Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:26

Onbekend

...

Calamor schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:29:
[...]

Nog niet hoor. Nu hebben we nog 20 uur en 30 min. Dus morgen 12 uur middag.
Da's raar. Volgens mijn pc heb ik nu nog iets minder dan 8 uur de tijd daarvoor. :|

(Voor de mensen die mijn vorige berichten hebben gelezen: Ik heb op een andere hd die ik even in de pc had gezet mijn Windows 7 geupgraded naar Windows 10. Nu heb ik mijn originele schijf weer terug erin gedaan met normale Windows 7 installatie, maar mijn hardware is al bekend als Windows 10 gebruiker. :) )

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Darkness89 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:00:
[...]

Dit is een handige tip ik heb 1511 is het niet raar dat er 2015 staat bij Windows eigenschappen ? of is dit geheel normaal? en maak ik me druk om niks?
En je hebt ook de laatste build als het goed is 10586.494.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
MedionAkoya schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:30:
[...]

Nvidia 9600m GS uit 2008 hier:? 8)7
Intel chips zijn nu wel beter. :X
Ik reageerde op iemand anders die het over oude laptops had. Als je niets te doen hebt doe het dan niet bij mij... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Mijn Surface Pro 2 updaten wordt nog spannend; nog 6 uur en 57 minuten resterend. Hij staat al 30 minuten op "downloading" maar de netwerk acitiviteit is nihil (kilobytes). Ik zie wel 30% cpu usage op Service Host Local System. Ik ga er dan ook maar even vanuit dat hij de eerder gedownloade bestanden aan het verifiëren is...

Iemand ervaring met hoe lang dat ongeveer hoort te duren? De cpu is een i5-4300U op 2.63 GHz.
Reepje schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:30:
[...]

Nee, het draait lichter. Mijn asus eepc ging niet meer lekker op win7, er zit helaas ook maar 1 GB RAM in.

Maar na de update met windows 10 ging het weer wat rapper, 39% geheugen in gebruik bij internetten dus dat gaat nog.
Ik kan dit bevestigen. Windows 8 (en dus ook Windows 10) verbruikt een stuk minder RAM geheugen dan Windows 7. De Windows 8.1 Pro die nu nog op mijn Surface Pro 2 staat gebruikt 1.9 van de 7.9GB... Ongelofelijk. Ik had een de 8 GB versie van de Surface Pro gekocht omdat mijn desktop altijd vrij vlot op de 5.5 GB zat. Achteraf overkill :).

Update:
De download is ondertussen opgestart, zie ook meteen RAM gebruik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QIIzl0PxOUpq6rdica25VZ2w/full.png
Dit is natuurlijk wel het RAM gebruik zonder dat er iets open staat. Als je Chrome opstart dan ga je al snel richting de 3 GB (lees 4 GB ram is wat mij betreft het minimum voor een laptop, van swappen wordt niemand vrolijk).

Update: Na installatie pakt Windows 10.1 Pro 2.1 GB, dat is dus 200MB meer dan Windows 8.1 deed.

[ Voor 68% gewijzigd door sdk1985 op 29-07-2016 19:33 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

Ik kreeg een laatste moment verzoek om Windows 10 te installeren op een HP ProBook 4720s.
Na downloaden van de update begint de installatie. Ergens rond de 60% valt echter het beeld uit (zonder cursor). Het backlight van het beeldscherm brandt, maar er is geen zichtbare activiteit.

Na vrij lange tijd heb ik de laptop opnieuw opgestart. De laptop raakt dan in een bootloop terecht en na 4 of 5 keer herstarten komt de melding dat de oude installatie teruggezet wordt.

Ik heb al een extern beeldscherm aangesloten om te kijken of het met het beeldscherm te maken kan hebben (wat ik wel vermoed), Ook op het tweede scherm is als het beeld uitvalt het beeld zwart.

Ik heb op de website van HP gekeken, de nieuwst beschikbare drivers zijn voor Windows 7 (Windows 7 Home Premium x64 is geinstalleerd)

Volgens de upgradeassistant is de hardware geschikt.

Heeft iemand tips? Is het eventueel mogelijk om de harde schijf uit de laptop te halen en via een andere computer de upgrade uit te voeren? Op welk moment wordt de licentie aan de computer gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn installatie van Windows 10 geeft sinds installatie continu 100%-CPU-verbruik aan. Het lijkt misrapportage, gezien het systeem wel responsief is, maar helemaal zoals het hoort is het toch niet.

Echte oplossingen ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 16:40
Oke ik heb een probleem. Mijn geupdate Windows 8.1 Pro > Win10 Pro is deens.

Ik heb de normale handelingen gevolgd maar alles blijft Deens...

Iemand een suggestie???

edit: Bij een submenu van Sprog kwam ik een Indstillinger knop tegen:
Henter Engelsk (USA) sprogpakke - Windows 10 Version 1511 til x64-baserede systemer - (KB3109596) [en-US_LP] (opdatering 1 af 1)... fuldført!
Starter installationen... fuldført!
Installerer Engelsk (USA) sprogpakke - Windows 10 Version 1511 til x64-baserede systemer - (KB3109596) [en-US_LP] (opdatering 1 af 1)...
Blijkbaar had Windows update zelf nog niets gedaan. Weet überhaupt nog niet hoe Windows Update heet in het Deens :+ .

[ Voor 49% gewijzigd door sdk1985 op 29-07-2016 19:44 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is MS soms expres KB3035583 (GWX) telkens opnieuw aan het doordrukken? Laatst verborgen, net weer zichtbaar tussen de beschikbare updates. Opnieuw verborgen, update ronde later, weer zichtbaar :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:20

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Merkwaardig, heb enkel systemen waar op het login scherm behalve de lokale gebruikers-iconen ook eenzelfde aantal sleuteliconen genaamd "Password" te zien is.

Zie: Afbeeldingslocatie: https://iowacitytechnologyservices.files.wordpress.com/2015/09/20150906su2304-windows-10-login-screen-password-user-key-icon-symbol.jpg

Met deze kun je ook inloggen, als je het goede password weet. Met drie gebruikers is dat nog wel te proberen. ;)

Waar komen deze vandaan, en belangrijker, hoe haal ik ze weg? Als ik 1 gebruiker verwijder, verdwijnt er een gebruiker en een sleutelicoontje. Maak ik een gebruiker aan, komt er ook weer een sleutelicoontje bij.
Machine werkt verder zonder problemen...

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
amx schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:21:
Ik kreeg een laatste moment verzoek om Windows 10 te installeren op een HP ProBook 4720s.
Na downloaden van de update begint de installatie. Ergens rond de 60% valt echter het beeld uit (zonder cursor). Het backlight van het beeldscherm brandt, maar er is geen zichtbare activiteit.

Na vrij lange tijd heb ik de laptop opnieuw opgestart. De laptop raakt dan in een bootloop terecht en na 4 of 5 keer herstarten komt de melding dat de oude installatie teruggezet wordt.

Ik heb al een extern beeldscherm aangesloten om te kijken of het met het beeldscherm te maken kan hebben (wat ik wel vermoed), Ook op het tweede scherm is als het beeld uitvalt het beeld zwart.

Ik heb op de website van HP gekeken, de nieuwst beschikbare drivers zijn voor Windows 7 (Windows 7 Home Premium x64 is geinstalleerd)

Volgens de upgradeassistant is de hardware geschikt.

Heeft iemand tips? Is het eventueel mogelijk om de harde schijf uit de laptop te halen en via een andere computer de upgrade uit te voeren? Op welk moment wordt de licentie aan de computer gekoppeld?
Had ik gisteren ook. Heeft met een dual monitor bug te maken. Op WIN + P toets rammen werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:26

Onbekend

...

