Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar ik kan nergens op het forum een oplossing voor mijn probleem vinden. En ondertussen ben ik werkelijk helemaal gek van razernij!
Wat is er aan de hand? Ik heb een Win10 pc met de volgende componenten:
AMD Ryzen 5 1500X
MSI X470 Gaming Pro
Ballastix Sport DDR4 8 Gb
MSI Radeon RX480
Samsung 850 Pro SSD 256 Gb
XFX Pro 850Watt
Nu heb ik een Adata XPG SX8200 Pro M.2 SS gekocht om een nieuwe schone Windows installatie op te doen. Tijdens de eerste pogingen liep aan tegen de melding dat Windows 10 niet op een GPT schijf geinstalleerd kan worden. Na wat zoekwerk besloot ik de schijf te converteren naar MBR. Toen gaf de Windows installatie aan dat de installatie op een efi-systeem alleen op een GPT schijf kan

Enfin, lang verhaal, kort verhaal:
- Ik heb de partitie verwijderd en weer opnieuw aangebracht met EasyUS. Geen resultaat!
- Ik heb de schijf geformatteerd. Geen resultaat!
- Ik heb de schijf omgezet van basic naar dynamisch. Geen resultaat!
- Ik de M.2 op een andere M.2 aansluiting gezet (zat op M2_2 en ging naar M2_1). Geen resultaat!
- Alle combinaties van het hiervoor omschrevene. Geen resultaat!
Ik ken de activeringssleutel van Windows 10 inmiddels uit mijn hoofd en zal er vannacht wel nachtmerries van krijgen. Maar ik krijg het niet voor elkaar om die schone Windows 10 installatie uit te voeren. Overigens lukt klonen ook niet, om de eerder opgegeven foutmeldingen. In de UEFI staat de boot volgorde goed (1e USB). Wie weet raad?