‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb hier ook al de nodige Windows 10 systemen geactiveerd met een Windows 7 key. Wel heb ik de installatie zonder key gedaan en pas vanuit een draaiende Windows 10 de Windows 7 key ingetikt en geactiveerd.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Boot-issues heb ik eenmalig kunnen verhelpen door
bootrec /FixMbr bootrec /ScanOS bootrec /RebuildBcd
uit te voeren.
Daarna de Windows Updates uitgevoerd op een tergend slome machine. Even wat info opgezocht en de G500 lijkt niet ge-support te worden.
Lang verhaal kort; ik wil dat ding terug zetten naar W8.1 maar de licentiesticker staat niet op de laptop zelf. Nu heb ik al Magical Jelly Bean en Nirsoft gebruikt om de licentiecode te achterhalen (vanaf HDD op een andere machine) maar ik krijg de juiste rechten niet.

Installatie W8 begint te zeuren om een licentie dus die staat niet in de BIOS (??)
Kan ik uberhaupt, als ik de code weet te achterhalen, deze wel weer gebruiken aangezien deze is 'omgezet' naar een W10 install?
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Nee, althans niet met een sticker. Heb hier op de zaak ook een Lenovo (met W8 Pro) maar ook op dat model zit geen sticker.tiguan schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:18:
Staat de licentie niet onder de batterij? Dat was wel bij een model dat ik laatst in m'n handen had.
Welke versie ben je erop aan het zetten? Windows 8 of Windows 8.1. Je kan Windows 8 niet activeren met een Windows 8.1 key en andersom.Chckdsk! schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:11:
Kan ik uberhaupt, als ik de code weet te achterhalen, deze wel weer gebruiken aangezien deze is 'omgezet' naar een W10 install?
Zelf heb ik een originele W8 disk (wel met gratis update naar 8.1), met mijn eigen licentie code uiteraard. Aangezien deze disk schoon is, wou ik deze installeren. Maar n.a.v. jouw reactie even gekeken en de G500 werdt geleverd met W8.1. Dus dat is een let down...rens-br schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:32:
[...]
Welke versie ben je erop aan het zetten? Windows 8 of Windows 8.1. Je kan Windows 8 niet activeren met een Windows 8.1 key en andersom.
Is het sowieso mogelijk om zowel de Windows 8.1 key alsook de Windows 10 key in de BIOS te hebben staan?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
De key in de bios veranderd niet wanneer er een upgrade van Windows 10 geïnstalleerd wordt. Op de servers van Microsoft wordt de hardware id van de laptop opgeslagen en die zit gekoppeld aan een geldige Windows 10 installatie. Daardoor heb je ook geen key meer nodig als er eenmaal Windows 10 geïnstalleerd is.Chckdsk! schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:48:
[...]
Is het sowieso mogelijk om zowel de Windows 8.1 key alsook de Windows 10 key in de BIOS te hebben staan?
Windows 8.1 valt hier te downloaden en Windows 10 hier.
Okay bedankt, dat hebben ze dan flink verbeterd met voorgaande edities. Dan ga ik vanavond even een nieuwe USB stick maken en daarmee installeren.tiguan schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:52:
De Media Creation Tool die je kan downloaden bij Microsoft, download de laatste build.
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 21-03-2016 13:10 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik geloof zelfs dat de iso bestanden gedownload door de Creation tool eens in de zoveel tijd geüpdatet worden met alle updates. Waardoor je nog maar een minimum aantal updates hoeft te downloaden.CAP-Team schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:23:
De laatste build is toch de 1511 build (10586) van november 2015? Verder werkt Microsoft tegenwoordig met cumulatieve updates dus na installatie krijg je waarschijnlijk één grote update ronde waarna je meteen op 10586.164 zit.
Thanks! Die ga ik even proberen dan. Downloadlink voor 8.1 werkt niet meer. Iemand anders nog een idee?rens-br schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:02:
[...]
De key in de bios veranderd niet wanneer er een upgrade van Windows 10 geïnstalleerd wordt. Op de servers van Microsoft wordt de hardware id van de laptop opgeslagen en die zit gekoppeld aan een geldige Windows 10 installatie. Daardoor heb je ook geen key meer nodig als er eenmaal Windows 10 geïnstalleerd is.
Windows 8.1 valt hier te downloaden en Windows 10 hier.
[ Voor 5% gewijzigd door Sup4rdurt op 21-03-2016 20:00 ]
Verwijderd
Ik heb zojuist mijn DELL latitude E6220 van Windows 7 naar Windows 10 geupdate. Echter krijg ik nu de volgende melding na opstarten: "Uw vorige versus van Windows herstellen..." Deze melding staat nu al een dag open. Het scherm is verder zwart en ik heb been flauw idee wat ik nu moet doen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Knippert de hdd-led? Om te zien of ie nog met iets bezig is.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:43:
Hoi allemaal!
Ik heb zojuist mijn DELL latitude E6220 van Windows 7 naar Windows 10 geupdate. Echter krijg ik nu de volgende melding na opstarten: "Uw vorige versus van Windows herstellen..." Deze melding staat nu al een dag open. Het scherm is verder zwart en ik heb been flauw idee wat ik nu moet doen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
• Korte situatieschets, heb Windows 10 Pro via de App store gekocht;
• De kopie van Windows die dan geïnstalleerd is wordt dan automatisch geactiveerd via digital entitlement;
• Nu heb ik mijn installatie ongedaan gemaakt en opnieuw geïnstalleerd in een VM en nu krijg ik het niet meer voor elkaar de Windows versie te activeren...
Windows help of online kom ik nergens een oplossing tegen, ik heb wel een mail van MS met confirmatie dat ik Windows heb aangekocht maar gezien dit met Digital Entitlement is geactiveerd, kan ik niet de KEY simpel weg opnieuw invoeren. Iemand enig idee?
Melding die ik krijg: Enter your product key to activate Windows. Error code: 0x803F7001
Extra info wat wellicht goed is om te weten, Windows eerst geïnstalleerd op Bootcamp partitie waarna ik de bootcamp partitie heb geïmporteerd naar een VM.
[ Voor 9% gewijzigd door MunkleSon op 09-04-2016 16:01 . Reden: Extra info ]
Ik ben bang dat ik aardige fuck up heb gedaan.
Voor een kennis heb ik een nieuwe lenovo(default hdd) gekocht, en een nieuwe SSD.
Nu heb ik wat heel stoms gedaan, voordat systeem heb opgestart heb ik de schijf aan mijn desktop gehangen om de hdd te laten clonen met de SSD. Door een spontane reboot van de dekstop heeft hij proberen te starten met de hdd uit de lenovo.
Daarna heb ik pas de hdd kunnen clonen met de SSD. SSD is geplaatst maar geeft problemen. (waarschijnlijk heeft hij wat hardware ID proberen te installeren van de desktop)
Nu is de ssd geplaatst maar gaat hij in de recovery modus. "resetting your pc" blijft hangen op 63%.
Nu is mijn vraag, staat er op de partitie ergens al een product key, zodat ik een clean instal kan doen ?
Of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen ?
BVD!
Bij de nieuwere systemen (eigenlijk vanaf Windows 8 ) zit de licentie al in de BIOS. Als je een kale installatie doet, zou die deze key tijdens het installeren al uit moeten lezen en gebruiken.dr.flaskkk schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:10:
Hey heren en dames.
Ik ben bang dat ik aardige fuck up heb gedaan.
Voor een kennis heb ik een nieuwe lenovo(default hdd) gekocht, en een nieuwe SSD.
Nu heb ik wat heel stoms gedaan, voordat systeem heb opgestart heb ik de schijf aan mijn desktop gehangen om de hdd te laten clonen met de SSD. Door een spontane reboot van de dekstop heeft hij proberen te starten met de hdd uit de lenovo.
Daarna heb ik pas de hdd kunnen clonen met de SSD. SSD is geplaatst maar geeft problemen. (waarschijnlijk heeft hij wat hardware ID proberen te installeren van de desktop)
Nu is de ssd geplaatst maar gaat hij in de recovery modus. "resetting your pc" blijft hangen op 63%.
Nu is mijn vraag, staat er op de partitie ergens al een product key, zodat ik een clean instal kan doen ?
Of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen ?![]()
BVD!
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

