Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Win 8.1 geupdate naar Win10. Vooralsnog slecht één probleem tegengekomen

De Appstore wil niet opstarten. Dus ik kan ook geen apps uit de store installeren.

Nu had ik bij 8.1 de Store wel uitgeschakeld via een registry hack. De hack nu teruggedraaid..echter nog steeds geen appstore

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:01:
Win 8.1 geupdate naar Win10. Vooralsnog slecht één probleem tegengekomen

De Appstore wil niet opstarten. Dus ik kan ook geen apps uit de store installeren.

Nu had ik bij 8.1 de Store wel uitgeschakeld via een registry hack. De hack nu teruggedraaid..echter nog steeds geen appstore

Iemand?
wsreset.exe als admin draaien?

http://windowsitpro.com/w...ng-windows-store-problems

[ Voor 8% gewijzigd door Dutch2007 op 02-08-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Doet wsreset inmiddels daadwerkelijk iets dan? Hier iig niet, ook niet uitgevoerd als admin.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, geen succes.

Foutmelding:

ms-windows-store: Purche Caches

ongeldige waarde voor register.

Dee is denk ik voor 8.1 en niet voor Win 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:29:
Helaas, geen succes.

Foutmelding:

Wat doet een sfc /scannow wanneer je die opstart vanuit een administrative command prompt?

SFC = System File Check.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
http://answers.microsoft....-9af1-fca09779cf6f?auth=1
Go to
Ctrl X

Bring up the Windows powershell admin

Type in the following
powershell -ExecutionPolicy Unrestricted Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $Env:SystemRoot\WinStore\AppxManifest.xml

Go back to windows store and it should re-work!!

Kudos to Luis Cantero from this post http://answers.microsoft....-b800-9c9125ae739c?page=2

Enjoy

Yahya Al-Din
powershell -ExecutionPolicy Unrestricted Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $Env:SystemRoot\WinStore\AppxManifest.xml

[ Voor 10% gewijzigd door Dutch2007 op 02-08-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powershell output:

PS C:\Users\Peter> powershell -ExecutionPolicy Unrestricted Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $Env:SystemRoot\WinStore\AppxManifest.xml
powershell : Add-AppxPackage : Cannot find path 'C:\WINDOWS\WinStore\AppxManifest.xml' becau
At line:1 char:1
+ powershell -ExecutionPolicy Unrestricted Add-AppxPackage -DisableDeve ...
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
+ CategoryInfo : NotSpecified: (Add-AppxPackage...fest.xml' becau:String) [], RemoteException
+ FullyQualifiedErrorId : NativeCommandError

se it does not exist.
At line:1 char:1
+ Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register C:\WINDOWS\WinStore ...
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
+ CategoryInfo : ObjectNotFound: (C:\WINDOWS\WinStore\AppxManifes
t.xml:String) [Add-AppxPackage], ItemNotFoundException
+ FullyQualifiedErrorId : PathNotFound,Microsoft.Windows.Appx.PackageManag
er.Commands.AddAppxPackageCommand

PS C:\Users\Peter>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:36:
[...]

Wat doet een sfc /scannow wanneer je die opstart vanuit een administrative command prompt?

SFC = System File Check.
Geeft deze output. Het log nagekeken en er is nogal wat gerepareerd..Maar de store niet...

Microsoft Windows [Version 10.0.10240]
(c) 2015 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>sfc /scannow

Beginning system scan. This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired
them. Details are included in the CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. For
example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. Note that logging is currently not
supported in offline servicing scenarios.

C:\WINDOWS\system32>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rebootje?

Wil niet zeggen dat 't daarna 100% gegarandeerd werkt maar in je geheugen draait nu nog van alles met de "oude" waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Na een halve dag gebruik, ben ik positief verrast, maar het gehele OS voelt wel rommelig en on-af aan.
  • Het opstarten gaat veel sneller i.v.m. windows 7
  • Melding icoon wordt soms spontaan wit zonder dat er een melding is.
  • Soms popup dat schijf D: opnieuw geplaatst moet worden. Ik heb geen schijf D:…. Er zit een lege micro SD naar SD adapter in mijn laptop. Die herkent hij (zonder kaart) dus als schijf.
  • Zodra je instellingen wil wijzigen heb je het gevoel dat je langs 3 verschillende OS’en komt.
  • Rechtermuisknop op taakbalk - Alle vensters trapsgewijs sch ongedaan maken... schikken!
EDGE
  • Geen plugin mogelijkheid
  • Vertraagt enorm wanneer advertenties worden geladen (je mist gelijk adblocker)
  • Wegklikken van tabbladen kun je niet snel doen, want je moet het kruisje precies raken…
  • Importeren van wachtwoorden is er niet, dus overstappen zit er dan sowieso niet in.
  • Een tablad naar beneden slepen, zodat het een nieuw venster wordt, gaat héél traag.
Twijfel nog of ik echt alles nu moet overzetten, of nog even terug ga naar windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 14:29
Freakster86 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:07:
Na een halve dag gebruik, ben ik positief verrast, maar het gehele OS voelt wel rommelig en on-af aan.

