chim0 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:34:
[...]
Dat bedoel ik dan. Jij kan beslissen om pas over een jaar opnieuw op te starten, maar ondertussen werk je dus met een "defect" product. En als er wat gebeurt ondertussen en je PC gaat kapot daardoor?
Dat bedoel ik dan: de valse dichotomie.

Het gaat niet tussen 'pas over een jaar opnieuw opstarten' of direkt, maar om een hoogstens paar dagen uitstel. Als ik in render job ingezet heb (film denoising, voornamelijk) dan kan zoiets een paar dagen duren. Dan wil ik na, zeg, 48 uur render tijd niet ineens wakker worden, en de volgende melding op mijn scherm zien: 'Hoi, met MS. Boeien wat je aan het doen was, maar we hebben je machine maar even gereset, want dat is goed voor je, geloof ons nou maar.' Dan wil ik dat MS me gewaar maakt van de aanwezigheid van een belangrijke update (die een reset vergt); en dan zal ik zelf, zodra mijn huidige render job af is, zelf wel de nieuwe update installeren.
Ik trek het nu misschien wel heel ver, je PC is geen levensgevaarlijke machine of zo, maar je snapt wat ik bedoel.
Ik snap het precies. Mijn broer werkt bij MS, en heeft me de 'rationale' precies uitgelegd. Ze redeneren daar in de trant van "Al die domme mensen stellen die updates maar uit, en dan bellen ze ons boos op als er iets misgaat, of hun systeem totaal besmet is met virusen." Een wereld van uitersten, waarbij ze nooit stil staan bij het feit dat iemand zijn systeem wel eens gewoon in gebruik heeft, en dat sommige processen gewoon een tijdje kunnen duren.
Maar goed, genoeg hierover. We geraken off-topic.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW