Ik had hetzelfde probleem als jou. De desbetreffende bestanden om W10 te installeren waren bij mij ook al automatisch gedownload maar de installatie begon maar niet. Na lang wachten heb ik dan maar de Media Creation Tool vd Microsoft site gedownload en daarmee de iso gedownload, upgrade gedaan en installeerde zonder problemen. Vreemd dat het bij jou niet lukt om de MCT te downloaden. Probeer hem misschien van een andere website dan MS te downloaden.clogie886 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 04:40:
Die link ken ik maar die werkt bij mij niet, krijg al dagen te zien "No data received" en het is voor mij niet mogelijk deze tool te downloaden. Geen idee waarom want ik kan verder all web paginas die ik wil benaderen,TV kijken en muziek luisteren. Krijg alleen maar te zien "no data received". Waar het mij om gaat is dat Windows 10 al op mijn PC gedownload is want hij staat in C:\&Windows.~BT- waarom start hij dan niet gewoon de installatie op of krijg ik instructies via mijn mail hoe ik ik hem handmatig kan opstarten? Dat is toch allemaal niet zo moeilijk???
Klik op dat icoontje en selecteer Upgraden .... hoe moeilijk kan het zijnclogie886 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 04:23:
Ik zit al 5 dagen naar het Windows 10 icoontje te kijken maar er gebeurt nog steeds helemaal niets, nada, njet! Hoe kom ik er achter wanneer hij gaat updaten of zit ik over 10 jaar nog naar dit icoontje te kijken? Nog nooit zo gefrustreerd geweest met een upgrade. Begrijp heel goed dat ze de uitrol willen faseren zodat niet de hele aarde op hetzelfde tijdstip wil gaan downloaden MAAR als de download eenmaal klaar is waarom dan niet gelijk starten? Ga toch ook geen Windows 10 CD kopen en leg hem dan 2 weken op een plank neer?
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Zo backups lopen en dan is het dadelijk vaarwel Windows 10 en downgrade naar W7. Wat een faal OS.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Is het iemand al gelukt om een laptop met graphics HD 3000 en 7470m werkend te krijgen?
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Nopedesalniettemin schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:29:
[...]
Klik op instellingen Systeem, energiebeheer en slaapstand,
[...]
Instellingen, Energiebheer en slaapstand, Extra enegieinstellingen, een wachtwoord vereisen bij uit slaapstand komen, instellingen die momenteel niet beschikbaar zijn, vinkje weghalen, dan hoef je niet meer je wachtwoord in te geven
Vreemd. Anyway, we zoeken nog even verder. Geen supergroot issue.
Windows 10 is een rommeltje, nog een leuke tegengekomen vandaag , Money plus van microsoft zelf notabene , is precies 81,5 MB groot. Maar volgens de Apps & Features in setting is hij stukken groter dan GTA 5 :

En nog maar een dan : Als je een MKV aanklikt gaat hij prima afspelen met "Movies and TV" App, zodra je echter ondertitels aanzet, begint het hele zaakje te stotteren en komen de ondertitels links boven in.
Windows 10 voelt nog erg als een Beta aan, veel meer dan eerdere versies van windows in de eerste week.
Daarbij ontpopt zich windows als een soort van Facebook met zijn data collectie opties, ok veel kunnen uit, maar helemaal uit gaat helaas niet. Dit soort software is prima, maar zou dan wel geheel gratis moeten zijn, net zoals Android, IOS om maar 2 andere systemen te noemen die al je gegevens inslikken.
Bij windows 10 ben jij het product , en er dan ook nog voor moeten betalen (jaja bij nieuwe pc, bij hardwarewisseling, enz)

En nog maar een dan : Als je een MKV aanklikt gaat hij prima afspelen met "Movies and TV" App, zodra je echter ondertitels aanzet, begint het hele zaakje te stotteren en komen de ondertitels links boven in.
Windows 10 voelt nog erg als een Beta aan, veel meer dan eerdere versies van windows in de eerste week.
Daarbij ontpopt zich windows als een soort van Facebook met zijn data collectie opties, ok veel kunnen uit, maar helemaal uit gaat helaas niet. Dit soort software is prima, maar zou dan wel geheel gratis moeten zijn, net zoals Android, IOS om maar 2 andere systemen te noemen die al je gegevens inslikken.
Bij windows 10 ben jij het product , en er dan ook nog voor moeten betalen (jaja bij nieuwe pc, bij hardwarewisseling, enz)
[ Voor 57% gewijzigd door HaseMike op 02-08-2015 08:41 ]
Had windows 8.1. Upgrade gedaan naar windows 10.
Hierna de iso gedownload en een schone installatie gedaan.
Nu is windows 10 nog steeds niet geactiveerd...
Iemand?
Iemand?
Moet eigenlijk in dit topic: [Windows 10] Installatie en Upgrade UitdagingenT.E schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:40:
Had windows 8.1. Upgrade gedaan naar windows 10.
Iemand?
Maar, heb je gewacht tot Win10 was geactiveerd voordat je een schone installatie deed? Sowieso, het kan even duren voor activatie. Blijf vooral proberen, want het is een known issue.
Is W7 dan voor jou niet een upgrade i.p.v. downgrade?Phusebox schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:16:
Zo backups lopen en dan is het dadelijk vaarwel Windows 10 en downgrade naar W7. Wat een faal OS.
Iemand trouwens een trucje om "Opslaan als" terug te halen in Edge? Kan er niks over vinden, maar is echt bloedirritant dat ie meteen bestanden opslaat.
Buiten het feit dat het voor slechtzienden is vormgegeven werkt er gewoon zoveel niet.chim0 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:46:
[...]
Is W7 dan voor jou niet een upgrade i.p.v. downgrade?Serieus, wat is er zo "faal" aan?
Iemand trouwens een trucje om "Opslaan als" terug te halen in Edge? Kan er niks over vinden, maar is echt bloedirritant dat ie meteen bestanden opslaat.
Heb dus nu op drie manieren geprobeerd 5.1 geluid te krijgen, middels hdmi, optisch en zelfs een dedicated grafische kaart voor gekocht... blijf alleen maar stereo krijgen. Bij Windows 7 werkte het vanaf dag 1 perfect. Hoop maar dat het dadelijk weer werkt...
Mijn user accounts zijn helemaal verkloot. Kan nooit meer normaal inloggen. Terug naar lokaal account hielp ook niets.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 02-08-2015 08:54 ]
En alweer een misser , elke keer als windows update loopt worden er definities binnengehaald voor windows defender, dit terwijl er een 3rd party antivirus draait. Het is niet dat ik naar de fouten zoek, ze komen gewoon je gewoon tegemoet bij elke 2e klik in windows 10. Jammer.
Schijnt niet te kunnen, vreemd.chim0 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:46:
[...]
Is W7 dan voor jou niet een upgrade i.p.v. downgrade?Serieus, wat is er zo "faal" aan?
http://answers.microsoft....-89e8-bf6a278a40a2?auth=1
Misschien mis ik het dan, heb er sinds 29e (3 dagen geleden alweer) welgeteld 2 gehad: (Definition 1.203.772.0) op de 29e en (Definition 1.203.808.0) op de 30e. Daarna niets meer.HaseMike schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:55:
En alweer een misser , elke keer als windows update loopt worden er definities binnengehaald voor windows defender, dit terwijl er een 3rd party antivirus draait.
Heb wel een andere virusscanner.
Zeker vreemd, want icm Netplwiz.exe hoef ik nooit geen wachtwoord meer in te geven. Alleen als ik me af en weer aanmeld.autje schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:22:
[...]
Nope.
Vreemd. Anyway, we zoeken nog even verder. Geen supergroot issue.
Klinkt eerder als een driverprobleem dan een Windows probleem, maar we hebben te weinig informatie om het goed te kunnen beoordelen.Phusebox schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:52:
[...]
Buiten het feit dat het voor slechtzienden is vormgegeven werkt er gewoon zoveel niet.
Heb dus nu op drie manieren geprobeerd 5.1 geluid te krijgen, middels hdmi, optisch en zelfs een dedicated grafische kaart voor gekocht... blijf alleen maar stereo krijgen. Bij Windows 7 werkte het vanaf dag 1 perfect. Hoop maar dat het dadelijk weer werkt...
Weet ik niks van, want ik heb maar één account. Maar ook hier weer "verkloot" is zo nietszeggend.Mijn user accounts zijn helemaal verkloot. Kan nooit meer normaal inloggen. Terug naar lokaal account hielp ook niets.
Ja, is echt jammer. Alles komt nou in de "Downloads" map. Ook m'n torrent-bestanden. Alles handmatig achteraf verwijderen. Maar misschien wordt dit nog opgelost in de toekomst.Soldaatje schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:56:
[...]
Schijnt niet te kunnen, vreemd.
http://answers.microsoft....-89e8-bf6a278a40a2?auth=1
Niks mis mee, op een paar dingen na. Misschien verandert dit nog in de toekomst of komen er tweaks voor.Phusebox schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:58:
Gewoon geen Edge en Internet Exploder gebruiken?
Snap sowieso niet waarom je dat zou willen.
Heel veel dingen zijn ook gewoon compatibiliteitsproblemen. Net zoals Acestream, de plug-in werkt niet in Edge, maar dat ligt gewoon aan Acestream, want die is ook nog eens gebaseerd op VLC Player 2.0.5 terwijl we ondertussen bij 2.2.1 zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 02-08-2015 09:08 ]
Ja leuk zo kun je alles afschuiven als een driver of softwareprobleem. Als zowel Intel HD igp, Realtek on board en AMD dgpu niet werken dan lijkt het mij meer dan een driver issue. Bovendien heb ik optical out en hdmi geprobeerd en beiden geven geen 5.1 meer.chim0 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:05:
[...]