EDGE
  • Vertraagt enorm wanneer advertenties worden geladen (je mist gelijk adblocker)
  • Wegklikken van tabbladen kun je niet snel doen, want je moet het kruisje precies raken…
  • Importeren van wachtwoorden is er niet, dus overstappen zit er dan sowieso niet in.
  • Een tablad naar beneden slepen, zodat het een nieuw venster wordt, gaat héél traag.
Twijfel nog of ik echt alles nu moet overzetten, of nog even terug ga naar windows 7.
dan gebruik je Chrome, probleem opgelost.. (of een andere browser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:44

Saven

Administrator

Ik heb een tijdje meegelezen in deze topics, maar ik wil nu dus een andere PC hier in huis overzetten. Het tooltje van MS download echter super traag, wss door drukte.

Is er een manier om ergens een iso te downloaden en die te gebruiken voor de upgrade? :) Of ben ik echt gebonden aan die tool ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als dat (ver)slepen van tabbladen traag verloopt dan ligt dat 99/100 keer aan de driver van de graphics card.

Wat ik kwalijker vind is dat een tabblad wat ik weer terug sleep naar de oorspronkelijk set óók geopend blijft in het "extra" venster wat zich opende bij het er uit slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Freakster86 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:07:

EDGE
    dit komt nog. En is idd welkom ivm keepass e.d
    nog niet echt last van gehad. Edge voelt toch wel redelijk soepel en soms sneller dan chrome
    verrek je hebt gelijk. was me nooit opgevallen. Druk altijjd op CTRL+W
    Straks komt er vast een plugin voor keepass oid en ben je er van verlost
    wederom hier geen last van. Gewoon naar beneden draggen en loslaten

zal gewoon op win10 draaien. Chrome e.d zijn er nog je kunt je oude browser gewoon gebruiken incl de plugins.
En als je over wilt stappen op edge. Deze zal vermoedelijk langzaam steeds beter worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:06:
Rebootje?

Wil niet zeggen dat 't daarna 100% gegarandeerd werkt maar in je geheugen draait nu nog van alles met de "oude" waarden.
Uiteraard gedaan...Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
snowD schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:10:
[...]

dan gebruik je Chrome, probleem opgelost.. (of een andere browser)
Ja, maar de hoop was dat Edge die rol kon gaan overnemen.
Als ik het vergelijk met Chrome, dan is Edge stroperig. Van een tabblad een nieuw venster maken gaat in Chrome smooth, terwijl bij Edge er even niks gebeurd, het tabblad verdwijnt en vervolgens vanuit het niets er een venster opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:31:
[...]

Ik neem het ook niet serieus want ik ben van bv de pc de enige gebruiker (mn ouders raken dat ding ook niet aan) en de tablet slingert hier wel in huis, maar daar heb ik ook niets op staan wat ik moet verbergen. En als iemand mn mail kan bekijken, nou veel plezier dan :w

Kijk, voor mn bedrijfslaptop kan ik het begrijpen, maar voor mijn persoonlijke dingen zal het me een zorg zijn. Dan liever snelheid > veiligheid
:+ Tja...die 1 seconde die het je kost om te unlocken.....maar goed, jij vindt dan een 10 fps winst in een game ook belangrijk ;) Dus ik snap het wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope...al heb ik de windows 8 media center key wel ergens liggen....nog geen zin gehad om dat te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Is er eigenlijk een manier om een paar bestandjes uit een systeemkopie te halen? Ben mijn zelfgemaakte printerprofielen vergeten te kopiëren. Is niet zo'n probleem maar weer extra werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Freakster86 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:25:
[...]

Ja, maar de hoop was dat Edge die rol kon gaan overnemen.

[...]

Als ik het vergelijk met Chrome, dan is Edge stroperig. Van een tabblad een nieuw venster maken gaat in Chrome smooth, terwijl bij Edge er even niks gebeurd, het tabblad verdwijnt en vervolgens vanuit het niets er een venster opent.
Mjah, dat heb ik dus niet. Nieuw tabblad in Edge staat bij instant klaar. Ik gebruik Edge icm het tooltje Hostsman en geen last van ads gelukkig. Edge bij mij sneller met alles dan Chrome en Opera.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Welke virusscanner gebruiken jullie momenteel op win10? Ik had bitdefender maar deze geeft problemen en na het nieuws vandaag maak ik nu alleen gebruik van windows defender.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
Workaholic schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:40:
Welke virusscanner gebruiken jullie momenteel op win10? Ik had bitdefender maar deze geeft problemen en na het nieuws vandaag maak ik nu alleen gebruik van windows defender.
eset smart security 8 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Bliksem B schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:38:
Hebben meer mensen last van dat het inlogschem soms niet wil laden bij een verse start van het systeem? De muis is wel zichtbaar en er draaien punten in rondje (cirkel dus). Bij windows 8 nooit gehad.
Niemand dit probleem nee? Ik zat zelf te denken dat het komt doordat ik een SSD heb (gecloned van hdd) icm 3 HDD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik gebruik Kaspersky Internet Security 2016. Volledig compatible met Windows 10, performancetechnisch behoorlijk vlot, goede testresultaten qua detecties, en eenvoudige interface :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:12