Nu het volgende:
Ik heb Windows 7 op mijn pc staan, en dat Windows-upgrade icoontje rechtsonder wordt nog steeds geladen.
Als ik er op klik staat er "Sorry, the free upgrade offer has ended.". Prima :) , maar moet elke gebruiker dan handmatig het opstarten van de Windows-upgrade functionaliteit blokkeren?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
Onbekend schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 00:25:
Nu het volgende:
Ik heb Windows 7 op mijn pc staan, en dat Windows-upgrade icoontje rechtsonder wordt nog steeds geladen.
Als ik er op klik staat er "Sorry, the free upgrade offer has ended.". Prima :) , maar moet elke gebruiker dan handmatig het opstarten van de Windows-upgrade functionaliteit blokkeren?
Er komt een update die GWX verwijdert. Geen idee wanneer, maar zal wel niet lang meer duren. Handmatig uitschakelen kan natuurlijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco8264
  • Laatst online: 21:58
https://www.microsoft.com...sibility/windows10upgrade

Interssant. Ik heb het net getest in een VM en ben geen controle tegengekomen of je daadwerkelijk assistive technologies gebruikt. Een bewuste keuze van MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 00:25:
Nu het volgende:
Vreemd, ik kon na jouw post nog gewoon een upgrade starten. Je zou nog ongeveer 10 uur moeten hebben.
remco8264 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 01:21:
https://www.microsoft.com...sibility/windows10upgrade

Interssant. Ik heb het net getest in een VM en ben geen controle tegengekomen of je daadwerkelijk assistive technologies gebruikt. Een bewuste keuze van MS?
Het zou wel stroken met mijn vermoeden dat Microsoft de gratis upgrade blijft aanbieden, al dan niet in verkapte vorm. Het is te belangrijk voor ze dat iedereen zo snel mogelijk naar Windows 10 overstapt. Die deadline was handig om mensen tot een upgrade te bewegen, maar nu hij verstreken is en iedereen die ermee te overtuigen was overgestapt is, zijn nieuwe incentives nodig om ook de rest zover te krijgen.

Microsoft heeft bepaald dat we allemaal vrijwillig gaan overstappen :P

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2016 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 02:13:
[...]

Vreemd, ik kon na jouw post nog gewoon een upgrade starten. Je zou nog ongeveer 10 uur moeten hebben.

[...]

Het zou wel stroken met mijn vermoeden dat Microsoft de gratis upgrade blijft aanbieden, al dan niet in verkapte vorm. Het is te belangrijk voor ze dat iedereen zo snel mogelijk naar Windows 10 overstapt. Die deadline was handig om mensen tot een upgrade te bewegen, maar nu hij verstreken is en iedereen die ermee te overtuigen was overgestapt is, zijn nieuwe incentives nodig om ook de rest zover te krijgen.

Microsoft heeft bepaald dat we allemaal vrijwillig gaan overstappen :P
Aangezien MS gebaat is bij een zo groot mogelijk aantal Win10 gebruikers lijkt het me meer dan logisch als er ook in de toekomst (weer) een (vrijwel) gratis overstap mogelijk is. Mijn inschatting is dat ze de systeemgebonden upgrade formeel een aantal € laten kosten, maar dat deze gratis is voor 'gekwalificeerde' gebruikers. Welke dat zullen zijn zal wel blijken.....

De GWX deadline zal waarschijnlijk eerder zijn om problemen met activatie na doorlpen van het proces te voorkomen. De deadline volgens de MS servers is 12h vanmiddag. Aangezien een clean install van Win8 & deze vervolgens upgraden naar 10 ongeveer een uur kost (USB2>HDD) heb je nog even de tijd...

EDIT: @CAP-T: direct 10 kan natuurlijk ook, maar via 8 (of 7) heb je de rollback optie en veel oudere systemen hebben nog geen key in de BIOS. Daarbij voorkom je met de 'via' route problemen met upgrade keys. Nu moet ik wel zeggen dat 10 daar een stuk beter mee omgaat dan oudere Win versies, waar je enkel met omwegen een clean install kon doen met upgrade media/keys. MS heeft er in elk geval van geleerd :)

[ Voor 12% gewijzigd door mtr33 op 30-07-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Waarom eerst Windows 8 installeren, je kunt bij de installatie van 10 ook de key van 8 gebruiken. En als 10 ziet dat er een 8 key in de BIOS staat zal hij niet eens om een key vragen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
In het begrip van "uitdagingen" en dat in deze titel is weer gegeven.

Mijn mening is dat ik gewoon mijn KEY(s) niet wil opgeven en na 2 á 3 jaar sommige programma's mogelijk(in caps!) niet meer werken ook al heb ik een surf/game PC. Ja! Ik zou gratis Windows 10 games kunnen missen en DX12, ook al bestaan er nog geen 100% DX12 kaarten op de markt. Ik gooi bij deze nogmaals mijn bijna 2Mb HOSTS file vol met meer prut dat ik kan vullen en dus blokkeren.

Het hele Windows 10, ik heb wel wat te verbergen. Waarom is mijn HOSTS bestand zo vol: https://decorrespondent.n...erbergen/6428004-ab2d5fc2

Ps als jouw HOSTS file niet groter is dan 1MB, dan mag jij achter je oren krabben.

C:\Windows\System32\drivers\etc (HOSTS file is verborgen standaard)

[ Voor 44% gewijzigd door XRayXI op 31-07-2016 10:34 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
XRayXI schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 19:07:

Ps als jouw HOSTS file niet groter is dan 1MB, dan mag jij achter je oren krabben.

C:\Windows\System32\drivers\etc (HOSTS file is verborgen standaard)
Iedereen zo z'n eigen voorkeuren? Wat de een als para en aliminium hoedje vindt ;)

Vindt de ander niets mis mee... :+

Een ieder heeft zo recht op z'n eigen mening...

Volgens mij was en is dit trouwens een topic waar mensen willen bespreken hoe hun Windows10 upgrade gaat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Dutch2007 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 03:15:
[...]

Iedereen zo z'n eigen voorkeuren? Wat de een als para en aliminium hoedje vindt ;)

Vindt de ander niets mis mee... :+

Volgens mij was en is dit trouwens een topic waar mensen willen bespreken hoe hun Windows10 upgrade gaat ;-)
Het is al jaren zo ;)
Zie en bekijk: http://someonewhocares.org/hosts/

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dutch2007 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 03:15:
[...]
Als er iets belangrijk is bij een upgrade als deze en deze tijden , dan is het wel alles controleren betreffende mogelijke privacyschendingen, telemetrie en gluurderij.
Een hostfile hoort daar zeker bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
stresstak schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:17:
Als er iets belangrijk is bij een upgrade als deze en deze tijden , dan is het wel alles controleren betreffende mogelijke privacyschendingen, telemetrie en gluurderij.
Een hostfile hoort daar zeker bij.
Onzin, hostfile/privacyschendingen/alu-hoedjes-berichten horen in het [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2 topic; dit topic gaat over de installatie van Windows 10. Dit staat notabene nog in het rood onder dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Update 1067 (Anniversary update) is succesvol op mijn HTPC geinstalleerd. Helaas bleef mijn Game pc een uur lang op 83% hangen en heb deze geforceerd uit moeten zetten. Nu is pc terug gedraait en draait gelukkig weer. Ik wacht dan maar even een weekje voor dat ik de pc weer update.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
Voor mijn Surface 3 kon ik al om 19:01 de update downloaden. Alles bij elkaar duurde het hele proces precies 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:34
Terwijl mijn Surface Pro 3 op de achtergrond aan het updaten is, is mijn pc al klaar met de 1607 Anniversary Update. Heb er nog geen moment van kunnen genieten, omdat ineens een schijf onzichtbaar werd. Goed: ik heb er weer een letter aan gegeven, dus weer gewoon E:. Maar nu zegt Disk management dat het een RAW volume is. 8)7
Ik volg nu deze tutorial om het weer in orde te krijgen (lang proces) http://html5.litten.com/u...rive-suddenly-became-raw/

Dus tot nu toe niet echt tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als je dezelfde x86/64 Home en Pro ISO's als via MSDN wilt downloaden, legaal en rechtstreeks bij MS dan kan dat via:

https://www.microsoft.com...re-download/windows10ISO/

Select Windows 10
Confirm
Select English (Voor en-US). English International voor en-gb.
Confirm
etc.

Dutch werkt dus ook.

Heb namelijk de hashes vd US English en Dutch x86 en x64 gecross gechecked en die zijn hetzelfde als hier vermeld worden:

MSDN: MSDN Subscriber Downloads

[ Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 02-08-2016 23:29 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Wat een gekut zeg, ik heb een Dell laptop, net de anniversary via windows update binnen gehaald, na het installeren en opnieuw opstarten blijf ik dat draaiende cirkel dots zien tot je een ons weegt.
Wat is hier aan te doen ?

Na uitgezet te hebben en weer aanzetten zegt ie vorige versie van windows herstellen oid..
Nou ben benieuwd.

*edit*
En het heeft gewerkt, beetje geduld hebben :-)
Pff ben weer up to date.

[ Voor 30% gewijzigd door MarElo op 02-08-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je gebruikt de Media Creation Tool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:45:
[...]

Of je gebruikt de Media Creation Tool :)
Dan krijg je niet dezelfde ISO. Sommige mensen hebben liever de exacte MSDN/TechNet ISO. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Aangezien sinds 2 augustus 2016 de Windows 10 Anniversary Update beschikbaar en er ook een einde is gekomen aan de periode waarin je gratis kon upgraden naar Windows 10, is de noodzaak voor een centraal Installatie en Upgrade Uitdagingen topic niet meer echt aanwezig.

Dit centrale topic zal dan ook binnenkort gesloten worden.

Mocht je tegen installatie en/of upgrade uitdagingen aanlopen, dan kun je daar natuurlijk gewoon een (nieuw/eigen) topic voor aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001

Convoy

g44p

TheVMaster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:00:
[modbreak]
Aangezien sinds 2 augustus 2016 de Windows 10 Anniversary Update beschikbaar en er ook een einde is gekomen aan de periode waarin je gratis kon upgraden naar Windows 10, is de noodzaak voor een centraal Installatie en Upgrade Uitdagingen topic niet meer echt aanwezig.

Mocht je tegen installatie en/of upgrade uitdagingen aanlopen, dan kun je daar natuurlijk gewoon een (nieuw/eigen) topic voor aanmaken.
[/modbreak]
Je kan nog steeds gratis upgraden:

nieuws: Windows 10-upgrade is eenvoudig gratis via toegankelijkheidspagina te...

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Daarmee is er dan nog steeds geen einde gekomen aan de periode waarin je gratis kan upgraden naar Windows 10 toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:07
Gisteren nog een PC geupgrade van Win 7 naar Win 10 met behulp van de toegangelijkspagina. Werkt als een trein - zelfs makkelijker dan via de 'orginele' manier. Voordeel is ook dat ik meteen de Anniversary update heb gekregen die ik op andere PC's nog niet binnen heb.

Ik bedenk me net dat het me wel opviel dat je via die manier wel korter Windows 10 kon proberen. Je had nu maar 10 dagen de rollback feature, tegenonver een maandje met de oude manier.

[ Voor 28% gewijzigd door Nat-Water op 03-08-2016 10:20 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:00:
[modbreak]
Aangezien sinds 2 augustus 2016 de Windows 10 Anniversary Update beschikbaar en er ook een einde is gekomen aan de periode waarin je gratis kon upgraden naar Windows 10, is de noodzaak voor een centraal Installatie en Upgrade Uitdagingen topic niet meer echt aanwezig.

[/modbreak]
Alsof er geen Tweakers zijn die alsnog een W7/W8 -> W10 upgrade of kale installatie doen :P Het topic zal misschien minder hard gaan (nu de "gedwongen" upgrades hopelijk voorbij zijn), maar ik denk dat het toch wel handig is deze open te houden.

Overigens is die upgrade nog altijd niet overal beschikbaar....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Raven schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:26:
[...]

Een echte tweakers download toch gewoon de "media creation tool" en start handmatig de upgrade:

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

O-) O-) O-)

op deze manier vanochtend nog 3 laptops geupgrade met de Windows 10 Anniversary Update 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Convoy op 03-08-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:26:
[...]

Alsof er geen Tweakers zijn die alsnog een W7/W8 -> W10 upgrade of kale installatie doen :P Het topic zal misschien minder hard gaan (nu de "gedwongen" upgrades hopelijk voorbij zijn), maar ik denk dat het toch wel handig is deze open te houden.

Ik lees nergens dat hij morgen dicht gaat....daarnaast kunnen die mensen nog steeds een nieuw topic maken he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:45:
[...]

Ik lees nergens dat hij morgen dicht gaat....daarnaast kunnen die mensen nog steeds een nieuw topic maken he :+
Die dan weer dichtgegooid worden omdat de vraag te klein is voor een eigen topic? ;)
Convoy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:28:
[...]

Een echte tweakers download toch gewoon de "media creation tool" en start handmatig de upgrade:

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

O-) O-) O-)

op deze manier vanochtend nog 3 laptops geupgrade met de Windows 10 Anniversary Update 8)
Ik heb net het upgrade tooltje van http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=823759 gedownload, via een link die in een van de W10 topics voorbij kwam. Die doet eerst een compatibility check en checkt de beschikbare schijfruimte waar een groen vinkje naast verschijnt. Gaat ie verder: zeikt ie ineens over te weinig ruimte terwijl ie daarvoor aangaf dat er genoeg was |:( Er is iets meer dan 20GB beschikbaar.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Raven schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:54:
[...]

Ik heb net het upgrade tooltje van http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=823759 gedownload, via een link die in een van de W10 topics voorbij kwam. Die doet eerst een compatibility check en checkt de beschikbare schijfruimte waar een groen vinkje naast verschijnt. Gaat ie verder: zeikt ie ineens over te weinig ruimte terwijl ie daarvoor aangaf dat er genoeg was |:( Er is iets meer dan 20GB beschikbaar.
Die tool is ook ruk, gewoon de "media creation tool" gebruiken, gaat als een trein 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:54:
[...]

Die dan weer dichtgegooid worden omdat de vraag te klein is voor een eigen topic? ;)

[...]
Die kende ik nog niet....maar eh...laten we dat gewoon even afwachten en hier lekker weer on-topic gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Convoy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:02:
[...]

Die tool is ook ruk, gewoon de "media creation tool" gebruiken, gaat als een trein 8)
Enige argumenten waarom die ruk is? Is dit een bug ofzo?

MCT gestart, nu bijwerken geselecteerd en die begint wel met downloaden :) Alleen kan ik niet zien of het daadwerkelijk de anniversary update is wat ie nu binnenhaalt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Raven schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

Enige argumenten waarom die ruk is? Is dit een bug ofzo?