- SoftwareDistribution\Downloads legen, vervolgens wuauclt.exe /updatenow uitvoeren
- Complete SoftwareDistribution renamen, diverse services stoppen en starten, rebooten
- WSUS offline updater meerdere keren draaien
- Windows updates tig keer naar nieuwe updates laten zoeken
- Gekeken of de gerelateerde updates voor de upgrade geinstalleerd zijn; dat is het geval
- Tool gedownload die ook hier in de FAQ staat; die start bij mij alleen dat GWX window waarin je kunt kiezen om nu of vannacht te upgraden
- Als ik kies voor "nu upgraden" dan worden er wel 2 hele kleine bestandjes aangemaakt in SoftwareDistribution\Downloads maar verder wordt er niks gedownload
- Laptop uren aan laten staan maar er gebeurt gewoon niks
- Er is geen Install directory in SoftwareDistribution, wat aan zou moeten geven dat het downloaden nog niet is begonnen
Iemand verder nog een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 21-04-2016 12:40 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ja,
gewoon windows 10 downloaden met de windows media creation tool . gelijk op usb heb je een installatie medium
Clean install kan toch alleen als je al een keer W10 hebt geinstalleerd met de key?Reepje schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:34:
[...]
Ja,
gewoon windows 10 downloaden met de windows media creation tool . gelijk op usb heb je een installatie medium
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Nee, dat kan gewoon met je win7 key.JT schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:54:
[...]
Clean install kan toch alleen als je al een keer W10 hebt geinstalleerd met de key?
Of alternatief, het kan helemaal zonder key. Later, als win10 is up and running moet je wel binnen 1 maand je (win7, 8 of 10) key invoeren.
Dat was ook zo, maar onlangs heeft micrososft dat veranderd en nu kan het in een keer.JT schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:54:
Clean install kan toch alleen als je al een keer W10 hebt geinstalleerd met de key?
Ja jammer dat dat nu pas kan. Heb paar weken geleden W10 verwijderd en clean install gedaaan. Alle programmas etc weer apart geinstalleerd. Draait nu gelukkig als een zonnetje, deed ie na de upgrade helaas niet.grun93 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:38:
[...]
Dat was ook zo, maar onlangs heeft micrososft dat veranderd en nu kan het in een keer.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ecodan warmtepomp
Door ruimtegebrek op mijn SSD netjes via Windows Schuifopruiming de windows.old map verwijderd.
Heb nu (vermoed tenminste dat er een verband is) problemen met upgraden van geïnstalleerde software omdat MSI van oude installatie niet gevonden kan worden:

Het lukt ook niet om de oude versie te verwijderen (via configuratiescherm).
Zit er nog wat anders op dan de betreffende MSI ergens proberen te vinden?
Eind vorig jaar een upgrade gedaan van 8.1 Pro naar 10, zonder problemen verder. Enkele maanden daarna (begin dit jaar) clean-install moeten doen nadat mijn SSD was gesneuveld, zonder problemen verder.
Nu wil ik een secundaire (HDD) schijf vervangen maar dan boot W10 niet meer. Dit lijkt me nu niet echt een significante verandering... Moet ik een clean-install doen of is dit toch een significante verandering van hardware?
Voor de volledigheid: ik heb boot priorities in bios goed ingesteld en gecontroleerd. Hij boot wel zolang de te vervangen schijf is aangesloten, ik kan dus wel de nieuwe HDD bijplaatsen maar niet gebruiken als vervanging.
Het lijkt erop alsof je MBR (stukje software dat het booten regelt) nog op je oude harde schijf staat. Als je die dus loskoppelt werkt het niet meer. Heb je tijdens je clean install de HDD losgekoppeld gehad?Hafermaut schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:58:
Voor de volledigheid: ik heb boot priorities in bios goed ingesteld en gecontroleerd. Hij boot wel zolang de te vervangen schijf is aangesloten, ik kan dus wel de nieuwe HDD bijplaatsen maar niet gebruiken als vervanging.
Probeer je de software eens te verwijderen met bijvoorbeeld Revo Uninstaller. Ook wanneer de normale uninstaller niet werkt, kan Revo de software verwijderen. Daarna kan je proberen om opnieuw te beginnen.JBS schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:06:
Het lukt ook niet om de oude versie te verwijderen (via configuratiescherm).
Zit er nog wat anders op dan de betreffende MSI ergens proberen te vinden?
Je kan met de Media Creation Tool de upgrade ook gewoon forceren, je hoeft dan niet perse een clean install te doen. Ik heb dit gedaan op aantal laptops. Je moet dan de Tool downloaden en aangeven dat je deze computer wil upgrade, vervolgens wordt de ISO gedownload en het upgrade process gestart.JT schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:57:
Ik kon nu ineens de Upgrade plannen voor komende zondag ineens... Als dat niet goed gaat dan ga ik voor de clean install. Bedankt voor de reacties.
Dat is dus ook nog een optie, mocht het upgraden via Windows update niet werken.
In het geval van een nieuw systeem moet je niet moeilijk willen doen met clonen. Ik zou dan altijd een clean install doen, je raakt toch niks kwijt, want de laptop is nog helemaal schoon.dr.flaskkk schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:10:
Nu is mijn vraag, staat er op de partitie ergens al een product key, zodat ik een clean install kan doen ?
Bij Windows 8, 8.1 en 10 staat de key in de bios en bij Windows 7 is de key te vinden op een stikker onderop de laptop.
[ Voor 68% gewijzigd door rens-br op 26-04-2016 09:14 ]
Ecodan warmtepomp
Nope. Stom. Maar wel duidelijk waar het probleem nu ligt, ik had gelukkig toch geen plannen voor Koningsdag.rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:05:
[...]
Het lijkt erop alsof je MBR (stukje software dat het booten regelt) nog op je oude harde schijf staat. Als je die dus loskoppelt werkt het niet meer. Heb je tijdens je clean install de HDD losgekoppeld gehad?
Je zou eventueel kunnen proberen om je MBR tabel naar je nieuwe harde schijf te zetten d.m.v. Acronis True Image of Clonezilla. Eventueel zou je ook via de Media Creation Tool proberen het commando fixboot en fixmbr te gebruiken.Hafermaut schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:17:
[...]
Nope. Stom. Maar wel duidelijk waar het probleem nu ligt, ik had gelukkig toch geen plannen voor Koningsdag.
Hebben W10 schijfjes geen opstartherstel functie? Hdd met bootrecord loskoppelen, W10 schijfje opstartproblemen laten zoeken en dan zou het gefixed moeten zijn. Althans, zo simpel was het in W7.Hafermaut schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:17:
[...]
Nope. Stom. Maar wel duidelijk waar het probleem nu ligt, ik had gelukkig toch geen plannen voor Koningsdag.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat kan je inderdaad ook nog proberen. Vaak doet opstartproblemen zoeken hetzelfde als handmatig fixboot en fixmbr runnen.Raven schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:31:
[...]
Hebben W10 schijfjes geen opstartherstel functie? Hdd met bootrecord loskoppelen, W10 schijfje opstartproblemen laten zoeken en dan zou het gefixed moeten zijn. Althans, zo simpel was het in W7.
Dit zijn inderdaad de eerste stappen die ik ga nemen voor ik een nieuwe herinstallatie ga doen, maar gaat me vandaag niet meer lukken. Dank!rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:37:
[...]
Dat kan je inderdaad ook nog proberen. Vaak doet opstartproblemen zoeken hetzelfde als handmatig fixboot en fixmbr runnen.
Ik probeer al de hele avond windows 10 op mijn nieuwe harde schijf te zetten. In eerste instantie lukte het me maar niet om in de setup te komen (Ik kreeg steeds een error als ik hem vanaf USB wilde opstarten). Maar nu is het inmiddels gelukt om een DVD werkend te krijgen dat ik in ieder geval in de setup kom.
Echter nu het volgende probleem, vrijwel direct bij de installatie geeft hij een foutmelding.
"we kunnen geen apparaatstuurprogramma's vinden. controleer of het installatiemedium de juiste stuurprogramma's bevat en klik op OK"
Kan dit komen doordat ik nog geen grafische kaart in mijn pc heb zitten (zit nu een kapotte in, morgen komt de nieuwe). Of heeft dit een andere reden? En zo ja, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik gebruik gewoon de ISO via de link die ik van surfspot heb gekregen, dus lijkt mij dat met de ISO verder niks mis is?
Ik kan hier op internet verder niets over vinden.
/edit: de eerste foutmelding die ik overigens krijg is:
'Er ontbreekt een vereist mediastuurprogramma. Dit kan een stuurprogramma voor dvd, usb of een harde schijf zijn. Als u een cd, dvd of USB-flashstation met het stuurprogramma hebt, plaatst u dit nu.
Opmerking: als het installatiemedium voor Windows zich in het dvd-station of op een USB-station bevindt, kunt u dit voor deze stap zonder problemen verwijderen.'
[ Voor 17% gewijzigd door Mahone op 30-04-2016 00:41 ]
Het probleem bleef zich voordoen. Ben inmiddels de hele dag verder en het is uiteindelijk gelukt. Heb hem nog een keer op DVD gezet (nu met schrijfsnelheid van 4x) en dat werkte uiteindelijk wel.Mahone schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:31:
Ik heb een vraag die betrekking heeft over het installeren van Windows 10 Education.
Ik probeer al de hele avond windows 10 op mijn nieuwe harde schijf te zetten. In eerste instantie lukte het me maar niet om in de setup te komen (Ik kreeg steeds een error als ik hem vanaf USB wilde opstarten). Maar nu is het inmiddels gelukt om een DVD werkend te krijgen dat ik in ieder geval in de setup kom.
Echter nu het volgende probleem, vrijwel direct bij de installatie geeft hij een foutmelding.
"we kunnen geen apparaatstuurprogramma's vinden. controleer of het installatiemedium de juiste stuurprogramma's bevat en klik op OK"
Kan dit komen doordat ik nog geen grafische kaart in mijn pc heb zitten (zit nu een kapotte in, morgen komt de nieuwe). Of heeft dit een andere reden? En zo ja, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik gebruik gewoon de ISO via de link die ik van surfspot heb gekregen, dus lijkt mij dat met de ISO verder niks mis is?
Ik kan hier op internet verder niets over vinden.
/edit: de eerste foutmelding die ik overigens krijg is:
'Er ontbreekt een vereist mediastuurprogramma. Dit kan een stuurprogramma voor dvd, usb of een harde schijf zijn. Als u een cd, dvd of USB-flashstation met het stuurprogramma hebt, plaatst u dit nu.
Opmerking: als het installatiemedium voor Windows zich in het dvd-station of op een USB-station bevindt, kunt u dit voor deze stap zonder problemen verwijderen.'
Opgelost dus

- Nieuwere W10 drivers geinstalleerd (zowel middels bijwerken als verwijderen apparaat, dan reboot en later ook met "zoeken naar veranderingen")
- Protocollen gecheckt; alles staat aan
- USB wifi nic erin
- Adapter uit en aanzetten
- Zowel draadloos als bedraad geprobeerd
- Zowel bedraad als wifi nic zijn zichtbaar en staan aan
- Met wifi als ik ga verbinden blijft het proces hangen bij "verbindinden en verifieren". Sluit ik dat venster dan staat er soms dat er wel verbinding is maar geen internet maar soms ook dat er geen verbinding is. Icoontje blijft dan staan op ontvangst met een geel uitroepteken voor ontbreken internetverbinding.
- In het geval van bedraad zie ik bij netwerkadapters dat er een kabel is aangesloten
- Bij alle NICs geeft ipconfig /all helemaal niks terug behalve een standaardverhaal over Windows IP configuratie. Maar 0,0 over NICs.

Ik hoop dat er iemand nog een idee heeft.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Terwijl dat niet klopt.
Dus ik moet ik eerst naar mijn Microsoft account schakelen om mij zelf aan te melden.
Het lijkt wel of Windows 10, twee accounts heeft aangemaakt.
Dit is op twee Windows 10 computers hetzelfde, als ik weer automatisch wil inloggen moet ik weer via Netplwiz alles doen om dit voor elkaar te krijgen.
Heeft iemand anders dit ook?

Verwijderd
Heb je inmiddels al build 14332 geprobeerd? ISO kun je gewoon downloaden van Microsoft.JT schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:36:
Nu schijnt het probleem met de specifieke Atheros chipset opgelost te zijn na een bepaalde build maar updaten gaat moeilijk zonder internet
Ja, geeft vooralsnog probemen met laptopspecifieke drivers waarmee je je functieknoppen instelt, wifi, koelprofiel enz.Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:49:
[...]
Heb je inmiddels al build 14332 geprobeerd? ISO kun je gewoon downloaden van Microsoft.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Maar de netwerkproblemen zijn opgelost?JT schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:55:
[...]
Ja, geeft vooralsnog probemen met laptopspecifieke drivers waarmee je je functieknoppen instelt, wifi, koelprofiel enz.
Ik vermoed het, de USB dongle werkt, interne wifi kan ik niet aan zetten. Dus de Atheros chipset zelf heb ik niet kunnen testen.
[ Voor 10% gewijzigd door JT op 07-05-2016 18:58 ]
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Nog niet ideaal dus maar er is vooruitgang. Je zou eens naar drivers voor een nieuwer laptop-type kunnen kijken.JT schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:58:
[...]
Ik vermoed het, de USB dongle werkt, interne wifi kan ik niet aan zetten. Dus de Atheros chipset zelf heb ik niet kunnen testen.
Heeft er iemand nog een andere oplossing voor het uitlezen van de key uit de bios of zou ik eerst terug moeten naar Windows 8.1 en vanuit daar de upgrade starten en daarna een clean install doen?
Edit: Inmiddels geprobeerd om terug te gaan naar Windows 8.1, via de Media Creation Tool. Ook dan wordt de bios key niet herkent, ik verwacht dus dat ze vergeten zijn om de key in de bios te zetten.
[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 13-05-2016 11:04 ]
Ik heb 2 computers die allebei een legale Windows 10 Pro N versie draaien. Op moment heb ik beide aangemeld voor de fast lane.
Maar de updates van de fast lane komen maar niet.
Iemand een idee waarom niet?
Is het misschien zo dat Windows 10 Pro N niet mee kan doen aan de preview builds?
Laat ik beginnen met dat je in het verkeerde topic zithelloNL schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:50:
Maar de updates van de fast lane komen maar niet.
En het kan even duren voor de nieuwe releases gevonden worden, ook al zijn ze al een tijdje beschikbaar.
[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 13-05-2016 19:27 ]
Oscar Wilde
Ik zat er al over te twijfelen, dacht dat dat topic meer was voor de inhoudelijke dingen zoals de functies van de insider previews. Van daar dat ik het hier stopte aangezien het meer een installatie probleem isRaven schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:25:
[...]
Laat ik beginnen met dat je in het verkeerde topic zit[Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie
En het kan even duren voor de nieuwe releases gevonden worden, ook al zijn ze al een tijdje beschikbaar.
[ Voor 76% gewijzigd door Fliene op 16-05-2016 19:29 . Reden: oplossing zelf gevonden ]
Alles verliep problemloos, zonder errors en draaide gisteravond prima, maar vanaf vandaag gedraagt het OS zich zacht gezegd vreemd. Op een gegeven moment begon ik zelfs een virus/cryptolocker te vermoeden, wat uiteindelijk niet zo bleek te zijn.
Waarom;
- De beta van "Malwarebytes Anti-Ransomeware" draait en begint na de install van Win 10 ineens frequent "false positives" te geven. Ik verwijderde bijvoorbeeld 1,2 GB aan bestanden en explorer.exe wordt als besmet door een cryptolocker gezien en acuut afgekapt.
Windows maakt een .tmp map aan en ook dit wordt als cryptolocker infectie/actie gezien.
- Hele OS slaat vast om de kleinste dingen en weigert om "taakbeheer" te openen en/of geeft doodleuk aan dat 'ie de beveiligingsinstellingen niet kan openen'.. Jammer joh

