Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

DarkSide schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:02:
Mooi dat het nu werkt.
Heb nu 8 systemen geupdate. En één is er niet lekker gegaan bij mij.
Maar hoor wel vaker dat een upgrade toch voor wat issues zorgt. En dat een clean install nodig is.
Ik heb zelf gewoon gekozen voor een clean install en 1 uur nadat Windows 10 up and running was, waren alle problemen (Of ja drivers) geinstalleerd en draait het als een zonnetje.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:07
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:44:
Hallo iedereen!

-knip-

Ik praat over de taakbalk die op beide schermen zit, ik vind dit vervelend en wil het eigenlijk alleen op mijn eerste monitor (de rechter)

In de instellingen heb ik nog niets kunnen vinden:

Als iemand mij zou kunnen helpen heel graag!

Alvast bedankt!!
Rechtermuisklik op je taakbalk en dan eigenschappen. Daar kun je dit instellen.
The_Worst schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:56:
[..Ik krijg mijn mail en agenda niet gesynchroniseerd. Ik krijg mezelf wel ingelogd, maar hij wil niet synchronizeren, zoals op het plaatje te zien is. Ik maak gebruik van GMAIL.
[afbeelding]..]

Ik had hier ook last van. Enige oplossing was voor mij om mijn gebruikersaccount van Windows te verwijderen en opnieuw aan te maken. Het opnieuw installeren vanuit de Appstore heeft niet geholpen aangezien de gegevens van de app niet verwijderd worden schijnbaar.
:'(

Meer mensen problemen met het integreren van Gmail in hun email en agenda? Bij mij werkt dat nog niet namelijk (synchroniseren van agenda items bijv.) en en binnenhalen van email. Nu maakt email me niet veel uit, maar het synchroniseren van agendaitems wel. Had Google hier iets tegen gedaan, dat dit niet meer kon, of zijn er mensen die dit wel werkend hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

Gmail en calender werken prima bij mij.
Alles synct zoals het moet

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Pykow schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:20:
[...]

Ik heb zelf gewoon gekozen voor een clean install en 1 uur nadat Windows 10 up and running was, waren alle problemen (Of ja drivers) geinstalleerd en draait het als een zonnetje.
Lol, dus tóch naar W10. 8)7

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:13
Ik heb op twee apparaten in de Windows 10 mail app aangegeven dat er een banner én geluid moet worden afgespeeld bij een nieuwe mail in al mijn accounts. Toch krijg ik op geen van beide apparaten een banner of geluidsmelding. Je ziet alleen dat het notificatie icoontje wit wordt en hier zie je dan ook staan dat er nieuwe mail is, maar geen melding dus. Hoe is dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier sowieso tricky; ik heb Outlook 2013 en Outlook 2016. Maar in mijn Notifications-dinges stond ook gewoon "Outlook" erbij. Heb nu voor alle 3 de applicaties gezegd dat ik een notificatie wil, en dat werkt nu ook.

Ik weet dus niet precies of dit komt door onderwater-processen of door "outlook.exe" op basis waarvan de notificatie wordt gegenereerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

De native mail app geeft netjes een banner en geluid als er mail binnenkomt

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik krijg op wisselende momenten meldingen van nieuwe mail.
Op mijn Windows Phone en iPad wordt het direct gemeld; in Win10 blijft dit vaak achterwege of komt veel te laat binnen. Soms moet ik de app openen om nieuwe mails te zien.

In Win8.1 werkte het perfect, dus hoop dat ze snel met een fix komen want deze problemen heb ik vaker voorbij zien komen.

Die meldingen en banners kan je aanzetten bij de Opties in de app. Tevens op Zodra items binnen komen zetten in de Synchronisatie-opties van het account.

[ Voor 18% gewijzigd door MelvinB op 05-08-2015 11:50 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Ik denk dat ik op mijn netbookje toch ook maar een clean install moet doen, want ik krijg het niet voor elkaar de huidige install goed draaiend te krijgen. De netwerk adapter krijgt niet eens fatsoenlijk een ip nummer toegewezen en als ik ipconfig /renew probeer zegt ie 'An error occured while renewing interface Draadloze netwerkverbinding: De RPC-server is niet beschikbaar.

Toch jammer, op mijn andere laptop verliep het allemaal vrij soepel, maar goed, dat is ook een recente machine waar al Windows 8.1 op draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
De zoekfunctie is niet helemaal lekker bij mij.. Toen ie nog aan het indexeren was ging alles razendsnel (ja, ik weet het, tegenovergestelde wereld), maar nu 'ie klaar is kan hij alleen maar bestanden en mappen vinden, maar geen programma's meer. In Windows 8.1 was ik gewend om Win+S te doen en dan gelijk op Q en dan enter te drukken om qBittorrent op te starten, maar nu gebeurt er niets. :') Idem voor Paint.net en eigenlijk elk ander programma. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Krilo_89 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:30:Rechtermuisklik op je taakbalk en dan eigenschappen. Daar kun je dit instellen.
[...]

Echt super bedankt man!!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een Asus AC68 pci-e kaart in gebruik? Deze zou plug and play moeten zijn maar ik krijg hem niet aan de praat en er zijn nergens drivers te vinden :(

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
(Excuus voor de herhaling, maar dit topic is nogal druk.) Iemand enig idee waarom ReFS ondersteuning zo goed als volledig verstopt lijkt te zijn? (En heeft iemand iets gelezen over ReFS wijzigingen/verbeteringen in W10? Ik heb met vrij veel zoektermen gegoogled, maar ik vind er eigenlijk niets over, behalve wat marketinginfo uit januari.)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

foppe-jan schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:07:
(Excuus voor de Iemand enig idee waarom ReFS ondersteuning zo goed als volledig verstopt lijkt te zijn?
Huh? Het is niet verstopt; het is niet meegeleverd. Tenminste, de laatste info van Microsoft is dat het in TP2 van Server 2016 aanwezig moet zijn/worden en dat je in Windows 8.1/10 alleen ReFS kan gebruiken door registry-entries moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Workaholic schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:07:
Heeft iemand toevallig een Asus AC68 pci-e kaart in gebruik? Deze zou plug and play moeten zijn maar ik krijg hem niet aan de praat en er zijn nergens drivers te vinden :(
Je kaartje is op basis van de BCM4360 chipset van Broadcom. Wellicht vind je een driver van een andere kaart die gebruik maakt van dezelfde chipset.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

MAX3400 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:14:
[...]

Huh? Het is niet verstopt; het is niet meegeleverd. Tenminste, de laatste info van Microsoft is dat het in TP2 van Server 2016 aanwezig moet zijn/worden en dat je in Windows 8.1/10 alleen ReFS kan gebruiken door registry-entries moet aanpassen.
ReFS zit al in server 2012. En is volgens mij alleen handig voor windows File servers.
Ivm lange namen etc.
Volgens mij is het nog in ontwikkeling om het sneller te maken. En meer features te geven zoals EFS.
Veel zaken die NTFS kan, kan ReFS nog niet.

Daarbij schijnt als je data integrity aanzet de performance ook drastisch omlaag te gaan.
En verlies je het nut boven NTFS.

Vermoed dat de 2e generatie ReFS in server 2016 een aantal verbeteringen zal meebrengen.
Maar of je bv al kunt booten van een ReFS partitie is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Correct; er was nogal sprake van verbeteringen in ReFS in de aanloop naar 10/2016. Daar doelde ik op. En de rest van je punten ben ik het ook mee eens.

Afgezien van de huidige implementatie; ikzelf zie geen nut/omslagpunt waar je al pro-sumer zometeen zou willen kiezen voor RAID (middels een dedicated controller), Storage Spaces (via JBOD of whatever) of ReFS. In alle gevallen ga je een bepaalde veiligheid realiseren om uitval van hardware te voorkomen. Natuurlijk heeft ReFS een efficientere manier van extreem lange pad-namen etc.

Misschien een leuk PoC-topic in Serversoftware en Windows Servers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Krilo_89 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:30:
[...]

Meer mensen problemen met het integreren van Gmail in hun email en agenda? Bij mij werkt dat nog niet namelijk (synchroniseren van agenda items bijv.) en en binnenhalen van email. Nu maakt email me niet veel uit, maar het synchroniseren van agendaitems wel. Had Google hier iets tegen gedaan, dat dit niet meer kon, of zijn er mensen die dit wel werkend hebben gekregen?
Ik heb manueel nog gmail sync instellingen moeten wijzigen zodat hij real-time checkt ipv iedere twee uur (!). Nu lijkt alles prima te werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
DarkSide schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:21:
[...]

ReFS zit al in server 2012. En is volgens mij alleen handig voor windows File servers.
Ivm lange namen etc.
Volgens mij is het nog in ontwikkeling om het sneller te maken. En meer features te geven zoals EFS.
Veel zaken die NTFS kan, kan ReFS nog niet.

Daarbij schijnt als je data integrity aanzet de performance ook drastisch omlaag te gaan.
En verlies je het nut boven NTFS.

Vermoed dat de 2e generatie ReFS in server 2016 een aantal verbeteringen zal meebrengen.
Maar of je bv al kunt booten van een ReFS partitie is nog maar de vraag.
Booten interesseert me niet zo; het lijkt me vooral interessant voor (het maken van backups van) mijn multimediabestanden-bibliotheek.
MAX3400 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:14:
[...]

Het zou oorspronkelijk (de info die werd verspreid rond b9926) wel worden meegeleverd. Er zit al een versie van in 2012r2. Ik vind het wel jammer dat ze hier zo weinig over zeggen.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:18
ik heb een vraagje , hoe krijg je deze zoekbalk weg , ik hem hem vanmorgen in eens daarstaan

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2zecivk.jpg

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

Workaholic schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:07:
Ik las in een andere reactie dat het de Broadcom BCM4360 chipset zou zijn.

Voila, Windows 10 drivers: http://www.station-driver...352&func=fileinfo&id=1587

Heb daar al vaak zat drivers gehaald. Regelmatig nog meer up-to-date dan wat je via de fabrikant zelf kunt verkrijgen. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:52:
ik heb een vraagje , hoe krijg je deze zoekbalk weg , ik hem hem vanmorgen in eens daarstaan

[afbeelding]
Rechtermuisknop op taakbalk -> Werkbalken -> Adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
SChief schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:55:
[...]

nee dan haalt die alleen het adress weg :( meer niet ik wil die witte balk weg hebben , maar kan niets vinden onder de ander....

maar hij is nu weg moet inderdaad wat dieper zoeken zo als je al zegt ik had alleen adress weggehaald maar je moet inderdaad onder werkbalken ook nog eens weg halen

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 05-08-2015 13:59 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Bij mij haalt dat het hele balkje weg. Kan ook zijn dat jij weer een ander balkje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wildfire schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:53:
[...]

Ik las in een andere reactie dat het de Broadcom BCM4360 chipset zou zijn.

Voila, Windows 10 drivers: http://www.station-driver...352&func=fileinfo&id=1587

Heb daar al vaak zat drivers gehaald. Regelmatig nog meer up-to-date dan wat je via de fabrikant zelf kunt verkrijgen. :)
Dank helaas werken deze niet goed en geven zelfs BSOD :X Asus maar gebeld en zij geven aan dat ze er op terugkomen...

Na wat research zie ik dat ik niet de enige ben http://www.snbforums.com/...windows-10-drivers.26208/

Toch wel erg dat een bedrijf als asus geen drivers beschikbaar heeft terwijl Win10 al bijna een jaar beschikbaar is :X

[ Voor 22% gewijzigd door Workaholic op 05-08-2015 14:00 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
SChief schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:58:
Bij mij haalt dat het hele balkje weg. Kan ook zijn dat jij weer een ander balkje hebt.
hij is nu weg :) thx was inderdaad nog meer onderliggend verstopt , zo als je zei
ik had alleen rechtermuis gedaan en dan adress weghalen

was ook op zoek naar zoeken of zo iets maar nu vinkje bij adress weghalen en hij is weg .. ach windows 10 zet je wel weer even aan het zoeken

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 05-08-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wel grappig; waar ik voor de upgrade 1 herstel partitie van 20 GB had heb ik er nu:
1 van 20 GB
1 van 400 mb
1 van 450 mb
1 van 350 mb

Die van 20 GB is van Acer en dat is de Windows 8 herstel partitie. De overige komen na de upgrade..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12

ScSi

Belg.

SChief schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:51:
De zoekfunctie is niet helemaal lekker bij mij.. Toen ie nog aan het indexeren was ging alles razendsnel (ja, ik weet het, tegenovergestelde wereld), maar nu 'ie klaar is kan hij alleen maar bestanden en mappen vinden, maar geen programma's meer. In Windows 8.1 was ik gewend om Win+S te doen en dan gelijk op Q en dan enter te drukken om qBittorrent op te starten, maar nu gebeurt er niets. :') Idem voor Paint.net en eigenlijk elk ander programma. Erg vervelend.
Het is geen oplossing, maar wel een alternatief --> Launchy. Heel krachtig programma, maar werkt enkel voor programma's. Ik zou zeggen, probeer het eens (shortcut is alt+space). Ik installeer het op elke pc waarop ik moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 19:25
Arfman schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:26:
Iemand al 5.1 audio aan de praat in combinatie met een Realtek audiochip?
Zelfde probleem, zelf heb ik een Realtek ALC892 audio chip op m'n bobo zitten. Windows 10 heeft wel de Asus Realtek Soundmanager gedownload met driver versie 6.0.1.7535.

2.1. geluid werkt prima en met 7.1 gaat het geluid over de achterspeakers maar ik natuurlijk niet correct.
Verder heb ik zowel in Windows de boxen op 5.1 staan als in de sound manager.

Wellicht oude drivers even proberen, misschien komt het ook wel door DX12, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 09:39
iBugged schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:57:
Hmm, de Windows Store + Mail-app hebben het begeven.. Kan de Store niet openen, is ook een zwart blokje in de balk onderin, en in het startmenu krijg ik een gedimde (zwarte) tile te zien met een uitroepteken rechtsonderin. Evenals de Store-app heeft ook de Mail-app dat uitroeptekentje. Bij het proberen te openen van de Mail krijg ik de melding "Er is een probleem opgetreden met Mail. Neem contact op met uw systeembeheerder om de app te herstellen of opnieuw te installeren.".

Heeft/Had iemand dit ook? Hoe los ik het op?
Ik heb zulk gelijke problemen opgelost door mijn tijdzone goed in te stellen. Helpt dit jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:45
Iridium schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:30:
[...]

Ik heb zulk gelijke problemen opgelost door mijn tijdzone goed in te stellen. Helpt dit jou?
Ik heb inmiddels een verse installatie gedaan, en hierna waren alle problemen verholpen. Geen idee of het kwam door tijdzones, maar die zullen bij een verse installatie ook wel opnieuw ingesteld worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Eperium schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:19:
[...]

Zelfde probleem, zelf heb ik een Realtek ALC892 audio chip op m'n bobo zitten. Windows 10 heeft wel de Asus Realtek Soundmanager gedownload met driver versie 6.0.1.7535.

2.1. geluid werkt prima en met 7.1 gaat het geluid over de achterspeakers maar ik natuurlijk niet correct.
Verder heb ik zowel in Windows de boxen op 5.1 staan als in de sound manager.

Wellicht oude drivers even proberen, misschien komt het ook wel door DX12, wie weet.
Ik heb letterlijk elke driver geprobeerd, geen van allen geeft sjoege onder Windows 10 in combinatie met 5.1 surround sound.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik denk dat ik ook een driver probleempje heb met de SupremeFX audio op m'n Asus Maximus VI Gene Z87... Om een of andere reden moet ik de audio balans naar rechts zetten. En wel met exact het dubbele van het volume links. Dus als het volume op 50 staat moet rechts op 100... Vreemde issues hier en daar nog :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:55:
[...]

Taakbalk -> zoeken -> verborgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:47

Investig8or

What goes up, could come down

Na het upgraden van 1 laptop, 2 desktops en 1 HTPC (allen vanaf Windows 7 Pro) ben ik redelijk positief over de overstap. De HTPC en 1 desktop hadden geen enkel probleem, de laptop moest een tweede keer en de laatste desktop ging ook goed. Maar die heeft nu wel een raar probleem...

Tijdens opstarten is het bios en W10 laadscherm te zien op het linker (DVI) en rechter scherm (DVI>Displayport) en staat het middelste scherm (DVI) zonder signaal. Maar als Windows eenmaal opgestart is en het login scherm verschijnt is dit op het middelste scherm en vallen de andere twee uit :+

Alle schermen worden gezien in de apparatenlijst, ze staan ook in Catalyst (GPU is een HD7950) als mogelijkheden om naar uit te breiden maar ik krijg uit de linker en rechter geen beeld in Windows. Ze zijn ook niet te vinden in de Windows scherminstellingen.

Ik heb van de AMD site 15.7.1 gehaald en geinstalleerd, want gezien het feit dat ze BIOS en boot wel laten zien lijkt het me een driver probleem, maar ik krijg het niet aan de gang. Heeft iemand een idee?

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:59:
[...]

Taakbalk -> zoeken -> verborgen
Dat haalt het zoekicoontje/balkje links weg, niet wat hij liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 19:25
Arfman schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:33:
[...]

Ik heb letterlijk elke driver geprobeerd, geen van allen geeft sjoege onder Windows 10 in combinatie met 5.1 surround sound.
Heb nu ook de nieuwe 2.79 van Realtek geprobeerd (Windows 10 driver only) en de laatste van m'n asus board. Helaas geen geluk. Wat mij wel opvalt is dat Windows 10 in een "loop" komt na het opstarten, direct daarna wil deze opnieuw de driver installeren. Verder kan ik ook weinig vinden op het internet over dit probleem.....hopelijk komt iemand gauw met een oplossing anders toch maar terug naar Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ben sinds vorige week woensdag al over op Windows 10 op al mijn apparaten. Ben zeer tevreden over het upgrade procces! Het duurde op mijn tablet wel zo'n 4 uur.

Windows 10 bevalt tot nu toe erg goed! Tabletmodus is geweldig, notificatiecentrum is top en alles lijkt net wat sneller en smoother.

Gebruik op mijn Asus Transformer Book T100 ook vaak de tablet modus, vreemd hieraan is wanneer tablet modus ingeschakeld is ook alle taakbalk icoontjes verdwijnen(Behalve de standaard Windows icoontjes) en deze nergens anders terug te halen zijn.

Hebben meer mensen dit?

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 05-08-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:07:
[...]

Dat haalt het zoekicoontje/balkje links weg, niet wat hij liet zien.
Bij mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 19:52
Delirius schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:26:
Vooralsnog prima te spreken over Windows 10. Alleen om de één of andere vage reden wil mijn DVD-brander niet altijd gevonden worden. Op moment dat ik PC start met DVD in brander, komt hij als schijf naar voren in Verkenner. Zodra ik schijf eruit haal, PC 2 of 3 keer reboot, dan verdwijnt de schijf in Verkenner.

De keren dat ik hem moet gebruiken zijn op de kootjes van 1 vinger te tellen, maar als t er is, moet je t laten zien in de verkenner :)

Herkenbaar en zo ja, iemand oplossing?
Eindelijk oplossing gevonden, wou hem toch niet onthouden aan diegene die er ook last van hebben:

open command prompt als admin en dan:
reg.exe add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\atapi\Controller0" /f /v EnumDevice1 /t REG_DWORD /d 0x00000001

reboot et voila....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 12:59
itsleon schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:39:
[...]

Wat ik had gedaan vanuit windows 8 was eerst de update (kon daar geen clean install kiezen). Daarna toen ik in windows 10 zat een clean install laten doen.

Kost wat tijd aangezien je eigenlijk 2x windows aan het installeren ben maar als je in de tussen tijd je huishouden doet valt het allemaal wel mee.

Ik vind windows 10 tot nu toe heerlijk werken. Eigenlijk nog nergens problemen gehad maar vond windows 8 ookal een fijne OS.
Nee Ik snap dat het ook op die manier kan, maar ik formateer liever me schijven en heb toch altijd de gedachten dat zo een installatie toch schoner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 14:42
dutchnltweaker schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:15:
[...]

Nee Ik snap dat het ook op die manier kan, maar ik formateer liever me schijven en heb toch altijd de gedachten dat zo een installatie toch schoner is.
Ik vind dat iedereen blijft hangen in de oude Microsoft dagen. Mijn mening is dat als een upgrade goed verloopt en alles goed draait een herinstallatie niet nodig is. Vroeger was hier zeker geen sprake van, maar denk dat we die tijd moeten vergeten. Als tweakers moeten we dus ook niet jan alleman aandraden alles te herinstallaren omdat dat volgens ons "gevoel" beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Weet iemand hoe ik de "Recent gesloten" en "Meest bezocht" kan uitzetten in de Chrome shortcut (rechter muisknop) in de taskbar? Voorheen kon dit taskbar > properties, maar dat is nu weg. Ik heb het wel uit kunnen zetten bij de File Explorer, maar dit moest ik bij de opties van de file explorer zelf doen.

verder draait Win10 als een zonnetje hier!

[ Voor 6% gewijzigd door ulTimaS op 05-08-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Laatst online: 19-09 09:39
iBugged schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:31:
[...]

Ik heb inmiddels een verse installatie gedaan, en hierna waren alle problemen verholpen. Geen idee of het kwam door tijdzones, maar die zullen bij een verse installatie ook wel opnieuw ingesteld worden :p
Hier ook (weer) een verse install gedaan en toen schoot mij dit te binnen. Ik vermoed dat dit een oplossing zou kunnen zijn zonder weer een clean install te hoeven doen. Naja, het is gefixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:23
Helaas een probleem. Na de upgrade naar W10, is het geluid van de laptop extreem zacht. Diverse driver updates van Realtek al geprobeerd, zonder resultaat helaas.
Betreft een Asus Zenbook UX305. Ik zag dat meer mensen hierover schreven, maar wat is nu de oplossing?

Wie kan mij helpen? Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
aerocooluser schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:24:
[...]

Ik vind dat iedereen blijft hangen in de oude Microsoft dagen. Mijn mening is dat als een upgrade goed verloopt en alles goed draait een herinstallatie niet nodig is. Vroeger was hier zeker geen sprake van, maar denk dat we die tijd moeten vergeten. Als tweakers moeten we dus ook niet jan alleman aandraden alles te herinstallaren omdat dat volgens ons "gevoel" beter is.
Ik adviseer het niemand maar liet weten dat ik dat bij upgrade toch altijd nog aarzel.
En wat bedoel je de oude Microsoft dagen?
Met de upgrade naar Windows 8 en upgrade weer van 8 naar 8.1 elke keer weer problemen.

Maar je bedoeld nieuwe Microsoft dagen dan met Windows 10 of hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
aerocooluser schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:24:
[...]

bron dat het nu wel beter is, dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 14:42
dutchnltweaker schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:50:
[...]

Ik adviseer het niemand maar liet weten dat ik dat bij upgrade toch altijd nog aarzel.
En wat bedoel je de oude Microsoft dagen?
Met de upgrade naar Windows 8 en upgrade weer van 8 naar 8.1 elke keer weer problemen.

Maar je bedoeld nieuwe Microsoft dagen dan met Windows 10 of hoe moet ik dat zien?
Het aarzelen is goed, het is wel de moeite om te controleren of er bekende problemen zijn met software op nieuwere Windows versies en evt. kinderziektes.
Met de oude dagen bedoel ik de tijd dat Windows upgrades altijd problemen gaven en een schone installatie vanzelfsprekend was. Zelf overigens nooit problemen gehad met 8 > 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 10 = EXIT. Ik ben weer fijn terug naar Windows 8.1. Het startmenu van Windows 10 is een kleine verbetering, de slechtere OneDrive intergratie en alle privacy ellende helemaal niet. Ik wil gewoon niet al dat ongevraagde gegraai in mijn data laten gebeuren. Na even nadenken kon ik uiteindelijk geen enkel voordeel meer bedenken om toch bij Windows 10 te blijven.

Laat eerst de Europese Commisie hier maar eens een goed onderzoek naar doen of al dat gegraai in mijn privacy wettelijk wel door de beugel kan voor ons als Europeanen door een Amerikaans bedrijf. Want de nieuwe privacy regel van Microsoft is mij veel te vrijblijvend en bezorgen gewoon koude rillingen:

We will access, disclose and preserve personal data, including your content (such as the content of your emails, other private communications or files in private folders), when we have a good faith belief that doing so is necessary to protect our customers or enforce the terms governing the use of the services.”

Microsoft, feestelijk bedankt voor deze bummer. :|
Uiteindelijk wordt Windows 8.1 gewoon tot 2023 gesupport en dan zien we wel weer.
Windows 8.1 + Classic Shell is goed genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://core0.staticworld.net/images/article/2015/08/clippy-windows-10-spy-100599884-large.idge.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:40:
Laat eerst de Europese Commisie hier maar eens een goed onderzoek naar doen of al dat gegraai in mijn privacy wettelijk wel door de beugel kan voor ons als Europeanen door een Amerikaans bedrijf. Want de nieuwe privacy regel van Microsoft is mij veel te vrijblijvend en bezorgen gewoon koude rillingen:
Even voor de duidelijkheid: het probleem is niet dat ze dit in de ToU zetten, het probleem is dat ze die data vergaren. Ook als ze dit niet in de terms zouden zetten zouden ze die data moeten afgeven aan overheidsinstanties als die overheidsinstanties daar een rechtelijk bevel toe gaven. Dit is "gewoon" openheid daarover. Dus zolang je die logfuncties uitzet (en/of een goede firewall draait, en je windows services niet alles toestaat), boeit het niet wat er in de terms of use staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 08:47
Windows 10 = EXIT. Ik ben weer fijn terug naar Windows 8.1. Het startmenu van Windows 10 is een kleine verbetering, de slechtere OneDrive intergratie en alle privacy ellende helemaal niet. Ik wil gewoon niet al dat ongevraagde gegraai in mijn data laten gebeuren. Na even nadenken kon ik uiteindelijk geen enkel voordeel meer bedenken om toch bij Windows 10 te blijven.

We will access, disclose and preserve personal data, including your content (such as the content of your emails, other private communications or files in private folders), when we have a good faith belief that doing so is necessary to protect our customers or enforce the terms governing the use of the services.”

Uiteindelijk wordt Windows 8.1 gewoon tot 2023 gesupport en dan zien we wel weer.

[afbeelding]
Is dat niet simpelweg te voorkomen door alles uit te zetten of zitten er privacy settings in die niet uit te zetten zijn?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben dus niet de enige die zich drukmaakt over privacy. :)

Ben op dit moment aan het denken om te upgraden, maar in een VM met Win10 kon ik niet alles uitzetten.
Windows 10 doet bijvoorbeeld aan 'standaard diagnose informatie versturen'. Geen idee wat hier onder valt, maar ik kan dit niet uitzetten (alleen maar uitgebreider).

Verder vind ik de netwerk(sleutel) deel optie erg opmerkelijk.
Stel ik neem het apparaat van mijn (toekomstige) vriendin mee en kom erachter dat deze opeens verbindt met WIFI bij een vriend/kennis van mij? :X :F

Leuk dat DX12 en het verbeterd start-menu, maar de rest (wat standaard aanstaat!) ben ik erg van geschrokken. Als je niet zoekt tussen de configuraties, kom je daar dus niet achter.
Non-Tweakers zullen gewoon alles aan hebben staan, .. ze hebben zelfs al een MS-account aangemaakt omdat ze dachten dat het verplicht was. |:(

What to do? Wachten totdat iemand van EU zich hiermee bemoeid? Of wachten totdat ik de meeste games op Linux kan spelen. :/

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 05-08-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik als tweaker/it-er heb ook gewoon een ms account die ik ook al gebruikte bij 8.1. Vind de synchronisatie wel handig, alle privacyopties aan gezet en draaien maar. Zodra je contact maakt met internet heb je geen privacy meer, of dat nou onder 10 of 8.1 of 7 is doet er weinig toe.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Arfman schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:14:
Ik als tweaker/it-er heb ook gewoon een ms account die ik ook al gebruikte bij 8.1. Vind de synchronisatie wel handig, alle privacyopties aan gezet en draaien maar. Zodra je contact maakt met internet heb je geen privacy meer, of dat nou onder 10 of 8.1 of 7 is doet er weinig toe.
Ik Denk dat je gelijk hebt, ik denk dat het vroeger gewoon niet merkbaar was of gewoon niet zo openbaar is gemaakt.
En dat het nu zo zichtbaar is mensen in paniek raken.

Ik snap mensen wel, maar ik denk dat deze Windows de privacy net zo erg is als xp vista 7 8/8.1

Als dat niet zo is zou Ik graag zien dat het tegendeel wordt bewezen:).

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 05-08-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 08:47
dutchnltweaker schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:23:
[...]

Ik Denk dat je gelijk hebt, ik denk dat het vroeger gewoon niet merkbaar was of gewoon niet zo openbaar is gemaakt.
En dat het nu zo zichtbaar is mensen in paniek raken.

Ik snap mensen wel, maar ik denk dat deze Windows de privacy net zo erg is als xp vista 7 8/8.1

Als dat niet zo is zou Ik graag zien dat het tegendeel wordt bewezen:).
De vraag is dan natuurlijk ook nog welke gegevens worden er precies verstuurd? Is er echt reden om je zorgen te maken omdat bijv. je contacten worden gedeelt met derden of is het puur en alleen het idee? Iemand misschien een achtergrond artikeltje bij de hand?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Webgnome schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:48:
[...]

De vraag is dan natuurlijk ook nog welke gegevens worden er precies verstuurd? Is er echt reden om je zorgen te maken omdat bijv. je contacten worden gedeelt met derden of is het puur en alleen het idee? Iemand misschien een achtergrond artikeltje bij de hand?
Ik zou er wel vanuit gaan dat alle opties die expliciet genoemd worden opgestuurd kunnen worden (zie vooral cortana integratie). Dus het kan best ver gaan. Maar goed, het is prima mogelijk om die troep uit te zetten, en ik verwacht ook wel dat er tooltjes zullen worden gemaakt om dat te vergemakkelijken. Dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik schrik hier een beetje van eerlijk gezegd je noemt jezelf een Tweaker en IT'er en dan houd jij je schouders op en alles deelt met de boze buitenwereld. Privacy op internet is zeer belangrijk tenminste voor mij dan. Winkels en adverteerders hoeven niet te weten wat ik allemaal koop en welke sites ik allemaal bezoek.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net de volgende update binnen: Cumulative Update for Windows 10 for x64-based Systems (KB3081424)

Het vernieuwd een heleboel files https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3081424

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:23:
Krijg net de volgende update binnen: Cumulative Update for Windows 10 for x64-based Systems (KB3081424)

Tjonge. Dat is een hoop. Zullen we deze dan maar gelijk sp1 noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepje schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:27:
[...]

Tjonge. Dat is een hoop. Zullen we deze dan maar gelijk sp1 noemen?
Is prima we hebben SP1 ontvangen. :)
Een lijstje met files geven vind ik niet overzichtelijk vertel gewoon om welke programma's het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik als tweaker/it-er ... Zodra je contact maakt met internet heb je geen privacy meer, of dat nou onder 10 of 8.1 of 7 is doet er weinig toe.
Mispoes. Windows 10 gaat veel verder met jou bespioneren en al je data loggen dan welk andere versie of ander OS dan ook. Microsoft ligt nu niet voor niets zo onder vuur nu.

Draai het om, waarom zou je dat allemaal willen? Om nog meer reclame? Ik haat reclame.
Windows 10 voegt voor mij niet echt veel toe, alleen ergenis. Voor een gratis product van Google snap ik het wel, maar niet voor een betaald product als Windows.

En Windows 8.1 met het gratis Start menu Classic Shell voelt helemaal vertrouwd als Windows 7.
Maar dan mèt support tot 2023 en zonder die vervloekte tegels uit 8 of 10. :)

http://www.classicshell.net/

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-Vdhn4_ccHxA/U2rTK3OJ1oI/AAAAAAAAB5I/9Yv6jnT_H7g/s1600/download-windows-8-start-menu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
MelvinB schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:59:
[...]

Wat staat er in Apparaatbeheer bij Beeldschermadapters?
Intel (R) HD Graphics 4600: Dit apparaat werk correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had een Sitecom 300 X2 USB adapter en daarmee liep het systeem helemaal vast.

Het was al een oude PC met Windows 7, Intel E6500, 4 Gb, 1 TB etc en alles liep prima. In Windows 10 liep de PC vast etc. Dus eerst de bios maar geupdate. Werkte niet. Toen maar de Sitecom adapter eruit gehaald en alles liep toen als een trein. Of dat de adapter gaar is, maar Sitecom vertrouw ik al voor geen meter en dit helpt ook niet echt mee. Dus ik weet in dit geval niet of het dus een driverprobleem is of een adapterprobleem. De oude Linksys G doet het altijd en hoef je geen drivers voor te zoeken. Echt ideaal soms het oude spul uit 2007.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Gabe aul zei dit: https://mobile.twitter.com/GabeAul/status/628989333224099840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

gise schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:39:
[quote]spartacusNLD schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:35:
wait for it
[afbeelding]

Waarom de BSOD bij Vista. Vista was niet wat ze beloofde qua functies maar het was toch aardig stabiel in vergelijking met Windows ME en XP
ME en XP nooit zelf gebruikt In de XP periode (Devil's Own jaja ik weet :P ) heel even waarna ik een W2K3 key kreeg welke ik eigenlijk tot na de release van Vista gebruikt heb en ik heb Vista eigenlijk met veel plezier gebruikt op een paar driver issues na (CREATIVE!!!) En eigenlijk nooit echt problemen gehad met Vista ondanks wel veel systemen gezien te hebben die b.v bagger traag waren of zeer instabiel wat voornamelijk aan de 'kantje boord' hardware lag. Op latere/nieuwe systemen liep Vista eigenlijk gewoon best lekker.

Wat ik best verrassend vind is dat de grootte van de windows map vele malen minder is geworden in de loop der jaren,
Vista was ~50GB na 6+ maanden (1 keer 80GB gezien vraag me niet hoe).
7 Varieerde nogal van 30 tot 50GB+ ondanks DISM/cleanups etc.
8/8.1 was al kleiner dan 7 ~20-35GB
10 is nu 18GB upgrade vanaf 7 meer dan 1 jaar oude installatie en 12GB upgrade vanaf 8 verse installatie, dit zal nog wel meer worden vermoed ik.

Helaas is/was het (bijna) onmogelijk om b.v. Windows 7 embedded als dagelijks OS te gebruiken maar het scheelde wel bakken, Embedded varieerde van 570MB tot 2Gb voor 32bit en dubbel voor 64bit. Als je dat vergeleek kwa snelheid met b.v. W7 home->ultimate was dat best groot zeker met opstarten, een simpele SSD van 16/32/60/64 GB zorgde al voor zo'n enorme boost 4-8 seconden cold boot naar desktop.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020

[afbeelding]
Je betaald dus voor W10 met je data.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is alleen andere verwoording. Hoe moet Windows Search in je mail kunnen zoeken als je geen toestemming geeft? Of überhaupt in je bestanden? Dat kon al sinds Windows XP, maar nu staat het er zo dat meer mensen begrijpen waar het om gaat.

Net als andere dingen. Als je geen apps gebruikt, wordt je locatie ook niet geraadpleegd. Maar om überhaupt apps die mogelijkheid te bieden, moet je je locatie in eerste instantie wel delen.
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:46:
[...]

Draai het om, waarom zou je dat allemaal willen? Om nog meer reclame? Ik haat reclame.
Windows 10 voegt voor mij niet echt veel toe, alleen ergenis. Voor een gratis product van Google snap ik het wel, maar niet voor een betaald product als Windows.
Het is dus niet voor reclame, het gaat om gegevens die apps en dergelijke nodig hebben. Dat die het vervolgens mogelijk voor reclame gebruiken, ligt aan hen. Maar dat kan dus ook gaan om GPS voor weer-data, zoeken in bestanden/mail/gesprekken, verbinding maken met je contacten, foto's delen, etc. Dingen die niet bepaald nieuw zijn overigens.

Gebruik je het niet, dan gaat er ook nergens data heen.
En Windows 8.1 met het gratis Start menu Classic Shell voelt helemaal vertrouwd als Windows 7.
Maar dan mèt support tot 2023 en zonder die vervloekte tegels uit 8 of 10. :)

http://www.classicshell.net/

[afbeelding]
Waarom heb je uberhaupt support nodig als je er toch helemaal niks van gebruikt? Valt nog mee dat je systeem niet grijs is. }:O

[ Voor 62% gewijzigd door Martinspire op 05-08-2015 20:17 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Dragunov schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:53:
[...]

Intel (R) HD Graphics 4600: Dit apparaat werk correct.
Dus ontbreekt de nVidia, want die hoort er ook tussen te staan. Installeer de nVidia-driver eens.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obelink schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:11:
[...]
Je betaald dus voor W10 met je data.
Zo denk ik er ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Badtothebone schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:20:
[...]

Ik schrik hier een beetje van eerlijk gezegd je noemt jezelf een Tweaker en IT'er en dan houd jij je schouders op en alles deelt met de boze buitenwereld. Privacy op internet is zeer belangrijk tenminste voor mij dan. Winkels en adverteerders hoeven niet te weten wat ik allemaal koop en welke sites ik allemaal bezoek.
Ach ach ach ;)
Ik haal mijn schouders relatief op omdat, zoals Martinspire al zegt, sommige permissies nu eenmaal nodig zijn om bepaalde functionaliteit te kunnen waarborgen. Al het andere staat uit. En maak je geen illusie, Google/Microsoft heeft ook keurig een profiel van jou met je voorkeuren, surfgedrag en favoriete voetbalclub.

Er staat nu eenmaal niks privacygevoeligs op mijn PC, net zoals dat op mijn smartphone volledig ontbreekt. Ik ga er van uit dat alles wat op die apparaten staat vroeg of laat gelekt zal worden richting internet (of gehackt, hoe je het maar noemen wilt) en dan is het meest beschamende mijn duckfaceselfie met mijn 1 jarige dochtertje. Voorkomen is beter dan genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfman schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:16:
[...]

Ach ach ach ;)
Ik haal mijn schouders relatief op omdat, zoals Martinspire al zegt, sommige permissies nu eenmaal nodig zijn om bepaalde functionaliteit te kunnen waarborgen. Al het andere staat uit. En maak je geen illusie, Google/Microsoft heeft ook keurig een profiel van jou met je voorkeuren, surfgedrag en favoriete voetbalclub.