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
http://www.eset.com/us/download/home/detail/family/5/

je kan ook de beta proberen: http://www.eset.com/int/download/beta-versions/

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Bliksem B schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:48:
[...]

Niemand dit probleem nee? Ik zat zelf te denken dat het komt doordat ik een SSD heb (gecloned van hdd) icm 3 HDD's.
Met welke software?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:44

Saven

Administrator

Hmm geeft bitdefender free problemen? En naar welk nieuws refereer je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het lijkt wel of nu op mijn laptop de batterij veel sneller leeg is. Ik haalde met Windows 8 met mijn HP Elitebook 840 G1 makkelijk 4 uur met achter elkaar werken maar nu maximaal 2/2,5 uur dus ik hoop dat dat nog opgelost wordt anders ga ik echt weer terug naar Windows 8.1. Ook het opstarten lijkt nu wel iets langer te duren.
Wel grappig dat ik nu pas zie dat er ook een AMD videokaart in mijn laptop aanwezig is.

Ook balen is dat mijn virusscanner niet meer doet. Ik heb Avast Endpoint, sorry had. Daar moet ik dan weer op wachten.

[ Voor 12% gewijzigd door itsalex op 02-08-2015 16:53 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
http://forum.bitdefender.com/index.php?showtopic=58943

Wil je de Nederlandse versie dan even via mail of chat de link vragen aan de support.

Dit betreft de betaalde versie. Wellicht gebruikte jij de gratis versie en dan gaat bovenstaand verhaal niet op denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door pafdaddy op 02-08-2015 16:54 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:29:
Helaas, geen succes.

Foutmelding:

Opgelost. Win10 gewoon over de bestaande Win10 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Saven schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:52:
[...]

Hmm geeft bitdefender free problemen? En naar welk nieuws refereer je?
nieuws: Hackers zetten inloggegevens van BitDefender-klanten online

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Bestaat er nog een topic zoals deze:
Show je desktop deel 01 *lees startpost!*

Kon niet echt wat vinden met zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Laatst online: 18:17
Avast free icm Malwarebytes en Malwarebytes Anti-Exploit free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
prutser001 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:51:
[...]
Hebben meer mensen last van dat het inlogschem soms niet wil laden bij een verse start van het systeem? De muis is wel zichtbaar en er draaien punten in rondje (cirkel dus). Bij windows 8 nooit gehad.
[...]
[...]

Met welke software?
Met acronis toentertijd. Ofwel heb Windows 8.1 op HDD geïnstalleerd, toen half jaar later naar SSD gecloned (MX100) en eergisteren dus naar Windows 10 geupgrade. Tijdens de eerste reboot van de installatie had ik ook al dit probleem. Na 1.5u wachten nog geen succes. Resetknop werkt gelukkig wel.

Interessante voetnoot: bij mijn laptop zie ik dezelfde cirkel voordat het inlogscherm verschijnt, echter deze duurt nog geen seconde.

[ Voor 22% gewijzigd door Bliksem B op 02-08-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 17-09 14:46
:)

[ Voor 98% gewijzigd door joey82 op 02-08-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier ESET Endpoint Antivirus 6 (zakelijke variant) als AV.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
MelvinB schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:59:
Bestaat er nog een topic zoals deze:
Show je desktop deel 01 *lees startpost!*

Kon niet echt wat vinden met zoekfunctie.
En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 45 is een dood topic de laatste tijd helaas

je moet wel HK acces hebben

mijn desktop op dit moment:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HhUM7wq.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 02-08-2015 17:11 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Bliksem B schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:01:
[...]

Met acronis toentertijd. Ofwel heb Windows 8.1 op HDD geïnstalleerd, toen half jaar later naar SSD gecloned (MX100) en eergisteren dus naar Windows 10 geupgrade. Tijdens de eerste reboot van de installatie had ik ook al dit probleem. Na 1.5u wachten nog geen succes. Resetknop werkt gelukkig wel.

Interessante voetnoot: bij mijn laptop zie ik dezelfde cirkel voordat het inlogscherm verschijnt, echter deze duurt nog geen seconde.
Misschien moet je op je ssd de partities allignen, ik weet niet of acronis dat automagisch doet. Heb dit wel eens eerder gezien. Je kunt dit volgens mij controleren met AS SSD.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Outlandos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:01:
[...]

