Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:46
Ik heb hier blijkbaar geluk. Op 6 verschillende machines de upgrade gedaan en op geen enkele een probleem.
Nu moet ik er wel bij vertellen dat dat allemaal wel vrij cleane systemen zijn zonder extra tweaker en admin stuff zoals classic shell, cc cleaner, aparte AV, etc... Ik heb de indruk dat het vooral in combinatie is met dat soort tools dat het nogal vaak in het honderd loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:15
DJustin schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:00:
Hier ben ik een klein beetje huiverig voor. Als ik dan alles weggegooid heb en vervolgens kan de installer alsnog de HDD niet zien, heb ik toch een beetje een probleem.
Al je een goede install Prep van bijv een USB stick moet dit eigenlijk altijd werken (ik ben nog nooit dit eerder tegengekomen dat het daar aan zou liggen).

Ik heb wel een aantal keer gehad wat jij omschreef en de oplossing bij mij was dan een complete wipe van de disk maar ik ben denk ik sinds windows xp (sp3) dit niet meer tegengekomen dat je bijv. aparte diskdrivers moet meegeven omdat dat pas de disk/controller herkent wordt in de windows installer.

Je kan eventueel het installatie medium opnieuw op een USB stick proberen te maken (4GB of groter), maar verwacht dat je dat al goed gedaan had aangezien je netjes de installer kan starten :)

Onderstaande stappen moet je dan uitvoeren;

Open the command prompt:
Type: diskpart
Type: list disk
This will show all connected disks, their disk numbers, connection status and disk size
Using the sizes, determine which disk is your USB drive and remember its disk number (i.e. Disk 2)
Type the following commands: (where X is the disk number of your USB drive)
sel dis X
clean
cre par pri
active
format fs=ntfs Quick
exit

Kopieer daarna de inhoud van de installer/ISO naar de stick en je moet klaar zijn om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
DJustin schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:00:
[...]

Nee, ook Gparted ziet geen HDD in de laptop zitten. Hij herkend het SD-kaartje wel.
Ik vind het een beetje vreemd, want de bios herkend hem toch echt wel.
Dan zou ik toch zeggen probeer eens een normale usb stick of dvd. Of heb je een verloopstukje zodat je sdkaartje een usb stick wordt en je deze in een usb aansluiting kan stoppen?

En als je windows start en dan in de device manager je ssd opzoekt, tab driver, en dan kijkt wie de driver heeft verzorgt. Ik neem aan gewoon microsoft? Het is niet zo dat je een speciale driver nodig heb of wel?

Watvoor SSD heb je precies dan? :)

https://forums.lenovo.com...-MX200-500Gb/td-p/2274967
Zelfde probleem: SSD wordt herkent door de bios, maar niet door de windows setup. Helaas geen oplossing ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zojuist even het Ubuntu-subsystem geinstalleerd. En dat werkt best wel tof, hoewel niet alles werkt.
'ifconfig' doet het niet.

Maar goed. Ik heb in de /home een bestand staan. Kan ik die ook in Windows zelf ergens terug vinden? Of werkt het niet zo? Ik zie wel dat er een /mnt/c/ is waarin de hele schijf op gemount is.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:56
Axelfoley007 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:25:
[...]

Al je een goede install Prep van bijv een USB stick moet dit eigenlijk altijd werken (ik ben nog nooit dit eerder tegengekomen dat het daar aan zou liggen).

Ik heb wel een aantal keer gehad wat jij omschreef en de oplossing bij mij was dan een complete wipe van de disk maar ik ben denk ik sinds windows xp (sp3) dit niet meer tegengekomen dat je bijv. aparte diskdrivers moet meegeven omdat dat pas de disk/controller herkent wordt in de windows installer.

Je kan eventueel het installatie medium opnieuw op een USB stick proberen te maken (4GB of groter), maar verwacht dat je dat al goed gedaan had aangezien je netjes de installer kan starten :)

Onderstaande stappen moet je dan uitvoeren;

Open the command prompt:
Type: diskpart
Type: list disk
This will show all connected disks, their disk numbers, connection status and disk size
Using the sizes, determine which disk is your USB drive and remember its disk number (i.e. Disk 2)
Type the following commands: (where X is the disk number of your USB drive)
sel dis X
clean
cre par pri
active
format fs=ntfs Quick
exit

Kopieer daarna de inhoud van de installer/ISO naar de stick en je moet klaar zijn om te gaan.
Ik heb alle stappen gevolgd, zonder succes, |:( m.u.v. de traditionele USB-stick. Ik zoek het probleem ook niet echt daar, aangezien de Windows Installer gewoon goed opstart.
Rudie_V schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:44:
[...]

Dan zou ik toch zeggen probeer eens een normale usb stick of dvd. Of heb je een verloopstukje zodat je sdkaartje een usb stick wordt en je deze in een usb aansluiting kan stoppen?

En als je windows start en dan in de device manager je ssd opzoekt, tab driver, en dan kijkt wie de driver heeft verzorgt. Ik neem aan gewoon microsoft? Het is niet zo dat je een speciale driver nodig heb of wel?

Watvoor SSD heb je precies dan? :)

https://forums.lenovo.com...-MX200-500Gb/td-p/2274967
Zelfde probleem: SSD wordt herkent door de bios, maar niet door de windows setup. Helaas geen oplossing ook.
Ik ga binnen afzienbare tijd even met USB-stick proberen, al verwacht ik het probleem daar niet.
De drivers zijn allen verzorgd door microsoft zelf, m.u.v. 1 raid driver. Die wordt door Intel verzorgd.

SSD: Samsung PM951 NVMe MZVLV256.

Ik begin een beetje hoop te verliezen, al weet ik niet bij wie ik zou moeten aankloppen. Misschien de laptop naar Media Markt brengen en €35 betalen voor een nieuwe Windows Instal. Vervolgens zeggen dat ik hem kom ophalen als het gelukt is. >:)

Een tijdje doorgezocht op de PM951. Dit lijkt een probleem wat vaker voorkomt, alleen wordt ik weinig wijzer van op oplossingen.

Probleem 1
Probleem 2

Bij de Dell XPS-13 zeggen ze dat je Raid-on naar disabled moet zetten.

Maar zo ver als ik dat kan zien, is dit niet mogelijk bij de lenovo, ;(

[ Voor 8% gewijzigd door DJustin op 04-08-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:18:
[...]

Probleem hier ook op 3 computers geconstateerd, kobo glo hd en kobo H20 werken niet meer, ik heb update weer eraf gehaald en nu werkt alles weer. Gelijk maar uitgezet dat hij deze update niet gaat installeren de komende maanden.

Wat is dit voor prutswerk zeg, bizar.

Edit: ik denk dat ik een oplossing heb gevonden, straks meer, eerst weer windows 10 au installeren ...
Ben zeer benieuwd naar mogelijke oplossing. Geen ramp op de korte termijn, maar zou handig zijn dat eea opgelost zou worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
Iemand enig idee hoe je de spellingscontole etc uitzet.
Ik heb bij de settings typen al alles uitstaan.
Als ik nu iets typ en op spatie druk dan krijg ik telkens die rode underline.

http://www.howtogeek.com/...utocorrect-in-windows-10/

Bovenstaande werkt dus niet,
Ik had er op de 1511 build geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:22:
[...]

Ben zeer benieuwd naar mogelijke oplossing. Geen ramp op de korte termijn, maar zou handig zijn dat eea opgelost zou worden :).
Ik heb alles geprobeerd van mobile read wat zou moeten werken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Net maar wederom terug naar de vorige versie van windows 10 en ik geef het op. Jammer, maar ik vind het mijn vakantietijd niet waard om hiermee verder te gaan rotzooien.

Het is denk ik wachten op kobo of microsoft.
Rudie_V schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:24:
Edit: kan wel op microsoft afgeven dat de update kut is, maar het probleem schijnt zich al in eerdere builds voor te doen. Je kan ook wat over kobo zeggen dat ze hun apparaten niet getest hebben met de nieuwe aankomende, nu dus uit, windows 10 update. :)
Als ik zo de quote lees zijn ze beiden fout. Maar ik lees ook dat het al in de testversies bekend was, dus mijn inziens had zoiets opgelost moeten zijn. Het is nu ook weer niet een apparaat of merk dat al jaren uit de handel is of dat het een onbekend merk is.

Maar we zien het wel, kobo geeft nu aan dat ze niet eens weten wiens schuld dit is, maar ik ben blij dat microsoft regelijk eenvoudig en uistekend werkende mogelijkheden heeft om een rollback te doen, dat vind ik een heel fijne mogelijkheid van windows 10. Daardoor is het wel weer snel op te lossen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:50
Edit: opgelost, lag niet aan de update!

Ik heb sinds de ann. upgrade een raar probleem. De '1' toets op mijn keyboard wordt niet meer geregistreerd.

Ik heb het keyboard verwisseld, ook met een tweede keyboard hetzelfde probleem, ook in andere USB poorten. De numpad 1 werkt wel. Dit is best onhandig aangezien mijn normale keyboard tenkeyless is ...

Iemand een idee wat dit kan veroorzaken??

[ Voor 9% gewijzigd door lampekap06 op 04-08-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:28
Kan ik dat startmenu ook ergens weer wijzigen? Ik zit maar te zoeken zonder resultaat. Ik vind al die applicaties gerangschikt naar de alfabetletters maar niks. Ik wil gewoon alleen de tegels hebben met mijn eigen samengestelde ''most used'' programma's. Er zit nu heel veel troep tussen. Zo onoverzichtelijk.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:33:
[...]
Als ik zo de quote lees zijn ze beiden fout. Maar ik lees ook dat het al in de testversies bekend was, dus mijn inziens had zoiets opgelost moeten zijn. Het is nu ook weer niet een apparaat of merk dat al jaren uit de handel is of dat het een onbekend merk is.

Maar we zien het wel, kobo geeft nu aan dat ze niet eens weten wiens schuld dit is, maar ik ben blij dat microsoft regelijk eenvoudig en uistekend werkende mogelijkheden heeft om een rollback te doen, dat vind ik een heel fijne mogelijkheid van windows 10. Daardoor is het wel weer snel op te lossen.
Klopt.. maar ze zijn er gelukkig mee bezig, dus dan weet je dat er een oplossing komt... nu maar afwachten verder.. succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
DJustin schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:48:
[...]

Ik heb alle stappen gevolgd, zonder succes, |:( m.u.v. de traditionele USB-stick. Ik zoek het probleem ook niet echt daar, aangezien de Windows Installer gewoon goed opstart.

[...]

Ik ga binnen afzienbare tijd even met USB-stick proberen, al verwacht ik het probleem daar niet.
De drivers zijn allen verzorgd door microsoft zelf, m.u.v. 1 raid driver. Die wordt door Intel verzorgd.

SSD: Samsung PM951 NVMe MZVLV256.

Ik begin een beetje hoop te verliezen, al weet ik niet bij wie ik zou moeten aankloppen. Misschien de laptop naar Media Markt brengen en €35 betalen voor een nieuwe Windows Instal. Vervolgens zeggen dat ik hem kom ophalen als het gelukt is. >:)

Een tijdje doorgezocht op de PM951. Dit lijkt een probleem wat vaker voorkomt, alleen wordt ik weinig wijzer van op oplossingen.

Probleem 1
Probleem 2

Bij de Dell XPS-13 zeggen ze dat je Raid-on naar disabled moet zetten.

Maar zo ver als ik dat kan zien, is dit niet mogelijk bij de lenovo, ;(
Er staat dat je je SATA Operation mode naar AHCI moet zetten. Maar het vreemde is dat je wel normaal windows kan booten.

Maar heeft dit misschien niet met dat secure boot 'gedoe' te maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkness89
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-02-2021
Ik heb een originele Windows 10 Home na een Pro geupgrade door de key te veranderen hij pakte de key en begon te upgraden na het voltooien geeft die aan geen geldige digitale product key doe ik iets fout? ik heb gewoon een legale key ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Rudie_V schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:40:
[...]

Er staat dat je je SATA Operation mode naar AHCI moet zetten. Maar het vreemde is dat je wel normaal windows kan booten.

Maar heeft dit misschien niet met dat secure boot 'gedoe' te maken? :?
Het is mij gelukt. Leg vanmiddag wel uit hoe en wat, want ik heb er een nieuw probleempje bijgekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Darkness89 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:27:
Ik heb een originele Windows 10 Home na een Pro geupgrade door de key te veranderen hij pakte de key en begon te upgraden na het voltooien geeft die aan geen geldige digitale product key doe ik iets fout? ik heb gewoon een legale key ingevoerd.
Je kunt proberen de upgrade van Home naar Pro uit te voeren met de generieke installatie key voor Pro en 'm dan naderhand te activeren met je eigen key. Vreemd genoeg pakt de activatieserver de key dan vaak wel. Je doet denk ik niets fout, maar check voor de zekerheid ook de ID van je key (bijvoorbeeld met ShowKeyPlus). Dan weet je zeker voor welke versie deze is.
spoiler:
generieke key: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T, activeert niet (enkel voor installatie)

[ Voor 8% gewijzigd door mtr33 op 05-08-2016 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er meer mensen die een error krijgen met Microsoft Security Client? Error 0x80070426.
Kan er niet veel over terugvinden voor de anniversary update.
Oplossing zou moeten zijn om de security opnieuw te installeren, maar ik kan het nergens vinden om te deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fs_46
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 16:40
Door die anniversary update zijn de geïnstalleerde Microsoft Games for Windows 8 v1.2 verdwenen. Ik heb ze er opnieuw opgezet, maar ze werken niet meer. Daar is iemand in mijn omgeving niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:09
fs_46 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:38:
Door die anniversary update zijn de geïnstalleerde Microsoft Games for Windows 8 v1.2 verdwenen. Ik heb ze er opnieuw opgezet, maar ze werken niet meer. Daar is iemand in mijn omgeving niet blij mee.
Na de anniversary update waren ze bij mij ook verwijderd, maar ik heb V2 opnieuw gedownload en geïnstalleerd en hier werken de games wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
DJustin schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 06:01:
[...]

Het is mij gelukt. Leg vanmiddag wel uit hoe en wat, want ik heb er een nieuw probleempje bijgekregen.
Mooi dat het gelukt is, maar ben benieuwd naar je uitleg en wat je nu weer voor probleem hebt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fs_46
  • Laatst online: 10-09 16:40
ivo1969 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:42:
[...]

Na de anniversary update waren ze bij mij ook verwijderd, maar ik heb V2 opnieuw gedownload en geïnstalleerd en hier werken de games wel.
Ik begrijp dat ik V2 nodig heb, waar heb je die gedownload?
Gevonden en het werkt. Bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door fs_46 op 05-08-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkness89
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-02-2021
mtr33 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:33:
[...]

Je kunt proberen de upgrade van Home naar Pro uit te voeren met de generieke installatie key voor Pro en 'm dan naderhand te activeren met je eigen key. Vreemd genoeg pakt de activatieserver de key dan vaak wel. Je doet denk ik niets fout, maar check voor de zekerheid ook de ID van je key (bijvoorbeeld met ShowKeyPlus). Dan weet je zeker voor welke versie deze is.
spoiler:
generieke key: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T, activeert niet (enkel voor installatie)
Krijg hem niet geactiveerd de Microsoft helpdesk lijn krijg ik ook niet te pakken 16 minuten in wachtrij gestaan.
Wat is nu wijsheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Is het jullie ook opgevallen dat je nu iets meer meldingen op het lockscreen heb? Ik laat windows de foto op het lockscreen beheren en voorheen had je een tekst 'like what you see' om de foto te beoordelen. Maar nu na de AU update heb ik ook linksboven 'meet microsoft edge' en in het midden beetje links 'go beyond browsing'.
Ik heb in Settings -> System -> Notification & actions al alle lockscreen notifications en alarms, reminder en voip al uitgezet. Tips, tricks en suggestion staan ook uit, al heeft dit volgens mij geen invloed op het lockscreen. Bij Settings -> Personalization -> Lock screen staan hier ook geen opties voor.
Het is maar een klein dingetje, maar ik hoef dat soort dingen niet, maar zie ook nergens iets om het uit te kunnen zetten.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
fs_46 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:38:
Doel je hier bijv. op Patience / Sollitaire? If so. Hoe heb je het opgelost gekregen? Mijn vader is niet blij met de update. :P

Zie nu deze pagina staan. Ik ga het proberen.

''Update: this package now works in all Windows 10 version including Windows 10 Anniversary Update (recent builds):''

EDIT: Het werkt :)

[ Voor 23% gewijzigd door robcoenen op 05-08-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Nu online
Darkness89 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:39:
[...]