Klinkt eerder als een driverprobleem dan een Windows probleem, maar we hebben te weinig informatie om het goed te kunnen beoordelen.
[...]
Weet ik niks van, want ik heb maar één account. Maar ook hier weer "verkloot" is zo nietszeggend.
[...]
En als je googled kom je erachter dat dit blijkbaar al maanden speelt. Heb overigens alles al hier eerder uit de doeken gedaan maar goed.
Zo ook over mijn user accounts. Bij inloggen krijg ik een "kan geen verbinding maken" foutmelding en als ik dan mijn wachtwoord (het juiste) ingeef zegt ie dat het niet juist is. Log ik in met een MS account en ga ik naar alle gebruikers dan is die gebruiker waarmee hij standaard probeert in te loggen gewoon verdwenen.
Verwijderd
wifi sense ?
- http://money.cnn.com/2015...s10-wifi-sense/index.html
- http://www.windowsphone.c...etwork-out-of-wi-fi-sense
dus iemand met _optout in zijn SSID gebruikt win10
- http://money.cnn.com/2015...s10-wifi-sense/index.html
- http://www.windowsphone.c...etwork-out-of-wi-fi-sense
dus iemand met _optout in zijn SSID gebruikt win10
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2015 09:24 ]
Omdat het in 99 procent van de gevallen meestal ook simpel een driverprobleem is... alle problemen die je in deze alinea noemt klinken namelijk behoorlijk driver-related, niet zoeer OS-related.Phusebox schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:14:
[...]
Ja leuk zo kun je alles afschuiven als een driver of softwareprobleem.
Virussen? Scan ze hier!
5.1/7.1 werkt hier anders prima op de Intel NUC (Intel IGP HD 5500) met HDMI naar de receiver!
Creative kaart in mijn normale PC is wel klote. Daar werkt 5.1 pas als ik de zogenaamde scout mode op de kaart aanzet maar dan klink het niet normaal. Dat is duidelijk een creative issue want als ik hemweghaal en de inbox windows drivers gebruik is alles weer perfect.
Creative kaart in mijn normale PC is wel klote. Daar werkt 5.1 pas als ik de zogenaamde scout mode op de kaart aanzet maar dan klink het niet normaal. Dat is duidelijk een creative issue want als ik hemweghaal en de inbox windows drivers gebruik is alles weer perfect.
Ik betwijfel het ten zeerste dat deze drie grote spelers voor de meest verspreide hardware geen drivers hebben voor w10 die zulke basale functies voor elkaar hebben.wildhagen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:22:
[...]
Omdat het in 99 procent van de gevallen meestal ook simpel een driverprobleem is... alle problemen die je in deze alinea noemt klinken namelijk behoorlijk driver-related, niet zoeer OS-related.
Sterker nog, Windows zelf geeft aan dat DTS en DD ondersteunt wordt maar output vervolgens alleen stereo.
Staat dit wel goed?Phusebox schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:14:
[...]
Ja leuk zo kun je alles afschuiven als een driver of softwareprobleem. Als zowel Intel HD igp, Realtek on board en AMD dgpu niet werken dan lijkt het mij meer dan een driver issue. Bovendien heb ik optical out en hdmi geprobeerd en beiden geven geen 5.1 meer.
En als je googled kom je erachter dat dit blijkbaar al maanden speelt. Heb overigens alles al hier eerder uit de doeken gedaan maar goed.

Sorry, maar klinkt gewoon als een softwareprobleem. Misschien Realtek drivers even opnieuw installeren?
Geen idee, ik heb gewoon één account en dat ben ik zelf en ik heb geüpgraded vanaf 8.1 en alles verliep vlekkeloos. Heb alleen een paar nieuwere drivers geïnstalleerd, maar verder is alles hetzelfde zoals het was, alleen dan Windows 10. Alleen Edge is wel erg beperkt, dat vind ik wel jammer, maar misschien komt daar nog een tweak voor. Het vervelendste vind ik op dit moment geen Opslaan als en geen startpagina bij een nieuw tabblad.Zo ook over mijn user accounts. Bij inloggen krijg ik een "kan geen verbinding maken" foutmelding en als ik dan mijn wachtwoord (het juiste) ingeef zegt ie dat het niet juist is. Log ik in met een MS account en ga ik naar alle gebruikers dan is die gebruiker waarmee hij standaard probeert in te loggen gewoon verdwenen.
Dan heb je blijkbaar dikke mazzel want het internet staat vol met 5.1 issues. Ik ga gewoon terug naar 7. Gebruik het ding toch alleen als media center. Jammer van xbox streaming maar goed.Jaguar645 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:24:
5.1/7.1 werkt hier anders prima op de Intel NUC (Intel IGP HD 5500) met HDMI naar de receiver!
Die optie krijg ik niet. Via HDMI staat er alleen stereo en via optical kan ik geen speaker configuratie kiezen omdat die hele optie weg is.chim0 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:28:
[...]
Staat dit wel goed?
[afbeelding]
Sorry, maar klinkt gewoon als een softwareprobleem. Misschien Realtek drivers even opnieuw installeren?
Probeer dan je drivers opnieuw te installeren, want ze lijken niet compleet of corrupt. Verwijder ze eerst wel volledig via het Configuratiescherm. Voorheen installeerde ik Realtek drivers altijd over elkaar heen en dat ging altijd goed, tot er sinds een bepaalde versie problemen kwamen en ze niet compleet waren en sindsdien doe ik ze altijd eerst verwijderen en dan opnieuw installeren en dat gaat perfect. Net zoals AMD drivers, ging voorheen ook altijd goed, tot een bepaalde versie en sindsdien gebruik ik alleen maar DDU om ze te verwijderen. Werkt tot nu toe perfect!Phusebox schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:30:
[...]
Die optie krijg ik niet. Via HDMI staat er alleen stereo en via optical kan ik geen speaker configuratie kiezen omdat die hele optie weg is.
PS: Je moet ze gewoon bij Realtek downloaden 2.79 is de laatste.
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false
Hier geen issues met 5.1 playback.Phusebox schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:29:
[...]
Dan heb je blijkbaar dikke mazzel want het internet staat vol met 5.1 issues. Ik ga gewoon terug naar 7. Gebruik het ding toch alleen als media center. Jammer van xbox streaming maar goed.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Intel heeft de W10 drivers nog niet online staan ik zag wel dat Gigabyte W10 drivers op de site heeft:Phusebox schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:29:
[...]
Dan heb je blijkbaar dikke mazzel want het internet staat vol met 5.1 issues. Ik ga gewoon terug naar 7. Gebruik het ding toch alleen als media center. Jammer van xbox streaming maar goed.
http://download.gigabyte....iver_vga_intel_64_w10.zip
Wellicht dat je die kunt proberen?
Zou iemand iets voor mij willen proberen? Ik zit nog steeds met het sorteer probleem namelijk.
1. Maak een map aan ergens
2. Plaatst daar 5 foto's in, noem ze 1 tm 5, maar ze moeten verschillende datums hebben (waarop ze gemaakt zijn bv)
3. Sorteer de foto's ip de map op datum (en zorg ervoor dat de foto's niet op 1-2-3-4-5 volgorde staan qua datums)
4. Open de eerste foto in de map in Windows Photo viewer (bv foto 3 is dat)
5. Klik in Photo Viewer op volgend plaatje. Krijg je dan daadwerkelijk de volgende foto qua datum of krijg je foto 4? En daarna?
Als ik dit namelijk doe met foto's en ik sorteer de map op datum, dan geeft Photo Viewer elke keer de volgorde aan qua bestandsnaam. Dus niet in de volgorde zoals de map gesorteerd staat....
bv:
(Bestandsnaam) - jaar gemaakt
(3) - 2015,
(1) - 2014,
(4) - 2013,
(2) - 2012,
(5) - 2011
Als ik de map sorteer op datum dan staan ze op volgorde 2011,2012,2013,2014,2015. Maar open ik foto 2011 dan in Photo Viewer, dan gaat die door ze in volgorde 5-1-2-3-4. Dus in bestandsnaam volgorde....
1. Maak een map aan ergens
2. Plaatst daar 5 foto's in, noem ze 1 tm 5, maar ze moeten verschillende datums hebben (waarop ze gemaakt zijn bv)
3. Sorteer de foto's ip de map op datum (en zorg ervoor dat de foto's niet op 1-2-3-4-5 volgorde staan qua datums)
4. Open de eerste foto in de map in Windows Photo viewer (bv foto 3 is dat)
5. Klik in Photo Viewer op volgend plaatje. Krijg je dan daadwerkelijk de volgende foto qua datum of krijg je foto 4? En daarna?
Als ik dit namelijk doe met foto's en ik sorteer de map op datum, dan geeft Photo Viewer elke keer de volgorde aan qua bestandsnaam. Dus niet in de volgorde zoals de map gesorteerd staat....
bv:
(Bestandsnaam) - jaar gemaakt
(3) - 2015,
(1) - 2014,
(4) - 2013,
(2) - 2012,
(5) - 2011
Als ik de map sorteer op datum dan staan ze op volgorde 2011,2012,2013,2014,2015. Maar open ik foto 2011 dan in Photo Viewer, dan gaat die door ze in volgorde 5-1-2-3-4. Dus in bestandsnaam volgorde....
