Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
gold_dust schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:58:
Uiteindelijk zal je toch een key in moeten voeren, dus de key die tijdens de installatie niet werkt, werkt later na de installatie wel? Het zou kunnen maar het lijkt me sterk.
Het lijkt jouw sterk (om mij onbekende redenen), maar zo werkt het dus.

Verder, als windows 10 eenmaal op een machine geactiveerd is, hoef je nooit meer een key in te vullen voor die machine; activatie volgt automatisch als je eenmaal online bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Van de week een paar keer gehad met een OneTwo Packard Bell van een kennis. PC draait perfect op V1607 maar updaten naar V1703 zorgt voor een vastloper rond 88%.

Zelfs clean install met V1703 hetzelfde euvel. Het vervelende is dat de machine dus op V1607 zelf weer probeert te updaten naar V1703 dus na een paar dagen belde die persoon me al weer op... :|

Enfin uiteindelijk na diverse pogingen weer V1607 erop en defer updates aangezet. Geen idee of het blijft werken. Na een paar mislukte update pogingen naar V1703 heeft het systeem zich dus weer hersteld naar V1607. In het register zie ik ook een paar entries onder de -WindowsUpdate- tak die duiden op een hersteld systeem. Mogelijk dat de Windows update hierdoor V1703 tegenhoudt om te installeren.

Wel vreemd allemaal want ik heb van het weekend nog een oude Pentium 4 zelfs nog kunnen voorzien van deze versie zonder problemen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Reepje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:13:
Het lijkt jouw sterk (om mij onbekende redenen), maar zo werkt het dus.

Verder, als windows 10 eenmaal op een machine geactiveerd is, hoef je nooit meer een key in te vullen voor die machine; activatie volgt automatisch als je eenmaal online bent.
Weet je ook waarom een key die tijdens de installatie niet werkt, na de installatie wel zou werken? Ik probeer de logica van Microsoft hier achter te snappen.

Ik kreeg tijdens de installatie een foutmelding, zoiets als 'key ongeldig', dus vraag ik me af waarom die key het na de installatie wel zou doen.

Als ik ooit nog eens Windows 10 opnieuw moet installeren, zal ik jouw manier zeker proberen maar erg logisch lijkt het nog steeds niet en ik ben bang dat het op behoorlijke tijdverspilling zal uitlopen.

[ Voor 3% gewijzigd door gold_dust op 01-05-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
gold_dust schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Als ik ooit nog eens Windows 10 opnieuw moet installeren, zal ik jouw manier zeker proberen maar erg logisch lijkt het nog steeds niet en ik ben bang dat het op behoorlijke tijdverspilling zal uitlopen.
Ik kan het wel uitleggen, maar dat is al honderden keren gebeurd, dus nu laat ik het zitten.

Bovendien is dit niet mijn manier, dit is de manier hoe het gaat.
Het belangrijkste punt dat je mist, is het feit dat de feitelijke activatie van windows online gebeurd aan de hand van een hardware id. Dat jij in het schermpje waar om een key gevraagd wordt over het vakje "deze stap overslaan" hebt heengekeken, dat is spijtig. Had je daarop geklikt was je vele uren eerder klaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:53
Ik merkte na de creaters update dat mijn 2 niet meer goed zichtbaar is. :/

In Ultraedit waarin ik veel werk wordt standaard gebruik gemaakt van Courier-new.
Kennelijk heeft MS deze aangepast :(

Ik zag na zoeken al meer klachten:
https://answers.microsoft...f0-4f30-ae08-6ca41d2d639e
Afbeeldingslocatie: https://fud.community.services.support.microsoft.com/Fud/FileDownloadHandler.ashx?fid=742fd22a-53fd-4db6-aca0-1c697ddd30e5

Niet meer mensen hier tegenaan gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Yohost! schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:33:
Ik merkte na de creaters update dat mijn 2 niet meer goed zichtbaar is. :/

In Ultraedit waarin ik veel werk wordt standaard gebruik gemaakt van Courier-new.
Kennelijk heeft MS deze aangepast :(

Ik zag na zoeken al meer klachten:
https://answers.microsoft...f0-4f30-ae08-6ca41d2d639e
[afbeelding]

Niet meer mensen hier tegenaan gelopen?
Ik heb hetzelfde in putty idd. Echt een slecht leesbaar font is het geworden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:01

superwashandje

grofheid alom

even een check omdat ik zo snel geen definitief antwoord kan vinden: Als ik een nieuwe pc in elkaar flans kan ik mijn windows 10 licentie zeker niet meenemen of wel? als in: een verse installatie. het is me via windows 7 en 8 naar 10 upgraden wel meermaals gelukt om over te zetten namelijk...

[ Voor 7% gewijzigd door superwashandje op 03-05-2017 22:01 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
superwashandje schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:00:
even een check omdat ik zo snel geen definitief antwoord kan vinden: Als ik een nieuwe pc in elkaar flans kan ik mijn windows 10 licentie zeker niet meenemen of wel? als in: een verse installatie. het is me via windows 7 en 8 naar 10 upgraden wel meermaals gelukt om over te zetten namelijk...
Als je het al meerdere malen is gelukt, waarom zou het nu dan opeens niet meer gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Reepje schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:36:
[...]

Als je het al meerdere malen is gelukt, waarom zou het nu dan opeens niet meer gaan?
omdat de enige cd's die ik heb liggen die van vista, windows 7 en 8 (volgens mij) zijn. Daarna heb ik (uiteraard) via internet kunnen upgraden naar W10.
Nu heb ik geen cd en wil ik van 10 naar 10, ik dacht dat je die niet mag gebruiken voor een nieuwe pc toch? vandaar de vraag ook?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
superwashandje schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:04:
[...]

omdat de enige cd's die ik heb liggen die van vista, windows 7 en 8 (volgens mij) zijn. Daarna heb ik (uiteraard) via internet kunnen upgraden naar W10.
Nu heb ik geen cd en wil ik van 10 naar 10, die mag je niet gebruiken voor een nieuwe pc toch? vandaar de vraag ook?
Je kunt de officiële ISO's middels dit programmaatje downloaden.

downloads: Microsoft Windows and Office ISO Download Tool 4.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

chim0 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:09:
[...]

Je kunt de officiële ISO's middels dit programmaatje downloaden.

downloads: Microsoft Windows and Office ISO Download Tool 4.33
Thanks, maar mijn vraag is meer of dit dus legaal mag/kan installeren op een nieuwe pc met deze licentie (en dat die dus ook geactiveerd word) of dat ik een nieuwe licentie nodig zou hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
superwashandje schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:08:
[...]