Er staat nu eenmaal niks privacygevoeligs op mijn PC, net zoals dat op mijn smartphone volledig ontbreekt. Ik ga er van uit dat alles wat op die apparaten staat vroeg of laat gelekt zal worden richting internet (of gehackt, hoe je het maar noemen wilt) en dan is het meest beschamende mijn duckfaceselfie met mijn 1 jarige dochtertje. Voorkomen is beter dan genezen.
Mja ik gebruik de weerapp bijvoorbeeld. Dan moet ik mijn locatie delen (statisch of GPS, dat maakt dan weinig uit). Verder wil ik wel eens foto's delen, daar moet dus toegang voor verleend worden. Ik wil kunnen skypen, nou dan zijn mn microfoon en soms camera ook nodig. Wil ik iets kunnen delen met mijn contacten, dan moet de app in mijn contacten kunnen om me een selectie te bieden.

Dit zijn dus dingen die je al jaren kunt doen, maar omdat het nu wat duidelijker is en er meer nadruk ligt op apps, lijkt het op te vallen. Verder is dit niets anders dan in Windows 8 en 8.1. Als je daar nu heissa over maakt, dan heb je duidelijk niet op zitten letten.

Het zal me overigens niet verbazen als de diverse security-suites een "privacy lock" oid krijgen waarmee alles standaard uit staat en je toestemming moet verlenen (bovenop die van Windows). Als mensen dat dan gerust stelt is prima, maar het maakt weinig verschil.

Zoals eerder al aangegeven: het heeft voor Microsoft geen nut om alles bij te gaan houden. Daar verkopen ze niet meer licenties door en vergaren ze geen marktaandeel mee. En hetgeen ze wel verzamelen komt doordat een app daar om vraagt of het is anonieme data voor bv testing en statistieken.

Iedereen die ik hier en elders hoor melden met "je betaalt met je gegevens" of "ze houden alles van je bij" snappen gewoon totaal niet waar het om gaat. Hebben ergens wat gehoord of gelezen, maar trekken conclusies op basis van halve data of dingen die niet waar zijn. En je hebt natuurlijk van die click-bait media die er ook leuk in mee gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 05-08-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Martinspire schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:19:
[...]

Mja ik gebruik de weerapp bijvoorbeeld. Dan moet ik mijn locatie delen (statisch of GPS, dat maakt dan weinig uit). Verder wil ik wel eens foto's delen, daar moet dus toegang voor verleend worden. Ik wil kunnen skypen, nou dan zijn mn microfoon en soms camera ook nodig. Wil ik iets kunnen delen met mijn contacten, dan moet de app in mijn contacten kunnen om me een selectie te bieden.

Dit zijn dus dingen die je al jaren kunt doen, maar omdat het nu wat duidelijker is en er meer nadruk ligt op apps, lijkt het op te vallen. Verder is dit niets anders dan in Windows 8 en 8.1. Als je daar nu heissa over maakt, dan heb je duidelijk niet op zitten letten.
Exactly. Bovendien is Windows 10 als gamer wel weer interessant (Xbox app, DX12) en aangezien dat 99% is van wat ik doe vind ik het een mooie upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Denk je automatisch downloaden van updates en het daadwerkelijk updaten uitgezet te hebben via gpedit, begint die *piep* updater van Windows alsnog automatisch met downloaden en installeren van updates :( Bij geavanceerde opties staat toch echt "melding voor downloaden", ik heb geen melding gehad, begon meteen met downloaden en het inplannen van een herstart voor het installeren.

Ik dacht dat het in de pro versie mogelijk zou zijn automatisch updaten uit te zetten?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Raven schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:31:
alsnog automatisch met downloaden en installeren van updates :( Bij geavanceerde opties staat toch echt "melding voor downloaden", ik heb geen melding gehad, begon meteen met downloaden en het inplannen van een herstart voor het installeren.
misschien zit er wel een fix daarvoor in deze update, want er worden werkelijk duizenden files vervangen.
Bij mij zijn in ieder geval wat bugs weg.

Dus misschien wel goed dat die deze erdoor drukt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 23:28
Net even naar updates gezocht en ben ze nu aan het downloaden. Geinstalleerd en ga nu opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Reepje schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:41:
[...]

misschien zit er wel een fix daarvoor in deze update, want er worden werkelijk duizenden files vervangen.
Bij mij zijn in ieder geval wat bugs weg.

Dus misschien wel goed dat die deze erdoor drukt/
Optie nr 5 van de gpedit-instelling doet nog altijd niet wat het moet doen, dus die is nog steeds niet gefixed.

En nog een leuke: ESET Smart Security kan aangeven dat er updates voor Windows beschikbaar zijn. Dat doet ie, Silverlight zou beschikbaar zijn, maar de W10-updater geeft aan dat het device up to date is. Blijkbaar heeft de optie "updates voor andere MS-producten ontvangen tijdens het bijwerken van Windows" ook geen effect.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zou Microsoft nu ook eens een keer zo slim zijn om deze updates ook te verwerken in de ISO download tool? Dat je eens per zoveel maanden even een nieuwe ISO download met de dan reeds gereleasde updates er al in.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 23:28
Na installeren van de updates en na opnieuw opstarten nog steeds niet de afbeelding die ik wel altijd zag met W8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Beste Tweakers, ik ben nu al een aantal maanden een eigenaar van een T100, alleen heb ik na de upgrade naar Windows 10 geen wifi meer. Het werkte eerst wel, maar na een aantal uur, kon ik geen verbinding meer maken. Bij drivers staat ook een gele uitroepteken bij het Broadcom product. Als ik de laatste driver van de asus site pak, krijg ik een error omdat ik al de laatste versie heb (VER5931038). Maar dit is dus het rare, als ik een clean install doe, werkt de Wifi weer voor een paar uurtjes. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zojuist een klein hartverzakking gehad door toedoen van windows 10 (denk ik) :(

Accu op 98%, aan netstroom, maar melding dat deze niet werd opgeladen :? Laptop aan/uit, accu driver verwijderd, accu fysiek verwijderd. Na 20 minuten lees en zoekwerk vond ik dat dit dus blijkbaar een 'technologie' is die Windows standaard gebruikt om de accu te ontlasten (en dus niet constant op te laden).

Deze functie heb ik nog nooit gezien in Windows 7 :? Nadat ik de accu liet leeglopen tot 93% en toen de stekker er weer in deed, ging hij weer laden! :) 95% was dus blijkbaar de grens? Fijn dat hij de accu spaart, maar manmanman... geef dan verdomme een melding o.i.d. :+ Ik zat al te kijken wat een nieuwe accu kost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:19:
Mijn broer kan met Windows 10 niet meer inloggen. Hij gebruikte met Windows 7 altijd zijn fingerprint scanner en is daarom zijn gewone wachtwoord vergeten. Als hij de scanner gebruikt wordt een icoontje rechtsbovenin wel groen maar vervolgens geeft hij aan dat hetwachtwoord onjuist is. Weet iemand hoe hij dit kan oplossen

Bedankt
Weet echt niemand iets? We kunnen zelf niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:21:
[...]

Weet echt niemand iets? We kunnen zelf niks vinden.
Heb je het al eens in de safe-mode geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik gebruik FlashFXP als downloadtool, maar ik mag in bepaalde mappen niks schrijven (Toegang geweigerd). Met Windows 7 had ik nergens last van, hoe kom ik van deze bullshit af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
FabiandJ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:37:
Ik gebruik FlashFXP als downloadtool, maar ik mag in bepaalde mappen niks schrijven (Toegang geweigerd). Met Windows 7 had ik nergens last van, hoe kom ik van deze bullshit af?
Al eens geprobeerd om het met admin rechten uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
SmokingCrop schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:39:
[...]

Al eens geprobeerd om het met admin rechten uit te voeren?
Als ik rechtermuisknop doe op de applicatie en als admin start werkt het, maar ik heb in de applicatie eigenschappen ook mijn eigen account als beheerder toegevoegd. Dat zou hetzelfde effect moeten hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door FabiandJ op 05-08-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Freakster86 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:53:
Zojuist een klein hartverzakking gehad door toedoen van windows 10 (denk ik) :(

Accu op 98%, aan netstroom, maar melding dat deze niet werd opgeladen

Deze functie heb ik nog nooit gezien in Windows 7 :
Ik wel. Waarschijnlijk heb je er nooit zo opgelet, en valt het je nu pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 19-09 13:30
Raven schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:31:
Denk je automatisch downloaden van updates en het daadwerkelijk updaten uitgezet te hebben via gpedit, begint die *piep* updater van Windows alsnog automatisch met downloaden en installeren van updates :( Bij geavanceerde opties staat toch echt "melding voor downloaden", ik heb geen melding gehad, begon meteen met downloaden en het inplannen van een herstart voor het installeren.

Ik dacht dat het in de pro versie mogelijk zou zijn automatisch updaten uit te zetten?
Klopt windows 10 pro
Melding bij bijwerken:
Er zijn updates beschikbaar.

Moet zelf aangeven nu dat hij mot beginnen, gaat niet automatische. Heb je na de wijziging je pc een reboot gegeven? Misschien dat het daaraan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FabiandJ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:37:
Heb je de laatste versie van FlashFXP draaien? (5.1.0 build 3861)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Heb eindelijk Windows 10 goed draaiend gekregen op mijn good old Asus 1201N netbookje, maar wel nadat ik eerst een clean install van Windows 7 erop gezet had, want de upgrade vanuit mijn bestaande Win7 installatie was met geen mogelijkheid goed te krijgen. Moet zeggen dat het verder nu nog best aardig loopt op zo'n oud en relatief traag beestje, had alleen bij de eerste keer Chrome gebruiken dat de cpu belasting ineens gigantisch omhoog schoot bij vrijwel elke website. Maar volgens mij kwam dat achteraf bekeken ook deels doordat windows nog stuff op de achtergrond aan het installeren was. Nu maar eens kijken hoe het op de lange duur gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Freakster86 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:53:
Deze functie heb ik nog nooit gezien in Windows 7 :? Nadat ik de accu liet leeglopen tot 93% en toen de stekker er weer in deed, ging hij weer laden! :) 95% was dus blijkbaar de grens? Fijn dat hij de accu spaart, maar manmanman... geef dan verdomme een melding o.i.d. :+ Ik zat al te kijken wat een nieuwe accu kost :P
Dat is al jaren zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
FREAKJAM schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:57:
[...]

Heb je de laatste versie van FlashFXP draaien? (5.1.0 build 3861)
Ja, hoe kan ik simpelweg al deze administrator meldingen eruit gooien? Iik heb weinig zin om voor elke klik die ik doe op een extra knop te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FabiandJ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:26:
[...]

Ja, hoe kan ik simpelweg al deze administrator meldingen eruit gooien? Iik heb weinig zin om voor elke klik die ik doe op een extra knop te klikken.
Doe eens eerst zelf wat moeite om een antwoord te vinden op je vraag, we zijn hier geen helpdesk. Google eens naar shortcut run as administrator zou ik zeggen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:13:

[...]
Het is dus niet voor reclame, het gaat om gegevens die apps en dergelijke nodig hebben. Dat die het vervolgens mogelijk voor reclame gebruiken, ligt aan hen. Maar dat kan dus ook gaan om GPS voor weer-data, zoeken in bestanden/mail/gesprekken, verbinding maken met je contacten, foto's delen, etc. Dingen die niet bepaald nieuw zijn overigens.

Gebruik je het niet, dan gaat er ook nergens data heen.
[...]
Waarom heb je uberhaupt support nodig als je er toch helemaal niks van gebruikt? Valt nog mee dat je systeem niet grijs is. }:O
Heb je überhaupt wel het Windows 10 privacy statement gelezen of roep je maar wat uit de dikke duim??
Er gaat heel veel data van je naar Microsoft en naar derde partijen, tot en met telemetrie en keylogging aan toe. Verdiep je eens eerst even voordat je zomaar wat roept. En zonder support geen beveiligingsupdates natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:34:
[...]

Heb je überhaupt wel het Windows 10 privacy statement gelezen of roep je maar wat uit de dikke duim??
Er gaat heel veel data van je naar Microsoft en naar derde partijen, tot en met telemetrie en keylogging aan toe. Verdiep je eens eerst even voordat je zomaar wat roept. En zonder support geen beveiligingsupdates natuurlijk.
Die keylogging kun je gewoon uitzetten hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
[...]

En waarom staat alles default op aan? Ik wil helemaal niet mijn netwerk wachtwoord delen. Ik wil geen reclame op basis van mijn surfgedrag. Ik wil niet al mijn bestanden het internet op gooien. Ik gebruik Cortana niet, dus waarin willen ze mijn agenda inzien? Ik gebruik de weer app niet, dus waarom willen ze weten waar ik ben?
Is voor Microsoft toch meer werk om al die data te verwerken? Denk niet dat ze dat voor de lol doen.

Is ook niet voor de gebruikersvriendelijkheid. Dan hadden ze wel alles uit gezet, totdat ik het zelf aanzet. Dan was er een notification die opent, als je de weer app opent die zegt: "We gaan nu je locatie bijhouden en alle locaties waar je vanaf nu naar toe gaat inclusief tijden, wil je dat?"

Dus ergens moet het toch voordeel opleveren voor Microsoft om jouw gegevens te krijgen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
FREAKJAM schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:34:
[...]

Doe eens eerst zelf wat moeite om een antwoord te vinden op je vraag, we zijn hier geen helpdesk. Google eens naar shortcut run as administrator zou ik zeggen.
Dat ken ik al jaren, maar op dit moment moet ik alles als administrator draaien. Ik heb een txt bestand gedownload en opgeslagen, deze open ik met kladblok en wil ik opslaan en de huidige file overschrijven, zelf hier heb ik admin rechten voor nodig WTF! Voor de upgrade van Windows 7 > Windows 10 werkte dit probleemloos. De UAC instelling staat al op zijn laagste.

Gefixed, zie hieronder hoe waarvan ik 1 niet hoefde uit te voeren dit had ik al en heb ik nooit hoeven uitvoeren in Windows 7:
1 - Add User To Administrators Group And Remove From Users Group:
Log In As Administrator
Go To Run ( WinKey + R )
Type "control userpasswords2"
Select Your Account And Click On "Properties"
Select "Group Membership" Tab
Select "Administrators"
Click OK And OK

2 - Disable Approval Mode
Log In As Administrator
Go To Run ( WinKey + R )
Type "secpol.msc"
Go To Local Polices > Security Options
Find "User Account Control: Switch to the secure desktop when prompting for elevation"
Open It Click Disable It And Click Ok.
Restart Computer( Very Important Log Off Doesn't Work )
Bron

[ Voor 44% gewijzigd door FabiandJ op 05-08-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xyphoid schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:52:
[...]

En waarom staat alles default op aan? Ik wil helemaal niet mijn netwerk wachtwoord delen. Ik wil geen reclame op basis van mijn surfgedrag. Ik wil niet al mijn bestanden het internet op gooien. Ik gebruik Cortana niet, dus waarin willen ze mijn agenda inzien? Ik gebruik de weer app niet, dus waarom willen ze weten waar ik ben?
Is voor Microsoft toch meer werk om al die data te verwerken? Denk niet dat ze dat voor de lol doen.

Is ook niet voor de gebruikersvriendelijkheid. Dan hadden ze wel alles uit gezet, totdat ik het zelf aanzet. Dan was er een notification die opent, als je de weer app opent die zegt: "We gaan nu je locatie bijhouden en alle locaties waar je vanaf nu naar toe gaat inclusief tijden, wil je dat?"

Dus ergens moet het toch voordeel opleveren voor Microsoft om jouw gegevens te krijgen.
Omdat de meerderheid daar wel voor kiest (of ze de meerderheid willen omhalen het wel te gebruiken). Want de extra diensten levert ze wel geld op. Onedrive licenties, Skype licenties, Office licenties, etc. En ze vragen het omdat ze dan vervolgens apps de mogelijkheid kunnen bieden hier verzoeken op in te dienen. Of omdat hun eigen apps dat gebruiken. Onedrive moet toegang tot bestanden krijgen, voor het dingen kan synchroniseren. Waarom? Omdat dat de gebruikers de mogelijkheid biedt op andere systemen de bestanden te raadplegen. Jij wil dat niet, maar is het zo raar dat MS dat aan het pushen is? Nee. Google en Apple doen hetzelfde, net als Dropbox, Box en meer. In principe vragen die ook toestemming, maar dat gaat dan via de installatie ipv een OS installatie.
[...]

Ik haal dat niet zomaar uit mijn duim (jij wel, zo lijkt het). Ik baseer dit op mijn eigen ervaringen met de Preview, interviews van MS mensen en diverse berichten en nieuwsberichten. Een Privacy Statement is niet een vrijbrief om maar alles te doen. Dat weet jij ook wel. Er zijn nog dingen als wetgeving. Als er echt dingen mis waren, was dat in de afgelopen 9 maanden naar voren gekomen. Dat is niet zo.

Ik heb al meerdere malen gemeld wat er waarom wordt bijgehouden en waarom MS niet een afluisterdienst is begonnen. Ik hoop dat je met me eens bent dat de meeste data die wordt verzonden anoniem is en dat een ander groot deel bedoelt is voor de diensten zelf. Zonder data geen search, zonder data geen resultaten, zonder data geen personalisatie.

Dat er nu meer data wordt verzameld is niet meteen OMGWTFBBQ!!!111 waard. Het feit dat er nu zo'n heissa ontstaat, geeft meer aan dat men eerst nooit aandacht had voor de Privacy statement en men totaal niet naar Win8 heeft gekeken. Plus men praat elkaar lekker na en gaat voor de click-bait headlines, want dat haalt zo lekker reclameinkomsten binnen.
Terughoudendheid omtrend welke gegevens je wel of niet deelt is prima, maar ga niet doen alsof ze alles van je weten en bijhouden, want dat is echt niet zo. Dat is ook al meerdere malen bekendgemaakt. Want niet alleen gooien ze dan de ruiten in om het voor consumenten een populair OS te maken, ook overheden willen er dan niets meer mee te maken hebben. En dat is toch wel een grote groep die je niet wilt missen.

[ Voor 41% gewijzigd door Martinspire op 05-08-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Voor mensen die waarde hechten aan hun privacy is er nu een handige tool waarmee alle telementry tracking en andere belachelijke meuk uitgeschakeld kan worden:

https://github.com/10se1ucgo/DisableWinTracking/releases

Het is een zeer nieuwe tool welke continu wordt geupdate/uitgebreid zo lijkt het:
http://malwaretips.com/th...cking-disable-tool.49219/

Als je daarnaast OneDrive 100% wil verwijderen, moet je dit in een .bat file zetten en deze als administrator starten:

@echo off
cls

set x86="%SYSTEMROOT%\System32\OneDriveSetup.exe"
set x64="%SYSTEMROOT%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe"

echo Closing OneDrive process.
echo.
taskkill /f /im OneDrive.exe > NUL 2>&1
ping 127.0.0.1 -n 5 > NUL 2>&1

echo Uninstalling OneDrive.
echo.
if exist %x64% (
%x64% /uninstall
) else (
%x86% /uninstall
)
ping 127.0.0.1 -n 5 > NUL 2>&1

echo Removing OneDrive leftovers.
echo.
rd "%USERPROFILE%\OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1
rd "C:\OneDriveTemp" /Q /S > NUL 2>&1
rd "%LOCALAPPDATA%\Microsoft\OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1
rd "%PROGRAMDATA%\Microsoft OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1

echo Removeing OneDrive from the Explorer Side Panel.
echo.
REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}" /f > NUL 2>&1
REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}" /f > NUL 2>&1

pause

[ Voor 57% gewijzigd door Dannydekr op 05-08-2015 23:26 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:55:
[...]
Ik haal dat niet zomaar uit mijn duim (jij wel, zo lijkt het). Ik baseer dit op mijn eigen ervaringen met de Preview, interviews van MS mensen en diverse berichten en nieuwsberichten. Een Privacy Statement is niet een vrijbrief om maar alles te doen. Dat weet jij ook wel. Er zijn nog dingen als wetgeving. Als er echt dingen mis waren, was dat in de afgelopen 9 maanden naar voren gekomen. Dat is niet zo.

Ik heb al meerdere malen gemeld wat er waarom wordt bijgehouden en waarom MS niet een afluisterdienst is begonnen. Ik hoop dat je met me eens bent dat de meeste data die wordt verzonden anoniem is en dat een ander groot deel bedoelt is voor de diensten zelf. Zonder data geen search, zonder data geen resultaten, zonder data geen personalisatie.

Dat er nu meer data wordt verzameld is niet meteen OMGWTFBBQ!!!111 waard. Het feit dat er nu zo'n heissa ontstaat, geeft meer aan dat men eerst nooit aandacht had voor de Privacy statement en men totaal niet naar Win8 heeft gekeken. Plus men praat elkaar lekker na en gaat voor de click-bait headlines, want dat haalt zo lekker reclameinkomsten binnen.
Terughoudendheid omtrend welke gegevens je wel of niet deelt is prima, maar ga niet doen alsof ze alles van je weten en bijhouden, want dat is echt niet zo. Dat is ook al meerdere malen bekendgemaakt. Want niet alleen gooien ze dan de ruiten in om het voor consumenten een populair OS te maken, ook overheden willen er dan niets meer mee te maken hebben. En dat is toch wel een grote groep die je niet wilt missen.
Nogmaals, heb je het Microsoft privacy statement überhaupt wel gelezen?? Ik heb heb niet over interviews, of websites maar een juridisch statement dat jij van Microsoft met je volle verstand hebt geaccepteerd als je hun dienst gebruikt. En het data verzamelen gaat met Windows 10 veel en veel verder gaat dan ooit, vandaar al de heisa. Dat kun je proberen te bagataliseren, maar dat gaat niet lukken.

Natuurlijk is er wetgeving, alleen is dat in dit geval reactief. Het lastige is dat dit soort van statements ook nog eens zomaar kunnen veranderen. Want wie leest er nog 45 pagina's aan juridisch tekst?

Deze hele privacy ervaring overschaduwt nu negatief gezien de hele launch van Windows 10. En dat is jammer, want dat was nergens voor nodig geweest wanneer Microsoft niet zo inhalig was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Reepje schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:44:
[...]

Ik wel. Waarschijnlijk heb je er nooit zo opgelet, en valt het je nu pas op.
:? Echt nog nooit van m'n leven gezien. Weer wat geleerd.
Dannydekr schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:22:
Voor mensen die waarde hechten aan hun privacy is er nu een handige tool waarmee alle telementry tracking en andere belachelijke meuk uitgeschakeld kan worden:

https://github.com/10se1ucgo/DisableWinTracking/releases

Het is een zeer nieuwe tool welke continu wordt geupdate/uitgebreid zo lijkt het:

http://malwaretips.com/th...cking-disable-tool.49219/
Wat doet dit precies én is dit extra (naast de tweaks die in de OP staan)?
Pagina: 1 ... 29 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.