Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 14:12
Mede-auteurs:
  • spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:50

spartacusNLD

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/aJMzW1UwFfjwjRspUgY2EGuZ/full.png

Welkom in het Windows 10 Upgrade en Installatie Uitdagingen topic. Aangezien Windows 10 nu voor iedereen beschikbaar is en we willen voorkomen dat het Windows Clients forum van Tweakers overstroomt met 'Help! De upgrade komt niet binnen' en 'Waarom doet m'n key het niet?' topics, is dit de verzamelplaats voor alle uitdagingen waar je tegenaanloopt met betrekking tot het upgraden en (clean) installeren van Windows 10. Hieronder staat op dit moment verder vrij weinig, maar zodra de FAQ een beetje gevuld is zullen hier ook verwijzingen naar de Windows 10 FAQ worden opgenomen.

Inhoudsopgave

^
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/rOzu9itzqAtx9MYHhpaeqd7x/full.png

Hoe doe ik een schone (geactiveerde!) install van Windows 10 zonder eerst te upgraden?
Lees hier hoe je dat kunt uitvoeren : Barkrukhenkie in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Windows 10 is vanaf 29 juli officieel te installeren.
Hoelaat windows 10 gelanceerd wordt kan je hier zien. Dit kan makkelijk via de onderstaande knop in windows 7 of 8:
Afbeeldingslocatie: https://c.s-microsoft.com/nl-nl/CMSImages/GetStartedApp_Image_1x.jpg?version=fb71e4a9-d58c-2bf0-31d8-c96605b4ab2a

Klik daarna op ‘Meld je aan voor de gratis upgrade’ in het app-venster. Voer je email adres in als je een bevestiging wil van je aanmelding. Daarna zal windows 10 naar je systeem gedownload worden en krijg onderstaande melding als de upgrade klaar staat voor je!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rwuP9Mt.png

Installeren met een .iso bestand
Het is mogelijk te installeren via de media creation tool van Microsoft. Met een paar muisklikken kun je hier de ISO downloaden van de door jou gewenste taal, de Windows 10 versie en architectuur. Daarna wordt er een bootable USB stick of ISO bestand voor je gemaakt. Hierna is het een peuleschil om Windows 10 te installeren.

Let wel op! Het is niet mogelijk de installatiecode van je Windows 7 / 8 / 8.1 PC te gebruiken tijdens de installatie. De computer zal eerst via Windows 7 of 8 geupgrade moeten worden naar Windows 10.

Een clean instal is mogelijk nadat het bovenstaande is uitgevoerd.
In Windows 10 zoek je in het menu instellingen naar het tabblad bijwerken en beveiligen en dan ga je verder naar ''Deze pc opnieuw instellen''. Klink daarna op ''Aan de slag''. De rest wijst zich vanzelf.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/915EDIi.png

^
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/cJTigYLZy8oFkCTuYFCE7cOK/full.png

Welke windows 10 versie krijg ik?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/udF6tNe.png

Kan ik windows 10 op elk toekomstig systeem installeren?
Deze vraag in een webchat gesteld aan MS. Ik kreeg het volgende antwoord:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B4yFT5o.png

Als ik de hardeware verander van mijn systeem vervalt mijn gratis upgrade dan?
Het antwoord hierop staat hier: https://answers.microsoft...-9444-c94ae57ecc7c?auth=1

Meer informatie hierover, zie de rest van het chatgesprek:
spartacusNLD in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

De update komt hier nog niet binnen:
Gebruik dit tooltje https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 om de update te forceren. Daarnaast dien je rekening te houden met het gegeven dat de update gefaseerd wordt uitgerold en geduld een schone zaak is!

Ik heb een "Niet Legitieme" Windows hoe zit dit?:
De upgrade kan worden uitgevoerd echter is het zo dat de licentie nog steeds als niet legitiem is bestempeld. Hier kunnen wij op GoT niets aan veranderen. Het is niet de bedoeling dat er gesproken gaat worden over manieren dit te omzeilen

Tijdens de upgrade krijg ik: "Er is iets gebeurd"/ "Something happend"
Probeer opnieuw, een oorzaak/fix is er niet zover bekend.

Downloaden duurt erg lang:
Je bent niet de enige die aan het downloaden is. De servers zijn waarschijnlijk een beetje overbelast.

Na installatie doet audio/wifi/bluetooth/gpu driver niet naar behoren:
Dit kan je oplossen door de Windows 8.1 driver te downloaden bij de fabrikant van je laptop/pc. Meestal werkt het wel. Sommige updates komen via Windows Update binnen.

Tijdens installatie heb ik foutcode 0xC004F034:
Op het moment zijn er problemen op de activatie server dit wordt gerapporteerd op verschillende fora waaronder GoT en http://www.tenforums.com/...rror-code-0xc004f034.html

Kan ik mijn 32-bits Windows 8.1 versie upgraden naar een 64-bits Windows 10 versie?
Nee, om van 32-bits naar 64-bits (en vice versa) te gaan is een clean install noodzakelijk. Als je recht heb op een gratis Windows 10 upgrade, upgrade dan eerst naar de 32-bits versie. Hierna kun op dezelfde pc gewoon een clean install doen met een 64-bits versie van dezelfde versie van Windows 10.

Ik krijg een foutcode tijdens de installatie, help :?
Hier heeft Microsoft het volgende artikel voor geschreven: How to: Troubleshoot common Setup and Stop Errors during Windows 10 Installation

Ik krijg de melding " Kan niet updaten naar Windows 10". Help :?
Delete everything out of C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
(Optional: if it doesn't work without, change date to 2 days from now and disable internet time updates)
Open the Windows Update page in control panel
Open command prompt and type "wuauclt.exe /updatenow"
Give it a minute and try again if it doesn't say Downloading Windows 10 in the Windows Update page.

Heb je tips en/of aanvullingen? Laat het dan even weten...dan vullen we dit topic aan. Ook als je mede-auteur wilt worden, doe mij even een DM (TheVMaster) :+

[ Voor 95% gewijzigd door Meg op 24-11-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 10:53
Kan ik vanuit een iso een dezer dagen ook mijn 10166-versie upgraden ipv schone installatie of eerst terug naar windows 8.1? Ik krijg geen update naar 10240-melding om vage redenen dus wellicht kan het zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Als er iemand een oplossing voor het boot.wim probleem heeft hoor ik het graag :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-05 12:53

ghostman

dwarf

robg1984 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:38:
Kan ik vanuit een iso een dezer dagen ook mijn 10166-versie upgraden ipv schone installatie of eerst terug naar windows 8.1? Ik krijg geen update naar 10240-melding om vage redenen dus wellicht kan het zo?
Je zou hem kunnen upgraden via een iso. Hou er wel rekening mee dat één van de redenen dat je geen update naar 10240 krijgt kan zijn dat je licentie niet mee is genomen naar Windows 10. Mocht dit het geval zijn zul je zeer waarschijnlijk of tijdens installatie een key in moeten voeren of op een 'proef' licentie komen.

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jumpman schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:38:

Is dat met de laatste Microsoft Windows 8.1 ISO Update 1, lijkt me niet?
Geen idee, eerder vanavond die download van MS site gehaald.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-04 09:27

Swerfer

Hmm...

robg1984 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:38:
Vanaf morgen zou je daar zelf achter kunnen komen. Krijg je de RTM aangeboden of niet, kan je dan upgraden of niet...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 21:58
Ik zag net een teller voor Windows 10 in NL, maar daar staat 1 dag 1 uur 29 minuten en 12 seconden (was daarnet zo).

Als ik dat zo zie, bedekend dat dat Windows 10 pas morgen rond 23:00 te downloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:38
Mizgala28 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:27:
[...]

Ik denk het wel, dat kon ik in de previews wel nadat ik ingelogd was met mijn email (hotmail) en mijn locatie op VS had gezet.

Echter ga ik Cortana niet gebruiken als het wilt dat ik mij inlog met mijn email in Windows, ik weiger dat.
Nee, want dan weten ze alles van me. En dat is super eng. Misschien ook niet meer betalen met je bankpas. En sowieso je internetverbinding opzeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36
Mizgala28 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:43:
Ik zag net een teller voor Windows 10 in NL, maar daar staat 1 dag 1 uur 29 minuten en 12 seconden (was daarnet zo).

Als ik dat zo zie, bedekend dat dat Windows 10 pas morgen rond 23:00 te downloaden is?
Ja.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:48
hmm nog steeds geen windows bt map. Heb 14.4 gb vrij, al maanden terug aangemeld voor windows 10 en laatste updates geïnstalleerd en natuurlijk alle verborgen en systeem bestanden laten zien. Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Volgens mij is het formaat van C:\$Windows.~BT ook niet gelijk bij iedereen.

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Mizgala28 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:43:

Mogelijk 1 uur tijdfout, dus 10:10 pm, net als de check-in tram 10 in 010 om 10:10 am is morgen voor genodigden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:30

D4NG3R

kiwi

:)

mrjraider schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:46:
Volgens mij is het formaat van C:\$Windows.~BT ook niet gelijk bij iedereen.
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/2781f858badfd50661457f9abf0c1145.png

Als wat meer mensen deze grote kunnen bevestigen wil ik er anders wel even een zipje van maken.

Ik wacht zelf nog even af voordat ik een clean install doe, ik wil weten waar anderen op stuiten op het gebied van serial aangezien je bij Windows 8(.1) niet langer de optie hebt om deze later een keer in te vullen.

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 28-07-2015 21:51 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
barrymossel schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:44:
[...]

Nee, want dan weten ze alles van me. En dat is super eng. Misschien ook niet meer betalen met je bankpas. En sowieso je internetverbinding opzeggen!
Ehm dafuq?

Sorry maar dat ik dat specifiek niet op mijn PC wil betekend niet dat ik een alu hoedje draag (zo komt jouw comment over)

Ja ik pin, ja ik doe veel digitaal, ja ik heb gmail (maar doe er niks mee, heb het puur om apps uit Play Store te downloaden)

Ik wil dat gewoon niet op mijn PC en laptop, ik vind dat erg persoonlijke apparaten, ook een reden dat ik nooit een Chromebook zou willen hebben, aangezien ik daar een Gmail voor zou moeten gebruiken.