Thanks, maar mijn vraag is meer of dit dus legaal mag/kan installeren op een nieuwe pc met deze licentie (en dat die dus ook geactiveerd word) of dat ik een nieuwe licentie nodig zou hebben :)
Nieuwe pc is nieuwe licentie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
superwashandje schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:08:
[...]

Als het goed is, staat dat hier beschreven JackSparrow in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
korte vraag.

Ik krijg de melding nog niet van de nieuwe update. Nu weet ik dat ik via de download site (.microsoft.com/en-us/software-download/windows10) ook de update zou kunnen doen, ik download dan een kleine setup van ; Windows10Upgrade9252

Maar als ik die opstart ga ik twijfelen. De bijkomende tekst lijkt te suggereren dat het toch om een volledige install gaat, er staat nl ook dat je terug kunt naar een vorige windows versie. Al met al wat eng.

Is dit gewoon een normale update, dus alles blijft bestaan, of zit het hem meer in de nieuwe install?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
maartend schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:48:
korte vraag.

Ik krijg de melding nog niet van de nieuwe update. Nu weet ik dat ik via de download site (.microsoft.com/en-us/software-download/windows10) ook de update zou kunnen doen, ik download dan een kleine setup van ; Windows10Upgrade9252

Maar als ik die opstart ga ik twijfelen. De bijkomende tekst lijkt te suggereren dat het toch om een volledige install gaat, er staat nl ook dat je terug kunt naar een vorige windows versie. Al met al wat eng.

Is dit gewoon een normale update, dus alles blijft bestaan, of zit het hem meer in de nieuwe install?
Ik heb het ook op deze manier gedaan, en er is een gewone update uitgevoerd.

Ik las gisteren dat Microsoft toch behoorlijk wat problemen is tegengekomen met oudere hardware, en dat ze de update bewust voor bepaalde hardware uit hebben gesteld. Ze raden aan om te wachten tot de update automatisch binnenkomt (wanneer de driver issues zijn gefixt) in plaats van te forceren. Maar als je het risico durft te nemen is dit de route :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
Pindasmeer schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:03:
[...]

Ik heb het ook op deze manier gedaan, en er is een gewone update uitgevoerd.

Ik las gisteren dat Microsoft toch behoorlijk wat problemen is tegengekomen met oudere hardware, en dat ze de update bewust voor bepaalde hardware uit hebben gesteld. Ze raden aan om te wachten tot de update automatisch binnenkomt (wanneer de driver issues zijn gefixt) in plaats van te forceren. Maar als je het risico durft te nemen is dit de route :)
Thnx

Niet doen dus in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik had gisteren bij mijn Ambiance AT Tablet dat die niet door zijn tweede boot kwam. Wat was nou het probleem? De logitech unifying receiver. Als die er niet inzit bij de upgrade werkt die gewoon. 8)7

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Alternative schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:30:
[...]

Nieuwe pc is nieuwe licentie ;)
Top, bedankt voor het antwoord en de linkjes. ik was er al bang voor maar wist het niet zeker omdat het de vorige keren wel was gelukt en had het nog niet zelf gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Ik heb een paar weken geleden Windows toestemming gegeven om te updaten, echter lijkt de installatie nooit voltooid te zijn.
Mijn startmenu stelt nu continue voor dat ik moet 'bijwerken en opnieuw opstarten' en in het Windows Update-scherm staat dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7AH0SLa.jpg

Als ik dus kies voor 'bijwerken en opnieuw opstarten' vanuit het menu of hierboven voor 'Nu opnieuw opstarten' heeft dit geen effect (hij herstart gewoon, maar de update wordt dus niet geïnstalleerd)

Bij het zoeken naar dit probleem kom ik veel dingen tegen over een bootloop maar dat is dit niet. Iemand ervaring met probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
@JozyDaPozy Had dat probleem niet met het ingeschakelde fastboot te maken? Windows doet dan geen normale herstart, dus wordt het installeren niet afgerond. Althans, daar staat mij iets van bij.

[ Voor 43% gewijzigd door Raven op 27-06-2017 15:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Laatst online: 05-09 23:20
@Raven Dit bleek het inderdaad te zijn! Het is gelukt! dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:45

Nogne

>.<

gold_dust schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Weet je ook waarom een key die tijdens de installatie niet werkt, na de installatie wel zou werken? Ik probeer de logica van Microsoft hier achter te snappen.

Ik kreeg tijdens de installatie een foutmelding, zoiets als 'key ongeldig', dus vraag ik me af waarom die key het na de installatie wel zou doen.
De Windows 10 installatie slikt alleen maar Windows 10 licenties. Dat komt omdat je tijdens de installatie nog geen internet hebt.

Als de installatie is voltooid en je hebt internet dan activeert Windows automatisch, indien je de computer al eerder van een licentie hebt voorzien (hardware ID is dan bekend bij Microsoft). Als het niet automatisch gaat (wil namelijk niet altijd goed gaan) dan kan je de licentie van W7 en W8(.1) gebruiken en controleert Windows dat online bij Microsoft.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Altijd leuk. Voor de zesentachtigduizendste keer muurvast tijdens windows 10 update. Uw update wordt voorbereid ; Uren duurt het. Gloednieuwe surface machine.. Diepe zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Topicstarter
Wouter Lucassen schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:25:
Altijd leuk. Voor de zesentachtigduizendste keer muurvast tijdens windows 10 update. Uw update wordt voorbereid ; Uren duurt het. Gloednieuwe surface machine.. Diepe zucht...
Wat je leuk noemt... ;-)

Welke update probeer je te installeren?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Gokje: de cumulatieve update van december? Die lag hier ook dwars, als in, er lekker lang over doen...

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 02-01-2018 20:40 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Markimoo schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:36:
[...]

Wat je leuk noemt... ;-)

Welke update probeer je te installeren?
Geen idee, het pakketje was 3gb. Ik gok inderdaad de december update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Wouter Lucassen schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:53:
[...]

Geen idee, het pakketje was 3gb. Ik gok inderdaad de december update.
Zou even rustig afwachten, het is tenslotte nog vroeg in het jaar. Heb er helaas geen ervaring mee, dat het lang duurt. Misschien iemand anders wel.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Markimoo schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:54:
[...]

Zou even rustig afwachten, het is tenslotte nog vroeg in het jaar. Heb er helaas geen ervaring mee, dat het lang duurt. Misschien iemand anders wel.
ik helaas zelf des meer, ongeacht de hardware helaas :P Hij staat nu al sinds 2 uur smiddags aan en nu muurvast op 99%. Zit inderdaad niks anders op dan afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unif
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-04-2023
Bij mij lukt het updaten ook niet.

Ik heb nu windows 10 version 1607.