Krijg hem niet geactiveerd de Microsoft helpdesk lijn krijg ik ook niet te pakken 16 minuten in wachtrij gestaan.
Wat is nu wijsheid.
Wat is de uitkomst van de twee eerder gesuggereerde stappen? Anders blijft het gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudie_V schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:25:
[...]

Klopt.. maar ze zijn er gelukkig mee bezig, dus dan weet je dat er een oplossing komt... nu maar afwachten verder.. succes! :)
Er is inmiddels een oplossing, nouja oplossing... kobo ereader formateren en dan fat32 bestandssysteem kiezen, daarna kobo loskoppelen ,via wifi instellen en dan moet het weer werken. Maar dan ben je alles kwijt wat erop stond en het erop zetten kost best veel tijd als je veel erop hebt staan, dus ik wacht maar even op een officiele oplossing.

edit: oplossing werkt kennelijk amar tijdelijk, maar het was toch al een oplossing van niks.

edit: toch maar even een backup gemaakt van de kobo, geformateerd onder windows 10 anniversary naar fat32 en daarna losgekoppeld, kobo gestart en ingesteld en toen backup teruggezet (let op, deze volgorde is belangijk!) en dan werkt alles onder elke versie van windows weer. Hier dus opgelost, maar het is wel een oplossing die ik niet echt tof vind, maar het werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2016 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
anniversary update niet echt blij mee. Vorige upgrades gingen goed, maar deze niet echt. ClassicShell geeft alle programma's niet meer weer (ik heb menuweergave, zodat alles open klapt als je met de aanwijzer erboven zweeft) Extensies in Edge krijg ik niet geinstalleerd, want als ik op gratis klik, dan gebeurt er helemaal niets. Als ik op Kopieren naar klik dan verschijnt er een klein wit vlakje, waar voorheen allemaal opties verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Rudie_V schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:46:
[...]

Mooi dat het gelukt is, maar ben benieuwd naar je uitleg en wat je nu weer voor probleem hebt! :)
- Aanpassing bios (vertel ik zo)
Vervolgens heb ik een Intel driver op het SD-kaartje gezet en geïnstalleerd in de Windows Installer, namelijk "f6flpy-x64" Na installatie deed hij het niet gelijk, maar na een keer verversen herkende hij maar liefst 7 harde schijven.

Ik wist niet goed wat ik er mee moest doen, dus gewoon geïnstalleerd op de grootste disk en de rest nog niet toegewezen. Mijn vraag die ik wil stellen komt na de afbeelding

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/5u9dnzyid/Windows.png

Kan ik de rest van de partities gewoon verwijderen, (zoals ik dat vroeger altijd deed) en gewoon 1 grote HDD van maken? Zo ja, waarom kan dit dan niet? Ik kan het volume niet uitbreiden! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
DJustin schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:50:
[...]

- Aanpassing bios (vertel ik zo)
Vervolgens heb ik een Intel driver op het SD-kaartje gezet en geïnstalleerd in de Windows Installer, namelijk "f6flpy-x64" Na installatie deed hij het niet gelijk, maar na een keer verversen herkende hij maar liefst 7 harde schijven.

Ik wist niet goed wat ik er mee moest doen, dus gewoon geïnstalleerd op de grootste disk en de rest nog niet toegewezen. Mijn vraag die ik wil stellen komt na de afbeelding

[afbeelding]

Kan ik de rest van de partities gewoon verwijderen, (zoals ik dat vroeger altijd deed) en gewoon 1 grote HDD van maken? Zo ja, waarom kan dit dan niet? Ik kan het volume niet uitbreiden! :-(
Nee die andere partities moet je niet verwijderen! :) En je kan je partitie niet uitbreiden omdat er geen ruimte naast vrij is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Rudie_V schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:18:
[...]

Nee die andere partities moet je niet verwijderen! :) En je kan je partitie niet uitbreiden omdat er geen ruimte naast vrij is. :)
Volgensmij is er nog 21gb niet toegewezen hoor! En wanneer ik een nieuwe HDD in deze laptop prik, heb ik toch ook geen 5 partities nodig? So, waarom nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
DJustin schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:26:
[...]

Volgensmij is er nog 21gb niet toegewezen hoor! En wanneer ik een nieuwe HDD in deze laptop prik, heb ik toch ook geen 5 partities nodig? So, waarom nu wel?
Ja maar die 21 gb grenst niet aan je C: partitie, daar zit die herstelpartitie tussen, daarom kan je niet uitbrenden, want je heb geen aangrenzende vrij ruimte. Ook denk ik niet dat je die 21 gb moet gebruiken, ik heb zo vermoeden dat die bij de herstelpartie hoort...
Al deze partities zijn namelijk door je laptopbouwer aangemaakt in hun software installatie voor hun laptop. De efi-partitie is voor je uefi firmware Wikipedia: EFI system partition . Dan nog partities die gebruikt worden voor je software herstel functie van je laptop. Die oem-partitie is ook van je laptopbouwer. Als je niet weet wat je doet lekker vanaf blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Ik heb na het installeren van de Anniversary Update nu dubbele mappen van bijvoorbeeld "Downloads", "Afbeeldingen", "Muziek". Microsoft heeft steeds op twee verschillende fysieke locaties de mappen aangemaakt. 8)7 Ik heb een SSD en een HDD en had voorheen de data hongerige mappen naar mijn HDD verhuist. Nu heeft Microsoft nieuwe mappen aangemaakt op mijn C: (SSD) schijf.

Nu kan ik weer de mappen opnieuw gaan toewijzen en content migreren. :'(

Ik draai nu dus W10 Pro Build 14393.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
DJustin schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:26:
[...]

Voor dat soort taken heb je Acronis Disk Director nodig. Dan kun je ook niet aaneengesloten vrije ruimte samenvoegen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
sdk1985 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:09:
[...]

Voor dat soort taken heb je Acronis Disk Director nodig. Dan kun je ook niet aaneengesloten vrije ruimte samenvoegen.
Lijkt goed te werken, alleen op moment dat ik wilde uitvoeren, gaf die aan dat ik de demo heb. Persoonlijk geef ik dan liever hier geen €40 aan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:51
Ik kan de jubileum update niet op mijn Asus T100 installeren. Er is 11 GB vrij en dat moet volgens de installer 14 GBzijn. Ik heb er een 64 GB sd kaartje in zitten, maar dat snapt die installer blijkbaar niet.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Convoy

g44p

Toad schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 10:36:
Ik kan de jubileum update niet op mijn Asus T100 installeren. Er is 11 GB vrij en dat moet volgens de installer 14 GBzijn. Ik heb er een 64 GB sd kaartje in zitten, maar dat snapt die installer blijkbaar niet.

Iemand een oplossing?
Probeer anders eens de Anniversary Update te installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Nu online
DJustin schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 09:36:
[...]

Lijkt goed te werken, alleen op moment dat ik wilde uitvoeren, gaf die aan dat ik de demo heb. Persoonlijk geef ik dan liever hier geen €40 aan uit.
AFAIK kan het met MiniTool Partition Wizard (free) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:43
Vannacht is de anniversary update geïnstalleerd. Sindsdien doet m'n tweede monitor het niet meer (zodra ik ben ingelogd in Windows) en als ik bijvoorbeeld een game probeer op te starten krijg ik de melding:
No compatible graphics hardware has been found...

De vga driver is up to date (Radeon R9 280x) en gister werkte alles nog perfect. Is dit een known issue en is er al een fix voor? Of moet ik wachten op een nieuwe driver-update van de grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Reckoner schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:22:
Vannacht is de anniversary update geïnstalleerd. Sindsdien doet m'n tweede monitor het niet meer (zodra ik ben ingelogd in Windows) en als ik bijvoorbeeld een game probeer op te starten krijg ik de melding:

De vgd driver is up to date (Radeon R9 280x) en gister werkte alles nog perfect. Is dit een known issue en is er al een fix voor? Of moet ik wachten op een nieuwe driver-update van de grafische kaart?
Probeer eens de driver te herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:17
Hier ook weer een probleem erbij sinds de update. Alle fans hielden ermee op en ik hoor constant de secundaire schijf (hdd) tikken, terwijl taakbeheer laat zien dat er geen activiteit is op die schijf.

