...]

Als het goed is heb je na het installeren van de SMB bus driver (met het programma Snappy Driver) je coprocessor werkend. Dat wil zeggen 2 cpu cores (of threads of zo in dit geval? In ieder geval 4 ipv 2 in totaal) erbij. Dus weer een tikkeltje sneller! :)
Inderdaad, uitleg Is summier (niet aanwezig) maar de drivers zijn gevonden.

Bedankt voor de tip, kende het tooltje niet!

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Chotto Toire schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:10:
[...]

[...]

Wat mij opviel, is dat de surfspot & Slim versies een 'andere' mediacreationtool hebben.
Mijn gratis upgrade had als naam "mediacreationtoolx64.exe" en de surf/slim versies hebben "mediacreationtoolRETAILx64.exe"
Bij de laatstgenoemde moet ik ook de key invoeren vóór ik de iso kan downloaden.

( vzv ik zag wordt er in de folder 'sources' een pid.txt file aangemaakt met het geleverde serienummer. )
Ik ga er dan ook van uit dat je deze iso rechtstreeks kan installeren zonder eerst win7/win8 te moeten gebruiken ( upgrade )

Ik heb nu voor 5€ 3 licentie's ( 2 kids gratis, en een 'medewerker' licentie voor mij )
Nu even op Slim wachten voor de PC van Mrs Freshmaker ...

kleine verwijzing ....
De Educationversies hebben dus wel een watermark op het buroblad :|

Deze kan hiermee verwijderd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Laatst online: 18-09 22:19

ViezeVis

Sample Text

Mmh, ik ervaar toch hele vage problemen in Windows 10 nu.

- Op mijn laptop is de hoogte tussen de icoontjes extreem groot. Ik kan de icoontjes ook niet dichter bij elkaar slepen.
- Mijn PC geeft nu ineens een INACCESIBLE_BOOT_DEVICE aan nadat ik de computer een clean-install wilde geven voor Windows 10. Mijn avond begint helaas minder goed.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ik upgraded mn win7 naar win10, en toen deed ik n rollback terug naar win7, nu wil ik weer win10 erop gooien, zegt die dat mn win7 niet meer geactiveerd is! wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:28

gws24

Thinking is hard!

ViezeVis schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 02:28:
Mmh, ik ervaar toch hele vage problemen in Windows 10 nu.

- Op mijn laptop is de hoogte tussen de icoontjes extreem groot. Ik kan de icoontjes ook niet dichter bij elkaar slepen.
- Mijn PC geeft nu ineens een INACCESIBLE_BOOT_DEVICE aan nadat ik de computer een clean-install wilde geven voor Windows 10. Mijn avond begint helaas minder goed.
Het probleem van de icoontjes kan je oplossen door in het register te duiken. Ik heb de volgende guide gebruikt:

http://www.eightforums.co...-spacing-windows-8-a.html

is voor win 8 maar werkt ook voor win 10 :)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Laatst online: 18-09 22:19

ViezeVis

Sample Text

gws24 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 03:26:
[...]

Het probleem van de icoontjes kan je oplossen door in het register te duiken. Ik heb de volgende guide gebruikt:

http://www.eightforums.co...-spacing-windows-8-a.html

is voor win 8 maar werkt ook voor win 10 :)
Danku. Gelukkig is dat akelige probleem voorbij. (Y)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Op mijn lockscreen komt de datum en tijd in het Duits te staan (ik woon in duitsland) maar mijn language settings staan op USA, location op USA en mijn toetsenbord is een zelf gedefinieerde "US" toetsenbord. Datum en currency staan op Nederlands...

Normaal verwacht ik dan een Nederlandse weergave op mijn lockscreen, maar kennelijk zit windows al te vissen naar je IP en besluit daarop het datum format van de lockscreen ??

Tis geen ramp maar als iemand een oplossing weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
edonkey-boy schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 01:01:
YouTube html5 werkt prima als ik het door de gpu laat coderen in HD, kwaliteit is zelfs beter als in flash dan,maar 4K stotterde om de zoveel seconden en dan blokken in beeld en haperingen (tegen het vastlopen aan).
Ik zag na een of twee filmpjes alleen maar een groen vlak waar het filmpje moest zijn. Een aantal mensen op internet hadden dat opgelost door GPU rendering in de browser uit te zetten. Echter was bij mij de hele Youtube site vreemd traag als ik bijvoorbeeld zocht.

