Ik vraag me af of Windows 10 een nieuw schema heeft voor de username. Onder Windows 8 was dat gewoon mijn voornaam. De laatste 2 Windows 10 installs die ik echter gedaan heb, is het mijn voornaam gevolgd door de eerste letter van mijn familienaam. Eigenlijk wel wat vervelend, want als ik backups restore van configuratie-files verwijzen die dus nog naar de oude Users directory en moet ik die dus manueel gaan corrigeren... (al besef ik net dat ik wellicht gewoon een symlink oid kan leggen zodat beide usernames bestaan).
EDIT: met google vind ik niet direct expliciet informatie hierover. Heb wel mensen gezien met dezelfde vraag en het lijkt erop dat het de eerste 5 karakters van je e-mail adres is.. Als dit effectief zo is, vind ik dat toch echt wel een bizar vieze werkwijze.
EDIT2: de workaround is blijkbaar om tijdens initiële install van W10 een lokale account aan te maken ipv direct je Microsoft Account op te geven. Dan heb je volledige controle over je username, en achteraf kan je dan nog koppelen met je Microsoft Account. Echt dirty dit...
EDIT: met google vind ik niet direct expliciet informatie hierover. Heb wel mensen gezien met dezelfde vraag en het lijkt erop dat het de eerste 5 karakters van je e-mail adres is.. Als dit effectief zo is, vind ik dat toch echt wel een bizar vieze werkwijze.
EDIT2: de workaround is blijkbaar om tijdens initiële install van W10 een lokale account aan te maken ipv direct je Microsoft Account op te geven. Dan heb je volledige controle over je username, en achteraf kan je dan nog koppelen met je Microsoft Account. Echt dirty dit...
[ Voor 51% gewijzigd door Twixie op 22-12-2015 11:05 ]