Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:02
Ik vraag me af of Windows 10 een nieuw schema heeft voor de username. Onder Windows 8 was dat gewoon mijn voornaam. De laatste 2 Windows 10 installs die ik echter gedaan heb, is het mijn voornaam gevolgd door de eerste letter van mijn familienaam. Eigenlijk wel wat vervelend, want als ik backups restore van configuratie-files verwijzen die dus nog naar de oude Users directory en moet ik die dus manueel gaan corrigeren... (al besef ik net dat ik wellicht gewoon een symlink oid kan leggen zodat beide usernames bestaan).
EDIT: met google vind ik niet direct expliciet informatie hierover. Heb wel mensen gezien met dezelfde vraag en het lijkt erop dat het de eerste 5 karakters van je e-mail adres is.. Als dit effectief zo is, vind ik dat toch echt wel een bizar vieze werkwijze.
EDIT2: de workaround is blijkbaar om tijdens initiële install van W10 een lokale account aan te maken ipv direct je Microsoft Account op te geven. Dan heb je volledige controle over je username, en achteraf kan je dan nog koppelen met je Microsoft Account. Echt dirty dit...

[ Voor 51% gewijzigd door Twixie op 22-12-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Twixie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:55:

EDIT2: de workaround is blijkbaar om tijdens initiële install van W10 een lokale account aan te maken ipv direct je Microsoft Account op te geven. Dan heb je volledige controle over je username, en achteraf kan je dan nog koppelen met je Microsoft Account. Echt dirty dit...
Waarom gelijk dirty en bizar vieze werkwijze? Je zegt het zelf, als je een lokaal account aanmaakt, kan je gewoon elke naam opgeven die je wilt. Dat je even de netwerkkabel eruit moet trekken alvorens je Windows installeert zodat je een lokaal account aan kan maken, is een ander verhaal. Niet gelijk zo overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:02
Je kan toch bezwaarlijk over een mooie oplossing spreken. Het probleem zit hem overigens natuurlijk niet in die workaround, maar in hoe Windows dus een userid afleidt uit je Microsoft Account. Dat kon toch veel netter. De eerste 5 alfanumerieke karakters van je e-mail adres is echt zo arbitrair...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Klippy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:51:
[...]

Mezelf maar even quoten: De N versie was inderdaad het probleem lijkt me, met Windows 10 Home vraagt hij geen key.

Dus Pro alleen upgraden naar Pro en Home (Premium) naar Home, naar Pro N of Home N kan alleen als je van een Pro N of Home N af komt lijkt het...
Even hier op inhaken. Vanaf XP heb ik nooit problemen gehad met N of niet-N versies met dezelfde key te installeren. Als het maar dezelfde versie (home/pro en 32/64bit) betrof.

Nu op mijn laptop vanaf windows 8.1 Home N naar windows 10 home niet-N geupgrade. Wachten op de activatie en de key noteren. Windows 10 upgrade er af, en een clean install met 10 home N. Deze wil nu niet activeren met de reeds geactiveerde key.

Heeft Microsoft deze policy verandert of is er iets anders aan de hand?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gisae schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:08:
[...]
Even hier op inhaken. Vanaf XP heb ik nooit problemen gehad met N of niet-N versies met dezelfde key te installeren. Als het maar dezelfde versie (home/pro en 32/64bit) betrof.

Nu op mijn laptop vanaf windows 8.1 Home N naar windows 10 home niet-N geupgrade. Wachten op de activatie en de key noteren. Windows 10 upgrade er af, en een clean install met 10 home N. Deze wil nu niet activeren met de reeds geactiveerde key.

Heeft Microsoft deze policy verandert of is er iets anders aan de hand?
Sinds de laatste november update kan een W10 direct schoon worden geïnstalleerd met een legale W7/W8(1) key. Natuurlijk enkel indien een installatie wordt uitgevoerd met de laatst beschikbaar gekomen versie én indien er gebruik wordt gemaakt van een W10 versie die gelijk is aan degene waarvan de key wordt gebruikt. Het e.e.a. zal beslist al eerder aan bod zijn gekomen in dit topic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:34:
[...]

Sinds de laatste november update kan een W10 direct schoon worden geïnstalleerd met een legale W7/W8(1) key. Natuurlijk enkel indien een installatie wordt uitgevoerd met de laatst beschikbaar gekomen versie én indien er gebruik wordt gemaakt van een W10 versie die gelijk is aan degene waarvan de key wordt gebruikt. Het e.e.a. zal beslist al eerder aan bod zijn gekomen in dit topic.
Het punt is dat windows 10 ... N en windows 10 ... niet-N niet zondermeer uitwisselbaar zijn. Dit was bij vorige windows installaties anders. Een geactiveerde windows 10 key of windows 8 key maakt daarbij niet uit.

Als het al eerder aan het bod is gekomen heb ik het niet kunnen vinden.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gisae schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:31:
[...]
Het punt is dat windows 10 ... N en windows 10 ... niet-N niet zondermeer uitwisselbaar zijn. Dit was bij vorige windows installaties anders. Een geactiveerde windows 10 key of windows 8 key maakt daarbij niet uit.

Als het al eerder aan het bod is gekomen heb ik het niet kunnen vinden.
Vreemd? Als ik op "november" binnen dit topic zoek dan komt er wel allerlei zinnige info tevoorschijn, vooral de laatste reacties gaan over die november update. V.w.b. Windows 10 N, niet N, Pro, enz. enz. Ik schreef daarom ook; ".. én indien er gebruik wordt gemaakt van een W10 versie die gelijk is aan degene waarvan de key wordt gebruikt" ;)

Als je gebruik maakt van de meest recente versie van de MediaCreationTool dan kan je als installatie-medium ook de "N" versie selecteren.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 29-12-2015 20:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:37
Ik ben van Win7Pro naar Win10Pro gegaan en heb 2 maanden geleden ook geprobeerd om daarna een Pro N versie te installeren maar deze versie werd niet geactiveerd.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:54
Ik ervaar problemen met het automatische updaten van Windows 10. Heb nu versie 10240 en er is een update naar versie 10586. Hij geeft aan dat de PC opnieuw opgestart moet worden. Echter hoor ik dan net voor het uitschakelen een "error geluidje". Als de PC dan opnieuw is opgestart staat er in het actiecentrum dat het updaten niet is gelukt. Hoe zou ik nu kunnen updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Lizardz schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:44:
Ik ervaar problemen met het automatische updaten van Windows 10. Heb nu versie 10240 en er is een update naar versie 10586. Hij geeft aan dat de PC opnieuw opgestart moet worden. Echter hoor ik dan net voor het uitschakelen een "error geluidje". Als de PC dan opnieuw is opgestart staat er in het actiecentrum dat het updaten niet is gelukt. Hoe zou ik nu kunnen updaten?
Bekijk eerst je Windows Logs eens of de update logs, wat voor precieze foutmeldingen + foutcodes krijg je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:54
djmelvee schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:56:
[...]

Bekijk eerst je Windows Logs eens of de update logs, wat voor precieze foutmeldingen + foutcodes krijg je? ;)
Kun je eens aangeven wat je precies bedoelt, en waar ik de foutmeldingen kan vinden? In het actiecentrum geeft hij enkel aan "kan het installeren van de updates niet voltooien". Bij Windows Update komt geen foutcode naar voren, daar geeft hij enkel aan dat opnieuw opstarten vereist is. Herstarten maakt echter geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Lizardz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:02:
[...]

Kun je eens aangeven wat je precies bedoelt, en waar ik de foutmeldingen kan vinden? In het actiecentrum geeft hij enkel aan "kan het installeren van de updates niet voltooien". Bij Windows Update komt geen foutcode naar voren, daar geeft hij enkel aan dat opnieuw opstarten vereist is. Herstarten maakt echter geen enkel verschil.
Windowstoets + R -> eventvwr ENTER

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:25
Beste forumleden,

Ik zit met een erg vreemd probleem. Ik wil W10 via een usb stick installeren, niks spannends zou je zeggen. Ik kom ook netjes in het installatie programma. Ik wil natuurlijk niet upgraden maar netjes een schone installatie maken. Dus ik selecteer mijn schijf (ssd 468gb vrij uit mijn hoofd) en formateer deze eerst. Nu selecteer ik de schijf voor installatie, maar krijg ik de melding dat de schijf te weinig volume heeft! Nogmaals geformatteerd, maar helaas nog steeds dezelfde melding.

Ik heb echt geen flauw idee wat er aan de hand is. Ik heb via deze manier echt al tiental keren Windows geïnstalleerd maar nog nooit dit meegemaakt. 8)7

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben, want ik kan nu namelijk niks aangezien ik de ssd geformatteerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Waarom formateer je een ssd ? Dat is nergens voor nodig

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Waarschijnlijk ligt W10 dwars omdat die de kleine systeempartities niet kan aanmaken omdat er al 1 grote partitie is?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
Pierre schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:50:
Waarom formateer je een ssd ? Dat is nergens voor nodig
Dat weet ik, dit heb ik gedaan omdat hij in eerste instantie ook al aangaf dat volume te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
Raven schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:51:
Waarschijnlijk ligt W10 dwars omdat die de kleine systeempartities niet kan aanmaken omdat er al 1 grote partitie is?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt? Bedoel je dat ik misschien een kleinere partitie moet aanmaken voor de W10 installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Debtor schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:01:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt? Bedoel je dat ik misschien een kleinere partitie moet aanmaken voor de W10 installatie?
Nee, haal alle partities maar eens helemaal weg (zodat alles op niet toegewezen staat) en probeer het dan nog eens.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
Raven schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:05:
[...]

Nee, haal alle partities maar eens helemaal weg (zodat alles op niet toegewezen staat) en probeer het dan nog eens.
Thanks Raven dat was het probleem. _/-\o_ Er stond nog een kleine partitie van 100mb op de schijf (over het hoofd gezien :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:19
Een vraag:

Iemand die ik ken heeft vanuit Windows 8.1 Pro N de upgrade uitgevoerd naar Windows 10 Pro N.
Nu heeft hij, vermoedelijk, zichzelf laten ompraten om een Windows 10 Pro (dus zonder N) licentie te kopen.

Deze wil hij dan nu maar activeren op de betreffende PC waarop Windows 10 Pro N staat geïnstalleerd. Bij het invoeren van de licentie sleutel wordt deze niet geaccepteerd.

De vraag: kan er op de één of andere manier toch gebruik worden gemaakt van de Windows 10 Pro licentie key ? Of wordt het een kwestie van opnieuw installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:44
Ik heb een HP Stream 14. Daar stond oorspronkelijk Windows 8 op, maar de vorige eigenaar heeft er Windows 10 opgezet. Werkte bij mij goed, maar ik wel hem nu verkopen. Bij het systeem herstel - om hem schoon te maken - ging er iets mis. Systeem boot nu niet meer. Ik heb een Windows 10 upgrade USB stick, waarmee ik kan booten. Systeem herstel werkt niet. Windows 10 installeren werkt ook niet omdat ik vanaf USB boot. Wat kan ik doen?

edit: Ik krijg de mogelijkheid om Windows 10 te installeren op Partitie 3, maar krijg dan te zien dat deze schijf een GPT-partitiestijl heeft. Opnieuw formatteren - binnen de tool - helpt niet. /edit

edit: ik heb een 32 bit versie van Windows 10. Kom er net achter dat alleen de 64 bits op GPT wil installeren. Die ben ik nu aan het downloaden /edit.

edit: Dat was het dus. Heb weer een draaiend systeem /edit

[ Voor 31% gewijzigd door coenox op 10-01-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als ik middels de ingebouwde optie van Windows 10 besluit om dit te doen zoals in de TS staat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/915EDIi.png
"In Windows 10 zoek je in het menu instellingen naar het tabblad bijwerken en beveiligen en dan ga je verder naar ''Deze pc opnieuw instellen''. Klink daarna op ''Aan de slag''. De rest wijst zich vanzelf."
En ik kies als optie "Alles verwijderen", wat wordt er dan verwijderd? Alles wat op de partitie/schijf staat waar Windows opstaat, of worden alle partities/schijven leeggemaakt?

Deze site beantwoord mijn vraag vind ik net niet goed genoeg: http://windows.microsoft....ndows-10-recovery-options

[ Voor 11% gewijzigd door FabiandJ op 11-01-2016 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

FabiandJ schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:44:

En ik kies als optie "Alles verwijderen", wat wordt er dan verwijderd? Alles wat op de partitie/schijf staat waar Windows opstaat, of worden alle partities/schijven leeggemaakt?
Alleen de partitie waar windows op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25

MarvinJames

Theatermaker

Beste mede-Tweakers,

Mijn eerste pc na 8 jaar Apple ligt inmiddels half geassembleerd op het werkbureau. Ik heb hier nog een ongebruikte Windows 7 Professional thuis liggen die ik wil installeren en upgraden naar Windows 10. Als ik het goed begrijp wordt Windows 7 Pro dan ook Windows 10 Pro.

Nu ik voor de rest echt geen specifieke of diepgaande dingen met Windows en qua features is een Pro versie in principe overbodig en volstaat een Home editie prima.

Daarom komen er wat vragen bij mij naar boven:
a) Is Windows 10 Pro zwaarder om te draaien dan Windows 10 Home?
b) Kun je Windows 7 Pro ook upgraden naar Windows 10 Home?

Want als ik naar Home kan upgraden, heeft dat eigenlijk mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
Ik heb hier een laptop met Windows 7 die ik wil upgraden naar Windows 10, maar elke keer blijft de installatie op 84% hangen (instellingen configureren staat dan op 40%). Wanneer ik de pc met de aan/uit knop opnieuw opstart gaat hij zichzelf weer herstellen naar Windows 7 waarna ik (in Windows 7) de volgende foutmelding krijg:
0xC1900101 - 0x4000D
De installatie is mislukt in de fase SECOND_BOOT met een fout tijdens de MIGRATE_DATA-bewerking
Het hardeschijflampje brand niet meer en de computer vertoont ook geen enkele vorm van activiteit wanneer hij op 84% aankomt. Ik heb al geprobeerd om de Virusscanner te verwijderen, de herstelpartitie groter te maken en de cachemappen in Windows 7 leeg te maken maar dat heeft allemaal niet geholpen. Is er iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Tsux schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:29:
Beste mede-Tweakers,

Mijn eerste pc na 8 jaar Apple ligt inmiddels half geassembleerd op het werkbureau. Ik heb hier nog een ongebruikte Windows 7 Professional thuis liggen die ik wil installeren en upgraden naar Windows 10. Als ik het goed begrijp wordt Windows 7 Pro dan ook Windows 10 Pro.

Nu ik voor de rest echt geen specifieke of diepgaande dingen met Windows en qua features is een Pro versie in principe overbodig en volstaat een Home editie prima.

Daarom komen er wat vragen bij mij naar boven:
a) Is Windows 10 Pro zwaarder om te draaien dan Windows 10 Home?
b) Kun je Windows 7 Pro ook upgraden naar Windows 10 Home?

Want als ik naar Home kan upgraden, heeft dat eigenlijk mijn voorkeur.
De systeemeisen van Home en Pro zijn gelijk dus daar kan het niet aan liggen. Verder gebruiken Home en Pro dezelfde installatie media, waarbij er bij Home wat functies uitgeschakeld zijn, die bij mijn weten geen performancewinst opleveren.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chielisdenaam schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:32:
Ik heb hier een laptop met Windows 7 die ik wil upgraden naar Windows 10, maar elke keer blijft de installatie op 84% hangen (instellingen configureren staat dan op 40%). Wanneer ik de pc met de aan/uit knop opnieuw opstart gaat hij zichzelf weer herstellen naar Windows 7 waarna ik (in Windows 7) de volgende foutmelding krijg:

[...]

Het hardeschijflampje brand niet meer en de computer vertoont ook geen enkele vorm van activiteit wanneer hij op 84% aankomt. Ik heb al geprobeerd om de Virusscanner te verwijderen, de herstelpartitie groter te maken en de cachemappen in Windows 7 leeg te maken maar dat heeft allemaal niet geholpen. Is er iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?
Welke ISO gebruik je? De oorspronkelijke of de november build? Probeer het eens met de laatste te updaten als je wil?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
FREAKJAM schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 07:50:
[...]

Welke ISO gebruik je? De oorspronkelijke of de november build? Probeer het eens met de laatste te updaten als je wil?
Ik gebruik een downloadtooltje van Microsoft dat elke keer Windows 10 opnieuw download dus het lijkt mij dat dat de nieuwste versie is,
maar ik zal het eens met een ISO proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik kwam er vandaag pas achter dat ik nog op 10240 zat (dacht dat ik al over was). Ik heb de upgrade naar 10586 uitgevoerd en dacht dat alles goed ging. Nu blijkt dat ik nog op 10240 zit (met winver.exe.)...

Vreemde is dat ik bij upgrades niet naar 10586 kan. En de windows media upgrade tool schijnt 10586 niet meer te bezitten.

in de logs staat alleen dit: Installation Failure: Windows failed to install the following update with error 0x8024200D: Bijwerken naar Windows 10 Pro, versie 1511, 10586.

Wat nu>?

Update: Ik lees dat het met een iso wel goed zou moeten gaan, ga ik nu onderzoeken

[ Voor 27% gewijzigd door Tennisbal op 27-01-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Tennisbal schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:20:
Ik kwam er vandaag pas achter dat ik nog op 10240 zat (dacht dat ik al over was). Ik heb de upgrade naar 10586 uitgevoerd en dacht dat alles goed ging. Nu blijkt dat ik nog op 10240 zit (met winver.exe.)...

Vreemde is dat ik bij upgrades niet naar 10586 kan. En de windows media upgrade tool schijnt 10586 niet meer te bezitten.

Wat nu>?
Ik heb vorige week nog de laatste ISO's gemaakt voor 10586 via de media creation tool. Zelfs de tool zelf was al een subversie verder.(10586.35)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
MegaTronics schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:33:
[...]

Ik heb vorige week nog de laatste ISO's gemaakt voor 10586 via de media creation tool. Zelfs de tool zelf was al een subversie verder.(10586.35)
Oh dan is het bericht wat ik las op internet van december dus niet correct meer. Tnx! ik probeer het nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Tennisbal schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:35:
[...]

Oh dan is het bericht wat ik las op internet van december dus niet correct meer. Tnx! ik probeer het nu
Die melding van terugtrekken was van tijdelijke aard. :)

Wel is het handig om eens in de zoveel tijd een nieuwe ISO te downloaden, want ze stoppen de updates er ook telkens bij. Scheelt wat updates na een verse installatie.

[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 27-01-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
MegaTronics schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:40:
[...]

Die melding van terugtrekken was van tijdelijke aard. :)

Wel is het handig om eens in de zoveel tijd een nieuwe ISO te downloaden, want ze stoppen de updates er ook telkens bij. Scheelt wat updates na een verse installatie.
das het nadeel van google hits vertrouwen, die post stond op 1 en was het 1e wat ik las... nooit aangepast

update: Upgrade is gelukt met de media creator. Eindelijk >512 apps

[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 27-01-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik ben tot nu toe de avond kwijt geweest aan worstelen met de windows 10 upgrade.
De computer van m'n ouders had een te oude onboard videochip, wat leidde tot de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cd9LETKRoHzl6yCGPo7zKYJq/full.png
Daarvoor in de plaats een wél supported Geforce 210 kaartje geplaatst en gaan met die banaan. Niet dus -O-
Na wat rondzoeken maar update KB3035583 (win10 download) van het systeem gegooid en herstart -> de update installeert zichzelf direct opnieuw en de melding bij windows 10 download blijft.

Vervolgens de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download leeggegooid én update KB3035583 verwijderd. Dat leek meer effect te hebben, de windows 10 download notificatie bleef weg en KB3035583 moest opnieuw gedownload en geïnstalleerd worden. Daarna het systeem herstart. De windows 10 download notificatie kwam weer naar voren en... weer hetzelfde resultaat als in de screenshot hierboven :(

Hoe maak ik de Windows 10 download dinges wijs dat er nu wel een ondersteunde videokaart aanwezig is?
De onboard Xpress 1100 wordt uitgeschakeld zodra er een videokaart is geïnstalleerd en staat ook niet meer in apparaatbeheer vermeld.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
MadMarky schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:01:
Ik ben tot nu toe de avond kwijt geweest aan worstelen met de windows 10 upgrade.
De computer van m'n ouders had een te oude onboard videochip, wat leidde tot de volgende melding:
[afbeelding]
Daarvoor in de plaats een wél supported Geforce 210 kaartje geplaatst en gaan met die banaan. Niet dus -O-
Na wat rondzoeken maar update KB3035583 (win10 download) van het systeem gegooid en herstart -> de update installeert zichzelf direct opnieuw en de melding bij windows 10 download blijft.

Vervolgens de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download leeggegooid én update KB3035583 verwijderd. Dat leek meer effect te hebben, de windows 10 download notificatie bleef weg en KB3035583 moest opnieuw gedownload en geïnstalleerd worden. Daarna het systeem herstart. De windows 10 download notificatie kwam weer naar voren en... weer hetzelfde resultaat als in de screenshot hierboven :(

Hoe maak ik de Windows 10 download dinges wijs dat er nu wel een ondersteunde videokaart aanwezig is?
De onboard Xpress 1100 wordt uitgeschakeld zodra er een videokaart is geïnstalleerd en staat ook niet meer in apparaatbeheer vermeld.
Zet de onboard video uit in je bios.

Of...wijzig de primaire videokaart van onboard naar pci-express.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:34
Bij de mediamarkt heb ik eergister een Peaq laptop gekocht. Windows 10 staat er standaard op. Ik heb er gister een nieuwe SSD in gezet. Nu wil ik graag de hele boel formatteren.

Klopt het dat ik geen key nodig heb? Er zit geen dvd-lezer in, dus kan ik dan het best de ISO op een USB stickje zetten? En ik neem aan dat dat dan direct de versie is met de grote eerste update inbegrepen?

[ Voor 12% gewijzigd door outlandos op 30-01-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

outlandos schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:25:
Bij de mediamarkt heb ik eergister een Peaq laptop gekocht. Windows 10 staat er standaard op. Ik heb er gister een nieuwe SSD in gezet. Nu wil ik graag de hele boel formatteren.

Klopt het dat ik geen key nodig heb? Er zit geen dvd-lezer in, dus kan ik dan het best de ISO op een USB stickje zetten? En ik neem aan dat dat dan direct de versie is met de grote eerste update inbegrepen?
Ik zou ff je serial number backuppen, zie je o.a. in Speccy.
Ik heb net hetzelfde gedaan op een PC en moest een serial invoeren anders deed ie het niet (activation).
Heb Windows 10 geinstalleerd met een DVD image

En anders kan je altijd MS bellen als je 'm niet geactiveerd krijgt.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
chielisdenaam schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:32:

[...]

Hier wordt gesuggereerd dat het flashen van je bios kan helpen:

http://www.tenforums.com/...install-stuck-75-a-2.html

In elk geval die persoon gaf aan dat het werkte.
MrMarcie schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:03:
Ik zou ff je serial number backuppen, zie je o.a. in Speccy.
Ik heb net hetzelfde gedaan op een PC en moest een serial invoeren anders deed ie het niet (activation).
Heb Windows 10 geinstalleerd met een DVD image

En anders kan je altijd MS bellen als je 'm niet geactiveerd krijgt.
In principe zou hij Windows 10 zonder problemen moeten kunnen herinstalleren, omdat er al een geldige (OEM) key aan de hardware van die laptop is toegewezen. Wel er natuurlijk op letten dat je exact dezelfde Windows 10 versie installeert.

[ Voor 26% gewijzigd door Snowwie op 30-01-2016 14:48 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 89peter89
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik heb net voor een laptop via de upgrade optie windows 10 home geïnstalleerd. Nu wil ik graag een schone installatie van windows 10 draaien, nu is alleen mijn vraag hoe achterhaal ik de product key? Ik heb hiervoor de Magical Jelly Bean en OEM key gedraaid en deze gaven niet dezelfde product key. Hoe weet ik zeker dat ik de juiste product key heb uitgelezen/achterhaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
89peter89 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:12:
Ik heb net voor een laptop via de upgrade optie windows 10 home geïnstalleerd. Nu wil ik graag een schone installatie van windows 10 draaien, nu is alleen mijn vraag hoe achterhaal ik de product key? Ik heb hiervoor de Magical Jelly Bean en OEM key gedraaid en deze gaven niet dezelfde product key. Hoe weet ik zeker dat ik de juiste product key heb uitgelezen/achterhaald?
Gebruik Speccy.

Eenmaal geïnstalleerd en gestart kijk je onder "Operating system"

Afbeeldingslocatie: http://www.sevenforums.com/attachments/tutorials/287790d1380530636-speccy-advanced-system-information-tool-2.png

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:08

wowi

89peter89 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:12:
Als je eenmaal geupgraded hebt, en je windows 10 is geactiveerd, kun je daarna kaal installeren en dan gewoon geen nummer invullen, dat gaat automatisch dan, activeert vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 89peter89
@Beide
Bedankt voor jullie snelle reply's wat mij wel opvalt is dat alle tools die online verkrijgbaar zijn elkaar compleet tegenspreken. Sterker nog zowel de laptop als mijn pc geven in Speccy dezelfde product key. Ze komen wel bij dezelfde winkel vandaan maar dat vind ik nogal vreemd. Hebben jullie hier een verklaring voor?

[ Voor 29% gewijzigd door 89peter89 op 30-01-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een laptop met een 500GB SSD harde schijf waarvan nog 60GB vrij is. Ik draai Windows 7 en wilde upgraden naar Windows 10 (zonder alles opnieuw te installeren, dus met de upgrade-tool van MS).

Nu vroeg ik me twee zaken af:

- Kan ik zonder risico's upgraden van Windows 7 naar Windows 10, aangezien ik nog maar 60GB vrij heb?
- Hoeveel GB heb ik na de upgrade naar schatting nog over aan vrije ruimte? Het gaat echt maar om een ruwe schatting, maar ik maak me wat zorgen omdat je na de upgrade ook nog weer terug kunt naar Windows 7 (en die data moeten ook ergens op je harde schijf staan).

Ik snap dat de harde schijf wat leger maken de beste optie is, maar dat is lastig in dit geval.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:49:
Ik heb een laptop met een 500GB SSD harde schijf waarvan nog 60GB vrij is. Ik draai Windows 7 en wilde upgraden naar Windows 10 (zonder alles opnieuw te installeren, dus met de upgrade-tool van MS).

Nu vroeg ik me twee zaken af:

- Kan ik zonder risico's upgraden van Windows 7 naar Windows 10, aangezien ik nog maar 60GB vrij heb?
- Hoeveel GB heb ik na de upgrade naar schatting nog over aan vrije ruimte? Het gaat echt maar om een ruwe schatting, maar ik maak me wat zorgen omdat je na de upgrade ook nog weer terug kunt naar Windows 7 (en die data moeten ook ergens op je harde schijf staan).

Ik snap dat de harde schijf wat leger maken de beste optie is, maar dat is lastig in dit geval.
60GB vrije ruimte is meer dan afdoende om de upgrade uit te voeren, en als je na enige tijd overtuigd bent van Windows 10 dan kunnen de tijdelijke bestanden van je SSD af om weer wat extra ruimte te creëren.
Als nu de tijdelijke bestanden van je Windows 10 installatie al op je schijf aanwezig zijn, dan kost het je niet extra veel meer aan ruimte dan je nu al kwijt bent.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 30-01-2016 21:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

89peter89 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:34:
@Beide
Bedankt voor jullie snelle reply's wat mij wel opvalt is dat alle tools die online verkrijgbaar zijn elkaar compleet tegenspreken. Sterker nog zowel de laptop als mijn pc geven in Speccy dezelfde product key. Ze komen wel bij dezelfde winkel vandaan maar dat vind ik nogal vreemd. Hebben jullie hier een verklaring voor?
Verklaring zou er kunnen zijn, maar dat is geen prettig klinkende verklaring ben ik bang.
Heb jij ergens op de factuur of elders (specificaties) ook de licentie(kosten) voor beide Windows staan?

Probeer het anders eens met Showkeyplus? http://www.techbout.com/find-windows-10-product-key-8285/

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 30-01-2016 22:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:54:
[...]

60GB vrije ruimte is meer dan afdoende om de upgrade uit te voeren, en als je na enige tijd overtuigd bent van Windows 10 dan kunnen de tijdelijke bestanden van je SSD af om weer wat extra ruimte te creëren.
Als nu de tijdelijke bestanden van je Windows 10 installatie al op je schijf aanwezig zijn, dan kost het je niet extra veel meer aan ruimte dan je nu al kwijt bent.
Dank voor de info! Alleen staan de tijdelijke bestanden van de Windows 10 installatie nog niet op mijn schijf. Enig idee hoeveel ik overhoud van de nu vrije 60 GB na de upgrade als ik dan de tijdelijke bestanden voor Windows 7 nog even laat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:53:
[...]
Dank voor de info! Alleen staan de tijdelijke bestanden van de Windows 10 installatie nog niet op mijn schijf. Enig idee hoeveel ik overhoud van de nu vrije 60 GB na de upgrade als ik dan de tijdelijke bestanden voor Windows 7 nog even laat staan?
Heb je nog niet het berichtje gehad in je taakbalk dat je gratis mag upgraden? Geen verborgen directory's op je systeemschijf ($Windows.~BT en $Windows.~WS) aanwezig? Die mappen zijn totaal zo'n 7GB groot, je huidige Windows wordt Windows.old om weer terug te kunnen, dus laat het totaal een 15GB aan ruimte gaan kosten? Later komt het grootste gedeelte daarvan weer terug als je bij Windows 10 blijft of terug gaat naar je oude Windows en de tijdelijke bestanden op gaat ruimen. Je houd van die 60GB in ieder geval voldoende ruimte over om er goed mee te kunnen draaien. Als jij flink download en bewaard dan kom je wel sneller bij einde opslagruimte, maar dit zal duidelijk zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks again! Ik ga maar eens upgraden, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 89peter89
hardware-lover schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:58:
[...]

Verklaring zou er kunnen zijn, maar dat is geen prettig klinkende verklaring ben ik bang.
Heb jij ergens op de factuur of elders (specificaties) ook de licentie(kosten) voor beide Windows staan?

Probeer het anders eens met Showkeyplus? http://www.techbout.com/find-windows-10-product-key-8285/
Ik ga uiteindelijk wel voor de clean install. Ook omdat er zoals hierboven is gezegd de windows 10 al eerst is geactiveerd via de standaard upgrade. Ik ben nu een iso aan het maken met de mediacreationtool.

Edit: Plus deze laptop is van een kennis en de pc is van mij persoonlijk en er zit tijd tussen beide aankopen.

Edit2: Schone installatie is gelukt:) Windows is geactiveerd zonder dat ik een product key heb ingevoerd.

[ Voor 13% gewijzigd door 89peter89 op 31-01-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb de Asus transformer T200 van mijn dochter overgenomen. Ze had zelf de upgrade naar Windows 10 gedaan. Ik kan echter nergens de Bluetooth instelling vinden. Die hoort onder Instellingen -> apparaten te staan. Heb de juiste driver van Asus geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

coenox schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:02:
Ik heb de Asus transformer T200 van mijn dochter overgenomen. Ze had zelf de upgrade naar Windows 10 gedaan. Ik kan echter nergens de Bluetooth instelling vinden. Die hoort onder Instellingen -> apparaten te staan. Heb de juiste driver van Asus geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten. Iemand een oplossing?
Geef eens een rechter muisklik op het netwerkicoontje onder in de systemtray en selecteer daar "Open Network and Sharing Center". Vervolgens kun je daar kiezen voor "Change Adapter Settings" (aan de linkerkant van het scherm).

De BT Module is tegenwoordig vaak een onderdeel van de Wireless Nic.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
wimmel_1 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:08:
[...]

Geef eens een rechter muisklik op het netwerkicoontje onder in de systemtray en selecteer daar "Open Network and Sharing Center". Vervolgens kun je daar kiezen voor "Change Adapter Settings" (aan de linkerkant van het scherm).

De BT Module is tegenwoordig vaak een onderdeel van de Wireless Nic.
Nope, staat ie helaas niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

coenox schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:31:
[...]
Nope, staat ie helaas niet tussen.
Staat er überhaupt wel een BT (of onbekend apparaat), in het apparaten overzicht? Deel anders eens een overzichtje van de apparatenlijst? Hij staat ook niet uitgeschakeld in het BIOS (indien mogelijk)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Snowwie schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:52:
[...]

Zet de onboard video uit in je bios.

Of...wijzig de primaire videokaart van onboard naar pci-express.
De opties in de bios zijn beperkt tot "auto" en "onboard only".
Op auto wordt de onboard video uitgeschakeld zodra er een losse videokaart geïnstalleerd wordt, de X1100 verschijnt ook niet meer in de windows device manager. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat windows de kaart nu toch nog ziet.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Hij staat in ieder geval gewoon in de apparatenlijst:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.staticflickr.com/1644/24366754569_919b0e76f1_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

coenox schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:35:
Hij staat in ieder geval gewoon in de apparatenlijst:

[afbeelding]
Maar het pijltje geeft aan dat deze is uitgeschakeld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
hardware-lover schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:38:
[...]

Maar het pijltje geeft aan dat deze is uitgeschakeld?
Scherp gezien! Ik heb daar straal overheen gekeken. Ingeschakeld en alles werkt nu. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:04
Mede-Tweakers,

Zondag stopte mijn Windows 8.1 draaiende laptop ermee.
7 jaar oud en update op update, foutmelding na foutmelding kapte hij ermee.

Ik mijn officiele Windows 7 DVD van zolder gehaald en schone installatie gedaan.
Code ingevoerd en voila!! Alleen 1 ding vergeten.. dit is een 32-bit versie.... |:(

Kan ik upgrade uitvoeren naar Windows 10 die ervoor zorgt dat mijn laptop 64-bit gaat draaien? Ik vind 4Gb RAM nogal weinig O-)

Ik heb eventueel nog een (nu niet meer actieve) windows 8.1 64-bit code liggen.
Deze draaide hiervoor op de machine, maar hij is natuurlijk nu niet meer in gebruik.

Dus volgens mij twee opties:
Via media Center tool updaten naar Windows 10 en dan zelf laten activeren naar een 64-bit of een schone installatie van 64-bit doen en activeren met mijn 8.1 code.

Wat is volgens jullie de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:29
Dubrillion schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:03:
Mede-Tweakers,

Ik mijn officiele Windows 7 DVD van zolder gehaald en schone installatie gedaan.
Code ingevoerd en voila!! Alleen 1 ding vergeten.. dit is een 32-bit versie.... |:(

Kan ik upgrade uitvoeren naar Windows 10 die ervoor zorgt dat mijn laptop 64-bit gaat draaien? Ik vind 4Gb RAM nogal weinig O-)

Deze draaide hiervoor op de machine, maar hij is natuurlijk nu niet meer in gebruik.

Via media Center tool updaten naar Windows 10 en dan zelf laten activeren naar een 64-bit of een schone installatie van 64-bit doen en activeren met mijn 8.1 code.

Wat denk je van een Windows 8.1 ISO downloaden en met je 8.1 code activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij is ie van "optioneel" naar "aanbevolen" gegaan.
Daarmee komt ie in een andere categorie terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:21:
[...]

Volgens mij is ie van "optioneel" naar "aanbevolen" gegaan.
Daarmee komt ie in een andere categorie terecht.
Hier heeft ie volgens mij nooit onder optioneel gestaan, telkens "aanbevolen".

4Gb is inderdaad érg weinig, maar zelfs al verdubbel je dat, heb je nog geen 64 bit versie nodig :P

En van de ene naar de andere bitversie upgraden kan helaas niet.

[ Voor 90% gewijzigd door Raven op 02-02-2016 12:33 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:53
Mede-Tweakers,

Je kan een 32 bit installatie niet upgraden naar 64 bit.
  1. Eventuele backup van je data maken.
  2. Media Creation Tool downloaden https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10.
  3. Kiezen voor Installatiemedia voor een andere pc maken.
  4. Desgewenst vinkje verwijderen en architectuur aanpassen.
  5. USB stick laten maken of ISO kiezen en die achteraf op DVD branden.
  6. Booten van je gekozen medium en schone installatie uitvoeren.
  7. Desgevraagd de licentiesleutel ingeven. Aangenomen dat je licentiesleutels voor Windows 7 Home Premium en Windows 8.1 (Home) zijn is het om het even welke je gebruikt, ze zullen het allebei doen op Windows 10 Home ongeacht of ze voor 32 of 64 bit zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Barkrukhenkie op 02-02-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:04
Barkrukhenkie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:51:
[...]

Je kan een 32 bit installatie niet upgraden naar 64 bit.
  1. Eventuele backup van je data maken.
  2. Media Creation Tool downloaden https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10.
  3. Kiezen voor Installatiemedia voor een andere pc maken.
  4. Desgewenst vinkje verwijderen en architectuur aanpassen.
  5. USB stick laten maken of ISO kiezen en die achteraf op DVD branden.
  6. Booten van je gekozen medium en schone installatie uitvoeren.
  7. Desgevraagd de licentiesleutel ingeven. Aangenomen dat je licentiesleutels voor Windows 7 Home Premium en Windows 8.1 (Home) zijn is het om het even welke je gebruikt, ze zullen het allebei doen op Windows 10 Home ongeacht of ze voor 32 of 64 bit zijn.
Ik denk dat dit een mooie optie is. Wel kan je niet meer de media creation tool downloaden, maar moet je van te voren aangeven welke versie je wilt :)

Herstel: de Media Creation Tool is nog gewoon te gebruiken. Hij is nu een 64-bit versie aan het maken. _/-\o_

De tool geeft aan dat als ik Windows 10 voor het eerst probeer dat ik dan wel een Windows 10 code nodig heb. Als ik een upgrade doe niet. Is dit een instinker, zodat ik windows 10 koop ;) ?

[ Voor 12% gewijzigd door Dubrillion op 02-02-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:53
Dubrillion schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:37:
[...]

Ik denk dat dit een mooie optie is. Wel kan je niet meer de media creation tool downloaden, maar moet je van te voren aangeven welke versie je wilt :)

Herstel: de Media Creation Tool is nog gewoon te gebruiken. Hij is nu een 64-bit versie aan het maken. _/-\o_

De tool geeft aan dat als ik Windows 10 voor het eerst probeer dat ik dan wel een Windows 10 code nodig heb. Als ik een upgrade doe niet. Is dit een instinker, zodat ik windows 10 koop ;) ?
Niet nodig. Ik installeer Windows 10 vrijwel dagelijks schoon en activeer met Windows 7 en 8 sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren online een OEM licentie 64bit windows 10 nl gekocht en download link gekregen.

de link download een programma "media creation tool"

Dat programma open ik, op mijn oude pc omdat de nieuwe veers gebouwd is en geen besturingssysteem er op heeft...

tot zo ver niks aan de hand..... ik kies niet voor "nu deze pc updaten" maar voor het maken van een opstartmedium voor een andere PC...

kies dan, na uitvinken van het vakje dat ie de voorkeursinstelling moet gebruiken, verander de 32bit regel naar 64 bit.... klik op volgende......

en dan krijg ik een melding dat er geen 8GB vrij is en kan ik het programma alleen nog maar afsluiten ... ;w

er wordt nieteens gevraagd WAAR ik wil dat ie dingen neerzet... maar ik heb een 16gb usb stick al in elke poort geprobeerd, maar niks helpt... 8)7 O-)

wat nu? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Eerst zeker weten dat je USB opslag ook in orde is en ook toegankelijk. Niet dat ie per ongeluk als fat32 is geformatteerd en er maar 2GB opslag van de bruto 16Gb beschikbaar zou zijn. Dus kijk eens met je verkenner of je de USB stick ziet en wat zijn bruto opslaggrootte is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik in de verkenner rechtermuis op de USB stick klik en dan onderaan op eigenschappen zie ik een volledig rose taart met 14,8 gb ernaast.... maar hij is volgens mij wel fat 32 geformatteerd.... wat moet ik dan kiezen? ?NTFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 00:41:
als ik in de verkenner rechtermuis op de USB stick klik en dan onderaan op eigenschappen zie ik een volledig rose taart met 14,8 gb ernaast.... maar hij is volgens mij wel fat 32 geformatteerd.... wat moet ik dan kiezen? ?NTFS?
Ja, gewoon NTFS kiezen --> De maximum bestandsgrootte in een FAT32-partitie is 4 GB

Wikipedia: FAT32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt geen drol uit voor dit probleem... nog steeds het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2wcp8w8.jpg

de USB:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/5kpzpg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het lijkt er bijna op dat je niet bezig bent met het aanmaken van een installatie-medium op USB voor gebruik op een ander systeem. Lees het e.e.a. nog eens goed door op volgende pagina; https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 08-02-2016 01:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De tool gaat bij mijn weten eerst de boel downloaden op de systeemschijf (C:) en vanuit daar wordt dan de ISO/USB aangemaakt. Hoeveel heb je nog vrij op je C: schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
-knip plak naar insider topic-

[ Voor 98% gewijzigd door Tazzy op 08-02-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:16:
De tool gaat bij mijn weten eerst de boel downloaden op de systeemschijf (C:) en vanuit daar wordt dan de ISO/USB aangemaakt. Hoeveel heb je nog vrij op je C: schijf?
dat zou het dan kunnen zijn, 4,3 gig vrij... maar als ze dat dan even zouden vermelden, dan hoefde de gebruiker zich niet lam te zoeken :?

fijn..... kan ik weer gaan zien dat ik daar nog 4 gig vrij kan maken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:36:
[...]dat zou het dan kunnen zijn, 4,3 gig vrij... maar als ze dat dan even zouden vermelden, dan hoefde de gebruiker zich niet lam te zoeken :?

[knip]
Het staat er toch echt vermeld?

Voordat u begint

Controleer of u het volgende hebt:
Een internetverbinding (uw internetprovider kan kosten in rekening brengen).
Voldoende gegevensopslag beschikbaar op een computer, een USB-station of een externe schijf voor het downloaden.
Een leeg USB-station of lege dvd (en dvd-brander) met minimaal 4 GB aan schijfruimte als u een medium wilt maken. We raden aan dat u een lege dvd gebruikt omdat bestaande inhoud wordt verwijderd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is een kwestie van hoe je het leest, ik zou denken dat in mijn geval de "Een leeg USB-station of lege dvd (en dvd-brander) met minimaal 4 GB aan schijfruimte als u een medium wilt maken." van toepassing was...

en ik weet niet waar die tekst vandaan komt, maar volgens mij ben ik die niet tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:51:
[knip]

en ik weet niet waar die tekst vandaan komt, maar volgens mij ben ik die niet tegen gekomen
hardware-lover in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipi92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 21:23
Beste Tweakers,

Ik heb zojuist de laatste hand gelegd aan mn nieuwe computer, windows 10 dmv USB erop geinstalleerd, alleen nu kan ik met geen mogelijkheid verbinden met een netwerk. Krijg steeds de foutmelding: "Geen netwerkadapter geïnstalleerd" Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
jipi92 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:39:
Beste Tweakers,

Ik heb zojuist de laatste hand gelegd aan mn nieuwe computer, windows 10 dmv USB erop geinstalleerd, alleen nu kan ik met geen mogelijkheid verbinden met een netwerk. Krijg steeds de foutmelding: "Geen netwerkadapter geïnstalleerd" Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Een netwerkadapter installeren, zie de foutmelding O-)

Wel de moeite genomen drivers te installeren? Mits er al een netwerkkaart in de pc zit.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipi92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 21:23
Raven schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:45:
[...]

Een netwerkadapter installeren, zie de foutmelding O-)

Wel de moeite genomen drivers te installeren? Mits er al een netwerkkaart in de pc zit.
Ik voel mij erg dom... Dank voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Ik heb gisteren op een nieuwe pc windows 7 (retail) geïnstalleerd en daarna direct de upgrade naar windows 10 geforceerd. Windows is ook geactiveerd en het is allemaal zonder problemen gegaan.

Dat verbaasde me wel, want op dit moment staat diezelfde windows 7 (inclusief de windows 10 upgrade) ook nog op mn oude pc geïnstalleerd. Maar als ik de start post lees, en ook als ik op internet kijk, zou ik verwachten dat dit helemaal niet kan.

Nu vraag ik mij alleen af of ik tzt nog een keer een melding van microsoft krijg. Al zal ik deze week de pc verder installeren en dan meteen mijn oude pc formateren om problemen te voorkomen.

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Ik heb volgens mij iets niet heel handigs gedaan: legitieme Windows 7 Prof. NL, welke reeds actief was in Parallels op mijn MacBook, geupgrade naar Windows 10 Pro NL. Werkt prima, geen enkel probleem.

Echter, nu wilde ik Windows 10 gebruiken via Bootcamp. Ik wilde liefst de installatie uit Parallels overzetten, maar heb niet kunnen achterhalen hoe dat zou moeten (andersom kan wel, dus een Bootcamp partitie gebruiken als virtuele machine...ga ik nog proberen). Ik heb dus een clean install gedaan, ging vlekkeloos. Activatie gedaan o.b.v. een (andere, denk ik, want installatie in Parallels klaagt niet...) legitieme Windows 7 Prof. NL key.

De installatie in Parallels kan in principe vervallen, zeker nu blijkt dat ik mijn Bootcamp partitie daarvoor kan gebruiken.

Ik vraag mij nu een aantal dingen af:

- Hoe kan ik de originele Windows 7 key nog achterhalen die gebruikt is voor de Windows 7 installatie (binnen Parallels) die ik vervolgens heb geupgrade naar Windows 10? Ik heb een lijstje met legitieme keys, maar helaas is mijn administratie niet 100% en weet ik dus niet meer welke van de keys ik destijds heb gebruikt.

De optie om terug te keren naar Windows 7 ontbreekt in het configuratiescherm, waarschijnlijk omdat de installatie al ouder dan een maand is.

- N.a.v. voorgaande vraag: als ik de Windows 7 key nog weet te achterhalen, is deze dan nog bruikbaar voor een clean install van Windows 7 of is die key verloren gegaan door het upgraden naar Windows 10?

- Als ik mijn Windows 10 virtuele machine verwijder, is deze installatie dan verloren? M.a.w. hoe kan ik die installatie nog hergebruiken op een andere (fysieke) machine? Hangt neem ik aan af van voorgaande vraag.

Kort gezegd komt het er dus op neer dat ik niet meer weet welke Windows 7 (key) ten grondslag ligt aan de Windows 10 installatie in Parallels en ik vermoed dat ik met deze actie een mogelijkheid voor hergebruik van een legitieme Windows key heb verknoeid.

Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door timothee op 11-02-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:41
Hoi,

Even een korte vraag maar als ik het topic lees dan weet ik het waarschijnlijk al:

Ik ga dit weekend een laptop (toshiba) voorzien van een schone win 10 installatie. Ik kan dus gewoon een image downloaden en deze installeren toch ? Aangezien het om een OEM versie gaat ?

De desbetreffende laptop is al geuprade van Windows 8,1 naar 10 en dus netjes geactiveerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Possible op 12-02-2016 08:39 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Possible schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:37:
Hoi,

Even een korte vraag maar als ik het topic lees dan weet ik het waarschijnlijk al:

Ik ga dit weekend een laptop (toshiba) voorzien van een schone win 10 installatie. Ik kan dus gewoon een image downloaden en deze installeren toch ? Aangezien het om een OEM versie gaat ?

De desbetreffende laptop is al geuprade van Windows 8,1 naar 10 en dus netjes geactiveerd.
Ja, als je maar wel de juiste versie download.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Snowwie schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:30:
[...]

Ja, als je maar wel de juiste versie download.
Maakt met build 1511 niet meer uit, installatiemedia bevat beide versies.

Let er wel op dat je de juiste versie van Windows 10 gebruikt, een Home kun je niet activeren met een Pro key (en vice versa). Als je bijvoorbeeld Pro wilt installeren en je machine beschikt over een key in de BIOS voor Home, dan word Home geïnstalleerd. Om dit te voorkomen moet je bij de installatiemedia in de map sources een bestand ei.cfg aanmaken met als inhoud:

code:
1
2
[Channel]
Retail

Dan krijg je tijdens de installatie de vraag of je Home of Pro wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
MegaTronics schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:12:
[...]

Maakt met build 1511 niet meer uit, installatiemedia bevat beide versies.

Let er wel op dat je de juiste versie van Windows 10 gebruikt,
Volgens mij zei ik dat toch ook :?
Om dit te voorkomen moet je bij de installatiemedia in de map sources een bestand ei.cfg aanmaken met als inhoud:

Dan krijg je tijdens de installatie de vraag of je Home of Pro wilt installeren.
Niet zo moeilijk doen. Hij weet nu ook welke versie hij heeft, die kan hij gewoon eerst downloaden met de mediacreation tool.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Snowwie schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:24:
[...]

Volgens mij zei ik dat toch ook :?
Niet helemaal, jij zegt dat je de juiste versie moet downloaden, maar de build 1511 bevat beide versies in een image. Bij de eerste build moest je wel bij de download aangeven of je Home of Pro wilde hebben.
Snowwie schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:24:
[...]