Voorbeeld; het uitvoeren van een uninstaller of het als admin uitvoeren van een programma (pc heeft een standaar user en aparte admin account). Hierop slaat het hele OS op tilt. Ik kan wel nog switchen tussen openstaande programma's, maar de start button reageert niet meer en uiteindelijk resulteert dit in het hele beeld wat op zwart gaat. Alleen de muis cursor is zicht baar, maar er opent niets meer en alleen een reset helpt.
- Firefox was ineens al zijn add-ons kwijt en deed net alsof 'ie voor de eerste keer opgestart was. Dit terwijl Firefox geopend was, firefox gaf ineens aan dat een compatibele add-on, niet meer compatibel is. Na het sluiten en opnieuw openen was alles weer terug en werken alle add-ons weer.
Ik heb; Hitman pro, Malwarebytes & Adwcleaner mijn installatie heen gegooid en deze kwamen met niets (hiervoor zat er de recentste scan gelovend niks op, maar toch).
Heel apart dit.
Ik heb een laptop welke ook Win 10 draait, maar dan 64 bits en "Home Premium".
Ik heb hier werkelijk geen enkel probleem mee. Hier draait exact dezelfde software als bovengenoemd op en ik ervaar hier geen enkele problemen mee.
[ Voor 6% gewijzigd door LocK_Out op 17-05-2016 01:07 ]
Het plan is de HDD te vervangen door een aanwezige SSD.
Als die SSD toch geinstalleerd moet worden: liefst met een zo clean mogelijke installatie, zonder fabrikanten-meuk.
Vraag: hoe doe ik dit het beste? Kan ik windows 10 activeren als ik deze download bij MS en op de SSD installeer in het nieuwe systeem?
HDD eruit, SSD erin. Windows 10 clean installeren vanaf usb/dvd met behulp van iso die je kunt downloaden. Productcode wordt automatisch uit de bios gehaald waardoor Windows 10 (als het goed is) automatisch geactiveerd is.wberkel schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:47:
Situatie: nieuwe laptop met windows 10 home. Geen productkey op de onderkant ofzo.
Het plan is de HDD te vervangen door een aanwezige SSD.
Als die SSD toch geinstalleerd moet worden: liefst met een zo clean mogelijke installatie, zonder fabrikanten-meuk.
Vraag: hoe doe ik dit het beste? Kan ik windows 10 activeren als ik deze download bij MS en op de SSD installeer in het nieuwe systeem?
Thnx!PatrickPR schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:59:
[...]
HDD eruit, SSD erin. Windows 10 clean installeren vanaf usb/dvd met behulp van iso die je kunt downloaden. Productcode wordt automatisch uit de bios gehaald waardoor Windows 10 (als het goed is) automatisch geactiveerd is.
Klinkt simpel! Voor de zekerheid: de orignele (meegeleverde) installatie hoeft niet eerst geactiveerd te zijn om dit te laten werken?
En: als het niet goed is, kan ik dan terug naar de originele installatie en alsnog activeren, of gaat er dan iets mis omdat met mijn hardware al gecommuniceerd is met de MS servers?
Wat betreft je eerste vraag, daar weet ik het exacte antwoord niet op, voor de zekerheid zou ik de originele windows toch even activeren.wberkel schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:08:
[...]
Thnx!
Klinkt simpel! Voor de zekerheid: de orignele (meegeleverde) installatie hoeft niet eerst geactiveerd te zijn om dit te laten werken?
En: als het niet goed is, kan ik dan terug naar de originele installatie en alsnog activeren, of gaat er dan iets mis omdat met mijn hardware al gecommuniceerd is met de MS servers?
Wat je zou kunnen controleren is of de originele HDD een recovery partitie heeft (ik vermoed van wel). Als dit zo is, heb je altijd een backup waarmee je terug kunt naar origineel (door het terugzetten van de HDD). Zelf heb ik deze HDD in de kast gelegd (met een sticker met een dik vet uitroepteken erop). Daarna de SSD installeren en windows 10 erop zetten.
Bij het upgraden van mijn notebook heb ik heb volgende probleem: ik heb Windows 8 geïnstalleerd om dat te upgraden naar Windows 10. Het process van downloaden en installeren gaat zonder problemen. Er zijn dus geen foutmeldingen of zo. Tenslotte geeft Windows 10 aan dat opnieuw opgestart moet worden. Echter start de computer dan weer met Windows 8 op. Er staat een upgrade assistent bij de tegeltjes die het process opnieuw begint. De hele vorige installatie lijkt vergeten. Als ik zoek op "Na upgrade Windows 10 start PC op met oude Windows." krijg ik alleen resultaten die gaan over de vraag hoe de upgrade ongedaan te maken.
[edit]Ik heb het nog eens geprobeerd maar vanaf een USB-stick. Bij het booten vanaf de stick schakelde de laptop na korte tijd gewoon uit, nog voordat de installer geladden was. Toen heb ik het vanuit Windows 8 opgestart. Nu kreeg ik na de installatie een concrete foutmelding:
0xC1900101 – 0x20017
mislukt in fase SAFE_OS
fout tijdens Boot-bewerking
Dit kan van alles betekenen blijkt als ik erop google.
Op deze notebook heb ik eerder W10 geupgrade vanaf een schone W8. Dat ging toen zonder problemen. Alleen kon ik geen display driver vinden voor W10. Toevallig kwam ik een aantal drivers tegen waarmee ik het nog eens wilde proberen. Ik zit niet erg verlegen om W10 op de notebook maar nu is het nog te krijgen en ik wil mijn kopie veilig stellen mocht ik het willen gerbuiken. Ik heb eerst Win8 geïnstalleerd en geactiveerd. Toen de device manager laten zoeken tussen die drivers. Er is er een gevonden en geïnstalleerd. Van de hele installatie dus de geactiveerde Win8 met de werkende display driver heb ik een full-disk kloon gemaakt. Het verschil met de vorige keer is dus de display driver. Dat zou het probleem kunnen zijn. Stom genoeg heb ik geen kloon bewaard van W8 zonder die display driver. Ik zal het eens proberen met de-installeren van de driver.
Helaas, dat ging ook niet goed. Na de installatie startte het eerst op, om na korte tijd uit te schakelen. Bij opnieuw starten was de upgrade ongedaan gemaakt en kwam de 0xC1900101 – 0x20017 foutmelding weer.
[ Voor 53% gewijzigd door Obelink op 05-06-2016 13:02 . Reden: 0xC1900101 – 0x20017 ]
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Verwijderd
Draai nu W7 Home Premium x64 SP1 en is legaal geactiveerd.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd: De W10 online upgrade assistant blijft telkens op 99% hangen zelfs de hele nacht!
Dan maar een DVD branden en de upgrade uitvoeren maar die blijft eindeloos hangen bij updates zoeken zonder dat er netwerkverkeer is.
Ik heb via google veel mensen gevonden die ook op 99% bleven hangen maar al die oplossingen werken voor mij niet.
Het is een HP Pavilion met C2D 8400, 2GB RAM, 500GB lege drive.
Het is een schone W7 installatie maar om de een of andere rede kan ik niet bij Windows update komen.
Alleen de de laatste versie van update manager is geïnstalleerd. 7.6.7600.320
Verder blijft hij oneindig naar updates zoeken zonder resultaat. Zo kan ik de GWX tool ook niet gebruiken.
Ik weet het echt niet meer. Ik hoop dat iemand een tip voor me heeft!
Ik wil dus windows 10 64bits op een redelijk oude PC installeren:
- Asus A8N32SLI deluxe
- AMD64 Athlon X2 DualCore 4800+ Toledo s939
- 2x 1024 MB Kingston Hyper X (2-3-2-6-1) geheugen
- 1x Crucial MX200 250GB SSD
- 1x WD 500GB AAKS BLACK schijf
- 1x Gainward 8800GT GoldenSample
Het gaat fout bij het maken van partities.
Ik heb staan:
DRIVE 0 - Unallocated Space - 232,9GB (dit is de MX200 SSD)
DRIVE 1 - Unallocated Space - 465,8 GB (dit is de WD HDD)
Als ik drive 0 selecteer, krijg ik altijd de melding:
"We couldn't create a new partition or locate an existing one. For more information, see Setup log files"
Eerst op NEW klikken voor een partitie en dan op next werkt niet -> dezelfde melding.
Op NEW klikken, dan formatteren en dán op next werkt ook niet -> dezelfde melding.
Op NEW klikken, dan een partitie maken die 500mb kleiner is (dat weer resulteert in een nieuwe unallocated space-partitie op dezelfde drive) en dan op next werkt ook niet -> dezelfde melding.
Ik kan overigens ook niet op de andere schijf (de HDD) installeren, dan krijg ik exact hetzelfde.
Ongeveer hetzelfde issue als dit:
https://answers.microsoft...c6-44ab-89ce-61e19b5ffa55
Alleen hij krijgt t aan de praat en ik niet...Iemand enig idee?
EDIT: Tis gefixed!
Ik heb 't volgende gedaan om dit partitie-issue te tacklen:
1) Check if you have an SD Card in the system. If you do, you remove it and run setup again.
2) Once the setup fails to find the partition, just close the setup window (the top-right-hand side red X does the job).
From that point, you should be brought back at the initial setup screen. Choose "Repair" then go to the advanced tools and start the command line.
Start DISKPART.
Type LIST DISK and identify your SSD disk number (from 0 to n disks).
Type SELECT DISK <n> where <n> is your SSD disk number.
Type CLEAN
Type CREATE PARTITION PRIMARY
Type ACTIVE
Type FORMAT FS=NTFS QUICK
Type ASSIGN
Type EXIT twice (one to get out of DiskPart, the other to exit the command line tool)
Toen PC gereboot (want ik kom niet meer terug in het installatiescherm), opnieuw via de USB stick opgestart en gekeken of ik nu wel Windows op de SSD geinstalleerd kreeg.
Nu zei ie niet PRIMARY achter de partitie, maar SYSTEM, en nu kon ik em dus wél installeren.
Toch leuk als 't na lang zwoegen toch zelf lukt
[ Voor 94% gewijzigd door Deathchant op 12-06-2016 18:42 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Je zou direct een clean install van Win10 kunnen proberen ipv een upgrade vanuit Windows 7. Als je een installatie dvd hebt die gemaakt is met een recente versie van de media creation tool kun je ook direct Windows 10 installeren ipv een upgrade te doen, zolang je maar een geldige key hebt voor Windows 7.Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:05:
Vandaag wil ik met mijn oude laptop de overstap maken naar W10.
Draai nu W7 Home Premium x64 SP1 en is legaal geactiveerd.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd: De W10 online upgrade assistant blijft telkens op 99% hangen zelfs de hele nacht!
Dan maar een DVD branden en de upgrade uitvoeren maar die blijft eindeloos hangen bij updates zoeken zonder dat er netwerkverkeer is.
Ik heb via google veel mensen gevonden die ook op 99% bleven hangen maar al die oplossingen werken voor mij niet.
Het is een HP Pavilion met C2D 8400, 2GB RAM, 500GB lege drive.
Het is een schone W7 installatie maar om de een of andere rede kan ik niet bij Windows update komen.
Alleen de de laatste versie van update manager is geïnstalleerd. 7.6.7600.320
Verder blijft hij oneindig naar updates zoeken zonder resultaat. Zo kan ik de GWX tool ook niet gebruiken.
Ik weet het echt niet meer. Ik hoop dat iemand een tip voor me heeft!
Verwijderd
Een W7 key werkt dan niet omdat die niet in het bios wordt opgeslagen zoals bij W8 en hoger.
Je verklaring klopt niet. Leuk bedacht, maar verder kom ik er ook niet mee.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:00:
Dat heb ik al geprobeerd maar tijdens de installatie wordt er om een W10 product key gevraagd.
Een W7 key werkt dan niet omdat die niet in het bios wordt opgeslagen zoals bij W8 en hoger.
Wat je dan kan doen, installeer win10, als de key wordt gevraagd klik je "deze stap overslaan" dat staat klein links onder op het scherm. De instal gaat dan gewoon verder.
Als dat allemaal goed gaat, kan je zien of de update werkt. Je moet natuurlijk ook nog activeren, maar daarvoor heb je 30 dagen de tijd.
Is er een verschil tussen manueel de ISO downloaden, extracten op stick & bootable maken, en de Media Creation Tool van MS gebruiken?PatrickPR schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:59:
[...]
Windows 10 clean installeren vanaf usb/dvd met behulp van iso die je kunt downloaden.
[ Voor 16% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 16-06-2016 17:44 ]
Met de media creation tool van MS kun je een bootable usb stick maken, of de iso downloaden. Die iso kun je vervolgens zelf op een usb stick zetten en bootable maken. Er is dus geen verschil.Buzz_Fuzz schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:43:
[...]
Is er een verschil tussen manueel de ISO downloaden, extracten op stick & bootable maken, en de Media Creation Tool van MS gebruiken?
Trouwens, met bijv. imgburn (gratis, die gebruik ik altijd) kun je een iso meteen op usb stick zetten en bootable maken. Je hoeft deze dus niet eerst te extracten.
Verwijderd
Mijn W10 is uiteindelijk gewoon via de online download goed gegaan. Duurde wel 3 dagen.....
Alleen hoe moet ik dat nu eigenlijk aanpakken, wil het niet als vm doen of zo iets, maar gewoon apart op die andere ssd, en dan zou het helemaal mooi zijn om tijdens het booten te kiezen voor Windows 10 of Linux
Wie kan me een duw in de juiste richting geven.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het is flink offtopic, maar goed. Installatie van je 2e OS starten en dan laten installeren op de SSD waar je Windows 10 niet op staat.Pierre schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:40:
Of ik deze vraag hier moet stellen weet ik niet, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb in mijn pc 2 ssd's zitten op de 1 draait windows 10 soepel. Echter ik wil op die andere iets van Linux zetten om daar een beetje mee te spelen
Alleen hoe moet ik dat nu eigenlijk aanpakken, wil het niet als vm doen of zo iets, maar gewoon apart op die andere ssd, en dan zou het helemaal mooi zijn om tijdens het booten te kiezen voor Windows 10 of Linux
Wie kan me een duw in de juiste richting geven.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Oscar Wilde
error: 0xc004f210
Uiteindelijk mijn machine (Dell XPS13) geback-upt en een verse 7 geïnstalleerd en die kon ik moeiteloos activeren. Vervolgens Windows 10 erover heen geïnstalleerd en deze is NIET geactiveerd
Windows can't activate right now, try activating again later. if that doesn't work contact your system adminstrator. Error code: 0x8007007B
Ik voer de licentiesleutel opnieuw in en krijg weer dezelfde melding als voor deze operatie:
you are running Windows 10 Pro. The product key you entered cannot be used to acvtivate this edition.
resume..
Ik heb Windows 7 pro 64bits clean geïnstalleerd en geactiveerd --> succesvol
Ik installeer Windows 10 pro 64bits eroverheen en met geen mogelijkheid te activeren
Iemand een clue
[ Voor 18% gewijzigd door pandit op 17-06-2016 18:56 ]
Aanvullende info:pandit schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:47:
Ik krijg me geen mogelijkheid windows10 geactiveerdmet een Windows 7 pro licentiekey, ik kreeg steeds de melding:
Uiteindelijk mijn machine (Dell XPS13) geback-upt en een verse 7 geïnstalleerd en die kon ik moeiteloos activeren. Vervolgens Windows 10 erover heen geïnstalleerd en deze is NIET geactiveerd
Windows can't activate right now, try activating again later. if that doesn't work contact your system adminstrator. Error code: 0x8007007B
Ik voer de licentiesleutel opnieuw in en krijg weer dezelfde melding als voor deze operatie:
you are running Windows 10 Pro. The product key you entered cannot be used to acvtivate this edition.
resume..
Ik heb Windows 7 pro 64bits clean geïnstalleerd en geactiveerd --> succesvol
Ik installeer Windows 10 pro 64bits eroverheen en met geen mogelijkheid te activeren
Iemand een clue
Op de xps13 kreeg ik een brakke legitieme Windows 8.1 Home editie. Ik heb er toen Windows10 (autum 2015) professional opgezet vanaf een volume license DVD, Deze probeerde ik met een Legitieme Windows7 sleutel te activeren, dat lukte niet (error: 0xc004f210). Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en na het maken van een backup een versie Windows7 professional (ook Volumelicense) er opgezet en succesvol geactiveerd. Daarna een upgrade uitgevoerd met de Windows 10 DVD, en hij was niet meer geactiveerd!, wel zag ik dat de laatste 5 tekens van de code ongelijk zijn aan de Windows7 code.
Waar denk ik aan:
(1) De laptop is via de bios geactiveerd voor alleen Home editie (vandaar de andere code), mogelijk wordt de stap naar pro hierdoor geblokkeerd (onwaarschijnlijk)
(2) Ik moet Windows7 eerst up2patch brengen, wachten op GWX en een upgrade uitvoeren, Nou dan ben ik wel ff bezig
(3) De volume license DVD verschilt met de 'normale' Windows 10.
Ik wordt er wel pissed van. MS pusht je om naar W10 te gaan en doe je dat krijg je de zaak niet geactiveerd.
Hopelijk gaat er bij iemand een belletje rinkelen.
Download Windows 10 via de topicwarning hieronder en installeer de niet-pro versie. 32 of 64, nl of en maakt niet uit. Na installatie is ie automatisch geactiveerd dankzij de w8 home key uit je bios.
Dat gaat zeker werken, Maar ik heb een Windows 7 Pro sleutel aangeschaft, omdat ik geen brakke home versie wil hebben (De home versie heeft o.a. geen Hyper-V. en kan niet een domein gezet worden) .Barkrukhenkie schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 07:32:
3
Download Windows 10 via de topicwarning hieronder en installeer de niet-pro versie. 32 of 64, nl of en maakt niet uit. Na installatie is ie automatisch geactiveerd dankzij de w8 home key uit je bios.
Ik heb inmiddels een upgrade gedaan met de Windows 8 pro via Microsoft zoals hier beschreven. zelfde fout melding.
Ik ben nu een clean install aan het uitvoeren met deze zelfde versie, vingers crossed..
pandit schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:17:
[...]
Dat gaat zeker werken, Maar ik heb een Windows 7 Pro sleutel aangeschaft, omdat ik geen brakke home versie wil hebben (De home versie heeft o.a. geen Hyper-V. en kan niet een domein gezet worden) .
Ik heb inmiddels een upgrade gedaan met de Windows 8 pro via Microsoft zoals hier beschreven. zelfde fout melding.
Ik ben nu een clean install aan het uitvoeren met deze zelfde versie, vingers crossed..

