Rudie_V schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:56:
[...]
Oops..uhh.. ja dat heb ik al gelezen
Ik heb overigens geen problemen gehad met het verwijderen van die apps, apps en icoontjes zijn gewoon weg, al moet ik wel zeggen dat ik een clean install heb gedaan op me rommel vm.

Ik heb ook apps als de voicerecorder, camera, maps, mail & calendar, groove music, video & tv, money, sport, news, weather, netflix.. nouja, al die onnodige shit dus..
Wat als je bijvoorbeeld zo'n app weer even installeer en dan weer verwijdert, maar dit maal zonder je script en gewoon even handmatig in een admin powershell 'get-appxpackage <packagename> | remove-appxpackage' doet. Zou eigenlijk niet uit moeten maken, maar het blijft nog steeds windows natuurlijk.

Herinstalleren via de apps store en dan de commando's met de hand invoeren lijkt geholpen te hebben, thanks
Inmiddels verwijdert het script dit allemaal:
*3DBuilder*, *Appconnector*, *BingFinance*, *BingNews*, *BingSports*, *BingWeather*, *Microsoft.CommsPhone*, *Microsoft.Getstarted*, *Microsoft.Messaging*, *Microsoft.MicrosoftSolitaireCollection*, *MicrosoftOfficeHub*, *MicrosoftStickyNotes*, *Office.OneNote*, *Office.Sway*, *People*, *SkypeApp*, *Windows.Photos*, *WindowsAlarms*, *WindowsCamera*, *windowscommunicationsapps*, *WindowsFeedbackHub*, *WindowsMaps*, *WindowsPhone*, *WindowsSoundRecorder*, *XboxApp*, *ZuneVideo*, *ZuneMusic*.
Misschien kan ik er een check inbouwen of het verwijderen goed is gegaan, maar aangezien die snelkoppelingen in vedatamodel.edb staan en niet los in een map als *.lnk's gaat dat nogal lastig.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde