Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
Super, dat is 'm, thanks! Nu heb ik in ieder geval iets achter de hand als de key van 7 niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Laat ik het eerst maar even hier plaatsen, voordat ik er een volledig nieuw topic over open.
Mijn broer heeft gisteren een clean install van windows 10 over zijn oude pc gedaan (draaide volgens mij zelfs nog windows xp en bevat een normale HDD en SSD). Hij wil de SSD kan gebruiken als schijf voor zijn Windows 10, tijdens de installatie was de SSD zichtbaar, aangegeven dat hij op de SSD geïnstalleerd moest worden (alvorens hij opnieuw geformatteerd en gepartitioneerd was). So far so good. Na de installatie in zijn BIOS aangegeven dat er van de SSD geboot moest worden, maar dat lukt ineens niet.

Hij omschreef het als; "als ik mij pc start zegt hij iets van 'cannot find blablabla'"

Weten jullie wat hier aan de hand kan zijn? De SSD was dus zichtbaar bij de installatie en is zichtbaar vanuit de BIOS.

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
Bellerophon schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:04:
Hij omschreef het als; "als ik mij pc start zegt hij iets van 'cannot find blablabla'"

Weten jullie wat hier aan de hand kan zijn? De SSD was dus zichtbaar bij de installatie en is zichtbaar vanuit de BIOS.
Je zou dit eens kunnen proberen, met windows 7 ben ik daar wel eens mee geholpen. Misschien beter om voor alle zekerheid even de hdd los te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

grun93 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:20:
[...]

Je zou dit eens kunnen proberen, met windows 7 ben ik daar wel eens mee geholpen. Misschien beter om voor alle zekerheid even de hdd los te koppelen.
Thanks! Heb het meteen even doorgespeeld, ben benieuwd of hem dat gaat helpen

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
Ben bezig met een oude PC die ik had gekregen opnieuw installeren (Pentium 4/1GB/250GB IDE tja vraag me niet waarom bezigheidstherapie :X) maar de installatie werd elke keer vroegtijdig afgebroken en de PC opnieuw opgestart, dus ik maar zoeken en zoeken wat dat nou kan zijn, blijkt dat je minimaal 2GB geheugen nodig hebt voor een nieuwe installatie van Windows 10 en 1GB voor een upgrade. Had ik van tevoren kunnen opzoeken natuurlijk maar dat soort dingen let je normaal nooit op als je Windows al tig keer hebt geïnstalleerd. Je doet gewoon die CD erin en gaan met die banaan. Dus voor mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen: kijk eerst of je genoeg geheugen hebt! Heb nog gekeken in de oude doos maar ik heb alleen nog een reepje van 256MB en 512MB dus net niet genoeg. Nu staat er Windows 7 op en ga ik proberen te ugraden maar had uiteraard liever een nieuwe installatie. Wel apart want Windows 7 heeft wel genoeg aan 1GB geheugen voor een nieuwe installatie. Blijkbaar moet Windows 10 meer of grotere bestanden opslaan in geheugen tijdens de installatie?

offtopic:
Wel weer even wennen van 10 naar 7. Is net of je van XP teruggaat naar 98. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
... ik had eerder verwacht dat de processor bepaalde essentiële instructiesets niet had :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
512 MB RAM is minimaal nodig om Windows 10 te kunnen draaien.
Maar wel heb je ACPIAPIC_UP nodig. Een P4 systeem is nog ACPIPIC_UP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
Afgelopen weekend ook een laptopje gedaan voor familie. Ze hadden zelf al een keer op upgraden van Windows 8.1 Pro naar Windows 10 Pro gedrukt, Maar bij opstarten was er twee minuten een zwart scherm te zien.

Dus ik er een SATA SSD in gedaan en Windows 10 Pro opnieuw geïnstalleerd met de Windows 8.1 Pro productcode. Dus een 'clean install' gedaan nog steeds 2 minuten zwart scherm. :? BIOS gecheckt (AHCI stond aan) en verder geen bijzonderheden.

Toch maar eens Googlen. Blijkt door de AMD Radeon HD 7460M (hele 7400 serie) te komen. GPU uitgeschakeld in Device Manager en de laptop boot in seconden (dit kan alleen als er twee GPU's aanwezig zijn). :) Dus dan maar op de Intel GPU verder. Dit is overigens al de zoveelste AMD GPU die ik tegenkom, met problemen bij een nieuwe Windows en geen ondersteuning meer bij AMD. Conlcusie is wel dat AMD veel eerder stopt met de ondersteuning dan Intel en nVidia.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:39

icecreamfarmer

en het is

Meer mensen last van dat hij niet meer hibernate?

Ik heb op mijn surface (non pro) 3 sinds een week of 3 er last van dat hij niet meer hibernate na zoveel minuten.
Heb al mijn settings nagekeken maar hibernate zou gewoon aan moeten staan en in 20min ingeschakeld moeten worden. Nu blijft hij echter in sleep met als gevolg dat de accu telkens leeg is.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Raven schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:42:
[...]

... ik had eerder verwacht dat de processor bepaalde essentiële instructiesets niet had :P
Ja zou ook nog kunnen. Ik kwam alleen tot dit.
Processor: 1 gigahertz (GHz) of sneller of SoC
RAM: 1 gigabyte (GB) voor 32-bits of 2 GB voor 64-bits
Nou, ik heb toch wel 3,4GHz hoor met HT! :+
Trommelrem schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:55:
[...]

512 MB RAM is minimaal nodig om Windows 10 te kunnen draaien.
Maar wel heb je ACPIAPIC_UP nodig. Een P4 systeem is nog ACPIPIC_UP.
Mja overal staat wat anders. Dat laatste gaat m'n pet te boven want Windows 7 pakt ie wel. Dan zal ie ook wel niet willen upgraden als de processor de bottleneck is? Misschien 8.1 eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
chim0 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:08:
Mja overal staat wat anders. Dat laatste gaat m'n pet te boven want Windows 7 pakt ie wel. Dan zal ie ook wel niet willen upgraden als de processor de bottleneck is? Misschien 8.1 eens proberen.
Omdat de 32-bit versie van Windows 7 wel support heeft voor ACPIPIC_UP. Windows 8.0 heeft die HAL volgens mij ook nog, maar 8.1 volgens mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
Ik zie net dat de Creators Update nu ook te downloaden is, of was dat al wat eerder?
(edit) sinds gisteren al https://changewindows.org/build/15063/pc#14

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PkdsNCR.png

[ Voor 20% gewijzigd door Ketho op 06-04-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Ketho schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:46:
Ik zie net dat de Creators Update nu ook te downloaden is, of was dat al wat eerder?
(edit) sinds gisteren al https://changewindows.org/build/15063/pc#14

[afbeelding]
is idd al te downloaden de 1703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:30
ok, de 1703 geprobeerd te installen van DVD, maar hij vraagt bij de eerste re- boot naar de tekenset voor mn qwerty, en daarna gaat het naar het probleem oplos scherm. En gaat hij bij de optie fix start weer terug naar de oude .939 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:14
Zucht, zoals alle updates hiervoor geeft ook de creators update weeral aan dat hij niet kan installeren.
Min requirements -> in orde
Download -> in orde
Check op download -> in orde
Installer -> stopt op 75% wegens 0xc1900200 (min requirements niet in orde)

Nog iemand hier problemen mee? Vorige updates zat het probleem bij een mini-partitie met logs die volzat. Ga waarschijnlijk het systeem komend weekend even volledig herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:33

DDX

Mocht de rsat tools opnieuw installeren na updaten naar 1703, jammer dat ze die niet met rust laten.
Gelukkig werkte de oude rsat installatie wel en hoef je niet te wachten op nieuwe versie zoals vorige keren.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 20:57
gerre22 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:18:
Zucht, zoals alle updates hiervoor geeft ook de creators update weeral aan dat hij niet kan installeren.
Download -> in orde

Nog iemand hier problemen mee? Vorige updates zat het probleem bij een mini-partitie met logs die volzat. Ga waarschijnlijk het systeem komend weekend even volledig herinstalleren.
Zelfde op een Asus 200HA laptopje met 32 GB. Ik heb die update tool maar opgegeven en eerst een reset van windows gedaan, daarna met media creation tool geupdate. MCT heeft voordeel dat ie niet min 8GB vrije ruimte nodig heeft, want ging prima met 7.8 GB vrij.

Duurt alleen veel langer allemaal. Voordeel is wel dat ik nu meer dan 12 GB vrij heb, dus ben wat rommel kwijt geraakt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Kan je aan een iso-bestand, die gedownload is met de Media Creation Tool, zien welke versie het betreft? Hij slaat hem op als "Windows.iso" maar dan zou ik hem moeten installeren wil ik zien welke versie het betreft. Iets van een iso version checker progje ofzo?

Laat maar heb het al via http://winaero.com/blog/h...10-the-iso-file-contains/
Version : 10.0.15063
Is dat 1703?

[ Voor 57% gewijzigd door chim0 op 08-04-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02
Ja.

Mijn creators update geeft versie 10.0.15063 weer als ik ver intyp in de command prompt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Download -> in orde

Bij mij duurde de update met de tool een eeuwigheid (ondanks een SSD met ~500 mb/sec) en na de eerste reboot bleef de installatie ook een keer op 32% hangen. Daarna nog een keer geprobeerd nadat ik de vorige versie van W10 had teruggezet en toen na bijna 2 uur voltooide de installatie, maar was alles extreem traag (factor 1000). Heb de boel er maar weer afgegooid. :F

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
edward2 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:26:
[...]

Bij mij duurde de update met de tool een eeuwigheid (ondanks een SSD met ~500 mb/sec)
offtopic:
Met een dergelijk lage snelheid duurt het wel een eeuwigheid ja :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Download -> in orde

Zelfde hier. Moest uiteindelijk de EFI partitie (die van 100MB) vergroten om het geïnstalleerd te krijgen. Lullige is dat die partitie bij mij tussen de recovery partitie van 450MB en de boot partitie van 16MB zat. Heb uiteindelijk de recovery partitie opgeofferd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:14
NLxAROSA schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:54:
[...]

Zelfde hier. Moest uiteindelijk de EFI partitie (die van 100MB) vergroten om het geïnstalleerd te krijgen. Lullige is dat die partitie bij mij tussen de recovery partitie van 450MB en de boot partitie van 16MB zat. Heb uiteindelijk de recovery partitie opgeofferd.
Ik ben voor een verse install gegaan waarbij ik de SSD door windows zelf opnieuw heb laten inrichten. Ik hou jullie op de hoogte of dit het probleem verholpen heeft voor toekomstige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als je clean install wilt doen kun je het beste tijdens de setup even via SHIFT-F10 diskpart openen, de schijf leegmaken met clean, en deze naar GPT converteren. En dan vanuit de setup de partities laten aanmaken die nodig zijn voor UEFI boot.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:33

DDX

Na de Creators Update was ik mijn ipv6 gateway instelling kwijt, opnieuw opgegeven (overige ip6 gegevens stonden er nog wel)
Maar na reboot weer kwijt, issue op meerdere machines.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
cracking cloud schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:20:
Ja.

Mijn creators update geeft versie 10.0.15063 weer als ik ver intyp in de command prompt
Oké thanks, dan pakt de MS tool toch de goeie net als die ISO download tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Misschien een domme vraag maar ik kan geen antwoord vinden via een zoekmachine: ik heb nog een (legale) Windows 8 key maar op dit moment geen Windows installatie op mijn pc. Als ik Windows 8 weer installeer, kan ik dan nog steeds een gratis upgrade naar Windows 10 doen?

Ik heb wel eens gehoord dat het na een bepaalde datum niet meer kan, maar als Linux gebruiker volg ik de ontwikkelingen rond Windows niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

gold_dust schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:32:
Misschien een domme vraag maar ik kan geen antwoord vinden via een zoekmachine: ik heb nog een (legale) Windows 8 key maar op dit moment geen Windows installatie op mijn pc. Als ik Windows 8 weer installeer, kan ik dan nog steeds een gratis upgrade naar Windows 10 doen?

Ik heb wel eens gehoord dat het na een bepaalde datum niet meer kan, maar als Linux gebruiker volg ik de ontwikkelingen rond Windows niet zo.
https://www.microsoft.com...0FBZfNm6YPFXNhiu3o52rA)()

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:12
zelfs dat is niet nodig,

gewoon Windows 10 installeren en daarna unlocken met de windows 8 key (wel zelfde taal en versie). kan dus gewoon als kale installatie.

Dit is me 2 weken geleden nog gelukt met een Windows 7 key (sterker: een Windows 7 upgrade key)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Download -> in orde

Had precies hetzelfde. Rond de 8gb schijfruimte vrij.. en dat is dus wel oke voor de check, maar te weinig voor de installer (heel apart). Uiteindelijk heb ik google chrome weggegooid wat mijn nog eens 1gb extra ruimte gaf! En toen liep de installatie vlekkeloos.

ter info: ik had ccleaner en schijfopruiming al gebruikt dus ik had echt max vrije ruimte... dacht ik, dus toen chrome weg en dat scheelde veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik heb net de insider update geinstalleerd op mijn windows 10 installatie

1 woord ... RUK

Meeste games werken niet meer
Windows Game mode is niet terug te vinden , in mijn settings is helemaal geen meny Gaming
Windows Media pack is weer niet te vinden , resulterend in GAME - DVR xbox functies werken niet meer , GTAV is niet meer te spelen , FiFa 17 start niet meer op..

Goed gedaan.

Op google is nog helemaal niets te vinden.. De Media Pack voor windows 10 N is er gewoon nog niet..

Hebben medetweakers hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Stronkie schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:17:
Ik heb net de insider update geinstalleerd op mijn windows 10 installatie

1 woord ... RUK

Meeste games werken niet meer
Windows Game mode is niet terug te vinden , in mijn settings is helemaal geen meny Gaming
Windows Media pack is weer niet te vinden , resulterend in GAME - DVR xbox functies werken niet meer , GTAV is niet meer te spelen , FiFa 17 start niet meer op..

Goed gedaan.

Op google is nog helemaal niets te vinden.. De Media Pack voor windows 10 N is er gewoon nog niet..

