Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Jumpman schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:16:
Is het iemand hier al gelukt om een device met 1GB RAM te upgraden naar de Anniversary Update?
Ja, mijn asus eeepc 1005ha met 1 GB RAM.
Ik kreeg de update overigens niet automatisch binnen, moest de upgrade assistant eerst draaien. Toen kreeg ik m.
Het verbruikt met firefox open 460 MB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
Is er ergens een upgrade log te vinden?
Heb de update gedraaid op PC van ouders, na 2 dagen op 91% te hebben gehangen maar gereboot.

Vervolgens alle niet Microsoft services uitgezet, en apps die mee opstarten uitgevinkt... Zelfde resultaat. Weer een hele nacht op 91% gehangen en maar gereboot. Geen idee wat het nu nog kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Bij mij komt de update binnen,begint eraan en na een tijd zet hij de oude windows 10 terug.
Zonder foutmelding of wat....ook leuk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:49
Jumpman schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:16:
Is het iemand hier al gelukt om een device met 1GB RAM te upgraden naar de Anniversary Update?

Zelf heb ik hier een Dell Venue Pro 3845 gewoon upgraden ging niet te weinig geheugen (je moet 16GB vrij hebben van de 32GB).

Met de MediaTool vanaf een SD laten bijwerken resulteerde nog steeds in een 10.0.10240 build.

Toen met de MediaTool de ISO gedownload en die was inderdaad +/- 500 MB groter als de eerste Windows 10 ISO. Installeren vanaf deze ISO gaf ook 10.0.10240 build.

Wat ik nog kan doen is booten vanaf USB en Clean Install.

1GB wordt voor nieuwe devices niet ondersteund, maar voor een upgrade wel volgens de Microsoft website.
Vandaag eerst alle update gedraaid van 10240 t/m de laatste voor Anniversary Update. De Anniversary Update op alle mogelijke manieren geforceerd, geen succes. Toen weer de ISO gedownload met de gedownloade MediaTool van de Microsoft website. Na een schone herinstallatie van een uur resultaat Windows 10 32Bit Build 10.0.10240. 8)7 :?

Het lijkt er dus op dat niet alle ISO's al geactualiseerd zijn naar de Windows 10(.1).

Nu elders deze aan het downloaden:

nl_windows_10_multiple_editions_version_1607_updated_jul_2016_x86_dvd_9057449.iso

Voor 64 bit is het deze:

nl_windows_10_multiple_editions_version_1607_updated_jul_2016_x64_dvd_9058184.iso

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 15-08-2016 15:12 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Jumpman schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:08:
[...]

Vandaag eerst alle update gedraaid van 10240 t/m de laatste voor Anniversary Update. De Anniversary Update op alle mogelijke manieren geforceerd, geen succes. Toen weer de ISO gedownload met de gedownloade MediaTool van de Microsoft website. Na een schone herinstallatie van een uur resultaat Windows 10 32Bit Build 10.0.10240. 8)7 :?

Het lijkt er dus op dat niet alle ISO's al geactualiseerd zijn naar de Windows 10(.1).

Nu elders deze aan het downloaden:

nl_windows_10_multiple_editions_version_1607_updated_jul_2016_x86_dvd_9057449.iso

Voor 64 bit is het deze:

nl_windows_10_multiple_editions_version_1607_updated_jul_2016_x64_dvd_9058184.iso
De geheugen eisen voor windows 10 zijn sinds de anniversary update 2 GB voor elke windows versie. Voorheen was het 1 GB voor de 32-bit versie en 2 GB voor de 64-bit versie.
https://www.microsoft.com...windows-10-specifications
http://www.extremetech.co...the-first-time-since-2009

Dat je met de media creation tool steeds op de oude 32 bit versie uit komt heeft te maken met dat de tool de specificaties van je pc gebruikt om een geschikte windows versie voor je te downloaden. Tijdens de opties van de media creation tool krijg je de mogelijkheid om aan te geven welke windows versie je wilt downloaden, maar standaard staat 'Use the recommended options for this PC' aan waardoor je dus de oude, maar voor jouw pc geschikte, windows 10 versie download.
http://www.tenforums.com/...e_recommended_options.png

Opzich heb je maar 1 oplossing: extra geheugen bijprikken. Maar volgens mij gaat dat niet met je dell tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Rudie_V schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:59:
[...]

De geheugen eisen voor windows 10 zijn sinds de anniversary update 2 GB voor elke windows versie. Voorheen was het 1 GB voor de 32-bit versie en 2 GB voor de 64-bit versie.
https://www.microsoft.com...windows-10-specifications
http://www.extremetech.co...the-first-time-since-2009

Dat je met de media creation tool steeds op de oude 32 bit versie uit komt heeft te maken met dat de tool de specificaties van je pc gebruikt om een geschikte windows versie voor je te downloaden. Tijdens de opties van de media creation tool krijg je de mogelijkheid om aan te geven welke windows versie je wilt downloaden, maar standaard staat 'Use the recommended options for this PC' aan waardoor je dus de oude, maar voor jouw pc geschikte, windows 10 versie download.
http://www.tenforums.com/...e_recommended_options.png

Opzich heb je maar 1 oplossing: extra geheugen bijprikken. Maar volgens mij gaat dat niet met je dell tablet.
Dit is onjuist ook al kan het wel kloppen. ;)

Microsoft zegt:

RAM:
New device: 2 gigabyte (GB) for 32-bit or 64-bit
Update: 1 gigabyte (GB) for 32-bit or 2 GB for 64-bit

Bron: https://www.microsoft.com...windows-10-specifications

Het komt er dus op neer dat nieuwe Windows 10 devices geen 1GB RAM meer mogen hebben, maar 2GB RAM. De oude 1GB RAM devices moeten nog wel kunnen updaten.

Er zijn op Internet ook genoeg succesverhalen te vinden van mensen die geupdate hebben naar de AU met een 1GB RAM device.

Vanavond maar een USB stick maken op een al ge-upgrade andere PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:59
Ik heb net een nieuw systeempje binnen gekregen. Maar ik vroeg me toch af; kan ik gewoon met de updatetool via een USB stick een verse install doen en dat ik vervolgens inlog op mn MS account en dat hij gewoon legaal en geactiveerd is? Heb natuurlijk mijn huidige PC ge-upgrade vanaf 8.1, dus m'n huidige install is gewoon legaal.

Ik lees dit op de ms-site:
If you’ve upgraded to Windows 10 on this PC and you’re reinstalling it, you don’t need to enter a product key. Your copy of Windows 10 will automatically activate later using your digital license.
Maar ik ga het nu op een nieuw systeem installeren (nieuw mb/cpu/ram/ssd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Pyr0_ schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:05:
Ik heb net een nieuw systeempje binnen gekregen. Maar ik vroeg me toch af; kan ik gewoon met de updatetool via een USB stick een verse install doen en dat ik vervolgens inlog op mn MS account en dat hij gewoon legaal en geactiveerd is? Heb natuurlijk mijn huidige PC ge-upgrade vanaf 8.1, dus m'n huidige install is gewoon legaal.

[...]

Waarschijnlijk is het Hardware ID van je nieuwe systeem niet bekend bij Microsoft in combinatie met een gevalideerde upgrade. Dit zal resulteren in een niet geactiveerde Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:44
Wat is het toch een ramp om een reference image te bouwen van Windows 10 welke te deployen is vanaf MDT.
Eerste poging tot capturen : foutmelding omdat tegenwoordig bij een Sysprep je gehele netwerk stack verwijderd wordt. Na de sysprep konden de scripts niet vanaf MDT gekopieerd worden naar de VM waarop ik de image bouw => dan maar Windows ADK updaten naar de nieuwste versie, nieuwe boot image genereren etc.
2e poging tot capturen : Sysprep gaat mis omdat Windows in de achtergrond de ingebouwde store applicaties heeft lopen updaten ==> eerst dus met Powershell de zooi weghalen, sysprep gedraaid : krijg ik weer zo'n schijfout omdad de netwerkstack weer weg is (ik had de capture task nog niet geupdate).

Nu maar direct na de sysprep een PXE boot gedaan naar Windows PE waarna het capturen direct automatisch doorliep.
Geen onoverkomelijke problemen, echter had men hier beter of na kunnen denken bij Microsoft (vooral het puntje met de store applicaties die automatisch updaten en een sysprep in de weg gaan zitten is mij echt een doorn in het oog, dat ik MDT, ADK en de task sequence moet updaten vind ik dan nog wel logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Jumpman schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:16:
[...]

Dit is onjuist ook al kan het wel kloppen. ;)

Microsoft zegt:

RAM:
New device: 2 gigabyte (GB) for 32-bit or 64-bit
Update: 1 gigabyte (GB) for 32-bit or 2 GB for 64-bit

Bron: https://www.microsoft.com...windows-10-specifications

Het komt er dus op neer dat nieuwe Windows 10 devices geen 1GB RAM meer mogen hebben, maar 2GB RAM. De oude 1GB RAM devices moeten nog wel kunnen updaten.

Er zijn op Internet ook genoeg succesverhalen te vinden van mensen die geupdate hebben naar de AU met een 1GB RAM device.

Vanavond maar een USB stick maken op een al ge-upgrade andere PC.
Precies. Maar het is duidelijk waarom je met een verse installatie op die oude windows versie uitkwam, je kan geen verse installatie van de AU doen door de geheugenbeperkingen. Je zal altijd eerst die oude windows versie moeten installeren en dan upgraden naar de AU.

Je kan in de media creation tool ook gewoon dat vinkje uitzetten waar ik het eerder over had, dan zou de tool gewoon de iso moeten downloaden die je selecteer in plaats van die geschikt is voor je apparaat. Via deze iso moet je dan de upgrade uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Rudie_V schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:20:
[...]

Precies. Maar het is duidelijk waarom je met een verse installatie op die oude windows versie uitkwam, je kan geen verse installatie van de AU doen door de geheugenbeperkingen. Je zal altijd eerst die oude windows versie moeten installeren en dan upgraden naar de AU.

Je kan in de media creation tool ook gewoon dat vinkje uitzetten waar ik het eerder over had, dan zou de tool gewoon de iso moeten downloaden die je selecteer in plaats van die geschikt is voor je apparaat. Via deze iso moet je dan de upgrade uitvoeren.
Klopt, dit ga ik ook doen. Gewoon de USB stick op een andere PC maken met het vinkje uit en die vers installeren op de tablet.

Mocht dat ook niet lukken, dan probeer ik deze ISO nog te installeren: nl_windows_10_multiple_editions_version_1607_updated_jul_2016_x86_dvd_9057449.iso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudie_V

[...]

http://www.howtogeek.com/...ur-pc%E2%80%99s-hardware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online

Als je een gratis update van 10 had, dat kan dus niet.
Voor het nieuwe systeem kan je wel je win 8.1 key gebruiken, als dat een retail versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bij de installatie twee weken terug van de meest recente build van Windows 10 Pro, heb ik, om wat meer vat te krijgen op driverupdates, het downloaden hiervan via Windows Update (o.a.) uitgezet via de group policy editor. Achteraf vraag ik me nu alleen af of ik hierbij niet wat over het hoofd heb gezien: wordt deze instelling meteen nadat ik hem daar heb gewijzigd ook toegepast, of had ik mijn computer nog even moeten herstarten/een group policy refresh moeten forceren? Via Google kom ik vooral dingen tegen over computers die in een domein hangen, en dat is hier niet van toepassing.

Het zou trouwens best kunnen dat ik hem daarna een keer herstart heb, maar dat is voor mij nu niet meer te achterhalen, voor zover ik weet.

Toevoeging: het gaat om de volgende instelling (Duits, ken de Nederlandse of Engelse equivalenten niet, maar die zouden wel te herleiden moeten zijn): Computerkonfiguration -> Administrative Vorlagen -> Windows-Komponenten -> Windows Update -> Keine Treiber in Windows-Updates einschließen.

[ Voor 26% gewijzigd door Commendatore op 16-08-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier gisterenavond op kantoor nog even die anniversary update laten lopen, kom ik deze morgen terug aan en staat die op het bekende black screen met white dots |:(
Niet geklooid met het systeem, geen speciale group policy's en ook geen hardware problemen.

Even paniek, opgezocht wat de oplossing kon zijn (blijkbaar niks) buiten reboot en restore previous version maar dat wilde hij ook niet ;w Na 4x geforceerd te booten begon hij toch automatisch een restore te doen...Gelukkig.

Wat een toppertje die update van MS als ik het zo lees op het web...
Als deze nogmaals aangeboden wordt zal het toch nog even wachten worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:29:
Wat een toppertje die update van MS als ik het zo lees op het web...
Als deze nogmaals aangeboden wordt zal het toch nog even wachten worden.
Ik heb inmiddels (thuis en op kantoor) zo'n 25 machines van deze update voorzien, geen enkele machine gaf een probleem.
Ik vind deze update WEL een toppertje (en eindelijk begint er een eind te komen aan het 260 karakter limiet voor filepaths in Windows, ik kan eindelijk met Powershell files in diep geneste folders verwijderen zonder P/Invoke te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killah_Priest schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:06:
[...]

Ik heb inmiddels (thuis en op kantoor) zo'n 25 machines van deze update voorzien, geen enkele machine gaf een probleem.
Ik vind deze update WEL een toppertje (en eindelijk begint er een eind te komen aan het 260 karakter limiet voor filepaths in Windows, ik kan eindelijk met Powershell files in diep geneste folders verwijderen zonder P/Invoke te gebruiken).
Hier thuis ook 2x de update gedaan zonder probleem, maar op het werk nu 2 gebruikers met identiek hetzelfde probleem. Beide Pro versies, niet in een domein en recente machines.

En met toppertje doelde ik niet echt op de update zelf maar op de manier waarop en alle problemen erbij.
Zoveel mensen met error's en foutmeldingen voor een update dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:15:
[...]

Hier thuis ook 2x de update gedaan zonder probleem, maar op het werk nu 2 gebruikers met identiek hetzelfde probleem. Beide Pro versies, niet in een domein en recente machines.

En met toppertje doelde ik niet echt op de update zelf maar op de manier waarop en alle problemen erbij.
Zoveel mensen met error's en foutmeldingen voor een update dan nog...
De problemen op kantoor zullen bij mij wel komen zodra de andere 300 machines tzt geupdate worden (daar zitten ook nog genoeg "oudere" machines tussen die met de initiele update naar 10 al problemen gaven)...
De 1511 update gaf ons meer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Ik heb windows 10 op een bootable USB die werkt op mijn laptop. USB boot en binnen 30 seconden kan ik beginnen met de Windows partitie setup.

Nu wil ik dezelfde USB in mijn pc doen, maar ik blijf 10 minuten hangen op de blauw logo van Windows 10. Na 10 minuten kom ik eindelijk in de partitie setup, maar het kopieren van de bestanden duurt eeuwen.

Specs:
GigaByte GA-MA770T-UD3P
AMD Phenom II X2 550 BE
250GB HD Seagate 7200RPM
10GB geheugen, maar gebruik nu 1 bank van 2GB RAM.

Geheugen erin of eruit bied geen oplossing. Wie weet raad?

Mijn laptop is een 5 jaar oude laptop met 4GB ram welke wel rap installeert.

EDIT: Ik ga het wel uitzitten. Duurt lang, maar het installeert.

[ Voor 14% gewijzigd door Cabo op 17-08-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Windows had de AU bij mij gedownload. Ik kon kiezen wanneer ik het wilde laten installeren. Gekozen voor afgelopen maandag. Maar hij update helemaal niet. Que?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
InF.Inc schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:02:
Windows had de AU bij mij gedownload. Ik kon kiezen wanneer ik het wilde laten installeren. Gekozen voor afgelopen maandag. Maar hij update helemaal niet. Que?
Wat gebeurt er als je zelf de update start? Bijvoorbeeld door Update en reboot te kiezen in het start menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

EricJH schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:24:
[...]
Wat gebeurt er als je zelf de update start? Bijvoorbeeld door Update en reboot te kiezen in het start menu.
Heb die mogelijkheid niet in het startmenu. Mag je mij vertellen hoe ik de gedownloade update kan laten starten. Als ik zoek op Windows update zegt hij dat mijn systeem up to date is. Terwijl vorige week AU al gedownload is..

[ Voor 5% gewijzigd door JoeZuCK op 17-08-2016 22:03 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
InF.Inc schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:59:
[...]

Heb die mogelijkheid niet in het startmenu. Mag je mij vertellen hoe ik de gedownloade update kan laten starten. Als ik zoek op Windows update zegt hij dat mijn systeem up to date is. Terwijl vorige week AU al gedownload is..
Open in Verkenner c:\$WINDOWS.~BT\ en start de setup.exe. Die zal de huidige versie upgraden.

• Rudie_V
Cabo schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:55:
Ik heb windows 10 op een bootable USB die werkt op mijn laptop. USB boot en binnen 30 seconden kan ik beginnen met de Windows partitie setup.

Nu wil ik dezelfde USB in mijn pc doen, maar ik blijf 10 minuten hangen op de blauw logo van Windows 10. Na 10 minuten kom ik eindelijk in de partitie setup, maar het kopieren van de bestanden duurt eeuwen.

Specs:
GigaByte GA-MA770T-UD3P
AMD Phenom II X2 550 BE
250GB HD Seagate 7200RPM

Ik heb dat ook, het detecteren van de harddisken en partities duurt lang, het verwijderen van de oude windows partities duurt lang en ook het opnieuw aanmaken van de windows partities duurt lang, zo'n 10 minuten per stap kan wel kloppen. Het installeren daarna gaat wel gewoon op een normale snelheid. Geen idee wat er precies aan de hand is en waarom het zo lang duurt, maar wachten is de enige mogelijkheid. :(

• Theodor
Ik zit hier nu voor de vijfde keer de anniversary update te draaien,maar de pc start iedere keer op met de oude windows.
Al van alles geprobeerd windows update,Windows 10-upgradeassistent,media creation tool niks helpt.
Ook windows defender uitgezet maar helaas. :(

• Jumpman
Theodor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:42:
Ik zit hier nu voor de vijfde keer de anniversary update te draaien,maar de pc start iedere keer op met de oude windows.
Al van alles geprobeerd windows update,Windows 10-upgradeassistent,media creation tool niks helpt.
Heb je al een USB Stick of ISO gemaakt met de Media Creation Tool op een ander (het liefst al ge-upgrade) device, en die dan gedraaid op het device wat niet omhoog wil?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Theodor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:42:
Heb je eventvwr al bekeken of daar ergens een reden staat voor het terugdraaien van de update?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Theodor
Was dat maar zo,begint gewoon met terugzetten zonder waarschuwing of foutnummer.

• Wevenhuis
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-01-2021
Weet niet of ik hier op het goede forum ben maar kan ik hier ook een probleem benoemen met de windows store mail app na een windows 10 upgrade?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Theodor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:17:
Was dat maar zo,begint gewoon met terugzetten zonder waarschuwing of foutnummer.
Dat bedoelde ik niet ;) , ik bedoelde dus dat je achteraf even de logboeken bekijkt of er wat in staat.

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 18-08-2016 15:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Theodor
Ga een schone install doen,hopelijk gaat dat wel goed..thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malika53
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-05 20:28
Na het updaten van windows10 (begin augustus 2016) krijg ik bij het aankoppelen van mijn H2O ereader (via de normale weg/manier) de meldingen op pc en laptop:
De schijf in station M: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken. Wilt u de schijf formateren?
Uiteraard wordt gekozen voor annuleren.
Daarna volgt de melding:
M:\ is niet toegankelijk. Het volume bevat geen herkenbaar bestandsysteem. Controleer of alle vereiste bestandstuurprogrammas zijn geladen en/of het volume niet is beschadigd.
Heb tot nu van alles geprobeerd en gegoogled met dit probleem maar geen oplossing gevonden.
Terwijl ik voor de laatste (voormelde) update van w10 de ereader gewoon kon openen. Overigens krijgt de H20 ereader van mijn vrouw dezelfde meldingen. Wat nu?? Graag uw antwoord mvg Hans.Leeggangers@casema.nl

Zie ook topic tweakers:
[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:44
malika53 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:51:
Na het updaten van windows10 (begin augustus 2016) krijg ik bij het aankoppelen van mijn H2O ereader (via de normale weg/manier) de meldingen op pc en laptop:
De schijf in station M: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken. Wilt u de schijf formateren?
Uiteraard wordt gekozen voor annuleren.
Daarna volgt de melding:
M:\ is niet toegankelijk. Het volume bevat geen herkenbaar bestandsysteem. Controleer of alle vereiste bestandstuurprogrammas zijn geladen en/of het volume niet is beschadigd.
Heb tot nu van alles geprobeerd en gegoogled met dit probleem maar geen oplossing gevonden.
Terwijl ik voor de laatste (voormelde) update van w10 de ereader gewoon kon openen. Overigens krijgt de H20 ereader van mijn vrouw dezelfde meldingen. Wat nu?? Graag uw antwoord mvg Hans.Leeggangers@casema.nl

Zie ook topic tweakers:
Volgens mij gaat dit topic over uitdagingen van installeren en upgraden van windows 10 zelf.
Maar ik heb even voor je op google gekeken, je bent niet de enige met problemen sinds begin augustus:

https://www.reddit.com/r/...ws_10_anniversary_update/

Official reaction Kobo Support:

Hi ....,

You contacted us in regards to having issues with Kobo after you updated to Windows 10. We apologize that the troubleshooting step that was provided to you has failed.

We have learned that Microsoft is preparing a build to resolve this issue. In Early September you will be able to receive a version of KDA and the device firmware that can be installed to work around this issue. Around mid to late September, Kobo will release an over-the air-update to devices.

In the mean time, please use WIFI to sync to your devices.

The KDA can still be used to make purchases but the syncing will need to take place over WIFI.

En hier staat een fix maar als je geen verstand hebt van computers zou ik nog even geduld hebben.
http://www.mobileread.com...php?p=3368644#post3368644

Ps. Je hebt niet goed genoeg gegoogled :)
https://www.google.nl/#q=H2O+ereader+windows+10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:07
Kalua schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

Heb al een aantal keer gereboot. Meer dan 400GB vrij. Mijn update log ziet er zo uit:

[...]

Kan daar geen kaas van maken eigenlijk.. ga de eventlog nog even opsnorren.

Edit: Eventlog:

[...]
Om op mijzelf terug te komen. Ik kan nog steeds niet updaten, maar ben er nu ook achter dat ik sinds de laatste grote update in November, uberhaupt geen updates meer gehad heb. Zit op versie 10586.545 en als ik naar geschiedenis van updates ga krijg ik: Er zijn nog geen updates geïnstalleerd.

Er gaat dus ergens wat mis met updaten, ga weer even verder spitten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:37
Ik heb een aantal keer problemen gehad met de installatie van windows 7/8.1/10 op verschillende machines.
Het probleem ontstaat waarschijnlijk bij het gebruik van sommige USB3 sticks.
Windows install
Vervolgens verschijnt de melding: "Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition" of "Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden." in het Nederlands.

De oplossing wil ik graag delen omdat ik hem nog niet vaak ben tegengekomen op internet.
Als dit probleem zich voordoet moet de USB stick verwijderd worden en druk je op refresh.
Stop dan de USB stick weer in de computer en druk nogmaals op refresh.
Dan gaat de installatie ineens wel door.

Dat is alles...

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Never mind werkt al weer

[ Voor 89% gewijzigd door Pierre op 27-08-2016 15:28 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Cabo schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:55:

Specs:
GigaByte GA-MA770T-UD3P
AMD Phenom II X2 550 BE
250GB HD Seagate 7200RPM

Klinkt als een defecte harde schijf. Is die schijf nog wel goed? Heb je in je BIOS gekeken of er niet iets anders probeert te booten? Andere USB poort geprobeerd? Aan de USB stick kan het niet liggen, aangezien deze in je laptop wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyrithil
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-11-2022
Gisteren een nieuwe pc in elkaar gezet, nu probeer ik Windows 10 vanaf een dvd te installeren op een 480gb SSD. Eerste stappen gaan prima, loopt door het kopiëren van bestanden, voorbereiden, installeren en geeft daarna aan opnieuw op te moeten starten.

Na de reboot krijg ik een zwart scherm met het logo van het moederbord, daaronder een draaiende progress disc (van die bolletjes) en 'voorbereiden' eronder. Dit gaat vervolgens niet weg, zelfs na acht uur slapen niets opgeschoten.. Enig idee hoe ik dit op kan lossen?

• Mr.Barry
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-07 17:25
Ik loop tegen het probleem aan dat het hulpprogramma voor het maken van installatiemedia zegt dat er geen usb-flashstation gevonden kan worden.
Ik heb meerdere usb sticks geprobeerd en tevens meerdere laptops.

USB van bijvoorbeeld 8 gb, fat32 geformatteerd...

Iemand een idee?

Added: zal even NTFS proberen, vermoed dat dat het is.

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Barry op 30-09-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
na de anni update krijg ik een zwart scherm bij het inlogscherm. (monitor geeft aan dat de hij de resolutie niet aankan) ik kan op het systeem, met ssd, niet in safe mode komen omdat windows niet op toetsaanslagen reageerd en doordat ik geen beeld heb kan ik ook win10 ook niet instellen om in safemode op te starten 8)7 ik heb half (beetje overdreven) internet al afgezocht, maar geen oplossing gevonden.

iemand hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:15
ikke4 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:32:
na de anni update krijg ik een zwart scherm bij het inlogscherm. (monitor geeft aan dat de hij de resolutie niet aankan) ik kan op het systeem, met ssd, niet in safe mode komen omdat windows niet op toetsaanslagen reageerd en doordat ik geen beeld heb kan ik ook win10 ook niet instellen om in safemode op te starten 8)7 ik heb half (beetje overdreven) internet al afgezocht, maar geen oplossing gevonden.

iemand hier?
Mijn suggestie zou zijn om met de Media Creation Tool een USB-stick te maken, met deze te booten en dan via herstelopties een versie terug te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
helaas, ik heb dat ook al geprobeerd, maar dat doet hij niet. alles wat op de media created usb stick staat is geprobeerd.. zelfs advanced options (je komt weer gewoon in het menu) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Leuk, de aniversary update geeft weer leuke foutmeldingen bij updaten.

a) Na starten van update en de verplichte herstart: Blue screen error: RAMDISK error. Dit is een error die veel voorkwam bij de initiële upgrade lees ik op internet. Twee mogelijke oplossingen:
1-De RAM bad sector register van windows voorkomt dat de update in RAM geladen kan worden, wis bad sector register in windows.
2-De download van de update is corrupt op de c:\ schijf.

Bij mij bleek uiteindelijk de 2e aan de hand. Kunnen ze geen integrity check inbouwen in zulke grote downloads? Dan hoef ik niet eerst te wachten op dit soort updates die toch de soep in lopen.
Alles moeten wissen van de tijdelijke bestanden (geforceerd) en daarna update opnieuw laten downloaden... :X

Nog een leuke: hij wil ook perse 20GB vrij hebben op de schijf waar windows staat.
Dat had ik, totdat hij dus de windows update ging downloaden naar de c:\ schijf. Ik kwam op 19.5 GB uit. Weigerde hij dus ook dienst. Tevens speelde de page-file en hybernate file daar ook nog een spelletje mee, toen ik een tweede poging deed. Dus kon pas bij de 3e poging na wat extra bestanden wissen aan de update.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 22:09
Hoi allen,

Ik heb mijn pc opnieuw moeten installeren omdat mijn account verwijderd was en deze niet terug te halen was.
Nu heb ik een nieuw account gemaakt tijdens het opstart proces met een microsoft-koppeling.

Nu heb ik dit gedaan omdat ik voordat ik de pc opnieuw installeerde een vage bug had om in te loggen in de store met mijn MS-account. Nu ben ik dus ingelogd in de ms-store/apps etc maar wil teruggaan naar lokale account. Is dit mogelijk dat mijn apps ingelogd blijven etc????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
theduke1989 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:27:
Hoi allen,

Ik heb mijn pc opnieuw moeten installeren omdat mijn account verwijderd was en deze niet terug te halen was.
Nu heb ik een nieuw account gemaakt tijdens het opstart proces met een microsoft-koppeling.

Nu heb ik dit gedaan omdat ik voordat ik de pc opnieuw installeerde een vage bug had om in te loggen in de store met mijn MS-account. Nu ben ik dus ingelogd in de ms-store/apps etc maar wil teruggaan naar lokale account. Is dit mogelijk dat mijn apps ingelogd blijven etc????
Ja je kunt met een lokale account inloggen en dan gebruik maken van b.v. onedrive die is ingelogd op je Microsoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ikke4

Heb hier ook verschillende laptops gehad die na de update alleen nog een zwart scherm toonden.
Gelukkig waren ze nog wel te bereiken via teamviewer, je krijgt dan een heel klein teamviewer venster van 640x480 maar dat is nog net groot genoeg om windows update te starten en de laatste updates te installeren. Daarna herstarten geeft weer normaal beeld.

Misschien werkt e.e.a. ook via remote desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:39:
@ikke4

Heb hier ook verschillende laptops gehad die na de update alleen nog een zwart scherm toonden.
Gelukkig waren ze nog wel te bereiken via teamviewer, je krijgt dan een heel klein teamviewer venster van 640x480 maar dat is nog net groot genoeg om windows update te starten en de laatste updates te installeren. Daarna herstarten geeft weer normaal beeld.

Misschien werkt e.e.a. ook via remote desktop
Bedankt voor het meedenken, helaas moet je zowel voor teamviewer als voor remote desktop vantevoren dingen hebben geïnstalleerd of ingesteld. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien lukt het nog met een oud beeldscherm aangesloten op bijv. een VGA poort

Probleem is waarschijnlijk dat moderne schermen de 640x480 resolutie niet ondersteunen, vandaar een zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
Hallo, :)

Weet niet of ik in het juiste topic zit voor mijn probleem met mijn win 10.

Sinds de laatste update van win 10 onder vind ik een probleem bij het opstarten dat die gelijk trager is.
Dan heb ik nog een aantal problemen ondervonden.

Als ik naar mijn windows menu wil gaan (rechts onder) dan start die soms niet op of heel traag en zie ik niks en na een tijdje komt het er door of alles loopt even vast en ik kan niks meer doen dan.

Ook bij het afsluiten van mijn pc duurt het een tijdje.

Zelf ben ik al een paar dagen aan het google naar het probleem, maar voor het moment kan ik niet de juiste oplossing vinden.

Met vriendelijke groeten,
Deefje85 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Deefje85 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:31:
Hallo, :)

Weet niet of ik in het juiste topic zit voor mijn probleem met mijn win 10.

Sinds de laatste update van win 10 onder vind ik een probleem bij het opstarten dat die gelijk trager is.
Dan heb ik nog een aantal problemen ondervonden.

Als ik naar mijn windows menu wil gaan (rechts onder) dan start die soms niet op of heel traag en zie ik niks en na een tijdje komt het er door of alles loopt even vast en ik kan niks meer doen dan.

Ook bij het afsluiten van mijn pc duurt het een tijdje.

Zelf ben ik al een paar dagen aan het google naar het probleem, maar voor het moment kan ik niet de juiste oplossing vinden.

Met vriendelijke groeten,
Deefje85 :)
Hallo,

Is dit gelijk na het installeren van de updaten? welke acties heb je zelf ondernomen? Heb je een hdd of een ssd?

Heb je al een systeem herstel gedaan? vervolgens kijken of er nieuwe updates zijn?

wat zijn de specificaties van je pc?

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deefje85
Heb het tijdje probleem gevonden.

Blijkbaar was er iets verdwenen van update's van mijn grafische kaart.

Hem heb opnieuw geïnstalleerd en het probleem is opgelost.

Dit is wel gebeurd na de update van win 10 (bijkomende update's)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Deefje85 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:23:
Heb het tijdje probleem gevonden.

Blijkbaar was er iets verdwenen van update's van mijn grafische kaart.

Hem heb opnieuw geïnstalleerd en het probleem is opgelost.

Dit is wel gebeurd na de update van win 10 (bijkomende update's)
Mooi dat het is opgelost! Ik gok dat de driver bij een update niet goed geinstalleerd is. Had je de drivers hiervoor automatisch laten installeren door Windows? Ik merk wel eens dat ze oudere versies installeren bij iets minder bekende Hardware. Als er dan een grote update geweest is worden die drivers niet geupdate maar de driver ondersteund op dat moment Windows niet op de juiste manier. Als ik dan handmatig de driver download werkt het weer met een nieuwere versie.

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deefje85
Heb daar nog nooit een probleem mee had.

Sinds de laatste update van Windows 10 was dit probleem op eens.

Onderaan mijn startbalk krijg ik altijd te zien als mijn drivers een update nodig hebben of niet.
Nu zag dat er inderdaad iets verdwenen was.

Probleem is opgelost.

Bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik heb een "probleem".

Situatie:
C:\ = Crucial M4 128GB ssd -> Win 7 64bit
D:\ = HDD

Nou heb ik een nieuwe SSD erbij geknald (Crucial MX200 500GB) en met de Win10 bootable USB stick opgestart en windows 10 64bits geinstalleerd op de nieuwe (met F12 van mijn Gigabyte mobo de boot source geselecteerd).
Tijdens de win10 installatie zag hij alle schijven gewoon netjes, en ik heb win10 gewoon op de nieuwe SSD laten installeren.

Maar...ik heb de oude SSD (M4) gewoon erin laten zitten en wanneer ik de pc opstart vanaf de nieuwe SSD geeft hij aan dat ik in win10 of win7 kan booten 8)7 Ik heb niet gevraagd voor een dualboot setup...

Maar goed, het probleem is dus: wanneer ik de nieuwe SSD ontkoppel en dan gewoon van mijn oude SSD wil opstarten (win 7 dus) om wat files te backuppen, start ie Win10 op en dan krijg ik een melding dat ie niet kan starten omdat 1 of meerdere schijven/sources ontbreken 8)7

Maar andersom werkt het ook zo: als ik de oude SSD ontkoppel en dan boot via de nieuwe SSD, dan krijg ik een zwart beeld met cursor-puntjes en dan gebeurt er niks.

Dus het lijkt alsof ie beide disks aan elkaar gelinkt heeft....Ik durf mijn oude SSD nu niet te formatteren (om te gebruiken om games op te installeren), omdat ik dan bang ben dat wanneer ik de PC restart, dat ie niet meer wilt doorstarten vanwege het ontbreken van die schijf...

Ja ik weet het, niet slim van me om de oude SSD gewoon erin te laten zitten, maar ja, wist ik veel dat hij daar nog iets mee ging doen toen ik aangaf op de nieuwe te willen installeren.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Deathchant schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:44:

Situatie:

Nou heb ik een nieuwe SSD erbij geknald (Crucial MX200 500GB) en met de Win10 bootable USB stick opgestart en windows 10 64bits geinstalleerd op de nieuwe (met F12 van mijn Gigabyte mobo de boot source geselecteerd).
Tijdens de win10 installatie zag hij alle schijven gewoon netjes, en ik heb win10 gewoon op de nieuwe SSD laten installeren.

Maar...ik heb de oude SSD (M4) gewoon erin laten zitten en wanneer ik de pc opstart vanaf de nieuwe SSD geeft hij aan dat ik in win10 of win7 kan booten 8)7 Ik heb niet gevraagd voor een dualboot setup...

Maar goed, het probleem is dus: wanneer ik de nieuwe SSD ontkoppel en dan gewoon van mijn oude SSD wil opstarten (win 7 dus) om wat files te backuppen, start ie Win10 op en dan krijg ik een melding dat ie niet kan starten omdat 1 of meerdere schijven/sources ontbreken 8)7

Maar andersom werkt het ook zo: als ik de oude SSD ontkoppel en dan boot via de nieuwe SSD, dan krijg ik een zwart beeld met cursor-puntjes en dan gebeurt er niks.

Dus het lijkt alsof ie beide disks aan elkaar gelinkt heeft....Ik durf mijn oude SSD nu niet te formatteren (om te gebruiken om games op te installeren), omdat ik dan bang ben dat wanneer ik de PC restart, dat ie niet meer wilt doorstarten vanwege het ontbreken van die schijf...

Ja ik weet het, niet slim van me om de oude SSD gewoon erin te laten zitten, maar ja, wist ik veel dat hij daar nog iets mee ging doen toen ik aangaf op de nieuwe te willen installeren.
Wat doet hij als je de HDD weer terugplaats samen met de oudd SSD?

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:19
De oude SSD is hier de bootpartitie, die verwijst naar Windows 7 op diezelfde schijf én naar de nieuwe SSD. Met alleen de oude SSD wil hij Windows 10 opstarten, want die is als laatste geïnstalleerd, met alleen de nieuwe gaat hij helemaal niet opstarten, want geen bootpartitie.
Aanpassen van de BCD geeft misschien een oplossing, Google BCD edit ...

[ Voor 0% gewijzigd door Spiff op 16-10-2016 20:28 . Reden: Editie = edit ]

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Shit, ja nu je het zegt:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8601/29735092863_6551f418ef_o.png

Ik ben niet zo'n held in deze dingen, maar het deleten van de 2e regel (G:\Windows), zou dat ervoor zorgen dat ik dan wel kan opstarten zonder oude SSD, of gooit ie dan gewoon de bootselectie weg?

EDIT: nee, want hij heeft de index blijkbaar op de oude SSD staan...Wellicht dat dit werkt:
1: oude ssd ontkoppelen
2: win10 usb stick erin
3: booten vanaf stick
4: fix startup errors

[ Voor 23% gewijzigd door Deathchant op 16-10-2016 20:37 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35
ikke4 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:20:
[...]

Bedankt voor het meedenken, helaas moet je zowel voor teamviewer als voor remote desktop vantevoren dingen hebben geïnstalleerd of ingesteld. :'(
Misschien is het OS nog over te nemen via RDP. Mstsc.exe. Volgens mij hoef je daar out of the box niet veel voor in te stellen bij een thuis OS. Sterker nog, je wil het vaak uithebben.
In ieder geval hoef je niets te installeren, dit zit er standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:19
Deze bootconfiguratie staat dan nog steeds op de oude SSD, als je nu de andere regel verwijdert kan je met je oude SSD Windows 7 opstarten...
Verder zou ik Win10 opnieuw installeren op de nieuwe SSD zonder de oude SSD geplaatst...

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 19:32
ikke4 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:20:
[...]

Je kunt remote desktop inschakelen via een (remote) registry aanpassing.

[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 16-10-2016 23:03 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:05
Deathchant schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:44:

Situatie:

Meest simpel lijkt me de oude SSD en HDD loskoppelen en Windows opnieuw installeren (of eventueel repair) op de nieuwe SSD. Van USB naar SSD ben je daar tegenwoordig minder tijd mee kwijt dan het zoeken naar een andere oplossing. Zodra het werkt de beide andere weer terugplaatsen en configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Bedankt voor de adviezen. Na 't weekend heb ik weer tijd en ga ik eerst met de usb stick proberen of ik 't aan de praat krijg, lees: dat ik de nieuwe win10 ssd ook bookable krijg zonder aanwezigheid van de oude ssd.
Daarna zal ik dan eens kijken naar easybcd. Overigens heb ik nu het probleem erbij dat de pc een restart doet terwijl ik op shutdown geklikt heb. Powersettings staan gewoon goed, en dit probleem is ineens ontstaan. Misschien wel door een update op de achtergrond ofzo.... Dus dat eerst ff proberen te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo,
Ik heb een klein probleempje/vraagje.
De pc bij ons thuis liep steeds vast dus hebben we besloten om een clean instal van windows te doen.
het probleem is nu dat het standaard besturings-systeem windows 7 was en ik die naderhand heb geupgrade naar windows 10. nu heb ik dus windows 7 overnieuw geinstaleerd maar als ik update naar windows 10 blijft dezen hangen op 99% bij het voorbereiden van de upgrade dit gebeurt bij het kopje windows 10 installeren.
mijn vraagje is nu is het ook mogenlijk om een clean instal van windows 10 te doen en dan de windows 7 key gebruiken omdat dezen key al is geactiveerd met het upgraden naar windows 10. of is er een anderen beteren oplossing.

Ik hoop dat ik alles een beetje duidelijk uitgelegd heb.

Het leven is geen ponnykamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Yannick-ski schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:18:
Hallo,
Ik heb een klein probleempje/vraagje.
De pc bij ons thuis liep steeds vast dus hebben we besloten om een clean instal van windows te doen.
het probleem is nu dat het standaard besturings-systeem windows 7 was en ik die naderhand heb geupgrade naar windows 10. nu heb ik dus windows 7 overnieuw geinstaleerd maar als ik update naar windows 10 blijft dezen hangen op 99% bij het voorbereiden van de upgrade dit gebeurt bij het kopje windows 10 installeren.
mijn vraagje is nu is het ook mogenlijk om een clean instal van windows 10 te doen en dan de windows 7 key gebruiken omdat dezen key al is geactiveerd met het upgraden naar windows 10. of is er een anderen beteren oplossing.

Ik hoop dat ik alles een beetje duidelijk uitgelegd heb.
Eenmaal Windows 10 draaiende en je moet een herinstallatie doen hoef je niet eerst Windows 7 opnieuw te installeren en de upgrade te doen. (Dit was voorheen wel zo) Je kunt nu inderdaad direct Windows 10 installeren en je Windows 7 key invoeren. Deze optie is mogelijk sinds Windows 10 build 1511 (november 2015 update).
“We have received a lot of feedback from Insiders on making it easier to activate Windows 10 on devices that take advantage of the free upgrade offer to genuine Windows by using existing Windows 7, Windows 8 or Windows 8.1 product keys. If you install this build of the Windows 10 Insider Preview on a PC and it doesn’t automatically activate, you can enter the product key from Windows 7, Windows 8 or Windows 8.1 used to activate the prior Windows version on the same device to activate Windows 10 by going to Settings > Update & security > Activation and selecting Change Product Key. If you do a clean install of Windows 10 by booting off the media, you can also enter the product key from prior Windows versions on qualifying devices during setup.”

[ Voor 33% gewijzigd door FREAKJAM op 04-11-2016 08:38 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Eens windows 10 op uw systeem is geinstalleerd en je doet terug een clean install,dan hoef je zelfs geen key meer in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Nog bedankt voor de reacties het is inmiddels al gelukt zonder enigen problemen en het systeem draait weer als een zonnetje

Het leven is geen ponnykamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Eerste post gelezen en zoekfunctie gebruikt, blijft lastig voor me.

Ik heb windows 10 nodig voor vakspeficieke software te kunnen draaien (ik draai hier nu linux). Nu begrijp ik het e.e.a. niet helemaal qua upgraden van hardware i.r.t. de OEM versie in de pricewatch. Ik weet dat die "upgrade windows 7 naar 10 versie" 10 jaar geldig is en dat de OEM versie uit de pricewatch anders is, toch? (iemand anders dacht dat het zo in elkaar stak). Stel, ik installeer windows 10 OEM á 30 euro welke genoemd is in de pricewatch en naderhand wil ik ooit nog:
  • Geheugen uitbreiden
  • M2 SSD erin
  • Nog wat extra ssd's erin gooien
  • Andere processor
Kan dat dan zomaar of moet ik bij iedere hardware wijziging danwel aanvulling een nieuwe versie van windows 10 OEM kopen? Indien dat het klopt dat de windows 10 OEM gebonden is aan specifieke hardware, welke hardware is dat dan? Want dan weet ik welke upgrades of aanvullingen ik zal voortrekken alvorens windows 10 te installeren.

Thx.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Add/edit:

Heb al antwoord, blijkbaar is windows 10 OEM gekoppeld aan het moederbord en dan zou ik alle upgrades die hier boven staan vermeeld kunnen uitvoeren met behoud van een werkend windows 10 OS (slag om de arm houden bij een cpu-exchange, omdat er wat gewisseld wordt, want anders is als wat toevoegen).

[ Voor 47% gewijzigd door govie op 09-11-2016 15:08 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:57
Ben bezig een nieuwe PC te configurereren voor mijn ouders. Op dit moment draaien ze Windows 7 pro 64bit, welke geupdate is van een XP pro 32 bit. Normaal gesproken zou het dus moten lukken om de Win7 pro te upgraden naar Win10 pro..maar hoe doe ik dit op een nieuw vers systeem?

Ik kan natuurlijk eerst XP-win7-win10 doen...maar kan het niet sneller? Heb ik dan alleen de key van 7 nodig?

Hi Ha Hopjesvla

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Topicstarter
Hopjesvla79 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:46:
Ben bezig een nieuwe PC te configurereren voor mijn ouders. Op dit moment draaien ze Windows 7 pro 64bit, welke geupdate is van een XP pro 32 bit. Normaal gesproken zou het dus moten lukken om de Win7 pro te upgraden naar Win10 pro..maar hoe doe ik dit op een nieuw vers systeem?

Ik kan natuurlijk eerst XP-win7-win10 doen...maar kan het niet sneller? Heb ik dan alleen de key van 7 nodig?
Kan je hier wat mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Meg op 24-11-2016 15:51 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Hopjesvla79
thanks, die had ik ook gevonden. Maar ik zou willen weten of er iemand is die weet of het ook dus kan, op een kaal systeem win10 installeren en activeren met een win7 (upgrade) key?

Hi Ha Hopjesvla

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Hopjesvla79 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:58:
thanks, die had ik ook gevonden. Maar ik zou willen weten of er iemand is die weet of het ook dus kan, op een kaal systeem win10 installeren en activeren met een win7 (upgrade) key?
Nee, je kan de Windows 7 key niet gebruiken voor Windows 10. Dan moet je van Windows 7 naar Windows 10 upgraden, dan zal je OS wel geactiveerd zijn als ik correct ben.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
Markimoo schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:59:
[...]

Nee, je kan de Windows 7 key niet gebruiken voor Windows 10. Dan moet je van Windows 7 naar Windows 10 upgraden, dan zal je OS wel geactiveerd zijn als ik correct ben.
Dit is wel mogelijk, al sinds build 1511. Daarvoor was dat niet mogelijk. Hedendaags gaat het je echter waarschijnlijk niet meer lukken, de periode dat de upgrade naar Windows 10 gratis was, is namelijk verlopen.

[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 24-11-2016 16:05 ]

is everything cool?

• Hopjesvla79
zit me te bedenken dat in het slechtste geval ik eerst win7 moet installeren (ondanks dat dit een upgrade is, kan ook deze vers geinstalleerd worden), dus dat scheelt weer de installatie van XP :-)

Hi Ha Hopjesvla

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
FREAKJAM schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:02:
[...]

Dit is wel mogelijk, al sinds build 1511. Daarvoor was dat niet mogelijk. Hedendaags gaat het je echter waarschijnlijk niet meer lukken, de periode dat de upgrade naar Windows 10 gratis was, is namelijk verlopen.
Klopt, maar je kan het altijd proberen, toch?

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
FREAKJAM schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:02:
[...]

Upgraden naar Windows 10 is nog steeds mogelijk als je 'assistive technologies' gebruikt (of eigenlijk op Yes kunt drukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
precies, mocht al het upgraden niet lukken dan kan ik nog altijd met een oem installatie voor een paar tientjes uit de voeten, toch?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:56
Edit: opgelost

[ Voor 94% gewijzigd door Gunth op 25-11-2016 21:53 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Flitzer schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:42:
[...]

Upgraden naar Windows 10 is nog steeds mogelijk als je 'assistive technologies' gebruikt (of eigenlijk op Yes kunt drukken).
Nooit geweten dat, handige link. :-)
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:54:
precies, mocht al het upgraden niet lukken dan kan ik nog altijd met een oem installatie voor een paar tientjes uit de voeten, toch?
Yep, dat is tegenwoordig niet meer zo duur.
Jammer dat je je vraag hebt verwijderd. :-( Wel mooi dat het is opgelost. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Gisteren wilde ik Windows 10 Pro 64 Bit NL opnieuw installeren. Dus de Media Creation Tool gedownload, want dan krijg je een recente ISO op je USB Stick. Echter deze gaf alleen de optie om een Windows 10 Home, Windows 10 N en Windows 10 N Single Language USB stick te creëren. Waar ik voorheen nog gewoon voor een Windows 10 Pro image kon kiezen. Ik kan ook nergens vinden waar en wanneer dit veranderd is.

Toch maar een Windows 10 Home 64 Bit NL USB Stick laten maken met in mijn achterhoofd wellicht herkent hij het hardware ID en installeert bij zelf de Pro. Dat gebeurde niet.

Ik hebt toen productcode wijzigen gedaan en mijn Windows 8.1 Pro productcode opgegeven hierna ging hij updaten naar Windows 10 Pro?

Is het niet meer mogelijk een Microsoft Windows 10 Pro USB Stick te maken met de Media Creation Tool?

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 06-12-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:39
Jumpman schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:16:Is het niet meer mogelijk een Microsoft Windows 10 Pro USB Stick te maken met de Media Creation Tool?
Hier kan je het complete Windows 10 ISO bestand downloaden met Pro+Home om schoon te installeren of om te upgraden.
Microsoft: Download Windows 10-schijfbestand (iso-bestand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
The_Doman schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:53:
[...]

Hier kan je het complete Windows 10 ISO bestand downloaden met Pro+Home om schoon te installeren of om te upgraden.
Ook deze website geeft drie versies (meerder PC's en IP's geprobeerd):
Windows 10
Windows 10 N
Windows 10 N Single Language.

Bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Jumpman schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:00:
[...]
Windows 10 Home
Windows 10 N

Bij jou ook?
Nee, bij mij komt alleen de optie Windows 10 waarmee zowel Home als Pro mee kan worden geinstalleerd/geupgrade?.
Verschillende PC's/VM, (Windows 10, Windows 7, XP), Firefox browser.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2qivksl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
The_Doman schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:16:
[...]

Nee, bij mij komt alleen de optie Windows 10 waarmee zowel Home als Pro mee kan worden geinstalleerd/geupgrade?.
Verschillende PC's/VM, (Windows 10, Windows 7, XP), Firefox browser.

[afbeelding]
Hmmm, ik zie het nu ook, bij mij ook Windows 10 (zonder Home). Maar als ik dan Windows 10 installeer dan kiest hij ergens automatisch voor Windows 10 Home, terwijl er Windows 10 Pro op de machine stond. Hij zou dan toch ook automatisch a.d.h.v. het hardware ID Windows 10 Pro moeten installeren?

Ik weet dat je een "ei.cfg" kan maken, maar dit mag toch niet de bedoeling zijn van Microsoft voor 'simpele' thuisgebruikers die een schoen installatie willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Jumpman schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:00:
[...]

Windows 10
Windows 10 N

Bij jou ook?
Bij mij staat er boven het dropdown meuutje:
Onderstaande Windows 10-versies gelden voor zowel Windows 10 Home als Windows 10 Pro.

Welllicht de ISO zowel werkt voor Home en Pro edities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
EricJH schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:08:
[...]
Bij mij staat er boven het dropdown meuutje:
Onderstaande Windows 10-versies gelden voor zowel Windows 10 Home als Windows 10 Pro.

Klopt, maar hij installeert gewoon standaard Home, terwijl er Pro op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
EricJH schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:08:
[...]
Ja, de ISO werkt voor HOME en PRO, schone installaties (boot) en upgrades (setup).
Alleen kiezen voor de gewenste taal en 32/64bit bij het downloaden.
Jumpman schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:19:
[...]
Apart, nog niet meegemaakt? Je start toch wel van de ISO(DVD/USB ) op?
Je kan dan kiezen om Home of Pro te installeren.
Anders netwerk vebinding uitzetten tijdens installeren? :?

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 06-12-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Jumpman schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:19:
[...]

Tijdens de installatie controleert die of er een licentie in de BIOS staat en als dat zo is, is dat in de meeste gevallen een Home licentie. Daarom krijg je de home versie. Om dat tegen te gaan, moet je de ei.conf route volgen om daar handmatig de pro te selecteren.

code:
1
2
[Channel]
Retail

Been there, done that, got actrivated Pro back. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb een probleem met een Acer laptop (Type ES-15, ES1-531-C8S7)

De gebruiker is een vriend van mij, die heeft omdat zijn toetsenboard niet meer werkt Windows 10 opnieuw proberen te installeren.

Echter gaat daar iets niet bij goed, het hele proces van opnieuw installeren lijkt goed te gaan, behalve dan dat de Laptop bij 96% een boot doet en weer opnieuw begint bij een installatie voortgang van 64%.... Dit doet hij continue, maakt niet uit hoelang je de laptop laat installeren. Terug naar zijn oorspronkelijke versie gaan wil niet meer.

Het maakt niet uit alsof ik van de mogelijk van de Acer zelf gebruik maak, opstarten vanaf het Acer bootscherm met Alt + F10 of dat ik een Windows USB installatie stick aan maakt. In beide gevallen stopt de installatie bij 96% om weer bij 64% na een automatische reboot te starten.

Wie weet raad? Ben nu al bijna 3 dagen bezig om Windows 10 op dit systeem te krijgen.

p.s. ik weet dat ik zelf gebruik maak van de Insider versie, maar ook de eigen Acer Alt + F10 opstart methode werkt niet!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Bullet NL schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:31:
Ik heb een probleem met een Acer laptop (Type ES-15, ES1-531-C8S7)

De gebruiker is een vriend van mij, die heeft omdat zijn toetsenboard niet meer werkt Windows 10 opnieuw proberen te installeren.

Echter gaat daar iets niet bij goed, het hele proces van opnieuw installeren lijkt goed te gaan, behalve dan dat de Laptop bij 96% een boot doet en weer opnieuw begint bij een installatie voortgang van 64%.... Dit doet hij continue, maakt niet uit hoelang je de laptop laat installeren. Terug naar zijn oorspronkelijke versie gaan wil niet meer.

Het maakt niet uit alsof ik van de mogelijk van de Acer zelf gebruik maak, opstarten vanaf het Acer bootscherm met Alt + F10 of dat ik een Windows USB installatie stick aan maakt. In beide gevallen stopt de installatie bij 96% om weer bij 64% na een automatische reboot te starten.

Wie weet raad? Ben nu al bijna 3 dagen bezig om Windows 10 op dit systeem te krijgen.

p.s. ik weet dat ik zelf gebruik maak van de Insider versie, maar ook de eigen Acer Alt + F10 opstart methode werkt niet!
Heb je de originele Acer installatie cd nog? evt. die proberen om te kijken of het werkt.

Een eigen boot cd maken? kijken of dat werkt?

Boot usb al een keer opnieuw gemaakt? Dat zou je anders ook nog kunnen proberen.

Waar haal je de installatie bestanden vandaan?

Nog genoeg schijf ruimte waar Windows 10 op komt? Misschien helpt het cleanen van de disk in diskpart?

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Misschien is het toetsenbord het probleem en blijft de installatie (driver) daarop hangen op de achtergrond? In de BIOS nog spannende dingen die de installatie tegen kunnen houden of onderbreken? Die USB stick heb je gewoon met de Microsoft USB tool gemaakt, dus dat ie de installatiebestanden download? Kan je een extern toetsenbord proberen, kijken of het werkt? Misschien vergezocht, maar ik probeer ook maar wat.

[ Voor 13% gewijzigd door chim0 op 17-12-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:15
Sinds gisteren probeer ik de w10 upgrade door te voeren mbv w10 upgrade assistant. Deze blijft echter telkens langzamer worden vanaf 70% om vervolgens vast te lopen op 99%. (Nu al ruim 6 uur..) natuurlijk lopen googelen en onvoorstelbaar dat dit probleem al zo langlopend is. Ik wil echter niet de OEM licentie van mijn Surface verkloten door de media creation tool van Windows te gebruiken en zo de update te forcen. Iemand ervaring met dit 99% probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
Wouter Lucassen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:16:
Sinds gisteren probeer ik de w10 upgrade door te voeren mbv w10 upgrade assistant. Deze blijft echter telkens langzamer worden vanaf 70% om vervolgens vast te lopen op 99%. (Nu al ruim 6 uur..) natuurlijk lopen googelen en onvoorstelbaar dat dit probleem al zo langlopend is. Ik wil echter niet de OEM licentie van mijn Surface verkloten door de media creation tool van Windows te gebruiken en zo de update te forcen. Iemand ervaring met dit 99% probleem?
We hebben toch echt wat meer info nodig om je te kunnen helpen. Loopt hij vast met een foutmelding of iets dergelijks? Wat zeggen de (update)logs?

Je vraagt hoort trouwens eigenlijk niet thuis in dit topic. Wellicht dat een modje hem kan moven. In de startpost van dat topic, vind je ook een handige link met info wanneer een upgrade mislukt.

Reacties verplaatst :+

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 02-01-2017 23:16 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Of gewoon een Surface recovery image downloaden en een clean install doen. Bij een Surface zit de licentie in de BIOS en het lijkt me niet dat je dat onherstelbaar kunt verklooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
Ik heb het topic doorlopen, maar kon het antwoord op mijn (specifieke) vraag niet vinden. Wel wat aanknopingspunten. Voor de volledigheid stel ik de vraag, omdat iemand mogelijk het juiste antwoord weet.

Achtergrond:
De laptop van mijn vriendin (i5, 4GB geheugen 128 ssd - modelnaam niet bij de hand) kwam geleverd met Windows 8. Toen de mogelijkheid kwam om deze te upgraden naar Windows 10 (in de periode dat dit kosteloos kon) hebben we dat gedaan. Op windows 10 de laptop met veel plezier gebruikt, totdat de laptop gebreken kreeg (o.a. de optische drive functioneerde niet). Daarop hebben we de laptop naar de support van de winkel van aankoop gebracht. Zij hebben de laptop nagekeken en binnen garantie hersteld, onder andere het moederbord en de optische drive vervangen. De laptop is bovendien weer teruggebracht naar fabrieksinstellingen, wat er onder andere op neerkomt dat Windows 8 weer opnieuw is geïnstalleerd.