Hij geeft nu aan dat er een nieuwe version van windows 10 is, die downlaod hij ook gewoon, maar bij installeren gaat het fout.
Rond de 45% zegt hij dat het installeren mislukt is, en dan wordt de vorige versie van windows 10 (1607) weer teruggezet.

En dat doet hij nu iedere keer als ik de computer opnieuw opstart.

Ik heb geen idee waardoor de installatie mislukt, geeft ook niets aan.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
@Unif krijg je geen foutmeldingen in Windows Update? Kun je daarnaast hier wat mee?

[ Voor 0% gewijzigd door Meg op 03-01-2018 18:14 . Reden: Even een woordje aangepast, oops! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unif
Nee, geeft geen foutmeldingen aan, geef aan dat updates up-to-date zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unif schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:12:
Nee, geeft geen foutmeldingen aan, geef aan dat updates up-to-date zijn.
Hoe is het uiteindelijk opgelost?

Ik heb namelijk een nieuwe desktop build gekocht, met windows 10 voorgeïnstalleerd. Ik zet m eerste keer op, duid paar instellingen aan en dan geeft hij aan 3GB update te moeten doen. Staat nu al paar uur op 99%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:34
Het kostte mij een dag om een nieuwe desktop te laten updaten naar de laatste Windows 10 versie.
Herinstallatie die ik daarna (voor de zekerheid) van scratch af deed was binnen een uur klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leader98 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:50:
Het kostte mij een dag om een nieuwe desktop te laten updaten naar de laatste Windows 10 versie.
Herinstallatie die ik daarna (voor de zekerheid) van scratch af deed was binnen een uur klaar...
Echt bizar dat dat zo lang duurt eigenlijk. Ik kan al naar t bureaublad gaan etc maar blijft inderdaad nog steeds op 99% staan. Zal vannacht aan laten staan zijn zeker, al vermoed ik dat het dan nog steeds niet in orde zal zijn ... 8)7 Gewoon wachten dan? Maar wat als het morgen nog niet 100% is :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Het is toch een nieuwe PC?
Gewoon ff de eventueel aanwezige drivermap ed backuppen en dan een verse en schone installatie erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leader98 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:38:
Gewoon ff de eventueel aanwezige drivermap ed backuppen en dan een verse en schone installatie erop!
Ben niet helemaal mee met dit deel 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Sommige merken zetten een map met drivers voor de betreffende PC op de harddisk.
Als je dan de harddisk leegmaakt (overschrijft tijdens een verse installatie vanaf USB oid) dan zou die drivermap verloren gaan.
Meestal kan je alles wel online vinden maar better safe than sorry :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leader98 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:55:
Sommige merken zetten een map met drivers voor de betreffende PC op de harddisk.
Als je dan de harddisk leegmaakt (overschrijft tijdens een verse installatie vanaf USB oid) dan zou die drivermap verloren gaan.
Meestal kan je alles wel online vinden maar better safe than sorry :-)
Het bedrijf heeft windows zelf al geïnstalleerd dus heb enkel een cd rom meegekregen maar pc heeft geen dvd lezer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Als er een geactiveerde Windows 10 op staat kan je vanaf een USB stick gewoon de PC overnieuw installeren en wordt de W10 licentie automatisch overgenomen.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Maar als je twijfelt, gewoon geduld of morgen ff bellen naar de support desk.

[ Voor 11% gewijzigd door Leader98 op 03-04-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:06:
[...]

Het bedrijf heeft windows zelf al geïnstalleerd dus heb enkel een cd rom meegekregen maar pc heeft geen dvd lezer
Als je een verse install van W10 doet, komen de meeste drivers ook wel geïnstalleerd.
Wat je wel moet doen als alles klaar is de drivers van je videokaart, audio bij de desbetreffende fabrikanten downloaden en installeren, zodat je niet met windows drivers zit te hannessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unif
Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:45:
[...]

Hoe is het uiteindelijk opgelost?

Ik heb namelijk een nieuwe desktop build gekocht, met windows 10 voorgeïnstalleerd. Ik zet m eerste keer op, duid paar instellingen aan en dan geeft hij aan 3GB update te moeten doen. Staat nu al paar uur op 99%...
Ik heb uiteindelijk de nieuwste versie gedownload, en die oude versie van win 10 eraf gegooid, en toen die nieuwe geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unif schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:09:
[...]

Ik heb uiteindelijk de nieuwste versie gedownload, en die oude versie van win 10 eraf gegooid, en toen die nieuwe geïnstalleerd.
Thanks voor je antwoord. Na verder te knoeien, puzzelen, opzoekwerk en honderd updates is het precies wel in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Zo, gisteren op 2 apparaten de officiële Creators Spring update op 2 apparaten over bestaande win10 geïnstalleerd (PC en tablet) en draaien beide als een zonnetje.
het is de volgende build:

17133.1.160101.WINBUILD_CLIENTCONSUMER_OEMRET_X64FRE_NL-NL

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is die Creators Update de reden dat alle custom shortcuts in het startmenu opeens weg zijn, en dat er nu allemaal nieuwe spelletjes tussen staan?

Het lijkt wel alsof de computer even is gebruikt door een tiener.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 19:38
Sando schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:01:
Is die Creators Update de reden dat alle custom shortcuts in het startmenu opeens weg zijn, en dat er nu allemaal nieuwe spelletjes tussen staan?

Het lijkt wel alsof de computer even is gebruikt door een tiener.
Type even winver in het zoekveld en kijk welke versie geinstalleerd is. Het update proces zelf is moeilijk te missen zag ik. Je krijgt een icoon op je bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik heb (hopelijk) net ontdekt waarom 1803 setup bij mij crashed na de eerste reboot:

https://www.reddit.com/r/...our_bios_if_windows_1803/

Toch wel slordig dat Windows met de nieuwste update crashed als VT-D is ingeschakeld...

[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 13-05-2018 16:49 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
mindcrash schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:48:
Ik heb (hopelijk) net ontdekt waarom 1803 setup bij mij crashed na de eerste reboot:
Daar ben ik bij een van de vorige grote updates druk voor aan het zoeken geweest, hier bleek Grub tijdens de eerste reboot in de weg te zitten :/ Daar was heel weinig (zeg maar gerust nagenoeg niets) over te vinden, 1 bericht dat iemand dat probleem met die specifieke oorzaak melde.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Raven schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:38:
[...]

