Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Navi schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:35:
Nog vergeten te melden, zaken als hibernate en sleep staan allemaal uit, pc is 24/7 aan.
Kleine update, het lijkt vanzelf over te zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:45

Nogne

>.<

JP_Frost schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:06:
Weet niet of dit het juiste topic is, zo niet dan laat ik mij graag ergens anders heen sturen. Mijn vraag is de volgende:

Momenteel ben ik een nieuwe pc build aan het plannen en op mijn oude systeem draait nog windows 7. Nu ben ik niet helemaal zeker over het upgrade proces. Als ik dit op mijn oude systeem doe dan staat daar windows 10 op, of ik kan ervoor kiezen om een de iso file op USB te zetten. Kan ik dan mijn huidige windows 7 license key gebruiken om windows 10 op de nieuwe pc te activeren?

of zou ik windows 7 op de nieuwe pc moeten installeren en dan daar upgraden?

Excuus voor het waarschijnlijk herhalen van een vraag die vaker is gesteld, maar het is mij wat onduidelijk.
Officieel zou je een nieuwe key moeten gebruiken want het is een nieuwe computer. Maar je hebt een grote kans dat je Windows 10 kan installeren op je nieuwe computer en dat je die kan activeren met de W7 code.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 20:23
Nogne schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:26:
[...]

Officieel zou je een nieuwe key moeten gebruiken want het is een nieuwe computer. Maar je hebt een grote kans dat je Windows 10 kan installeren op je nieuwe computer en dat je die kan activeren met de W7 code.
Ok, dus dan moet ik kiezen om de installatiemedia te downloaden naar een usb drive en de nieuwe PC te laten booten via USB, dan de code van windows 7 gebruiken om te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@JP_Frost Windows 10 installeren op de nieuwe pc en de code van Win 7 gebruiken tijdens de installatie.
Dan wordt deze gekoppeld aan die hardware. Als je hem nu activeert heb je een probleem.

Het is een grijs gebied omdat MS de gratis upgrade heeft stop gezet, maar het werkt nog steeds. Dus op eigen risico zullen we maar zeggen.

En ja, wat je aangeeft. USB maken en tijdens installatie die code invoeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 27-01-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremmers
  • Niet online
Ik heb mijn win 7 systeem geupgrade naar windows 10.
Ik zit nu op versie 1709 van windows 10, dit schijnt een hele oude versie te zijn, ik snap niet dat de winupdate zo'n oude versie heeft gedownload, maar die staat er nu op:(

Windows update heeft een aantal updates geinstalleerd, maar bij :

• 2019-04 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 1709 for x64 gebaseerde systemen (KB4493440)

houdt het op die begint te initialiseren, en dan krijg ik het volgende te zien:

Er wordt een update voorbereid voor uw apparaat, maar dit is nog niet gereed. We blijven het proberen, maar u kunt het ook zelf nu opnieuw proberen.

Na verschillende keren opnieuw opstarten, en windows update draaien, blijf ik op dat zelfde punt zitten.

Die update (KB4493440) heb ik bij Microsoft gedownload, en met de hand gestart, maar die zegt dan dat die al geinstaleerd is, terwijl dat niet zo is.

Is er een manier om een update naar een nieuwere versie te downloaden, en die dan met de hand te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:37
De ondersteuning voor 1709 eindigde april 2019. Tijd om naar 1909 te updaten met de mediacreation tool. Het gaat denk ik om een oudere computer. In het slechtste geval krijg je een probleem met een enkele driver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

EricJH schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:09:
De ondersteuning voor 1709 eindigde april 2019. Tijd om naar 1909 te updaten met de mediacreation tool. Het gaat denk ik om een oudere computer. In het slechtste geval krijg je een probleem met een enkele driver.
Precies.
En als @lremmers dan toch bezig is: gelijk clean install.

Een leesbaar Nederlands stappenplan (ondanks de reclame) vond ik deze : https://www.personalcompu...eren-vanaf-usb-stick.htm#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:37
Mocht je een clean install gaan doen sla dan de local and roaming mappen in de AppData op op een andere schijf. Veel programma's slaan hun instellingen, extensies, etc op in deze mappen. Als je deze terugzet na de clean install dan werken deze programma's meteen weer zoals je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremmers
  • Niet online
Get!em schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:20:
[...]

Precies.
En als @lremmers dan toch bezig is: gelijk clean install.

Een leesbaar Nederlands stappenplan (ondanks de reclame) vond ik deze : https://www.personalcompu...eren-vanaf-usb-stick.htm#
Omdat ik de los gedownloade update file ook niet kreeg geinstalleerd, wist ik niet hoe het wel moest, met de mediacreation tool dus.
Ik ga die upgrade doen.

Dank jullie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:13
Voor 00.00 de optionele KB4532695 geïnstalleerd, maar na opnieuw opstarten werkte geluid niet meer en was systeem erg stroperig geworden.
De desbetreffende optionele download gedeinstalleerd en geluid werkt weer en systeem werkt weer normaal.

Er schijnen al meldingen hierover te zijn, maar zijn er hier die het zelfde hebben mogen ervaren?

[ Voor 0% gewijzigd door ivo1969 op 31-01-2020 00:12 . Reden: Verkeerde KB vermeld ]

Pagina: 1 ... 58 59 Laatste