Welkom in het Windows 10 Upgrade en Installatie Uitdagingen topic. Aangezien Windows 10 nu voor iedereen beschikbaar is en we willen voorkomen dat het Windows Clients forum van Tweakers overstroomt met 'Help! De upgrade komt niet binnen' en 'Waarom doet m'n key het niet?' topics, is dit de verzamelplaats voor alle uitdagingen waar je tegenaanloopt met betrekking tot het upgraden en (clean) installeren van Windows 10. Hieronder staat op dit moment verder vrij weinig, maar zodra de FAQ een beetje gevuld is zullen hier ook verwijzingen naar de Windows 10 FAQ worden opgenomen.
Inhoudsopgave
^

• Hoe doe ik een schone (geactiveerde!) install van Windows 10 zonder eerst te upgraden?
Lees hier hoe je dat kunt uitvoeren : Barkrukhenkie in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
• Windows 10 is vanaf 29 juli officieel te installeren.
Hoelaat windows 10 gelanceerd wordt kan je hier zien. Dit kan makkelijk via de onderstaande knop in windows 7 of 8:

Klik daarna op ‘Meld je aan voor de gratis upgrade’ in het app-venster. Voer je email adres in als je een bevestiging wil van je aanmelding. Daarna zal windows 10 naar je systeem gedownload worden en krijg onderstaande melding als de upgrade klaar staat voor je!

• Installeren met een .iso bestand
Het is mogelijk te installeren via de media creation tool van Microsoft. Met een paar muisklikken kun je hier de ISO downloaden van de door jou gewenste taal, de Windows 10 versie en architectuur. Daarna wordt er een bootable USB stick of ISO bestand voor je gemaakt. Hierna is het een peuleschil om Windows 10 te installeren.
Let wel op! Het is niet mogelijk de installatiecode van je Windows 7 / 8 / 8.1 PC te gebruiken tijdens de installatie. De computer zal eerst via Windows 7 of 8 geupgrade moeten worden naar Windows 10.
• Een clean instal is mogelijk nadat het bovenstaande is uitgevoerd.
In Windows 10 zoek je in het menu instellingen naar het tabblad bijwerken en beveiligen en dan ga je verder naar ''Deze pc opnieuw instellen''. Klink daarna op ''Aan de slag''. De rest wijst zich vanzelf.

^

• Welke windows 10 versie krijg ik?

• Kan ik windows 10 op elk toekomstig systeem installeren?
Deze vraag in een webchat gesteld aan MS. Ik kreeg het volgende antwoord:

• Als ik de hardeware verander van mijn systeem vervalt mijn gratis upgrade dan?
Het antwoord hierop staat hier: https://answers.microsoft...-9444-c94ae57ecc7c?auth=1
Meer informatie hierover, zie de rest van het chatgesprek:
spartacusNLD in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
• De update komt hier nog niet binnen:
Gebruik dit tooltje https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 om de update te forceren. Daarnaast dien je rekening te houden met het gegeven dat de update gefaseerd wordt uitgerold en geduld een schone zaak is!
• Ik heb een "Niet Legitieme" Windows hoe zit dit?:
De upgrade kan worden uitgevoerd echter is het zo dat de licentie nog steeds als niet legitiem is bestempeld. Hier kunnen wij op GoT niets aan veranderen. Het is niet de bedoeling dat er gesproken gaat worden over manieren dit te omzeilen
• Tijdens de upgrade krijg ik: "Er is iets gebeurd"/ "Something happend"
Probeer opnieuw, een oorzaak/fix is er niet zover bekend.
• Downloaden duurt erg lang:
Je bent niet de enige die aan het downloaden is. De servers zijn waarschijnlijk een beetje overbelast.
• Na installatie doet audio/wifi/bluetooth/gpu driver niet naar behoren:
Dit kan je oplossen door de Windows 8.1 driver te downloaden bij de fabrikant van je laptop/pc. Meestal werkt het wel. Sommige updates komen via Windows Update binnen.
• Tijdens installatie heb ik foutcode 0xC004F034:
Op het moment zijn er problemen op de activatie server dit wordt gerapporteerd op verschillende fora waaronder GoT en http://www.tenforums.com/...rror-code-0xc004f034.html
• Kan ik mijn 32-bits Windows 8.1 versie upgraden naar een 64-bits Windows 10 versie?
Nee, om van 32-bits naar 64-bits (en vice versa) te gaan is een clean install noodzakelijk. Als je recht heb op een gratis Windows 10 upgrade, upgrade dan eerst naar de 32-bits versie. Hierna kun op dezelfde pc gewoon een clean install doen met een 64-bits versie van dezelfde versie van Windows 10.
• Ik krijg een foutcode tijdens de installatie, help
Hier heeft Microsoft het volgende artikel voor geschreven: How to: Troubleshoot common Setup and Stop Errors during Windows 10 Installation
• Ik krijg de melding " Kan niet updaten naar Windows 10". Help
Delete everything out of C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
(Optional: if it doesn't work without, change date to 2 days from now and disable internet time updates)
Open the Windows Update page in control panel
Open command prompt and type "wuauclt.exe /updatenow"
Give it a minute and try again if it doesn't say Downloading Windows 10 in the Windows Update page.
Heb je tips en/of aanvullingen? Laat het dan even weten...dan vullen we dit topic aan. Ook als je mede-auteur wilt worden, doe mij even een DM (TheVMaster)
[ Voor 95% gewijzigd door Meg op 24-11-2016 22:51 ]