Daar ben ik bij een van de vorige grote updates druk voor aan het zoeken geweest, hier bleek Grub tijdens de eerste reboot in de weg te zitten :/ Daar was heel weinig (zeg maar gerust nagenoeg niets) over te vinden, 1 bericht dat iemand dat probleem met die specifieke oorzaak melde.
Mja, bij mij maakte het uiteindelijk ook niet heel veel uit want het schijnt een van de vele BIOS tweaks te zijn die de boel vooruit kunnen helpen (een andere is bijvoorbeeld legacy USB support uitschakelen)

Kort daarna kwam Windows mooi in een oneindige BSOD loop terecht dus de rest van het weekend kon besteed worden aan backups, een schone installatie (en dat werkt blijkbaar in 1 keer) en backups terugzetten. Echt heel fijn.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
ging iets fout :(

[ Voor 97% gewijzigd door B-BRAIN op 04-06-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-04 20:09
hier de combi 1803 en iets met directx en misschien de combi msi afterburner er bij
Zet je de pc uit.
Start je later op krijg je de melding je pc kan niet hersteld worden. Check je bootlog in veilige modus, blijbaar heeft een directx dll problemen met laden en gaat windows op zijn snuffel.

Toen maar terug naar 1709 en alles werkt gewoon. Fijn zon patch en dat je bijna een hele week bezig bent met puzzelen om windows aan de gang te krijgen.

En ja ik heb 3x over compleet schone instal gedaan en nog ging die op zijn snuffel.

Helaas heb je windows nodig voor de games etc anders was ik al lang overgestapt naar linux.
Snap niet na al die jaren dat Windows zo machtig is geworden.
Kan alles wat nodig is op games etc te draaien niet geport worden naar Linux ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Laatste update eergistern, moest herstarten. Logisch. Maar daarna bleef ie maar zeggen dat er nog updates klaar staan en moest herstarten. Die melding is uiteindelijk na anderhalve dag en diverse herstarts weggegaan. Weird. Maar alles werkt wel goed.

W10 Pro - 1803

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 14-06-2018 14:12 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Ik heb net maar eens mijn laptop voorzien van 1809 en na de (gelukkig in 1 keer succesvolle) upgrade ineens de nodige meldingen. Bijv:
- NvStreamNetworkService verwijdert i.v.m. incompatibiliteit, klikken op meer informatie linkt naar een Duitstalige MS pagina :?
- Een hele boel "een app is opnieuw ingesteld op de standaardwaarden, een app heeft een probleem veroorzaakt met de standaard-app instelling voor *extensie*", zo te zien voornamelijk afbeeldingen, htm, html en mp3. Echter staat er niet welke app nou een probleem veroorzaakt zou hebben :?

... en ik zie net dat Office zichzelf opnieuw moet configureren, waarbij de activatie (net als bij WIndows) opnieuw moet. Gelukkig zo gefixed :)

Straks eerst Grub maar weer terugzetten, die lag de vorige keer dwars dus die er maar eerst afgehaald.

edit: Grub is terug :) , maar gaat wel wat mis. Klik ik op W7: Krijg ik een Windows-bootmenu met 7 en 10, klik ik op W10 (in Grub), start W10 zonder extra bootmenu ertussen. Zie in W7 echter geen 2 OSsen in de bootconfig.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 25-01-2019 18:58 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Die Windows begint nou wel vervelend te worden. Heb een supersnelle machine maar nu ghaat File Explorer heel langzaam open. Kan wel to 10 seconden duren. Alle opties al geprobeerd, van terugzetten naar standaard setting, opnieuw indexen, index uit, etc.

Waarom gebeurt dit toch? Wordt denk ik tijd nu om de definitieve overstap te gaan maken naar Linux, ik wordt er schijtziek van. Gamen dan nog helaas wel via W10 (Steam AC en Rfactor).

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

MrMarcie schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:41:
Die Windows begint nou wel vervelend te worden. Heb een supersnelle machine maar nu ghaat File Explorer heel langzaam open. Kan wel to 10 seconden duren. Alle opties al geprobeerd, van terugzetten naar standaard setting, opnieuw indexen, index uit, etc...
Da's meestal een teken dat je schijf aan het overlijden is. Veel plezier met Linux

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Brahiewahiewa schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:12:
[...]

Da's meestal een teken dat je schijf aan het overlijden is. Veel plezier met Linux
Splinternieuwe NVME schijf. Mag toch hopen dat dat niet het geval is. Of kan het ook door een andere schijf in systeem komen? Conform Diskmark zijn ze allemaal in orde trouwens.

Zie dat er wer een Windowz update klaarstaat. Misschien dat het dan weer beter gaat. Vandaag Fedora XFCE op mijn systeem gezet, Dualboot, heerlijk. Alles aan het overzetten/installeren en inrichten nu.
Release Date:
January 22, 2019

Version:
OS Build 17763.292
Improvements and fixes

This update includes quality improvements. No new operating system features are being introduced in this update. Key changes include:

Addresses an issue that may cause Microsoft Edge to stop working with certain display drivers.
Addresses an issue that may cause third-party applications to have difficulty authenticating hotspots.
Addresses an issue that causes promotions of non-root domains to fail with the error, “The replication operation encountered a database error.” The issue occurs in Active Directory forests in which optional features like Active Directory recycle have been enabled.
Addresses an issue related to the date format for the Japanese era calendar. For more information, see KB4469068.
Addresses a compatibility issue with AMD R600 and R700 display chipsets.
Addresses an audio compatibility issue when playing newer games with 3D Spatial Audio mode enabled through multichannel audio devices or Windows Sonic for Headphones.
Addresses an issue that may cause audio playback to stop responding when playing Free Lossless Audio Codec (FLAC) audio content after using a Seek operation such as rewind.
Addresses an issue that allows users to uninstall apps from the Start menu when the “Prevent users from uninstalling applications from Start menu” group policy is set.
Addresses an issue that causes File Explorer to stop working when you click the Turn On button for the timeline feature. This issue occurs when the "Allow upload of user activities" group policy is disabled.
Addresses an issue that prevents users from installing a Local Experience Pack from the Microsoft Store when that language is already set as the active Windows display language.
Addresses an issue that causes some symbols to appear in a square box on a text control.
Addresses an issue with two-way audio that occurs during phone calls for some Bluetooth headsets.
Addresses an issue that may turn off TCP Fast Open by default on some systems.
Addresses an issue that may cause applications to lose IPv4 connectivity when IPv6 is unbound.
Addresses an issue on Windows Server 2019 that may break connectivity on guest virtual machines (VMs) when applications inject the low-resource flag on packets.
Addresses an issue that occurs if you create a page file on a drive with FILE_PORTABLE_DEVICE characteristics. The “Windows created a temporary warning” message appears.
Addresses an issue that causes Remote Desktop Services to stop accepting connections after accepting several connections.
Addresses an issue in Windows Server 2019 that causes a Hyper-V VM to remain at the bootloader screen for OS selection when restarting the machine. This issue occurs when Virtual Machine Connection (VMConnect) is attached.
Addresses an issue with rendering of end-user-defined characters (EUDC) in Microsoft Edge.

Updates the Ltotape.sys driver to add native support for Linear Tape-Open 8 (LTO-8) tape drives.

Addresses an issue that causes SYSPREP to fail with the error, "Sysprep was not able to validate your Windows installation...". The issue occurs if you run SYSPREP after performing an in-place upgrade to Windows 10, version 1809 and then remove the Windows.old folder using Disk Cleanup (cleanmgr.exe) or Storage Sense.

Addressed an issue that causes virtual machine (VM) creation to fail when Node Interleaving is enabled.
Addresses an issue that prevents users from enabling Storage Maintenance Mode on timeout if the storage is under load.

If you installed earlier updates, only the new fixes contained in this package will be downloaded and installed on your device.

[ Voor 96% gewijzigd door MrMarcie op 26-01-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Hallo, hier een postje voor andere mensen die in de Windows update vanaf Win 10 1709 steeds de volgende melding krijgen :
0x800704B8 - 0x3001A. The installation failed in the FIRST_BOOT phase with an error during BEGIN_FIRST_BOOT operation

Dit werd bij mij veroorzaakt doordat de C: schijf niet goed gepartitioneerd was. Waarschijnlijk is het met een eerdere herinstallatie van windows fout gegaan.
Ik heb Windows helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar in principe moet een Windows 10 systeemkopie maken en die terugzetten na het formatteren van de c: schijf ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Heb gisteren -en deels vandaag- ook Windows 10 pro compleet opnieuw geinstalleerd. Stond er pas 3 maanden op !!

Alles vooraf goed voorbereid (programm's Drivers, etc, voor beide systemen).
Schijf (Nvme) geheel gewist met Gparted daarna Windows geinstalleerd en paar programma's zoals mail. Toen de dual boot Fedora erop en compleet ingericht naar wens.

Daarna Windows ingericht. Alles draait nu weer als een zonnetje. Maar valt me wel op dat ik voor Windows totaal zo'n 8 uur bezig was en voor Fedora nog geen uur om alles weer te krijgen zoals ik wil.

Maar ja, hoop dat alles nu lekker blijft draaien. Heb nog issue met Fedora met geluid maar als ik daar alles onder controle heb stap ik definitief over naar Linux. Heb ik nog wel Windows nodig voor mijn games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Heeft iemand al een succesvolle update van de 1903 versie via Windows update kunnen installeren ?

Krijg hier een melding dat deze build nog niet klaar is voor mijn systeem, zonder een vermelding wat nu verder het probleem is betreffende hardware/software :|

De Windows update troubleshooter zag verder ook geen problemen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 14-09 20:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Montoya200x schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:44:
Heeft iemand al een succesvolle update van de 1903 versie via Windows update kunnen installeren ?

Krijg hier een melding dat deze build nog niet klaar is voor mijn systeem, zonder een vermelding wat nu verder het probleem is betreffende hardware/software :|

Ik heb 1809 nog niet eens.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Montoya200x schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:44:

Je anti virus misschien?
Maar ik zou ook niet zomaar even de nieuwe versie installeren aangezien 1809 ook niet zo vlekkeloos ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montoya200x schreef op Wednesday 17 April 2019 @ 12:44:

Heb je toevallig een sd kaart in je systeem zitten? Dit was bij mij het probleem. Na het verwijderen van de sd card moest ik wel even rebooten...en daarna installeerde de 1903 zonder problemen.

Overigens wordt Windows 10 volgens mij alleen nog maar aangeboden voor mensen in de Fast, Slow en Release Ring. Zit je daar niet in, dan zou je hem volgens mij nog niet moeten krijgen..?

De 'normale' release staat volgens in ieder geval Mary Jo Foley (bron : https://www.zdnet.com/art...0-1903-available-on-msdn/) gepland voor eind mei.

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 20-04-2019 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Nop, alles security disabled, still no go.
JackSparrow schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:20:
Heb je toevallig een sd kaart in je systeem zitten? Dit was bij mij het probleem. Na het verwijderen van de sd card moest ik wel even rebooten...en daarna installeerde de 1903 zonder problemen.
Nop, geen SD kaart. Heb nog even wat drivers en software nagelopen en zag dat Intel de DCH Video drivers voor de 1903 build, pas 18 april had vrijgegeven. Net deze even bijgewerkt, maar zelfde melding daarna weer in Windows update met foutcode 0xc1900209.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pKZTiF9Arhi0PFgtgoPcsVX6/full.png

Tevens even SetupDiag.exe gedraaid, maar ook daar geen vermeldingen in de log file.
SetupDiag was unable to match to any known failure signatures.
https://docs.microsoft.co...loyment/upgrade/setupdiag
Overigens wordt Windows 10 volgens mij alleen nog maar aangeboden voor mensen in de Fast, Slow en Release Ring. Zit je daar niet in, dan zou je hem volgens mij nog niet moeten krijgen..?

De 'normale' release staat volgens in ieder geval Mary Jo Foley (bron : https://www.zdnet.com/art...0-1903-available-on-msdn/) gepland voor eind mei.
Zit in Release Preview ring.

Tis eigenlijk wel goed dat de 1903 install niet doorgedrukt wordt op mijn systeem, want blijkbaar zijn bepaalde componenten/software dus gewoon nog niet klaar voor deze update, gezien de 1903 update melding op mijn systeem VOOR de release kwam van de Intel DCH Video drivers, die 1903 compatible is.
https://downloadcenter.in...DCH-Drivers?product=80939

[ Voor 10% gewijzigd door Montoya200x op 20-04-2019 15:19 . Reden: Toegevoegd SetupDiag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montoya200x schreef op Saturday 20 April 2019 @ 15:00:
[...]

Nop, alles security disabled, still no go.

[...]

Nop, geen SD kaart. Heb nog even wat drivers en software nagelopen en zag dat Intel de DCH Video drivers voor de 1903 build, pas 18 april had vrijgegeven. Net deze even bijgewerkt, maar zelfde melding daarna weer in Windows update met foutcode 0xc1900209.

[Afbeelding]

Tevens even SetupDiag.exe gedraaid, maar ook daar geen vermeldingen in de log file.

[...]

https://docs.microsoft.co...loyment/upgrade/setupdiag

[...]

Zit in Release Preview ring.

Tis eigenlijk wel goed dat de 1903 install niet doorgedrukt wordt op mijn systeem, want blijkbaar zijn bepaalde componenten/software dus gewoon nog niet klaar voor deze update, gezien de 1903 update melding op mijn systeem VOOR de release kwam van de Intel DCH Video drivers, die 1903 compatible is.
https://downloadcenter.in...DCH-Drivers?product=80939
Je hebt hem nadat je die driver hebt bijgewerkt wel gereboot neem ik aan? Hier was het (op een Surface Pro 5) puur die sd kaart die in het slot zat. Ach...zou ook wat zijn als de Microsoft hardware niet gelijk compleet geschikt zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik heb wel eens een upgrade zien falen omdat er een Logitech receiver in een USB port zat, dat verwacht je ook niet. :/

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Vanmorgen om 8:00 mijn laptop aangezet.
gelijk begint deze te melden dat er updates zijn en gaat installeren.
Nu 3 uur later nog steeds bezig 8)7 terwijl er staat kan enkele minuten duren......
Enkele uren zal je bedoelen!!!! :( :( :( :(

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
JackSparrow schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:00:
Je hebt hem nadat je die driver hebt bijgewerkt wel gereboot neem ik aan?
De Intel video drivers hebben na reboot altijd nog een command line window waar één en ander gedaan wordt om de installatie af te ronden, dus ja, een reboot is standaard procedure hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Nu online

jasjenl

Liab A Tymo

[...]

https://www.nu.nl/apps/58...sb-stick-of-sd-kaart.html
blijkbaar een 'known issue'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig...zelf had ik er ook geen sdcard in zitten, maar m'n vrouw wel (nu niet meer overigens, want ze gebruikt hem toch nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:02
GrumpyGamerDad schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:49:
Vanmorgen om 8:00 mijn laptop aangezet.
gelijk begint deze te melden dat er updates zijn en gaat installeren.
Nu 3 uur later nog steeds bezig 8)7 terwijl er staat kan enkele minuten duren......
Enkele uren zal je bedoelen!!!! :( :( :( :(
Ook wel eens bij upgrade naar 1809 gezien. Laptop uitgedrukt en rolling back update duurde maar paar minuten. Daarna weer in 1803 en opnieuw proberen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Na mijn eerdere posts over het niet doorlopen van mijn 1903 (Win10 Pro) update (Montoya200x in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"), vandaag toch de 1903 update een duwtje gegeven (vanuit 1809).

Omdat mijn systeem van externe USB HDD's voorzien is voor PVR doeleinden, heb ik in onderstaande volgorde handmatig nog een aantal updates binnengehaald en geïnstalleerd:
  1. http://www.catalog.update...m/Search.aspx?q=KB4499728
    https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4499728
  2. http://www.catalog.update...m/Search.aspx?q=KB4497934
    https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4497934
Deze twee kwamen op mijn systeem nog niet automatisch binnen...

Let op, bovenstaande volgorde is belangrijk, omdat 2 (kb4497934) pas NA 1 (kb4499728) geïnstalleerd mag worden (zie kb pagina's) !

Pas NA deze twee updates kreeg ik de 1903 update weer voorgeschoteld en deze keer, liep deze wel door en heb deze ZONDER problemen uit kunnen voeren, terwijl all mijn externe USB HDD's verbonden bleven tijdens de installatie van de 1903 update (toegewezen drive letters van alle interne en externe drives bleven hetzelfde) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Kreeg op mijn Dell Windows tablet ook de 1903 niet geïnstalleerd met een vage melding dat voor mijn tablet er nu geen passende versie was.
Toen dacht ik ineens aan de verwisselbare SDCard van 128 Gb die ik als VHD had gemount.
Die eruit en hoppa, de update verliep feilloos.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 10:35
iemand last van failing boot na deze update ? eerst xps nu gewone desktop ook zelfs fresh install faalt na reboot ?! hij raakt over bios maar niet in Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49
ik heb hier een mini pc staat met een 32 gb schijf. update naar 1903 is niet mogelijk omdat er minimaal 8gb over moet zijn. vorige updates wel kunnen uitvoeren dmv externe harde schijf eraan.

ik lees op internet dat het ms het eigenlijk onmogelijk heeft gemaakt om op dit soort kleine ssd windows 10 1903 te gebruiken https://www.zdnet.com/art...e-for-you-says-microsoft/

ik kan helaas geen ruimte vrij maken omdat ik naast mijn virus scanner geen extra programma's.heb geïnstalleerd.

iemand een idee hoe de 1903 update te kunnen installeren?

zou een clean install via media creation tool wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

fredgroes schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:42:
ik heb hier een mini pc staat met een 32 gb schijf. update naar 1903 is niet mogelijk omdat er minimaal 8gb over moet zijn. vorige updates wel kunnen uitvoeren dmv externe harde schijf eraan.

ik lees op internet dat het ms het eigenlijk onmogelijk heeft gemaakt om op dit soort kleine ssd windows 10 1903 te gebruiken https://www.zdnet.com/art...e-for-you-says-microsoft/

ik kan helaas geen ruimte vrij maken omdat ik naast mijn virus scanner geen extra programma's.heb geïnstalleerd.

Op mijn 2 pc's en mijn laptop komt ie nog niet binnen, en ik wacht wel even. Maar je kan zoiets proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:56

Je kan normaal gesproken ook de update starten vanaf de ISO/USB setup.
Maar aangezien er een USB probleem is bij het updaten naar 1903 moet je installatie bestanden naar je HDD copieeren en daarmee de updaten starten.
Ik weet niet of die USB bug nog wordt opgelost in de officiele ISO's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Doman schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:10:
[...]

Je kan normaal gesproken ook de update starten vanaf de ISO/USB setup.
Maar aangezien er een USB probleem is bij het updaten naar 1903 moet je installatie bestanden naar je HDD copieeren en daarmee de updaten starten.
Ik weet niet of die USB bug nog wordt opgelost in de officiele ISO's?
Die bug is er alleen als je de update uitvoert terwijl er een USB of externe drive ingeplugd is.

Een clean install vanaf USB werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:34
Hier ook bij familie v1809 op een 32GB eMMC met te weinig vrije ruimte voor de update. Windows zelf is inmiddels behoorlijk vervuild & enkel de installatie opschonen zou toereikend moeten zijn om weer genoeg vrije ruimte te krijgen.

