Nou, ik heb een "probleem".
Situatie:
C:\ = Crucial M4 128GB ssd -> Win 7 64bit
D:\ = HDD
Nou heb ik een nieuwe SSD erbij geknald (Crucial MX200 500GB) en met de Win10 bootable USB stick opgestart en windows 10 64bits geinstalleerd op de nieuwe (met F12 van mijn Gigabyte mobo de boot source geselecteerd).
Tijdens de win10 installatie zag hij alle schijven gewoon netjes, en ik heb win10 gewoon op de nieuwe SSD laten installeren.
Maar...ik heb de oude SSD (M4) gewoon erin laten zitten en wanneer ik de pc opstart vanaf de nieuwe SSD geeft hij aan dat ik in win10 of win7 kan booten

Ik heb niet gevraagd voor een dualboot setup...
Maar goed, het probleem is dus: wanneer ik de nieuwe SSD ontkoppel en dan gewoon van mijn oude SSD wil opstarten (win 7 dus) om wat files te backuppen, start ie Win10 op en dan krijg ik een melding dat ie niet kan starten omdat 1 of meerdere schijven/sources ontbreken
Maar andersom werkt het ook zo: als ik de oude SSD ontkoppel en dan boot via de nieuwe SSD, dan krijg ik een zwart beeld met cursor-puntjes en dan gebeurt er niks.
Dus het lijkt alsof ie beide disks aan elkaar gelinkt heeft....Ik durf mijn oude SSD nu niet te formatteren (om te gebruiken om games op te installeren), omdat ik dan bang ben dat wanneer ik de PC restart, dat ie niet meer wilt doorstarten vanwege het ontbreken van die schijf...
Ja ik weet het, niet slim van me om de oude SSD gewoon erin te laten zitten, maar ja, wist ik veel dat hij daar nog iets mee ging doen toen ik aangaf op de nieuwe te willen installeren.