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Om je download folder van Edge Explorer te veranderen, open kladblok en copier de code hieronder.
Verander de Default Download Directory naar keuze, sla de file op als watjewilt.reg
Dubbelklik om naar je register te sturen en je hebt nu je eigen download directory in Edge Explorer.
Succes :-)
Verander de Default Download Directory naar keuze, sla de file op als watjewilt.reg
Dubbelklik om naar je register te sturen en je hebt nu je eigen download directory in Edge Explorer.
code:
1
2
3
4
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge\Main] "Default Download Directory"="C:\\Users\\JOUWNAAM\\Downloads" |
[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 02-08-2015 10:53 ]
Of je past gewoon de location van je download folder aan?
Ja maar dan valt alles onder die locatie.Jaguar645 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:09:
Of je past gewoon de location van je download folder aan?
Volgens mij met de register wijziging wordt de download locatie alleen voor Edge aangepast.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Als eerste regel moet er ook nogBarfman schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:08:
Om je download folder van Edge Explorer te veranderen, open kladblok en copier de code hieronder.
Windows Registry Editor Version 5.00
code:
1 2 [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge\Main] "Default Download Directory"="C:\\Users\\JOUWNAAM\\Downloads"
code:
1
| Windows Registry Editor Version 5.00 |
bij, anders krijg je een foutmelding bij het importeren.
Dat dus.DarkSide schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:23:
[...]
Ja maar dan valt alles onder die locatie.
Volgens mij met de register wijziging wordt de download locatie alleen voor Edge aangepast.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
Avira werkt inmiddels goed en alles functioneert tot zover
Ik ben ook niet tegen serieuze issues aangelopen en Win 10 draait goed en reageert ook goed. Wel heb ik een aantal privacyinstellingen uitgezet die MS had aanstaan.
Waar ik niet tevreden over ben is de fotoviewer. Normaal gesproken gebruikte ik de duimknoppen om een foto voor- of achteruit te bekijken. In Win 10 werkt dat met de scrollknop. Dat is verrot want daar zoomde ik mee in en uit. En als je fullscreen gaat rekt hij de foto's uit. Is hier een instelling voor dat je het kan veranderen? Anders dan maar Irfanview.
Waar ik niet tevreden over ben is de fotoviewer. Normaal gesproken gebruikte ik de duimknoppen om een foto voor- of achteruit te bekijken. In Win 10 werkt dat met de scrollknop. Dat is verrot want daar zoomde ik mee in en uit. En als je fullscreen gaat rekt hij de foto's uit. Is hier een instelling voor dat je het kan veranderen? Anders dan maar Irfanview.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2015 10:31 ]
Zijn er hier meer mensen die een Asus Xonar (DG) geluidskaart hebben die er voor zorgt dat W10 niet meer uit slaapstand komt? Heb eergisteren een upgrade gedaan vanaf Windows 7 en dat ging redelijk probleemloos en alles werkt op één ding na en dat is dus het resumeren uit slaapstand. Zodra ik de geluidskaart uitschakel in apparaatbeheer werkt slaapstand wel naar behoren. Heb zowel de nieuwste (béta) driver van Asus zelf alsmede de UNi Xonar drivers geprobeerd maar beide verhelpen het probleem niet. De BIOS is ook voorzien van de meest recente versie. Het ziet er naar uit dat ik W7 terug moet zetten want slaapstand is wel een redelijk onmisbare feature.
Ik kreeg MEGAsync niet meer aan de gang, meldingen dat de msvcp100.dll en msvcr100.dll misten, deze even van een 'oude' win8.1 systeem overgezet naar de c:\windows\system32 van de betreffende machine en sindsdien "doet ie het weer"
Hallo,
Ook maar mijn NUC geupgraded naar Windows 10: inventaris: NUC
Ik heb alle partities verwijderd en windows helemaal van scratch geinstalleerd.
Laatste BIOS 0348 en W10 drivers van Intel website geplukt en geinstalleerd.
Alleen ik kan de volgorde van de Adapter settings niet wijzigen:

Ik wil eerst Ethernet en daarna pas Wi-Fi, maar als ik dit instel en weer terugkijk zie ik dat Wi-Fi weer bovenaan staat. Met Windows 8.1 had ik dit niet en stond het zoals ik het heb ingesteld.
Iemand dit ook al geprobeerd ?
Als ik Windows installeer op een notebook/laptop/PC waar zowel NIC als Wifi in zit / etc, is dit de 1e setting waar ik naar kijk.
Ook maar mijn NUC geupgraded naar Windows 10: inventaris: NUC
Ik heb alle partities verwijderd en windows helemaal van scratch geinstalleerd.
Laatste BIOS 0348 en W10 drivers van Intel website geplukt en geinstalleerd.
Alleen ik kan de volgorde van de Adapter settings niet wijzigen:

Ik wil eerst Ethernet en daarna pas Wi-Fi, maar als ik dit instel en weer terugkijk zie ik dat Wi-Fi weer bovenaan staat. Met Windows 8.1 had ik dit niet en stond het zoals ik het heb ingesteld.
Iemand dit ook al geprobeerd ?
Als ik Windows installeer op een notebook/laptop/PC waar zowel NIC als Wifi in zit / etc, is dit de 1e setting waar ik naar kijk.
[ Voor 9% gewijzigd door GoT op 02-08-2015 10:46 ]
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Nou de ervaringen met W10 zijn wisselend.
En een paar vreemde dingetjes die ik tot nu ben tegen gekomen.
De installatie gaat goed op simpele systemen, de wat meer 'geavanceerde' installaties willen nog wel eens problemen geven. Upgraden vanaf een verse W8/8.1 installatie gaat het snelst/makkelijkst. Win7 wil best irritant zijn voordat je de optie krijgt vanuit windows update maar kan wel gewoon upgraden met de media creation tool.
- Software die op de ene W10 installatie wel gewoon werkt maar op de andere weer niet. Zelfde versie van W10. Compb mode maakt niets uit.
- MS eigen software die crashed. "Movie player" crashed zodra je iets fullscreen zet, Spoelen in MKV bestanden wil ook wel eens eindigen in een gecrashte speler. (CCCP staat er weer op)
- Om wat voor reden dan ook verdwijnen sommige programma's/shortcuts van m'n desktop na de upgrade.
- Netwerk fubar, ik kon zelf na de installatie niet op internet komen met de aansluiting die ik altijd gebruikte, 2de nic moeten gebruiken welke wel gewoon werkte. Windows 'troubleshoot' hielp niets en bleef maar laden. (Dit probleem kwam ik ook tegen op een ander systeem en een oudere laptop).
Hier een kleine guide om netwerk problemen op te lossen :
- Win7 CMD als Admin.
ipconfig /flushdns
nbtstat -R
nbtstat -RR
netsh int reset all
netsh int ipv4 reset
netsh int ipv6 reset
netsh winsock reset
- Reboot
- Win8 CMD als Admin.
ipconfig /flushdns
nbtstat -R
nbtstat -RR
netsh int reset all
netsh int ip reset
netsh winsock reset
- Reboot
Na dit gedaan te hebben kan ik weer gewoon gebruik maken van mijn standaard NIC. Het leuke is wel dat hij mijn actieve netwerk nu 'Free Wifi 3' noemt terwijl wifi volledig uit staat.
- Computer start super snel op maar net voordat ik mijn login scherm zou moeten krijgen blijft hij een seconde of 5-8 op een zwart scherm hangen.
- Windows wil mijn SSD defragmenteren? Optimaliseren? (Gelijk maar uit gezet).
- Oude instellingen worden niet meegenomen in de upgrade.
- Download/Documents/Pictures/Music mappen waren allemaal gekoppeld aan meerdere locaties over meerdere schijven dit moet allemaal weer opnieuw ingesteld worden.
- Standaard installatie folders worden gereset, alles ging standaard naar D:\Program files (x86).
En dan nu wat 'irritaties' en onnodigheden.
De standaard meuk die je mee geinstalleerd krijgt met W10.
- Apps : sports, get office etc. (zijn gewoon te verwijderen).
- Privacy geneuzel, dat alles maar geupload word naar MS, keylogger etc... (WTF?!) Allemaal extra meuk die je moet doorlopen om uit te schakelen en een aantal dingen vereisen regedit.
- Online en offline lastig te scheiden, wil je gebruik maken van de store moet je inloggen met je 'outlook/hotmail' account in windows, doe je dit niet kun je de geinstalleerde apps ook niet draaien. (voor zover ik nu heb ondervonden).
- Als je 3 schermen hebt aangesloten heb je dus 3 x start/search/desktop icoontjes.
+ Wel een pluspunt je kunt bepaalde dingen uitzetten waardoor je b.v. alleen de icoontjes te zien krijgt van de apps/vensters op dat scherm! (Maar toch heb ik liever gewoon een blanco taakbalk)
+ Multi desktop!
- Zoek functie, als je dus b.v. zoekt op 'CAM' dan krijg je niet alleen mappen/bestanden te zien met het woord CAM maar ook foto's die gemaakt zijn met een 'CAM'era... (serieus?)
- Edge... Mjah het werkt snel maar zonder extensions/addons kan het gewoon niet tippen aan Chrome/FF.
Zolang MS dit niet toe laat zullen een hoop 'geavanceerde' gebruikers het gewoon links laten liggen.