Vraag:
Is het mogelijk om Windows 8 te upgraden naar Windows 10, in gedachten nemende dat deze reeds eerder op de laptop was geïnstalleerd? Staat er dus 'ergens' bij Microsoft deze laptop/het serienummer van Windows 8 geregistreerd (geactiveerd) als geupgrade naar Windows 10?
Noot: De winkel van aankoop geeft aan de upgrade naar Windows 10 niet te ondersteunen, aangezien de laptop met Windows 8 werd verkocht en willen daarmee dus niet verder helpen.

Mogelijke antwoorden (reeds gevonden):
  • Er is sprake van een hardware-verandering en daarbij is het niet (meer) mogelijk om naar Windows 10 te upgraden. In hoeverre geldt dat dus voor deze laptop, waar een aantal onderdelen van zijn vervangen?
  • Ik zou gebruik kunnen maken van de "Windows 10 free upgrade for customers who use assistive technologies" - Is dit legitiem om te doen? Zijn er andere bezwaren, behalve dan dat het 'oneigenlijk gebruik' van de mogelijkheid is?
  • Doordat de laptop/het serienummer van Windows 8 geregistreerd staat als reeds geupgrade kan ik misschien gebruik van de media creation tool?

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 03-01-2017 15:00 . Reden: tekstuele aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
bazzemans schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:58:
Ik heb het topic doorlopen, maar kon het antwoord op mijn (specifieke) vraag niet vinden. Wel wat aanknopingspunten. Voor de volledigheid stel ik de vraag, omdat iemand mogelijk het juiste antwoord weet.

Achtergrond:
De laptop van mijn vriendin (i5, 4GB geheugen 128 ssd - modelnaam niet bij de hand) kwam geleverd met Windows 8. Toen de mogelijkheid kwam om deze te upgraden naar Windows 10 (in de periode dat dit kosteloos kon) hebben we dat gedaan. Op windows 10 de laptop met veel plezier gebruikt, totdat de laptop gebreken kreeg (o.a. de optische drive functioneerde niet). Daarop hebben we de laptop naar de support van de winkel van aankoop gebracht. Zij hebben de laptop nagekeken en binnen garantie hersteld, onder andere het moederbord en de optische drive vervangen. De laptop is bovendien weer teruggebracht naar fabrieksinstellingen, wat er onder andere op neerkomt dat Windows 8 weer opnieuw is geïnstalleerd.

Vraag:
Is het mogelijk om Windows 8 te upgraden naar Windows 10, in gedachten nemende dat deze reeds eerder op de laptop was geïnstalleerd? Staat er dus 'ergens' bij Microsoft deze laptop/het serienummer van Windows 8 geregistreerd (geactiveerd) als geupgrade naar Windows 10?
Noot: De winkel van aankoop geeft aan de upgrade naar Windows 10 niet te ondersteunen, aangezien de laptop met Windows 8 werd verkocht en willen daarmee dus niet verder helpen.

Mogelijke antwoorden (reeds gevonden):
  • Er is sprake van een hardware-verandering en daarbij is het niet (meer) mogelijk om naar Windows 10 te upgraden. In hoeverre geldt dat dus voor deze laptop, waar een aantal onderdelen van zijn vervangen?
  • Ik zou gebruik kunnen maken van de "Windows 10 free upgrade for customers who use assistive technologies" - Is dit legitiem om te doen? Zijn er andere bezwaren, behalve dan dat het 'oneigenlijk gebruik' van de mogelijkheid is?
  • Doordat de laptop/het serienummer van Windows 8 geregistreerd staat als reeds geupgrade kan ik misschien gebruik van de media creation tool?
Gelukkig is er ook veel te vinden over Windows 10 buiten dit prachtforum om, dus zojuist even voor je lopen Googlen. :9

Antwoord op je je hardware-gerelateerde vraag vind je hier. De vraag is alleen of je toevallig al build 1607 al draaien en of je je account al had gekoppeld aan deze laptop.
In Windows 10 (versie 1607 of hoger) kunt u uw Microsoft-account koppelen aan de digitale licentie voor Windows 10 op uw apparaat. Zo kunt u Windows opnieuw activeren met behulp van de probleemoplosser voor activeringen als u later een belangrijke hardwarewijziging aanbrengt, zoals bij het vervangen van het moederbord.
Wat betreft de Assistive technologies upgrade; ik heb geen idee of het wel/niet mag. Ik weet alleen dat Microsoft er niet zo blij mee is en dat ze er binnenkort iets aan gaan doen.
Please do not use the "Assistive Technologies" webpage tool to late upgrade to Windows 10 if you have missed the free upgrade offer. It is only for those with disabilities, and is being changed soon to prevent abuse of the system.
Antwoord op je laatste vraag uit de FAQ:
Yes, the media creation tool and Windows 10 installation media (ISO files) are available for customers to install Windows 10. If you’re installing Windows 10 for the first time, you’ll need to enter a valid Windows 10 product key or buy a full version of Windows 10 during setup, for this tool to work. If you’ve previously installed Windows 10 on your device, you should have a digital license and Windows 10 will automatically activate without entering a product key.

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 03-01-2017 15:51 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
Bedankt, dat helpt me zeker verder.
Wat ontzettend slecht dat ik die zinssnede over de reeds geïnstalleerde Windows 10 heb gemist. Hoewel daar nog altijd enigszins de vraag blijft hangen of het ook geldt als ik de media creation tool gebruik vanaf een laptop waar nog (weer) Windows 8 op staat. Ik heb al eerder Windows 10 opnieuw geïnstalleerd op deze laptop, alleen dat was altijd vanaf een reeds geïnstalleerde Windows 10.

De tekst daarboven geeft me echter wel het vertrouwen dat het zou moeten kunnen. Voor zover ik weet was het Microsoft Account gekoppeld. Ik zal eens kijken of ik dat kan checken bij het account.

[ Voor 14% gewijzigd door bazzemans op 03-01-2017 15:56 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
bazzemans schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:55:
[...]
De tekst daarboven geeft me echter wel het vertrouwen dat het zou moeten kunnen. Voor zover ik weet was het Microsoft Account gekoppeld. Ik zal eens kijken of ik dat kan checken bij het account.
Als de installatie aan je account gekoppeld blijkt zou de installatie goed moeten activeren. Mocht dat niet zo zijn kun je altijd nog contact opnemen met MS en aangeven dat het een notebook betreft waarvan de fabrikant het mobo heeft vervangen, normaal gesproken kun je 'm dan handmatig activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:35
Ik wil een Windows 7 notebook upgraden naar windows 10, maar de officiële upgrade blijft steeds hangen op 99%. Ik wil hem dus gaan upgraden via een clean install via USB, maar dan mis ik de digital entitlement die je krijgt als je upgrade vanuit 7.

Nu schijn je nog te kunnen activeren met de key van 7, maar voor het geval dat niet kan, probeer ik te zoeken naar de andere mogelijkheid. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de upgrade tool in 7 enkele bestandjes aanmaakt waar je licentie in zit. Je kan dan die bestandjes kopiëren en later terugzetten, en zo kan 10 zichzelf activeren. Maar die methode kan ik niet vinden...kan iemand me wat goede zoekwoorden geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
maarud schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:20:
Nu schijn je nog te kunnen activeren met de key van 7, maar voor het geval dat niet kan, probeer ik te zoeken naar de andere mogelijkheid. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de upgrade tool in 7 enkele bestandjes aanmaakt waar je licentie in zit. Je kan dan die bestandjes kopiëren en later terugzetten, en zo kan 10 zichzelf activeren. Maar die methode kan ik niet vinden...kan iemand me wat goede zoekwoorden geven?
Het magische zoekwoord is gatherosstate :)
Check:
TenForums.com: Clean Install Windows 10 Directly without having to Upgrade First
By default to get the free Windows 10 offer, you would normally need to upgrade to Windows 10 on your activated Window 7 or Windows 8.1 PC to register the activation of Windows 10 for your PC on Microsoft's activation servers. Afterwards, you would be able to clean install Windows 10 on the PC anytime, and have Windows 10 automatically activated.

This tutorial will show you how to directly clean install Windows 10 on your activated Window 7 or Windows 8.1 PC without having to upgrade first, and have Windows 10 legally activated afterwards.

You must be signed in as an administrator to be able to do the steps in this tutorial.
Pagina: 1 ... 55 ... 59 Laatste