Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 06:29
Raven schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:26:
[...]

Hell no, al is het alleen vanwege GWX :P , 't Simplix-pack bevat die (en de telemetry updates) niet O-)
Heb uiteindelijk een versie installatie gedaan want er was geen beginnen aan. Het "zoeken naar updates" was niet eens het probleem, maar het downloaden van SP1 bleef maar steken op 0% en ik kreeg steeds een foutmelding bij een update voor Live Essentials. Bovendien stond er zoveel meegeleverde software op, dat die alleen maar de laptop nog meer vertraagde. En die schijf was ook nog eens in tweeën verdeeld, zoals laptop fabrikanten altijd doen, met zo'n recovery partitie erop. Als ik ergens een hekel aan heb.. Dus, hup USB stickie erin en gaan met die banaan. Altijd heerlijk zo'n verse installatie. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:27:
Let wel op! Het is niet mogelijk de installatiecode van je Windows 7 / 8 / 8.1 PC te gebruiken tijdens de installatie. De computer zal eerst via Windows 7 of 8 geupgrade moeten worden naar Windows 10.
Dat is me wel gelukt! Gewoon Windows 10 .iso gedownload, op een USB-stick en clean install met een legale niet-OEM Windows 7 product key.

Mijn vraag: koppelt MS die product key (wat dus eerst een W7-key was en nu een W10-key is) aan mijn moederbord? Want ik wil over een paar maanden m'n PC uit het raam gooien en een clean install op een nieuwe PC doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:00:
[...]

Dat is me wel gelukt! Gewoon Windows 10 .iso gedownload, op een USB-stick en clean install met een legale niet-OEM Windows 7 product key.

Mijn vraag: koppelt MS die product key (wat dus eerst een W7-key was en nu een W10-key is) aan mijn moederbord? Want ik wil over een paar maanden m'n PC uit het raam gooien en een clean install op een nieuwe PC doen.
Tegenwoordig kan dat inderdaad. Dat hebben ze bij MS veranderd want het was wel een erg grote operatie om eerst 7 te instaleren en dan weer meteen 10.
Het ID is is en blijft gekoppeld aan je hardware, in het bijzonder aan je moederbord. Gooi je dat moederbord eruit, ben je de licentie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frequently Asked Questions: Windows 10

Full version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- Doesn't require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive

Upgrade version (Retail):
- require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive, but cheaper than full version

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:00:
[...]

Nu kan het ja, in 2015 kon dat nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:35:
Frequently Asked Questions: Windows 10

Full version (Retail):
- Doesn't require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive

Upgrade version (Retail):
- require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive, but cheaper than full version
Ja, de retail versie. Je hebt nu de gratis upgrade versie en die kun je niet verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de non-OEM versie. Dus een aparte key. Is dat niet retail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:20:
Ik heb de non-OEM versie. Dus een aparte key. Is dat niet retail?
Dat maakt niet uit want het is geen Windows 10 key die je gebruikt hebt, maar een Windows 7 key. Dat is een groot verschil.

Met die windows 7 key heb je de cleane install van windows 10 geactiveerd. Dat kan overigens pas vanaf build 10565 (ik dacht november 2015), voor die tijd moest je eerst omslachtig eerst windows 7/8/8.1 installeren en dan pas upgraden.
Maar vanaf windows 10 werkt het registratieproces anders. Als je nu met een tooltje je productkey van windows 10 uit zou lezen, dan heb je waarschijnlijk een van deze vier. Op het moment dat je je retail windows 7 key invoerde heeft microsoft een product id aangemaakt en dat aan jouw huidige windows 10 versie gekoppeld, samen met je hardware (vooral je moederbord). Jouw unieke product id bewaart microsoft op hun activatie servers. Dat betekent aan de ene kant gemak, want mocht je ooit nog eens een cleane installatie van windows 10 willen doen op dezelfde pc, dan kun je de stappen waarin om keys gevraagd wordt gewoon overslaan. Microsoft activeert de installatie toch wel op basis van je product id wat microsoft herkent. Helaas is dat ook de reden waarom je je windows 10 installatie niet kunt verhuizen naar andere hardware.

Als je nu voor heel veel geld een retail versie van Windows 10 zou kopen, dan geldt bovenstaande niet. Dan komt er waarschijnlijk een stukje code in je product id te staan waarmee microsoft herkent dat je die versie wel mag verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte vraag: is het mogelijk om de update te ''activeren'' maar de installatie uit te stellen? Zit momenteel in het buitenland en het internet is hier net zo snel als een fluitketel zonder dop. Het internet/stroom valt hier constant uit en weet niet of dat problemen op gaat leveren. Indien er problemen zijn, heb ik ook geen support/backups hier. Oftewel, kan ik het nu reserveren en over 2 maanden nog installeren?

Alvast bedankt voor de hulp!

(eerder installeren was niet mogelijk, mijn systeem is pas geleden terug gezet naar windows 7 omdat ik afgestudeerd ben en kreeg op dat moment de pop ups nog niet, wist helaas niet van de actie voordat ik naar het buitenland ging)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:11:
Korte vraag: is het mogelijk om de update te ''activeren'' maar de installatie uit te stellen? Zit momenteel in het buitenland en het internet is hier net zo snel als een fluitketel zonder dop. Het internet/stroom valt hier constant uit en weet niet of dat problemen op gaat leveren.
De activatie vindt pas plaats na de installatie, dus ik denk dat het antwoord nee is. Misschien kun je een download manager gebruiken die geen moeite heeft met onderbroken downloads, dan gaat die gewoon verder met downloaden waar hij de vorige keer gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-06 18:05
Kleine vraag. Pas geleden mijn videokaart vervangen, alleen vergat ik de oude drivers te verwijderen. (Stupid, I know). Alsnog geprobeerd gisteren maar dat ging niet zo lekker. Bleef daarna hangen op een licht blauw scherm bij het opstarten. Uiteindelijk het systeem naar een eerdere punt terug gezet.

Nu wil ik een re-install van W10 doen via settings - reset this pc. Moet ik mij nu alsnog zorgen maken over mijn GPU drivers? Of gooit hij daadwerkelijk ook de oude drivers weg? (Nvidia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
JJoosterman schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 17:21:
Nu wil ik een re-install van W10 doen via settings - reset this pc. Moet ik mij nu alsnog zorgen maken over mijn GPU drivers? Of gooit hij daadwerkelijk ook de oude drivers weg? (Nvidia)
Dat denk ik wel, maar helemaal zeker weten doe ik niet. Misschien het beste om eerst even een image van je hdd te maken en het dan te proberen.

Zelf heb ik een laptop met twee videokaarten, de ene (default) is de ingebouwde gpu van de i7 cpu en de tweede een aparte Radeon kaart. Voor de laatste had ik de laatste catalyst drivers geinstalleerd. Na een reset to factory actie van win10 waren de drivers vervangen door generic microsoft drivers en de catalyst drivers waren verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:49
De MediaCreationTool is niet meer te downloaden bij MS via https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Kan de pagina niet meer openen.
Meerdere computers geprobeerd, allen hetzelfde resultaat (blanco pagina).

Kan ik een oude versie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Leader98 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:32:
De MediaCreationTool is niet meer te downloaden bij MS via https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Kan de pagina niet meer openen.
Meerdere computers geprobeerd, allen hetzelfde resultaat (blanco pagina).

Kan ik een oude versie gebruiken?
Ligt eraan of ze de achterliggende websites waar die de boel vanaf download ook 'offline' hebben gehaald.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Leader98 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:32:
De MediaCreationTool is niet meer te downloaden bij MS via https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10. Kan de pagina niet meer openen. Meerdere computers geprobeerd, allen hetzelfde resultaat (blanco pagina).
Wat bedoel je precies met pagina openen? Als ik op bovenstaande link de blauwe knop met 'download tool now' erop gebruik, dan wordt de tool gewoon gedownload. Andere pagina's dan jouw link kom je niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
grun93 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:47:
Wat bedoel je precies met pagina openen? Als ik op bovenstaande link de blauwe knop met 'download tool now' erop gebruik, dan wordt de tool gewoon gedownload. Andere pagina's dan jouw link kom je niet tegen.
Zie jij de pagina dan wel? Ik zie namelijk een lege pagina als ik op die link druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
grun93 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:47:
[...]

Net zoals silmaril8 zie ik alleen een lege (witte) pagina.

Zowel IE als Firefox geprobeerd.
Provider is XS4All.

[ Voor 7% gewijzigd door Leader98 op 16-07-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Ik zie in 3 browsers ook een lege pagina, niet dat ik die tool kit nodig heb, vreemd inderdaad 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
We zijn niet de enigen met dit issue:

http://www.bleepingcomput...ge-question-is-site-down/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
silmaril8 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:07:
Zie jij de pagina dan wel? Ik zie namelijk een lege pagina als ik op die link druk.
Ja, ik zie hem wel met de laatste chrome. En ik gebruik een extension HTTPS Everywhere, maar ik weet niet of dat invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

grun93 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:34:
[...]

Ja, ik zie hem wel met de laatste chrome. En ik gebruik een extension HTTPS Everywhere, maar ik weet niet of dat invloed heeft.
Ook geprobeerd maar ik blijf een lege pagina zien :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Pierre schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:44:
Ook geprobeerd maar ik blijf een lege pagina zien :9
Daar snap ik niks van. Volgens mij staat hier niks bijzonders verder.
Provider telfort met een fritzbox modem.
Windows 7 ultimate, up to date.
Eset Smart Security 9 en MBAM realtime
Spybot Anti-Beacon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hier doet-ie het goed. Pagina toont, tool kan worden gedownload.
Wel kreeg ik een halfuur geleden een pop-up dat GWXUX het niet doet. Goh, jammer, nou kunnen ze me geen herinneringen sturen dat ik nog maar een paar dagen heb.
Wellicht is er een verband.

Ik zou zeggen:: probeer het later nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Wel net de laatste versie van FritzOS geïnstalleerd op de Fritzbox...
Het zou toch niet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Leader98 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:18:
Wel net de laatste versie van FritzOS geïnstalleerd op de Fritzbox...Het zou toch niet...?
De mijne draait nog op v6.30...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Leader98 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:18:
Wel net de laatste versie van FritzOS geïnstalleerd op de Fritzbox...
Het zou toch niet...?
Nee, ik heb geen geen Fritzbox dus daar ligt het echt niet aan, waarschijnlijk een issue bij Microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Ik heb hier ook een mooie uitdaging,
een windows tablet peaq pet w1010 welke is vorzien van windows 8.1.
Dit werkt prima maar zeurt om upgrade naar windows 10
echter kan deze niet uitvoeren vanwege schijfruimte gebrek. vereist in min. 16GB
8 gb aanwezig en een 16gb hdd in dat ding dus 8gb zichtbaar en de rest is herstelpartitie
geprobeerd deze te verwijderen dit gaat niet helaas,
uiteindelijk in de bios gekeken is niets te veranderen.
Windows geeft aan dat booten van usb mogelijk is, maar bij het booten van usb een melding dat het niet wordt ondersteunt.
Externe dvd rom geprobeerd welke ook niet werkt.Dit alles is via usb on the go adapter aangesloten.
Ik vermoed dat er te weinig stroom is voor de dvdromspeler.
Echter heb ik geen powered usb hub.
Iemand tips of ervaring hoe hier win 10 op te krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door bacardifrans op 17-07-2016 14:40 . Reden: Spelling ahha ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
stresstak schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:57:
Hier doet-ie het goed. Pagina toont, tool kan worden gedownload. Wel kreeg ik een halfuur geleden een pop-up dat GWXUX het niet doet. Goh, jammer, nou kunnen ze me geen herinneringen sturen dat ik nog maar een paar dagen heb. Wellicht is er een verband.
Gelukkig ben ik niet meer de enige. Het afgelopen jaar heb ik ook een of andere tip op internet opgevolgd om van vervelende upgrade herinneringen af te komen, maar ben vergeten welke precies. Verder gebruik ik iedere maand Wise Disk Cleanup, die schijnt net wat grondiger te werk te gaan dan microsofts eigen versie of ccleaner. Weet niet of dat waar is, of dat het daar uberhaupt aan ligt. Misschien dat er nog ergens iets in de cache staat, of anders een cookie of een microsoft update file, wat bij mij inmiddels opgeruimd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Die pagina werkt weer :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Yup! Mooi zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
offtopic:
Heb jij ooit van leestekens en hoofdletters gehoord? De vele enters midden in zinnen maken het er niet beter op :P

"schijfruimte probleem" Mogelijk denk ik te simpel, maar heb je schijfopruiming al uitgevoerd? Hierbij ook kijkend naar de systeembestanden die opgeruimd kunnen worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 17-07-2016 10:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een klein probleem, toen ik mijn pc voor het eerst aanzette had de computer nog geen internet, omdat de drivers daarvoor nog niet waren geïnstalleerd, dus toen ik windows 10 installeerde kreeg ik automatisch een on-geactiveerde windows 10 home, maar ik heb alleen een key voor windows 10 education, hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:42:
Ik zit met een klein probleem, toen ik mijn pc voor het eerst aanzette had de computer nog geen internet, omdat de drivers daarvoor nog niet waren geïnstalleerd, dus toen ik windows 10 installeerde kreeg ik automatisch een on-geactiveerde windows 10 home, maar ik heb alleen een key voor windows 10 education, hoe kan ik dit oplossen?
http://winaero.com/blog/h...e-windows-10-product-key/ ?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
Raven schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:03:
[...]

offtopic:
Heb jij ooit van leestekens en hoofdletters gehoord? De vele enters midden in zinnen maken het er niet beter op :P

"schijfruimte probleem" Mogelijk denk ik te simpel, maar heb je schijfopruiming al uitgevoerd? Hierbij ook kijkend naar de systeembestanden die opgeruimd kunnen worden.
Ok ik zal wat duidelijker zijn. mijn excuses

Met schijfruimte probleem bedoel ik dus dat er een ssd van 16 GB in zit waarvan 8GB "verborgen" hetgen de herstelpartitie is.
Nu krijg ik die partitie niet verwijderd,laat staan samenvoegen met de C partitie.
En ja uiteraard schijfopruiming geprobeerd maar dat mag niet baten want ik moet 16 GB ruimte hebben ipv 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
bacardifrans schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:36:
[...]