Welke videokaart heb je? Ik weet wel dat Nvidea een driver heeft uitgebracht met support

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik heb net de laatste nvidia driver geinstalleerd , ik heb de Asus GTX970 Strix.

Net allemaal geupdated. Maar ik mis gewoon de setting Gaming menu (in de settings menu)

Ook de Xbox Programma geeft aan dat de media pack gewoon nu mist.

Dit is ook het probleem voor GTAV , FiFa 17. Ik denk dat hetzelfde geld voor GAMING mode in deze laaste insider build die net uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hee fijn, update gedraaid... dacht ik tenminste.
Blijkt ie gefaald te zijn en weer een rollback te hebben gedaan.
Nu heb ik het vermoeden dat het met de Razer tool te maken heeft (aangezien die tijdens de laatste stap ineens in beeld stond met een installatie procedure), is er een manier om via die update assistant weer snel te beginnen met de installatie of moet ik dan echt alles weer opnieuw downloaden?

[ Voor 12% gewijzigd door HaterFrame op 11-04-2017 19:46 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Stronkie schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:22:

Maar ik mis gewoon de setting Gaming menu (in de settings menu)
Blijkbaar een veelvoorkomend probleem?

Wildfire in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Yep het is wachten totday MS de Media Pack uitbrengt voor de Windows 10 N users . Zal wel weer wat weken duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Stronkie schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:17:
[...]

Waarom gebruik je dan in vredesnaam die N versie als je toch zaken met media wilt doen. Knieperigheid?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

CAP-Team schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:26:
[...]

Waarom gebruik je dan in vredesnaam die N versie als je toch zaken met media wilt doen. Knieperigheid?
WTF , nee . Ik heb mijn windows 8.1 gewoon gekocht. MS update mijn 8.1 naar windows 10 N.. Verwacht toch wel dat ik dezelfde dingen kan doen als in 8.1

Als ze willen dat we windows 10 gebruiken en GRATIS mijn 8.1 door de strot duwen (zo kun je het wel zeggen)

Dan kun je toch zeker niet beweren dat ik kniepig ben.

Pffft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Was jouw W8.1 dan ook een N-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
gold_dust schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:32:

Je kan Windows 10 installeren via een USB stick die je maakt met de Media Creation Tool.
Vul als om het serienummer wordt gevraagd je Windows 8 key in en voila, een geactiveerde Windows 10 installatie!

Let wel, de installatie is vanaf dan gekoppeld aan deze machine en kan naar mijn weten niet meer naar een andere machine worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Shaggy_NL schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:20:
Was jouw W8.1 dan ook een N-versie?
Nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Dan wordt het dus het installeren van Media Feature Pack for N edition of Windows 10 Version 1703 (April 2017) of een non-N versie installeren.

Maar goed dat hij er inmiddels is want hij staat hier overigens nog niet bij.

[ Voor 25% gewijzigd door Shaggy_NL op 12-04-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Bedankt het werkt nu allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Gisteren een update binnen gehad. Vanmorgen PC gestart, geen beeld. Restart knoppie ingedrukt en toen ging het goed, alleen Thunderbird ziet er er anders uit, mijn folderstructuur. Plugin die niet (meer) werkt?

Uiteindelijk herstart gedaan en kreeg dit scherm (nadat ik settings kon aanpasen voor privacy e.d.):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7Dj0YqrJjdHohBYCs2x4cgrD/full.jpg

Thunderbird nog steeds beetje fucked up.

Moet zeggen dat ik meestal geen problemen heb met W updates maar ben benieuwd wat er nu gaat komen.

[edit]
Ben eruit, TB heeft alle settings aangepast. Wat een gedoe, alles aangepast en is nu weer goed. Nu die creative update draiien. Fingers crossed.

[edit2]
Na 3 uur !!! blijven hangen op 12% (SSD lampje flikkerde wel) maar eens gereboot. Niks veranderd. Nu download ie een update, maar een skijken wat dat brengt. Ziet er allemaal niet stabiel en netjes uit op deze manier.

[ Voor 31% gewijzigd door MrMarcie op 13-04-2017 13:12 . Reden: edit ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
:( :( :( Windows

Eerst issue: "1 gigahertz (GHz) of sneller" error. En ik heb i7 4790k 4.7Ghz 8)7 [solved]
Daarna duurde de update 1.5 uur (vanaf 80% was het :z ). [done]
En nu werkt mijn start menu niet meer ....
(powershell tricks DISM geprobeerd maar helaas geen effect)

windows creators update = creatief je windows slopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

icegodd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:12:
:( :( :( Windows

Eerst issue: "1 gigahertz (GHz) of sneller" error. En ik heb i7 4790k 4.7Ghz 8)7 [solved]
Daarna duurde de update 1.5 uur (vanaf 80% was het :z ). [done]
En nu werkt mijn start menu niet meer ....
(powershell tricks DISM geprobeerd maar helaas geen effect)

windows creators update = creatief je windows slopen ...
That sucks!
Ben nu op 2e pc die update aan het draaien, eerst maar eens zien wat daar gebeurd. Alhoewel dat niet perfecte graadmeter is omdat dat vrij kaal systeem is.

[update]
Update gelukt. Las overal dat Windows je privacysettings terugzette, windows apps als standard zette (Edge, Mail, etc) en meer. Nou, hier staan alle settings nog als voor de update. Ben wel even het hele riedeltje afgegaan en hier en daar nog een kleine aanpassing gemaakt. Ben vanavond wel benieuwd naar die lichtaanpassing van het scherm.

[ Voor 22% gewijzigd door MrMarcie op 13-04-2017 14:58 . Reden: update ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Gaat lekker die update.
Hij heeft de update gedaan en niets dan ellende.
Office werkt niet meer als je een docx aannklikt wil die hem opnieuw installeren.
Live mail werkt niet meer gelijk een foutmelding.
Nvidia drivers wil die niet installeren als ik hem start dan start windows opnieuw en staat ie er nog niet op.
Nu in safe mode gedaan maar nu wil die niet meer opstarten zit in een bootloop.
Gaat lekker.
Als ze nog eens wat weten.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

chucky666 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:46:
Office werkt niet meer als je een docx aannklikt wil die hem opnieuw installeren.

Nvidia drivers wil die niet installeren als ik hem start dan start windows opnieuw en staat ie er nog niet op.
Totaal geen last van hier, alles werkt zoals het hoort

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Pierre schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:55:
[...]

Totaal geen last van hier, alles werkt zoals het hoort
Mja schijnt dus een probleempje te zijn van een aantal asus laptops.
Dadelijk maar met een oudere driver proberen dan.

Oudere driver doet het goed.
Live mail rechtsklikken en op herstel doet het ook weer.
Nu nog even office uitzoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door chucky666 op 13-04-2017 19:46 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

chucky666 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:46:
Gaat lekker die update.
Hij heeft de update gedaan en niets dan ellende.
Live mail werkt niet meer gelijk een foutmelding.
Nu in safe mode gedaan maar nu wil die niet meer opstarten zit in een bootloop.
Gaat lekker.
Als ze nog eens wat weten.
Volgens mij heeft die W10 creators update veel problemen met video drivers. Bij mij ging het eerste kkeer ook niet goed. Nieuwe videodrivers (er was een update) en toen ging het goed.