Wat vreemd, Windows ziet mijn (D:) schijf als een hardeschijfstation, terwijl het toch echt een Samsung Evo 850 betreft :?

[afbeelding]
Wellicht even Classification draaien, bestaat niet meer op Systeem in Windows 8 en 10. Wel is ie er nog als command tool Winsat. Daar wordt naar de schrijfsnelheid van HDD's gekeken en dan als HD of SSD geclassificeerd.
Command als admin starten en dan :
Winsat formal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
spartacusNLD schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:10:
[...]

En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 45 is een dood topic de laatste tijd helaas

[afbeelding]
Ja dat heb ik dus niet.

De mijne op mij XPS 15:
(apps-weergaves kunnen mij gestolen worden :+ )

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v62/MelvinB/Misc/Desktop_Win10_zpszjpe0iae.jpg~original
Origineel

[ Voor 7% gewijzigd door MelvinB op 02-08-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
theMob schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:34:
Is er eigenlijk een manier om een paar bestandjes uit een systeemkopie te halen? Ben mijn zelfgemaakte printerprofielen vergeten te kopiëren. Is niet zo'n probleem maar weer extra werk...
Ah, je kan er gewoon naartoe navigeren,,, wisiknie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31
hvgsel schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:14:
[...]

Wellicht even Classification draaien, bestaat niet meer op Systeem in Windows 8 en 10. Wel is ie er nog als command tool Winsat. Daar wordt naar de schrijfsnelheid van HDD's gekeken en dan als HD of SSD geclassificeerd.
Command als admin starten en dan :
Winsat formal
Dat heb ik toevallig net geprobeerd, maar lijkt erop dat ie dan enkel de C (Windows) schijf controleerd.. :|

Hoe dan ook, ook na die tests blijft hij HDD aangeven. Anders programma's zoals Ccleaner geven wel netjes aan dat (D:) een SSD-schijf is trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door outlandos op 02-08-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Die CPU / Memory widget van waar heb je die ? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Nactive schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:18:
[...]
Die CPU / Memory widget van waar heb je die ? :).
1. installeer: http://rainmeter.net/
2. installeer deze skin: http://harleygorillason.d...-Extended-1-3-1-314413439
3. profit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Heeft iemand succesvol zijn computer naam gewijzigd?

Hier kreeg mijn laptop de naam DESKTOP XXXXXX. Nu wil ik dat wijzigen naar iets anders. Nu staat in Configuratiescherm - Systeem & Beveiliging - Systeem dat de computer naam bij opnieuw herstarten wordt gewijzigd.

Na 3x opnieuw opstarten en een keer zelfs uitzetten gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Outlandos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:17:
[...]

Dat heb ik toevallig net geprobeerd, maar lijkt erop dat ie dan enkel de C (Windows) schijf controleerd.. :|

Hoe dan ook, ook na die tests blijft hij HDD aangeven. Anders programma's zoals Ccleaner geven wel netjes aan dat (D:) een SSD-schijf is trouwens.
Vreemd, hier gaat dat wel goed, maar het kan goed dat ie alleen de eerste partitie neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
tonber schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:17:
Is het iemand al gelukt om een laptop met graphics HD 3000 en 7470m werkend te krijgen?
Niet ondersteund volgens deze Intel pagina :
http://www.intel.com/support/graphics/sb/CS-034343.htm

Wel slecht met zo'n recente chipset; oudere worden weer wel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:49:
[...]

Ik gebruik Kaspersky Internet Security 2016. Volledig compatible met Windows 10, performancetechnisch behoorlijk vlot, goede testresultaten qua detecties, en eenvoudige interface :)
Geen last van deze beperkingen, http://support.kaspersky.com/11736 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
Windows Defender. Heb ik op alle Windows apparaten.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:35:
[...]

Windows Defender. Heb ik op alle Windows apparaten.
Ik ook. Werkt al heel lang heel prima bij mij. Zal ook komen doordat ik niet zomaar naar elke site ga of op elke link klik of illegale software etc. download. ;) Scheelt me geld en weer een paar stappen tijdens een OS herinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ica1984
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 17:15
Windows 10 clean installatie ging als een zonnetje maar toen ik hyper-v wou installeren ging het na de reboot mis, blijft in een loop hangen.
Enige optie is herstelpunt herstellen.

Heeft iemand van jullie een idee(google leverde niet echt iets bruikbaars op)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wel vaag dat voor Google Drive de groene vinkjes niet meer zichtbaar zijn in de Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ica1984 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:47:
Windows 10 clean installatie ging als een zonnetje maar toen ik hyper-v wou installeren ging het na de reboot mis, blijft in een loop hangen.
Enige optie is herstelpunt herstellen.