En wat me erg opviel/tegenviel is de continuiteit van de interface, de ene keer krijg je dat nieuwe met al die sliders en grote lege vlakken, de andere keer zit je weer in Windows 7.
Sommige opties zitten gewoon te ver weg via de nieuwe interface terwijl je ze via control panel zo hebt.
Er zitten teveel opties onder 'de blauwe lettertjes' om het zo maar te zeggen.
En ik zou zweren dat ik 'Aero' had in de tech preview? Alleen de taakbalk is transparant de rest niet, de optie om dit aan/uit te zetten is ook verwijderd uit het register (Blur nog iets).
Ook mis ik mijn widgets... Ik gebruikte altijd CPU/Network meter/klok/calender/Notitie. Er schijnt wel een programma aan te komen die dit weer wil gaan toevoegen.
Er zullen nog wel meer dingetjes tevoorschijn komen, en het is allemaal net uit.
Toch moet ik zeggen dat ik best onder de indruk ben dat ze een upgrade als dit op zo'n grote schaal hebben gedaan.
En een paar vreemde dingetjes die ik tot nu ben tegen gekomen.
De installatie gaat goed op simpele systemen, de wat meer 'geavanceerde' installaties willen nog wel eens problemen geven. Upgraden vanaf een verse W8/8.1 installatie gaat het snelst/makkelijkst. Win7 wil best irritant zijn voordat je de optie krijgt vanuit windows update maar kan wel gewoon upgraden met de media creation tool.
- Software die op de ene W10 installatie wel gewoon werkt maar op de andere weer niet. Zelfde versie van W10. Compb mode maakt niets uit.
- MS eigen software die crashed. "Movie player" crashed zodra je iets fullscreen zet, Spoelen in MKV bestanden wil ook wel eens eindigen in een gecrashte speler. (CCCP staat er weer op)
- Om wat voor reden dan ook verdwijnen sommige programma's/shortcuts van m'n desktop na de upgrade.
- Netwerk fubar, ik kon zelf na de installatie niet op internet komen met de aansluiting die ik altijd gebruikte, 2de nic moeten gebruiken welke wel gewoon werkte. Windows 'troubleshoot' hielp niets en bleef maar laden. (Dit probleem kwam ik ook tegen op een ander systeem en een oudere laptop).
Hier een kleine guide om netwerk problemen op te lossen :
- Win7 CMD als Admin.
ipconfig /flushdns
nbtstat -R
nbtstat -RR
netsh int reset all
netsh int ipv4 reset
netsh int ipv6 reset
netsh winsock reset
- Reboot
- Win8 CMD als Admin.
ipconfig /flushdns
nbtstat -R
nbtstat -RR
netsh int reset all
netsh int ip reset
netsh winsock reset
- Reboot
Na dit gedaan te hebben kan ik weer gewoon gebruik maken van mijn standaard NIC. Het leuke is wel dat hij mijn actieve netwerk nu 'Free Wifi 3' noemt terwijl wifi volledig uit staat.
- Computer start super snel op maar net voordat ik mijn login scherm zou moeten krijgen blijft hij een seconde of 5-8 op een zwart scherm hangen.
- Windows wil mijn SSD defragmenteren? Optimaliseren? (Gelijk maar uit gezet).
- Oude instellingen worden niet meegenomen in de upgrade.
- Download/Documents/Pictures/Music mappen waren allemaal gekoppeld aan meerdere locaties over meerdere schijven dit moet allemaal weer opnieuw ingesteld worden.
- Standaard installatie folders worden gereset, alles ging standaard naar D:\Program files (x86).
En dan nu wat 'irritaties' en onnodigheden.
De standaard meuk die je mee geinstalleerd krijgt met W10.
- Apps : sports, get office etc. (zijn gewoon te verwijderen).
- Privacy geneuzel, dat alles maar geupload word naar MS, keylogger etc... (WTF?!) Allemaal extra meuk die je moet doorlopen om uit te schakelen en een aantal dingen vereisen regedit.
- Online en offline lastig te scheiden, wil je gebruik maken van de store moet je inloggen met je 'outlook/hotmail' account in windows, doe je dit niet kun je de geinstalleerde apps ook niet draaien. (voor zover ik nu heb ondervonden).
- Als je 3 schermen hebt aangesloten heb je dus 3 x start/search/desktop icoontjes.
+ Wel een pluspunt je kunt bepaalde dingen uitzetten waardoor je b.v. alleen de icoontjes te zien krijgt van de apps/vensters op dat scherm! (Maar toch heb ik liever gewoon een blanco taakbalk)
+ Multi desktop!
- Zoek functie, als je dus b.v. zoekt op 'CAM' dan krijg je niet alleen mappen/bestanden te zien met het woord CAM maar ook foto's die gemaakt zijn met een 'CAM'era... (serieus?)
- Edge... Mjah het werkt snel maar zonder extensions/addons kan het gewoon niet tippen aan Chrome/FF.
Zolang MS dit niet toe laat zullen een hoop 'geavanceerde' gebruikers het gewoon links laten liggen.
En wat me erg opviel/tegenviel is de continuiteit van de interface, de ene keer krijg je dat nieuwe met al die sliders en grote lege vlakken, de andere keer zit je weer in Windows 7.
Sommige opties zitten gewoon te ver weg via de nieuwe interface terwijl je ze via control panel zo hebt.
Er zitten teveel opties onder 'de blauwe lettertjes' om het zo maar te zeggen.
En ik zou zweren dat ik 'Aero' had in de tech preview? Alleen de taakbalk is transparant de rest niet, de optie om dit aan/uit te zetten is ook verwijderd uit het register (Blur nog iets).
Ook mis ik mijn widgets... Ik gebruikte altijd CPU/Network meter/klok/calender/Notitie. Er schijnt wel een programma aan te komen die dit weer wil gaan toevoegen.
Er zullen nog wel meer dingetjes tevoorschijn komen, en het is allemaal net uit.
Toch moet ik zeggen dat ik best onder de indruk ben dat ze een upgrade als dit op zo'n grote schaal hebben gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door prutser001 op 02-08-2015 10:47 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik heb een DG en gebruik sinds build 10162 zonder enig probleem de Windows 8 driver https://www.asus.com/Sound/Xonar_DG/HelpDesk_Download/ zowel 32-bit in de preview, en sinds 29 juli heb ik een schone 64-bit EN-US install. Bij beide heb ik zowel met snel opstarten, of zonder gewerkt. En ook slaapstand levert geen problemen op. Ik gebruik alleen S/PDIF output. Met foobar2000 doe ik WASAPI push naar de kaart en met MPC gewoon Direct Sound primary.Jorick schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:36:
Zijn er hier meer mensen die een Asus Xonar (DG) geluidskaart hebben die er voor zorgt dat W10 niet meer uit slaapstand komt? Heb eergisteren een upgrade gedaan vanaf Windows 7 en dat ging redelijk probleemloos en alles werkt op één ding na en dat is dus het resumeren uit slaapstand. Zodra ik de geluidskaart uitschakel in apparaatbeheer werkt slaapstand wel naar behoren. Heb zowel de nieuwste (béta) driver van Asus zelf alsmede de UNi Xonar drivers geprobeerd maar beide verhelpen het probleem niet. De BIOS is ook voorzien van de meest recente versie. Het ziet er naar uit dat ik W7 terug moet zetten want slaapstand is wel een redelijk onmisbare feature.
NRG
Dom haha, had die regel net boven de code gezet per ongeluk, maar heb hem gefix in de post van mij, thnxMegaTronics schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:28:
[...]
Als eerste regel moet er ook nog
code:
1 Windows Registry Editor Version 5.00
bij, anders krijg je een foutmelding bij het importeren.
[...]
Dat dus.
Verwijderd
Ik denk dat het ook te maken heeft met de upgrade vanaf een OS. Ik acht het verstandiger om eerst de upgrade te doen, vervolgens een backup maken van de ditjes en datjes om vervolgens een clean install te doen. Zo loopt er niets door elkaar.
Windows 10 loopt hier prima,alleen windows defender komt vaak met een popup dat ik hem moet inschakelen.
Tja hij staat gewoon aan,heb geen andere virusscanner erop erg vreemd.
Tja hij staat gewoon aan,heb geen andere virusscanner erop erg vreemd.
zo na mijn laptop ook maar mijn HTPC geupgrade.
upgrade liep goed. En alles lijkt te werken. Ook DD5.1.
Enige waar ik tot nu toe tegenaanloop is dat DTS niet wordt weergegven. Dat wordt als DD5.1 weergegeven.
Dus voor het moment nog geen ramp er is immers surround sound.
Moet nog kijken of di een instelling is in Kodi die ik opnieuw moet zetten of iets anders.
En ik kan geen overscan instellen op mijn radeon 3200 (dit was ook al een "probleem" op win8.1)
Moet ergens het register in om de beeldscherm verhoudingen en overscan zelf in te stellen (weer even zoeken waar dat ook weer was) Maar heb wel vertrouwen dat het truckje van windows 8.1 ook op win10 werkt.
Komende dagen even kijken hoe het systeem zich houdt.
upgrade liep goed. En alles lijkt te werken. Ook DD5.1.
Enige waar ik tot nu toe tegenaanloop is dat DTS niet wordt weergegven. Dat wordt als DD5.1 weergegeven.
Dus voor het moment nog geen ramp er is immers surround sound.
Moet nog kijken of di een instelling is in Kodi die ik opnieuw moet zetten of iets anders.
En ik kan geen overscan instellen op mijn radeon 3200 (dit was ook al een "probleem" op win8.1)
Moet ergens het register in om de beeldscherm verhoudingen en overscan zelf in te stellen (weer even zoeken waar dat ook weer was) Maar heb wel vertrouwen dat het truckje van windows 8.1 ook op win10 werkt.
Komende dagen even kijken hoe het systeem zich houdt.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Is teveel werk in dit geval, alleen alles installeren is een week werk.. Uiteraard heb ik dat wel overwogen maar nee dit is geen optie nu. Misschien als ik vakantie heb dat ik dan een poging waag.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:57:
[...]
Ik denk dat het ook te maken heeft met de upgrade vanaf een OS. Ik acht het verstandiger om eerst de upgrade te doen, vervolgens een backup maken van de ditjes en datjes om vervolgens een clean install te doen. Zo loopt er niets door elkaar.
Om alleen al problemen te voorkomen heb ik een nieuwe SSD gehaald zodat ik een volledige backup van mijn c schijf.
En ja een verse installatie is fijner maar soms gaat dat gewoon niet 'ff'. Alleen al de installatie duurde 4 keer zo lang vergeleken met alle andere systemen die ik gedaan heb.
Windows update wilde niet de upgrade optie geven (wel gereserveerd etc).
Media creation tool gebruikt en die gaf al een foutmelding. Mijn 100mb partitie stond vol en die moest ik handmatig leegmaken wat ook al niet zonder slag of stoot ging.
Naderhand vergeten de drive letter te verwijderen dus kreeg ik een meest vage melding na een half uurtje wachten op de upgrade die wel wilde starten nu. Na de drive letter verwijderd te hebben kon de upgrade wel gewoon zijn gang gaan.
Er waren wat probleempjes met andere systemen maar dit systeem was het langst in gebruik en het meest gewijzigd in de loop der tijd.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
@prutser001: Volgens schoonepc: Vanwege de vele lees- en schrijfacties bij het defragmenteren is het niet verstandig een SSD-schijf te defragmenteren. Het is ook niet nodig want de schijf zal er niet sneller van worden. Herkent Windows de schijf als zijnde SSD-schijf dan zal deze sowieso niet worden gedefragmenteerd (maar wel geoptimaliseerd!), deze functie hoeft dan ook niet uitgeschakeld te worden.
Murphy moeten ze vermoorden... de wet van Murphy was blijkbaar van kracht. Net op het moment van de upgrade naar Windows 10 heeft de klik-functie van het scrollwieltje het dus begeven. Ook op een andere computer gebeurt er niets als ik het scrollwieltje indruk. Echt k*t, want daar deed ik altijd linkjes in een nieuw tabblad mee openen en in games gebruikte ik het vaak als knop om te springen.Wildfire schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:49:
[..]
Voor de volle 100% zekerheid zal ik de muis toch nog maar even op een andere computer testen waar nog Windows 8.1 op staat. Toch maar even 100% uitsluiten of de timing niet gewoon erg crappy is en de knop toch gewoon niet goed meer is.
Maar goed, gelukkig garantie, morgen even naar m'n collega's (moet ik tijdens m'n vakantie toch nog naar m'n werk
[ Voor 59% gewijzigd door Wildfire op 02-08-2015 11:31 ]
Hallo,
Ik heb mijn NUC aangesloten op mijn TV en gebruik het als Multimedia PC.
Als achtergrond heb ik een groot aantal foto's ingesteld.
Met Windows 8.1 was het mogelijk om het randomized te tonen op 10 sec.
Nu kan je het alleen maar instellen op 1 minuut en zie ik geen randomize knop.
Met MKV bestanden heb ik ook problemen: geen beeld, geen geluid, Media Player crasht.,
Maar ik verwijt dit even op de codec pack die niet W10 compatible is.
Even Kodi installeren en verder testen.
Ik heb mijn NUC aangesloten op mijn TV en gebruik het als Multimedia PC.
Als achtergrond heb ik een groot aantal foto's ingesteld.
Met Windows 8.1 was het mogelijk om het randomized te tonen op 10 sec.
Nu kan je het alleen maar instellen op 1 minuut en zie ik geen randomize knop.
Met MKV bestanden heb ik ook problemen: geen beeld, geen geluid, Media Player crasht.,
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Doet bij jullie de live tile van nu.nl het? Bij mij blijft hij gewoon statisch.
Probeer een beetje het menu in te richten, het werkt toch wel mooi. Met Windows 8 deed ik er niets mee.
Probeer een beetje het menu in te richten, het werkt toch wel mooi. Met Windows 8 deed ik er niets mee.
Bij mij werkt die wel de live title van nu.nl, gaat mooi door alle headers heen.PWM schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:15:
Hmm ik zal de Windows 8 driver eens proberen, had namelijk de Windows 8.1 bèta driver maar misschien dat het verschil maakt. Geluidskaart werkt verder wel gewoon, ook passthrough en dergelijke. Mijn vermoeden is een beetje dat het probleem wel eens bij de BIOS kan liggen en in dat geval zit er niet zo heel veel anders op om terug te gaan naar W7 en wachten tot de computer het begeeftGerardVanAfoort schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:48:
[...]
Ik heb een DG en gebruik sinds build 10162 zonder enig probleem de Windows 8 driver https://www.asus.com/Sound/Xonar_DG/HelpDesk_Download/ zowel 32-bit in de preview, en sinds 29 juli heb ik een schone 64-bit EN-US install. Bij beide heb ik zowel met snel opstarten, of zonder gewerkt. En ook slaapstand levert geen problemen op. Ik gebruik alleen S/PDIF output. Met foobar2000 doe ik WASAPI push naar de kaart en met MPC gewoon Direct Sound primary.
Codec pack deinstalleren en de app "Film & TV" gebruiken. Of natuurlijk MPC-HC. Codec packs gebruik ik al minstens 10 jaar niet meer.GoT schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:14:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik kon het nergens vinden, maar blijkbaar werkt de truc van Windows 8(.1) ook voor Windows 10. Ik begon me al te ergeren aan het vergrendelscherm. Bij windows 8 was het 1 tikje en dan was het weg (vond ik al te veel voor een PC want het is iets voor een telefoon of tablet), maar bij Windows 10 moest ik letterlijk meerdere malen tikken om het "weg te vegen". Belachelijk dat ze het hebben behouden.ewal schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:30:
[...]
Doe ff normaal joh, wat een attitude. ( google maar wat een vergrendelscherm is ;-) )
Ontopic: Voor mensen die hier ook tegen aan lopen, hier is het mee op te lossen:
- Regedit
- HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Personalization
- If you do not see the Personalization key, right-click the Windows key above it, point to New, and create a key named Personalization.
- Right-click in the right pane and create a new DWORD value named NoLockScreen.
- Double-click the NoLockScreen value and enter a value of 1.
Maar goed, je hebt me nu al die ellende bespaard. Je verdient een biertje!
Even voor de admins: mag dat? Een alcohol refferentie? Maak er anders maar "koekje" van
Ik heb een probleem met mijn windows 10. wel eigenlijk meerdere problemen...
De eerste probleem is dat mijn taakbeheer zegt dat ik constant 100% cpu heb terwijl dit niet kan en dan nog dat mijn pc na lange tijd afwezig (savonds laat ik mijn pc aan voor plex server) gewoon vastloopt.
De eerste probleem is dat mijn taakbeheer zegt dat ik constant 100% cpu heb terwijl dit niet kan en dan nog dat mijn pc na lange tijd afwezig (savonds laat ik mijn pc aan voor plex server) gewoon vastloopt.
Ja hoor, alleen zie je soms geen tekst ivm de foto op achtergrond.PWM schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:15:
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ook bij mij worden de eerste problemen inmiddels zichtbaar. Ik heb onder Windows 10 twee gebruikersaccounts, waaronder mijn eigen. Beide accounts zijn lokale accounts. Onder mijn account werken alle apps, onder het andere account geen enkele.
De apps zijn wel zichtbaar met de normale icoontjes, geen uitroeptekens of iets dergelijks. Lijkt dus allemaal normaal, met de uitzondering dat je er op kunt klikken zolang als je wilt, maar zonder resultaat.
Zijn er meer die dit herkennen en/of wellicht een oplossing hebben?
De apps zijn wel zichtbaar met de normale icoontjes, geen uitroeptekens of iets dergelijks. Lijkt dus allemaal normaal, met de uitzondering dat je er op kunt klikken zolang als je wilt, maar zonder resultaat.
Zijn er meer die dit herkennen en/of wellicht een oplossing hebben?
Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8
Daar kan ik niet uit kiezen, kan kiezen uit:Badtothebone schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 07:43:
[...]
Klik op dat icoontje en selecteer Upgraden .... hoe moeilijk kan het zijnHeb ik ook gedaan op de eerste dag al. Of kijk in je Windows updates of Windows 10 daar al staat dan kies updaten naar Windows 10.
Get Windows 10, dan kom ik op Notify me when ready
Check your upgrade status, dan kom ik op Notify me when ready
Go to Windows update, Windows is up to date
Learn about Windows 10, gaat naar Windows 10 Q&A
???
De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.
Klopt. Je krijg vanzelf een seintje als MS het acht dat het tijd is om up te graden.clogie886 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:57:
[...]
Daar kan ik niet uit kiezen, kan kiezen uit:
Get Windows 10, dan kom ik op Notify me when ready
Check your upgrade status, dan kom ik op Notify me when ready
Go to Windows update, Windows is up to date
Learn about Windows 10, gaat naar Windows 10 Q&A
???