Waar haal ik nu een niet VL pro vandaan ???
Maar als je Windows 7 Pro key een Volume License key is dan kan je die niet gebruiken. Überhaupt niet voor 10
https://www.linkedin.com/...e-licensing-customers-sah
Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik dacht dat de key automatisch overschreven wordt door wat er in de bios staat, die laatste is leading.pandit schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:17:
Dat gaat zeker werken, Maar ik heb een Windows 7 Pro sleutel aangeschaft, omdat ik geen brakke home versie wil hebben (De home versie heeft o.a. geen Hyper-V. en kan niet een domein gezet worden) .
Wat wel lijkt te werken is het toevoegen van een PID file aan de installatiemedia. Dat maak ik tenminste op uit deze thread.
http://www.askvg.com/fix-...uring-clean-installation/
[ Voor 26% gewijzigd door Barkrukhenkie op 18-06-2016 11:41 ]
Dat was het... Het ei bestandje aangemaakt en op de USB stick gezet en er kon zowaar gekozen worden voor de pro versie. Mijn probleem is hierbij opgelost. Windows10 PRO geactiveerd,Barkrukhenkie schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:35:
De iso uit de topicwarning bevat zowel home als pro. Bij de setup wordt de key uit de bios gelezen en krijg je geen keuze voor home of pro; de bijbehorende versie wordt ongevraagd geinstalleerd. Je kan die keuze afdwingen door een bestandje ei.cfg aan de iso toe te voegen:
http://www.askvg.com/fix-...uring-clean-installation/
probleem zat in de volume license DVD's, allemaal enorm bedankt voor het meedenken
Ben via de zoekfunctie op dit bericht terecht gekomen. Zonde dat er na 3 berichten nog niemand een oplossing heeft kunnen vinden, want ik zit namelijk met hetzelfde probleem.Servantes schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:36:
Hier een probleem:
Zowat aan 90% van het drivers & features gedeelte in de installatie krijg ik een BSOD met de foutmelding:
VIDEO_DXGKRNL_FATAL_ERROR
video drivers zijn voor zowel de intel hd 4600 als mijn nvidia gtx 765m up to date.
Bij heropstart naar windows 8.1 krijg ik dan de volgende foutcode bij de updates te zien:
WindowsUpdate_C1900101
Ik vroeg microsoft support wat ik moest doen en zij raadden me aan om mijn nvidia kaart te verwijdere. Nu, aangezien het om een laptop met twee graka's gaat, is dit moeilijk te doen. Dan heb ik maar de nvidia uitgeschakeld en drivers verwijderd maar het hielp niet.
Iemand een idee?
Heb je het ondertussen toevallig zelf al kunnen oplossen?
Volgens mij moet ik booten met dezelfde USB stick en aangeven dat ik op een andere partitie wil zetten.
Is dit de juiste werkwijze?
Nou, dat lijkt me niet. We hebben het over een upgrade? Dus de upgrade van win8 naar 10, die gratis is.pandit schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:49:
Volgens mij moet ik booten met dezelfde USB stick en aangeven dat ik op een andere partitie wil zetten.
Is dit de juiste werkwijze?
Nu wil jij naast je win8 een win10 zetten.
Wat je wel kan doen, maak een image van je c schijf, upgrade naar win10 en zorg ervoor dat deze is geactiveerd, zet de image van je c weer terug.
Vandaag geprobeerd mijn Win7x64 pc te upgraden naar win10, maar loop vast op het 'missende toetsenbord en muis' probleem.
Mobo is een Asus Rampage IV Extreme, met een MS kb en Logitech muis. Niks bijzonders.
Alle drivers etc, even gechecked op laatste versies voor de upgrade.
AVG eraf gegooid, net als VMWare en Virtualbox,. Just to be sure. Verder geen 'exotische' software.
Eerts liep ik tegen het probleem aan na de eerste set installaties vanuit het Win10 popup scherm.
Bij het eerste echte voortgang scherm met je naam etc., moet je op 'next' klikken om door te gaan, maar op dat moment heb ik al geen kb+muis meer. Ook NumLock op kb + muis branden niet.
Na wat dingen aanpassen in de BIOS, kom ik met wat reboots door dat eerste scherm heen.
Uiteindelijk kom ik tot het eerste echte loginscherm van Win10, met foto en de tijd.
Op dit punt is het keyboard weer niet toegankelijk, ook al brand het NumLock lampje. Toetsenbord doet helemaal niks, dus ik kom niet in het echte loginscherm.
Na veel vloeken en zoeken, heb ik maar een backup teruggezet vanaf mijn 2012 server, en draai ik weer zonder problemen op Win7.
Maar is er iemand die hier met succes een oplossing voor heeft gevonden? Het blijkt een heel bekend probleem, en voor zover heb ik nog niet echt een werkende oplossing kunnen vinden.
Thanks!
IK ga er even vanuit dat je op mijn post reageert, maar ik kan nog niet inloggen omdat het tb niet werkt.Barkrukhenkie schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:44:
Als het PS2 is moet je "Snel opstarten" in Energiebeheer eens uitzetten.
Dus elke wijziging binnen Windows is kansloos

Het is net of Win10 alle USB uitzet na de update. En helaas heb ik geen PS/2 tb of USB>PS/2 stekker liggen.
Je bent idd niet de enige, er zijn veel meer mensen die daar last van hebben. De beste oplossing, of liever gezegd de minst slechte, is om tijdens het opstarten de stroom eraf te gooien. Dat hoort natuurlijk niet en je hebt kans dat daarna hij niet meer opstarten wil. Wat in jouw geval op zich niet zo erg is aangezien je altijd weer terugkunt naar Win7, net zoals je nu gedaan hebt. Disclaimer: ik zou het niet aanraden als je geen backup hebt.RobWu schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:10:
Vandaag geprobeerd mijn Win7x64 pc te upgraden naar win10, maar loop vast op het 'missende toetsenbord en muis' probleem.
[...]
Na veel vloeken en zoeken, heb ik maar een backup teruggezet vanaf mijn 2012 server, en draai ik weer zonder problemen op Win7.
Start hij wel weer op, dan gaat hij hopelijk eerst beginnen om een update te downloaden waarmee het probleem verholpen wordt. Deze suggestie komt uit deze thread, en was voor een aantal mensen succesvol.
Bleek een instelling te zijn in de bios van mijn moederbord, dat moest ik zetten op Windows 7 en probleem opgelost.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Die thread had ik, naast een aantal anderen, ook gevonden, maar helaas hielp dit allemaal niet.
Het is echt van de zotte dat dit soort problemen na een jaar nog steeds aan de orde zijn.
Ik probeer nog wel wat extra info te vinden hierover, maar vrees dat Win10 er niet gaat komen via een standaard upgrade vanuit Win7.
Het vervelende is dat ik dit soort dingen ook zie bij mensen die een clean install doen, dus dat geeft ook niet echt vertrouwen
rob
Kan me niet voorstellen dat het helemaal niet mogelijk is, ooit gaat het lukken. Maar dit zijn idd van die dingetjes waar je dagen mee bezig kunt zijn.RobWu schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:52:
Ik probeer nog wel wat extra info te vinden hierover, maar vrees dat Win10 er niet gaat komen via een standaard upgrade vanuit Win7.
Het vervelende is dat ik dit soort dingen ook zie bij mensen die een clean install doen, dus dat geeft ook niet echt vertrouwen
[edit] Je hebt alle andere usb poorten al geprobeerd? Dat schijnt soms ook te helpen.
[ Voor 7% gewijzigd door grun93 op 20-06-2016 13:03 . Reden: aanvulling ]
Na alle DNS settings aangepast te hebben kwam ik eindelijk op de microsoft site. Heb de setup voor iso-creatie gedownload. Ik download windows 10 clean install voor USB, 100% en bij het klaarmaken krijg ik de foutcode: 0x80070005-0xA0019
Staat niet in de troubleshoot of de FAQ. Iemand enig idee?
Waarom moet je dns settings veranderen om naar de microsoft site te gaan?PascalvE schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:34:
Na alle DNS settings aangepast te hebben kwam ik eindelijk op de microsoft site. Heb de setup voor iso-creatie gedownload. Ik download windows 10 clean install voor USB, 100% en bij het klaarmaken krijg ik de foutcode: 0x80070005-0xA0019. Staat niet in de troubleshoot of de FAQ.
Die error codes staan misschien niet in combinatie met elkaar in de FAQ, maar wel afzonderlijk. Met de bijbehorende mogelijke oplossingen.
edit: Korte Google zoektocht later: KB3173040, * Raven gaat zo maar eens wat verwijderen.
[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 11-07-2016 12:59 ]
Oscar Wilde
Is dan blijkbaar een nieuwe? https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3173040Raven schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:57:
Zojuist kreeg een van de pc's hier de full screen W10-upgrade melding, terwijl KB3035583 niet geïnstalleerd isNu maar hopen dat "geen melding meer weergeven" doet wat het moet doen...
edit: Korte Google zoektocht later: KB3173040, * Raven gaat zo maar eens wat verwijderen.
Ben op dit moment bezig met de laptop van een kennis. Daar staat nu Windows 7 op maar die heeft nog niet eens SP1 geïnstalleerd, dus die is ie nu eerst aan het binnenhalen. Een wonder dat het ding het nog doet!

Gaat ook lekker snel op een Dual Pentium met 3GB en een 5400rpm schijfje.

De opvolger van KB3035583 lijkt het, sluwe manier om die melding weer erdoor te drukkenchim0 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:36:
[...]
Is dan blijkbaar een nieuwe? https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3173040
Ben op dit moment bezig met de laptop van een kennis. Daar staat nu Windows 7 op maar die heeft nog niet eens SP1 geïnstalleerd, dus die is ie nu eerst aan het binnenhalen. Een wonder dat het ding het nog doet!
Gaat ook lekker snel op een Dual Pentium met 3GB en een 5400rpm schijfje.

Damn, serieus?

Oscar Wilde
Blijkbaar, maar op zich vind ik het niet erg. Iedereen bij wie ik helpdesk moet gewoon upgraden. Ik heb geen zin om dadelijk nog Vista en 7 PC's te gaan supporten en zo. Bij deze laptop moest ik ook even wennen dat het Windows 7 was. Zo snel gaat dat bij mij.Raven schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:46:
[...]
De opvolger van KB3035583 lijkt het, sluwe manier om die melding weer erdoor te drukken
Mja, doe gewoon alles via Windows Update. Heb tijd zat, laat maar lekker lopen.Damn, serieus?Ik hoop dat je de offline installer van SP1 hebt gedownload? Dan is ie nog wel een keer klaar. Daarna http://wu.krelay.de/en/ goed bekijken om de lange zoektocht te voorkomen
chim0 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:55:
[...]
Blijkbaar, maar op zich vind ik het niet erg. Iedereen bij wie ik helpdesk moet gewoon upgraden. Ik heb geen zin om dadelijk nog Vista en 7 PC's te gaan supporten en zo. Bij deze laptop moest ik ook even wennen dat het Windows 7 was. Zo snel gaat dat bij mij.

Je weet niet wat je zegtchim0 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:55:
[...]
Mja, doe gewoon alles via Windows Update. Heb tijd zat, laat maar lekker lopen.

En het zijn maar 5 updates plus nieuwere update-client. Daarna zal het een stuk sneller gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 11-07-2016 15:10 ]
Oscar Wilde
Tja, ieder voor zich. Ik hou gewoon van de nieuwste shit en Windows 10 is prima, mensen zijn niet prima. Plus ze mogen wat vaker hun PC/laptop vernieuwen. Hoeft niet elk jaar, maar om de 5/6 jaar.Raven schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:06:
[...]
Hier neem ik de tijd er voor, ik stap niet meteen over als er een nieuw OS uitkomt, ik kijk altijd eerst even in een VM hoe goed het werkt en dan meestal rond SP1 over. (Al heb ik 2k, Vista en 8 overgeslagen.)
Zoektocht valt wel mee hoor. Een paar driver updates en SP1 dus valt mee.[...]
Je weet niet wat je zegt![]()
Er zijn een handjevol updates die (niet geïnstalleerd) een oneindigende zoektocht veroorzaken en aangezien die laptop niet de recentste lijkt, zul je héél lang moeten wachten tot de zoektocht klaar is, het downloaden en installeren nog buiten beschouwing gelaten.
En het zijn maar 5 updates plus nieuwere update-client. Daarna zal het een stuk sneller gaan.
Vergeet de ruim 200 updates na SP1 nietchim0 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:18:
[...]
Zoektocht valt wel mee hoor. Een paar driver updates en SP1 dus valt mee.
Maar die zoektocht duurt nogal lang, heb hier pc's gehad die ik de hele dag heb laten zoeken en dan nog doorgaan zonder wat te vinden. Tot ik eerdergenoemde site vond om 't te fixen.
[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 11-07-2016 15:24 ]
Oscar Wilde
Oh dat bedoel je. Yeah, I know.
Maar ja, maakt niet uit. In een hoekje zetten en lekker laten lopen. Anders moet ik alles via die site van jou op mijn PC downloaden en naar die laptop kopiëren. Is ook weer een beetje omslachtig.
Dat ook ja, maar de afgelopen maanden is het geklaag over extreem lange zoektochten naar updates nogal toegenomen. Daarbij gaat het maar om een paar MB aan updates voor het fixen, is zo gebeurt. Dat gaat véél sneller dan de laptop laten zoeken naar updates zonder de fix voor de zoektocht.chim0 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:24:
[...]
Oh dat bedoel je. Yeah, I know.
Maar ja, maakt niet uit. In een hoekje zetten en lekker laten lopen. Anders moet ik alles via die site van jou op mijn PC downloaden en naar die laptop kopiëren. Is ook weer een beetje omslachtig.
Oscar Wilde
Zodra ik er last van krijg, zal ik je tip zeker in overweging nemen, maar voor nu geraken we een beetje off-topic.Raven schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:26:
[...]
Dat ook ja, maar de afgelopen maanden is het geklaag over extreem lange zoektochten naar updates nogal toegenomen. Daarbij gaat het maar om een paar MB aan updates voor het fixen, is zo gebeurt. Dat gaat véél sneller dan de laptop laten zoeken naar updates zonder de fix voor de zoektocht.
Hell no, al is het alleen vanwege GWXmcetweaker schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:14:
[...]
gewoon ff deze doen
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3125574

Oscar Wilde