Tot nu toe gaat het goed hier nu, en scherm is netjes aangepast met die blauwwaarde vanaf 2100. Dat 3D gebeuren ben ik niet van onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Wilde vandaag build 10240 die nog op mijn laptop stond bijwerken mbv een iso van een nieuwere versie.

1e poging: Upgrade werd ongedaan gemaakt vanwege "0xC1900101 - 0x20017. The installation failed in the SAFE_OS phase with an error during BOOT operation."

2e poging: Staat al ruim een uur op 41%, niet bevroren (d'r is cpu en hdd activiteit van de Windows Modules Installer Worker), maar buiten dat lijkt er nou niet bepaald veel te gebeuren.

Is er op de een of andere manier achter te komen of het upgradeproces nog wel daadwerkelijk loopt?

edit: Ah, de percentage indicator loopt inmiddels weer :)

edit2: Fail again :/ , zelfde fout.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 14-04-2017 20:22 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb van iemand het verzoek gekregen om eens te kijken naar haar laptop.. :F Goed, eerst het svchost debacle opgelost in Windows 7, Windows Update weer werkend gekregen en via https://www.microsoft.com...sibility/windows10upgrade netjes een update naar Windows 10 gedaan. Had liever een clean install, maar vanwege de licentie van 7 naar 10 heb ik dat niet gedaan.

Na de installatie de pc opnieuw geïnstalleerd dmv de ingebouwde functie in Windows 10. Volgens W10 ruimt dit zo'n beetje alles op. Nu probeer ik echter iTunes te installeren, en ik kom niet verder dan de "Microsoft.VC80.CRT, type="win32", version="8.0.50727.6195"[....]-melding. Internet staat er vol mee en oplossingen varieren van het uitpakken van de .exe van iTunes tot het aanpassen van registrywaarden (RegistrySizeLimit). Werkelijk waar van alles geprobeerd, maar geen succes.

Nu ben ik het zo zat dat ik van plan ben om een bootable USB-stick te maken (Media Creation Tool) en Windows 10 -echt- clean te installeren. Ik zit alleen met een vraag over de licentie (nu netjes geactiveerd): deze pc is niet ingelogd met een Microsoft-account (het is niet mijn pc), dus herkent MS deze pc wel na een schone installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:47

Tribits

Onkruid vergaat niet

S_Chief schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:17:
Nu ben ik het zo zat dat ik van plan ben om een bootable USB-stick te maken (Media Creation Tool) en Windows 10 -echt- clean te installeren. Ik zit alleen met een vraag over de licentie (nu netjes geactiveerd): deze pc is niet ingelogd met een Microsoft-account (het is niet mijn pc), dus herkent MS deze pc wel na een schone installatie?
Ja, bij het upgraden wordt de Windows 7 licentie omgezet naar een Windows 10 licentie die aan je moederbord gekoppeld is. Dat houdt in dat je hetzelfde systeem kunt herinstalleren en Windows ook automatisch geactiveerd wordt. Werkt ook zonder MS account.

Rest even de vraag of die iTunes problemen echt door de update komen. Mijn ervaring is dat er bij de update van Windows 7 naar 10 niet zo heel veel mee wordt genomen aan systeemconfiguratie..

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Vandaag met Creators Update aan de gang gegaan en een nieuwe Windows Deployment voor Altiris gemaakt. Helaas gaat de installatie goed, maar wordt er status 21 geretourneerd waardoor Altiris denkt dat het fout is gegaan. Misschien weer nieuwe zaken in de unattend.xml die anders zijn :-(

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Here we go!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G0U6kWo5FHUl61xA3fWeauWY/full.jpg
Ik had eerst deze binnengekregen "Privacy-instellingen voor Windows 10-makersupdate voor op x64 gebaseerde systemen (KB4013214)" maar ik had hem gelijk verwijderd, omdat ik dacht dat het spyware was maar was dus gewoon van Microsoft. Die was vereist alvorens de makersupdate geïnstalleerd kon worden dus heb ik hem handmatig geïnstalleerd. Hopelijk gaat alles goed en blijven alles instellingen, drivers en programma's zoals ze waren. *fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:41
Voor mensen met een game pc en nVidia kaart. Ik heb sinds 6 april de Creators update en de laatste drivers vers geïnstalleerd.

Ik zie in de betrouwbaarheidsgeschiedenis dat 'nvidia container' elke dag een paar keer crashed. Betrouwbaarheid staat daardoor steeds op 1 à 2. PC werkt en gamed verder prima.

Het zorgt er ook voor dat windows soms op zwart scherm blijft hangen tijdens opstarten.

Wachten op updates denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Nog geen creators update gezien hier bij ons thuis... en op mijn werk ook niet. Pfft meestal komen die updates op de meest onhandige momenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Playa del C. schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 08:49:
Voor mensen met een game pc en nVidia kaart. Ik heb sinds 6 april de Creators update en de laatste drivers vers geïnstalleerd.

Ik zie in de betrouwbaarheidsgeschiedenis dat 'nvidia container' elke dag een paar keer crashed. Betrouwbaarheid staat daardoor steeds op 1 à 2. PC werkt en gamed verder prima.

Het zorgt er ook voor dat windows soms op zwart scherm blijft hangen tijdens opstarten.

Kan ook kaart of driver gerelateerd zijn, dus misschien handig om te vermelden om welke kaart en driver versie het precies gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Playa del C. schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 08:49:

Hier vorige week een clean install gedaan op mijn laptop met nVidia kaart met de laatste nVidia driver en geen enkel probleem bekend in de geschiedenis.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand een goed werkende schone install usb stick kunnen maken met de media creation tool? Werkend en volledig me de laatste update(s)?

Ik wil een schone install gaan doen ipv updaten.. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 15-04-2017 10:47 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:09:
Wilde vandaag build 10240 die nog op mijn laptop stond bijwerken mbv een iso van een nieuwere versie.

1e poging: Upgrade werd ongedaan gemaakt vanwege "0xC1900101 - 0x20017. The installation failed in the SAFE_OS phase with an error during BOOT operation."

2e poging: Staat al ruim een uur op 41%, niet bevroren (d'r is cpu en hdd activiteit van de Windows Modules Installer Worker), maar buiten dat lijkt er nou niet bepaald veel te gebeuren.

Is er op de een of andere manier achter te komen of het upgradeproces nog wel daadwerkelijk loopt?

edit: Ah, de percentage indicator loopt inmiddels weer :)

edit2: Fail again :/ , zelfde fout.
Poging 3: zelfde foutmelding :(

En dat met de drivers bijgewerkt, niet essentiële hardware uitgeschakeld (audio/wifi/webcam) en av/firewall uit en nog steeds faalt de upgrade :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Workaholic schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 10:41:
Heeft iemand een goed werkende schone install usb stick kunnen maken met de media creation tool? Werkend en volledig me de laatste update(s)?