Als je niet kunt wachten gewoon zelf de download en installatie starten.
Bij mij bleef hij ook op notify me when ready staan. Had geen zin meer om te wachten.
Dus via de tool maar geupgrade.
Mmmhh... Ik heb net *fingers crossed* gekeken in onze VLSC portal, maar nog steeds geen Win 10 Enterprise MAK/KMS key te vindenredfoxert schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 01:37:
Sinds vandaag zijn de Windows 10 KMS en MAK keys beschikbaar in de VLSC (Volume License Service Center).
Is het iemand al gelukt om de Windows 10 KMS key in hun KMS server te installeren? Ik krijg continu de melding dat de License Server de key niet installeert. De hotfix die er voor beschikbaar is (KB3058168) is geinstalleerd op mn Windows 2012R2 server met Volume Activation role.
Mijn W10 Enterprise clients willen dus ook niet activerenEn ja, er zijn genoeg activaties om ervoor te zorgen dat er geactiveerd kan worden. Windows 8.1 doet het namelijk wel goed.
Afwachten dus, al zit ik nu tegen die lelijke default Win 10 wallpaper te kijken die niet aangepast kan worden
Ik wil het Start menu graag aanpassen zodat het meer de W8 ervaring geeft. Nu kan ik het wel vertikaal uittrekken maar horizontaal lukt niet. Ook niet met de muis. Ik krijg wel het drag symbooltje te zien maar helaas wil het menu niet meetrekken.
Dit is op mijn Surface 3. Misschien alleen voor dat apparaat een probleem of gebeurt dit ook op andere devices?
Dit is op mijn Surface 3. Misschien alleen voor dat apparaat een probleem of gebeurt dit ook op andere devices?
Sinds eergisteren geupgrade naar windows 10. Opzich zie ik niet veel verschil alleen de uiterlijk (eerste blik), echter werkt start menu amper bij mij. Ene keer werkt hij wel andere keer werkt hij achter de schermen (kan wel programma zoeken (typen) en dan openen (enter drukken)). Nu zag ik dat iemand ook last had van niet werkende startmenu en die heeft een reset gedaan. Dus ik heb dat net ook gedaan en heeft voor geen ene fl*kker geholpen. Nu is het ook nog eens zo dat in taakbalk rechtemuisknop ook vaker niet doet dan wel...
Heeft iemand nog tips voor mij om dit te fixen? (is al geupdate)
Heeft iemand nog tips voor mij om dit te fixen? (is al geupdate)
Je wilt het startmenu fullscreen gebruiken zoals in Win 8 begrijp ik? Kan je doen in Settings -> Personalisation -> Start -> Use Start fullscreen.janchtw schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:05:
Ik wil het Start menu graag aanpassen zodat het meer de W8 ervaring geeft. Nu kan ik het wel vertikaal uittrekken maar horizontaal lukt niet. Ook niet met de muis. Ik krijg wel het drag symbooltje te zien maar helaas wil het menu niet meetrekken.
Is dat echt zo? Hoe pas ik dit aan?- Windows wil mijn SSD defragmenteren? Optimaliseren? (Gelijk maar uit gezet).
Ik wacht nog even lekker af...
Ik heb er geen vertrouwen in, als je zelfs het updateprogramma niet fatsoenlijk werkende krijgt.
Hij heeft nu al 4x gezeurd dat de update klaar staat en dat ik een timer kan zetten of nu kan installeren. En ik heb al 3x aangegeven dat ik over 3 dagen wil updaten.... Als je zelfs zoiets niet goed krijgt, dan vrees ik voor de staat van het OS...
Ik heb er geen vertrouwen in, als je zelfs het updateprogramma niet fatsoenlijk werkende krijgt.
Hij heeft nu al 4x gezeurd dat de update klaar staat en dat ik een timer kan zetten of nu kan installeren. En ik heb al 3x aangegeven dat ik over 3 dagen wil updaten.... Als je zelfs zoiets niet goed krijgt, dan vrees ik voor de staat van het OS...
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Volgens schoonepc: Vanwege de vele lees- en schrijfacties bij het defragmenteren is het niet verstandig een SSD-schijf te defragmenteren. Het is ook niet nodig want de schijf zal er niet sneller van worden. Herkent Windows de schijf als zijnde SSD-schijf dan zal deze sowieso niet worden gedefragmenteerd (maar wel geoptimaliseerd!), deze functie hoeft dan ook niet uitgeschakeld te worden.
Aanpassen Systeembeheer, daar zit de optie defragmenteren onder.
[ Voor 5% gewijzigd door desalniettemin op 02-08-2015 12:18 ]
Bedankt voor de tip, nu komen al die torrent-bestanden tenminste niet in de Downloads map, alleen mis ik nog steeds "Opslaan als" als de ziekte, omdat ik verschillende type bestanden op verschillende locaties wil opslaan.Barfman schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:08:
code:
1 2 3 4 Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge\Main] "Default Download Directory"="C:\\Users\\JOUWNAAM\\Downloads"
Die torrent-bestanden kwamen trouwens in 8.1 gewoon in de uTorrent map in AppData, zonder dat ik bij instellingen een locatie voor de torrent-bestanden hoefde aan te vinken. Nu heb ik hem wel aangevinkt, maar hij plempt ze nog steeds in de map "Downloads". Nog meer mensen met hetzelfde probleem?
Bij mij worden gewijzigde instellingen soms niet opgeslagen. Bijv. het icoontje om de taal te wijzigen rechtsonderin, staat elke keer aan als ik inlog ondanks dat ik het elke keer uitzet. Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?
Ik heb eindelijk mijn schone instalatie perfect draaien en wil de volgende tip met jullie delen, na de upgrade vanuit windows 8.1 heb ik eerst de nieuwste drivers voor mijn Nvidia kaart gedownload op de site van Nvidia, bij de instalatie gaat het namelijk mis met de automatische update van win10, het is ook niet ondenkbaar dat het ook mis gaat met andere hardware en videokaarten.
Kortom na de update en activatie kan je opstarten met de iso dvd echter zonder dat er een internet verbinding is, instaleer na de afgeronde instalatie die nieuwe driver van de videokaart en sluit internet weer aan de driver zal nu niet door de windows update worden geinstaleerd.
Kortom na de update en activatie kan je opstarten met de iso dvd echter zonder dat er een internet verbinding is, instaleer na de afgeronde instalatie die nieuwe driver van de videokaart en sluit internet weer aan de driver zal nu niet door de windows update worden geinstaleerd.
Proost! 
EliteGhost schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:42:
[...]
Ik kon het nergens vinden, maar blijkbaar werkt de truc van Windows 8(.1) ook voor Windows 10. Ik begon me al te ergeren aan het vergrendelscherm. Bij windows 8 was het 1 tikje en dan was het weg (vond ik al te veel voor een PC want het is iets voor een telefoon of tablet), maar bij Windows 10 moest ik letterlijk meerdere malen tikken om het "weg te vegen". Belachelijk dat ze het hebben behouden.
Maar goed, je hebt me nu al die ellende bespaard. Je verdient een biertje!
Even voor de admins: mag dat? Een alcohol refferentie? Maak er anders maar "koekje" van
Ik had een legale Windows 8.1 Professional installatie. Helaas merk ik op dat ook ik een algemene productcode in Windows 10 heb. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb alleen geupgrade met behoud van bestanden.
Ik vind het niet echt een fijn gevoel om te weten dat ik van een dure 8.1 Professional product naar een gratis upgrade ben gegaan die mij plaatst in een queue met een paar miljoen andere mensen die wellicht toch als illegale versie gezien gaan worden in de toekomst.
Ik vind het niet echt een fijn gevoel om te weten dat ik van een dure 8.1 Professional product naar een gratis upgrade ben gegaan die mij plaatst in een queue met een paar miljoen andere mensen die wellicht toch als illegale versie gezien gaan worden in de toekomst.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat zegt iedereen, download die tool maar ik kan alles op internet downloaden maar NIET deze tool want dant zegt zowel Internet Explorer / Firefox als Google Chrome "No data received" / ERR_EMPTY_RESPONSE / Unable to load the webpage because the server sent no data.DarkSide schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:00:
[...]
Klopt. Je krijg vanzelf een seintje als MS het acht dat het tijd is om up te graden.
Als je niet kunt wachten gewoon zelf de download en installatie starten.
Bij mij bleef hij ook op notify me when ready staan. Had geen zin meer om te wachten.
Dus via de tool maar geupgrade.
Woon in Azie en ik heb het gevoel dat die tool hier geblokkeerd om wat voor reden dan ook.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.
Ik heb een budgetlaptop van 2-3 jaar oud en denk dat mijn laptop trager is geworden sinds de upgrade van 8.1 naar 10.
Ben ik de enige?
In hoeverre zou een clean install kunnen helpen?
Ben ik de enige?
In hoeverre zou een clean install kunnen helpen?
[ Voor 15% gewijzigd door noobz op 02-08-2015 12:49 ]
In mijn startmenu staat de windows app die normaal 'contactpersonen' oid heet er als:
@{Microsoft.people[...]
Ik draai windows 10 pro UK en heb de locatieinstellingen op Nederlands gezet. Niet de taal, al zijn de app-namen nu wel nederlands geworden. Wellicht dat bovenstaande hier ook door komt.
Hebben meer mensen dit en is het eenvoudig te verhelpen?
@{Microsoft.people[...]