MCT gestart, nu bijwerken geselecteerd en die begint wel met downloaden :) Alleen kan ik niet zien of het daadwerkelijk de anniversary update is wat ie nu binnenhaalt.
Ruk omdat ik daar ook meerdere problemen mee heb ondervonden 8) Als je de laatste MCT heb gepakt van de site dan pak je automatisch de anniversary update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Convoy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:38:
[...]

Ruk omdat ik daar ook meerdere problemen mee heb ondervonden 8) Als je de laatste MCT heb gepakt van de site dan pak je automatisch de anniversary update ;)
Ah :P

Ik heb 'm van https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 , is nu met het verifiëren van de download bezig. Dat duurt langer dan het downloaden :P

edit: En klaar :) , build 10586.494 -> 14393.10. Al lijkt het niet helemaal goed gegaan te zijn, NL en EN door elkaar. Bijv. "Welcome" gevolgd door "Hallo" 8)7 (De install is wel grotendeels in NL).

En die klote OneDrive start weer op terwijl die in taakbeheer bij opstarten uit staat. Straks maar eens kijken wat er nog meer gesloopt is...

edit2: Zo te zien zijn de nodige instellingen gereset, dat wordt alles nalopen :(
edit3: Update-settings gereset, privacy-settings gereset. "Diagnose- en verbruiksgegevens" kan niet meer uitgezet worden, kon voorheen dacht ik wel.
edit4: Alle metro-apps zijn weer terug :|

[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 03-08-2016 13:59 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Je hebt helemaal niks nodig voor de Anniversary Update. Ga gewoon in Windows Starmenu naar Settings > Updates & Security > Windows Update en klik op Check for Updates Now. Omdat je dit handmatig doet pakt hij meteen de Anniversary Update (zichtbaar als Windows 10. versie 1607). Bron

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-08-2016 14:09 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

DeNachtwacht schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:09:
Je hebt helemaal niks nodig voor de Anniversary Update. Ga gewoon in Windows Starmenu naar Settings > Updates & Security > Windows Update en klik op Check for Updates Now. Omdat je dit handmatig doet pakt hij meteen de Anniversary Update (zichtbaar als Windows 10. versie 1607). Bron
Werkt niet, iig.niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:09:
Dat werkt dus niet bij iedereen ;) De enige (werkende) manier was MCT, Windows Update beweerde dat Windows uptodate was, vanmorgen nog steeds. Ook na een update-reset.

Damn those metro-apps, sommige laten zich weer niet (goed) verwijderen via powershell. Nou snap ik ook weer waarom de LTSB variant op mijn laptop staat. Geen puinruimen nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 03-08-2016 14:20 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

XVI schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:17:
[...]

Werkt niet, iig.niet bij mij.
Check die bron, onderaan staan nog meer linkjes waarmee het zou moeten gaan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

DeNachtwacht schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:19:
[...]

Check die bron, onderaan staan nog meer linkjes waarmee het zou moeten gaan.
Werkt allemaal niet. Die update-tool klaagt over schijfruimte dus de enige oplossing zou nog die media creation tool zijn. Het gaat hier over een VM die ik effe snel wilde upgraden, maar dat lijkt dus een herinstallatie te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
XVI schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:21:
[...]

Werkt allemaal niet. Die update-tool klaagt over schijfruimte dus de enige oplossing zou nog die media creation tool zijn. Het gaat hier over een VM die ik effe snel wilde upgraden, maar dat lijkt dus een herinstallatie te worden.
Jup, same here. 22GB vrij en dat zou niet genoeg zijn. Ook een VM trouwens. MCT gaf geen foutmelding en die deed een upgrade.

Edit: Lol, schijfopruiming na de upgrade uitgevoerd en nu heb ik meer ruimte vrij dan voor de upgrade. Ookal had ik toen ook al schijfopruiming gedraaid :P

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 03-08-2016 14:29 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Raven schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:41:
[...]
edit2: Zo te zien zijn de nodige instellingen gereset, dat wordt alles nalopen :(
edit3: Update-settings gereset, privacy-settings gereset. "Diagnose- en verbruiksgegevens" kan niet meer uitgezet worden, kon voorheen dacht ik wel.
edit4: Alle metro-apps zijn weer terug :|
"Diagnose- en verbruiksgegevens" kon je nooit uitzetten. In ieder geval niet via de standaard user interface :)

Voor de rest jammer als de privacy settings gereset zijn. Kun je al die tig vinkjes weer gaan nalopen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Ben het nu met een ISO aan het proberen. Lijkt goed te gaan.
https://www.microsoft.com...re-download/windows10ISO/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Lethalis schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:47:
[...]

"Diagnose- en verbruiksgegevens" kon je nooit uitzetten. In ieder geval niet via de standaard user interface :)

Voor de rest jammer als de privacy settings gereset zijn. Kun je al die tig vinkjes weer gaan nalopen.
Ah :P , 't is een beetje lastig onthouden van wat ik nu wel/niet kon uitzetten zonder gpedit.

Inmiddels het een en ander aan vinkjes nagelopen, was wel nodig :/

En vergeet het puinruimen van de metro-apps niet. De powershell commando's lijken niet meer goed te werken, sommige apps wel weg, sommige niet en sommige deels (de achterblijvende niet werkende niet te verwijderen shortcut).

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:18
--

[ Voor 100% gewijzigd door Nopheros op 03-08-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Update goed gelukt.Wel veel gereset blijkbaar.Gaande van privacy tot instellingen als windows media speler enzo.Heb OenO shutup er terug op los gelaten.
Ook mijn games voor windows 7 werken niet meer.Hij had ze na de update allemaal verwijderd,maar na herinstallatie werken ze niet meer.Jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Ivan4you op 03-08-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:09
Ivan4you schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:09:
Update goed gelukt.Wel veel gereset blijkbaar.Gaande van privacy tot instellingen als windows media speler enzo.
Ook mijn games voor windows 7 werken niet meer.Hij had ze na de update allemaal verwijderd,maar na herinstallatie werken ze niet meer.Jammer.
Gewoon opnieuw downloaden, er is een versie 2, bij mij waren de spellen ook verwijderd, maar heb ze ondertussen er weer op staan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Hè hè, met de ISO is het eindelijk gelukt. Volgens mij staan zelfs alle instellingen nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
@ivo1969.Yep,nu werken ze weer.Kunnen ons weer amuseren.Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Laatst online: 22-06 21:30
Raven schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:03:
[...]

Ah :P , 't is een beetje lastig onthouden van wat ik nu wel/niet kon uitzetten zonder gpedit.

Inmiddels het een en ander aan vinkjes nagelopen, was wel nodig :/

En vergeet het puinruimen van de metro-apps niet. De powershell commando's lijken niet meer goed te werken, sommige apps wel weg, sommige niet en sommige deels (de achterblijvende niet werkende niet te verwijderen shortcut).
Ik had ook heel veel apps verwijderd, maar zie ze tot mijn verbazing verschrikking weer terug! :( Na de update gaat ie alle verwijderde standaard apps weer vrolijk installeren. Jammer!

Ik weet niet welke powershell commando's je gebruikt, maar je kan altijd zelf even kijken of de namen nog kloppen, bijvoorbeeld:
PS> Get-AppxPackage -AllUsers
PS> Get-AppxPackage -AllUsers -name *xbox* //waar je xbox voor elke tekst kan veranderen natuurlijk

Verwijderen:
PS> Get-AppxPackage Microsoft.XboxApp | Remove-AppxPackage

Denk dat ik maar gewoon even de iso download en een schone installatie erop gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik heb de AU wel gewoon kunnen installeren door Windows Update te laten zoeken. Moest wel in twee keer, de eerste poging begon hij na 30% ineens aan een rollback :?.

Tweede poging ging het wel "goed", maar Microsoft moet nog even aan een paar dingen schaven. Inloggen met mijn vingerafdruk werkte ineens niet meer, en kort na het inloggen loopt de taakbalk/shell vast. Op Reddit zijn er meer mensen die er last van hebben en blijkbaar is het op te lossen door de update met de MCT te installeren.
https://www.reddit.com/r/...after_anniversary_update/
Zijn er meer mensen hier op GoT die er last van hebben?

Voor nu heb ik de update teruggedraaid via de recovery mode en wacht ik de reactie van Microsoft af -O-.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Rudie_V schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:35:
[...]

Ik had ook heel veel apps verwijderd, maar zie ze tot mijn verbazing verschrikking weer terug! :( Na de update gaat ie alle verwijderde standaard apps weer vrolijk installeren. Jammer!

Ik weet niet welke powershell commando's je gebruikt, maar je kan altijd zelf even kijken of de namen nog kloppen, bijvoorbeeld:
PS> Get-AppxPackage -AllUsers -name *xbox* //waar je xbox voor elke tekst kan veranderen natuurlijk

Verwijderen:

Denk dat ik maar gewoon even de iso download en een schone installatie erop gooi.
Ik gebruik een script met commando's a la
PowerShell:
1
2
Get-AppxPackage -AllUsers | where-object {$_.name -like "*3DBuilder*"} | Remove-AppxPackage
Get-appxprovisionedpackage -online | where-object {$_.packagename -like "*3DBuilder*"} | Remove-AppxProvisionedPackage -online

die uitgevoerd wordt door een snelkoppeling met dit commando
code:
1
C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\powershell.exe -noexit -executionpolicy bypass -File C:\Users\username\Desktop\removeapps.ps1
Met run as admin aangeklikt.

Toen ik hier een tijd terug mee begon liep ik telkens tegen permissie-errors aan, dit lijkt dat te voorkomen.

En om te kijken wat er nog op staat gebruik ik
PowerShell:
1
Get-AppxPackage | Select Name,PackageFullname
Dan krijg ik de packagenames in een mooi kort overzicht te zien :)

Helaas zit ik dus nog wel met niet te verwijderen snelkoppelingen, iets wat ik in het begin (toen W10 er net of nog net niet was) ook had. Dat probleem is dus blijkbaar terug :/ De snelkoppelingen van OneNote, Get Office en 3D Builder blijven staan met wit icoon. Volgens mij waren dat toen dezelfde probleemgevallen.
Daarbij lijken er ook nog snelkoppelingen te blijven staan die volgens Windows wél doen (getuige het icoon dat geen wit vlak is geworden) maar waarmee niets gebeurt. O.a. MicrosoftSolitaireCollection, People en Microsoft.Messaging.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Egocentrix1 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:17:
Ik heb de AU wel gewoon kunnen installeren door Windows Update te laten zoeken. Moest wel in twee keer, de eerste poging begon hij na 30% ineens aan een rollback :?.

Tweede poging ging het wel "goed", maar Microsoft moet nog even aan een paar dingen schaven. Inloggen met mijn vingerafdruk werkte ineens niet meer, en kort na het inloggen loopt de taakbalk/shell vast. Op Reddit zijn er meer mensen die er last van hebben en blijkbaar is het op te lossen door de update met de MCT te installeren.
https://www.reddit.com/r/...after_anniversary_update/
Zijn er meer mensen hier op GoT die er last van hebben?

Voor nu heb ik de update teruggedraaid via de recovery mode en wacht ik de reactie van Microsoft af -O-.
Ik heb twee upgrades in VMWare Workstation Player gedaan zonder problemen. Alleen niet via windows update, maar via een upgrade tooltje(die windows update volgens mij ook download en uitvoert): https://support.microsoft...windows-10-update-history

Mijn hoofdcomputer ga ik gewoon een nieuwe installatie geven, als ik de grootte van de windows.old directory bekijk die gewoon iets van 12 GB is doet de update volgens mij haast een nieuwe installatie, alleen behoudt je je programma's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-07 09:54
Vandaag ook de update naar de laatste build gedaan. Gevolg is dat mijn complete pc 10 seconden na opstarten volledig vastloopt. Op reddit is een hele tread te vinden(https://m.reddit.com/r/Wi...after_anniversary_update/)

Ik kan helaas ook niet bij systeemherstel komen omdat mijn pc automatisch inlogt. Ik ben nu dus bang dat ik complete clean install moet doen. Bedankt MS!

Edit: Ik zie dat iemand mij voor is. ( zit op de mobiel te typen)

EDITEDIT: ik heb de update weten terug te draaien. Een kameraad was zo scherp door op te merken dat als je je pc laat crashen tijdens het inloggen hij automatisch naar systeemherstel boot :)

Update heb ik nu teruggedraaid. Zal ik eens kijken of ik binnenkort clean install kan doen. Wat een bullshit.

[ Voor 30% gewijzigd door Buzzel op 03-08-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 12:48
Buzzel schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:48:
Vandaag ook de update naar de laatste build gedaan. Gevolg is dat mijn complete pc 10 seconden na opstarten volledig vastloopt. Op reddit is een hele tread te vinden(https://m.reddit.com/r/Wi...after_anniversary_update/)

Ik kan helaas ook niet bij systeemherstel komen omdat mijn pc automatisch inlogt. Ik ben nu dus bang dat ik complete clean install moet doen. Bedankt MS!

Edit: Ik zie dat iemand mij voor is. ( zit op de mobiel te typen)
Join the club.
Ik heb vandaag ook een clean install moeten doen. Direct daarna updates uitgeschakeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimKras
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-06 17:37
Na de update moet ik steeds bij inloggen de numlock aanzetten, voordat ik mijn wachtwoord of pin kan gebruiken.
Bij vorige versies moest je dan in het registry een setting aanpassen, maar dat lijkt nu niet meer te werken. (link)
Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Bij mijn ouders hun hoofd pc een 1-1.5 maand geleden geupdate naar Windows 10. Werkte allemaal prima (ondanks dat niet alle drivers W10 ondersteunen...)

Vandaar geupdate naar de AU, echter heb ik nu wel een probleem;
Kobo Aura wordt niet herkend, hij ziet hem als een leeg volume zonder naam;
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/Kobo_01.PNG
F: is de e-reader.

Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/Kobo_02.PNG
Onder apparaat beheer driver verwijderen en opnieuw laten installeren lost helaas niets op. Op mijn vader zijn laptop (W10 zonder AU) werkt hij wel gewoon en gebruikt exact dezelfde driver / benaming etc.

E-reader heeft het vorige week nog gewoon gedaan aan de pc als dataopslag volgens mijn moeder... kortom Anniversary Update issue??.

(Gaat om een Core i7 920, Asus P6T Deluxe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Ben weer toe aan een verse installatie van mijn download bak, als ik de mediacreation tool download en op USB stick zet en hem daar van boot wordt hij dan weer geactiveerd of niet

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Rudie_V schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:35:
[...]

Verwijderen:

Ik ben er inmiddels achter in welke richting ik de oorzaak/oplossing van de dooie shortcuts moet zoeken: https://answers.microsoft...de-4585-9eeb-2d9c01381b77

Dit is een van de hits die verwijst naar AppData\Local\TileDataLayer\Database\vedatamodel.edb, een file die je niet zo maar kan aanpassen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
Pierre schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:10:
Ben weer toe aan een verse installatie van mijn download bak, als ik de mediacreation tool download en op USB stick zet en hem daar van boot wordt hij dan weer geactiveerd of niet
Bij een clean install moet ik hier toch altijd de key ingeven voor activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Raven schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:18:
[...]
Ik ben er inmiddels achter in welke richting ik de oorzaak/oplossing van de dooie shortcuts moet zoeken: https://answers.microsoft...de-4585-9eeb-2d9c01381b77

Dit is een van de hits die verwijst naar AppData\Local\TileDataLayer\Database\vedatamodel.edb, een file die je niet zo maar kan aanpassen.
Zoek anders even op 'vedatamodel.edb', dan vind je wat meer wat misschien kan helpen. Bij sommige hielp het om even een nieuw account aan te maken en het bestand van dat nieuwe account naar jouw account te kopieren.
http://www.tenforums.com/...-start-menu-all-apps.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Lethalis schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:47:
[...]

Nja ik heb vanmiddag de update uitgevoerd via instellingen - windows update, en nadat ik dit las dacht ik ohnee he..
Maar alles staat nog gewoon uit hoor, ze hebben niks zomaar weer aangezet.
Voor niks alles nagelopen haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Rudie_V schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:54:
[...]

Zoek anders even op 'vedatamodel.edb', dan vind je wat meer wat misschien kan helpen. Bij sommige hielp het om even een nieuw account aan te maken en het bestand van dat nieuwe account naar jouw account te kopieren.
http://www.tenforums.com/...-start-menu-all-apps.html
Daar had ik al op gezocht ;)

Helaas heb ik vooralsnog geen permanente oplossing kunnen vinden (of een directe oorzaak), aangezien dit niet de eerste keer is dat het gebeurt zoek ik een oplossing dat geen tijdelijk iets is, om nou telkens een heel nieuw account aan te maken en naar wens in te moeten stellen....

Maar eigenlijk is het niet zo heel erg, dit is in een VM dat ik voor testdoeleinden gebruik, op de laptop heb ik geen metro-apps en eveneens geen apps store :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

internaut schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:25:
[...]

Bij een clean install moet ik hier toch altijd de key ingeven voor activatie.
Ik heb een Windows 7 pro origineel

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
Pierre schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:45:
[...]

Ik heb een Windows 7 pro origineel
Met die key moet het ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:56
Ik heb recent een Lenovo 710s gekocht en wil een nieuwe Windows installatie uitvoeren,

- Ik kan de iso downloaden en op USB zetten (doe via SD-kaartje)
- Ik kies de SD kaart als opstart station en niet voor de (in de bios herkende) SSD.
- Windows installer start op, maar vervolgens krijg ik de volgende melding als ik mijn hardeschijf moet kiezen.

Er zijn geen stations gevonden. Klik op stuurprogramma laden als u een stuurprogramma voor opslag wil downloaden.

Wat heb ik al gedaan.
- Drivers gedownload en op het SD-kaartje gezet. Windows herkend de drivers echter niet, waardoor ik geen mogelijkheid heb op de SSD laten herkennen.
Ik heb de opslag drivers en de moederbord drivers gedownload zonder effect.

Tevens heb ik geprobeerd om via de EUFI als Legacy te de installatie te doen, zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:10:
Als er op dit moment een geactiveerde Win10 op staat dan kun je dat bij een herinstallatie skippen en zou de activatie vanzelf weer gedaan worden. Mits je niet gelijk ook allerlei hardware gaat vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

DJustin schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:49:
Er zijn geen stations gevonden. Klik op stuurprogramma laden als u een stuurprogramma voor opslag wil downloaden.
Een kaartlezer presenteert zich volgens mij niet anders dan een usb-drive aan je systeem, dus ik verwacht eigenlijk niet dat het probleem écht om drivers gaat. Ik heb bij de upgrade een jaar geleden ook die foutmelding gekregen bij installatie vanaf usb.

Volgens een paar fora toen (weet niet meer welke) zou het net zo goed aan een defecte .iso kunnen liggen en er werd aangeraden om dus vooral óf de checksums van de gedownloade .iso te controleren (als je hem zelf downloadt), óf de Media Creation Tool van Microsoft zelf te gebruiken die dat voor je doet. En laat die dan geen .iso downloaden die je zelf ergens op zet, maar geef vanaf het begin al aan dat je de sd-kaart wilt gebruiken.

Disclaimer: is lang geleden allemaal. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij werkte het zo :).

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Al bovenstaande al geprobeerd. Verschillende sd kaarten en verschillende nieuwe gedownloade iso's van Windows zelf, rechtstreeks op het kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:01

The_Scarabial

MTB for life!

Ben nu nog een laptop van win7 naar win10 aan het upgraden, maar merk eigenlijk niets over betalen oid? Iemand enig id of dit nog later komt? Zou wel dom zijn, want was het vergeten om deze laptop nog te upgraden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
The_Scarabial schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:09:
Ben nu nog een laptop van win7 naar win10 aan het upgraden, maar merk eigenlijk niets over betalen oid? Iemand enig id of dit nog later komt? Zou wel dom zijn, want was het vergeten om deze laptop nog te upgraden 8)7
Microsoft heeft een deurtje open staan:nieuws: Windows 10-upgrade is eenvoudig gratis via toegankelijkheidspagina te verkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkness89
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-02-2021
Zijn er nog meer mensen die gewoon nog op build 1511 zitten? in las dat de nieuwe update uit is ik krijg deze nog niet binnen via Windows update zijn er meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 18:05
Tortelli schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:57:
Bij mijn ouders hun hoofd pc een 1-1.5 maand geleden geupdate naar Windows 10. Werkte allemaal prima (ondanks dat niet alle drivers W10 ondersteunen...)

[afbeelding]

[afbeelding]
Onder apparaat beheer driver verwijderen en opnieuw laten installeren lost helaas niets op. Op mijn vader zijn laptop (W10 zonder AU) werkt hij wel gewoon en gebruikt exact dezelfde driver / benaming etc.

E-reader heeft het vorige week nog gewoon gedaan aan de pc als dataopslag volgens mijn moeder... kortom Anniversary Update issue??.

Gokje: Je hebt een N versie. KB artikel KB3133719 gaat je verder helpen. Dat zijn de media extensions voor de anniversary update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:56:
[...]

Als er op dit moment een geactiveerde Win10 op staat dan kun je dat bij een herinstallatie skippen en zou de activatie vanzelf weer gedaan worden. Mits je niet gelijk ook allerlei hardware gaat vervangen.
Mooi er staat inderdaad al Win10 op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Darkness89 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 00:22:
Zijn er nog meer mensen die gewoon nog op build 1511 zitten? in las dat de nieuwe update uit is ik krijg deze nog niet binnen via Windows update zijn er meer mensen met deze ervaring?
Heb je de laatste paar pagina's al doorzocht van dit en het andere W10 topic? ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:31

[afbeelding]

[afbeelding]

Sandwalker schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 00:27:
[...]

Gokje: Je hebt een N versie. KB artikel KB3133719 gaat je verder helpen. Dat zijn de media extensions voor de anniversary update.
Ik heb exact hetzelfde met mijn Kobo Glo HD en ik heb geen N versie. Op het Kobo forum zitten meerdere mensen met hetzelfde issue. Tot op dit moment heb ik nog geen oplossing kunnen vinden.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Raven schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:41:
edit: En klaar :) , build 10586.494 -> 14393.10. Al lijkt het niet helemaal goed gegaan te zijn, NL en EN door elkaar. Bijv. "Welcome" gevolgd door "Hallo" 8)7 (De install is wel grotendeels in NL).
Opgelost m.b.v. https://support.lenovo.com/nl/nl/documents/ht079293 :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
Darkness89 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 00:22:
1511 hier.
Update zorgt voor problemen na inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Raven schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:16:
[...]