Heeft iemand van jullie een idee(google leverde niet echt iets bruikbaars op)?
Op wat voor een processor probeer je Hyper-V te installeren? In principe zou je Hyper-V moeten kunnen draaien op élke SLAT aware processor, ook onder Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ica1984
wimmel_1 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:50:
[...]

Op wat voor een processor probeer je Hyper-V te installeren? In principe zou je Hyper-V moeten kunnen draaien op élke SLAT aware processor, ook onder Windows 10.
op een i5 4590 virtualisatie optie's staan ook aan in het bios had ik ook al naar gekeken.
het installeren van hyper-v gaat "prima" zonder foutmeldingen alleen is m'n pc daarna over zijn toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

[...]

[afbeelding]
Wat zijn die 'widgets' voor cpu load e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:37:
[...]

Ik ook. Werkt al heel lang heel prima bij mij. Zal ook komen doordat ik niet zomaar naar elke site ga of op elke link klik of illegale software etc. download. ;) Scheelt me geld en weer een paar stappen tijdens een OS herinstall.
Vage sites en porno doe ik via mijn Linux desktop (lang leve dual boot).
Wat Moeder de vrouw allemaal op haar Windows 7 aptop doet, weet ik niet, maar die is ook verstandig genoeg om mij er bij te roepen als ze iets vreemds ziet.

Voor de rest alleen op mijn Synology NAS de bijgevoegde Anti-Virus app draaien.
Lijkt mij genoeg.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:32

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Never mind opgelost xD

[ Voor 82% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 02-08-2015 18:01 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ica1984 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:54:
[...]

op een i5 4590 virtualisatie optie's staan ook aan in het bios had ik ook al naar gekeken.
het installeren van hyper-v gaat "prima" zonder foutmeldingen alleen is m'n pc daarna over zijn toeren.
Dus ná de reboot welke noodzakelijk is om de hypervisor tussen je hardware én "oude" (windows 10) installatie te zetten start je oorspronkelijke Windows 10 installatie niet meer op? Die "oude" Windows installatie is overigens ook een VM, alleen zie je dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

prutser001 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:54:
[...]

Wat zijn die 'widgets' voor cpu load e.d.?
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ica1984
wimmel_1 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:59:
[...]

Dus ná de reboot welke noodzakelijk is om de hypervisor tussen je hardware én "oude" (windows 10) installatie te zetten start je oorspronkelijke Windows 10 installatie niet meer op? Die "oude" Windows installatie is overigens ook een VM, alleen zie je dat niet zo.
nope windows logo komt in beeld en herstart dan, om vervolgens naar het reparatie scherm te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nope, dat is alleen na een upgrade. Ik heb (na de initiele upgrade ivm activatie) een clean-install gedaan, en dan heb je daar geen last van :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
De mail-app synchroniseert ook nog steeds niet geweldig.

Krijg vaak mail op mijn Windows Phone binnen terwijl Win10 dan niks meldt.
De mail-app heb ik goed ingesteld incl. Zodra items binnen komen en de meldingbanner/geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Zijn er meer mensen die bij IE11 nog dat gele feedback icoontje hebben staan?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/k80RS2HGt0pQoZ0k78KBLBi0/full.png

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Tachyon schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:24:

[afbeelding]
Yep, heeft iedereen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
Nadat ik de update had gedaan afgelopen week wilde ik een clean install doen. Hierbij maakte ik gebruik van de Windows 10 reset-functionaliteit. Dit werkte echter niet zoals gepland aangezien ik een BSOD-loop terecht kwam. Daarom heb ik uiteindelijk een clean install van Windows 10 met een generic key gedaan.

Het probleem is dat ik nu Windows 10 niet geactiveerd krijg. Ik krijg "Error code: 0x8007232B: DNS name does not exist" of "Error: 0x8007007B The filename, directory name or volume label syntax is incorrect.". Wat nu? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Bleek dat het wazige dat ik had in Edge in de Intel HD 4400 settings zat.
Voor een aantal spellen had ik MSAA uitstaan en CMAA aan, dat ging met sommige spellen net wat soepeler (het blijft een standaard videokaartje dus wilde er zoveel mogelijk uitpersen).
Maar zodra ik die MSAA inschakel (toepassingsinstellingen gebruiken) en CMAA uit is het wazige in Edge weg.
Zo even wat testen met games, maar vooralsnog ziet het er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Laatst online: 04-09 00:31
Ja, hoor!