Ik draai windows 10 pro UK en heb de locatieinstellingen op Nederlands gezet. Niet de taal, al zijn de app-namen nu wel nederlands geworden. Wellicht dat bovenstaande hier ook door komt.
Hebben meer mensen dit en is het eenvoudig te verhelpen?
Wat vreemd, Windows ziet mijn (D:) schijf als een hardeschijfstation, terwijl het toch echt een Samsung Evo 850 betreftdesalniettemin schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:16:
[...]
Volgens schoonepc: Vanwege de vele lees- en schrijfacties bij het defragmenteren is het niet verstandig een SSD-schijf te defragmenteren. Het is ook niet nodig want de schijf zal er niet sneller van worden. Herkent Windows de schijf als zijnde SSD-schijf dan zal deze sowieso niet worden gedefragmenteerd (maar wel geoptimaliseerd!), deze functie hoeft dan ook niet uitgeschakeld te worden.
Aanpassen Systeembeheer, daar zit de optie defragmenteren onder.

Heb toch m`n logitech driving force pro gt stuurtje werkend gekregen met de volgende driver in de 1e post op de onderstaande pagina.enchion schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:16:
[...]
Ineens werkt mn audio toch weer niet.
btw bij m`n stuurtje (logitech DFP) wil de driver ook niet installeren, en mijn TV kaart (PCTV 340e) is ook voor geen meter aan de gang te krijgen.
Maw voorlopig zit ik gewoon nog steeds met Windows 7 te spelen. (dual boot dus als er een update is kan ik weer zo switchen.)
btw bij alle 3 problemen zegt MS dat alles gewoon werkt wat natuurlijk een erg behulpzame errormelding is.
http://forums.logitech.co...in8-1/td-p/1210516/page/2
However, en ik ben hier extreem kwaad/geergerd/in mensen teleurgesteld om.
Mijn audio had ik ook weer werkend door de Via HD Audio driver te uninstallen en terug te gaan naar de MS default "HD Audio" driver.
Ook (heel belangrijk) had ik de functie dat MS de drivers automatisch update (naar mijn mening/informatie)
uitgeschakeld.
Dus had ik om te proberen via steam een potje Portal 2 opgestart ook omdat mensen hadden beleefd dat de muis beter reageert in FPS games. (het voelde ook beter)
Dat ging goed dus na een uurtje ging ik even uit het spel om een beetje te browsen/eten voor een half uurtje.
Daarna start ik het spel weer op (alsof er niets aan de hand is), maar plots blazen mijn speakers en ook mijn oren bijna op omdat die mensen van MS in mijn pauze tijd de driver toch weer terug hadden gezet, met JAWEL het volume NATUURLIJK standaard op HONDERD PROCENT.
(ben me echt het apelazarus geschrokken)
En die nieuwe driver werkt alleen in de sessie waarin hij geinstalleerd is, na een reboot werkt hij op 1 of andere manier niet en de MS default heeft daar geen last van.
Dus in godesnaam waarom hebben die klojo`s nog steeds niet door dat het default volume op NUL moet staan, en updaten ze Automagisch met een driver die niet werkt.

Klassieke mentaliteit van "Fuck the User", "Company goes first".
Windows 10 is niet wat wmb. (dit soort problemen nog na 30 jaar windows is gewoon belachelijk.)
[ Voor 0% gewijzigd door TheVMaster op 02-08-2015 19:55 ]
How do you save a random generator ?
Sterker nog, task manager geeft bij mij twee verschillende waardes aan. Op de eerste twee tabs loopt mijn CPU voluit te racen. Ga je een paar tabs verder (services of details geloof ik) en tel je de waardes op dan kom ik uit op dezelfde waardes die ik krijg met Process Explorer.Bijk schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:14:
Ik ben er vrij zeker van dat process explorer en realtemp de juiste getallen geven, 3-5% lijkt me logischer dan 100% in taakbeheer en 15-370miljoen% in broncontrole.
De temps zijn bij mij ook normaal. De fan draait nauwelijks van mijn desktop. Het systeem reageert ook soepel en snel. Bij echte 100% CPU is dat wel anders.Bijk schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:22:
De temps zijn perfect, lijken bij mij zelfs 2-5 graden lager dan in W7(kan dat?! Kan ook door het weer komen...) PE geeft een lage load per core, dus prima. Toevallig heb ik ook een ASRock p67 extreme4 gen3. Zou zomaar daarmee te maken kunnen hebben..
Geen idee of het aan het bewuste moederboard ligt, maar ik heb wel het idee dat Windows op een of andere manier de CPU belasting verkeerd berekend.
Nee, ik draai versie 2015 met een patch voor Windows 10 compatibiliteit. Geen beta.GerardVanAfoort schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:24:
Bij jou was eerder Kaspersky toch voorzichtig de nek omgedraaid? Draai je de bèta '16 versie voor Windows 10? Misschien dat ook bij jou een beschadigde virusscanner zorgt voor onjuiste cijfers?
De klagers die hun moederboard noemen hebben geen ASRock daar, eentje noemt een Intel bordje. Wel een Core i7 2600K net als ik heb, maar dat zou weinig uit moeten maken. Een ander heeft het op een Dell systeem.hvgsel schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:32:
Je bent overigens niet de enige :
http://www.borncity.com/b...uslastung-im-taskmanager/
http://answers.microsoft....-af9a-f6d7f3c1b0af?page=2
http://answers.microsoft....-bc6a-bbc451888b96?auth=1
Lijkt dus echt een probleem met specifieke CPU's te zijn Ix-3xxx ??
Ergens nog een BIOS-update of toch nog Chipset drivers, specifiek voor Windows 10?
Het jammere is dat je Windows 10 slechts een maand mag uitproberen en dan je restore van je oude Windows verliest. Ik had graag langer gehad om een weloverwogen besluit te vormen. Ergens vermoed ik niet dat deze bug geplet wordt binnen een maand. Anders ga ik net zo lief terug naar Windows 7.
Of de Sandy Bridge CPU's zijn al te oud geworden.
Ho, verkeerde topic, sorry!
[ Voor 108% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2015 13:12 ]
Verwijderd
hallo,
ik heb een medion akoya laptop touchscreen met windows 8.1 erop, sinds vandaag kan ik hem updaten naar windows 10. Als ik dat doe, kan ik hem dan na bv. een maand terug naar windows 8.1 zetten? voor het geval ik er niet tevreden van ben?
mvg
ik heb een medion akoya laptop touchscreen met windows 8.1 erop, sinds vandaag kan ik hem updaten naar windows 10. Als ik dat doe, kan ik hem dan na bv. een maand terug naar windows 8.1 zetten? voor het geval ik er niet tevreden van ben?
mvg
Uh ja, iedereen waarschijnlijk. De product code word niet meer gebruikt in Windows 10, hier is een Device-ID voor in de plaats gekomen (combinatie van CPU/GPU/MOBO etc.). Dus het klopt dat je een algemene product code te zien krijgt, als er staat dat hij geactiveerd is zit je goed en hoef je nergens bang voor te zijn.iRicardo schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:39:
Ik had een legale Windows 8.1 Professional installatie. Helaas merk ik op dat ook ik een algemene productcode in Windows 10 heb. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb alleen geupgrade met behoud van bestanden.
Hmm zou kunnen natuurlijk, Misschien iets van een proxy installeren zodat je in europa/america zit ?clogie886 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:41:
[...]
Dat zegt iedereen, download die tool maar ik kan alles op internet downloaden maar NIET deze tool want dant zegt zowel Internet Explorer / Firefox als Google Chrome "No data received" / ERR_EMPTY_RESPONSE / Unable to load the webpage because the server sent no data.
Woon in Azie en ik heb het gevoel dat die tool hier geblokkeerd om wat voor reden dan ook.
Zolang je de Windows.old folder niet verwijderd kan je een rollback doen. Je krijgt je voorgaande Windows installatie dan terug zoals die was voor de upgrade. Je profiel blijft als het goed is dan ook intact. Zie hier voor de instructies: http://answers.microsoft....b2-40bc-a7e3-f03cec62338bVerwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:13:
hallo,
mvg
De hernoem truck hoef je daar niet te doen, je kan meteen restoren via de settings app. Bij back-up en recovery is een knop om terug te gaan naar Windows 8.1 in jouw geval.
Ok. Bedankt voor het antwoordrevertive schreef:
Uh ja, iedereen waarschijnlijk. De product code word niet meer gebruikt in Windows 10, hier is een Device-ID voor in de plaats gekomen (combinatie van CPU/GPU/MOBO etc.). Dus het klopt dat je een algemene product code te zien krijgt, als er staat dat hij geactiveerd is zit je goed en hoef je nergens bang voor te zijn.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat is inderdaad vreemdOutlandos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:01:
[...]
Wat vreemd, Windows ziet mijn (D:) schijf als een hardeschijfstation, terwijl het toch echt een Samsung Evo 850 betreft
[afbeelding]
Windows old wordt na een maadn automatisch verwijderd.
[ Voor 11% gewijzigd door desalniettemin op 02-08-2015 13:26 ]
Kun je deze posts alsjeblieft op FOK of Dumpert houden? Bvd.enchion schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:09:
[...]
Heb toch m`n logitech driving force pro gt stuurtje werkend gekregen met de volgende driver in de 1e post op de onderstaande pagina.
http://forums.logitech.co...in8-1/td-p/1210516/page/2
However, en ik ben hier extreem kwaad/geergerd/in mensen teleurgesteld om.