Is er nog een manier om de windows installatie te refreshen met volledig behoud van programs, settings en files? Vroeger zat er een optie in het recovery menu voor een dergelijke refresh, maar zo te zien nu niet meer. Kan dit nog wel steeds met behulp van een media creation USB? Ik heb er nu een geen bij de hand om te kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
mtr33 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:02:
Is er nog een manier om de windows installatie te refreshen met volledig behoud van programs, settings en files? Vroeger zat er een optie in het recovery menu voor een dergelijke refresh, maar zo te zien nu niet meer. Kan dit nog wel steeds met behulp van een media creation USB? Ik heb er nu een geen bij de hand om te kunnen controleren.
Als windows refresh geen optie is kan je ook nog een Windows 10 repair installatie uitvoeren.
Door dezelfde Windows versie opnieuw over de bestaande te installeren.
Tenforums: How to Do a Repair Install of Windows 10 with an In-place Upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Laatst online: 06:27
Weet niet of ik in het juist topic gepost heb maar ben tegen het volgende aangelopen.
Heb een verse install gedaan met de 1903 versie op mijn HTPC.
Geluid loopt via HDMI naar mijn versterker en dan naar mijn 7.1 boxen opstelling.
Met vorige windows builds zoals 1809 geen problemen mee gehad nu kan ik wel de setup configureren maar als ik de boxen test kan ik alleen 2 boxen geluid eruit krijgen ondanks dat alle boxen in windows worden aangegeven. Ga ik weer terug naar 1809 build dan werkt het geluid vanuit alle boxen weer naar behoren. 8)7
Kortom microsoft heeft weer goed werk geleverd met z'n nieuwe build :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Cybermage2you schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:55:
Weet niet of ik in het juist topic gepost heb maar ben tegen het volgende aangelopen.
Heb een verse install gedaan met de 1903 versie op mijn HTPC.
Geluid loopt via HDMI naar mijn versterker en dan naar mijn 7.1 boxen opstelling.
Met vorige windows builds zoals 1809 geen problemen mee gehad nu kan ik wel de setup configureren maar als ik de boxen test kan ik alleen 2 boxen geluid eruit krijgen ondanks dat alle boxen in windows worden aangegeven. Ga ik weer terug naar 1809 build dan werkt het geluid vanuit alle boxen weer naar behoren. 8)7
Kortom microsoft heeft weer goed werk geleverd met z'n nieuwe build :(
Goede audio device geselecteerd, voordat Windows de schuld krijgt? (Ik moet na upgrades vaak weer even de WASAPI devices selecteren zodat het geluid via passthrough op HDMI doorgegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Laatst online: 06:27
Hann1BaL schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:58:
[...]

Goede audio device geselecteerd, voordat Windows de schuld krijgt? (Ik moet na upgrades vaak weer even de WASAPI devices selecteren zodat het geluid via passthrough op HDMI doorgegeven wordt.
Zover ik weet heb ik exact alles wat nodig is geselecteerd al heeft Microsoft weer stukken menu op geluid ook omgegooit. Vanavond ga ik het bovenstaande nogmaals dubbel checken. Dacht namelijk eerst dat het aan mijn kodi (daily build) lag dat het niet werkte daar ook alle settings doorgelopen toen ging ik naar windows kijken en toen kwam dit naar voren. Men is dus gewaarshuwd met een verse install van de 1903 build. Kan namelijk wegens een geintje van Intel namelijk mijn HTPC niet meer upgraden kwa windows 10 builds dus deze optie is ook uitgesloten.

[ Voor 8% gewijzigd door Cybermage op 27-05-2019 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:17:
Die bug is er alleen als je de update uitvoert terwijl er een USB of externe drive ingeplugd is.
Die informatie is ondertussen verouderd en opgelost, gezien ik hier met 5 verbonden externe PVR USB HDD's mijn update vanaf 1809 naar 1903 gedaan heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Montoya200x op 27-05-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
The_Doman schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:39:
[...]

Als windows refresh geen optie is kan je ook nog een Windows 10 repair installatie uitvoeren.
Door dezelfde Windows versie opnieuw over de bestaande te installeren.
Tenforums: How to Do a Repair Install of Windows 10 with an In-place Upgrade
Thanks, dat werk dus nog, mooi. Wel raar dat de refresh optie verdwenen lijkt terwijl dat afaik feitelijk hetzelfde deed als de in-place upgrade. Nadeel van de laatste is namelijk volgens mij nog steeds dat je de setup moet uitvoeren met de files op de interne schijf en dat het niet mogelijk is rechtstreeks vanaf een USB. Juist bij ruimte gebrek is dat meestal de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Mijn Malwarebytes krijg ik niet meer geactiveerd na de upgrade van 1803 naar 1903. Zag bij toeval dat hij niet "aanstond". Na de upgrade krijg ik een melding dat er al een andere machine is waarop mijn licentie draait.
Gelukkig deed systeemherstel het wel. Maar raar o raar, zie nu dat hij nog steeds op 1903 staat maar malwarebytes werkt ook. Hm, wat heeft systeemherstel dan gedaan?

Malwarebytes werkt nog steeds niet. Krijg hem niet geactiveerd. Damn. Wat kan er aan de hand zijn?
Hij zegt dat ik het andere apparaat moet deactiveren, maar helaas staat die geregistreerd op een mailadres dat niet meer bestaat.
Eens kijken wat er gebeurt als ik systeemherstel verder terug laat gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Philo Melos op 27-05-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Uitslag tot nu toe:

Laptop en Desktop PC geupdate.
Probleemloos, via de directe link vanaf microsoft (dus niet via Windows Update).
Wel vooraf de windows update geactiveerd om actief te zoeken, leverde bij beide nog vooraf kleine updates op.

Ook achteraf kwamen er nog extra updates bij via de Windows Update. Leverde uiteindelijk 3x restart op.

Issues:
- Realtek audio met toewijsbare audiopoorten: oude toewijzing vervalt, en moet opnieuw gedaan worden. Dit was bij vorige 1809 en 1803 ook al aan de hand overigens. (geen geluid, als je toewijzing niet opnieuw doet)
-Windows Firewall en Virusscanner wordt uitgeschakeld bij 1903. Op zowel desktop als laptop moest ik deze apart nog weer aanzetten
-Graphics drivers (desktop nvidia, laptop intel) opnieuw installeren voor oa weer twee beelschermen.
(Nvidia heeft net weer nieuwe drivers uitgegeven, dus dat komt mooi uit)
-Laptop: maximoale helderheid beeldscherm komt niet weer terug en blijft laag. Oplossing: tijdens opstarten, helderheidsknop ingedrukt houden op toetsenbord. (known issue Lenovo laptops, is ook bij eerdere updates aan de hand geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Montoya200x schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:43:
Die informatie is ondertussen verouderd en opgelost, gezien ik hier met 5 verbonden externe PVR USB HDD's mijn update vanaf 1809 naar 1903 gedaan heb.
Nou niet dus.
Bij starten van de update vanaf een 1903 installatie USB faalt de update nog steeds vanwege de USB bug.
Totdat Microsoft nieuwe ISO's released voor 1903 is oplossing om de installatie ISO/bestanden (tijdelijk) naar je harde schijf te copieeren / mounten en daarvandaan de setup/update te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
The_Doman schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:31:
Nou niet dus.
Bij starten van de update vanaf een 1903 installatie USB faalt de update nog steeds vanwege de USB bug.
Pagina terug staan de vereisten om je 1903 update meer KANS van slagen te geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Montoya200x schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:36:
Pagina terug staan de vereisten om je 1903 update meer KANS van slagen te geven :+
Ik heb zelf geen problemen met updaten. :+
Ik wilde alleen nog even testen of de USB bug fix nu al online wordt opgehaald bij het updaten naar 1903 via USB installatie media.
Blijkbaar (nog) niet dus.
Acer Aspire 5535/ AMD Turion X2 RM-70/ Win10/Pro/64bit/1809: :P
Update via USB setup: Uw hardware is niet geschikt.
Update vanaf HDD setup: Update 1903 succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
The_Doman schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:57:
Update via USB setup: Uw hardware is niet geschikt.
Ook met desbetreffende kb's VOOR geïnstalleerd op dat systeem ?
Want dat is JUIST wat we hier willen weten of dat in andere USB situaties dan de mijne, ook gaat helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Montoya200x schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:50:
Ook met desbetreffende kb's VOOR geïnstalleerd op dat systeem ?
Alleen de 1809 /KB4497934 update, welke automatisch werd geinstalleerd.

Voor offline updaten of repair installatie van 1903 via USB is het wachten op nieuwe installatie ISO's waarbij deze fix is geintegreerd.
TenForums: Cumulative Update KB4497935 Windows 10 v1903 build 18362.145 - May 24
Addresses an issue that may cause an external USB device or SD memory card to be reassigned to an incorrect drive during installation. For more information, see “This PC can’t be upgraded to Windows 10” error on a computer that has a USB device or SD card attached.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvT
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 15:30

EvT

Op zich een perfecte upgrade gedaan naar 1903, maar er viel mij wel iets op.

Alle bestanden in mijn map downloads staan er nog, m.u.v. de map van mijn usenet client (SABnzbd). Deze staat al sinds jaar en dag in mijn download map (zip file downloaden, uitpakken, starten vanuit de uitgepakte map) en nu is hij verdwenen (de map, niet de laatste zipfile). Niet meer terug te vinden, na de upgrade.

Het enige dat ik kan bedenken, is dat Microsoft deze software opzettelijk verwijderd (ongewenste software) tijdens de upgrade. Je kunt dus beter eerst je downloads afmaken voor je de upgrade naar 1903 uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Gister ook de update gedaan, sindsdien kom ik niet op sites als ing, mjjnoverheid etc. Krijg bij chrome de melding je verbinding is niet prive. Ook edge geprobeerd, werkt ook niet. Andere sites met https werken dan weer wel.

Tijd, klok en datum gecontroleerd die staan ook goed.

Windows firewall uitgeschakeld, maar dan kom ik nog steeds niet op ing en mijnoverheid. Daar ligt het dus ook niet aan.

Bij internetopties ook clear ssl state gedaan.

Iemand andere suggesties?

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-08 13:54
Oh my fuck. Hoe wissel ik van audio output met 1903? Normaal is het rechterklik op het geluidsicoontje maar nu ontbreekt de optie die daar normaliter staat. Het is zo vanzelfsprekend dat ik zelfs ben vergeten hoe de optie heet.

EDIT: Geluidsapparaten beheren! Maar dat doe je nu via fucking instellingen? Kan iemand mij alstublieft vertellen dat dit weer op de oude manier te doen is? Want nu staat deze optie onder: Geluidsinstellingen Openen > Verwante instellingen > Configuratiescherm Geluid (wtf?!).

[ Voor 39% gewijzigd door VN1X op 10-06-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
VN1X schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:19:
Oh my fuck. Hoe wissel ik van audio output met 1903? Normaal is het rechterklik op het geluidsicoontje maar nu ontbreekt de optie die daar normaliter staat. Het is zo vanzelfsprekend dat ik zelfs ben vergeten hoe de optie heet.

EDIT: Geluidsapparaten beheren! Maar dat doe je nu via fucking instellingen? Kan iemand mij alstublieft vertellen dat dit weer op de oude manier te doen is? Want nu staat deze optie onder: Geluidsinstellingen Openen > Verwante instellingen > Configuratiescherm Geluid (wtf?!).
Wellicht werkt het nog met een snelkoppeling naar %windir%\system32\mmsys.cpl ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Sander H schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:18:
Gister ook de update gedaan, sindsdien kom ik niet op sites als ing, mjjnoverheid etc. Krijg bij chrome de melding je verbinding is niet prive. Ook edge geprobeerd, werkt ook niet. Andere sites met https werken dan weer wel.

Tijd, klok en datum gecontroleerd die staan ook goed.

Windows firewall uitgeschakeld, maar dan kom ik nog steeds niet op ing en mijnoverheid. Daar ligt het dus ook niet aan.

Bij internetopties ook clear ssl state gedaan.

Iemand andere suggesties?

Bij voorbaat dank :)
Probeer het eens met Firefox (die maakt geen gebruik van de Windows certificaatstore).
Verder: de melding "de verbinding is niet prive" is wat je in beeld krijgt. Als je dan op het (doorgehaalde) slotje klikt kun je ook bekijken wat er mist in je verbinding.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Laatst online: 14-09 09:34
Vandaag ook de 1903 update geïnstalleerd.
Duurt ongeveer een uur eer alles is afgerond en voorlopig geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:26
De nieuwe xbox live app op windows 10 had de update nodig. Op beide werkplekken geupgrade zonder problemen.
Alleen het standaard nvidia issue dat geluid niet over hdmi gaat. 1 keer instellen en in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:35
Hier na upgraden vrijwel geen problemen. Wel merk ik op dat de nachtlamp niet meer goed werkt in 1903.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Ik zit met een gedeeltelijk corrupte 1809 (SAC-T) installatie. DISM reparatie gaat niet goed, dus ik zie geen andere optie dan 'm repareren met vanaf een verse iso. Alle MS tools dowloaden dan echter v1903 en 't moet echt nog even 1809 blijven ivm compatibiliteit. Ik heb wel een 64bits image bewaard, maar nu helaas 32b nodig...Is die nog op enige manier te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:43
Gister via usb stick een clean install gedaan van Windows 7 naar Windows 10 versie 1903, geen problemen gehad, alles werkt en zelfs geen drivers voor het systeem te hoeven installeren Windows had zelf alles al gevonden.

Windows 7 key werkte ook gewoon om Windows 10 te activeren.

Tot nu toe werk alles perfect op een zelfbouw beestje uit 2011, intel 2500k, 8gb, ram 128g ssd en amd radeon 6800.
;) ;) ;) ;)
Pagina: 1 ... 57 ... 59 Laatste