Ik wil een schone install gaan doen ipv updaten.. :)
ik zou dan gewoon de laatste ISO downloaden en die op een stick zetten en daar de installatie mee uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
MegaTronics schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 10:49:
[...]

ik zou dan gewoon de laatste ISO downloaden en die op een stick zetten en daar de installatie mee uitvoeren.
Dit doe je toch middels die media creation tool? Deze maakt toch de USB stick bootable en regelt de ISO? Of heb ik het verkeerd? Is al weer een tijdje geleden.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Workaholic schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 10:50:
[...]

Dit doe je toch middels die media creation tool? Deze maakt toch de USB stick bootable en regelt de ISO? Of heb ik het verkeerd? Is al weer een tijdje geleden.
Nee, ik gebruik daarvoor altijd de volledige ISO.

ISO downloaden doe ik het makkelijkste via Microsoft Windows and Office ISO Download Tool (download komen via MS sites, SHA kun je hier controleren) en de stick bereid ik voor volgens dit stappenplan.

Let er wel op dat je voor UEFI boot FAT32 moet gebruiken als formaat (en niet NTFS zoals in die beschrijving staat) en de stap van UEFI bootable maken is voor Windows 10 niet nodig, kopiëren van de inhoud van de ISO naar de stick is voldoende.

[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 15-04-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

@MegaTronics Kan dat dan niet met Rufus ?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Volgens mij moet dit ook met de media creator tool kunnen allemaal.. ik ga maar ff prutsen en kijken hoe dit uitpakt :D (eigenwijs en lui enzo)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb in het verleden wel eens getest met Rufus, maar kreeg het toen niet aan de gang en deze methode werkte. Maar ik zal eens een keertje kijken of het nu met de laatste versie van Rufus beter gaat.
Workaholic schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 11:05:
Volgens mij moet dit ook met de media creator tool kunnen allemaal.. ik ga maar ff prutsen en kijken hoe dit uitpakt :D (eigenwijs en lui enzo)
Zou ook moeten werken lijkt mij. Voordeel van mijn manier vind ik zelf ook dat je ter alle tijden weer (redelijk) snel een stick kunt fabriceren met de ISO. Bij de MCT moet je eerst weer de boel downloaden als je de stick kwijt bent. :)

[ Voor 41% gewijzigd door MegaTronics op 15-04-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Laatst online: 08-06 01:16
Kan iemand mij helpen?
Ik heb de 1703 versie van windows 10 op mijn tablet, maar ik krijg het scherm niet meer uit met mijn powerknop.

in het betreffende menu staat "niets doen" aan gevinkt.
overige opties zijn "uitschakelen"en "slaap-stand"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Tribits schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 01:06:
[...]

Ja, bij het upgraden wordt de Windows 7 licentie omgezet naar een Windows 10 licentie die aan je moederbord gekoppeld is. Dat houdt in dat je hetzelfde systeem kunt herinstalleren en Windows ook automatisch geactiveerd wordt. Werkt ook zonder MS account.

Rest even de vraag of die iTunes problemen echt door de update komen. Mijn ervaring is dat er bij de update van Windows 7 naar 10 niet zo heel veel mee wordt genomen aan systeemconfiguratie..
Top, dan is de kans groot dat ik dat nu ga doen.

Ik vind het ook apart dat het niet lukt aangezien dit voor 99% een schone install is. Het volgende is na installatie er nog opgezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IIuu4NtGdHahWvmhoZH6IxVe/full.png
iTunes staat er nu dus half op :')
Niets geks dus. Heb het nu wel gehad met dit ding.

Edit: heb net een clean install gedaan en iTunes werkt nu zonder problemen. Blijkbaar toch iets vreemds achtergebleven.

[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 15-04-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Creators update ging hier prima, Een kale installatie met de ISO gaven nog een aantal uitdagingen.

Nachtlamp was met geen mogelijkheid aan te zetten
De schakelaar bleef grijs, niets, nada. De oplossing: zelf de videodrivers vanaf de NVIDIA-site installeren.

Privacy settings op uit is geen echt UIT
Nog steeds stond er veel telemetrie aan terwijl ik had aangegeven dat ik dat niet wilde. Het gratis tooltje Shutup10 kon nog veel telemetrie en diagnose settings dichtzetten.

Drivers
WiFi wilde niet aan. De oplossing was Driver Booster. Gelijk met nog veel meer driver updates die blijkbaar ook de Creators Update hadden gemist. De diepst verstopte intel chipset drivers worden dan gelijk aangepakt, geweldige gratis tool. http://www.iobit.com/nl/driver-booster.php

Ik ben blij met de Creators Update. Die automatische Nachlamp mode is ook fijn! Zeer rustgevend.

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 15-04-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wel het één en ander aan problemen die ineens ontstaan zijn na die Windows update.... microfoon die niet normaal werkt als anders, een game die niet meer wil opstarten, een andere game die zomaar compleet vastzit ineens (eerder nooit)..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Workaholic schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 11:05:
Met de Media Creation Tool komt het allemaal wel goed. Net nog een clean install gedaan en alleen wat drivers werden nog binnengehaald via Windows Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:41
chim0 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:01:
[...]

Kan ook kaart of driver gerelateerd zijn, dus misschien handig om te vermelden om welke kaart en driver versie het precies gaat. ;)
Uiteraard. Heb zelf een GTX 1080 (MSI Gaming Z). Laatste driver geïnstalleerd en dat is: 381.65
Probleem is dus dat de nv.container.exe een paar keer per dag crashed. Daarnaast nog drie keer een zwart scherm gehad, maar dat lijkt random te zijn. PC draait alsnog prima verder. Ik heb deze nieuwe driver tegelijk met de nieuwe Creators update geïnstalleerd, dus het kan één van die twee zijn.

Ik probeer hier niet een oplossing te zoeken, ik ga ervan uit dat een update de boel oplost. Heb ook geen last van dit probleem. Ik vroeg me meer af of er meer mensen zijn die dit hebben. En er zijn soms ook mensen die er door mijn melding achter komen dat er ongemerkt crashes voorkomen en er zijn eventueel mensen die last hadden van een zwart scherm tijdens boot.

[ Voor 14% gewijzigd door Playa del C. op 15-04-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Raven schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 10:48:
[...]

Poging 3: zelfde foutmelding :(

En dat met de drivers bijgewerkt, niet essentiële hardware uitgeschakeld (audio/wifi/webcam) en av/firewall uit en nog steeds faalt de upgrade :/
Lijkt er toch op dat ie ergens op een driver blijft hangen. Welke laptop is het eigenlijk?

Hier alles perfect verlopen met de makersupdate. Alles is zoals het was, alleen irritant dat je een geel uitroeptekentje krijgt bij Windows Defender-beveiligingscentrum als je "Automatisch sample indienen" uit hebt gevinkt en dat irriteert. Ik wil gewoon dat het vinkje groen is, dus heb ik hem maar aangevinkt maar heb hem liever uit. Ik wil helemaal geen samples sturen naar Microsoft. Dit is overigens mijn enige ergernis aan Windows 10: al dat informatie verzenden en samples indienen en dingen die maar gestuurd moeten worden naar Microsoft. Maar volgens mij is bij iedereen zo. Maak gewoon een kaal besturingssysteem met alleen de broodnodige functionaliteit.