Met schijfruimte probleem bedoel ik dus dat er een ssd van 16 GB in zit waarvan 8GB "verborgen" hetgen de herstelpartitie is.
Nu krijg ik die partitie niet verwijderd,laat staan samenvoegen met de C partitie.
En ja uiteraard schijfopruiming geprobeerd maar dat mag niet baten want ik moet 16 GB ruimte hebben ipv 8GB
De minimale system reqs van windows 10 hebben het over een vrije ruimte van 16 GB. Als jij al "maar" 16 GB ter beschikking hebt, denk ik dat je best een SSD upgrade doet...

Mijn %windir% is op het moment van schrijven 22 gig groot (desktop wel). En als je daar nog Office, Chrome/Firefox, .... bij wilt hebben, daar heb je ook schijfruimte voor nodig

[ Voor 11% gewijzigd door Tokkes op 17-07-2016 14:42 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
Tokkes schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:41:
[...]

De minimale system reqs van windows 10 hebben het over een vrije ruimte van 16 GB. Als jij al "maar" 16 GB ter beschikking hebt, denk ik dat je best een SSD upgrade doet...

Mijn %windir% is op het moment van schrijven 22 gig groot (desktop wel). En als je daar nog Office, Chrome/Firefox, .... bij wilt hebben, daar heb je ook schijfruimte voor nodig
Daar had ik ook al aan gedacht maar :
a: ik krijg dat ding niet 123 open.
b:hij word nu met de zelfde specs geleverd met win 10 dus het moet kunnen.
(buitendat heb ik al die opslag ruimte niet nodig op dit apparaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
bacardifrans schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:36:
[...]

Volgens de specs heeft dat ding een geheugenkaartlezer, klopt dat?

Indien ja, 1e Google hit: https://www.thurrott.com/...t-or-laptop-to-windows-10 De setup kan blijkbaar removable storage (bijv. geheugenkaart) gebruiken om het een en ander op te zetten zodat die foutmelding verdwijnt.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 17-07-2016 15:55 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkte helaas niet, maar heb het nu gefixt, heb een nieuwe product key opgevraagd en daarmee wilde windows wel updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
Raven schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:53:
[...]

Indien ja, 1e Google hit: https://www.thurrott.com/...t-or-laptop-to-windows-10 De setup kan blijkbaar removable storage (bijv. geheugenkaart) gebruiken om het een en ander op te zetten zodat die foutmelding verdwijnt.
Helaas werkt dat niet, geprobeerd met een sd kaart en met een usb stick hij zegt doodleuk dat er niet genoeg ruimte is en blijft dat volhouden :(
voor de duidelijkheid ik gebruik gewoon de upgrade assistent voor win 10

[ Voor 4% gewijzigd door bacardifrans op 17-07-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23
Iemand een idee hoe lang het duurt om Windows 10 te downloaden?

Mijn laptop met W7 Pro is al meer dan 6 uur bezig met het downloaden.
Een uur geleden was het opeens klaar en bij restart is mijn laptop ge-updated.

Nu heb ik nogmaals de installatie in gang gezet en zoekt/download W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog een oud beestje staan van 10 jaar oud. Draait W7 genuine.

Toch maar W10 erop zetten omdat het goed bevalt op de andere systemen.

1. Eerst geprobeerd via het icoontje in de sys tray. Hij download hem prima en daarna begint de installatie.
Alles leuk en wel maar bij het zwarte scherm met de blauwe cirkel gaat hij voor het eerst rebooten en blijft daar voor altijd in hangen.

2. Daarna de MS upgrade tool geprobeerd en die verteld me dat mijn display niet compatible is??
Het is een ATI X850XT die via DVI is aangesloten op een iiyame 1280x1024 monitor.
Hij weigert de upgrade??? Ander goedkoop AGP kaartje aanschaffen?

3. Via MS media creation tool een dvd aangemaakt maar dan dezelfde problemen als bij optie 1.
Na de eerste reboot hangt hij en gebeurt er niets?

Dit zijn volgens mij de enige 3 opties. Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 01:37
Ik had het laatst ook bij een systeem. Een korte zoektocht op internet leverde op dat de kaart in dat systeem werkt on Windows 10 en abusievelijk wordt aangewezen als zijnde niet compatible.

Als ik me niet vergis was de oplossing de setup.exe starten die in c:\$WINDOWS.~BT\Sources\ staat. Dan kun je Windows 10 gewoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
Raven schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:53:
[...]

Zo daarnet nog ff mee bezig geweest.
Het wil helaas nog steeds niet.
Wat heb ik gedaan:
Met de mediacreation tool een opstartbare sd kaart gemaakt, dit wil niet werken doet het zelfde als booten van usb melding dat het systeem dit niet ondersteund.
Setup gedraait vanaf sd kaart dit werkt, maar wanneer ik een usb aansluit kan ik idd deze gebruiken om data op te zetten bij installatie echter wil ie nog 2.8gb meer vrije ruimte hebben op C:
iemand enig idee hoe deze te creëren?
cccleaner al gedraait onnodige progs en apps verwijderd.
C is nu 8,33GB en er is dus 1,6GB beschikbaar.
Gewone x86 staat erop kaal maar die is normaal kleiner toch?
Wat kan ik nog verwijderen zonder gevolgen?

Het is gelukt, hibernate file verwijderd en windows kunnen installeren werkt top
tevens heeft ie ook de recovery partitie verwijderd me happy
iedereen bedankt voor de hulp :)

[ Voor 6% gewijzigd door bacardifrans op 21-07-2016 20:42 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

icecreamfarmer

en het is

Ik heb twee vragen:
1. Ik probeer nu win 10 te installeren op de laptop van mijn ouders maar windows update lijkt niets te downloaden. Er is geen enkele internetactiviteit.
Ik heb de pc al meerdere keren opgestart.

2. Ik heb een win 7 pro key en die wil ik gebruiken om win 10 op mijn surface 3 met win 8 home .te installeren. Hoe vang ik dat aan?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik heb hier een laptop waar ik direct de HDD vervangen voor een SSD en Windows 10 Pro op geïnstalleerd heb. Nu heb ik hier ook nog de HDD van de fabrikant liggen met Windows 8.1, nu wil ik de ook upgraden, maar dit wordt dan Windows 10 Home. Nu is mijn vraag kan ik twee Windows installaties geregistreerd hebben op bijna dezelfde hardware (alleen verschil SSD en HDD)?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

icecreamfarmer schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:14:
Ik heb twee vragen:
1. Ik probeer nu win 10 te installeren op de laptop van mijn ouders maar windows update lijkt niets te downloaden. Er is geen enkele internetactiviteit.
Ik heb de pc al meerdere keren opgestart.