Maar ik zal niet terugkeren naar Windows 8.1 om dan nog eens de update te doen naar Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ica1984
ica1984 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:01:
[...]

nope windows logo komt in beeld en herstart dan, om vervolgens naar het reparatie scherm te booten.
driver update en bios update doet wonderen nu werkt hyper-v wel 8)7 O-) ;w :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Tachyon schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:24:

[afbeelding]
Is zeker nieuw, want voorheen had ik dat niet. Maar gebruikte IE11 alleen voor American Football. IE11 nu vervangen voor Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Firefox met Personas ziet er nu ook veel beter uit. Minimaliseer, vergroten, verkleinen, sluitkruisje krijgen nu ook het gekozen thema:

https://static.dyp.im/Edj...a0a686d3c45b0bd88f646.jpg

oeps, dubbelpost :F

[ Voor 6% gewijzigd door desalniettemin op 02-08-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Windows 10 draait bij mij als een zonnetje, maar ik heb twee kleine irritatiepuntjes. Het eerste is dat mijn touchpad drie knoppen onderaan heeft. Dit is handig, want met de middelste doe je dus een middle mouse click en kun je iets in Chrome bijvoorbeeld in een aparte tab openen. Met Windows 10 opent echter ook het search menu als ik er op klik, terwijl ik dit niet wil.

Het tweede is dat bij invoertalen ook Engels staat, ik heb geen idee hoe dit komt. Normaal kon je dan met ctrl+shift wisselen maar dat lijkt niet te werken. In het configuratiescherm krijg ik Engels ook niet verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JensFC schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:05:
Windows 10 draait bij mij als een zonnetje, maar ik heb twee kleine irritatiepuntjes. Het eerste is dat mijn touchpad drie knoppen onderaan heeft. Dit is handig, want met de middelste doe je dus een middle mouse click en kun je iets in Chrome bijvoorbeeld in een aparte tab openen. Met Windows 10 opent echter ook het search menu als ik er op klik, terwijl ik dit niet wil.

Het tweede is dat bij invoertalen ook Engels staat, ik heb geen idee hoe dit komt. Normaal kon je dan met ctrl+shift wisselen maar dat lijkt niet te werken. In het configuratiescherm krijg ik Engels ook niet verwijdert.
Die "middelste" muisknop op je touchpad doet waarschijnlijk 't zelfde als dat wat een "dubbele" muisklik op je linker muisknop doet. Kun je instellen in het menu voor je muis.

Aangaande die invoertalen: Als je Nederlander bent dan selecteer je alléén US-International als toetsenbord (NL toetsenborden zijn een zeldzaamheid). Alle overige toetsenbord instellingen kun/moet je verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swinferno
  • Laatst online: 21-08 22:48
Ik ervaar iets irritants met Windows 10 i.c.m. Firefox: als het browservenster gemaximaliseerd wordt weer gegeven, overlapt de FF knop "Nieuw Tabblad" met de Windows knop "Minimaliseren"....

Al gekeken of het aan mijn addons lag, maar dat leek niet het geval.
Hebben meer mensen dit? Een Google zoekopdracht leverde iig niet zo gauw hits op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 20:15
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat OneDrive Engelse mapnamen gebruikt?

Windows 10 is in het Engels, de map namen van OneDrive op de pc zijn dan ook bij mij Engels (Pictures, Documents, enz). Echter de OneDrive app op mijn iPhone (die ook Engels is, iPhone zelf ook op Engels ingesteld) upload de foto's die ik op de iPhone maak, naar de map Afbeeldingen binnen OneDrive op mijn pc (die iOS app maakt dus een map Afbeeldingen aan binnen OneDrive). Ik wil natuurlijk dat hij gewoon Pictures gebruikt.

Hoe kan ik dat wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Laatst online: 20-05-2021
Ouch ik heb net geupgrade naar Windows 10 maar het is wel even wennen vooral als je van 7 komt. Ik heb toch wel heel erg het gevoel nog alsof ik achter een tablet zit ipv een PC.

Maar ik ga het proberen, ik had alvast start10 gedownload maar ik ga toch even het nieuwe menu proberen en de rest ook voor een paar weken en kijken of ik eraan kan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:44
Hier werkt alles goed, krijg alleen (vooral na het opstarten net) een geluidje. Ik heb even opgezocht bij geluiden wat voor geluid is kan het niet thuis plaatsen, lijkt erop iets met apparaat verbonden of vebroken. Vaak is dit naar een paar minuten. Komt iemand dit bekend voor?

[ Voor 62% gewijzigd door dennis_rsb op 02-08-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjjl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 08:31
Ik vroeg me trouwens nog af: Na dat een Windows Update wordt geïnstalleerd moet je per se opnieuw opstarten (afsluiten en opstarten werkt niet(dan blijft opnieuw opstarten verplicht)). Iemand die daar iets voor heeft, want tegenwoordig sluit ik gewoon mijn PC af. Opstarten gaat toch snel namelijk, dus zie geen reden om opnieuw op te starten en daarna af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik vind die quick launch icoontjes zo klein, weet iemand hoe die groter kunnen? De desktop icons zijn huge maar quick launch veel te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

fjjl schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:04:
Ik vroeg me trouwens nog af: Na dat een Windows Update wordt geïnstalleerd moet je per se opnieuw opstarten (afsluiten en opstarten werkt niet(dan blijft opnieuw opstarten verplicht)). Iemand die daar iets voor heeft, want tegenwoordig sluit ik gewoon mijn PC af. Opstarten gaat toch snel namelijk, dus zie geen reden om opnieuw op te starten en daarna af te sluiten.
De optie "Update and Shutdown" is in Windows 8.1 al weer terug gehaald. Probleem van Windows 8 zat in 't feit dat een shutdown geen échte shutdown is maar een "hybernate".

Windows 8.1 én dus ook 10 mogen hier geen last meer van hebben :o

edit:
Een "shutdown" vanaf de Command Promt werkt óók altijd.... "shutdown -s -t 00 -f"

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 02-08-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
swinferno schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:22:
Ik ervaar iets irritants met Windows 10 i.c.m. Firefox: als het browservenster gemaximaliseerd wordt weer gegeven, overlapt de FF knop "Nieuw Tabblad" met de Windows knop "Minimaliseren"....

Al gekeken of het aan mijn addons lag, maar dat leek niet het geval.
Hebben meer mensen dit? Een Google zoekopdracht leverde iig niet zo gauw hits op...
Geen last van. Misschien door een extensie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb niet alles gelezen, maar wel met de search gezocht, maar kan mijn probleempje niet vinden.

Het zit zo dat ik nu geupgrade heb naar 10. Op zich ging dat goed, dat was geen probleem. Maar nu er mee werkend blijft hij willekeurig soms 10 a 15 seconden "hangen" voordat hij verder gaat. Helaas kan ik bij taakbeheer niets zijn, want die werkt hij ook niet bij in die 10 seconden. Je ziet dus niets....

Iemand enig idee??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Cyberpope schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:26:
Ik heb niet alles gelezen, maar wel met de search gezocht, maar kan mijn probleempje niet vinden.

Het zit zo dat ik nu geupgrade heb naar 10. Op zich ging dat goed, dat was geen probleem. Maar nu er mee werkend blijft hij willekeurig soms 10 a 15 seconden "hangen" voordat hij verder gaat. Helaas kan ik bij taakbeheer niets zijn, want die werkt hij ook niet bij in die 10 seconden. Je ziet dus niets....

Iemand enig idee??
Staat er ook niets in de logboeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, niets dat op die tijden is te herleiden (de laatste freeze even getimed).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swinferno
desalniettemin schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:25:
[...]

Geen last van. Misschien door een extensie?
Heel raar, heb alle addons en extensies uitgezet, maar bij meer dan 6 tabbladen nog steeds de overlap:
:-(

http://i57.tinypic.com/ic70b8.jpg

het probleem doet zich alleen voor als het ik het browser venster maximaliseer...

[ Voor 11% gewijzigd door swinferno op 02-08-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

CMD-Snake schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:11:
Nee, ik draai versie 2015 met een patch voor Windows 10 compatibiliteit. Geen beta.
Wat me eigenlijk bij Bijk ook opvalt is zijn hoge disk activity! En een Intel process iastordatamgrsvc. Volgens mij heeft hij geen clean install gedaan. StorAHCI (MS) en IntelRST in de clinche? wat bij een upgrade niet heel gek is.

Heb jij een schone installatie gedaan? Gebruik je IntelRST, of hoe is jouw disk activity?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Net even video's getest hier op de site.

In Windows 10 gaan ze een beetje schokkerig als je ze op 1080p zet.
In Ubuntu Mate gaan ze als een speer.

Zit nu op een HP Elitebook.

Nog even een toevoeging:
Ik heb Chrome en OpenOffice geinstalleerd, want scrollen met de touchpad werkt niet in apps en heb geen zin om in te loggen in de Store.

[ Voor 31% gewijzigd door Xyphoid op 02-08-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
MarcoC schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:30:
Nadat ik de update had gedaan afgelopen week wilde ik een clean install doen. Hierbij maakte ik gebruik van de Windows 10 reset-functionaliteit. Dit werkte echter niet zoals gepland aangezien ik een BSOD-loop terecht kwam. Daarom heb ik uiteindelijk een clean install van Windows 10 met een generic key gedaan.

Het probleem is dat ik nu Windows 10 niet geactiveerd krijg. Ik krijg "Error code: 0x8007232B: DNS name does not exist" of "Error: 0x8007007B The filename, directory name or volume label syntax is incorrect.". Wat nu? :S
CMD in administrator modus runnen en het volgende command gebruiken.
slmgr -ipk xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx

Wel je eigen keyerin zetten natuurlijk.

Bij Windows 8.1 werkte dit bij die DNS name does not exists error. Wellicht het proberen waard in Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 17-09 13:33
Edwin__ schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:23:
[...]

CMD in administrator modus runnen en het volgende command gebruiken.
slmgr -ipk xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx

Wel je eigen keyerin zetten natuurlijk.