En voor iemand erover begint "maar je gebruikt wel android" heel simpel, ik doe niks met Gmail op Play Store toegang na, alle Google apps die ik niet gebruik zijn weg, ik gebruik alleen Whatsapp, SMS, bellen en Firefox.

Problemen mee? Nou dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerton
  • Laatst online: 14-04 03:21
Heb nu al een tijdje die $Windows.~BT map op 140MB, iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05 13:07
Hier nog steeds geen BT map te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gerton schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:48:
Heb nu al een tijdje die $Windows.~BT map op 140MB, iemand hier ook last van?
Ja geduld hebben dat verspringt vanzelf over een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Denk trouwens dat ook eerst de "insiders" worden voorzien van W10.
Teminste dat is een gokje, ben zelf iig een insider zowel voor desktop als ook voor Mobile
Heb iig de map klaarstaan al

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

@TS ik zou dat stukje over clean install even aanpassen. Dit kan tijdens de setup:
John Doos schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:12:
[afbeelding]

[afbeelding]

So far so good!

Hij lijkt de installatie door te komen, maar geen flauw idee wanneer ik een key moet invoeren oid.
Ik gebruik de iso om mijn laptop van de laatste rtm build, naar de build uit het BT mapje te herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

D4NG3R schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:47:
[...]

[afbeelding]

Als wat meer mensen deze grote kunnen bevestigen wil ik er anders wel even een zipje van maken.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Mapje%20windows%2010.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mizgala28 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:48:
[...]

Ehm dafuq?

Sorry maar dat ik dat specifiek niet op mijn PC wil betekend niet dat ik een alu hoedjes draag (zo komt jouw comment over)

Ja ik pin, ja ik doe veel digitaal, ja ik heb gmail (maar doe er niks mee, heb het puur om apps uit Play Store te downloaden)

Ik wil dat gewoon niet op mijn PC en laptop, ik vind dat erg persoonlijke apparaten, ook een reden dat ik nooit een Chromebook zou willen, aangezien ik daar Gmail zou moeten gebruiken.

En voor iemand erover begint "maar je gebtuikt android" heel simpel, ik doe niks met Gmail op Play Store toegang na, alle Google apps zijn weg, ik gebruik alleen Whatsapp, SMS, bellen en Firefox.

Problemen mee? Nou dus.
Ehm, ik bedoel precies dat je alu hoedje(s) draagt. Je gebruikt Whatsapp. Je gebruikt (eeeeehm) internet. Je bent voor iedere serieuze partij te tracen en te controleren. Waarom zou je dan geen Gmail gebruiken en/of een Microsoft account? Ben je bang dat je ze het te gemakkelijk maakt?? Als je interessant genoeg bent (en dat betwijfel ik) dan bereiken ze je toch wel.

[ Voor 0% gewijzigd door barrymossel op 28-07-2015 21:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:43
Ben nu met de upgrade bezig, maar naar reboot heb ik de vraag om een key. Kan wel zonder installeren, maar ik dacht dat ik juist geen key hoefde in te geven. Heb ik straks een ongeactiveerde Windows 10?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 659137

Na het openen van de setup.exe zijn alle bestanden gewist bij mij, vraag me af of ze nu weer helemaal opnieuw gedownload moeten worden of dat ze ergens anders staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik vraag mij wel af waar het verschil hem dan in zit. Ik heb wat minder folders maar wel weer 300 extra bestanden. Misschien is het handig om te vermelden dat ik 8.1 pro gebruik.
Anoniem: 659137 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:52:
Na het openen van de setup.exe zijn alle bestanden gewist bij mij, vraag me af of ze nu weer helemaal opnieuw gedownload moeten worden of dat ze ergens anders staan?
nieuws: Microsoft lijkt Windows 10 vast klaar te zetten voor release
Sommige gebruikers wereldwijd waarschuwen dat de setup in de map voorlopig niet moet worden gestart. Zodra dat gebeurt, zouden alle bestanden in de map verdwijnen. Daarmee lijkt het erop dat Microsoft zijn nieuwste besturingssysteem vast heeft klaargezet, maar pas laat installeren zodra Windows 10 officieel verschijnt.

[ Voor 50% gewijzigd door D4NG3R op 28-07-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuceTundra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:45
Oke, tot nu toe ben ik ver gekomen. Maar kom niet verder dan de volgende foutmelding betreft activering..

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/8nqoy85hb/Knipsel.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door PuceTundra op 28-07-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Bij mij is het aan het installeren maar het gaat zeer traag. Stap 1 na de reboot is copying files en na een uur zit hij al op 37%. Dit terwijl er toch een 840 evo in mijn PC zit.

Zal de PC laten opstaan en gaan slapen. Hopelijk is hij er morgen zonder problemen doorgekomen.

Is dit bij de meeste sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

D4NG3R schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:53:
[...]