En die gekke tabdingen bij Edge. Wtf is that all about? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
chim0 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:52:
[...]

Lijkt er toch op dat ie ergens op een driver blijft hangen. Welke laptop is het eigenlijk?
Deze: pricewatch: Lenovo IdeaPad G780 (M8443MH)

Maar welke driver dan? Setuperr.log geeft na het verwijderen van VMware Workstation deze fout niet meer
code:
1
Error                 CONX   Failed hashing for syswow64\drivers\vstor2-mntapi20-shared.sys, 0x80070003
en
code:
1
2
Error                 SP     CDownloadDUUpdates::DoExecuteInternal: Failed to search for updates. hr = 0x800705b4
Error                 SP     CSetupPlatform::DownloadDynamicUpdates: Failed to download updates. Error: 0x800705B4
werden opgelost nadat ik het vinkje voor het updaten van andere MS-software had weggehaald. Dat vinkje zorgt er om de een of andere reden voor dat de Windows Update client op zijn gat gaat met 0x800705b4, een bug dat zo te lezen al een tijdje bestaat, maar waar geen (bij iedereen) werkende oplossing voor lijkt te zijn. Wat ik ook doe, de fout komt telkens terug als ik dat vinkje weer aanzet.

Er staan nog wel een paar dingen in 't log, maar niks driver gerelateerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2017-04-15 14:48:51, Error                 MOUPG  CDlpActionImpl<class CDlpErrorImpl<class CDlpObjectInternalImpl<class CUnknownImpl<class IMoSetupDlpAction> > > >::Suspend(1066): Result = 0xC1800104
2017-04-15 14:48:51, Error                 MOUPG  CSetupManager::ExecuteInstallMode(735): Result = 0x800705BB
2017-04-15 14:48:51, Error                 MOUPG  CSetupManager::ExecuteDownlevelMode(391): Result = 0x800705BB
2017-04-15 14:48:52, Error                 MOUPG  CSetupManager::Execute(236): Result = 0x800705BB
2017-04-15 14:48:52, Error                 MOUPG  CSetupHost::Execute(372): Result = 0x800705BB
2017-04-15 14:49:07, Error                        CallPidGenX: PidGenX function failed on this product key. (hr = 0x8a010001)
2017-04-15 14:49:07, Error                 MOUPG  CDlpActionProductKeyValidate::ReportDownlevelInstallChannel(2899): Result = 0x8A010001
2017-04-15 14:49:07, Error                 MOUPG  ProductKey: Failed to report Host OS channel to telemetry.
2017-04-15 14:59:55, Error                 SP     pSPRemoveUpgradeRegTree: failed to delete reg tree HKLM\SYSTEM\Setup\Upgrade[gle=0x00000005]
2017-04-15 15:00:12, Error      [0x080831] MIG    CSIAgent: Invalid xml format: FormatException: "id" attribute is mandatory. void __cdecl Mig::CMXEMigrationXml::LoadSupportedComponent(class UnBCL::XmlNode *,int,class Mig::CMXEMigrationXml *,class Mig::CMXEXmlComponent *)
2017-04-15 15:01:53, Error      [0x080831] MIG    CSIAgent: Invalid xml format: FormatException: Component with display name: Plugin/{C939EC0F-2F56-4CE8-AF56-2336596A5FA7} already loaded __cdecl Mig::CMXEMigrationXml::CMXEMigrationXml(class Mig::CPlatform *,class UnBCL::String *,class UnBCL::XmlDocument *,class UnBCL::String *,class UnBCL::String *)
2017-04-15 15:03:46, Error      [0x0808fe] MIG    Plugin {ee036dc0-f9b7-4d2d-bb94-3dd3102c5804}: BRIDGEMIG: CBrgUnattend::CollectBridgeSettings failed: 0x1, 0
2017-04-15 15:04:21, Error      [0x0808fe] MIG    Plugin {526D451C-721A-4b97-AD34-DCE5D8CD22C5}: [shmig] Failed to get preferred homegroup with hr=0x80070490
2017-04-15 15:04:51, Error      [0x0808fe] MIG    Plugin {D12A3141-A1FF-4DAD-BF67-1B664DE1CBD6}: WSLicensing: Failed to read machine binding, hr=0x80070002
2017-04-15 15:04:52, Error      [0x0808fe] MIG    Plugin {D12A3141-A1FF-4DAD-BF67-1B664DE1CBD6}: WSLicensing: Error reading Server Info hr=0x80070490
2017-04-15 15:05:27, Error                        CSetupAutomation::Resurrect: File not found: C:\$WINDOWS.~BT\Sources\Panther\automation.dat[gle=0x00000002]
2017-04-15 15:05:27, Error                 SP     CSetupPlatform::ResurrectAutomation: Failed to resurrect automation: 0x80070002[gle=0x00000002]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Raven schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 18:04:
[...]

Deze: pricewatch: Lenovo IdeaPad G780 (M8443MH)

Maar welke driver dan? Setuperr.log geeft na het verwijderen van VMware Workstation deze fout niet meer
code:
1
Error                 CONX   Failed hashing for syswow64\drivers\vstor2-mntapi20-shared.sys, 0x80070003
en
code:
1
2
Error                 SP     CDownloadDUUpdates::DoExecuteInternal: Failed to search for updates. hr = 0x800705b4
Error                 SP     CSetupPlatform::DownloadDynamicUpdates: Failed to download updates. Error: 0x800705B4
werden opgelost nadat ik het vinkje voor het updaten van andere MS-software had weggehaald. Dat vinkje zorgt er om de een of andere reden voor dat de Windows Update client op zijn gat gaat met 0x800705b4, een bug dat zo te lezen al een tijdje bestaat, maar waar geen (bij iedereen) werkende oplossing voor lijkt te zijn. Wat ik ook doe, de fout komt telkens terug als ik dat vinkje weer aanzet.