Echt, het ene probleem is de kop ingedrukt zodat er weer een ander probleem opduikt. :(

Edit: Probleem met fans zijn opgelost. Nu de hdd nog, geen enkel programma actief op die schijf maar toch elke seconde een tik.

[ Voor 18% gewijzigd door Gummiebeer op 07-08-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
noguru schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:45:
[...]
Probeer eens de driver te herinstalleren.
Ja, de driver heb ik al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas heeft dit niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Weet iemand of het mogelijk is de equalizer settings terug te krijgen die ik met veel moeite optimaal had ingesteld? Na de ugrade is deze namelijk verdwenen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Geupdated naar Anniversary, maar hoe stel ik nu ook Cortana dan in (dus engelstalig op een NL computer)? Ik kan deze echt nergens vinden...

[ Voor 15% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-08-2016 19:40 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
mtr33 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:10:
[...]

AFAIK kan het met MiniTool Partition Wizard (free) ook.
Top; het is gelukt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

DeNachtwacht schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:39:
Geupdated naar Anniversary, maar hoe stel ik nu ook Cortana dan in (dus engelstalig op een NL computer)? Ik kan deze echt nergens vinden...
Ik heb Google gebruikt. Heb jij ook vast wel eens van gehoord. http://www.howtogeek.com/...-the-world-on-windows-10/

Edit : dit was voor de AU. Maar lees dit eens : reviews: Windows 10 Anniversary Update

[ Voor 17% gewijzigd door JoeZuCK op 07-08-2016 21:48 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

InF.Inc schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:25:
[...]

Ik heb Google gebruikt. Heb jij ook vast wel eens van gehoord. http://www.howtogeek.com/...-the-world-on-windows-10/

Edit : dit was voor de AU. Maar lees dit eens : reviews: Windows 10 Anniversary Update
Haha lekker neerbuigend, en er dan achter komen dat het toch niet zo snel te googelen is als je dacht ;).

Die tweakers review kende ik natuurlijk al maar dat werkt niet als je cortana uit hebt staan, want dan kan je ook nergens cortana instellingen vinden. Ik niet iig...

[ Voor 13% gewijzigd door DeNachtwacht op 08-08-2016 08:49 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanochtend opeens mijn hele taakbalk leeg, 22 iconen weg... wat is dat nu weer. Lekkere update, gisteren was alles er nog (3 dagen terug geupdate)...., ik ga het maar terugzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
Hier ook problemen met mijn main rig na de AU.

Oculus Rift disconnects met Virtual Desktop en de muis pointer loopt van tijd tot tijd vast. Verschillende drivers geupdate maar geen oplossing gezien, dus een rollback gedaan.... Gevolg: dezelfde problemen maar nu in de voorlaatste build.

Wordt vervolgd...

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
Hmmm, ik probeer nieuwe een nieuwe bootable USB stick te maken met de Media Creation Tool, echter vindt deze mijn USB stick (pricewatch: PNY Wave Attaché 3.0 16GB Aluminium niet meer (Melding: kan geen usb-flashstation vinden). Dit is toch wel vreemd, want een aantal maanden terug heb ik op dezelfde PC de sticks met de oude ISO's gemaakt. :?

Nu weet ik wel dat ik met diskpart of met Rufus handmatig een ISO bootable op een USB stick kan maken, maar het is toch vreemd dat het met Microsoft's eigen tool niet meer lukt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ik wordt toch behoorlijk ziek van MS. Na de godvergeten %^&*()_ Anniversary Update van vandaag werkt mijn file explorer niet meer, en blijft hangen op "Working on it." :( Iemand anders hier ook last van?!

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winter200
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2021
Fingerprint sign-in is gone? Anyone else also have this problem?
And windows defender updates not great controlled by other av. I have no other av? It's not the best upgrade out there! I have updated 3 pc's alle with differant trouble. Nice :(

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:12
winter200 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:03:
Fingerprint sign-in is gone? Anyone else also have this problem?
And windows defender updates not great controlled by other av. I have no other av? It's not the best upgrade out there! I have updated 3 pc's alle with differant trouble. Nice :(
Nein, ich habe kein problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Voor de Anniversary Update kon ik auto-updated met het volgende commando tegengaan:

REG ADD "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU" /v "NoAutoUpdate" /D 1 /T REG_DWORD /F

Ziet er naar uit dat MS dit weer ge-disabled heeft. Hoe kan ik auto-updates weer totaal uitzetten?! (En niet deferred, of wanneer ik kan kiezen, maar gewoon totall uit, zoals voorheen).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winter200
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2021
Vingerprint weer actief probleem opgelost. Wel gek dat ie niet alle hardware meeneemt.
Gelukkig had ik de installatie nog.

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
albatross schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:08:
Voor de Anniversary Update kon ik auto-updated met het volgende commando tegengaan:

REG ADD "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU" /v "NoAutoUpdate" /D 1 /T REG_DWORD /F

Ziet er naar uit dat MS dit weer ge-disabled heeft. Hoe kan ik auto-updates weer totaal uitzetten?! (En niet deferred, of wanneer ik kan kiezen, maar gewoon totall uit, zoals voorheen).
Weet iemand al wat meer? Ik zou deze functionaliteit graag weer terug willen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
albatross schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:41:
[...]

Weet iemand al wat meer? Ik zou deze functionaliteit graag weer terug willen hebben!
Geen idee, maar aangezien MS dat niet wil hebben...zal het een kat-en-muis spelletje worden. 'Men' vindt iets om updates te blocken, Microsoft vindt vervolgens een fix....etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:08
Reckoner schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:22:

De vga driver is up to date (Radeon R9 280x) en gister werkte alles nog perfect. Is dit een known issue en is er al een fix voor? Of moet ik wachten op een nieuwe driver-update van de grafische kaart?
Ter info,
ik heb ook twee schermen en dezelfde videokaart.
Bij mijn zijn er geen problemen opgetreden. Het tweede scherm is een touchscreen en zelfs die settings staan nog goed. Ik zit op 16.4.1 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
TheVMaster schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:51:
[...]

Geen idee, maar aangezien MS dat niet wil hebben...zal het een kat-en-muis spelletje worden. 'Men' vindt iets om updates te blocken, Microsoft vindt vervolgens een fix....etc..
Ook de group policy lijkt uitgezet te zijn:

http://answers.microsoft....f0-488c-8a7f-4ce28edce047

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
albatross schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:08:

Windowstoets + R -> services.msc -> Windows Update service stoppen en op uitgeschakeld zetten?
I selected 'Notify for download and notify for install,' pressed Apply and OK, but, going to Settings -> Updates, the panel still tells me "Available updates will be downloaded and installed automatically."
Dat viel mij hier ook al op, máár....
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/W10-AU-Update.jpg
Dit lijkt anders te beweren, al is het wachten op updates voor Windows zelf om het zeker te weten. Silverlight-updates worden in ieder geval net als voorheen niet automatisch geïnstalleerd.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Raven schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:17:
[...]

Windowstoets + R -> services.msc -> Windows Update service stoppen en op uitgeschakeld zetten?
Wil em uiteraard niet op die manier 'totaal uit' zetten. :) Ik wil er gewoon met Settings naar toe kunnen, en dan handmatig kunnen Upgraden. Render nogal veel op mijn machine, en wil niet dat ie in mijn afwezigheid (slaap en/of een weekend naar mijn ouders) besluit zelf maar weer eens mijn machine te herstarten. Begrijp niet dat MS dat niet begrijpt.
Dat viel mij hier ook al op, máár....
[afbeelding]
Dit lijkt anders te beweren, al is het wachten op updates voor Windows zelf om het zeker te weten. Silverlight-updates worden in ieder geval net als voorheen niet automatisch geïnstalleerd.
Bedankt voor het testen. :) Ze wouden toch af van Silverlight? Wellicht dat ze daarom geen auto-uppdates meer doen voor ze? Iig ziet het er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
^^ Hoor net van het MS forum terug, dat de policy wel werkt, maar dat alleen 'cosmetisch' de tekst niet aangepast is. Case closed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
albatross schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:54:
[...]

Begrijp niet dat MS dat niet begrijpt.
De taak van een fabrikant is om zorg te dragen voor het feit dat hun product goed en veilig functioneert. Wat jij verder doet met je PC, is niet hun probleem. Je auto moet toch ook regelmatig een onderhoudsbeurt? Je kan toch ook niet eeuwig blijven rijden? Als het gaspedaal niet werkt, moet het gerepareerd worden en daarvoor moet de auto inderdaad even stilstaan. Je kan toch niet met een kapot gaspedaal blijven rijden?