Bij Windows 8.1 werkte dit bij die DNS name does not exists error. Wellicht het proberen waard in Windows 10.
Ik weet mijn W10 serial alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023

Als het niet lukt... eventueel telefonisch.
Anders oude windows versie er op zetten en dan opnieuw update naar win 10.

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

shameete schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:39:
Ik kreeg MEGAsync niet meer aan de gang, meldingen dat de msvcp100.dll en msvcr100.dll misten, deze even van een 'oude' win8.1 systeem overgezet naar de c:\windows\system32 van de betreffende machine en sindsdien "doet ie het weer" ;)
Voor de toekomst, dat is de Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable.

Afhankelijk van of je app 32 of 64 bit is moet je de x86 of x64 versie hebben.
x86: https://www.microsoft.com...load/details.aspx?id=5555
x64: https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=14632

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
swinferno schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:56:
[...]

Heel raar, heb alle addons en extensies uitgezet, maar bij meer dan 6 tabbladen nog steeds de overlap:
:-(

http://i57.tinypic.com/ic70b8.jpg

het probleem doet zich alleen voor als het ik het browser venster maximaliseer...
Ik heb het niet, maar ik heb de menubalk aanstaan.
Als je op het hamburgermenu klikt en dan op aanpassen, dan kun je de + een regel naar beneden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Dus je hebt de update al gedaan. Was die installatie al geactiveerd? Zo ja had je een clean install moeten doen zonder je code in te voeren (er zitten knoppen om dat over te slaan). Na installatie had ie zelf contact gezocht met Microsoft en je installatie weer geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MarcoC schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:24:
[...]

Ik weet mijn W10 serial alleen niet.
Weet je jouw "oude" Win 7/8/8.1 serial nog wel?

Als je in een commandr prompt "slmgr /dlv" in tikt dan zou je de laatste 5 karakters in ieder geval moeten herkennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mepp
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 13:00
Iemand de oplossing voor de grafische glitch in Firefox (39.0) als gebruik wordt gemaakt van Personas ?
Witte blokken om de de drie symbolen rechtsboven: minimaliseren; scherm aanpassen; afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Mepp schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:34:
Iemand de oplossing voor de grafische glitch in Firefox (39.0) als gebruik wordt gemaakt van Personas ?
Witte blokken om de de drie symbolen rechtsboven: minimaliseren; scherm aanpassen; afsluiten.
Dat heb ik ook op mijn laptops, maar niet op de desktop. Heel raar en beetje vervelend. Als ik nu slecht mik, dan kom ik niet bij het Meneu, maar raak ik blijkbaar minimaliseren zodat mijn scherm verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swinferno
hvgsel schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:26:
[...]

Ik heb het niet, maar ik heb de menubalk aanstaan.
Als je op het hamburgermenu klikt en dan op aanpassen, dan kun je de + een regel naar beneden halen.
Dank je wel. Voorlopig zo opgelost :)

Wel heb ik ook last van de bug met persona's die Mepp hierboven noemt...mss wordt het tijd dat FF met versie 40 komt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door swinferno op 02-08-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
prutser001 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:10:
[...]

Misschien moet je op je ssd de partities allignen, ik weet niet of acronis dat automagisch doet. Heb dit wel eens eerder gezien. Je kunt dit volgens mij controleren met AS SSD.
De SSD geeft geen foutmeldingen aan. Eén harde schrijf echter wel. Via Mini Tool Partition Wizard geprobeerd te repareren, maar de optie is niet beschikbaar. Ipv align is de optie rebuild MBR beschikbaar. Deze optie heb ik uitgevoerd, maar dit verandert niks.

Kan de HDD de boosdoener zijn voor de opstartproblemen? Zo ja heb je nog suggesties om het op te lossen?
(wel apart dat ik DIT probleem bij Windows 8 nog nooit heb gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GodMode win 10 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Mepp schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:34:
Ik denk dat Windows die ruimte reserveert en daar is de achtergrond wit.
Op Windows 8 heb ik het ook met Personas, alleen neemt hetzelfde vak dan de gekozen balk-kleur aan, in mijn geval blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
GerardVanAfoort schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:14:
Wat me eigenlijk bij Bijk ook opvalt is zijn hoge disk activity! En een Intel process iastordatamgrsvc. Volgens mij heeft hij geen clean install gedaan. StorAHCI (MS) en IntelRST in de clinche? wat bij een upgrade niet heel gek is.

Heb jij een schone installatie gedaan? Gebruik je IntelRST, of hoe is jouw disk activity?
Ik heb een upgrade gedaan, geen clean install. Ik wil Windows 7 nog behouden als rollback optie.

Mijn disk activiteit is nagenoeg niets, bij idle staat dit gewoon op 0 voor alle disks, soms een beetje activiteit op de OS disk.
Pagina: 1 ... 24 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.