Er staan nog wel een paar dingen in 't log, maar niks driver gerelateerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2017-04-15 14:48:51, Error                 MOUPG  CDlpActionImpl<class CDlpErrorImpl<class CDlpObjectInternalImpl<class CUnknownImpl<class IMoSetupDlpAction> > > >::Suspend(1066): Result = 0xC1800104
2017-04-15 14:48:51, Error                 MOUPG  CSetupManager::ExecuteInstallMode(735): Result = 0x800705BB
2017-04-15 14:48:51, Error                 MOUPG  CSetupManager::ExecuteDownlevelMode(391): Result = 0x800705BB
2017-04-15 14:48:52, Error                 MOUPG  CSetupManager::Execute(236): Result = 0x800705BB
2017-04-15 14:48:52, Error                 MOUPG  CSetupHost::Execute(372): Result = 0x800705BB
2017-04-15 14:49:07, Error                        CallPidGenX: PidGenX function failed on this product key. (hr = 0x8a010001)
2017-04-15 14:49:07, Error                 MOUPG  CDlpActionProductKeyValidate::ReportDownlevelInstallChannel(2899): Result = 0x8A010001
2017-04-15 14:49:07, Error                 MOUPG  ProductKey: Failed to report Host OS channel to telemetry.
2017-04-15 14:59:55, Error                 SP     pSPRemoveUpgradeRegTree: failed to delete reg tree HKLM\SYSTEM\Setup\Upgrade\[gle=0x00000005]
2017-04-15 15:00:12, Error      \[0x080831] MIG    CSIAgent: Invalid xml format: FormatException: "id" attribute is mandatory. void __cdecl Mig::CMXEMigrationXml::LoadSupportedComponent(class UnBCL::XmlNode *,int,class Mig::CMXEMigrationXml *,class Mig::CMXEXmlComponent *)
2017-04-15 15:01:53, Error      \[0x080831] MIG    CSIAgent: Invalid xml format: FormatException: Component with display name: Plugin/{C939EC0F-2F56-4CE8-AF56-2336596A5FA7} already loaded __cdecl Mig::CMXEMigrationXml::CMXEMigrationXml(class Mig::CPlatform *,class UnBCL::String *,class UnBCL::XmlDocument *,class UnBCL::String *,class UnBCL::String *)
2017-04-15 15:03:46, Error      \[0x0808fe] MIG    Plugin {ee036dc0-f9b7-4d2d-bb94-3dd3102c5804}: BRIDGEMIG: CBrgUnattend::CollectBridgeSettings failed: 0x1, 0
2017-04-15 15:04:21, Error      \[0x0808fe] MIG    Plugin {526D451C-721A-4b97-AD34-DCE5D8CD22C5}: \[shmig] Failed to get preferred homegroup with hr=0x80070490
2017-04-15 15:04:51, Error      \[0x0808fe] MIG    Plugin {D12A3141-A1FF-4DAD-BF67-1B664DE1CBD6}: WSLicensing: Failed to read machine binding, hr=0x80070002
2017-04-15 15:04:52, Error      \[0x0808fe] MIG    Plugin {D12A3141-A1FF-4DAD-BF67-1B664DE1CBD6}: WSLicensing: Error reading Server Info hr=0x80070490
2017-04-15 15:05:27, Error                        CSetupAutomation::Resurrect: File not found: C:\$WINDOWS.~BT\Sources\Panther\automation.dat\[gle=0x00000002]
2017-04-15 15:05:27, Error                 SP     CSetupPlatform::ResurrectAutomation: Failed to resurrect automation: 0x80070002\[gle=0x00000002]
Snap er niks van! Wat probeer je nou? Windows direct op de laptop installeren of in VMWare op de laptop? En wat is dat voor een log? Waar zie je dat? Dat is geen standaard Windows meuk.

Dit al geprobeerd? https://support.lenovo.com/nl/nl/solutions/ht500007

Ik heb updates voor andere Microsoft producten aangevinkt vanwege Office.

Bij apparaatbeheer is alles geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
chim0 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 18:12:
[...]

Snap er niks van! Wat probeer je nou? Windows direct op de laptop installeren of in VMWare op de laptop? En wat is dat voor een log? Waar zie je dat? Dat is geen standaard Windows meuk.
Windows 10 staat al direct op de laptop, alleen is dit nog een oude build die ik wil upgraden naar een recentere en omdat iets van VMware volgens dat log dwars zat, heb ik VMware Workstation verwijdert.

Dat is toch echt Windows meuk, setuperr.log wordt aangemaakt in C:\$Windows.~BT\Sources\panther\ door de installer van een MSDN-schijfje.
Jep, kwam die oplossingen al op een aantal andere websites tegen.
chim0 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 18:12:
Ik heb updates voor andere Microsoft producten aangevinkt vanwege Office.
Daarom had ik die ook aan staan, maar zonder dat vinkje geen foutmelding in Windows Update en in het logboek van de installer. Achterstallige Office updates met de hand installeren hielp overigens niet.

edit: *zucht*, 't lijkt erop dat ik de oorzaak heb gevonden: Grub |:(
Die eraf gegooid, W10 bootloader hersteld en het upgraden gaat nu al verder dan voorheen.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 15-04-2017 19:54 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:48
Even een waarschuwing:
Gisteren hier de Creators Update geïnstalleerd op een SP2. Na installatie geen muisaanwijzer meer met een bedrade muis, Logitech M557 en MS Arc Touch Mouse Surface Edition. Alleen de trackpad werkte nog.
Allerlei oplossingen geprobeerd - nieuwe drivers, software, (power plan) instellingen - maar niet aan de praat kunnen krijgen. :-(
Vanmorgen dus maar terug gegaan naar de vorige versie.

Voorlopig ga ik de SP2 of mijn andere apparaten nog niet upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
S_Chief schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:34:
[...]

Met de Media Creation Tool komt het allemaal wel goed. Net nog een clean install gedaan en alleen wat drivers werden nog binnengehaald via Windows Update.
Ging inderdaad prima! Dacht eerst dat het mis ging (kreeg zwart scherm na installatie, ook na reboot) maar dat bleek te zijn omdat hij standaard mijn externe monitor pakte (TV) als primary :D

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Raven schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 18:20:
[...]

edit: *zucht*, 't lijkt erop dat ik de oorzaak heb gevonden: Grub |:(
Die eraf gegooid, W10 bootloader hersteld en het upgraden gaat nu al verder dan voorheen.
Mooi! Zat al te denken aan een verse installatie.

Er is overigens een nieuwe Nvidia driver uit > http://www.guru3d.com/fil...1-78-driver-download.html
This driver fixes an issue in combination with the Windows 10 Creators Update booting to a black screen on certain notebooks and desktops.
Misschien dat dit de problemen oplost voor sommige mensen.

[ Voor 33% gewijzigd door chim0 op 16-04-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
chim0 schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:10:
[...]

Mooi! Zat al te denken aan een verse installatie.
Verse installs doe ik niet zo gauw, alleen bij nieuwe pc's :P

Maar het was inderdaad Grub, upgrade ging succesvol.

Helaas besloot Windows daarna fastboot aan te zetten waardoor het uitschakelen niet goed ging (kreeg na klikken op afsluiten een hele snelle herstart van W10) en het was een aardige klus om Grub weer zoals voorheen te krijgen met aparte entries voor W7 en W10, waarbij update-grub ineens telkens W7 als W10 in de lijst zet :?

Maar goed, bootable boot-repair schijfje erbij gepakt, die heeft Grub er opnieuw opgezet. Daarna de bootloader van W7 aan moeten passen omdat W10 daar ook bij in stond en even een naamwijziging in /boot/grub/grub.cfg en nu heb ik weer Kubuntu, W7 en 10 ipv 2* W10 in Grub staan.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:09
Heb een MSI CR720 gisteren een clean-install gegeven van Win10 x64 (kwam van Win7 x86) en loop nu tegen dit aan.