Ik vraag mij wel af waar het verschil hem dan in zit. Ik heb wat minder folders maar wel weer 300 extra bestanden. Misschien is het handig om te vermelden dat ik 8.1 pro gebruik.
Ik heb de Home (?) aangezien er geen PRO staat bij deze pc > eigenschappen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02-2024
de pc resetten na de upgrade kan even duren. Bij mij bleef die wel een kwartier op 99% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
barrymossel schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:52:
[...]

Ehm, ik bedoelpreciess dat je alu hoedje(s) draagt. Je gebruikt Whatsapp. Je gebruikt (eeeeehm) internet. Je bent voor iedere serieuze partij te tracen en te controleren. Waarom zou je dan geen Gmail gebruiken en/of een Microsoft account? Ben je bang dat je ze het te gemakkelijk maakt?? Als je interessant genoeg bent (en dat betwijfel ik) dan bereiken ze je toch wel.
Nogmaals, ik wil het gewoon niet, klaar gaat puur erom dat ik het niet wil, ik had dat in Windows 8.1 en vond dat alles behalve fijn, vandaar.

Maar goed, ik draag een alu hoedje, ondanks dat dit de enige is wat ik weiger, lekker kort door de bocht hoor, niemand verplicht mij om overal aan mee te doen, of moet ik ook ineens onzin dingen als Facebook en Twitter gebruiken omdat ik anders ook een alu hoedje draag? (heb beide niet, niet nodig).

En dan draag ik zeker ook een alu hoedje omdat ik bij mijn bank specifiek om een NFC loze pas vroeg.

Maar goed, terug on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:53
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WJJFsmo55lEfy9mm7xZAINcA/full.png

Overigens vind ik het vreemd dat er drie keer deze mislukte update in de updategeschiedenis staat:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ikXFSGiddyShPLimDdhNM9PI/full.png

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Staat er bij mij 1 keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16

masauri

aka qwybyte

Bedenk u goed dat het misschien nog niet de 29e is?
Kan altijd dat ze dit al activeren maar nog niet alles op punt staat voor de officiële release he.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
*knip* Dit is helemaal nergens voor nodig

[ Voor 94% gewijzigd door TheVMaster op 29-07-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dat vind ik vreemd, in China was hij te installeren op 28 juli 22:30 lokale tijd.
Trage bron: http://bbs.pcbeta.com/viewthread-1620011-1-1.html
Engels artikel erover: http://www.windowscentral...-where-it-already-july-29

[ Voor 19% gewijzigd door Soldaatje op 28-07-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 14:37
Ik hoop dat morgen de default ISOs van Win 10 worden uigebracht door Microsoft. Ik geraak met mijn ISO van de Install.esd ni verder dan het berekenen of ik genoeg schijruimte heb. Ik krijg trouwens tijdens het opstarten van de upgrade ook nooit de optie om te kiezen wat voor upgrade ik wil uitvoeren (alles behouden, clean upgrade, ...). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Nactive schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:54:
Bij mij is het aan het installeren maar het gaat zeer traag. Stap 1 na de reboot is copying files en na een uur zit hij al op 37%. Dit terwijl er toch een 840 evo in mijn PC zit.

Zal de PC laten opstaan en gaan slapen. Hopelijk is hij er morgen zonder problemen doorgekomen.

Is dit bij de meeste sneller?
Wat voor harde schijf heb je? Ik heb een Pro 2 met SSD dat gaat best rap de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
masauri schreef:
Bedenk u goed dat het misschien nog niet de 29e is?
Kan altijd dat ze dit al activeren maar nog niet alles op punt staat voor de officiële release he.
Ik heb die desbetreffende "Upgrade to Windows 10 Pro" update niet geïnstalleerd of getriggerd. Deze staat opeens heel magisch tussen mijn mislukte updates toen ik een melding kreeg dat KB3055343 gereed was op te installeren :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:47:
[...]

Mogelijk 1 uur tijdfout, dus 10:10 pm, net als de check-in tram 10 in 010 om 10:10 am is morgen voor genodigden.
Daarover gesproken...ben ik de enige Tweaker die daarvoor is uitgenodigd (en ook gaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
barrymossel schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:01:
[...]

Ah je hebt meerdere alu-issues. Best, maar loop dan ook niet zo trots te verkondigen dat je geen MS, Google, FB, etc. - producten verkoopt.
Inderdaad terug on-topic. Kom maar met PM als je het laatst woord wilt hebben.
Als je iemand wilt lastig vallen FOK forum is de plek, niet hier aub.

[ON-TOPIC}

Eindelijk voor elkaar gekregen om op de NUC de reservering te kunnen doen, verwijderen van de betreffende update en de herinstallatie ervan had geholpen.

Even snel een oude Windows 7 Pro licentie afgestoft en mijn Windows 7 HP naar Pro geupgrade, aangezien vanaf 7 Pro en Ultimate je Windows 10 Pro krijgt, en met Basic, Starter en Home Premium je Windows 10 Home krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 28-07-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-05 22:33
iRicardo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:56:
[afbeelding]

Overigens vind ik het vreemd dat er drie keer deze mislukte update in de updategeschiedenis staat:
[afbeelding]
Staat er bij mij al 4 keer inmiddels, terwijl de map inhoud tegen de 4gb aan zit. De tijd zal het leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:04:
[...]
Daarover gesproken...ben ik de enige Tweaker die daarvoor is uitgenodigd (en ook gaat)?
Ik heb nog geen mail terug van events@ en een simpele ;) ICT-er krijgt geen uitnodiging van Microsoft :|

Over 12 uurtjes stap jij in die tram.. Alvast veel plezier gewenst!

[ Voor 10% gewijzigd door GerardVanAfoort op 28-07-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
juniordiscart schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:03:
Ik hoop dat morgen de default ISOs van Win 10 worden uigebracht door Microsoft. Ik geraak met mijn ISO van de Install.esd ni verder dan het berekenen of ik genoeg schijruimte heb. Ik krijg trouwens tijdens het opstarten van de upgrade ook nooit de optie om te kiezen wat voor upgrade ik wil uitvoeren (alles behouden, clean upgrade, ...). :(
Volgens mij gaat het morgen Windows/Microsoft Update. Je zult een $windows.~BT folder zien als je je ingeschreven hebt voor de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:08:
[...]

Ik heb nog geen mail terug van events@ en een simpele ;) ICT-er krijgt geen uitnodiging van Microsoft :|
Jij had toch een invite ontvangen meende ik? Hmm....ik ben ook maar gewoon een ICT-er hoor.... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdrules
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-01-2021
Heel vreemd ik had de BT map van 4,35 GB verder niets gedaan geen setup oid. Nu is de map opeens 220mb met alleen een map sources... Kan er een silent install ofzo bezig zijn? Lijkt me niet toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:39
Ik zie dit in de TS:

• Een clean instal is mogelijk nadat het bovenstaande is uitgevoerd.
In Windows 10 zoek je in het menu instellingen naar het tabblad bijwerken en beveiligen en dan ga je verder naar ''Deze pc opnieuw instellen''. Klink daarna op ''Aan de slag''. De rest wijst zich vanzelf.

HHmmm, vraag is doet dit ècht hetzelfde als met iso aan de slag gaan. Ach, whatever voor de Tweaker (hardcore/Reunisten) zal dit wel niet goed genoeg zijn (ja misschien behoor ik daar zelf ook toe), of dat nou psychologisch is of niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:47

DDX

Iemand enig idee hoe de background download stop te zetten is ?
Ik zit op dit moment in het buitenland/met langzaam internet en wil niet dat deze download m'n internetverbinding nog trager maakt.

Windows update service stopzetten heeft geen effect, blijft stready 6mbit download verkeer houden...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
PuceTundra schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:53:
Oke, tot nu toe ben ik ver gekomen. Maar kom niet verder dan de volgende foutmelding betreft activering..

[afbeelding]
Je zal morgen pas kunnen activeren.
DDX schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:10:
Ik zit op dit moment in het buitenland/met langzaam internet en wil niet dat deze download al m'n internetverbinding nog trager maakt.

Windows update service stopzetten heeft geen effect, blijft stready 6mbit download verkeer houden...
http://winsupersite.com/w...e-downloading-your-system

[ Voor 43% gewijzigd door Turdie op 28-07-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:09:
Ik zie dit in de TS:

HHmmm, vraag is doet dit ècht hetzelfde als met iso aan de slag gaan. Ach, whatever voor de Tweaker (hardcore/Reunisten) zal dit wel niet goed genoeg zijn (ja misschien behoor ik daar zelf ook toe), of dat nou psychologisch is of niet. :)
Ja, dat is hetzelfde...hij doet een volledige wipe van je disk (poetst om de installatie bestanden heen alles schoon)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:09:
[...]

Jij had toch een invite ontvangen meende ik? Hmm....ik ben ook maar gewoon een ICT-er hoor.... :p
Nee, ik heb gisteren gebeld en daarna een mailtje gestuurd, de Tweaker die wat wist over Rotterdam had ook geen uitnodiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Sjah schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:09:
Ik zie dit in de TS:

En dan rest de vraag, kan het met een ISO?

Ik bedoel je kan met JellyBean Key Finder de sleutel uitvissen, maar volgens datgene was ik had gelezen heeft dat bij de gratis upgrade geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

DDX schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:10:
Ik zit op dit moment in het buitenland/met langzaam internet en wil niet dat deze download al m'n internetverbinding nog trager maakt.

Gewoon is task manager de .exe stoppen? Of reservering annuleren en later alsnog doen.

[ Voor 4% gewijzigd door ghostman op 28-07-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 14:37
shadowman12 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:09:
[...]
Volgens mij gaat het morgen Windows/Microsoft Update. Je zult een $windows.~BT folder zien als je je ingeschreven hebt voor de upgrade.
Ik heb de folder gehad. De bestanden waren gedownload, heb er een ISO van gemaakt om hem al te kunnen installeren. Dit werkte blijkbaar vlekkeloos bij veel mensen dus wou ook mijn kans wagen. Maar bij mij treedt er dus een fout op bij het uitvoeren van de pre-install checks. Maar nu heeft die setup wel al mijn files verwijderd... Dus ik hoop dat ik ze morgen of vanavond alsnog binnen krijg, en hopen dat het dan wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

ghostman schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:11:
[...]