2. Ik heb een win 7 pro key en die wil ik gebruiken om win 10 op mijn surface 3 met win 8 home .te installeren. Hoe vang ik dat aan?
Als je de computer opnieuw opstart, dan gaat hij verder met downloaden. (Hij controleert eerst wel langzaam het al gedownloade gedeelte.)

Het downloaden heeft bij mij trouwens zo'n 40 uur geduurd. (En dat ligt verder niet aan mijn pc of internetverbinding, want 4GB haal zo binnen no-time binnen.)

Maar ik blijf nu hangen bij de installatie van Windows 10 zelf. 1 core van mijn cpu (4GHz) staat al uren op 100% te draaien en er gebeurt weinig. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
Onbekend schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:27:
Het downloaden heeft bij mij trouwens zo'n 40 uur geduurd. (En dat ligt verder niet aan mijn pc of internetverbinding, want 4GB haal zo binnen no-time binnen.)
Veertig uur ! Jeemig. Ik vond mijn 8,5 uur al lang, kijkend naar een heen-en-weer wieberend balkje.
Overigens was het daarna meteen een fail.

In eerste instantie werden er trouwens ook updates gehaald terwijl de download van w10 liep. Chaos alom.
Bedroevend lage downloadspeed; ik vrees voor de dag van morgen waarop ik het weer ga proberen.

En ja, die losse iso's die ik alvast haalde, vlogen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
stresstak schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:40:
[...]
In eerste instantie werden er trouwens ook updates gehaald terwijl de download van w10 liep. Chaos alom.
Bedroevend lage downloadspeed; ik vrees voor de dag van morgen waarop ik het weer ga proberen.

En ja, die losse iso's die ik alvast haalde, vlogen binnen.
:?
Je kan de Windows 10 update dan toch gewoon starten met de gedownloade WIN10 ISO's via DVD/USB?
Alle PC's update ik hier ook gewoon via de laatse DVD/USB ISO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Het is inmiddels gelukt om Windows 10 te installeren.

Ik had vannacht mijn pc ook nog aan laten staan (lekker warm :P ) en vanmorgen was hij nog steeds bezig op 100% van 1 core.

Vervolgens de pc maar opnieuw opgestart en de Windows Media Tool gedownload: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Na een uur was de Windows 10 download binnen :) maar nu begonnen de problemen pas.
1. Blijft hangen op het zoeken van updates (na het downloaden en vlak vóór de daadwerkelijke installatie). -> Opnieuw opstarten en nogmaals de Tool starten.
2. Updates gelukt en installatie begint. :) Vervolgens krijg ik bij de eerste keer starten tijdens de installatie een melding dat mijn toetsenbordlayout in moet stellen en daarna meteen een melding "Fix your pc". -> Opnieuw opstarten.
3. Gelukkig kreeg ik bij het opnieuw opstarten mijn originele Windows 7 te voorschijn. Weer die Tool aangeslingerd en na de download en installatievoorbereiding kreeg ik de foutmelding dat mijn Windows niet geactiveerd was. Raar want ik werk er al maanden mee, maar inderdaad ik moest Windows 7 opnieuw activeren. Zo gezegd zo gedaan.
4. Voor de zekerheid opnieuw opgestart en wéér die Tool aangezet. En bij deze keer ging de installatie compleet goed en binnen 2 uur na de start van deze Tool stond Windows 10 op mijn pc. :)

Ik kan mij echt niet voorstellen dat mijn pc van 1,5 jaar oud de enige is met dit soort problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
The_Doman schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:23:
Je kan de Windows 10 update dan toch gewoon starten met de gedownloade WIN10 ISO's via DVD/USB?
Natuurlijk. Maar ik dacht het zo te doen als bij de laptop van mn vrouw. En dat ging draadloos best wel rap.
Zit ik zelf met mn bedrade netwerk een beetje te staren naar een groen balkje.

Het gaat me gewoon om het principe. De laptop haalde de installatieversie ook zelf om te kunnen upgraden en dat had ik als goedwerkend voorbeeld.

We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 07:20

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Probleem:

Mij ontbreekt momenteel de tijd voor een fatsoenlijke migratie, en ik dacht W10 alvast te reserveren/activeren met een losse SDD, clean install vanaf USB. Zodra geactiveerd, de oude HDD met W7 + applicaties er weer in/op. Dan na de vakantie de migratie doen, maar dat op deze wijze W10 op de hardware al vast geactiveerd is.

Zou dat kunnen werken?

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

icecreamfarmer

en het is

Onbekend schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:27:
[...]

Als je de computer opnieuw opstart, dan gaat hij verder met downloaden. (Hij controleert eerst wel langzaam het al gedownloade gedeelte.)
Nope heb handmatig de iso nu gedownload. Er was 0 internetactiviteit ook na een uur.

Maar ik blijf nu hangen bij de installatie van Windows 10 zelf. 1 core van mijn cpu (4GHz) staat al uren op 100% te draaien en er gebeurt weinig. :(

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:39
Voor de eerste keer heb ik nu een Windows 10 installatie uitgevoerd en ben aan de gang om zoveel mogelijk standaard meuk eraf te krijgen.

Via de powershell(*1) leek dit in eerste instantie voor de meeste dingen te werken. Na het verwijderen van Onedrive via een script(*2) kreeg ik de melding Get-AppxPackage is not recognized toen ik One Note wilde verwijderen. Ik heb daarom het systeem gereboot en nu blijkt dat alle of iig de meeste van die standaard apps weer terug zijn :( Het gaat hier om bv Groove Music, Film & TV, Weer, Telefoon etc.

Ik kom zo snel geen posts tegen die melding maken van het terugkeren van verwijderde standaard apps via powershell. Iemand een idee waarom dergelijke standard apps terug zijn gekomen ondanks dat deze via powershell verwijderd waren?

Edit:
Een tweede aparte gebeurtenis deed zich zojuist voor.
Ik heb Windows 10 geactiveerd vanuit Windows 8.1 pro door de truc met gatherosstate.exe om Win 10 Pro te krijgen, mijn key was er een voor de standaard Windows 8. De installatie is gedaan op een losse SSD, de ssd waar Windows 8.1 op stond had ik fysiek ontkoppelt. Na het opnieuw aansluiten en via het bios boot menu de ssd met de Win8 installatie gestart te hebben, kwam er een melding dat iets beschadigd was en er is een controle/reparatie uitgevoerd zoals het hele vroegere checkdisk.

Wat heeft Windows nu gedaan, heeft het te maken dat er feitelijk twee actieve Windows versies zijn op feitelijk 1 key? Er is geen reden dat er iets beschadigd is geraakt op de ssd met Win8 er is ook geen reden dat er qua MBR iets veranderd zou zijn aangezien ik bewust beide installs en ssd's gescheiden heb gehouden.

*1) https://malwaretips.com/t...te-from-windows-10.49422/
*2) http://answers.microsoft....f1-40e2-89c3-b93cf7fe6994

[ Voor 29% gewijzigd door Razkin op 25-07-2016 15:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 07:20

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

ElMacaroni schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:46:
Probleem:

Mij ontbreekt momenteel de tijd voor een fatsoenlijke migratie, en ik dacht W10 alvast te reserveren/activeren met een losse SDD, clean install vanaf USB. Zodra geactiveerd, de oude HDD met W7 + applicaties er weer in/op. Dan na de vakantie de migratie doen, maar dat op deze wijze W10 op de hardware al vast geactiveerd is.

Zou dat kunnen werken?
Om mezelf te quoten:
http://www.tenforums.com/...-first-42.html#post743230

Lijkt te bevestigen dat dit kan. Echter bovenstaande post van Razkin maakt me weer huiverig...

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:39
Zowel mijn Windows 10 als Windows 8 installatie werken en staan geregistreerd als geactiveerd. Het blijft echter vaag waarom er aan mijn Windows 8 installatie is gesleuteld.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:20

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik zit eraan te denken om mijn gamePC ook nog snel te upgraden, maar wil mogelijk daarna ook een verse installatie doen. Echter vraag ik mij één ding af:

Op mijn GamePC heb windows 7 geinstalleerd staan op een SSD, maar ik heb ook 2x HD in (softwarematige) RAID waarop backups staan van mijn NAS. Nu is het een pokkewerk om al die data opnieuw naar de RAID te schrijven, dus vroeg ik mij af of de raid "bewaard" blijft wanneer ik gewoon een schone windows 10 installatie doe op de SSD?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Beste lezers,
Ik heb een unieke situatie omtrent mijn licentie/installatiecode.

Dat wil zeggen dat ik hier twee computers heb staan dat beiden met Windows 7 Ult 64 heeft. In de jaren heen heb ik nog nooit naar de KEYs gekeken, omdat het niet nodig was. Door de steun van MS, zijn ze uiteindelijk beiden telefonisch geactiveerd (door hardware veranderingen enzovoort). En was geen probleem voor MS.

Ik had een aparte topic willen maken, omdat ik het echt zeker wil weten. De codes zijn dus gelijk en mijn vraag is dus: Wat gebeurd en met de andere PC als ik de ander Windows 10 ga geven? Is het nou dat mijn KEY voor Windows 7 ineens niet meer gaat werken? Dus de andere PC? Of dat dat anders geregeld is qua ik noem maar wat 'Hardware ID'.

En ja het mag niet, maar wat ik al zei, unieke situatie (en scheelt een lang verhaal qua typen).

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XRayXI schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:07:
Beste lezers,

Dat wil zeggen dat ik hier twee computers heb staan dat beiden met Windows 7 Ult 64 heeft. In de jaren heen heb ik nog nooit naar de KEYs gekeken, omdat het niet nodig was. Door de steun van MS, zijn ze uiteindelijk beiden telefonisch geactiveerd (door hardware veranderingen enzovoort). En was geen probleem voor MS.

Ik had een aparte topic willen maken, omdat ik het echt zeker wil weten. De codes zijn dus gelijk en mijn vraag is dus: Wat gebeurd en met de andere PC als ik de ander Windows 10 ga geven? Is het nou dat mijn KEY voor Windows 7 ineens niet meer gaat werken? Dus de andere PC? Of dat dat anders geregeld is qua ik noem maar wat 'Hardware ID'.

En ja het mag niet, maar wat ik al zei, unieke situatie.
Sla onderstaande vbscript code eens op als *iets*.vbs en voer het vervolgens eens uit op beide PC's (dubbelklik op dat .vbs'je). Is de Product-Key welke nú uitgespuugd wordt op beide machines vervolgens gelijk?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
MsgBox ConvertToKey(WshShell.RegRead("HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId"))
Function ConvertToKey(Key)
Const KeyOffset = 52
i = 28
Chars = "BCDFGHJKMPQRTVWXY2346789"
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Key(x + KeyOffset) + Cur
Key(x + KeyOffset) = (Cur \ 24) And 255
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
KeyOutput = Mid(Chars, Cur + 1, 1) & KeyOutput
If (((29 - i) Mod 6) = 0) And (i <> -1) Then
i = i -1
KeyOutput = "-" & KeyOutput
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function

Eigenlijk zou dat alleen maar mogelijk mogen zijn met een VLK (Volume License Key) / MAK (Multiple Activation Key) welke bij de Enterprise edition's gebruikt worden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Ik heb diverse programma's gebruikt om er achter te komen welk KEYs in gebruik is. Onder andere "Advanced Tokens Manager" waarbij je ook een backup kan maken van de activatie. Ik heb dat niet gebruikt voor de andere PC, dat moet even gezegd worden.

De andere PC, waar ik Windows 10 niet op wil zetten ligt uit elkaar. En heb ik dus geen haast mee. De KEY is geen 'retail' versie dat je maar op alle systemen kunt zetten.

Afbeeldingslocatie: https://img.informer.com/screenshots/4237/4237407_1.jpg

/Edit: Scriptje gebruikt en komt overeen.
/Edit2: Product ID kan ik helaas nu niet achterhalen.

[ Voor 16% gewijzigd door XRayXI op 26-07-2016 20:45 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XRayXI schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:21:
Ik heb diverse programma's gebruikt om er achter te komen welk KEYs in gebruik is. Onder andere "Advanced Tokens Manager" waarbij je ook een backup kan maken van de activatie. Ik heb dat niet gebruikt voor de andere PC, dat moet even gezegd worden.

De andere PC, waar ik Windows 10 niet op wil zetten ligt uit elkaar. En heb ik dus geen haast mee. De KEY is geen 'retail' versie dat je maar op alle systemen kunt zetten.

[afbeelding]

/Edit: Scriptje gebruikt en komt overeen.
Die andere PC blijft gewoon door draaien op de huidige key, en afhankelijk van het wel/niet upgraden van die machine blijft 't apparaat gewoon werken én geactiveerd. Die andere PC upgraden gaat niet meer lukken áls de keys gelijk blijken te zijn.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
wimmel_1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:45:
[...]

Die andere PC blijft gewoon door draaien op de huidige key, en afhankelijk van het wel/niet upgraden van die machine blijft 't apparaat gewoon werken én geactiveerd. Die andere PC upgraden gaat niet meer lukken áls de keys gelijk blijken te zijn.
Om geen risico's te lopen, zou ik dus gewoon een Windows 10 licentie aan moeten schaffen. Voor de PC krijgt ze (vriendin): SSD 1: Linux mint, SSD 2: Windows 7 (huidig), SSD 3: Windows 10.

Maar ik denk dat MS meer weet, maar naar ze te bellen hierover, moet ik heel wat naslag werk doen hoe het kwam. Ik heb de EULA niet geschonden, maar misschien MS wel? Het is wat vaag in mijn situatie en misschien moet ik toch een nieuw topic openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
  • Laatst online: 18:58
Gisterenavond wou ik mijn oudere laptop upgraden die eigenlijk niet echt meer gebruikt wordt.
Een eerste probleem begon door te proberen upgraden via het icoontje rechtsonder in de taakbalk, dat werkt dus niet, ook niet na het verwijderen van het programma dat voor problemen zou zorgen.
Dan dus maar via de website, dat lukte aanvankelijk wel.

Maar vanaf ongeveer 86% ging dit enorm traag ca. 3h., toen ik wou gaan slapen om 23h30 zat deze nog maar aan 96%. Dan maar laten aanliggen deze nacht. Deze morgen lag de pc nog aan maar had ik gewoon een zwart scherm, ik kon enkel het pijltje laten bewegen en niks anders.
Dan maar een hard reboot.
Opnieuw hetzelfde, via cntrl+alt+delete aan windows taakbeheer geraakt (dat werkt dus wel), afgemeld en naar een andere (gast) gebruiker gegaan. bij het afmelden zag ik wel mijn bureaublad. het bureaublad van het gast account werkt zonder problemen, dus het scherm/driver werkt wel nog.

Iemand enig idee hoe ik nu verder moet? Opnieuw proberen downloaden of anders?

Steam: ShApeBE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ShApeBE schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:43:
Gisterenavond wou ik mijn oudere laptop upgraden die eigenlijk niet echt meer gebruikt wordt.
Een eerste probleem begon door te proberen upgraden via het icoontje rechtsonder in de taakbalk, dat werkt dus niet, ook niet na het verwijderen van het programma dat voor problemen zou zorgen.
Dan dus maar via de website, dat lukte aanvankelijk wel.

Maar vanaf ongeveer 86% ging dit enorm traag ca. 3h., toen ik wou gaan slapen om 23h30 zat deze nog maar aan 96%. Dan maar laten aanliggen deze nacht. Deze morgen lag de pc nog aan maar had ik gewoon een zwart scherm, ik kon enkel het pijltje laten bewegen en niks anders.
Dan maar een hard reboot.
Opnieuw hetzelfde, via cntrl+alt+delete aan windows taakbeheer geraakt (dat werkt dus wel), afgemeld en naar een andere (gast) gebruiker gegaan. bij het afmelden zag ik wel mijn bureaublad. het bureaublad van het gast account werkt zonder problemen, dus het scherm/driver werkt wel nog.

Iemand enig idee hoe ik nu verder moet? Opnieuw proberen downloaden of anders?
Er lijkt iets in jouw profiel de zaak te frustreren. Gezien de Windows 10 upgrade wel gelukt is, zou ik in jou geval na een backup de boel opniew schoon installeren.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
Jumpman schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:07:
[...]

Er lijkt iets in jouw profiel de zaak te frustreren. Gezien de Windows 10 upgrade wel gelukt is, zou ik in jou geval na een backup de boel opniew schoon installeren.
Ow, vergeten melden. Ik zit dus nog op windows 7!
Ik dacht eraan om gewoon een bootable usb stick met win10 te maken, alleen weet ik niet zeker of ik deze met mijn windows 7 key kan activeren? Ik dacht dat dit nu mogelijk was...
Of zouden jullie toch een andere manier proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
ShApeBE schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:34:
[...]

Ik dacht eraan om gewoon een bootable usb stick met win10 te maken, alleen weet ik niet zeker of ik deze met mijn windows 7 key kan activeren? Ik dacht dat dit nu mogelijk was...
Ja, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
Juist even ter bevestiging.
De installatie van windows 10 (clean install) is op deze manier gelukt. Dus met de windows 7 OEM key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Upgrade van schone Surfspot Upgrade W7 pro naar W10 Pro is probleemloos verlopen op een Dell Vostro 1720. En de upgrade-versie van Surfspot kon ook worden geïnstalleerd worden op een laptop zonder Windows 8)7 _/-\o_
helaas werd Speccy eruit gewhiped. :')

Enige hardware aanpassingen waren Dell/Broadcom wifi 802.11g naar Intel Dual Band Wireless-AC 7260 802.11ac plus Bluetooth 4.0 en HDD Hitachi 7200 RPM 320 GB naar SSD BX200 240 GB.

[ Voor 29% gewijzigd door MedionAkoya op 27-07-2016 19:00 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:56
Het is echt ongelooflijk wat een traag stront systeem dat upgraden is. Ik heb nu 3 laptops geprobeerd te upgraden met de GWX tool (ik dacht ik geeft het een paar keer een kans). Het lukte geen enkele keer. Met een USB is het nog normaal te doen.

De laatste laptop waar ik nu mee bezig ben, start nu niet meer op in Windows 7... Hopelijk doet hij het na de upgrade naar 10 vanaf de USB.

/einde rant :(

[EDIT]
Om te updaten moet je dus in Win7 opstarten. FML |:(

[ Voor 7% gewijzigd door LongBowNL op 27-07-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar even hier.

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LongBowNL schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:56:
Het is echt ongelooflijk wat een traag stront systeem dat upgraden is. Ik heb nu 3 laptops geprobeerd te upgraden met de GWX tool (ik dacht ik geeft het een paar keer een kans). Het lukte geen enkele keer. Met een USB is het nog normaal te doen.

De laatste laptop waar ik nu mee bezig ben, start nu niet meer op in Windows 7... Hopelijk doet hij het na de upgrade naar 10 vanaf de USB.

/einde rant :(

[EDIT]
Om te updaten moet je dus in Win7 opstarten. FML |:(
Eh...dat is niet nieuw. Dat was ook al zo toen je van XP naar Windows Vista of Windows 7 wilde upgraden en ook als je daarna nog naar 8 of 8.1 wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Dus, op mijn "verhaal" is voor mij 't juiste antwoord, geen Windows 10 voor ons en of ik moet Windows 10 aan gaan schaffen. Het is gewoon een puzzel en zeker onduidelijk na een MS activatie per telefoon met een MS medewerker.

Ik had mijn videokaart retour gekregen en moest opnieuw geactiveerd worden. Mijn andere PC, was al na 6 maanden installatie ge-heractiveert omdat CDWOW mij niet een Legit code had gestuurd, maar werd alsnog geactiveerd door MS, 2 jaar terug.

"Original Install Date: 10-5-2012, 22:51:12"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:31
XRayXI schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:07:
Beste lezers,

En ja het mag niet, maar wat ik al zei, unieke situatie (en scheelt een lang verhaal qua typen).
M.b.t. de licentie is de gebruikte Win7 key niet direct bepalend, de basislicentie van elk device is dat wel. Die basislicentie is ofwel een RETAIL (migreerbaar) of een OEM (device gebonden),met system builder licentie als sub. Deze kun je achterhalen door op de licentiesticker/aankoopbewijs te kijken. Om legit te zijn moet elk systeem een eigen/unieke licentie hebben, op basis waarvan je vervolgens Win10 kunt installeren (ongeacht de gebruikte Win7 key).

Los hiervan is het technisch is goed mogelijk dat je beiden systemen geactiveerd zijn met een en dezelfde Win7 key, daarmee ben je strikt gezien in overtreding** van de licentie (ongeacht de medewerking van MS, maar dat vertroebelt de zaak wel).

IANYL, maar ik denk niet dat één van de twee er (technisch) ineens mee ophoudt als je op de ander Win10 zet. Of je dan (nog) voldoet aan de licentievoorwarden kun enkel jij vaststellen. Ik ken voorbeelden waarbij een aantal identieke systemen met elk een eigen Win7 licentie, via een en dezelfde Win8.1 upgrade licentie weer zijn geupgrade naar 10. Dit enkel uit gemak: x keer schone 8.1 image erop > upgrade naar 10. Doordat elk systeem zijn basislicentie (Win7) recht geeft op een upgrade naar 10 is de licentie in orde, ongeacht dat technisch een andere route is bewandeld. Helaas blijkt dat af en toe noodzakelijk.

**EDIT: uitzondering hierop is overigens een MSDNAA/Dreamspark (RETAIL) licentie, welke je wel op twee apparaten tegelijk mag installeren. Je ziet: het licentiebos is dik en donker 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door mtr33 op 28-07-2016 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
Gisteren een laptop uit 2009 moeiteloos kunnen upgraden van Windows 8.1 naar Windows 10. Click & Play. Het upgrade proces ging nog vrij snel ook.

Vanavond een Windows PC met hardware uit 2012 upgraden van Windows 7 naar Windows 10.Ben benieuwd of deze upgrade ook vlekkeloos gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:56
TheVMaster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:10:
[...]

Eh...dat is niet nieuw. Dat was ook al zo toen je van XP naar Windows Vista of Windows 7 wilde upgraden en ook als je daarna nog naar 8 of 8.1 wilde.
Ik heb altijd een schone installatie gedaan. Wat blijkbaar nog steeds een goed idee is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LongBowNL schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:11:
[...]

Ik heb altijd een schone installatie gedaan. Wat blijkbaar nog steeds een goed idee is. :Y)
Neuh is nergens voor nodig. Ik heb een upgrade gedaan vanaf Windows 8 en vanaf de 1511 build nu via upgrades elke keer naar de laatste Fast Ring build en dat gaat vooralsnog zonder al teveel issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Beetje offtopic, maar vond een compleet eigen topic een beetje overdreven

Vraagje:
De moeder van mijn vriendin twijfelt om haar laptop up te graden.

Betreft een PB Easynote LM met de volgende specs:
2GB RAM
AMD Athlon 2 X2 p320
ATI 4250
250GB opslag.
Windows 7 (geen idee of het 32 of 64bit is)

Is het slim om te upgraden of zal de user-experience alleen maar slechter worden?

[ Voor 10% gewijzigd door eL_Jay op 28-07-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Windows 10 draait iets lichter dan Windows 7 dus dat zal in principe geen problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
EricJH schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:37:
Windows 10 draait iets lichter dan Windows 7 dus dat zal in principe geen problemen geven.
Windows 10 draait toch iets zwaarder? En vooral als je maar 2GB geheugen hebt. Daarnaast, het kan zijn dat sommige dingen op een heel oude laptop niet ondersteund worden door Windows 10.

Met die configuratie hierboven zou ik in ieder geval gewoon bij Windows 7 blijven en niet naar Windows 10 gaan. Heel misschien wel als je er nog wat extra RAM in kan gooien (en mss SSD). Maar ik zou zo min mogelijk geld nog besteden aan die laptop.

Dus gewoon Win7 erop doen/laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
silmaril8 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:17:
[...]

Windows 10 draait toch iets zwaarder? En vooral als je maar 2GB geheugen hebt.
Nee, het draait lichter. Mijn asus eepc ging niet meer lekker op win7, er zit helaas ook maar 1 GB RAM in.

Maar na de update met windows 10 ging het weer wat rapper, 39% geheugen in gebruik bij internetten dus dat gaat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Reepje schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:30:
Nee, het draait lichter. Mijn asus eepc ging niet meer lekker op win7, er zit helaas ook maar 1 GB RAM in.

Maar na de update met windows 10 ging het weer wat rapper, 39% geheugen in gebruik bij internetten dus dat gaat nog.
Ik heb juist het tegenovergestelde. Afgelopen half jaar heb ik op meerdere oude laptops Win10 geinstalleerd. Windows 10 draaide wel op alle laptops, en het openen van schermpjes en folders gaat gewoon snel (genoeg). Maar als je filmpjes wilt gaan kijken, of überhaupt meerdere tabbladen wilt open doen in Chrome of Edge, draaide de processor op de volle 100% en liep het niet meer vloeiend.

Als trouwens een oude laptop/netbook niet meer lekker draait op Win7, moet je gewoon een herinstallatie van Win7 doen. Dan lag het dus aan een Win7 met teveel troep geïnstalleerd. Dan is het logisch dat Win10 dan sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

silmaril8 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:49:
[...]

Ik heb juist het tegenovergestelde. Afgelopen half jaar heb ik op meerdere oude laptops Win10 geinstalleerd. Windows 10 draaide wel op alle laptops, en het openen van schermpjes en folders gaat gewoon snel (genoeg). Maar als je filmpjes wilt gaan kijken, of überhaupt meerdere tabbladen wilt open doen in Chrome of Edge, draaide de processor op de volle 100% en liep het niet meer vloeiend.

Als trouwens een oude laptop/netbook niet meer lekker draait op Win7, moet je gewoon een herinstallatie van Win7 doen. Dan lag het dus aan een Win7 met teveel troep geïnstalleerd. Dan is het logisch dat Win10 dan sneller is.
Hoe komt dat eigenlijk, W10 + filmpje = 100%? :o
Het filmpje zelf draait zonder stotteren. 7(8)7

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
silmaril8 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:49:
[...]

Chrome is een resource hog en zou ik niet op een oude laptop installeren ongeacht of dat op Win 7 of Win 10 is. Over filmpjes draaien op een oude laptop. Hadden die laptops toevallig Intel grafische chips? Die staan bekend om hun lage performance en zullen ongeacht het OS je systeem vertragen.
Dat wordt soms erg makkelijk geroepen. Ik denk dat je met Chrome op Windows 7 op de aangehaalde oude hardware je nog net wat harder in de performance problemen komt. Windows 10 draait lichter dan 7.

Als het om performance op oude hardware gaat ben ik erg gelukkig met Opera classic browser op Win 8.1 op een Asus EEE PC netbook.