Snap overigens niet dat mensen allerlei foefjes uithalen om updates etc. te blokkeren. Die zijn er toch juist om het systeem te verbeteren en fouten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
chim0 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

De taak van een fabrikant is om zorg te dragen voor het feit dat hun product goed en veilig functioneert. Wat jij verder doet met je PC, is niet hun probleem. Je auto moet toch ook regelmatig een onderhoudsbeurt? Je kan toch ook niet eeuwig blijven rijden? Als het gaspedaal niet werkt, moet het gerepareerd worden en daarvoor moet de auto inderdaad even stilstaan. Je kan toch niet met een kapot gaspedaal blijven rijden?

Snap overigens niet dat mensen allerlei foefjes uithalen om updates etc. te blokkeren. Die zijn er toch juist om het systeem te verbeteren en fouten op te lossen?
Het gaat niet om het uitzetten van updates, maar om het uitzetten van automatische updates. Groot verschil. Om jouw auto analogie maar even te volgen: als de garage jou opbelt, en zegt dat je auto wel weer eens een service beurt kan gebruiken, dan wil je toch ook zelf bepalen wanneer dat plaats gaat vinden?! En niet dat je meteen van de weg gesleurd wordt, of je nou tijd of zin had of niet, omdat de heren maar besloten hebben dat 'Je auto moet toch ook regelmatig een onderhoudsbeurt?'
Wat jij verder doet met je PC, is niet hun probleem.
Wel als ze 'wat ik verder doe met mijn PC' ongevraagd verstoren. En het ongevraagd restarten van een systeem, waarop allerlei belangrijke dingen kunnen draaien (zoals renders, dus), is totaal uit den boze. Vertel me maar dat er updates zijn; en die zal ik dan installeren wanneer het mij uitkomt, thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
albatross schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:49:
[...]

Het gaat niet om het uitzetten van updates, maar om het uitzetten van automatische updates. Groot verschil. Om jouw auto analogie maar even te volgen: als de garage jou opbelt, en zegt dat je auto wel weer eens een service beurt kan gebruiken, dan wil je toch ook zelf bepalen wanneer dat plaats gaat vinden?! En niet dat je meteen van de weg gesleurd wordt, of je nou tijd of zin had of niet, omdat de heren maar besloten hebben dat 'Je auto moet toch ook regelmatig een onderhoudsbeurt?'
En als je auto kapot gaat en je krijgt een ongeluk, omdat je koppig je auto geen servicebeurt wilde geven? Is het dan ook iemand anders schuld?
[...]

Wel als ze 'wat ik verder doe met mijn PC' ongevraagd verstoren. En het ongevraagd restarten van een systeem, waarop allerlei belangrijke dingen kunnen draaien (zoals renders, dus), is totaal uit den boze. Vertel me maar dat er updates zijn; en die zal ik dan installeren wanneer het mij uitkomt, thank you!
Op die manier kan het correct en veilig functioneren van een product niet meer gegarandeerd worden. Je PC is ook gewoon een machine, die af en toe een servicebeurt nodig heeft en daarbij af en toe opnieuw opgestart moet worden. Houd daar gewoon rekening mee tijdens het werken. Dat is het enige wat ik wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
chim0 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:55:
[...]

Op die manier kan het correct en veilig functioneren van een product niet meer gegarandeerd worden. Je PC is ook gewoon een machine, die af en toe een servicebeurt nodig heeft en daarbij af en toe opnieuw opgestart moet worden. Houd daar gewoon rekening mee tijdens het werken. Dat is het enige wat ik wil zeggen.
En ook niemand betwist dat mijn PC 'af en toe een servicebeurt nodig heeft.' Ook niet als ie 'daarbij af en toe opnieuw opgestart moet worden.' Maar ik wil wel zelf bepalen wanneer dat gebeurt. Dat is het enige wat ik wil zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
albatross schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:49:
Het gaat niet om het uitzetten van updates, maar om het uitzetten van automatische updates. Groot verschil.
Een heel enkele keer gebeurt het wel eens dat een update onvoldoende getest is, of dat je net die ene combinatie hardware hebt die problemen geeft. Het gebeurt niet vaak, maar toch. Om die reden update ik wel, maar pas een paar dagen later. Inderdaad beslist niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
albatross schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:02:
[...]

En ook niemand betwist dat mijn PC 'af en toe een servicebeurt nodig heeft.' Ook niet als ie 'daarbij af en toe opnieuw opgestart moet worden.' Maar ik wil wel zelf bepalen wanneer dat gebeurt. Dat is het enige wat ik wil zeggen.
Dat bedoel ik dan. Jij kan beslissen om pas over een jaar opnieuw op te starten, maar ondertussen werk je dus met een "defect" product. En als er wat gebeurt ondertussen en je PC gaat kapot daardoor? Ik trek het nu misschien wel heel ver, je PC is geen levensgevaarlijke machine of zo, maar je snapt wat ik bedoel. Bovendien hoef je bij sommige updates niet opnieuw op te starten en bij andere wel. Dat zal niet voor niks zijn. Ik gehoorzaam gewoon aan het besturingssysteem en heb nooit problemen. Maar goed, ieder z'n ding. Volgens jouw theorie kan je dus rijden met een versleten distributieriem en pas vervangen wanneer jij dat vindt, maar ondertussen loop je wel gevaar. Maar goed, genoeg hierover. We geraken off-topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
chim0 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:34:
[...]

Dat bedoel ik dan. Jij kan beslissen om pas over een jaar opnieuw op te starten, maar ondertussen werk je dus met een "defect" product. En als er wat gebeurt ondertussen en je PC gaat kapot daardoor?
Dat bedoel ik dan: de valse dichotomie. :) Het gaat niet tussen 'pas over een jaar opnieuw opstarten' of direkt, maar om een hoogstens paar dagen uitstel. Als ik in render job ingezet heb (film denoising, voornamelijk) dan kan zoiets een paar dagen duren. Dan wil ik na, zeg, 48 uur render tijd niet ineens wakker worden, en de volgende melding op mijn scherm zien: 'Hoi, met MS. Boeien wat je aan het doen was, maar we hebben je machine maar even gereset, want dat is goed voor je, geloof ons nou maar.' Dan wil ik dat MS me gewaar maakt van de aanwezigheid van een belangrijke update (die een reset vergt); en dan zal ik zelf, zodra mijn huidige render job af is, zelf wel de nieuwe update installeren.
Ik trek het nu misschien wel heel ver, je PC is geen levensgevaarlijke machine of zo, maar je snapt wat ik bedoel.
Ik snap het precies. Mijn broer werkt bij MS, en heeft me de 'rationale' precies uitgelegd. Ze redeneren daar in de trant van "Al die domme mensen stellen die updates maar uit, en dan bellen ze ons boos op als er iets misgaat, of hun systeem totaal besmet is met virusen." Een wereld van uitersten, waarbij ze nooit stil staan bij het feit dat iemand zijn systeem wel eens gewoon in gebruik heeft, en dat sommige processen gewoon een tijdje kunnen duren.

Maar goed, genoeg hierover. We geraken off-topic. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
grun93 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:18:
[...]

Een heel enkele keer gebeurt het wel eens dat een update onvoldoende getest is, of dat je net die ene combinatie hardware hebt die problemen geeft. Het gebeurt niet vaak, maar toch. Om die reden update ik wel, maar pas een paar dagen later. Inderdaad beslist niet automatisch.
De Anniversary Update is daar zelf een goed voorbeeld van. Ga maar eens lezen op de MS forums. Daar gaat kennelijk zo veel mis mee, als ik dat had geweten, dan had ik em liever een weekje of zo uitgesteld, zodat de meest prangende zaken inmiddels gefixed waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
securitymayo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

Ter info,
ik heb ook twee schermen en dezelfde videokaart.
Bij mijn zijn er geen problemen opgetreden. Het tweede scherm is een touchscreen en zelfs die settings staan nog goed. Ik zit op 16.4.1 .
Bij mij werkt het inmiddels ook weer. Er was gister een update van de driver. Na het installeren van deze driver werkte het allemaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:08
Reckoner schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:52:
[...]