Gewoon is task manager de .exe stoppen?
welke .exe ?
Volgens taskmanager is Service Host: Local System de 'boosdoener'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-fox
Is het mogelijk om vanuit Windows 8.1 32 bit direct te upgraden naar Windows 10 64 bit of is hiervoor herinstallatie noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
DDX schreef:
Ik zit op dit moment in het buitenland/met langzaam internet en wil niet dat deze download m'n internetverbinding nog trager maakt.

Je kunt "C:\Windows\System32\GWX\GWX.exe" beëindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

DDX schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:13:
[...]

welke .exe ?
Volgens taskmanager is Service Host: Local System de 'boosdoener'
gwx.exe Zorgt er voor dat de upgrade binnenkomt als ik het goed heb. Als je die stopt zou de update moeten stoppen.

Of dit:

[ Voor 26% gewijzigd door ghostman op 28-07-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Als je taskmanager opent is het symbooltje een cadeautje (mits je Windows 8.1 hebt die laat dat zien) die moet je stoppen. Geen idee wat de naam is omdat bij mij de download voltooid is en het proces dus beëindigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ok thnx gevonden.
Jammer dat hij niet gewoon net zoals ik bij windowsupdate heb ingesteld netjes vraagt of downloaden op dit moment uitkomt.

[ Voor 78% gewijzigd door DDX op 28-07-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
iRicardo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:13:
[...]

Je kunt "C:\Windows\System32\GWX\GWX.exe" beëindigen?
Dit is zo'n foute suggestie.

Je dient gewoon KB3035583 te verwijderen. Staat hier beschreven:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
shadowman12 schreef:
Dit is zo'n fout suggestie.

Je hebt DDX niet goed begrepen. Ik heb nergens in zijn post iets voorbij zien komen over het verwijderen van dit stukje software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
the-fox schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:13:
Is het mogelijk om vanuit Windows 8.1 32 bit direct te upgraden naar Windows 10 64 bit of is hiervoor herinstallatie noodzakelijk?
Zie de FAQ in de TS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

shadowman12 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:17:
[...]

Dit is zo'n foute suggestie.

Weet je dat zeker? Als je het 'probleem' aanpakt zou die toch ook moeten stoppen met downloaden? GWX.exe is volgens mij het programma dat er voor zorgt dat die Windows 10 download dus als je die beëindigd zou die de download toch moeten stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
iRicardo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:18:
[...]

Je hebt DDX niet goed begrepen. Ik heb nergens in zijn post iets voorbij zien komen over het verwijderen van dit stukje software.
Grrrrrr.

De vraag van DDX was dat hij Windows 10 niet binnen kreeg, dat doet dit proces.

Je verwijdert hiermee geen software,maar je stopt het updaten naar Windows 10.
Je kunt gewoon weer checken voor updates en die update weer installeren, dan komt Windows 10 weer binnen.
ghostman schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:19:
[...]

Weet je dat zeker? Als je het 'probleem' aanpakt zou die toch ook moeten stoppen met downloaden? GWX.exe is volgens mij het programma dat er voor zorgt dat die Windows 10 download dus als je die beëindigd zou die de download toch moeten stoppen?
Ja. Als je de GWX.exe stopt dan zal ie daarna meteen weer starten omdat hij als service draait, en de service zal die executable weer starten. Dus proces killen heeft dan geen zin.

[ Voor 34% gewijzigd door Turdie op 28-07-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In relatie tot het MS account en koppelen van je licentie; ik heb een geactiveerde windows 8.1 pro laptop tot w10 pro 10240 geupgrade en die activeert. Ik heb met produkey de key uit het systeem gehaald. Ik ga er nu van uit dat ik met die key ook een schone install kan doen, allemaal zonder MS account. Maar dat ga ik nog even testen :)

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 28-07-2015 22:24 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-fox
Dank je, kennelijk slecht gelezen 8)7 (of is het zojuist toegevoegd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
maratropa schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:23:
In relatie tot het MS account en koppelen van je licentie; ik heb een geactiveerde windows 8.1 pro laptop tot w10 pro 10240 geupgrade en die activeert. Ik heb met produkey de key uit het systeem gehaald. Ik ga er nu van uit dat ik met die key ook een schone install kan doen, allemaal zonder MS account. Maar dat ga ik nog even testen :)
Ben benieuwd, dat is mijn grote vraag namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
the-fox schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:24:
[...]

Dank je, kennelijk slecht gelezen 8)7 (of is het zojuist toegevoegd?)
:+ heb hem net toegevoegd n.a.v. je vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
shadowman12 schreef:
Grrrrrr.

De vraag van DDX was dat hij Windows 10 niet binnen kreeg, dat doet dit proces.

Je verwijdert hiermee geen software,maar je stopt het updaten naar Windows 10.
Je kunt gewoon weer checken voor updates en die update weer installeren, dan komt Windows 10 weer binnen.
Sorry maar in zijn post
DDX schreef:

zie ik niets voorbij komen over "niet binnen kreeg" tenzij ik volledig blind ben geworden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 22:17
TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:11:
[...]