Als ik op "Wifi" button klik wordt deze even grijs en keer hij terug naar de kleur grijs als op de screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EPgRFb0MfKKsD3bFnOMoEomq/full.png

Wat al gedaan:
- Atheros AR9285 uitgeschakeld > opnieuw ingeschakeld
- Atheros AR9285 verwijderd uit Devicemgnt, opnieuw automatisch geinstalleerd
- Atheros AR9285 verwijderd uit Devicemgnt, opnieuw met de hand driver geinstalleerd
- Driver Booster vindt geen nieuwe drivers
- Microsoft Technet gezocht, vind alleen dit: https://answers.microsoft...f9-4ab8-9f19-e2110cd8ac88

Iemand een idee? Laptop is verder helemaal klaar en draait prima, op de wifi na dan... 8)7

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
TerrorSource schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:15:

Iemand een idee? Laptop is verder helemaal klaar en draait prima, op de wifi na dan... 8)7
Probeer deze eens? http://drivers.softpedia....r-Windows-81-64-bit.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
Sinds de Creator update werkt de Lego Undercover game op de PC van mijn zoon niet meer goed.
De game start op in een window ter grootte van een desktop icoon.

Komt dit gedrag meer voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Vanochtend een pop-up voor m'n kiezen gekregen: Herstarten voor nieuwe features! Gewoon tijdens productiewerk enzo, maar mooi. Vervolgens een BSOD ERROR_BOOT_CONFIG_INFO oid voor m'n kiezen, en alleen Safe Mode die nog werkt.

Microsoft zegt: draai de installatie van de update terug, maar het hele Updates scherm is niet bereikbaar (opent en crasht gelijk).

Mooi machientje zo'n Dell E7370, maar nu niet meer :9

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
iemand dit ook?, start menu wat zich de hele tijd reset:

https://answers.microsoft...d4-4254-9809-999a83e98068

Hier op 3 verschillende computers al gezien na een creators update installatie (upgrade of clean)

Dat er blijkbaar een start menu troubleshooter is, is eigenlijk best wel treurig..

[ Voor 21% gewijzigd door maratropa op 21-04-2017 17:41 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dit voor een gekkigheid? Om een .iso te maken of downloaden moet je een tool downloaden. Vervolgens vertelt die tool me dat ik te weinig ruimte op mijn harde schijf heb. Een optie om andere schijven te kiezen is er niet.

Ik wil gewoon een .iso downloaden 8)7 Geen tools, geen gekkigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne1952
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
Eigenlijk is dit toch echt raar, Windows komt met een update en je krijgt hem met geen mogelijkheid op je laptop of PC.
Bij mij blijft hij hangen op 34% wat en hoe ik het ook doe.
Alle beveiliging eraf hehaald
Ik heb ook al schone instalatie gedaan en ook dat werkte niet.
Niet normaal bij hoeveel gebruikers Windows 10 problemen geeft.

Ik heb een Asus Notebook N76VJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:32:
Wat is dit voor een gekkigheid? Om een .iso te maken of downloaden moet je een tool downloaden. Vervolgens vertelt die tool me dat ik te weinig ruimte op mijn harde schijf heb. Een optie om andere schijven te kiezen is er niet.

Ik wil gewoon een .iso downloaden 8)7 Geen tools, geen gekkigheid.
Zoek eens op Heidoc. Kun je elke officiele ISO van Windows downloaden die je maar wilt en saven waar je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastermind schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:41:
Zoek eens op Heidoc. Kun je elke officiele ISO van Windows downloaden die je maar wilt en saven waar je maar wilt.
Van een third-party-applicatie die met .iso's rommelt word ik niet heel gelukkig. Ik heb nu maar een Evaluation Version gedownload, dan kan je wel gewoon een .iso downloaden 8)7

Desalniettemin bedankt voor de tip :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 04:27:
[...]

Van een third-party-applicatie die met .iso's rommelt word ik niet heel gelukkig. Ik heb nu maar een Evaluation Version gedownload, dan kan je wel gewoon een .iso downloaden 8)7

Desalniettemin bedankt voor de tip :Y
Deze third party download de ISO's vanaf de Microsoft site, je kunt de SHA1 waardes van de ISO checken op de MSDN site. De ISO's die ik hiermee gedownload heb, komen overeen met de SHA1 checksum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Precies, is gewoon de officiele genuine ISO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Anne1952 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:11:
Eigenlijk is dit toch echt raar, Windows komt met een update en je krijgt hem met geen mogelijkheid op je laptop of PC.
Bij mij blijft hij hangen op 34% wat en hoe ik het ook doe.
Alle beveiliging eraf hehaald
Ik heb ook al schone instalatie gedaan en ook dat werkte niet.
Niet normaal bij hoeveel gebruikers Windows 10 problemen geeft.

Ik heb een Asus Notebook N76VJ
Ik kom zo nu en dan ook updates tegen die lijken te hangen, maar uiteindelijk toch verder gaan. Daar zit je dan met een snelle SSD te wachten op het trage updaten :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne1952
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik ben er goed mee, is nu de 3e update sinds Windows 10 en ik kom steeds in de problemen.
De 1e 2 x kwam het nog goed en had ik uiteindelijk Windows 10 er goed opstaan, maar ik heb nu weer Windows 8.1 erop en krijg met geen mogelijkheid deze update erop.

Bij behoud van bestanden blijft hij hangen op 34%, met een schone installatie bijft hij hangen na het voorbereiden van apparaten op voorbereiden, uren lang en als je hem dan uitzet, kan je opnieuw beginnen.

Het lachen vergaat je zo echt wel. :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16
systeempartitie groot genoeg? (300/400 Mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Anne1952 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:59:
Ik ben er goed mee, is nu de 3e update sinds Windows 10 en ik kom steeds in de problemen.
De 1e 2 x kwam het nog goed en had ik uiteindelijk Windows 10 er goed opstaan, maar ik heb nu weer Windows 8.1 erop en krijg met geen mogelijkheid deze update erop.

Bij behoud van bestanden blijft hij hangen op 34%, met een schone installatie bijft hij hangen na het voorbereiden van apparaten op voorbereiden, uren lang en als je hem dan uitzet, kan je opnieuw beginnen.

Het lachen vergaat je zo echt wel. :( :( :( :(
Negen van de tien keer is het een driverprobleem, incompatabiliteitsproblemen (leuk woord voor Scrabble :+) of BIOS dingetje. Heb je de BIOS geüpdatet? Mijn PC is 7 jaar oud en nooit problemen gehad dus het is echt per systeem afhankelijk. Maar je hebt dus op zowel een PC als laptop dat ie blijft hangen op 34%? Is je installatimedium wel goed?

Hmm BIOS update is het ook niet voor je laptop. De laatste versie stamt uit 2013. :X

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 22-04-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Dit is het enige wat bij mij heeft gewerkt. Windows 8 key ingeven bij Windows 10 install werkte niet ... Ik moest een W8 -> W10 upgrade doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
gold_dust schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:08:
[...]

Dit is het enige wat bij mij heeft gewerkt. Windows 8 key ingeven bij Windows 10 install werkte niet ... Ik moest een W8 -> W10 upgrade doen.
Je moet de win8 key ook niet ingeven bij de windows 10 install (logisch toch). Die stap sla je gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Uiteindelijk zal je toch een key in moeten voeren, dus de key die tijdens de installatie niet werkt, werkt later na de installatie wel? Het zou kunnen maar het lijkt me sterk. Ik ga het in ieder geval niet proberen, het heeft al teveel gedoe opgelevert en ik heb nu Windows 10.

[ Voor 4% gewijzigd door gold_dust op 30-04-2017 19:58 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 59 Laatste