Compatibility mode heeft dit allemaal voor mij verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik lees upgrade, maar ik doe liever altijd een schone installatie met een cd.
Is dit dan ook mogelijk en daarna die licentie van slim in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterboes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 22:03
Mijn ervaring met Windows 10?
Na één dag kan ik er niet enthousiast over worden. Behalve veel werk om de videodriver werkend te krijgen gaat de upgrade wel goed.
In het gebruik zie ik geen enkel voordeel ten opzichte van Windows 7, sterker nog: het ziet er allemaal zo blokkerig en houterig uit dat ik het idee heb juist 15 jaar terug te zijn gegaan.
Bovendien wordt er allerlei flauwekul geïnstalleerd die ik toch niet gebruik.
Het zal een kwestie van wennen zijn, ik geeft het twee weken en anders gaan we gewoon weer terug naar het vertrouwde Windows 7.
En waarom heten programma's nu ineens "apps"??!!

[ Voor 4% gewijzigd door pieterboes op 05-08-2015 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
dutchnltweaker schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:51:
TheVMaster in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
pieterboes schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:56:
Mijn ervaring met Windows 10?
Na één dag kan ik er niet enthousiast over worden. Behalve veel werk om de videodriver werkend te krijgen gaat de upgrade wel goed.
In het gebruik zie ik geen enkel voordeel ten opzichte van Windows 7, sterker nog: het ziet er allemaal zo blokkerig en houterig uit dat ik het idee heb juist 15 jaar terug te zijn gegaan.
Bovendien wordt er allerlei flauwekul geïnstalleerd die ik toch niet gebruik.
Het zal een kwestie van wennen zijn, ik geeft het twee weken en anders gaan we gewoon weer terug naar het vertrouwde Windows 7.
En waarom heten programma's nu ineens "apps"??!!
It's called Minimalistic. :+

app = application.
application = programma/toepassing

Geen enkel voordeel? Doe eens je ogen open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ah Dankjewel :)
Had zo iets al ergens gelezen haha maar wist niet meer dat dat hier was haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 13:51
dutchnltweaker schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:51:
Wat ik had gedaan vanuit windows 8 was eerst de update (kon daar geen clean install kiezen). Daarna toen ik in windows 10 zat een clean install laten doen.

Kost wat tijd aangezien je eigenlijk 2x windows aan het installeren ben maar als je in de tussen tijd je huishouden doet valt het allemaal wel mee.

Ik vind windows 10 tot nu toe heerlijk werken. Eigenlijk nog nergens problemen gehad maar vond windows 8 ookal een fijne OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:17

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Wat nieuws van de concurrentie: Windows 10 is gratis voor studenten en scholieren

Dus daar kan je alsnog een key vandaan halen als jij / je zoon / je dochter / neefje enzovoort toegang heeft tot slim.nl of surfspot.nl :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:23
DarkSide schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:03:
[...]

Heb je niet nodig. Win 8 - win10. Wachten op activatie.
Daarna clean install en geen key opgeven. Inloggen en wachten op activatie. Klaar
Alles nu wel kwijt maar het werkt nu wel. Weet ook waarom de upgrade niet goed ging. in de eventlog zag ik namelijk elke keer Access Denied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Mooi dat het nu werkt.
Heb nu 8 systemen geupdate. En één is er niet lekker gegaan bij mij.
Maar hoor wel vaker dat een upgrade toch voor wat issues zorgt. En dat een clean install nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:05:
[...]

Ik heb een cleane installatie gedaan. Ik denk dat dat al veel scheelt. En ik heb eigenlijk niks van Asus Hotkeys of andere Asus dingen geinstalleerd. Eigenlijk alleen Nvidia drivers en missende smbus driver met Snappy Driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
spartacusNLD schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:52:
Wat nieuws van de concurrentie: Windows 10 is gratis voor studenten en scholieren

Dus daar kan je alsnog een key vandaan halen als jij / je zoon / je dochter / neefje enzovoort toegang heeft tot slim.nl of surfspot.nl :)
Alleen als je naar de slim.nl website gaat en je logt in, zie je alleen tot hoelang je op school zit.
Daarna vervalt je licentie ;) ik heb dit ook gedaan met Windows 8. Maar Windows 7 was wel voor altijd behouden,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:17

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
theduke1989 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:39:
[...]
Alleen als je naar de slim.nl website gaat en je logt in, zie je alleen tot hoelang je op school zit.
Daarna vervalt je licentie ;) ik heb dit ook gedaan met Windows 8. Maar Windows 7 was wel voor altijd behouden,,,,
Oke. Via surfspot.nl heb ik hier geen last van gehad. Er worden geen vragen gesteld en je krijgt gewoon netjes een key. :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:59:
[...]

Ik kreeg de Asus meuk juist mee (na met een aantal builds eerder ranzige ELAN drivers die ook niet werkte)

Handmatig de Asus drivers werkte ook niet totdat ik een nieuwe ELAN driver kreeg vandaag (nog steeds Windows Insider hier!)

[afbeelding]

Driver date is van 7-7-2015.
Toch uit interesse, welke driver versie is het? Mijn laptop ondersteunt multitouch en ben wel benieuwd of ik hiermee ook de windows 10 gestures kan activeren.
Pagina: 1 ... 28 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.