Ja, dat is hetzelfde...hij doet een volledige wipe van je disk (poetst om de installatie bestanden heen alles schoon)...
Laat hij andere partities dan wel met rust? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mizgala28 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:24:
[...]

Inderdaad, ik heb geen zin om een MS account te gebruiken maar wil graag door naar Win10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AFCAjax schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:28:
[...]

Geen idee..hij vraagt geloof ik wat hij moet wissen...ik probeer het zo wel ff... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

[...]

Geen idee hoe het zit met partities, maar toen ik mijn upgrade dee heb ik gekozen voor om alles te verwijderen, maar hij verwijderde alles alles van mijn C schijf. Op mijn andere schijven bleef alles gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindedPainter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-04 09:47
Heb net Windows 10 geïnstalleerd en geactiveerd. Alleen de resolutie is maximaal 1024x768 en hij ziet mijn andere scherm niet. De meest recente Nvidia Drivers zijn geïnstalleerd. Wie kan mij helpen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05 09:28
[...]

Ja. Heb net zelf een Reset gedaan en alleen de C: Partitie is helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (m'n D: en A: partities zijn nog gewoon intact)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

nickpekelaer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:44:
Heb net Windows 10 geïnstalleerd en geactiveerd. Alleen de resolutie is maximaal 1024x768 en hij ziet mijn andere scherm niet. De meest recente Nvidia Drivers zijn geïnstalleerd. Wie kan mij helpen? :+
Een scherm kopen dat een grotere hogere resolutie aankan dan 1024x768 :+

Heb je hem al opnieuw opgestart en de drivers verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:14
Bij mij heeft ie net de hele tijd lopen downloaden, nu gebeurt er niks meer. Die map zit op 3,66 GB. is er een manier om hem weer te laten starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 10:53
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:11:
[...]

Nee, ik heb gisteren gebeld en daarna een mailtje gestuurd, de Tweaker die wat wist over Rotterdam had ook geen uitnodiging
Als je mij bedoelt (ik had het ook over Rotterdam), ik had wel een invite maar ben er niet op ingegaan.
Overigens werd een ander e-mailadres gebruikt voor aanmeldingen dus vandaar dat je op events@ geen reactie kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

robg1984 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:47:
[...]
Als je mij bedoelt (ik had het ook over Rotterdam), ik had wel een invite maar ben er niet op ingegaan.
Overigens werd een ander e-mailadres gebruikt voor aanmeldingen dus vandaar dat je op events@ geen reactie kreeg?
My bad! Zo had ik het niet begrepen. Ik heb juist gisteren gebeld om te informeren of er in den lande nog launch events kwamen behalve de check-in bij MM, Paradigit, MyCom enz. Toen was het advies om te mailen naar events@. Maar ik denk toch dat er niet veel gaat gebeuren. Morgenochtend ff een rondje Amersfoort om te verifiëren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariewhr
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-12-2024
Iemand die ook de melding krijgt dat boot.wim niet gevonden kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Als je al via bijvoorbeeld Windows Insider op de laatste build zat (v10240.16393) hoef je verder niks te installeren en/of updaten, je zit dan al op de laatste versie die nu dus ook voor het grote publiek released wordt.

Je kan de folder ($Windows.~BT) en oude installatiebestanden weggooien met Disk Cleanup, scheelt bij elkaar ongeveer 20GB aan ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 22:17
brick5492 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:45:
[...]

Ja. Heb net zelf een Reset gedaan en alleen de C: Partitie is helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (m'n D: en A: partities zijn nog gewoon intact)
Bedankt voor je reactie. Jouw D: en A: zijn gecreëerd op dezelfde HDD? Heb vandaag namelijk speciaal een partitie gemaakt voor alle documenten etc. zodat die bewaard blijven bij clean install (wat ik eerst van plan was). Maar gezien deze optie op hetzelfde neerkomt, doe ik liever dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:41
Ariewhr schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:54:
Iemand die ook de melding krijgt dat boot.wim niet gevonden kan worden?
Heb je een iso gemaakt met esd decrypter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariewhr
jip_86 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:55:
[...]

Heb je een iso gemaakt met esd decrypter?
Nope, ik had nog nergens gelezen dat dit nodig is. Ik zal het even proberen! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko1973
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-05 20:07
Hier ook een ontbrekende boot.wim maar geen esd decrypter gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:41
Had het net ook in ieder geval. Daarna deed die het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Mizgala28 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:24:
[...]

Ik heb zojuist een clean reinstall gedaan (met de W10 PRO 10240 iso op een usb stick via rufus) met de key die ik met produkey uit de upgrade van w8.1 getrokken had > hij zegt nu dat hij weer geactiveerd is dus ik neem aan dat het werkt en dat ik dus geen MS account nodig heb.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
maratropa schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:03:
[...]

Ik heb zojuist een clean reinstall gedaan met de W10 PRO 10240 iso op een usb stick met de key die ik met produkey uit de upgrade van w8.1 getrokken had > hij zegt nu dat hij weer geactiveerd is dus ik neem aan dat het werkt en dat ik dus geen MS account nodig heb.
Goed om te horen, nu even uitvissen hoe ik die ISO maak morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 03-05 20:55
Huh, in het ervaringen en discussie topic heb ik gelezen dat je een schone installatie ook meteen tijdens de upgrade kunt doen. Dan kun je namelijk ook kiezen tussen 'Verwijder alle bestanden en instellingen en installeer Windows 10' o.i.d. In dit topic staat dat je eerst moet upgraden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

maratropa schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:03:
[...]

Ik heb zojuist een clean reinstall gedaan (met de W10 PRO 10240 iso op een usb stick via rufus) met de key die ik met produkey uit de upgrade van w8.1 getrokken had > hij zegt nu dat hij weer geactiveerd is dus ik neem aan dat het werkt en dat ik dus geen MS account nodig heb.
Zou je misschien kort kunnen aangeven hoe je dit gedaan hebt? Ik heb zelf namelijk de key van Windows 8.1 hier nog in een tekstbestand staan. Of heb je een 'andere' key gebruikt hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariewhr
jip_86 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:58:
Had het net ook in ieder geval. Daarna deed die het wel.
Ik ben niet heel bekend met dit programma ofzo, maar is dit de juiste manier om het aan te pakken?
http://answers.microsoft....-af4e-d3b9118a8864?page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jirachi schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:04:
Huh, in het ervaringen en discussie topic heb ik gelezen dat je een schone installatie ook meteen tijdens de upgrade kunt doen. Dan kun je namelijk ook kiezen tussen 'Verwijder alle bestanden en instellingen en installeer Windows 10' o.i.d. In dit topic staat dat je eerst moet upgraden.
Punt is dat je dan alsnog vanaf de schijf (station C dus) installeert dus voor sommige mensen niet echt clean genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindedPainter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-04 09:47
ghostman schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:46:
[...]

Een scherm kopen dat een grotere hogere resolutie aankan dan 1024x768 :+

Heb je hem al opnieuw opgestart en de drivers verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd?
Had ik zelf aan kunnen denken om de drivers opnieuw te installeren :+ :+ , Het werkt nu prima. Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Voorzover ik weet is het EERST een upgrade doen zodat W10 de 8.1 activatie gebruikt om een nieuwe W10 key te maken. Je moet die key ergens vandaan halen namelijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 19:50

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Als je de upgrade zometeen uitvoert krijg je de optie om 1). Alles programma's, apps, bestanden en instellingen te behouden 2). Alle instellingen te behouden & 3). Helemaal opnieuw te beginnen. Als je voor 3 gaat verwijderd die alles (behalve andere partities) en heb je eigenlijk het zelfde als een clean install.

Je moet eerst de upgrade doen anders word je licentie niet omgezet naar Win10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:05:
[...]

Zou je misschien kort kunnen aangeven hoe je dit gedaan hebt? Ik heb zelf namelijk de key van Windows 8.1 hier nog in een tekstbestand staan. Of heb je een 'andere' key gebruikt hiervoor?
Zoals ik boven aangaf, na de upgrade van een activated w7 of w8.1 installatie kun je met bijv. (nirsoft) produkey jouw persoonlijke nieuwe w10 code uit W10 vissen. Die bewaar je en daarmee doe je een clean install, op die machine natuurlijk. Maar zoals met zegt, een refresh zou hetzelfde resultaat moeten geven dus het is vooral handig als je een nieuwe schijf er in zet oid..

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 28-07-2015 23:09 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
maratropa schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:08:
[...]

Zoals ik boven aangaf, na de upgrade van een activated w7 of w8.1 installatie kun je met bijv. (nirsoft) produkey jouw persoonlijke nieuwe w10 code uit W10 vissen. Die bewaar je en daarmee doe je een clean install, op die machine natuurlijk.
Maar is die W10 sleutel anders dan de sleutel van W7/8/8.1?

Dan vraag ik mij wel af of je dan met die sleutel na die eerste jaar alsnog rustig een clean install kunt doen, zou wel zo handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannibal1471
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-11-2024
Net windows 10 geinstalleerd met die esd-methode. Toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Als de update voor Windows 10 niet bij je wilt downloaden (geen windows bt map) en alles al geprobeerd hebt (alle updates installeren, rebooten etc) dan kan deze methode werken. Het werkte bij mij in ieder geval.

CMD uitvoeren als administrator en dan "wuauclt.exe /updatenow" invoeren. De windows 10 update ging binnen enkele minuten bij mij downloaden en staat nu zelfs op preparing for installation.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tjtristan schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:17:
Als de update voor Windows 10 niet bij je wilt downloaden (geen windows bt map) en alles al geprobeerd hebt (alle updates installeren, rebooten etc) dan kan deze methode werken. Het werkte bij mij in ieder geval.

CMD uitvoeren als administrator en dan "wuauclt.exe /updatenow" invoeren. De windows 10 update ging binnen enkele minuten bij mij downloaden en staat nu zelfs op preparing for installation.
thanks, dat werkt bij mij ook. Zie nu meteen die map staan en hij is aan het downloaden.
Pagina: 1 2 ... 59 Laatste