Bij mij werkt het inmiddels ook weer. Er was gister een update van de driver. Na het installeren van deze driver werkte het allemaal weer.
Dank voor je info, kreeg vandaag de melding dat er nieuwere drivers zijn. Straks ff installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
albatross schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:56:
[...]

Dat bedoel ik dan: de valse dichotomie. :) Het gaat niet tussen 'pas over een jaar opnieuw opstarten' of direkt, maar om een hoogstens paar dagen uitstel. Als ik in render job ingezet heb (film denoising, voornamelijk) dan kan zoiets een paar dagen duren. Dan wil ik na, zeg, 48 uur render tijd niet ineens wakker worden, en de volgende melding op mijn scherm zien: 'Hoi, met MS. Boeien wat je aan het doen was, maar we hebben je machine maar even gereset, want dat is goed voor je, geloof ons nou maar.' Dan wil ik dat MS me gewaar maakt van de aanwezigheid van een belangrijke update (die een reset vergt); en dan zal ik zelf, zodra mijn huidige render job af is, zelf wel de nieuwe update installeren.
Heb je dit gezien? Is dat niks als je die aanpast?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8MDRxNhsllASVAQtsZirz6FA/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
chim0 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:34:
Jij kan beslissen om pas over een jaar opnieuw op te starten, maar ondertussen werk je dus met een "defect" product. En als er wat gebeurt ondertussen en je PC gaat kapot daardoor? Ik trek het nu misschien wel heel ver, je PC is geen levensgevaarlijke machine of zo, maar je snapt wat ik bedoel.
Ik denk dat ik het wel snap maar ik ben het hartgrondig met je oneens. En wel hierom:
- patches zijn er lang niet alleen omdat de veiligheid gevaar loopt. Patches kunnen ook nuttig zijn omdat ze toegevoegde functionaliteit bevatten, bijvoorbeeld naar aanleiding van verzoeken van eindgebruikers;
- patches worden door MS maar een maal per maand gereleased, op patch Tuesday. Dat betekent dus dat ze enige tijd bij Microsoft op de plank liggen, varierend van een paar dagen tot maximaal een paar weken. Dat geeft al aan dat ze niet super urgent zijn en dan maken die 3-4 dagen die de eindgebruiker wacht om ze te installeren ook niet meer uit;
- als er echt iets aan de hand is worden patches wel tussendoor gereleased, bijvoorbeeld een gevaarlijk lek in Internet Explorer. Dan wordt er ook meteen een persbericht verspreid om zoveel mogelijk users te bereiken. Maar eigenlijk komt dat zelden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
grun93 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 07:24:
[...]

Ik denk dat ik het wel snap maar ik ben het hartgrondig met je oneens. En wel hierom:
- patches zijn er lang niet alleen omdat de veiligheid gevaar loopt. Patches kunnen ook nuttig zijn omdat ze toegevoegde functionaliteit bevatten, bijvoorbeeld naar aanleiding van verzoeken van eindgebruikers;
- patches worden door MS maar een maal per maand gereleased, op patch Tuesday. Dat betekent dus dat ze enige tijd bij Microsoft op de plank liggen, varierend van een paar dagen tot maximaal een paar weken. Dat geeft al aan dat ze niet super urgent zijn en dan maken die 3-4 dagen die de eindgebruiker wacht om ze te installeren ook niet meer uit;
- als er echt iets aan de hand is worden patches wel tussendoor gereleased, bijvoorbeeld een gevaarlijk lek in Internet Explorer. Dan wordt er ook meteen een persbericht verspreid om zoveel mogelijk users te bereiken. Maar eigenlijk komt dat zelden voor.
Begrijp ik. Het ging meer om updates waarbij opnieuw opstarten vereist was, dat dat soms automatisch gaat terwijl de gebruiker nog aan het werk is. Ik heb ook vaak geen zin om opnieuw op te starten als ik bezig ben, maar doe het dan maar toch om ervan af te zijn (plus ik heb een oude trage PC, elke keer het hele riedeltje aan programma's weer opnieuw opstarten :'()

Maar je kan ook een andere dag instellen tegenwoordig in Windows 10, tot een week geloof ik? Ik heb in ieder geval nog niet gehad dat mijn PC uit zichzelf opnieuw ging opstarten. Daarvoor moet je geloof ik een tijdje niks doen, maar ik doe altijd wat op mijn PC of als ik wegloop. Dan is het blijkbaar niet lang genoeg of zo om opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58

westergas

rikkie_pc

albatross schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:00:
[...]

De Anniversary Update is daar zelf een goed voorbeeld van. Ga maar eens lezen op de MS forums. Daar gaat kennelijk zo veel mis mee, als ik dat had geweten, dan had ik em liever een weekje of zo uitgesteld, zodat de meest prangende zaken inmiddels gefixed waren.
Gisteren de Anniversary Update uitgevoerd...werkelijk heel mijn windows installatie naar de klote. Kan zelfs geen browser meer opstarten }:|

Ik ga me er ook verder niet in verdiepen hoe ik dit kan fixen, ik ga gewoon de boel opnieuw installeren. Gelukkig heb ik geen bestanden en instellingen enz meer op mijn PC staan. Alles op NAS/backup/cloud.

Hoe dan ook...ik zou die update even lekker laten voor wat ie is ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
westergas schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:58:
[...]

Gisteren de Anniversary Update uitgevoerd...werkelijk heel mijn windows installatie naar de klote. Kan zelfs geen browser meer opstarten }:|

Ik ga me er ook verder niet in verdiepen hoe ik dit kan fixen, ik ga gewoon de boel opnieuw installeren. Gelukkig heb ik geen bestanden en instellingen enz meer op mijn PC staan. Alles op NAS/backup/cloud.

Hoe dan ook...ik zou die update even lekker laten voor wat ie is ;)
Zelf had ik problemen met mijn File Explorer die geen drives meer liet zien. Na wat zoeken kwam ik erachter dat MS de permissies op de C:\ProgramData\Microsoft\Search folder verkloot had (zodat de file explorer geen discovery meer kon doen). Kon het dus nog wel oplossen, maar bij andere mensen is het iid nog een stuk slechter gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
chim0 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:14:
[...]

Ik heb ook vaak geen zin om opnieuw op te starten als ik bezig ben, maar doe het dan maar toch om ervan af te zijn
Maar als je 50 uur aan het renderen bent, dan ga ik dat natuurlijk niet afbreken; ook niet 'om ervan af te zijn.'
Maar je kan ook een andere dag instellen tegenwoordig in Windows 10, tot een week geloof ik?
Ook dat vereist dat je naast je machine zit, om in te kunnen grijpen, zeg maar. Als ik weg ben, of slaap, en ik word wakker, en mijn machine is gereset, door MS, dan baal ik toch vreselijk.
Ik heb in ieder geval nog niet gehad dat mijn PC uit zichzelf opnieuw ging opstarten. Daarvoor moet je geloof ik een tijdje niks doen,
Was dat maar waar; dan was er niks aan de hand. Ook als mijn CPU voor de volle 100% staat te burnen, dan zal MS gewoon rebooten, hoor. Hebben ze geen boodschap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
chim0 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 03:36:
[...]

Heb je dit gezien? Is dat niks als je die aanpast?

[afbeelding]
Ik denk dat MS een andere definitie hanteert van 'idle' dan ik (waarschijnlijk zoiets als 'Waneer je een tijdje niet aan je toetsenbord gezeten hebt, of je muis bewogen hebt'). Terwijl ik uitga van system load.

Het blijft sowieso bespottelijk om gewoon iemands PC te rebooten, Ik kan van allles open hebben staan dat ik niet zo maar gesloten wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:14:
Maar je kan ook een andere dag instellen tegenwoordig in Windows 10, tot een week geloof ik? Ik heb in ieder geval nog niet gehad dat mijn PC uit zichzelf opnieuw ging opstarten. Daarvoor moet je geloof ik een tijdje niks doen, maar ik doe altijd wat op mijn PC of als ik wegloop. Dan is het blijkbaar niet lang genoeg of zo om opnieuw op te starten.

0m33s :X

Windows 10 updates are now ruining pro-gaming streams
Forcing a gaming PC to update mid-game during a livestream to up to 130,000 followers isn’t best advert for the software
....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Yonix
  • Laatst online: 22:21
Ik heb hier thuis een Peaq PNB S1015 - I1NL staan die ik met geen mogelijkheid geupdatet krijg naar de nieuwere versie van Windows 10. De huidige build op de laptop is: 10240.

Afgelopen november (2015) lukte het mij al niet om de laptop te voorzien van de eerste grote Windows 10-update (BSOD tijdens installatie e.d.) en ook nu weer met de Anniversary Update is het huilen met de pet op. Dit keer wordt de update zelfs niet eens gevonden door Windows Update. :s

Heb ik hier te maken met een hardware-incompatibiliteit of zou het probleem een andere oorzaak hebben? De drivers zijn up-to-date, voor zover mogelijk.

What to do? :?

• Raven
  • Niet online
Yonix schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:08:
Dit keer wordt de update zelfs niet eens gevonden door Windows Update. :s
Daar hebben meer last van, ik heb uiteindelijk de media creation tool de boel laten bijwerken. Het andere upgrade tooltje van MS zat over schijfruimte te zeiken terwijl de eerste compatibiliteitscheck aangaf dat er niks aan de hand was en er genoeg ruimte vrij zou zijn.

Het gaat dus niet bij iedereen meteen goed :P

Hoever ben je gekomen (met de andere opties, mits geprobeerd) en heb je foutmeldingen gezien?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 11-08-2016 17:33 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
chim0 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:37:Snap overigens niet dat mensen allerlei foefjes uithalen om updates etc. te blokkeren. Die zijn er toch juist om het systeem te verbeteren en fouten op te lossen?
De 2 meest belangrijke basis functies van een OS zijn onzichtbaar zijn en de gebruiker niet in de weg zitten. Als het in die 2 dingen faalt (door bv te herstarten wanneer de gebruiker dat niet wil) dan is het gewoon slecht ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:40
Ik probeer te updaten met de windows 10-upgradeassistent, maar krijg bij 74% de volgende error:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AkGAd4h.png

Heb daarna de tool subinacl.exe gedraaid met een script om alle permissies weer goed te zetten, maar nog steeds dezelfde error. Ik gebruik een lokaal admin account.

[ Voor 4% gewijzigd door Kalua op 12-08-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Kalua schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:54:
Ik probeer te updaten met de windows 10-upgradeassistent, maar krijg bij 74% de volgende error:
[afbeelding]

Heb daarna de tool subinacl.exe gedraaid met een script om alle permissies weer goed te zetten, maar nog steeds dezelfde error. Ik gebruik een lokaal admin account.
Je zegt niets over de foutmelding, heb je de antivirussoftware uitgezet?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Raven schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:12:
[...]

Je zegt niets over de foutmelding, heb je de antivirussoftware uitgezet?
Heb geen antivirus dus kan niets uitzetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Yonix schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:08:
Ik heb hier thuis een Peaq PNB S1015 - I1NL staan die ik met geen mogelijkheid geupdatet krijg naar de nieuwere versie van Windows 10. De huidige build op de laptop is: 10240.

Afgelopen november (2015) lukte het mij al niet om de laptop te voorzien van de eerste grote Windows 10-update (BSOD tijdens installatie e.d.) en ook nu weer met de Anniversary Update is het huilen met de pet op. Dit keer wordt de update zelfs niet eens gevonden door Windows Update. :s

Heb ik hier te maken met een hardware-incompatibiliteit of zou het probleem een andere oorzaak hebben? De drivers zijn up-to-date, voor zover mogelijk.

What to do? :?
Logs door spitten op zoek naar errors om te kijken wat er fout gaat. De windowsupdate.log verwijst naar https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3036646
In Windows 10, Windows Update client uses Event Tracing for Windows (ETW) to generate diagnostic logs. This method improves performance and reduces disk space usage. However, the logs are not immediately readable as written.

To decode the resulting ETL files and create a single, text based log file, you can run the new Windows PowerShell cmdlet Get-WindowsUpdateLog. After you run this command, your ETL files will be decoded into a readable text log that is placed on the current user’s desktop.
Dus even dat powershell commando uitvoeren en je desktop controleren. :)

Je kan ook met de media creation tool een update proberen. Via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 op de knop 'Hulpprogramma nu downloaden' .

Of met die media creation tool even een dvd of usb stick maken en gewoon een nieuwe verse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Nu online
Kalua schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:24:
[...]

Probeer 't eens via de media creation tool > USB. Dan omzeil je wellicht "access denied" issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
[...]

_O- , Ah :P

Maar ook geen Windows Defender, antimalware software of iets anders in die hoek?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
[...]

Windows zet standaard windows defender aan.
Settings -> Update & Security -> Windows Defender -> Realtime protection uitzetten.

Maar betwijfel of dit de oplossing gaat worden. :)

Ben het met mtr33 hierboven eens. Je kan eerst nog een update via de media creation tool proberen of anders verse installatie doen als je geen zin heb om logfiles te doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
mtr33 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:30:
[...]

Probeer 't eens via de media creation tool > USB. Dan omzeil je wellicht "access denied" issues.
Kan ik dat ook gebruiken als ik alles gewoon wil bewaren? Is mij niet helemaal duidelijk namelijk.
Rudie_V schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:33:
[...]

Windows zet standaard windows defender aan.
Settings -> Update & Security -> Windows Defender -> Realtime protection uitzetten.

Maar betwijfel of dit de oplossing gaat worden. :)

Ben het met mtr33 hierboven eens. Je kan eerst nog een update via de media creation tool proberen of anders verse installatie doen als je geen zin heb om logfiles te doorspitten.
Windows defender ooit eens via registry uitgeschakeld, kan ik ook niet meer aanzetten en weet niet meer hoe dat toen gedaan heb :o

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H80meIN.png

[ Voor 51% gewijzigd door Kalua op 12-08-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Kalua schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:34:
[...]

Kan ik dat ook gebruiken als ik alles gewoon wil bewaren? Is mij niet helemaal duidelijk namelijk.

[...]

Windows defender ooit eens via registry uitgeschakeld, kan ik ook niet meer aanzetten en weet niet meer hoe dat toen gedaan heb :o

[afbeelding]
Ah.. windows defender uitgeschakeld via registry. Heb je nog meer zitten kloten op je windows dat misschien kan verhinderen dat je nu kan upgraden? :) -> Edit: ow groepsbeleid gewoon.

Met de media creation tool kan je ook een upgrade uitvoeren:
Afbeeldingslocatie: https://mspoweruser.com/wp-content/uploads/msn/2015/07/Screenshot-3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Rudie_V schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:40:
[...]

Ah.. windows defender uitgeschakeld via registry. Heb je nog meer zitten kloten op je windows dat misschien kan verhinderen dat je nu kan upgraden? :) -> Edit: ow groepsbeleid gewoon.

Met de media creation tool kan je ook een upgrade uitvoeren:
[afbeelding]
Nee voor de rest niets gewijzigd :9

Ik ga die tool even proberen. Thanks allemaal.

Edit:

Helaas die werkt ook niet..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KC7mmlW.png

En nu? Heb geen zin om alles op nieuw te installeren eigenlijk..

[ Voor 12% gewijzigd door Kalua op 12-08-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 22:21
Rudie_V schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:29:
[...]

Logs door spitten op zoek naar errors om te kijken wat er fout gaat. De windowsupdate.log verwijst naar https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3036646

[...]

Dus even dat powershell commando uitvoeren en je desktop controleren. :)

Je kan ook met de media creation tool een update proberen. Via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 op de knop 'Hulpprogramma nu downloaden' .

Of met die media creation tool even een dvd of usb stick maken en gewoon een nieuwe verse installatie.
Raven schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:32:
[...]

Daar hebben meer last van, ik heb uiteindelijk de media creation tool de boel laten bijwerken. Het andere upgrade tooltje van MS zat over schijfruimte te zeiken terwijl de eerste compatibiliteitscheck aangaf dat er niks aan de hand was en er genoeg ruimte vrij zou zijn.

Het gaat dus niet bij iedereen meteen goed :P

Hoever ben je gekomen (met de andere opties, mits geprobeerd) en heb je foutmeldingen gezien?
De tweede keer updaten met hulp van de officiële 'Windows 10-update tool' lukte het opeens wel. Misschien dat mijn frustratie voorbarig was, maar de laptop is nu dus netjes voorzien van de Anniversary Update. :)

Dank voor jullie reacties en hulp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Kalua schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:52:
[...]

Nee voor de rest niets gewijzigd :9

Ik ga die tool even proberen. Thanks allemaal.