Daar had ik al op gezocht ;)

Helaas heb ik vooralsnog geen permanente oplossing kunnen vinden (of een directe oorzaak), aangezien dit niet de eerste keer is dat het gebeurt zoek ik een oplossing dat geen tijdelijk iets is, om nou telkens een heel nieuw account aan te maken en naar wens in te moeten stellen....

Maar eigenlijk is het niet zo heel erg, dit is in een VM dat ik voor testdoeleinden gebruik, op de laptop heb ik geen metro-apps en eveneens geen apps store :P
Welke shortcuts van verwijderde apps heb je precies over dan? Heb je ook cortana verwijderd dan?

//off-topic
Ik gebruik tot nu toe eigenlijk ook geen metro-apps, en heb ook nog nooit iets uit de store gedownload. Al moet ik wel zeggen dat dit soort apps wel een extra stukje beveilging met zich meebrengen omdat de apps in een appcontainer sandbox draaien.
Ik had gehoopt dat Edge wat meer opties zou krijgen, de toevoeging van extensies is al een begin, maar ik mis vooral nog de Tracking Protection Lists, in internet explorer werkte dat altijd al goed om veel ads te blokkeren zonder extra add-ons, TPL + ghostery werkt voor mij perfect. Soms hier en daar nog wel een reclame filmpje als je een video wil bekijken, maar dat is maar zelden dat ik daar last van heb en wil daar eigenlijk niet nog een extra ad blocker voor installeren.
Maar nu raak ik teveel off-topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Rudie_V schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:33:
[...]

Welke shortcuts van verwijderde apps heb je precies over dan? Heb je ook cortana verwijderd dan?
Zie onderaan Raven in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen" ;)
Cortana heb ik nog niet geprobeerd te verwijderen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:15
DJustin schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:49:
Ik heb recent een Lenovo 710s gekocht en wil een nieuwe Windows installatie uitvoeren,

- Ik kan de iso downloaden en op USB zetten (doe via SD-kaartje)
- Ik kies de SD kaart als opstart station en niet voor de (in de bios herkende) SSD.
- Windows installer start op, maar vervolgens krijg ik de volgende melding als ik mijn hardeschijf moet kiezen.

Wat heb ik al gedaan.
- Drivers gedownload en op het SD-kaartje gezet. Windows herkend de drivers echter niet, waardoor ik geen mogelijkheid heb op de SSD laten herkennen.
Ik heb de opslag drivers en de moederbord drivers gedownload zonder effect.

Tevens heb ik geprobeerd om via de EUFI als Legacy te de installatie te doen, zonder succes.
Het kan een dynamic disk zijn of een andere gekke indeling waardoor de installer de disk niet kan zien.
Wat je kan proberen is met de installatie bij tools CMD opstarten. Hier kun je dan diskpart opstarten en even eventuele alle partities weggooien die er zijn zodat er alleen 1 bulk unassigned storage overblijft en daarna de installer opnieuw starten. Misschien ziet de installer daarna we de internal SSD.

LET OP dat je dan wel alles kwijt bent/rollback is niet mogelijk.
https://technet.microsoft...ry/cc766465(v=ws.10).aspx

diskpart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Oops..uhh.. ja dat heb ik al gelezen :D

Ik heb overigens geen problemen gehad met het verwijderen van die apps, apps en icoontjes zijn gewoon weg, al moet ik wel zeggen dat ik een clean install heb gedaan op me rommel vm. :) Ik heb ook apps als de voicerecorder, camera, maps, mail & calendar, groove music, video & tv, money, sport, news, weather, netflix.. nouja, al die onnodige shit dus..

Wat als je bijvoorbeeld zo'n app weer even installeer en dan weer verwijdert, maar dit maal zonder je script en gewoon even handmatig in een admin powershell 'get-appxpackage <packagename> | remove-appxpackage' doet. Zou eigenlijk niet uit moeten maken, maar het blijft nog steeds windows natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Rudie_V schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:56:
[...]

Oops..uhh.. ja dat heb ik al gelezen :D

Ik heb overigens geen problemen gehad met het verwijderen van die apps, apps en icoontjes zijn gewoon weg, al moet ik wel zeggen dat ik een clean install heb gedaan op me rommel vm. :) Ik heb ook apps als de voicerecorder, camera, maps, mail & calendar, groove music, video & tv, money, sport, news, weather, netflix.. nouja, al die onnodige shit dus..

Wat als je bijvoorbeeld zo'n app weer even installeer en dan weer verwijdert, maar dit maal zonder je script en gewoon even handmatig in een admin powershell 'get-appxpackage <packagename> | remove-appxpackage' doet. Zou eigenlijk niet uit moeten maken, maar het blijft nog steeds windows natuurlijk. :)
Herinstalleren via de apps store en dan de commando's met de hand invoeren lijkt geholpen te hebben, thanks :)

Inmiddels verwijdert het script dit allemaal:
*3DBuilder*, *Appconnector*, *BingFinance*, *BingNews*, *BingSports*, *BingWeather*, *Microsoft.CommsPhone*, *Microsoft.Getstarted*, *Microsoft.Messaging*, *Microsoft.MicrosoftSolitaireCollection*, *MicrosoftOfficeHub*, *MicrosoftStickyNotes*, *Office.OneNote*, *Office.Sway*, *People*, *SkypeApp*, *Windows.Photos*, *WindowsAlarms*, *WindowsCamera*, *windowscommunicationsapps*, *WindowsFeedbackHub*, *WindowsMaps*, *WindowsPhone*, *WindowsSoundRecorder*, *XboxApp*, *ZuneVideo*, *ZuneMusic*.

Misschien kan ik er een check inbouwen of het verwijderen goed is gegaan, maar aangezien die snelkoppelingen in vedatamodel.edb staan en niet los in een map als *.lnk's gaat dat nogal lastig.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
DJustin schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:12:
Al bovenstaande al geprobeerd. Verschillende sd kaarten en verschillende nieuwe gedownloade iso's van Windows zelf, rechtstreeks op het kaartje.
Ik neem aan dat je de iso's gewoon via de media creation tool maakt, het lijk me sterk dat er dan een fout in zit die er net voor zorgt dat je windows installatie je ssd niet herkent.
Zomaar iets om te testen, wat als je gparted( http://gparted.org/ ) op een sdkaartje zet en dat even boot, ziet die wel je ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
Ik heb exact hetzelfde met mijn Kobo Glo HD en ik heb geen N versie. Op het Kobo forum zitten meerdere mensen met hetzelfde issue. Tot op dit moment heb ik nog geen oplossing kunnen vinden.
Hier ook hetzelfde met een glo hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Laatst online: 17:29
Zojuist upgrade gedaan naar AU met behulp van Windows10Upgrade28084.exe (via Windows Update zelf stond er nog niks klaar). Lijkt allemaal goed te zijn gegaan.

Ik heb nu de upgrade zelf dus geforceerd uitgevoerd. Wanneer is een PC volgens Microsoft nu aan de beurt? Of komt Nederland achteraan in de rij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Raven schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:25:
[...]

Herinstalleren via de apps store en dan de commando's met de hand invoeren lijkt geholpen te hebben, thanks :)

Inmiddels verwijdert het script dit allemaal:
*3DBuilder*, *Appconnector*, *BingFinance*, *BingNews*, *BingSports*, *BingWeather*, *Microsoft.CommsPhone*, *Microsoft.Getstarted*, *Microsoft.Messaging*, *Microsoft.MicrosoftSolitaireCollection*, *MicrosoftOfficeHub*, *MicrosoftStickyNotes*, *Office.OneNote*, *Office.Sway*, *People*, *SkypeApp*, *Windows.Photos*, *WindowsAlarms*, *WindowsCamera*, *windowscommunicationsapps*, *WindowsFeedbackHub*, *WindowsMaps*, *WindowsPhone*, *WindowsSoundRecorder*, *XboxApp*, *ZuneVideo*, *ZuneMusic*.

Misschien kan ik er een check inbouwen of het verwijderen goed is gegaan, maar aangezien die snelkoppelingen in vedatamodel.edb staan en niet los in een map als *.lnk's gaat dat nogal lastig.
Misschien kan je via powershell (en wmi oid) de tile repository openen? Of uitzoeken hoe apps precies de snelkoppelingen aanmaken..

Je kan wel via het tooltje ESEDatabaseView http://www.nirsoft.net/utils/ese_database_view.html de vedatamodel.edb openen en rondkijken mocht je daar interesse in hebben, maar dat blijft wel handmatig natuurlijk. Moet je wel even uitloggen en via een ander account een kopie maken, anders krijg je de melding dat het bestand in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Rudie_V schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:15:
[...]

Misschien kan je via powershell (en wmi oid) de tile repository openen? Of uitzoeken hoe apps precies de snelkoppelingen aanmaken..

Je kan wel via het tooltje ESEDatabaseView http://www.nirsoft.net/utils/ese_database_view.html de vedatamodel.edb openen en rondkijken mocht je daar interesse in hebben, maar dat blijft wel handmatig natuurlijk. Moet je wel even uitloggen en via een ander account een kopie maken, anders krijg je de melding dat het bestand in gebruik is.
Dat tooltje had ik al gevonden, maar gaf telkens aan dat ie de file niet kon openen omdat ie in gebruik was.

Enig Google-werk later bleek dat door de State Repository Service en Tile Data Model Server service te komen. Beide even uitgezet, file kan geopend worden :) Daarna heb ik dat tooltje de hele zaak laten exporteren naar csv's, om tot de ontdekking te komen dat de meeste data niet nuttig is. Uiteindelijk hoefde er maar een deel geëxporteerd te worden:
code:
1
ESEDatabaseView.exe /table "C:\Users\W81te\AppData\Local\TileDataLayer\Database\vedatamodel.edb" "Tile" /scomma "C:\Users\username\Downloads\esedatabaseview\export.csv"

Het resulterende bestand is doorzoekbaar, als ik dat door PowerShell laat doen, dan kan ik hopelijk achterhalen welke snelkoppelingen zijn achtergebleven om daarna de betreffende app te herinstalleren en opnieuw verwijderen.

Nu is het wachten tot dit probleem opnieuw optreed :P

Maar nu weet ik in ieder geval wel hoe ik er mogelijk wat aan kan doen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Raven schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:31:
[...]

Dat tooltje had ik al gevonden, maar gaf telkens aan dat ie de file niet kon openen omdat ie in gebruik was.

Enig Google-werk later bleek dat door de State Repository Service en Tile Data Model Server service te komen. Beide even uitgezet, file kan geopend worden :) Daarna heb ik dat tooltje de hele zaak laten exporteren naar csv's, om tot de ontdekking te komen dat de meeste data niet nuttig is. Uiteindelijk hoefde er maar een deel geëxporteerd te worden:
code:
1
ESEDatabaseView.exe /table "C:\Users\W81te\AppData\Local\TileDataLayer\Database\vedatamodel.edb" "Tile" /scomma "C:\Users\username\Downloads\esedatabaseview\export.csv"

Het resulterende bestand is doorzoekbaar, als ik dat door PowerShell laat doen, dan kan ik hopelijk achterhalen welke snelkoppelingen zijn achtergebleven om daarna de betreffende app te herinstalleren en opnieuw verwijderen.

Nu is het wachten tot dit probleem opnieuw optreed :P

Maar nu weet ik in ieder geval wel hoe ik er mogelijk wat aan kan doen.
Bij mij kon de tile data model server niet afgesloten worden, maar verder niet naar gekeken waarom. Toen maar even een andere .vmdk van een windows vm in een vm erbij gezet en het bestand daar vanaf gehaald om te kijken of het tooltje werkte.

Je kan altijd een nieuwe vm installeren en je script runnen om te kijken of het probleem zich opnieuw voordoet of dat het gewoon een windows-incidentje is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Laatst online: 17:29
Bij mij stonden alle instellingen (standaard apps aangepast én privacy) nog goed. Games heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Axelfoley007 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:45:
[...]

Het kan een dynamic disk zijn of een andere gekke indeling waardoor de installer de disk niet kan zien.
Wat je kan proberen is met de installatie bij tools CMD opstarten. Hier kun je dan diskpart opstarten en even eventuele alle partities weggooien die er zijn zodat er alleen 1 bulk unassigned storage overblijft en daarna de installer opnieuw starten. Misschien ziet de installer daarna we de internal SSD.

LET OP dat je dan wel alles kwijt bent/rollback is niet mogelijk.
https://technet.microsoft...ry/cc766465(v=ws.10).aspx

[afbeelding]
Hier ben ik een klein beetje huiverig voor. Als ik dan alles weggegooid heb en vervolgens kan de installer alsnog de HDD niet zien, heb ik toch een beetje een probleem. Toch?
Rudie_V schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:27:
[...]

Ik neem aan dat je de iso's gewoon via de media creation tool maakt, het lijk me sterk dat er dan een fout in zit die er net voor zorgt dat je windows installatie je ssd niet herkent.
Zomaar iets om te testen, wat als je gparted( http://gparted.org/ ) op een sdkaartje zet en dat even boot, ziet die wel je ssd?
Nee, ook Gparted ziet geen HDD in de laptop zitten. Hij herkend het SD-kaartje wel.
Ik vind het een beetje vreemd, want de bios herkend hem toch echt wel.

[ Voor 5% gewijzigd door DJustin op 04-08-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem hier ook op 3 computers geconstateerd, kobo glo hd en kobo H20 werken niet meer, ik heb update weer eraf gehaald en nu werkt alles weer. Gelijk maar uitgezet dat hij deze update niet gaat installeren de komende maanden.

Wat is dit voor prutswerk zeg, bizar.

Edit: ik denk dat ik een oplossing heb gevonden, straks meer, eerst weer windows 10 au installeren ...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:18:
[...]

Probleem hier ook op 3 computers geconstateerd, kobo glo hd en kobo H20 werken niet meer, ik heb update weer eraf gehaald en nu werkt alles weer. Gelijk maar uitgezet dat hij deze update niet gaat installeren de komende maanden.

Wat is dit voor prutswerk zeg, bizar.
http://www.mobileread.com...hp?p=3364026&postcount=25
According to Kobo tech support tonight, "We realize that they are compatibility issues and are working closely with Microsoft to resolve the issue as quickly as possible." About as boilerplate as one would expect. I asked "Is it a MS issue or a Kobo issue?" "There is an issue with the compatibility with Windows 10 and Kobo Devices and Application. We are working together to resolve the issue." When asked "What is 'Application'?": "When I said Application I meant the Kobo Application (Kobo Desktop Application). I don't know where exactly the issue is (Windows 10 or Kobo), but we are working together to resolve the issue."
Edit: kan wel op microsoft afgeven dat de update kut is, maar het probleem schijnt zich al in eerdere builds voor te doen. Je kan ook wat over kobo zeggen dat ze hun apparaten niet getest hebben met de nieuwe aankomende, nu dus uit, windows 10 update. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rudie_V op 04-08-2016 16:28 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 59 Laatste