Niet zo moeilijk doen. Hij weet nu ook welke versie hij heeft, die kan hij gewoon eerst downloaden met de mediacreation tool.
Daarom de tweede waarschuwing. Als je pc in zijn BIOS een Home key heeft, zal die zonder te vragen ook Windows 10 Home installeren en activeren met die key. Als je eerst een Pro versie hebt gehad door de upgrade van bijvoorbeeld Windows 7 Pro, mist je deze bij een nieuwe installatie. Vandaar de toevoeging van de ei.cnf, dan kun je kiezen welke versie (Pro of Home)

Been there, done that, got to reinstall to get pro. :+

[ Voor 50% gewijzigd door MegaTronics op 13-02-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Niemand een idee m.b.t. mijn vraag een aantal posts hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timothee schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:49:
Niemand een idee m.b.t. mijn vraag een aantal posts hierboven?
Je kunt proberen eerst je Windows 10 licentie te deactiveren in je VM. Daarmee geef je je eigen licentie weer vrij en zou je hem weer opnieuw kunnen gebruiken als je weer een upgrade uitvoert op je eigen PC.

Geen idee hoe je je Windows 7 licentie nog kunt achterhalen trouwens, maar als je er een paar in je administratie hebt, zou ik ze gewoon een voor een proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 13-02-2016 13:54 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
FREAKJAM schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:54:
[...]

Je kunt proberen eerst je Windows 10 licentie te deactiveren in je VM. Daarmee geef je je eigen licentie weer vrij en zou je hem weer opnieuw kunnen gebruiken als je weer een upgrade uitvoert op je eigen PC.

Geen idee hoe je je Windows 7 licentie nog kunt achterhalen trouwens, maar als je er een paar in je administratie hebt, zou ik ze gewoon een voor een proberen.
Dank voor je reactie!

Ik wist (nog) niet dat het mogelijk was om je licentie te deactiveren voor hergebruik later. Wat echter een probleem blijft in het geval je zoals ik Windows in een VM hebt geïnstalleerd, is dat je niet weet welke hardware details van de host machine op de licentie-/activatie server van Microsoft gekoppeld zijn aan je licentie. Je kunt de licentie dus weliswaar deactiveren, maar zodra je Windows 10 dan later op een andere fysieke machine wilt herinstalleren, zal hij vermoedelijk niet automatisch activeren. Ik vraag mij dan af hoe ver je komt door Microsoft te bellen...hoe moet de match gemaakt worden met de dan niet meer bestaande VM waar die Windows installatie eerder aan gekoppeld was, hoe bewijs je dat je een nog niet geactiveerde licentie beschikbaar hebt?

Ik heb even wat verder doorgeklikt in het door jou gelinkte topic op Ten Forums en vond deze twee pagina's:
http://www.tenforums.com/...ey-view-windows-10-a.html
http://www.tenforums.com/software-apps/2577-showkey.html

Ik heb die Showkey tool even gerund in mijn VM en hij geeft naast de generieke Windows 10 key (Installed Key) welke je krijgt na een upgrade óók de Original Key en Original Edition!
Hiermee heb ik dus kunnen achterhalen welke originele Windows 7 Professional key ik gebruikt had vóór de upgrade naar Windows 10 :)

Heb die key net even opgezocht in mijn administratie en ik blijk diezelfde Windows 7 key gebruikt te hebben om de clean install van Windows 10 Pro build 1511 binnen BootCamp te activeren!
Op zich prima dat ik niet wéér een andere key heb/had gebruikt, echter vind ik het vreemd dat beide installaties (BootCamp én Parallels) nog gewoon geactiveerd blijven werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 02:14
Ik heb zins enkelen dagen dat mij windows 10 start knop niet meer werkt. Als ik erop klik word er geen start menu geopend. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Mensen ik installeer Windows 10 voor het eerst, betreft een Pro installatie.
Ik krijg nu een vraag waar ik geen chocola van kan maken.

Van wie is deze pc?
- Mijn organisatie
- Ik ben de eigenaar ervan

Normaal zou je zeggen, makkelijk keuze 2.
Maar ik draai een domein thuis (AD), en de bedoeling is dat deze pc ook weer in dat domein komt.
Moet ik nu toch "Mijn organisatie" kiezen?

http://superuser.com/ques...the-windows-10-setup-mean

Ik denk dat ik voor optie 2 ga ;)

[ Voor 14% gewijzigd door psy op 07-03-2016 12:22 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 19:28
Ik krijg morgen mijn nieuwe Intel NUC binnen. Ik ga hierop Windows 10 installeren.
Is het nu zo dat ik deze clean install van Windows 10 direct kan voorzien van een Windows 8 key voor activatie? Aangezien deze policy is veranderd sinds 1526 update?

Of werkt dat alleen maar als er ooit al eens een Windows 7/8/8.1 versie op heeft gestaan?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:17:
Ik krijg morgen mijn nieuwe Intel NUC binnen. Ik ga hierop Windows 10 installeren.
Is het nu zo dat ik deze clean install van Windows 10 direct kan voorzien van een Windows 8 key voor activatie? Aangezien deze policy is veranderd sinds 1526 update?

Of werkt dat alleen maar als er ooit al eens een Windows 7/8/8.1 versie op heeft gestaan?
Lees deze link even:
http://windows.microsoft..../activation-in-windows-10

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 19:28
Dus als ik het goed lees werkt het niet zoals ik het wil doen?
Of lees ik het verkeerd. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Rivanov schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:25:
Dus als ik het goed lees werkt het niet zoals ik het wil doen?
Of lees ik het verkeerd. :+
Het laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Een vriend van mij wil graag z'n bestaande Windows 7 upgraden naar Windows 10.

Hij heeft nog een relatief oude Kingston SSDnow ssd van 40GB.

Op dit moment heeft hij maar 9GB vrij op die ssd.

De ssd mag wat hem betreft leeg, dus ik heb tegen hem gezegd dat hij het beste een (tijdelijke) clean install kan doen van Windows 7. Vervolgens direct de updates uitzetten, gevolgd door de pagefile en de hiberfil.sys. En eventueel daarna nog overtollige programma's om zoveel mogelijk ruimte te creeren op de ssd.

De vraag is nu, gaat ie het redden?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Snowwie schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:35:
Een vriend van mij wil graag z'n bestaande Windows 7 upgraden naar Windows 10.

Hij heeft nog een relatief oude Kingston SSDnow ssd van 40GB.

Op dit moment heeft hij maar 9GB vrij op die ssd.

De ssd mag wat hem betreft leeg, dus ik heb tegen hem gezegd dat hij het beste een (tijdelijke) clean install kan doen van Windows 7. Vervolgens direct de updates uitzetten, gevolgd door de pagefile en de hiberfil.sys. En eventueel daarna nog overtollige programma's om zoveel mogelijk ruimte te creeren op de ssd.

De vraag is nu, gaat ie het redden?
Gewoon met de laatste build direct Windows 10 installeren en de code gebruiken van Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Vorkie schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:37:
Gewoon met de laatste build direct Windows 10 installeren en de code gebruiken van Windows 7.
Oke, dat werkt ook gewoon? Met de code van Windows 7 zelf?

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1 ... 50 ... 59 Laatste