Edit:

Helaas die werkt ook niet..
[afbeelding]

En nu? Heb geen zin om alles op nieuw te installeren eigenlijk..
Das lastig zeggen zo. Misschien helpt een reboot en nog eens proberen. Heb je wel genoeg vrije ruimte? :? Staat er iets in de event log? Heb je de windows update logs bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Rudie_V schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:16:
[...]

Das lastig zeggen zo. Misschien helpt een reboot en nog eens proberen. Heb je wel genoeg vrije ruimte? :? Staat er iets in de event log? Heb je de windows update logs bekijken?
Heb al een aantal keer gereboot. Meer dan 400GB vrij. Mijn update log ziet er zo uit:
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 1008 Unknown( 32): GUID=c851966b-771d-3062-0eb3-ea2a74fcd438 (No Format Information found).
2016-08-11 22:47:50.0114504 884 4512 AppAU * START * Finding app updates
2016-08-11 22:47:50.0115153 884 4512 AppAU * END * Finding app updates, exit code = 0x00000000
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 48): GUID=c851966b-771d-3062-0eb3-ea2a74fcd438 (No Format Information found).
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 43): GUID=c851966b-771d-3062-0eb3-ea2a74fcd438 (No Format Information found).
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 71): GUID=6a9ca166-05dd-526c-1c1f-debabd5c1fe1 (No Format Information found).
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 70): GUID=6a9ca166-05dd-526c-1c1f-debabd5c1fe1 (No Format Information found).
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 39): GUID=c851966b-771d-3062-0eb3-ea2a74fcd438 (No Format Information found).
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 70): GUID=6a9ca166-05dd-526c-1c1f-debabd5c1fe1 (No Format Information found).
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 133): GUID=f31b8fe5-d654-7470-42ac-ee9e85458523 (No Format Information found).
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 153): GUID=f31b8fe5-d654-7470-42ac-ee9e85458523 (No Format Information found).
2016-08-11 23:11:44.8328849 1080 5248 WebServices Auto proxy settings for this web service call.
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 51): GUID=c851966b-771d-3062-0eb3-ea2a74fcd438 (No Format Information found).
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 52): GUID=c851966b-771d-3062-0eb3-ea2a74fcd438 (No Format Information found).
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 54): GUID=c851966b-771d-3062-0eb3-ea2a74fcd438 (No Format Information found).
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 54): GUID=c851966b-771d-3062-0eb3-ea2a74fcd438 (No Format Information found).
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 55): GUID=c851966b-771d-3062-0eb3-ea2a74fcd438 (No Format Information found).
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 56): GUID=c851966b-771d-3062-0eb3-ea2a74fcd438 (No Format Information found).
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 55): GUID=c851966b-771d-3062-0eb3-ea2a74fcd438 (No Format Information found).
1601-01-01 01:00:00.0000000 1080 5248 Unknown( 56): GUID=c851966b-771d-3062-0eb3-ea2a74fcd438 (No Format Information found).
Kan daar geen kaas van maken eigenlijk.. ga de eventlog nog even opsnorren.

Edit: Eventlog:
Foutbucket 126928066996, type 5
Naam van gebeurtenis: Win10UpgradeProgramInChina
Antwoord: Niet beschikbaar
Id van CAB-bestand: 125364418169

Handtekening van probleem:
P1: win10Vanilla
P2: Failed
P3: Failed in state Installing
P4: 10.0 (10586),,1, 256
P5: {E52ABFC2-76BB-4908-883F-CA581FDD83F9}
P6: -2147024891
P7: 1.4.9200.17350-1-[URL:28084:<1.4.9200.17350>:<1>]
P8: Undefined
P9: Undefined
P10: 0

Toegevoegde bestanden:
C:\Users\servicepunt\AppData\Local\Temp\report.rpt
C:\Users\servicepunt\AppData\Local\Temp\WER5CCE.tmp.WERInternalMetadata.xml
C:\Windows\Temp\WER61EF.tmp.csv

Deze bestanden zijn mogelijk hier beschikbaar:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\NonCritical_win10Vanilla_1fc4409552c953261b54b7a734c6acab5d3edd_00000000_cab_278963c4

Analysesymbool:
Opnieuw zoeken naar oplossing: 0
Rapport-id: 12d0da0f-6144-11e6-9c1d-7071bcc8a7db
Rapportstatus: 8
Opgedeelde bucket: 3abf8bc908297db3097bdc7f2ccbd9cd

[ Voor 12% gewijzigd door Kalua op 13-08-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Kalua schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

Heb al een aantal keer gereboot. Meer dan 400GB vrij. Mijn update log ziet er zo uit:

[...]

Kan daar geen kaas van maken eigenlijk.. ga de eventlog nog even opsnorren.

Edit: Eventlog:

[...]
Dan durf ik het zo ook even niet te zeggen.. zal je even verder moeten zoeken. Om nog even terug te komen... die error 0x80070005 met de upgrade assistant duidt als het goed is op dat je ergens geen toegang tot krijg of heb, ben je wel met een lokaal admin account ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Rudie_V schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:44:
[...]

Dan durf ik het zo ook even niet te zeggen.. zal je even verder moeten zoeken. Om nog even terug te komen... die error 0x80070005 met de upgrade assistant duidt als het goed is op dat je ergens geen toegang tot krijg of heb, ben je wel met een lokaal admin account ingelogd?
Ja ben een lokaal administrator account. Tevens ook het enige account wat aangemaakt is op deze PC. Snap er ook niets van, lijkt bijna alsof de admin privileges niet gedelageerd kunnen worden naar een ander proces ofzo..

Edit:
DervishD schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:28:
[...]

Zijn er nou echt nog steeds mensen die voor de dagelijkse dingen altijd als admin inloggen?
En dit voegt wat toe? Heb mijn redenen daar voor namelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Kalua op 13-08-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Kalua schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:53:
[...]

Ja ben een lokaal administrator account. Tevens ook het enige account wat aangemaakt is op deze PC.
Zijn er nou echt nog steeds mensen die voor de dagelijkse dingen altijd als admin inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Kalua schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:53:En dit voegt wat toe? Heb mijn redenen daar voor namelijk.
Veiligheid. Ik ben niet anders gewend dan altijd als normale gebruiker in te loggen. Dat is toch wel één van de meest fundamentele dingen om je systeem veilig te houden. Misschien komt het omdat ik al dik 9 jaar Debian draai en daarom niet snap dat mensen als root inloggen maar het is in de Linux wereld op alle distros de standaard om als normale gebruiker met je PC te werken. Waarom denk je dat virussen voor Windows zich zo snel kunnen verspreiden? Als Windows gebruikers dit eens af zouden leren dan zou het probleem lang niet zo groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
DervishD schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:23:
[...]

Veiligheid. Ik ben niet anders gewend dan altijd als normale gebruiker in te loggen. Dat is toch wel één van de meest fundamentele dingen om je systeem veilig te houden. Misschien komt het omdat ik al dik 9 jaar Debian draai en daarom niet snap dat mensen als root inloggen maar het is in de Linux wereld op alle distros de standaard om als normale gebruiker met je PC te werken. Waarom denk je dat virussen voor Windows zich zo snel kunnen verspreiden? Als Windows gebruikers dit eens af zouden leren dan zou het probleem lang niet zo groot zijn.
maar nog maals wat voegt dit toe? Heeft niets met mijn probleem te maken dus totaal onzinnig omdat hier te melden. Ik weet heel goed wat de risico's van als admin inloggen zijn. Het is bij mij dan ook gewoon een afweging tussen gemak en veiligheid. Ik heb simpelweg geen zin om 300x per dag het admin wachtwoord in te moeten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
Is het iemand hier al gelukt om een device met 1GB RAM te upgraden naar de Anniversary Update?

Zelf heb ik hier een Dell Venue Pro 3845 gewoon upgraden ging niet te weinig geheugen (je moet 16GB vrij hebben van de 32GB).

Met de MediaTool vanaf een SD laten bijwerken resulteerde nog steeds in een 10.0.10240 build.

Toen met de MediaTool de ISO gedownload en die was inderdaad +/- 500 MB groter als de eerste Windows 10 ISO. Installeren vanaf deze ISO gaf ook 10.0.10240 build.

Wat ik nog kan doen is booten vanaf USB en Clean Install.

1GB wordt voor nieuwe devices niet ondersteund, maar voor een upgrade wel volgens de Microsoft website.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 54 ... 59 Laatste