@eL_Jay. Je kunt binnen een maand vanuit WIndows 10 terug naar Windows 7 mocht het niet bevallen. Als je daarna terug wilt moet je Windows 7 opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Is er een tool van MS dat je terug kunt gaan naar Win7. Folders .old weg en geen kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
XRayXI schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:57:
Is er een tool van MS dat je terug kunt gaan naar Win7. Folders .old weg en geen kans?
Als de Windows.old map weg is dan zit er niets anders op dan Windows 7 opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Zo, net klaar met het tweede systeem van 2012. Ging bijna vlekkeloos. Zwart scherm bij het aanmelden na het doorlopen van de setup. Was blijkbaar een dual monitor probleem. Een paar keer op WIN + P knallen en het probleem was opgelost.

Ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Mijn 2 PC's dat hetzelde KEYs hebben is niet illegaal. Te hebben op 2, dat door wetende van MS, en opgelost door activatie, niet door mij, is niet illegaal. Wat een leuke reactie kerel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Op de Facebook pagina van Windows (.nl) wordt flink gereageerd op een bericht dat je nog tot en met vandaag kunt updaten. Allemaal huilies die dus tot de láátste dag wachten met updaten en dan straks klagen dat het niet werkt.

Een van de problemen die ik er vaak zie is dat de boel op 99% blijft hangen. Volgens mijn collega helpt het dan om niet meteen ook allerlei updates te downloaden en die updates dan na de update naar Windows 10 pas te doen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:03
Ik word zo moe van die mensen die op het laatste moment gaan updaten. Nu hebben die mensen tot op het laatste moment problemen met upgraden en lukt het ze niet.. Eigen schuld dikke bult. Jaar de tijd gehad! :+

Ik ben echter erg blij dat ik gelijk ben overgestapt op Windows 10. Het werkt perfect, nog geen problemen, bluescreens e.d. gehad. Top operatingsystem. Draait al een jaartje hier.

[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 29-07-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

mprkooij schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:22:
Ik word zo moe van die mensen die op het laatste moment gaan updaten. Nu hebben die mensen tot op het laatste moment problemen met upgraden en lukt het ze niet.. Eigen schuld dikke bult. Jaar de tijd gehad! :+
Dat komt door dat tellertje wat nu als pop-up naar voren komt.
Upgraden naar een betere (lees nieuwe) versie klinkt leuk, maar een laptop wat al 5 jaar op Windows 7 draait moet je niet upgraden want daar komen vaak gewoon problemen van.

De helft van de mensen gebruiken de computer/laptop alleen maar voor e-mail, Facebook en internetspelletjes. Grote kans dat deze upgrade in 1 keer lukt. Maar mensen die wat meer doen en bijzondere programma's hebben geïnstalleerd moeten gewoon 2x nadenken of ze de upgrade uitvoeren.

(En ja, als je nu pas aan de Windows 10 upgrade begint ben je gewoon te laat, want voordat hij volledig via de Windows Updates is gedownload is de gratis upgrade tijd al voorbij. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al bekend hoe laat de The Windows 10 Anniversary Update in NL online komt en hoe dat
geupdate moet worden?

Ik zit ook al sinds dag 1 op 3 laptops zonder problemen op W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

nevermind..

[ Voor 94% gewijzigd door albino71 op 29-07-2016 11:44 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Onbekend schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:38:
[...]

(En ja, als je nu pas aan de Windows 10 upgrade begint ben je gewoon te laat, want voordat hij volledig via de Windows Updates is gedownload is de gratis upgrade tijd al voorbij. :) )
Hoe komen mensen hierbij? :? Van het klikken op de knop downloaden vanuit de tool t/m uiteindelijk Windows 10 draaiend kost niet meer dan een uur/anderhalf uur van je tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Ryan_ op 29-07-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ryan_ schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:01:
[...]

Hoe komen mensen hierbij? :? Van het klikken op de knop downloaden vanuit de tool t/m uiteindelijk Windows 10 draaiend kost niet meer dan een uur/anderhalf uur van je tijd.
Gewone mensen klikken op het schermpje rechtsonder. En die gaan niet apart naar de downloadtool toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

EricJH schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:16:
[...]
Chrome is een resource hoog en zou ik niet op een oude laptop installeren ongeacht of dat op Win 7 of Win 10 is. Over filmpjes draaien op een oude laptop. Hadden die laptops toevallig Intel grafische chips? Die staan bekend om hun lage performance en zullen ongeacht het OS je systeem vertragen.
Nvidia 9600m GS uit 2008 hier:? 8)7
Intel chips zijn nu wel beter. :X

Ik moet wel zeggen dat de videokaart 4 levels heeft, en de videokaart blijft in level 3 hangen (volgens Speccy), level 4 is voor gaming. Hetzelfde als bij GTX 650, stukken nieuwer (2012) . 8)7

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Onbekend schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:38:
[...]

Dat komt door dat tellertje wat nu als pop-up naar voren komt.
Upgraden naar een betere (lees nieuwe) versie klinkt leuk, maar een laptop wat al 5 jaar op Windows 7 draait moet je niet upgraden want daar komen vaak gewoon problemen van.

De helft van de mensen gebruiken de computer/laptop alleen maar voor e-mail, Facebook en internetspelletjes. Grote kans dat deze upgrade in 1 keer lukt. Maar mensen die wat meer doen en bijzondere programma's hebben geïnstalleerd moeten gewoon 2x nadenken of ze de upgrade uitvoeren.

Nog niet hoor. Nu hebben we nog 20 uur en 30 min. Dus morgen 12 uur middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkness89
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-02-2021
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/ixxcv8.png

Windows update geeft nooit updates aan. Heb ik nou de laatste versie ? er staat ook gewoon 2015 bij Pro bij systeem informatie. Ik vertrouw eigenlijk niet als ik na updates ga zoeken geeft die wel aan dat er geen updates zijn wie kan mij duidelijkheid verschaffen. Ik vind het een beetje apart dat er Windows 10 Pro 2015 staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Darkness89 op 29-07-2016 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Darkness89 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:50:
[afbeelding]

Windows update geeft nooit updates aan. Heb ik nou de laatste versie ? er staat ook gewoon 2015 bij Pro bij systeem informatie.
Bij mij staat er vandaag Windows 10 pro 29 Juli 2016

(grapje :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Even winver uitvoeren ;)
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/66evgnusb/06ded3d3e6fb6e8592849a176c62b526.png

[ Voor 38% gewijzigd door robcoenen op 29-07-2016 16:00 . Reden: Afbeelding wat kleiner gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkness89
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-02-2021
Dit is een handige tip ik heb 1511 is het niet raar dat er 2015 staat bij Windows eigenschappen ? of is dit geheel normaal? en maak ik me druk om niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Darkness89 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:00:
[...]

Dit is een handige tip ik heb 1511 is het niet raar dat er 2015 staat bij Windows eigenschappen ? of is dit geheel normaal? en maak ik me druk om niks?
1511 is de nieuwste. Dat 2015 heeft met rechten te maken. Versie 1607 zal op 2 augustus uit komen.
Pagina: 1 ... 52 ... 59 Laatste