Mijn audio had ik ook weer werkend door de Via HD Audio driver te uninstallen en terug te gaan naar de MS default "HD Audio" driver.
Ook (heel belangrijk) had ik de functie dat MS de drivers automatisch update (naar mijn mening/informatie)
uitgeschakeld.
Dus had ik om te proberen via steam een potje Portal 2 opgestart ook omdat mensen hadden beleefd dat de muis beter reageert in FPS games. (het voelde ook beter)
Dat ging goed dus na een uurtje ging ik even uit het spel om een beetje te browsen/eten voor een half uurtje.
Daarna start ik het spel weer op (alsof er niets aan de hand is), maar plots blazen mijn speakers en ook mijn oren bijna op omdat die van MS in mijn pauze tijd de driver toch weer terug hadden gezet, met JAWEL het volume NATUURLIJK standaard op HONDERD PROCENT.
(ben me echt het apelazarus geschrokken)
En die nieuwe driver werkt alleen in de sessie waarin hij geinstalleerd is, na een reboot werkt hij op 1 of andere manier niet en de MS default heeft daar geen last van.
Dus in godesnaam waarom hebben die klojo`s nog steeds niet door dat het default volume op NUL moet staan, en updaten ze Automagisch met een driver die niet werkt.![]()
Klassieke mentaliteit van "Fuck the User", "Company goes first".
Windows 10 kan ...... krijgen wmb. (dit soort problemen nog na 30 jaar windows is gewoon belachelijk.)
[ Voor 0% gewijzigd door TheVMaster op 02-08-2015 20:03 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Windows old?desalniettemin schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:24:
[...]
Dat is inderdaad vreemd
Windows old wordt na een maadn automatisch verwijderd.
Vergeten @CMD-Snake erbij te zetten. Old is de folder die achterblijft na een upgrade
[ Voor 3% gewijzigd door desalniettemin op 02-08-2015 13:46 ]
M'n SSD's worden hier prima herkent, de 1TB is ook een 850 Evo.Outlandos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:01:
[...]
Wat vreemd, Windows ziet mijn (D:) schijf als een hardeschijfstation, terwijl het toch echt een Samsung Evo 850 betreft
[afbeelding]
Wellicht je chipset drivers even updaten?

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 02-08-2015 13:51 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
In principe zou je als je Windows 8.1 hebt geactiveerd met een key, gewoon een upgrade moeten kunnen doen, en dan geactiveerd blijven. Er zijn/waren wel problemen met de activatie weer niet of dat al opgelost is. Gewoon blijven proberen en dan wordt ie vanzelf geactiveerd volgens mij. Krijg je een foutmelding bij het activeren, en zo ja welke?iRicardo schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:39:
Correct, maar bij mij ging W10 ook automatisch de SSD defragmenteren i.p.v. trimmen eergisteren. Nu werkt het overigens wel goed maar ik heb scheduled optimisation wel uitgezet.desalniettemin schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:08:
@prutser001: Volgens schoonepc: Vanwege de vele lees- en schrijfacties bij het defragmenteren is het niet verstandig een SSD-schijf te defragmenteren. Het is ook niet nodig want de schijf zal er niet sneller van worden. Herkent Windows de schijf als zijnde SSD-schijf dan zal deze sowieso niet worden gedefragmenteerd (maar wel geoptimaliseerd!), deze functie hoeft dan ook niet uitgeschakeld te worden.
[ Voor 3% gewijzigd door pafdaddy op 02-08-2015 14:03 ]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Bedankt, dat is al een stuk beter maar eigenlijk wil ik de hoogte en breedte zelf kunnen instellen door de randen te slepen zoals in deze link op het eerste plaatje te zien is.AerodynamiX schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:10:
[...]
Je wilt het startmenu fullscreen gebruiken zoals in Win 8 begrijp ik? Kan je doen in Settings -> Personalisation -> Start -> Use Start fullscreen.
Hier is dus zowel horizontaal als vertikaal wat uitgetrokken. Bij mij lukt alleen vertikaal.
Ik heb hier een (oude) laptop uit 2006 voorzien van een verse Windows 8 Pro installatie en deze geregistreerd en geactiveerd met een "Technet Plus" Retail licentie. Ná de upgrade naar Win 10 Pro, op Woensdag avond (29-7-2015), middels de geijkte weg was de activatie echter weg.shadowman12 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:58:
[...]
In principe zou je als je Windows 8.1 hebt geactiveerd met een key, gewoon een upgrade moeten kunnen doen, en dan geactiveerd blijven. Er zijn/waren wel problemen met de activatie weer niet of dat al opgelost is. Gewoon blijven proberen en dan wordt ie vanzelf geactiveerd volgens mij. Krijg je een foutmelding bij het activeren, en zo ja welke?
Donderdag ochtend was die machine echter weer keurig automatisch geactiveerd
Technet Plus Retail licenties zijn feitelijk machines welke iedere 180 dagen middels een KMS server bij MS gecontroleerd worden op de "Genuine" status.
De VLK/MAK key's welke ik heb om de Enterprise versie te mogen gebruiken worden (nog) niet gevalideerd
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Technet bestaat al lang niet meer, MSDN keys worden niet dusdanig gecontroleerd als wat jij beschrijft. Daar is het net als bij normale Retail of MAK keys alleen een eenmalige activatiecontrole.wimmel_1 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:09:
Technet Plus Retail licenties zijn feitelijk machines welke iedere 180 dagen middels een KMS server bij MS gecontroleerd worden op de "Genuine" status.
Heeft iemand al uitgevonden hoe je microsoft edge via de explorer (exe) kunt starten. Heb het terug gevonden via windows \ system apps maar de exe openen doet niets..
Technet bestaat nog wel degelijk en als je er in logt dan krijg je ook nog gewoon alle productkeys te zien welke je ooit hebt gehad. Ik heb er ook een mooi kopje Windows 10 bij gekregen echter kan ik daar (terecht) géén keys van opvragen doordat m'n abo verlopen is en ook niet meer te verlengen is.CMD-Snake schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:26:
[...]
Technet bestaat al lang niet meer, MSDN keys worden niet dusdanig gecontroleerd als wat jij beschrijft. Daar is het net als bij normale Retail of MAK keys alleen een eenmalige activatiecontrole.
Nog lopende abo's kunnen er zelfs nog gewoon media downloaden, echter worden die abo's ook niet meer verlengt nadat de huidige periode af loopt.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hebben meer mensen last van dat het inlogschem soms niet wil laden bij een verse start van het systeem? De muis is wel zichtbaar en er draaien punten in rondje (cirkel dus). Bij windows 8 nooit gehad.
Verwijderd
Er staat ook helemaal niet dat SSD's gedefragmenteerd gaan worden: er staat dat ze geoptimaliseerd gaan worden. Niets aan doen dus inderdaad: Windows is slim genoeg.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:53:
[...]
Denk het niet, als ik win10 laat begaan word mijn SSD getrimd, duurt enkele seconden.
Werkt bij mij op 2 machines al naar tevredenheid. Enige probleem wat ik heb gehad is met een Asus touchpad, maar dat was na een driver de-installatie/installatie weer OK.
De rest van mijn hardware ga ik zeker nog upgraden naar Win10.
Het enige wat ik op dit moment echt mis is een snelle optie om met de muis het "Projecteren" menu (of de bar aan de rechterkant) tevoorschijn te halen. De sneltoets werkt wel (Windows+P), maar ik switch vaak van scherm (hangen er 3 aan, waaronder 1 TV) en daar heb ik dan niet altijd een toetsenbord (wel een muis/touchpad) direct beschikbaar. Nu moet ik het omslachtig via de schermeigenschappen doen.
Een optie voor "Projecteren" in het "Actiecentrum" zou dan wel handig zijn. (zoals in de oude Charmsbar).
Heb het maar als vraag/optie teruggestuurd naar Microsoft.
De rest van mijn hardware ga ik zeker nog upgraden naar Win10.
Het enige wat ik op dit moment echt mis is een snelle optie om met de muis het "Projecteren" menu (of de bar aan de rechterkant) tevoorschijn te halen. De sneltoets werkt wel (Windows+P), maar ik switch vaak van scherm (hangen er 3 aan, waaronder 1 TV) en daar heb ik dan niet altijd een toetsenbord (wel een muis/touchpad) direct beschikbaar. Nu moet ik het omslachtig via de schermeigenschappen doen.
Een optie voor "Projecteren" in het "Actiecentrum" zou dan wel handig zijn. (zoals in de oude Charmsbar).
Heb het maar als vraag/optie teruggestuurd naar Microsoft.
PSN-id: Chrasher
Nee ik krijg geen foutmelding. Ik vroeg mij alleen af waarom ook ik een 'product code' in Windows 10 heb (die geactiveerd is) die overal op het internet te vinden is terwijl ik meer dan 100 euro voor mijn Windows 8.1 product code heb betaald en daarna ook nog eens voor mijn 8.1 ProPack van 149 euro.shadowman12 schreef:
In principe zou je als je Windows 8.1 hebt geactiveerd met een key, gewoon een upgrade moeten kunnen doen, en dan geactiveerd blijven. Er zijn/waren wel problemen met de activatie weer niet of dat al opgelost is. Gewoon blijven proberen en dan wordt ie vanzelf geactiveerd volgens mij. Krijg je een foutmelding bij het activeren, en zo ja welke?
Het is gewoon dat ik geen illegale software heb en dat graag zo wil houden.
[ Voor 5% gewijzigd door Antrax op 02-08-2015 15:00 ]
Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.